Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 23:32
Ik draai ook alleen maar 'techno', dus misschien maakt dat het wel makkelijker. De enige knip die ik erin zet is oud/nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:57:
[...]

Check dit http://www.mixedinkey.com/ :)

Voor House is dit wel ok / aan te raden, aangezien het natuurlijker klinkt... Als je het wilt gebruiken of vind dat het toegevoegde heeft, dat ligt aan jou :)
Kijk dan eerder naar Rapid Evolution, die is even goed/slecht. Echter aangezien de detectie-rate ongeveer 50% is, kan je het dus beter met je gehoor detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:39:
[...]

Kijk dan eerder naar Rapid Evolution, die is even goed/slecht. Echter aangezien de detectie-rate ongeveer 50% is, kan je het dus beter met je gehoor detecteren.
Toen ik betrokken was bij MixedInKeys dacht ik dat de kracht juist de community was, aangezien fingerprinting serverside werd gedaan... Is dat met Rapid Evolution ook 't geval? Daarnaast had ik die link er even bijgeplaatst omdat er ook een theorie pagina op die site staat :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee wat ze met fingerprinting serverside bedoelen (is dit niet gewoon een door hen geintroduceerde termologie?). Rapid Evolution is echter gratis. Nadeel aan RE is dat ze info delen met al haar users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:22

Stoney3K

Flatsehats!

0_0 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:08:
Vraagje voor de DJ's: hoe weet je de 'key' van een nummer en wat houdt dit in?

Ik maak sinds kort muziek en ik lees er veel artikelen en interviews over, maar ik snap maar niet wat hiermee bedoeld wordt. Armin van Buuren zegt bijv. in een filmpje: 'This song is in an F# key'.

Wat wordt hiermee bedoeld? In de melodie komen toch nog veel meer noten voor dan F#?
Wat hij dan bedoelt is dat de toonsoort dan in F# is, en dat schrijft een aantal akkoorden en bascombinaties voor.

Bekijk je bijvoorbeeld Serenity, daar kun je redelijk goed de wisselingen in akkoorden in horen. Het eerste akkoord (D-mineur) geeft de toonsoort aan. Het nummer is trouwens geremixt van Jarre's Souvenir de Chine. Armin heeft de toonsoort weer verschoven vanaf de originele Jarre-variant.

Een beetje muziektheorie en piano/keys kunnen spelen scheelt een hoop in je DJ-carrière. Vooral als je riffjes of akkoorden kan herkennen en ze weer in je mix in 2 verschillende nummers kunt laten terugkomen. :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:11

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Sjoewe schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:35:
Ehm, dit zegt finder:

[afbeelding]

En daarvan ken ik het meeste toch wel van buiten.

Maar ik mag toch lijden dat je niet altijd uit je volledige collectie staat te draaien. Als ik een tape maak, of een gig heb pak ik vante voren gewoon m'n platentas in / maak een playlist. Uitgaande van 20 - 25 tracks per uur, kies ik per uur ongeveer 40 platen/tracks 'per uur' uit die ik meeneem naar een gig/mix. Alles wat in zo'n lijst staat ken ik wel echt goed :)

Edit: ik heb er weer 8 tracks bij :+
Thuis speel ik uit m'n volledige collectie, maar ook op gigs heb ik de hele meuk bij zodat ik toch nog iets specifieks kan zoeken, maar dan wijk ik wel af van de playlist die ik van tevoren heb opgesteld ja. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
ik bedoelde dus niet dat ik echt een playlist maakt met een vaste volgorde, maar wel een soort digitale platentas zodat je niet 2000 tracks door hoeft te spitten.
Voordat mensen dat weer van me denken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Lachen, moet met carnaval draaien:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iB6OXl1lT6Jgiqcuu58YcqFQ/full.jpg

Maandag van 19 tot 20:30.
Vriend van me draait voor me, dus net besloten dat we gewoon 3,5 uur gaan knallen samen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Sjoewe schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:44:
ik bedoelde dus niet dat ik echt een playlist maakt met een vaste volgorde, maar wel een soort digitale platentas zodat je niet 2000 tracks door hoeft te spitten.
En al was het zo. Volgens mij doen 8 van de 10 DJ's het.

Dat gezwets af en toe, dat een DJ 'het publiek zo goed aanvoelt', schei toch uit. Hij heeft van tevoren gewoon de juiste plaatjes uitgezocht (al is dat ook een talent natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:24
Nu is het weer hip om je hele collectie meegenomen en deze aan te sluiten op de cdj2000. Op youtube even zoeken naar armin en cdj2000. Lult die heel verhaaltje aan elkaar erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 15:04

Tijn96

In speed we trust

Even een vraagje:
Onderscheid je jezelf als je met 4decks heel creatief bent, of onderscheid je jezelf juist als je met 2decks creatief bent?
want ik wil binnekort gaan upgraden.
van een Hercules mp3 e2 (meest cheap ass ding wat er bestaat)
naar iets anders. nu zit ik te twijfelen of 4decks ook echt een enorme voortuitgang is aangezien je in de club toch vaak 2decks boots ziet. nu draai ik midi maar toch.

iemand nog tips voor een mooi midi controller met/zonder geluidskaart?
max 500 euro ong. of ik moet daar niks goeds voor kunnen vinden. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Tijn96 op 16-02-2011 22:24 ]

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Ik ben zonder 1 deck ook heel creatief dus....... en even midi rammen in quicksearch had je Digitale DJ: Midi Controllers kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Sjoewe schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:44:
Dat zou de lol er ook wel af halen, lijkt me logisch. :)

Wat ik heb is een soort van progressieve playlist, als ik thuis ben, of als ik de kans krijg op een feestje, voeg ik daar tracks aan toe die ik leuk vind, of die leuk worden gevonden, en tracks die ik lang niet gedraaid heb, en z'n charme door bijvoorbeeld afgenomen populariteit zijn verloren, gaan er weer af.
Ome_Les schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 07:19:
[...]

