https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Thx voor comment, tracklist ga ik nog maken en die komen hier dan op.lj_tree schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 16:02:
Tijn, ik vind de eerste 2 nummers heerlijk...heb hier graag de titels van:)
Verder netjes gemixed...waarmee gedaan?
En ik mix met hercules mp3 e2.
Hopelijk binnekort upgraden
Hier de traklist:
Fuzzu - Carnival (Mix One)
Cosmic Funk - Free Your Mind ft. Tanya Michelle (Plastik Funk Remix)
Jochen Pash - From London To Detroit (Jolly remix)
Daniel Portman - Disclosure (original mix)
Disfunktion & Leon Du Star - I See Dead Pixels (Tujamo remix)
Distant People feat. Hannah K. - Rhythm Of My Love (Cosmic Funk Remix)
Dat waren ze volgens mij.
Ik ga nog een keer een mix maken waarbij ik direct de tracklist maak, dus dan klopt ie zeker.
[ Voor 39% gewijzigd door Tijn96 op 23-04-2011 16:31 ]
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Ken je dat echt niet?Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 16:11:
Wat is professende house?
Klik
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
6 tracks in 16 minuten is wel netjes toch?bram1984 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 19:53:
Maar 6 tracks?
Ik was niet op de hoogte van de lengte, maar dan luidt mijn volgende vraag: een mix van 16 minuten?
Ja was puur om te kijken of ik er wat mee kon, en ik heb nog geen mixes van een uur gemaakt of iets in die richting.bram1984 schreef op zondag 24 april 2011 @ 00:06:
[...]
Ik was niet op de hoogte van de lengte, maar dan luidt mijn volgende vraag: een mix van 16 minuten?
Maar mijn vraag is dat, heb je hem geluisterd en zoja wat vond je ervan?
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Heb weer een nieuwe mix gemaakt, heb m zelf afgelopen paas weekend tijdens het varen gedraaid en hijs echt lekker geworden al zeg ik het zelf! Heerlijke zomerse house klanken!
Gedraaid met timecode (vinyl) met Traktor Scratch Pro 2
Check maar wat jullie er van vinden, feedback is altijd welkom!
[Soundcloud: http://soundcloud.com/elayz/april-mix-2011]
Tracklist:
Add2Basket - Now We Are Walking
Chris Lattner & Enzo Siragusa - Jazz Fusic
Cristian Viviano & Adriano Filippucci - H.O.D. (Devils House feat Moko)
Dirt Crew - Agent Dub
Mathias Mesteno - Swan
MiniCoolBoyz - Deeplines
Nikola Gala - Greenball
Olderic & Alex Piccini - Invisible Touch
Peter Horrevorts - Crackhouse
Sean Miller And Daniel Dubb - Sinnerman (Original Mix)
Surrealism - Sunday Love (Original Mix)
Alessio Mereu - 20 Seven
Bas Amro - Mando
Chase Buch - One Way
Cosmic Cowboys - Cross The Line
David Labeij - Technoir
Dualton - Republic
El Mundo & Satori - Free Men We Are (Mihalis Safra Remix)
Luca Marano - Sci Fi (Paolo Martini&Paul C Vocal Mix)
Melohman & Javi Bora - Khalifa City A
Sven Kerkhoff - Reloaded
Alessio Mereu - Magic Key feat. Roberta Prestigiacomo (Amam Loves You Edit)
[ Voor 5% gewijzigd door ElayZ op 24-04-2011 23:49 ]
Ik heb 'm niet geluisterd, en ik denk ook niet dat ik een goede beoordeling kan geven over een mix die maar 16 minuten duurt.Tijn96 schreef op zondag 24 april 2011 @ 00:49:
[...]
Ja was puur om te kijken of ik er wat mee kon, en ik heb nog geen mixes van een uur gemaakt of iets in die richting.
Maar mijn vraag is dat, heb je hem geluisterd en zoja wat vond je ervan?
Het lijkt wel alsof ze vies zijn aan de onderkant en dat je bij elke rotatie door een stuk rubber moet ofzo.
VCI-100 mk2 gaat steeds dichterbij komen op deze manier.
Nope, maar deze woensdag ben ik gewoon weer on airVerwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:43:
Whyte, heb je toevallig ook een download van je set gisterenavond? Kon helaas niet luisteren omdat ik wiskunde moest leren.
Zo, ik ben weer terug van Paaspop. Wát een ontzettend gaaf weekend heb ik gehad. Had een deel van de artiestenbegeleiding van de Extrema area op me genomen, en dus hard gewerkt de afgelopen dagen. Heel veel persoonlijk contact gehad met artiesten, toffe gesprekken gehad en eindelijk een berg vragen kunnen stellen die ik altijd al had over DJ'en.
Gozert, heb je binnenkort weer wat ademruimte om te praten?Whyte schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:45:
[...]
Nope, maar deze woensdag ben ik gewoon weer on air.
Zo, ik ben weer terug van Paaspop. Wát een ontzettend gaaf weekend heb ik gehad. Had een deel van de artiestenbegeleiding van de Extrema area op me genomen, en dus hard gewerkt de afgelopen dagen. Heel veel persoonlijk contact gehad met artiesten, toffe gesprekken gehad en eindelijk een berg vragen kunnen stellen die ik altijd al had over DJ'en.
