Voorlopig hoef ik nog niet te upgraden naar Traktor 2. Ik denk eerder dat ik er nog een draaitafel bij haal
S4 bezitters behoren een voucher via de email te krijgen, alleen heeft deze bezitter hem nog niet gehad.Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:15:
S4 bezitters mogen gratis upgraden naar Traktor 2.

...:::everybeat.nl
Je bent niet de enige....Ome_Les schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:08:
[...]
S4 bezitters behoren een voucher via de email te krijgen, alleen heeft deze bezitter hem nog niet gehad.
Neem contact op met support van NI via het webform. Dit zou, naar wat ik gehoord heb, de oplossing moeten bieden.
...:::everybeat.nl
Las op het NI dat het voor sommigen nog wel een week kan duren. Zou wel zuur zijn.
Ik kreeg 'm woensdag al in mijn mail. Net mezelf eindelijk eens leren beatgridden.
Ik kreeg 'm woensdag al in mijn mail. Net mezelf eindelijk eens leren beatgridden.
Net terug van m'n gig in de Nieuwe Nor in Heerlen, ging best aardig geloof ik. Heb in ieder geval leuke reacties gehad
Morgen m'n set eens terug luisteren en kijken wat ik er zelf van vind
Set van afgelopen nacht, Mick Benjamins @ miNOR 01-04-2011:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/mickbenjamins/mick-benjamins-minor-01-04]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/mickbenjamins/mick-benjamins-minor-01-04]
Gisteren te horen gekregen dat ik 13 mei op een dubstep feest moet draaien met onder andere KUBUS (van opgezwolle enzo? ja die)
kewlkaos- schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 12:32:
Gisteren te horen gekregen dat ik 13 mei op een dubstep feest moet draaien met onder andere KUBUS (van opgezwolle enzo? ja die)
Ik zoek nog dubstep/dnb DJ's voor feestjes hier in het noorden. Kan ik je sets ergens beluisteren? Misschien kan ik je dan eens boeken.
Heb echt jaaarenlang geen social media dingen gedaan dus dat moet ik even gaan opzetten. Heb alleen hyves waar ook niets opstaat eigenlijk.vlaaing peerd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 15:38:
[...]
kewl![]()
Ik zoek nog dubstep/dnb DJ's voor feestjes hier in het noorden. Kan ik je sets ergens beluisteren? Misschien kan ik je dan eens boeken.
Stuur me anders even een mailtje.
code:
1
| martenvdbijl at hotmail com |
sorry dat ik lekker lomp gewoon een link neer zet want ik weet echt niet hoe ik moet DM-en....
YouTube: DJ-Tj - mini (house) mix
beetje een save mix met vooral pop richting house.
Graag comments over wat er goed aan is en vooral wat er niet goed aan is of wat ik moet verbeteren alvast bedankt!
YouTube: DJ-Tj - mini (house) mix
beetje een save mix met vooral pop richting house.
Graag comments over wat er goed aan is en vooral wat er niet goed aan is of wat ik moet verbeteren alvast bedankt!
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
@Tijn96: In een Après-ski tent met ladderzatte sjonnies en anita's zou je set niet misstaan, maar wil je als DJ toch wat serieuzer worden genomen dan moet je wel een behoorlijk aantal dingen verbeteren 
Het soort muziek wat je draait zijn voornamelijk hele aanwezige, melodieuze nummers met veel vocals. Als je twee van dit soort nummers gaat mixen klinkt het al snel te druk, of zelfs vals omdat de nummers in verschillende toonhoogtes zijn. Dit is het muzikale aspect wat er fout gaat. (even afgezien van je plaatkeuze
)
Meer technisch gezien gaat er ook nogal wat fout, zo verdeel je low/mid/hi niet goed tijdens het mixen, waardoor je geen evenwicht krijgt in de tonen maar ze juist "botsen".
Ook aan je timing moet je nog behoorlijk sleutelen. (zowel technisch als muzikaal).
Om betere mixes te maken met dit soort nummers moet je zorgen dat je niet twee drukke stukken van nummers door elkaar probeert te mixen. Je kan bijvoorbeeld beter een stukje vocal pakken zonder beat en die loopen en dan je nieuwe nummer in mixen waarvan je nog alleen een beat hoort.
Maar vooral veel blijven oefenen en misschien ook handig om wat beginners tutorials op youtube ofzo te bekijken.
Het soort muziek wat je draait zijn voornamelijk hele aanwezige, melodieuze nummers met veel vocals. Als je twee van dit soort nummers gaat mixen klinkt het al snel te druk, of zelfs vals omdat de nummers in verschillende toonhoogtes zijn. Dit is het muzikale aspect wat er fout gaat. (even afgezien van je plaatkeuze
Meer technisch gezien gaat er ook nogal wat fout, zo verdeel je low/mid/hi niet goed tijdens het mixen, waardoor je geen evenwicht krijgt in de tonen maar ze juist "botsen".
Ook aan je timing moet je nog behoorlijk sleutelen. (zowel technisch als muzikaal).
Om betere mixes te maken met dit soort nummers moet je zorgen dat je niet twee drukke stukken van nummers door elkaar probeert te mixen. Je kan bijvoorbeeld beter een stukje vocal pakken zonder beat en die loopen en dan je nieuwe nummer in mixen waarvan je nog alleen een beat hoort.
Maar vooral veel blijven oefenen en misschien ook handig om wat beginners tutorials op youtube ofzo te bekijken.
Hartstikke bedankt.Dude86 schreef op zondag 03 april 2011 @ 00:17:
@Tijn96: In een Après-ski tent met ladderzatte sjonnies en anita's zou je set niet misstaan, maar wil je als DJ toch wat serieuzer worden genomen dan moet je wel een behoorlijk aantal dingen verbeteren
Het soort muziek wat je draait zijn voornamelijk hele aanwezige, melodieuze nummers met veel vocals. Als je twee van dit soort nummers gaat mixen klinkt het al snel te druk, of zelfs vals omdat de nummers in verschillende toonhoogtes zijn. Dit is het muzikale aspect wat er fout gaat. (even afgezien van je plaatkeuze)
Qua nummer keuze: ik heb ongeveer 7000nummers.
en de leukste mixes vind ik wel Faithless en Beatport maar met beatport ben ik noch aan het oriënteren.
Dan heb ik nog een vraagje hoezo mijn low/mid/high? die heb ik normaal gezien gewoon in het midden staan.
En ik zal binnenkort wel meer mixes posten, en dan hoop ik dat ik weer commentaar krijg waar ik iets mee kan.
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
2 redenen die ik kan bedenken;Tijn96 schreef op zondag 03 april 2011 @ 08:51:
[...]
Dan heb ik nog een vraagje hoezo mijn low/mid/high? die heb ik normaal gezien gewoon in het midden staan.
