En, nu begin ik dat nodeloos geblaat hier een beetje beu te worden.
Je vergelijkt Pioneer apparatuur met anderen en trekt de conclusie dat deze van betere kwaliteit is/zijn vanwege de prijsstelling.
Ik denk dat jij nog een hoop te leren hebt in dit wereldje. De enige reden dat Pioneer producten duurder zijn dan de rest is omdat ze overal gehyped worden alszijnde 'ultieme' DJ apparatuur. (Deze oorzaak ligt veel dieper omdat populaire DJ's rond 2002/2003 dachten dat Pioneer apparatuur wel leuk was om mee te spelen omdat er een effectenbakje in zat, maar zij echter de ballen verstand niet hadden van de hardware onder de klep).
Ik heb het een paar posts terug al aangehaald, vergeleken met iedere andere A grade mixer op de markt, zit er bij Pioneer keukengerei in. Bij een eerlijke prijsstelling zou Pioneer zelfs de goedkoopste mixer van hen allemaal zijn. Waarom? Omdat merken als A&H, Ecler en tegenwoordig ook Denon besloten hebben dat kwaliteit verschil maakt. Alle componenten van voeding, tot DAC, tot fader zijn hier van betere kwaliteit.
Deze discussie is dus totaal nutteloos.
Dat je een DJM1000 koopt vanwege de input mogelijkheden omdat je Anno 2010 nog steeds 2 huis-tuin&keuken CD-spelers + MD spelers aan moet sluiten, dat is ieders goed recht maar zelfs dat is voor de hedendaagse DJ niet eens meer rendabel. (Helemaal niet als je kijkt naar de mogelijkheden met MIDI en mp3 vandaag de dag).
Alle anderen argumenten die je echter gebruikt zijn totaal ongegrond en stemmen volmondig overeen met die van een Pioneer fanboy. "Het is niet voor niets zo duur!" Sorry, maar dat zijn echt de grootste non-argumenten die er zijn.
Dit is enigsinds begrijpelijk want bij vrijwel alle mensen die ik ken, welke zich volledig op Pioneer apparatuur storten moeten eerst door minstens 4 maanden indoctrinatie om diep in hun hart de aanschaf voor dit soort prijzen te kunnen verantwoorden aan hen zelf.
Besides, de analoge markt is zo ver doorontwikkeld dat men in de eerste instantie het verschil niet eens kan horen tussen digitaal aangesloten apparatuur, of gear die zit aangesloten op een goeie mixer met high-res DAC's. (Dit is alleen meetbaar).
Moraal van het verhaal, begrijp me niet verkeerd maar je komt erg narrow-minded over als het gaat om hedendaagse DJ apparatuur.
Echt de enige reden waarin ik je gelijk kan geven zijn de ietwat grotere I/O mogelijkheden die de DJM1000 bied omdat je veel apparatuur aan wil sluiten.
Maar als je het mij vraagt en serieuzer wil gaan DJ'en verkoop dan die standaard CD/MD rommel (of leg het aan de kant) en pak een mixer met een leuke effectenbak als je dat graag wil en ga je eens verdiepen in het MIDI/MP3/Live verhaal wat zich vandaag de dag afspeelt.
(CDJ's en Platenspelers heb je al, dus die ervaring moet je al wel achter de rug hebben lijkt me....anders heb je dat soort gear niet).
[
Voor 20% gewijzigd door
Da_maniaC op 17-10-2010 18:37
]