ja, omdat je je vriendin niet wilt horen zet je je hoofdtelefoon op zekerOme_Les schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:45:
[...]
Ik werk fulltime, woon samen, heb een kind en dit alles in een 3kamer appartement.
Ik ben tegenwoordig veel actiever met DJ-en.
Niet verder vertellen.

...:::everybeat.nl
Wat een gemoraalridder dat je per se niet zou mogen drinken tijdens je set zeg
Er is nog altijd een verschil tussen een drankje voor de gezelligheid, en een hele fles wodka wegtikken..
Zaterdag gezellig met Ome_Les en nog iemand de hele nacht in de suite op HoT met muziek pielen
Blijft toch leuker dan thuis in je eentje draaien 
Overigens heb ik mn draaitafels weer uit de huiskamer gehaald, deed er te weinig mee, dus zonde van de ruimte. Maar dat boeit niet, want ik draai tegenwoordig ook vrijwel alleen nog maar digitaal. Hier ook fulltimebaan/huisjeboompjebeestje, en nog wat andere tijdverslindende hobbies trouwens

Zaterdag gezellig met Ome_Les en nog iemand de hele nacht in de suite op HoT met muziek pielen
Overigens heb ik mn draaitafels weer uit de huiskamer gehaald, deed er te weinig mee, dus zonde van de ruimte. Maar dat boeit niet, want ik draai tegenwoordig ook vrijwel alleen nog maar digitaal. Hier ook fulltimebaan/huisjeboompjebeestje, en nog wat andere tijdverslindende hobbies trouwens
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Lekker hoor! Normaal niet mijn stijl dit, maar hij heeft een lekkere flow. Props!Whyte schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:34:
/me Whyte heeft ook weer eens een setje opgenomen
Een uur lang de diepte in, lekker melodisch.
Tracklist:
Shermanov
[afbeelding]
Link naar SoundCloud in m'n sig. Nieuwe set staat bovenaan.
Tenks man, tof dat je ff geluisterd hebtVerwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 10:57:
[...]
Lekker hoor! Normaal niet mijn stijl dit, maar hij heeft een lekkere flow. Props!
Over draaien en alcoholmisbruik gesproken... Net gevraagd om een after te draaien op nieuwjaarsdag. Whehehe. Ik hoop maar dat ik er op de fiets heen kan
klinkt gaaf hoor, een soort van rustig maar ook weer niet (als je begrijpt wat ik bedoel).Whyte schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:34:
/me Whyte heeft ook weer eens een setje opgenomen
Een uur lang de diepte in, lekker melodisch.
Tracklist:
Shermanov
[afbeelding]
Link naar SoundCloud in m'n sig. Nieuwe set staat bovenaan.
Gebruik je dit soort mixes ook in de club?
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Deze middag heb ik een mix in elkaar geflanst van het album 5k van sander kleinenberg.
Dit is de eerste mix waarvan ik vind dat het een mix is waar je naar kunt luisteren. Net begonnen dus alle feedback is welkom (dingen als wat beter kan of wat eruit zou moeten laten etc.)
ben benieuwd wat jullie er van vinden:
http://soundcloud.com/dj-tijn-5
Dit is de eerste mix waarvan ik vind dat het een mix is waar je naar kunt luisteren. Net begonnen dus alle feedback is welkom (dingen als wat beter kan of wat eruit zou moeten laten etc.)
ben benieuwd wat jullie er van vinden:
http://soundcloud.com/dj-tijn-5
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Zijn hier trouwens users met CDJ2000's?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik zou graag deze vraag ook in de groep willen gooien.BtM909 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 19:16:
Zijn hier trouwens users met CDJ2000's?
Zijn er leden die een 3e of zelfs 4e CD deck hebben gekocht nadat ze een 2 deck set hadden...?
Ik heb nu 2 CDJ-1000MK3's maar kan een 3e erbij kopen voor een hele mooie prijs.
Ik mis zelf een 3e deck niet echt maar vind het ook weer zonde om die te laten staan.
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
w00t! Heb er zin aan ouwe!Chiron schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:48:
Wat een gemoraalridder dat je per se niet zou mogen drinken tijdens je set zegEr is nog altijd een verschil tussen een drankje voor de gezelligheid, en een hele fles wodka wegtikken..
Zaterdag gezellig met Ome_Les en nog iemand de hele nacht in de suite op HoT met muziek pielenBlijft toch leuker dan thuis in je eentje draaien
Voor dat de avond begint afspreken bij Daniel, om eerst ff een hapje te eten offuh...?
Toch maar ff beatgridden en sync-en dan?Sjoewe schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:53:
Over draaien en alcoholmisbruik gesproken... Net gevraagd om een after te draaien op nieuwjaarsdag. Whehehe. Ik hoop maar dat ik er op de fiets heen kan
Mwah, ik heb zo het voorgevoel dat het grootste deel van de mensen net zo hard zouden feesten als ze bij een spoorwegovergang zouden staan.
Morgen weer een setje draaien op http://www.xt3radio.nl tussen 22u en 24u voor de geinteresseerden.
Net nog even staan 'oefenen' op de DJM800 van een maatje, maar ik verkies toch wel iedere keer m'n Xone:92 boven die DJM.
Morgen weer een setje draaien op http://www.xt3radio.nl tussen 22u en 24u voor de geinteresseerden.
Net nog even staan 'oefenen' op de DJM800 van een maatje, maar ik verkies toch wel iedere keer m'n Xone:92 boven die DJM.
Ghehehehehehehe, ja, wat het beste voor je werkt, werkt nou eenmaal het beste.Sjoewe schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:58:
Mwah, ik heb zo het voorgevoel dat het grootste deel van de mensen net zo hard zouden feesten als ze bij een spoorwegovergang zouden staan.
Mja ik red me er wel op, heb toch wel tientallen keren op zo'n ding gedraaid inmiddels, maar het is vooral dat het ding op veel punten zo 180* anders is dan m'n Xone dat ik er nooit helemaal aan gewend raak.
Het is vooral het verschil in het Cue-systeem. Met de Xone kan je voor de EQ luisteren, dus dat is heel makkelijk beatmatchen, met die DJM moet je eerst alles weer terugdraaien. En misschien ligt het aan mij, maar het volume varieert zoveel op de CUE, heb je 'm voor 3/4 op mix staan en dan klikt je een kanaal aan en dan knal het echt in een keer je oor in
Zal vast mijn onhandigheid zijn, iemand die de gouden tip heeft?
Het is vooral het verschil in het Cue-systeem. Met de Xone kan je voor de EQ luisteren, dus dat is heel makkelijk beatmatchen, met die DJM moet je eerst alles weer terugdraaien. En misschien ligt het aan mij, maar het volume varieert zoveel op de CUE, heb je 'm voor 3/4 op mix staan en dan klikt je een kanaal aan en dan knal het echt in een keer je oor in
Zal vast mijn onhandigheid zijn, iemand die de gouden tip heeft?
