- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity
Ah, inderdaad. Ben er zelf nog doorheen gebladerd maar had niet door dat het tijdelijke acties waren.Tsunami schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 07:46:
De tweede staat tussen http://www.bax-shop.nl/knallers/?page=9, vandaar dat hij goedkoper is.
Verwijderd
http://www.bax-shop.nl/di...ller/product-details.html
Nee geen ervaring maar mij lijkt het best irritant dat je geen jogwheel hebt maar dat is joun eigen keuze
Op mijn andere MIDI controller?bram1984 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:25:
Ik wist dat ik iets miste aan dat ding! Waar zijn de jogwheels inderdaad?
At least it's not for me
And find serenity
[ Voor 100% gewijzigd door Mobb_Deep op 20-03-2011 11:09 ]
De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.
[ Voor 93% gewijzigd door Mobb_Deep op 20-03-2011 11:09 ]
Vestax is sowieso goed (zolang je geen Spin koopt), daar sta ik voor garant. Wat ik wel zou aanraden is om de tweedehandsmarkt ook goed te bekijken
Ik wil een Maschine

Even de Windows driver update eroverheen geknalt, en het draait allemaal weer als een zonnetje. Zelfs met Wi-Fi en Torrents aan.
Dus mochten er mensen zijn die ook "last" van bovenstaande hebben. Je weet wat te doen.
Meh, je hebt een punt, maar op een macbook heb ik eigenlijk nog nooit problemen gehad met meerdere programma's open. Ik prefereer sowieso een macbook boven een windows laptop. (neuh, ik wil niet bashen)kaos- schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:27:
Sowieso vind ik dat je een laptop compleet schoon moet hebben met alleen de benodigde drivers en Traktor (of welk willekeurig ander programma dan ook).
traktor scratch!
Ik doelde ook op windows-based laptopsErikie schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:00:
[...]
Meh, je hebt een punt, maar op een macbook heb ik eigenlijk nog nooit problemen gehad met meerdere programma's open. Ik prefereer sowieso een macbook boven een windows laptop. (neuh, ik wil niet bashen)
[ Voor 4% gewijzigd door kaos001 op 22-03-2011 14:15 ]
Verwijderd
Uiteraard, alleen is een MB nogal aan de prijs. Vooral voor mensen die draaien als hobby beschouwen. Mij Vaio was € 700,- en doet eigenlijk helemaal wat hij moet doen. Als ik voor een MB zou gaan, dan wordt het een Pro 15" en die komt op € 1749,-.Erikie schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:00:
[...]
Meh, je hebt een punt, maar op een macbook heb ik eigenlijk nog nooit problemen gehad met meerdere programma's open. Ik prefereer sowieso een macbook boven een windows laptop. (neuh, ik wil niet bashen)

http://www.bax-shop.nl/ov...aard/product-details.html
Iemand ervaring met deze statieven of misschien betere met goede prijs/kwaliteitsverhouding?
Ik wil eigenlijk niet zoveel uitgeven aan statieven aangezien al mijn andere apparaten al wat flink hebben gekost
motabeatz.com
De reviews eronder zijn niet allemaal even lovend over het product. Maar goed, het zijn statieven en als ze de boxen omhoog houden doen ze hun werk. Ik zou daar ook niet teveel van m'n geld in willen stoppen.NickySantoro schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 23:20:
http://www.bax-shop.nl/ov...aard/product-details.html
Iemand ervaring met deze statieven of misschien betere met goede prijs/kwaliteitsverhouding?
Ik wil eigenlijk niet zoveel uitgeven aan statieven aangezien al mijn andere apparaten al wat flink hebben gekost
In studios vind je vaak een emmer of een ton met zand waar ze op staan ivm resonantie, maar dat lijkt me in een huiselijk interieur niet echt gewenst.
Dus ik neig toch naar een nieuwe laptop met een dualboot XP / WIN7. XP met een dusdanige config dat Traktor goed zou moeten lopen. Helaas ben ik op het grote internet nog geen type of merk laptop tegengekomen waarvan men over het algemeen zegt: "dat werkt goed met Traktor." Heeft iemand hier tips die verder gaan dan alleen een eigen ervaring met een bepaald type laptop?
