Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Neig ik ook zeker heen ja. :)
bram1984 schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:12:
Een mooie overgang als in twee platen die goed bij elkaar passen, of gewoon strak gemixed?

In het eerste geval deels liefhebben, maar dit dan live (vaak) doen is gewoon naäpen. :P
Keuze moment van mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Heb op een zeker stadium ook mee mogen denken aan het concept van de Kontrol S4, toen nog CTRL geheten.

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 00:14:
[...]

Neig ik ook zeker heen ja. :)

[...]

Keuze moment van mixen.
Als je een techniek overneemt is het pure liefhebberij. Als je dezelfde twee platen in je set achter elkaar zet en op dezelfde manier mixt dan is het na-apen.

Dat hoeft natuurlijk ook nog niet heel verkeerd te zijn, als je er maar eerlijk over bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je dan in je tracklist gaan vermelden dat je de overgang gejat hebt?

Naam producer - titel plaat and naam producer - titel plaat (originally mixed by Dj ....)

Lekker boeiend als je een overgang in dezelfde techniek en stijl doet. Als het aan slaat mag het wat mij betreft. *mompelt iets over beter goed gejat dan...*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt een nieuwe koptelefoon te kopen (krijgen voor mijn verjaardag) ik word met 50 euro gesponsord om een nieuwe uit te zoeken. Nu is mijn oog gevallen op de Stanton DJ Pro serie. de pro 2000 is 75 euro, en de pro 3000 is 95 euro. Ik vind sowieso dat de 3000 er beter uitziet (aluminium en fancy lampje en zulks)

Nu de vraag: is het de 20 euro extra waard om de 3000 te kopen, of zijn de verschillen zo klein dat een 2000 voldoet?

note: ja, ik ben een arme student

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 23:51:
Ik sta op het punt een nieuwe koptelefoon te kopen (krijgen voor mijn verjaardag) ik word met 50 euro gesponsord om een nieuwe uit te zoeken. Nu is mijn oog gevallen op de Stanton DJ Pro serie. de pro 2000 is 75 euro, en de pro 3000 is 95 euro. Ik vind sowieso dat de 3000 er beter uitziet (aluminium en fancy lampje en zulks)

Nu de vraag: is het de 20 euro extra waard om de 3000 te kopen, of zijn de verschillen zo klein dat een 2000 voldoet?

note: ja, ik ben een arme student
Als je gelijk een goeie wil, koop dan een Sony MDR-V700DJ nog beter dan die Stanton.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarin/waarom is de sony beter dan? qua gebruiksgemak of geluidskwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:39
crack_en_hack schreef op donderdag 04 november 2010 @ 00:05:
[...]

Als je gelijk een goeie wil, koop dan een Sony MDR-V700DJ nog beter dan die Stanton.
Lekker subjectief en ongefundeerd, ik heb deze ooit gehad. 180 eu aan hoofdtelefoon waarvan de scharnieren binnen de kortste keren verrot zijn en afbrokkelen. Daarnaast zit deze hoofdtelefoon op je oren in plaats van erover zoals de Stanton Pro 2000.

Ik heb overigens de Stanton Pro 2000, deze was mijn opvolger voor de Sony hoofdtelefoon en eerlijk gezegd vond ik deze net zo goed klinken maar beter passen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:06
:(

Vrijdag weer een optreden. Ik probeer dan bepaalde dingetjes voor te bereiden, ik match heel veel nummers met een ander nummer waarvan ik vind dat de combinatie van die 2 heel erg goed klinkt, je weet wel..dat streven naar de perfecte overgangen. Niet dat ik een hele set al voorbereid heb want je draait toch op publiek.

Om 1 of andere reden draai ik de 2 weken voor een optreden altijd waardeloos. Niks lukt, niks klinkt voor mijn gevoel. Compleet waardeloos. Op de avond zelf gaat het echter dan altijd wel weer heel goed.

Meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 10:16
loewie1984 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 08:18:
[...]
Lekker subjectief en ongefundeerd, ik heb deze ooit gehad. 180 eu aan hoofdtelefoon waarvan de scharnieren binnen de kortste keren verrot zijn en afbrokkelen. Daarnaast zit deze hoofdtelefoon op je oren in plaats van erover zoals de Stanton Pro 2000.

Ik heb overigens de Stanton Pro 2000, deze was mijn opvolger voor de Sony hoofdtelefoon en eerlijk gezegd vond ik deze net zo goed klinken maar beter passen.
Ik heb de stanton weggedaan, en gebruik nu al 4 jaar actief de Sony, zonder scheuren, de Sony kost nu trouwens maar zo'n 110€

[ Voor 3% gewijzigd door Chef_v_leeuwen op 04-11-2010 09:43 ]

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11-2024
ligt er inderdaad maar net aan hoe je met de sony omgaat.
ik heb al jaren de sony, maar ben de HD25 gaan gebruiken..
de sony heb ik getaped toen ik haarscheurtjes zag en is nog niet gebroken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Kaap schreef op donderdag 04 november 2010 @ 08:45:
:(

Vrijdag weer een optreden. Ik probeer dan bepaalde dingetjes voor te bereiden, ik match heel veel nummers met een ander nummer waarvan ik vind dat de combinatie van die 2 heel erg goed klinkt, je weet wel..dat streven naar de perfecte overgangen. Niet dat ik een hele set al voorbereid heb want je draait toch op publiek.

Om 1 of andere reden draai ik de 2 weken voor een optreden altijd waardeloos. Niks lukt, niks klinkt voor mijn gevoel. Compleet waardeloos. Op de avond zelf gaat het echter dan altijd wel weer heel goed.

Meer mensen daar last van?
Uhuh!
Diminish schreef op donderdag 04 november 2010 @ 09:46:
ligt er inderdaad maar net aan hoe je met de sony omgaat.
ik heb al jaren de sony, maar ben de HD25 gaan gebruiken..
de sony heb ik getaped toen ik haarscheurtjes zag en is nog niet gebroken :)
Tja, doe Sennheisers vind ik veel te hard knellen om mijn koppie. Zit nu wel te denken aan de Pioneer HDJ-500, alleen ben ik bang dat dit schelpen te klein zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Missbaksel schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:03:
[...]

Dus volgens jou is de BX8A een betere aankoop dan de KRK RP6?
Als je geld hebt om een setje KRK RP6jes te kopen, zou ik eens serieus gaan kijken naar de Mackie MR5. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Yeah, de S4 is binnen. Vanmiddag ophalen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Goed bezig ouwe! Gefeli!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Yeah, mijn Scratch duo pakket binnen. Alleen probeerde er een reguliere vinyl doorheen te mixen, maar die pakte hij niet. Mega mega zacht hoorde ik hem :(. Vervolgens leg ik die time code vinyl er weer op en hoor ik alleen maar een piep.... What did I do :O?...

edit:

Lol had me mengpaneel naar phono gezet |:(

Echt lache dit!

[ Voor 13% gewijzigd door Mobb_Deep op 04-11-2010 13:39 ]

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
De langste paar dagen van mijn leven. Hij ligt nu in de achterbak, en ik moet nog tot half 6 werken. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

bram1984 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:09:
[...]

De langste paar dagen van mijn leven. Hij ligt nu in de achterbak, en ik moet nog tot half 6 werken. |:(
Urgh, balen man... Maarja, je werkt ook in Haarlem en omstreken dus? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik werk op Schiphol-Rijk, en woon in Amstelveen. :)

Alles in de buurt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Mobb_Deep schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:56:
Yeah, mijn Scratch duo pakket binnen. Alleen probeerde er een reguliere vinyl doorheen te mixen, maar die pakte hij niet. Mega mega zacht hoorde ik hem :(. Vervolgens leg ik die time code vinyl er weer op en hoor ik alleen maar een piep.... What did I do :O?...

edit:

Lol had me mengpaneel naar phono gezet |:(

Echt lache dit!
Haha classic. Je bent ieder geval mans genoeg om je post te laten staan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 08:18:
[...]

heb je bewust voor de 2000 gekozen ipv de 3000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Was het niet new-line ofzo waar stond dat de 3000 slechter gebouwd was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:42:
[...]

Er zijn een heleboel mensen die de isolatie en het comfort van de 2000 heel hoog plaatsen.
bram1984 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:18:
Ik werk op Schiphol-Rijk, en woon in Amstelveen. :)

Alles in de buurt dus.
Damn, daar heb ik echt jaren gewerkt. Bij dat rode gebouwtje aan de Koolhovenlaan. (Ricoh)

Maareuh, jij bent er 11 december dan ook bij in P60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:42:
[...]

ten tijde dat ik de 2000 kocht was de 3000 er simpel weg gewoon nog niet :)
De reden waarom ik destijds voor de 2000 gekozen had, was mede omdat tijs verwest ;) ermee draaide en de reviews op new-line waren goed. Dat ie na elk optreden er een in het publiek mikte even buiten beschouwing gelaten.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Kon het ook maar niet laten, 430 euro voor Traktor Scratch Pro + Kontrol X1 + kortingscode is toch wel erg goedkoop. Kan niet wachten :9~

Vraag me alleen wel af wat NI voor volgend jaar heeft gepland dat alles in de uitverkoop gaat. Zie het wel weer gebeuren dat ze begin van het jaar een X2 eruit gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat er in bovenstaande posts het een en ander word geroepen over de sony mdr700dj en de stanton dj pro 3000.
Ik twijfel tussen deze 2 modellen. De stanton dj pro 3000 heeft mijn voorkeur, vooral omdat deze over de oren valt. Maar de reviews / opmerkingen over het breken van de scharnieren maken me een beetje angstig. Hoe snel scheuren de scharnieren bij menig koptelefoon nou eigenlijk?
Is het maar net hoe je er mee omgaat of zijn die dingen echt zo breekbaar?