1. met de lo/mid/hi EQ kun je fundamentele onderdelen uit je mix halen die mogelijk clashen met het nieuwe in te mixen nummer, vanzelfsprekend de bas de mid en hi's natuurlijk. Vocals zitten erg in de mid/hoog, hihats in de hoog, etc.
2. doorgaans (niet altijd) is het erg onwenselijk als je bv van beide tracks evenveel bas in de mix hebt. Dus vuistregel is, bas van de ene in de mix, bas van de andere eruit. Zo ook met de mid en hi, alhoewel die minder headroom vreten en er minder gevoelig voor zijn.
Dit is niet mijn stijl muziek en ik weet ook dat apres-ski/local disco DJ's veel vaker aan direkte verzoekjes e.d. moeten voldoen, maar je zou heel erg veel betere mixen maken als je je tracks leert kennen en gaat weten welke tracks "lekker" met elkaar mixen. Sommige tracks in de mix passen eenvoudigweg niet na elkaar.
Hiermee bedoel ik niet dat zgn "harmonisch" mixen, dat is wel de grootste load of cr*p die er bestaat, maar gewoon: "klinkt de plaat lekker tegelijkertijd met de ander?"
veel plezier met je nieuwe mixjes verder!
Ellaskins heeft op YouTube een aantal videos over de EQ:
YouTube: DJ Turorial, Mid and top on a DJ mixer, how to use them.
YouTube: DJ Tutorial, Using the EQ, Bass, Mid and treble.
Ik heb nu de cd van markus schulz - prague 2011.
kent iemand die, net mee aan de slag gegaan.
Het klinkt leuk maar ook regelmatig hetzelfde heb ik het idee.
Wat ik ervan gehoord heb weet ik al nummers waarmee ik het (denk ik) leuk kan mixen.
en van die EQ: vooral die bass merk ik idd. Het klinkt nu beter.
kent iemand die, net mee aan de slag gegaan.
Het klinkt leuk maar ook regelmatig hetzelfde heb ik het idee.
Wat ik ervan gehoord heb weet ik al nummers waarmee ik het (denk ik) leuk kan mixen.
en van die EQ: vooral die bass merk ik idd. Het klinkt nu beter.
Wat vinden jullie van de nieuwe Traktor? Ik heb het idee dat het allemaal wat soepeler draait dan de originele S4 software.
Gekleurde waveforms zien er cool uit.
Gekleurde waveforms zien er cool uit.
In vergelijking met Traktor 1 bevalt het heel erg, heleboel leuke nieuwe features (duidelijkere loops en algemene layout, waveforms, sample decks, loop recorder, nieuwe effecten, keuze uit een stuk meer deck sizes en tempo ranges, automatisch switchen naar ingebouwde geluidskaart als de externe geluidskaart mist). Daarentegen lijkt het erop dat "CD Mode" en "Assign Deck to Scratch Control" er stilletjes zijn uitgehaald, waarbij de laatste toch verdomd handig was voor mensen met 1 of 2 decks die 4 nummers wilde draaien met timecode.
Oh, en natuurlijk het feit dat er op lijkt dat er in veel Audio 10s (waaronder de mijne) een productiefout zit, waardoor de linker-output van kanaal B te zacht is als je Direct Thru gebruikt, waardoor al deze geluidskaarten vervangen mogen worden
Maar verder is het een heerlijk ding.
Oh, en natuurlijk het feit dat er op lijkt dat er in veel Audio 10s (waaronder de mijne) een productiefout zit, waardoor de linker-output van kanaal B te zacht is als je Direct Thru gebruikt, waardoor al deze geluidskaarten vervangen mogen worden

Hoe zit het met de performance van Traktor2 ? Slurpt deze nu meer CPU dan z'n voorganger? Ben daar erg benieuwd naar namelijk
Bedankt voor de tip! Kende Ellaskins channel nog helemaal niet, maar zo te zien zitten er veel bruikbare tutorials voor me bij (beginner). Tot nu toe alleen DJTechTools op Youtube gevolgd. Mochten er nog meer goede DJ tutorial Youtube channels zijn, let me know.catbread schreef op zondag 03 april 2011 @ 13:51:
Ellaskins heeft op YouTube een aantal videos over de EQ:
Wil je dat ook nog even toelichten?vlaaing peerd schreef op zondag 03 april 2011 @ 12:29:
Hiermee bedoel ik niet dat zgn "harmonisch" mixen, dat is wel de grootste load of cr*p die er bestaat
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
De beste DJ tutorial is gewoon jezelf iedere dag een uur met je gear opsluiten, en gewoon zoveel mogelijk kutten, kloten en prutsen met die zooi.Unomomentodado schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:59:
[...]
Bedankt voor de tip! Kende Ellaskins channel nog helemaal niet, maar zo te zien zitten er veel bruikbare tutorials voor me bij (beginner). Tot nu toe alleen DJTechTools op Youtube gevolgd. Mochten er nog meer goede DJ tutorial Youtube channels zijn, let me know.
Performance is prima. Het voorluisteren via de previewplayer gaat sneller, en ook het browsen lijkt soepeler te gaan. CPU spikes heb ik sowieso geen last meer van sinds ik mijn laptop heb gerecovered. Ik heb daarnaast ook het idee dat mijn gain levels minder in het rood gaan met de nieuwe versie.kaos- schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:06:
Hoe zit het met de performance van Traktor2 ? Slurpt deze nu meer CPU dan z'n voorganger? Ben daar erg benieuwd naar namelijk
[ Voor 33% gewijzigd door bram1984 op 04-04-2011 13:21 ]
Uiteraard. Allereerst te beginnen met het feit dat veel platen die niet dezelfde toonsoort en hoogte hebben alsnog erg goed samen kunnen klinken. Veel mensen denken namelijk dat de voorwaarde om lekkerklinkende mixen is dat beide tracks in dezelfde toonsoort moet staan. De grondtoon en toonsoort is ook uitsluitend hetgene verscheidene keytrack software kan aangeven.
Nu is het zo dat de meeste dance muziek niet specifiek mineur of majeur is maar modische muziek (de zgn kerktoonladders). Dwz ook al treft de tracksoftware een D-mineur aan dat het nog steeds mineur/aeolisch/dorisch, frygisch of soms zelfs mixolidisch kan zijn. Elk van deze ladders is enharmonisch ongelijk aan elk van de andere. Tracksoftware is ook niet in staat om dit verschil te vinden.
punt 2 is dat als je bv een track hebt van 130bpm uit a-mineur en je hebt een andere track van 132bpm uit ook a-mineur, je deze tracks nooit gelijk kan pitchen en dezelfde toonhoogte te gebruiken. Je zult dan over moeten gaan naar timestretchen wat het equivalent is van de geluidskwaliteit drastisch te vernaggelen. In het geval van 1 of 2 bpm verschil is het voor leken nog acceptabel, maar meer dan dat en dan begint het ook voor gewoon publiek erg hoorbare artefacts te vertonen.
punt3 is dat muziek nagenoeg altijd op hele BPM's word geproduceerd. Er is geen enkele combinatie van een track op andere BPM waarde te maken die gelijk is aan een harmonische stap van 1 van de 12 gelijkzwevende tonen omdat deze zich per octaaf zich in 12 stappen hebben verdeeld. Om bv van een A mineur op 135bpm een B mineur te maken is (a=)440hz * x = (b=)493hz is dus x=1.120454 keer zo snel pitchen wat dus bij 135bpm opgeschroefd word naar 151.261bpm , wat in eenzelfde stijl dus niet echt haalbare waarde is, want waarschijnlijk zal de andere track waarmee je wilt mixen toch ergens in de 135 BPM range liggen. En dan hebben we het nog over 2 tonen die erg dicht bijelkaar liggen.