Ik had hem uit Amerika gekregen. Klein mazzeltje, ze hadden hem computer toetsenbord gerangschikt.
Daardoor was ik al met een kleine €72,-- klaar. (Ik ging er namelijk van uit dat dit €170,-- zou zijn.)

@Sjoewe
Mee eens wat het 4decks gebeuren betreft!
Helaas, ik heb minder geluk, €115,50 staat er op m'n zending gemist formuliertje. Morgen maar even betalen dan. :P

[ Voor 26% gewijzigd door --MeAngry-- op 16-02-2011 22:40 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Veel plezier dan maar alvast. ;)

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Ik heb hem maar 2ehands gekocht. Wel schaars nog en tussen de bergen met nieuwe versies was het ook niet zo makkelijk te vinden. Maar ik ben nu minder kwijt dan als ik hem liet importeren.

@ --MeAngry-- je zou maar echt dat geld niet hebben. wordt die na 2 weken teruggestuurd. Dan wordt het een duur geintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

bram1984 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:13:
[...]

Dat gezwets af en toe, dat een DJ 'het publiek zo goed aanvoelt', schei toch uit. Hij heeft van tevoren gewoon de juiste plaatjes uitgezocht (al is dat ook een talent natuurlijk).
Nu is dat bij minimal / techno niet zo'n probleem om zonder voorbereiding een interessante set neer te zetten, maar het zou stom zijn dat je per nummer maar 1 vervolg nummer weet te mixen. Je kunt dus de avond in een soort boomstructuur tot het eind komen, op het gevoel van het publiek.. Kwestie van je muziek kennen. Uiteraard speelt muzikaliteit best wel een rol hierin. Volgens mij ligt het er maar net aan waar je komt, als je elke keer naar dezelfde club met dezelfde dj gaat, hoor je vaak dezelfde combinaties achter elkaar en helaas is dat idd bij 8 van de 10 clubs het geval.. Dat soort tenten moet je keihard vermijden dus. (en dat is eigenlijk het hele probleem van rotterdam, de enige vaste tenten die nog creatief zijn = catwalk, of bootleg zelfs met de residents).. Gelukkig gaat waterfront binnenkort weer open :)

[ Voor 3% gewijzigd door Erikie op 16-02-2011 23:51 ]

traktor scratch!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:19:
Aangezien mn verkoop nog niet al te hard van stapel loopt, plaats ik het bericht hier maar even:
Ik ben op zoek naar een traditionele dj-set; (3 kanaals mixer) 2 cd-spelers/ 2 draaitafels, Traktor Scratch Pro en evt een midicontrollertje erbij. Op het moment bezig in een Allen & Heath Xone DX, echter mis ik het ouderwets mixen.

De Xone DX is van mei afgelopen jaar, is slechts 3x buitenshuis gebruikt en komt samen met (bijgeleverde) Serato Itch, Traktor Pro en een Technics RP-DJ1200, en evt mijn Magma digi bagpack (slechts 1x gebruikt). Ben jij dus opzoek naar een totaaloplossing en wil je van je oude set, laat dit me dan even weten. Natuurlijk behoort het ook tot de mogelijkheid om ipv te ruilen, de apparatuur te kopen. Richtprijs daarvoor (Xone Dx, Traktor Pro, Serato Itch, Technics RP-DJ1200 &Magma digi bagpack) €1090. (Foto: http://djdvine.com/images/xone_dx_traktor_pro.jpg)
Aangezien ik een leuk aanbod voor tt's & TSP heb liggen een pricedrop: €1000,- Voor de Dx, Traktor Pro & Technics €930

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 00:50
Sinds kort in het bezit van Traktor Scratch Pro op mijn mac (os x snow leopard). Draait prima, alleen bij het opstarten hoor ik elke keer een "piep" wat normaal bij een error hoort. Je hoort alleen het geluidje, zie verder geen foutmelding oid.

Hebben meer mensen dit :?

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Dude86 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 22:02:
Sinds kort in het bezit van Traktor Scratch Pro op mijn mac (os x snow leopard). Draait prima, alleen bij het opstarten hoor ik elke keer een "piep" wat normaal bij een error hoort. Je hoort alleen het geluidje, zie verder geen foutmelding oid.

Hebben meer mensen dit :?
Wat voor geluidskaart gebruik je?

Verwijderd

Scratch... audio 4/8 dus. Is dit tijdens het opstarten van Traktor of je mac?

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Of misschien een warning ipv error? Het heeft vast wel een debug mode of logfile ergens.

Ik zit te klooien met de "booth." Eigenlijk staat het al 2 jaar te laag (als ik vergelijk met andere setups, heb ook af en toe als ik eens draai wat weinig is laatste tijd :X beetje rugpijn) maar weinig opties, 1 bureau, 1 kamer, 1 paar frontspeakers...booth kan dus al niet in het midden van de kamer, dat zou me bureau useless maken voor andere doelen.....lastigggg. Eigenlijk zou er een mini tafel op het bureau moeten dat de DJ setup een cm of 30 verhoogd.

Weet iemand een T-vormige tafel van 30cm hoog, 100cm breed, 45cm diep? Zou wel ideaal zijn, dan kan ik nog bewegen onder de ruimte die de booth in neemt.

[ Voor 12% gewijzigd door Saturnus op 17-02-2011 23:22 ]

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 00:50
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:03:
Scratch... audio 4/8 dus. Is dit tijdens het opstarten van Traktor of je mac?
Audio 8 idd.
Het is bij het opstarten van Traktor, ongeveer tegelijk met het splash/loading scherm.

