Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:32:
[...]

Ik ook, ik baal er alleen van dat ik voor de variant met een gekruld snoer heb gekozen. Daardoor is koptelefoon wat uit balans, helemaal als je net als ik staat mee te deinzen in de booth .
Ik ben ook nog steeds aan t kijken wat ik voor koptelefoon zal gaan halen en twijfel enorm tussen de HD25 en Pioneer HDJ2000. Die pioneer is wel erg duur vind ik, erg zwaar maar hij zit wel heerlijk, en geluid is echt super. Sluit echt goed af ook. De Sennheiser is daarentegen weer lekker licht. Keuze's, keuze's...
Eigenlijk zou er een HD25 moeten zijn die wel over je oren valt. @ Hierboven, thnx voor de tip, mocht ik voor de HD25 gaan dan neem ik die met een recht snoer!

[edit]

Heb net nieuwe mix online gegooid, feedback is altijd welkom!
[Soundcloud: http://soundcloud.com/elayz/elayz-just-mixing-08-02-2011]

[ Voor 8% gewijzigd door ElayZ op 08-02-2011 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 22:09
Vandaag de Numark Mixtrack Pro binnengekregen!

Gebruik het icm Traktor op de Macbook Pro, en ik ben er echt blij mee!
Heb er een middagje mee lopen klooien en ik vind het zeker leuk!
Moet wel nog wat meer muziek uit mijn genre zoeken en een hoop oefenen,
Maar ik zie wel waar het schip strand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k4kl44s
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-08 15:05
Hee, Ik voel me al een langere tijd aangetrokken tot het DJ worden, mede doordat een paar vrienden en kennissen ook draaien, en ik denk dat ik er wel enig gevoel voor heb.
Nu heb ik wat rond gekeken bij verschillende fora, DJ sites en webshops, voor verschillende gears.
En heb ik een paar setjes geselecteerd die binnen een haalbaar budget liggen en genoeg features hebben om een tijdje (1-2 jaar) zoet mee te zijn.
Mijn budget ligt ongeveer rond 600 euro, dus Pioneer ligt ver buiten mijn bereik, alleen zijn mijn vrienden erg huiverig voor Numark en Reloop (om maar eens een paar budget merken te noemen).
2e hands zal er zeker wat te krijgen zijn, maar persoonlijk ben ik nogal huiverig om via marktplaats o.i.d. te kopen.
Wat ik gevonden heb:
CD-Spelers:
-Numark NDX400
-Gemini CDJ600
Mixer:
-Reloop RMX20 Blackfire
-Reloop RMX30 Blackfire (al lijkt een 3e kanaal mij nog niet echt nodig als beginner)
-Numark M4(hier idem)
-Numark M3
-Numark M2
Ik ben op zoek naar jullie ervaringen met deze apparatuur en jullie advies over mijn keuzes.

mvg. Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:32
Tja, schroom niet om net een trapje meer uit te geven, in de orde van €800 - €1000 dan koop je toch wel net iets kwalitatievere gear en niet onbelangrijk, het behoudt z'n waarde ook een stuk beter. :)

Verder is een 3 kanaals mixer toch wel erg handig, mocht je ooit je computer, een extra apparaat wat dan ook aansluiten dan kan dat gewoon. Je zal niet de eerste zijn die een kanaal tekort komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Wat Sjoewe zegt.

Was er nog iemand bij de DDJT-T1 demo bij Tonecontrol vanavond?

[ Voor 67% gewijzigd door Ome_Les op 09-02-2011 22:53 ]

...:::everybeat.nl

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:08
Extreme smell schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:02:
Vandaag de Numark Mixtrack Pro binnengekregen!

Gebruik het icm Traktor op de Macbook Pro, en ik ben er echt blij mee!
Heb er een middagje mee lopen klooien en ik vind het zeker leuk!
Moet wel nog wat meer muziek uit mijn genre zoeken en een hoop oefenen,
Maar ik zie wel waar het schip strand.
Vraagje, krijg jij je geluid werkend vanuit je Macbook? Ik heb er een subwoofer op aan moeten sluiten om geluid te krijgen :S

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ome_Les schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:52:
Wat Sjoewe zegt.

Was er nog iemand bij de DDJT-T1 demo bij Tonecontrol vanavond?
Nee, maar ik hoorde dat i4-muzique ze ook al binnen had, dus misschien van het weekend eens binnen lopen. Persoonlijk lijkt het me niets (je bent je toetsenbord kwijt, achterlijk), maar proberen is altijd leuk. :9

Tesla Model Y RWD (2024)

• Extreme smell
Michie23 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 09:40:
[...]

Vraagje, krijg jij je geluid werkend vanuit je Macbook? Ik heb er een subwoofer op aan moeten sluiten om geluid te krijgen :S
Bij mij werkte alles in 1 keer. Ik heb output 1 van de Mixtrack op mijn Z5500 aangesloten en het werkte in 1 keer. Hoe heb jij het dan aangesloten? En wat bedoel je met eerst een subwoofer aansluiten voor het werkt?

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
--MeAngry-- schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:41:
[...]

Nee, maar ik hoorde dat i4-muzique ze ook al binnen had, dus misschien van het weekend eens binnen lopen. Persoonlijk lijkt het me niets (je bent je toetsenbord kwijt, achterlijk), maar proberen is altijd leuk. :9
Ik lees dat dus vaker: "je bent je toetsenbord kwijt, belachelijk/achterlijk". Ik vind deze opmerking zelf minstens zo belachelijk, aangezien je gewoon de keuze hebt om de controller over je laptop te schuiven. Je bent dit niet verplicht hoor. Ik heb zelf een S4, en heb niets met de controllers van Pio, maar op deze bekrompen gedachtengang moet ik dan toch even reageren.

• Michie23
Extreme smell schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:12:
[...]

Bij mij werkte alles in 1 keer. Ik heb output 1 van de Mixtrack op mijn Z5500 aangesloten en het werkte in 1 keer. Hoe heb jij het dan aangesloten? En wat bedoel je met eerst een subwoofer aansluiten voor het werkt?
Line out naar geluidskaart v mac maar dan hoorde ik niets. Toen line out naar subwoofer waar m'n speakers op aangesloten zijn zeg maar. Probleem is dus dat ik geen direct geluid hoor indien naar mac aangesloten, hij neem echter wel probleemloos op.

• --MeAngry--
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

bram1984 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:42:
[...]

Ik lees dat dus vaker: "je bent je toetsenbord kwijt, belachelijk/achterlijk". Ik vind deze opmerking zelf minstens zo belachelijk, aangezien je gewoon de keuze hebt om de controller over je laptop te schuiven. Je bent dit niet verplicht hoor. Ik heb zelf een S4, en heb niets met de controllers van Pio, maar op deze bekrompen gedachtengang moet ik dan toch even reageren.
Daar heb je ook wel gelijk in, maar als je zoiets bedenkt dan vraag ik me echt af met welk doel het is gedaan. Het lijkt in mijn ogen namelijk op innoveren om te innoveren, en dat is niet simpel napraterij. ;)

Maar goed, misschien handig voor booths waar je heel weinig ruimte hebt inderdaad. :)
Michie23 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:21:
[...]

