Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 11:37
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:42:
Tot aan de laatste alinea klopt het wel wat je zegt. Tegenwoordig wordt echter het merendeel van muziek gemaakt met behulp van een DAW wat voor een stabiele nauwkeurige bpm zorgt. Over het algemeen kan je uitgaan van de 0.8% regel (bij house muziek).
met een Atari ST uit de jaren 80 midi sequencen zorgt ook voor stabiele BPM hoor. Ik denk dat Chiron refereert naar dat je bv een track hebt van 140 BPM en die moet pitchen met een plaat van 138BPM je dan op 98.571428571428571428571428571429% van het tempo zit. Geen enkele digitale pitchcontroller is zo nauwkeurig en analoog moet je werkelijk geluk hebben dat je zo exact op de pitch zou kunnen zitten, Hij heeft met dagelijks gebruik dan ook gelijk, platen van verschillend tempo zijn praktisch niet 100% gelijk te krijgen.

De 0.8% regel is mij compleet onbekend, misschien dat je er wat meer over kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Beatboxx schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:45:
Ik mix nu met Traktor(software) en als ik het BPM gelijk heb gezet druk ik op een mooi momentje op play. Als ik hoor dat ie niet precies goed staat zet ik één deck tijdelijk iets sneller/langzamer, totdat ie goed staat. Dat werkt nu goed voor mij:D
Dat is ook precies de makkelijkste manier als het gaat om draaien met software.
BPM's syncen, je cue op de eerste tel van een beat zetten, wachten op de 1e tel van je andere beat. Inmixen op middelvolume en dan spelen met faders/knobs totdat je een leuke overgang gemaakt hebt.

House leent zich daar uitermate geschikt voor.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Beatboxx schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:45:
Ik mix nu met Traktor(software) en als ik het BPM gelijk heb gezet druk ik op een mooi momentje op play. Als ik hoor dat ie niet precies goed staat zet ik één deck tijdelijk iets sneller/langzamer, totdat ie goed staat. Dat werkt nu goed voor mij:D
Als 'ie niet gelijk loopt betekent dit dat je beat grids niet goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
bram1984 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:45:
[...]

Als 'ie niet gelijk loopt betekent dit dat je beat grids niet goed staan.
Of dat je gewoonweg te vroeg of te laat op play drukt ;)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Chiron schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 23:51:
En als het vinyl betreft, kan er in 1 en dezelfde track nog tempoverschil optreden, puur door het persen, een plaat hoeft niet altijd exact rond en plat te zijn. Om over vinylrips naar mp3 nog maar te zwijgen.
de enige fluctuaties die optreden bij vinyl is vanwege het middengat, dit is echter een minimaal en de + en - fluctuatie is binnen 1 rotatie gecorrigeerd en niet hoorbaar en zorgt ook niet voor uitlopers. Ik heb even nagemeten in traktor scratch, maar er zit geen verschil in tempo van het begin tot eind tot 2 cijfers achter de komma. Dit is dan op een no name direct drive, ik ga ervan uit dat de SL nog nauwkeuriger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
kaos- schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:07:
[...]

Of dat je gewoonweg te vroeg of te laat op play drukt ;)
Dan loopt de track bij mij nog steeds gelijk hoor. Snap en Quantize even aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

vlaaing peerd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:34:
[...]

de enige fluctuaties die optreden bij vinyl is vanwege het middengat, dit is echter een minimaal en de + en - fluctuatie is binnen 1 rotatie gecorrigeerd en niet hoorbaar en zorgt ook niet voor uitlopers. Ik heb even nagemeten in traktor scratch, maar er zit geen verschil in tempo van het begin tot eind tot 2 cijfers achter de komma. Dit is dan op een no name direct drive, ik ga ervan uit dat de SL nog nauwkeuriger is.
Dat heeft alles te maken met wow & flutter ( Wikipedia: Wow en flutter ) . Ik wist niet dat cd's hier ook last van hadden (zie wiki)..

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Erikie schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:51:
[...]

Dat heeft alles te maken met wow & flutter ( Wikipedia: Wow en flutter ) . Ik wist niet dat cd's hier ook last van hadden (zie wiki)..
interessante link :)

Op het vinyl is dit dus alleen per rotatie en kan je mix dus niet verstoren, op de TT zelf is het nihil. Magnetische aandrijving (van direct drive TT's) heeft exact dezelfde afwijking als CD's omdat ook deze aangestuurd word door een quartzklok en een magneetwissel zelf slechts afwijkingen heeft op Einsteiniaanse proporties. Beltdrives en tapes daarentegen hebben last van mechanische afwijkingen. (lullig voor die hi end freaks die zo'n achterlijk dure €8000,- tafel hebben gekocht met beltdrive, maar een eenvoudige Numark TT is nauwkeuriger)

Het dopppler effect wat optreed door van of naar een speaker toe lopen zorgt voor nog meer variatie in pitch, dus valt ook allemaal wel mee. :)

Maar goed ik ben aan het mierenn *; ken, bijna zo nauwgezet als pitch corrigeren.

Eigenlijk komt het erop neer, zoals Chiron al zei, de grootste variatie is je eigen pitchgehoor en zelfs daarmee kan je een plaat makkelijk 4 minuten gelijk laten lopen.

[ Voor 14% gewijzigd door vlaaing peerd op 11-05-2011 11:35 . Reden: editje of 2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
bram1984 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:42:
[...]

Dan loopt de track bij mij nog steeds gelijk hoor. Snap en Quantize even aanzetten.
Vind ik vreselijk irritant werken. Soms heb ik wel es platen waarvan de beatgrid (nog) niet goedstaat, dan ben je de sjaak. Vertrouw dan liever op mijn eigen timing.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Het gelijk laten lopen van een plaat heeft in mijn ogen niet zoveel met timing te maken, maar goed.

Jij vindt het irritant werken omdat (zoals ik al eerder aangaf) je beatgrid niet goed staat. Bij mij staan ze dus wel goed en ik kan blindelings op Traktor vertrouwen en zorgeloos 4 tracks door elkaar laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
bram1984 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:42:
Het gelijk laten lopen van een plaat heeft in mijn ogen niet zoveel met timing te maken, maar goed.

Jij vindt het irritant werken omdat (zoals ik al eerder aangaf) je beatgrid niet goed staat. Bij mij staan ze dus wel goed en ik kan blindelings op Traktor vertrouwen en zorgeloos 4 tracks door elkaar laten lopen.
De manier van hoe ik draai is anders dan jij denkt gok ik. Je hoeft niet alle opties en onzin aan te zetten om toch een leuk setje te draaien. Soms werk ik met beatgrids, soms niet. Quantize en snap staat standaard uit. Ik hoef (altijd) niet geholpen te worden door een programma.
Zeer vreemde opmerking. Denk dat het er juist alles mee te maken heeft. In wat voor vorm dan ook.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

vlaaing peerd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:29:
[...]
Beltdrives en tapes daarentegen hebben last van mechanische afwijkingen. (lullig voor die hi end freaks die zo'n achterlijk dure €8000,- tafel hebben gekocht met beltdrive, maar een eenvoudige Numark TT is nauwkeuriger)
[...]
Hifi freaks kopen een beltdrive omdat de magnetische aandrijving in de muziek te horen zou zijn... En als je muziek luistert zonder te mixen, dan heb je niet zoveel aan een hoog koppel zoals met een direct drive. Alles heeft zijn plek...