At least it's not for me
And find serenity
[ Voor 10% gewijzigd door Sjoewe op 23-03-2011 14:48 ]
Ik ookSjoewe schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:45:
Mijn advies: Iedereen die ik ken eindigt uiteindelijk met een macbook (voor het DJ'en).
Nu zijn er andere redenen te verzinnen waarom een Macbook beter is dan een laptop (en vice versa), maar daarvoor koop ik dat ding niet; ik koop hem hoofdzakelijk voor Traktor
At least it's not for me
And find serenity
Maar ik zou een tweedehands witte macbook op de kop tikken, met nog een jaartje Applecare
[ Voor 5% gewijzigd door Sjoewe op 23-03-2011 15:18 ]
Let wel even op dat lang niet alle nieuwe laptops XP leuk gaan vinden (driver issues enzo).
Ik zou persoonlijk gewoon Win7 erop knallen en je systeem erg schoon houden, dan voorzie ik geen problemen.
Minimaal een DualCore met 2GB aan boord, dan zit je echt gebakken hoor
Sjoewe: Waarom Dell studio series vermijden?
[ Voor 6% gewijzigd door kaos001 op 23-03-2011 15:21 ]
Geen Dell Studio, omdat er _heel_ veel issues zijn met Dell studio laptops en USB-geluidskaarten.
Verwijderd
Dualboot W7 & W7 is dan de ideale optie. Ik gebruik hem dualboot omdat ik mijn pc voor de rest voor alle andere zaken gebruik en ik dit netjes gescheiden wil houden en het risico wil uitsluiten (voor zover mogelijk) op vastlopers etc in Traktor.kaos- schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:19:
Waarom zou je je laptop willen dualbooten? Win7 voor "normaal" gebruik en XP voor "DJ-werk" ?
Let wel even op dat lang niet alle nieuwe laptops XP leuk gaan vinden (driver issues enzo).
Ik zou persoonlijk gewoon Win7 erop knallen en je systeem erg schoon houden, dan voorzie ik geen problemen.
Minimaal een DualCore met 2GB aan boord, dan zit je echt gebakken hoor
Sjoewe: Waarom Dell studio series vermijden?
Ik heb al een paar mixjes gemaakt, maar nu na wat oefenen weer een nieuwe gemaakt! Hij valt hier te luisteren. Ik heb van die nieuwe door tijdgebrek geen filmpje gemaakt. Dit was de oude:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=zcm-qg6athw]
Ik heb zelf een 2e hands simpele Business model HP 14,1" voor €250 gekocht (6910P), 2GB geheugen, Core2Duo 1.8Ghz en 160GB sata HDDtje.
XP / Win7 erop, op XP wifi / geluid / modem etc allemaal uitgezet en Traktor geinstalleerd werkt als een trein, vooral niet het internet op die XP paritie, geen virusscanner en werkt nu nog steeds prima. Wel wat probleempjes gehad met midicontrollers / andere meuk (het blijven computers)
Persoonlijk geef ik nu de voorkeur naar 100% vinyl, 2 tafels en een mixer en daar mee basta.. Geeft ook lekker veel rust tijdens het draaien, alle focus op de tafel + mixer en geen beeldscherm er bij.
Producer, Traktor Timecode DJ en 3-jaar gebruiker van Studio 17 spreekt je tegen.Sjoewe schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:22:
Dualboot vanwege driver-issues, problemen met virusscanners, WiFi etc.
Geen Dell Studio, omdat er _heel_ veel issues zijn met Dell studio laptops en USB-geluidskaarten.
Kijk, het hoeft niet te gebeuren, maar de kans erop is aanwezig, en nog vervelender, het schijnt vrij willekeurig te zijn. Het gaat me verder niet om een wellus-nietus spelletje.
Gozer, zodra jij een MacBook hebt, ga je deze écht niet alleen gebruiken voor Traktor hoor. Zodra je merkt dat je mobiel bent met je computer is het zo heerlijk om even op het dakterras te gaan zitten in plaats van in je kamer.. wat foto's te kunnen laten zien aan vrienden wanneer je aan tafel zit etcetc.-_D_- schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:09:
[...]
Ik ookEn ik doe dat misschien ook wel als ik duizend euro heb verdiend met draaien
Maar stabiel Traktor draaien is stabiel Traktor draaien en dat is mijn voornaamste eis. Als het zou kunnen op een laptop van €300 van de Aldi zou ik die kopen en de rest aan gear besteden. Zolang het nog een bescheiden hobby is vind ik minstens 1100 voor een apparaat dat alleen maar Traktor hoeft te draaien veeeeeel te veel.
