...:::everybeat.nl
Ik denk dat ik m'n SL'etjes ergens dit jaar ook onder handen ga (deels laten) nemen,
- nieuwe signaalkabels
- led-popups
- klikloze faders
- alle speling er weer uit
- en als er nog geld over is, dan wil ik ze in de pianolak
Dingen als kabels vervangen kan ik nog wel zelf, maar aan de faders ga ik niet zelf lopen klooien.
Ik draai 100% digitaal inderdaad, maar dat betekent niet dat ik mijn platen niet af en toe hoef te corrigerenMobb_Deep schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:06:
[...]
Maar jij draai toch 100% sync, geen time-code?
Groot gelijk en uiteindelijk heb je toch sneller gematcht met je oren dan dat je een half uur in die grids loopt te klooien. Persoonlijk heb ik er een veiliger gevoel bij als ik weet dat ze op gehoor matchen dan dat de BPM meter op gelijke waarde staat, bovendien hebben ze nog steeds geen concrete oplossingen gevonden voor gesyncopeerde ritmes die dus nog steeds tussen derdes en kwarten op de BPM meter blijft verspringen.
Inderdaad, 99 v.d. 100 pakt ie goed en soms moet je zelf even aan de gang, teminste zolang je geen dubstep etc draaiSjoewe schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:40:
Dat kan je dus prima oplossen door een beatgrid te zetten. Drop een grimarker op de eerste beat, tap het tempo en dan nog een beetje de bpm finetunen. Dan grid je zelfs de meest glitchy IDM nog exact op de beat.
De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.
True, maar ik weet dat bijvoorbeeld Asidd Trop van Olene Kadar in mijn library een beatgrid heeft gekregen dat een halve tel ernaast ligt, en toch corrigeer ik dit niet. Waarom?Sjoewe schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:40:
Dat kan je dus prima oplossen door een beatgrid te zetten. Drop een grimarker op de eerste beat, tap het tempo en dan nog een beetje de bpm finetunen. Dan grid je zelfs de meest glitchy IDM nog exact op de beat.
- Zoals eerder genoemd, je blijft alerter.
- Je draagt je headphones ook nog eens
- Voor het publiek is het ook iets om te zien, dat ik met mijn jogwheels in de weer ben.
- Tja, het is ook een manier om gewoon de plaat in je kop te douwen. (ohja dat is die plaat die er zoveel naast ligt).
Uiteindelijk sync ik wel alles in de eerste plaats, dit is ook een vereiste voor mij aangezien ik ontzettend veel met loops, beatgrids en andere ritme-gebaseerde effecten werk.
YesOme_Les schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:05:
Ik neem aan dat het die bacardi TTs zijn?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik ga m'n vinyl toch ook niet in de verkeerde hoes terugzetten omdat ik anders inkak.
Hoe onbezorgder je in de booth kan staan, des te beter je kan draaien. IMHO.
Ik draai techno (je kent me denk ik wel van PF), en het meeste staat al prima gegrid. Ik vind het dus de moeite niet waard.
Ik heb er niks op tegen, maar ik heb meer zoiets van die sync (en quantize) functie is juist het geniale aan een controller in combinatie met software. Als je die beatgrids goed zet, kan je er track na track inrammen zonder je ooit een seconde zorgen te hoeven maken over of die platen gelijk zullen blijven.
Nu lees ik hier allemaal mensen met controllers die uit een vaag soort principe zelf willen blijven benden, dus dan vraag ik me af waarom je dat zou willen blijven doen, meer niet
Zitten weer wat juweeltjes tussen, ws. binnenkort weer ff een mixje opnemen.
ja, ik draai dus dubstep en dnb. Met tappen in traktor pakt ie vaak nog niet de grid omdat er niet altijd piekpunten op de hele tellen zitten, maar ja bij de tijd dat ik die actie heb uitgevoerd heb ik ook al lang op gehoor de beat gematcht.Mobb_Deep schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:29:
[...]
