• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
@ Sjoewe

Jij zit ook op PF zeker?

Ik ben Bramble. :)

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Kan iemand mij uitleggen hoe ik een cd kan maken en deze branden op 1x?
Ik heb van mijn lieftallige vrouw een dubbele cd speler gekregen om mee te spelen een citronic een oudere versie.
Maar deze slikt alleen "echte" cd's
Ik heb vanalles al geprobeerd, kwaliteits media. buffer uit, andere programma's geprobeerd. maar standaard komt mijn brander niet lager dan 8x. waardoor cd spelers de cd niet leest.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Nero had ooit een tooltje. 8x nog niet laag genoeg...is het dan niet gewoon een fout (ISO) formaat of iets dergelijks?

• EZ_
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

EZ_

Ben ook al CD-spelers tegengekomen die enkel 'echte' CD's afspeelden (terwijl ik mijn tracks koop en dan brandt), gelukkig heb ik toch nog enkele albums compilaties in m'n CD-map :)

(was een dubbele Numark als ik het me goed herinner)

[ Voor 13% gewijzigd door EZ_ op 18-11-2010 16:10 ]

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

Nieuwe mashup geupload op mijn Geluidswolkje. DM voor meer details ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik zit een beetje te snuffelen en te kijken naar interessante DJ tools. Nu wil ik binnenkort Able Live eens uitproberen, maar ik zoek iets voor effecten en iets om mee aan te kloten naast mijn setup (2*cdj 800's) qua hardware. Ik heb een basic mixer (UMX 9) die geen effecten aan boord heeft, wat ik wel graag wil. Ook lijkt het mij leuk om live in de mix van allerlei stukjes muziek mee te klooien (een soort van loopjes zoals op de CDJ's maar dan wat meer, sneller en anders en bijvoorbeeld extra drumbeats ingooien e.d.).

Ik zie en lees ook veel over de complete MIDI controllers (AKAI APC 20) en de Novation Launchpad.
Ik wil niet alles in Ableton gelijk zetten qua beat e.d. Ik wil gewoon on the fly mixen m.b.t. mijn cdj 800's en klooien i.c.m. Ableton. Een APC 20 of Launchpad past net binnen het budget van mij alleen vind ik het lastig welke nu beter voor mij is. Heeft een van jullie toevallig beiden geprobeerd en wat zijn jullie bevindingen? Ik heb alle youtube filmpjes zo langzamerhand wel gehad maar kom er maar niet uit. Prijstechnisch zijn ze even duur :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je mag ook best je vorige post quoten in plaats van twee keer hetzelfde te posten hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Tsunami schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:21:
Je mag ook best je vorige post quoten in plaats van twee keer hetzelfde te posten hoor :)
Als je het had gelezen had je gezien dat ik mijn bericht heb aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

EZ_ schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:10:
Ben ook al CD-spelers tegengekomen die enkel 'echte' CD's afspeelden (terwijl ik mijn tracks koop en dan brandt), gelukkig heb ik toch nog enkele albums compilaties in m'n CD-map :)

(was een dubbele Numark als ik het me goed herinner)
Idd had ik ook met een Numark, maar kan zijn dat je cd-speler gewoon niet goed met het merk overweg kan. Ik heb zeer goede ervaringen met sony cdr's,ik koop niks anders meer. 95procent van de cd spelers werk hij mee is mijn ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Saturnus schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:22:
Nero had ooit een tooltje. 8x nog niet laag genoeg...is het dan niet gewoon een fout (ISO) formaat of iets dergelijks?
Nee helaas, want ik heb zelfs winamp gebruikt, omdat de gewone versie gelimiteerd is tot 2x speed. Maar netjes vlam op 8x
met Imgburn wilt ie ook niet lager. Ik zal eens sony gaan bekijken.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Verbatim blijkt ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Best goed ja, als op de industriële variant van dezelfde fabrikant (Taiyo Yuden) 90% van alle CD content word gedrukt. ;)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Heb ook Sony CDR schijfjes, alles branden met 1x snelheid. Werkt perfect, zelfs met een cd speler uit de tijd toen men praktisch alleen maar vinyl kocht. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscaar
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-08-2024
JVC schijfjes die gemaakt zijn door Taiyo Yuden werken ook prima. Als je ze uit Duitsland laat komen niet eens duur (tientje voor 50 schijfjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Saturnus schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:22:
Bedoel je Nero DriveSpeed?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 10:16
Voor de liefhebbers, traktor scratch duo en pro kun je nu voor 50% van de prijs aanschaffen:

http://www.native-instrum...IizsYnCr6UCFcWGDgodeXK1Xg

Mooie prijs, 180 voor de duo en 300 voor de bundel met de audio 8dj

Jammer dat ze de Kontrol X1 niet in de aanbieding hebben

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ik verwacht een nieuwe soundcard + software combo van Native Instruments in februari, dus bedenk goed wat je doet. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Ome_Les op 20-11-2010 20:43 ]

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 15:04

Tijn96

In speed we trust

ja ze maken nou al hier een daar reclame over traktor 7 als ik het goed heb dus ben benieuwd. maar helemaal up to date hoef je niet te zijn of je moet het willen/ moeten. want de ''oude'' software zal het toch wel gewoon blijven doen zoals het hoort

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik vraag me trouwens af of er iemand hier ook last heeft van stoor geluiden, interferentie, vanuit de pc? Ik gebruik een Roland UA-1G USB geluidskaart gekoppeld aan een set Alesis M1 Active 520. Geluid is bijzonder goed van kwaliteit alleen als ik het volume van de Alesis volledig open zet hoor ik allerlei geluiden zoals het gebruik van de muis of een soort piep als de harddisk werkt. Het was me nog niet eerder opgevallen, maar nu ik er wat meer op let valt het me vaker op en wil ik van die interferentie geluiden af.

>>>>>>>>>>>>>>> knip <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

edit:
Opgelost. Nieuwe voeding erin en het signaal is weer schoon. Ik heb wel interesse in een losse dac, dus als je nog suggesties hebt?

[ Voor 54% gewijzigd door regmaster op 22-11-2010 23:14 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:41
crack_en_hack schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:40:
[...]

:? Dan heb je niet naar de goeie gekeken, ik heb deze: Plaatje
Helaas zijn deze niet meer te krijgen. Er is wel een nieuwere versie die ook digital-in via coax ondersteund maar die is gelijk 160,-. Ik heb nu de ESI U24 XL gevonden die aan de wensen voldoet en de helft goedkoper is, denk binnenkort maar bestellen. :)

• Erikie
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Weer eens een mix gemixt! met oa egbert, format b, luca m, marco faraone, luigi rocca, sebjak, sutin martin, candre crom, jay lumun, milton jackson en meer.. ( minimal / techno ) . dm or be creative!

traktor scratch!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Misschien een rare vraag hier, maar:

Hoe komen de DJ's hier (en dan voornamelijk de club/dance DJ's) aan hun klussen in de clubs? Volgens mij gaat dat tegenwoordig toch veel via boekingsbureau's en concertpromotors en die zetten je niet zomaar ergens neer als ze nog niks van je gehoord/gezien hebben.