Ben zelf altijd best zuinig met mijn spullen moet ik erbij zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:47
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 20:23:
Ik zie dat er in bovenstaande posts het een en ander word geroepen over de sony mdr700dj en de stanton dj pro 3000.
Ik twijfel tussen deze 2 modellen. De stanton dj pro 3000 heeft mijn voorkeur, vooral omdat deze over de oren valt. Maar de reviews / opmerkingen over het breken van de scharnieren maken me een beetje angstig. Hoe snel scheuren de scharnieren bij menig koptelefoon nou eigenlijk?
Is het maar net hoe je er mee omgaat of zijn die dingen echt zo breekbaar?

Ben zelf altijd best zuinig met mijn spullen moet ik erbij zeggen.
Laatst ben ik hoofdtelefoons gaan vergelijken bij F**dback in Eindhoven. Daar twijfelde ik ook tussen die twee, maar daar zat nog een derde bij: Denon DN-HP700. (die zit in dezelfde prijsklasse)
Uiteindelijk heb ik daarvoor gekozen, omdat hij ook over de oren zat en het lekkerste geluid had.
Ik heb hem nu een maand of drie en hij zit goed, ook als je hem lang op hebt. Het enige nadeel is dat er geen haakse plug aan zit. Dus als je bijvoorbeeld een DJM 700/800 hebt, steekt de kabel naar boven.
Breekbaar, ik denk het niet, maar ik heb hem pas drie maanden.

Ik zou gewoon naar een winkel gaan en vergelijken. Dan kun je toch de beste keuze maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Double J op 04-11-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die denon heeft ook nog even in mijn lijstje gestaan. Het enige wat "er mis mee is" is dat ik hem gewoonweg niet mooi vind. Nu is dat niet het belangrijkste maar, dat zilvere gedoe op de cups vind ik niet mooi. Niet dat de ledjes op de stanton me aanspreken...
Feedback, ik vergeet die winkel steeds. Ben van de mediamarkt generatie denk ik.

Er zit er een in Rotterdam geloof ik, zal dit weekend eens even gaan kijken, luisteren en passen. Het internet shoppen word ik ook een beetje zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Zijn hier nog meer mensen met een Sennheiser HD 215?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Hoe staat het met de S4 eigenaren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Behang heb ik zelf uitgekozen. :P

Afbeeldingslocatie: http://public.blu.livefilestore.com/y1ph7r3MSa_TrWd7EeyRTPHGSNL1m6Eq_dS3siOv7HfVDMZM-IoubxQ4QltE5tyGyLXnRAjqGhQf1mP_r0v7McoRg/DSC00449.JPG?psid=1
Afbeeldingslocatie: http://public.blu.livefilestore.com/y1p5MtFAGGbZRhyFLEcWjthADfVyQ_ok-PT_Sv5RzCf9p2SEMq7PeQ0PY-EXcu5jM3ueR7nylt1_nplFqgpIfm3YQ/DSC00451.JPG?psid=1
Afbeeldingslocatie: http://public.blu.livefilestore.com/y1p6hjafPVKS2QUEAtIrWUfMPws7KYysQiXkZdjjClZSdczICbh9Uoncc-oMqh0JRFGrEtCY2NvkFo4ubS5VddiCA/DSC00453.JPG?psid=1
Afbeeldingslocatie: http://public.blu.livefilestore.com/y1pYSj1SbPmu32eVG1N9ydV7D6C8KanmKMC2YM3u-TGHIKNt-oCGdnkTQaEDb78Na4nzdIcomQqb1zC4VdO6-qgrw/DSC00454.JPG?psid=1

Het is een fantastisch apparaat, en voelt supersolide aan. Ik moet wel echt weer wennen. Mijn DJM en CDJ's waren een tweede natuur, maar ik moet nu helemaal weer vanaf scratch beginnen. Het ging na 10 minuten al een stuk beter gisteren. Sample decks heb ik nog niet getest, heb gisteren een paar uur met 4 decks staan kloten. Wel goed opletten dat je de verkeerde niet stopt.

Mixje zal snel volgen.

edit: Bij het aanzetten begint het genieten overigens al:

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 05-11-2010 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat aanzetten is net zo cool bij mijn Kontrol X1, zij het in mindere mate omdat die een stukkie kleiner is dan de S4. Stel je voor 2x een Kontrol X1 én een S4 dr naast. :D

Met je behang is niets mis vind ik overigens. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2010 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Nice Bram, ziet er echt gaaf uit!

* Ome_Les jaloers is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik heb net even anderhalf uur tutorials zitten lezen, en er zijn nog meer mogelijkheden dan ik dacht. Waanzinnig gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Heeft iemand ervering met de dustcovers voor de Pioneer CDJ's?, Ik zoek een goede oplossing om ze stofvrij te houden maar ik ben bang dat de harde plastic kap na verloop van tijd krassen geeft op mijn CDJ als dat er iedere keer op en af gaat.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ome_Les schreef op donderdag 04 november 2010 @ 18:51:
[...]

Er zijn een heleboel mensen die de isolatie en het comfort van de 2000 heel hoog plaatsen.

[...]

Damn, daar heb ik echt jaren gewerkt. Bij dat rode gebouwtje aan de Koolhovenlaan. (Ricoh)

Maareuh, jij bent er 11 december dan ook bij in P60?
Hardtechno? Nee, niet mijn ding en ben dan op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Och in de lounge wordt het als het aan mij ligt meer minimal en berlijnse techno. :D

[ Voor 14% gewijzigd door Ome_Les op 06-11-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisterenavond even met de pioneer HDJ-2000 mogen draaien

Afbeeldingslocatie: http://www.pssl.com/images/ProdImage01/500/HDJ-2000.jpg

als ik toch eens 300 euro over had _/-\o_
perfect geluid/pasvorm/ alles. en kan hard genoeg om met oordopjes in te draaien en nog goed te klinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 19:29:
Ik heb gisterenavond even met de pioneer HDJ-2000 mogen draaien

[afbeelding]

als ik toch eens 300 euro over had _/-\o_
perfect geluid/pasvorm/ alles. en kan hard genoeg om met oordopjes in te draaien en nog goed te klinken
Ben zo blij met de mijne O+ . Heerlijk stevig ook. Heeft zonder hoes o.i.d. een reis dwars door de US meegemaakt in m'n rugzak. Geen krasje op te vinden :) .
Geil :9~ , ik wil ook ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ik denk dat ik binnenkort maar eens het kleinere broertje ga testen. (De HDJ500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Nog wat pics van mijn S4. Dat ding is buitenaards. :p

http://cid-0797b1cfa8bbc23c.photos.live.com/browse.aspx/S4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 00:30
hi!

Ik ben nieuw in dit topic. Mijn 'naam' is DJ Yvad en ben 17 jaar.

Fijn, heel leuk, maar ik heb een vraagje.
Ik probeer soms te mixen van house naar dub en weer naar house, maaar het lukt niet helemaal

vb op 23 min

kleine klik, mag eigenlijk niet :O

hebben jullie daar tips voor? want zoals je hoort lukt het mij niet echt

[ Voor 5% gewijzigd door Yvad op 08-11-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ome_Les schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:33:
Ik denk dat ik binnenkort maar eens het kleinere broertje ga testen. (De HDJ500)
Naar aanleiding van je post ben ik maar eens gaan googlen ook. Twijfel nu tussen de Stanton dj pro 3000 en de Sony mdr 700 dj maar, ik denk dat er nu toch echt een derde kandidaat is.
Jammer dat de pioneer pas over 3 maanden in de winkels ligt.
Betekend dat ik nog 3 maanden moet wachten voor ik uberhaupt een keuze wil en kan maken.

edit:

A verdomme... vorige week traktor pro upgrade gekocht voor €115. Hing toen al een kortings label aan dus ik dacht dat het pakket niet goedkoper zou worden. Open ik net mijn mailbox... nieuwsbrief van RJshop, €75 voor het pakket. Blegh...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Nou, alleen de HDJ-500-W (witte variant) is over 3 maanden te koop. De Rode en zwarte versie (500-R en 500-K) zijn nu wel al volop te verkrijgen.

Ik denk dat ik gewoon voor de zwarte versie ga, indien ik tevreden ben over de dempende factor.
Anders ga ik toch kijken naar de Ortofon o2, een oldskool Technics of een Ultrasone DJ (niet die Pro versie van €189,-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Ome_Les schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:24:
Ultrasone DJ (niet die Pro versie van €189,-).
Deze heb ik nu al een hele tijd erg enthousiast over. Maar naar een paar jaar en af en toe verkeerd gebruik. Stop in laptop tas met laptop etc. zijn er nu stukjes plastic kapot. De minijack is wat gebogen. Maar nog altijd geluid. Sluit goed af en kan hard.