En mogelijk het belangrijkste Punt4 is dat ik in mijn platenverzameling meer combinaties van niet enharmonisch gelijke platen kan maken die toch echt wel lekker bijelkaar klinken dan platen die op gelijke bpm de gelijke toonhoogte hebben. Ik zou bij grove schatting zo'n 80% van mijn platen niet "mogen" mixen als ik het harmonische principe zou willen aanhouden. Dat noem ik mezelf enorm tekort doen.
Allerlaatste is dat iedere DJ gewoon oortjes heeft gekregen. Luister gewoon vantevoren of 2 platen passen (of het nou op dezelfde toonhoogte is of niet) en onthou dat. Ik snap dat dat erg moeilijk is voor iemands gehele collectie, maar je bent DJ. Niemand die serieus weet wat DJ-en is heeft ooit gezegd dat goed daarin zijn een piece of koekie is en je daarvoor geen moeite hoeft te doen om dat te worden.
Allejezus, neem jij alles niet een beetje te serieus? Ik heb echt geen flauw idee waar je het over hebt, ondanks dat ik toch wel een redelijk setje kan draaien op z'n tijd.
Vind het een erg goede uitleg en snap elk woord van wat hij zegt, gewoon vakjargon als je het mij vraagt.bram1984 schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:19:
Allejezus, neem jij alles niet een beetje te serieus? Ik heb echt geen flauw idee waar je het over hebt, ondanks dat ik toch wel een redelijk setje kan draaien op z'n tijd.
Ben het met je eens dat hij vrij diep gaat in de theorie, maar het klopt allemaal wel.
edit : Er zit zelfs een wiki-link bij waar je behoorlijk wat uit kan halen
[ Voor 7% gewijzigd door kaos001 op 04-04-2011 14:23 ]
Deze jongen heeft gewoon helemaal gelijk. Ik hoor vaak genoeg dat sommige dj's (best wel veel) dit niet snappen en dat is jammer. Daarom is het uitzoeken van je platen zo belangrijk. Een tip, wacht totdat de melodie is afgelopen, (bv dat alleen de baslijn overblijft), en mix dan pas in. Of als je eerder wil, zoek een rustig stukje waar geen melodie in zit en loop dat stukje. Of filter de melodie eruit, en bam, nieuw nummer erin..vlaaing peerd schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:11:
[...]
Uiteraard. Allereerst te beginnen met het feit dat veel platen die niet dezelfde toonsoort en hoogte hebben alsnog erg goed samen kunnen klinken. Veel mensen denken namelijk dat de voorwaarde om lekkerklinkende mixen is dat beide tracks in dezelfde toonsoort moet staan. De grondtoon en toonsoort is ook uitsluitend hetgene verscheidene keytrack software kan aangeven.
blabla bla heel verhaal
traktor scratch!
Dat is dan jouw probleem, stukje muziektheorie doet niemand kwaad.bram1984 schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:19:
Geen probleem hoor.Sjoewe schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:33:
[...]
Dat is dan jouw probleem, stukje muziektheorie doet niemand kwaad.
Wat ik al zei; ik kan leuk draaien voor een hobbyist en ken mijn plaatjes voor een groot deel. Voor mij meer een gevoel dan een wetenschap.
Dat gevoel wordt er toch niet minder om als je weet waarom je gevoel zegt dat bepaalde tracks niet goed bij elkaar klinken? 
Maar goed, harmonisch mixen is sowieso iets wat je met techno haast nooit tegenkomt.
Maar goed, harmonisch mixen is sowieso iets wat je met techno haast nooit tegenkomt.
Voor een hobbyist is het niet verplicht om je hierin te verdiepen, maar wel nuttig. Als je ooit prof wil worden, en goed, dan moet je wel een beetje weten waarom sommige nummers goed samen klinken en waarom andere nietbram1984 schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:19:
Ben overigens ook wel benieuwd naar de Traktor 2 software! Kan iemand al iets zeggen over het custom mappen van MIDI apparaten? Dat leek bij mij nog wel eens te buggen namelijk, is daar nu een ander systeem voor?
- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity
Nee, maar het voegt voor mij persoonlijk weinig toe. Dat vind ik ook meteen het leuke aan DJ'en: het ongrijpbare en soms onvoorspelbare. Ik vind het totaal niet interessant om te weten waarom 2 tracks leuk bij elkaar passen. Ik wil het niet eens weten. Dat bedoel ik met gevoel.Sjoewe schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:42:
Dat gevoel wordt er toch niet minder om als je weet waarom je gevoel zegt dat bepaalde tracks niet goed bij elkaar klinken?
Waarom moet een prof dat weten? Ik denk dat platenkennis en muzikaliteit 100x belangrijker zijn. Ik kan jou ook uitleggen hoe je een bal moet raken met tennis, maar dat wil nog niet zeggen dat je er wat aan hebt. Verder kom je juist met talent en veel oefenen. Echt niet alle DJ's kennen bovenstaande van voor naar achteren hoor.-_D_- schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:48:
[...]
Voor een hobbyist is het niet verplicht om je hierin te verdiepen, maar wel nuttig. Als je ooit prof wil worden, en goed, dan moet je wel een beetje weten waarom sommige nummers goed samen klinken en waarom andere niet
Tja. Dat kan je vinden, maar val VP er dan niet op af dat hij het (verdomde goed) uitlegt.
Bovendien, ik vind het een beetje naief om te denken dat een goede DJ-set een groot schitterend ongeluk is.
Waarom zou je overal en altijd het wiel zelf moeten uitvinden?
Bovendien, ik vind het een beetje naief om te denken dat een goede DJ-set een groot schitterend ongeluk is.
Wanneer ben je een pro en wanneer niet?
Als je wel eens voor publiek draait en daarvoor betaald krijgt, ben je dan pro ? of moet je dan eerst minimaal 4 keer per maand ergens draaien...
Vind het een beetje ongrijpbaar iets.
Het gaat er inderdaad om _wat_ je draait, en niet zozeer hoe. Ook al kan je naadloos elke plaat in elkaar over laten gaan, als je schijtplaten draait zal niemand je moeten. Het hele keynote-gebeuren is leuk om een stap verder te komen maar zeker niet essentieel.