Wat doen jullie over het algemeen? Gewoon een berg mixtapes naar Extrema/Armada/Magik etc. sturen en hopen dat ze een antwoord geven? Ik heb de ervaring dat zomaar in de club 'pluggen' niet meer werkt en de CD's gewoon in de prullenbak verdwijnen omdat ze een deal met de grote organisators hebben.

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Netwerken, demo's meegeven en vooral veel op de juiste forums meedoen.

Wat ook raar klinkt, zorg dat je een nette website hebt, waarop je een regelmatig verschijnende podcast hebt.

Ook hiermee kun je steeds meer set-luisteraars regelen, waardoor op een gegeven moment steeds meer mensen je kennen.
En ja, je krijgt hierdoor hopelijk de juiste exposure aangezien je hier de juist sfeer voor je setjes neer kunt zetten.

[ Voor 71% gewijzigd door Ome_Les op 25-11-2010 08:06 ]

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Vers van de S4 pers, gemixed over 4 decks. Funky house en techno.

Staat op mijn Soundcloud (dus geen directe link): http://soundcloud.com/bramble-1

01. MiniCoolBoys - Have Fun
02. youANDme - It's Just (StefaniKaden Remix)
03. Sandy Huner - Rare Tap (2000 And One Cut)
04. Ian Pooley & Spencer Parker - Kinderteller
05. Ronan Portela - Mute
06. Ronan Portela - Beat Up
07. Luca Marano - Greek
08. Mladen Tomic - Music Only
09. Mladen Tomic - Before Sunset
10. Maher Daniel - 3rd Time Is A Charm
11. Gary Beck - Sholto (Reset Robot Remix)
12. Marc Marzenit - It's Caracas (Paul Ritch Remix)
13. Rino Cerrone - That's Problem
14. Christian Smith & Reset Robot - Air Miles (2000 And One & DJ Madskillz Remix)
15. Toni D. & Luciano Esse - La Mia Casa
16. Marco Effe - Hyden
17. Anil Chawla - Do It
18. Renato Cohen feat. Technasia - Cultura Em Constante Movimento
19. Fergie - Lost in Muzik
20. Fergie - LightzOut

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:57

Chiron

Moderator Discord
Stoney3K schreef op donderdag 25 november 2010 @ 01:54:
Misschien een rare vraag hier, maar:

Hoe komen de DJ's hier (en dan voornamelijk de club/dance DJ's) aan hun klussen in de clubs? Volgens mij gaat dat tegenwoordig toch veel via boekingsbureau's en concertpromotors en die zetten je niet zomaar ergens neer als ze nog niks van je gehoord/gezien hebben.

Wat doen jullie over het algemeen? Gewoon een berg mixtapes naar Extrema/Armada/Magik etc. sturen en hopen dat ze een antwoord geven? Ik heb de ervaring dat zomaar in de club 'pluggen' niet meer werkt en de CD's gewoon in de prullenbak verdwijnen omdat ze een deal met de grote organisators hebben.
Netwerken, netwerken, en nog eens netwerken, een mixtape hoef je niet meer aan te beginnen. Beter is het om een demo/promo van een eigen productie te overhandigen. Leer mensen kennen, en zorg dat je jezelf onderscheidt van anderen, want alleen daarmee val je op en blijven ze je onthouden.
DJ'en gaat allang niet meer over hoe goed je het kunstje kan, eerder over wie je kent, en hoe succesvol je eigen producties zijn (tracks/platen dus, geen mixes). Dat is misschien wel een groter aspect van het 'vak' dan het 'plaatjes aanelkaar plakken'. Veel mensen onderschatten dat en concentreren zich alleen maar op het draaien zelf.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Chiron schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:52:
[...]Netwerken, netwerken, en nog eens netwerken, een mixtape hoef je niet meer aan te beginnen. Beter is het om een demo/promo van een eigen productie te overhandigen.
Ik weet niet of je het daar wel bij het rechte eind hebt. Wat je dus beweert is dat het tegenwoordig meer een populariteitswedstrijd is geworden, Keesje heeft meer vriendjes dan Pietje dus die komt wél in de club te staan.

Als je bekijkt wat voor een wildgroei van 'DJ's' is gekomen de laatste tijd, met pubers die een eigen setje in elkaar knutselen, en voor hun eerste gig in een tent gelijk om 2 x CDJ-2000/DJM-800 vragen. Uiteindelijk gaan ze een beetje met hun armen staan wapperen omdat de mix al lang en breed een uur voorgemixt is op de computer thuis. :(

Soms zie ik DJ's van nog geen 20 draaien op feesten, waar ik als 27-jarige met één vinger in mijn neus een betere mix neer kan zetten. Dan vraag ik me af hoe die lui ooit op zo'n optreden terecht zijn gekomen... Ik hoef als DJ niet op Sensation te staan, maar op mijn gemakje in een klein tentje in het voorprogramma van Extrema Outdoor draaien vind ik dan weer wél leuk.

Als ik mijn eigen producties zou moeten maken, dan kun je je afvragen wat daar wel en niet onder valt. Een remix van een bestaande track? Mashups? Compleet eigen werk? Want ik denk dat je dan langzaam het werk als DJ in gaat leveren voor het werk als producer, een vak wat een heel andere skillset vereist dan een DJ. Dan sta je misschien prima je mannetje in de studio, maar als je dan voor een Pioneer gezet wordt weet je het rechte eind van de CD-gleuf niet te vinden.

Bovendien kom je dan een leuk probleem tegen wat 'BUMA/STEMRA' en 'copyright' heet. Een eigen productie moet eigenlijk compleet eigen werk zijn om niet onder de noemer 'copyrightschending' van het internet te worden geplukt, wat betekent dat je dus moet gaan componeren en alles op een instrument in moet gaan spelen. Dat is even een heel ander beestje dan live in een club plaatjes mixen, en ik vraag me af of dat nog wel onder de noemer 'DJ' valt.

• Groentenman
Helaas is het toch echt zo. Zonder eigen producties kom je er tegenwoordig gewoon niet meer. De kunst van het goed kunnen draaien is meer een bijzaak geworden dan de hoofdreden, helaas...

