Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

bram1984 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:31:
Net thuis van de Traktor S4 demo, en wat een monsterlijk apparaat is het. Hij ziet er in het echt nog veel vetter uit dan op de filmpjes en de foto's. Zware knoppen en zeer stevige faders, met aan de zijkant een metalen afwerking.

De meest toffe feature is dat je een 3- of 4 deck mix real-time live kan loopen tot 32 beats. Deze loop loopt gewoon door als je de faders weer naar beneden trekt, waarna je bij wijze van spreken weer 4 nieuwe tracks kan inladen, en deze eveneens over de lopende loop kan opnemen, waardoor je dus nagenoeg oneindig veel platen kunt loopen. Gaat helemaal nergens meer over, maar o zo vet.

Gelijk maar een pre-order geplaatst inclusief de flight case, aangezien ze schaarste verwachten.

[afbeelding]
Hey Bram,

zat jij in de vroege of in de late demo ronde?
(Was er namelijk ook! ;) )

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Hey jongens, ik heb het topic weer even doorgelezen, tijdje niet meer gereageerd.

Zelf ben ik met 2 decks traktor setup icm een midicontroller begonnen, later een 2e erbij gekocht zodat ik met 4 decks kon aanprutsen.

Maar nu had een maatje 2 reloop md-4000 mk3 draaitafels over en een simpel mixertje. Dus heb ik geleend, maar moet zeggen dat met vinyl draaien echt toch wel wat heeft. In het begin natuurlijk moeite met beatmatchen, maar het gaat steeds beter.

Alleen ben ik me mateloos aan het irriteren aan de mixer, 3 kanaals oud meuk ding, dus ben eigenlijk een beetje op zoek naar een nette mixer. Toen viel mijn oog op dit ding:

http://www.bax-shop.nl/dj...ixer/product-details.html

Iemand tips / ervaringen of opmerkingen? Ik hoor het graag!

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ome_Les schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 00:12:
[...]

Hey Bram,

zat jij in de vroege of in de late demo ronde?
(Was er namelijk ook! ;) )
Ik zat in de eerste ronde, en was ook de eerste die z'n handtekening zette. :+

Heb jij 'm ook besteld?
Mobb_Deep schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:54:
Hey jongens, ik heb het topic weer even doorgelezen, tijdje niet meer gereageerd.

Zelf ben ik met 2 decks traktor setup icm een midicontroller begonnen, later een 2e erbij gekocht zodat ik met 4 decks kon aanprutsen.

Maar nu had een maatje 2 reloop md-4000 mk3 draaitafels over en een simpel mixertje. Dus heb ik geleend, maar moet zeggen dat met vinyl draaien echt toch wel wat heeft. In het begin natuurlijk moeite met beatmatchen, maar het gaat steeds beter.

Alleen ben ik me mateloos aan het irriteren aan de mixer, 3 kanaals oud meuk ding, dus ben eigenlijk een beetje op zoek naar een nette mixer. Toen viel mijn oog op dit ding:

Waarschijnlijk heb je het al gezien, maar daar onder staan al een aantal reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
bram1984 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:59:
[...]
Heb jij 'm ook besteld?
[...]
Waarschijnlijk heb je het al gezien, maar daar onder staan al een aantal reviews.
Ja die had ik al gelezen, en nee nog niet besteld. Maar ik dacht, ik stel de vraag hier ook nog maar even. Ik zat even te kijken voor A&H / Pioneer maar die vallen toch echt behoorlijk uit mijn buget, als ik de jackpot win miss. Maar misschien dat iemand hier nog persoonlijke ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Die "Heb jij 'm ook besteld?" vraag is voor de persoon bedoeld die ik daarboven quote. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Tja er zit toch ook een nieuwe Traktor bij? Maar dan kun je alleen loops in deck 3 & 4 stoppen toch? Had een aantal filmpjes bekeken maar ik zou toch liever bij de traditionele Traktor blijven..

A.s. zaterdag met een partybusje promotie maken voor ons eigen feestje 30 oktober. Gaan we de wat grotere kroegen af. Zelf ga ik dan draaien even simpel met een 2 decks traktor setup icm een midi controller. Beetje hopen op mooi weer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Mobb_Deep schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:25:
Tja er zit toch ook een nieuwe Traktor bij? Maar dan kun je alleen loops in deck 3 & 4 stoppen toch? Had een aantal filmpjes bekeken maar ik zou toch liever bij de traditionele Traktor blijven..
Ja de Pro S4 software. Vernieuwde layout, en het meest uitgebreid tot nu toe. Het werkt allemaal wat intuïtieverer. Op decks 3 & 4 (eigenlijk C & D, maar dat maakt niet uit) kun je zowel samples laden, als ze gewoon als 3e en 4e deck gebruiken. In de toekomst is het mogelijk hier CDJ's of decks op aan te sluiten. In het midden van de controller zit een uitgebreide loop-recorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 19:30
Ik loop nu een tijdje te klooien met Ableton Live Intro 8, maar wat een gekloot zeg... Het is dus echt niet zo dat je even een zooi nummers in kan laden en direct gelijk kan trekken, sommige nummers worden qua tempo en beats echt TOTAAL VERKEERD geïmporteerd door het programma. En bij sommige nummers is het echt een HEL om uit te zoeken waarom Live die nummers zo heeft ingeschat. In het ergste geval kun je zelf alle warp punten in gaan tekenen, en dan ben je dus een paar uur bezig om een nummer gelijk aan het metronoom te trekken zodat Live het nummer goed warped..

WAARDELOOS, ik hou het voorlopig lekker bij vinyl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20
Macros4 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:18:
Ik loop nu een tijdje te klooien met Ableton Libe Intro 8, maar wat een gekloot zeg... Het is dus echt niet zo dat je even een zooi nummers in kan laden en direct gelijk kan trekken, sommige nummers worden qua tempo en beats echt TOTAAL VERKEERD geïmporteerd door het programma. En bij sommige nummers is het echt een HEL om uit te zoeken waarom Live die nummers zo heeft ingeschat. In het ergste geval kun je zelf alle warp punten in gaan tekenen, en dan ben je dus een paar uur bezig om een nummer gelijk aan het metronoom te trekken zodat Live het nummer goed warped..