In dit topic op het forum van Native Instruments nog meer mensen met deze issue, maar nog zonder oplossing tot nu toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Even in je console kijken en je ziet wat er aan de hand is. Ik heb het ook waarschijnlijk heeft het iets te maken met:

Error PlugIn NIUSBMIDIDriver.plugin -- /Library/Audio/MIDI Drivers/ does not contain a supported architecture.
Warning MIDIServer relaunching because a 32-bit driver was found

[ Voor 4% gewijzigd door rhodium op 18-02-2011 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb daar ook een hele tijd last van gehad, maar na een paar updates was het ineens weg. Wat ik altijd doe is de systeemgeluiden over m'n Internal speakers, en de rest van het geluid over m'n Audio 2 DJ.

M'n Kontrol S4 heb ik trouwens sinds gisteren binnen, echt een topapparaat! Voelt weer heel anders aan dan m'n VCI-100SE, moest er echt even aan wennen, voelde heel ongemakkelijk in het begin. :P

Na een paar uurtjes "speuleh!" vond ik alles echter juist wat intuïtiever aanvoelen, het lukt me nu veel sneller om tracks te vinden en in te gooien. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige feedback die je kan geven is: Ik ben aan het downloaden. heerlijk voor op de ipod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Lekkere tracks +1

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
@ Set hierboven, goed bezig :).

Zelf ook een nieuw setje in elkaar gezet :)

Tracklist:
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/TracklistPortakal.png

Whyte - Portakal
[Soundcloud: http://soundcloud.com/whyte/whyte-portakal]

Enjoy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
--MeAngry-- schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:02:
Ik heb daar ook een hele tijd last van gehad, maar na een paar updates was het ineens weg. Wat ik altijd doe is de systeemgeluiden over m'n Internal speakers, en de rest van het geluid over m'n Audio 2 DJ.

M'n Kontrol S4 heb ik trouwens sinds gisteren binnen, echt een topapparaat! Voelt weer heel anders aan dan m'n VCI-100SE, moest er echt even aan wennen, voelde heel ongemakkelijk in het begin. :P

Na een paar uurtjes "speuleh!" vond ik alles echter juist wat intuïtiever aanvoelen, het lukt me nu veel sneller om tracks te vinden en in te gooien. :)
Ik vond het direct meteen fijn, alles wat mij irriteerde op de vci-100 is hier gewoon goed uitgewerkt. Absoluut blij mee \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:23
bram1984 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:13:
[...]

Afhankelijk van welke stijl of substijl gevraagd is dat ik moet draaien gooi ik mijn platentas vol en op het moment zelf zie ik wel wat ik ga draaien. Ligt namelijk ook deels aan mijn eigen stemming. Uiteraard heb ik een aantal vaste plaatjes die ik altijd hetzelfde vervolgnummer geef omdat de overgang te uber is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Overgaan van Stanton 500.V3 naar Ortofon Pro OM...beter voor stabielere pitch/bpm bij timecode of geen verschil? Daarnaast nog voordelen of eerder geldverspilling?

En die stylus cleaner zooi, is dat gevaarlijk op de vinyl zelf?

[ Voor 17% gewijzigd door Saturnus op 21-02-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Ik ga heel schaamteloos even "adverteren". Er is niemand die er naar zal zoeken dus vandaar dat ik het gewoon even post.

Ik heb nog originele zwarte top plates (geen schroefjes) van een vci-100 liggen.
zelf heb ik de DJTT overlay en er arcade buttons ingezet dus ik zal de top plates nooit meer kunnen gebruiken.
Mocht iemand interesse hebben, ze gaan weg tegen verzendkosten (€6,75), dan hoor ik het wel via DM.

Anders gaan ze over 7 dagen de container in.

edit:
Iemand blij kunnen maken :).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Eindelijk van dat stomme mixvibes logo af op mijn vci-100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Ik heb weer een nieuwe mix gemaakt, dit is de eerste (die ik online heb gezet dan) die ik volledig met (timecode) vinyl heb gedraaid en dus op gehoor de tracks gesynct en géén sync knop gebruikt heb. Er zitten uiteraard wat foutjes in. Feedback is welkom!

Genre: house/techhouse

Tracklist:

Afbeeldingslocatie: http://eloyzoet.nl/gallery/playlist_feb_mix.jpg

[Soundcloud: http://soundcloud.com/elayz/elayz-februari-2011-mix-proper]

[ Voor 3% gewijzigd door ElayZ op 23-02-2011 21:39 ]

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Heb je hier ook een tracklist van? Ik ben wel nieuwsgierig naar de eerste 2 tracks.

• rhodium
van
Afbeeldingslocatie: http://imdesign.nl/pub/images/a01.jpg
naar
Afbeeldingslocatie: http://imdesign.nl/pub/images/b01.jpg

Kleine verandering maar dit staat een stuk beter. Nog bedankt RicoN!

Verwijderd

You're welcome!

Tof om een foto te zien!
Ben blij dat het snel is aangekomen.

edit:
Kwam op youtube langs een, vind ik, wel heel interessant duet. Kan het niet laten om te posten.

YouTube: Dubstep turntablism controllerism by Pure Phase - Reaktor 5 Traktor Ableton Dicer

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:40
aahh dubstep liefhebbers hier? :) Ik zal vanmiddag 's even een mixje posten hier dan.

@Rhodium

Ik zie in een hoekje dé thuismonitor van mijn voorkeur staan :D staand zijn de MKII's overigens beter in stereobeeld omdat ze al zo wijd zijn. Liggend zijn ze om dezelfde reden beter met de tweeter aan de binnenkant.

edit:
Het lijkt wellicht onlogisch om de tweeters aan de binnenkant te doen, maar heb het net even opgezocht, in het hoofdstuk plaatsing van de Alesis handleiding kun je er meer over vinden + meer bruikbare tips.