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:32
Stoney3K schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:12:
Ik weet niet of je het daar wel bij het rechte eind hebt. Wat je dus beweert is dat het tegenwoordig meer een populariteitswedstrijd is geworden, Keesje heeft meer vriendjes dan Pietje dus die komt wél in de club te staan.
Helaas komt het daar wel op neer. Dat merk ik ook met het programeren van mijn eigen feest. Het gaat echter wel een stukje verder dan "Keesje is populair maar Pietje heeft de skills". In de praktijk hebben zowel Pietje als Keesje "de skills". Het vergaren en behouden van een achterban is gewoon een essentieel deel van je werk als DJ vandaag de dag. Er zijn amper clubs met residents meer, dus je moet als DJ ook zorgen dat in iedergeval een deel van je achterban ook bereid is om achter een DJ aan te reizen/anderen aan te zetten dit te doen. En een goede manier om mensen aan je te verbinden/te interesseren is toch wel steeds meer met eigen producties te komen.
Clubs werken tegenwoordig veel met externe partijen om de avonden op te zetten. Dit werkt veelal op basis van baromzet. Dus de organisator pakt de kaart verkoop de club de baromzet. Echter moet je als organisatie wel een minimum omzet kunnen garranderen. Deze ligt vaak zo rond de €2500,-. Om dit te halen moet je dus minimaal 250 mensen binnenhalen. Nou tja, als ik weet dat er sowieso 150 mensen komen voor Keesje en 50 voor Pietje,boek ik toch echt eerder Keesje dan Pietje. (Het liefste boek ik ze natuurlijk allebei). De tijden dat mensen gewoon voor 'de avond' komen (en terugkomen) is toch echt wel voorbij. Daar kunnen we moeilijk over doen, maar het verandert er niks aan. Dus tja je moet toch als ook DJ wel voor zorgen dat je eigen promotie in orde is.
Het liefste boek ik zelf ook allemaal cutting edge nieuwe dingen, maar de praktijk leert me wel dat het slagen van zo'n avond vooral ligt in het succelvol blenden van zekerheid met vernieuwing. Dus vallen er onderweg helaas meer Pietjes af dan Keesjes.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Mensen weten niet meer wat goed draaien is dus boeit het ze niet meer. Zoals je het op je MP3 speler luistert krijg je het ook in clubs aangeboden... "who cares?" Iemand die in de top zit moet ze leren dat je goede mixes kan eisen...

• Erikie
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Erikie schreef op donderdag 25 november 2010 @ 01:39:
Weer eens een mix gemixt! met oa egbert, format b, luca m, marco faraone, luigi rocca, sebjak, sutin martin, candre crom, jay lumun, milton jackson en meer.. ( minimal / techno ) . dm or be creative!
http://soundcloud.com/erik-de-boer/ eens ff kijken of soundcloud wat is.

ps, over de popuairiteit van een dj discussie. Het is inderdaad zo. Daarom ga ik ook niet meer naar grote clubs (behalve sommige awakenings feesten, timewarp of wttf ). Er is echter 1 tent waar ik heel graag kom, en dat is catwalk, een ondergrondse (techno) tunnel waar ze nog veel experimenteren met nieuwe dj's. En daar komen soms echt goeie resultaten uit. Maar zeg nou zelf, tegenwoordig kan iedereen draaien, die autobeatmatching heeft toch wel heel veel verneukt vind ik. Je moet wel heel creatief zijn, mocht je met alleen een laptop de tent in lopen (en dan heb ik het niet over livesets) . Helaas hoort de hoofdmoot het verschil niet meer tussen de skill dj en de (nofi) huiskamer dj.

't is een beetje voorbij dus...

[ Voor 48% gewijzigd door Erikie op 25-11-2010 13:29 ]

traktor scratch!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Erikie schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:20:
[...]

Helaas hoort de hoofdmoot het verschil niet meer tussen de skill dj en de (nofi) huiskamer dj.
Ik denk ook dat dat een beetje het resultaat is van waardeloze mastering. Als alles op de CD al tot 0dB gebrickwalled is, dan maakt het ook geen barst meer uit als je als DJ op je DJM gewoon alles in 4 lampjes rood staat te draaien. De enige die dan aan de overkant staat te vloeken en te schelden is de geluidstechnicus, het publiek zal er niet wakker van liggen.

'Cheaters' die doen alsof ze de nieuwe Tiësto zijn en uiteindelijk maar een beetje toneel staan te spelen boven een vooraf opgenomen mixtape kan ik zelf niet uitstaan. IMO gaat het vak 'DJ' om het (op het podium) kunnen laten zien wat je waard bent en on-stage improviseren op wat het publiek wil horen. Ik vind het een ander verhaal als het publiek voor jou als 'DJ' komt omdat je één van de grote namen bent, maar dan is het verwachtingspatroon anders. Dan draai jij niet meer wat het publiek wil horen, maar komt het publiek omdat je precies draait wat ze op basis van je eerdere sets verwachten.

(bv. in een discotheek moet ik naar het publiek kijken om te bepalen wat de volgende plaat wordt. Bij een Armin Only wil het publiek Armin horen.)

Auto-beatmatching en andere digitale toeters en bellen zijn niet verkeerd, het geeft je als DJ alleen nieuwe tools om creatief mee te kunnen zijn. Was dat niet zo, dan had de club wel de DJ wegbezuinigd en er een niet-verkeerd-uitziende danseres met een hoofdtelefoon op voor in de plaats gezet die doet alsof ze staat te draaien, maar uiteindelijk doet de Traktor het werk door gewoon de playlist op te dreunen.

Eigen producties maken is voor mij ook een uitdaging in het vak. Maar dan moet het wel een 'DJ-productie' blijven -- de essentie van een DJ is dat ie andermans werk gebruikt en het op een creatieve manier opnieuw in elkaar plakt. Begin je helemaal opnieuw dan ben je gewoon een dance-componist.

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:38

-_D_-

Polsbandje

Stoney3K schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:00:
'Cheaters' die doen alsof ze de nieuwe Tiësto zijn en uiteindelijk maar een beetje toneel staan te spelen boven een vooraf opgenomen mixtape kan ik zelf niet uitstaan. IMO gaat het vak 'DJ' om het (op het podium) kunnen laten zien wat je waard bent en on-stage improviseren op wat het publiek wil horen. Ik vind het een ander verhaal als het publiek voor jou als 'DJ' komt omdat je één van de grote namen bent, maar dan is het verwachtingspatroon anders. Dan draai jij niet meer wat het publiek wil horen, maar komt het publiek omdat je precies draait wat ze op basis van je eerdere sets verwachten.
Als je naar normale feestjes en normale clubs gaat dan kan ik je garanderen dat niemand een vooraf opgenomen set gaat draaien. Doe zoiets in een serieuze setting en je kan je eventuele carrière als DJ wel vergeten; genoeg DJ's die wél willen draaien, en het ook kunnen.

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

-_D_- schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:34:
[...]

Als je naar normale feestjes en normale clubs gaat dan kan ik je garanderen dat niemand een vooraf opgenomen set gaat draaien. Doe zoiets in een serieuze setting en je kan je eventuele carrière als DJ wel vergeten; genoeg DJ's die wél willen draaien, en het ook kunnen.
Je mag toch hopen dat dat soort lui door de mand vallen, voor zover ik het hier lees zijn er aardig wat 'grote' namen die het zo doen en gewoon een bek opzetten:

http://www.licht-geluid.n...ernissen-top-10-a-40.html

Wat daar ook al gezegd wordt: Ik vind zoiets net zo waardeloos als je een coverband bent en de hele boel staat te playbacken

De vraag is nu wel waar de grens tussen 'DJ' en 'producer' ligt, ook als het om copyright gaat (bijvoorbeeld uploaden van mixen). Als ik geen eigen DJ-mixes mag uploaden van vadertje BUMA, dan wordt het nogal moeilijk om te promoten dat ik een DJ ben, toch?