Inderdaad, 99 v.d. 100 pakt ie goed en soms moet je zelf even aan de gang, teminste zolang je geen dubstep etc draai
@michie23
Cheaten vind ik het niet, als je eenmaal sneller resultaat ermee krijgt, waarom niet? Desondanks vind ik op gehoor kunnen pitchen wel 1 van de basisvaardigheden voor een DJ.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/bramble-1/january-2011-promo-bramble]
edit: oh zo!
[ Voor 83% gewijzigd door bram1984 op 03-02-2011 13:17 ]
Tracklist:
1. Dusty Springfield - Spooky (Loops Bootleg)
2. Marshall Jefferson - Mushrooms (Justin Martin Mix)
3. Dima Promo - Afrodisiac
4. Massive Attack - Paradise Circus ft. Hope Sandoval (Gui Boratto Remix)
5. DJ Le Roi ft. Roland Clark - I Get Deep (Mirco Esposito Edit)
6. Maya Jane Coles - What They Say
7. Diva And Jones - Thriller (David Jones Mix)
8. Moodymanc - Omlette (Original Mix)
9. The Discowboys - At Midnight (Steve Bugs Always Late Mix)
10. 2000 And One - Burnin Dub (Original Mix)
11. Ante Perry vs Babylon Robots - Der Urknall
12. Alex Costa - Evergreen (Hector Couto Remix)
13. Christian Szer - Vuelo Charter
14. M.A.N.D.Y. vs Booka Shade - Oh Superman (Original Mix)
M'n oude vertrouwde Nuo 5 nog steeds (blijft een geniale mixer) en "Geslaagd" vlaggetjes achter de laptop.

Extra details: De laptop staat op een Traktor Scratch Pro doos en de muis ernaast op een Ableton Live doos.
[ Voor 15% gewijzigd door Michali op 03-02-2011 23:24 ]
Kan m'n VCI-100SE dus alweer de deur uit!
Sorry, ik moest het even kwijt, stond serieus even helemaal te trippen.
Tesla Model Y RWD (2024)
NEEEEE HEB JIJ HEM--MeAngry-- schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 00:29:
Lol, kom ik er gisteren zomaar even achter dat ik een Traktor Kontrol S4 gewonnen heb bij DJTT.
Dat riep m'n vriendin ook toen in het filmpje "Stephen Múúnen" werd genoemd.
Tesla Model Y RWD (2024)
Echt zooo jaloers--MeAngry-- schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 00:33:
[...]
Tesla Model Y RWD (2024)
Heyyy, gefeliciteerd man!--MeAngry-- schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 00:29:
Lol, kom ik er gisteren zomaar even achter dat ik een Traktor Kontrol S4 gewonnen heb bij DJTT.
Het enige waar je wel op kan rekenen is op een rembours vergoeding van de douane.
Deze was bij mij rond de 72 euro, omdat hij als toetsenbord gezien werd.
(Ik ging er van uit dat dit rond de €170,- zou zijn namelijk.)
Blijft geen slechte prijss voor een S4, maar ja, als je ook een krijgertje ontvangt, is het wel ff een bittere pil.
@Whyte, de kerstmuts mag weer af hoor
Ja, ik heb vaker in de US besteld, dus weet wat ik kan verwachten, en ik reken ook op maximaal zo'n 170 euro. Maar dat blijft een leuk prijsje, daarvoor koop je hem niet in de winkel om het zo even te zeggen.Ome_Les schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 06:21:
[...]
Heyyy, gefeliciteerd man!
Het enige waar je wel op kan rekenen is op een rembours vergoeding van de douane.
Deze was bij mij rond de 72 euro, omdat hij als toetsenbord gezien werd.
(Ik ging er van uit dat dit rond de €170,- zou zijn namelijk.)
Blijft geen slechte prijss voor een S4, maar ja, als je ook een krijgertje ontvangt, is het wel ff een bittere pil.