(als ik in de trein zit hoor ik niemand en niemand hoort mijn muziek)

Dus een aanrader. maar word wel tijd voor een nieuw modeltje. Goeie koptelefoon maar hij is niet geheel hufter proof. Hoewel naar 3 jaar wat kleine gebreken en het toch gewoon nog doen vind ik niet slecht.

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Even een kort vraagje:

Ik ben zelf geen dj en ook geen intenties om dj's te worden. Ik zie op het forum een aantal keer de speakers KRK Rokit 5 voorbij komen.

Ik wil mijn Z-5400 wegdoen en 2x KRK Rokit 5 (+versterker) halen om gewoon muziek te luisteren? Is het kwalitatief een stap vooruit of wat zijn jullie aanbevelingen?

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Yvad schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:34:
hi!

Ik ben nieuw in dit topic. Mijn 'naam' is DJ Yvad en ben 17 jaar.

Fijn, heel leuk, maar ik heb een vraagje. vanwaar deze reactie???
Ik probeer soms te mixen van house naar dub en weer naar house, maaar het lukt niet helemaal

hebben jullie daar tips voor? want zoals je hoort lukt het mij niet echt
Anyways, ik heb even geluisterd, voor je naar die dub plaat toe gaat die ik overigens erg vet vindt. Heb je heel heel maar echt heel erg lang tromgeroffel wat enigzins irritant is. Ik zou het eens beluistern uit het oorpunt :) van de luisteraar. Zou je dit tromgeroffel voor de periode dat het hoorbaar is accepteren. Ik niet in ieder geval, daarnaast richting het einde van de dubplaat ga je vanuit het niets verder met een nieuwe plaat die ik echt niet in het rijtje vindt passen (summerjam) het sluit niet aan en daarom klinkt het niet, zal het nooit doen omdat het in weze twee totaal verschillende types zijn. Dus ik zou toch op zoek gaan naar platen waarbij de maten (beats ook goed) overeenkomen, gelijk liggen en zo de plaat over dit heuveltje heen helpen.

Verder klinkt het best aardig, toch mis ik echt de samenhang tussen sommige platen en is ook het 'ineens' wegdraaien van een plaat wat vaak gedaan wordt terwijl het niet hoeft. Maar succes ermee zou ik zeggen je bent jong dus je kan er nog wat van maken :+

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
rodian50 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:46:
Even een kort vraagje:

Ik ben zelf geen dj en ook geen intenties om dj's te worden. Ik zie op het forum een aantal keer de speakers KRK Rokit 5 voorbij komen.

Ik wil mijn Z-5400 wegdoen en 2x KRK Rokit 5 (+versterker) halen om gewoon muziek te luisteren? Is het kwalitatief een stap vooruit of wat zijn jullie aanbevelingen?
Kort vraagje...lang antwoord :Y)

Waar ben je naar op zoek? Wil je meer (opgepompte) bass dan uit je Z5400 set?
Dan moet je niet bij KRK (oftewel Studio monitors) zijn.
Wil je een strakkere en heldere weergave (zowel laag als hoog) vergeleken met de Z5400?
Dan moet je wel bij Studio monitors zijn.

Even wat algemene & achtergrond informatie:
Veel mensen roepen vaak dat Reference speakers crap zouden klinken omdat het eerlijke speakers zijn blabla en de huis-tuin-keuken set niet (die zijn gekleurder) waardoor alles mooier is.
Nou...voor die mensen heb ik nieuws. Dat is weer een mooi verhaal dat de wereld in geholpen is door mensen die het benijden dat zei geen 400+ euro kunnen uitgeven aan een set speakers en het met een 2.1 setje van 75 euro moeten doen. :)

Studio speakers, ook wel referentie speakers genoemd zijn juist bruikbaar als referentie omdat vrijwel alles wat in ons gehoorveld ligt op een goede manier kan worden weergegeven.
Qua karakteristiek zijn ze allemaal net wat anders, maar dat heeft dan ook niet met referentie te maken (dit soort sets geven je de mogelijkheid tot referentie zolang je verschillende stukken audio op een zelfde set speakers beoordeeld/beluisterd).
Dit zal voor jou niet zo belangrijk zijn, aangezien je gewoon een lekkere luisterset wil...maar veel mensen begrijpen het principe (en de achtergrond) verkeerd.

Is het een goede zet om dit soort monitor speakers te kopen als je veel luisterd?
Hell yes! Ik heb lang gespaard voor een set Dynaudio BM12A monitoren die ik sinds eind 2008 in mijn bezit heb en dit was werkelijk waar de beste aankoop die ik ooit heb gedaan op het gebied van audio (of het nu gaat om afmixen of luisteren).
En wanneer je goed gaat luisteren en dit soort monitors gaat vergelijken met normale speakersets merk je meteen dat er kwa helderheid en bereik veel meer te horen valt dan op normale speakers.
Met eerlijk bedoeld men ook juist, dat op fatsoenlijk volume meerdere frequentie gebieden (laag, mid, hoog) nog steeds kraakhelder worden weergegeven en niet zoals bij menig huis-tuin-keuken set dat je oren meteen naar de mallemoeren gaan van het hoog en je word doodgegooid met een muur modderig laag waardoor het lijkt alsof de speakers super luid klinken.

Je moet bij monitors echter wel met een paar belangrijke dingen rekening houden:
Plaatsing. Dit soort speakers worden ook wel Nearfield monitoren genoemd. Dat wil zeggen dat ze zijn ontworpen om in een klein gebied een zo perfect mogelijk geluidsbeeld te creeëren voor de luisteraar.
Het betekend echter niet dat je gebonden bent aan slechts 1 of 2 meter. Een iets grotere afstand kan ook (denk aan huiskamer / de wat grotere kamer afstanden). Je moet er echter wel voor zorgen dat de speakers zo staan opgesteld dat deze een gelijkbenige driehoek vormen (gezien vanaf de positie van de luisteraar) om te zorgen dat er een juist soundfield ontstaat.
Versterking. Wanneer je praat over dit soort speakers, neem dan de actieve uitvoering (met ingebouwde versterker) goed in overweging. Deze zijn vaak net wat duurder, maar de versterker is afgemeten op de speaker om te zorgen dat deze genoeg power maar ook niet te veel power geven ("Opblazen" oftewel vernachelen kan natuurlijk altijd nog...dat heeft simpelweg met natuurkunde te maken) echter is de actieve versie ook hier beter tegen beveiligd.
Wanneer je persé een losse versterker wil gaan gebruiken, neem dan goed in acht dat je praat over hoogsegment luidsprekers en je de weergave gruwelijk kan verpesten door hier net een iets te goedkope versterker aan te hangen (gebeurd vaak vanwege het budget). Men trekt vervolgens de conclusie dat de speakers crap zijn, terwijl je dit euvel met de actieve versie (of een juiste high-end versterker) had vermeden.
Geluidsbron. Wanneer je eenmaal op dit niveau gaat luisteren, gaat ook de audiobron een rol spelen.
Dat betekend heus niet dat je een dure high-end DAC moet hebben. Maar wat wel zeker een feit is, is dat de standaard audio uitvoer uit een PC ver beneden alle peil is van enige audio kwaliteit.
Zie dit niet als een verplichting, maar meer als een extra upgrade die je later kan doen om één van de laatste beperkende stappen weg te nemen. Moet je dan die peperdure losse DAC kopen? Nou nee... er zijn verschillende audio interfaces (geluidskaarten) te koop vandaag de dag die voor een normale prijs al vele malen betere conversie bieden dan de standaard Realtek/Soundmax meuk.
Denk dan aan wat losse kaartjes van Onkyo of Terratec maar ook aan interfaces van Edirol of Yamaha. (Deze vind je al vanaf de 70-90 euro afhankelijk van de mogelijkheden die je wil hebben...... wel/geen versterkte hoofdtelefoon uitgang, wel/geen speaker controls etc).
Als je goed op zoek gaat...vind je misschien zelfs spullen van TC Electronic voor rond de 150 euro ergens in de aanbieding (en dat is zeker hoogwaardig spul).
Twijfel je aan deze upgrade? Probeer dan eens bij een Audio of Studio zaak te luisteren/informeren.
Het verschil tussen de standaard meuk en het bovenstaande is noemenswaardig groot (en het verschil tussen bovenstaande of een DAC van 1000 euro een fors stuk kleiner).

Bottom line:
Zijn studio monitors het waard? Ja zeker, het verschil is werelds!

Moet je nu die KRK's kopen? Ik zeg: vorm eerst een completer beeld.
- Wat is je budget?
- Wat is er nog meer voor dat budget te koop?
- Ga eerst eens luisteren in het echt, en probeer een objectieve mening te vormen.