• Sjoewe
Peter Hook heeft er een aardige DJ-carriere op gebouwd anders :')

• Chiron
  • Laatst online: 20:57

Chiron

Moderator Discord
De grens tussen dj en producer is sowieso aan het vervagen. DJ's zijn meer producer aan het worden, en producers zijn meer en meer hun kunstje op het podium aan het doen in plaats van de studio.
Eigen producties maken is voor mij ook een uitdaging in het vak. Maar dan moet het wel een 'DJ-productie' blijven -- de essentie van een DJ is dat ie andermans werk gebruikt en het op een creatieve manier opnieuw in elkaar plakt. Begin je helemaal opnieuw dan ben je gewoon een dance-componist.
En waarom zou men zich moeten beperken tot die werkwijze? De hedendaagse techniek leent zich juist uitstekend om ter plekke live tracks te remixen, maar dat ook te combineren met eigen werk, en zelfs live artiesten zoals een gitarist/saxofonist/percussionist, zodat zelfs de grens dj/producer en live band begint te vervagen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
zelfs live artiesten zoals een gitarist/saxofonist/percussionist, zodat zelfs de grens dj/producer en live band begint te vervagen :)
Zoals Karocel op Nachtdigitaal, Mathias Kaden stond met een trommelaar, saxofonist, zangeres, fluit en weet ik het wat allemaal nog op het podium. Het enige wat hij ongeveer nog deed was een baslijn + high hat, bijna 100% improvisatie, erg vermakelijk!

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Aargh, peeuw, mijn ideaal-beeld komt niet meer overeen met wat ik in gedachten had. :')

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[b][message=35096997,noline]En waarom zou men zich moeten beperken tot die werkwijze? De hedendaagse techniek leent zich juist uitstekend om ter plekke live tracks te remixen, maar dat ook te combineren met eigen werk, en zelfs live artiesten zoals een gitarist/saxofonist/percussionist, zodat zelfs de grens dj/producer en live band begint te vervagen :)
Mee eens, maar het gaat wel om de live ervaring die jou als DJ goed maakt, en niet hoe goed je in de studio je mixtape van een uur voor kan bereiden. Dat is wat ik bedoelde, als je als DJ/live-artiest ter plekke tracks staat te remixen, mashen en met live muziekspel combineert, dan heb ik daar juist respect voor. Dat is het goed gebruik maken van de nieuwe tools die je als DJ de laatste jaren hebt.

Als je alleen hélemaal opnieuw begint, dus geen enkele sample, beat of riff van iets anders gebruikt, dan ben je geen DJ meer, maar schrijf je gewoon je eigen nummers. Wat natuurlijk ook een prestatie is, maar niet iets wat je onder de noemer 'DJ' hoort te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Om nog heel even terug te komen op DJ / Live-act / Artiesten etc etc etc

Karocel...
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=VSZ3SpjCvt4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mobb_Deep schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 15:21:

Karocel...
[video]
Kijk, deze lui geven nu een keer het goeie voorbeeld :)... als DJ de basis neerleggen, en dan met de rest van de band invullen. Je kan goed zien dat ze live bezig zijn en dat er interactie is tussen de hele groep.

Dat staat even in schril contrast tot lui die een USB-stickje in een CDJ2000 stoppen, op 'play' rammen en een beetje met de handen boven hun mengpaneel en spelers wapperen (goed oplettend dat ze de boel niet aanraken...), om ondertussen nog even met de dames op de voorste rij te flirten. Check mij cool zijn, ik ben de DJ...

[ Voor 3% gewijzigd door Stoney3K op 27-11-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Stoney3K schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:46:
Je mag toch hopen dat dat soort lui door de mand vallen, voor zover ik het hier lees zijn er aardig wat 'grote' namen die het zo doen en gewoon een bek opzetten:
Ik vraag me toch echt af wat jij dan grote namen vindt :P
Mobb_Deep schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 15:21:

Karocel...
[video]
Jezus wat vet :D

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

YouTube: Vote for Oakenfold
Deze blijft echt awesome :+

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog even over de faker dj's. ik zag laatst een leuk plaatje van headhunterz. (ik weet niet in hoevere dit "echt" is maargoed) (klik het plaatje om hem te vergroten)
http://www.dumpert.nl/med...eb0/headhunterz_fail.html

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Lijkt er meer op dat die even een pose aanneemt voor de foto en bij zichzelf dacht, hmm laat ik die andere channel maar nemen dan kan er iig niets fout gaan... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Oke even weer wat anders, ik vraag graag jullie mening over mijn persoonlijke dilemma.

De keuze is:

2x 2e hands Technics SL1200mk2 of 1210mk2 rond de € 500, ouderdom niet echt bekend.
2x nieuwe Reloop RP 4000 M3D ( € 250 p.s.)

De reden voor de Reloop is omdat ik die van een maat van me ongeveer 7 jaar geleden 2 Reloops had aangeschaft en ik die de afgelopen maanden geleend had wat mij een beetje over heeft gehaald om ook platenspelers aan te schaffen... Ongeveer 7 jaar geleden had hij ze nieuw gekocht en ze werken nog perfect.

Alvast bedankt voor de reacties

(miss nog iemand die draaitafels weg wilt doen voor een mooi prijsje (A)?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Mobb_Deep schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 17:44:
Oke even weer wat anders, ik vraag graag jullie mening over mijn persoonlijke dilemma.

De keuze is:

2x 2e hands Technics SL1200mk2 of 1210mk2 rond de € 500, ouderdom niet echt bekend.
2x nieuwe Reloop RP 4000 M3D ( € 250 p.s.)

De reden voor de Reloop is omdat ik die van een maat van me ongeveer 7 jaar geleden 2 Reloops had aangeschaft en ik die de afgelopen maanden geleend had wat mij een beetje over heeft gehaald om ook platenspelers aan te schaffen... Ongeveer 7 jaar geleden had hij ze nieuw gekocht en ze werken nog perfect.

Alvast bedankt voor de reacties

(miss nog iemand die draaitafels weg wilt doen voor een mooi prijsje (A)?)
[edit] Ik kan je geen DM sturen, dus dan maar gewoon hier dacht ik. :9

Ik weet niet of je wel eens op t about dj forum komt, hier is iemand die 2x RP4000 wegdoet inc concorde DJ S naalden en decksavers voor 250: *klik* ik weet natuurlijk niet waar je ergens woont want je moet alleen wel naar een uithoek van het land om ze op te halen...

* ElayZ is heel blij met z'n vd week gekochte 2e hands 2x SYNQ XTRM1 inc Concorde Arkiv voor 300eu!

Vooral timecode werkt echt geniaal! Zorgt echt voor het ouderwetse gevoel en je hebt toch het gemak en de tools van de digitale mogelijkheden van nu.. Zeker als je het combineert met een midi controller voor bijv effecten enz.