[ Voor 25% gewijzigd door vlaaing peerd op 26-02-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 10:16
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:17:
You're welcome!

Tof om een foto te zien!
Ben blij dat het snel is aangekomen.

edit:
Kwam op youtube langs een, vind ik, wel heel interessant duet. Kan het niet laten om te posten.

YouTube: Dubstep turntablism controllerism by Pure Phase - Reaktor 5 Traktor Ableton Dicer
Ik heb toevallig net vandaag een dicer besteld :) leuk speelgoed

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:30:
Overgaan van Stanton 500.V3 naar Ortofon Pro OM...beter voor stabielere pitch/bpm bij timecode of geen verschil? Daarnaast nog voordelen of eerder geldverspilling?

En die stylus cleaner zooi, is dat gevaarlijk op de vinyl zelf?
Ik heb zelf de Concorde Pro gebruikt met timecode, en die werkte perfect. Die is bijna gelijk aan de OM Pro.

Wat de Ortofon Pro wel als voordeel heeft ten opzichte van de Stanton, is dat hij een hoger uitgangsniveau heeft en dat het frequentiebereik in het hoog hoger licht. Heb je problemen met het gebruik van timecode en de Stanton 500.v3?

En ik denk niet dat naaldenreiniger echt goed is om op je vinyl te gieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
Ik heb een stom "probleempje" in traktor scratch iemand die mij hiermee kan helpen?

ten eerste:
Ik heb om te bladeren Pgup en Pgdown ingesteld om heel logisch een pagina omhoog te gaan en om een pagina omlaag te gaan, nu werkt dit wel maar zodra ik pageup druk selecteerd hij ook meteen alles vanaf het begin t/m een pagina hoger, een beetje irritant, er staan verder geen bindings in met pgup ofzo. Bij Pagedown werkt het wel normaal.

Tevens een "hik" met de zoekfunctie, ik heb al mijn tracks gesorteerd in mappen, neem b.v. house staat in HOU001 - HOU039.
Nou was het hiervoor zo dat als ik de search gebruikte, de search ook gewoon op mapnamen zocht dus kon ik in een keer naar de map zoeken. Nu moet ik eerst de zoekfunctie op file zetten en pas dan kan ik hem vinden. Terwijl de zoekfunctie standaard op ALL staat bij laden, dus zou hij ook op mappen moeten zoeken toch? het werkte met de oude versie van traktor wel goed, maar een aantal updates geleden is het fout gegaan.

Als iemand hier een gouden tip voor heeft zou dit prettig zijn :)

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 12:58:
[...]

Ik heb zelf de Concorde Pro gebruikt met timecode, en die werkte perfect. Die is bijna gelijk aan de OM Pro.

Wat de Ortofon Pro wel als voordeel heeft ten opzichte van de Stanton, is dat hij een hoger uitgangsniveau heeft en dat het frequentiebereik in het hoog hoger licht. Heb je problemen met het gebruik van timecode en de Stanton 500.v3?

En ik denk niet dat naaldenreiniger echt goed is om op je vinyl te gieten.
Thanks voor je reply. Ik dacht niemand gaat antwoorden, vinyl is gestorven hier. :P

Ik heb gekke problemen ja. Het ene moment varieert de BPM 0,1 en is beatmixen best te doen...het andere moment is het 0,6 en kan je de boel nog geen 5 seconden laten draaien zonder te moeten corrigeren zeg maar. Ik verdenk de naalden of tafels of vinyls, in die volgorde.
Maandag was de variatie weer 0,6 BPM. Na de vinyl hard heen en weer gespint te hebben werd het 0,1... 8)7
Wat te zeggen......
Tot nu toe hebben de naalden altijd snel stof opgepakt...dit huis is erg stoffig en ook ik maak wel eens een foutje met de naald maar het klopt gewoon niet zo en ik word er gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hier veel midi controllers en traktor voorbij komen. Ik ben zelf ooit begonnen met vinyl, toen timecode, toen verschillende cd spelers gehad, en nu heb ik er laatst een technics bij kunnen kopen die ik nu uit elkaar heb liggen voor restauratie/onderhoud.

Maar anyway, welke draaitafels heb je en welke software gebruik je?

Bijna alle draaitafels hebben wel last van wat schommelingen in het tempo, maar normaal gesproken zou je dit niet terug (mogen) kunnen zien op je strobedots. Het kunnen best je naalden zijn, aangezien timecode met hoge frequenties werkt, en als die niet meer goed doorgegeven worden dan weet je software ook niet goed wat hij moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
ESI Maya44USB, Numark DXM09, 2*Stanton T.90 USB, 2*NI Traktor Scratch Timecode Vinyl, djDecks 0.99 SSE2.

Dat is de DJ setup.
Heb er ook een topic over lopen bij djDecks: http://forum.djdecks.be/viewtopic.php?f=6&t=5834

Ok, dan is overgaan op Concorde wel interessant, die gaat namelijk 3kHz hoger dan wat er nu in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 19:32
Saturnus schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 14:25:
[...]

Thanks voor je reply. Ik dacht niemand gaat antwoorden, vinyl is gestorven hier. :P

Ik heb gekke problemen ja. Het ene moment varieert de BPM 0,1 en is beatmixen best te doen...het andere moment is het 0,6 en kan je de boel nog geen 5 seconden laten draaien zonder te moeten corrigeren zeg maar. Ik verdenk de naalden of tafels of vinyls, in die volgorde.
Maandag was de variatie weer 0,6 BPM. Na de vinyl hard heen en weer gespint te hebben werd het 0,1... 8)7
Wat te zeggen......
Tot nu toe hebben de naalden altijd snel stof opgepakt...dit huis is erg stoffig en ook ik maak wel eens een foutje met de naald maar het klopt gewoon niet zo en ik word er gek van.
Ik en een maatje hebben het zelfde probleem icm audio4dj en tracktor, we zijn er nog niet over uit of het aan de platen licht die versleten zijn of dat de platenspelers zn beste tijd gehad hebben.