Line out naar geluidskaart v mac maar dan hoorde ik niets. Toen line out naar subwoofer waar m'n speakers op aangesloten zijn zeg maar. Probleem is dus dat ik geen direct geluid hoor indien naar mac aangesloten, hij neem echter wel probleemloos op.
Waarom wil je het geluid uit je controller doorlussen naar je Mac? In je Mac zit een geluidskaart, maar in je controller ook, dan gebruik je die toch? Je mac en de controller praten helemaal over USB, daar hoeft geen audiokabel aan te pas te komen hoor. :)

[ Voor 28% gewijzigd door --MeAngry-- op 10-02-2011 14:39 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
k4kl44s schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:08:
Hee, Ik voel me al een langere tijd aangetrokken tot het DJ worden, mede doordat een paar vrienden en kennissen ook draaien, en ik denk dat ik er wel enig gevoel voor heb.
Nu heb ik wat rond gekeken bij verschillende fora, DJ sites en webshops, voor verschillende gears.
En heb ik een paar setjes geselecteerd die binnen een haalbaar budget liggen en genoeg features hebben om een tijdje (1-2 jaar) zoet mee te zijn.
Mijn budget ligt ongeveer rond 600 euro, dus Pioneer ligt ver buiten mijn bereik, alleen zijn mijn vrienden erg huiverig voor Numark en Reloop (om maar eens een paar budget merken te noemen).
2e hands zal er zeker wat te krijgen zijn, maar persoonlijk ben ik nogal huiverig om via marktplaats o.i.d. te kopen.
Wat ik gevonden heb:
CD-Spelers:
-Numark NDX400
-Gemini CDJ600
Mixer:
-Reloop RMX20 Blackfire
-Reloop RMX30 Blackfire (al lijkt een 3e kanaal mij nog niet echt nodig als beginner)
-Numark M4(hier idem)
-Numark M3
-Numark M2
Ik ben op zoek naar jullie ervaringen met deze apparatuur en jullie advies over mijn keuzes.

mvg. Klaas
Ik zou wachten totdat je iets meer budget hebt, wat sjouwe al zegt, dat behoud zn waarde als je het ooit weer wil verkopen als je nog een stap hoger wil.
Marktplaats zou ik idd ook niet snel kopen omdat je nooit weer waar het gestaan heeft, wel opvallend is dat iedereen erbij zet: weinig gebruikt, zgan en altijd thuis gebruikt blablabla...
Nou is natuurlijk niet alles slecht hoor, gewoon goed zoeken.

Wat je zou kunnen doen is bij winkels informeren naar winkel-demo modellen voor een goeie prijs.
Die zijn dan wel gebruikt maar niet afgeragt.
Maar dan nog denk ik dat je beter uit bent met een paar 2e hands Pioneer CDJ-1000MK3's dan een nieuwe low-budget numark of vergelijkbare crap.
Of een nieuw Pioneer setje maar dan een stapje lager bv: http://www.tonecontrol.nl...set-2-x-cdj-350--djm-350/

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
crack_en_hack schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:44:
[...]

Ik zou wachten totdat je iets meer budget hebt, wat sjouwe al zegt, dat behoud zn waarde als je het ooit weer wil verkopen als je nog een stap hoger wil.
Marktplaats zou ik idd ook niet snel kopen omdat je nooit weer waar het gestaan heeft, wel opvallend is dat iedereen erbij zet: weinig gebruikt, zgan en altijd thuis gebruikt blablabla...
Nou is natuurlijk niet alles slecht hoor, gewoon goed zoeken.

Wat je zou kunnen doen is bij winkels informeren naar winkel-demo modellen voor een goeie prijs.
Die zijn dan wel gebruikt maar niet afgeragt.
Maar dan nog denk ik dat je beter uit bent met een paar 2e hands Pioneer CDJ-1000MK3's dan een nieuwe low-budget numark of vergelijkbare crap.
Of een nieuw Pioneer setje maar dan een stapje lager bv: http://www.tonecontrol.nl...set-2-x-cdj-350--djm-350/
Tja, dan kom je even met een setje aanzetten dat ruim het dubbele van z'n budget kost.

Goed zoeken op marktplaatsis the key. Heb ik ook al mijn spulletjes vandaan. Gewoon letten op de stijl waarmee de advertentie is geschreven: Is het fatsoenlijk Nederlands, ziet de post en de foto's er goed uit. Mailt hij/zij snel terug? Grote kans dat het allemaal prima is dan :).

• bram1984
Tja Pio is daarnaast sowieso zwaar overpriced. Die "beginnersset" is gewoon lachwekkend geprijsd.

Ik ben geen voorstander van het beginnen met een MIDI controller, maar voor één CDJ-350 (let op: het "instapmodel" van Pioneer) kun je al een complete controller met software kopen. De verleiding wordt bijna te groot.

edit: Die 350 set voor € 1599,-. Haha, dat is toch gewoon van de zotte? En dan heb je ook nog eens 2 miezerige kanaaltjes, kom op zeg. Het valt me dan nog mee dat er MIDI ondersteuning op zit, maar daar zullen ook wel weer beperkingen in zitten.

[ Voor 28% gewijzigd door bram1984 op 10-02-2011 15:22 ]

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
k4kl44s schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:08:
Hee, Ik voel me al een langere tijd aangetrokken tot het DJ worden,

...

mvg. Klaas
Heb je er al overna gedacht om met een midi-controller te draaien?
Dan heb je je mixer en decks in 1 console zitten. Geen geneuzel met CD's of platen. Gewoon muziekbestanden in je decks laden op een digitale manier.
Traktor, Serato of Virtual DJ zijn prima programma's om mee te draaien.

Je bespaart op deze manier een hele bult geld :)

Soundcloud

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 01:07
De Reloop IQ2+ is een betere mixer en daar 2 Reloop RMP-2 cd-spelers op is het een leuk beginnerssetje. Vooral 2ehands. Goedkopere spul van Reloop raad ik altijd af, het blijven dozen schuivers :)

• --MeAngry--
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Whyte schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:13:
[...]

Tja, dan kom je even met een setje aanzetten dat ruim het dubbele van z'n budget kost.

Goed zoeken op marktplaatsis the key. Heb ik ook al mijn spulletjes vandaan. Gewoon letten op de stijl waarmee de advertentie is geschreven: Is het fatsoenlijk Nederlands, ziet de post en de foto's er goed uit. Mailt hij/zij snel terug? Grote kans dat het allemaal prima is dan :).
Precies, heb m'n VCI-100 daar destijds ook vanaf gehaald, was de enige plek waar ik namelijk een zwarte kon vinden. Overlay en firmware-kit besteld op DJTT en voor onder de 400 euro had ik een betere controller dan degene waar ze nieuw in de winkel nog 550 euro voor vroegen.

Ha, daar is het eindelijk allemaal: Traktor 2

[ Voor 7% gewijzigd door --MeAngry-- op 10-02-2011 16:16 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
--MeAngry-- schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:48:
[...]

Ha, daar is het eindelijk allemaal: Traktor 2
Maar nu komt de grote hamvraag, is Traktor 2 compatible met een Audio4DJ O-)

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Verwijderd

De filmpjes van Traktor 2 zien er vet uit in ieder geval!
Ben benieuwd wat een upgrade van Traktor pro gaat kosten en of ik nog wat aan de Traktor bible, die ik nog binnen moet krijgen, heb als ik de upgrade zou doen.

Vanmiddag de Kontrol X1 op de deurmat gekregen, daar kan je denk ik écht iemand mee doodslaan!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Mobb_Deep schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:30:
[...]

Maar nu komt de grote hamvraag, is Traktor 2 compatible met een Audio4DJ O-)
Waarom niet? :? |:(

Maar heel fijn nieuws: Gratis Traktor Pro 2 voor de Kontrol S4 bezitters!!!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Als je op t forum van NI kijkt, daar bevestigd een moderator dat je een Audio 4/8 gewoon kunt gebruiken.

Upgrade van TSP naar TSP2 kost maar 69eu :D

• rhodium
Wat is er zo bijzonder dan aan de Audio4DJ dat die niet zo kunnen werken met traktor 2 :/ zelfs mijn Audio Kontrol 1 werkt met traktor pro.... verwacht ook niet anders, zijn der eigen producten.

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Hmm.. Ik zie dat ik hem hier nog niet geplaatst heb:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5299/5433848407_5eba96d53c_z.jpg

Wie hem herkent, mag het zeggen. ;)

Tonecontrol had een demo avondje gisteren. Klik de foto voor meer impressies van de avond.