[ Voor 5% gewijzigd door ElayZ op 30-11-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Ik ga zondag even kijken voor een 2de handsmixer (Nuo 5) nog dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 21:06
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:54:
nog even over de faker dj's. ik zag laatst een leuk plaatje van headhunterz. (ik weet niet in hoevere dit "echt" is maargoed) (klik het plaatje om hem te vergroten)
Headhunterz is ook fail...vind zichzelf echt echt heel goed en vooral belangrijk.

Draaide vorig jaar zomer van 00:30 t/m 01:30 en hij zou het direct na mij overnemen. Publiek was vrij stug dus ik moest er best wat stevige nummers op gooien om de dansvloer te vullen. Begon die te zeuren dat ik zo hard draaide, dus ik zeg van ja euh....kan toch, gaat om het publiek. "Ja, maar nu is mijn set...". Ja? Dus? Moet ik daar rekening mee houden dan... Beetje moeilijk kijken en sjago om vervolgens een uur lang enkel zijn eigen hitjes te draaien :')

Sterallures dat mannetje... Gelukkig zijn er ook een heleboel bekende DJ's die gewoon zijn gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik zou er wel Concorde DJ-S / E naaldjes op zetten als ik jou was. Die Arkivs zijn elliptische naalden en eigenlijk niet geschikt om mee te DJ'en, tenzij je je vinyl snel wil verslijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Kaap schreef op woensdag 01 december 2010 @ 07:54:
[...]

Headhunterz is ook fail...vind zichzelf echt echt heel goed en vooral belangrijk.

Draaide vorig jaar zomer van 00:30 t/m 01:30 en hij zou het direct na mij overnemen. Publiek was vrij stug dus ik moest er best wat stevige nummers op gooien om de dansvloer te vullen. Begon die te zeuren dat ik zo hard draaide, dus ik zeg van ja euh....kan toch, gaat om het publiek. "Ja, maar nu is mijn set...". Ja? Dus? Moet ik daar rekening mee houden dan... Beetje moeilijk kijken en sjago om vervolgens een uur lang enkel zijn eigen hitjes te draaien :')

Sterallures dat mannetje... Gelukkig zijn er ook een heleboel bekende DJ's die gewoon zijn gebleven.
Niet mee eens, als je moet opwarmen voor een ander moet je rustiger draaien, zodat je dj na jou kan knallen. Dat is de kunst van het opwarmen.

Leuker was echter geweest als je zijn hitjes in jouw set was gaan draaien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tja, maar goed als het opwarmen van het publiek vereist dat je even de registers stevig opentrekt dan moet dat ook kunnen. Meestal doe ik dat dan op 2/3 van m'n set en laat ik het laatste deel expres wat 'inkakken' zodat de DJ na me gelijk kan knallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
addictive schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:54:
[...]
Niet mee eens, als je moet opwarmen voor een ander moet je rustiger draaien, zodat je dj na jou kan knallen. Dat is de kunst van het opwarmen.

Leuker was echter geweest als je zijn hitjes in jouw set was gaan draaien :+
Feest begon om 23:00, om 00:30 begon ik met voldoende publiek aanwezig. Niet echt opwarmer mijn inziens.

Wat betreft zijn hitjes draaien, kan niet. In de contracten die je voor o.a. Headhunterz en The Prophet aangaat staat aangegeven dat in de sets voor hun optreden er geen nummers gedraaid mogen worden die door genoemde artiest zijn geproduceerd dan wel afkomstig zijn van zijn label.

In het geval van The Prophet kan je dus al je Scantraxx releases thuis laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Wat een achterlijke contracten. Ik bedoel het is common-sense dat je voor een artiest geen platen van hem gaat draaien, maar dat een heel label contractueel in de ban gaat, tering... Zeker als je bedenkt dat de meeste labelgenoot/baasvooral promo's en unreleased draaien zie ik het probleem ook niet echt. Naja bij techno heb je ook niet echt van dat soort giga-labels zoals Scantraxx.
Heb wel een keer een headliner overgenomen en toen als tweede plaat een track van hem gedraaid die hij onder een alias had gemaakt. Was wel priceless. Hij stond nog wat na te babbelen met een andere DJ en je zag 'm toen zo denken 'leuk plaatje, ooh wacht dat is mijn plaat, fffffuuu" en toen keek 'ie om naar mij en ik echt zo van :D moest 'ie ook lachen, wederzijds duimpje omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Sjoewe schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:15:
Heb wel een keer een headliner overgenomen en toen als tweede plaat een track van hem gedraaid die hij onder een alias had gemaakt. Was wel priceless. Hij stond nog wat na te babbelen met een andere DJ en je zag 'm toen zo denken 'leuk plaatje, ooh wacht dat is mijn plaat, fffffuuu" en toen keek 'ie om naar mij en ik echt zo van :D moest 'ie ook lachen, wederzijds duimpje omhoog.
Haha, vette actie :Y)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

ja idd.
ik moet nog maar eens zorgen dat ik ik op het podium kom.
ben net begonnen maar dan wel elke dag. En eerlijk gezegd gaat het best leuk. over een paar werken een feestje van mijn zusje waar een man of 50 komen. dus is wel gaaf. zal ik ook wel wat van leren. als het dan goed gaat kom ik hopelijk weer bij andere mensen.

Het begin van 2011 ziet er voor mij hopelijk goed uit.

maar even over dat contract is idd beetje raar. het is toch juist leuk als je van de volgende dj al wat nummers draait. zeker als het goeie opwarmers zijn. dan kan de volgende dj knallen met zijn nieuwste nummers.
en als je van het hele label niks mag draaien en het is een groot label dan wordt het moeilijk draaien lijkt me 8)7

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
addictive schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:51:
Ik ga zondag even kijken voor een 2de handsmixer (Nuo 5) nog dingen waar ik op moet letten?
iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Tijn96 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:55:
[...]

maar even over dat contract is idd beetje raar. het is toch juist leuk als je van de volgende dj al wat nummers draait. zeker als het goeie opwarmers zijn. dan kan de volgende dj knallen met zijn nieuwste nummers.
en als je van het hele label niks mag draaien en het is een groot label dan wordt het moeilijk draaien lijkt me 8)7
Label vind ik vreemd. Maar dat je van de artiest zelf niks draait, lijkt me een (ongeschreven) regel in dj-land :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Whyte schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:40:
[...]