Het enige dat ik mee kan geven is, gebruik autogain op traktor. 
Maar ik begrijp wat je bedoelt man. Ik vond de Xone:92 in Tresor fantastisch, alleen was de soundsystem van te lage kwaliteit om het echt fantastisch te laten klinken.
Maar ik begrijp wat je bedoelt man. Ik vond de Xone:92 in Tresor fantastisch, alleen was de soundsystem van te lage kwaliteit om het echt fantastisch te laten klinken.
Welke after als ik vragen magSjoewe schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:53:
Ik had de vorige keer kaartje voor Default gewonnen maar heb het toch nog toe helaas moeten missen
Niet ik bedoel niet het volume verschil in de eindmix, maar in de koptelefoon.Ome_Les schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 00:07:
Het enige dat ik mee kan geven is, gebruik autogain op traktor.
Jup. Beste aankoop ooit.Maar ik begrijp wat je bedoelt man. Ik vond de Xone:92 in Tresor fantastisch, alleen was de soundsystem van te lage kwaliteit om het echt fantastisch te laten klinken.

Deze Stevig in het begin en dan spacen aan het eind. Ergo ik zit dus aan het prille begintiescarbo schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 00:26:
Welke after als ik vragen mag? Kom ook uit Utrecht en ben nog opzoek naar een brute after.
Jammer. In maart zijn we weer terug.Ik had de vorige keer kaartje voor Default gewonnen maar heb het toch nog toe helaas moeten missen.
Dit is een misser van de DJM, bij de DJM hangt het Volume van de Master Cue van de output af, dus als je hem niet hard hebt staan klinkt hij zacht en als je hem dan mixt met een bron (die op 0db staat) is de bron veels te hard in verhouding.Sjoewe schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 00:01:
Dit tergt mijn trommelvliezen ook nog wel eens, erg jammer, de meeste mixers gebruiken het pre-amp* (gelijk aan b.v. de rec-out) signaal waardoor deze meestal wel in balans is met de Cue van de bronnen
(* weet niet of ik dit helemaal goed verwoord maar je snapt vast wel wat ik bedoel
Enigste oplossing voor thuis is je monitors zachter zetten en de output van je mixer op 0db, dan heb je ongeveer een gelijkwaardig signaal en schrik je je niet elke keer het lazerus
[ Voor 8% gewijzigd door Chef_v_leeuwen op 10-12-2010 07:03 . Reden: typo ]
* PSN=Chef_NL** *
Thanks!
Okay, wat onhandig.
Ik zal het onthouden, Helaas is het meestal in een club dat ik achter zo'n ding sta, dan kan ik 'm moeilijk zachter zetten.
Okay, wat onhandig.

Nee, draai altijd standaard met minimaal 3 spelers, maar thuis heb ik dat nooit gemist... Moet ook wel bekennen dat ik thuis ook eigenlijk geen setjes draai, maar ze alleen gebruikte als veredelde cue-point-instellerscrack_en_hack schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:14:
[...]
Ik zou graag deze vraag ook in de groep willen gooien.
Zijn er leden die een 3e of zelfs 4e CD deck hebben gekocht nadat ze een 2 deck set hadden...?
Ik heb nu 2 CDJ-1000MK3's maar kan een 3e erbij kopen voor een hele mooie prijs.
Ik mis zelf een 3e deck niet echt maar vind het ook weer zonde om die te laten staan.

Dan ben ik wel heel nieuwsgierig hoe jij mixed? Gebruik je de master cue?Chef_v_leeuwen schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 07:00:
[...]
Dit is een misser van de DJM, bij de DJM hangt het Volume van de Master Cue van de output af, dus als je hem niet hard hebt staan klinkt hij zacht en als je hem dan mixt met een bron (die op 0db staat) is de bron veels te hard in verhouding.
Mwa, 't hangt er vanaf hoe je dus mixedSjoewe schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:27:
Thanks!
Okay, wat onhandig.Ik zal het onthouden, Helaas is het meestal in een club dat ik achter zo'n ding sta, dan kan ik 'm moeilijk zachter zetten.
[ Voor 43% gewijzigd door BtM909 op 10-12-2010 12:01 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Aan een bureau draaien is niet handig en vooral voor je rug. Dus met wat spul wat ik over had van de Ikea... een verhoging gemaakt.

Het past net, maar het staat goed stevig, maar zou er geen cdj1000 opzetten

[ Voor 27% gewijzigd door rhodium op 10-12-2010 17:26 ]
Jup, als het anders kan hoor ik het graagBtM909 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:58:
[...]
Dan ben ik wel heel nieuwsgierig hoe jij mixed? Gebruik je de master cue?
[...]
* PSN=Chef_NL** *
Ook een nieuwe update gehad deze maand 
- Setje krk5 g2 als vervanging voor mijn logitech setje van 3 tientjes
- Traktor duo
Alleen nog te twijflen om mijn cdj's eruit te doen en weer een setje technics te halen nu ik Traktor ga gebruiken.
- Setje krk5 g2 als vervanging voor mijn logitech setje van 3 tientjes
- Traktor duo
Alleen nog te twijflen om mijn cdj's eruit te doen en weer een setje technics te halen nu ik Traktor ga gebruiken.
Ik weet niet welke cdj's je hebt, maar een vriend van mij gebruikt zn cdj 400's in combinatie met Trkator (HID) gaat perfect!
Verwijderd
Ongetwijfeld is deze vraag honderden keren voorbij gekomen, echter ga ik hem toch weer stellen.
Reviews zijn leuk om te lezen maar vaak een beetje "outdated".
Zojuist mijn logitech Z-2300 de deur uit gedaan om plaats te maken voor monitors... of in ieder geval iets zonder lompe woofer.
Nu heb ik een onkyo 308 receiver staan met daarop nog 2 vrije aansluitingen voor passieve speakers.
Echter weet ik niet of ik de receiver de komende maanden of jaren altijd in dezelfde ruimte zal staan als mijn laptop en midi controller.
Het is nog dubben of ik nu passieve of actieve monitoren wil.
Maargoed een 2ehands stereo versterkertje kost ook de wereld niet.
Ik ben niet audiofiel, ik kan met pijn en moeite 2 nummers aan elkaar fabriceren en ik heb enkel gevoel voor ritme of melodie (je zou denken dat ik de verkeerde hobby aan het zoeken ben).
al met al ben ik opzoek naar budget instap monitor. Ik hoef niet voor 10cent op de eerste rij te zitten maar, ik ga geen honderden euro's uitgeven voor iets waar ik zelf niet het maximale uit kan halen.
Echter zie ik door de bomen het bos niet meer.
Wie kan mij een duw in de juiste richting geven kwa merk en type?
Zelf heb ik de Alesis Monitor One MKII gezien in actief en passief (scheelt €170?!
).
Reviews zijn leuk om te lezen maar vaak een beetje "outdated".