WAARDELOOS, ik hou het voorlopig lekker bij vinyl!
probeer mixmeister fusion eens, daar kan dit wel. Sterker nog dat programma legt de platen zelf gelijk en trekt geleidelijk aan de pitch omhoog of omlaag wanneer dat nodig is. Het komt uiteidenlijk nog alleen maar aan op finetunen en bepalen wanneer je de overgang / nieuwe plaat in zet. Ik zal je ff een linkje dm'en aangezien dat zo prominent in de topic warning staat. Heb ik 'even' in elkaar gelfanst op miss. 20 minuten tijd.

edit: overigens ben ik met je eens dat dat het geval is met ableton, het is complex en niet zomaar onder de knie te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door loewie1984 op 19-10-2010 11:29 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:57
loewie1984 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:22:
Sterker nog dat programma legt de platen zelf gelijk en trekt geleidelijk aan de pitch omhoog of omlaag wanneer dat nodig is.
:r

Mijn nichtje van 11 kan dus ook draaien...

Sorry, mijn afgunst richting dat soort programmatuur is oneindig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Kaap schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:36:
[...]

Ja had ik wel verwacht zo'n reactie. Die software is er dus waarom niet dat voor je laten werken. Ik weet van mezelf dat als je me achter de wheels of steel zet of cdj's wat jij wil ik een plaatje naadloos gelijk leg. Alleen nu ik mijn hobby weer wil oppakken nadat ik mijn draaitafels en cd-spelers verkocht heb, heb ik A geen zin om opnieuw 1200 eu uit te geven aan pioneers en B geen zin om een pakket als ableton van voren tot achteren te leren kennen, om voor de fun mixen te maken die ik graag luister die ik met niemand hoef te delen.

You got point, maar een beetje inleven in iemands zijn situatie is nooit verkeerd toch?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Kaap schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:36:
[...]

Jouw nichtje van 11 kan na 20 keer oefenen ook beatmatchen, dus waar hebben we het over. Het gaat uiteindelijk om platenkeus, volgorde, en wat je allemaal met die platen doet. Heeft ze verstand van platen, nee? Dus kan ze niet draaien. Als je in een trompet kan blazen, dan wil dat nog niet zeggen dat je in een orkest mee kan spelen.

Ik ga die 15 á 20 seconden die ik normaal gebruik om te beatmatchen, lekker gebruiken om sets veel dynamischer te maken, dan ooit mogelijk zal zijn met een mixer en 2 of 3 of zelfs 4 decks. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Nou ja Ableton is op zich niet complex, ik snap wel hoe die warp engine werkt. Je laad een nummer in, en Live schat dan de warp punten en het tempo, aan de hand daarvan wordt de track gewarped aan het project tempo.

Ik had laatst dus een techno track, en daar schatte Live het tempo dus als 90bpm in.. :S. Dat betekent dus dat alle transients/warp punten dus VERKEERD geplaatst zijn, en dan moet je dus voor he hele track op elke 16e of 4e noot op je percussie/kick drum die punten moet gaan plaatsen.

Ik weet echt geen andere snellere manier. Ik controleer trouwens altijd elk nummer met de metronoom, want ik wil zeker als ik met Live mix gewoon naadloze overgangen. Maar soms is het zoveel werk, omdat dat domme Live het tempo verkeerd inschat..

Misschien kan ik het tempo tappen ofzo? Dan moet ik daarvoor dus alle vekeerd ingeschatte klotezooi van Live wissen.. Dit bedoel ik dus..... Aaaarrrchhhhh!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Moet je eens proberen met DnB, ik gebruik traktor scratch in vinyl mode. Het is echt sporadisch dat de Bpm klopt meestal neemt hij de helft.
Als je de synq knopt gebruikt gaat het helemaal all over the place/trainwreck :P

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja DnB, haha. Daar noem je even een stijl op zeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Je hoort vaak mensen die al langer draaien met vinyl en cdj's klagen over software, dat je niets meer hoeft te doen om een beat gelijk te trekken etc.

Nou ik gebruik nu Live Intro 8 sinds Mei, en ik kan je verzekeren, je moet zeker wel weten waar je mee bezig bent. Ik dj ook wel eens via mijn Xone 42, dus je moet sowieso al weten wat voor audio interface en aansluitingen daarbij komen kijken. Dan moet je ook wav en mp3 files kunnen analyseren, je moet dus kunnen zien welke pieken en amplitudes samenvallen met de vierkwartsmaat als je dance muziek mixt. Je moet weten dat de warp punten ijkpunten van Live zijn waarmee je tracks aan het tempo van je set gematcht worden. Je moet dus ook weten hoe je deze strak kunt trekken, want geloof me, Live 8 zit er hier vaak naast. Ik moet af en toe gewoon in een hele track handmatig alle warp transients opnieuw plaatsen om het nummer synchroon te kunnen laten lopen. Daar ben je minstens een uur mee bezig als je elke 4e maat strak wil trekken.

Misschien doe ik iets verkeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
DrumandBass schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:46:
Moet je eens proberen met DnB, ik gebruik traktor scratch in vinyl mode. Het is echt sporadisch dat de Bpm klopt meestal neemt hij de helft.
Als je de synq knopt gebruikt gaat het helemaal all over the place/trainwreck :P
Daar heeft Traktor ook de mooie *2 en /2 knopjes voor ;)
Macros4 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:49:
Nou ja Ableton is op zich niet complex, ik snap wel hoe die warp engine werkt. Je laad een nummer in, en Live schat dan de warp punten en het tempo, aan de hand daarvan wordt de track gewarped aan het project tempo.

Ik had laatst dus een techno track, en daar schatte Live het tempo dus als 90bpm in.. :S. Dat betekent dus dat alle transients/warp punten dus VERKEERD geplaatst zijn, en dan moet je dus voor he hele track op elke 16e of 4e noot op je percussie/kick drum die punten moet gaan plaatsen.

Ik weet echt geen andere snellere manier. Ik controleer trouwens altijd elk nummer met de metronoom, want ik wil zeker als ik met Live mix gewoon naadloze overgangen. Maar soms is het zoveel werk, omdat dat domme Live het tempo verkeerd inschat..