Tesla Model Y RWD (2024)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=zcm-qg6athw]
Ik zat toen te schelden, dacht dat er een duitser met de prijs vandoor ging--MeAngry-- schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 00:33:
[...]
je gaat van house naar hardstyle, je timing van je overgangen zijn niet echt lekker, vocalen door elkaar, pitch die in een keer op de handrem gaat, en je key lock gaat af en toe over zijn nek door de te grote verschillen in BPM, je moet nog heel wat oefenenBeatboxx schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 19:39:
Ik heb een mixtape met Virtual DJ gemaakt, zeg maar wat je er van vindt.
[video]
* PSN=Chef_NL** *
Waar hoor jij Hardstyle in die mix?Chef_v_leeuwen schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 12:37:
[...]
je gaat van house naar hardstyle, je timing van je overgangen zijn niet echt lekker, vocalen door elkaar, pitch die in een keer op de handrem gaat, en je key lock gaat af en toe over zijn nek door de te grote verschillen in BPM, je moet nog heel wat oefenen
Ik hoor House, EDM en Happy hardcore...
[ Voor 70% gewijzigd door Da_maniaC op 05-02-2011 12:45 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
* PSN=Chef_NL** *
Meen je dat serieus? M'n VCI-100SE met FW 1.4 kan in stapjes van 0.02 BPM pitchen nu. Dat zal de S4 toch ook wel kunnen? Zou wel jammer zijn, maar niet onoverkomelijk, aangezien ik ook goed met m'n VCI uit de voeten kon met FW 1.3.
Tesla Model Y RWD (2024)
[ Voor 86% gewijzigd door Chef_v_leeuwen op 06-02-2011 13:38 . Reden: typo ]
* PSN=Chef_NL** *
Ik wil 0.01 BPM kunnen pitchen op 8%.... Gaat niet lukken.....--MeAngry-- schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 16:09:
[...]
Meen je dat serieus? M'n VCI-100SE met FW 1.4 kan in stapjes van 0.02 BPM pitchen nu. Dat zal de S4 toch ook wel kunnen? Zou wel jammer zijn, maar niet onoverkomelijk, aangezien ik ook goed met m'n VCI uit de voeten kon met FW 1.3.
(Op zoek naar een workaround, misschien met behulp van mijn MIDIfighter, die ik toch al aanwend voor beatjumps)
[ Voor 11% gewijzigd door Ome_Les op 06-02-2011 03:16 ]
0.02 is net zoveel als een CDJ.Ome_Les schreef op zondag 06 februari 2011 @ 03:15:
[...]
Ik wil 0.01 BPM kunnen pitchen op 8%.... Gaat niet lukken.....
(Op zoek naar een workaround, misschien met behulp van mijn MIDIfighter, die ik toch al aanwend voor beatjumps)
Is dat niet genoeg?
Eerlijk gezegd, ben ik dit gewoon gewend op de BCR te kunnen regelen op die nauwkeurigheid en had dit ook graag zo nauwkeurig willen hebben op de S4.
Zo wordt het haast een computerspelletje "krijg-de-twee-nummertjes-gelijk".
Geef hem dan maar aan mijOme_Les schreef op zondag 06 februari 2011 @ 12:40:
Ik vind van niet.
Eerlijk gezegd, ben ik dit gewoon gewend op de BCR te kunnen regelen op die nauwkeurigheid en had dit ook graag zo nauwkeurig willen hebben op de S4.