Zojuist mijn logitech Z-2300 de deur uit gedaan om plaats te maken voor monitors... of in ieder geval iets zonder lompe woofer.
Nu heb ik een onkyo 308 receiver staan met daarop nog 2 vrije aansluitingen voor passieve speakers.
Echter weet ik niet of ik de receiver de komende maanden of jaren altijd in dezelfde ruimte zal staan als mijn laptop en midi controller.
Het is nog dubben of ik nu passieve of actieve monitoren wil.
Maargoed een 2ehands stereo versterkertje kost ook de wereld niet.
Ik ben niet audiofiel, ik kan met pijn en moeite 2 nummers aan elkaar fabriceren en ik heb enkel gevoel voor ritme of melodie (je zou denken dat ik de verkeerde hobby aan het zoeken ben).
al met al ben ik opzoek naar budget instap monitor. Ik hoef niet voor 10cent op de eerste rij te zitten maar, ik ga geen honderden euro's uitgeven voor iets waar ik zelf niet het maximale uit kan halen.
Echter zie ik door de bomen het bos niet meer.
Wie kan mij een duw in de juiste richting geven kwa merk en type?
Zelf heb ik de Alesis Monitor One MKII gezien in actief en passief (scheelt €170?!
Heb cdjs 800 mk2, gaat op zich primaaddictive schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 00:12:
Ik weet niet welke cdj's je hebt, maar een vriend van mij gebruikt zn cdj 400's in combinatie met Trkator (HID) gaat perfect!
Maarja heb een paar jaar geleden draaitafels moeten verkopen en begon toch weer te jeuken. Om nu weer met vinyl te beginnen leek mij niet zo slim voor mijn bankrekening en een mp3-tje kost een euro-tje dus ben voor cd spelers gegaan. Nu kan ik eigenlijk toch weer met vinyl draaien.
Ik heb net een week 2 Technics SL1210mk2 gekocht en doe het ook i.c.m. Traktor duo. Het is erg vet allemaal maar zodra ik een paar euro's over heb ga ik juist vinyl bestellen omdat het net het niet helemaal is. Aldoor naar je laptop om nummers te zoeken / laden / spieken naar de breaks / bpm etc.
Maja ik moet wel toegeven dat Beatport wel een uitkomst is. Was gister een setje aan het luisteren, hoorde een vette track. Even googelen en Youtuben en ja hoor, gevonden. Vinyl +- € 8 + 3 andere nummers die ik niet hoef. Beatport € 1,30, gekocht en 5 minuten later draaide hij in Traktor...
Maja ik moet wel toegeven dat Beatport wel een uitkomst is. Was gister een setje aan het luisteren, hoorde een vette track. Even googelen en Youtuben en ja hoor, gevonden. Vinyl +- € 8 + 3 andere nummers die ik niet hoef. Beatport € 1,30, gekocht en 5 minuten later draaide hij in Traktor...
De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.
Jep. Al neig ik dan sneller naar nét iets steviger spul. Maar als ik zo'n setje in een club zou horen op een fatsoenlijk systeem, damn, ik zou heerlijk staan te dromen iigTijn96 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:46:
[...]
klinkt gaaf hoor, een soort van rustig maar ook weer niet (als je begrijpt wat ik bedoel).
Gebruik je dit soort mixes ook in de club?
Wat blijven die MIDI Fighter stickertjes toch leuk he?
Mijn laatste setje (inclusief mijn gestoei) op XT3-radio staat op Soundcloud. 
Ik heb de plaatjes wel eens ietsje strakker gelegd en de pokke echo van de DJM bleef maar verspringen, maargoed A. ik ben te kritisch op mezelf en B. de plaatjes klappen lekker door.
Ik heb de plaatjes wel eens ietsje strakker gelegd en de pokke echo van de DJM bleef maar verspringen, maargoed A. ik ben te kritisch op mezelf en B. de plaatjes klappen lekker door.
Verwijderd
Stickers, ik plak ze overal op. Hoe retarded het ook is, heb zelf een traktor sticker achter op men bold 9700 geplakt
.
Ik heb ook weer een nieuw setje gemaakt met mijn nieuwe geluidskaart waar ik erg blij mee ben! Hij staat op soundcloud (zie sig). Zit alleen 1 foutje in maar dat komt omdat die plaat niet klopt... beetje jammer dat ik mij dat ook alweer bedacht had toen het al gebeurd was
Had die plaat er beter eerder uit kunnen halen... maar goed als je alles van te voren weet...
Beatport is wel een top site. Ik haal er af en toe wel nummers vanaf, maar dat is als ik in goede kwaliteit wil hebben of wanneer ik geen zin heb om (een paar dagen of zelf een paar uur) op de "scene release" te wachten. Maar uiteindelijk heb je toch alleen een weinig bijzonder mp3-bestandje op je hdd.
Daarom heb ik ook platen. Veel leuker dan originele cds, en cds kun je trouwens ook zelf branden (al komt dat niet helemaal in de buurt). Een plaat heeft een mooie grote hoes en het is tastbaar en exclusiever. Wel een stuk duurder, ik betaal 8 euro per 12" single/EP. Binnenkort hoop ik ook een direct drive speler te kopen zodat ik helemaal kan genieten van mijn collectie.
Daarom heb ik ook platen. Veel leuker dan originele cds, en cds kun je trouwens ook zelf branden (al komt dat niet helemaal in de buurt). Een plaat heeft een mooie grote hoes en het is tastbaar en exclusiever. Wel een stuk duurder, ik betaal 8 euro per 12" single/EP. Binnenkort hoop ik ook een direct drive speler te kopen zodat ik helemaal kan genieten van mijn collectie.
Kijk, die kunnen we eens lekker gaan beluisteren op een onbewaakt momentje!Sjoewe schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:42:
Mijn laatste setje (inclusief mijn gestoei) op XT3-radio staat op Soundcloud.
Puur voor het beluisteren ben je beter af met een Belt-Drive hoor,catbread schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:38:
Binnenkort hoop ik ook een direct drive speler te kopen zodat ik helemaal kan genieten van mijn collectie.
* PSN=Chef_NL** *
Ik heb eigenlijk alles alleen aangesloten en getest maar met de trackpad nummers opzoeken is ook niets voor mij (wist ik van te voren al). Daarom ga ik binnenkort ook die native x1 controller kopen daar kan je Traktor ook helemaal mee bedienen, misschien ook wat voor jou?Mobb_Deep schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 10:31:
Ik heb net een week 2 Technics SL1210mk2 gekocht en doe het ook i.c.m. Traktor duo. Het is erg vet allemaal maar zodra ik een paar euro's over heb ga ik juist vinyl bestellen omdat het net het niet helemaal is. Aldoor naar je laptop om nummers te zoeken / laden / spieken naar de breaks / bpm etc.
Beatport hoort tegenwoordig ook bij mijn favoriete sites en dance-tunes bezoek ik ook regelmatig. Bij dance-tunes 200 credits gekocht voor 99 euro, kan je aardig wat tracks voor halen.