Misschien kan ik het tempo tappen ofzo? Dan moet ik daarvoor dus alle vekeerd ingeschatte klotezooi van Live wissen.. Dit bedoel ik dus..... Aaaarrrchhhhh!!!!
Zover ik weet hoef je dat niet voor de hele track te doen hoor.

Ff YouTuben een fatsoelijke tutorial. Een track fatsoenlijk warpen zou echt niet meer dan 5 min in beslag moeten nemen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Zover ik weet hoef je dat niet voor de hele track te doen hoor.

Ff YouTuben een fatsoelijke tutorial. Een track fatsoenlijk warpen zou echt niet meer dan 5 min in beslag moeten nemen hoor.
Als je geluk hebt niet, maar met Live 8 is mijn ervaring dat tracks toch off gaan lopen na een tijdje, daarom laad ik elke nieuwe track ook in, en analyseer ik de hele track met de metronoom. Ik luister dus de hele track af om zeker te weten dat het naadloos loopt. Daarna klik ik op save.

Ik heb ooit een keer een Youtube tutorial gezien van een idioot die off beat aan het warpen was. Ik ben een perfectionist, het moet gewoon strak gelijk lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Mobb_Deep schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:54:

Bang for the buck, is er in dat segment geen betere mixer met effect unit eigenlijk.
Deze is kwalitatief nog iets beter maar net ietsje duurder: Klik
Als de effect unit niet belangrijk is en je wil meer kwaliteit zou je kunnen zoeken naar een tweedehands Ecler Nuo 4.0 of A&H Xone 42 (Of een nieuwe Denon DN-X1100)...als je dat wil en/of je budget het toe laat uiteraard.
Er komt trouwens ook een nieuwe mixer aan van numark, de X7.
Deze heeft wel wat leuke nieuwe features als het gaat om MIDI en USB I/O (mocht je daar meer mee willen doen, ipv traditioneel mixen).

[ Voor 9% gewijzigd door Da_maniaC op 19-10-2010 16:16 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

bram1984 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:59:
[...]

Ik zat in de eerste ronde, en was ook de eerste die z'n handtekening zette. :+

Heb jij 'm ook besteld?
Zou het wel willen, S4 doet mij steeds meer namelijk, maar de kosten van een jong gezinnetje zijn mij net even iets te hoog.
(Wie weet kan ik al mijn MIDI gear, geluidskaart & PA verkopen voor een leuk prijsje zodat ik niet teveel meer neer hoef te leggen om deze aan te schaffen)

Ik kwam binnen met de tweede ronde en zag wel iemand met een grijs shirt en een bril op net nog zijn handtekening zetten, dat was jij toevallig niet?

Ik heb net de foto's van Toon ontvangen, dus ik zal even kijken wanneer ik deze kan plaatsen met een korte beschrijving.

[ Voor 8% gewijzigd door Ome_Les op 19-10-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Blijkbaar was er de 14e een Pioneer/NI Traktor promo hier in Groningen, naja volgend jaar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ome_Les schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:07:
[...]

Zou het wel willen, S4 doet mij steeds meer namelijk, maar de kosten van een jong gezinnetje zijn mij net even iets te hoog.
(Wie weet kan ik al mijn MIDI gear, geluidskaart & PA verkopen voor een leuk prijsje zodat ik niet teveel meer neer hoef te leggen om deze aan te schaffen)

Ik kwam binnen met de tweede ronde en zag wel iemand met een grijs shirt en een bril op net nog zijn handtekening zetten, dat was jij toevallig niet?

Ik heb net de foto's van Toon ontvangen, dus ik zal even kijken wanneer ik deze kan plaatsen met een korte beschrijving.
Nee ik heb geen bril. Ik had een wit vest aan, en was met mijn zwager, die kale gast met die krukken.

Kun je die foto's naar mij mailen? Ik zal ze niet op het net plaatsen: b.koeleman@live.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ik zie geen wit vest op de foto's, waarschijnlijk had je een te grote jas aan op de foto's? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik kan me ook niet herinneren dat Toon me op de foto gezet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Da_maniaC schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:10:
[...]

Bang for the buck, is er in dat segment geen betere mixer met effect unit eigenlijk.
Deze is kwalitatief nog iets beter maar net ietsje duurder: Klik
Als de effect unit niet belangrijk is en je wil meer kwaliteit zou je kunnen zoeken naar een tweedehands Ecler Nuo 4.0 of A&H Xone 42 (Of een nieuwe Denon DN-X1100)...als je dat wil en/of je budget het toe laat uiteraard.
Er komt trouwens ook een nieuwe mixer aan van numark, de X7.
Deze heeft wel wat leuke nieuwe features als het gaat om MIDI en USB I/O (mocht je daar meer mee willen doen, ipv traditioneel mixen).
Thanks voor de info, ik ga weer even lekker aan de slag. Moet eerst me MIDI spul verkopen zondat ik weer het volgende kan aanschaffen. Het regent hier genoeg maar die geldboom wil nog niet echt opschieten... :X :/ :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Macros4 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:21:
Je hoort vaak mensen die al langer draaien met vinyl en cdj's klagen over software, dat je niets meer hoeft te doen om een beat gelijk te trekken etc.

Nou ik gebruik nu Live Intro 8 sinds Mei, en ik kan je verzekeren, je moet zeker wel weten waar je mee bezig bent. Ik dj ook wel eens via mijn Xone 42, dus je moet sowieso al weten wat voor audio interface en aansluitingen daarbij komen kijken. Dan moet je ook wav en mp3 files kunnen analyseren, je moet dus kunnen zien welke pieken en amplitudes samenvallen met de vierkwartsmaat als je dance muziek mixt. Je moet weten dat de warp punten ijkpunten van Live zijn waarmee je tracks aan het tempo van je set gematcht worden. Je moet dus ook weten hoe je deze strak kunt trekken, want geloof me, Live 8 zit er hier vaak naast. Ik moet af en toe gewoon in een hele track handmatig alle warp transients opnieuw plaatsen om het nummer synchroon te kunnen laten lopen. Daar ben je minstens een uur mee bezig als je elke 4e maat strak wil trekken.