• kaos001
Jeroen Groenendijk!

Soundcloud

• --MeAngry--
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Haha, die had er duidelijk wel zin in. :P

Wel erg relaxed trouwens, de gratis Traktor Pro 2 upgrade voor Kontrol S4 gebruikers. Maar ik had eigenlijk niet anders verwacht. Anders hadden ze twee producten parallel moeten upgraden. Desalniettemin erg goed nieuws!

Mijn Kontrol S4 ligt sinds vanavond bij de customs hier in Nederland, ik ben benieuwd voor hoe lang, maar ik hoop dat hij volgende week bezorgd gaat worden.

Tesla Model Y RWD (2024)

• kaos001
Die S4, leuk ding, maar snap niet hoe ik daar in godsnaam mee zou moeten scratchen. Klein jogwheeltje, rare positie, of ben ik het maar?

Soundcloud

• rhodium
Wie?
kaos- schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:51:
Die S4, leuk ding, maar snap niet hoe ik daar in godsnaam mee zou moeten scratchen. Klein jogwheeltje, rare positie, of ben ik het maar?
Daarvoor heb je turntables of heb ik dat nu verkeerd?

[ Voor 52% gewijzigd door rhodium op 10-02-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Precies, mij zul je er ook niet mee zien scratchen. Heel ander soort DJ als je het mij vraagt. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

cool, ik zie dat traktor scratch pro 2 dus ook gewoon met de 'oude' audiodj8 te gebruiken is!!!!! Ik hoef dus niks te upgraden :) Misschien ooit nog een keer nieuw vinyl maar verbazingwekkend blijven die behoorlijk lang meegaan (jaartje, terwijl ik wekelijks een paar uur draai)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik in ieder geval weer wat om naar uit te kijken en naar toe te werken.
Als ik het voor elkaar krijg tenminste 1 set van 60 minuten in elkaar te draaien met 10 positieve comments dan doe ik mezelf in april wat nieuwe software cadeau :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Traktor Pro 2 zoveel anders dan S4 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Heb even het filmpje bekeken van Traktor 2.
Zo vreselijk veel verschil zit er niet in moet zeggen.
Coloured waveforms zijn grappig, hats en kicksdrums die verschillende kleuren krijgen, goede move.
Voor de rest vind ik het tegenvallen.
Ik reflecteer het ook op mijn eigen ding natuurlijk. Ben zelf meer van de standaard 2 platen aan elkaar mixen met wat effecten en loops. Traktor 2 gaat wat extra's betreft echt ontzettend ver.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:31:
Is Traktor Pro 2 zoveel anders dan S4 dan?
s4 = controller
traktor pro2 = software

Niet te vergelijken dus. Zo te zien is traktor pro 2 gratis voor s4 bezitters.

Ik ben toch blij dat ze niet al te veel hebben veranderd aan de hardware & software. Final Scratch -> traktor Scratch was bijvoorbeeld echt een behoorlijke omslag, NI had ons ook kunnnen naaien met nieuwe timecoded vinyl en andere hardware eisen. Ik vind dus dat ze het prima doen. en de 'oude' audio 8 dj's zijn volgens mij even goed als de nieuwe versies. Verbetering vind ik wel de midi in & output overigens. Niet dat ik daar ooit iets mee zou doen.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikie schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:37:
[...]
s4 = controller
traktor pro2 = software
S4 = controller en Traktor S4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Michie23 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:21:
[...]

Nee, je sluit nu in feite een line-out op een line-out aan. Je zou hem wel op de line-in aan kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Extreme smell schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:15:
[...]

Nee, je sluit nu in feite een line-out op een line-out aan. Je zou hem wel op de line-in aan kunnen sluiten.
Ik sluit m aan op de line in van m'n desktop maar dan geen geluid uit de speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Michie23 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:26:
[...]

Ik sluit m aan op de line in van m'n desktop maar dan geen geluid uit de speakers
Staat je line-in wel "aan" ? staat het volume hoog genoeg?
Geen idee om rechtstreeks vanuit je mixtrack pro een stereo kabel te trekken naar je speakers?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikie schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:37:
[...]

s4 = controller
traktor pro2 = software

Niet te vergelijken dus. Zo te zien is traktor pro 2 gratis voor s4 bezitters.
Wel te vergelijken, want ik heb het over de S4 software. .Ik vraag me af wat naast de colourized waveforms het verschil is met Pro S4. Volgens mij bar weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Walkthrough video van Ean Golden, hij legt ook uit wat de verschillen met de S4-software zijn.

Overigens vind ik het raar dat Ean en iedereen hier roept dat alle S4-owners een gratis upgrade krijgen, terwijl er op de Pricing pagina een upgrade staat voor S4-owners, en dat alleen S4-owners die daarvoor al Traktor Scratch hadden een gratis upgrade krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Dat gaat over 'Scratch' Pro 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Vandaar :) Al die namen ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:24:
[...]

Wel te vergelijken, want ik heb het over de S4 software. .Ik vraag me af wat naast de colourized waveforms het verschil is met Pro S4. Volgens mij bar weinig.
Er zijn verder volgens mij inderdaad ook geen verschillen.
Traktor 2 == Traktor S4 software, in mijn ogen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tsunami schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 18:23:
[video]
Walkthrough video van Ean Golden, hij legt ook uit wat de verschillen met de S4-software zijn.

Overigens vind ik het raar dat Ean en iedereen hier roept dat alle S4-owners een gratis upgrade krijgen, terwijl er op de Pricing pagina een upgrade staat voor S4-owners, en dat alleen S4-owners die daarvoor al Traktor Scratch hadden een gratis upgrade krijgen.
Dat zou echt bullshit zijn. Helemaal als de software wel bij de nieuwe S4's geleverd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:13
;(

* KillaZ moet helaas wegens tijd en ruimte gebrek zijn ondergeschoven hobby stoppen

Ben gaan samenwonen, fulltime gaan werken en heb niet meer de ruimte of de tijd om tracks te luisteren en eens lekker te gaan draaien.

Zeker als je dan bij familie staat om het nieuwe spul (zon DJM 2000 is echt te overdreven 8)7 ) uit te proberen baal je toch....maar het is niet anders.

Spullen zijn nagenoeg allemaal weg, op mijn controller na.
Iemand interesse in mijn midi controller (Reloop DJ IE 2) ---> DM!

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
bram1984 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:54:
[...]

Dat zou echt bullshit zijn. Helemaal als de software wel bij de nieuwe S4's geleverd zit.
Met jouw post begon ik toch weer te twijfelen, maar volgens mij snap ik hem nu:
  • Alle S4-eigenaren krijgen een gratis update naar Traktor Pro 2
  • S4-eigenaren die daarvoor al Traktor Scratch hadden krijgen een gratis update naar Traktor Scratch Pro 2
  • S4-eigenaren die geen Traktor Scratch hebben kunnen voor 130 euro upgraden naar Traktor Scratch Pro 2
En de verschillen met Traktor Pro S4 zijn dus wat user interface-dingen, de gekleurde waveforms, 4 nieuwe effecten, en dat als je een loop kopieert naar een sample deck, dat de filter-instelling dan ook wordt gekopieerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Gelukkig. Als je enkel de S4 (zonder timecode) dus gebruikt, heb je aan de gratis update genoeg? Begrijp ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Klopt, Scratch is alleen nodig voor timecode.

Ook wel jammer dat de externe voeding bij de Audio 10 verplicht is, alhoewel aan de andere kant een extra veiligheid, als je laptop uitvalt kan je direct door blijven gaan met Thru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Ik weet t niet, maar mijn laptop hoeft niet aan te staan als ik alleen met vinyl draai. Voor de duidelijkheid, me audio4dj zit er dan gewoon tussen... Dus waar is dat thru dan precies voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:22

Stoney3K

Flatsehats!