Dat is zeker waarcatbread schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:38:
[ Voor 25% gewijzigd door Marc3l op 12-12-2010 13:34 ]
Ik heb er over nagedacht, maar ik heb besloten om die +/- € 180 wat die Native X1 kost te gaan spenderen aan vinylMarc3l schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:15:
[...]
Ik heb eigenlijk alles alleen aangesloten en getest maar met de trackpad nummers opzoeken is ook niets voor mij (wist ik van te voren al). Daarom ga ik binnenkort ook die native x1 controller kopen daar kan je Traktor ook helemaal mee bedienen, misschien ook wat voor jou?
Beatport hoort tegenwoordig ook bij mijn favoriete sites en dance-tunes bezoek ik ook regelmatig. Bij dance-tunes 200 credits gekocht voor 99 euro, kan je aardig wat tracks voor halen.
Me 1e setje van me Technics is een feit en staat net on-line (even op me huisje klikken en dan kom je op me geluidenwolk uit). Enjoy!
WantChef_v_leeuwen schreef op zondag 12 december 2010 @ 00:16:
[...]
Puur voor het beluisteren ben je beter af met een Belt-Drive hoor,
Een direct-drive geeft de (miniscule) trillingen van de motor door aan de plaat, en daarmee weer aan de naald, en die daarmee dus worden omgezet in geluid. Of jij en in het gaan horen blijft de vraag, maar in principe heeft een belt-drive dus meer audiofiele kwaliteit omdat de snaar deze trillingen dempt.
Volgens de audiofielen en kenners (ik hoor het niet, maar ik ben dan ook al half doof) is het geluid van de motor bij een Direct Drive terug te horen.
Je ziet vaak dat er b.v. een oude thorens word gebruikt om te digitaliseren.
Je ziet vaak dat er b.v. een oude thorens word gebruikt om te digitaliseren.
* PSN=Chef_NL** *
hehe ideaal om die irritante ledjes te dimmen op de speakersOme_Les schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 16:07:
Wat blijven die MIDI Fighter stickertjes toch leuk he?
Moet er nog eentje, maar goedkoop zijn ze niet door de verzendkosten.
Joah, ze zijn sowieso niet goedkoop.
Ben blij dat ik die van mij gratiesj heb gehad.
Ben blij dat ik die van mij gratiesj heb gehad.
Verwijderd
Hoe bevallen de Alesis monitoren jou? Ben opzoek naar een setje actieve op MP.rhodium schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:22:
Aan een bureau draaien is niet handig en vooral voor je rug. Dus met wat spul wat ik over had van de Ikea... een verhoging gemaakt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Goed genoeg voor op een slaapkamertje, in mijn geval?
In combinatie met een goede geluidkaart zijn het prima speakers voor in de slaapkamer. Ze gaan redelijk diep en kunnen bijzonder hard.Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 00:22:
[...]
Hoe bevallen de Alesis monitoren jou? Ben opzoek naar een setje actieve op MP.
Goed genoeg voor op een slaapkamertje, in mijn geval?
Verwijderd
Ik moet het voorlopig doen met een Audio2dj. Alles lijkt me beter dan de Z-2300, die ik nu heb verkocht zodat er monitors kunnen komen.
Echt hard hoeft het van mij niet. Zou misschien leuk zijn als ik ze ooit van de zomer in de tuin zou gooien maar, als ze maar fijner en beter zijn dan het logitech setje.
Echt hard hoeft het van mij niet. Zou misschien leuk zijn als ik ze ooit van de zomer in de tuin zou gooien maar, als ze maar fijner en beter zijn dan het logitech setje.
Zoals we altijd al gezegd hebben hier: geluid is een heel persoonlijke keuze.
De een houd van een lekker diep geluid.De ander weer van een lekkere volle sound.
Het beste wat je kunt doen is gewoon even een Gearshop raadplegen en die mensen nemen echt wel de tijd voor jou om alles even door te nemen qua keuze.Een extra tip die ik je ook nog wil meegeven is dat je even een eigen kwaliteits cdtje meneemt met het genre wat jij graag draait/luistert.
Je kunt natuurlijk ook even een lijstje met aanraders maken en dan even bellen of ze die toevallig hebben staan in de shop zelf.(Vaak willen ze ze dan ook wel even er bij pakken voor een snelle test.
Heb zelf voor het zelfde dilemma gestaan en heb toen uiteindelijk voor de Behringer B2031A
gekozen omdat ze erg goed klinken en in Active speakers nodig had.
De een houd van een lekker diep geluid.De ander weer van een lekkere volle sound.
Het beste wat je kunt doen is gewoon even een Gearshop raadplegen en die mensen nemen echt wel de tijd voor jou om alles even door te nemen qua keuze.Een extra tip die ik je ook nog wil meegeven is dat je even een eigen kwaliteits cdtje meneemt met het genre wat jij graag draait/luistert.
Je kunt natuurlijk ook even een lijstje met aanraders maken en dan even bellen of ze die toevallig hebben staan in de shop zelf.(Vaak willen ze ze dan ook wel even er bij pakken voor een snelle test.
Heb zelf voor het zelfde dilemma gestaan en heb toen uiteindelijk voor de Behringer B2031A
gekozen omdat ze erg goed klinken en in Active speakers nodig had.
hehe gek onnie
Verwijderd
heeej,
ik ben beginnende DJ. heb nog niet echt een goede setup zoals de meeste hierzo.
ik heb nu:
-hercules dj steel
-hercules dj trim 4&6 met timecoded vinyl en cd's
-logitech z5500
-creative usb hs-1000 headset
ik zou graag willen weten wat jullie van me laatste mix vinden .:Mix 5:.
(de eerste waren niet zo best als ik het terug luister) en wat ik er nog aan kan verbeteren.
Op soundcloud heet ik DJ-Starbuck (ik zie dat ik geen links mag posten)
ik ben beginnende DJ. heb nog niet echt een goede setup zoals de meeste hierzo.
ik heb nu:
-hercules dj steel
-hercules dj trim 4&6 met timecoded vinyl en cd's
-logitech z5500
-creative usb hs-1000 headset
ik zou graag willen weten wat jullie van me laatste mix vinden .:Mix 5:.
(de eerste waren niet zo best als ik het terug luister) en wat ik er nog aan kan verbeteren.
Op soundcloud heet ik DJ-Starbuck (ik zie dat ik geen links mag posten)
Verwijderd
Het was ook de bedoeling om uitgebreid te gaan luisteren. Helaas heb ik mezelf allang verziekt met de blind-koop-via-internet-ziekte.tooter schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:13:
Ik heb vanmiddag geboden op een setje via marktplaats, voor €180 krijg ik ze thuis dus daar wilde ik niet al te lang over tobben.
Dit is echter wel de laatste keer dat ik iets koop gebaseerd op reviews.
De pioneer HDJ-500 ga ik toch echt eerst beluisteren!