:)

[ Voor 12% gewijzigd door Da_maniaC op 10-11-2010 19:19 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

@ Da Maniac:

Bedankt voor je lange bericht, erg informatief :)

Mijn oog viel op de KRK's toen ik in de Feedback liep en de zojuist werden getest. Het geluid was veel zuiverder dan mijn Logitech Z-5400, welke voornamelijk veel bass produceert ten koste van het midden en hoog. Daarnaast staan mijn set ook niet echt in de 'bioscoopopstelling', dus 5.1 is totaal niet nodig. Ik las een aantal andere fora waar men via een speciale kabel van hun MacBook naar de KRK's. Ik zal dan eerst zonder DAC testen en daarna even lenen van een vriend of het echt verschil uit maakt. Het heeft ook geen prioriteit, kost me weer een hoop geld en misschien komt er een leuke tweedehands set voorbij.

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

Da_maniaC schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:03:
Waar ben je naar op zoek? Wil je meer (opgepompte) bass dan uit je Z5400 set?
Dan moet je niet bij KRK (oftewel Studio monitors) zijn.
Wil je een strakkere en heldere weergave (zowel laag als hoog) vergeleken met de Z5400?
Dan moet je wel bij Studio monitors zijn.

Even wat algemene & achtergrond informatie:
Veel mensen roepen vaak dat Reference speakers crap zouden klinken omdat het eerlijke speakers zijn blabla en de huis-tuin-keuken set niet (die zijn gekleurder) waardoor alles mooier is.
Nou...voor die mensen heb ik nieuws. Dat is weer een mooi verhaal dat de wereld in geholpen is door mensen die het benijden dat zei geen 400+ euro kunnen uitgeven aan een set speakers en het met een 2.1 setje van 75 euro moeten doen. :)

Studio speakers, ook wel referentie speakers genoemd zijn juist bruikbaar als referentie omdat vrijwel alles wat in ons gehoorveld ligt op een goede manier kan worden weergegeven.
Dat ligt ook even aan de akoestiek van de ruimte. Zelfs je mooie reference monitors van 400 euro per stuk geven je geen goeie 'referentie' als ze in een woonkamer staan die in alle hoeken loopt te galmen. In het ergste geval ga je je reflecties zo hard horen dat je daardoor op het verkeerde been gezet wordt en je mix er gewoon radicaal naast gaat lopen, wat je dan instinctief gaat doen is je monitors harder zetten. De buren (en je monitors) vinden dat niet zo leuk. ;)

Hetzelfde probleem krijg je als je als DJ in een club staat waar bijna geen monitoring hangt, en je naar de PA gaat luisteren om de timing van je mix te bepalen. Vanwege de afstand ben je dan altijd te laat.

Het zal je nog verbazen hoeveel het aanbrengen van demping (ook in een kleine ruimte) aan verschil zal maken voor je geluidsbeeld. Dan kunnen die 100 euro-per-paar speakers voorlopig nog best een eind komen, al zou ik een home-cinema of 5.1 set niet echt aanraden voor DJ gebruik.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
rodian50 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 00:32:
@ Da Maniac:

Bedankt voor je lange bericht, erg informatief :)

Mijn oog viel op de KRK's toen ik in de Feedback liep en de zojuist werden getest. Het geluid was veel zuiverder dan mijn Logitech Z-5400, welke voornamelijk veel bass produceert ten koste van het midden en hoog. Daarnaast staan mijn set ook niet echt in de 'bioscoopopstelling', dus 5.1 is totaal niet nodig. Ik las een aantal andere fora waar men via een speciale kabel van hun MacBook naar de KRK's. Ik zal dan eerst zonder DAC testen en daarna even lenen van een vriend of het echt verschil uit maakt. Het heeft ook geen prioriteit, kost me weer een hoop geld en misschien komt er een leuke tweedehands set voorbij.
Oh, maar een goede audio interface hoeft je geen vermogen te kosten hoor. Ik gebruik een Cakewalk/Roland/Edirol UA-1G Usb geluidskaart. Kost nu bij Bax 79 euro en ik vind de geluidskwaliteit i.c.m. een paar Alesis M1 Active 520 speakers absoluut tot de top behoren. Ik hoor zaken in muziek terug die ik nooit eerder gehoord heb, en dat is in muziek welke ik al jaren ken (althans dat dacht ik).
Specifieke kabels hou je altijd wel, ik gebruik ook een specifieke kabel van de geluidskaart naar de speakers toe, 2 x rca male naar 2 x jack male. Zo'n kabeltje kost rond de 8 a 9 euro dus dat zijn de kosten ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Stoney3K schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:17:
[...]

Dat ligt ook even aan de akoestiek van de ruimte. Zelfs je mooie reference monitors van 400 euro per stuk geven je geen goeie 'referentie' als ze in een woonkamer staan die in alle hoeken loopt te galmen. In het ergste geval ga je je reflecties zo hard horen dat je daardoor op het verkeerde been gezet wordt en je mix er gewoon radicaal naast gaat lopen, wat je dan instinctief gaat doen is je monitors harder zetten. De buren (en je monitors) vinden dat niet zo leuk. ;)

Hetzelfde probleem krijg je als je als DJ in een club staat waar bijna geen monitoring hangt, en je naar de PA gaat luisteren om de timing van je mix te bepalen. Vanwege de afstand ben je dan altijd te laat.

Het zal je nog verbazen hoeveel het aanbrengen van demping (ook in een kleine ruimte) aan verschil zal maken voor je geluidsbeeld. Dan kunnen die 100 euro-per-paar speakers voorlopig nog best een eind komen, al zou ik een home-cinema of 5.1 set niet echt aanraden voor DJ gebruik.
Tja, daarom haal ik ook een heel stuk aan over plaatsing (wat dan weer net niet word geciteerd).
Als je graag naar muziek luistert, maar niet eens hoort dat je in een ruimte zit waar de akoestiek de weergave gruwelijk aan het verpesten is dan zal het natuurlijk nooit wat worden (en dan moet je, jezelf denk ik ook wel de vraag stellen of je uberhaupt al tot aanschaf over moet gaan van een leuke luisterset wanneer de basics van dit soort onderwerpen je nog helemaal onbekend in de oren klinken).
Daarbij kun je over dit onderwerp (alsmede de andere welke ik even aantipte) ellenlang doorgaan tot in het fijne detail toe, om dan over het kostenplaatje maar niet te spreken. :)
regmaster schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:50:
[...]

Oh, maar een goede audio interface hoeft je geen vermogen te kosten hoor. Ik gebruik een Cakewalk/Roland/Edirol UA-1G Usb geluidskaart. Kost nu bij Bax 79 euro en ik vind de geluidskwaliteit i.c.m. een paar Alesis M1 Active 520 speakers absoluut tot de top behoren. Ik hoor zaken in muziek terug die ik nooit eerder gehoord heb, en dat is in muziek welke ik al jaren ken (althans dat dacht ik).
Specifieke kabels hou je altijd wel, ik gebruik ook een specifieke kabel van de geluidskaart naar de speakers toe, 2 x rca male naar 2 x jack male. Zo'n kabeltje kost rond de 8 a 9 euro dus dat zijn de kosten ook niet echt.
Yep, dat is dus exact het argument waar ik op doelde.
De huidige standaard van audio uitvoer is vergeleken met een leuke geluidskaart van een derde partij gewoon waardeloos te noemen en het hoeft je geen rib uit je lijf te kosten om een hoorbare verbetering te krijgen op dit vlak.

[ Voor 22% gewijzigd door Da_maniaC op 13-11-2010 21:04 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Heb de S4 van een vriend te leen (net even een setje opgenomen welke op m'n SoundCloud staat, zie signature).

Wat een onwijs leuk ding! Op AboutDJ had ik de "klacht" gelezen dat het ding te licht zou zijn, en daarom zou bewegen tijdens het draaien, maar ik vraag me af hoe je dan met je spullen omgaat.
Zijn een paar dingetjes die me niet bevallen, dat ik toch nog naar mn Macbook moet grijpen om bepaalde dingen te wijzigen (switchen tussen effecten, niet kunnen switchen naar andere mappen, niet snel kunnen scrollen door je mappen).
Maar dat zijn dingen die met een software update aan te passen zijn. Het is gewoon een enorm leuk apparaat dat lekker aansluit bij de software. Echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 15:04

Tijn96

In speed we trust

ik heb nu 1 week de audio 2 dj. om maar ff verder te gaan over de discussie. maar wat is het een mooi dingetje zeg jongens jongens. voor het geld heb je echt iets super moois. ik heb geen bijzondere hoofdtelefoon maar ik hoor nu dingen enzo het is gewoon geweldig.
dus voor eigenlijk belachelijk weinig geld heb je een enorme verbetering.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:38

-_D_-

Polsbandje

Hè hè, ik heb _eindelijk_ m'n Reloop IQ2+ USB met ASIO drivers in Traktor goed aan de praat gekregen op m'n computer. Nu alleen nog m'n Xone 1D config een beetje finetunenen ik heb zowaar een behoorlijke MIDI setup. Binnenkort maar eens een setje opnemen :Y)

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wil iemand mij voor 6000 euro sponsoren om een DJM-2000 en twee CDJ-2000's te kopen?
PM voor bankgegevens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 02:18:
wil iemand mij voor 6000 euro sponsoren om een DJM-2000 en twee CDJ-2000's te kopen?
PM voor bankgegevens!
Nope :N, Heb net zelf een DJM-1000 gekocht en 2 nieuwe CDJ-1000MK3's voordat ze eruit gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
addictive schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:52:
Heb de S4 van een vriend te leen (net even een setje opgenomen welke op m'n SoundCloud staat, zie signature).