Mixen op gehoor is onmogelijk omdat de snelheid blijft varieren, heb je hem weer gelijk, loopt ie dr weer naast, terwijl je de snelheid wel goed hebt.

Draaitafels zijn van stanton, vrij high range, maar ze zijn alweer een jaar of 8 oud, weet het model even niet uit mn hoofd.

[ Voor 5% gewijzigd door Bert2000 op 26-02-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Hmm interessant. Wat voor naalden zijn er in gebruik?
Het kan inderdaad ook heel makkelijk aan de vinyl liggen. Test is simpel: Speel hem af en onthoud waar het varieerd en kijk of dat bij een 2e en 3e maal ook het geval is. Dat is hier voor zover ik heb kunnen zien niet hetgene dat de meeste invloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
Ik koop +/- elk jaar wel een nieuwe set Vinyl's en naalden, kost wel wat maar dan kan ik bovenstaande problemen voorkomen.

Ik heb trouwens nog een setje Concorde Pro's liggen evt met scratch naalden en een set M44-7, doe hier toch niks meer mee dus mocht je ze willen hebben voor een zacht prijsje moet je maar even dm'en

[ Voor 45% gewijzigd door Chef_v_leeuwen op 26-02-2011 15:46 ]

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
vlaaing peerd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 10:16:
aahh dubstep liefhebbers hier? :) Ik zal vanmiddag 's even een mixje posten hier dan.

@Rhodium

Ik zie in een hoekje dé thuismonitor van mijn voorkeur staan :D staand zijn de MKII's overigens beter in stereobeeld omdat ze al zo wijd zijn. Liggend zijn ze om dezelfde reden beter met de tweeter aan de binnenkant.

edit:
Het lijkt wellicht onlogisch om de tweeters aan de binnenkant te doen, maar heb het net even opgezocht, in het hoofdstuk plaatsing van de Alesis handleiding kun je er meer over vinden + meer bruikbare tips.
Prima als je hulp aanbiedt, maar je mag er vanuit gaan dat de meeste hier wel verstand hebben van het product. Als je beter had gekeken had je wel kunnen zien dat dit op iets van stof ligt en dus gewoon daar ligt om er een foto van kunnen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 10:16:
Ben benieuwd!
Zojuist de EP van big chocolate gekocht via itunes. hopelijk kan ik er wat mee doen. sowieso gewoon super vette cd!

Reminds me, ik moet echt snel eens een mix maken. heb nu bijna 1 jaar mijn spul in huis en nog nooit een mix gemaakt. Ben alleen maar aan het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar moet je eigenlijk allemaal op letten bij het aanschaffen van 2de hands tt's? Ik ga namelijk volgende week een setje technics sl 1200mk2, ze zijn echter wel ruim acht jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep

[ Voor 8% gewijzigd door Mobb_Deep op 27-02-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 10:38:
Waar moet je eigenlijk allemaal op letten bij het aanschaffen van 2de hands tt's? Ik ga namelijk volgende week een setje technics sl 1200mk2, ze zijn echter wel ruim acht jaar oud.
Leeftijd maakt niet zoveel uit bij technics, ik heb een mk2 van meer dan 13 jaar oud die nu uit elkaar ligt om hem op te knappen.

Op aboutdj staat een duidelijke tutorial waar je op kunt letten. [url]http://http://www.aboutdj.nl/tutorials/draaitafels/218-aanschaffen-van-een-tweede-hands-draaitafel.html[/url]

Dingen als een pitchfader zijn prima zelf te vervangen als je een beetje handig bent. Een nieuwe kost zo rond de 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Saturnus schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 14:25:
[...]

Vinyl gaat in elk geval niet sterven voordat ik de pijp uit ben :P Ik denk dat vinyl de CDJ ook nog wel gaat overleven trouwens ;)
Dat heeft vermoedelijk te maken met dat het vinyl nooit perfect rond is geperst. Gemiddeld loopt ie wel constant (als het direct drive is) en is die variatie bij elke rotatie gelijkgetrokken en zou strak 4 minuten gelijk lopen geen probleem moeten zijn. 0.6bpm is trouwens wel heel veel.

De naald zou het niet aan kunnen liggen en raad ook af naaldcleanerspul te gebruiken, gewoon even met je borstel langs de naald halen en je bent er vanaf. Verder kan het geen kwaad eens je platters te calibreren en elke keer dat je vinyl en timecode wisselt even op de "rst" knop te klikken.

Ik heb wel eens dat vinyl zo slapjes op de platter ligt dat ie niet netjes meedraait (zeer licht vinyl/krom vinyl/scratchplaten waar het middengat is uitgehold)

Heb je dit trouwens alleen met timecode/normaal vinyl of allebei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Met de droge borstel er onderlangs? Het cleanermiddel is nu toch op.
Platters te calibreren? In djDecks kan ik wel calibreren, maar dat zou niet elke dag hoeven.

Het is lang terug dat ik vinyl draaide, dus ik kan niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:31:
[...]

Leeftijd maakt niet zoveel uit bij technics, ik heb een mk2 van meer dan 13 jaar oud die nu uit elkaar ligt om hem op te knappen.