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
kaos- schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:02:

Zeer vreemde opmerking. Denk dat het er juist alles mee te maken heeft. In wat voor vorm dan ook.
Timing betekent letterlijk "de keuze van het juiste tijdstip". In DJ land is dat dus de plaat op het goede moment starten en in- of uitmixen. Het matchen van de beat staat daar, na het op het juiste moment (timing) starten van de track, verder los van. Timing is iets wat vooraf (of achteraf als je de track tijdens het voorluisteren al gelijk legt) gaat aan beatmatchen. :)

Het is nog altijd mogelijk dat iemand met een feilloze timing voor geen meter kan beatmatchen. ;)
kaos- schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:02:
De manier van hoe ik draai is anders dan jij denkt gok ik. Je hoeft niet alle opties en onzin aan te zetten om toch een leuk setje te draaien. Soms werk ik met beatgrids, soms niet. Quantize en snap staat standaard uit. Ik hoef (altijd) niet geholpen te worden door een programma.
Ik ben ook niet uit op een discussie verder. Ik verklaar alleen maar waarom de tracks van Beatboxx niet gelijk lopen: een verkeerde beatgrid. Bij mij lopen ze dus wel goed, omdat ik de grid goed heb staan en snap en quantize aan heb staan. Vervolgens zeg jij dat je dat irritant vindt werken omdat ze bij jou ook niet goed staan. Ja duh. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Je slaat de plank volkomen mis, of je wilt me gewoon niet begrijpen.

Met timing bedoelde ik dus dit;
Beatgrids en bpm's staan gelijk. Dan moet je dus op het juiste moment op cue (of play whatever) drukken om de platen tegelijk lopend te krijgen. Jij niet, aangezien je quantize en snap aan hebt staan. Aangezien ik dat niet gebruik komt het dus aan op mijn timing. Daarbij staan mijn beatgrids voor sets _altijd_ goed, maar wil niet zeggen dat ik het fijn vind om quantize en snap te gebruiken.

Krijg de indruk dat jij wat meer jezelf vastgrijpt aan de opties van Traktor dan ik. Dat Traktor leuke opties heeft klopt, maar wil niet zeggen dat iedereen ze even fijn vindt/moet vinden.

En dus voor de duidelijkheid, ik vind snap en quantize uberhaupt kut werken, ook al staan me beatgrids goed. Vind het gewoon niet fijn dat een programma even voor mij gaat bepalen waar hij moet snappen. Dat snappen doe ik zelf wel doormiddel van timing en pitch bending.

edit; je wilt geen discussie, maar je vraagt er wel een beetje om ;)

[ Voor 19% gewijzigd door kaos001 op 11-05-2011 13:31 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Okay, in dat geval heb je inderdaad gelijk. Maar wat ik me dan weer afvraag: als je dan sync hebt aanstaan, dan werkt het helemaal kut omdat je phase meter helemaal overhoop ligt. Echt goed cue'en kan dan ook niet.

Dan heeft het dus überhaupt geen zin om een beatgrid te gebruiken.

En waarom vind je snap en quantize kut werken dan? Aangezien je het over beatgrids hebt, ga ik er vanuit dat je ook sync gebruikt? Naast het probleem wat ik hierboven beschrijf is het toch relaxed dat je midden in de track kan klikken en dat hij gelijk perfect op de beat staat? Of dat je door de master track kan scrollen zonder dat je dit werkelijk hoort?

Dan draai ik inderdaad waarschijnlijk compleet anders dan jij, zoals je al zegt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Laat ik het zo zeggen :

Tracks die ongeveer dezelfde bpm hebben sync ik. Ik bepaald dan zelf wanneer ik ze erin wil laten lopen. Zonder snap dus, omdat ik dan de controle verlies voor mijn gevoel. Het is gewoon een kwestie van niet dingen uit handen willen geven.

Tracks die uit elkaar liggen qua bpm sync ik niet. Daar doe ik dan ook niets mee en mix ik met de franse slag een beetje in elkaar.
Jij werkt waarschijnlijk met sync en snap tegelijk aan. Jij vindt het lekker werken, no probs. Ik niet :)

Als je house/dance/techno/minimal draait kan ik me voorstellen dat je snap gebruikt.
Ik draai hoofdzakelijk drum and bass en dubstep. Bpm's willen wel eens vreselijk uit elkaar liggen, of het wil ook wel es voorkomen dat platen totaal niet samen klinken. Dan wil ik graag zelf bepalen in welk gedeelte van de track ik ze erin gooi.

Soms draai ik voor de lol ook wel eens minimal/house. Maar dan nog zonder snap, vind het ook wel leuk om handmatig te pitch benden.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 13:38

-_D_-

Polsbandje

kaos- schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:40:
Laat ik het zo zeggen :

Tracks die ongeveer dezelfde bpm hebben sync ik. Ik bepaald dan zelf wanneer ik ze erin wil laten lopen.
Euhm... Snap zorgt er toch alleen maar voor dat het goed op de maat erin wordt gezet? Je kan dan nog steeds bepalen wanneer je dat doet. Het corrigeert toch alleen je timing zodat het op de beat gaat?

Of wil je dingen off beat mixen?

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
-_D_- schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:46:
[...]

Euhm... Snap zorgt er toch alleen maar voor dat ze goed on de maat erin worden gezet? Je kan dan nog steeds bepalen wanneer je dat doet. Het corrigeert toch alleen je timing zodat het op de beat gaat?

Of wil je dingen off beat mixen?
Daar zorgt snap inderdaad voor. Maar wat ik al zei, ik wil dat niet uit handen geven. Vind het leuk om te pitch benden. Zelfde als rijden in een automaat, geen hol aan.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

kaos- schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:49:
Daar zorgt snap inderdaad voor. Maar wat ik al zei, ik wil dat niet uit handen geven. Vind het leuk om te pitch benden. Zelfde als rijden in een automaat, geen hol aan.
Dat je het voor de lol uitzet omdat je zelf wil corrigeren dat snap ik, maar dat heeft dan niets te maken met dat je zelf wil bepalen wanneer je iets erin gooit, want dat corrigeer je later toch weer.

Het heeft ook niet zoveel met "lekker werken" te maken of "dingen uit handen geven". Als je dat zegt impliceer je dat je het zelf beter kan dan dat snap het zou doen, maar als je beatgrids kloppen is dat gewoon niet waar.

Maar dat je het liever zelf wil corrigeren omdat je het anders saai vindt, dat snap ik wel.

[ Voor 25% gewijzigd door -_D_- op 11-05-2011 13:53 ]

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
-_D_- schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:51:
[...]

Dat je het voor de lol uitzet omdat je zelf wil corrigeren dat snap ik, maar dat heeft dan niets te maken met dat je zelf wil bepalen wanneer je iets erin gooit, want dat corrigeer je later toch weer.
Die zin was idd verkeerd geformuleerd. Je snapt in ieder geval wat ik bedoel ;)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

kaos- schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:53:
Die zin was idd verkeerd geformuleerd. Je snapt in ieder geval wat ik bedoel ;)
Nu wel, maar net zoals met het mixen van off beat snares, en dat je dan ineens onbewust op de 1e of 3e tel zou mixen, vind ik dat je het af en toe een beetje gek verwoordt ;)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
-_D_- schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:57:
[...]

Nu wel, maar net zoals met het mixen van off beat snares, en dat je dan ineens onbewust op de 1e of 3e tel zou mixen, vind ik dat je het af en toe een beetje gek verwoordt ;)
Misschien doe ik bepaalde dingen wel heel anders dan anderen. Dus kan het soms lastig zijn om uit te leggen wat er in je hoofd zit. Uiteindelijk gaat het erom wat men door de speakers hoort. Is dat oke, dan maakt het niets uit hoe dat tot stand komt imo :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

kaos- schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:01:
Misschien doe ik bepaalde dingen wel heel anders dan anderen. Dus kan het soms lastig zijn om uit te leggen wat er in je hoofd zit. Uiteindelijk gaat het erom wat men door de speakers hoort. Is dat oke, dan maakt het niets uit hoe dat tot stand komt imo :)
Wat jij doet moet je zelf weten, maar zeg dan niet tegen mij dat ik onbewust iets anders doe dan ik hier opschrijf :P

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
-_D_- schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:17:
[...]