Als je wel eens voor publiek draait en daarvoor betaald krijgt, ben je dan pro ? of moet je dan eerst minimaal 4 keer per maand ergens draaien...
Het gaat er inderdaad om _wat_ je draait, en niet zozeer hoe. Ook al kan je naadloos elke plaat in elkaar over laten gaan, als je schijtplaten draait zal niemand je moeten. Het hele keynote-gebeuren is leuk om een stap verder te komen maar zeker niet essentieel.
[ Voor 36% gewijzigd door kaos001 op 04-04-2011 15:12 ]
Het moet (vind ik) gewoon lekker klinken.
Daarbij geloof ik opzich wel dat de theorie die hierboven staat, het kan je helpen bij het draaien.
En van die tutorials:
Ben ik het eens met bram1984.
nu heb ik nog een lange weg te gaan voordat ik mijzelf met jullie kan vergelijken, maar mensen die hier hun set posten luister ik altijd.
Bij dat luisteren denk ik altijd na waarom diegene die 2platen mixt en ook hoe, dat vind ik ook leuk aan de hobby, naar andere mensen luisteren.
Daarbij geloof ik opzich wel dat de theorie die hierboven staat, het kan je helpen bij het draaien.
En van die tutorials:
Ben ik het eens met bram1984.
nu heb ik nog een lange weg te gaan voordat ik mijzelf met jullie kan vergelijken, maar mensen die hier hun set posten luister ik altijd.
Bij dat luisteren denk ik altijd na waarom diegene die 2platen mixt en ook hoe, dat vind ik ook leuk aan de hobby, naar andere mensen luisteren.
Om even de discussie te onderbreken.
Ik heb mijn wekelijkse set weer terug op www.onlineclubber.com
. Ze hebben eindelijk de nieuwe site gelanceerd en de servers weer op de rails gekregen.
Elke woensdagavond van 10 tot 12 zal ik live te beluisteren zijn via de site en iTunes radio
.
Nu lekker setje in elkaar zetten voor dan
Ik heb mijn wekelijkse set weer terug op www.onlineclubber.com
Elke woensdagavond van 10 tot 12 zal ik live te beluisteren zijn via de site en iTunes radio
Nu lekker setje in elkaar zetten voor dan
Val ik iemand af? Waar heb je het over? Ik vraag alleen of hij het allemaal niet een beetje te serieus neemt, en ik zeg bovendien ook nergens dat hij het niet goed uitlegt, of wel soms?Sjoewe schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:08:
Tja. Dat kan je vinden, maar val VP er dan niet op af dat hij het (verdomde goed) uitlegt.
Ook zeg ik nergens dat een goede set een ongeluk is, dus waar deze opmerking op gebaseerd is, ontgaat me ook een beetje.
Dat is inderdaad iets ongrijpbaars. Ik maak dan maar even onderscheid tussen iemand die actief releases uitbrengt, veel op redelijk bekende feesten staat, en (al dan niet gedeeltelijk) z'n beroep van het draaien heeft gemaakt, en iemand die af toe is bij snabbelt maar nog wel steeds een baan heeft naast het draaien.kaos- schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:10:
Wanneer ben je een pro en wanneer niet?
bram1984 schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:19:
Val ik iemand af? Waar heb je het over?
Nou, misschien lees je het zelf anders, maar ik vind dit nogal een denigrerende opmerking naar iemand die net de moeite heeft genomen om te onderbouwen waarom hij vindt dat harmonisch mixen vooral een hype is.bram1984 schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:19:
Allejezus, neem jij alles niet een beetje te serieus?
Omdat je zegt dat de theorie je niet interesseert, sterker nog dat je zegt dat je uberhaupt niets van theorie wilt weten en dus overal per ongeluk wil achterkomen. Daar is de term een schitterend ongeluk gewoon een vrij gebruikelijke metafoor voor.Ook zeg ik nergens dat een goede set een ongeluk is, dus waar deze opmerking op gebaseerd is, ontgaat me ook een beetje.
Maar laten we de boel niet derailen. Ik heb zelf erg veel plezier en profijt gehad van een keer een boekje open slaan over de theoretische aspecten van het DJ'en, maar je kan het natuurlijk ook allemaal hardcore doen
[ Voor 10% gewijzigd door Sjoewe op 04-04-2011 15:36 ]
Ik denk dat je dingen gewoon verkeerd intepreteert, aangezien ik het bewonderenswaardig vind dat iemand zoveel kennis van die shit heeft, en de moeite ervoor heeft genomen om het te leren. Omdat ik deze kennis voor een DJ overbodig vind (aangezien we in een DJ topic zitten), vraag ik me zodoende wel af of je het hele gebeuren niet al te serieus neemt.Sjoewe schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:26:
[...]
[...]
Nou, misschien lees je het zelf anders, maar ik vind dit nogal een denigrerende opmerking naar iemand die net de moeite heeft genomen om te onderbouwen waarom hij vindt dat harmonisch mixen vooral een hype is.
[...]
Omdat je zegt dat de theorie je niet interesseert, sterker nog dat je zegt dat je uberhaupt niets van theorie wilt weten en dus overal per ongeluk wil achterkomen. Daar is de term een schitterend ongeluk gewoon een vrij gebruikelijke metafoor voor.
edit: Mijn opmerking is zodoende dus niet vervelend bedoelt, mocht dat zo overkomen.
Natuurlijk wil ik overal per ongeluk achter komen! Dat is het mooie van draaien: het vinden van platen die niemand kent of het per ongeluk (tijdens een "jam sessie") ontdekken van een brute combo. Daar doe je het toch voor? Het neerzetten van een goede set is in die zin een direct gevolg van zulke ontdekkingen, dus niet zozeer een "ongeluk", aangezien ik toch mag hopen dat je het een en ander voorbereidt, voordat je ergens gaat draaien.
Jij hebt liever dat Beatport de toonhoogte en het BPM bij elke track vermeld, zodat je op voorhand al kunt zien of 2 tracks goed matchen in een mix? Nee dank je.
Dat zeg ik toch helemaal niet, ik heb het alleen maar over het benutten van universele muziektheorie om tot een betere mix te komen, meer niet.
Moet zeggen dat er wel wat woorden in zijn mond zijn gelegd hoor. Ik vatte zijn opmerking ook niet op als aanvallend als ik eerlijk ben.Sjoewe schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:43:
Dat zeg ik toch helemaal niet, ik heb het alleen maar over het benutten van universele muziektheorie om tot een betere mix te komen, meer niet.
edit: we kunnen beter mixes posten, heb ik wat om naar te luisteren op werk
[ Voor 9% gewijzigd door kaos001 op 04-04-2011 15:45 ]
Eindeloze discussie denk ik, in dat geval. Als ik die info tot mij neem, ga ik echt niet ineens andere sets draaien hoor. Maar nogmaals: dat geldt voor mezelf.Sjoewe schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:43:
Omdat niet iedereen zoveel talent heeft dat hij moeiteloos de juiste platen bij elkaar zoekt?bram1984 schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:04:
Waarom moet een prof dat weten? Ik denk dat platenkennis en muzikaliteit 100x belangrijker zijn. Ik kan jou ook uitleggen hoe je een bal moet raken met tennis, maar dat wil nog niet zeggen dat je er wat aan hebt. Verder kom je juist met talent en veel oefenen. Echt niet alle DJ's kennen bovenstaande van voor naar achteren hoor.
