Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 23:02
Zolang je mp3's CBR 320kbps zijn is er niets om je zorgen over te maken. Misschien dat een trapje lager (wat is dat, 226??) nog gaat maar tbh is 320 toch wel de beste keuze. Met de grootte van de harde schijven tegenwoordig is opslagtekort geen punt meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:32
Ome_Les schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:32:
[...]

Klinkt goed Sjoewe, aankomende zomer maar even langs gaan dan?
(Waarschijnlijk zit ik tegen die tijd in een nieuw huis, dus kan ik zat ruimte inkleden voor een vinyl setup! :D )
De vorige keer moest de vriendin met wie ik in Berlijn was, me letterlijk aan de heren naar buiten sleuren.
Ik had gezegd dat ik plaatjes ging prikken en dat zij maar moest gaan winkelen etc. Komt ze terug: ga je eindelijk mee? Ik ben pas net bezig... Eh nee, je bent hier al zes uur. Oh. Time flies when you're having fun I guess :+

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
vlaaing peerd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:17:
[...]

Hmja, dat had ik dus ook een keer daar. ligt dus niet aan mij. Linea recta de deur gelopen bij die mafkezen en naar triple vision in R'dam gegaan, veel beter aanbod ook daar.

Misschien een tip voordat je helemaal zuid duitsland in gaat karren.

edit: zijn hier serieus mensen die MP3's draaien en dan bedoel ik ook op parties met een huge PA? Wat vinden jullie zelf over de geluidskwaliteit dan?
Bedoel je dat *.wav beter klinkt? Zoveel verschil hoor je niet met een 320 kb/s MP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
bram1984 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:10:
[...]

Bedoel je dat *.wav beter klinkt? Zoveel verschil hoor je niet met een 320 kb/s MP3.
.wav klinkt en is absoluut beter.
Mensen die dat niet geloven zijn net zo kansloos als mensen die geloven dat er nooit mensen op de maan hebben gelopen.

[ Voor 19% gewijzigd door crack_en_hack op 11-01-2011 17:41 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
vlaaing peerd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:17:
edit: zijn hier serieus mensen die MP3's draaien en dan bedoel ik ook op parties met een huge PA? Wat vinden jullie zelf over de geluidskwaliteit dan?
Yup. En met mij vele anderen. Weliswaar alleen 320 kbps Maar ik ken ook mensen die er behoorlijk profi mee aan de gang zijn en ook gewoon Mp3's kopen ipv de WAV-files.
Je kan het soms horen, maar meestal eigenlijk niet. Ik vind het kwaliteitsverschil in iedergeval niet groot genoeg om extra te gaan betalen voor WAV's en met een externe disk te gaan lopen slepen.

Edit: En gelukkig is crack 'n hack er weer om de ongenuanceerde bijl er weer in te zetten :')

[ Voor 14% gewijzigd door Sjoewe op 11-01-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

crack_en_hack schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:40:
[...]

Mensen die dat niet geloven zijn net zo kansloos als mensen die geloven dat er nooit mensen op de maan hebben gelopen.
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken dat de 5% van de mensen die het verschil tussen wav en 320 kbps MP3 hoort op jouw dansvloer staat hoor ;).
waarbij je in die zin best nadruk op 'jouw' mag leggen

Lager dan 320 moet je denk ik zeker niet gaan, ik downloadde vroeger alles in V0 (VBR dus), maar nu toch maar 320.Maar goed, 320kbps is gewoon transparant, dus daar hoort het overgrote merendeel van de mensen geen verschil tussen.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Mijn ervaring is trouwens dat er uberhaupt bij de meeste venues kwa geluidskwaliteit meer winst kan behaald kan worden door het geluidsysteem fatsoenlijk af te regelen, dan de bronkwaliteit (marginaal) te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
crack_en_hack schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:40:
[...]

Mensen met dit soort reacties, die zijn pas kansloos. En ook wel wel een beetje sneu eigenlijk. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Nieuw onderwerp:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xbcXbWgX6NM]
Nieuwe geluidskaart en software lijkt het? Discuss :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Lijkt niet. Is zo :)

Mja ik ga er niet voor upgraden. Ik ben content met Traktor Scratch, ik draai toch alleen maar tracks aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enerzijds ben ik hier wel benieuwd naar, anderzijds zou voor mij (atm) alleen de extra info die verwerkt is in de waveform voordeel bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
bram1984 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:06:
[...]

Mensen met dit soort reacties, die zijn pas kansloos. En ook wel wel een beetje sneu eigenlijk. ;w
Dus jij zegt dat het niet zo is :? Jonge kom op zeg Als je de basics een beetje kent van Audio weet je dat een 320KB/s mp3 ALTIJD minder is.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Tja, je ziet de Kerel op 0:38 al kijken van wat moet ik nu doen, alles wordt al voor me gedaan...

Neeh grapje, Traktor lijkt niet veel anders als die met die nieuwe Traktor controller mee wordt geleverd? Ik ben benieuwd naar naar die geluidskaart en of je nu al makkelijk 2 Traktors aanelkaar kunt knopen via LAN o.i.d. zodat je samen met 4 of 8 decks kan spelen.

Dit heb ik al een keer uitgezocht / gevraagd maar dat moest met een seriele verbinding ofzo..

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

crack_en_hack schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:27:
[...]

Dus jij zegt dat het niet zo is :? Jonge kom op zeg Als je de basics een beetje kent van Audio weet je dat een 320KB/s mp3 ALTIJD minder is.
Gast ik burn je veel harder. Reageer daar dan op.
Het gaat er niet om of het minder is of niet, het gaat erom of het _merkbaar_ minder is. En dan nog maakt het eigenlijk uit voor wie het merkbaar minder is. En volgens mij is het bij het verschil tussen 320kbps (misschien moet je even op je hoofdletters letten) de discussie vrij snel gedaan.
Dus mensen die twijfelen zou ik zeggen, pak gewoon die 320. Scheelt je schrijfruimte en loading times (al weet ik niet hoeveel last je daarvan hebt met echte computers ipv netbooks) en de meeste mensen merken geen verschil. Mocht je jezelf storen aan het verschil tussen 320kbps en wav, dan moet je daarvoor gaan. Maar voor wav gaan omdat een crack_en_hack zegt dat dat beter is, lijkt me onzin.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
[...]

Waar zeg ik dat het niet zo is? Lezen is moeilijk hè? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

[...]

Valt me gelukkig op dat de grotere DJs onder ons zich echt niet druk maken of ze nou wav of (320)mp3 draaien.
Het gros hiervan zal ook gewoon MP3 draaien.

Ik vind het trouwens echt knap als jij in het feestgedruis nog het verschil kunt horen tussen 320 of wav.
DIt komt mij echt weer een beetje over als het 'verschil kunnen horen tussen vergulde of niet-vergulde plugs' in een setup ook al gebruik je hifi koptelefoontjes.

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Mja, vinyl dat klinkt pas slecht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 17:02
Saturnus schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:39:
[...]

Kom er vrij regelmatig maar niet voor DJ gerelateerde zaken. Welke shops waar zijn goed?
De (jongens van) Hemmes is voor mij het beste qua aanbod en service, verder heeft JP danceshop ook een groot aanbod in dance. Andere zaken zijn de Klinkhamer, Plato, Plaat&plaat, Soundgallery, the Magic buzz, Elpee, en nog wat obscuurdere zaakjes. De laatstgenoemde zijn niet specifiek op dancevinyl gericht met ook een kleiner aanbod daarin.

