Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Sorry voor dat ik er even tussendoor moet met me noobhoofd, maar op pagina 99 staat dat ik die soundcloud URL in videotags moet. Maar kan iemand mijn een Jip&Janneke voorbeeld geven?

met [video] URL hier [/video] werkt het iig niet? Alvast bedankt O-)

p.s. bedankt tijn96

[ Voor 4% gewijzigd door Mobb_Deep op 08-04-2011 08:59 ]

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
code:
1
[audio]WWW.HIERJESOUNDCLOUDLINK.COM[/]

audio tags dus, geen video (8>

[ Voor 22% gewijzigd door kaos001 op 08-04-2011 09:00 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
(L) Kaos, thxs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Audio dus, my bad. Op PF moet het namelijk wel met video tags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Ja movie tags zelfs, wat vinden jullie btw van me cover art, ik ben erg trots op hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:08
Vandaag weer wat leuks meegemaakt. Zocht wat nummers op Beatport en had toen een leuk album gevonden. Klik op kopen en krijg de melding 'Territory restricted' :/
Dat slaat toch helemaal nergens op, wil je betalen voor iets is het weer niet goed.
Het ligt niet aan Beatport want Discogs geeft dezelfde melding. Goed nieuws is dat ik het album wel heb kunnen kopen. Na wat onderzoek heb ik een proxy gebruikt waar het wel mee kan :o
Sterker nog, je betaald nog minder ook scheelt meer dan €5 euro (€ 17.99 en ik heb €12,79 betaald)

Neem aan dat dit bericht hier gewoon mag, wil er tenslotte voor betalen (en heb dat ook gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Territory restricted zooi is achterhaald. Wil je muziek verkopen moet je juist dat gaan doen. Het delen op internet heeft geen grenzen dus ze moeten dan maar die achterlijk ouderwetse houding veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:55

Tijn96

In speed we trust

Beetje apart verhaal marc3l.
wel mooi voordeel is dat je een stuk minder hoefde te betalen.
Of heet het album misschien ''territory restricted''? :+

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Soundcloud: http://soundcloud.com/dj-d-vine/d-vine-in-the-mix-spring-2011]

Een korte deep house/soulful house mix die ik heb vorige week heb opgenomen, niet heel bijzonder spectaculair maar wou gewoon eens weer wat online hebbben!

Edit: ohja gemaakt met TSP 2, 2x Technics SL1200MK2, A&H Xone 22 & NI X1

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoo!
Ik ben hier net nieuw dus zal me even voorstellen.
Ik ben Niek, oftewel DJNiek (jep, lekker origineel..), 17 jaar jong uit het stille en rustige Zeeland..
Ik draai nu ongeveer 7 jaar waarvan 5 beatmatchend.
Voornamelijk draai ik House, Electro en Dubstep maar voor sommige feestjes wijk ik daar wel eens van af uiteraard.

Nu zijn jullie vast benieuwd met welke gear ik draai, nou vooruit:
2x CDJ 1000 mk3
1x CDJ 800 mk2
DJM 800
Technics RP DH 1200
MacBook Pro icm. Traktor Scratch Pro
NI Kontrol X1
2x KRK RP6 G2

Fotootje zal ik eind van de middag even schieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:55:
[audio]

Een korte deep house/soulful house mix die ik heb vorige week heb opgenomen, niet heel bijzonder spectaculair maar wou gewoon eens weer wat online hebbben!

Edit: ohja gemaakt met TSP 2, 2x Technics SL1200MK2, A&H Xone 22 & NI X1
Lekker setje hoor. Hou sowieso wel van deze stijl. Overgangen zijn goed en muziek keuze is dik voor elkaar.
Thumbs up! d:)b

Morgen zelf ook even tijd om eindelijk ook even een set op te nemen :)

[ Voor 6% gewijzigd door kaos001 op 09-04-2011 20:36 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks man, altijd leuk om positief commentaar te horen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 11:16
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:58:
Yoo!
Ik ben hier net nieuw dus zal me even voorstellen.
Ik ben Niek, oftewel DJNiek (jep, lekker origineel..), 17 jaar jong uit het stille en rustige Zeeland..
Ik draai nu ongeveer 7 jaar waarvan 5 beatmatchend.
Voornamelijk draai ik House, Electro en Dubstep maar voor sommige feestjes wijk ik daar wel eens van af uiteraard.

Nu zijn jullie vast benieuwd met welke gear ik draai, nou vooruit:
2x CDJ 1000 mk3
1x CDJ 800 mk2
DJM 800
Technics RP DH 1200
MacBook Pro icm. Traktor Scratch Pro
NI Kontrol X1
2x KRK RP6 G2

Fotootje zal ik eind van de middag even schieten!
Aight waar in Zeeland? Ben er ook woonachtig! en tevens radio-dj bij de lokale omroep! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mandera schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:55:
[...]

Aight waar in Zeeland? Ben er ook woonachtig! en tevens radio-dj bij de lokale omroep! :)
Ooh vet! :*) Woon zelf in Kapelle! jij?
Over welke omroep praten we dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Iemand ook problemen met traktor 2?

Het wil wel eens voorkomen dat m'n keybord assigns (van m'n macbook dus) helemaal niet meer reageren. Dan moet ik terug naar properties om 1 key te assignen en op learn te drukken. dan werkt t wel weer.. Ook vaag is dat ik als ik op loopen druk dat hij een totaal vreemde pitch pakt (met timecoded) . Dit is alleen bij het begin van een nummer. En helemaal irritant, als ik soms 8 of 16 of andere maten terug ga (weet even de functienaam niet meer) dan wil m'n muis nog wel eens plakken, zodat ie fijn 2347 maten terug gaat:S .. Met midicontrollers heb ik het nog niet geprobeerd, want m'n akai lpd8 ligt momenteel in de prullebak :(.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Geen last met mijn S4. Heb je al een reïnstall gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Patser.
Kidding, dat ding is serieus te gek.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:27
Ik ben al een tijdje in het bezit van 2 JB Systems HQ 30D MK2 draaitafels waarvan er 1 een hinderlijke brom heeft en helemaal gaat flippen als de kabels niet 100% goed in de mixer zitten..

Is deze kabel makkelijk te vervangen? Of wordt het een precisiesoldeerwerkje?

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
@Erikie: waarschijnlijk straft hij je inderdaad omdat je de muis gebruikt, maar wel raar dat ook je keyboard assigns ermee ophouden. Hier in ieder geval geen last van op Windows.

@mattttt: definieer "de kabels", een cinch-kabel voor naar je mixer koop je namelijk voor een paar euro in de eerste de beste elektronica-winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
mattttt schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:05:
Ik ben al een tijdje in het bezit van 2 JB Systems HQ 30D MK2 draaitafels waarvan er 1 een hinderlijke brom heeft en helemaal gaat flippen als de kabels niet 100% goed in de mixer zitten..

Is deze kabel makkelijk te vervangen? Of wordt het een precisiesoldeerwerkje?
Ground aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

bram1984 schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:40:
Geen last met mijn S4. Heb je al een reïnstall gedaan?
+1, beide gevallen!

[ Voor 4% gewijzigd door Ome_Les op 11-04-2011 22:41 ]

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Heb de kast opengedraaid maar zag dat het soldeerwerk is waar ik niet aan durf te beginnen, of is het normaal gesproken wel te doen voor een soldeernoob?
Tsunami schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:03:
@Erikie: waarschijnlijk straft hij je inderdaad omdat je de muis gebruikt, maar wel raar dat ook je keyboard assigns ermee ophouden. Hier in ieder geval geen last van op Windows.

@mattttt: definieer "de kabels", een cinch-kabel voor naar je mixer koop je namelijk voor een paar euro in de eerste de beste elektronica-winkel.
RCA.. Maar als ik naar de kabel kijk dan zit er op de printplaat 4 draden aangesloten waarvan 2 aarde, maar aan de andere kant zitten er 3, 2x RCA + 1x aarde, wat voor kabel moet ik hiervoor aanschaffen dan?
Uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hier ook even spammen. :Y)
Na een jaar er aan gewerkt te hebben is de modificatie van een SSL achtig skin voor djDecks af:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/1i33q.png
http://members.home.nl/saturnusdj/ssl/

Wellicht kan ik nu weer eens aan draaien denken in plaats van de interface zo bouwen als ik het wil. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
kaos- schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:42:
[...]

Patser.
Kidding, dat ding is serieus te gek.
Op mijn DJM-2000 en 4 CDJ's-2000 heb ik er overigens ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
bram1984 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:51:
[...]

Op mijn DJM-2000 en 4 CDJ's-2000 heb ik er overigens ook geen last van.
Oke.....

_PATSER_

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
:+

[ Voor 100% gewijzigd door bram1984 op 12-04-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

[Soundcloud: http://soundcloud.com/dj-tijn-5/tijn-jilesen-trance-pop-mix]

Weer een nieuwe mix.
Toen ik hem voor het eerst terugluisterde vond ik het een beetje rommelig.
Wat vinden jullie daarvan?

Tracklist wordt aan gewerkt, iemand een idee hoe je dit makkelijk en snel kan maken. want ik vergeet het meestal :+

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
No offence, maar bij sommige overgangen echt met pijn aan m'n oren zitten luisteren..

Zeker de eerste tracks die je mixt liggen qua toonsoort totaal niet lekker, waardoor ze heel erg wringen zodra je de melodiën door elkaar heen gooit.

Dan komt er halverwege je trance/progressive-mix opeens een nummer van de JvT doorheen :/ , die er net zo snel weer uitgaat. Vreemd.

Ook krijg ik het gevoel dat het meerendeel van de tracks niet helemaal lekker gebeatmatched is, het loopt allemaal nogal langs elkaar.

Om het geheel op een positieve noot af te sluiten, ik vind je platenkeuze op die JvT plaat, hoewel het totaal mijn stijl niet is, nog best prima. Mooie nummers. Nu ze nog fatsoenlijk op volgorde weten te zetten en je mixskills nog iets uitbouwen.

edit: rommelig is een beetje een understatement dus :P

On a different note. Vanavond ben ik vanaf 10uur weer 2 uur live op www.OnlineClubber.com te beluisteren via de site zelf of via iTunes radio (staat onder electronica).

[ Voor 3% gewijzigd door Florinsz op 13-04-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Nu dus live. Kom ff meeluisteren en zeg hoi in de chatroom. Zou tof zijn :)!

edit: vanaf 22.00 dus ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Florinsz op 13-04-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, kijk meestal regelmatig op tweakers bij het frontpage nieuws. Zag ik dat er toevallig ook nog een DJ topic was. Dus ik kom toch maar even langs om hoi te zeggen.
Nouja, Hoi! Ik ben karel, 17 nu. Paar maandjes geleden goedkoop setje cd-spelers gehaald en ben ik begonnen met mixen. Nu zo'n 4 maanden. Ben zelf heel erg into dubstep, Drum&bass gaat nog wel, maar meestal luister ik niet veel anders :D.
Ik draai op 2 NDX400's van Numark samen met een numark m6 mixer. Puur zodat ik lekker simpel kan opnemen. Ik ga waarschijnlijk ergens deze maand even een korg quad pad erbij kopen voor effecten. Ook draai ik wel eens bij een vriend op cdj1000's (zo uit mijn hoofd) met een djm-800.
Laatste twee mixjes zijn deze:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/tempname_active/serving-colt-seaver]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/tempname_active/dubsteppen-in-the-attic-2]

Als je nog iets wilt weten, vraag maar!
Btw niet alles van mij staat op soundcloud vanwege 2 uur limiet. Heb wel alles nog op mixcloud voor als je het wilt terugluisteren. http://www.mixcloud.com/dutch123/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
Heb de Sennheiser 25 nu al even. Geinig dingetje eigenlijk :D Qua geluidskwaliteit was ik al verwend, maar bij deze komt de bass perfect uit. De eerste paar dagen zat hij al snel vervelend maar dat was de nieuwigheid van de oorkussens. Wat me opviel is dat het snoer rechts zit. Eigenlijk geen probleem als je hem links hebt, maar als je een film kijkt en een auto rijdt naar links en het geluid gaat naar rechts dan is dat niet zo handig.
Eigenlijk de perfecte allround koptelefoon voor het leven. De koptelefoon voor professioneel gebruik en ook perfecte isolatie. Het maakt reizen veel minder vermoeiend! Ik moet er wel bij zeggen dat met een dure koptelefoon je je gaat ergeren aan dat gejengel van je iPod wanneer je het geluid van een echte plaat hoort.