En je komt wel verder met oefenen en talent, maar als je over niet zoveel talent beschikt als je had gehoopt, dan kom je met oefenen op een gegeven moment niet verder. Als niemand jou vertelt hoe je een bal met tennis moet slaan dan kan je oefenen tot je een ons weegt, maar je zal zonder talent niet ineens evolueren tot de nieuwe Pete Sampras. Je mag dan blij zijn als je een bal een beetje soepel over het net krijgt zonder te struikelen.
Dus theorie (van welke niveau dan ook) is altijd belangrijk denk ik. Zonder theorie bestaat er een kans dat het allemaal goed gaat, mits je heel veel talent en aanleg hebt. De kans is echter groter dat je gewoon een prutser wordt
- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity
Haha ik snap wat je bedoelt. Echter denk ik dat er zomaar ook platen tussen zullen zitten die volgens de theorie van peerd op papier goed klinken, maar in de praktijk niet. Zoals ik al zei: muziek is ongrijpbaar, en dat vind ik het mooie eraan.-_D_- schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:36:
[...]
Omdat niet iedereen zoveel talent heeft dat hij moeiteloos de juiste platen bij elkaar zoekt?Het kan zomaar zijn dat de 2 platen die jij samen tof vindt klinken, door veel mensen als afschuwelijk worden ervaren. Dus dan zou je op z'n minst willen kunnen beargumenteren waarom die platen volgens jou goed bij elkaar passen, en daar komt een stukje theorie bij kijken. Misschien niet zo gedetailleerd als Peerd het omschreef, maar een beetje kennis van toonsoorten, equalizers en basic DJ knowledge is wel heel nuttig denk ik.
En als jij als DJ 2 platen door elkaar draait waarna de hele zaal leegloopt, dan ben je duidelijk verkeerd bezig, en kun je beargumenteren tot je een ons weegt. Men zal er niet om gaan dansen hoor.
hehe, dat kan ik me voorstellen en je hebt lang niet al deze info nodig om goed te kunnen draaien. Ik heb echter de laatste tijd veel onderzoek gedaan naar harmonie en de eigenschappen ervan (ik produceer ook), zie o.a. http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=135341 vandaar de uitgebreide uitleg.bram1984 schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:19:
bottomline is dat je beter kan gaan luisteren of 2 plaatjes gewoon op gehoor goed klinken ipv ervan uit te gaan dat het harmonisch moet kloppen,...wat het bijna nooit doet...en eigenlijk dus ook helemaal niet hoeft.
Overigens is de reden dat niet-harmonische platen naast elkaar kunnen klinken omdat er altijd 1 van de 2 dominant is. Meestal is dit de track waar de bas het meest van hoorbaar is. Zodra 1 van de 2 tracks de overhand krijgt word de toonhoogte van die track de grondtoon. Als de ander nou elementen heeft die er niet harmonisch in zitten word dit ervaren als "noise". Noise hoeft niet slecht te zijn want alle drums (behalve tabla's en gestemde kleipotten) zijn ook noise, hetgene wat dus out-of-tune is word dan gewoon een ritmisch element in de mix.
Uiteraard werkt dit beter bij elementen die al nadrukkelijk ritmisch zijn (zoals bij veel techno) en werkt dit minder goed bij elementen die nadrukkelijk harmonisch zijn (bv een stringensemble van 10 tonen tegelijkertijd) die muzikaal gezien nogal een dominante positie innemen. Er zijn echter genoeg mogelijkheden om die elementen minder dominant te maken (EQ bijv) zonder te moeten vervallen in een enharmonisch gelijke plaat.
Moet je dit allemaal weten? NEEEEUEJ, je kan nl ook gewoon even achter de decks kruipen en zelf ff luisteren, wat de meeste ook wel doen hier geloof ik
Als je van 2 platen het aantal bpm weet zou je ook je rekenmachine kunnen pakken en berekenen hoeveel procent je moet pitchen.vlaaing peerd schreef op maandag 04 april 2011 @ 17:07:
Moet je dit allemaal weten? NEEEEUEJ, je kan nl ook gewoon even achter de decks kruipen en zelf ff luisteren, wat de meeste ook wel doen hier geloof ik
Kennis is dus handig maar luisteren naar je muziek is waar het allemaal om draait en ook de beste manier.
[ Voor 12% gewijzigd door catbread op 04-04-2011 17:15 ]
1 ding peerd : je zegt dat drums e.d. "noise" zijn. Maar een kickdrum heeft wel degelijk een toon inzich. Het kan het verschil maken tussen een track die "pompt" en een track die maar niet wil klinken.
Dat klopt, maar een getunede kick is niet altijd noodzaak voor een goed ritme. Vooral in gevallen dat je de baslijn met de kick wilt "lijmen" is dat een goede, maar strikt genomen neemt dan de kick deels de rol van de baslijn over.kaos- schreef op maandag 04 april 2011 @ 17:20:
1 ding peerd : je zegt dat drums e.d. "noise" zijn. Maar een kickdrum heeft wel degelijk een toon inzich. Het kan het verschil maken tussen een track die "pompt" en een track die maar niet wil klinken.
Zoals ik boven al vermelde zijn in Indiase muziek tabla's en kleipotten ook altijd gestemd op het muziekstuk. Ander voorbeeld is de Amen break waar het hele drumstel opelkaar gestemd is en vermoedelijk deels het succes van die sample bepaalt. Maar goed dat dwaalt een beetje af naar produceren.
Verwijderd
Ik voel een dilemma opkomen:
NI Kontrol X1, NI audio2dj en de VCI-100 Arcade + firmware kitje verkopen om een S4 te halen.
De reden is puur dat ik iets nieuws wil en het materiaal nu nog gewoon in top staat is voor de verkoop.
Ondanks dat de VCI een tank is en de mapping van DJTT goddelijk is word ik een beetje moe van het geschift en de vele dubbel werkingen.
Het gebeurt me te vaak dat ik meer loop te stoeien met de mapping dan dat ik lekker aan het genieten ben.
Blijft een slechte hobby voor mijn portemonnee.
Zou dit een verbetering zijn of moet ik mezelf maar even door deze impulsieve gedachte gang heen slaan?
edit:
Van de week heb ik TP2 update besteld (serial key & download). Nu heb ik per ongeluk mijn library gedelete in TP maar de loop library is ook foetsie. Ik heb al een re-install gedaan maar daar kreeg ik ze niet mee terug. Iemand een idee?