't is een beetje afhankelijk welke stijl je draait denk ik waar je het best heen kan. Het makkelijkste is om gewoon de Steentilstraat in te lopen, daar heb je er 3 naast elkaar, de andere zijn over alle hoeken van de stad verspreid tot zelfs in de woonwijken.

@mensen die MP3's gebruiken. Als je op feesten je tunes rond de 120dB loopt te knallen vergroot je in principe de perceptiemogelijkheid bitrate te horen. Dat is wel anders dan thuis op +/-85dB. Alsof je zegmaar de waveform op je beeldscherm even uitvergoot naar een A1 formaat poster, maar dan auditief. en dB's stijgen exponentieel, niet rechtlijnig. De 16bit 44.1Khz CDa standaard is toendertijd bewust gekozen omdat dit op de grens van het menselijk gehoor zit zonder te vervallen in enorme hoeveelheden data,320kbps MP3 zit daar gewoon nog weer onder.

Aangezien de bitrate eigenlijk de stapjes in volume zijn en niet de samplerate (dus op de waveform gezien de verticale as) gaat het dus hoorbaarder worden naarmate het volume omhooggaat. Bij samplerate is dit als je bijvoorbeeld gaat timestretchen of downpitchen, iets waar anologe bronnen overigens geen last van hebben.

Tuurlijk is er altijd lawaai op zulke feesten en word er veel gedronken e.d. waardoor er heus niet constant op gelet word, maar ik word ingehuurd om daar sets te draaien en vind elke concessie op de kwaliteit van mijn set afbraak van het product wat ik aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik snap je. Aan de andere kant als jij in clubs je geluid op 120db eruit pompt, dan is de periode dat je van de kraakhelderde kwaliteit kan genieten ook geen lang leven beschoren... :+

Maar nogmaals, er is vooralsnog meer winst te halen uit het fatsoenlijk afstellen van het zaalgeluid. Over de meet genomen is het in Nederland gewoon slecht gesteld daarmee, op sommige plekken is het acceptabel en op een enkele plek echt goed in orde. In bijvoorbeeld Duitse clubs is het geluid vaak een stuk beter, ik moet altijd erg wennen als in een tijd in Berlijn ben geweest en weer naar Nederland kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Sjoewe schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:50:
Ik snap je. Aan de andere kant als jij in clubs je geluid op 120db eruit pompt, dan is de periode dat je van de kraakhelderde kwaliteit kan genieten ook geen lang leven beschoren... :+

Maar nogmaals, er is vooralsnog meer winst te halen uit het fatsoenlijk afstellen van het zaalgeluid. Over de meet genomen is het in Nederland gewoon slecht gesteld daarmee, op sommige plekken is het acceptabel en op een enkele plek echt goed in orde. In bijvoorbeeld Duitse clubs is het geluid vaak een stuk beter, ik moet altijd erg wennen als in een tijd in Berlijn ben geweest en weer naar Nederland kom.
Mee eens, ik vind bij veel plekken het zaalgeluid te wensen overlaten, eens dat dat aangepakt moet worden, maar geen reden om een consessie op de juist bron gaat doen.

Tja vinyl om dezelfde reden eigenlijk, ik ben bewust weer teruggegaan naar vinyl o.a vanwege de totale idioterie in de loudness war tegenwoordig. Ik walg, nee, ik word kotsmisselijk van masters die elk beetje dB (en daarmee ook de dynamiek) eruit willen persen om tracks luider te maken, ik moet tegenwoordig zelfs bij de masteringstudio aangeven dat ik het niet zou luid gemasterd wil hebben omdat het gewoon alle punch, dynamiek en leven uit mijn mix haalt tot 1 grote brei harde herrie.

- "ja, maar dan is uw track net zo luid als een commercieke track als bv Keesha.."
* "nou meneer, stopt u die dB's van Keesha maar lekker in uw hol, ik ga naar een andere masteraar"

de loudness war is goed om je track zo luid mogelijk door te laten komen op radio, tv, de auto en kleine homesets waar je alle dynamiek wilt laten plaatsvinden in de bovenste 6dB, maar er word geen rekening gehouden met de grote hoeveelheden headroom die je hebt op een dansvloer en daar wil ik gebruik van maken. Vinyl heeft om 2 redenen dit nadeel niet, 1. het laat niet zulke dynamiekloze masters toe vanwege dat de groeven te oppervlakkig worden, 2. vinylstudio's en persers zijn erop gericht om te masteren voor mega soundsystems, niet radio airplay. Vandaar dat ik mijn tracks graag afstuur naar die studio's (ook al zet ik de meeste tracks niet op vinyl) omdat ze weten wat dynamiek is, weten wat een sub is en weten wat een snare met attack is.

Ik ben het totaal eens met dat een CD veel cleaner is dan vinyl en ook dat het stukken minder weegt, maar het weegt niet op tegen de smack in your face snare&kicks die ik wel heb en mijn CD draaiende collega's niet. En zij maar niet snappen waarom hun op beatport bestelde track dat niet doet "want die zou toch luider moeten zijn?". :F

info: YouTube: The Loudness War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik snap je. Aan de andere kant als jij in clubs je geluid op 120db eruit pompt, dan is de periode dat je van de kraakhelderde kwaliteit kan genieten ook geen lang leven beschoren...
Ben ik dan de enige die het niet gek vind die met oordoppen in draait?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
@ Neo Ziggy met oordoppen in draaien heeft ook z'n beperkingen. Als het gevolg is van de oordoppen dat jij je headphones nu op 10 ipv op 6 moet zetten, vanwege de demping van je doppen, tja dan is het effect ook weer teniet gedaan. Ik heb ze niet meer in tijdens het draaien. Wel zodra ik een club binnenloop, maar eenmaal achter de decks doe ik ze weer uit. En dus weer in zodra de laatste beat is gedropt. Ik draai tegenwoordig vaak gewoon m'n monitor zachter, en doe veel op m'n (goed dempende) headpones aangaande het cue'en en mixen.

@ VP Ik ben het met je eens dat je niet moet toezeggen op de bronkwaliteit, maar goed ik merk zelf het verschil niet echt met 320kbps, en ik draai ook niet bijzonder veel buiten de deur, niet genoeg om voor mezelf de extra kosten over de hele linie voor WAV te verantwoorden iig. Maar goed dat is een afweging die iedereen voor zichzelf moet maken denk ik.

Vinyl draaien live wordt wel steeds moeilijker alleen, ik kom steeds vaker intens verrotte SL's tegen, en je eigen naalden en slipmatten meenemen is al veel langer een must om een beetje fatsoenlijk aan de slag te kunnen.
Daarnaast heb je bij vinyl weer andere problemen. Je krijgt toch vaak te maken met resonantie over de naald en de platter en ga zo maar verder.

[ Voor 27% gewijzigd door Sjoewe op 12-01-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Schaamteloze crosspost : Maar zit hier echt mee :
Twijfelde of dit wel het juiste forum ervoor is maar denk dat ik serieus met een aarde probleem te maken heb.
Dit is het geval;

Ik heb een DJ-midicontroller (Icon iDJ), deze werkt met aanraakgevoelige platters. De platters zijn ook van een soort metaal. Geen plastic of glas in ieder geval. Op het moment dat je de platter aanraakt reageert deze in de software.