Nu zijn er andere redenen te verzinnen waarom een Macbook beter is dan een laptop (en vice versa), maar daarvoor koop ik dat ding niet; ik koop hem hoofdzakelijk voor Traktor
Having said that, 13inch MacBook Pro's in de aanbieding bij de V&D. Onder de duizend euro
Verwijderd
"Helaas" is het wel het oude model.
Mijn huidige laptop is het echt aan het begeven nu. Laatst al een dode HDD. Continu vastlopende GPU. Onderkant van de laptop zit vol gaten en barsten, kapotte usb porten etc etc etc.
Ben nu nog wel aan het twijfelen over een 13" of 15" en 2010 od 2011 model. Ik wil 13" vanwege de afmetingen maar ik betwijfel of ik fatsoenlijk Traktor en Lightroom optimaal kan gebruiken zonder vensters / info te moeten verbergen vanwege de 1280 x 800.
Maargoed laat ik maar niet al te ver afdwalen.
Mijn 2009 15" MBP is nog steeds meer dan zat om TSP/TPS4 en TP2 te draaien, dus waarom is het helaas een oud model?
(Dan heb ik het nog niet over Ableton Live en alle VSTs die ik simultaan draai.
[ Voor 24% gewijzigd door Ome_Les op 23-03-2011 23:16 ]
...:::everybeat.nl
Verwijderd
Er is niets mis met het vorige model.
Het oude model heeft genoeg voordelen t.o.v het nieuwe model.
Ik zal alles nog eens op een rij zetten.
Maar de laptop zal gebruikt worden voor alles en niet alleen Traktor en anno 2011 vertik ik het om €1500 neer te leggen voor een C2D welke nog trager is dan in mijn huidige laptop.
Als je een 15" model hebt en je draait Snow leopard, zal de performance minimaal gelijk zijn aan een quadcore.Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:23:
Het is helaas omdat ik mijn zinnen had gezet op het 2011 model.
Er is niets mis met het vorige model.
Het oude model heeft genoeg voordelen t.o.v het nieuwe model.
Ik zal alles nog eens op een rij zetten.
Maar de laptop zal gebruikt worden voor alles en niet alleen Traktor en anno 2011 vertik ik het om €1500 neer te leggen voor een C2D welke nog trager is dan in mijn huidige laptop.
Maar nu snap ik je verhaal wel een beetje hoor.
Je moet echter een beetje uitkijken met de nieuwe modellen. Ze willen op een of andere manier niet helemaal stabiel zijn?
Kijk hier maar eens.
In dat geval zeker de Sennheisers. Hoor ik zoveel goede dingen over.catbread schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:43:
Binnenkort andere headphones halen. Getest en twijfel nu nog tussen de Technics RP DJ 1210 en de Sennheiser HD 25.
Laat de technics links liggen! Vriend van mij heeft die, en voor thuis voldoen ze prima, op een gig kon ik er niks door horen, ze sloten niet goed af, en het geluid klonk heel onzuiver. Terwijl ik door mijn HDJ2000 alles perfect kon horen.catbread schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:43:
Binnenkort andere headphones halen. Getest en twijfel nu nog tussen de Technics RP DJ 1210 en de Sennheiser HD 25.
Ook met de HD25 heb ik nooit problemen, zitten heerlijk, en sluiten super af.
De basic edition heb ik nu in mijn hoofd, maar dat krulsnoer zal ik nog bekijken. Jammer dat het geen jack - jack snoer is, anders had ik de gekrulde van mn huidige gekozen. Los kosten die speciale dingen ook wat.
[ Voor 20% gewijzigd door catbread op 24-03-2011 09:23 ]
Qua geluid top, maar ik vond 'm te klein dus heb 'm binnen een week weer verkochtWhyte schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 01:33:
[...]
In dat geval zeker de Sennheisers. Hoor ik zoveel goede dingen over.
Heb sinds een paar jaar de Ortofon O-One. Licht, sterk, goed geluid maar niemand heeft 'm
Ja snap ik, maar op het dakterras zitten kan ik natuurlijk ook met een laptopWhyte schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:37:
Gozer, zodra jij een MacBook hebt, ga je deze écht niet alleen gebruiken voor Traktor hoor. Zodra je merkt dat je mobiel bent met je computer is het zo heerlijk om even op het dakterras te gaan zitten in plaats van in je kamer.. wat foto's te kunnen laten zien aan vrienden wanneer je aan tafel zit etcetc.