Mobb_Deep schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 04:08:
Dus waar is dat thru dan precies voor?
Die kun je gebruiken om je vinyl / CDJ's (ja, timecode CD's kan immers ook) door te lussen naar je mengpaneel zonder dat je een enorm arsenaal aan Y-splitters nodig hebt. Als je dan met platen wil draaien, hoef je dat alleen maar op je mixer even om te gooien.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook hetgeen wat hij zegt, echter zonder "technische" uitleg;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Stoney3K schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:19:
[...]

Die kun je gebruiken om je vinyl / CDJ's (ja, timecode CD's kan immers ook) door te lussen naar je mengpaneel zonder dat je een enorm arsenaal aan Y-splitters nodig hebt. Als je dan met platen wil draaien, hoef je dat alleen maar op je mixer even om te gooien.
Wacht, dus het nieuwe systeem vervang de y-cables dus? Dus draaitafels direct op de audio 6 /10 dj en gaan met die banaan? Of heeft ie dan nog steeds voeding nodig?

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien mn verkoop nog niet al te hard van stapel loopt, plaats ik het bericht hier maar even:
Ik ben op zoek naar een traditionele dj-set; (3 kanaals mixer) 2 cd-spelers/ 2 draaitafels, Traktor Scratch Pro en evt een midicontrollertje erbij. Op het moment bezig in een Allen & Heath Xone DX, echter mis ik het ouderwets mixen.

De Xone DX is van mei afgelopen jaar, is slechts 3x buitenshuis gebruikt en komt samen met (bijgeleverde) Serato Itch, Traktor Pro en een Technics RP-DJ1200, en evt mijn Magma digi bagpack (slechts 1x gebruikt). Ben jij dus opzoek naar een totaaloplossing en wil je van je oude set, laat dit me dan even weten. Natuurlijk behoort het ook tot de mogelijkheid om ipv te ruilen, de apparatuur te kopen. Richtprijs daarvoor (Xone Dx, Traktor Pro, Serato Itch, Technics RP-DJ1200 &Magma digi bagpack) €1090. (Foto: http://djdvine.com/images/xone_dx_traktor_pro.jpg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:19:
Aangezien mn verkoop nog niet al te hard van stapel loopt, plaats ik het bericht hier maar even:
Ik ben op zoek naar een traditionele dj-set; (3 kanaals mixer) 2 cd-spelers/ 2 draaitafels, Traktor Scratch Pro en evt een midicontrollertje erbij. Op het moment bezig in een Allen & Heath Xone DX, echter mis ik het ouderwets mixen.

De Xone DX is van mei afgelopen jaar, is slechts 3x buitenshuis gebruikt en komt samen met (bijgeleverde) Serato Itch, Traktor Pro en een Technics RP-DJ1200, en evt mijn Magma digi bagpack (slechts 1x gebruikt). Ben jij dus opzoek naar een totaaloplossing en wil je van je oude set, laat dit me dan even weten. Natuurlijk behoort het ook tot de mogelijkheid om ipv te ruilen, de apparatuur te kopen. Richtprijs daarvoor (Xone Dx, Traktor Pro, Serato Itch, Technics RP-DJ1200 &Magma digi bagpack) €1090. (Foto: http://djdvine.com/images/xone_dx_traktor_pro.jpg)
Nog steeds niet verkocht? :o

Koptelefoon overigens niet nodig?

Kun je op die DX overigens niet gewoon "ouderwets" mixen door de sync knop niet te gebruiken? Enige verschil is dan de grotere CDJ platter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bram: Nee ik heb een Sennheiser HD-25 die de voorkeur geniet. Je kunt er ouderwets mee mixen, maar zoals je zelf al aangeeft, zijn de platters een stuk kleiner. Het is dat ik hem te prijzig vind om te houden als mixer/fx-controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Erikie schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:04:
[...]

Wacht, dus het nieuwe systeem vervang de y-cables dus? Dus draaitafels direct op de audio 6 /10 dj en gaan met die banaan? Of heeft ie dan nog steeds voeding nodig?
de Audio 6 heeft een optionele voeding, de Audio 10 heeft een verplichte voeding. Volgens mij ook ergens gelezen dat daarbij gewoon RCA-kabels worden meegeleverd ipv multi-core kabels, maar dat kan ik zo niet terug vinden. In ieder geval werkt dat grapje met door kunnen draaien zonder laptop volgens mij alleen met phono op de Audio 4 en 8, ik kon het in ieder geval niet werkend krijgen met line (wat op zich logisch is, aangezien ze zeggen dat je op je mixer naar phono moet switchen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:40
Zijn hier veel mensen die de "ouderwetse" manier preferen? Ikzelf ben een beetje van de oude stempel en draai liever met vinyl of timecode. Ik hoef daar verder niet over te discussieren, maar ben wel benieuwd naar wat anderen vinden.

Gezien vinyl op bepaalde vlakken nog meerwaarde bied en feitelijk een CDJ niet meer kan doen dan een controllerDJ maar wel tegen hogere kosten, vermoed ik dat vinyl mogelijk de CD nog gaat overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
vlaaing peerd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:46:
Zijn hier veel mensen die de "ouderwetse" manier preferen? Ikzelf ben een beetje van de oude stempel en draai liever met vinyl of timecode. Ik hoef daar verder niet over te discussieren, maar ben wel benieuwd naar wat anderen vinden.

Gezien vinyl op bepaalde vlakken nog meerwaarde bied en feitelijk een CDJ niet meer kan doen dan een controllerDJ maar wel tegen hogere kosten, vermoed ik dat vinyl mogelijk de CD nog gaat overleven.
Ik ben van mijn CDJ's overgestapt naar een S4, en ik wil nooit meer terug. Totale en ultieme controle. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
vlaaing peerd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:46:

Ik. Ik heb nog maar enkele sets van controller-DJ's gehoord waarvan ik de meerwaarde kon inzien. Een goede selectie en daarmee het neerzetten van overtuigende sfeer is nog altijd het belangrijkste. Ik ben zelfs de laatste tijd weer gewoon echt vinyl gaan kopen, om aan wat exclusieve dingen te komen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Een controller hoeft voor het publiek niet zozeer een meerwaarde te zijn, maar meer voor de DJ, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Sjoewe meer doelt op dingen als draaien van met 4 decks, loopjes, acapella's eroverheen gooien etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Waarom zou ik m'n huidige setup dan vervangen voor iets wat geen meerwaarde brengt?
Bovendien begon jij over 'totale en ultieme controle' ;)

Ik zeg slechts dat ik dusver in de afgelopen twee jaar heleboel argumenten voor controllers heb gehoord, maar zelden iemand heb gehoord die vervolgens ook dat kon verwerken in z'n sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 10:16
Klopt, maar mensen hebben het bij controllers vaak over live remixen, meer tijd om effecten te gebruiken etc. maar ik zie het ook te vaak gebruikt worden omdat mensen simpelweg niet kunnen beatmixen. (Ookal lopen ze vaak alsnog tegen de lamp want je zult wel een beetje knap "draai/ritmegevoel" moeten hebben om wat knaps neer te zetten)

Maar het live remixen en alles in die trant gebeurd niet veel bij de sets die ik tot nu toe gehoord hebt, en het grote gevaar van samplen, en effecten is dat het te veel word toegepast, en dat kan het originele nummer totaal verpesten/verkrachten. De filmpjes van b.v. Ean Golden zijn leuk, maar hier ga je niet een set van 5 uur neerzetten, en dit word meestal in elkaar gezet, niet echt een spontane on the fly remix.

Ik ben ook van de oude stempel, draai met TT's en Traktor scratch. Ik hou van vinyl en misschien oudbolig maar ik blijf er voorlopig bij, Al zit ik wel te dubben om 1/2x een X1 erbij te doen.