Deze volgende opstelling is zowel met geaarde als niet geaarde stopcontacten getest:

Wat nu vreemd is, dat de linker platter gewoon prima werkt zonder problemen. De rechter doet het helaas niet. Als ik nu de linker aanraakt en daarna de rechter (tegelijk dus) werkt de rechter ineens wel.
Ook als ik op het voedingssnoer van de laptop ga staan en dán de rechter aanraak werkt hij ook.

Wat veel vreemder is, precies dezelfde opstelling alleen dan zonder geaarde stopcontacten bij een vriend van me; geen enkel probleem, alles werkt perfect.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Sjoewe schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:53:
@ Neo Ziggy met oordoppen in draaien heeft ook z'n beperkingen. Als het gevolg is van de oordoppen dat jij je headphones nu op 10 ipv op 6 moet zetten, vanwege de demping van je doppen, tja dan is het effect ook weer teniet gedaan. Ik heb ze niet meer in tijdens het draaien. Wel zodra ik een club binnenloop, maar eenmaal achter de decks doe ik ze weer uit. En dus weer in zodra de laatste beat is gedropt. Ik draai tegenwoordig vaak gewoon m'n monitor zachter, en doe veel op m'n (goed dempende) headpones aangaande het cue'en en mixen.
Same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:40:
[...]

Ben ik dan de enige die het niet gek vind die met oordoppen in draait?
Ik vind het juist heel verstandig dat je dat doet, je bent DJ en 1 van de belangrijskte tools zijn je oren. Wat Sjoewe zegt is echt wel waar en tijdens het draaien zelf heb ik ze dan ook niet in. Als ik echter voor en na de set rondloop dan ben ik het liefst zo zuinig mogelijk met m'n oren, ik wil er dan ook graag zo lang mogelijk mee doen.

Niemand opgevallen dat na deze zgn loudnesswar op de dansvloer de harde audio pas als "hinderlijk" word ervaren? Miscchien is het zelfs prettig voor je gehoor als een zachte passage ook echt zachter is, maakt bovendien dat het hardere weer meer impact heeft.

@Sjoewe.
Daarvoor bestaat de technische rider. Ik stel de technische eisen en als daaraan niet voldaan word dan mag de orgaisatie mij uitbetalen en ga ik linea recta weer naar huis. Dat zet voor hun ook een stok achter de deur, mijn ervaring is echter dat deze dingen doorgaans gewoon goed geregeld zijn. Verder eigenlijk ook nooit last gehad van resonerende naalden.

Je overweging voor MP3 lijkt me ook goed gerechtvaardigd, schandalig echter dat je voor Wav meer moet betalen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tja, ik heb het ook in m'n rider staan, en bij de evenementen die ik zelf organiseer zorg ik altijd voor kwaliteit, maar helaas is mijn ervaring dat het wel (langzaamaan) aan het teruglopen is.

Riders zijn dus alleen geen bindende contractvoorwaarden, je kan als promotor je best doen om ze na te leven voor de artiest en jezelf, maar ik heb zelden aan een complete rider kunnen voldoen. Zo kreeg ik er laatst een binnen waarop stond dat 'de artiest op een podium wilde staan'. Tja. Leuk verzonnen, maar bij mijn evenement sta je op de vloer tussen het publiek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
kaos- schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:50:
Schaamteloze crosspost : Maar zit hier echt mee :

[...]
Geen idee of het voor de oplossing kan zorgen, maar heeft je controller de mogelijkheid om de platters te calibreren?

Ik heb een Traktor Kontrol S4, en na verplaatsing gedragen de jogs zich ook wel eens vreemd. Calibreren verhelpt dit euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
bram1984 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:52:
[...]

Geen idee of het voor de oplossing kan zorgen, maar heeft je controller de mogelijkheid om de platters te calibreren?

Ik heb een Traktor Kontrol S4, en na verplaatsing gedragen de jogs zich ook wel eens vreemd. Calibreren verhelpt dit euvel.
Ik kan wel de touchsensitive sensor aanpassen door middel van een kleine schroevendraaier maar werkte helaas niet. Het vreemde is dus dat de controller meteen zonder enkel probleem bij een vriend van me werkte. Je zou denken dat mijn stroomnetwerk in huis niet helemaal goed is ? Toch raar lijkt me, want heb nooit problemen gehad met welk apparaat dan ook.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Calibreren is iets anders, en doe je softwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
bram1984 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:38:
Calibreren is iets anders, en doe je softwarematig.
Waar doe ik dat in Traktor?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover als ik weet kan dit niet in Traktor Pro. Het verbaast me al dat dit kan in Traktor S4. Heb je al contact opgenomen met het winkel/fabrikant over dit euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

snip....

mijn eerste remix...

[ Voor 140% gewijzigd door teacher op 21-01-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Klinkt goed, maar dit is geen remix, gewoon een mini-mix.

[ Voor 13% gewijzigd door teacher op 21-01-2011 10:11 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 17:13:
Voor zover als ik weet kan dit niet in Traktor Pro. Het verbaast me al dat dit kan in Traktor S4. Heb je al contact opgenomen met het winkel/fabrikant over dit euvel?
Waarom verbaast je dat? De software is juist gemaakt voor de controller, en vice versa. Lijkt met niet meer dan logisch dat dit dan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

http://www.feedback.nl/mp...ments/traktor-scratch-pro

traktor scratch pro voor maar 299 euro :) Lijkt me een foutje? Want de audio 8 dj is al 400+ euro..

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee is een tijdelijke actie ivm de introductie van de opvolger van Traktor.
bram1984 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:07:
[...]

Waarom verbaast je dat? De software is juist gemaakt voor de controller, en vice versa. Lijkt met niet meer dan logisch dat dit dan kan?
Aangezien het een controller is, die midi/hid uitstuurt en daardoor van nature al goed gekalibreerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 16:52
Erikie schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:33:
http://www.feedback.nl/mp...ments/traktor-scratch-pro

traktor scratch pro voor maar 299 euro :) Lijkt me een foutje? Want de audio 8 dj is al 400+ euro..
Volgens mij klopt dit wel :)
Dacht alleen dat de actie tot einde vorig jaar duurde. Heb toen ook Traktor duo gekocht voor 175 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Klopt, er was een uitverkoop.
Maar ze zijn dus inmiddels zo goed als uitverkocht, want er komt een nieuwe versie aan met een nieuwe geluidskaart erbij. Overigens kostte een losse Audio 8 altijd al €300,- en niet €400,- maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
*O* wraaha gelukkig nog een Traktor scratch Duo op de kop kunnen tikken voor 175,- *O*

Had al bij 2 webshops besteld om er achteraf achter te komen dat ze 'm toch niet hebben, nu eindelijk eentje gevonden. Gezien versie 2 mij niet genoeg bied om erop te wachten en 175 eigenlijk wel achterlijk goedkoop is.

@erikie,
Feedback was dus 1 van de shops die claimde het op voorraad te hebben, maar niet had. Idem voor de scratch pro. Ik zou vooraf even bellen over voorradigheid als ik jou was, het product is nu ook EOL bij NI zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Vorige week openbaar gemaakt.