Wat jij doet moet je zelf weten, maar zeg dan niet tegen mij dat ik onbewust iets anders doe dan ik hier opschrijf :P
Zo zwaar moet je het nu ook weer niet opnemen. Als je beetje tussen de regels doorleest kom je er wel achter dat IK het dan onbewust ga doen. Voel me echt de boeman hier, terwijl dat totaal niet de bedoeling is.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
:@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 08:36:
[...]

met een Atari ST uit de jaren 80 midi sequencen zorgt ook voor stabiele BPM hoor. Ik denk dat Chiron refereert naar dat je bv een track hebt van 140 BPM en die moet pitchen met een plaat van 138BPM je dan op 98.571428571428571428571428571429% van het tempo zit. Geen enkele digitale pitchcontroller is zo nauwkeurig en analoog moet je werkelijk geluk hebben dat je zo exact op de pitch zou kunnen zitten, Hij heeft met dagelijks gebruik dan ook gelijk, platen van verschillend tempo zijn praktisch niet 100% gelijk te krijgen.

De 0.8% regel is mij compleet onbekend, misschien dat je er wat meer over kan vertellen.
Ja ok, op die manier. Bij house (tussen de 120-130 BPM) wordt als regel gebruikt dat er bij een plaat die 1 bpm sneller is, je pitch 0.8% hoger moet staan. Natuurlijk is dit lang niet altijd waar, vooral als beginners zijnde is het handig om dit principe in het hoofd te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Ik denk dat het intuitiever en sneller is om dan gewoon op je gehoor en gevoel te leren mixen, in plaats van die vage rekenregels te proberen hanteren en constant aan het cijferen te slaan. Als je een dj set doet voor publiek zijn er wel andere (imho belangrijkere) dingen waar je je hoofd bij moet houden dan getalletjes, zoals het aanvoelen van het publiek, het bepalen van je trackkeuze, en daarmee het 'zetten' van de sfeer. De kunst van het pitchen an sich is slechts een onderdeeltje van het geheel (die je wel moet beheersen uiteraard, net als autorijden voordat je voor het eerst de openbare weg op draait). Bot gezegd> Het publiek zal het namelijk verder worst wezen of je tot op de 0,0ste bpm je beats strak hebt doorgerekend.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik haal ff een oude gezegde uit de stal:

Een slechte overgang duurt max 30 seconden, een slecht nummer wel 7 :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
-_D_- schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:34:
Beatmatchen in het kort;
- Start de plaat die je in gaat mixen in op de eerste tel van 16 of 32 tellen.
- Houd 1 hand bij de platter/jog en 1 hand bij de pitchfader.
- Luister goed of de plaat die je inmixt sneller of langzamer is dan de plaat die draait.
- Corrigeer vervolgens met je linkerhand de platter/jog (sneller of langzamer dus) zodat de beats weer gelijk lopen, en stel tegelijkertijd de pitchfader bij zodat je het grootste verschil in tempo elimineert.
- Blijf nu luisteren om te kijken of de platen nu wel gelijk lopen, en voor hoe lang; want als ze 10 seconden gelijk lopen maar daarna alweer scheef gaan dan is het verschil in tempo te groot voor een behoorlijke mix. Het is belangrijk dat je de platen eerst met de platter/jog gelijk legt, en dan pas gaat luisteren en eventueel de pitchfader bij gaat stellen. Want twee platen kunnen hetzelfde tempo hebben en toch scheef lopen omdat de eerste tellen niet "op elkaar" liggen.
Zo leer ik het nu ook. Ik merk dat ik de twee nummers al aardig kan onderscheiden. Voor de grap heb ik wel eens bij mijn koptelefoon deck A links gezet en deck B rechts. Elk oor een track. Goede oefening :)

Nog dingen om te verbeteren:
- Ik draai het liefst gabber. Er zit heel veel tempoverschil in, van 145 tot 210, maar het meeste ligt tussen de 170 en 190. Wanneer ik meer dan 3% moet pitchen merk ik dat ik moeite heb met precisie. (Bij een nummer van 180 bpm is 3% zo'n 5 bpm verschil.)
- Met een cue of play knop kan ik een nummer er in gooien op het moment dat ik hem ook wil laten horen. Met platen is dit nog lastig en moet ik hem al eerder starten. Is even een omschakeling.
- Als ik house en techno draai merk ik dat de drums er t.o.v. gabber er veel minder goed uitkomen. Gabber begint vaak met enkel de drums waardoor ik dat makkelijker vind.
-_D_- schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:57:
[...]

Het is de meest betrouwbare techniek inderdaad, maar ik zag het pas iemand doen toen ik al kon beatmatchen dus tsja om dan over te stappen ;) Zag het een paar jaar geleden ook nog voorbij komen op een tutorial van Ellaskins geloof ik, die beatmatcht ook alleen maar op die manier.

[...]
Ik vind het als beginner wel lastiger. Je moet zorgen dat de volgende plaat gelijk loopt door goed te timen én dezelfde snelheid. Met de platter kun je de timing aanpassen en met de fader de snelheid. Dat kost op het begin nog meer tijd om die twee dingen met de pitchfader te doen.

Ik mix trouwens door op de hoge tonen te focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
c-c-c-c-combobreaker!

Ik ben weer live op www.onlineclubber.com met lekker diep spul :). Tune in en zeg ff hoi in de chatroom, is gezellig!

edit: en ik ben van plan m'n nieuwe track te draaien, dus zou het leuk vinden als er wat mensen zijn om een reactie te geven er op :)

[ Voor 32% gewijzigd door Florinsz op 11-05-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:48

Tijn96

In speed we trust

Ik werk nu ff op onze vaste pc.
Mijn latency is gemiddeld 1 sec.
En ik ben druk bezig om puur op gehoor te mixen, het resulteert in best lekkere mixes en minder stress op de een of andere manier.

Ben druk bezig om een tracklist te maken en dan straks een mooie mix te posten.

Iemand anders ook nog leuke projectjes staan? Of festivals want dat seizoen is nu ook druk bezig.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een latency van gemiddeld 1 sec is toch 1000ms latency? (Correct me if i'm wrong)
Maar zowiezo, een 1 sec lag tussen het actueel indrukken van een knopje en dat het daadwerkelijk iets doet op de PC is veels te veel. Dan zou pas 2 beats later (met een 120 bpm track) er ook daadwerkelijk iets gebeuren.
Tijn96 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:41:
Iemand anders ook nog leuke projectjes staan? Of festivals want dat seizoen is nu ook druk bezig.
Zelf bezig met een promo mix, heb nu een best nette tracklijst in elkaar staan denk ik zo. Van het weekend ga ik hem even mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

O sorry typ foutje ik bedoelde 1 ms :p

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe dat scheelt nogal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:20
Ik ben aan het verhuizen en daar gaat even al m'n geld en tijd aan op. Hopelijk volgende maand weer een zwikje vinyl bestellen en weer eens een setje opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolas ik laatst al heb gemeld wil ik een DJ worden.
Nu heb ik op het internet eens flinken lopen rondneuzen wat het DJ zijn nou eigenlijk inhoudt.

Ik ben nu op zoek naar een goede DJ set van het merk reloop, heeft er iemand nog suggesties?
Als ik een set wil kopen, kan ik dit dan ook op marktplaats doen of is het aan te raden dit altijd nieuw te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:05:
Nu heb ik op het internet eens flinken lopen rondneuzen wat het DJ zijn nou eigenlijk inhoudt.

Ik ben nu op zoek naar een goede DJ set van het merk reloop, heeft er iemand nog suggesties?
Als ik een set wil kopen, kan ik dit dan ook op marktplaats doen of is het aan te raden dit altijd nieuw te kopen.
Waarom wil je perse iets van het merk Reloop? Ik zou eerder op zoek gaan naar iets wat je echt nodig denkt te hebben. Daaruit verschillende merken naast elkaar leggen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984

Hoe gaat zoiets? Je wordt op een dag wakker en denkt: goh, laat ik eens DJ worden, ook al heb ik geen flauw benul van wat het precies inhoudt.

Heb je er überhaupt affiniteit mee?? De meeste mensen die draaien zijn "aangestoken" door vrienden of bekenden die ook draaien, of door het veelvuldig bezoeken van feesten.