Misschien doe ik iets verkeerd..
Hmmm ik DJ ook met Live, bij de meeste tracks heb ik ze in 30 seconden gewarpt (als het niet sneller is). Voor de lastigere tracks kost het me misschien 5 minuten. Als je er meer dan een uur mee bezig bent dan doe je of iets verkeerd of onhandig.

Ik maak nooit gebruik van de automatische warp points. Ik zoek altijd de eerste duidelijke beat op (die goed in de waveform te zien is) en daar plaatst ik een marker op. Vaak zit er bij het auto warpen 1 marker bijna op de juiste plek, maar soms moet ik die zelf opzoeken.

Daarna ga ik meestal helemaal naar het eind van het nummer om het grid goed te trekken. Als het midden van de track dan nog niet goed gewarpt is, dan ga ik meerdere warp points plaatsen. Eerst bijvoorbeeld redelijk grof, zoals iedere 4 maten en steeds fijner als er meer warp points nodig blijken.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

bram1984 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:40:
Ik kan me ook niet herinneren dat Toon me op de foto gezet heeft.
Hij heeft wel een paar groepsfoto's gemaakt. Check even op http://journal.ome-les.com of je er op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik sta verdekt opgesteld. Zie je de laptop? Links daarvan op de voorgrond staat een gast met een groene jas, en ik sta weer voor hem. Je ziet een klein stukje van mijn capuchon.

Afbeeldingslocatie: http://journal.ome-les.com/wp-content/gallery/s4-demo-tonecontrol/20101014-tonecontrol-s4-demo-31.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:38

-_D_-

Polsbandje

Michali schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:31:
Ik zoek altijd de eerste duidelijke beat op (die goed in de waveform te zien is) en daar plaatst ik een marker op. Vaak zit er bij het auto warpen 1 marker bijna op de juiste plek, maar soms moet ik die zelf opzoeken.

Daarna ga ik meestal helemaal naar het eind van het nummer om het grid goed te trekken. Als het midden van de track dan nog niet goed gewarpt is, dan ga ik meerdere warp points plaatsen. Eerst bijvoorbeeld redelijk grof, zoals iedere 4 maten en steeds fijner als er meer warp points nodig blijken.
Beetje hetzelfde als met Traktor dus :)

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Analyseren met Traktor is een piece of cake. Ik heb een enkele keer een grid moeten corrigeren en dan ging het om een matige vinyl rip. Het BPM getal is op de duizendste nauwkeurig. Zelfs als je hetzelfde nummer van twee verschillende releases neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

catbread schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:07:
Analyseren met Traktor is een piece of cake. Ik heb een enkele keer een grid moeten corrigeren en dan ging het om een matige vinyl rip. Het BPM getal is op de duizendste nauwkeurig. Zelfs als je hetzelfde nummer van twee verschillende releases neemt.
Analyseren is iets anders dan een nummer Beatgridden :) Sommige nummers kan je analyseren wat je wil in Traktor, maar het BPM klopt gewoon niet en dan houdt syncen ook een beetje op. Dan moet je dus de Beatgrid bijstellen en dat werkt ongeveer zoals Michali beschrijft :)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
-_D_- schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:11:
[...]

Analyseren is iets anders dan een nummer Beatgridden :) Sommige nummers kan je analyseren wat je wil in Traktor, maar het BPM klopt gewoon niet en dan houdt syncen ook een beetje op. Dan moet je dus de Beatgrid bijstellen en dat werkt ongeveer zoals Michali beschrijft :)
Al ondersteund Traktor geen verschillende bpm's in een track?

Wanneer krijgen we trouwens eens een setje van jou te horen D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

bram1984 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:20:
Ik sta verdekt opgesteld. Zie je de laptop? Links daarvan op de voorgrond staat een gast met een groene jas, en ik sta weer voor hem. Je ziet een klein stukje van mijn capuchon.

[afbeelding]
Ah, jij hebt de bontgevoerde capuchon.

Als ik thuis ben zal ik even de andere foto naar mijn site uploaden, dan ben je even iets beter in beeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Whyte schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:42:
[...]
Al ondersteund Traktor geen verschillende bpm's in een track?

Wanneer krijgen we trouwens eens een setje van jou te horen D?
Hoe bedoel je verschillende BPM's?

Tsja en setjes... Ik draai bijna elke dag met m'n CD-spelers, maar ik wil eigenlijk een MIDI-setje opnemen :) Ik krijg alleen mijn computer/mixer niet goed geconfigged om als 2 geluidskaarten te functioneren in Traktor, en om ook nog eens op te nemen (full duplex dus) al beweert de handleiding van de mixer dat het zou moeten kunnen (mixer met USB aansluitingen).

Misschien maar een CD-setje opnemen dan ;(

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Volgens mij sta je hier iets duidelijker op Bram. ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1232/5100088042_78f60eefac_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Yep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:07
-_D_- schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:11:
[...]

Tsja en setjes... Ik draai bijna elke dag met m'n CD-spelers, maar ik wil eigenlijk een MIDI-setje opnemen :) Ik krijg alleen mijn computer/mixer niet goed geconfigged om als 2 geluidskaarten te functioneren in Traktor, en om ook nog eens op te nemen (full duplex dus) al beweert de handleiding van de mixer dat het zou moeten kunnen (mixer met USB aansluitingen).

Misschien maar een CD-setje opnemen dan ;(
Traktor kan niet werken met 2 geluidskaarten. Je kan wel een ander programma gebruiken om het bijvoorbeeld op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Zelf was ik hier even bezig:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4149/5097455075_a2bc1619cb_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Aha :)

Hopelijk krijgen ze 'm eind volgende week al binnen. Lekker het hele weekend kloten.

edit: Hoppa, huidige gear net verkocht voor € 700,-. Laat de S4 maar komen! :9~

[ Voor 30% gewijzigd door bram1984 op 21-10-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

rhodium schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:43:
[...]

Traktor kan niet werken met 2 geluidskaarten. Je kan wel een ander programma gebruiken om het bijvoorbeeld op te nemen.
Volgens mijn Reloop handleiding zou het wel moeten werken, en Traktor ziet ook gewoon de twee kaarten. Ik kan het op die manier ook gewoon instellen dus waarom zou dat niet werken volgens jou?