Dat zijn ze absoluut, maar vergeet niet dat het monitoren zijn en geen standaard speakers. Voor gewoon muziek afspelen en films kijken heb ik 2 andere speakers.Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:14:
Ik moet het voorlopig doen met een Audio2dj. Alles lijkt me beter dan de Z-2300, die ik nu heb verkocht zodat er monitors kunnen komen.
Verwijderd
Ik heb nog nooit muziek via een monitor beluisterd dus ik laat me verassen.
Voor films en muziek heb ik mijn gewone speakers en receiver staan.
Nu snel naar de ikea voor materiaal voor een simpele "booth" (wat ikea planken aan de muur).
Voor films en muziek heb ik mijn gewone speakers en receiver staan.
Nu snel naar de ikea voor materiaal voor een simpele "booth" (wat ikea planken aan de muur).
Ik gebruik de Audio2dj icm KRK Rockit 6 speakers, pracht geluid, zeker een aanrader.Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:14:
Even een check under da pro's,..
Wat zouden jullie geven voor:
- Reloop Digital Jockey (zonder ingebouwde geluidskaart)
- NI Audio2DJ
Beide niet buiten de deur geweest en nog geen 4 maanden oud en facturen zijn nog aanwezig.....
Wat zouden jullie geven voor:
- Reloop Digital Jockey (zonder ingebouwde geluidskaart)
- NI Audio2DJ
Beide niet buiten de deur geweest en nog geen 4 maanden oud en facturen zijn nog aanwezig.....
Verwijderd
Ik ben benieuwd wat de Alesis one mkII (active) voor me gaan betekenen i.c.m met de Audio2dj.Bert2000 schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:59:
[...]
Ik gebruik de Audio2dj icm KRK Rockit 6 speakers, pracht geluid, zeker een aanrader.
De Audio2dj heb ik al een tijdje en de monitors hoop ik snel binnen te hebben.
Heb ze via marktplaats voor een, vind ik, mooie prijs van €185 incl. verzending.
Ben allang blij dat die Z-2300 woofer (herrie-doos) weg is uit mijn kamertje.
Eerst maar eens verder verdiepen in het hele DJ gebeuren want, monitors of niet ik kan nog geen 2 nummers aan elkaar knopen.
Maargoed... ik heb er zin an!
Ikea heeft een in hoogte verstelbaar (tot 90cm) bureau wat erg stevig is en hoog genoeg:Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:59:
Zo staat het bij mij:

(en ja het is een troep, en ja ik moet nodig weer eens afstoffen
Link naar Ikea Website
Is in meerdere formaten te verkrijgen, voor mij werkt het erg praktisch, kan lekker scratchen en gek doen zonder dan mn case van tafel af stuitert.
* PSN=Chef_NL** *
Ik heb op dit moment een VCI-300 maar ben toch rond aan het kijken voor een de S4.
Met de vci voel ik me wat beperkt. Geen effecten, filters etc. Het enige wat ik nu doe is eigenlijk beatmatchen en met cue points en eq kloten.
Zou de S4 een goede upgrade zijn?
Met de vci voel ik me wat beperkt. Geen effecten, filters etc. Het enige wat ik nu doe is eigenlijk beatmatchen en met cue points en eq kloten.
tuurlijkYvad schreef op donderdag 16 december 2010 @ 21:23:
Ik heb op dit moment een VCI-300 maar ben toch rond aan het kijken voor een de S4.
Verwijderd
Ik ken ze, heb er een onder mijn bed liggenChef_v_leeuwen schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:37:
[...]
Ikea heeft een in hoogte verstelbaar (tot 90cm) bureau wat erg stevig is en hoog genoeg:
Zo staat het bij mij:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(en ja het is een troep, en ja ik moet nodig weer eens afstoffen)
Link naar Ikea Website
Is in meerdere formaten te verkrijgen, voor mij werkt het erg praktisch, kan lekker scratchen en gek doen zonder dan mn case van tafel af stuitert.
Mijn slaap kamertje is dusdanig klein dat ik mijn tafel / bureau heb ingeruild voor wat ruimte.
Ik heb alleen vci-100 een laptop en een audio2dj.
Deze passen perfect op een Plank.
Ik heb ze in allu en zijn vrij solide.
Deze heb ik nu op 90cm hoogte gehangen. nu wil ik nog 2 korte ophangen voor de monitoren zodat deze op oor hoogte hangen en misschien 1 in het midden voor de laptop.
Scheelt een berg ruimte en voor voorlopig kom ik er mee uit de voeten.
Zal er binnenkort eens een foto van schieten.
Bedankt voor de tip tho!
@Yvad
Is de VFX 1 niks voor je?
Tuurlijk is een S4 mooier, vind ik, maar het scheelt je wel flink wat geld.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2010 22:21 ]
Bekijk de Denon MC 6000 ook eens. Ik ben nog op reviews aan het wachten maar de foto's en specs zien er erg goed uit. Vind het er allemaal iets degelijker uitzien dan de S4.Yvad schreef op donderdag 16 december 2010 @ 21:23:

Verwijderd
Ik ben verkocht aan deze monitor (Alesis M1 MKII) ! Zelfs voor het gewoon beluisteren van muziek vind ik het heerlijk!rhodium schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:53:
[...]
Dat zijn ze absoluut, maar vergeet niet dat het monitoren zijn en geen standaard speakers. Voor gewoon muziek afspelen en films kijken heb ik 2 andere speakers.
Heb ze via MP ze zijn alleen wat beschadigd. word wat plamuren en dan lekker in de hoogglans verf zetten.
Nu even uitzoeken welke monitor nou links en rechts is. Ik neem aan dat de porten aan de binnenkant moeten zitten.
Eigenlijk aan de onderkant... alesis hoort horizontaal voor het monitoren?
Verwijderd
Lang getwijfeld tussen de S4 en MC6000, maar toch voor de S4 gegaan. Het ziet er misschien degelijker uit, maar is daardoor ook zwaarder. Daarnaast is hij veel minder ruim opgezet, iets waar ik me hoe dan ook zou gaan irriteren. Bovendien krijg je er niet de S4 software bij. Ik heb zelf de Kontrol X1 van NI gehad, die was ook van kunsstof (het top gedeelte), maar allerminst fragiel. Integendeel, dat ding was rocksolid. Het scheelt ook wel in het draaggewicht natuurlijk.Brakkie schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:23:
[...]
Bekijk de Denon MC 6000 ook eens. Ik ben nog op reviews aan het wachten maar de foto's en specs zien er erg goed uit. Vind het er allemaal iets degelijker uitzien dan de S4.
[afbeelding]
Voor wie zich morgen met kerstavond maar een beetje zit te vervelen, heb ik goed nieuws.
Tussen 22u en 24u ga ik wederom een setje droppen op XT3 techno radio.