Wilde er net even mee gaan spelen.
NI Kontrol X1, NI audio2dj en de VCI-100 Arcade + firmware kitje verkopen om een S4 te halen.
De reden is puur dat ik iets nieuws wil en het materiaal nu nog gewoon in top staat is voor de verkoop.
Ondanks dat de VCI een tank is en de mapping van DJTT goddelijk is word ik een beetje moe van het geschift en de vele dubbel werkingen.
Het gebeurt me te vaak dat ik meer loop te stoeien met de mapping dan dat ik lekker aan het genieten ben.
Blijft een slechte hobby voor mijn portemonnee.
Zou dit een verbetering zijn of moet ik mezelf maar even door deze impulsieve gedachte gang heen slaan?
edit:
Van de week heb ik TP2 update besteld (serial key & download). Nu heb ik per ongeluk mijn library gedelete in TP maar de loop library is ook foetsie. Ik heb al een re-install gedaan maar daar kreeg ik ze niet mee terug. Iemand een idee?
Wilde er net even mee gaan spelen.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2011 19:57 ]
@ RicoN
Ik heb enkel ervaring met de S4, en ik kan je vertellen het gebruik ervan een verademing is.
Je loop library map staat nog wel in de browser tree links in Traktor? Ik neem aan van wel? Even nieuwe playlists aanmaken en je loops en samples daarin doen. Wat nog meer helpt is Traktor uninstallen en dan ook alle NML files eraf gooien die in je Documenten staan. Daarna alles weer opnieuw installeren.
Ik heb enkel ervaring met de S4, en ik kan je vertellen het gebruik ervan een verademing is.
Je loop library map staat nog wel in de browser tree links in Traktor? Ik neem aan van wel? Even nieuwe playlists aanmaken en je loops en samples daarin doen. Wat nog meer helpt is Traktor uninstallen en dan ook alle NML files eraf gooien die in je Documenten staan. Daarna alles weer opnieuw installeren.
Verwijderd
Aah gevonden! Ik moest even verder kijken dan mijn neus lang was.
Re-install is wel een goed idee ook. Moet echt mijn muziek eens op orde krijgen.
Ik scroll nu door 6000 tracks waarvan er al 2000 uit de top 2000 komen. Nergens voor nodig, frisse start mag wel weer eens.
Ik zal de Feedback eens in wippen om de S4 te "testen". Beetje aaien en voelen en "ah wat mooi" roepen om vervolgens toch maar de portemonnee te trekken.
Ik ga een voelen wat ik voor mijn huidige spul kan krijgen, zou het liefste alles 1 op 1 om wisselen. (Geen extra kostten meer).
Re-install is wel een goed idee ook. Moet echt mijn muziek eens op orde krijgen.
Ik scroll nu door 6000 tracks waarvan er al 2000 uit de top 2000 komen. Nergens voor nodig, frisse start mag wel weer eens.
Ik zal de Feedback eens in wippen om de S4 te "testen". Beetje aaien en voelen en "ah wat mooi" roepen om vervolgens toch maar de portemonnee te trekken.
Ik ga een voelen wat ik voor mijn huidige spul kan krijgen, zou het liefste alles 1 op 1 om wisselen. (Geen extra kostten meer).
Eindelijk had ik het verwachte mailtje in de mailbox en kan ik eindelijk eens met traktor 2 spelen
Beste mede dj's,
Ik heb geprobeerd een mix te uploaden naar soundcloud, kreeg alleen de melding dat een nummer beschermd wordt door : and has been made inaccessible on SoundCloud by request of the rightsholder.
Hoe gaan jullie hier mee om ?
Bedankt voor jullie reactie
Ik heb geprobeerd een mix te uploaden naar soundcloud, kreeg alleen de melding dat een nummer beschermd wordt door : and has been made inaccessible on SoundCloud by request of the rightsholder.
[ Voor 22% gewijzigd door MaceNL op 06-04-2011 09:15 ]
Dit is nieuw idd. Ik ben blij dat mijn sets nog niet offline zijn gehaald, al verwacht ik dat dat niet al te lang meer zal duren.MaceNL schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:06:
Beste mede dj's,
Overstappen naar Mixcloud dus

Ga je dit nu serieus menen? Hoe kunnen ze checken wat voor plaat erin zit dan? Als ik gewoon een mp3 file van 100meg erop ram ziet niemand het toch? Tenminste, dat lijkt me.Whyte schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:19:
[...]
Dit is nieuw idd. Ik ben blij dat mijn sets nog niet offline zijn gehaald, al verwacht ik dat dat niet al te lang meer zal duren.
Heb ik gewoon voor jan lul dus een account aangemaakt gisteren
Whyte schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:19:
[...]
Dit is nieuw idd. Ik ben blij dat mijn sets nog niet offline zijn gehaald, al verwacht ik dat dat niet al te lang meer zal duren.

Volgens mij is het hele idee achter Soundcloud het uploaden van eigen tracks en DJ sets.

Het heeft niets met Soundcloud te maken, het is gewoon de machtige muziekrechten lobby die erachter zit. Dit zal met iedere website gebeuren die dergelijke dingen aanbied. Mixcloud zeilt ertussendoor omdat je vanaf daar niet kan downloaden.
Aan de andere kant veel van de artiesten die ik draai zitten zelf ook op Soundcloud en bij kleine labels, dus ik verwacht eigenlijk geen problemen.
Aan de andere kant veel van de artiesten die ik draai zitten zelf ook op Soundcloud en bij kleine labels, dus ik verwacht eigenlijk geen problemen.
http://soundcloud.com/dj-tijn-5/house-mix-tijn-jilesen
set gemaakt gister persoonlijk vind ik hem wel aardig.
ff test hoe het werkt met poste
edit: kan iemand mij uitleggen hoe je die player kan krijgen van soundcloud?
[ Voor 187% gewijzigd door Tijn96 op 06-04-2011 14:15 ]
Tussen video tags zetten. Misschien ook meteen een tracklist bij vermelden.Tijn96 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:06:
http://soundcloud.com/dj-tijn-5/house-mix-tijn-jilesen
- Edit: Inmiddels is deze post overbodig geworden -
[ Voor 104% gewijzigd door RaZ op 06-04-2011 17:02 ]
Ey!! Macarena \o/
Heb die mix nu opstaan. Lijkt me eerlijk trance dan house maar klinkt lekker voor de rest. Overgangen kunnen subtieler though.
bedankt voor het commentaar. en idd een paar overgangen waren het net-niet.kaos- schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:35:
Heb die mix nu opstaan. Lijkt me eerlijk trance dan house maar klinkt lekker voor de rest. Overgangen kunnen subtieler though.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/dj-tijn-5/house-mix-tijn-jilesen]
[ Voor 9% gewijzigd door Tijn96 op 06-04-2011 16:59 ]
Ik zal eens kijken naar de tracklist. komt zo snel mogelijk hierop te staan.bram1984 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:22:
[...]