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

bram1984 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:17:
Aha :)

Hopelijk krijgen ze 'm eind volgende week al binnen. Lekker het hele weekend kloten.

edit: Hoppa, huidige gear net verkocht voor € 700,-. Laat de S4 maar komen! :9~
Heb nu ook mijn huidige gear in de verkoop staan, in losse delen te koop voor €1000,- alles in een keer kopen €900,- :')

Eerst dat maar verkopen voordat ik wat kan kopen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ome_Les schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:54:
[...]

Heb nu ook mijn huidige gear in de verkoop staan, in losse delen te koop voor €1000,- alles in een keer kopen €900,- :')

Eerst dat maar verkopen voordat ik wat kan kopen, denk ik.
Link die add is even door. Even kijken wat je nu hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
-_D_- schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:11:
[...]

Een track die niet 100% hetzelfde is qua bpm. Vinyl dat opgenomen is vanaf een slechte speler met niet constante snelheid bijvoorbeeld. Of een housenummer met hiphop break van 80bpm in het midden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Whyte schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:34:
Vinyl dat opgenomen is vanaf een slechte speler met niet constante snelheid bijvoorbeeld. Of een housenummer met hiphop break van 80bpm in het midden etc.
Ah op die manier :)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

bram1984 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:19:
[...]

Link die add is even door. Even kijken wat je nu hebt. :)
*~kuch~*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 15:58
Wow die S4 ziet er geweldig uit!

Schaamteloze zelfpromotie. Mijn VCI-100 met DJ Techtools overlay, rubberen knoppen en Ean Golden firmware staat in de V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

LoLz die overlay is ooit eens mede-ontworpen op mijn oude windows desktop. :')

[ Voor 3% gewijzigd door Ome_Les op 21-10-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 15:58
De V2 volgens mij.. Ik kan er slecht mee overweg.
Shift knoppen, copy dit copy dat... Misschien dat het voor gevorderde controller-dj's appeltje eitje is, maar ik snap er de ballen van. Voorheen had ik een Numark DMC2 en de Denon DN-HC4500

Ben ook meer van het recht toe recht aan, "laat de platen het werk doen" draaien.

Prijs is trouwens onderhandelbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door sjer op 21-10-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik heb een nieuwe mix opgenomen. Een stuk steviger dit keer.

http://soundcloud.com/micka-dj/micka-awakening

Tracklist:

01. Function - Variance - Function Reduced Edit
02. Female - Untitled - Regis Mix
03. DVS1 - Arrival (No Break)
04. Luke Hess - Evidence Everywhere
05. Dosem - Mauro Rework
06. Little Nobody - Metropolis How? - James Ruskin Remix
07. Logotech - A - Morgan Tomas Remix
08. Tim Xavier, Tony Rohr - Level Me - Chris Liebing Remix
09. Morgan Tomas - Synthetic
10. 88UW - Bonkey Musiness
11. BCR Boys - Delete
12. Joseph Capriati - Menuda
13. Phil Kieran - Empty Vessels - Gary Beck Remix
14. 88UW - Anxieties
15. Ideal Flow - Gearcog - Mark Angel Remix
16. Logotech - Hydrogen
17. Reeko - No Atmosphere
18. Alan Fitzpatrick - Alpha Scanner
19. A.Paul - Math - Ortin Cam Remix

Hoop dat het goed bevalt. :)

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Voor de digitale DJ's hier: wellicht kunnen jullie mij helpen met onderstaand topique. :)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1431398

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Zeu, afgelopen zaterdag even een promotietour gedaan voor ons feestje a.s. zaterdag :)

Daarna gingen we nog naar een andere locatie, alleen werden we binnen 1 min stilgelegd ivm overlast (we stonden in een woonwijk en dan een aggregaat aanslingeren is geen succes). Toevallig kon ik degene die het feestje organiseerde. Dus hij riep even om in de zaal dat er een after was op het station waar wij toevallig stonden met onze spullen. Toch nog even een uurtje gedraaid voordat de politiekwam en ons oprolde >:)

Foto's @ Facebook (openbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip

[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 25-10-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Morgen gaat Bax weer bezig. 10% off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Saturnus schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:13:
Morgen gaat Bax weer bezig. 10% off.
Nadat ze eerst 40% erbij doen.
Bax is onwijs duur, ze zeggen de beste prijs te heben maar dat is echt niet zo.
Als je goed zoekt vind je veel betere prijzen.
De service schijnt wel goed te zijn + dat ze eigen voorraad hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door crack_en_hack op 26-10-2010 16:40 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
crack_en_hack schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:37:
[...]

Zou je ons op een betere online shop kunnen wijzen :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
Ik dacht dat de Pioneer gear niet de goedkoopste was. Maar ze zijn wel officieel dealer met 2 jaar garantie, vandaar. Voor de rest vind ik ze in de meeste gevallen een van de voordeligste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Heb een nieuw setje gedraaid.
1 Luca Bear - Deon (Original Mix)
2 Luca M - Shake
3 Gregor Salto, DJ Gregory - Canoa - Original Mix
4 Victor Calderone, Carlos Fauvr - Out There (Paco Osuna Remix)
5 Yofunk - Eit Butt (Original Mix)
6 Mathias Kaden - Roots (Luna City Express And Matthias Tanzmann Remix)
7 Ronan Portela - Mute
8 Jaques Raupe - Dixiland (Original Mix)
9 Gorge - Bambossa (Nicole Moudaber Gorge-Ous Remix)
10 Mihai Popoviciu, Timid Boy - Hum Hum (Original Mix)
11 Chris Lattner - Sick
12 Onno - The Boy Who Drank Too Much
13 Kill Your TV - Dirty Martinis (Original Mix)
14 John Acquaviva, Olivier Giacomotto - Mmh Hmm (Uto Karem Remix)
15 Olene Kadar - Baby Keep it Up (Parental Advisory Edit)
16 Jay Lumen - Is Mine (Digital Only) [Original Mix]
17 Tanov - Lajoue (Okain Remix)
18 Elef - Sweatin'
19 Kaiserdisco - Cailon
20 Marco Resmann - Sao Paulo Lights (Ramon Tapia Remix)
21 Carlo Lio - Wonderland (Original Mix)
22 Lissat & Voltaxx - Et Moi (D-Unity Remix)
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

(zie sig voor link... | hier beneden | ongeveer :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Whyte schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:11:
[...]