Heb overigens de basic versie gekozen. Scheelt 30 a 40 euro want dat tasje hoef ik niet en die extra oorkussens kun je ook voor 15 euro los halen. Ik vond het krulsnoer te zwaar en niet praktisch voor allround gebruik. Heb een paar keer de mixer meegetrokken maar het is verder een kwestie van wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
catbread schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:31:
Wat me opviel is dat het snoer rechts zit. Eigenlijk geen probleem als je hem links hebt, maar als je een film kijkt en een auto rijdt naar links en het geluid gaat naar rechts dan is dat niet zo handig.
Dan heb je hem gewoon verkeerd om op 8)7 ?

@ RicoN en Tijn96,

Tof dat jullie ff meegeluisterd hebben. Hoop dat jullie het zelf ook leuk vonden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Heel vreemd probleem gisteren.
Als ik normaal gesproken met mijn Numark Mixtrack op mijn eigen computer draai, geen enkel probleem.
Draai ik met dezelfde Traktor versie met dezelfde Mixtrack op een laptop van een vriend van me, dan werkt de cue heel raar. Ik leg uit;

Op het moment dat sync aanstaat cue'ed hij niet goed meer. Kan zovaak op cue drukken als ik wil, maar hij begint niet met spelen op het moment dat ik druk, hij gaat z'n eigen gang lijkt het wel.
Zet ik sync uit is er niets aan de hand en kan ik gewoon cue'en / cueplay'en op het moment dat ik wil.
:'(

edit : snap of quantize staat uit, dus daar kan het niet aan liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door kaos001 op 14-04-2011 08:20 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Whyte schreef op donderdag 14 april 2011 @ 00:20:
[...]

@ RicoN en Tijn96 :9 ,

Tof dat jullie ff meegeluisterd hebben. Hoop dat jullie het zelf ook leuk vonden :).
Vond het wel leuk idd, ook wat van geleerd denk ik. Zoals met die beats maar ook wat ik gehoord heb.
Dus bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 13:34
kaos- schreef op donderdag 14 april 2011 @ 08:19:
Heel vreemd probleem gisteren.
Als ik normaal gesproken met mijn Numark Mixtrack op mijn eigen computer draai, geen enkel probleem.
Draai ik met dezelfde Traktor versie met dezelfde Mixtrack op een laptop van een vriend van me, dan werkt de cue heel raar. Ik leg uit;

Op het moment dat sync aanstaat cue'ed hij niet goed meer. Kan zovaak op cue drukken als ik wil, maar hij begint niet met spelen op het moment dat ik druk, hij gaat z'n eigen gang lijkt het wel.
Zet ik sync uit is er niets aan de hand en kan ik gewoon cue'en / cueplay'en op het moment dat ik wil.
:'(

edit : snap of quantize staat uit, dus daar kan het niet aan liggen.
Settings wel vantevoren veranderd enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Michie23 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:49:
[...]

Settings wel vantevoren veranderd enzo?
Welke settings? Ik heb namelijk gewoon de mixtrack gekozen uit de lijst in traktor zelf. Precies hetzelfde zoals ik op mijn eigen systeem ook heb gedaan.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@whyte: Ik heb de speakers aan gelaten toen ik ging slapen. Zelden zo'n goede nachtrust gehad ;).
Was een nette en leuke set, ik probeer zeker vaker te komen luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Was vandaag weer aan het draaien.
Eerst had ik het opgenomen, en toen klonk het vreselijk.
Daarna was ik gewoon wat aan het klooien zonder op te nemen, en klonk het in mijn oren/ogen wel lekker.

Snappen jullie hoe dat kan? want het werd gewoon irritant :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijn96 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:25:
Daarna was ik gewoon wat aan het klooien zonder op te nemen, en klonk het in mijn oren/ogen wel lekker.

Haha heb ik ook vaak ja. Maar is meer een gevoel denk ik. Daarom heb ik bijna altijd mijn laptop aangesloten staan, ook als ik maar ff 10 minuutjes bezig ben. Zo kan ik altijd alles wat ik zelf doe terugluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 13:34
kaos- schreef op donderdag 14 april 2011 @ 12:45:
[...]

Welke settings? Ik heb namelijk gewoon de mixtrack gekozen uit de lijst in traktor zelf. Precies hetzelfde zoals ik op mijn eigen systeem ook heb gedaan.
Ja dat bedoelde ik ook, ok dan weet ik het ook zo 123 niet. Ik doe mijn mixtrack zowel op m'n pc als op m'n netbook en merk geen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Michie23 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:17:
[...]

Ja dat bedoelde ik ook, ok dan weet ik het ook zo 123 niet. Ik doe mijn mixtrack zowel op m'n pc als op m'n netbook en merk geen verschillen.
Heb gisteren even een testje gedaan. Sync aan = problemen, sync uit = geen problemen.
Ik druk nu gewoon 1 keer op de sync knop om hem te syncen, daarna weer op sync om hem uit te zetten. De sync blijft dan gewoon staan, dus hij zal niet scheef gaan lopen. Kleine workaround, maar het werkt wel :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tijn96 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:25:

Ja dat snap ik wel. Sterker nog: dit heb je met veel dingen in het leven.

"Klooien" brengt geen druk met zich mee, je probeert dingen die soms leuk uitpakken, en voor je het weet denk je: shit, had ik dit maar opgenomen. Als je dan gaat opnemen ga je forceren, en dan lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 10:16
Precies wat Bram zegt, ik herken het goed uit mijn begintijd van het draaien; als ik inderdaad zat te rommelen kwamen de vetste dingen eruit, en als ik een mix opnam werd ik helemaal een beetje zenuwachtig :P, met mixen op een feestje idem, in het begin stond ik te trillen als een idioot. Je gaat dan veels te veel denken over wat het publiek wil horen en verwacht (is ook wel deels belangrijk maar je moet wel een beetje je eigen ding blijven doen)

Scrale troost, het gaat wel over, en je kunt ook gewoon alles opnemen :)

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Het is overigens wel goed om af en toe is iets goed voor te bereiden en op te nemen. Het "moet" dan goed zijn van jezelf. Dit kun je enigszins vergelijken met optreden voor publiek. Goede oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:39
Gewoon alles altijd opnemen.
maar ik vind wel zolang de kwalitit van je set nog heel erg afhangt van je zenuwen/prestratie-angst dan ben je nog niet echt klaar om voor een publiek te staan. Kijk een beetje zenuwen blijf je bijna altijd houden, maar je vaardigheden moeten er niet bij vallen of staan, IMHO. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren deze link tegengekomen. Is vrij goed gedaan, lekker overzichtelijk veel te informatie op te vinden. Helaas werkt de site niet in chrome >.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

probeer idd zoveel mogelijk op te nemen.
Het is niet met opnemen dat ik zenuwachtig ben maar idd dat geforceerde idee.
Ben gevraagd om binnenkort op een feestje van vrienden van mij te staan.
is een goeie voorbereiding dan om veel op te nemen en gewend te raken aan dat gevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Een goede voorbereiding op je eerste feestjes is gewoon zoveel mogelijk zekerheden inbouwen. Zorg dat je een playlist klaar hebt staan, met enigszins de lijn van de set in je hoofd. Niet dat je daar straks staat te draaien, en dat je ineens een gigantische kutplaat erin gooit of dat je helemaal niet meer weet wat je moet draaien.

Meestal boeit het geen reet op feestjes met alleen vrienden, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2020
Op feestjes met alleen vrienden is gewoon een goeie manier om te oefenen, want als je dat voor de eerste keer doet is toch nog wel van. "Gaan ze het goed vinden" en dat soort dingen. Dat was dan mijn ervaring tenminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 10:10
Hallo;

Ik heb de hercules RMX gekocht maar deze doet het niet.
Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd op mijn PC vanaf de website van hercules ook krijg ik er analoog geen geluid uit.
Hij krijgt wel stroom want de blauwe achtegrond verlichting knippert als ik de console aansluit.
Volgens mij heb ik alles goed aangesloten maar er komt geen geluid uit.
Als ik de bijgeleverde Vdj op start zegt die controller niet gevonden.

Wie heeft er ervaring / een oplossing

(volgens mij zit ik in het goede topic?)

[ Voor 7% gewijzigd door gebakken peer op 16-04-2011 12:29 . Reden: controller niet gevonden........ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
In de software wel de goede output gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 10:10
mattttt schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 12:23:
In de software wel de goede output gekozen?
Ik kom de software geeneens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:12

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Aangezien het hier al sinds zaterdag stil is, mijn laatste mix van afgelopen weekend. Ben er zelf erg content mee, en ik zou dan ook graag jullie mening horen. :)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/qonstrukt/qlubbin-2]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ben ik al een tijdje gewoon op mijn kamertje aan het spelen en kloten.
Vooral tijdens een biertje wat met FX spelen maar nu word het toch echt eens tijd om een fatsoenlijke mix te gaan maken.
Wat me opvalt... ik kan nergens een beat uit halen. ik mis het gewoon. Daarnaast heb ik geen flauw benul van maten etc.

Wat is een goede oefening. lees / luister voer, dvd's of wat dan ook om in ieder geval in de richting te komen.
Ben namelijk niet van plan om me er maar bij neer te leggen.

Beetje een random vraag maar zelf ben ik even uitgedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hoe bedoel je "ik kan nergens een beat uithalen"? Als je een track op zet, heb je toch een beat?

Wat maten betreft, de meeste dance is 4 kwarts. Leer daar de basics van (hoewel, ik heb er nooit wat voor hoeven doen, de meeste breaks e.d. hebben voor mijn gevoel de meest logische lengte, en dat is 32 beats).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer altijd mee te tikken op de "beat", om het zo maar even te verwoorden (gebrek aan vaktaal :p).
Dit is meer op gevoel dan daadwerkelijk op gehoor.
Misschien inderdaad wel handig om eens wat "simpele" muziek te luisteren waar alle "elementen" makkelijk uit te halen zijn.

Ik heb vooral "moeite" met maten eigenlijk, maar om hiervoor nou speciaal op iets als muziekles te gaan vind ik weer net een stapje té.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:30:
Ik probeer altijd mee te tikken op de "beat", om het zo maar even te verwoorden (gebrek aan vaktaal :p).
Misschien inderdaad wel handig om eens wat "simpele" muziek te luisteren waar alle "elementen" makkelijk uit te halen zijn.

Ik heb vooral "moeite" met maten eigenlijk, maar om hiervoor nou speciaal op iets als muziekles te gaan vind ik weer net een stapje té.
Grappig dat mensen daar moeite mee kunnen hebben. Het is voor mij namelijk totaal niet voor te stellen het ook maar níet te kunnen, kun je dat begrijpen :P? Bij mij is het altijd van nature gegaan. Gek.

Anyway, vanavond om 10uur weer op de radiow voor 2 uurtjes :).

www.onlineclubber.com, kijken of we m'n luisteraarsrecord van vorige week kunnen verbreken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Whyte schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:40:

Anyway, vanavond om 10uur weer op de radiow voor 2 uurtjes :).

www.onlineclubber.com, kijken of we m'n luisteraarsrecord van vorige week kunnen verbreken :D
wat was het aantal vorige keer dan?

Heb gister een mix in elkaar gezet, vond het voor het eerst weer eens goed. Terwijl ik het eerst al vrij snel goed vong, wordt ik nu kritischer op mijn eigen mixes?

Mijn mix was wel beetje pop (538 dance smash, hitzone) maar klonk toch vrij leuk ( vond ik dan ).
Weet iemand nog leuke muziek waar ik mee kan werken (house,trance die richting?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Bedoel je loopen? Je kunt bijv. Een auto loop doen van 4 beats.
Weet niet of je dat bedoeld maar zoja,
Als je loopt herhaalt het hele zooitje zich zodat jij er iets tussendoor kunt mixen.
Als je 4 beats pakt en het is een nummer wat niet verandert kun je deze loop inzetten wanneer je wilt omdat het dan de heletijd hetzelfde blijft.
Ik hoop dat het je vraag beantwoord anders probeer het anders te formuleren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Tijn96 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:58:
[...]

Mijn mix was wel beetje pop (538 dance smash, hitzone) maar klonk toch vrij leuk ( vond ik dan ).
Weet iemand nog leuke muziek waar ik mee kan werken (house,trance die richting?)
96 is neem ik aan je geboortejaar? Dat maakt je nu 15/16?

Grappig is dat je smaak door de jaren heen veranderd en vaak minder commercieel/mainstream wordt. Enige wat ik je kan aanraden is om vooral heel veel te luisteren en events te bezoeken (al ben je voor dat laatste mss nog een beetje jong).

Beatport afstruinen, blogs bijhouden, sets met tracklists luisteren (ook goed voor je mixing skills).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Whyte schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:15:
[...]

96 is neem ik aan je geboortejaar? Dat maakt je nu 15/16?

Grappig is dat je smaak door de jaren heen veranderd en vaak minder commercieel/mainstream wordt. Enige wat ik je kan aanraden is om vooral heel veel te luisteren en events te bezoeken (al ben je voor dat laatste mss nog een beetje jong).

Beatport afstruinen, blogs bijhouden, sets met tracklists luisteren (ook goed voor je mixing skills).
Ben atm 14 :(
Probeer idd veel te luisteren.
Bij ons in de buurt is een uitgaanscentrum lunenburg - loosbroek ( Miss kent iemand dat?)
daar krijg ik vaak de mogelijkheid om bij de dj te staan af en toe omdat ik daar mensen ken. Alleen omdat ik
nog illegaal download (torrentz :X ) kun je die mixes die op beatport staan niet downloaden.
Wil binnekort wel via beatport gaan downloaden.

Hopelijk kan ik de moeite blijven opbrengen te blijven mixen totdat ik de leeftijd en skills heb om in de club te draaien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijn96 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:37:
[...]
Alleen omdat ik nog illegaal download (torrentz :X ) kun je die mixes die op beatport staan niet downloaden.
Dan ben je wellicht hierin geintresseerd: http://www.fromdjs4djs.com/private-post-umf-2011-live-sets/
Dit is een post op een dj4dj's blog waarin allerlei mixsets van UMF 2011 zijn opgenomen.

Zelf ben ik ook nog 16, dus ik weet wat het is als je weinig/geen geld hebt of de mogelijkheid niet hebt voor via bijv Beatport te downloaden. Toch heb ik een dubstep collectie van meer dan 2000 tracks in elkaar weten te zetten door vooral veel zogenoemde freebies te downloaden. Heel veel onbekende artiesten die nog naambekendsheid nodig hebben gooien hun nummers vaak gratis online. (En geloof me, daar zitten soms echt juweeljes tussen)

Daarom is het vooral als beginnende DJ heel handig om zeker wel zo'n 30 verschillende blogs in je bookmarks te hebben. Zelf volg ik nu ongv 50 mensen op soundcloud en nog zoiets van 30 verschillende dubstep blogs in mijn favorites. Dus weet ik altijd mijn library met zo'n 100 tracks per week uit te breiden.

Tip, download nooit van youtube of soundcloud af met van die programma's, tenzij je de tracks puur om te mee te oefenen wilt, want meestal zijn die youtube of soundcloud rips lage kwaliteit en op een goede installatie hoor je dat overduidelijk.

Mischien is het de moeite waard om een keer naar zo'n DJ les te gaan? En het is zeker aan te raden om muziekles te nemen. Na 14 jaar muziekles, kon ik bijna meteen beatmatchen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2011 19:43 . Reden: bericht wat duidelijker gemaakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

--MeAngry-- schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 23:38:
Aangezien het hier al sinds zaterdag stil is, mijn laatste mix van afgelopen weekend. Ben er zelf erg content mee, en ik zou dan ook graag jullie mening horen. :)

[audio]
Ik vind m lekker klinken, lekker en goed gemixed, alleen wel heel erg pop qua muziek.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tja, ik vind zeveren dat je geen geld hebt wel een beetje treurig. Ik heb van mijn 15de gewoon altijd muziek gekocht en ben het blijven doen. Wees blij dat je tegenwoordig losse nummers kan kopen, ipv alleen per plaat of cd. Daarbij kan je beter een kleine collectie met kwalitatieve nummers hebben die je door en door kent, dan 2000 tracks die je maar een beetje kent en die je alleen maar gedownload hebt omdat je er gratis aan kon komen. :)

Met een basis van 250 goede tracks kom je heel ver en als ruggegraat van je collectie heb je aan meer dan 700 tot 1000 goede tracks eigenlijk meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Met Sjoewe in dit geval.

100 platen per week, dan heb je toch geen kans om je platen een beetje te leren kennen :/ .

Anyway, over 4 minuten weer live op www.onlineclubber.com :), luistert er iemand van hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Mij niet gehoord over geld tekort of wat dan ook.

Maar het is zo dat ik nog niet zo goed weet welke muziek ik nu echt leuk vind en waar ik mee wil draaien.
En daar komt bij dat ik te weinig tijd besteed aan het beluisteren van nummers op beatport.
Kun je voor beatport btw ook kaarten kopen in de winkel?

Overigens wil ik eerst mijn gear upgraden alvorens ik nummers ga kopen en het dus serieuser wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwa, komt ook bij dat meeste dubstep platen die je kan kopen toch niet vet zijn. Ik koop ook wel nummers, maar dan zijn er gewoon beduidend minder omdat de meeste van die niet bekende artiesten echt super spul maken. En natuurlijk niet alles is goed, veel filter ik eruit en gaan gewoon mijn prullenbak weer in. Maar dit is wel de manier om steeds met refreshende tracks te komen. (Mwa, meeste dubstep is natuurlijk gewoon wobwobs :P). Maarja als er dan nog bijv 50-60 tracks overblijven vindt ik het niet zo lastig om ze daarna te kennen. Zeker met het mooie weer nu, ik zet alles ff op mijn mp3, ga ik in de hangmat liggen en doe ik ondertussen me huiswerk. Sla ik 2 vliegen in een klap. Komt mischien ook wel door een beetje muzikale aanleg denk ik? (Is er sinds me 4e ingestampt :D)