Label vind ik vreemd. Maar dat je van de artiest zelf niks draait, lijkt me een (ongeschreven) regel in dj-land :)
Ja weet ik maar ik zat meer te denken van misschien een plaat die al langer bestaat en die hij toch niet gebruikt in zijn set zo dacht ik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tijn96 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:55:
ik moet nog maar eens zorgen dat ik ik op het podium kom.
Geef het lekker de tijd joh. Blijf gewoon mixes maken en aan je muziekcollectie werken. Wanneer je echt tevreden bent ga je wat exposure kweken en netwerken. (en ondertussen lekker blijven oefenen op huisfeestjes en verjaardagen) Je hebt maar één eerste indruk dus spring er zuinig mee om.
Kijk over een jaar (of twee) eens hoe het er dan voorstaat en inhoeverre je van twee platen aan elkaar prakken bent gegroeid naar een visie en een consequente set. Die dingen moet je niet overhaasten. :)

Niet naar jou persoonlijk hoor, maar ik ervaar persoonlijk niks zo irritant als van die 'jochies' die wel heel veel van de praatjes doen, maar ondertussen met gebrekkige techniek een beetje halfbakken hun van blogs afgetrokken 'collectie' aaneen staat te prakken. Met bescheidenheid, oefening, kennis en techniek kom je veel verder :)
Tijn96 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:55:
Ja weet ik maar ik zat meer te denken van misschien een plaat die al langer bestaat en die hij toch niet gebruikt in zijn set zo dacht ik O-)
Nope still not done. Na iemand kan je het erop wagen, van te voren doe je het niet. Tenzij je op gelijke voet staat en het onder de noemer van een gebbetje kan vallen.

[ Voor 17% gewijzigd door Sjoewe op 02-12-2010 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Sjoewe schreef op donderdag 02 december 2010 @ 01:04:
[...]

Niet naar jou persoonlijk hoor, maar ik ervaar persoonlijk niks zo irritant als van die 'jochies' die wel heel veel van de praatjes doen, maar ondertussen met gebrekkige techniek een beetje halfbakken hun van blogs afgetrokken 'collectie' aaneen staat te prakken. Met bescheidenheid, oefening, kennis en techniek kom je veel verder :)
Persoonlijk kan ik het ook veel meer waarderen als het echt mooi klinkt en het echt een mix is ipv het knopje automix te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:54:
Heb wel eens wat filmpjes gezien en het is inderdaad wel een showmannetje (dat beeld heb ik ook van het publiek, maar dat doet er niet zo toe). Maar het lijkt op zich wel een dubieuze foto, maar het lijkt me toch logisch dat je de EQ knoppen instelt voordat je het volume daarvan opengooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Tijn96 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 17:17:
[...]

Persoonlijk kan ik het ook veel meer waarderen als het echt mooi klinkt en het echt een mix is ipv het knopje automix te gebruiken.
The point, you're missing it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
catbread schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:20:
(dat beeld heb ik ook van het publiek, maar dat doet er niet zo toe).
Uit ervaring kan ik zeggen dat Hardstyle publiek erg vervelend publiek is om voor te draaien. Grootste deel komen voor de naam en de mashups/promos/edits.

Ik draai ook Hardcore en je kan vinden van hardcore publiek wat je wil, maar de meeste van die lui komen wel voor het feest en de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
By a mile or two... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
Kaap schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 06:44:
[...]
Ik draai ook Hardcore en je kan vinden van hardcore publiek wat je wil, maar de meeste van die lui komen wel voor het feest en de muziek.
Dat bewonder ik ook wel aan de stijl. Mafkezen genoeg maar geen gezeik op zo'n feest en helemaal voor de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Trouwens, iemand hier ervaring met externe geluidskaarten?

Mijn nieuwe laptop heeft geen line-in en dus wil ik een extern kastje kopen. Enige doel is om mijn mengpaneel er op aan te sluiten en zo mijn mixen te kunnen opnemen.

Er zijn nogal wat verschillende van o.a. Behringer, Numark en Ikey, maar gebruikerservaringen zijn wel welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

kan je dat uitleggen?

[ Voor 7% gewijzigd door Tijn96 op 03-12-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Kaap schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:00:
Trouwens, iemand hier ervaring met externe geluidskaarten?

Mijn nieuwe laptop heeft geen line-in en dus wil ik een extern kastje kopen. Enige doel is om mijn mengpaneel er op aan te sluiten en zo mijn mixen te kunnen opnemen.

Er zijn nogal wat verschillende van o.a. Behringer, Numark en Ikey, maar gebruikerservaringen zijn wel welkom.
audio 2 dj
geweldig apparaat mits het allemaal werkt (bij mij werkt het op het moment niet geweldig maar dat licht aan mijn laptop).
geluidskwaliteit geweldig plug en play.
ik weet niet of het in jouw prijsklasse valt.
als je meer te besteden hebt audio 4 dj misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 21:36
Ik ben benieuwd hoeveel van de DJ's hier nu netjes op 0 dB uitsturen?
Als huis technicus zie ik vaak DJ's die een avond komen draaien en meteen ervoor zorgen dat alle VU lampjes op hun DJ mixer branden.

Heeft dit nog een bepaalde reden? Ik heb het gevoel dat ze alleen maar zo hard mogelijk willen, maar schijnbaar snappen ze niet dat ze hun eigen geluid om zeep helpen en ik uiteindelijk toch het volume in de zaal bepaal.

Heb ik alleen maar met amateurs te maken of zit ik gewoon helemaal fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Negeer 't maar... Wat zijn we weer vriendelijk hier :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 10:16
ImmortalSoul schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:54:
Als huis technicus zie ik vaak DJ's die een avond komen draaien en meteen ervoor zorgen dat alle VU lampjes op hun DJ mixer branden.

Heeft dit nog een bepaalde reden? Ik heb het gevoel dat ze alleen maar zo hard mogelijk willen, maar schijnbaar snappen ze niet dat ze hun eigen geluid om zeep helpen en ik uiteindelijk toch het volume in de zaal bepaal.

Je zal zien dat 70% van de pro's dit ook niet snapt :)

Overhead is tegenwoordig op nieuwe DJM's wel wat beter, vroeger met de djm-600 was het echt een no go, maar toch genoeg die het deden.

Probleem is soms ook gewoon dat degene die voor je draait alles al zo knoeierhard heeft staan dat je eigenlijk wel moet, je kunt daarna wel rustig aan wat zachter gaan zitten.

Probleem is dat 99% van de de mensen hard geluid prefereren boven zuiver geluid.

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Ik moet wel zeggen dat ik verschillende kennissen en vrienden heb die werkzaam zijn bij bedrijven die licht & geluid verzorgen voor grote evenementen en dat zij al geruime tijd een enorme overhead aan speaker cabinets gebruiken (vooral voor het laag).
Het geluid gaat dan inderdaad gewoon kneiterhard en de dj booth word zo zwaar gelimit dat deze nog weinig invloed uit oefent op het uiteindelijke resultaat. (Tenzij natuurlijk zo bruut word geclipped dat alles schor gaat klinken, maar dan staat meneer de DJ zelf voor paal).

Zo gaat de muziek gedurende de hele avond gewoon hard (en niet hard/zacht/hard/zacht omdat er word afgewisseld tussen mensen die wel weten wat ze doen en meneer popie jopie) en gaat het niet ten koste van de speakers. (Je kan speakers van alle soorten vernachelen, maar deze tactiek van het opstellen bespaard in verhouding tot 4-5 jaar en meer geleden toch aanzienlijk in het onderhoud voor deze mensen/bedrijven).

Dit heeft inderdaad grotendeels te maken met het feit dat hierboven word genoemd.
70% van de DJ's is helemaal geen techneut en kan alleen (vrij) leuk plaatjes draaien.