Wat denk je zelf?, Dat ligt eraan wat je koopt.

Even een half uurtje google'en en zoeken op twenga met het type nummer van het ding dat je wil kopen geeft je uitkomst.
Ze zullen vast wel in "iets" de goedkoopste zijn maar ik vind dat ze een beetje het Media Markt syndroom hebben.
Zo vaak beweren dat ze de beste prijs in alles hebben dat iedereen het gaat geloven zonder even te checken.
In het DJ wereldje ookwel bekend als het MK2 syndroom, zet er als fabrikant MK2 achter en het zou een goed product moeten zijn, NOT (enkele uitzonderingen dan wel)
catbread schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:25:
Ik dacht dat de Pioneer gear niet de goedkoopste was. Maar ze zijn wel officieel dealer met 2 jaar garantie, vandaar. Voor de rest vind ik ze in de meeste gevallen een van de voordeligste :)
Toen ik mijn Pioneer DJM-1000 ging kopen ben ik uiteraard gaan zoeken naar de beste prijs.

3199 bij bax - 2299 bij DigitalStreet en DiscoEvents en voor iets euro meer bij: http://www.audioweb.nl/sh...act=viewProd&productId=20

Scheelt 900 EURO!, dat vind ik nogal wat.

Helaas had Digital Street hem niet snel op voorraad dus ben uitgeweken naar een zaak in Almere (voor mij dichterbij), Omdat ik nogwat andere apparatuur koop kon ik ook een hele mooie korting krijgen.
Opgeteld betaal ik wel een paar tientjes meer maar het scheelt nogsteeds een dikke 800 Euro en een rit naar de andere kant van het land.

[ Voor 17% gewijzigd door crack_en_hack op 27-10-2010 00:16 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het algemeen kijk ik bij New-line, RJ-shop, Tone-control en Bax. Duitsland is dan weer iets goedkoper, maar ik kies vaak toch voor goede service en weinig gedoe als je de garantie moet aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Zo, hier heb ik nog eens wat aan. Ben mooi een beetje aan het kijken & googelen & twenga'en maar heb bijvoorbeeld nu ook de voorganger van de Reloop DSP 40 Blackfire gevonden (Reloop DSP 40) het enige verschil is de kleur en dat hij 5 tientjes goedkoper is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
crack_en_hack schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:37:
[...]

Whyte schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:11:
[...]

Inderdaad wijs maar aan en kom dan niet met een of andere vage winkel die vanuit de studiekamer van een particulier gerund wordt ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Saturnus schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:28:
[...]

[...]

Inderdaad wijs maar aan en kom dan niet met een of andere vage winkel die vanuit de studiekamer van een particulier gerund wordt ofzo...
Er is niet 1 winkel die in alles het beste is, ik zeg alleen dat je bij andere winkels (dus niet 1) betere prijzen kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Vandaag 2 nieuwe Stanton 500 V3's binnen gehad om mijn classic V2's te vervangen. Die waren echt op. Meteen maar weer eens moeite genomen om Technics af te stellen. Dus contragewicht weer eens op het nulpunt gezet etc.

Vreemd is dat zelfs met 4 gram op het contragewicht en antiskating dus op 3 deze V3's bij het backque'en soms toch nog overslaan. Bij de V2's deed ik 3 op 3. Zelfs hoogte nog verhoogd om hem maar stabieler te maken.

Toch apart dat zon bijna zelfde naald wel weer helemaal anders reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@crack_en_hack
Geloof er weinig van. Er zullen vast winkels zijn die sommige producten wat goedkoper hebben maar goede service en gratis verzenden boven de 50 euro en goede community hebben die dan sowieso niet.

@Kaap
V2? :o Hoelang bestaat die al niet meer? :P
Hier heb ik er ook wel wat last van, denk dat het vrij gevoelige naalden zijn. 4g is standaard. Ik ga onderhand al richting de 4.5-5g omdat ik geen zin meer heb in dat gedonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Saturnus schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:44:
@crack_en_hack
Geloof er weinig van. Er zullen vast winkels zijn die sommige producten wat goedkoper hebben maar goede service en gratis verzenden boven de 50 euro en goede community hebben die dan sowieso niet.
Tja dan geloof je het niet :) , check mijn links een paar posts terug en je ziet het prijsverschil.
Mij heeft het i.i.g. 800 Euro bespaard ;) op mijn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Saturnus schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:44:
@Kaap
V2? :o Hoelang bestaat die al niet meer? :P
Hier heb ik er ook wel wat last van, denk dat het vrij gevoelige naalden zijn. 4g is standaard. Ik ga onderhand al richting de 4.5-5g omdat ik geen zin meer heb in dat gedonder.
Ja en hadden eigenlijk al jaar geleden vervangen moeten worden, waren echt op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 14:33
was dit al bekend: http://www.native-instrum.../specials/traktor-50-off/

ik ga mijn scratch duo morgen voor 175 euro ophalen in eindhoven. wordt een leuk weekend dit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was bij mij al bekend, maar de actie loopt door tot het einde van het jaar, mochten er mensen zijn die niet gelijk naar de winkel willen rennen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de upgrade naar pro besteld voor €110 bij bax. Neem aan dat er alleen korting is op de volledige en de duo pakketten?

Op de NI site staat Traktor pro voor €100 maar, kan het even zo snel nergens vinden via online shops.
Naja voor een tientje meer heb ik het ook.