Wat een onwijs leuk ding! Op AboutDJ had ik de "klacht" gelezen dat het ding te licht zou zijn, en daarom zou bewegen tijdens het draaien, maar ik vraag me af hoe je dan met je spullen omgaat.
Zijn een paar dingetjes die me niet bevallen, dat ik toch nog naar mn Macbook moet grijpen om bepaalde dingen te wijzigen (switchen tussen effecten, niet kunnen switchen naar andere mappen, niet snel kunnen scrollen door je mappen).
Maar dat zijn dingen die met een software update aan te passen zijn. Het is gewoon een enorm leuk apparaat dat lekker aansluit bij de software. Echt een aanrader!
Alle dingen die jou niet bevallen, zijn gewoon mogelijk hoor. Ik zou de manual er even bij pakken. ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 02:18:
PM voor bankgegevens!
Waarom zou je nowadays zulk veel te duur spul willen aanschaffen, als je ook een veel completere MIDI controller van een willekeurig merk kan aanschaffen, voor bijna 10x zo weinig (dan heb ik het over de Denon)?

De 2000 vloot is echt lachwekkend voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ik ben er over aan het nadenken om een Denon mc 6000 of een Native Instruments S4 te kopen en ik vraag me af hoe de Buma Stemra omgaat met DJ's die draaien met muziek vanaf een laptop. Stel ik word gecontroleerd op een locatie waar ik aan het draaien ben, wat moet ik dan doen om aan te tonen dat ik die muziek op een legale wijze verkregen heb? Zijn er daarnaast misschien vergoedingen die je moet betalen om met digitale audio bestanden te mogen draaien? Wat is er nog meer relevant om te weten?

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Brakkie schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:55:
Ik ben er over aan het nadenken om een Denon mc 6000 of een Native Instruments S4 te kopen en ik vraag me af hoe de Buma Stemra omgaat met DJ's die draaien met muziek vanaf een laptop. Stel ik word gecontroleerd op een locatie waar ik aan het draaien ben, wat moet ik dan doen om aan te tonen dat ik die muziek op een legale wijze verkregen heb? Zijn er daarnaast misschien vergoedingen die je moet betalen om met digitale audio bestanden te mogen draaien? Wat is er nog meer relevant om te weten?
Platen kopen op Beatport en je bevestigingsmailtjes bewaren.

Daarnaast is de kans dat je gecontrolleerd gaat worden echt miniem.

-_D_- schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:36:
Hè hè, ik heb _eindelijk_ m'n Reloop IQ2+ USB met ASIO drivers in Traktor goed aan de praat gekregen op m'n computer. Nu alleen nog m'n Xone 1D config een beetje finetunenen ik heb zowaar een behoorlijke MIDI setup. Binnenkort maar eens een setje opnemen :Y)
En kijk :D. Hier zat ik op te wachten! Laat maar eens iets horen 8) . Heb je al een artiestennaampje eigk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:38

-_D_-

Polsbandje

Whyte schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:19:
En kijk :D. Hier zat ik op te wachten! Laat maar eens iets horen 8) . Heb je al een artiestennaampje eigk?
Heb binnenkort vakantie, dan wil ik 2 of 3 setjes op gaan nemen :)

Ik heb wel wat artiestennamen in gedachten! Binnenkort ff urls reggen :)

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Jongens ik ben even nieuwsgierig. Ik zit een beetje te snuffelen en te kijken naar interessante DJ tools. Nu wil ik binnenkort Able Live eens uitproberen, maar ik zoek iets voor effecten en iets om mee aan te kloten naast mijn setup (2*cdj 800's) qua hardware. Ik heb een basic mixer (UMX 9) die geen effecten aan boord heeft, wat ik wel graag wil. Ook lijkt het mij leuk om live in de mix van allerlei stukjes muziek mee te klooien (een soort van loopjes zoals op de CDJ's maar dan wat meer, sneller en anders en bijvoorbeeld extra drumbeats ingooien e.d.).

Nu heb ik gezien dat je zoiets als een Kaoss Pad hebt, maar ik zie en lees ook veel over de complete MIDI controllers (AKAI APC 20) en de Novation Launchpad. Een Kaoss pad is een echte effecten bak toch die je over je master heen gooit? Volgens mij is zoiets als de APC 20 teveel voor mij omdat ik als kern toch mijn cdj's wil houden icm mijn mengpaneel. De Novation zou volgens mij alles kunnen, maar zeker weten doe ik het niet. Iemand die daar wat meer duidelijkheid over kan geven?

Ik wil niet alles in Ableton gelijk zetten qua beat e.d. Ik wil gewoon on the fly mixen en klooien,maar dan moet vast mogelijk zijn toch? Het is niet iets wat nu gelijk speelt, maar ik ben wel even nieuwsgierig naar de verschillen! Voordeel van zo'n NanoPad is dat hij goedkoop is. Een APC 20 of Launchpad past net binnen het budget van mij en biedt wellicht meer opties.

Edit: bij Amazone kost de Launchpad omgerekend maar 97 euro dus volgens mij is dat een hele goede deal!

[ Voor 8% gewijzigd door Waypoint op 16-11-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Brakkie schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:55:
Volgens mij komt dit echt nooit voor. Je kunt sowieso op locatie nooit bewijzen of je collectie legaal of niet is. Daarnaast kun je ook zeggen dat je je muziek hebt gekregen, dus hier kunnen ze echt helemaal niets tegen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
bram1984 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:28:
Waarom zou je nowadays zulk veel te duur spul willen aanschaffen, als je ook een veel completere MIDI controller van een willekeurig merk kan aanschaffen, voor bijna 10x zo weinig (dan heb ik het over de Denon)?
De "echte" DJ draait platen of CD's (Disc Jockey)
Die MIDI/traktor achtige dingen en DJ software achtige meuk is leuk en je kan er leuke dingen mee doen maar ik zie er de echte kunst niet van in.
Straks is het allemaal zo geavanceerd dat je het alleen maar hoeft aan te zetten en op de juiste moment het schuifje open doen.
bram1984 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:28:
De 2000 vloot is echt lachwekkend voor dat geld.
Idd, daarom raad ik iedereen aan nog de 1000 serie te kopen nu die er nog is, zoveel meer voor je geld krijg je niet bij de 2000 serie (behalve een hoop onnodige peppie en kokkie led verlichting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

crack_en_hack schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:49:
Die MIDI/traktor achtige dingen en DJ software achtige meuk is leuk en je kan er leuke dingen mee doen maar ik zie er de echte kunst niet van in.
Dit vind ik dus echt kul. De belangrijkste en moeilijkste taak van het gros van de dj's is de juiste plaat op het juiste moment draaien. De moderne dj kan meer focussen op deze kerntaak doordat de techniek van het draaien beter ondersteunt wordt door mooie technologie. Ik kan me voorstellen dat het voor dj's die een stijl draaien waarbij veel gescratched wordt leuker is om met draaitafels te werken maar dat is dan ook het enige :)

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
[...]

Right, toen de CD spelers net uitkwamen riep met dit over vinyl.
Alsof beatmatchen moeilijk is. Dit kun je een aap nog leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

[...]

Straks is het allemaal zo geavanceerd dat je het alleen maar hoeft aan te zetten en op de juiste moment het schuifje open doen.

[...]

Idd, daarom raad ik iedereen aan nog de 1000 serie te kopen nu die er nog is, zoveel meer voor je geld krijg je niet bij de 2000 serie (behalve een hoop onnodige peppie en kokkie led verlichting)
Hahahaha... Echt lachwekkend.... Wanneer kom je eens uit je grot om wakker te worden. Het jaar 19flintstone is voorbij!

Ben zelf met vinyl begonnen en mijn hart zal er ook altijd bij blijven, maar met CDs draaien heb ik gelijk overgeslagen.

Ik weet nog dat we, ja ik zelf vroeger ook, massaal tegen draaien met CDs waren, maar het wordt gewoon tijd om mee te gaan met technologie.
Toen zei men al: "Met CDs hoef je alleen maar de track aan te zetten en op de juiste moment het schuifje open doen."

Toegegeven; om de basics te leren is vinyl echt waanzinnig. Als je het eenmaal goed onder de knie hebt met vinyl, weet je ook hoe platen, tellen en plaatselectie goed in elkaar steekt.
Alleen is het zo dat je dan nogsteeds door kunt groeien.

Hier doet MIDI draaien zijn intreden. Het draaien met MIDI geeft je zoveel tijd om meer bezig te zijn met je tracks. Je kunt, bij wijze van, continue je eigen remixes maken.
Probeer het gewoon eens een tijdje uit, in plaats van je er tegen te verzetten. Je hoeft niet alleen maar met sync te draaien als je MIDI draait, beatmatchen gaat ook nogsteeds prima.

