Toon posts:

Eigenschappen MP3's niet wijzigbaar

Pagina: 1
Acties:

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Hallo,

Ik heb tijden geleden alle eigenschappen van mijn MP3's verwijderd (vond ik er toen netter uitzien, maakt verder niet uit). Omdat er volgende week een Traktor Kontrol S4 aan gaat komen, wil ik deze eigenschappen weer invullen, zodat alles er in Traktor netjes uitziet.
Gister dit dus netjes gedaan, paar uur bezig geweest. Ik heb hiervoor MP3Tag gedownload, en dat gaat perfect, echter zijn er enkele MP3's, waarvan de eigenschappen in Windows verkenner niet zichtbaar zijn, terwijl dit in MP3Tag en in Traktor dus wel het geval is. Als ik in verkenner rechts klik op het bestand, en naar eigenschappen ga, dan is dit inderdaad ook leeg, en kan ik hier ook niks in veranderen. Weet iemand hoe dit komt? De bestanden zijn niet Read-Only.

Thanks.

• Florinsz
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19-01 12:20

Florinsz

SEKOIA!

Welke Windows draai je? Ik weet dat Windows (in ieder geval bij mij) er altijd moeite mee heeft gehad om fatsoenlijk de ID3tags van mp3's te lezen

Muziek | Facebook Fanpage | SEKOIA, dé online community voor diepe house, minimal en techno.

• bram1984
Windows 7 64-bit.

• bram1984
Helemaal niemand die hier iets meer vanaf weet??

• Bart
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19-09 12:24
Waarom wil je ze zo graag goed hebben in Windows? Daar is het toch juist niet belangrijk? Als ze in je Tractor software goed staan is het toch ok? Staan ze in bijv. Winamp ook goed?

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• planB
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20:53
Waarschijnlijk zijn het 2 soorten tags: ID3v1 and ID3v2.

• MartinMeijerink
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 16-09 21:51

MartinMeijerink

NEE tegen 1,5m

Ik denk eerder dat het ID3v2.4 is, dit snapt Windows namelijk niet:
Windows Explorer and Windows Media Player cannot handle ID3v2 version 2.4 tags in any version, up to and including Windows 7/Windows Media Player 12.[3] Windows can understand ID3v2 up to and including version 2.3
(Bron: Wikipedia: ID3)

I love the smell of a soldeerbout in the morning

• bram1984
Bart schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:08:
Waarom wil je ze zo graag goed hebben in Windows? Daar is het toch juist niet belangrijk? Als ze in je Tractor software goed staan is het toch ok? Staan ze in bijv. Winamp ook goed?
Ik gebruik verkenner nog steeds als primair overzicht, dus voor mij is dit wel belangrijk.

Ik gebruik geen Winamp, maar ik zal even kijken of ze het in MP wel doen.

Wat betreft die ID3 tags. Ik zal eens kijken of het allemaal dezelfde versies zijn. Hier is verder niks aan te doen dus, behalve een nieuwe MP3 downloaden?

• ElayZ
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18-09 16:55
Je kunt de tags denk ik wel converteren naar ID3v2 met mp3tag?

Wat ook een erg handige optie is ben ik achter gekomen, de auto-tag functie van Winamp.
(Installeer hiervoor versie 5.56 van Winamp ipv de nieuwste 5.58 waar daar hebben ze het er óf uitgehaald óf ergens anders verstopt waar ik m niet kan vinden)

Daarmee kun je (zeker van complete albums) heel makkelijk complete tag info zoeken en in laten vullen.
Die auto zoek functie van mp3tag vind ik persoonlijk erg omslachtig en veel verkeerde resultaten.

Gooi alle mappen/nrs die je wilt scannen in de playlist van winamp, ctrl+a > rechtermuisknop> send to: > auto-tag
dan krijg je een apart venster waarin hij gaat verbinden met de "gracenote" database ofzoiets en vervolgens kun je per nummer kijken of de info klopt en evt aan/uit vinken en vervolgens toepassen.

Gooi niet in 1 keer je complete collectie er in want hij vind ook weer niet alles correct!! Doe het mapje voor mapje en check ff snel of de tags wel kloppen voordat je op toepassen klikt!

Ik ben momenteel namelijk ook bezig mijn hele collectie te voorzien van goede tags en cover plaatjes en met die functie van Winamp heb ik al heel veel makkelijk compleet gekregen
.
De losse nummers geeft ik als album naam bijv "House - September 2010" mee met een cover die ik zelf in photoshop gemaakt heb om het overzichtelijker te krijgen (ipv 48924729 verschillende Ep namen als album)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee