Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Tijn96 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 23:13:
Vandaag eindelijk weer een mix kunnen maken aangezien mijn laptop kapot was.
[audio]

hoop dat jullie het wat vinden, commentaar altijd welkom.
Hij is idd niet zo lang maar voordat ik dat wil doen wil ik eerst een mooie tracklijst maken etc.
Hey Tijn, ik heb even geluisterd. Ik haakte af op de derde minuut. Na beetje scrollen naar 4:30 gebeurde daar ongever hetzelfde wat niet echt beatmatchen is.. das toch wel numero uno voorwaarde voor een mix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Bij 4:30 gaan ook de vocals van die twee nummers door elkaar, ook wel een redelijke no-no bij DJ-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVR123
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06 01:20
Hallo mensen
Ik ben 15 jaar en heb besloten om DJ te worden
Ik heb een goede vriend die DJ is en die bereid is om me te helpen, gister ben ik ook mee geweest naar Alcazar om een beetje te kijken hoe ze het doen.
Ik wil dus nu gaan kijken voor gear om zelf te gaan oefenen, ik had dit in gedachten:
http://www.tonecontrol.nl...ringer/behringer-djx-750/
http://www.tonecontrol.nl.../numark-ndx-400-x2-(set)/

Is dit een goed setje om mee te beginnen?
En over de koptelefoon ben ik nog niet helemaal uit, het liefst zou ik er een onder de €50 willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:20

Tijn96

In speed we trust

Tsunami schreef op zondag 08 mei 2011 @ 18:59:
Bij 4:30 gaan ook de vocals van die twee nummers door elkaar, ook wel een redelijke no-no bij DJ-en.
Nickbn schreef op zondag 08 mei 2011 @ 18:08:
[...]

Hey Tijn, ik heb even geluisterd. Ik haakte af op de derde minuut. Na beetje scrollen naar 4:30 gebeurde daar ongever hetzelfde wat niet echt beatmatchen is.. das toch wel numero uno voorwaarde voor een mix...
Jammer dat jullie niet verder hebben geluisterd want persoonlijk vind ik het daarna pas goed worden.
Ik weet ook idd dat je vanaf moment 1 goeie muziek neer moet zetten, alleen ik ben niet voor niets pas net bezig.

Van die vocale, idd dat moest beter.

Hopelijk kan ik jullie en de rest de volgende keer wat betere stuff laten horen.
Want het is vaak nog moeilijk om net dat punt te vinden waar je het moet laten overlopen.

Nog een hoop te leren dus.
Ik hoop dat jullie toch blijven luisteren. :+

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

DVR123 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 20:36:
Hallo mensen
Ik heb een goede vriend die DJ is en die bereid is om me te helpen, gister ben ik ook mee geweest naar Alcazar om een beetje te kijken hoe ze het doen.
Ik wil dus nu gaan kijken voor gear om zelf te gaan oefenen, ik had dit in gedachten:

En over de koptelefoon ben ik nog niet helemaal uit, het liefst zou ik er een onder de €50 willen.
Zou je niet gaan voor digitaal mixen? Voor dat geld wat je nu aan gear "voorsteld" kun je bijvoorbeeld ook een denon dn-mc 6000 of als wat meer neerlegt een NI s4.
En je kunt daarmee veelmeer als 2 cd spelers en een mixer.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Laatst online: 08:38
Ik zou eerlijk gezegd stoppen met de boel hier te overspoelen met je mixen.
Je moet nog veel oefenen en ik zou niet iedere scheet die je opneemt gelijk op het internet zetten.
Dat klinkt misschien hard, maar zo bedoel ik het niet.

Toen ik begon met draaien stond ik hele dagen achter m'n decks, nam ik een set van 3-uur op, zette ik 'm op m'n iPod en maar analyseren. Je bent zelf je meest kritische publiek uiteindelijk. Mijn advies: zet pas iets op internet als je er echt achter staat zonder twijfel. Als je zo doorgaat met halfbakken korte mixjes op internet te zetten, weet je namelijk zeker dat niemand er nog naar gaat luisteren over een paar maanden.

Er zijn geen shortcuts, je bent pas een paar maanden bezig, geef het de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVR123 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 20:36:
Hallo mensen

Ik heb veel verhalen gehoord dat die mixer (behringer) echt bagger is, de Numark ndx-400's zijn wel zeer goed, gebruik ze zelf ook op het moment. Het zijn zeer goede instap modellen. (Laat ik nou net mijnens op Marktplaats gezet hebben omdat ik de overstap naar digitaal wil maken :9 )
Maarja, je kan ook voor een digitale controller gaan, nadeel is dat je altijd aan een laptop of pc vast zit, voordeel is dat het goedkoper is. Meestal kan je er ook meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVR123
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06 01:20
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:51:
[...]

Ik heb veel verhalen gehoord dat die mixer (behringer) echt bagger is, de Numark ndx-400's zijn wel zeer goed, gebruik ze zelf ook op het moment. Het zijn zeer goede instap modellen. (Laat ik nou net mijnens op Marktplaats gezet hebben omdat ik de overstap naar digitaal wil maken :9 )
Maarja, je kan ook voor een digitale controller gaan, nadeel is dat je altijd aan een laptop of pc vast zit, voordeel is dat het goedkoper is. Meestal kan je er ook meer mee.
Hoeveel vraag je voor de twee ndx 400's?
Tijn96 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:32:
[...]

Zou je niet gaan voor digitaal mixen? Voor dat geld wat je nu aan gear "voorsteld" kun je bijvoorbeeld ook een denon dn-mc 6000 of als wat meer neerlegt een NI s4.
En je kunt daarmee veelmeer als 2 cd spelers en een mixer.
Ik wil het eigenlijk gewoon nog zo leren, in de meeste discotheken draaien ze ook nog gewoon zo, en niet met midi..

[ Voor 40% gewijzigd door DVR123 op 08-05-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best lekker, merkte alleen dat het erg rommelig was rond ~7:08. Ook waren de volumes af en toe niet goed, waardoor de ene track toch wel merkbaar zachter was dan de andere.
DVR123 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:53:
Hoeveel vraag je voor de twee ndx 400's?
Ik stuur je wel een DM.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Sjoewe schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:47:
Ik zou eerlijk gezegd stoppen met de boel hier te overspoelen met je mixen.
Je moet nog veel oefenen en ik zou niet iedere scheet die je opneemt gelijk op het internet zetten.
Dat klinkt misschien hard, maar zo bedoel ik het niet.

Toen ik begon met draaien stond ik hele dagen achter m'n decks, nam ik een set van 3-uur op, zette ik 'm op m'n iPod en maar analyseren. Je bent zelf je meest kritische publiek uiteindelijk. Mijn advies: zet pas iets op internet als je er echt achter staat zonder twijfel. Als je zo doorgaat met halfbakken korte mixjes op internet te zetten, weet je namelijk zeker dat niemand er nog naar gaat luisteren over een paar maanden.

Er zijn geen shortcuts, je bent pas een paar maanden bezig, geef het de tijd.
Das is op zich wel zo alleen ik vind het fijn om ook van anderen wat te horen wat zij ervan vinden.
Maar ik ga wel doen wat je zegt en ik zet ook altijd mijn mixes op mijn ipod alleen ik luister nog niet zo kritisch als jullie denk ik.