Op aboutdj staat een duidelijke tutorial waar je op kunt letten. [url]http://http://www.aboutdj.nl/tutorials/draaitafels/218-aanschaffen-van-een-tweede-hands-draaitafel.html[/url]

Dingen als een pitchfader zijn prima zelf te vervangen als je een beetje handig bent. Een nieuwe kost zo rond de 30 euro.
Dank & dank:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Saturnus schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:28:
Met de droge borstel er onderlangs? Het cleanermiddel is nu toch op.
Platters te calibreren? In djDecks kan ik wel calibreren, maar dat zou niet elke dag hoeven.
jep, gewoon even het antistatische borsteltje, dat verwijderd alle stof, ik zou de vloeistof alleen gebruiken als je met vette vingers op de naald hebt gezeten (wat al niet had moeten gebeuren).

Je kan de platters van je draaitafels bijstellen zodat ie goed gekalibreerd is, dat doe je bij de meeste door een schroefje te adjusten op de pitch controlmodule en te zorgen dat de centrale strobe ring op 33rpm met 0% pitch niet meer optisch beweegt voor het lampje. Check voor die tijd sowieso even de strobe rings, als die niet meer constant loopt is het mogelijk tijd om een nieuwe pitchfader module te plaatsen (of er is iets ernstigs aan de hand met het deck of motor en dan word het een duurder grapje).

@Rhodium,

ik zie nu inderdaad dat het een op een bank oid is gefotografeeerd. Ikzelf heb echter nooit de neiging om foto's van mijn apparatuur te maken of speciaal ervoor helemaal af te gaan koppelen. Het zal je overigens verbazen hoeveel mensen (vooral DJ's) een dure monitor set aanschaffen en dan totaal verkeerd plaatsen. Aan de andere kant is (frequentie)zuiver luisteren in die situatie natuurlijk minder van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
vlaaing peerd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:11:
[...]

Vinyl gaat in elk geval niet sterven voordat ik de pijp uit ben :P Ik denk dat vinyl de CDJ ook nog wel gaat overleven trouwens ;)
Lijkt me nogal logisch aangezien alles wat CDJ heet langzaam vervangen wordt door MIDI en timecode spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
vlaaing peerd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:09:
[...]

Je kan de platters van je draaitafels bijstellen zodat ie goed gekalibreerd is, dat doe je bij de meeste door een schroefje te adjusten op de pitch controlmodule en te zorgen dat de centrale strobe ring op 33rpm met 0% pitch niet meer optisch beweegt voor het lampje. Check voor die tijd sowieso even de strobe rings, als die niet meer constant loopt is het mogelijk tijd om een nieuwe pitchfader module te plaatsen (of er is iets ernstigs aan de hand met het deck of motor en dan word het een duurder grapje).
Krijg het niet zover dat de bolletjes minuten lang 'blijven staan' ...zal komen omdat de tafel een dode zone heeft rond 0% door de pitch lock button. De een zal het een feature noemen, de ander...
Schommelen kan je alleen zien als je je extreem concentreerd. Ik schat dat het per rondje '0.3mm is dat een bolletje even de verkeerde kant uit lijkt te gaan of stil staat.'
Dus dat moet goed zitten, daarbij zijn er gewoon momenten waarop de BPM variatie maar <0,2 is.

Misschien is het wel een combinatie van vinyl en naald dat het op sommige momenten onbruikbaar maakt. Dus dat als een van de twee in orde is, de BPM variatie al een stuk minder is.
Daarnet ook weer, 0,6BPM variatie op een bepaalde plek op vinyl...leg hem er even later weer op en dan is het 0,2... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

bram1984 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:55:
[...]
Als je dat wilt doen, moet je inderdaad geen controller kopen. Buiten het prijspunt om heb ik ervoor gekozen omdat ik gemakkelijk overal met 4 decks kan draaien, en de beschikking over super uitgebreide loopmogelijkheden en veel effecten heb.

Het is gewoon tof om een plaat (buiten de climax van de plaat zelf om) d.m.v. loops e.d. tot iets te kneden waardoor ie gewoon lekker in je mix past.
Vergeet één simpel voordeel niet: Met een controller kun je makkelijk 2TB aan muziek meenemen (niet dat je dat altijd zal draaien), terwijl je met decks je compleet lam sleept aan CD's of platen.

Als je een beperkte muziekselectie gebruikt is het niet zo'n probleem, maar bijvoorbeeld voor de disco-show die tienduizend nummers op voorraad moet hebben om aan 90% van de requests te kunnen voldoen is een controller toch echt een stukje praktischer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 15:04

Tijn96

In speed we trust

Mag ik vragen, waar halen jullie al je muziek vandaan? van beatport of?
want veel nummers die ik tegenkom bij mixes ken ik niet

[ Voor 5% gewijzigd door Tijn96 op 02-03-2011 17:12 ]

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Tijn96 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 17:12:
Mag ik vragen, waar halen jullie al je muziek vandaan? van beatport of?
want veel nummers die ik tegenkom bij mixes ken ik niet
Beatport, shops, blogs, promo-lists, tracklists van andere mixes, vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Je muziek bij elkaar harken is nou precies hetgeen waar het bij DJ'en om gaat. Dat moet je leren, en dat kost tijd. Ik volg veel DJ-charts om te kijken wat mijn favoriete DJ's aanraden iedere maand, daarnaast lees ik weblogs die releases reviewen, kijk ik wat er binnenkort uitkomt bij de platenzaken en heb ik een in de afgelopen 5 jaar een behoorlijke lijst labels/artiesten opgebouwd die ik volg op Beatport.