Staat ook op de pagina's waar jij naar linkt: "Binnenkort leverbaar"

De Pioneer DDJ-T1 is binnen een maandje leverbaar. Naar alle waarschijnlijkheid 15 februari.
De Pioneer DDJ-S1 is met een dagje of 80 leverbaar. (Zie Tonecontrol.nl voor de countdown. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 15:04

Tijn96

In speed we trust

Binnenkort komt er ook een nieuwe van reloop:
de reloop jockey 3
er werd eerst gedacht dat het reloop DIGITAL jockey 3 zou worden maar om voor mij onbekende rede hebben ze dat niet gedaan.
op bax-shop bijv. staat al productinfo en foto's ziet er naar mijn mening erg gaaf uit. als de prijs in mijn ogen ''meevalt'' ga ik hem kope denk ik.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 01:07
Het ziet er nogal goedkoop en oud uit. Net 2 oude pioneer tabletops gelast aan een mixertje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Ik vind de midi controllers van Pioneer niet eens zo gek. Ik heb soms verbaasd reacties gelezen over de controllers op een Nederlands forum. In mijn ogen zorgt Pioneer hier voor een switch van cd naar midi. De combi spelers van 2 decks en een mixer in één bestonden al en ook de meeste midi controllers hebben deze indeling. Maar Pioneer levert hier de vertrouwde Pioneer decks maar dan als midi.

De S4 is voor de meeste cd djs in mijn ogen een te grote stap. Ik denk dat hierna een nieuwe midi controller komt van Pioneer die echt modern en digitaal is. Toen de cd in de jaren 80 het vinyl begon te vervangen bij de consument, zweerde de djs nog steeds bij vinyl. Ik denk dat nog geen 10 jaar geleden er nog standaard turntables in een booth stonden, terwijl de gewone luisteraar vinyl al lang was vergeten.
Ik wil dus zeggen dat de cd nog lang niet weg is en dat Pioneer niet eens achterloopt. Ook al wordt midi steeds groter, mensen zullen niet 1-2-3 overstappen. Daar gaan jaren overheen...

De Jockey 3 ziet er inderdaad veelbelovend uit. Ik denk dat dit een goedkoper alternatief wordt voor de andere Traktor S4 controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pioneer volgt imho alleen de golven van de markt. De hele markt verschuift zich al meer en meer naar digitaal/midi. Pioneer speelt er gewoon goed op in door mensen die voor het merk Pioneer gaan of kiezen hen de keuze te geven: of een paar cdj's met een djm of een nieuwe controller.

Ik blijf erbij dat de (digital) jockey van Reloop een hoog dinkietoy uiterlijk heeft. Komt gewoon niet professioneel over in mijn optiek, maar goed die is ook vooral gericht op de bedroom dj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
catbread schreef op maandag 17 januari 2011 @ 00:02:De S4 is voor de meeste cd djs in mijn ogen een te grote stap. Ik denk dat hierna een nieuwe midi controller komt van Pioneer die echt modern en digitaal is.
Waarom een te grote stap? Ik ben ook overgestapt van CDJ's, en ik heb er totaal geen spijt van. :)

En je 2e opmerking snap ik ook niet echt. Pioneer staat op het punt om 2 controllers te lanceren (redelijk modern en digitaal dacht ik zo), en jij denkt dat ze hierna nog een controller gaan lanceren? Volgend jaar misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 14:32

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar de nieuwe Traktor software, en zeker ook of en hoeveel ik moet betalen als ik ga upgraden vanaf Traktor Pro 1.2.
Als ik kijk naar Traktor 3.3 naar Traktor Pro, dat kost 69 euro. Blijft toch weer boel geld voor een upgrade.
Daarnaast hang ik ook wel een beetje van DJ TechTools af wat betreft een goede mapping voor m'n VCI-100. Heb ik zeker ook weer een nieuwe overlay nodig...

Waarom moet ik altijd perse het nieuwste hebben? :'(

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Misschien een beetje off-topic maar er viel mij iets op waar ik toch wel benieuwd naar ben.

Ik zie af en toen wel eens wat Pioneer CDJ-1000MK3's voorbij komen maar de ene heeft een serie/artikel code WYSXJ5 en andere hebben weer WYXJ5.
Zover ik kan zien zijn ze exact het zelfde, eerst dacht ik dat het een soort landen code's waren bv voor Europa, UK Japan en USA enz. maar toch zie ik ze beide in "Nederlandse uitvoering"

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:08
Ik ga na jaren weer een wat draaien, wel digitaal en dat op een Numark Mixtrack Pro. Heel low budget maar hoor goede verhalen. Eens kijken of ik dat kan bevestigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

wat is jullie mening over de American Audio vms4?
Als ik zo kijk is het een heel compleete midi controller met interne geluidskaart en een analoge mixer, ook kun je er cd spelers op aansluiten.

Als ik naar de specs en foto's kijk lijkt het bijna te mooi om waar te zijn voor de prijs.

om er nog maar 1vraag door te gooien.
sinds een tijdje ben ik begonnen met dj. heb nu goedkoop dingetje waarmee ik ben begonnen. al wat opnames gemaakt etc. nu begin ik te merken dat het toch wat beter wordt vanuit mijn kant. maar ik heb het idee dat ik bijna de hele tijd tegen de grens aan zit van wat ik kan doen.
Wat raden jullie aan voor een budget van max 400 euro?

dit is ook de reden dat ik vraag over die AA.

waar die vaak voor wordt gebruikt is thuis en misschien/hopelijk wat feestjes.
Zelf heb ik al wat bekeken zie hier een rijdje:
AA vms4
reloopd digital jockey 2 master of interface edition.
2x denon sc2000 (zit er ook hardware faders bij of moet er nog iets van een mixer tussen?)
hercules 4-mx (iets boven budget maar als dit het waard is dan kan het ook)

alvast bedankt

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tijn96 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 15:22:
om er nog maar 1vraag door te gooien.
sinds een tijdje ben ik begonnen met dj. heb nu goedkoop dingetje waarmee ik ben begonnen. al wat opnames gemaakt etc. nu begin ik te merken dat het toch wat beter wordt vanuit mijn kant. maar ik heb het idee dat ik bijna de hele tijd tegen de grens aan zit van wat ik kan doen.
Wat raden jullie aan voor een budget van max 400 euro?
Om even buiten het prijspunt om een antwoord op je vraag te geven: geen MIDI in ieder geval. Ik weet dat MIDI alles synced, maar leer eerst de basics van het DJ'en (beatmatchen) op SL's of CDJ's. Ik heb een S4 en dit draait compleet anders dan mijn oude CDJ's. Daar moet ik aan toevoegen dat ik wel veel beter snap en "hoor" wat er gebeurt tijdens het mixen, juist omdat ik heb leren beatmatchen. Ook is het prettig om onverhoopt ergens alsnog met CD spelers te kunnen omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens, al kan ik het wel begrijpen als je begint met een instapmodel als de RDJ. Puur om te kijken of je draaien leuk vindt. De AA zou ik aan de kant lagen liggen, de output van de geluidskaart is beperkt, de jogs zijn niet goed uitgelijnd en het apparaat heeft nog wat andere minpunten. Plus wat moet je met vier kanalen als je net begint? Ook al wil je er cd-spelers op aansluiten kan je (voor zover als ik weet) deze op de RDJ aansluiten d.m.v. de "Thru" functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
Ik koos voor een midi controller vanwege de fijne prijs/kwaliteit verhouding. Je sluit hem aan op je computer, geen cds kopen en branden en met Traktor Pro heb je zelfs meer mogelijkheden dan met de meeste degelijke cd setups. Want voor die 300 euro heb je misschien een enkel cd deck. Maar wil je echt mobiel draaien dan kan een laptop (als je die niet hebt) dat voordelige gegeven ook weer van tafel doen.