EDIT: Ohja, meestal als ik muziek vindt van onbekende artiesten kan je het meestal ook nog kopen via hun of donaten, dat doen ik dan vaak. het is ook niet dat ik niks koop, percentage is gewoon beduidend minder. Sorry als ik gierig overkwam. Btw, veel dubstep is ook gewoon zo dat ie niet lekker in de club klinkt maar bijvoorbeeld wel gewoon lekker is om naar te luisteren. Zoals mt Eden is lekker om naar te luisteren, maar als ik dan tijdens een dubstep feestje hoor, ga ik altijd maar drinken halen. Teveel gemastered richting de instrumenten ipv de drums imo.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
Ik draai dan alleen nog thuis, maar ik heb niet zoveel met mp3tjes kopen. Ik hecht net zoveel waarde aan een 320je die ik via Google heb opgezocht dan een nummer van Beatport. Als DJ moet je wel gewoon je muziek kopen, maar het blijft een hoopje enen en nullen. Daarom ook de voorkeur voor vinyl :) Het is wel praktisch en fijn om oude housenummers in goede kwaliteit te downloaden. Het is 1 a 2 euro voor dat ene nummer, of 10 euro excl shipping voor een VG+ plaat via Discogs.

check deze eens: YouTube: How to count the BPM of all types of music Vanaf 1:40 begint hij met tellen. Hij telt dan alle beats in 30 seconde maar als je op dezelfde manier de beats telt 1, 2, 3, 4 of 1 t/m 8 dan moet het lukken.
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:31:
Mwa, komt ook bij dat meeste dubstep platen die je kan kopen toch niet vet zijn. Ik koop ook wel nummers, maar dan zijn er gewoon beduidend minder omdat de meeste van die niet bekende artiesten echt super spul maken. En natuurlijk niet alles is goed, veel filter ik eruit en gaan gewoon mijn prullenbak weer in. Maar dit is wel de manier om steeds met refreshende tracks te komen. (Mwa, meeste dubstep is natuurlijk gewoon wobwobs :P). Maarja als er dan nog bijv 50-60 tracks overblijven vindt ik het niet zo lastig om ze daarna te kennen. Zeker met het mooie weer nu, ik zet alles ff op mijn mp3, ga ik in de hangmat liggen en doe ik ondertussen me huiswerk. Sla ik 2 vliegen in een klap. Komt mischien ook wel door een beetje muzikale aanleg denk ik? (Is er sinds me 4e ingestampt :D)
Ik luisterde afgelopen tijd elke reis een verzamel cd. Van de 20 zijn er dan '16 fillers en 4 killers'. Grotendeels is het allemaal voorspelbare meuk. De rest is wel aardig en dan zitten er ook nog een paar klappers. Vaak zijn de nummers op een ongemixte verzamelaar kortgeknipt en ga ik opzoek naar de volledige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

@Tijn96
Ik zou me niet alleen op Beatport gaan focussen. Sites als junodownload en trackitdown zijn ook prima en focussen niet alleen op de grote artiesten zoals Beatport dat wel enorm doet. Zo kom je ook veel andere artiesten/tracks tegen. De prijzen verschillen vaak ook.

Tja, welke muziek je leuk vindt is uiteraard puur persoonlijk. Maaruh, check progressive house een keer ;) :9

Wat is trouwens jullie mening over het kopen van 192 kbps nummers tegenover 320kbps. Heb al eens een discussie hierover gehad op een andere forum. Sommigen waren van mening dat je het verschil toch niet kunt horen + je krijgt meer muziek voor je geld door de lagere prijs. Maar klinkt het ook even goed als op een grote geluidsinstallatie?

Zelf koop ik altijd 320kbps terwijl sommigen zweren bij wav. Graag jullie mening hierover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
Ik kan het verschil tussen 192 en 320 wel horen. Tussen WAV en 320 eigenlijk niet. Placebo effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Matthew schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:55:
@Tijn96
Ik zou me niet alleen op Beatport gaan focussen. Sites als junodownload en trackitdown zijn ook prima en focussen niet alleen op de grote artiesten zoals Beatport dat wel enorm doet. Zo kom je ook veel andere artiesten/tracks tegen. De prijzen verschillen vaak ook.

Tja, welke muziek je leuk vindt is uiteraard puur persoonlijk. Maaruh, check progressive house een keer ;) :9

Wat is trouwens jullie mening over het kopen van 192 kbps nummers tegenover 320kbps. Heb al eens een discussie hierover gehad op een andere forum. Sommigen waren van mening dat je het verschil toch niet kunt horen + je krijgt meer muziek voor je geld door de lagere prijs. Maar klinkt het ook even goed als op een grote geluidsinstallatie?

Zelf koop ik altijd 320kbps terwijl sommigen zweren bij wav. Graag jullie mening hierover!
Hangt ervan af. Soms zijn nummer op 192 niet goed gecodeerd en hoor je het, en soms klinkt een nummer van 128 beter dan 192, of zelfs 320

makkelijkste manier om het te horen is om 'm heel hard te zetten. Maargoed, over de kwaliteit van mijn mp3tjes heb ik nog nooit iemand horen zeuren.. en er zitten er genoeg tussen die "niet goed klinken"...

maar ook ik ben inderdaad benieuwd wat anderen hiervan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik kan het verschil tussen WAV en 320kbps MP3 helaas ook wel horen, maar ik vind het verschil niet genoeg om extra te betalen voor de WAV-handeling, dus ik koop meestal 320kbps. Toch moet ik wel zeggen dat ik wel eens een beetje schrik als ik weer een paar promo's in WAV of FLAC krijg.
Toch klinkt er niks zo lekker als een nieuwe vinyl O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Sjoewe schreef op woensdag 20 april 2011 @ 23:35:
Ik kan het verschil tussen WAV en 320kbps MP3 helaas ook wel horen, maar ik vind het verschil niet genoeg om extra te betalen voor de WAV-handeling, dus ik koop meestal 320kbps. Toch moet ik wel zeggen dat ik wel eens een beetje schrik als ik weer een paar promo's in WAV of FLAC krijg.
Same here. Platen die écht legendarisch zijn haal ik wel in .WAV, rest lekker in 320kb/s, zoveel ruimte heb ik nou ook weer niet.