[ Voor 22% gewijzigd door Da_maniaC op 03-12-2010 17:39 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen

Ik zal niet zeggen dat ik strak op 0 db draai maar ik hou wel altijd mijn gain op 0 m.u.v. als een nummer echt beduidend zachter is dan normaal. Soms met overgangen gaat je gain iets omhoog, maar geleiding daarna draai ik mijn gain terug op 12 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:07
Ik ben ook geen techneut, maar ik vind goed geluid heel belangrijk. Gain is voor alleen zoals eerder gezegd platen die zachter zijn iets te gainen :+. Maar zie vaak andere het helemaal opengooien en het publiek lichtelijk ergere aan het rotgeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
BtM909 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:05:
Negeer 't maar... Wat zijn we weer vriendelijk hier :)
Heeft niets met onvriendelijk zijn te maken. :)
Tuurlijk. Je reageerde heel selectief op mijn bericht. Wat ik bedoelde te zeggen is dat, ik vind, dat je pas aan serieus DJ'en moet beginnen als je niet alleen de mixtechniek onder de knie hebt maar ook de muziek beheerst.
Je moet op een nieuwe manier leren naar muziek te luister, de structuur ervan leren begrijpen, invoelen wat een plaat gaat doen en zo proberen te leren om een lijn neer te zetten.
Toen ik net begon met draaien hoorde ik wel eens mensen zeggen: "Een DJ vertel een verhaal met muziek". Daar moest ik dan hartelijk om lachen, want je mixt alleen twee platen zo goed als dat gaat aan elkaar, toch?
Nu vijf jaar later begin ik dat te begrijpen. Als je net begint ben je heel erg bezig om steeds twee nummers aan elkaar te krijgen. Zolang als dat moeite kost en nog regelmatig niet goed lukt, of het klinkt niet zoals je had gehoopt, dan ben je er nog niet. Wat een echte DJ onderscheid van iemand die ene beetje plaatjes draait, is dat een DJ besluit wat er gaat gebeuren, welke emotie er in de zaal wordt gevoeld en daarbij niks aan het toeval overlaat. Dat kan je doen door A. mixen van platen een tweede natuurlijk te laten worden, net zoals fietsen. B. De controle te leren nemen over je muziek. Jij bent de baas, als een plaat niet zo wekrt als je wil, los je dat terplekke op.

Jij reageerde door te zeggen dat je liever een echte mix hoort dan een automix.Ik zeg dat je daardoor precies onderschrijft dat je het punt dat ik wilde maken niet begreep Want het gaat dus niet over die ene mix, het gaat over de som van het totaal :)

Verder no hard feelings what-so-ever, als je vragen hebt, stel ze vooral. Ik heb ook veel geleerd van anderen en het is niet meer dan mn plicht om dat voor anderen ook weer te doen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

wat je schreef was dat verhaal, je hoort ze ook wel eens zeggen dat ze je meenemen op een soort avontuur maar dat terzijde.
en dat van muziek beheersen klinkt logisch nou nog zorgen dat het mij lukt.
en met serieus draaien bedoel ik dat ik probeer zo veel mogelijk te leren door mixes van andere te luisteren en 2 dezelfde nummers te gebruiken en kijken wat ik er mee kan.
en ik heb ook nog alle tijd alleen omdat ik het zo leuk vind wil ik af en toe misschien te veel in een keer.

maar als het mixen etc. een keer lukt dan neem ik het wel eens een keer op en dan zet ik het wel op sound hound of sound cloud waar de meeste het op zetten en dan is alle feed back goed te gebruiken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tijn96 op 04-12-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
sound hound!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

EZ_

ff opgezocht: http://www.soundhound.com/

Ziet er interessant uit, beetje zoals Shazam :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:05

Heel bekend fenomeen... Ik ben zelf geluidstechnicus en praktisch elke DJ die ik tegenkom op een fuif denkt dat de VU meters dienen als frontbelichting. :F
Ik probeer meestal de DJ's nog even er van te overtuigen dat het echt voor geen meter klinkt, maar 2 minuten later staan de rode leds weer in te branden.
Lang leve XTA processors met goeie limiters ;)

Net hetzelfde met drank boven de draaitafels. Ik voorzie de complete booth van stickers die heel duidelijk vermelden dat 'k geen drank boven de CDJ's en DJM's wil, maar toch staat er elke keer een halve gare met een of andere alcoholische drank boven te zwaaien...

[ Voor 12% gewijzigd door NjitsSs op 04-12-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
NjitsSs schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 15:50:
[...]

Heel bekend fenomeen... Ik ben zelf geluidstechnicus en praktisch elke DJ die ik tegenkom op een fuif denkt dat de VU meters dienen als frontbelichting. :F
Ik probeer meestal de DJ's nog even er van te overtuigen dat het echt voor geen meter klinkt, maar 2 minuten later staan de rode leds weer in te branden.
Lang leve XTA processors met goeie limiters ;)

Net hetzelfde met drank boven de draaitafels. Ik voorzie de complete booth van stickers die heel duidelijk vermelden dat 'k geen drank boven de CDJ's en DJM's wil, maar toch staat er elke keer een halve gare met een of andere alcoholische drank boven te zwaaien...
Als ik niet mag drinken tijdens mijn set, dan geen set :+ Hallo....moet voor mij ook leuk blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
Drinken kun je ook achter je neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
catbread schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:38:
Drinken kun je ook achter je neerzetten.
Tenzij je in zon veelste krappe booth moet waar je amper plek hebt om je spullen neer te leggen.

DJ Booths laten ook nog vaak wel te wensen over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Het eerste wat ik leerde toen ik ging draaien was; draai nooit in het rood :P

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
Kaap schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:33:
[...]
Als ik niet mag drinken tijdens mijn set, dan geen set :+ Hallo....moet voor mij ook leuk blijven :P
En jij bent dan ook van mening dat je draaikwaliteiten steeds beter worden als de hoeveelheid alcohol in je bloed stijgt? Een DJ is bij mij een persoon die aan het werk is, en tijdens het werk drink je niet. Die fles Jack Daniels die ik zo vaak op een booth zie staan bewaar je maar voor na je set...

En op fuiven richt ik de DJ booth meestal meer dan ruim genoeg in. Achter de booth zet ik meerdere tafels (of flightcases) neer waar je genoeg drank kwijt kunt om de hele zaal in coma te krijgen. :9

Ik denk dat ik gewoon eens wat vaker "onhandig" moet doen met m'n 4D Maglite... Zal ze leren :*)

[ Voor 6% gewijzigd door NjitsSs op 04-12-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

We zijn even ouderwets gezellige techno kletsertjes aan het draaien!

Check http://restricted.ome-les.com/blog en klik dan op Live broadcast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Zo... dat was weer een lekkere sloot ouderwets gezellig techno!

Voorproefje voor wat volgende week in de P60 voorbij gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
NjitsSs schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 23:25:
[...]