Het kost dus gewoon tijd. Ik ben erg tegen van die blogs die complete releases illegaal posten. Allereerst vanwege het feit dat ik vind dat je zeker als DJ gewoon je muziek moet kopen, maar ten tweede omdat je eindigt met allemaal muziek op je computer de je maar hebt gedownload omdat het gratis voorhanden was. Geloof mij maar als ik je zeg dat je beter afbent met 4 goede tracks die je zelf hebt opgedregd dan met 24 tracks die je maar hebt gedownload omdat je ze toevallig kon vinden voor niks.

Op een gegeven mometn stromen de releases vanzelf binnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Je wordt inderdaad een stuk selectiever als je de muziek koopt inplaats van het klakkeloos binnenhaalt via downloads op torrentsites of nieuwgroepen. Gewoon veel gasten volgen op youtube, twitter, facebook, etc om beetje nieuwe tracks of unieke tracks te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Stoney3K schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:50:
[...]

Vergeet één simpel voordeel niet: Met een controller kun je makkelijk 2TB aan muziek meenemen (niet dat je dat altijd zal draaien), terwijl je met decks je compleet lam sleept aan CD's of platen.

Als je een beperkte muziekselectie gebruikt is het niet zo'n probleem, maar bijvoorbeeld voor de disco-show die tienduizend nummers op voorraad moet hebben om aan 90% van de requests te kunnen voldoen is een controller toch echt een stukje praktischer. ;)
Ja een CD mapje met 100 CD's x +- 10 nummers per CD en een koptelefoon weegt toch wel veel meer dan een laptop / midicontroller idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mobb_Deep schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:19:
[...]

Ja een CD mapje met 100 CD's x +- 10 nummers per CD en een koptelefoon weegt toch wel veel meer dan een laptop / midicontroller idd...
USB stick of SD card all the way ;)

Met m'n in-ear phones, past alles in een klein buidelzakje :Y

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Gelukkig heb je als vinyl-dj natuurlijk altijd een bagbitch O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Ik ben verbaasd over Junodownload en het aanbod. Allerlei oude cds en vooral nummers die ik als wav/flac(!) kan downloaden i.p.v. ze speciaal voor dat ene nummer op Discogs voor 20 euro moet halen. Een 12" single is ongeveer 8 euro dus dan valt ruim 2 euro voor een wav wel mee, al blijft het een stukje data. Discogs verkoopt ook de Junodownload catalogus, maar die rekenen natuurlijk wel een extra bovenop de gewone prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mobb_Deep schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:19:
[...]

Als je met een beperkte muziekselectie in één genre draait, dan loont het zich ook niet per sé. Dan heb je ook het voordeel dat je je platen een stuk beter kent als je met weinig muziek draait, in plaats van de 'shuffle' erin te smijten op het moment dat je geen aansluitende track kan vinden.

Maar als je zoals ik, op een bruiloft binnen kom karren en 10.000 - 15.000 nummers bij je moet hebben, dan tikt het nogal aan als je 4 kisten met CD's mee moet sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Ja inderdaad daar heb je gelijk in, maar ik heb niet echt het idee dat hier apreski / bruiloft DJ's rondstruinen op dit forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
dubstep/dnb mix gedraaid in de studio;

http://www.mixcloud.com/SDI/sdi-dubstepdnb-mix-feb-11/

Gemixt met vinyl en tijdcode. Niet geschikt voor mensen met darmproblemen. Commentaar altijd welkom :)

edit, tracklist erbij:
Afbeeldingslocatie: http://i582.photobucket.com/albums/ss269/seismiq/tracklistdstmix0211.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door vlaaing peerd op 05-03-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:24

On_E

Housemusic

En van mij een nieuwe minimal-techhouse mix.

http://soundcloud.com/nyx_1978/george-hefner-sundaymornings

Tracklist staat bij de link, gemixed met een Reloop DJ2 en Traktor Pro.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Even snel een Traktor-vraag want ik kom er niet uit. Als ik een stukje wil loopen met IN/OUT is dat nooit "strak" als je snapt wat ik bedoel. Je hoort duidelijk dat het handmatig geloopt is. Hoe kan ik dit op de bpm/bar strak leggen zonder dat het een hoorbaar scheve loop wordt ?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Quantize aanzetten voor een strakke loop, Snap aanzetten om exact op de beat te loopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Tsunami schreef op zondag 06 maart 2011 @ 16:56:
Quantize aanzetten voor een strakke loop, Snap aanzetten om exact op de beat te loopen.
Waar wat hoe? :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:57
Boven de mixer maar je moet wel "show global selection"aangevinkt hebben in preferences-layout manager.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Waar: www.google.com
Wat: Traktor Quantize Snap
Hoe: Intypen en op Google Zoeken klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 13:36
vlaaing peerd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 20:36:
dubstep/dnb mix gedraaid in de studio;

http://www.mixcloud.com/SDI/sdi-dubstepdnb-mix-feb-11/

Gemixt met vinyl en tijdcode. Niet geschikt voor mensen met darmproblemen. Commentaar altijd welkom :)

edit, tracklist erbij:
[afbeelding]
Jammer van je eerste tune (Eastern Jam); nummer echt veeeeeeelste vaak gehoord. Daarbij vind ik hem ook niet bij de rest van de set passen. Tweede tune kickt echt keihard in, de derde nog harder! Dan is Chase and Status toch best pussy :p

Maar al met al een fijne set!