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik vind overigens best dat je met een MIDI-controller 'gewoon' twee plaatjes aan elkaar mag mixen hoor, alleen als ik dat wil doen blijf ik liever met m'n SL's pielen. Ik probeer m'n laptop zo min mogelijk te gebruiken als ik met Scratch draai, anders zit je de hele avond op zo'n scherm te turen en dan kom ik niet lekker in m'n comfort zone. Het heeft iets hypnotisch voor mij om de hele tijd met een echt en onwillig apparaat zoals een draaitafel in de weer te zijn, dan raak je op een gegeven moment echt in een soort flow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoewe schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:20:
Ik zeg slechts dat ik dusver in de afgelopen twee jaar heleboel argumenten voor controllers heb gehoord, maar zelden iemand heb gehoord die vervolgens ook dat kon verwerken in z'n sets.
Dat is ook juist de reden waarom ik van mijn DX af wil en weer terug wil naar cd/tt's. Probleem dat ik ondervindt is dat je live over het algemeen of niet kunt improviseren of geen toevoegingen kunt doen (in dat geval kies ik dus voor de laatste optie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Waarom zou ik m'n huidige setup dan vervangen voor iets wat geen meerwaarde brengt?

Dat jij geen cuepoints hoort, wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Met vinyl (dus zonder timecode) krijg jij dat echt niet voor elkaar. Loops ook niet..

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Y6bapWp-4k0]

[ Voor 72% gewijzigd door RaZ op 15-02-2011 18:48 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984

Ik zeg toch ook niet dat het geen meerwaarde brengt? Het brengt meer meerwaarde voor de DJ, dan voor het publiek. Ik kan nu tig meer dingen die ik ooit zal kunnen op een mixer en 2 of zelfs 4 decks. Als een plaat loopt, dan loopt ie. Ik bepaal nu zelf volledig wanneer ik een plaat uitmix, of gewoon nog 20 minuten op de achtergrond door laat lopen, om maar iets te noemen. Uiteraard kan dit ook via workarounds op een stel decks met bijvoorbeeld een X1, maar dan kies ik toch liever voor het gemak van mijn S4.
Chef_v_leeuwen schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:24:
Klopt, maar mensen hebben het bij controllers vaak over live remixen, meer tijd om effecten te gebruiken etc. maar ik zie het ook te vaak gebruikt worden omdat mensen simpelweg niet kunnen beatmixen. (Ookal lopen ze vaak alsnog tegen de lamp want je zult wel een beetje knap "draai/ritmegevoel" moeten hebben om wat knaps neer te zetten)
Daar ben ik het volledig mee eens en daar schuilt ook meteen het gevaar in voor beginnende DJ's. Ik ben dan ook geen voorstander van het kopen van een controller als je eerste setup.
Sjoewe schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:33:
Ik vind overigens best dat je met een MIDI-controller 'gewoon' twee plaatjes aan elkaar mag mixen hoor, alleen als ik dat wil doen blijf ik liever met m'n SL's pielen. Ik probeer m'n laptop zo min mogelijk te gebruiken als ik met Scratch draai, anders zit je de hele avond op zo'n scherm te turen en dan kom ik niet lekker in m'n comfort zone. Het heeft iets hypnotisch voor mij om de hele tijd met een echt en onwillig apparaat zoals een draaitafel in de weer te zijn, dan raak je op een gegeven moment echt in een soort flow.
Als je dat wilt doen, moet je inderdaad geen controller kopen. Buiten het prijspunt om heb ik ervoor gekozen omdat ik gemakkelijk overal met 4 decks kan draaien, en de beschikking over super uitgebreide loopmogelijkheden en veel effecten heb.

Het is gewoon tof om een plaat (buiten de climax van de plaat zelf om) d.m.v. loops e.d. tot iets te kneden waardoor ie gewoon lekker in je mix past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Vreselijk vette set van Shiftee op die youtube-link.
Beetje shady opstelling zo, verbaast me dat de naald niet overspringt. Of de naalden moeten zo zwaar staan dat je je timecode-vinyl na de avond meteen weg kan gooien.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
De meeste gasten die scratchen zijn vaak überhoud niet naald-vriendelijk. :)
Traktor detecteerd als de naald skipt, hierdoor hoor je het niet :). Als je zo met normale vinyl's staat te draaien heb je wel een flink probleem :P.

Gasten als shiftee, kentaro, A-trak, dat zijn gasten die echt nieuwe muziek maken, (uiteraard zijn er nog wel een aantal). Maar het gros weet er niet alles uit te halen. Sommige gasten komen echt met een bult gear op de proppen en doen er totaal niets mee op een paar hotcue's na.

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:34:
@Bram: Nee ik heb een Sennheiser HD-25 die de voorkeur geniet. Je kunt er ouderwets mee mixen, maar zoals je zelf al aangeeft, zijn de platters een stuk kleiner. Het is dat ik hem te prijzig vind om te houden als mixer/fx-controller.
Als het nu een 4D was inplaats van een XD. Tevens is die XD al voor 870 nieuw te krijgen, dus je moet echt een gek tegenkomen die het wilt kopen. Is het niet een flinke miskoop geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat om het geheel incl Traktor pro, de technics rp-dj1210 en de magma digibag pack. Plus er zit nog garantie op, dus het lijkt me qua prijs wel oké;) zowel de dx als de technics als de magma zijn zgan nieuw.

Edit: ja toen ik hem heb gekocht was die nog 1200

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat beginnende DJ's tegenwoordig sowieso sneller naar controllers grijpen.
Myself included, het is voor mij vooral een kwestie van geld en ruimte gebrek geweest.

Uiteindelijk heb ik mijn mp3 e2 controller al na 2 maanden geruild voor een vci-100, audio 2 dj en laatst een x1 erbij.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik veeeeel liever 2 TT's zou hebben en een mixer.

Ten eerste is het gewoon veel mooier om te zien maar daarnaast grijp ik nu constant naar de sync knop en vertrouw ik op traktor's auto beatgrid.
Nu dat ik weet dat ik dit een leuke hobby vind zou ik veel liever alles inwisselen voor een basic TT set en mijn oren eens leren gebruiken ipv de software alles voor me te laten doen want, ik leer hier echt helemaal niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Midi met Traktor is een hele andere manier van draaien, je hebt meer hulpmiddelen, maar ook veel meer mogelijkheden. De tijd die je bespaard met de sync-knop ben je volledig kwijt om traktor volledig te kunnen benutten.

Ik vind persoonlijk het beatmatchen in traktor moeilijker dan met platenspelers. Je mist toch het fysieke bij midi. Maar dat zou wel persoonlijk zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Dat is inderdaad persoonlijk ja...

Maar ik ben ook begonnen met een Hercules RMX puur omdat ik dat ding toen die tijd voor €250 kocht nog even een stanton dj pro2000 erbij van € 70 ofzo en gaan met die handel, vervolgens nog een Reloop Digital Jockey2 er bij gekocht en een 4 decks setup gefixed. Toen de midicontrollers de deur uit en 2x sl1210mk2 gekocht (beste aankoop van het jaar 2010!)

Nu ben ik pas de basics onder de knie aan het krijgen en persoonlijk vind ik het leuker zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:32:
[...]

Uiteindelijk heb ik mijn mp3 e2 controller al na 2 maanden geruild voor een vci-100, audio 2 dj en laatst een x1 erbij.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik veeeeel liever 2 TT's zou hebben en een mixer.