Having said that, 13inch MacBook Pro's in de aanbieding bij de V&D. Onder de duizend euro.
Maar ik zal eens gaan kijken naar die V&D aanbieding want de voorkeur gaat wel uit naar een Macbook, mits'ie nieuw en enigszins te betalen is
At least it's not for me
And find serenity
Ik draai Traktor S4 op een Sony Vaio van maart vorig jaar. Ondanks dat het al redelijk stabiel liep, heb ik afgelopen zondag een full recovery gedraaid, en het draait nu helemaal als een malle. Er zijn legio Windows laptops die het gewoon prima doen met Traktor.-_D_- schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:27:
Ik heb het al eens gevraagd, en ik heb er ook al heel veel naar gezocht, en ik denk er al lang heel lang over na... Maar ik wil dus een laptop hebbenAlleen twijfel ik tussen een Macbook en een normale laptop. Echter, een nieuwe Macbook is gewoon reteduur en daar kan ik beter (vind ik zelf) goeie gear van kopen. Een tweedehands Mac heb ik ook overwogen, maar als er iets stukgaat ben je klaar, en tevens de sigaar.
Dus ik neig toch naar een nieuwe laptop met een dualboot XP / WIN7. XP met een dusdanige config dat Traktor goed zou moeten lopen. Helaas ben ik op het grote internet nog geen type of merk laptop tegengekomen waarvan men over het algemeen zegt: "dat werkt goed met Traktor." Heeft iemand hier tips die verder gaan dan alleen een eigen ervaring met een bepaald type laptop?
Gewoon eerst alle 3rd party troep eraf gooien, alsmede de zooi van Sony/Toshiba/HP zelf, en you're good to go.
Compleet mee eens. Windows laptops zijn ook zeker niet slecht, maar op het moment dat er internet bij komt kijken of onzin software op gezet wordt... dán komen de problemen. Apple heeft daar gewoon weinig tot geen last van.bram1984 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:18:
[...]
Ik draai Traktor S4 op een Sony Vaio van maart vorig jaar. Ondanks dat het al redelijk stabiel liep, heb ik afgelopen zondag een full recovery gedraaid, en het draait nu helemaal als een malle. Er zijn legio Windows laptops die het gewoon prima doen met Traktor.
Gewoon eerst alle 3rd party troep eraf gooien, alsmede de zooi van Sony/Toshiba/HP zelf, en you're good to go.
Windows laptops zijn prima, maar dan moet je er gewoon geen gekke dingen mee gaan doen.
Haha wat -_D_- ook zegt: lekker argument.Whyte schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:37:
[...]
Gozer, zodra jij een MacBook hebt, ga je deze écht niet alleen gebruiken voor Traktor hoor. Zodra je merkt dat je mobiel bent met je computer is het zo heerlijk om even op het dakterras te gaan zitten in plaats van in je kamer.. wat foto's te kunnen laten zien aan vrienden wanneer je aan tafel zit etcetc.
Having said that, 13inch MacBook Pro's in de aanbieding bij de V&D. Onder de duizend euro.

Met mijn Vaio kan ik geen foto's op een terras laten zien? Of heeft Apple een speciaal programma; iPhoto Terrace Viewer?
Check mijn post hierboven. Traktor werkt gewoon beter als je laptop schoon is. Stop er maar es een infected usb stickje van een vriend(in) in, kan je lachen.bram1984 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:34:
[...]
Haha wat -_D_- ook zegt: lekker argument.![]()
Met mijn Vaio kan ik geen foto's op een terras laten zien? Of heeft Apple een speciaal programma; iPhoto Terrace Viewer?
Nou, je sarcastische grapje over Apple die nergens op slaat.bram1984 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:14:
Ja die heb ik ook gelezen (je quote mij daar namelijk in), maar wat heeft dat met mijn post te maken?
Met een Apple kan je gewoon meer gekkigheid uithalen zonder dat hij noemenswaardige problemen gaat krijgen. Neemt niet weg dat een Apple _veel_ te duur is voor hetgeen wat je krijgt, maar dat terzijde.