Ben benieuwd wat de reden achter de verlaging is.

edit:
Heb 2 schele ogen blijkbaar, korting is wel doorgevoerd bij Bax. Er is gewoon geen hoge korting op de upgrade pakketten. Geen 50% in ieder geval.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
El_V schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:44:
was dit al bekend: http://www.native-instrum.../specials/traktor-50-off/

ik ga mijn scratch duo morgen voor 175 euro ophalen in eindhoven. wordt een leuk weekend dit :D
Welke on-line winkels bieden dit dan zoal aan, of heb je gewoon op de site van native zelf besteld? Dit is wel heel verleidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bax heeft de aanbiedingen ook online staan. Daar zou je eventueel kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Laatst online: 15-09 14:33
Mobb_Deep schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:51:
[...]

Welke on-line winkels bieden dit dan zoal aan, of heb je gewoon op de site van native zelf besteld? Dit is wel heel verleidelijk
je kunt via de NI site naar dealers in nederland zoeken.

ik haal hem bij http://www.i4-muzique.nl/ voor 175 euro :) voor 17:00 besteld is morgen in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
In mijn geval gelukkig niet de upgrade pakketten, anders was het lullig. Een aantal maanden terug hadden ze alle software voor de helft. Ik wist niet dat het om een actie ging en een eindtijd stond er achter ook niet bij. Heb voor de upgrade van LE naar Pro ruim 100 euro betaald i.p.v. 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
Ik ben rond aan het kijken voor een direct drive speler. Budget is niet zo van belang, ik zoek iets wat bij mijn gebruik past. Ik ben een beginner (wel wat kennis, geen ervaring) en het is gewoon voor thuis om platen af te spelen en als bedroom dj te gebruiken.

Ik kwam uit op de Reloop RP 4000. Prima beginnerstafel dacht ik, veel ervaringen gelezen dat hij lang meegaat en prima is om thuis mee te klooien.
Een duurdere is de Reloop RP 6000. Ook hier is de nieuwste versie de MK6 de nieuwste maar de MK5b is hier en daar ook te vinden. De MK6 is wel een verbeterde versie maar ook een stuk duurder. Bij deze speler zit geen element waardoor ik het nogal duur vind voor mijn doeleinde.

Dus is de Reloop RP 4000 een goede keus? En bij de RP 4000 zit een Ortofon OM GT element. Prima of moet ik rekening houden met de aankoop van een beter/ander element?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Elementen zou ik als je beginnend bent niet direct vervangen door professioneel spul, de kans is toch groot dat je af en toe de arm wegtikt of laat vallen, zou zonde zijn.

Reloop RP-6000 MK5b is ook nog te krijgen he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:56
Zoek tweedehands! Een setje tweedehands Super-OEM's (waar die reloops ook bijhoren) is vaak met element wel te vinden voor rond de 400 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo tweakers. Ik had dit topic nog nooit gezien. Maar het is te lang om helemaal door te lezen dus vandaar even een vraag. Ik wil van mijn midi controllertje, (waar ik best leuke mee kan DJen) naar een fysieke set. Nu heb ik als arme student niet echt het budget voor een 2 leuke cDJ's en een mixer, maar ik zit nu te kijken naar een Denon DN-S700 en een Reloop RMX-20. Heeft iemand ervaring met 1 van de producten die ik op het oog heb? Of is dit iniedergeval een beetje aardige beginners set? En kan ik er een wel een tijdje meedoor. Of wil je meteen iets heel anders als je wat beter word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
catbread schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 22:29:
Ik ben rond aan het kijken voor een direct drive speler. Budget is niet zo van belang, ik zoek iets wat bij mijn gebruik past. Ik ben een beginner (wel wat kennis, geen ervaring) en het is gewoon voor thuis om platen af te spelen en als bedroom dj te gebruiken.

Ik kwam uit op de Reloop RP 4000. Prima beginnerstafel dacht ik, veel ervaringen gelezen dat hij lang meegaat en prima is om thuis mee te klooien.
Een duurdere is de Reloop RP 6000. Ook hier is de nieuwste versie de MK6 de nieuwste maar de MK5b is hier en daar ook te vinden. De MK6 is wel een verbeterde versie maar ook een stuk duurder. Bij deze speler zit geen element waardoor ik het nogal duur vind voor mijn doeleinde.

Dus is de Reloop RP 4000 een goede keus? En bij de RP 4000 zit een Ortofon OM GT element. Prima of moet ik rekening houden met de aankoop van een beter/ander element?
Beste Catbread,

Als je op zoekt bent naar een Reloop RP 4000, ik heb er nog 1 met een ortofon concorde element met reservenaald in z.g.a.n. Bij interesse even een DM dan komen we er wel uit! De andere gebruik ik ook zelf om simpelweg platen te beluisteren en niet om te mixen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:11
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:32:
hallo tweakers. Ik had dit topic nog nooit gezien. Maar het is te lang om helemaal door te lezen dus vandaar even een vraag. Ik wil van mijn midi controllertje, (waar ik best leuke mee kan DJen) naar een fysieke set. Nu heb ik als arme student niet echt het budget voor een 2 leuke cDJ's en een mixer, maar ik zit nu te kijken naar een Denon DN-S700 en een Reloop RMX-20. Heeft iemand ervaring met 1 van de producten die ik op het oog heb? Of is dit iniedergeval een beetje aardige beginners set? En kan ik er een wel een tijdje meedoor. Of wil je meteen iets heel anders als je wat beter word?
Waarom zou je over willen stappen van een midi controller (met bijna onbegrenste mogelijkheden) naar een instapsetje? Ik zou dan eerder geneigd zijn om te kijken naar een andere controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 15:04

Tijn96

In speed we trust

Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:32:
als je je budget iets verhoogt kun je de traktor control kopen de s4 geloof ik (verbeter me als het fout is ) dan heb je zoals boven mij gezegd werd bijna onbegrensde mogelijkheden en met dit ding zit je gelijk ''high-end'' terwijl je met de cd/mixer combo meer een instap set hebt ook leuk alleen kun je er minder lang mee ''groeie''

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke en naar wat voor midi controllers moet ik dan kijken? Ik heb nu numark total control. Ik vind het niet echt een plesant ding persoonlijk. mag allemaal wel wat groter van mij.

En wat voor software er dan bij?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 15:04

Tijn96

In speed we trust

Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:45:
Oke en naar wat voor midi controllers moet ik dan kijken? Ik heb nu numark total control. Ik vind het niet echt een plesant ding persoonlijk. mag allemaal wel wat groter van mij.