[...]
Dat klinkt heel erg als hoe ik nu door m'n apparatuur ga, alleen komt er door omstandigheden nu een Traktor S4. :)

Oh ja, en omdat ik het beloofd heb, hier mijn (hersen)spinsel van vanavond:

Qonstrukt Dance - Livemix (house => top 40)

Pryda - Miami to Atlanta
John Dahlbäck feat. Elodie - Bingo
Tensnake - Coma Cat (Round Table Knights Remix)
Dimitri Vegas, Like Mike, Dada Life & Tara McDonald - Tomorrow (Vocal Club Mix)
Roy Gates - I Am the Music (Sunshine Remix)
Sander van Doorn feat. Carol Lee - Love is Darkness (Original Mix)
Afrojack feat. Eva Simons - Take over Control (Extended Vocal Mix)
Bellatrax & Tina Cousins - Can't Hold Back (Classic Mix)
Dr. Kucho! - Funkatron
Stars On 45 - Stars On 45 (2011 Addy van der Zwan Remix)
Milk and Sugar vs Vaya Con Dios - Hey (Nah Nah Nah) (Milk and Sugar Extended Mix)
Ian Carey feat. Snoop Dogg & Bobby Anthony - Last Night (Extended Mix)
Duck Sauce - Barbra Streisand (Original Mix)
Martin Solveig & Dragonette - Hello (Club Edit)
Alex Gaudino - I'm In Love (Original Extended Mix)
The Black Eyed Peas - Don't Stop the Party

Ah, m'n S4 heeft de douane verlaten, ben nu wel erg benieuwd wat het me gaat kosten aan de deur.

[ Voor 43% gewijzigd door --MeAngry-- op 15-02-2011 23:57 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet meer of ik het ooit al eens gevraagd heb in dit topic maar, anders nogmaals.

Ik wil al een tijdje een MBP 13". Nu ben ik aan het wachten op de nieuwe die, hopelijk, snel uitkomt.
De voornaamste reden voor 13" is dat het ding lekker compact is, mijn huidige 15" BTO compal vind ik gewoon te groot en te lomp voor het dagelijkse internetten.

Is Traktor pro een beetje bruikbaar op een 13" scherm?
Ik weet niet of er mensen zijn die ervaring hebben met het aflezen van o.a Traktor op een kleiner scherm maar, ik ben wel benieuwd.
anders moet ik toch maar overwegen om wederom een 15" te nemen.

Ik heb gister avonde de onderkant van mijn laptop weggebroken / gesloopt om koelpasta te vervangen van de GPU. Na een 2e keer te weinig of teveel koelpasta smeren en 3 uur schroeven en pielen was ik het zat.
dus BETER komt apple snel met iets nieuws.
Heb nu een koelblok van 60C op mijn linker bovenbeen :d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:22

Stoney3K

Flatsehats!

--MeAngry-- schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:44:
[...]

Dat klinkt heel erg als hoe ik nu door m'n apparatuur ga, alleen komt er door omstandigheden nu een Traktor S4. :)

Oh ja, en omdat ik het beloofd heb, hier mijn (hersen)spinsel van vanavond:
Martin Solveig en Duck Sauce wéér achter elkaar gemixt? Volgens mij heeft er iemand te veel in Eindhoven op de markt gestaan afgelopen kerst. :+

Ik zit er zelf toch steeds meer over te denken om mijn BCD3000 (eindelijk) het raam uit te gooien en er iets stevigers voor in de plaats te zetten. De vraag is op het moment alleen wat.

Geluid I/O heb ik niet nodig, alleen een controller. De Hercules DJ Control Steel ziet er voor zijn prijs niet onaardig uit, ook een fatsoenlijke behuizing, maar als ik iets vergelijkbaars in de <400 euro prijsklasse kan krijgen van een beter merk, dan is dat misschien meer het bekijken waard.

Qua mix-stijl zal het meer in de house gaan dan in het serieuze scratch-werk. Afgewisseld Ableton en Traktor.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Stoney3K schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 00:28:
[...]

Martin Solveig en Duck Sauce wéér achter elkaar gemixt? Volgens mij heeft er iemand te veel in Eindhoven op de markt gestaan afgelopen kerst. :+

[...]
Haha, kon me al wel voorstellen inderdaad dat dat zo wel meer gedaan werd, maar ik heb het serieus nog nooit "in het wild" gehoord. Zelfs niet op de markt, maar ik was er ook niet met de kerst, dat scheelt misschien. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
RaZ schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:46:
Met vinyl (dus zonder timecode) krijg jij dat echt niet voor elkaar. Loops ook niet..
Ik heb een Redsound Soundbite, ik loop me een ongeluk :P

Maar wat Shiftee en Rafik doen, is natuurlijk wel echt een andere tak van sport. Dat zijn geen DJ's maar turntablists/controllerists. Die lui studeren die routines echt helemaal in. Wel vet daar niet van.
bram1984 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:55:
Ik bepaal nu zelf volledig wanneer ik een plaat uitmix, of gewoon nog 20 minuten op de achtergrond door laat lopen, om maar iets te noemen. Uiteraard kan dit ook via workarounds op een stel decks met bijvoorbeeld een X1, maar dan kies ik toch liever voor het gemak van mijn S4.
Ik begrijp wel waar je heen wilt, maar ik ben het er toch niet helemaal mee eens. :P
Dat hele 4-decks gebeuren, ik geloof er niet zo in. In de technoscene vind ik Speedy J een van de weinigen die er echt meer van weet te maken dan een soort gimmick en zelfs bij hem vind ik het af en toe gewoon too much. Bij Chris Liebing ben ik zelfs gewoon weggelopen, het pompt maar door climax na climax. Geen moment echte rust. Platen worden helemaal gestript tot tools en loops, ik mis dan gewoon wel een beetje het idee van een 'liedje'. Ik hou van kleine foutjes, soms een snelle mix, iemand aan het werk horen. Dat maakt het menselijk en geeft het extra emotie. Laten we het maar op smaak gooien, maar ik heb nog niet veel 4-deck sets gehoord waar ik veel gevoel in vond zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

--MeAngry-- schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:44:
[...]
Ah, m'n S4 heeft de douane verlaten, ben nu wel erg benieuwd wat het me gaat kosten aan de deur.
Ik had hem uit Amerika gekregen. Klein mazzeltje, ze hadden hem computer toetsenbord gerangschikt.
Daardoor was ik al met een kleine €72,-- klaar. (Ik ging er namelijk van uit dat dit €170,-- zou zijn.)

@Sjoewe
Mee eens wat het 4decks gebeuren betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ome_Les schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 07:19:
[...]

@Sjoewe
Mee eens wat het 4decks gebeuren betreft!
Hier sluit ik me ook bij aan. Zoals eerder gezegd ben ik ook van de oude stempel, en uiteindelijk gaat het toch om de muziek wat je hoort, niet hoeveel decks er tegelijk aan het draaien zijn of hoe vet die overgang van de ene naar de andere plaat wel niet is. 95% van de mensen die in de zaal staan horen echt niet wat jij aan het doen bent.

2 decks met wat loops/effecten en je kan een zaal compleet op z'n kop zetten. Draaien is leuk en soms zelfs verheven tot kunstvorm, maar je kan het ook te bont maken.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Nooit te gek natuurlijk, Speedy J & Chris Liebing waren bezig met Traktor naar 6 decks te pushen (eens gezien in een interview die volgens mij ergens op de traktor website staat.).

Met Traktor 2 kun je nu al je 4 decks in sampeldecks veranderen, op die manier heb je volgens mij iets van 16 sampeldecks tot je beschikking en ga je een beetje richting ableton toe. Soort van live gaan met allemaal sampels. Weet niet precies hoe ik het moet omschrijven maar je snapt het punt.

Op deze manier zijn de mogelijkheden behoorlijk eindeloos, je zou zelfs op de helft van je 2 decks set een nummer in een sampledeck loopen en je 2 decks naar sampeldecks veranderen en de rest van je set uit sampels laten bestaan, of andersom, maar goed het is een optie...

edit: gevonden, in de laatste secondes ;)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=loveSYAIdb0]

[ Voor 6% gewijzigd door Mobb_Deep op 16-02-2011 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Sjoewe schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 00:48:
[...]