...:::everybeat.nl
Zoals wat voor vragen dan?Whyte schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:45:
Wij hebben de Mashupville gerockt en draaide daar op een DJM900. Wat een onding is 't zeg (knopjes die niet op logische plekken staan) en dat klere ding viel nota bene uit midden in onze set... Gelukkig konden ze binnen een paar minuten een DJM800 tevoorschijn toveren
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Echt? Had ik moeten weten, dan was ik ff langsgekomen!BtM909 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:33:
Wij hebben de Mashupville gerockt en draaide daar op een DJM900. Wat een onding is 't zeg (knopjes die niet op logische plekken staan) en dat klere ding viel nota bene uit midden in onze set... Gelukkig konden ze binnen een paar minuten een DJM800 tevoorschijn toveren
Op wat voor manier Lützenkirchen nou eigenlijk zijn Maschine integreert in zijn livesets. Hoe Adam Beyer bepaalt welke tracks hij op welke manier inmixt (publiek lezen e.d.). Dat soort spul.[...]
Zoals wat voor vragen dan?
En een berg gekkigheid gezien natuurlijk
Ik zal proberen om een mix van 1uur+ te maken.
Laten jullie bij zulke lange mixes nummers bijna helemaal aflopen?
Iemand nog tips daarvoor?
En waarom luisteren jullie vooral naar langere mixes? is dat omdat je dan meer merkt wat iemand kan over langere tijden?
Bijna af laten lopen doe ik nooit, aangezien ik met een S4 draai, en dikwijls 3 tracks tegelijk op heb staan, en dat meestal in een loop.
Deze heb ik gemaakt toen ik mijn S4 net had. Gedraaid met 4 decks, 2 uur lang lekkere house en techno, 30 platen. Ik laat de break af en toe wat te lang doorlopen, maar verder rolt 'ie wel lekker.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/bramble-1/january-2011-promo-bramble]
01. Super Flu - He-Man
02. Marcus Homm & Mihai Popovici - Bis Co
03. Jerome Sydenham & Timo Garcia - Mutualism
04. Talking Props - Walking on White Sands
05. Emerson & Dubnitzky - Gentle One (Nick Curly Remix)
06. Sonodab - Funky Chicken
07. Sanasol - Tamoborine Man (NoiDoi Remix)
08. Slam - Heart Of The Soul (Slam's RTM House Mix)
09. Kiko - Jack Is Dirty
10. Nicole Moudaber - The Reason Why
11. Underworld - Bird 1 (Mark Broom Dub)
12. Handycraft - La Folle Du 6
13. Ronan Portela - Old Skull (Tony Dee Remix)
14. Coloursound - Fly With Me (Filthy Rich Remix)
15. Sam Paganini - Stratos
16. Slam - Collecting Data
17. Mladen Tomic - Foot Massage
18. Marko Nastic - Tres Equinas (Mladen Tomic Remix)
19. Mladen Tomic - Deep and Clean
20. Gary Beck - Sholto (Reset Robot Remix)
21. Riccardo Ferri - Warehouse
22. Paul Thomas & Manuel De La Mare - If I Feel (Mladen Tomic Remix)
23. Mladen Tomic - Day in Barracuda
24. Lighter Thief - Comeback
25. Alex Tepper - In, Out, Life
26. Paul Ritch - Bomberos
27. Marco Bailey & Tom Hades - Funky Business
28. Gary Beck - Elisse
29. Adam Jay - Sorry Everybody
30. Lighter Thief - Heroes Return
Nummers laat ik praktisch nooit aflopen. Zeker niet bij house of dance van rond de 8 minuten. Niemand zit daar op te wachten, tenzij het echt een prachtnummer is die erg afwisselend is. 9 van de 10 keer is dat niet het geval dus laat ik nummers nooit aflopen. Meestal zit het rond de 3 minuten per track.Tijn96 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:42:
Aan iedereen die comment gaf over de lengte.
Ik zal proberen om een mix van 1uur+ te maken.
Laten jullie bij zulke lange mixes nummers bijna helemaal aflopen?
Iemand nog tips daarvoor?
En waarom luisteren jullie vooral naar langere mixes? is dat omdat je dan meer merkt wat iemand kan over langere tijden?
Tips; zeker met house en dance kan je (mits de key goed is) tracks gewoon meer dan een minuut samen laten klinken. Lekker freaken met effecten, loops of EQ veranderingen.
Waarom langere mixes: Omdat als jij op een feestje staat ook niet 15 minuten je ding mag doen en dan weer pleite moet. Minimaal een uur is noodzakelijk naar mijn mening.
En ook na een uur hoor ik nog prima of iemand een foutje maakt hoor
edit : ff voor de rest : wie gebruikt er autogain en wie niet? Zo ja/nee, waarom?
[ Voor 3% gewijzigd door kaos001 op 26-04-2011 15:54 ]
Verwijderd
Waarom? Ik ben ingestapt met de sync knop en auto gain etc etc. Ik wil liever eerst begrijpen waarom, wanneer en hoe ik de gain goed kan afstellen.
Zodra dat gesneden koek is kijk ik of de auto-gain gewoon naar behoren werkt en als die feilloos zijn werk doet dan zie ik geen enkele reden om het niet te gebruiken.
Je bedoelt, zoveel dat je met zelfs +12db gain het niet meer kan redden?bram1984 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:59:
Ja ik gebruik autogain. Omdat er anders soms teveel volumeverschil tussen mijn tracks zit.
Wat ik zelf nu doe (wat erg handig is):
Autogain zijn werk laten doen, checken of het idd oke is (want hij wil er nog wel eens naastzitten met verschillende soorten muziek), en dan eventueel zelf nog iets bijsturen.
[ Voor 8% gewijzigd door kaos001 op 26-04-2011 16:06 ]
Ik verwoordde het verkeerd. Gewoon een ondingVerwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:40:
DJM900 is toch niet zo veel verschillend qua lay-out als de DJM800?