Twee weken geleden was het hallenklappers, nu komt alle vage meuk die ik de afgelopen jaren in mijn collectie heb verzameld. Hoe dat precies gaat klinken, ik weet het ook niet...
http://www.xt3radio.nl/shows/default/
Als er hier mensen zijn die het leuk vinden om bij ons een keer een kijkje in de keuken te nemen op de radio, wees vooral welkom. Wij vinden wat volk in de studio altijd gezellig
Twee weken geleden was het hallenklappers, nu komt alle vage meuk die ik de afgelopen jaren in mijn collectie heb verzameld. Hoe dat precies gaat klinken, ik weet het ook niet...
Als er hier mensen zijn die het leuk vinden om bij ons een keer een kijkje in de keuken te nemen op de radio, wees vooral welkom. Wij vinden wat volk in de studio altijd gezellig
Tof. Toevallig ook, ik draai vanavond tussen 11 en 1 weer een setje voor OnlineClubber.com, te via vinden de site of gewoon in je iTunes Radio tabjeSjoewe schreef op donderdag 23 december 2010 @ 17:03:
Voor wie zich morgen met kerstavond maar een beetje zit te vervelen, heb ik goed nieuws.
Ik heb een koptelefoon (HD 215) die van zichzelf niet zo heel dikke bassen heeft. Hij heeft wel een prima frequentiebereik en een equalizer doet al een beetje wonderen. Ik kwam er achter dat bij house, techno en hiphop de bass lekker vol klinkt. Maar bij hardcore met zowat een constante bass is deze fijne bass wat afwezig. Nu is mijn vraag; zijn er bepaalde trucjes om dit te verhelpen?
heheheh goede keus! Anders dan dat je mogelijk gewend bent heeft de Alesis de tweeter aan de binnenkant zitten, dus dan weet je welke kant links en rechts is. Platleggen heeft niet de voorkeur, je kan beter rechtop zetten omdat deze set al een vrij breed stereobeeld heeft.Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:23:
[...]
Ik ben verkocht aan deze monitor (Alesis M1 MKII) ! Zelfs voor het gewoon beluisteren van muziek vind ik het heerlijk!
Heb ze via MP ze zijn alleen wat beschadigd. word wat plamuren en dan lekker in de hoogglans verf zetten.
Nu even uitzoeken welke monitor nou links en rechts is. Ik neem aan dat de porten aan de binnenkant moeten zitten.
Eigenlijk aan de onderkant... alesis hoort horizontaal voor het monitoren?
Voor Dj-en zou ik in eerste instantie niet direkt aan een studiomonitor denken, maar ik gebruik de Alesis ook in de studio en ben zeeeeeeer te spreken over de vlakke (en tot lage) freq response en stereobeeld. Geen enkele productie zal ook de deur uitgaan zonder eerst op de Alesis te hebben geluisterd. Ik heb er m'n KRK's toendertijd voor teruggebracht en ingeruild.
edit: @catbread
ik ben niet bekend met de HD215 maar zou in staat moeten zijn veel laag te kunnen geven. Zowel het freq bereik als het closed-back design zou dat wel moeten garanderen. Maar zijn de bassen in je hardcore wel echt bas? Vaak worden deze zwaar overstuurd waardoor hogere harmonischen door gaan komen. Als je gedistorte bas niet compenseert met droge subs zal het laag vaak juist slecht te horen zijn op bass-capabele koptelefoons.
Mocht je verder wel een loudness functie hebben dan zou ik dat gewoon gebruiken een duurdere headphone hoeft het nl helemaal niet beter van te worden.
[ Voor 20% gewijzigd door vlaaing peerd op 30-12-2010 12:17 ]
Voor de mensen die zin hebben, op http://bit.ly/hHqx1O hebben we weer een live stream open.
De komende paar uur draaien James Dan en Leslie Jones een tech house setje in elkaar
De komende paar uur draaien James Dan en Leslie Jones een tech house setje in elkaar
Na 3 minuten naar het 'hang in there.. stream will start in a few moments" te zitten kijken, blijf ik wel bij Digitally Imported....
Edit: Nu doet ie het wel. Zeker pas om 00:00 gestart
Edit2: 3 x buffer underrun, ik dacht dat het progressive was, maar het was wel erg langdradig. Not my kinda shizzle, maar dat is persoonlijk... Voor de gene die het wel wat vinden, enjoy
Edit2: 3 x buffer underrun, ik dacht dat het progressive was, maar het was wel erg langdradig. Not my kinda shizzle, maar dat is persoonlijk... Voor de gene die het wel wat vinden, enjoy
[ Voor 51% gewijzigd door RaZ op 02-01-2011 00:10 ]
Ey!! Macarena \o/
goed, ik heb besloten mijn CD spelers de deur uit te doen en te gaan voor een tijdcode vinylsysteem. Ik gebruik de CD spelers eigenlijk alleen voor mijn eigen tracks, maar heb in de laatste 4 jaar nooit kunnen wennen aan het niet lekker met je handjes aan een plak te zitten. De meest voor de handliggende opties zijn Serrato en Traktor. Ik heb al een paar keer bij een optreden gebruik gemaakt van Traktor en dat beviel goed, echter heb ik ook veel goeds over serrato gehoord.
Zijn er mensen hier die het gebruiken en de voor en nadelen van deze 2 kunnen noemen of evt een alternatief weten?
Zijn er mensen hier die het gebruiken en de voor en nadelen van deze 2 kunnen noemen of evt een alternatief weten?
Had echt netjes tech house gezet.RaZ schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 23:59:
Na 3 minuten naar het 'hang in there.. stream will start in a few moments" te zitten kijken, blijf ik wel bij Digitally Imported....
Nee, helaas niet. Ik had dit laatst ook gemerkt met een koptelefoon van 130 euro. Bij alleen bass ging die heel mooi diep, maar wanneer er iets midtonen bij kwamen waren de lage tonen al ver te zoeken. Enige wat helpt is een koptelefoon zoeken die gewoon de bass versterkt, .Ik weet dat de Pioneer HDJ 500 dit doet.catbread schreef op donderdag 30 december 2010 @ 11:01:
Ik heb een koptelefoon (HD 215) die van zichzelf niet zo heel dikke bassen heeft. Hij heeft wel een prima frequentiebereik en een equalizer doet al een beetje wonderen. Ik kwam er achter dat bij house, techno en hiphop de bass lekker vol klinkt. Maar bij hardcore met zowat een constante bass is deze fijne bass wat afwezig. Nu is mijn vraag; zijn er bepaalde trucjes om dit te verhelpen?
Heb afgelopen week ook mijn cdj's de deur uit gedaan en weer 2 technics gekocht.vlaaing peerd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 09:28:
goed, ik heb besloten mijn CD spelers de deur uit te doen en te gaan voor een tijdcode vinylsysteem. Ik gebruik de CD spelers eigenlijk alleen voor mijn eigen tracks, maar heb in de laatste 4 jaar nooit kunnen wennen aan het niet lekker met je handjes aan een plak te zitten. De meest voor de handliggende opties zijn Serrato en Traktor. Ik heb al een paar keer bij een optreden gebruik gemaakt van Traktor en dat beviel goed, echter heb ik ook veel goeds over serrato gehoord.