Tussen video tags zetten. Misschien ook meteen een tracklist bij vermelden.
@ Tijn96, wat gebruik je om te mixen? ik hoor regelmatig dat track een beetje stuk gaan op de key-lock,
* PSN=Chef_NL** *
Nice mixje
Verwijderd
iemand die weet of er al een mapping voor traktor pro 2 is samen met de reloop digital jockey 1?
gr daan
gr daan
Als je trouwens naar je soundcloud kijkt (waveform) zie je, en hoor je dat je nummers soms behoorlijk van volume verschillen. Probeer de sound zo egaal mogelijk te houden, komt de energie van je set ten goedeTijn96 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:58:
[...]
bedankt voor het commentaar. en idd een paar overgangen waren het net-niet.
[audio]
Thanks ja, kwam een dikke klont stof onder de naald, hihivlaaing peerd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:58:
[...]
Nice mixjezit een lekker donker sfeertje aan, hoor zo behalve rond 11 minuut geen foutjes in de mix. Mooi verhalend geheel, dikke prima
De hercules mp3 e2. Volgens mij de goedkoopste die er was.Chef_v_leeuwen schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:46:
@ Tijn96, wat gebruik je om te mixen? ik hoor regelmatig dat track een beetje stuk gaan op de key-lock,
Ondanks dat het super goedkoop is, ben ik er toch best blij mee.
Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik dat key-lock probleem niet hoor, misschien kun je dat uitleggen, waaraan je dat hoord?
Ik zal er naar kijken.kaos- schreef op woensdag 06 april 2011 @ 20:07:
[...]
Als je trouwens naar je soundcloud kijkt (waveform) zie je, en hoor je dat je nummers soms behoorlijk van volume verschillen. Probeer de sound zo egaal mogelijk te houden, komt de energie van je set ten goede
Bij deze mix heb ik 2 verschillende albums gebruikt en daarbij hoor je al vrij duidelijk het volume verschil.
iig heb ik weer iets om op te oefenen.
ik zat te kijken naar de hercules 4-mx of de AA vms4. (max 500 euro).
is dit slim om te doen of raden jullie iets anders aan?
Beter nog: een 2e hands S4 voor iets meer.
Ik heb nooit zoveel vertrouwen in 2de hands spullen.
Van die verkoop praatjes:
Niet vaak gebruikt
nooit buiten geweest
altijd stofkap etc.
of zie ik dat verkeerd of doe ik het verkeerd?
Ik heb al mijn hardware 2e hands en heb er in 3 jaar nooit problemen mee gehadTijn96 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 23:01:
[...]
Ik heb nooit zoveel vertrouwen in 2de hands spullen.
Van die verkoop praatjes:
Niet vaak gebruikt
nooit buiten geweest
altijd stofkap etc.
of zie ik dat verkeerd of doe ik het verkeerd?
Gewoon stevig spul kopen.
Jij hebt er zeker geen te koop staan?Whyte schreef op woensdag 06 april 2011 @ 23:07:
[...]
Ik heb al mijn hardware 2e hands en heb er in 3 jaar nooit problemen mee gehad
Gewoon stevig spul kopen.
En moet ik dan kijken naar de mk2? denk het wel hè
Edit: we zitten nu al op pagina 100, tijd voor een nieuw deel?
[ Voor 9% gewijzigd door Tijn96 op 06-04-2011 23:21 ]
Wel een VCM-100
.
Mk1 of 2 maakt niet veel uit. Ik zou eerder kijken naar een SE editie als die is te vinden
.
Mk1 of 2 maakt niet veel uit. Ik zou eerder kijken naar een SE editie als die is te vinden
Wat ik gister heel erg opmerkte toen ik aan het draaien was;
Elke keer als ik de bas wegdraai bij een track komt het mid en hoog ineens _heel_ erg door. Alsof er een soort compressie opzit ofzo, heel vreemd.
Bij het produceren of normaal een muziekje opzetten heb ik geen last.
Heb in Traktor autogain aanstaan, kan het daarmee te maken hebben?
Elke keer als ik de bas wegdraai bij een track komt het mid en hoog ineens _heel_ erg door. Alsof er een soort compressie opzit ofzo, heel vreemd.
Bedankt voor de reacties mbt mijn vraag, hier is dus mijn mix op mixcloud :
http://www.mixcloud.com/MaceNL/dj-mace-in-da-mix-april-2011/
Armin Van Buuren Featl Laura V Drowning (Avicii Remix)
Alex Guesta So Much Love To Give 2010 (Alex Guesta Remix)
Tonite Only We Run The Nite (Tristan Garner Vocal Mix)
Justice Vs. Wolfgang Gartner Illmerica Are Your Friends (Steve Camp Mashup)
Deadmau5 Vs Medina You And I In Brazil (Andrew Parsons 2010 Mashup)
Faithless Sun To Me (Mark Knight Remix)
Tom Hangs Feat. Shermanology Blessed (Original Mix)
Steve Forte Rio Feat. Lindsey Ray Slumber (Original Mix)
Tiesto & Marcel Woods Don't Ditch (Original Mix)
Marcel Woods Champagne Dreams (W & W Remix)
Armin Van Buuren Feat Christian Burns This Light Between Us (Armin Van Buuren's Great Strings Mix)
Gaarne jullie reactie
http://www.mixcloud.com/MaceNL/dj-mace-in-da-mix-april-2011/
Armin Van Buuren Featl Laura V Drowning (Avicii Remix)
Tonite Only We Run The Nite (Tristan Garner Vocal Mix)
Justice Vs. Wolfgang Gartner Illmerica Are Your Friends (Steve Camp Mashup)
Deadmau5 Vs Medina You And I In Brazil (Andrew Parsons 2010 Mashup)
Faithless Sun To Me (Mark Knight Remix)
Tom Hangs Feat. Shermanology Blessed (Original Mix)
Steve Forte Rio Feat. Lindsey Ray Slumber (Original Mix)
Tiesto & Marcel Woods Don't Ditch (Original Mix)
Marcel Woods Champagne Dreams (W & W Remix)
Armin Van Buuren Feat Christian Burns This Light Between Us (Armin Van Buuren's Great Strings Mix)
Gaarne jullie reactie
Klinkt goed hoor Mace.
Wat ik alleen erg vreemd vond;
Dit nummer past voor mijn gevoel helemaal niet in de mix, en zeker niet als 2e track. De sfeer werd lekker neergezet met die Armin plaat, komt er ineens dit doorheen kakken
Wat ik alleen erg vreemd vond;
Dit nummer past voor mijn gevoel helemaal niet in de mix, en zeker niet als 2e track. De sfeer werd lekker neergezet met die Armin plaat, komt er ineens dit doorheen kakken
Ja maar dat had meer te maken met het feit dat ik de mix heb gemaakt voor een hele leuke dame en dacht gooi het er doorheen, soort hidden message maar ik ben het volkomen met je eens.