Maar iemand al die nieuwe pioneer in de handen gehad? Als ik de foto's bij bax-shop bekijk kan ik er niet echt warm van worden. Vooral de drukknoppen zien er allemaal klein uit. http://www.facebook.com/a...=28317&id=104376809626550 Wachten op de eerste foto's waarop zowel de s4 als de DDJ-t1. Wel uber handig is dat die over je laptop kan hangen. Scheelt weer ruimte
Hier ben ik het trouwens wel mee eens. Sommige lui denken dat op 'SYNC' bashen een doodzonde is en het vak van DJ in één keer onteerd wordt als je die duivelse knop durft aan te raken.Sjoewe schreef op zondag 06 februari 2011 @ 12:53:
Ik weet dat je het niet wilt horen, maar als je zo nauwkerig wilt pitchen, en dat dus kennelijk visueel ook op de beatcounters doet, waarom dan niet de syncknop op toggle zetten zodat de BPM's gewoon in een keer gelijk staan, zonder dat de track verder permanent gesynct worden?
Ik tik vaak voor het inladen van het nummer gewoon even de SYNC aan zodat ik me juist niet druk hoef te maken over het pielen met pitch-faders die weer 0.01BPM te veel of te weinig doen. In de mix kan ik me dan beter concentreren op het goed krijgen van de timing.
Die 0.01BPM heb je trouwens écht pas nodig als je twee nummers voor de volle lengte langs elkaar wil leggen. Op een track van 4 minuten scheelt het nog geen 3 tellen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ik ben op zoek naar een Behringer BCD-3000, omdat ik gewoon eens wil kijken of draaien een leuke hobby voor mij is. (lijkt me superleuk
Nu lijkt het erop dat hij nergens/sporadisch in voorraad is. Mijn ervaring met producten die nergens meer op voorraad zijn, is meestal dat ze niet meer terugkomen. (tenzij het nog een gloednieuw product is dat niet aan te slepen is)
Weet iemand of het einde van de BCD-3000 nabij is, of dat hij wel weer terugkomt?
Verder heb ik hem nog wel bij tonecontrol gevonden. Is de voorraadstatus bij deze winkel te vertrouwen?
Ik heb zelf al een aantal keer meegemaakt dat als een product overal is uitverkocht behalve bij een bepaalde winkel, dit achteraf toch onjuist blijkt te zijn.
Bedankt
Ik ben ook een oud- gamer.Sjoewe schreef op zondag 06 februari 2011 @ 12:53:
Ik weet dat je het niet wilt horen, maar als je zo nauwkerig wilt pitchen, en dat dus kennelijk visueel ook op de beatcounters doet, waarom dan niet de syncknop op toggle zetten zodat de BPM's gewoon in een keer gelijk staan, zonder dat de track verder permanent gesynct worden?
(uitleg waarom ik 0.01 BPM correctie wil zie hieronder.
Ik doe niet aan SYNC- user- bashing, ik weet dat het juist een hele hoop tijd open laat voor andere dingen.Stoney3K schreef op zondag 06 februari 2011 @ 13:38:
[...]
Hier ben ik het trouwens wel mee eens. Sommige lui denken dat op 'SYNC' bashen een doodzonde is en het vak van DJ in één keer onteerd wordt als je die duivelse knop durft aan te raken.
Ik tik vaak voor het inladen van het nummer gewoon even de SYNC aan zodat ik me juist niet druk hoef te maken over het pielen met pitch-faders die weer 0.01BPM te veel of te weinig doen. In de mix kan ik me dan beter concentreren op het goed krijgen van de timing.
Die 0.01BPM heb je trouwens écht pas nodig als je twee nummers voor de volle lengte langs elkaar wil leggen. Op een track van 4 minuten scheelt het nog geen 3 tellen.
Waarom ik juist zoveel mogelijk vrijheid wil, is omdat ik juist tracks gebruik die een niet helemaal
correct grid hebben. EN ik geen zin heb om alle tracks die ik binnen krijg te gridden, of om deze na te lopen.
Hahaha, ik kan er wel mee leven hoor, maar het gaat meer om de vrijheid om zelf op de 0.01 bpm te pitchen.rhodium schreef op zondag 06 februari 2011 @ 13:04:
[...]
Geef hem dan maar aan mijik kan wel leven met die 0,02%.