Had Traktor duo gekocht aan het einde van het jaar (50% korting) dus ook ook aan de timecode.
Heb Serato nog nooit kunnen testen dus daar kan ik je niet bij helpen maar Traktor bevalt prima.
Ook de native x1 aangeschaft om niet steeds Traktor te moeten aansturen via het toetsenbord/trackpad
@Marc3l
Bedankt. Een paar vraagjes,
- wat gebeurd er als je naald skipt of van het vinyl afkomt, stopt dan de track of slaat ie over oid?
- is het ouput volume van je computermuziek nog te regelen (omdat je niet de geluidskaart van de PC gebruikt)? zodat ik de volumeverschillen tussen vinyl en tijdcode enigszins geleveld binnenkrijg op het mengpaneel?
ik zie net dat Serrato achterlijk duur is en Traktor nauwelijks nog te vinden,verder schijnt er ook nog Torq te zijn, verder nog mensen met ervaring?
- wat gebeurd er als je naald skipt of van het vinyl afkomt, stopt dan de track of slaat ie over oid?
- is het ouput volume van je computermuziek nog te regelen (omdat je niet de geluidskaart van de PC gebruikt)? zodat ik de volumeverschillen tussen vinyl en tijdcode enigszins geleveld binnenkrijg op het mengpaneel?
ik zie net dat Serrato achterlijk duur is en Traktor nauwelijks nog te vinden,verder schijnt er ook nog Torq te zijn, verder nog mensen met ervaring?
Verwijderd
Even tussendoor: ik ben op zoek naar een goede (studio)microfoon waarmee ik spraak/vocals kan op nemen. Dit ter ondersteuning van mijn mixen, zodat ik lekker door de muziek kan bleerrren.
Heb alleen totaal geen idee wat goede mic's zijn. Iemand suggesties?
Niet Torq kopen, dat is laggy en achterhaald en de support is 0,0! Je moet heel even wachten op Traktor. Over een paar dagen wordt zo goed als zeker een nieuwe versie gereleased namelijkvlaaing peerd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:50:
@Marc3l
koop de klassieker: Shure SM57 , geen geld voor de meest gebruikte en industrie standaard microfoon die er is.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:54:
Even tussendoor: ik ben op zoek naar een goede (studio)microfoon waarmee ik spraak/vocals kan op nemen. Dit ter ondersteuning van mijn mixen, zodat ik lekker door de muziek kan bleerrren.Heb alleen totaal geen idee wat goede mic's zijn. Iemand suggesties?
Als je gaat bleeeren dan kun je beter een dynamische hebben (zoals de Shure), ga je subtiel zingen of zachte/gevoelige instrumenten opnemen dan kun je beter een condenser mic overwegen (maar die zijn vaak wat duurder). Condensers zijn overigens uitermate ongeschikt voor live gebruik omdat ze neigen teveel omgevingsgeluid mee te nemen.
Verder kun je kijken naar merken zoals Sennheiser, Rhode, Telefunken en Behringer, die maken allemaal degelijke producten voor een normale prijs.
@Sjoewe,bedankt, exit Torq dus. Ik denk dat ik ga wachten op de nieuwe Traktor.
Ik heb weer een mix opgenomen, 80 minuten waarin de volgende tracks zitten:
Als iemand hem graag wil horen, stuur me ff een DM dan krijg je de link.
Ws. upload ik hem dit weekend ook nog naar m'n SoundCloud.
Edit:
Inmiddels geupload naar m'n SoundCloud:
http://soundcloud.com/micka-dj/micka-playground
Stijl is vrij house georiënteerd. Ik heb wel het gevoel dat ik eindelijk weer een beetje m'n weg begin te vinden in waar ik heen wil met mixen.01. Kjofol - Little garden
02. Four Tet - Love Cry
03. David August - Moving Day
04. Mark Broom - 260
05. Andrea Natale - Who's That Man - Echonomists Rising Remix
06. Lee Curtiss - The Disco Dub
07. Conforce - Grace
08. Sei A - Meth Ii - Guy J Remix
09. Nina Kraviz - Im Gonna Get You - Melons X Rated Version
10. Laurent Garnier - Flashback - Christian Smith & Wehbba Remake
11. Mark Broom - Gap
12. Slam - Variance - Adam Beyer & Jesper Dahlback Remix
13. Funk D'Void - Flealife
14. Guy J - Heliscope
15. Conforce - Insecure
16. Simian Mobile Disco - Ortolan
17. The XX - VCR - Four Tet Remix
Als iemand hem graag wil horen, stuur me ff een DM dan krijg je de link.
Ws. upload ik hem dit weekend ook nog naar m'n SoundCloud.
Edit:
Inmiddels geupload naar m'n SoundCloud:
http://soundcloud.com/micka-dj/micka-playground
[ Voor 5% gewijzigd door Michali op 07-01-2011 10:10 ]
IK ben ook een gelukkige Traktor pro gebruiker, antwoord op je vraagjes:vlaaing peerd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:50:
Bedankt.Een paar vraagjes,
1, skippende naald hoor je niet terug in de muziek (word herkend door de software). indien je de naald van de plaat haalt stopt de playback.
2. Dit ligt los van elkaar, ik snap niet helemaal wat je bedoelt. De draaitafels worden aan de geluidskaart gehangen maar ook direct aan je paneel. (dus elke TT heeft 2 uitgangen, Line en Phono, Line komt van de geluidskaart en phono is het originele signaal). HIerdoor hoef je als je een normale vinyl wilt afspelen alleen even te switchen. Eitje, en amper volumeverschil.
* PSN=Chef_NL** *
Verwijderd
Wie weet of en waar ik een rechte kabel zou kunnen krijgen voor de Stanton dj pro 3000? Ik dacht dat deze erbij zat maar dat is niet zo.
Met google vind ik niks.
Met google vind ik niks.
Ik vond in ieder geval een gekrulde headphone kabel van Stanton. Je zoekt is eigenlijk gewoon een jack mono - jack mono kabel, dus als je iets zoals de Procab REF600 neemt dan moet dat lukken, lijkt mij. Sowieso goedkoper dan een als spare part gepresenteerde kabel.Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:49:
Wie weet of en waar ik een rechte kabel zou kunnen krijgen voor de Stanton dj pro 3000? Ik dacht dat deze erbij zat maar dat is niet zo.
Met google vind ik niks.
Verwijderd
Wat ik zoek is een stereo mini jack naar stereo mini jack. Ter vervanging voor de gekrulde kabel zodat ik niet 3meter kabel om mijn ipod hoef te wikkelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 16:29 ]
Ik ben eens mn CDR's/mappen aan het opruimen en ik ben van plan alle tracks eens opnieuw op CD te fikken.
Echter twijfel ik hoe ik het zal indelen.
Ik vroeg mij af hoe jullie dat doen, Fik je 1 track per CD of kwak je hem helemaal vol of van 1 track meerdere remixen van op CD etc etc...