Als je er dan al affiniteit mee hebt, dan zou je toch moeten weten welke kant je op wilt. Aan de hand van de stijl die je wilt gaan draaien (heb je eigenlijk al muziek, en weet je hoe de muziek werkt??) kun je vaak al een beslissing nemen over met wat- en hoe je wilt gaan draaien.

Als ik zo zie wat voor vragen jij stelt, heb ik er een hard hoofd in of het ooit iets gaat worden met je. No offense verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:11:
[...]

Waarom wil je perse iets van het merk Reloop? Ik zou eerder op zoek gaan naar iets wat je echt nodig denkt te hebben. Daaruit verschillende merken naast elkaar leggen.
Ik heb de afgelopen dagen veel op het internet rondgezocht, en ik weet wel wat ik nodig ga hebben.
Dat is namelijk:

- een koptelefoon
- DJ mixer
- 2 CD spelers met USB ingangen.
- 2 monitoren

Het liefst zou ik dit in één pakket willen kopen, maar ik denk dat dat niet gaat lukken.

Ik wil dit van het merk reloop omdat dit mij een goed alternatief lijkt voor Pioneer / Denon.
De prijs/kwaliteit verhouding waarover ik op het internet heb gelezen lijkt mij erg goed.

Eerst wou ik voor Behringer gaan vanwege de prijs, maar nadat ik daar een aantal slechte reacties over heb gehoord denk ik dat dit merk afvalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Qua merken kan ik wel wat gaan rondgooien, maar je zult toch echt zelf moeten kijken/voelen/horen wat voor jou het leukst werkt :)

Behringer is zo slecht nog niet hoor. Heb verschillende monitoren gehoord en ze zijn soms wat gekleurd, maar als ze puur voor mixen bedoeld zijn kan je er prima mee uit te voeten voor relatief weinig geld.

Lees ook dat je met USB ingangen wilt gaan werken. Waarom eigenlijk ? Als je mp3's wilt gaan draaien kan je beter op zoek gaan naar een goede midi-controller in combinatie met software (Traktor, Virtual DJ, etc)
Ben je een stuk goedkoper uit en heb je naar mijn mening een berg meer opties met betrekking tot cue's, effecten, loops, etc.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd

ik weet niet precies wat je bedoelt met "setje". worden het CD spelers, draaitafels of controllers?

Reloop is doorgaans behoorlijk ok.

ik zou zeggen kijk hier bijvoorbeeld even rond: http://www.bax-shop.nl/co...ekijk-alle-producten.html

orienteer je een beetje rond en geef iets duidelijker aan wat voor systeem je wilt gebruiken, dan kunnen wij gerichter aan je aangeven of wij er ervaringen mee hebben.

edit, ok je had het al verduidelijkt. volgens mij kun je inderdaad het beste gaan voor een Reloop, Numark, Stanton CDJ. Allemaal gevestigde merken met een goed alternatief voor in het budget segment. Je hebt ook budgetmerken als American Audio, DJtech e.d., maar ik durf daar niet van te zeggen of dat ok is.

Voor een mixer of monitor kan je best goed Behringer gebruiken verder. Er is een hardnekkige negatieve smaak voor behringer ontstaan aan het eind van de jaren 80 omdat ze op studiomengtafels de faders gedeeld over 1 bus kwakten. Kenners hebben dan toendertijd afgekeurd en 20 jaar later lopen noobs nog steeds dat verhaaltje van de kenners na te roepen. Het is geen hi-end, maar het bied altijd ongelovelijk veel waar voor je geld.

Zo heb ik in de beginfase van mijn produceerhobby veel Behringer spul gekocht wat nog steeds prima zijn dienst doet in de studio.

ik had al vaker wat tips over monitoren gepost: vlaaing peerd in "How to become a Producer Deel II"

[ Voor 35% gewijzigd door vlaaing peerd op 12-05-2011 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Steven Veeneman> en wat is nu jouw beeld van "het DJ zijn"? Aangezien je op een dag bedacht 'ik ga dj worden', maar nog niet wist wat het precies inhield. Daar ben ik wel benieuwd naar :)

In je lijstje ontbreekt nog '-muziek', of heb je die al? :)

Voor thuis is Reloop/Behringer prima spul. Reloop past in het rijtje bij Gemini, American Audio e.d. Dat zou ik afraden om 2e hands te kopen, tenzij je er echt heel voordelig aan kan komen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:52:
Ik denk dat het intuitiever en sneller is om dan gewoon op je gehoor en gevoel te leren mixen, in plaats van die vage rekenregels te proberen hanteren en constant aan het cijferen te slaan. Als je een dj set doet voor publiek zijn er wel andere (imho belangrijkere) dingen waar je je hoofd bij moet houden dan getalletjes, zoals het aanvoelen van het publiek, het bepalen van je trackkeuze, en daarmee het 'zetten' van de sfeer. De kunst van het pitchen an sich is slechts een onderdeeltje van het geheel (die je wel moet beheersen uiteraard, net als autorijden voordat je voor het eerst de openbare weg op draait). Bot gezegd> Het publiek zal het namelijk verder worst wezen of je tot op de 0,0ste bpm je beats strak hebt doorgerekend.
Je begrijpt niet wat ik bedoel. Ik heb het over een steuntje in de rug waar je op kan vertrouwen als je er niet uitkomt als beginnende dj zijnde. Ik weet ook niet precies hoe jij bent begonnen, maar tijdens mijn eerste gigs draaide ik nog niet voor uitverkochte zalen en/of als headliner. Natuurlijk is het zetten van een sfeer etc belangrijk, maar dat is toch een brug te ver tijdens je eerste optredens (heeft te maken met oa ervaring).
Chiron schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:49:
Voor thuis is Reloop/Behringer prima spul. Reloop past in het rijtje bij Gemini, American Audio e.d. Dat zou ik afraden om 2e hands te kopen, tenzij je er echt heel voordelig aan kan komen.
Eens, tweedehands kun je wel een OEM-merk aanschaffen, echter moet je ze wel gaan testen. De geschiedenis etc van de apparatuur te weten is ook belangrijk (dus; waar gebruikt; leeftijd; etc).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:24:
[...]

Eens, tweedehands kun je wel een OEM-merk aanschaffen, echter moet je ze wel gaan testen. De geschiedenis etc van de apparatuur te weten is ook belangrijk (dus; waar gebruikt; leeftijd; etc).
Ik ga dus voor het spul van Reloop, en ik weet nu dus wel zeker dat ik dit gewoon nieuw ga kopen.
Koop ik toch iets via marktplaats, dan ga ik het eerst zorgvuldig testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:29:
[...]

Ik ga dus voor het spul van Reloop, en ik weet nu dus wel zeker dat ik dit gewoon nieuw ga kopen.
Koop ik toch iets via marktplaats, dan ga ik het eerst zorgvuldig testen.
*Is nog steeds zeer benieuwd naar het antwoord op z'n vraag*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen hoe timecode precies werkt? Linkje in de topicstart doet het niet meer. Plus als ik er op google krijg ik alleen resultaten over problemen ermee etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Volgens mij leest ie alleen wat ie wil lezen en de rest interessert hem niet echt volgens mij.

Ik was altijd gefascineerd door het dj'en en ik hield enorm van muziek en toen ben ik rond gaan kijken, nou niet om over mezelf op te scheppen.
@ steven veeneman:
maar we willen graag weten wat je motief is om dit tw willen en of je je eral in verdiept hebt etc.
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:13:
Kan iemand mij uitleggen hoe timecode precies werkt? Linkje in de topicstart doet het niet meer. Plus als ik er op google krijg ik alleen resultaten over problemen ermee etc.
Correct me if im wrong, maar volgens mij moet je een mixer hebben met een USB uitgang die verbi tje met je pc en in je cd spelers stop je de timecode cd en dan werkt het meteen of je moet iets instellen in traktor. Zeker weten doe ik het niet maar volgens mij zo ongeveer :)

[ Voor 44% gewijzigd door Tijn96 op 12-05-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Google -> what is timecode -> eerste hit: http://www.itg.uiuc.edu/help/timecode/

Beetje meer moeite mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Tijdcode is gekoppeld aan Traktor of Serato door middel van vinyl of cd's. Er speelt een bepaalde frequentie af die Traktor begrijpt en dus weet waar jij zit met je naald/laser.
Als je je faders laag hebt staan en je plaat speelt, dan hoor je ook een piep. Die piep is dus de frequentie.