En om heel eerlijk te zijn, voor een user met jouw nickname(crack_en_hack), vind ik het toch wel een hele teleurstelling, dat je zo'n verouderd denkpatroon hebt.

p.s. Oh ja... Ik heb ook wat keertjes met de CDJ2000 en de CDJ1000 mogen spelen, als je echt werkelijk van mening bent dat de CDJ1000 een hoger aanradertje is omdat er op de 2000 een hoop peppie en kokkie LED verlichting op zit....
Dan lig ik alleen maar nog meer in een deuk en geeft het ernstig te raden over je gearkennis en kunde. :')

[ Voor 11% gewijzigd door Ome_Les op 16-11-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:30
CDJ-jocks die Digi-Jocks gaan afzeiken :')

Het moet niet gekker worden. Als je echt de trueheidsridder wil uithangen koop dan twee SL1200mkII's, een Dateq XTC en een stapel vinyl. En anders gewoon niet gaan lopen zeuren. ;w

Over true gesproken, vandaag weer platen besteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Ome_Les schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:52:
[...]

Hahahaha... Echt lachwekkend.... Wanneer kom je eens uit je grot om wakker te worden. Het jaar 19flintstone is voorbij!

Ben zelf met vinyl begonnen en mijn hart zal er ook altijd bij blijven, maar met CDs draaien heb ik gelijk overgeslagen.

Ik weet nog dat we, ja ik zelf vroeger ook, massaal tegen draaien met CDs waren, maar het wordt gewoon tijd om mee te gaan met technologie.
Toen zei men al: "Met CDs hoef je alleen maar de track aan te zetten en op de juiste moment het schuifje open doen."

Toegegeven; om de basics te leren is vinyl echt waanzinnig. Als je het eenmaal goed onder de knie hebt met vinyl, weet je ook hoe platen, tellen en plaatselectie goed in elkaar steekt.

Hier doet MIDI draaien zijn intreden. Het draaien met MIDI geeft je zoveel tijd om meer bezig te zijn met je tracks. Je kunt, bij wijze van, continue je eigen remixes maken.
Probeer het gewoon eens een tijdje uit, in plaats van je er tegen te verzetten. Je hoeft niet alleen maar met sync te draaien als je MIDI draait, beatmatchen gaat ook nogsteeds prima.

En om heel eerlijk te zijn, voor een user met jouw nickname(crack_en_hack), vind ik het toch wel een hele teleurstelling, dat je zo'n verouderd denkpatroon hebt.

p.s. Oh ja... Ik heb ook wat keertjes met de CDJ2000 en de CDJ1000 mogen spelen, als je echt werkelijk van mening bent dat de CDJ1000 een hoger aanradertje is omdat er op de 2000 een hoop peppie en kokkie LED verlichting op zit....
Dan lig ik alleen maar nog meer in een deuk en geeft het ernstig te raden over je gearkennis en kunde. :')
Kinders kinders wat is iedereen weer snel op zn pik getrapt.
Ik ben niet anti MIDI en dat PC spul, ik zeg alleen dat ik het geen kunst vind i.t.t. het draaien met platen of CD's waarbij je het meeste zelf moet doen.

Gearkennis en kunde...?, Laten we mekaar niet gaan vergelijken want dan zal het een late avond worden. Noem jij dan eens met je ubber gearkennis en kunde de meerwaarde van de CDJ-2000 ;) op het 800 Euro prijsverschil na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Met een midi controller kan je het beatmatchen ook zelf doen als je dat wil toch. Ik vind het toch wel relaxed om een harde schijf bij me te hebben met AL m'n muziek waarbij je elke plaat in een tel gevonden hebt ipv zo'n toch wel onhandige cd map.

En dit ziet er toch wel uber-g*** uit ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tonecontrol.nl/images/products/370x320/Denon-DN-MC6000.png

[ Voor 30% gewijzigd door Brakkie op 16-11-2010 21:55 ]

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Dus draaien met cd's is wel een kunst? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

addictive schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:54:
Dus draaien met cd's is wel een kunst? :')
En als je eenmaal de routine van het draaien met vinyl onder de knie hebt is dat ook geen kunst meer, ziet er hoogstens iets cooler uit :p

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 15:04

Tijn96

In speed we trust

Het gaat allemaal naar mijn mening om gewenning voorkeur en smaak.
Ik begin nu net en begin met midi. ik heb helemaal geen rare dingetjes. ik leer mezelf gewoon te mixen zoals het ''hoort''. klinkt heel filosofisch maar ik wil echt weten wat dj'en inhoud. Wat de tricks zijn etc. en dat ik als ik wil straks net zo goed met midi als met cd's kan werken. het gaat mij helemaal niet om makkelijk of moeilijk.
alleen het is wel zo dat de techniek steeds verder gaat en je dus iets moet.
als jij gelukkig wordt door vinyl of cd's te draaien en het lukt goed en mensen blijven het leuk vinden. mooi toch? of niet dan. en andersom net zo met midi draaien.
het feit is wel dat je met midi veel meer functies kan proppen in een klein apparaat.
ik vind het ook fijn dat al mijn muziek op 1 centrale plek staat (mijn harde schijf dus).
en er zijn natuurlijk uitzonderingen van luie straatmuzikanten om het zomaar even te noemen. die gewoon zo makkelijk mogelijk geld willen verdienen door de apparatuur het werk te laten doen, dat noem ik geen dj'ing meer.
zo dat is er ook weer uit :p nu weer lkkr ontopic en praten over: how to become a DJ en alle ZINNIGE dingen eromheen.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Brakkie schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:56:
En als je eenmaal de routine van het draaien met vinyl onder de knie hebt is dat ook geen kunst meer, ziet er hoogstens iets cooler uit :p
Het is gewoon het moeilijkste, sommigen vinden dat stoer, anderen vinden het achterhaald.
Met platen kan je een hoop niet: niet loopen, geen cue's maken, niet zomaar hardhandig corrigeren, geen keylock, etc. Het is eigenlijk een hopeloos achterhaald medium, maar het heeft eeen aantal unieke kwaliteiten.
Ten eerste de muziek. Er is een hoop unieke geweldige en kleinschalig uitgebrachte muziek uitgekomen die je alleen op vinyl zult kunnen bezitten. Moderne mediadragers kennen geen exclusiviteit meer. Als er van een plaat maar 300 geperst zijn, dan houdt het na die 300 gewoon op. Dat vind ik er fijn aan, ik kan er muzikaal beter mee uit de voeten, maar ik zal de laatste zijn om de coole kaart te spelen. Ten tweede is het voordeel de simpelheid. Anders dan op het label kijken, de naald er op leggen en de pitch een beetje bijstellen hoef je niks met het apparaat te doen. Platen draaien gaat meer over puur en alleen de muziek dan andere mediaspelers.

En CD's echter dan MIDI? Nigga please. Je bent uren kwijt aan branden en vervolgens speel je ze op een inferieur soort computer af en moet je moetlijk gaan doen met sd-kaartjes, memorysticks en whatnot als je alle functies wil benutten. Dan denk ik dat je met MIDI beter af bent, dan heb je niet de nadelen en kan je ook nog eens veel meer met de muziek aanvangen.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjoewe op 16-11-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
crack_en_hack schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:41:
[...]
Noem jij dan eens met je ubber gearkennis en kunde de meerwaarde van de CDJ-2000 ;) op het 800 Euro prijsverschil na dan.
Het feit dat je gewoon een harde schijf met je tracks aan je spelers hangt in plaats van ettelijke uren te verspillen met het branden van cd'tjes die je vervolgens overal mee naartoe moet sjouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:56
[...]

Ik ben niet anti MIDI en dat PC spul, ik zeg alleen dat ik het geen kunst vind i.t.t. het draaien met platen of CD's waarbij je het meeste zelf moet doen.
Bekijk eens wat video's van Ean Golden op Youtube dan moet je toch wel tot de conclusie komen dat het draaien van 12inches/cd's een beetje saai aan het worden is.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Whyte schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:44:
[...]

Het feit dat je gewoon een harde schijf met je tracks aan je spelers hangt in plaats van ettelijke uren te verspillen met het branden van cd'tjes die je vervolgens overal mee naartoe moet sjouwen?
Dat vind ik geen 800 Euro meer waard.
audiojunk schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:43:
[...]
Bekijk eens wat video's van Ean Golden op Youtube dan moet je toch wel tot de conclusie komen dat het draaien van 12inches/cd's een beetje saai aan het worden is.
Mwa dat ligt eraan, ik heb meer respect voor iemand die 2 platen of CD's mixt met een onwijs goeie zelf gemaakt en bedachte overgang dan iemand met zn Traktor apparaat die er een hele sampleshow van maakt.
Want dan maakt hij die mix niet maar die controller van hem en daar vind ik idd geen kunst aanzitten, hoe leuk het dan wel of ziet zal klinken.
Als je een super strakke mix wil, mix dan thuis op de PC, fik hem op CD en ga die draaien.

[ Voor 19% gewijzigd door crack_en_hack op 17-11-2010 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

[...]