Ik wil dan netjes een standaard layout maken op een printable CDR zodat het lekker overzichtelijk is.
Wat zetten jullie nog meer op je disc dan de Artiest/Titel/Duur en BPM?
Ik vroeg mij af hoe jullie dat doen, Fik je 1 track per CD of kwak je hem helemaal vol of van 1 track meerdere remixen van op CD etc etc...
Ik wil dan netjes een standaard layout maken op een printable CDR zodat het lekker overzichtelijk is.
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Veel mensen hebben hier hun eigen manier voor.
Ik maakte mijn CD's altijd met daarop de releases per maand.
Deze had ik dan altijd dubbel, en per 'pagina' in mijn CD map zat daar dan nog een tracklist bij.
Gezien de hoeveelheid tracks waren dit dus MP3 CD's.
Met het draaien bleek dit ook erg makkelijk want soms wisselde ik slechts tussen 3-4 CD's.
(En als ik vaak weg ging dan had ik dus nog 2 dezelfde CDtjes bij met de 'incoming' releases
(hierop stonden de nieuwste tracks, exclusives etc).
Deze had ik dan altijd dubbel, en per 'pagina' in mijn CD map zat daar dan nog een tracklist bij.
Met het draaien bleek dit ook erg makkelijk want soms wisselde ik slechts tussen 3-4 CD's.
(En als ik vaak weg ging dan had ik dus nog 2 dezelfde CDtjes bij met de 'incoming' releases
[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 08-01-2011 18:11 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Ik fik tegenwoordig maar gewoon per artiest. Prop zon max 10 nummers op een cd. Kies ook bewust nu alleen voor nummers waarvan ik weet dat ik ze mogelijk zou kunnen draaien. Daarmee dus schrappende in heleboel meuk.crack_en_hack schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 16:46:
Ik ben eens mn CDR's/mappen aan het opruimen en ik ben van plan alle tracks eens opnieuw op CD te fikken.
Daar gaan we weer:
New Restricted Session is about to start. James Dan and Leslie Jones|tech house set on http://bit.ly/dGTNpW
New Restricted Session is about to start. James Dan and Leslie Jones|tech house set on http://bit.ly/dGTNpW
Sorry zie nu pas je vraag maar zie dat Chef_v_leeuwen ze heeft beantwoordvlaaing peerd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:50:
@Marc3l
Had eerst ook 1 track op 1 cd met ook een printable cdr en daarop nog een coating laag. Resultaat is prima maar het duurde mij te lang. Als ik een paar tracks kocht moest ik deze eerst gaan branden, label maken in Photoshop, printen, coating erover en dan nog even laten drogen. Heb nu Traktor dus downloaden en spelen maar. Zou zelf de manier van Da_maniaC nemen.crack_en_hack schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 16:46:
Afgelopen zaterdag ben ik tot de conclusie gekomen dat er in den haag en omstreken geen DJ vinyl meer te halen valt.
Erg jammer dat je nu echt redelijk ver moet gaan zoeken om een bepaald vinyltje te kopen/vinden
Erg jammer dat je nu echt redelijk ver moet gaan zoeken om een bepaald vinyltje te kopen/vinden
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Tegenwoordig is het allemaal via internet, eBay, Discogs, DeeJay.de en MidTown kan je online prima platen krijgen.Dj Neo Ziggy schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:27:
Afgelopen zaterdag ben ik tot de conclusie gekomen dat er in den haag en omstreken geen DJ vinyl meer te halen valt.
Post 1500
slechte zaak. Naast discogs e.d ga ik nog graag even naar de winkel om even een rits vinyl door te nemen. Maar zover ik weet bestaat Lalaland toch nog in Den Haag? Niet dat ze nou veel in mijn keus hebben maar daar kun je wel vanalles bestellen.
Vreemd ook ...Den Haag, dat leek me wel het meest vintage stadje van Nederland. Maar goed, in Rotterdam heb je nog de hele meuk aan vinylimporteurs en outlets zitten, dat ligt er gelukkig ook niet ver vanaf. Als hier in Groningen de vinylwinkels dichtgaan dan moeten we het halve land door.
Vreemd ook ...Den Haag, dat leek me wel het meest vintage stadje van Nederland. Maar goed, in Rotterdam heb je nog de hele meuk aan vinylimporteurs en outlets zitten, dat ligt er gelukkig ook niet ver vanaf. Als hier in Groningen de vinylwinkels dichtgaan dan moeten we het halve land door.
Blijkbaar meer dan in Den Haag
Nou ik was dus in Lalaland, maar die gasten zijn absoluut niet vriendelijk.
Vraag ik ff of ik kan luisteren kon dat niet. Alleen als ik hem dan echt kocht... WTF?
Ik spaar m'n geld wel op en rij naar kompakt records in köln
Vraag ik ff of ik kan luisteren kon dat niet. Alleen als ik hem dan echt kocht... WTF?
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Dit werkt volgens mij alleen als je één en dezelfde stijl draait? Anders staat alles wat je deze maand download kris kras door elkaar.Da_maniaC schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:10:
Veel mensen hebben hier hun eigen manier voor.
Ik draai nu met MIDI, maar doe de indeling daarbij in principe hetzelfde als toen ik met CD's draaide: op genre.
Ik heb een mapje met Detroit georiënteerde techno, een mapje met tech-house, een mapje met house, en een mapje met snelle zooi van 135 bpm<.
Dan inderdaad alles dubbel branden (wat een werk was dat, als ik eraan terug denk.

Releasedatum speelt echt geen rol voor mij. Muziek is muziek. Als de set als geheel maar één is.
Hmja, dat had ik dus ook een keer daar. ligt dus niet aan mij. Linea recta de deur gelopen bij die mafkezen en naar triple vision in R'dam gegaan, veel beter aanbod ook daar.Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:34:
Nou ik was dus in Lalaland, maar die gasten zijn absoluut niet vriendelijk.
Misschien een tip voordat je helemaal zuid duitsland in gaat karren.
edit: zijn hier serieus mensen die MP3's draaien en dan bedoel ik ook op parties met een huge PA? Wat vinden jullie zelf over de geluidskwaliteit dan?
[ Voor 11% gewijzigd door vlaaing peerd op 11-01-2011 13:41 ]
Verwijderd
Geluidskwaliteit is goed hoor. Ik heb nooit problemen ondervonden met mp3tjes van 320kbs.
Klinkt goed Sjoewe, aankomende zomer maar even langs gaan dan?
(Waarschijnlijk zit ik tegen die tijd in een nieuw huis, dus kan ik zat ruimte inkleden voor een vinyl setup!
Kom er vrij regelmatig maar niet voor DJ gerelateerde zaken. Welke shops waar zijn goed?vlaaing peerd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:46:
[...]
Blijkbaar meer dan in Den HaagIets zegt me dat je nog nooit in Grunn bent geweest.
Dit topic is gesloten.