Voor de rest heeft bram1984 gelijk. Ik vond syncen eerst ook wel handig, maar nu ik steeds beter wordt met beatmatchen en de structuur begrijp heb ik er nog meer plezier in en gaat het mixen er op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

eerlijk gezegt leek mij het hele beatmatchen ook makkelijk en dat syncen ook etc, beetje de luie dj uithangen. maar toen ik voor de eerste keer iets op had genomen en terug had geluisterd.
Heb ik al mijn muziek opnieuw geluisterd maar dan op een andere manier. met 4kwarts maten en de structuur van zon nummer ''zien''.

Nu zal ik niet zeggen dat ik het kan, maar ik heb me erzelf iig in verdiept.
vandaag weer een mix gemaakt van 20min en begint langzaam ergens op te lijken.

De reacties die ik heb gekregen gingen over de reloop en over de AA.
Wat vinden jullie van de 2 denons? en moet daar nog een mixer tussen of is dat al genoeg, ik weet dat je 1denon al 2decks kan besturen maar wil er dan toch graag 2.

En inderdaad de prijs/kwaliteit verhouding is een stuk verhoogd in vergelijking met cd spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

vlaaing peerd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:33:
[...]
Daarvoor bestaat de technische rider. Ik stel de technische eisen en als daaraan niet voldaan word dan mag de orgaisatie mij uitbetalen en ga ik linea recta weer naar huis. Dat zet voor hun ook een stok achter de deur, mijn ervaring is echter dat deze dingen doorgaans gewoon goed geregeld zijn. Verder eigenlijk ook nooit last gehad van resonerende naalden.
Nu zijn er ook genoeg DJ's die het aardig in hun bol hebben en gewoon op de rider eisen 'Ik wil een podium van 2 meter hoog, minstens 5 Watt aan lasers, 3 flessen Black Label en 8 gastenlijstplaatsen voor mijn groupies', anders weigeren ze gewoon de deur van je gig binnen te komen. Ga je daar dan aan proberen te voldoen, ook als de DJ donders goed weet dat hij in de gymzaal van een school staat?

Normaal heb ik in mijn algemene voorwaarden al staan dat de 'opdrachtgever redelijkerwijs mij in staat moet stellen om mijn werkzaamheden uit te voeren'. Daar valt dus ook een fatsoenlijke hap eten onder en, als het meer dagen betreft, overnachting, maar ik ga geen limousine voor de deur eisen en gratis drank op mijn optredens. (Nog afgezien van het feit dat ik een zuipende DJ het verkeerde voorbeeld vind geven.)

Allerlei details, zoals hoe ik mijn laptop aansluit op een mixer, wat ik aan monitoring wil hebben en misschien de vraag of er ergens een kleedkamer geregeld kan worden, dat soort dingen kun je dan mooi op de technische rider zetten. Die dingen zijn niet bedoeld om als DJ je zin door te drammen. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Sta op het punt om een Numark Mixtrack midi-controller te kopen, maar vraag me af hoe het zit met het scratchen op deze controller. Iemand ervaring met dit speelgoed?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:08
kaos- schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 13:48:
Sta op het punt om een Numark Mixtrack midi-controller te kopen, maar vraag me af hoe het zit met het scratchen op deze controller. Iemand ervaring met dit speelgoed?
Je kan beter de Pro nemen, ietsje duurder maar met geluidskaart :)
Ik heb deze sindskort en moet hem nog vol gaan gebruiken, het ziet er in ieder geval goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Stoney3K schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 13:37:
[...]

Nu zijn er ook genoeg DJ's die het aardig in hun bol hebben en gewoon op de rider eisen 'Ik wil een podium van 2 meter hoog, minstens 5 Watt aan lasers, 3 flessen Black Label en 8 gastenlijstplaatsen voor mijn groupies', anders weigeren ze gewoon de deur van je gig binnen te komen. Ga je daar dan aan proberen te voldoen, ook als de DJ donders goed weet dat hij in de gymzaal van een school staat?

Normaal heb ik in mijn algemene voorwaarden al staan dat de 'opdrachtgever redelijkerwijs mij in staat moet stellen om mijn werkzaamheden uit te voeren'. Daar valt dus ook een fatsoenlijke hap eten onder en, als het meer dagen betreft, overnachting, maar ik ga geen limousine voor de deur eisen en gratis drank op mijn optredens. (Nog afgezien van het feit dat ik een zuipende DJ het verkeerde voorbeeld vind geven.)

Allerlei details, zoals hoe ik mijn laptop aansluit op een mixer, wat ik aan monitoring wil hebben en misschien de vraag of er ergens een kleedkamer geregeld kan worden, dat soort dingen kun je dan mooi op de technische rider zetten. Die dingen zijn niet bedoeld om als DJ je zin door te drammen. ;)
Op zich wel leuk idee, wie van jullie die wel eens op feesten draaien hebben bepaalde eisen/wensen en zo ja welke?

* JeroenNietDoen begint
- ik vraag nooit geld voor een feestje, daarvoor draai ik niet vaak genoeg, en doe het veelal voor de fun en dus ook promotie voor ezelf. Ik vraag echter wel onbeperkt drinken. Dat misbruik ik echter niet, giet mezelf niet vol ofzo en drink vrijwel alleen bier. Maar lijkt mij niet zon grote eis aangezien ik verder helemaal niks vraag.

- een fatsoenlijke draaiinstallatie als in: 2 degelijke tabletop cd spelers en een fatsoenlijk mengpaneel. Vrijwel altijd staan er CDJ 1000's en een DJM800, maar zou het een Denon set ofzo zijn is dat natuurlijk geen probleem. Ik probeer alleen te voorkomen dat ik op zon 19" rack cd speler moet draaien of een bagger mengpaneel waar je amper je queue door kan horen.

Das eigenlijk alles. Een niet te krappe dj booth vind ik wel fijn maar dat kan je gewoon niet eisen vind ik. Heb zon hekel als ik me cd map of platentas niet kwijt kan en verder amper me reet kan keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Michie23 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:34:
[...]

Je kan beter de Pro nemen, ietsje duurder maar met geluidskaart :)
Ik heb deze sindskort en moet hem nog vol gaan gebruiken, het ziet er in ieder geval goed uit!
Pro heb ik niet nodig aangezien ik al een externe geluidskaart heb (Focusrite Saffire 6 usb).
Ben benieuwd naar je ervaring! De Mixtrack schijnt erg goede jogwheels te hebben, al voelt de controller wel wat licht/goedkoop aan.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Kaap schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:03:
[...]