De irritantste knop is wel de slider om je effect tijd aan te passen. Die zit recht onder de knoppen om je beat aan te passen voor 't effect
Cue knoppen die niet werken, nogmaals uit en aan (maar dat kan door de hitte komen)
Effecten die je moet "resetten" voordat ze werken
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Hoe bedoel je dat precies?kaos- schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:05:
[...]
Je bedoelt, zoveel dat je met zelfs +12db gain het niet meer kan redden?
[ Voor 99% gewijzigd door Tijn96 op 26-04-2011 19:49 ]
Ik zag nog al eens wat opmerkingen voorbij komen over de lengte van een mix. Ik heb lange tijd als programmeur bulten en bulten demo's moeten doorwerken en dan kan ik je vertellen dat je echt niet alle mixen van begin tot eind gaat doorluisteren naar de opbouw, verhaal, meu enz. Bij mij en ongetwijfeld vele anderen maakte je dan ook meer kans om de gehele mix doorgeluisterd te krijgen als die niet langer dan 20 minuten is.bram1984 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:50:
Een mix van een uur vind ik persoonlijk ook al kort. Ik maak ze meestal van 2 / 2,5 uur. Ik gebruik meestal zo'n 3 tot 4 minuten per track. Das per uur zo'n 15 tot 20 tracks. Een mix van 16 minuten of een half uur wil ik niet eens een mix noemen, meer een korte demo. Je hebt totaal geen ruimte om zo een "verhaal" te vertellen.
Verder blijft de 44 minuten nog wel altijd een soort standaard formaat, de lengte van een casettebandkant, CD en LP en de tijd die je in een radioset van een uur kunt proppen (excl. gelul en reclame).
Een set van langer dan 2-3 uur loopt verder ook het risico saai te worden, het heeft thuis nl hele andere impact dan als je er 's avonds in een club met een drankje en vrienden een beetje op aan het dansen bent.
Maar goed, je mix staat nu op en hij klinkt goed
Heb je het dan over mijn mix?vlaaing peerd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:23:
[...]
Maar goed, je mix staat nu op en hij klinkt goed
@ ElayZ: jouw mix is zeer fijn. Hoewel het van mij allemaal wel wat sneller mag, is dit inderdaad een prima "chill" setje voor in het zonnetje.
Thx, en ik probeer zo min mogelijk de sync knop te gebruiken maar het komt idd best veel voor.
Ben blij dat je het toch leuk vind klinken ondanks de lengte.
Thnx voor de complimenten! Ik houd ook wel van wat sneller/harder rammen soms hoor (heb een brede smaak, "vroeger" draaide ik voornamelijk hardcore en hardstyle) maar ik vind dit echt heerlijke klanken, zeker zo met dit weer. zo'n beetje tussen de 123 en 125 bpm zit ik steeds. Hangt trouwens ook een beetje vd plaat af, ik probeer platen die bijv 126 zijn ook niet op 123 te draaien want dat klinkt al snel voor geen meter vind ik.bram1984 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:27:
Ik heb 'm geluisterd Tijn. Netjes gemixed, al gebruik je waarschijnlijk de sync knop. Let er op dat je tijdens een break geen andere plaat op de achtergrond hebt lopen, of zorg er in ieder geval voor dat de mid en low er goed zijn uitgefilterd. Verder is de muziek niet helemaal mijn ding, maar dat maakt verder niet uit.
@ ElayZ: jouw mix is zeer fijn. Hoewel het van mij allemaal wel wat sneller mag, is dit inderdaad een prima "chill" setje voor in het zonnetje.
Maar met timecode kun je dat natuurlijk redelijk makkelijk zelf bepalen Snelheid varieert sowieso meer dan wanneer je alles synct. Ik begin meestal zo rond de 123 en gedurende mn set loopt het op richting 125 ofzo.
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik ff moest wennen aan Traktor 2 wat dat betreft.
BPM wisselt continu ZO snel achter de komma dat het soms lastig te zien is. Met Traktor 1 wisselde hij bijv tussen 124,1 - 124,3 maar nu verspringt het veel sneller op de een of andere manier. Nu zet ik ze toch voornamelijk op gehoor gelijk maar als je soms wat weinig tijd hebt om juiste tempo te bepalen is het wel handig om te kunnen kijken hoe snel je zit.
[edit] Lache trouwens, laatst voor de gein weer eens wat hardcore platen enzo opgezocht en getracht met timecode te mixen maar das nog verrekte lastig omdat het zooooo snel gaat 185 bpm enzo haha, gaat nergens over
[ Voor 9% gewijzigd door ElayZ op 27-04-2011 20:12 ]
Handmatig de beatmap even goedzetten, soms zit die er een klein beetje naast. Staan op youtube boel howto's en het is vrij simpel.ElayZ schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:15:
[...]
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik ff moest wennen aan Traktor 2 wat dat betreft.
BPM wisselt continu ZO snel achter de komma dat het soms lastig te zien is. Met Traktor 1 wisselde hij bijv tussen 124,1 - 124,3 maar nu verspringt het veel sneller op de een of andere manier. Nu zet ik ze toch voornamelijk op gehoor gelijk maar als je soms wat weinig tijd hebt om juiste tempo te bepalen is het wel handig om te kunnen kijken hoe snel je zit.