Maar iemand al die nieuwe pioneer in de handen gehad? Als ik de foto's bij bax-shop bekijk kan ik er niet echt warm van worden. Vooral de drukknoppen zien er allemaal klein uit. http://www.facebook.com/a...=28317&id=104376809626550 Wachten op de eerste foto's waarop zowel de s4 als de DDJ-t1. Wel uber handig is dat die over je laptop kan hangen. Scheelt weer ruimte
Verwijderd
Groene of rooie vlaggetjes of iets in die trant.
zou mijn leven als beginner heel wat makkelijker maken.
Verwijderd
Verwijderd
edit: besteld
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2011 17:24 ]
Mijn ervaring is (en dat is vaak dat ik iets zoek wat er al uit is of bijna uit is) dat 99% van de winkels een voorraad indicatie van hun leverencier hebben en die niet vaak updaten.Extreme smell schreef op zondag 06 februari 2011 @ 13:49:
Beste mensen,
Ik ben op zoek naar een Behringer BCD-3000,
Verder heb ik hem nog wel bij tonecontrol gevonden. Is de voorraadstatus bij deze winkel te vertrouwen?
Ik heb zelf al een aantal keer meegemaakt dat als een product overal is uitverkocht behalve bij een bepaalde winkel, dit achteraf toch onjuist blijkt te zijn.
Bedankt
Dus bijna nooit eigen voorraad wat ik een slecht iets vind.
Heb vaak gehad dat ik wat zag staan, dus ik bel op van hou het ff voor me vast, kom het zo ophalen en dan krijg je van "ja meneer maar dat hebben we niet op voorraad
Of er staat op voorraad en het enogste wat er nog is is een demomodel wat ik dus nooit wil hebben.
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Ik ga wel proberen om er eentje op marktplaats te scoren. Weet ik in ieder geval zeker dat ik geen weken hoef te wachtencrack_en_hack schreef op zondag 06 februari 2011 @ 18:15:
[...]
Mijn ervaring is (en dat is vaak dat ik iets zoek wat er al uit is of bijna uit is) dat 99% van de winkels een voorraad indicatie van hun leverencier hebben en die niet vaak updaten.
Dus bijna nooit eigen voorraad wat ik een slecht iets vind.
Heb vaak gehad dat ik wat zag staan, dus ik bel op van hou het ff voor me vast, kom het zo ophalen en dan krijg je van "ja meneer maar dat hebben we niet op voorraad"
Of er staat op voorraad en het enogste wat er nog is is een demomodel wat ik dus nooit wil hebben.
Verwijderd
Momenteel heb ik een vci-100 met djtt mapping.
Ik word alleen helemaal gek van al dat geshift en dedicated buttons. Denk aan; cue-points en fx-mode knoppen.
vooral de fx wil ik eigenlijk overnemen met een andere controller.
Ik dacht zelf aan de kontrol x1. voordat ik morgen in de feedback mijn pinpas trek.
Wie snapt het probleem en denkt dat de x1 hier niet geschikt voor is en weet iets beters?
Je kan 'm nog bestellen bij Tonika Groningen, deze lag afgelopen zaterdag nog met een paar dozen in de winkel. Leuke controller wel met veel mogelijkheden, maar een beetje flakey jogwheel.Extreme smell schreef op zondag 06 februari 2011 @ 13:49:
Beste mensen,
Ik ben op zoek naar een Behringer BCD-3000, omdat ik gewoon eens wil kijken of draaien een leuke hobby voor mij is. (lijkt me superleuk)
Nu lijkt het erop dat hij nergens/sporadisch in voorraad is. Mijn ervaring met producten die nergens meer op voorraad zijn, is meestal dat ze niet meer terugkomen. (tenzij het nog een gloednieuw product is dat niet aan te slepen is)
Weet iemand of het einde van de BCD-3000 nabij is, of dat hij wel weer terugkomt?