Op zich wel leuk idee, wie van jullie die wel eens op feesten draaien hebben bepaalde eisen/wensen en zo ja welke?
nou de voornaamste eis is dat de apparatuur in orde is en een veilige plek voor m'n apparatuur/vinyl. Ik heb al situaties meegemaakt dat er geen naalden waren, er maar 1 draaitafel stond of dat slipmatten ontbraken. mengpaneel wat ongeaard was (en statische schokken gaf), publiek wat openlijk bij m'n platen kon (en maar besloot een graai te doen), publiek wat lekker bier over je sjit zit te morsen, geen audio inputs voor onze live set en zo valt er vast nog wel wat te bedenken.

Om deze reden zet ik er altijd duidelijk van te voren in dat de dingen die ik nodig heb er moeten staan, zoniet dan zsm contact met me op te nemen anders gaat het feestje van mijn kant niet door. Ik stel eigenlijk gewoon erg basic eisen en heb een relatief lage gage dus vind het ook normaal dat dat er staat. Verder afhankelijk van het tijdstip en duur of ik een maaltlijd, slaapplek of vervoer van/naar vliegveld oid eis.

Apparatuur is heel simpel, 2 draaitafels, SL1200 of vergelijkbaar, 4kanaals mengpaneel met crossfader en 2 vrije inputs, zelf regelbare monitor. Verder neem ik altijd nog wel een mapje met CD's mee Justin Kees. En sinds kort dus ook een plekkie voor m'n laptop/MPD32 gezien ik nu ook met Traktor scratch draai.

Maar 6 flessen Jack Daniels en een extra hotelkamer voor de groupies klinkt wel aanlokkelijk. :9

@kaap

In jouw geval vind ik dat een redelijke eis, je draait immers voor nop en waarschijnlijk zul je ook vaak zelf meer deel van het feest zijn. Als je echter wat vaker staat dan zou ik alcohol wel laten staan, ikzelf vind het altijd onprofessioneel overkomen als de DJ's drinken tanken tijdens de set.

[ Voor 19% gewijzigd door vlaaing peerd op 24-01-2011 09:24 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik wil best belachelijke dingen regelen voor artiesten, maar die kosten trek ik tegenwoordig gewoon weer van hun gage af.
Maak dan ook eigenlijk nooit een afspraak meer op basis van gage plus 'onkosten'. Geef mij maar een nettoprijs en daar mag je het mee doen. Ik heb wel mensen meegemaakt die op een gage van 150 euro nog eens 200 euro aan onkosten wilden opvoeren, ja eh zo zijn we niet getrouwd. Ze geven maar mooi van te voren aan wat ze denken te verbruiken en op een paar tientjes meer of minder kijk ik heus niet, maar je hebt ze ertussen zitten hoor... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik heb afgelopen zaterdag een ruim 2 uur lange set op mijn S4 opgenomen. Rollende house en techno. Veel met de loopfunctie en de filters gespeeld. Alle 4 de decks gebruikt.

http://soundcloud.com/bramble-1/january-2011-promo-bramble

01. Super Flu - He-Man
02. Marcus Homm & Mihai Popovici - Bis Co
03. Jerome Sydenham & Timo Garcia - Mutualism
04. Talking Props - Walking on White Sands
05. Emerson & Dubnitzky - Gentle One (Nick Curly Remix)
06. Sonodab - Funky Chicken
07. Sanasol - Tamoborine Man (NoiDoi Remix)
08. Slam - Heart Of The Soul (Slam's RTM House Mix)
09. Kiko - Jack Is Dirty
10. Nicole Moudaber - The Reason Why
11. Underworld - Bird 1 (Mark Broom Dub)
12. Handycraft - La Folle Du 6
13. Ronan Portela - Old Skull (Tony Dee Remix)
14. Coloursound - Fly With Me (Filthy Rich Remix)
15. Sam Paganini - Stratos
16. Slam - Collecting Data
17. Mladen Tomic - Foot Massage
18. Marko Nastic - Tres Equinas (Mladen Tomic Remix)
19. Mladen Tomic - Deep and Clean
20. Gary Beck - Sholto (Reset Robot Remix)
21. Riccardo Ferri - Warehouse
22. Paul Thomas & Manuel De La Mare - If I Feel (Mladen Tomic Remix)
23. Mladen Tomic - Day in Barracuda
24. Lighter Thief - Comeback
25. Alex Tepper - In, Out, Life
26. Paul Ritch - Bomberos
27. Marco Bailey & Tom Hades - Funky Business
28. Gary Beck - Elisse
29. Adam Jay - Sorry Everybody
30. Lighter Thief - Heroes Return

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Zitten een paar leuke namen & tracks tussen.

Binnenkort kom ik wel even voor een linkje buurten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Linkje staat er al in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Met de MPD32 kun je niet alleen Traktor besturen maar ook goed in je DAW gebruiken. Ziehier het resultaat van een zondagje knoppen rammen.

SDI - Not like you

nuskool breakbeat/blerp- en wobbelstep achtige meuk. Ik ben weer helemaal terug in de MPC tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik denk dat jij in het producer topic wilde posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
vlaaing peerd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:07:
@kaap

In jouw geval vind ik dat een redelijke eis, je draait immers voor nop en waarschijnlijk zul je ook vaak zelf meer deel van het feest zijn. Als je echter wat vaker staat dan zou ik alcohol wel laten staan, ikzelf vind het altijd onprofessioneel overkomen als de DJ's drinken tanken tijdens de set.
Hmm de sets die ik draai zijn vrijwel altijd 1 uur, max 1.5. Komt dan uit op 2 flesjes bier op een uur ongeveer. Vind ik dus wel meevallen. Ik neem ook nooit een slok van mijn drank terwijl ik het publiek aankijk, maar altijd als ik in mijn cd's/platen blader,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ik zie het... En ik maar denken dat dat niet mocht volgens de policy. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tsja, of ik die nu in mijn sig vermeld, of in de post zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
bram1984 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:30:
Ik denk dat jij in het producer topic wilde posten. :)
neh ik heb hier lang en breed lopen feesten nadat ik Traktor scratch voor 175,- op de kop had getikt en gezien ik dus zo'n 200 budget overhield heb ik deze er als controller voor bijgekocht. Maar inderdaad bleek die bak ook erg goed als aansturing van samplers en synths te zijn. Ik zal binnenkort wel even een setje posten met beide in gebruik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Iedereen die nog met vinyl draait, en geïnteresseerd is in een groot aantal hardstyle/Hardcore hits, ik doe mijn collectie weg:

http://link.marktplaats.nl/416397874

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Kaap schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:45:
[...]

Hmm de sets die ik draai zijn vrijwel altijd 1 uur, max 1.5. Komt dan uit op 2 flesjes bier op een uur ongeveer. Vind ik dus wel meevallen. Ik neem ook nooit een slok van mijn drank terwijl ik het publiek aankijk, maar altijd als ik in mijn cd's/platen blader,
Iemand die het goeie voorbeeld geeft dus ;)... bovendien loop je dan iets minder risico om bier over je CDJ's heen te morsen, vindt de verhuurder van die dingen over het algemeen ook wel leuk. :Y)

Ik heb zelf ook geen bezwaar tegen een biertje tijdens de set, afgewisseld met fris. Maar als je bekijkt hoe sommige DJ's zich in de club gedragen en gewoon hele liters aan cocktails en (soms goedkope) whisky achterover knikkeren, dan vraag ik me af waar het goed voor is. Proberen die gasten het voor te doen zodat de drankomzet omhoog gaat of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Stoney3K schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:25:
Proberen die gasten het voor te doen zodat de drankomzet omhoog gaat of zo?
sja ik vind dat ook erg sneu altijd. Je merkt ook vaak dat het draaien er vaak snel op achteruit gaat, terwijl die lui hetzelf vaak niet doorhebben. Nog erger vind ik gasten die zich zo leip snuiven dat hun snot gewoon witte drap is geworden en voordat ze uberhaupt nog maar 1 plaat hebben aangeraakt zichzelf al de meest geweldige DJ op de planeet vinden. Mij best als je vrolijk word van drank en dope, maar het hoort niet op de werkvloer thuis.