Mixer met USB is niet nodig.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:27:
[...]

Google -> what is timecode -> eerste hit: http://www.itg.uiuc.edu/help/timecode/

Beetje meer moeite mag.
Ik bedoelde ook meer ivm met djen. Dit gaat meer over de technologie en hoe het werkt. Toch bedankt, was ook zeer interresant om te lezen.

Maar als ik het goed begrijp kaoss, maak je dan eigenlijk een soort van midi controller van je cd speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:00:
[...]

Maar als ik het goed begrijp kaoss, maak je dan eigenlijk een soort van midi controller van je cd speler?
Zo kan je het inderdaad zien. Het gaat dan wel puur om het jog- en pitch gedeelte. Tenminste bij vinyl dan. CD's heb ik geen ervaring mee in combinatie met tijdcode. Waarschijnlijk kan je dan wel play/cue etc mappen aan Traktor

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijn96 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:15:
Volgens mij leest ie alleen wat ie wil lezen en de rest interessert hem niet echt volgens mij.

Ik was altijd gefascineerd door het dj'en en ik hield enorm van muziek en toen ben ik rond gaan kijken, nou niet om over mezelf op te scheppen.
@ steven veeneman:
maar we willen graag weten wat je motief is om dit tw willen en of je je eral in verdiept hebt etc.
Ik luister altijd al graag naar House en Dance muziek, maar toen ik laatst een filmpje op youtube zag waarbij iemand allemaal tutorials gaf om verschillende DJ technieken onder de knie te krijgen dacht ik: "Dit is wat ik zoek."
Het sprak mij gelijk aan, en daarom ben ik er de laatste paar dagen erg mee bezig.

Weet er iemand of de Behringer DJX-750 een fatsoenlijke mixer is om mee te beginnen?
Ik had al gelezen dat de faders niet linear werken?

EDIT: Ik heb de Gemini PS-828EFX DSP op het internet gespot voor een bedrag van rond de €200,- euro.
Dit lijkt mij ook wel een goede mixer om mee te beginnen.
Heeft er iemand enige ervaring met deze mixer?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:46:
[...]

Ik luister altijd al graag naar House en Dance muziek, maar toen ik laatst een filmpje op youtube zag waarbij iemand allemaal tutorials gaf om verschillende DJ technieken onder de knie te krijgen dacht ik: "Dit is wat ik zoek."
Het sprak mij gelijk aan, en daarom ben ik er de laatste paar dagen erg mee bezig.

Weet er iemand of de Behringer DJX-750 een fatsoenlijke mixer is om mee te beginnen?

EDIT: Ik heb de Gemini PS-828EFX DSP op het internet gespot voor een bedrag van rond de €200,- euro.
Ik zou zeggen : begin zo goedkoop mogelijk of ga voor 2e hands. Of zoek een vriend(in) met een setje thuis en ga er mee spelen. Mixertjes heb je al voor 50 euro, draaitafels rond de 100 euro 2e hands (??) . Of beltdrive, daarmee kun je prima het beatmatchen onder de knie krijgen, scratchen moet je dan laten voor wat het is :) Vinyl ben je ernstig veel geld kwijt, dus vandaar heb je timecoded systemen, dus misschien kun je nog op zoek gaan naar een ouderwetse final scratch versie (Ik heb er nog 1 in de kast liggen ergens, kopen ? :) ) - grapje . Goedkope cd spelers zijn naar mijn ervaring behoorlijk ruk. marktplaats !

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:46:
[...]

hier 27 nederlandse recencies onderin de pagina: http://www.bax-shop.nl/dj...ct-details.html?showall=1

effecten en bpm meter zijn blijkbaar een beetje flimsy en hij lijkt me niet geschikt voor battlen (heb je voor house denk ik ook niet nodig), maar het bied ontzettend veel functie voor het geld.
Zelf wel eens mee gemixt, prima ding. Als je effecten belangrijk vind is deze vermoedelijk beter dan de Behringer.
Overweeg of je wel 4 kanaals nodig hebt, gezien je aangaf met 2CDJ's te willen werken. Kan je je geld wellicht aan wat anders besteden.

Beide hebben veel overeenkomsten met de DJM's van Pioneer die vaak in de clubs staan opgesteld, op zich wel handig als je er ooit achter gaat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:24:
[...]

Je begrijpt niet wat ik bedoel. Ik heb het over een steuntje in de rug waar je op kan vertrouwen als je er niet uitkomt als beginnende dj zijnde. Ik weet ook niet precies hoe jij bent begonnen, maar tijdens mijn eerste gigs draaide ik nog niet voor uitverkochte zalen en/of als headliner. Natuurlijk is het zetten van een sfeer etc belangrijk, maar dat is toch een brug te ver tijdens je eerste optredens (heeft te maken met oa ervaring).
No offense, maar als je niet een uur lang (relatief) naadloos kan mixen (als je house draait of iets in die richting, tenminste), zou ik me niet eens buiten de deur wagen. Zeker als je ook mee gaat doen aan dj contests val je dan heel snel door de mand, want al je concurrenten kunnen het allemaal _wel_. (En anders ben jij degene die er met de winst vandoor gaat). Zie het als autorijden, als je nog moet nadenken hoe je een auto van zn 1 naar zn 2 krijgt, zou ik me ook niet op de openbare weg vertonen.
Kwestie van 'je shit op orde hebben'.

Als je het naadloos beatmatchen niet beheerst, en daardoor het 'sfeerbeheer' uit het oog verliest omdat je nog steeds teveel bezig bent met het pitchen denk ik dat je ook niet snel weer gevraagd wordt. Jij bent de dj, dus jij bepaalt (voor het grootste gedeelte) de sfeer in de zaal.
Dan heb ik het wel over muziek draaien die echt 'jouw ding' is, zoals house, drum 'n bass, trance e.d. Als je allround/top40 draait hoef je niet eens te kunnen beatmatchen. Het op het juiste moment in kunnen starten van een plaat, en aanvoelen hoe het publiek reageert op je muziek is dan belangrijker. Wat moeilijker is dan het lijkt.

En beatmatchen is tegenwoordig geen kunst meer, zeker niet met de komst van BPM tellers en dingen als Traktor beatgrids en Ableton.

Ik snap dat dit een techforum is, maar het 'dj'en' bevat zoveel meer facetten dan alleen het kunnen beatmatchen.
Maak opnames van je mixen van 30-60 minuten, en beluister ze ook om erachter te komen waar je verbeterpunten liggen. Als je je mix luistert zonder dat je zelf aan het mixen bent luister je namelijk met hele andere oren naar je muziek/mix. Als je je mix goed genoeg vind laat er dan een aan vrienden/bekenden horen, maar hecht ook weer niet teveel waarde aan hun oordeel, omdat ze 9 van de 10 keer 'wow geweldig' roepen omdat het je vrienden zijn.
Pas als je echt echt 100% helemaal tevreden bent over je mix en achter je 'sound' staat, drop hem dan als demo bij organisaties/disco's/dj contests. En het is niet het einde van de wereld als ie finaal afgefakkeld wordt, of als je niet wordt uitgenodigd. Probeer erachter te komen waarom, en verbeter die dingen. Zorg ervoor dat je alles op alles zet om die perfectie te halen.