Als er gezegd wordt dat je na de aanschaf van een Mac ineens merkt "dat je mobiel bent met een computer" en daardoor bijvoorbeeld op een terras foto's aan vrienden kunt laten zien, dan slaat mijn opmerking wel degelijk ergens op, want dit kan met iedere laptop.
No offence bedoeld verder hoor.
Ik quote mijzelf even:DBeatboxx schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:49:
Hey iedereen!
Ik heb al een paar mixjes gemaakt, maar nu na wat oefenen weer een nieuwe gemaakt! Hij valt hier te luisteren. Ik heb van die nieuwe door tijdgebrek geen filmpje gemaakt. Dit was de oude:
[video]
Van mij ook geen offence, we lullen langs elkaar heen krijg ik de indrukbram1984 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:54:
Tja dan nog snap ik niet wat jou reactie (met daarin een quote van een post van mij eerder) met mijn sarcastische grapje te maken heeft.
Als er gezegd wordt dat je na de aanschaf van een Mac ineens merkt "dat je mobiel bent met een computer" en daardoor bijvoorbeeld op een terras foto's aan vrienden kunt laten zien, dan slaat mijn opmerking wel degelijk ergens op, want dit kan met iedere laptop.
No offence bedoeld verder hoor.
Uhm.... enige waarom ik een macbook heb is voor het draaien. Staat alleen osx met updates op + traktor. Owja en natuurlijk bergen aan muziek.Whyte schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:37:
[...]
Nja, ik danste een rondje toen ik net m'n MBP had. Opeens kun je tijdens dat Traktor tracks aan het spelen is zo je controllers uit de USB poort trekken, er terug in doen, PLOP werkt weer. Audio-interface er uit, schakelt gelijk over op interne speakers, weer er terug in, hoppa weer naar de geluidskaart. Latencies konden hard omlaag.bram1984 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:34:
[...]
Haha wat -_D_- ook zegt: lekker argument.![]()
Stroomlijn
Dat wanneer tijdens een gig per ongeluk mijn usb-controller er uit wordt getrokken, niet heel Traktor vast loopt.bram1984 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:49:
En het voordeel daarvan is precies? Ik trek m'n controller er nooit uit.
En ja, dit gebeurde, iig op de blanke installatie die ik op mijn oude windows laptop had, wel. Vraag me niet waarom (want wat heeft mijn midi-controller met het audio signaal te maken?), maar het gebeurde wel. Bij mijn MBP gelukkig niet.
Wat ik wel hoorde van een klasgenootje die ook met TC Traktor draai(de) dat de eerste Windows versie(s) van Traktor op Windows aardig onstabiel was en dat hij daarom een Mac had gekocht (waar het voor gemaakt is?). Maar we zijn nu al weer bijna op het moment dat Traktor 2 uitkomt dus denk dat Traktor 1 wel aardig stabiel is op Windhoos.
[ Voor 52% gewijzigd door Mobb_Deep op 24-03-2011 23:19 ]
Aardig argumentWhyte schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:53:
[...]
Dat wanneer tijdens een gig per ongeluk mijn usb-controller er uit wordt getrokken, niet heel Traktor vast loopt.
En ja, dit gebeurde, iig op de blanke installatie die ik op mijn oude windows laptop had, wel. Vraag me niet waarom (want wat heeft mijn midi-controller met het audio signaal te maken?), maar het gebeurde wel. Bij mijn MBP gelukkig niet.
Draaien met een midi-controller in combinatie met timecode is ook leuk. Raak maar es je jogwheels van je midi-controller aan, kans van 75% dat Traktor dat niet leuk vind.
Daarom zeg ik, Windows is leuk als je maar geen gekke dingen doet.
Ik heb een Béta programma gevonden waarmee je de Midi signalen kan routen en afstoppen, hierna lukte het wel. Wel moet je hiervoor eerst MidiYoke installeren, naja mocht iemand dit zoeken, kan je er hier over lezen:
http://www.djtechtools.co...hread.php?t=17497&page=13
Maar als ik een nieuwe koop word het zeker een Mac.
[ Voor 18% gewijzigd door Chef_v_leeuwen op 25-03-2011 10:33 ]
* PSN=Chef_NL** *
Op mijn Vaio loopt Traktor ook niet vast hoor. En al deed dat het. Proces even killen en opnieuw opstarten. Als dat het ergste is..Whyte schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:53:
[...]