Maar wat Shiftee en Rafik doen, is natuurlijk wel echt een andere tak van sport. Dat zijn geen DJ's maar turntablists/controllerists. Die lui studeren die routines echt helemaal in. Wel vet daar niet van.

[...]

Ik begrijp wel waar je heen wilt, maar ik ben het er toch niet helemaal mee eens. :P
Dat hele 4-decks gebeuren, ik geloof er niet zo in. In de technoscene vind ik Speedy J een van de weinigen die er echt meer van weet te maken dan een soort gimmick en zelfs bij hem vind ik het af en toe gewoon too much. Bij Chris Liebing ben ik zelfs gewoon weggelopen, het pompt maar door climax na climax. Geen moment echte rust. Platen worden helemaal gestript tot tools en loops, ik mis dan gewoon wel een beetje het idee van een 'liedje'. Ik hou van kleine foutjes, soms een snelle mix, iemand aan het werk horen. Dat maakt het menselijk en geeft het extra emotie. Laten we het maar op smaak gooien, maar ik heb nog niet veel 4-deck sets gehoord waar ik veel gevoel in vond zitten.
Sterker nog: ik ben helemaal geen fan van de huidige manier van draaien van Speedy en Liebing. Veel te vlak en te saai, en de platen zijn inderdaad teveel gestript inderdaad.

Zoals ik eerder ook al aangaf laat ik zelf de fundering van een plaat zoveel mogelijk intact. Het doel van met 4 decks draaien is voor mij ook niet zoveel mogelijk platen in een uur te stoppen of een plaat onherkenbaar maken. Ik ben 4 decks gaan draaien omdat ik me met mijn CDJ's op den duur doodverveelde. Ik wil niet opscheppen, maar ik was op het punt beland dat ik binnen 15 seconden (soms 10) een track strak had liggen. Dat gaat saai worden. Je kan dan wel je "skills" laten zien en aan de fader en de FX gaan staan trekken, maar dan wordt het een beetje een overkill.

Met 4 decks kun je gewoon leuke combo's maken en continue 3 platen tegelijk laten lopen. Ik ben veel drukker nu. :)

De Soundcloud die ik hier eerder postte is trouwens met alle 4 opgenomen, en redelijk wat gelooped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
Sjoewe schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 00:48:
[...]
[...]
Ik bedenk me ineens dat ik er ook nog een heb liggen :) mocht iemand nog interesse hebben, hij ligt hier al twee stof te happen.(Figure of speech)

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
bram1984 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:22:
Zoals ik eerder ook al aangaf laat ik zelf de fundering van een plaat zoveel mogelijk intact. Het doel van met 4 decks draaien is voor mij ook niet zoveel mogelijk platen in een uur te stoppen of een plaat onherkenbaar maken.
Dat siert je.
Ik ben 4 decks gaan draaien omdat ik me met mijn CDJ's op den duur doodverveelde. Ik wil niet opscheppen, maar ik was op het punt beland dat ik binnen 15 seconden (soms 10) een track strak had liggen. Dat gaat saai worden. Je kan dan wel je "skills" laten zien en aan de fader en de FX gaan staan trekken, maar dan wordt het een beetje een overkill.
Ik zie niet in waarom dat opscheppen zou zijn. Aan de andere kant zie ik het probleem ervan ook niet. Ik leg een plaat ook vrij vlot strak, maar dan gebruik ik die tijd gewoon of om sneller door te mixen, of langer te mixen, of breng gewoon wat meer tijd in m'n platentas/traktorlijst, om 2 a 3 platen vooruit te plannen.
Of natuurlijk lekker te spacen en meisjes diep in de ogen te kijken :P

Ik zie het als fietsen. Je moet veel vallen om het te leren, en zolang je aan het leren bent, ben je erg bewust met de techniek bezig en geniet je weinig van het fietsen zelf. Als je het eenmaal goed kan, dan kan je ergens naartoe fietsen en genieten van de reis. Dan denk je bij de mechanische handeling niet meer na.
Mijn DJ-setup is mijn fiets. Ik weet precies wat alles doet en ik hoef er niet bij na te denken.
Met 4 decks kun je gewoon leuke combo's maken en continue 3 platen tegelijk laten lopen. Ik ben veel drukker nu. :)
Als dat je streven is, helemaal goed. Ik heb twee jaar mezelf afgebeuld met 3 draaitafels in de booth, om er vervolgens achter te komen dat ik liever rustig en ontspannen in de booth sta uiteindelijk :') :D :')
De Soundcloud die ik hier eerder postte is trouwens met alle 4 opgenomen, en redelijk wat gelooped.
Niet om het een of ander, want ik ben oprecht benieuwd, maar als ik je tracklist zie staan dan staan er voor 2 uur maar 30 tracks in. Dat haal ik achter m'n SL's ook op m'n sloffen, hell dan neem ik echt de tijd zegmaar.
Wat doe je dan precies, ben ik benieuwd naar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik begrijpen. Mijn enige commentaar op je mix is dat die vrij plat klinkt. Van begint tot eind beukt die, ik mis er een stukje rust in. Maar goed, het is dan ook niet mijn muzieksmaak.

Is tevens een probleem wat ik bij veel mainstream house dj's zie.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0_0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09-2024

0_0

Vraagje voor de DJ's: hoe weet je de 'key' van een nummer en wat houdt dit in?

Ik maak sinds kort muziek en ik lees er veel artikelen en interviews over, maar ik snap maar niet wat hiermee bedoeld wordt. Armin van Buuren zegt bijv. in een filmpje: 'This song is in an F# key'.

Wat wordt hiermee bedoeld? In de melodie komen toch nog veel meer noten voor dan F#?

Ik vraag het in dit topic omdat het volgens mij basiskennis is voor DJ's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Sjoewe schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:49:
Niet om het een of ander, want ik ben oprecht benieuwd, maar als ik je tracklist zie staan dan staan er voor 2 uur maar 30 tracks in. Dat haal ik achter m'n SL's ook op m'n sloffen, hell dan neem ik echt de tijd zegmaar.
Wat doe je dan precies, ben ik benieuwd naar. :)
Zoals ik al zei is het niet mijn streven om zoveel mogelijk platen in een mix te proppen. De mix die ik voor deze heb opgenomen bevatte dan bijvoorbeeld weer hetzelfde aantal platen maar die duurde slechts een uur. Achteraf vond ik die ook een stuk minder eerlijk gezegd. :)

Ik weet dat je hetzelfde aantal platen ook makkelijk met 2 decks gaat redden, maar de totale mix die je dan krijgt, is niet degene die ik dan voor ogen heb. Hij zal dan ook totaal anders klinken (geforceerder, om het zo maar even te noemen).

Het is wat lastig te horen soms, maar 60- tot 70% van de tijd heb ik 3 tracks door elkaar lopen. Dat lukt me niet met 2 of 3 of zelfs 4 decks, mede ook doordat je dan alleen maar bezig bent met handmatig syncen. Ik plaats loops en verplaats deze zo nu en dan eens. Met que points en de ingebouwde loop recorder ben ik nog aan het experimenteren. Daarnaast besteed ik tijd aan het voorluisteren van tracks via de handige preview functie in Traktor. Ik weet niet of dat met Scratch ook kan, maar ik kan tracks voorluisteren zonder ze daadwerkelijk in een deck te laden.

Ik heb dat ding overigens pas een maand of 2 nu hoor, dus ik heb nog genoeg te leren. Het kan er alleen maar beter op worden. :+
0_0 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:08:

Ik maak sinds kort muziek en ik lees er veel artikelen en interviews over, maar ik snap maar niet wat hiermee bedoeld wordt. Armin van Buuren zegt bijv. in een filmpje: 'This song is in an F# key'.