Bedankt
Ik denk dat een Kontrol X1 hier wel kan helpen ja. Oorspronkelijk meer bedoeld is tussenstap voor mensen die van platen- of CD-spelers af komen en langzaam over willen op digitaal. Maar deze mensen hebben hetzelfde probleem weinig (of geen) knoppen, en dan kun je er mooi een X1 naast leggen voor cue's en effecten. Zeker het overwegen waard ja.Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 04:39:
Ik meen dat er hier wat meerdere vci-100 gebruikers zijn of er in ieder geval mee hebben gespeeld.
Ik word alleen helemaal gek van al dat geshift en dedicated buttons. Denk aan; cue-points en fx-mode knoppen.
Ik dacht zelf aan de kontrol x1. voordat ik morgen in de feedback mijn pinpas trek.
Wie snapt het probleem en denkt dat de x1 hier niet geschikt voor is en weet iets beters?
Dan ook nog een vraag om ervaringen van diverse mensen hier:
Ik ben op zoek naar een nieuwe headphone, ik heb op dit moment een AKG K518 LE, maar ik irriteer me dood aan het ding. De kabel is kort, is al vrij snel gaan krullen, waardoor hij nog korter is geworden, en de bas komt niet goed over omdat de schelpen nu al niet goed meer tegen m'n oren aan duwen.
Nu zoek ik iets rond de 100 euro ter vervanging, en daar heb ik de volgende kandidaten in gevonden:
AKG K 181 DJ (op het randje qua prijs)
Sennheiser HD 215 (heeft de prijs mee)
Sony MDR-V700
Wat kan iemand hier nog aan toevoegen?
Ik neig zelf heel erg naar de Sony, omdat deze al een tijd op de markt is en erg goed is aangeschreven (op de bouwkwaliteit na). Sowieso wil ik nog even gaan luisteren, maar wellicht dat iemand nog wat nuttigs kan bijdragen?
Tesla Model Y RWD (2024)
Superblij mee. Ding sluit volledig af, en kan snoeihard. Kwaliteit is ook prima te noemen.
Tesla Model Y RWD (2024)
Thanks maar hij is hier 75 euro duurder dan bij baxvlaaing peerd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 08:40:
[...]
Je kan 'm nog bestellen bij Tonika Groningen, deze lag afgelopen zaterdag nog met een paar dozen in de winkel. Leuke controller wel met veel mogelijkheden, maar een beetje flakey jogwheel.
[ Voor 20% gewijzigd door rhodium op 07-02-2011 14:33 ]
Verwijderd
Tja en ik heb in m'n DJ carriere er inmiddels drie gehad (althans zit op m'n derde). Veelvuldig gedraaid en gebruik ze ook intensief (ben er zo een die de hele tijd de headphone half, heel, op en af doe) en die dingen zijn nog nooit stuk gegaan bij de scharnierenSjoewe schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:59:
Die Sony klinkt prima, maar helaas kan je er donder op zeggen dat binnen twee jaar een van je schanieren af gaat breken.
De vraag is natuurlijk hoe je ermee omgaat (want alles kan stuk)
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Ik heb die koptelefoon dus een halve gig op m'n hoofd zitten -> met gelSjoewe schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:55:
Het is natuurlijk geen gouden regel, al ben ik dan wel benieuwd waarom je dan wel op nummer 3 zit inmiddels?
Ik maak m'n koptelefoon altijd netjes schoon na een gig, hou 't leer bij om 't soepel te houden, maar op een gegeven moment vind ik zo'n koptelefoon toch te vies worden om te blijven gebruiken... Die twee oude liggen hier nog steeds en doen het beide nog perfect
Ik heb mijn koptelefoon echt nooit op mijn hoofd. Vind het makkelijker om alleen m'n hoofd iets naar links te kantelen (oor richting schouder) en zo te luisteren. Zo houd ik beide oren en handen vrij.
[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 07-02-2011 16:34 ]
Da's lekker als je last van je nek wilt krijgen... Dat is iig niks voor mijbram1984 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:22:
Misschien jezelf aanleren om ernaar te luisteren als ie gewoon in je nek hangt?