Mijn mening is dat je gevraagd word om werk af te leveren en dat doe je dan ook zo kwalitatief mogelijk en ja, als je pitchgehoor er harder op achteruit gaat dan autorijden...

Verder niks mis met een biertje vooraf of tijdens de set en natuurlijk ook heel anders als je op een verjaardag of buurtfeest draait, maar zodra je een beetje redelijk betaald krijgt is het netzo redelijk dat je serieus aan het werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

vlaaing peerd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:44:
[...]

sja ik vind dat ook erg sneu altijd. Je merkt ook vaak dat het draaien er vaak snel op achteruit gaat, terwijl die lui hetzelf vaak niet doorhebben. Nog erger vind ik gasten die zich zo leip snuiven dat hun snot gewoon witte drap is geworden en voordat ze uberhaupt nog maar 1 plaat hebben aangeraakt zichzelf al de meest geweldige DJ op de planeet vinden. Mij best als je vrolijk word van drank en dope, maar het hoort niet op de werkvloer thuis.
Blijkbaar denken sommige dat het bij de 'sex, drugs and rock-and-roll'-mentaliteit van de muziekindustrie hoort en dat ze blijkbaar populair zijn als ze op een podium terechtkomen.

Dat het de lui bovenop nu aan komt waaien komt doordat ze er hard voor gewerkt hebben. Als je denkt dat dat als beginnende DJ ook zo is en je dus maar als een verwend (en verwaand) kind kan gedragen, hoor je IMO niet in de booth thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
voor mij een redbull en 3 bier. ben ik blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Whyte schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:48:
voor mij een redbull en 3 bier. ben ik blij :)
Dan moet ik halverwege m'n set zo hard pissen dat je een heel frustie stuiterende DJ achter de decks ziet staan. :P

edit: Even een ander probleem; ik heb net een weekje of wat Traktor scratch in huis en tot nu toe prima bevallen ...tot nu toe dus, sinds 2 dagen heb ik dat bij het opleggen van de naald dat de track willekeurig afentoe ineens achteruit loopt 8)7 ???

Afgezien van veel wtf's is nou ook niet bepaald handig als je live een set aan het draaien bent. Handleiding doorgenomen, geen instellingsprobleem, laatste update heeft ie al, op internet alleen mensen met een oudere versie FW die dit probleem heeft die deze versie dus zou moeten oplossen...Heeft iemand dit wel eens gehad hier?

[ Voor 51% gewijzigd door vlaaing peerd op 27-01-2011 18:17 . Reden: lp ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Komt dat doordat je soms een echte vinyl tussendoor mixt? Ik had hetzelfde, maar je kan hem even resetten in traktor, moet je even op het plaatje / cdtje klikken dat je ziet hoe goed hij je timecode vinyl leest, en daar kun je rechtsonder op reset drukken. Dan calibreert hij hem opnieuw en werkt het als het goed is weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Ik ben van plan (nu ze er nog zijn hier en daar) nog 2 nieuwe Technics 1200's te kopen.

Echter zijn de MK2 en de MK5 nog verkrijgbaar.

Wat zouden jullie aanraden? DE echte MK2 of de nieuwere MK5.
Ik weet dat de verschillen heel klein zijn maar ik ben benieuwd wat jullie zouden doen en waarom ondanks de kleine verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
De MK2 en de MK5 verschillen op drie punten. Ten eerste heeft de MK2 heeft een klik op het 0-punt van de pitchfader, de MK5 heeft dat niet en heeft een knop waarmee de speler kan worden vastgezet op 0% pitch. Tn tweede ligt de aan/uit knop van de MK2 op de strobelight, bij de MK5 zit 'ie verzonken, waardoor je 'm niet uit kan tikken perongeluk. Tot slot heeft een MK5 maximaal 6 gram anti-skate druk en een MK2 maar 3 gram.
Is de MK5 de meerprijs waar ten opzichte van de MK2? Nee, ik vind van niet, of de prijs moet niet meer dan €100 verschillen. Echter als je een MK5-G (nee, dat zijn NIET die gouden) op de kop kan tikken dan moet je het gelijk doen, dat is gewoon de ultieme draaitafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Sjoewe schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:44:
De MK2 en de MK5 verschillen op drie punten. Ten eerste heeft de MK2 heeft een klik op het 0-punt van de pitchfader, de MK5 heeft dat niet en heeft een knop waarmee de speler kan worden vastgezet op 0% pitch. Tn tweede ligt de aan/uit knop van de MK2 op de strobelight, bij de MK5 zit 'ie verzonken, waardoor je 'm niet uit kan tikken perongeluk. Tot slot heeft een MK5 maximaal 6 gram anti-skate druk en een MK2 maar 3 gram.
Is de MK5 de meerprijs waar ten opzichte van de MK2? Nee, ik vind van niet, of de prijs moet niet meer dan €100 verschillen. Echter als je een MK5-G (nee, dat zijn NIET die gouden) op de kop kan tikken dan moet je het gelijk doen, dat is gewoon de ultieme draaitafel.
MK5G is die weer anders als de M5G?, die heeft zover ik gevonden heb alleen 16% pitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 10:16
Nee is dezelfde: al lees je wel meer namen op inet, M5G, MK5G, MK5GE (E is volgens mij Europees model, verder geen verschil), maar MK5G is de juiste benaming

Afbeeldingslocatie: http://www.skratchworx.com/images/Technics/SL-1200MK5G-Birdseye.png

Ik heb de 1210's van mij laten modden met blauwe leds incl strobe, stuk goedkoper :P maar de MK5G blijft in mijn ogen de mooiste, maar wel veels te duur.

De toegevoegde waarde van de MK5 vind ik puur de powerknop, de rest is niet zo heel boeiend, de quartz lock kan handig zijn voor digitaliseren. Klikje kun je indien je een beetje handig bent zelf wel verwijderen.
Je kan ook 1200/1210's kopen en een powerknop laten modden door Rob Nijhuis,

http://www.aboutdj.nl/com...jhuis-sl-modificatie.html

[ Voor 53% gewijzigd door Chef_v_leeuwen op 27-01-2011 23:12 ]

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Ook ff schaamteloos promoten :9 : Heb vorige week een nieuw setje gedraaid, 2 uur zelfs. (House/Techhouse)

Check soundcloud (zie sig) en laat me maar weten wat jullie er van zeggen!