Kinders kinders wat is iedereen weer snel op zn pik getrapt.
Misschien komt het wel van je manier van inhakken, lekker jong menneke van me.

Maargoed... Jij ziet MIDI en PC spul (ook al zo lekker denigrerend maar goed) als een grote autosync bende. Waarheid is, dat er nogsteeds een heel groot deel van MIDI DJs nogsteeds beatmatched.
En ja, beatmatchen is beatmatchen, of je dit nu op vinyl, CD of wii controller doet, het blijft de kunst van het gelijk trekken van platen.
;)
Gearkennis en kunde...?, Laten we mekaar niet gaan vergelijken want dan zal het een late avond worden.
Mekaar of elkaar? Eerst dat bepalen, dan kunnen we van hier uit wel vertrekken. ;)
Noem jij dan eens met je ubber gearkennis en kunde de meerwaarde van de CDJ-2000 ;) op het 800 Euro prijsverschil na dan.
Jij kijkt zo te zien alleen maar naar het prijskaartje, dus of ik nu nogsteeds gearkunde/-kennis met je wil bespreken? Weet niet of dat überhaupt wel nut gaat hebben.

Ik heb het geluk(een buitenkansje) gehad dat ik via een welbekend persoon bij een van de Global unveilings mocht zijn van de CDJ2000.
Heb hierbij al het pers materiaal verkregen, dus hoeveel GB aan data wil je hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Ome_Les schreef op woensdag 17 november 2010 @ 00:55:
[...]
Misschien komt het wel van je manier van inhakken,
Jij kijkt zo te zien alleen maar naar het prijskaartje, dus of ik nu nogsteeds gearkunde/-kennis met je wil bespreken? Weet niet of dat überhaupt wel nut gaat hebben.
Ik zeg gewoon direct hoe ik er over denk en tegenaan kijk zonder er chique omheen te lullen.
Ik kijk niet naar de prijs maar prijs-kwaliteits verhouding, ik vind die CDJ-2000 geen 800 Euro meer waard dan de CDJ-1000MK3 omdat je er een USB poortje op zit en fancy display'tje.
Tuurlijk zit er iets meer op dan de CDJ-1000MK3 maar heb je die meerprijs er voor over, Ik vind van niet.
Als die gewoon dezelfde prijs had gehouden had je mij niet gehoord.

Persmateriaal is leuk om te hebben maar het is er alleenmaar om je te overtuigen van deze onzin.
Er bestaat geen enkel persmateriaal die een voorgaand model beter aanprijst ook al is het algemeen bekend dat die beter is.
Het wordt altijd zo verteld dat het de prijs meer dan waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
crack_en_hack schreef op woensdag 17 november 2010 @ 00:03:
Want dan maakt hij die mix niet maar die controller van hem
Dit moet je me even uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:06
Ik zou er niet aan moeten denken om een harde schijf er aan te hangen als ik in een club moet draaien. Tussen 2 overgangen heb ik max 3 minuten, maar ik moet wel dat nummer nog opzoeken. Vaak kijk ik door mijn platentas of cdmap en bij het zien van een vinyl of cd krijg ik de ingeving.

Als ik naar mijn platentas kijk zie ik aan de kleur van de hoes al welke plaat het is. Bij cd's moet ik al gaan bladeren in een map, maar bij een harde schijf moet je een hele lijst door en eigenlijk al exact weten welke artiest/nummer je zoekt.

Zou mij veelste veel tijd kosten. Ik kan me voorstellen dat bij bepaalde stromingen waar sommige DJ's een nummer gewoon 5 of 6 minuten laten spelen je veel meer speelruimte hebt.

Tjah...of tenzij je een 100% voorgeprogrammeerde set draait _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
[...]

[...]

Daarom draait Pete Tong met de S4, en stappen steeds meer pro's hierop over. :+

Sorry dat ik je wakker moet schudden, maar je gaat echt spijt krijgen van je veel te dure aanschaf.

CD's branden, dat ga je sowieso zat worden, en je zal tot de ontdekking komen dat je met een controller veel meer kunt, dan de duurste Pioneer vloot op dit moment ooit zal kunnen.

Ik ben in ieder geval blij dat ik de overstap van CDJ's naar de S4 heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Amen, zelf ben ik begonnen met een midi controller + traktor. In eens heb je een bak aan keuzes met wat je kunt doen.

- geavanceerde loopjes
- een stuk of 16 effecten of zo
- cue punten
- bijna alles kun je mixen (autosync)
- en dan heb je natuurlijk nog de low - mid - high knoppen

Dat is erg veel voor een beginnend prutser. Nu heb ik een 3 kanaals mengpaneel zonder effecten en 2 platenspelers en platen. In het begin was de overstap even moeilijk maar ik moet nu zeggen dat ik binnen een paar maanden al zoveel basic dingen heb geleerd over DJ'en dan toen ik die midi controller had.

En nu ik traktor scratch heb gekocht is het nog leuker geworden, hoewel ik die al weer een tijdje niet aan heb gehad omdat ik geen zin heb om aldoor bij die laptop te staan. Binnekort koop ik een traktor kontrol x1 er bij zodat ik mooi bij me decks kan blijven staan en traktor kan besturen met die controller.

Daarnaast blijf ik rustig doorgaan met het kopen van vinyl. Soms even een echte vinyl er tussendoor en ondertussen bouw je een mooie verzameling op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat gewoon om creativiteit en welk medium je de breedste en beste mogelijkheden heeft om je creativiteit zo goed mogelijk te benutten. Dan blijft er maar één optie over (op dit moment) en dat is:MIDI/Digitaal. Timecode en what not is er puur en alleen voor de old-skool dj's die geen afscheid kunnen en willen nemen van hun geliefde SL's of CDJ's. Het is een tussenoplossing om de overgang minder groot / radicaal te maken. Voor velen daarom ook zeker geen verkeerde keuze, begrijp me niet verkeerd.

Ik ben zelf begonnen op 2 beltdrive draaitafels en een half functionerende mixer (op een oude fiets.....) Ik ben er van overtuigd dat dat leerproces (beatmatchen, platenkennis, leren tellen) mijn creativiteit ten goede is gekomen, want juist omdat je minder mogelijkheden hebt moet je op een andere manier creatief en origineel zijn. Simpel 2 plaatjes beatmatchen en mixen is leuk, maar dat kan uiteindelijk iedereen. Daarna ben ik overgestapt op CD's. Die overgang was easy, want als je op 2 draaitafels met een veel te zwakke motor een vette mix kan maken, is het op CD's een koud kunstje. Dat bood me gelijk de mogelijkheid om me meer te concentreren op andere dingen, creatiever te zijn en daardoor dus een betere dj te worden. Maar ook daar liep ik uiteindelijk tegen de beperkingen van het medium op. De bandbreedte waarin je je creativiteit kwijt kan is gewoon kleiner.

Met de komst van Midi/Hid (digitaal) is die bandbreedte oneindig! Je kunt alles doen precies zoals je dat zelf wilt, omdat de technologie je nu die mogelijkheid biedt. Ik ben er maar wat blij mee, want het maakt mij nog meer onderscheidend. Het Dj'en beperkt zich allang niet meer tot wat plaatjes achter elkaar plakken en de mensen vermaken met de muziek van anderen. Dj zijn is tegenwoordig veel meer. Het is juist de muziek van anderen vervormen, kneden en maken tot iets heel anders. Iets dat van jezelf is. Iedereen die dat niet begrijpt......tja, die heeft geen passie voor muziek. Het raakt namelijk in de basis datgene waar muziek voor 'bedoeld' is imho, namelijk emoties opwekken. Mensen kunnen raken met je eigen muzikale identiteit is het mooiste wat er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:13:
Dj zijn is tegenwoordig veel meer. Het is juist de muziek van anderen vervormen, kneden en maken tot iets heel anders. Iets dat van jezelf is. Iedereen die dat niet begrijpt......tja, die heeft geen passie voor muziek. Het raakt namelijk in de basis datgene waar muziek voor 'bedoeld' is imho, namelijk emoties opwekken. Mensen kunnen raken met je eigen muzikale identiteit is het mooiste wat er is.
En daar zeg ik weer amen op. _/-\o_

Het is iets wat gewoon niet meer weg te denken is of te ontkennen is dat dat de kant is die we opgaan (digitaal/midi) Maar ik geloof dat de hele discussie eens in de zoveel tijd weer boven water komt drijven als iemand weer eens schreeuwt dat ie graag insert_medium wil, want dat is toch ech de beste, of daar draaien alle dj's mee... zonder het echt te kunnen motiveren en dan belanden we weer van vooraf in de discussie. Iedereen moet doen waar hij of zij zin in heeft. Elkaar proberen te overtuigen van elkaars gelijk zal niet of nauwelijks tot het gewenste resultaat leiden. Het enige wat je kan doen is het uitproberen en zelf je mening vormen. punt basta finito en nu gauw mooie mixjes maken met jullie gear 8)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat kader, ga ik even schaamteloos reclame maken, want ik heb namelijk mijn 'verouderde' CDJ-800 MKII te koop staan. Voor een ieder die nog niet digitaal draait natuurlijk een geschenk uit de hemel. :D

PM me als je interesse hebt. ;)

[/schaamteloze reclame]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Voor de duidelijkheid, ik wil absoluut niet zeggen dat midi slecht is of iets dergelijks. Maar cd / vinyl is gewoon beter om de basics te leren denk ik. Er is zo veel mogelijk met laptops / midi's, voorbeeld:

Dit is toch wel uber...