Dat zijn punten waarop je je kan onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik ben op zoek naar een setje monitoren, en een kennis van me (een echte audiofiel) heeft me onderstaande speakers aangeboden. Het is voor in een kleine ruimte. Iemand ervaring met deze dingen?

http://www.tonecontrol.nl...hringer/behringer-b2031a/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Ben deze hele week al bezig met een mix van +-45 min en heb gister iets in elkaar gezet waar ik echt tevreden over ben.
vandaag nog even editen denk ik en dan op soundcloud.
een tracklist heb ik niet, die komt wel bij de volgende mix want daar wil ik echt eerst nummers zoek etc.

@bram1984
Ik heb ze wel eens in de winkel gehoord, vind ze zelf erg netjes klinken. Denk dat je er genoeg plezier aan gaat beleven. De bass gaat ook laag genoeg om hem te horen, maar natuurlijk niet zo laag of nadrukkelijk als in de club, maar dat zul je wel al weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Jij draait toch met Traktor/VDJ? Hoe kun je dan geen tracklist hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 10:16
Tijn96 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:01:
De bass gaat ook laag genoeg om hem te horen
Deze vind ik leuk :).

@Bram, ze worden veel als monitors gebruikt, er komt een aardige bak geluid uit en ze klinken vrij neutraal, ik vind ze ietsiepietsie aangedikt kwa bas maar dat mag de pret niet drukken. Je doet er zeker een goede koop aan.

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:40:
[...]

hier 27 nederlandse recencies onderin de pagina: http://www.bax-shop.nl/dj...ct-details.html?showall=1

effecten en bpm meter zijn blijkbaar een beetje flimsy en hij lijkt me niet geschikt voor battlen (heb je voor house denk ik ook niet nodig), maar het bied ontzettend veel functie voor het geld.

[...]

Zelf wel eens mee gemixt, prima ding. Als je effecten belangrijk vind is deze vermoedelijk beter dan de Behringer.
Overweeg of je wel 4 kanaals nodig hebt, gezien je aangaf met 2CDJ's te willen werken. Kan je je geld wellicht aan wat anders besteden.

Beide hebben veel overeenkomsten met de DJM's van Pioneer die vaak in de clubs staan opgesteld, op zich wel handig als je er ooit achter gaat staan.
Behringer gaat het voor mij waarschijnlijk niet worden.
Ik denk inderdaad dat ik geen 4 kanaals mixer nodig heb, omdat ik met 2 CDJ's wil gaan werken.

Zou een 3 kanaals mixer goed zijn? Of moet ik gewoon voor een 2 kanaals mixer gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

bram1984 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:52:
Ik ben op zoek naar een setje monitoren, en een kennis van me (een echte audiofiel) heeft me onderstaande speakers aangeboden. Het is voor in een kleine ruimte. Iemand ervaring met deze dingen?

Voor monitor speakers geldt : test ze in een winkel . Bij feedback hebben ze veel monitors naast elkaar staan. misschien wel een winkel bij je in de buurt. Daarnaast zijn monitors echt een persoonlijke keuze. Ik vind die behringers veel te schel klinken, maar dat is persoonlijk . Alesis zijn wel fijn, maar die vond ik toendertijds een beetje duur. Ik heb zelf de krk rp6 thuis staan, die vond ik echt het lekkerst klinken voor minimal / techno & deephouse. Ze gaan prima laag (m'n buurvrouw klaagt dus dan zit t goed), en klinkt vrij neutraal (met de nadruk op laag) . En gele conussen staan natuurlijk ook gewoon vet :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Okay thanks.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:36:
[...]

Behringer gaat het voor mij waarschijnlijk niet worden.
Ik denk inderdaad dat ik geen 4 kanaals mixer nodig heb, omdat ik met 2 CDJ's wil gaan werken.

Zou een 3 kanaals mixer goed zijn? Of moet ik gewoon voor een 2 kanaals mixer gaan?
Nee, een 2 kanaals mixer heeft veel beter geluid, *zucht*. 8)7

Het ligt er maar net aan of je 3 kanalen nodig hebt hè.

[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 13-05-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
bram1984 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:52:

Ja. Deze zijn goed, in een vergelijkbare test heeft deze een vlakkere freq. response dan de erg populaire KRK RP6's, erg eerlijk geluid dus. Nearfields zijn goed geschikt voor kleine ruimtes, het is afwegen tussen de grote van de driver (te klein geeft weinig bass, te groot gaat je kamer van rommelen).

nogmaals even de link naar mijn monitor luisterervaringen: vlaaing peerd in "How to become a Producer Deel II"

nog even uitgelegd waarom goede monitorspeakers NIET altijd vet horen te klinken:
http://www.soundonsound.c...8/articles/yamahans10.htm

Helaas kopen veel mensen de speakers wel omdat ze juist "zo vet in de bas" oid klinken, in dat geval zou geld aan hifi speakers uitgeven beter zijn. Want wat krijg je als je afmixt op speakers met veel bas? Juist, een mix waar de bas totaal niet gebalanceerd is.

Voor je prijs zou je ook de Yamaha HS50M of Alesis MKII passive kunnen nemen. Zelfs in de grootste hi-end studio's vind je die terug, ondanks de budget prijs.

Edit:
Ik moet er wel bij vermelden dat voor DJ-en een vlakke repsons minder belangrijk is dan bij producen. Zeker als je je tracks gewoon "plat" afspeelt (dus als de plaat solo loopt, alle EQ op het midden).

[ Voor 6% gewijzigd door vlaaing peerd op 13-05-2011 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit een fatsoenlijke set om mee te beginnen?

Numark NDX400 - (2x)
Numark M6 - (1x)

Het lijkt mij wel een fijne beginnersset, maar wat vinden jullie hier van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem zelf ook, vind het echt lekker werken. Zeker dat je via de mixer gewoon plug en play kan recorden. Je kan ook overwegen die set 2e hands te halen omdat die CDJ's en meestal ook die mixer wel veel op marktplaats staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:49:
Ik heb hem zelf ook, vind het echt lekker werken. Zeker dat je via de mixer gewoon plug en play kan recorden. Je kan ook overwegen die set 2e hands te halen omdat die CDJ's en meestal ook die mixer wel veel op marktplaats staat.
Ik zie er niet veel advertenties van op marktplaats.
Maar ik zal nog even verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:42:
Is dit een fatsoenlijke set om mee te beginnen?

Numark NDX400 - (2x)
Numark M6 - (1x)

Het lijkt mij wel een fijne beginnersset, maar wat vinden jullie hier van?
Het kan allemaal, over het algemeen zijn er goede ervaringen met Numark en deze bouwt over het algemeen geen crap.

Probleem met CDJ's zijn dat je na een jaar je wil opten voor eentje die nauwkeuriger pitcht, deze gaat tot 2 achter de komma, de hi-ends tot 3 en is dus 10x zo nauwkeurig. Als je later toch betere gaat kopen is misschien en Midi Controller een betere optie, voor de prijs van 2 van die Numarks heb je wel een achterlijk vette controller in handen (+ de nauwkeurigheid van de hi-end CDJ).

Verdwaal verder niet in de hoeveelheid aangeboden gear, anders heb je over een half jaar nog steeds geen plaatje opgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:51:
[...]

Ik zie er niet veel advertenties van op marktplaats.
Maar ik zal nog even verder zoeken.
Ik zie het ja, staat er nu maar 1 set op. Terwijl toen ik mijn set kocht er echt iets van 20 opstonden ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:52:
[...]

Het kan allemaal, over het algemeen zijn er goede ervaringen met Numark en deze bouwt over het algemeen geen crap.

Probleem met CDJ's zijn dat je na een jaar je wil opten voor eentje die nauwkeuriger pitcht, deze gaat tot 2 achter de komma, de hi-ends tot 3 en is dus 10x zo nauwkeurig. Als je later toch betere gaat kopen is misschien en Midi Controller een betere optie, voor de prijs van 2 van die Numarks heb je wel een achterlijk vette controller in handen (+ de nauwkeurigheid van de hi-end CDJ).

Verdwaal verder niet in de hoeveelheid aangeboden gear, anders heb je over een half jaar nog steeds geen plaatje opgelegd.
Ik heb nu al zoveel DJ gear op het internet gezien dat ik er al helemaal gek van word...
Het aanbod is zo groot, ik kan gewoon geen keuze maken.