Nog een hoop te oefenen en dan zet ik een mix op soundcloud waarvan je al zei ik helemaal achter sta. Toch bedankt dat je de moeite neemt om mij toch op weg te helpen en niet alleen jij btw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik zou als ik jou was beginnen met meer tijd te steken in het oefenen met beatmatchen.
Ik heb je mixje even geluisterd, maar bijna iedere plaat in je mix loopt eruit. Het gelijkleggen van beats is een absolute basisvaardigheid. Voordat je je op andere dingen gaat richten moet je zorgen dat je dit eerst onder de knie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Sjoewe schreef op zondag 08 mei 2011 @ 22:12:
Ik zou als ik jou was beginnen met meer tijd te steken in het oefenen met beatmatchen.
Ik heb je mixje even geluisterd, maar bijna iedere plaat in je mix loopt eruit. Het gelijkleggen van beats is een absolute basisvaardigheid. Voordat je je op andere dingen gaat richten moet je zorgen dat je dit eerst onder de knie hebt.
Das apart want in vdj lopen ze allemaal gelijk. Doe ik dan toch iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Je moet luisteren, niet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Sjoewe schreef op zondag 08 mei 2011 @ 22:33:
Je moet luisteren, niet kijken.
Dat doe ik ook, alleen het blijkt dan toch dat ik te veel kijk en te weinig luister. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Je moet eigenlijk helemaal niet kijken. Uiteindelijk moet je namelijk als DJ-volledig vertrouwen op je gehoor. Dat moet je ontwikkelen, hoe meer hulpmiddelen je gebruikt, des te minder snel je je gehoor traint. Nu is het een warboel in je hoofd en weet je niet precies wat je moet bijsturen, over een paar jaar hoor je drie beats en zet je de pitchfader gelijk op de goede plek. :)

Als je nog niet hoort dat de platen in je mix steeds van elkaar weglopen, zou ik me eerst daar op richten.
Gewoon volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Bedankt aan Sjoewe voor het verwoorden van mijn gedachten :) .

Overigens nog superbedankt dat we ff langs mochten komen bij XT3. Vond het echt tof, zag er zoveel beter uit dan verwacht. Hebben jullie mooi voor elkaar daar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Sjoewe schreef op zondag 08 mei 2011 @ 22:54:
Je moet eigenlijk helemaal niet kijken. Uiteindelijk moet je namelijk als DJ-volledig vertrouwen op je gehoor. Dat moet je ontwikkelen, hoe meer hulpmiddelen je gebruikt, des te minder snel je je gehoor traint. Nu is het een warboel in je hoofd en weet je niet precies wat je moet bijsturen, over een paar jaar hoor je drie beats en zet je de pitchfader gelijk op de goede plek. :)

Als je nog niet hoort dat de platen in je mix steeds van elkaar weglopen, zou ik me eerst daar op richten.
Gewoon volhouden.
Ik zat mijn mix net terug te luisteren en bij de eerste overgang die ik vanmiddag wel lekker vond klinken vond ik het nu vreselijk ( waarschijnlijk omdat ik er nu op let).

Morgen weer lekker een paar uurtjes kloten, en kijken hoe het gaat.

Zoals je zei van dat je volledig op je gehoor moet vertrouwen, ik merk idd dat ik regelmatig zoiets heb van volgens mn scherm loopt ie goed dan zal het ook wel.
Kom je na een tijdje toch lelijk achter.

En doorgaan doe ik altijd O-)

Edit: zouden jullie dan eerder aanraden om met cd spelers te gaan werken? Of gewoon stuch volhouden en niet naar het scherm kijken?
Want ik ben van plan binnekort iets nieuws te gaan kopen

[ Voor 8% gewijzigd door Tijn96 op 08-05-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Wat je wel en niet moet doen, dat is compleet aan jezelf. Het draaien met cd's heeft een aantal beperkingen tenopzichte van het draaien met een controller, maar je leert er wel beter mee beatmatchen.

Dat je lui wordt van met een laptop draaien merk ik wel wanneer ik af en toe eens een vinyl-only setje doe, dan sta ik de eerste paar platen echt heel erg te hannesen, omdat je toch jezelf aanleert om te spieken.
Dat vind ik ergens vervelend, en bovendien ben ik het een beetje zat om met een laptop te slepen.

Ik speel dan de laatste tijd ook zelf wel weer met de gedachte om weer zoveel mogelijk alles op vinyl te kopen en te gaan sparen voor twee simpele cd-spelers om alles wat ik digitaal heb gekocht nog te kunnen gebruiken. Weer laptop-vrij draaien, lijkt me heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Ik heb het geld iig nog niet dus tijd genoeg om met mijn huidige gear te klooien en na te denken wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:37
Sjoewe schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:23:
Wat je wel en niet moet doen, dat is compleet aan jezelf. Het draaien met cd's heeft een aantal beperkingen tenopzichte van het draaien met een controller, maar je leert er wel beter mee beatmatchen.

Dat je lui wordt van met een laptop draaien merk ik wel wanneer ik af en toe eens een vinyl-only setje doe, dan sta ik de eerste paar platen echt heel erg te hannesen, omdat je toch jezelf aanleert om te spieken.
Dat vind ik ergens vervelend, en bovendien ben ik het een beetje zat om met een laptop te slepen.

Ik speel dan de laatste tijd ook zelf wel weer met de gedachte om weer zoveel mogelijk alles op vinyl te kopen en te gaan sparen voor twee simpele cd-spelers om alles wat ik digitaal heb gekocht nog te kunnen gebruiken. Weer laptop-vrij draaien, lijkt me heerlijk.
Ik ben juist na tijdenlang met CD spelers te hebben gewerkt overgestapt op Traktor scratch zodat ik in elk geval alles weer op de platter kan doen. De Scratch uitvoering neig je wel minder naar het scherm te kijken en gewoon te focussen op de plak bakkeliet. Ik ben het volledig eens dat de luxe van DJ/controller software je wel erg lui word (tegenwoordig baal ik al als ik 30 secs door de platenkoffer naar de goede plak moet zoeken 8)7 ).

Of het voor Tijn nu echt de moeite waard is om nog op CD of vinyl over te stappen vind ik twijfelachtig, maar de skills leer je er wel beter door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:31
@Tijn: zet de BPM uit in Traktor. Ik vind het fijne bij Traktor dat je heel je scherm vrij kan inrichten zodat je er niet veel naar hoeft te kijken. Zo krijg je toch wel een redelijk dj gevoel imo. Dat je sneller je tracks vind is een pre, het wil niet zeggen dat je er perse luier van wordt vind ik. Het fijne van Traktor vind ik vooral de edits, effects en loops :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Beatboxx schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:32:
@Kaos-, werkt die Numark Mixtrack pro ook zo:

code:
1
Numar--->Computer--->Boxen--->Geluid
Nee.

code:
1
Computer -> usb naar Numark -> Stereo out naar speakers -> Geluid.

Als je dan via je iPod of usb stick iets wil afspelen; in je computer stoppen en afspelen in je DJ programma.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Tijn96 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 22:31:
[...]

Das apart want in vdj lopen ze allemaal gelijk. Doe ik dan toch iets fout?
Zie hier de reden waarom beginners nooit eerst een controller met software moeten nemen.

Als je straks een keer op een feestje staat waar je met CD's moet draaien, val je keihard door de mand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
bram1984 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:04:
[...]

Zie hier de reden waarom beginners nooit eerst een controller met software moeten nemen.

Als je straks een keer op een feestje staat waar je met CD's moet draaien, val je keihard door de mand.
Je moet niets natuurlijk. Wij draaien ook met software, maar het is inderdaad "verdomde handig" om te weten hoe het moet en dat je je met CDJ's/Vinyl ook kunt redden.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik draai met TP2, maar ik ben erg blij dat ik de jaren hiervoor met CDJ's gespeeld heb. De basis is er, en die verleer je nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Ik tel wel altijd 4 beats maar als ik met cd's zou werken zou de basis ook beter zijn.

Overigens draai ik met virtual dj en ik ga waarschijnlijk binnekort ga overstappen op traktor ivm een andere controller.
Ik ga denk ik voor de AA vms4 is een 4 kanaals mixer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Tijn96 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:44:
Ik tel wel altijd 4 beats maar als ik met cd's zou werken zou de basis ook beter zijn.