Dat wanneer tijdens een gig per ongeluk mijn usb-controller er uit wordt getrokken, niet heel Traktor vast loopt.
Haha shit, zie jij jezelf al even Traktor opnieuw starten met een optreden? De tering zeg, dat moet mij écht niet overkomen.bram1984 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 12:39:
[...]
Op mijn Vaio loopt Traktor ook niet vast hoor. En al deed dat het. Proces even killen en opnieuw opstarten. Als dat het ergste is..
Dit is mij overkomen, ergste was nog dat het geluid ook vast liep, dus een 100% zoem-geluid door de installatie jaagde. Nog nooit zoveel mensen naar hun oren zien grijpen. Schaamde me zokaos- schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 12:48:
[...]
Haha shit, zie jij jezelf al even Traktor opnieuw starten met een optreden? De tering zeg, dat moet mij écht niet overkomen.

Dude, dat is echt ergWhyte schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:13:
[...]
Dit is mij overkomen, ergste was nog dat het geluid ook vast liep, dus een 100% zoem-geluid door de installatie jaagde. Nog nooit zoveel mensen naar hun oren zien grijpen. Schaamde me zo.

Zoals ik al zei, ik heb er geen last van bij ontkoppeling van de USB kabel. Maar wat is het probleem dan? Of dat je nu 5 seconden stilte hebt omdat je kabel eruit ligt, of 10 seconden omdat je Traktor opnieuw op moet starten.kaos- schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 12:48:
[...]
Haha shit, zie jij jezelf al even Traktor opnieuw starten met een optreden? De tering zeg, dat moet mij écht niet overkomen.
Voor lul sta je toch al.
5 seconden stilte -> kabel er terug in.bram1984 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:33:
[...]
Zoals ik al zei, ik heb er geen last van bij ontkoppeling van de USB kabel. Maar wat is het probleem dan? Of dat je nu 5 seconden stilte hebt omdat je kabel eruit ligt, of 10 seconden omdat je Traktor opnieuw op moet starten.
Voor lul sta je toch al.
5 seconden stil -> kabel ligt er uit -> oh shit, kabel er terug in -> oh shit, traktor doet het nog niet -> Traktor afsluiten -> wachten tot ie afgesloten is -> traktor opnieuw opstarten -> wachten tot ie geopend is -> goede map zoeken -> goede track weer opzoeken -> selecteren en aanzetten.
Toch iets langer dan 10 sec hoor.
edit: ik had bij mijn post hierboven het geluk dat ik mijn ipod met een reservemix aan een seperaat kanaal had hangen, dus gelijk op de mixer die zoem er uit kon trekken en een setje aan kon slingeren. Pff dat heeft me echt gered die avond

Wat bleek uiteindelijk het probleem waardoor Traktor in eerste instantie vast was gelopen? Auto-update van Windows (die uit stond! maar toch maar besloot een waarschuwing te geven
[ Voor 24% gewijzigd door Florinsz op 25-03-2011 17:20 ]
Had een apart profiel voor Traktor op die laptop. Helemaal clean, aparte partitie, geen wi-fi, geen updates, niks overbodigs.bram1984 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:36:
Stond je Wi-Fi aan dan, ofzo?
Toen ging Windows me waarschuwen dat ik m'n updates niet aan had staan
Saturnus schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 18:24:
Zoek met google even naar zo'n page die vertelt welke services je uit kan zetten als het toch allemaal clean moet.
Maar geef toe, het is toch belachelijk als je zo veel aan je systeem moet tweaken om hem zo stabiel te krijgen dat er op te vertrouwen valt? En dat je hier bij OSX amper last van hebt?Mobb_Deep schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 18:30:
Je kan ook zelfs nog instellen voor welke meldingen je allemaal waarschuwingen wilt hebben, bijvoorbeeld de melding dat je geen virusscanner hebt geinstalleerd etc.
+3miljoen.Whyte schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:57:
[...]
[...]
Maar geef toe, het is toch belachelijk als je zo veel aan je systeem moet tweaken om hem zo stabiel te krijgen dat er op te vertrouwen valt? En dat je hier bij OSX amper last van hebt?
Ook mee eens. Neemt niet weg dat een Macbook + OSX echt belachelijk duur is.