En wat voor software er dan bij?
zoals ik al zei de native instruments s4.
en als software traktor duo of pro licht er net aan wat je wil.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Voor een kleine €900,- heb je een Native Instruments Kontrol S4, hier heb je gelijk de volledige Traktor Pro S4 bij.

Als je dit beschouwt als de package deal die het is, is het eigenlijk niet eens zo heel erg duur. (Dit is natuurlijk als je hier budget genoeg voor hebt. ;) )

[ Voor 12% gewijzigd door Ome_Les op 01-11-2010 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hopelijk komt mijn S4 vandaag binnen. Gelijk vanmiddag ophalen.

Is er hier al iemand die z'n unit ontvangen heeft? Veel landen om ons heen hebben de S4 afgelopen vrijdag al uitgeleverd, maar ik ben nog niemand uit NL tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Missbaksel
  • Laatst online: 04-05-2023
Beste Tweakers en DJs,

Ik ben op zoek na studio monitoren voor bij mijn pc. Mijn budget zit tussen de 300-400 euro voor een paar speakers. Mijn oog zelf is gevallen op de M-Audio Studiophile BX8A. Is dit wat ? Of adviseren jullie wat anders?

mvg,

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Waarschijnlijk ben je op zoek naar studiomonitoren. Ik heb zelf niet onwijs veel verstand van monitoren, maar dit lijkt me wel een mooie actie, waar ik zelf ook al naar zit te kijken: http://www.tonecontrol.nl...rs/krk/krk-rp6-g2-(paar)/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Laatst online: 30-08 19:39
voor studio monitoren zou ik ook graag de KRK series aan willen raden, paar vrienden van mij hebben die en ik moet zeggen dat ze toch echt goed zuiver klinken voor het geld dat je er voor betaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ome_Les schreef op maandag 01 november 2010 @ 08:09:
Voor een kleine €900,- heb je een Native Instruments Kontrol S4, hier heb je gelijk de volledige Traktor Pro S4 bij.

Als je dit beschouwt als de package deal die het is, is het eigenlijk niet eens zo heel erg duur. (Dit is natuurlijk als je hier budget genoeg voor hebt. ;) )
Lijkt me een mooi ding maar mijn budget is meer 500-600euro...
Heeft iemand een advies voor dat budget voor een goede midi controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
De Denon: http://www.tonecontrol.nl...ve/denon/denon-dn-mc6000/. Iets duurder, maar dan zou ik toch nog ff doorsparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
bram1984 schreef op maandag 01 november 2010 @ 10:39:
Waarschijnlijk ben je op zoek naar studiomonitoren. Ik heb zelf niet onwijs veel verstand van monitoren, maar dit lijkt me wel een mooie actie, waar ik zelf ook al naar zit te kijken: http://www.tonecontrol.nl...rs/krk/krk-rp6-g2-(paar)/
Ja dat is een mooie deal, maar niet mooi genoeg om mijn BX5a's te vervangen. Die Rockit's schijnen wel groots te klinken, maar ook totaal geen realistisch en gedetailleerd beeld te geven van wat er werkelijk gaande is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Discussie voer:
Je hoort een mooie overgang. Is het nadoen hiervan liefhebben of 'slecht/lame'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Saturnus schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:44:
Discussie voer:
Je hoort een mooie overgang. Is het nadoen hiervan liefhebben of 'slecht/lame'?
liefhebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Een mooie overgang als in twee platen die goed bij elkaar passen, of gewoon strak gemixed?

In het eerste geval deels liefhebben, maar dit dan live (vaak) doen is gewoon naäpen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Missbaksel
  • Laatst online: 04-05-2023
Macros4 schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:43:
[...]

Ja dat is een mooie deal, maar niet mooi genoeg om mijn BX5a's te vervangen. Die Rockit's schijnen wel groots te klinken, maar ook totaal geen realistisch en gedetailleerd beeld te geven van wat er werkelijk gaande is..
Dus volgens jou is de BX8A een betere aankoop dan de KRK RP6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed Ease
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-04 10:32
En die ga ik maar eens voorzien van firmware 1.3 en een VCI-100SE overlay. De upgradekit en de overlay staan al in de bestelling en zijn verzonden, hopelijk komen ze snel binnen. Moet zeggen dat het echt een puik apparaat is, zelfs al heeft de 1.1 firmware wat kuren.
Via marktplaats heb ik een (zilveren) VCI 100 op de kop getikt. Die wil ik ook gaan upgraden, naar firmware 1.4. Bij DJTT blijken de firmware upgrade kits uitverkocht! 8)7

Heeft iemand misschien een upgradekit te koop, te leen of te huur? Ik woon in de regio Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Missbaksel schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:03:
[...]

Dus volgens jou is de BX8A een betere aankoop dan de KRK RP6?
Geen idee, ik spaar wel door voor wat beters, kan ik in de tussentijd nog beter leren produceren en mixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zie dat NI vandaag wat nieuwe S4 video's heeft toegevoegd: http://www.native-instrum...4/?page=1820&content=1333

Wat tutorials en Ean Golden die even los gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ed Ease schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:29:
[...]

Via marktplaats heb ik een (zilveren) VCI 100 op de kop getikt. Die wil ik ook gaan upgraden, naar firmware 1.4. Bij DJTT blijken de firmware upgrade kits uitverkocht! 8)7

Heeft iemand misschien een upgradekit te koop, te leen of te huur? Ik woon in de regio Amsterdam.
Chiron heeft er een, maar ik weet niet of die nog een beetje actief meeleest hier. ;)
Tsunami schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:31:
Zie dat NI vandaag wat nieuwe S4 video's heeft toegevoegd: http://www.native-instrum...4/?page=1820&content=1333

Wat tutorials en Ean Golden die even los gaat :)
Jups, die bak is helemaal ingedeeld naar zijn visie (en stiekum ook een heeeeel piepklein beetje die van mij. ;) ), dus als hij daar niet op los zou kunenn gaan, dan zou ik het niet meer weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Ome_Les schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:39:
(en stiekum ook een heeeeel piepklein beetje die van mij. ;) )
Vertel
Pagina: 1 ... 16 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.