Verwijderd
ik wil een nieuwe set kopen,
ik heb nu een bcd 3000 van behringer maar zijn de ndx 800 van numark met een redelijke mixer echt een verbetering daarop of maak zoiets niet zo veel uit?
p.s. staan nog een mix en een nummer op soundcloud
link: http://soundcloud.com/dj-rilano
meer en beter komen eraan alleen niet zoveel tijd
dj Rilano
Kom maar gewoon luisteren, pikkieVerwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:24:
Whyte, kan ik je overhalen om je set vanavond wel op te nemen? ^^
Nee, ik ga hem vanavond niet opnemen aangezien ik niet genoeg ruimte heb voor een set van 2uur op mn SoundCloud
Vanavond wel nieuwe remix van een van mijn platen draaien
[Soundcloud: http://soundcloud.com/whytewip/shoshone-jason-bay-remix]
edit:. ik ga nu live
[ Voor 14% gewijzigd door Florinsz op 27-04-2011 21:59 ]
Kan ik daaruit concluderen dat je een mix in stukken maakt en ze later aan elkaar zet?Whyte schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:19:
[...]
Kom maar gewoon luisteren, pikkie.
Nee, ik ga hem vanavond niet opnemen aangezien ik niet genoeg ruimte heb voor een set van 2uur op mn SoundCloud. Ik ben bezig met een nieuw setje van 1 uur die ik begin volgende week af wil mixen, die post ik hier wel uiteraard
.
Vanavond wel nieuwe remix van een van mijn platen draaien![]()
[audio]
edit:. ik ga nu live
Nee. Hij heeft een remix van een van zijn eigen nummers gekregen, en die gaat hij draaien.Tijn96 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:05:
[...]
Kan ik daaruit concluderen dat je een mix in stukken maakt en ze later aan elkaar zet?
Ik denk dat hij die opmerking daarboven bedoeltSjoewe schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:54:
[...]
Nee. Hij heeft een remix van een van zijn eigen nummers gekregen, en die gaat hij draaien.
Nee, hiermee bedoel ik dat ik voor mijn livesets die op mijn SoundCloud komen van te voren een tracklist maak, en deze live in elkaar mix. Met zo'n tracklist kan ik weken bezig zijn om een mooie lijst te vormen die een verhaal verteld, goed in elkaar kan vloeien en een geheel kan vormen. Eerst maakte ik iedere maand zo'n mix, maar tegenwoordig ben ik zorgvuldiger in m'n platenkeuze, dus doe ik er vaak nóg langer overTijn96 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:05:
[...]
Kan ik daaruit concluderen dat je een mix in stukken maakt en ze later aan elkaar zet?
Nevermind, dacht er later overna dat ik je niet begreep hehe.
Lopen er hier mensen rond met een VCI-100 mk2 trouwens? Wil dat ding echt een keer "live" zien.
Verwijderd
De uitzending bestaat uit een half uur club/house/electro, een oude danceklassieker en het tweede half uur is meestal vol gas met de wat hardere stijlen van de dancemuziek. Het programma is nu nog aardig kaal en er kan de komende tijd ook veel verbeterd worden. Met name het mixwerk is soms nog erg matig. Ik hoop dat jullie de moeite zouden willen nemen om eens een uitzending te beluisteren en opmerkingen, suggesties en aanvullingen te plaatsen. De uitzending van vrijdag a.s. staat al op Soundcloud.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/danceflight794/danceflight-794-29-april-2011]
Vooropgesteld, ik ben nog maar een beginner! Dus brand me niet compleet af...
Het eerste wat me een beetje opvalt is dat je stem ietwat dof klinkt. Misschien compressor erop zetten met een cutoff op de lage frequenties, kom je veel beter door.
Je geeft aan dat je mixwerk matig is, waarmee mix je, software of hardware?
Wat ik zelf fijn vind, cue points aanmaken. Plekken aangeven waar je de volgende plaat in kan laten komen zodat je bijna altijd zeker weet dat het een lekkere mix wordt.
Ik doe dit met dubstep / drum and bass en daarbij is het haast noodzakelijk geworden. Met dance ligt die lat een stuk lager maar maakt het wel makkelijker voor jezelf
[ Voor 48% gewijzigd door kaos001 op 28-04-2011 10:34 ]
Haha vetWhyte schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:47:
Op wat voor manier Lützenkirchen nou eigenlijk zijn Maschine integreert in zijn livesets. Hoe Adam Beyer bepaalt welke tracks hij op welke manier inmixt (publiek lezen e.d.). Dat soort spul.
En een berg gekkigheid gezien natuurlijk. Lutzenkirchen die dronken naar huis ging, Len Faki die zijn geslepen hoektanden liep te showen, Wannabe a Star die in d'r bikini het podium opklimt. Dr. Lektroluv die gewoon uit z'n auto stapt met masker en al op en deze ook gewoon niet af doet. Tiga die pizza MOET hebben, dat 'ie anders niet optreed. Damn, toch veel verhalen opgedaan dit weekend
Wannabe a Star draait niet heel boeiend, maar ze ziet er altijd wel moppig uit
- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity
Verwijderd
Allereerst bedankt voor je reactie! Dat van mijn stem is inderdaad waar, maar dat ligt ook aan mijn kwalitatief slechte microfoon op dit moment. Ben aan het sparen voor een nieuwe! Ik mix met Traktor Pro in combinatie met de Reloop DJIE2. Ik vindt het nog lastig om alle mogelijkheden van Traktor in te zetten. Doe alles nog iets te veel op gevoel...terwijl het programma voldoende opties bied om hier eenvoudiger mee om te gaan. Maar oefening baart kunst denk ik maar zo. Dat van die cue points ga ik zeker proberen!kaos- schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:12:
Gerald, hij staat aan
Het eerste wat me een beetje opvalt is dat je stem ietwat dof klinkt. Misschien compressor erop zetten met een cutoff op de lage frequenties, kom je veel beter door.
Je geeft aan dat je mixwerk matig is, waarmee mix je, software of hardware?
Wat ik zelf fijn vind, cue points aanmaken. Plekken aangeven waar je de volgende plaat in kan laten komen zodat je bijna altijd zeker weet dat het een lekkere mix wordt.