Overigens draai ik met virtual dj en ik ga waarschijnlijk binnekort ga overstappen op traktor ivm een andere controller.
Ik ga denk ik voor de AA vms4 is een 4 kanaals mixer.
Leuk speelgoed! Wel een behoorlijke jongen. Kan vervelend zijn als je ergens moet draaien en je hebt weinig ruimte in de booth omdat er al 2 CDJ's en een mixer staan.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dan zetten ze die CDJ's toch ff op z'n kant :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
BtM909 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:11:
Dan zetten ze die CDJ's toch ff op z'n kant :)
Nou, heb verschillende setups gezien en 8 van de 10 keer heb je bar weinig ruimte. Zelfs met CDJ's op hun kant ;)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Ik moet eerst nog maar eens in de club zien te komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
kaos- schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:08:
[...]

Leuk speelgoed! Wel een behoorlijke jongen. Kan vervelend zijn als je ergens moet draaien en je hebt weinig ruimte in de booth omdat er al 2 CDJ's en een mixer staan.
Tja, ff van tevoren aangeven dat je een controller mee neemt. Gaat steeds meer gebeuren nu, dus veel locaties zullen er rekening mee moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 10:16
Iemand overigens Alex Clare - Too close al gescoord? ik vind het een topnummer maar het lukt me niet hem legaal aan te schaffen, is alleen bij Itunes te krijgen maar niet in de NL store.

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ken het niet, en kan ook geen Alex Clare vinden op iTunes. Wel een Alex Clark, maar daar vind ik weer geen Too Close bij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik twijfel nu eigenlijk tussen 2 dingen: DJ Control MP3 e2 en de Numark mixtrack pro. Het prijsverschil is bijna € 100 in voordeel van de Hercules, maar heeft de Numark echt betere functies? Afaik kunnen ze beiden gewoon worden aangesloten op de computer (Virtual DJ), en tracks kunnen via vdj op de decks worden geladen. Één ding kan ik niet vinden op de Hercules site; zit er een geluidskaart in de DJ control? En dan is het ook handig om een headphone erbij te kopen voor beatmatchen, iemand een aanbeveling op dat gebied?

Ik heb ook nog ff iets de V&A ingeslingerd, misschien heeft iemand er nog eentje liggen: V&A gevraagd: Hercules DJ Console RMX

[ Voor 13% gewijzigd door Beatboxx op 09-05-2011 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is zit in de DJ Control MP3 e2 geen geluidskaart. Voor headsets zou ik persoonlijk bij een electronica winkel langsgaan om te luisteren en voelen hoe ze zitten, want het is meestal vrij persoonlijk. Sommige mensen vinden de ene headset bijvoorbeeld bagger zitten terwijl de andere het een top headset vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Okay, dat maakt het behoorlijk gecompliceerder. Ik heb momenteel alleen een 2.1 geluidskaart op mn mobo... Niet bijzonder... Hoe moet ik dat dan aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

kaos- schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:18:
[...]
Nou, heb verschillende setups gezien en 8 van de 10 keer heb je bar weinig ruimte. Zelfs met CDJ's op hun kant ;)
Dan draaien wij niet op dezelfde plekken ;)

En als ik dan toch de wijsneus ga uithangen... Beide CDJ's op z'n kant levert je 37,88cm op... Zet je de DJM-800 ook nog op z'n kant dan komt er nog 21,2 cm bij :) Hoezo te weinig ruimte voor de VMS4?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Beatboxx schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:25:
Ik twijfel nu eigenlijk tussen 2 dingen: DJ Control MP3 e2 en de Numark mixtrack pro. Het prijsverschil is bijna € 100 in voordeel van de Hercules, maar heeft de Numark echt betere functies? Afaik kunnen ze beiden gewoon worden aangesloten op de computer (Virtual DJ), en tracks kunnen via vdj op de decks worden geladen. Één ding kan ik niet vinden op de Hercules site; zit er een geluidskaart in de DJ control? En dan is het ook handig om een headphone erbij te kopen voor beatmatchen, iemand een aanbeveling op dat gebied?

Ik heb ook nog ff iets de V&A ingeslingerd, misschien heeft iemand er nog eentje liggen: V&A gevraagd: Hercules DJ Console RMX
Zoals je misschien hierboven al hebt gelezen wil ik gaan upgraden.
Ik heb de hercules mp3 e2 ook heb ik een audio 2 dj ( de geluidskaart).

Dus dan heb je alles bij elkaar.
Ik heb alle originele dozen + kabels + cd's.
Hij is nooit buiten de deur geweest.

Binnekort heb ik een feestje waar hij in prenciepe gebruikt gaat worden.
Dm mij even als je interesse hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Chef_v_leeuwen schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:58:
Iemand overigens Alex Clare - Too close al gescoord? ik vind het een topnummer maar het lukt me niet hem legaal aan te schaffen, is alleen bij Itunes te krijgen maar niet in de NL store.
Ook niet via de directe link: http://itunes.apple.com/g...uo%3D4%26partnerId%3D2003?

[ Voor 11% gewijzigd door BtM909 op 09-05-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope werkt ook niet via de direct link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:41:
Nope werkt ook niet via de direct link.
Weird bij mij wel... Kan je je store niet aanpassen op US ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien heb je toevallig een amerikaanse account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

BtM909 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:41:
[...]

Weird bij mij wel... Kan je je store niet aanpassen op US ofzo?
Bij mij werkt ie ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:43:
Mischien heb je toevallig een amerikaanse account?
Zal zo ff kijken, want m'n iTunes moet natuurlijk nu weer updaten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
Ik heb het geprobeerd hem op regio UK te zetten maar dan begint hij te piepen dat mn creditcard hier niet voor gemachtigd is, helaas :( wel bedankt voor de hints though, ook vreemd dat deze track niet op beatport oid te vinden is, word in mijn ogen wel een bommetje.

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Ik heb dus nog een vraagje over de hercules mp3 e2. Kan iemand me vertellen wat voorn geluidskaart daar dan bij moet? waar moet ik dan naar kijken? En het liefst iets waar ik normale computerboxen op kan aansluiten en een headphone. Wat ik er dus mee wil

[list=1]
• tracks laden via computer (bijv vdj)
• normale computerboxen kunnen aansluiten en headphones
• niet té duur

Want ik heb nu pricewatch: Logitech Z-3e . Opzich prima boxen, geluid dat eruit komt is niet slecht ofzo. Geldboom staat niet in mn tuin, dus daar doe ik het voorlopig nog ff mee

[ Voor 24% gewijzigd door Beatboxx op 09-05-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Beatboxx schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:36:
Ik heb dus nog een vraagje over de hercules mp3 e2. Kan iemand me vertellen wat voorn geluidskaart daar dan bij moet? waar moet ik dan naar kijken? En het liefst iets waar ik normale computerboxen op kan aansluiten en een headphone. Wat ik er dus mee wil

[list=1]
• niet té duur

Want ik heb nu pricewatch: Logitech Z-3e . Opzich prima boxen, geluid dat eruit komt is niet slecht ofzo. Geldboom staat niet in mn tuin, dus daar doe ik het voorlopig nog ff mee
Ik weet niet of er genoeg laag uit je boxen komt, maar dat gaat niet liggen aan de geluidskaart.
Maar de geluidskaart moet het geluid gewoon goed door geven. Hoe duurder hoe beter de kwaliteit en steviger (waarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een DJ te worden.
Eerlijk gezegt weet ik nog helemaal niet veel van het DJ gebeuren af, dus als iemand dingen wilt uitleggen zou dat wel erg fijn zijn.

Ik heb eens in dit topic gekeken, en volgens mij kan ik het beste beginnen met Virtual DJ, aangezien dit een stuk goedkoper is.
Welke programma's kan ik dan het beste gebruiken?
En moeten er nog speciale dingen aangeschaft worden? Echt goede geluidsboxen heb ik niet omdat ik op een laptop zit.