Bedankt voor je reactie
Bedankt voor je reactie
[ Voor 6% gewijzigd door MaceNL op 07-04-2011 09:29 ]
ahhhww wat romantisch
Dj's hebben schijnbaar ook gevoel

Wat een verschrikkelijke remix van het origineel
Wat een verschrikkelijke remix van het origineel
En dan nog heb je van die lui die zich DJ durven noemen en een plaat pas 'vet' vinden klinken als alle lampjes op hun DJM800 voluit branden. Omdat ze over het algemeen zelf zo doof als een kwartel zijn maar wel dikke poen betaald krijgen om op één of ander feest te mogen staan.bram1984 schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:57:
[...]
Haha ik snap wat je bedoelt. Echter denk ik dat er zomaar ook platen tussen zullen zitten die volgens de theorie van peerd op papier goed klinken, maar in de praktijk niet. Zoals ik al zei: muziek is ongrijpbaar, en dat vind ik het mooie eraan.
En als jij als DJ 2 platen door elkaar draait waarna de hele zaal leegloopt, dan ben je duidelijk verkeerd bezig, en kun je beargumenteren tot je een ons weegt. Men zal er niet om gaan dansen hoor.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Met Traktor Pro 2 toevallig? Ik heb dat idee ook nu je het zegt. Ik dacht echt dat het aan mij lag, maar misschien ligt het aan de NUO equalizer in Traktor Pro 2. Ik denk dat ik em vanavond weer eens op Classic zet en kijk of het dan nog zo is. Ik vond de equalizer van Traktor Pro 1 in ieder geval een stuk consequenter.kaos- schreef op donderdag 07 april 2011 @ 08:13:
Wat ik gister heel erg opmerkte toen ik aan het draaien was;
Weet iemand verder een beetje wat het verschil is tussen al die verschillende equalizer-versies in Traktor? Zit dat hem puur in de grens tussen de verschillende bands?
Tesla Model Y RWD (2024)
Heb het met Traktor1. T2 heb ik thuis nog niet geprobeerd.--MeAngry-- schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:41:
[...]
Met Traktor Pro 2 toevallig? Ik heb dat idee ook nu je het zegt. Ik dacht echt dat het aan mij lag, maar misschien ligt het aan de NUO equalizer in Traktor Pro 2. Ik denk dat ik em vanavond weer eens op Classic zet en kijk of het dan nog zo is. Ik vond de equalizer van Traktor Pro 1 in ieder geval een stuk consequenter.
Weet iemand verder een beetje wat het verschil is tussen al die verschillende equalizer-versies in Traktor? Zit dat hem puur in de grens tussen de verschillende bands?
Denk dat het verschil inderdaad zit in de bands, al denk ik dat dit rare compressie verhaal er ook mee te maken heeft.
Sowieso vind ik de EQ van traktor in combinatie met een midi-controller niet best. Als ik mijn bas openschroef gaat de bas niet harder, maar gaan het mid en hoog gewoon zachter. Vind het maar raar, misschien ligt het aan mijn settings (autogain) ?
Ah, heb jij volume limiter misschien aan staan? Erg handig voor mensen die nog wel eens de bass van 2 tracks tegelijk open laten staan, maar niet als je weet wat je aan het doen bent.
Dan gaat hij namelijk sterk comprimeren. Die instelling heb ik in TP2 niet meer terug kunnen vinden.
Tesla Model Y RWD (2024)
Daar ben ik dan erg bang voor, waar staat dat kreng ?--MeAngry-- schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:59:
Ah, heb jij volume limiter misschien aan staan? Erg handig voor mensen die nog wel eens de bass van 2 tracks tegelijk open laten staan, maar niet als je weet wat je aan het doen bent.Dan gaat hij namelijk sterk comprimeren. Die instelling heb ik in TP2 niet meer terug kunnen vinden.
Ik zie het al staan, master limiter heet dat, uit ermee.
[ Voor 6% gewijzigd door kaos001 op 07-04-2011 14:06 ]
Heb even in TP2 gekeken en ja hoor, hij staat er wel, 'enable limiter' onder het kopje Mixer bij preferences, dat zal bij TP1 ook wel zo zijn. En die staat bij mij dus nu ook weer aan, dat verklaart mijn gekloot afgelopen week.
[ Voor 3% gewijzigd door --MeAngry-- op 07-04-2011 14:13 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
De EQ's bootsen de respectievelijke EQ's van de mixers na, Zoals de NUO5, die heeft een heerlijke EQ, ik heb hier ooit nog eens testen mee gedaan, testtoon gedraait en kijken wat hij weghaalt / toevoegd. Zal even zoeken of ik deze data nog heb liggen.--MeAngry-- schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:41:
[...]
Kortgezegd elke mixer heeft weer een ander bereik met de EQ, de meesten lijken aardig op elkaar maar de Nuo, en Xone? (Dit is te lang geleden voor mij om zeker te weten) hebben een vrij "apart" bereik
* PSN=Chef_NL** *
Ok, NUO is nu namelijk standaard in TP2, en ik had zo'n vermoeden dat het comprimeren daar misschien nog wat mee te maken had, maar dat zou eigenlijk niet moeten. Nu ik heb gevonden dat de limiter dus nog aan stond verklaart dat ook een hoop.
Tesla Model Y RWD (2024)
http://soundcloud.com/smeerworst/smeerworst-chinees-vinyl
100% Vinyl
Enjoy!
Ik snap die [video][/video] tag niet echt
100% Vinyl
Enjoy!
Ik snap die [video][/video] tag niet echt
[ Voor 31% gewijzigd door Mobb_Deep op 07-04-2011 18:43 ]
De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/smeerworst/smeerworst-chinees-vinyl]
@mobb_deep
Heb het voor je bewerkt
Op pagina 99 wordt uitgelegt hoe het moet, want weet het zelf ook nog maar net
@mobb_deep
Heb het voor je bewerkt
Dat kan natuurlijk verschillen per gebruiker omdat je dat kan wijzigen een linkje lijkt mij handiger.Tijn96 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:27:
Het werkt iig, met een link of zo.rhodium schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:42:
[...]
Dat kan natuurlijk verschillen per gebruiker omdat je dat kan wijzigen een linkje lijkt mij handiger.
Zo vind ik het er netter en opvallender uitzien.
maar ieder zijn ding
Sorry voor de reclame, maar vind het wel erg tof om "samen" met Kubus te mogen draaien 

gelijk heb je om dit te postenkaos- schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:20:
Sorry voor de reclame, maar vind het wel erg tof om "samen" met Kubus te mogen draaien
[afbeelding]
Nice!kaos- schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:20:
[afbeelding]
Ik heb zojuist voor mezelf kunnen bevestigen dat de limiter het probleem was. De NUO equalizer bevalt verder wel zo.
Tesla Model Y RWD (2024)
Dit topic is gesloten.