Ik doe dit met dubstep / drum and bass en daarbij is het haast noodzakelijk geworden. Met dance ligt die lat een stuk lager maar maakt het wel makkelijker voor jezelf
Je hoeft niet perse alle mogelijkheden van Traktor te gebruiken natuurlijk. Het is alleen wel makkelijk om te weten waar ze zitten en hoe je ze moet gebruiken voor het geval je ze een keer nodig hebt.Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:10:
[...]
Allereerst bedankt voor je reactie! Dat van mijn stem is inderdaad waar, maar dat ligt ook aan mijn kwalitatief slechte microfoon op dit moment. Ben aan het sparen voor een nieuwe! Ik mix met Traktor Pro in combinatie met de Reloop DJIE2. Ik vindt het nog lastig om alle mogelijkheden van Traktor in te zetten. Doe alles nog iets te veel op gevoel...terwijl het programma voldoende opties bied om hier eenvoudiger mee om te gaan. Maar oefening baart kunst denk ik maar zo. Dat van die cue points ga ik zeker proberen!
Ik werk ook wel op gevoel, maar tel wel de maten van de muziek.
Als je een 2e plaat gaat mixen op de 2e of 4e tel van een maat gaat het geheid mis natuurlijk. Nu valt dat met dance of house nog wel mee, maar je zal het wel horen.
Toch als je je plaat laat beginnen op de 1e tel, komt hij altijd mooi uit aan het einde.
Verwijderd
Misschien heb ik het een beetje verkeerd geformuleerd. Het totaal pakket, of te wel de hele uitzending is nog niet helemaal naar mijn zin. Het timen van de overgang is daarnaast wel vaak het lastigste punt, met name als er vocals en melodieen ingezet worden direct aan het begin van een nummer. Met club, house ect. is dit vaak geen probleem, bij trance, vocal trance maar ook hardstyle is dat vaak toch wel lastig.bram1984 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:32:
Niet om te trollen, maar mixen met Traktor en een controller kan zelfs mijn schoonmoeder. Is je mixwerk matig omdat je de overgangen niet goed getimed zijn (zoals kaos hierboven aangeeft), of lopen de beats naast elkaar?
Lastig? Die mega lange hardstyle intro's zijn wel het makkelijkste om te mixen. Dit geld voor trance lijkt me ook.Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:43:
[...]
maar ook hardstyle is dat vaak toch wel lastig.
Traktor of niet, grote kans dat het zo beroerd klinkt dat je het niet echt meer mixen kan noemen. Voor een goede mix moet je meer kunnen dan op sync klikken en out/in faden.bram1984 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:32:
Niet om te trollen, maar mixen met Traktor en een controller kan zelfs mijn schoonmoeder.
Dus ik ben het totaal niet met je eens
- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity
Mixen opzich is inderdaad niet moeilijk. Waar wel een uitdaging in zit is _goed_ mixen. Dus de energie van een plaat vasthouden. EQ's goed leggen, gain in orde, maar misschien nog wel belangrijker, het moment van inmixen en wáár je dat in de plaat doet.rhodium schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:08:
[...]
Lastig? Die mega lange hardstyle intro's zijn wel het makkelijkste om te mixen. Dit geld voor trance lijkt me ook.
Als een plaat goed losgaat en je mixt hem over in een plaat waarvan de intro net begonnen is... sja
Das wel heel anders dan dat ik dat doe.Whyte schreef op donderdag 28 april 2011 @ 00:05:
[...]
Ik denk dat hij die opmerking daarboven bedoelt![]()
[...]
Nee, hiermee bedoel ik dat ik voor mijn livesets die op mijn SoundCloud komen van te voren een tracklist maak, en deze live in elkaar mix. Met zo'n tracklist kan ik weken bezig zijn om een mooie lijst te vormen die een verhaal verteld, goed in elkaar kan vloeien en een geheel kan vormen. Eerst maakte ik iedere maand zo'n mix, maar tegenwoordig ben ik zorgvuldiger in m'n platenkeuze, dus doe ik er vaak nóg langer over.
Ik zet de record aan en kies tijdens het draaien kies ik platen.
Zoals jij dat doet is wel iets om uit te proberen voor mij.
En luister jij alle nummers eerst en analyseren dan?
Daarna kijken wat lekker met elkaar klinkt?
[ Voor 15% gewijzigd door Tijn96 op 28-04-2011 14:13 ]
Je moet het verschil zien he. De sets die ik elke woensdagavond draai, die schud ik gewoon uit m'n mouw, nieuwe platen op een rijtje en gaan, kijken wat lekker klinkt.Tijn96 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:08:
[...]
Das wel heel anders dan dat ik dat doe.![]()
Ik zet de record aan en kies tijdens het draaien kies ik platen.
Zoals jij dat doet is wel iets om uit te proberen voor mij.
En luister jij alle nummers eerst en analyseren dan?
Daarna kijken wat lekker met elkaar klinkt?
Maar de livesets van ±1 uur die op mijn SoundCloud komen, daar denk ik inderdaad iets langer over na.
Laten we het zo zeggen, stel ik krijg 100 tracks per maand binnen (wat ik veel vind, veel vaker is het minder), hoop toffe tracks, maar er zitten maar 3 of 4 échte pareltjes tussen. Deze komen in mijn sets. Vandaar dat ik er ook een langere periode over doe.
En inderdaad alle nummers heel goed luisteren, analyseren, een aantal keer je set proefdraaien zodat je weet of alle platen elkaar lekker liggen en goed mixbaar zijn (nu ook qua toonhoogte e.d.), kleine wijzigingen maken, een plaat er in, andere er uit.
Lekker knutselen
Hoezo "krijg" jij 100 tracks per maand?Whyte schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:21:
[...]