En het is ook niets voor niets dat de hele M_nus click met Traktor draait. Maar paar weken geleden was ik Trouw en daar stonden twee Amerikanen een partij te koetelen met 2 platenspelers en 2 cd spelers en dan zie je ze lekker bezig zijn en daar straalt toch ook behoorlijk wat charme van af.

Maar inderdaad, ieder zijn ding!

Ben benieuwd naar de mixjes inderdaad. Afkommen met die Soundcloud links!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tja muziek is altijd het belangrijkste voor mij, extra foefjes zijn leuk, maar beslist niet noodzakelijk.
Ik was een tijdje terug bij de opening van het Amsterdam Dance Event, waar ze ter gelegenheid van 25 jaar Detroit Techno zowat alle Detroit DJ's hadden ingevlogen. Ik heb daar zo'n topavond gehad, terwijl de helft van die DJ's eigenlijk amper gebeatmatched platen in elkaar staan te faden, maar de platen die ze dan draaien, dan ben je gelijk vergeten dat 'ie er net niet helemaal soepel inging.

Volgensmij mogen we hier niet linken naar mixes :+
Maar mijn soundcloud is gewoon gelijk aan m'n username.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjoewe op 17-11-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:41
Mensen vraagje, ik wil voor thuisrecording met mijn cdj-1000's en djm-800 een externe usb geluidskaart aanschaffen om via mijn laptop op te nemen. Ik heb mijn cdj's digitaal aangesloten en had bedacht dat het ook wel zo handig is om dan digitaal ook op te nemen. Nu kan ik alleen haast geen enkele usb geluidskaart vinden die een digital-in heeft! :S Iemand nog suggesties of ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Groentenman schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:18:
Mensen vraagje, ik wil voor thuisrecording met mijn cdj-1000's en djm-800 een externe usb geluidskaart aanschaffen om via mijn laptop op te nemen. Ik heb mijn cdj's digitaal aangesloten en had bedacht dat het ook wel zo handig is om dan digitaal ook op te nemen. Nu kan ik alleen haast geen enkele usb geluidskaart vinden die een digital-in heeft! :S Iemand nog suggesties of ideeën?
Waarom zou je? Een analoge geluidskaart zet het toch om in een digitaal signaal. Ik weet dat er veel mensen boehoe gaan roepen omdat conversie altijd tot verlies van kwaliteit gaat leiden, maar dat is allemaal zo overrated, dat ga je echt niet horen. Zeker niet met een mixer als de DJM en daaraan een fatsoenlijke geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Groentenman schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:18:
Ik heb een Terratec Aureon 7.1 Universe kaart (intern) maar ik weet dat is ook een externe versie van is (of was) want Terratec is erg uitgedund tegenwoordig.
Deze heb ik ooit gekocht om dezelfde reden als jij maar uiteindelijk ben ik toch overgestapt op een professionele Tascam CD recorder puur voor het gemak en omdat ik uiteindelijk toch alles op cd fik.

[ Voor 3% gewijzigd door crack_en_hack op 17-11-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Kaap schreef op woensdag 17 november 2010 @ 08:05:
Ik zou er niet aan moeten denken om een harde schijf er aan te hangen als ik in een club moet draaien. Tussen 2 overgangen heb ik max 3 minuten, maar ik moet wel dat nummer nog opzoeken. Vaak kijk ik door mijn platentas of cdmap en bij het zien van een vinyl of cd krijg ik de ingeving.

Als ik naar mijn platentas kijk zie ik aan de kleur van de hoes al welke plaat het is. Bij cd's moet ik al gaan bladeren in een map, maar bij een harde schijf moet je een hele lijst door en eigenlijk al exact weten welke artiest/nummer je zoekt.

Zou mij veelste veel tijd kosten. Ik kan me voorstellen dat bij bepaalde stromingen waar sommige DJ's een nummer gewoon 5 of 6 minuten laten spelen je veel meer speelruimte hebt.

Dit punt ben ik persoonlijk niet met je eens.
Sinds de tijd dat ik draai met zelfgebrande CD's heb ik een indeling ontwikkeld voor mezelf die er voor zorgt dat ik hetzelfde kan doen als het bovenstaande.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik niet bij het zien van de hoes de ingeving krijg, maar bij het zien van het track nummer (Artist - Title).
Met mijn CD's werkte ik namelijk altijd op maandbasis. Per 'pagina' in mijn CD map zaten dan 4 CD's die bij elkaar 1 maand vormde (met de releases die uitgekomen waren in die maand).
In ieder vakje zat ook een overzichtelijke tracklist voorop.
Zo kan ik tijdens het draaien over de tracklists skimmen en hoe verder ik terug de map in blader hoe verder ik terug ga in de 'tijd' qua releases (we praten wel over 1 genre natuurlijk en de indeling van de liveset is zeker niet alleen op deze methode gebasseerd).

Deze indeling ben ik met mijn mp3 collectie ook aan gaan houden en vind het erg prettig (Releases per maand).
Als je dan gaat kijken naar software als Traktor of die van Denon (op de units zelf) dan heb je daar de mogelijkheid om gewoon .m3u playlists in te laden of zelf een playlist te bouwen.
Er is ook software die op deze manier probeert een soort van platenbak functie te vervullen en in mijn ogen werkt dat erg logisch (Bij de playlist/database sectie kan je dan bijvoorbeeld 4 verschillende platenbakken aan klikken met daarin een selectie die je zelf hebt samengesteld...alsof je een koffer/tas bij zou hebben).
Ik moet zeggen dat dit voor mij erg makkelijk werkt en door het overzicht, ik op deze manier juist nummers tegen kom waarbij ik denk "Die kan ik nu wel gebruiken!"
Bij een grote CD koffer heb ik dat juist niet en vergat ik vaak nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ik denk dat ik mijn ruis filter weer ga importeren voor bepaalde mensen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:41
crack_en_hack schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:55:
[...]

Ik heb een Terratec Aureon 7.1 Universe kaart (intern) maar ik weet dat is ook een externe versie van is (of was) want Terratec is erg uitgedund tegenwoordig.
Deze heb ik ooit gekocht om dezelfde reden als jij maar uiteindelijk ben ik toch overgestapt op een professionele Tascam CD recorder puur voor het gemak en omdat ik uiteindelijk toch alles op cd fik.
Hmm mooi spul dat Terratec, alleen heeft de Aureon optical in (TOS-link) ipv. digital in (SPDIF) dus dat gaat ook niet werken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Groentenman schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:34:
[...]

Hmm mooi spul dat Terratec, alleen heeft de Aureon optical in (TOS-link) ipv. digital in (SPDIF) dus dat gaat ook niet werken O-)
:? Dan heb je niet naar de goeie gekeken, ik heb deze: Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareheaven.com/reviews/terratec/terratec%20014.jpg

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Kaap schreef op woensdag 17 november 2010 @ 08:05:

Ik heb precies hetzelfde als jij hebt. Als ik met Traktor draai dan zoek ik maar en hoppa, is je tijd op. Toch zit ik nog steeds te twijfelen tussen een soort van Midi controller, puur voor wat extra geinige features. Zoiets als de Novation Launchpad/ Akai APC 20 of wellicht is de Akai LPD8 wel simpel genoeg voor mij. Ik moet mij er nog eens verder in verdiepen wat ik wil.

Verwijderd

Ik heb hulp nodig! Ik ben allemaal oude(re) platen (legaal) aan het downloaden. Veel kan ik vinden via de bekende sites zoals Beatport, maar deze drie niet:

- Amalgam - Sum of your Fears (tech edit)
- Sasha ft. BT - Remember Magnetic North
- Chris Lake vs Rowan Blades – Philth

Iemand enig idee waar ik ze zou kunnen vinden? Iemand die ze heeft?

• Sjoewe
junodownload heeft ook nog een aardige backcatalog.
Maar goed sommige dingen zijn echt niet gedigitaliseerd, dan kan je nog kijken of er illegale HQ-vinylrips zijn, of zoals ik zelf inmiddels regelmatig doe, gewoon de plaat kopen. :)

Verwijderd

Als jij een site weet waar ik de vinyl kan kopen? Ik zoek me een ongeluk, maar kan ze gewoon niet vinden. Maar goed, misschien zoek ik gewoon verkeerd. ;)

• Sjoewe
Er staat er vast een op discogs.com

Edit: ik zit even te kijken, maar:

- die Amalgam plaat 'Sum of your fears' is gewoon te koop.
- idem voor die track van Chris Lake die heet gewoon Filth
- die BT vs. Sasha track dat is een mashup, geen wonder dat je 'm nergens officieel kan kopen.

Egro, je MP3's zijn reteslecht getagged en jij kan niet zoeken :P

[ Voor 128% gewijzigd door Sjoewe op 18-11-2010 13:23 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.