Tracklist:

Acumen - Cotril (Doomwork Remix)
Jay Haze - Take your Hat Off (Alessio Mereu remix)
Caytas And Patz - Escargot (Original Mix)
Bas Amro - This Is Me
M.in - Lord Teach Me House
Popoviciu & Leader & Toygun - The Quest
Dapayk Solo - All Eyes On You (Mathias Kaden's Eyes On The Groove remix)
Franco Cinelli - Synewave
Jake Childs - Illuminated
Uto Karem - Utopolys (Sebastien Leger Remix)
Onno & David Labeij - I Want My Mp3
Tube & Berger - The Puzzle (Original)
Metodi Hristov - I Hate Latino (Original Mix)
Tube & Berger - Free Tribe
Ronan Portela - Amsterdamn
Edu Imbernon - I Really Need You (Original Mix)
Ronan Portela - Starmuss
Mario Ochoa - Brujos Y Hechiceros
Bnzo - Laduma
Luigi Madonna - Open Your Eyes (Original Mix)
Hermanez - Grasso (Original Mix)
Andy Kohlmann & Rene Bourgeois - Chaplins Swagger
Bas Amro - Co's Egg
Chris Rockz - C'oo'L (Cubic Ham & Egg Mnml Mix)
Jewel Kid - Infetti
Carlo Lio - Scylla (Original Mix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Mobb_Deep schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:25:
Komt dat doordat je soms een echte vinyl tussendoor mixt? Ik had hetzelfde, maar je kan hem even resetten in traktor, moet je even op het plaatje / cdtje klikken dat je ziet hoe goed hij je timecode vinyl leest, en daar kun je rechtsonder op reset drukken. Dan calibreert hij hem opnieuw en werkt het als het goed is weer
Thanks! Ik wissel inderdaad met vinyl af en even resetten deed de truc.fieuw...Begon me al ernstig zorgen te maken. :7

[ Voor 4% gewijzigd door vlaaing peerd op 29-01-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 01:07
Door traktor ben ik helemaal gefocust op het Spectrum/muziekgrafiekje en daaraan het juiste moment te pakken zonder gebruik te maken van de koptelefoon. Eerst kon ik echt aan de kraakjes op effectje horen waar ik zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
Heb een "super oem bak" gehaald. Ben benieuwd of ik nog tegen wat dingen aanloop wanneer ik digitaal en analoog door elkaar gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
rhodium schreef op zondag 30 januari 2011 @ 02:00:
Door traktor ben ik helemaal gefocust op het Spectrum/muziekgrafiekje ....
Ja dat is echt klote, moest gister voor het eerst draaien in een club, best wel vet. Draaide met time-code vinyl maar op een of andere manier raak je gefixeerd op die klote laptop en gaat het niet zo smooth al sta je gewoon met platen en je gehoor en geen bonus materieaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 10:16
Het is de kunst je niet te veel te focussen op de software :) daarom is het ook wel eens handig om lekker zonder traktor te draaien. Ik ken er wel meer die nu zonder traktor e.d. amper meer kunnen beatmatchen, zit puur tussen de oren waarschijnlijk.

Digitaal/Analoog door elkaar draaien doe ik nagenoeg nïet meer. Ik koop ook bijna nooit vinyl meer, en als ik wat haal zet ik het meestal meteen om naar mp3, scheelt een hoop geswitch.

Maar het is met de super-oem bak niet echt een probleem, omschakelen, gain iets bijstellen en basta.

[ Voor 37% gewijzigd door Chef_v_leeuwen op 30-01-2011 12:31 ]

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Mobb_Deep schreef op zondag 30 januari 2011 @ 09:47:
[...]

Ja dat is echt klote, moest gister voor het eerst draaien in een club, best wel vet. Draaide met time-code vinyl maar op een of andere manier raak je gefixeerd op die klote laptop en gaat het niet zo smooth al sta je gewoon met platen en je gehoor en geen bonus materieaal...
Gister heerlijk feestje gehad met Baskerville waar ik voor opende. Met 2 controllers + MBP'tje gedraaid en totaal geen moeite gehad met gefixeerd zijn o.i.d. Heerlijk lopen stuiteren.

Plaatje inladen, gelijkleggen, loopen en dan weer je blik op de zaal en je mixer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:29
Klein vraagje, ik wil graag mijn (gebruikte) lichten verkopen. is dat mogelijk binnen tweakers bij V/A?

zo ja, onder welke kop moet ik dat plaatsen?

Zo nee, op welke plekken kan ik het verkopen?

[ Voor 13% gewijzigd door White_Collar op 30-01-2011 18:28 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Whyte schreef op zondag 30 januari 2011 @ 16:17:
[...]

Gister heerlijk feestje gehad met Baskerville waar ik voor opende. Met 2 controllers + MBP'tje gedraaid en totaal geen moeite gehad met gefixeerd zijn o.i.d. Heerlijk lopen stuiteren.

Plaatje inladen, gelijkleggen, loopen en dan weer je blik op de zaal en je mixer.
Maar jij draai toch 100% sync, geen time-code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Iemand een idee wat de update van traktor scratch pro is? Hopelijk veranderd de timecoded vinyl ditmaal niet.. (fs -> tfs)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Nee dat zullen ze niet doen hoor.
Ik hoop vooral dat het gewoon backwards compatible blijft met de oude geluidskaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Al tijdje terug gevraagd, maar niemand heeft hier ervaring met de Numark Mixtrack (pro) midi-controller? In de winkel waar ik hem wil kopen willen ze em niet uit de doos halen zodat ik hem uit kan proberen :(

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Watvoor kakwinkel is dat dan? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
ahum rjshop in rijssen

Snap het ook niet, je wilt toch iets verkopen of wat?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tja, je weet natuurlijk niet in hoeverre de doos verzegeld is, dus ergens is het wel te begrijpen. Daarnaast moet je waarschijnlijk software installeren met een serial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Koop jij een controller die je nooit hebt aangeraakt?
Als je 'm via internet besteld mag je 'm sowieso binnen 8 dagen terugsturen.

Waarom zouden ze je in de winkel niet gewoon de kans geven iets uit te proberen.
Onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Sowieso hebben ze daar een "experience center" zodat je zonder problemen van alles uit kunt proberen.
Right, niet dus.
Als ik naar de VW dealer ga mag ik toch ook even rondrijden in een nieuwe polo of niet?
Het is niet zo dat ik even een pakje koekjes koop en later erachter kom dat ze niet lekker zijn.
En over het serialcode-gedeelte; je stopt je midicontroller in een random computer met traktor erop, .TSI erop knallen en gaan.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Sjoewe schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:49:
Koop jij een controller die je nooit hebt aangeraakt?
Als je 'm via internet besteld mag je 'm sowieso binnen 8 dagen terugsturen.

Waarom zouden ze je in de winkel niet gewoon de kans geven iets uit te proberen.
Onzin.
Ik ben bij de S4 demo geweest bij Tone Control, maar anders had ik 'm inderdaad blind gekocht.
kaos- schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:15:
Sowieso hebben ze daar een "experience center" zodat je zonder problemen van alles uit kunt proberen.
Right, niet dus.
Als ik naar de VW dealer ga mag ik toch ook even rondrijden in een nieuwe polo of niet?
Het is niet zo dat ik even een pakje koekjes koop en later erachter kom dat ze niet lekker zijn.
En over het serialcode-gedeelte; je stopt je midicontroller in een random computer met traktor erop, .TSI erop knallen en gaan.
In dat geval is het inderdaad vreemd dat het ding niet in de showroom staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1 ... 20 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.