Wat wordt hiermee bedoeld? In de melodie komen toch nog veel meer noten voor dan F#?

"Key" is naar mijn weten gewoon hetzelfde als Master Tempo op CDJ's. Met Key Lock ingeschakeld in Traktor, hoor je de toonhoogte van een track niet wijzigen als deze sneller of langzamer gepitched wordt. Ik weet niet in hoeverre dit in verband staat met "noten", maar zo werkt het in ieder geval in Traktor.

[ Voor 21% gewijzigd door bram1984 op 16-02-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keylock/mastertempo betekent slechts dat als je de key niet wordt veranderd met pitchen. Elke track is een bepaalde key gemaakt. Tegenwoordig hebben ze een systeem die uitgaat van een notatie systeem gebaseerd op circle of fifths: the camelot wheel. Daarin zijn de keys getransformeerd naar simpele codes van 1 t/m 12 en major (a) en mineur (b). Door bijvoorbeeld van 1A naar 2A te mixen, is je mix harmonieus en voorkom je pijnlijke transities. Het voordeel van harmonieus mixen is dat je muzikaal correct mixt en je een boost aan je mix kan geven/ een duidelijke lijn kan geven aan je mix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik vind die preview functie in Traktor echt gruwelijk onhandig :+
Ik zorg gewoon dat ik al m'n platen van voor naar achter ken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMachiel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-03-2024
kaos- schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:10:
Beetje shady opstelling zo, verbaast me dat de naald niet overspringt. Of de naalden moeten zo zwaar staan
Als z'n instellingen van z;'n tafel goed staan dat heeft ie liever wat minder gewicht, met 2,5-2,5 gram kun je op een SL en bijvoorbeeld Shure M44-7 elementjes zo'n beetje alles wel uithalen.

Ik wist overigens niet dat Traktor die naalskip kan detecteren, dat is wel cool. Met vinyl is dat een beetje de equivalent van de Y-record, unskippable :) maar dat systeem werkt door op ieder moment van de rotatie dezelfde sounds te spelen,

www.skratchamental.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Sjoewe schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:43:
Hmmm, ik browse met mijn browse knop door mijn lijst en ga op een track staan, en als ik dan de browse knop indruk dan hoor ik deze door mijn koptelefoon. Makkelijker kan niet. :+

Dit doe ik overigens niet omdat ik mijn tracks niet goed ken hoor. Vaak (vooral met de techno die ik draai) zitten er enorme verschillen in de kick en de percussie, en dan is het handig om even snel te kunnen checken of de volgende plaat goed op de huidige aansluit, als je snapt wat ik bedoel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Sjoewe schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:43:
Same ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
bram1984 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:30:
checken of de volgende plaat goed op de huidige aansluit, als je snapt wat ik bedoel. :)
Niet om een e-penis contest te starten, maar dat hoef ik niet te horen. Dat weet ik. En anders is het even chopchop met de Xone EQ+Filter en dan past alles. :P

Maar als het voor jou iets is wat werkt, dan is het mooi dat het erin zin. Voor mij is het al 5 jaar het eerste dat ik uit Traktor sloop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Check dit http://www.mixedinkey.com/ :)

Voor House is dit wel ok / aan te raden, aangezien het natuurlijker klinkt... Als je het wilt gebruiken of vind dat het toegevoegde heeft, dat ligt aan jou :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

bram1984 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:30:
[...]

Hmmm, ik browse met mijn browse knop door mijn lijst en ga op een track staan, en als ik dan de browse knop indruk dan hoor ik deze door mijn koptelefoon. Makkelijker kan niet. :+

Dit doe ik overigens niet omdat ik mijn tracks niet goed ken hoor. Vaak (vooral met de techno die ik draai) zitten er enorme verschillen in de kick en de percussie, en dan is het handig om even snel te kunnen checken of de volgende plaat goed op de huidige aansluit, als je snapt wat ik bedoel. :)
Ik heb die functie nog nooit serieus gebruikt, maar dat is een kwestie van factoren:
• Geen knop op m'n controller meer over voor de preview functie
• Geen goed afsluitende koptelefoon, dus ik hoor details niet goed

Beide problemen zijn binnenkort opgelost, dus dan gaan we er eens wat meer mee doen, dat kan wel wat rariteiten in mijn toekomstige mixes voorkomen met nummers die inderdaad niet lekker in elkaar lopen.
In theorie kun je dat met je EQ oplossen, maar in de (mijn) praktijk lukt dat nog niet altijd. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Sjoewe schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:47:
[...]

Niet om een e-penis contest te starten, maar dat hoef ik niet te horen. Dat weet ik. En anders is het even chopchop met de Xone EQ+Filter en dan past alles. :P

Maar als het voor jou iets is wat werkt, dan is het mooi dat het erin zin. Voor mij is het al 5 jaar het eerste dat ik uit Traktor sloop :+
Hoeveel MP3's heb jij op je latop staan, als ik vragen mag? Het lijkt me praktisch onmogelijk om van elke individuele track de "groove", en dus de basslijn, in je hoofd te hebben zitten, tenzij je een fotografisch supergeheugen hebt. Helemaal met de snelheid waarop nieuwe tracks soms gedownload worden.

Ik ken doorgaans ook de structuur en de eventuele melodie van een track wel, maar sommige details zijn moeilijk te onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001

Praktisch elk nummer (experimentele muziek daargelaten) wordt in een bepaalde toonsoort geschreven.
Het nummer waar Armin het over heeft is geschreven in F-Sharp (F#). Als je dan een plaat in gaat mixen die geschreven is in een G toonsoort gaat de boel wringen.

Dit is trouwens alleen als je mixt op het moment dat beide melodieën klinken. Als je alleen een beat hoort zal dat verschil minder hoorbaar zijn. Drums bevatten ook noten trouwens, maar die zijn een stuk minder aanwezig. Zeker als ze zonder basslijn gespeeld worden.

Wat betreft dat er in een melodie nog veel meer tonen voorkomen, klopt, maar de basisnoot (je toonladder dus wat ik net vertelde) is altijd 1 noot. Het gaat nog veel verder als je mineur en majoor erin gaat gooien. Sommige platen zijn dan ook gewoonweg niet geschikt om tegelijk te draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door kaos001 op 16-02-2011 15:31 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ehm, dit zegt finder:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/14xh4pj.png

En daarvan ken ik het meeste toch wel van buiten.

Maar ik mag toch lijden dat je niet altijd uit je volledige collectie staat te draaien. Als ik een tape maak, of een gig heb pak ik vante voren gewoon m'n platentas in / maak een playlist. Uitgaande van 20 - 25 tracks per uur, kies ik per uur ongeveer 40 platen/tracks 'per uur' uit die ik meeneem naar een gig/mix. Alles wat in zo'n lijst staat ken ik wel echt goed :)

Edit: ik heb er weer 8 tracks bij :+

[ Voor 3% gewijzigd door Sjoewe op 16-02-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Sjoewe schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:35:
Ehm, dit zegt finder:

[afbeelding]

En daarvan ken ik het meeste toch wel van buiten.

Maar ik mag toch lijden dat je niet altijd uit je volledige collectie staat te draaien. Als ik een tape maak, of een gig heb pak ik vante voren gewoon m'n platentas in / maak een playlist. Uitgaande van 20 - 25 tracks per uur, kies ik per uur ongeveer 40 platen/tracks 'per uur' uit die ik meeneem naar een gig/mix. Alles wat in zo'n lijst staat ken ik wel echt goed :)

Edit: ik heb er weer 8 tracks bij :+
Haha ik snap je. Sommige setjes die ik opneem draai ik wel uit mijn volledige collectie (uiteraard gesorteerd per genre), maar inderdaad. Playlist maak ik ook wel eens.

En toch blijft de preview functie handig. O-)
Pagina: 1 ... 22 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.