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee,

ja ben nieuw :P

ben beginnende dj van 15 jaar oud en ga na jaar met traktor speelen een reloop digital jockey 2 interface edition kopen is dit een goeden keuzen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 00:55:
Hee,

ja ben nieuw :P

ben beginnende dj van 15 jaar oud en ga na jaar met traktor speelen een reloop digital jockey 2 interface edition kopen is dit een goeden keuzen of niet?
Lijkt me prima om mee te starten. Numark Mixtrack (Pro) is zelfs nog wat voordeliger en is ook een prima controller.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me prima om mee te starten. Numark Mixtrack (Pro) is zelfs nog wat voordeliger en is ook een prima controller.

heb even een beetje gezocht over de De Numark Mixtrack Pro maar hij schijnt beste te zijn met vdj maar daar ben ik niet zo fan van en ik ga dus denk ik voor de reloop want dan kan ik alles makkelijk doen en een beetje gaan oefenen met 4 decks(ja ik weet er is al een hele discussie over geweesr:P)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:08
Ik gebruik gewoon probleemloos Traktor met de Numark Mixtrack Pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Chckdsk! schreef op zondag 06 maart 2011 @ 23:56:
[...]

Jammer van je eerste tune (Eastern Jam); nummer echt veeeeeeelste vaak gehoord. Daarbij vind ik hem ook niet bij de rest van de set passen. Tweede tune kickt echt keihard in, de derde nog harder! Dan is Chase and Status toch best pussy :p

Maar al met al een fijne set!
Voor thuisluister/demosets begin ik doorgaans altijd wat milder om zo een beetje op te bouwen, maarre
:) bedankt, ik beschouw het als compliment. Die 2e en 3e track zijn van mezelf (+crew).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:23
Vraagje...

Een goede bekende van me werkt bij Bax en hadden het over dat ik de Ecler Evo 4 nog steeds een geweldig ding vind. Hij kost daar nu nog 643 maar ik zou dan eerst mijn DJM-700 moeten verkopen.

Mijn DJM-700 is eind mei 2 jaar oud en in zeer goede staat. Ik draai niet meer dan 1 uur per week en hij gaat nooit de deur uit.

Wat zou die DJM-700 nog waard zijn? Nieuw kosten ze echt veel nog vind ik trouwens, net zo veel als toen ik hem kocht :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Zet 'm voor €700 euro op Marktplaats, krijg je er 650 voor, ben je voor niks geupgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Michie23 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:24:
Ik gebruik gewoon probleemloos Traktor met de Numark Mixtrack Pro :)
Wat hij zegt. Mixtrack Pro wordt geleverd met VDJ. Mixtrack (zonder Pro, dus zonder geluidskaart) wordt geleverd met Traktor. Beide controllers zijn hetzelfde, alleen heeft de Pro dus de geluidskaart.

Zelf gebruik ik de Mixtrack met een externe geluidskaart (Focusrite 6 usb) in combinatie met Traktor en vind het geweldig :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga morgen mn reloop op halen voor 160(tweedehands) met alles er bij en dan flink mixen en binnenkort filmpje ik post link dan wel ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Kaap schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:09:
Vraagje...

Een goede bekende van me werkt bij Bax en hadden het over dat ik de Ecler Evo 4 nog steeds een geweldig ding vind. Hij kost daar nu nog 643 maar ik zou dan eerst mijn DJM-700 moeten verkopen.
Wat de fuck. Dat ding was volgens mij 1289 EUR. toen ik hem kocht tijdens release. :)
Nog steeds de fijnste mixer die ik ooit heb gebruikt!

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

'k Heb een lange tijd niet meer een mixje opgenomen, vorige week toch maar weer eens gedaan.

genre : minimal techno (tenminste, dat denk ik) met o.a. pan pot, carlo lio. 'k zit er een paar keer naast , maar dat kwam door de fles vodka. :*)

http://www.house-mixes.co...play/thisisminimaltechno/

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Kaap schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:09:
Vraagje...

Als je dan toch bezig bent, Evo 5 kost nog maar 908 euro :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

de knop van mijn reloop digital jockey is kapot weet iemand waar ik aan een service manual of lossen onderdelen kan komen

mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Stoney3K schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:50:

hmf, mens heeft ook ooit eens het wiel uitgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 20:34:
hallo,

de knop van mijn reloop digital jockey is kapot weet iemand waar ik aan een service manual of lossen onderdelen kan komen

mvg,
Site van Reloop? Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja heb nu gezocht en niet echt iets gevonden dus hem uit elkaar geschroeft en contact op gemeten dus weet nu welken schakelaar het is alleen geen service manual kunnen vinden helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

vlaaing peerd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 00:21:
[...]

hmf, mens heeft ook ooit eens het wiel uitgevonden.
Ja, maar logistiek is duur, en als ik een halve kuub ruimte uit kan sparen in mijn bestelwagen, vul ik dat toch liever met meer geluid of beter licht. Vinden mijn klanten namelijk ook leuker. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 11:14:
ja heb nu gezocht en niet echt iets gevonden dus hem uit elkaar geschroeft en contact op gemeten dus weet nu welken schakelaar het is alleen geen service manual kunnen vinden helaas
Als je er zelf aan gaat sleutelen vervalt je garantie. Gewoon terugsturen voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
catbread schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 22:51:
[...]

Als je er zelf aan gaat sleutelen vervalt je garantie. Gewoon terugsturen voor reparatie.
Hij heeft de controller 2e hands gekocht. dus terug sturen heeft denk ik niet zo veel zin.
Ik raad daan45 aan om eens even op andere sites te gaan kijken zoals about dj enzo.Daar denk ik dat ze hem sneller kunnen helpen als hier.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Wie legt mij dit even uit...
http://www.bax-shop.nl/el...nten/product-details.html
€177: 2 elementen, 2 naalden.

2* http://www.bax-shop.nl/el...aald/product-details.html
€106: 2 elementen, 4 naalden.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Nice :) !

Had bijde pagina's even naast elkaar op me scherm maar ik zie geen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
De tweede staat tussen http://www.bax-shop.nl/knallers/?page=9, vandaar dat hij goedkoper is.

[ Voor 4% gewijzigd door Tsunami op 16-03-2011 07:47 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.