Verdere tips zijn altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
Okee, sorry maar hier kan ik niet zo heel goed tegen;

Je wilt ten eerste DJ worden, maar eigenijk weet je er niks van af? Een DJ is een Disc Jockey en die draait plaatjes.. erg flauw maar kijk even naar het volgende:

Wat versta jij onder Dj worden en vooral waarom wil je het? Je maakt het er jezelf wel heeel erg gemakkelijk van af op deze manier, en een standaard uitgekouwde manier is er toch niet, het hangt er vreselijk vanaf wat jij leuk vind om te draaien..

Toon eens wat initiatief, lees fora, check b.v. aboutdj.nl etc etc...

Als je wat gerichtere vragen hebt horen we het graag :)

[ Voor 21% gewijzigd door Chef_v_leeuwen op 09-05-2011 21:46 ]

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 23:56
Volg dit topic en de mixtips die af en toe voorbij komen met veel interesse. Kwestie van goed luisteren, timen en veel oefenen ben ik maar eens mee aan de slag gegaan. :) Al wel diverse mixjes gemaakt, opgenomen, nageluisterd en opnieuw gemixt. Ik draai met een VCI-100 (i.c.m. TP Pro 1) waarmee ik lekker kan klooien. Voor de mixjes houd ik het overigens nog even op vloeiende overgangen mixen, da's al moeilijk genoeg. :) Favo stijl is electro house.

Kan het niet laten een laatste mix te posten, dus bij deze:
http://soundcloud.com/rodzjur/dj-chillmus-mei-live-mix-2011
(in de beschrijving de overgangen in mm:ss erbij gezet)

Mochten mensen liever niet hebben dat het topic vol raakt met ieders mixen , dan maak ik ff een nieuw topic aan (Turntable Tweakers DJ Mixes?). Ik hoor het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het zowiezo niet eens tijd voor een nieuwe topicstart? We zitten al op 111 pagina's nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Beatboxx schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:36:

[list=1]
• niet té duur

Audio2DJ van Native Instruments. Niet te duur, werkt als een trein.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:28:
Eerlijk gezegt weet ik nog helemaal niet veel van het DJ gebeuren af, dus als iemand dingen wilt uitleggen zou dat wel erg fijn zijn.
Als je er zelf nog niet veel vanaf weet heb je ook geen research gedaan. Denk je dat het leuk gaat vinden dan? Meestal als ik dingen leuk denk te vinden ga ik als een malle googlen naar alles wat er dan ook maar mee te maken heeft. Maarja, that's me.

Wikipedia: Disc jockey

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
damn.. .ik was er bijna van overtuigd om binnenkort de Denon DN-MC6000 controller aan te schaffen maar nu ik hier in een paar posts terug de American Audio VMS4 zie passeren twijfel ik wel of ik de bijna dubbel zo dure Denon wel echt nodig heb.
Doel is uiteindelijk om m'n huidige Behringer 3000 controller te vervangen en ik draai vooral gewoon voor eigen feestjes en heel af en toe eens een fuifje ter ere van verjaardag of zo in een zaaltje voor vrienden/kennissen/familie. Dus geen pro gedoe... terwijl de Denon dat wel is... is de AA VMS4 bijna net zo pro? Qua afwerking vond ik de Denon er in real life dan ook wel degelijker uitzien maar ja... iets over bang for the buck en zo dat weet ik wel... enig advies anders? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Sowieso, omdat ik af en toe een balletje trap in het park ben ik nog geen voetballer. Als je af en toe een plaatje oplegt ben je ook geen DJ. DJ'en moet je gaan doen omdat je gefascineerd bent door een bepaalde soort muziek, waar je geen genoeg van kan krijgen en de enige manier om er nog dieper in te geraken zelf te gaan draaien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
renio schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 08:47:
damn.. .ik was er bijna van overtuigd om binnenkort de Denon DN-MC6000 controller aan te schaffen maar nu ik hier in een paar posts terug de American Audio VMS4 zie passeren twijfel ik wel of ik de bijna dubbel zo dure Denon wel echt nodig heb.
Doel is uiteindelijk om m'n huidige Behringer 3000 controller te vervangen en ik draai vooral gewoon voor eigen feestjes en heel af en toe eens een fuifje ter ere van verjaardag of zo in een zaaltje voor vrienden/kennissen/familie. Dus geen pro gedoe... terwijl de Denon dat wel is... is de AA VMS4 bijna net zo pro? Qua afwerking vond ik de Denon er in real life dan ook wel degelijker uitzien maar ja... iets over bang for the buck en zo dat weet ik wel... enig advies anders? :)
Had je dus net zo goed voor de S4 kunnen gaan. Als je bij de Denon nog de volledige versie van Traktor moet halen, ben je net zo duur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 23:56
Verdere tips zijn altijd welkom!
Check de video's op de volgende Youtube kanalen eens. Bevatten berg aan tutorials, reviews, etc.

YouTube: Kanaal van ellaskins (Meer dan 2 jaar aan tutorials en tips)

YouTube: Kanaal van djdownloadTV (22 Delige serie over DJ'en)

YouTube: Kanaal van eangolden (van DJ Tech Tools)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Ik ben van plan om een DJ te worden.

Ik heb eens in dit topic gekeken, en volgens mij kan ik het beste beginnen met Virtual DJ, aangezien dit een stuk goedkoper is.
Welke programma's kan ik dan het beste gebruiken?
En moeten er nog speciale dingen aangeschaft worden? Echt goede geluidsboxen heb ik niet omdat ik op een laptop zit.
sja, plaatjes opleggen en zorgen dat de muziek niet ophoud. Dat is eigenlijk wat een DJ doet, niks meer, niks minder. De manier waarop is echter bepalend voor of je het goed doet en andere mensen het waarderen. Uiteindelijk zal je merken dat alle mogelijke technieken beheersen, creatief zijn en jezelf onderscheiden netzoveel moeite en tijd (en geld!) kost als het leren beheersen van enig ander muzikaal instrument.

Focus je in het begin echter niet te veel op wat anderen van je vinden, zorg dat je het zelf blijft leuk vinden en ontwikkel je eigen ding. Pas als je werkelijk aan optreden toekomt word het tijd om te letten op wat de mensen willen horen en hoe je dat binnen jouw stijl in een vette set kan brengen.

Begin eerst eens met uit te vissen wat je graag wil draaien en leg een discotheek aan, ga muziek verzamelen en vergelijk het met elkaar, luister naar DJ's die jij leuk/goed vind. Ga eens analyseren wat je er zo leuk aan vind en hoe je dat zelf zou kunnen doen.

Zodra je een muziekverzameling bijelkaar hebt geschraapt word wellicht het tijd om apparatuur binnen te halen. Ga bij jezelf na of je met CD's, vinyl, controllers of een combi ervan wilt draaien. Dit is ook afhankelijk van de stijl, ga je bv hiphop, breakbeat of dnb draaien dan is de keus voor vinyl voor de hand liggender dan bv met trance. Verder is het stukken goedkoper om te beginnen met een controller + software.

Start echter eerst met bv het downloaden van Dj software (genoeg trials of gratis versies te vinden) ga eens met de muis aan de slag en kijk of je 2 leuke nummers mooi in elkaar over weet te laten lopen. In het begin kun je dat proberen met op de flow mixen ( beide platen in een atmosferisch, beatloos gedeelte over laten gaan) en daarna evt beatmatchen (beide platen op tempo gelijk zetten en de beat van nieuwe plaat op laten komen terwijl je de oude langzaamaan wegwerkt. Lukt dit en vind je het allemaal leuk om op langere termijn te blijven doen dan is het misschien tijd om er een controller bij te nemen. Er zijn al zeer veelzijdige dingetjes te koop voor rond de 150,- welke alle basisbenodigdheden heeft.