Ik kan voor 1 macbook 2 goedpresterende win7 machines kopen. Ook vrij belachelijk als je het mij vraagt.
Mwoah, belachelijk... Heeft dat niet te maken met dat de OS-en van Apple vooral helemaal foutloos werken op een handjevol hardware configuraties; namelijk die van Apple zelf? Of werkt OSX ook volledig foutloos op alle andere mogelijke hardware configs?Whyte schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:57:
Maar geef toe, het is toch belachelijk als je zo veel aan je systeem moet tweaken om hem zo stabiel te krijgen dat er op te vertrouwen valt? En dat je hier bij OSX amper last van hebt?
At least it's not for me
And find serenity
Wat over het algemeen vergeten wordt, is het volgende:
Over het algemeen genomen, worden windows PCs en laptop al vaak binnen 3 jaar gewisseld, ze zijn dan ook afgeschreven.
Met mac is dit 5 jaar. Het grappige is dat de macs dan over het algemeen nog makkelijk mee kunnen draaien.
Al met al heb je die kosten er dan meer dan uit.
Maar, wat mij nog veel _meer_ aanspreekt is dit:
Kijk eens naar een windows laptop die al een jaar draait. Vaak is er niet veel meer over van de snelheid en het organische gevoel van het OS.
Kijk je naar een mac, zal deze nog net zo vlot mee draaien.
(En nee, het argument dat ik niet zou weten hoe een OS moet werken/bijgehouden behoort te worden, gaat bij mij echt niet op. DIt is zo'n beetje mijn beroep.
Wat ook heerlijk is, is de beschikbaarheid van een mac, klap je macbook dicht en hij hibernate. Klap hem open en binnen 5 seconden kun je weer volledig aan de slag, zonder dat je het überhaupt aan je system resources merkt. Iets waar windows machines nog wel eens een steekje blijken te laten vallen.
Ook als ik aan het produceren was op mijn windows bak, gebeurde het regelmatig dat deze vastliep.
Met mijn MBP is dit, in de anderhalf jaar dat ik deze bezit, nog maar 1 of 2 keer gebeurd.
Hier geef je gelijk de kracht aan van Apple. Echter, geluidskaarten zijn wel te installeren en te gebruiken. Alleen wordt dit op een hele andere manier benaderd. Deze andere benadering lijkt het wel veel meer stabiel te zijn.-_D_- schreef op zondag 27 maart 2011 @ 22:17:
[...]
Mwoah, belachelijk... Heeft dat niet te maken met dat de OS-en van Apple vooral helemaal foutloos werken op een handjevol hardware configuraties; namelijk die van Apple zelf? Of werkt OSX ook volledig foutloos op alle andere mogelijke hardware configs?
Maar goed... Dat is wat mij betreft weer genoeg voor wat betreft mac vs windows.
Maar ik zei inderdaad in mijn vorige bericht dat ik ook geen Mac vs. Win-discussie wilde starten
[ Voor 12% gewijzigd door Tsunami op 27-03-2011 22:41 ]
En voor de paupers zoals ik die zichzelf een dergelijke luxe niet zo gemakkelijk kunnen veroorloven is er altijd nog de workaround middels een "normale" laptop
At least it's not for me
And find serenity
Een keertje per jaar je laptop recoveren (je bent er even mee bezig, maar goed), en hij is weer als nieuw.Ome_Les schreef op zondag 27 maart 2011 @ 22:33:
Wat over het algemeen vergeten wordt, is het volgende:
Over het algemeen genomen, worden windows PCs en laptop al vaak binnen 3 jaar gewisseld, ze zijn dan ook afgeschreven.
Met mac is dit 5 jaar. Het grappige is dat de macs dan over het algemeen nog makkelijk mee kunnen draaien.
Al met al heb je die kosten er dan meer dan uit.
Maar, wat mij nog veel _meer_ aanspreekt is dit:
Kijk eens naar een windows laptop die al een jaar draait. Vaak is er niet veel meer over van de snelheid en het organische gevoel van het OS.
Kijk je naar een mac, zal deze nog net zo vlot mee draaien.
(En nee, het argument dat ik niet zou weten hoe een OS moet werken/bijgehouden behoort te worden, gaat bij mij echt niet op. DIt is zo'n beetje mijn beroep.)
Daar moet ik aan toevoegen dat ik geen enkel proces (behalve Wi-Fi, maar dat is eigenlijk niet eens nodig) heb gekilled, en Traktor als een zonnetje loopt.