Je moet het verschil zien he. De sets die ik elke woensdagavond draai, die schud ik gewoon uit m'n mouw, nieuwe platen op een rijtje en gaan, kijken wat lekker klinkt.
Maar de livesets van ±1 uur die op mijn SoundCloud komen, daar denk ik inderdaad iets langer over na.
Laten we het zo zeggen, ik krijg 100 tracks per maand binnen (wat ik veel vind), hoop toffe tracks, maar er zitten maar 3 of 4 échte pareltjes tussen. Deze komen in mijn sets. Vandaar dat ik er ook een langere periode over doe.
En inderdaad alle nummers heel goed luisteren, analyseren, een aantal keer je set proefdraaien zodat je weet of alle platen elkaar lekker liggen en goed mixbaar zijn (nu ook qua toonhoogte e.d.), kleine wijzigingen maken, een plaat er in, andere er uit.
Lekker knutselen
Waarschijnlijk komt de torrent- of ftp-boer wekelijks aan de deur.
Zoiets idd, plus fair share aan promo-lijsten en tracks die binnendoor binnenkomen.kaos- schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:33:
[...]
Waarschijnlijk komt de torrent- of ftp-boer wekelijks aan de deur.
En echte pareltjes (laatste release van Ame: Ku Kanjani om maar eentje te noemen) betaal ik gewoon netjes de volle mep voor
Kan je dit iets meer toelichten Bram? Ik mix tot nu toe met 2 decks, maar als er een tip is om dat beter te doen (of hulp daarbij te hebben) met een 3e deck dan wil ik dat graag proberen.bram1984 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:54:
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt met 4 decks Traktor te draaien, maar je kunt in dat geval gewoon een 3e track als "marker" laten lopen met daarin een 32 beats loop erin (deze wordt dan groen). Je ziet dan precies hoe de maat van de track loopt. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
Als jij moeite hebt met het tellen en dus met het timen van het inmixen van de volgende track (als je een track inmixed terwijl de tel in de mastertrack op bijvoorbeeld 16 of slechter nog, een oneven getal zit) dan gaat dat op den duur fout in je mix.
Een makkelijke tool in Traktor is dus een 3e deck erbij pakken (die je verder niet gebruikt om te draaien) en tegelijk met het begin van je mix een loop van 32 beats in dat deck plaatsen. Je weet dan precies wanneer je de volgende track eventueel kan gaan inmixen, zonder dat je echt hoeft te tellen. Uiteraard zijn er soms ook tracks die lak hebben aan deze 32 beats regel, maar dan is het slechts een kwestie van je loopmarker even opnieuw plaatsen.
De beatcounter ben je zelfDude86 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:04:
Is hier de 'beatcounter' niet voor bedoeld?
Al zou je je kunnen afvragen of je dan wel geschikt bent als DJ.
Daarnaast hoor een beetje DJ inderdaad niet te tellen. Bij mij gaat het althans volledig op gevoel, zelfs op het begin.
Nu draai ik met virtual dj en zie je de 2 nummers mooi over elkaar lopen.
Dus syncen is geen oefening.
Weet iemand nog mooie progressive house albums? Of artiesten die de moeiten waard zijn?
Ik had je eerste zin gelezen en wilde eigenlijk al meteen reageren. Het geneuzel van : "iedereen kan tegenwoordig DJ zijn" gaat naar mijn mening niet op. Je moet toch wel degelijk weten wat je doet.Dude86 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:13:
idd maar voor mensen die niet kunnen tellen zou het een uitkomst kunnen zijn![]()
Al zou je je kunnen afvragen of je dan wel geschikt bent als DJ.
Misschien overbodig en misschien ken je em al, maar Gui Boratto is echt mijn grote house/minimal heldTijn96 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:08:
Weet iemand nog mooie progressive house albums? Of artiesten die de moeiten waard zijn?
De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.
Da's niet echt progressive hekaos- schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:31:
[...]
Misschien overbodig en misschien ken je em al, maar Gui Boratto is echt mijn grote house/minimal held
[video]
Klopt. Maar hij vroeg ook naar "of artiesten die de moeite waard zijn"
Had ook Michael Jackson kunnen posten, maar je snapt m'n punt
Ik ga er iig naar luisteren, thx voor de tip.kaos- schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 08:09:
[...]
Klopt. Maar hij vroeg ook naar "of artiesten die de moeite waard zijn"
Had ook Michael Jackson kunnen posten, maar je snapt m'n punt
Aan de waveform te zien piekt hij ontzettend bij overgangen, blijf dat vreemd vinden. Ik gebruik Traktor Pro 1.2.7, iemand enig idee ? Zat zelf te denken aan mids en highs die teveel samen komen ofzo.
Anyway, dit dus;
[Soundcloud: http://soundcloud.com/kaos001/kaos-after-work-session-01]
edit : gains zijn een beetje gaar zo nu en dan merk ik alweer
[ Voor 9% gewijzigd door kaos001 op 29-04-2011 17:07 ]
Verwijderd
Heeft iemand nog gisterenavond gedraaid of gaat ie nog vandaag draaien?
In almere zijn er blijkbaar alleen pizza hut dj's :\
Bootleg, haha, ik ben daar een tijdje resident geweest, is ook alweer 4 jaar terug. Altijd grappig hoe de feestganger pas om half zes 's ochtends voor de deur liggen om dan ff lekker een paar uurtjes te afterenSjoewe schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 11:55:
Ik sta vannacht in Rotterdam in de Bootleg en ik ben overdag in Amsterdam bij vrienden die moeten draaien, kijken of ik wellicht nog adhoc ergens een paar plaatjes op kan leggen, heb die tas toch bij me.