Het belangrijkste om er echter achter te komen of dit iets voor jouw is, is jezelf af te vragen waarom je DJ wilt worden.

Als je het doet omdat je alle aspecten van draaien leuk vind en helemaal voor je stijl muziek gaat dan ben je goed bezig en zal je ermee doorgaan als ook eens een keer tegenzit. Wil je echter DJ worden omdat je verwacht dat je er populair mee word of dikke bakken geld wilt binnenhalen dan heb je geen liefde voor het vak en zal je bij de eerste de beste keer dat blijkt dat je niet de top-of-the-bill-spankywanky hippe dude bent afhaken en zal dit hele gebeuren 1 grote teleurstelling worden.

EDIT:
om je vraag over software nog te beantwoorden; http://www.sonicspot.com/dj.html , achter de lijst staat of het pay-, free- of trialware is. Ik kan aanraden om zoveel mogelijk verschillende te proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door vlaaing peerd op 10-05-2011 11:23 . Reden: edit1,2,3 taalfouten, koffiegebrek, lange meu, weu en heu ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:11:
[...]

Had je dus net zo goed voor de S4 kunnen gaan. Als je bij de Denon nog de volledige versie van Traktor moet halen, ben je net zo duur uit.
De prijs is inderdaad praktisch hetzelfde, maar ze hebben beiden hun voor- en nadelen, dus het is maar welke je zelf fijn vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Tsunami schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:12:
[...]

De prijs is inderdaad praktisch hetzelfde, maar ze hebben beiden hun voor- en nadelen, dus het is maar welke je zelf fijn vindt.
jaja ok, maar nu vergelijken jullie de denon met de S4 en dan begrijp ik dat de S4 qua meegeleverde software 't voordeel krijgt. De Denon is dan hardware-technische gezien beter (build quality en analoge mixer aansluitingen).
Maar ik probeer te weten te komen of er zware argumenten zijn op de denon te verkiezen boven de AA VMS4... vooral onthouden dat de Denon bijna dubbel zo duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
De uitzending van Danceflight 794 van 6 mei jl. opnieuw voor een ieder ter vermaak:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/danceflight794/danceflight-794-6-mei-2011-22]

Tracklist:
1. Dirty House Bastards - Charlie Sheen (Sebas Marin vs. Dirty House Bastards Remix)
2. Robbie Taylor & Benny Royal - Vodka (Dirty Secretz Remix)
3. Xpress Funk & Silvio Luz - Tonight (Dutch Mix)
4. Truelove - Get Down (Original Mix)
5. Ray Charles - Hit the road Jack (Gary Caos Mix)
6. Avicii - Sweet Dream (Avicii Swede Dreams Mix)
7. Nicky Romero - Solar (Original Mix)
Retrotopper: La Bouche - Be my lover
8. DJ Coone - Universal Language
9. DJ Coone - Come take my hand
10. DJ Coone - Open up the trunk
11. Rand-D & B-Front - Rebirth Anthem
12. Blutonium Boy - Make it louder (Headhunterz Remix)
13. Zatox ft. Sarah Maria - Can't hold us back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
renio schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:20:
[...]

jaja ok, maar nu vergelijken jullie de denon met de S4 en dan begrijp ik dat de S4 qua meegeleverde software 't voordeel krijgt. De Denon is dan hardware-technische gezien beter (build quality en analoge mixer aansluitingen).
Maar ik probeer te weten te komen of er zware argumenten zijn op de denon te verkiezen boven de AA VMS4... vooral onthouden dat de Denon bijna dubbel zo duur is.
We zeggen juist dat dat geen voordeel is, omdat als je de software bij de MC6000 apart koopt je even duur uit bent :)

Maar ik zou gewoon even wat reviews lezen van de VMS4, als ik het me goed herinner is hij niet super, maar ja, wat wil je ook voor die prijs. Met de MC6000 en S4 weet je dat je kwaliteit koopt, maar daar betaal je dan ook wat meer voor.

[ Voor 41% gewijzigd door Tsunami op 10-05-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tsunami schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:12:
[...]

Het enige voordeel van de Denon is de stand-alone mixer. Verder wint de S4 het op nagenoeg alle fronten (bouwkwaliteit is overigens uitstekend, beter dan mijn oude Pio mixer).

edit: @ peerd

Laat 'm zelf lekker wat moeite doen, zoals wij ook allemaal gedaan hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 10-05-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Er zijn gelukkig een stuk meer voordelen, maar om die nou allemaal op te gaan noemen. Je hoeft alleen maar naar de buitenkant te kijken om de verschillen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tja, wat ik dan zie is dat alle knopjes van de Denon dichter op elkaar zitten. De loop- en cue sectie (die ik persoonlijk erg veel gebruik) zit volkomen onlogisch ingedeeld (in mijn geval): boven de jogs. Daarnaast zitten er geen individuele pod meters naast de faders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowiezo als ik de VMS4, DN-MC 600 en de S4 naast elkaar leg vindt ik de S4 de beste layout hebben, de VMS4 daarna en vindt ik de layout van de Denon echt vreselijk.
De Gain en EQ's zitten allemaal op dezelfde plek, maar bij de Denon zit bijvoorbeeld de booth en de master zo verstopt aan de zijkant, ik heb ze dan lievere boven mijn crossfader zoals de S4 en de VMS4. Al mis ik bij de S4 een booth bovenop. Ook vind ik de pitch faders raar geplaats bij de Denon, persoonlijk vind ik het veel mooier zoals bij de VMS4 en de S4 waar de faders beide aan de buitenkant zitten. De effecten zitten bij alledrie de controllers wel goed geplaats vind ik. Wel mis ik bij de S4 simpele hot cue buttons. Ook vindt ik het prettiger als de functies boven de Jogs zitten zoals bij de Denon en de VMS4 en vind ik het irritanter als ze onder de jog zitten zoals bij de S4. Over het algemeen ziet de S4 wel het mooist eruit, maar dat komt ook omdat het een stuk minder lijkt alsof ze alles maar bij elkaar hebben gepropt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 13:38

-_D_-

Polsbandje

Sjoewe schreef op zondag 08 mei 2011 @ 22:54:
Uiteindelijk moet je namelijk als DJ-volledig vertrouwen op je gehoor. Dat moet je ontwikkelen, hoe meer hulpmiddelen je gebruikt, des te minder snel je je gehoor traint. Nu is het een warboel in je hoofd en weet je niet precies wat je moet bijsturen, over een paar jaar hoor je drie beats en zet je de pitchfader gelijk op de goede plek. :)
Dit kan ik beamen. Toen ik als 15-jarig jongetje voor het eerst twee platen tegelijk door m'n headphones hoorde wist ik niet wat voor of achter was. Maar een jaar lang elke zondagmiddag prutsen in een buurthuis heeft ervoor gezorgd dat plaatjes handmatig gelijk leggen nu, 12 jaar later, nog steeds lukt door gewoon te vertrouwen op m'n gehoor.

Zie het als leren omgaan met chaos. Twee platen door elkaar heen laten lopen zorgt voor chaos in je oren, maar op een gegeven moment wen je aan die chaos en weet je precies welke plaat sneller of langzamer loopt, hoeveel je moet bijsturen om ze gelijk te krijgen, en hoeveel je de pitchfader bij moet stellen om ze gelijk te houden.