Een midi controller is misschien wel een goed idee om mee te beginnen, maar ik denk dat je dan niet het echte DJ gevoel heb zeg maar.
Ik wil niet met zo'n controller achter mijn laptop gaan zitten om muziek te mixen.
Maarja, mijn budget laat het niet toe om gelijk een Pioneer set te kopen, helaas.

Ik heb hele goede mixers van Reloop gezien, en ik denk dat dit merk nog net iets beter is dan Numark.
Daarom blijf ik toch voor Reloop gaan, en dan zal ik toch eens kijken naar een MIDI controller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is wel dat Reloop toch wel duurder is, en anders zit je zometeen mischien met een DJ set terwijl je toch niet zo leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:06:
Probleem is wel dat Reloop toch wel duurder is, en anders zit je zometeen mischien met een DJ set terwijl je toch niet zo leuk vindt.
Dan kun je hem nog altijd verkopen via marktplaats? :*)

EDIT: YouTube: NUMARK NDX 800

Deze knul beweert dat de Numark NDX800 beter is dan de Pioneer CDJ-400.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:59:
[...]

Ik heb nu al zoveel DJ gear op het internet gezien dat ik er al helemaal gek van word...
Het aanbod is zo groot, ik kan gewoon geen keuze maken.
begrijpelijk, er is gewoon teveel meuk.
Een midi controller is misschien wel een goed idee om mee te beginnen, maar ik denk dat je dan niet het echte DJ gevoel heb zeg maar.
Ik wil niet met zo'n controller achter mijn laptop gaan zitten om muziek te mixen.
Maarja, mijn budget laat het niet toe om gelijk een Pioneer set te kopen, helaas.
Feitelijk is er geen verschil in ervaring als je eentje koopt met dezelfde soort platters, het enige verschil is feitelijk dat je op knopje drukt ipv de CD in de lade te schuiven en de mixer geintegreerd is. Bovendien lijkt de CD nog sneller te verdwijnen als vinyl.

Edit: helll dude! voor de prijs van dat Numark setje heb je deze controller!!! Ik zou dan wel weten waar mijn geld heen zou gaan! deze is bovendien een volledig anologe mixer, dus je kan later nog eens een CDJ erbij aansluiten.

Pioneer heb je niet nodig, het is absoluut het betere wat er te krijgen is maar er is feitelijk niks wat de prijs rechtvaardigd tov andere mixers en CDJ's. Clubs en venues willen echter geen risico lopen of onderzoek plegen en kopen daarom gewoon de industriestandaard spul, wat deze is.

[ Voor 3% gewijzigd door vlaaing peerd op 13-05-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je link is dood Vlaaing Peerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hij linkt naar de Denon DN-MC6000. Alleen jammer dat daar Traktor LE bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:45:
Hij linkt naar de Denon DN-MC6000. Alleen jammer dat daar Traktor LE bij zit.
Lijkt me niks voor mij. Die knoppen zitten na mijn idee te dicht op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

bram1984 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:12:
Jij draait toch met Traktor/VDJ? Hoe kun je dan geen tracklist hebben?
jawel alleen ik haal verschillende nummers uit verschillende albums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tijn96 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:24:
[...]

jawel alleen ik haal verschillende nummers uit verschillende albums.
Dus? De software (Traktor althans) houdt keurig elke sessie bij hoor, dus dit kan je zo terug vinden.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:52:
[...]

Lijkt me niks voor mij. Die knoppen zitten na mijn idee te dicht op elkaar.
Naar, niet na.

Gooi er € 200,- bovenop en je hebt het beste (naar mijn mening, best verkocht in ieder geval) wat er op dit moment op controller gebied te krijgen is: een Traktor Kontrol S4 inclusief de volledige versie van Traktor Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Ik gebruik vdj en heb nog niet ontdekt of dat daar ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11-2024
ik zou zelf nooit voor zo'n alles in één oplossing kijken als de S4, ik vind het toch wel ERG fijn om alles real-time af te mixen op mijn analoge mixer. (xone 4d)
daar is mijn headphone, daar zijn mijn schuiven.. daar zit mn eq op.

nee ik zit er niet op te wachten om dat met "oke misschien een klein beetje" vertraging uit te sturen.
ik heb laatst met een traktor s4 gespeelt van een ander, maar was er zeker niet kapot van.

ik heb wel een VCI-100 gehad, en die mag ik soms nog wel missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Diminish schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:00:
ik zou zelf nooit voor zo'n alles in één oplossing kijken als de S4, ik vind het toch wel ERG fijn om alles real-time af te mixen op mijn analoge mixer. (xone 4d)
daar is mijn headphone, daar zijn mijn schuiven.. daar zit mn eq op.

nee ik zit er niet op te wachten om dat met "oke misschien een klein beetje" vertraging uit te sturen.
ik heb laatst met een traktor s4 gespeelt van een ander, maar was er zeker niet kapot van.

ik heb wel een VCI-100 gehad, en die mag ik soms nog wel missen :)
Real-time? Enlighten me.

Mijn mixer zit in de S4, inclusief schuiven, EQ en hoofdtelefoon, dus wat je daar nu precies mee bedoelt.

Het is voor mij de beste keuze ooit geweest. _/-\o_

edit: Ik heb overigens geen last van vertraging. :)

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 13-05-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Speelde vroeger met zijn broer in een band en kwam een paar keer in z'n hok kijken wat hij voor meuk aan het bakken was. Vond er geen ruk aan, blijkbaar dacht de rest van de wereld er anders over. Achteraf schijnt hijzelf nog het een en ander in Drum n' Bass te hebben gedaan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Maar toen was hij een stuk jonger (en dikker :P).

Don heeft altijd een eigen stijltje gehad en is een hele goede subtopper... Echt doorstoten naar de top betekent dat je commerciëler moet worden en helaas past zijn stijl niet in dat straatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
De uitzending van Danceflight 794 van gisteravond:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/danceflight794/danceflight-794-13-mei-2011-22]

Ter uwer vermaak! ;)

1. Wolfgang Gartner - Latin Fever
2. Diva & Jones - Thriller (David Jones Remix)
3. Annagrace - Let the feelings go (Hardwell Remix)
4. Bassjackers - 16 (Original Mix)
5. Alvaro & Chaosz - I want you (Original Mix)
6. Chris Willis - Louder (Extended Mix)
7. Quintino - I Feel (Original Mix)
8. Sunrise Inc. vs. Starchild - Lick Shot (Extended Version)

Time For Talent: DJ Festuca
9. Arkaine - Voice Of Desire
10. Noisecontrollers - Gimme Love
11. Noisecontrollers - Give it Up
12. Profite & Hardstruction - Sound Of Love (Wildstylez Remix)
13. E-Force & Luna - 5th Element
14. Digital Punk & Noisecontrollers - Blue Horizon
15. Lip DJ - Fother Mucker (Mashup)
16. Josh & Wesz - G-Force
17. Heatzone & Mc Da Syndrome - Sail the Sea's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerald182 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 08:56:
De uitzending van Danceflight 794 van gisteravond:

[audio]

Ter uwer vermaak! ;)

1. Wolfgang Gartner - Latin Fever
2. Diva & Jones - Thriller (David Jones Remix)
3. Annagrace - Let the feelings go (Hardwell Remix)
4. Bassjackers - 16 (Original Mix)
5. Alvaro & Chaosz - I want you (Original Mix)
6. Chris Willis - Louder (Extended Mix)
7. Quintino - I Feel (Original Mix)
8. Sunrise Inc. vs. Starchild - Lick Shot (Extended Version)

Time For Talent: DJ Festuca
9. Arkaine - Voice Of Desire
10. Noisecontrollers - Gimme Love
11. Noisecontrollers - Give it Up
12. Profite & Hardstruction - Sound Of Love (Wildstylez Remix)
13. E-Force & Luna - 5th Element
14. Digital Punk & Noisecontrollers - Blue Horizon
15. Lip DJ - Fother Mucker (Mashup)
16. Josh & Wesz - G-Force
17. Heatzone & Mc Da Syndrome - Sail the Sea's
Dat is wel een lekkere mix... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Gisteren Nijverdal gerockt met een dubstep/dnb set :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9jan6.jpg

ik; rechts.