Er zit wel verschil tussen die 2 iig, merk je bijvoorbeeld heel erg in de subbass als die bij een plaat duidelijk aanwezig is, en deze op een goeie PA aanslingert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook niet zo dat .wav gewoon hetgene is wat je krijgt als je je muziek export uit je muziek programma en dat mp3 gewoon een gecompressde versie van een wav is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Whyte schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:08:
[...]

Same here. Platen die écht legendarisch zijn haal ik wel in .WAV, rest lekker in 320kb/s, zoveel ruimte heb ik nou ook weer niet.

Er zit wel verschil tussen die 2 iig, merk je bijvoorbeeld heel erg in de subbass als die bij een plaat duidelijk aanwezig is, en deze op een goeie PA aanslingert.
Testen tonen aan dat het verschil tussen een WAV en een MP3 praktisch niet meer hoorbaar is bij 224kbps mp3. Wat je zegt over het PA gebeuren, daar kan ik inkomen aangezien we het daar hebben over een systeem wat een spectrum heeft wat veel groter is. Thuis zal je het verschil no-way kunnen horen.
Ik dacht namelijk ook zo'n slimme aap te zijn, totdat ik het een keer getest heb. Van de 10 voorbeelden zat ik er 7 keer naast. Geloof me, ik heb echt een technisch gehoor (8>
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:05:
Is het ook niet zo dat .wav gewoon hetgene is wat je krijgt als je je muziek export uit je muziek programma en dat mp3 gewoon een gecompressde versie van een wav is?
Zeer zeker niet. Mp3 is een bijzondere vorm van compressie, totaal anders dan rar of zip. Als bepaalde frequenties in ons gehoor komen met een bepaald volume, horen we een ander gedeelte van het frequentiespectrum niet meer, precies dat gebied wordt eruit gehaald zodat het bestand kleiner wordt.
Zo werkt het in grote lijnen.
Quote van Wiki :

Met MP3 is het mogelijk de hoeveelheid opslagcapaciteit die nodig is voor het opslaan van geluid sterk te verminderen. Dit geschiedt door elementen uit het geluid die een mens toch niet echt waarneemt weg te laten. Als een bepaalde toon bijvoorbeeld luid is, zal een toon die er vlak naast ligt en minder luid is niet hoorbaar zijn. Deze kan men er dus uit filteren. Ook wordt er gebruikgemaakt van klassieke compressie, zodat informatie die zowel op het linker- als rechterkanaal voorkomt slechts eenmaal wordt opgeslagen. Dit laatste noemt men "joint stereo".
MP3-compressie is lossy, dat wil zeggen dat er gegevens bij het comprimeren verloren gaan. Hierdoor kan de oorspronkelijke vorm niet meer worden teruggewonnen, alleen benaderd.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tijn96 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:19:
Mij niet gehoord over geld tekort of wat dan ook.

Maar het is zo dat ik nog niet zo goed weet welke muziek ik nu echt leuk vind en waar ik mee wil draaien.
En daar komt bij dat ik te weinig tijd besteed aan het beluisteren van nummers op beatport.
Kun je voor beatport btw ook kaarten kopen in de winkel?

Overigens wil ik eerst mijn gear upgraden alvorens ik nummers ga kopen en het dus serieuser wordt
Kijk inderdaad eens naar progressive, techno en tech-house. Natuurlijk kun je niemand dwingen om een bepaalde muziekstroming leuk te vinden, maar als ik het opnieuw kon doen had ik vanaf mijn 14e/15e alleen maar naar deze shit geluisterd, in plaats van het vuilnis (sorry, mijn mening) dat hardstyle heet.

De meeste mensen ontdekken techno en aanverwante stijlen pas op latere leeftijd, dus doe er je voordeel mee, nu je nog zo jong bent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Sjoewe schreef op woensdag 20 april 2011 @ 23:35:
Hoewel ik tegenwoordig soms ook twijfel aan de kwaliteit van vinyl. Maar het zal allemaal wel komen door het masteren van de track. Alles moet luider & harder. Poosje geleden was hier zo'n youtube filmpje over gepost (YouTube: The Loudness War) ;( :F :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

bram1984 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:44:
[...]

Kijk inderdaad eens naar progressive, techno en tech-house. Natuurlijk kun je niemand dwingen om een bepaalde muziekstroming leuk te vinden, maar als ik het opnieuw kon doen had ik vanaf mijn 14e/15e alleen maar naar deze shit geluisterd, in plaats van het vuilnis (sorry, mijn mening) dat hardstyle heet.

De meeste mensen ontdekken techno en aanverwante stijlen pas op latere leeftijd, dus doe er je voordeel mee, nu je nog zo jong bent. ;)
Hardstyle en hardcore kan ik ook idd niet naar luisteren. Dat lukt mij gewoon niet. Dus zal er eens naar kijken bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Veel draaien en veel opnemen. Hoe eerder je begint hoe beter. Veel aan contests mee doen en jezelf verdiepen in produceren. Dan kom je er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Mobb_Deep schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:04:
[...]

Hoewel ik tegenwoordig soms ook twijfel aan de kwaliteit van vinyl. Maar het zal allemaal wel komen door het masteren van de track. Alles moet luider & harder. Poosje geleden was hier zo'n youtube filmpje over gepost (YouTube: The Loudness War) ;( :F :'(
Kijk slecht gemasterd en geperst vinyl bestaat ook, maar het kan niet komen door de loudness war. Een vinyl kan je namelijk niet zo hard masteren, dan zou de naald namelijk uit de groef springen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

bram1984 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:10:
Veel draaien en veel opnemen. Hoe eerder je begint hoe beter. Veel aan contests mee doen en jezelf verdiepen in produceren. Dan kom je er wel.
Ik wil eerst dj worden produceren komt daarna.
Op school heb ik wel een luxe positie omdat ik daar de enige ben die via de computer bezig ben met muziek/ dj dus wordt ik makkelijk naar voren gezet en dus krijg ik veel kansen en mogelijkheden.