Beatmatchen in het kort;
- Start de plaat die je in gaat mixen in op de eerste tel van 16 of 32 tellen.
- Houd 1 hand bij de platter/jog en 1 hand bij de pitchfader.
- Luister goed of de plaat die je inmixt sneller of langzamer is dan de plaat die draait.
- Corrigeer vervolgens met je linkerhand de platter/jog (sneller of langzamer dus) zodat de beats weer gelijk lopen, en stel tegelijkertijd de pitchfader bij zodat je het grootste verschil in tempo elimineert.
- Blijf nu luisteren om te kijken of de platen nu wel gelijk lopen, en voor hoe lang; want als ze 10 seconden gelijk lopen maar daarna alweer scheef gaan dan is het verschil in tempo te groot voor een behoorlijke mix. Het is belangrijk dat je de platen eerst met de platter/jog gelijk legt, en dan pas gaat luisteren en eventueel de pitchfader bij gaat stellen. Want twee platen kunnen hetzelfde tempo hebben en toch scheef lopen omdat de eerste tellen niet "op elkaar" liggen.

Qua gehoor vind ik het persoonlijk makkelijker om te luisteren naar de 2e of 4e tel in een plaat. Op die tellen wordt vaak een accent gelegd door een clap, snare ,clapsnare of een ander "scherp" geluid, en ik vind dat prettiger mixen dan wanneer ik op de 1e of 3e tel mix, die vaak alleen een kick bevat.

In het begin moet je de pitchfader misschien 10 keer bijstellen voordat het goed loopt, en doe je er misschien 4 minuten over. Na verloop van tijd gaat het beter en beter, en zoals Sjoewe al zegt; als je het lang genoeg doet ben je met 3 beats zo goed als klaar.

Oh en zorg voor goede headphones en een goede output uit je mixer zodat je het onderscheid in de platen goed kunt horen als je ze tegelijkertijd beluistert :)

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

De broer van een vriend van mij is in mijn regio een redelijk veel geboekte dj, hij staat binnekort ook op 7th sunday.
Hij wil mij misschien helpen. Hij draait met cdj's dus beatmatchen hoop ik daar te leren etc.
Ik probeer eigenlijk elke dag te mixen, maar mijn laptop is nu kapot deze week komt er een nieuwe binnen.

Dus hopelijk wordt het nog wat, en vooral zo snel mogelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Eigenlijk moet je jezelf aanleren om alleen met de pitchfader te corrigeren (pitchriden), hardcore moeilijk, maar wel een hele solide techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
-_D_- schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:34:
[...]

Qua gehoor vind ik het persoonlijk makkelijker om te luisteren naar de 2e of 4e tel in een plaat. Op die tellen wordt vaak een accent gelegd door een clap, snare ,clapsnare of een ander "scherp" geluid, en ik vind dat prettiger mixen dan wanneer ik op de 1e of 3e tel mix, die vaak alleen een kick bevat.
Dat dacht ik dus ook, maar die vlieger gaat lang niet altijd op. Zeker niet als nummers "groove" of "swing" hebben. Die willen claps of snares wel eens een paar MS later of eerder beginnen.
1e en 3e tel zijn nagenoeg altijd strak, alleen wel moeilijker te beatmatchen omdat het meestal kicks zijn en dus minder duidelijk hoorbaar zijn.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Sjoewe schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:45:
Eigenlijk moet je jezelf aanleren om alleen met de pitchfader te corrigeren (pitchriden), hardcore moeilijk, maar wel een hele solide techniek.
Atm druk ik op sync en ga dan luisteren, maar ik denk dat mijn hoofdtelefoon ook niet alles goed kan weergeven en dat het wel lijkt alsof het gelijk loopt, maar mijn asio driver staat op 512ms + ultra latency, dus dan zal het ook nog wel mislopen denk ik of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Sjoewe schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:45:
Het is de meest betrouwbare techniek inderdaad, maar ik zag het pas iemand doen toen ik al kon beatmatchen dus tsja om dan over te stappen ;) Zag het een paar jaar geleden ook nog voorbij komen op een tutorial van Ellaskins geloof ik, die beatmatcht ook alleen maar op die manier.
kaos- schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:47:
Dat dacht ik dus ook, maar die vlieger gaat lang niet altijd op. Zeker niet als nummers "groove" of "swing" hebben. Die willen claps of snares wel eens een paar MS later of eerder beginnen.
1e en 3e tel zijn nagenoeg altijd strak, alleen wel moeilijker te beatmatchen omdat het meestal kicks zijn en dus minder duidelijk hoorbaar zijn.
Maar die swing hoor je toch gewoon? Als je de plaat goed kent, en je weet dat die swing erin zit, dan weet je dus dat als je die plaat inmixt je dus diezelfde swing moet blijven horen in de mix. Ik zou niet weten waarom dat uit zou moeten maken :)
Tijn96 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:50:
[...]
Atm druk ik op sync en ga dan luisteren, maar ik denk dat mijn hoofdtelefoon ook niet alles goed kan weergeven en dat het wel lijkt alsof het gelijk loopt, maar mijn asio driver staat op 512ms + ultra latency, dus dan zal het ook nog wel mislopen denk ik of niet?
Latency heeft daar niet zoveel mee te maken. Wat wel belangrijk is, is dat programma's zoals VirtualDJ soms niet goed berekenen wat het BPM van een track is. Dan kunnen de platen wel allebei op 127 BPM gezet worden, maar als het oorspronkelijke BPM niet correct is, dan zal het dus niet gelijk lopen.

Ofwel; gewoon luisteren of het klopt :)

[ Voor 22% gewijzigd door -_D_- op 10-05-2011 15:59 ]

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
[...]

512ms is echt veel. Platen incue-en gaat geheid mis op die manier.
-_D_- schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:57:
[...]
Maar die swing hoor je toch gewoon? Als je de plaat goed kent, en je weet dat die swing erin zit, dan weet je dus dat als je die plaat inmixt je dus diezelfde swing moet blijven horen in de mix. Ik zou niet weten waarom dat uit zou moeten maken :)
Die swing hoor je idd, maar dan mix je dus onbewust niet meer op je 2e en 4e tel, maar op je 1e en 3e. Omdat die wél strak liggen ten opzichte van de plaat die swing heeft en dus lichtelijk scheef ligt.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Geen idee wat je allemaal zegt, maar ik zou beginnen om je latency eens op 10ms te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
-_D_- schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:34:
[...]

Amen. De snappy snares of claps hebben een duidelijkere attack dan doffe kicks en dan zit ik ook vaak direct met de eerste zwengel goed. Ik mix graag met de eerste snare (mits die dan ook echt op de 2 valt). Ben nu wel benieuwd geworden wat voor stijl je draait.

Veel wannabe kenners die te stoer zijn om te dansen op een dancefeest en aan de lijn staan komen dan nog wel's naar me toe met de opmerking:"ja ik zag dat je te laat was met inmixen, maar dat heb je toch nog goed opgelost". Ik:" ga wieberen kneus, ik mix in op de snare"

Overigens nog even een leuk staaltje klassiek dirigeren van de dnb pionier DJ Goldie: YouTube: Goldie conducting an orchestra - BBC's Maestro

Blijkbaar is het 16bar denken van DJ's ook nog eens nuttig in te zetten voor de orkestbak, want hij doet de hele tune uit z'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

kaos- schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 08:23:
[...]

Audio2DJ van Native Instruments. Niet te duur, werkt als een trein.
Welke aansluiting moet daarin? Kunnen normale computerboxen daarin? En dan kan ik bijvoorbeeld in Output A boxen doen en in output B koptelefoon, en zo dan instellen dat deck a afspeelt op output B, en dat ik deck B alleen op output A hoor? (en andersom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
kaos- schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:00:
[...]

Die swing hoor je idd, maar dan mix je dus onbewust niet meer op je 2e en 4e tel, maar op je 1e en 3e. Omdat die wél strak liggen ten opzichte van de plaat die swing heeft en dus lichtelijk scheef ligt.
wat jullie bedoelen is offbeat slagen in swings. Die zit niet werkelijk op de 2 of de 4, maar vaak een triplet ervoor of erna. Veel jazz swing drummers doen niet anders dan juist die sterke maatdelen te vermijden. Swing komt veel voor in clubhouse, oude hiphop, R&B, swing, rock n' roll, shuffles

zie: title

@Kaos
Hoezo de 3e zit er altijd strak op? De laatste 3500 dnb platen die ik luisterde hadden niks op de 3! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Sjoewe schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:09:
[...]