Ja man... toch een beetje jammer hoor.bram1984 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:13:
[...]
Een keertje per jaar je laptop recoveren (je bent er even mee bezig, maar goed), en hij is weer als nieuw.
LOLz... Hoe bevalt je S4 trouwens?
tss, wat nou recoveren :bram1984 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:13:
[...]
Een keertje per jaar je laptop recoveren (je bent er even mee bezig, maar goed), en hij is weer als nieuw.
Daar moet ik aan toevoegen dat ik geen enkel proces (behalve Wi-Fi, maar dat is eigenlijk niet eens nodig) heb gekilled, en Traktor als een zonnetje loopt.
(bash on)

(bash off)
Toch maar een keertje backuppen.. want er beginnen nu hoekjes af te breken van mn macbook
traktor scratch!
Sowieso alle geluiden uitzetten in je OS, of je nu Mac of Win hebt!Erikie schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 04:01:
[...]
Ohja, ik kreeg een mooie 'ploink' geluid toen dit berichtje in m'n beeldscherm kwam ..
Ja super. Ik speel er bijna dagelijks mee, en nog steeds ontdek ik nieuwe dingen. De reactie van vrienden die het ding voor het eerst zien (en niks met DJ'en hebben), is ook grappig: holy shit, hoe onthoud je dat allemaal man?!Ome_Les schreef op maandag 28 maart 2011 @ 21:39:
[...]
Ja man... toch een beetje jammer hoor.
LOLz... Hoe bevalt je S4 trouwens?
Over een maandje ga ik 'm eens echt "on the road" gebruiken op Koninginnedag in Amsterdam.
[ Voor 24% gewijzigd door Ome_Les op 29-03-2011 22:26 ]
Cool, heb je er al wat mee geoefend dan? Ik hoop het wel.Ome_Les schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:25:
Nice, ik mag hem volgende week vrijdag proberen in P60, Amstelveen. Dus ik ben benieuwd hoe hij zich zal houden.

Heb hem thuis rond de -87 staan. Hoe is dat in een club?
Ligt aan je gain van je soundcard ?catbread schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 17:38:
Net weer dat ik iets te snel klikte met mijn muis en dus het volume van de headphone op 0 dB zette. Au en schrok me de tering![]()
[afbeelding]
Heb hem thuis rond de -87 staan. Hoe is dat in een club?
Heb em zelf ook niet heel erg hoog staan.
Joah, heb er zelfs al een paar podcasts mee gemaakt, maar het is de eerste keer dat ik er echt mee naar een venue toega om hem te gebruiken.bram1984 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:03:
[...]
Cool, heb je er al wat mee geoefend dan? Ik hoop het wel.
Zag het ook net! Maar niet alleen de demo, ook de volledige versies en upgrades zijn al te downloaden.Tsunami schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:09:
Traktor 2 out now volgens de site van NIDemo is in ieder geval te downloaden.
Ben benieuwd, ben nu de upgrade naar Scratch Pro 2 aan het installeren.
Hmm, das weer even wennen + net mooi beetje bezig stopt de muziek, je 30 min zijn omTsunami schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:09:
Traktor 2 out now volgens de site van NIDemo is in ieder geval te downloaden.
Gebruik t btw met timecode vinyl / audio4dj
Volgens mij ervaar ik dat allemaal veel sneller werkt, net alsof ik met echt vinyl sta te draaien zegmaar... Iemand anders ervaringen?
[ Voor 13% gewijzigd door Mobb_Deep op 31-03-2011 00:07 ]
Verwijderd
Ik had bij traktor pro nogal wat problemen om mijn Novation Dicer normaal aan de praat te krijgen, maar bij Traktor 2 loopt het vlekkeloos
Ik heb overigens de upgrade gedownload, kostte 69€, dus valt opzich nog mee.
[ Voor 11% gewijzigd door Chef_v_leeuwen op 31-03-2011 17:27 ]
* PSN=Chef_NL** *
Edit: en hij is binnen. Had overigens niet verwacht dat ik met de hardware upgrade weer 2 control vinyls en CD's zou krijgen, dat is echt super voor die prijs.
[ Voor 54% gewijzigd door Tsunami op 01-04-2011 12:45 ]
Dit topic is gesloten.