Ik hoop dat ik genoeg kan leren en er dus "kom"
Daarom is zon topic ook leuk. Je wordt geholpen door andere hier met tips etc. vindt ik toch erg leerzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Tijn, je zit idd op een hele mooie positie. Als ik naar mezelf kijk; bijna 28 jaar, dan ben ik toch écht te laat begonnen. En dat terwijl ik vroeger wel al bezig was met Atomix Mp3 (in het napster-tijdperk, bijna 10 jaar terug). Ach, gewoon overal je bek laten zien en laten zien wat je kan :)
Ik wil eerst dj worden produceren komt daarna.
Toch wil ik je hier even waarschuwen. Produceren is iets _compleet_ anders en is echt in geen enkel opzicht te vergelijken met DJ'en op een paar kleine punten na.

Veel mensen denken dat een DJ ook kan produceren en een beatmaker kan DJ'en, zo werkt het dus niet.
Meneer Tiësto heeft namelijk geen enkele plaat zelf gemaakt, maar is een king in het draaien van tracks. Er zijn niet zo heel veel DJ's en producers die beide vakgebieden goed beheersen.

[ Voor 47% gewijzigd door kaos001 op 21-04-2011 12:59 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

kaos- schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:56:
Toch wil ik je hier even waarschuwen. Produceren is iets _compleet_ anders en is echt in geen enkel opzicht te vergelijken met DJ'en op een paar kleine punten na.

Veel mensen denken dat een DJ ook kan produceren en een beatmaker kan DJ'en, zo werkt het dus niet.
Meneer Tiësto heeft namelijk geen enkele plaat zelf gemaakt, maar is een king in het draaien van tracks. Er zijn niet zo heel veel DJ's en producers die beide vakgebieden goed beheersen.
wat ik over producen zij was puur als reactie wat erboven werd gezecht. maar het lijkt me leuk om loops te maken die je vaak kan gebruiken, meer niet.

Maar zo goed al tiësto worden lijkt me helemaal geweldig en is op zich wel een doel alleen erg moeilijk te bereiken doel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ehm, is 2000 tracks dan echt so extraganza veel? Want soms als ik bij mensen alleen al thuis kijk zie ik hele muren vol met cd's met trance, techno, house etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ja en daar hebben ze dan zo'n 15 jaar over gedaan om het te verzamelen, niet 15 weken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whyte, heb je toevallig ook een download van je set gisterenavond? Kon helaas niet luisteren omdat ik wiskunde moest leren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tijn96 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 13:06:
[...]

wat ik over producen zij was puur als reactie wat erboven werd gezecht. maar het lijkt me leuk om loops te maken die je vaak kan gebruiken, meer niet.

Maar zo goed al tiësto worden lijkt me helemaal geweldig en is op zich wel een doel alleen erg moeilijk te bereiken doel :+
Met alleen loops maken kom je er niet hoor. Als je echt professioneel wil gaan draaien kom je alleen aan de bak als je platen uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

bram1984 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:48:
[...]

Met alleen loops maken kom je er niet hoor. Als je echt professioneel wil gaan draaien kom je alleen aan de bak als je platen uitbrengt.
Nouja, uitzonderingen daar gelaten. Maar idd, een kennis van me ( taras vd voorde ) heeft ooit een keer een lekker track in elkaar geflanst ( 1998 heet t nummer ) , en hoppa, die gast draait overal (en hij draait best wel relaxed goed ) . Maar of ie nou ook echt z'n centen mee verdient, dat gebeurt niet zo vaak meer helaas.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Taras v/d Voorde had vóór 1998 toch al een prijs gewonnen voor en of andere track? Volgens mij kan hij redelijk rondkomen van z'n gigs hoor.

Verder stellen de grotere organisaties sowieso als voorwaarde dat een artiest die ze boeken releases op z'n naam heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

bram1984 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:30:
Taras v/d Voorde had vóór 1998 toch al een prijs gewonnen voor en of andere track? Volgens mij kan hij redelijk rondkomen van z'n gigs hoor.

Verder stellen de grotere organisaties sowieso als voorwaarde dat een artiest die ze boeken releases op z'n naam heeft staan.
Ja klopt, maar z'n inkomsten komen niet alleen uit 't draaien.. Eigenlijk geen idee wat hij ernaast doet, maar hij is wel op zoek naar een studioruimte omdat z'n buren klaagden ! Overigens ken ik nog andere dj's die naast het draaien vooral soundscapes en / of samples maken voor commerciele bedrijven. Anderen zie je weer organisaties opbouwen (zoals triphouse) en leven zelf karig in een appartementje. Maar ik moet wel zeggen dat die mensen enorm bedreven zijn in de muziek, en alles er omheen.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:12

--MeAngry--

aka Qonstrukt

RZor schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:56:
[...]

Ik vind m lekker klinken, lekker en goed gemixed, alleen wel heel erg pop qua muziek.
Dat was het belangrijkste. :) En hij is wat pop ja, maar dan kunnen mijn vrienden er ook iets mee. Zal binnenkort eens wat progressievers in elkaar draaien.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Merk heel erg dat house/dance ontzettend leuk is om te draaien, omdat je zoveel vrijheid hebt in de overgangen/breaks. Je kan makkelijk dik een minuut 2 platen door elkaar heendraaien. Met dubstep/drum and bass (wat ik normaal draai) is het toch andere koek. Veel moeilijker omdat je zit met climaxen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Ben nu met professende house bezig en zoals kaos zegt, je kunt ze idd lekker door elkaar heen laten vloeien als het waren. Straks nog een mix terugluisteren en dan gelijk een nieuwe maken. En op soundcloud gooien ofc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is professende house?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ik gok op progressive...

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Ja idd sorry maar dat komt door iPad woordenboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Tijn96 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 18:01:
Ja idd sorry maar dat komt door iPad woordenboek.
Doe maar stoer!
Kidding, ben benieuwd naar je mixes :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

kaos- schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 18:11:
[...]

Doe maar stoer!
Kidding, ben benieuwd naar je mixes :)
Morgen staan ze op soundcloud. 1 mix moet ik nog maken die ik met tracklist wil doen wordt ook een uitdaging. En dan maar hopen dat jullie het ook leuk vinden klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

[Soundcloud: http://soundcloud.com/dj-tijn-5/progressive-house-tijn-jilesen]

Hier is ie dan.
Ben er best blij mee, hopelijk vinden jullie het ook iets. :)

Pagina: 1 ... 26 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.