Overigens hier een ietwat rustigere set (ok, ik kon t niet laten om het te laten eindigen in een klein beeetje techno)
[Soundcloud: http://soundcloud.com/erik-de-boer/sundayafternoon]
wat namen : Stimming, Gregor Tresher,Pezzner,Manik,Milton Jackson,Claude vonStroke,Gorge,Tarareando,Terry Grant,Shur - i - Kan
traktor scratch!
House met beetje trance invloeden setje.
Een heerlijke setje om de zomer en het daarbij horende festival seizoen te beginnen denk ik
[Soundcloud: http://soundcloud.com/bart1981/spring-mix-02]
tracklist:
1. Adele - Rolling In the Deep (Benny Royal Re-Fix)
2. Gareth Emery & Jerome Isma-Ae - Stars (Hardwell Remix)
3. Andrea Bertolini feat Miss Motif - Teardrop (original mix)
4. Nicky Romero - Solar (Original Mix)
5. Dirty South - Phazing (Norman Doray Remix)
6. Axwell feat. Errol Reid - Nothing but love (tv rock remix)
7. Tiesto & Hardwell - Zero 76 (Original Mix)
8. Mark Laurenz Ft. Mr. M.o.r.e. - Ditch Bitch 2011 (Funkastarz Remix)
9. Chuckie & Hardwell feat. Ambush - Move It 2 The Drum (DJ Funkadelic Remix)
10. Calvertron and Qualver - Raw 2 Da Floor (Lazy Rich Remix)
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Zaterdag op de Oudezijds gedraaid, in Amsterdam.Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 11:19:
dubstep, altijd leuk, ik ga nu even luisteren.
Heeft iemand nog gisterenavond gedraaid of gaat ie nog vandaag draaien?
In almere zijn er blijkbaar alleen pizza hut dj's :\
Kan 'm hier niet luisteren maar zal ik thuis ff snel doen.kaos- schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 17:00:
Lang verwacht, toch gekomen. Mijn laatste mix.
Aan de waveform te zien piekt hij ontzettend bij overgangen, blijf dat vreemd vinden. Ik gebruik Traktor Pro 1.2.7, iemand enig idee ? Zat zelf te denken aan mids en highs die teveel samen komen ofzo.
Anyway, dit dus;
[audio]
edit : gains zijn een beetje gaar zo nu en dan merk ik alweer
Dit is redelijk normaal met mixgedeeltes. Het is vrij gewoon dat de crossfader curve (bij een dipcurve, niet de scratchcurve) in het midden aan beide kanten wel wat zachter is. Vaak echter niet 50% (-6dB) van het volume, maar meer richting de 70%.
In de praktijk klinkt het vaak ook beter als de overgangen op de meter wat luider zijn omdat dit in perceptie even luid is als 1 van de indivuduele tracks los geluisterd.
Geen zorgen over maken, gewoon op je gehoor vertrouwen tijdens het mixen. Mochten de pieken teveel headroom innemen dan zou je evt op je opgenomen mix een limiter kunnen zetten, een dB of 2-3 kan geen kwaad, bij hele dunne of weinig piekjes zelfs nog wel meer.
Verwijderd
Top tracklist! Nu even luisteren....l3art schreef op maandag 02 mei 2011 @ 08:15:
Laat ik eens voor de verandering mijn setje hier ook maar eens neerzetten.
House met beetje trance invloeden setje.
Een heerlijke setje om de zomer en het daarbij horende festival seizoen te beginnen denk ik
[audio]
tracklist:
1. Adele - Rolling In the Deep (Benny Royal Re-Fix)
2. Gareth Emery & Jerome Isma-Ae - Stars (Hardwell Remix)
3. Andrea Bertolini feat Miss Motif - Teardrop (original mix)
4. Nicky Romero - Solar (Original Mix)
5. Dirty South - Phazing (Norman Doray Remix)
6. Axwell feat. Errol Reid - Nothing but love (tv rock remix)
7. Tiesto & Hardwell - Zero 76 (Original Mix)
8. Mark Laurenz Ft. Mr. M.o.r.e. - Ditch Bitch 2011 (Funkastarz Remix)
9. Chuckie & Hardwell feat. Ambush - Move It 2 The Drum (DJ Funkadelic Remix)
10. Calvertron and Qualver - Raw 2 Da Floor (Lazy Rich Remix)
EDIT: Klinkt lekker. Waar mix je mee?
[ Voor 98% gewijzigd door Erikie op 02-05-2011 18:48 ]
traktor scratch!
2x cdj-1000 en een djm800. Toen ik destijds voor het eerst daar mee draaide meteen besloten die set zelf aan te schaffen.Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 15:43:
[...]
Top tracklist! Nu even luisteren....
EDIT: Klinkt lekker. Waar mix je mee?
Dank voor je compliment
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
Het enige verschil is de kleur.
...zwarte knoppen staan wel mooier
*Heeft zelf DJTT overlay, witte en oranje arcade buttons, gele knoppen en FW 1.4 en is er verliefd op*
edit: zojuist fuchsia arcades binnen gekregen. Zomer = nieuwe kleurtjes.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 22:02 ]
Als je een originele VCI-100 koopt en er een overlay los bij haalt, vergeet dan ook niet de firmware kit te kopen, want zonder firmware-upgrade is het niet te doen. Snap niet hoe dat ding met zoveel bugs op de markt is gekomen.MuisM4t schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:11:
zo. Numark Mixtrack Pro verkocht, nu eens rondkijken naar een VCI-100. Jullie nog tips? Per sé gaan voor de recentere "black edition" of gewoon een wat oudere? Ik ga er overigens sowieso een djtechtools overlay op leggen.