[ Voor 4% gewijzigd door kaos001 op 14-05-2011 12:12 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 11:00:
[...]

Dat is wel een lekkere mix... :9
Piemeltjeshouse en vreselijke stampmuziek. Niet mijn ding. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

[Soundcloud: http://soundcloud.com/dj-tijn-5/progressive-h-dj-tj]

Heb geen tracklist sorry.
Maar ik ben wel erg tevreden over de mix zelf.

Ik ben bezig met een nieuwe mix met tracklist. een deel van de tracklijst is al af.

Hopelijk vinden jullie het ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijn96 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 15:38:
[audio]

Ik ben bezig met een nieuwe mix met tracklist. een deel van de tracklijst is al af.

Een tracklist erbij zou wel fijn geweest zijn, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 15:51:
[...]

Een tracklist erbij zou wel fijn geweest zijn, maar helaas.
dat stond er al bij....
maar wat vind je ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Een platenkeuze die totaal niet op elkaar aansluit, rare overgangen en veel te veel breaks (wat je eigenlijk al aan de waveform kunt zien).

Op 04:25 gooi je er bijvoorbeeld ineens vanuit het niets een redelijk stevige techno basslijn in, die net zo snel weer verdwijnt. En je laatste plaat begrijp ik ook niet helemaal.

Verder vind ik de muziek ronduit kut, maar dat is een kwestie van smaak. Hoewel ik wel betwijfel of mensen hier echt op gaan dansen.

[ Voor 24% gewijzigd door bram1984 op 14-05-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

bram1984 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 16:25:
Een platenkeuze die totaal niet op elkaar aansluit, rare overgangen en veel te veel breaks (wat je eigenlijk al aan de waveform kunt zien).

Op 04:25 gooi je er bijvoorbeeld ineens vanuit het niets een redelijk stevige techno basslijn in, die net zo snel weer verdwijnt. En je laatste plaat begrijp ik ook niet helemaal.

Verder vind ik de muziek ronduit kut, maar dat is een kwestie van smaak. Hoewel ik wel betwijfel of mensen hier echt op gaan dansen.
Ik begin een beetje het idee te krijgen dat ik het volgens jou niet goed kan doen...
Elke keer als ik iets post, en al helemaal de laatste (waar ik echt hard op heb gewerkt) wordt ik bijna tot de grond afgezeken (dat idee heb ik iig, kan aan mij liggen).

Kijk ik ben nog lang niet zo goed als de meeste hier die wekelijks ergens staan te draaien, maar ik wordt er onderhand wel mee vergeleken of die verwachting is er.

Ik wil geen ruzie of wat dan ook maar ik ben er eigenlijk een beetje klaar mee om afgezeken te worden op wat ik maak en doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijn96 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 16:39:
[...]

Ik begin een beetje het idee te krijgen dat ik het volgens jou niet goed kan doen...
Elke keer als ik iets post, en al helemaal de laatste (waar ik echt hard op heb gewerkt) wordt ik bijna tot de grond afgezeken (dat idee heb ik iig, kan aan mij liggen).

Kijk ik ben nog lang niet zo goed als de meeste hier die wekelijks ergens staan te draaien, maar ik wordt er onderhand wel mee vergeleken of die verwachting is er.

Ik wil geen ruzie of wat dan ook maar ik ben er eigenlijk een beetje klaar mee om afgezeken te worden op wat ik maak en doe.
Ik vind het opzich wel een goede mix, maar ik ben niet de persoon om hier duidelijke argumenten over te geven omdat ik binnenkort zelf DJ wil worden.
Als ik dan een DJ ben, zal ik in het begin ook deze kwaliteit mixen maken, maar daarna ga ik proberen om hoger op te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
[...]

Om Sjoewe's post er nog maar even bij te halen.
Sjoewe schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:47:
Ik zou eerlijk gezegd stoppen met de boel hier te overspoelen met je mixen.
Je moet nog veel oefenen en ik zou niet iedere scheet die je opneemt gelijk op het internet zetten.
Dat klinkt misschien hard, maar zo bedoel ik het niet.

Toen ik begon met draaien stond ik hele dagen achter m'n decks, nam ik een set van 3-uur op, zette ik 'm op m'n iPod en maar analyseren. Je bent zelf je meest kritische publiek uiteindelijk. Mijn advies: zet pas iets op internet als je er echt achter staat zonder twijfel. Als je zo doorgaat met halfbakken korte mixjes op internet te zetten, weet je namelijk zeker dat niemand er nog naar gaat luisteren over een paar maanden.

Er zijn geen shortcuts, je bent pas een paar maanden bezig, geef het de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
[...]

Je plaatst hier toch echt zelf een mix en vraagt wat men ervan vindt. Ik geef gewoon een onderbouwde mening, en vul daarop aan dat ik de muziek zelf niet leuk vind.

Als je van jezelf weet dat je nog lang niet zo goed bent, maar ook geen onderbouwde kritieken wilt krijgen, dan moet je gewoon stoppen met elke scheet op internet te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 23:56
Tijn96 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 15:38:
[audio]

Ik heb hem geluisterd (deel geskipt, maar wel elke overgang gecheckt) en er zitten wel een aantal goeie overgangen tussen. Wat ik wel merk is dat je vaak te vroeg het volgende nr erin wil mixen. Soms zijn de vocals/refrein nog niet af en dan komt het volgende nr al. Dat je veel afwisseling wilt, ok, maar kies dan nr's waarbij het beter kan. Ik zou nr's langer laten uitlopen en meer het einde en meer het begin van het volgende nr mixen. Je zou nr's kunnen uitzoeken die een mooie lange aflopende beat hebben zonder vocals/refrein en ook zo opbouwen. Daarnaast mix je verschillende stijlen en wissel je ook nog eens snel daarin. Op zich niks mis mee als je daar zelf van houdt., maar ik denk dat mensen de eerste paar nrtjes luisteren en dan een idee van de stijl van de mix hebben en dan besluiten door te luisteren of te stoppen. Als je halverwege naar een stijl overstapt die je zelf tof vind dan kan het zijn dat de luisteraar daar niet aan toe komt.

En wat betreft de kritiek: je vroeg om een mening en dan krijg je die. Wellicht niet positief, maar via fora/internet reageert men nu eenmaal wat directer. Welcome to the internets. ;) Om opmerkingen over muziekstijl te voorkomen zou ik een duidelijkere stijl in je set draaien, aangeven welke stijl de mix is in je post en een tracklist opnemen. Dan weten mensen in het vervolg genoeg.

[ Voor 12% gewijzigd door Unomomentodado op 14-05-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Tja zoals ik al in een eerdere post zei, bereid jezelf voor op de shit-storm aan kritiek als je je opnames deelt met anderen :) Het commentaar wat ik hier lees is voorzover ik kan horen volledig terecht, en zeker niet negatief bedoeld, of puur en alleen om je af te fakkelen. Haal je verbeterpunten eruit, ga aan het werk en probeer die dingen in een volgende mix beter te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Het is gewoon een aanelkaar gesynct zooitje, koop 2 draaitafels en een 2 kanaals mixer en we spreken elkaar over 2 jaar weer.

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobb_Deep schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 17:32:
Het is gewoon een aanelkaar gesynct zooitje, koop 2 draaitafels en een 2 kanaals mixer en we spreken elkaar over 2 jaar weer.
Is een 2 kanaalsmixer voldoende om mee te beginnen als toekomstige DJ?
Wat ik wil is namelijk 2 CD spelers + mixer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:20
Hoe meer kanalen je hebt, des te meer future-proof ben je. Maar voor je eerste mixer is twee-kanaals prima.
Pagina: 1 ... 29 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.