Geen idee wat je allemaal zegt, maar ik zou beginnen om je latency eens op 10ms te zetten.
op mijn audio 2 dj is dat zo omdat mijn laptop het anders niet trok :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Beatboxx schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:32:
[...]

Welke aansluiting moet daarin? Kunnen normale computerboxen daarin? En dan kan ik bijvoorbeeld in Output A boxen doen en in output B koptelefoon, en zo dan instellen dat deck a afspeelt op output B, en dat ik deck B alleen op output A hoor? (en andersom)
Je kunt dan je boxen aansluiten op bijv. A daar wordt alles over afgespeeld en je kunt dan voor-luisteren via B met de koptelefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tijn96 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:51:
[...]

op mijn audio 2 dj is dat zo omdat mijn laptop het anders niet trok :X
Dan wordt het tijd voor een nieuwe laptop, of de boel eens goed instellen. Over het algemeen geldt bij latency dat alles boven de 20 ms als onacceptabel wordt beschouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

kaos- schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:00:
Die swing hoor je idd, maar dan mix je dus onbewust niet meer op je 2e en 4e tel, maar op je 1e en 3e.
Dat lijkt me niet :)
Omdat die wél strak liggen ten opzichte van de plaat die swing heeft en dus lichtelijk scheef ligt.
Dat een snare een paar milliseconden later te horen is vanwege swing betekent niet dat de plaat scheef ligt. Dus ik kan met de beste wil van de wereld niet begrijpen waarom je dan ineens naar iets anders zou gaan luisteren omdat de snare een klein beetje afwijkt. Bij tracks die tijdens de intro zonder kicks lekkere hi-hats hebben op elke halve tel, mix ik op die hi-hats. Dan mix ik toch ook niet eens op hele tellen omdat de hi-hats afwijken? Alsof je alleen maar kan luisteren of kan mixen op hele tellen?
vlaaing peerd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:16:Amen. De snappy snares of claps hebben een duidelijkere attack dan doffe kicks en dan zit ik ook vaak direct met de eerste zwengel goed. Ik mix graag met de eerste snare (mits die dan ook echt op de 2 valt). Ben nu wel benieuwd geworden wat voor stijl je draait.
Binnen het elektronische genre heb ik bijna alles geprobeerd te draaien, behalve de harde stijlen. Dus garage & 2step, drum n bass, breakbeats, dubstep, trance, techno, house, electro, progressive... Zeker met garage en drum n bass platen leer je het wel om te mixen op snares ;)

Sinds ik twee jaar geleden weer eigen gear heb gekocht beperk ik me vooral tot milde (detroit) techno, techhouse, progressive, (chicago & jackin) house en hier en daar een vreemde eend in de bijt in de vorm van een trage maar swingende garage plaat, een stukje IDM of een smerige electrotrack. Wat dat betreft lukt het me niet om helemaal voor 1 genre te gaan. Ik vind platen geweldig, los van het genre waar ze eigenlijk in thuishoren, en omdat ik graag lol wil hebben in wat ik doe probeer ik mijn sets breed te houden. Ik vind het een uitdaging om sommige tracks aan elkaar te breien, en soms lukt het ook gewoon niet. Maar zaterdag werd er erg goed gereageerd door de aanwezigen dus het is in ieder geval geen herrie :+

Niet dat ik me normaal veel aantrek van wat mensen zeggen hoor. Mijn vrienden die geen verstand hebben van draaien vinden alles vet wat ze van mij horen en dat zeggen ze ook altijd tegen me. Heel lief natuurlijk, maar dat neem ik vanzelfsprekend met een flinke korrel zout. Maar er waren een hoop DJ's en producers (okay, sommigen daarvan ook vrienden) die me erg gericht complimenten gaven (een bepaalde overgang, bepaalde platenkeuze, zelf creëren van een climax door EQ en effecten etc.). Was wel chill want ik had al een tijdje niet voor publiek gedraaid en ik kon wel een boost gebruiken :)
Overigens nog even een leuk staaltje klassiek dirigeren van de dnb pionier DJ Goldie: YouTube: Goldie conducting an orchestra - BBC's Maestro
Heb Goldie twee keer gezien; wat een held is dat zeg _/-\o_

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar pitchriden jullie allemaal om je plaat goed te krijgen? Want op het moment gaat het bij mij het volgt, ik tap 8 beats mee, heb ik ongeveer indicatie van BPM om mijn speler, zet ze dan gelijk. Dan tap ik de cue mee en dan houdt ik die aan, ga ik ondertussen finetunen en dan houdt ik de plaat in beat door steeds naar voren of naar achteren iets te verleggen, totdat ik de pitch correct heb. (Groot voordeel is dat 80% van de Dubstep altijd precies 140.00 bpm is :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Toen ik met CDJ's draaide, deed ik het altijd gewoon met de platter. Gewoon op de 1e tel track starten en binnen een seconden of 10/15 had ik 'm meestal wel strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:18:
Maar pitchriden jullie allemaal om je plaat goed te krijgen? Want op het moment gaat het bij mij het volgt, ik tap 8 beats mee, heb ik ongeveer indicatie van BPM om mijn speler, zet ze dan gelijk. Dan tap ik de cue mee en dan houdt ik die aan, ga ik ondertussen finetunen en dan houdt ik de plaat in beat door steeds naar voren of naar achteren iets te verleggen, totdat ik de pitch correct heb. (Groot voordeel is dat 80% van de Dubstep altijd precies 140.00 bpm is :9 )
Om eerlijk te zijn, niet altijd. Ik heb eigenlijk een brede selectie aan technieken, het is een beetje hoe de wind staat bij mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Sjoewe schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:03:
[...]

Dan wordt het tijd voor een nieuwe laptop, of de boel eens goed instellen. Over het algemeen geldt bij latency dat alles boven de 20 ms als onacceptabel wordt beschouwd.
Die komt eraan, ik had mijn spullen vandaag even op de vaste pc aangesloten omdat mijn laptop kapot is, en ik kon zonder moeite een latency van 6ms instellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
Het inmixen, en finetunes is net als bij Sjoewe net hoe de wind waait, ik ben ooit begonnen op Betl-drive TT's en heb inmiddels alles wel geprobeerd, Cdj's, controllers, draai nu TP2 met TT's, ik kan wel fader riden, maar meestal duw ik gewoon mn vette vingers op de platter :P

Zelfde met inmixen, ik denk hier nooit over na? het gaat meer op gevoel, maar ik heb ook totaal geen moeite hiermee, of ik nou hihats een synth of vocals heb, mij om het even. Dit is gewoon een kwestie van heeel veel oefenen, ik draai nu ongeveer zo'n 13 jaar. Op een gegeven moment heb je wel op een rijtje hoe de meeste muziek in elkaar steekt, het leukste is dat het (bij mij althans) niet bewust gaat maar gewoon een automatisme is geworden, waardoor je dus veel tijd over hebt om andere leuke dingen met je mix te doen :)

Pin jezelf dus niet teveel af op één specifieke beat of techniek, hiermee hou je het voor jezelf ook gemakkelijker en leuker :) en zorgt dat je een stuk flexibeler bent.

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik maak altijd kleine correcties door lang het label van m'n plaat te 'vegen'. Daar moet ik echt mee stoppen. Je herkent mijn vinyl aan de vieze vingers op het label namelijk :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjDownloadTV kende ik nog niet. Leerzaam, thanks voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Okay ik ga dus waarschijnlijk een Traktor Audio 2 DJ kopen icm een Hercules DJ control MP3 e2.