Eventueel heb ik hier nog een firmware kit liggen met serieel naar USB kabel.
Tesla Model Y RWD (2024)
Wat moet je voor die kit hebben ? Maat van me heeft een vci-100 met oude firmware. DM me ff--MeAngry-- schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:52:
Die nieuwe is een bak plastic vergeleken met de oude VCI-100. Daarnaast zijn de TSI's van DJ Tech Tools echt geweldig.
[...]
Als je een originele VCI-100 koopt en er een overlay los bij haalt, vergeet dan ook niet de firmware kit te kopen, want zonder firmware-upgrade is het niet te doen. Snap niet hoe dat ding met zoveel bugs op de markt is gekomen.
Eventueel heb ik hier nog een firmware kit liggen met serieel naar USB kabel.
Verwijderd
Zou "zonde" zijn om er een "oude" op te plakken.
Tenzij je natuurlijk niet wilt overstappen naar TP2Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:52:
Voor wie er een overlay wilt. Houdt rekening met een eventuele nieuwe voor TP2 ergens de komende tijd. Althans dat ligt in de lijn der verwachtingen.
Zou "zonde" zijn om er een "oude" op te plakken.
Je draait waarschijnlijk muziek die ik erg mooi vind, heb je een soundcloud account die ik in de gaten kan houden?Whyte schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:07:
[...]
Zoiets idd, plus fair share aan promo-lijsten en tracks die binnendoor binnenkomen.
En echte pareltjes (laatste release van Ame: Ku Kanjani
Verwijderd
Dat was eigenlijk nog niet eens in me opgekomenkaos- schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 18:10:
[...]
Tenzij je natuurlijk niet wilt overstappen naar TP2
zonder al te veel nadenken had ik TP 2 dezelfde avond nog in de mail. eigenlijk geen flauw idee waarom.
Ik weet dat Whyte een soundcloud account heeft, dat kun je dus volgen als je wil.Siebelouis schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 18:17:
[...]
Je draait waarschijnlijk muziek die ik erg mooi vind, heb je een soundcloud account die ik in de gaten kan houden?
Ik vind TP2 geen toegevoegde waarde hebben ten opzichte van TP1. De enige waarde die hoger ligt is de cpu meter. Sample decks is leuk maar zal ik toch niet gebruiken. Het enige wat ik handig vind zijn de coloured waveforms, maar daar is alles mee gezegd helaasVerwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:15:
[...]
Dat was eigenlijk nog niet eens in me opgekomen.
zonder al te veel nadenken had ik TP 2 dezelfde avond nog in de mail. eigenlijk geen flauw idee waarom.
Verwijderd
[Soundcloud: http://soundcloud.com/danceflight794/promomix-danceflight-794]
Enjoy!
Tracklist:
1. Benny Royal & Robbie Taylor - Vodka
2. Tanja la Croix - Hard To Handle (Nicky Romero Remix)
3. Johan Gielen - I'm Loney (Eric van Kleef Remix)
4. David Tort - One Look (Axwell Remix)
5. The Partysquad - My Bad (Club Mix)
6. The Prophet & Brennan Heart - Wake Up
7. Zatox - Irreplaceable
- 2 decks
- mogelijkheid om te verbinden met computer (via USB), om dan aan te sluiten op Virtual DJ oid
- iPod of usb-stick kunnen aansluiten om daarvan muziek te krijgen
- Normale computerboxen (zo'n groen stekkertje) kunnen aansluiten
Toen zag ik de Hercules DJ control mp3 e2. Deze is hier voor maar € 109 te vinden. Wat vinden jullie van dit apparaat? Kan iemand even iets zinnigs zeggen?
Werkt super in combinatie met Traktor (2). Ingebouwde geluidskaart, dus geen extern kastje nodig.
Voor relatief weinig geld (minder dan 200 euro) krijg je een heleboel terug.
- 2 decks - Check
- mogelijkheid om te verbinden met computer (via USB), om dan aan te sluiten op Virtual DJ oid - Check
- iPod of usb-stick kunnen aansluiten om daarvan muziek te krijgen - Check, kan je in je laptop/pc stoppen
- Normale computerboxen (zo'n groen stekkertje) kunnen aansluiten - Check, RCA naar mini-jack convertertje ertussen plaatsen.
[ Voor 49% gewijzigd door kaos001 op 06-05-2011 13:18 ]
1
| Numar--->Computer--->Boxen--->Geluid |
Want dan hoef ik geen omvormertje te hebben;) En wat is er eigenlijk mis met die die ik voorstelde:P?
EDIT: Ook even over mijn skillz, ik heb twee keer gedraaid op schoolfeest, zo'n 500 man (alleen 1e en 2e), gewoon met 2 decks en een mixer aangesloten op Virtual DJ. Dat ging opzich wel lekker. Ik ben nu 14, en draaien is niet meer dan gewoon voor de lol. Zolang het maar makkelijk&goed werkt, en aan mijn eisen voldoet ben ik blij(:
EDIT2:
meteen ff een mixje gemaakt(:
http://soundcloud.com/bastiaan-zwanenburg/mixtape-002
[ Voor 73% gewijzigd door Beatboxx op 06-05-2011 22:15 ]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/dj-tijn-5/progressive-house-07-05-2011]
hoop dat jullie het wat vinden, commentaar altijd welkom.
Hij is idd niet zo lang maar voordat ik dat wil doen wil ik eerst een mooie tracklijst maken etc.
Als je ff in m'n sig kijktSiebelouis schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 18:17:
[...]
Je draait waarschijnlijk muziek die ik erg mooi vind, heb je een soundcloud account die ik in de gaten kan houden?
Dit topic is gesloten.
![]()