En jij bent dan ook van mening dat je draaikwaliteiten steeds beter worden als de hoeveelheid alcohol in je bloed stijgt? Een DJ is bij mij een persoon die aan het werk is, en tijdens het werk drink je niet. Die fles Jack Daniels die ik zo vaak op een booth zie staan bewaar je maar voor na je set...

En op fuiven richt ik de DJ booth meestal meer dan ruim genoeg in. Achter de booth zet ik meerdere tafels (of flightcases) neer waar je genoeg drank kwijt kunt om de hele zaal in coma te krijgen. :9

Ik denk dat ik gewoon eens wat vaker "onhandig" moet doen met m'n 4D Maglite... Zal ze leren :*)
Jij bent zeker zo'n geluidsdude die altijd maar loopt te zeuren op alles ;) ?

En overigens vind ik dus wel dat mijn draaikwaliteiten er op vooruitgaan met een paar biertjes achter m'n kiezen. Dan durf ik vaak meer risico's te nemen wat meestal wel goed uitpakt ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ga ik ook even tegen wat zere benen aanschoppen denk ik:
Ben paar jaar kroegdj geweest, dj is groot woord, je moest er alleen voor zorgen dat t een beetje overliep. Het enige wat echt belangrijk was, was om de mensen binnen te houden. Mijn technische talenten zijn belabberd maar mijn platenkeuze was mijn sterkste punt. Je staat daar ook gewoon achter de bar te draaien, niks booth, gewoon je app in een 19"rack en gaan maar. En net als t barpersoneel werd ook wel verwacht dat je een drankje meedeed, meestal juist omdat je dit van de klanten kreeg als ze een nummer aanvroegen.

Ik hoor zelf ook liever nummers die inspelen op het publiek en de sfeer leuk houden dan een technisch perfecte set, die luister ik liever thuis gewoon op t gemakje.

[ Voor 12% gewijzigd door RZor op 05-12-2010 10:46 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
NjitsSs schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 23:25:
[...]

Ik vind wel dat ik beter draai als ik een paar biertjes gedronken heb ja. Maar dat is geen continue stijgende lijn nee.

En in jouw ogen is wat anders dan in mijn ogen. Jij vind dat ik aan het werk ben, ik vind dat ik mijn hobby uitoefen.

Nu jij weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
Kaap schreef op zondag 05 december 2010 @ 11:07:
[...]
En in jouw ogen is wat anders dan in mijn ogen. Jij vind dat ik aan het werk ben, ik vind dat ik mijn hobby uitoefen.
Word je er voor betaald? Indien ja: werken...
Whyte schreef op zondag 05 december 2010 @ 04:55:
[...]
Jij bent zeker zo'n geluidsdude die altijd maar loopt te zeuren op alles ;) ?
Ik loop niet te zeuren op alles, maar mijn bedrijf wordt er op aangekeken als het geluid op een fuif slecht was. Ik lees vaak genoeg reacties van fuifgangers op Facebook: "Hoe was de fuif?" "Oh, muziek was goed, geluid was slecht"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

NjitsSs schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:32:
[...]
Alsof iedereen die in de entertainmentindustrie werkt altijd helemaal nuchter is :P

Met andere woorden; een paar biertjes mag best als DJ. Ik zou haast zeggen; wees blij dat ze het alleen bij alcohol houden; genoeg grote DJ's die ander spul gebruiken om creatiever te worden.

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
NjitsSs schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:32:
[...]

Als jij claimt dat het werken is en er dus niet gedronken dient te worden, dan zou ik graag zien dat je dat onderbouwd met een quote uit de CAO waarmee ik dan blijkbaar akkoord ben gegaan :+

Nee echt, doe eens even niet zo strikt zeg :/ Of een DJ nou wel of niet betaald krijgt, we doen het allemaal voor de love of the music en de kick die we eruit krijgen. Wij zien dit niet als werk. Ja er is een kleine elite voor wie het een beroep is, maar voor het overgrote deel zijn het liefhebbers.

Maar goed, daarom is dit dan ook niet het How to become a regeltjesneuker geluidstechnicus :+

Deze reactie mag je met een hele dikke ;) nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Ik vind ook dat je we wat mag drinken.Zolang je werk er niet onder leid.
( heb voor een paar jaar terug met een dronken darkraver moetten werken en dat is echt niet leuk!.

Zelf afgelopen zaterdag weer eens de kroegdj uitgehangen.Was erg gezellig en net zoals andere zeggen met wat biertjes op durf ik meer risico`s te nemen en dat pakt vaak goed uit.En verpruts je het een keer.
So what het publiek wat in een feestkroeg/danscafe komt luistert echt niet naar zulke fouten.
(Op een paar miereneukers naa. maar als die beginnen te zeuren zeg ik altijd: Kun je het beter moet je het ff zelf doen.)

En wat betreft het rood draaien Dat doe ik niet.de Vu meters slaan bij mij max oranje uit ( 1 of 2 blokjes )

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:11
Helaas een DJ minder in het gros van de mensen hier ;)

Ik moet door extreem tijdgebrek (lees: Afgestudeerd en een baan van 45~50 uur p.w.) en door ruimtegebrek (eigen "grote" slaapkamer bij pa en ma naar samenwonen in een 3-kamer appartement) mijn hobby opgeven.
Hebben andere mensen daar geen last van? :o

Het gros is weg, nu mijn Reloop DJIE2 nog, was uiteindelijk wel erg leuk om mee te spelen :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Kaap schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:56:
[...]
Maar goed, daarom is dit dan ook niet het How to become a regeltjesneuker geluidstechnicus :+
Goed, wie wil vrijwillig helpen met het aanmaken van een topicstart? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Stoney3K schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:39:
[...]

Goed, wie wil vrijwillig helpen met het aanmaken van een topicstart? ;)
en anders wordt er iemand gedwongen :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
/me Whyte heeft ook weer eens een setje opgenomen :)

Een uur lang de diepte in 8), lekker melodisch.

Tracklist:
Shermanov
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/TracklistShermanov.png

Link naar SoundCloud in m'n sig. Nieuwe set staat bovenaan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

KillaZ schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:50:
Helaas een DJ minder in het gros van de mensen hier ;)

Ik moet door extreem tijdgebrek (lees: Afgestudeerd en een baan van 45~50 uur p.w.) en door ruimtegebrek (eigen "grote" slaapkamer bij pa en ma naar samenwonen in een 3-kamer appartement) mijn hobby opgeven.
Hebben andere mensen daar geen last van? :o

Het gros is weg, nu mijn Reloop DJIE2 nog, was uiteindelijk wel erg leuk om mee te spelen :)
Ik werk fulltime, woon samen, heb een kind en dit alles in een 3kamer appartement.
Ik ben tegenwoordig veel actiever met DJ-en. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
tooter schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:06:
heb voor een paar jaar terug met een dronken darkraver moetten werken en dat is echt niet leuk!.
Komt altijd wel entertainend over wanneer hij draait e baco zuipt als water. Maar ik begrijp best dat als je serieus bezig bent een dronkenlap altijd hinderlijk is. Maar dronken beatmatchen.... tsja
Pagina: 1 ... 18 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.