Ik heb mijn koptelefoon echt nooit op mijn hoofd. Vind het makkelijker om alleen m'n hoofd iets naar links te kantelen (oor richting schouder) en zo te luisteren. Zo houd ik beide oren en handen vrij.
Daarnaast is het niet een kwestie van aanleren, draai al een tijdje
Als ik Eclectisch draai, dan ben ik zo dynamisch bezig dat ik m'n hoofd zo vaak heen en weer zou moeten bewegen dat ik eruit zie alsof ik spastisch ben
[ Voor 6% gewijzigd door BtM909 op 07-02-2011 16:55 ]
Waar draai je zoal, als ik vragen mag?bram1984 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:20:
Last van je nek?? Hoe zwaar is jouw koptelefoon dan wel niet? Nog nooit ergens last van gehad. Je hoeft je hoofd overigens niet continue scheef te houden hoor. Als ik de cue vol open hebt staan (bij mijn Technics tenminste), dan hoor ik nog steeds de beat uit mijn koptelefoon komen, ook al hangt ie om mijn nek. Daarnaast kun je ook je schouder licht optillen.
Verwijderd
Aangezien ik wel houd van "gaan strijken met de eer": no problem:)Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:11:
traktor bible, klinkt goed. ik gaat even kijken. bedankt voor de tip!
edit: besteld
Dan natuurlijk Bax doen. Ben ik ook goed over te spreken trouwens, vaak besteld, altijd goed en snel geleverd en goede support.Extreme smell schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:50:
[...]
Thanks maar hij is hier 75 euro duurder dan bij bax
[Soundcloud: http://soundcloud.com/bramble-1/january-2011-promo-bramble]
[ Voor 26% gewijzigd door bram1984 op 07-02-2011 21:10 ]
Grappig dat je het zegt, ik heb ook een VCI-100SE en had ook een knoppen tekortVerwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 04:39:
Ik meen dat er hier wat meerdere vci-100 gebruikers zijn of er in ieder geval mee hebben gespeeld.
Ik kon toen van een vriend een VCM-100 overkopen voor 50euro. Gelijk gedaan natuurlijk en heel de controllermapping omgegooit zodat dat nu mijn dedicated FX controller is geworden
Overigens ga ik hier zodra ik centjes heb weer stappen in zetten. Er komt nog een X1 bij die dedicated FX gaat draaien. Dan map ik mijn VCM weer om zodat ik 4 decks kan gaan draaien ^^.
Beetje jammer dat ie daar ook niet te krijgen is alleenvlaaing peerd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:05:
[...]
Dan natuurlijk Bax doen. Ben ik ook goed over te spreken trouwens, vaak besteld, altijd goed en snel geleverd en goede support.
Heb marktplaats al afgezocht maar die vragen gewoon teveel voor wat hij waard is. Ben nu aan het overwegen om voor een Numark MixTrack Pro te gaan. Goed idee?
Alles beter dan een BCD3000 imhoExtreme smell schreef op maandag 07 februari 2011 @ 21:24:
[...]
Beetje jammer dat ie daar ook niet te krijgen is alleen
Heb marktplaats al afgezocht maar die vragen gewoon teveel voor wat hij waard is. Ben nu aan het overwegen om voor een Numark MixTrack Pro te gaan. Goed idee?
Verder nog bedankt voor de headphone tips, ga eens wat luisteren en kijken wat er te krijgen valt.
[ Voor 16% gewijzigd door --MeAngry-- op 07-02-2011 21:42 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Verwijderd
Dan ben ik gelukkig niet de enigeWhyte schreef op maandag 07 februari 2011 @ 21:15:
[...]
Grappig dat je het zegt, ik heb ook een VCI-100SE en had ook een knoppen tekort.