Mijn opsteling wordt dus waarschijnlijk alsvolgt:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/k0rhpj.png

Via de blauwe streep moet dus muziek gaan. Kan dit zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Waarom zoek je niet gewoon even een manual op. Daar staat het allemaal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen kabel nodig tussen de hercules en de audio2dj.
Beidde gaan naar de laptop D.M.V usb en dat is alles.
Uiteraard wel je audio inpluggen (7.3mm jack(verloop stekker) welke niet worden geleverd bij de audio2dj)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:18:
no way. Ik loop altijd aan het vinyl te slepen of vooruit te duwen, evenzo met CDJ platters. Ik zorg er alleen wel voor dat ik dat tijdens de hoorbare mix niet hoef te doen. Het kan allemaal, laat je in elk geval niet wijsmaken dat er maar 1 weg naar Rome is.

Ik kan je vnl adviseren om thuis eigenlijk zoveel mogelijk te gaan "klooien" en juist eens niet op de bpm meter te kijken zodat je echt afhankelijk bent van je gehoor. Er waren al meerdere hier die gewoon hun bpm meter hadden afgeplakt.

Je hoort al van meerdere kanten dat je het gewoon op je gehoor moet leren doen, neem dat advies. Als je ooit in 1 of ander achteraf lo-budget feest staat te draaien met ouderwets of rukspul zul je ons daarvoor dankbaar zijn. Uiteraard mag je ons dan bedanken in units bier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08

Chiron

Moderator Discord
Zelf pitchbend ik met de fader, al dan niet met een vingertje tegen de platter om hem af te remmen. Dat kost me een paar seconden om een plaat gelijk te zetten, nog voordat je een waarde uit je bpm teller hebt gekregen. Daar zijn dan wel jaren aan draaien en prutsen op mn slaapkamertje en schoolfeestjes aan vooraf gegaan.

Mijn motto: je moet gewoon (leren) pitchen zoals het voor jou het beste werkt. Trek je vooral niets aan van wat anderen roepen en wat 'zou moeten'. Gebruik de tools die je tot je beschikking hebt. Tegenwoordig draai ik zelf vrijwel nog uitsluitend met Traktor en een midicontroller, en 'misbruik' ik ook gewoon de pure luxe van beatgrids. Daar gaan overigens wel vele uren voorbereiding in zitten, in verband met het 'gridden' van de losse tracks. Soms heb ik die tijd niet, en dan pitch ik ter plekke gewoon op de 'oude' manier met een pitchfader, zoals je met een platenspeler of cdj zou doen.

Als je een bpm teller tot je beschikking hebt, gefeliciteerd, maak er vooral (in het begin) gebruik van om 2 platen ongeveer gelijk te zetten, en dan verder op je gehoor te finetunen. Gebruik wat 'kalere/minimalere' tracks zodat je duidelijk het ritme kunt horen, en concentreer je op de hoge tonen (hi-hats/percussie). Die zijn 'scherper' en duidelijker dan een bass/kickdrum. Naarmate je het pitchen met een bpm teller beter onder de knie hebt zul je het steeds sneller gewoon op het gehoor kunnen doen zonder te spieken. Als je dat eenmaal kunt, kun je jezelf ook redden in een omgeving waar je die bpm teller niet hebt. Het komt neer op veeeel doen, oefenen, en heel veel luisteren.

En het belangrijkste wat je moet weten: 2 platen/tracks lopen vrijwel _nooit_ exact gelijk. Er is altijd een afwijking. De grote kunst is om die afwijking te horen EN corrigeren, voordat je publiek het door heeft.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot aan de laatste alinea klopt het wel wat je zegt. Tegenwoordig wordt echter het merendeel van muziek gemaakt met behulp van een DAW wat voor een stabiele nauwkeurige bpm zorgt. Over het algemeen kan je uitgaan van de 0.8% regel (bij house muziek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Ik mix nu met Traktor(software) en als ik het BPM gelijk heb gezet druk ik op een mooi momentje op play. Als ik hoor dat ie niet precies goed staat zet ik één deck tijdelijk iets sneller/langzamer, totdat ie goed staat. Dat werkt nu goed voor mij:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:44:
[...]
....

Je hoort al van meerdere kanten dat je het gewoon op je gehoor moet leren doen, neem dat advies. Als je ooit in 1 of ander achteraf lo-budget feest staat te draaien met ouderwets of rukspul zul je ons daarvoor dankbaar zijn. Uiteraard mag je ons dan bedanken in units bier ;)
Maar is er dan nog echt equipment zonder bpm counter dat gebruikt wordt? Enige wat ik me kan bedenken zijn vinylspelers maar ik zou zowiezo niet eens met die dingen kunnen omgaan waarschijnlijk, denk dat ik dan de vinyl plaat en de naald kapot weet te krijgen 8)7

Voor de mensen met twitter, bax-shop heeft een leuke wedstrijd/loting:
http://www.bax-shop.nl/dancecode

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:42:
Tot aan de laatste alinea klopt het wel wat je zegt. Tegenwoordig wordt echter het merendeel van muziek gemaakt met behulp van een DAW wat voor een stabiele nauwkeurige bpm zorgt. Over het algemeen kan je uitgaan van de 0.8% regel (bij house muziek).
En tel daar dan je eigen onnauwkeurigheid bij op, want je probeert het tempo te benaderen met een fader. En als het vinyl betreft, kan er in 1 en dezelfde track nog tempoverschil optreden, puur door het persen, een plaat hoeft niet altijd exact rond en plat te zijn. Om over vinylrips naar mp3 nog maar te zwijgen.

Alleen als je het exacte bpm weet en de track loeistrak digitaal geproduceerd is en gedraaid wordt, en tegenover een track gedraaid wordt met exact hetzelfde tempo en net zo strak geproduceerd, gaat je stelling op. In de praktijk komt dat zelden voor, omdat vrijwel alle muziek die je mixt onderling verschilt van tempo. En dan kom je weer uit bij je eigen onnauwkeurigheid, want pitchen blijft een benadering.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Sjoewe schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:23:
Ik maak altijd kleine correcties door lang het label van m'n plaat te 'vegen'. Daar moet ik echt mee stoppen. Je herkent mijn vinyl aan de vieze vingers op het label namelijk :')
hehe, mijn ts vinyl platen zijn ook helemaal bruin. gelukkig is t label zelf ook bruin :) Wat ik meestal doe is de platter aan de zijkant te remmen of duwtje te geven. Meestal, als het dan eenmaal moet, hou ik het bij afremmen van 1 vd 2 platen en uiteraard op stukken ritme's waar het minste tonen zitten,dan hoor je het na genoeg niet dat je aan het corrigeren bent (moet je wel zeker van jezelf zijn welke plaat er voor loopt anders ben je de sjaak ;) ).

Wat mij overigens wel erg opvalt is dat ik moet wennen aan die sl's. Thuis heb ik gewoon OEM bakken staan, en die motor is echt vele malen sneller met het corrigeren van z'n snelheid. Daarnaast moet ik zeggen dat ik met sl's m'n muziek langer strak kan laten draaien dan oem's. als ik exact 2 dezelfde platen met OEM afspeel dan heeft deze een correctiefout van +/- 0.07bpm, en dat in stappen. Dus na 30 seconden begint de shit al te flangen. Met sl's is dit veel minder, heb nog niet getest hoeveel maar met ts2 is dat ook niet meer te zien omdat je bpm als een dolle op je scherm danst (lupdate van je bpm met 10 fps), maar meestal lukt het me wel om platen ongeveer 2 minuten strak te laten lopen voordat je er iets van merkt. (m'n overgangen duren dan ook altijd minimaal anderhalf minuut).

Echter vind ik het corrigeren juist leuk, het houdt je scherp en je hebt nog steeds genoeg tijd om je midicontroller er van langs te geven :).

traktor scratch!

Pagina: 1 ... 28 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.