Ik kon toen van een vriend een VCM-100 overkopen voor 50euro. Gelijk gedaan natuurlijk en heel de controllermapping omgegooit zodat dat nu mijn dedicated FX controller is geworden. Werkt heerlijk
.
Overigens ga ik hier zodra ik centjes heb weer stappen in zetten. Er komt nog een X1 bij die dedicated FX gaat draaien. Dan map ik mijn VCM weer om zodat ik 4 decks kan gaan draaien ^^.
Het is een super apparaat, de vci-100 maar, als beginner heb ik toch liever iets meer knoppen in plaats van me druk te maken of alles wel weer goed staat op de controller.
Ik denk dat het voor mij ook een X1 word.
Het ding ziet er gewoon briljant uit en ik verwacht goede kwaliteit van NI.
Maar misschien is het voor mij sowieso eerst handig om Traktor eens goed onder de loop te nemen en sowieso het DJen in het algemeen.
Zijn er eigenlijk goede leerzame routines die je kan doen. bijna tutorial matig dingen analyseren of is het gewoon al spelend leren van je fouten? Als je je fouten er zelf uit kan halen tenminste.
Ik vroeg waar, niet wat
Shit sorry, haha. Ik zie het nu pas. Ik las "Wat".

Ik draai niet zo heel erg veel hoor. Ik neem voornamelijk thuis mixen op, en op speciale gelegenheden zoals oud en nieuw, en van de zomer op een beregezellige BBQ draai ik wel eens (zie filmpje hieronder, geel shirt, zonnebril, stelt verder niks voor hoor).
Met Q-day dit jaar mag ik wel in Amsterdam draaien overdag. Dat wordt cool.
edit: Op 02:48 zie je wat ik bedoel met die koptelefoon.
[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 08-02-2011 09:44 ]
Ik heb die Pro, erg leuk dingetje voor dat geldExtreme smell schreef op maandag 07 februari 2011 @ 21:24:
[...]
Beetje jammer dat ie daar ook niet te krijgen is alleen
En da's mijn punt. Als je veel draait, zal je merken* dat je veel meer last zal krijgen van je nek. DJ Roog heeft bijvoorbeeld van alles geprobeerd (zelfs enkele "hand"telefoons), waarbij het bij hem op zich wel werkt (op je schouder luisteren), omdat hij zo'n freakin klein hoofd heeft dat hij zowat in de koptelefoon hangtbram1984 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:43:
[...]
Shit sorry, haha. Ik zie het nu pas. Ik las "Wat".
Ik draai niet zo heel erg veel hoor. Ik neem voornamelijk thuis mixen op, en op speciale gelegenheden zoals oud en nieuw, en van de zomer op een beregezellige BBQ draai ik wel eens (zie filmpje hieronder, geel shirt, zonnebril, stelt verder niks voor hoor).![]()
Met Q-day dit jaar mag ik wel in Amsterdam draaien overdag. Dat wordt cool.![]()
edit: Op 02:48 zie je wat ik bedoel met die koptelefoon.![]()
[video]
Daarnaast is het natuurlijk ook afhankelijk wat voor style je draait. Tegenwoordig is House zo goed klaar te zetten dat je eigenlijk geen beatmatching meer nodig hebt, maar als je veel en snel achter elkaar draait, ben je vaak wel continue aan 't voorluisteren
* disclaimer: dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden
Had er een paar vragen over, had je al gemaild maar je hebt het blijkbaar niet gezien. Kan je me even contacten via DM of mail ?Michie23 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:01:
[...]
Ik heb die Pro, erg leuk dingetje voor dat geld
Verwijderd
Ik ook, ik baal er alleen van dat ik voor de variant met een gekruld snoer heb gekozen. Daardoor is koptelefoon wat uit balans, helemaal als je net als ik staat mee te deinzen in de booth .Sjoewe schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:32:
Wat dat betreft zweer ik echt bij m'n HD-25. Een cup op het oor, de andere met het schaniertje geknikt eraf, en gewoon niet afzetten.
Dit topic is gesloten.