Aan de achterkant kan je ze harder zetten he, dat weet je? Die brom zou op een iMac volgens mij niet plaats moeten vinden, volgens mij moet je zeker op zoiets moois geen last hebben van lekken. Heb je die brom ook met een koptelefoon?
Nee dit heb ik niet met mijn KRK KNS-6400 koptelefoon. Hoe sluiten jullie studio monitoren aan?
Ik weet inderdaad dat je ze harder kan zetten ;-)
Ik heb ze nu overigens aangesloten met 2x XLR - > Jack
Zou het kunnen komen omdat ze op het zelfde stopcontact zitten?
Dat verklaard alleen de lage volume niet
Ik weet inderdaad dat je ze harder kan zetten ;-)
Ik heb ze nu overigens aangesloten met 2x XLR - > Jack
Zou het kunnen komen omdat ze op het zelfde stopcontact zitten?
Dat verklaard alleen de lage volume niet
[ Voor 41% gewijzigd door Xenophoben op 29-05-2012 15:09 ]
Ik gooi even een clipje van mijn forthcoming track 
[Soundcloud: http://soundcloud.com/korsairmusic/ayle-eima-apostate-1-clip]
Misschien leuk om te vermelden, het is het eerste minimal nummer dat ik ooit heb gemaakt.
Ook al weet ik niet helemaal zeker of het nou minimal is of niet
[Soundcloud: http://soundcloud.com/korsairmusic/ayle-eima-apostate-1-clip]
Misschien leuk om te vermelden, het is het eerste minimal nummer dat ik ooit heb gemaakt.
Ook al weet ik niet helemaal zeker of het nou minimal is of niet

[ Voor 13% gewijzigd door rubjo99 op 29-05-2012 15:37 ]
Ik heb voorheen enorme bulten koptelefoons en speakers getest, maar deze heb ik geen ervaring mee. Ik weet niet hoe ernstig je tilt aan je gamegeluidskwaliteit, maar koop anders een gameding van een paar tientjes.apNia schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:49:
Eigenlijk had ik m'n oog laten vallen op deze peerd: http://www.bax-shop.nl/st...duct-details.html#reviews
Zegt ge daarvan?
Ik moet alleen een oplossing vinden voor het gamen. Zijn er geen clip-on microfoontjes?
Ik zie dat Xenophoben psies dat model heeft trouwens... misschien ff aan hem vragen
Koop anders zo'n eminent ding van 3 euro, goed geluid heb je al, je hoeft alleen het microfoontje ervan te gebruiken ;
pricewatch: Eminent Hoofdtelefoon met Microfoon EM3563
pricewatch: Eminent Hoofdtelefoon met Microfoon EM3561
Terugkomend op Apnia:
De KRK KNS-6400 is een heel behoorlijke koptelefoon (zeker in zijn prijsklasse). Het ligt er toch erg veel aan wat voor muziek je maakt denk ik. Ik maak wat Dance, House muziek en met uitzondering hardstyle. Echter voor de laatste is hij absoluut niet geschikt vind ik. De hoge en midde tonen vind ik behoorlijk maar de bass blijft soms wat afwezig. Het detail niveau is wel behoorlijk goed. Zoals ik al zei... het ligt heel veel aan je eisen, echter ben ik van mening dat je voor 90 euro een prima koptelefoon hebt.
Hopelijk kan je hier iets mee;-)
(De koptelefoon heeft wel inspeeltijd nodig)
Met deze koptelefoon is het wel echt een genot om live muziek te luisteren
Ik game er ook mee, speel er gitaar op, uren achter elkaar en de pasvorm is perfect en wordt niet bloedheet!
De KRK KNS-6400 is een heel behoorlijke koptelefoon (zeker in zijn prijsklasse). Het ligt er toch erg veel aan wat voor muziek je maakt denk ik. Ik maak wat Dance, House muziek en met uitzondering hardstyle. Echter voor de laatste is hij absoluut niet geschikt vind ik. De hoge en midde tonen vind ik behoorlijk maar de bass blijft soms wat afwezig. Het detail niveau is wel behoorlijk goed. Zoals ik al zei... het ligt heel veel aan je eisen, echter ben ik van mening dat je voor 90 euro een prima koptelefoon hebt.
Hopelijk kan je hier iets mee;-)
(De koptelefoon heeft wel inspeeltijd nodig)
Met deze koptelefoon is het wel echt een genot om live muziek te luisteren
Ik game er ook mee, speel er gitaar op, uren achter elkaar en de pasvorm is perfect en wordt niet bloedheet!
[ Voor 16% gewijzigd door Xenophoben op 29-05-2012 16:48 ]
Verwijderd
Een headset is toch een koptelefoon met lulijzer?
Je hebt ook losse lulijzers tog?
Sowieso zijn die persoonlijk, dus wat voor de een goed is vind de ander wellicht ruk.
Maar van Sennheiser ben ik genezen want die maken alleen nog maar middelmatige rotzooi die snel kapot gaat.
Wat dat betreft hebben ze het stokje aan Ultrasone overgedragen.
Je hebt ook losse lulijzers tog?
Sowieso zijn die persoonlijk, dus wat voor de een goed is vind de ander wellicht ruk.
Maar van Sennheiser ben ik genezen want die maken alleen nog maar middelmatige rotzooi die snel kapot gaat.
Wat dat betreft hebben ze het stokje aan Ultrasone overgedragen.
peerd en xenophoben, bedankt voor de informatieve replies 
wouter: je hebt wel losse lulijzers, maar vaak doe ik m'n audio over m'n speakers, maar praat dan wel over een mic, en dan krijg je steeds dat mensen zichzelf terughoren bij gesprekken, dus noise canceling (iets wat vaak op headsets zit) is dan wel weer handig.
wouter: je hebt wel losse lulijzers, maar vaak doe ik m'n audio over m'n speakers, maar praat dan wel over een mic, en dan krijg je steeds dat mensen zichzelf terughoren bij gesprekken, dus noise canceling (iets wat vaak op headsets zit) is dan wel weer handig.
You're welcome!apNia schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 02:21:
peerd en xenophoben, bedankt voor de informatieve replies
Als je nog vragen hebt, anytime!
Hoe hebben jullie je studiomonitoren aangesloten?
[ Voor 4% gewijzigd door Xenophoben op 30-05-2012 09:33 ]
Ik heb m'n KRK's gelijk in m'n Access Virus gepropt. Ik had ook een brom, maar dat kwam door m'n grafische kaart. Die lekte zodra die 3D ging renderen. Het feit dat je dan geen brom hebt als je je koptelefoon aansluit doet me overigens denken dat het aan de bekabeling of de monitoren zelf ligt (aka geluidskaart is onnodig). Sluit ze eens ergens anders op aan anders, is de brom er dan ook?
Ik heb ze op een andere pc aangesloten en dan lijkt het goed te zijn... zou het een aardlus zijn ?
Overigens heb ik natuurlijk op deze manier een ongebalanceerd signaal?
Overigens heb ik natuurlijk op deze manier een ongebalanceerd signaal?
[ Voor 26% gewijzigd door Xenophoben op 30-05-2012 10:37 ]
En dan zitten ze op exact hetzelfde stopcontact? Met andere woorden, het enige wat je verandert is de audio jack van iMac naar PC?
neej , dit was in een andere kamer.
Ik zit nu op mijn werk, ik zal vanavond kijken wat er gebeurt als ik heel mijn setup naar een ander stopcontact gooi.
Ik zit nu op mijn werk, ik zal vanavond kijken wat er gebeurt als ik heel mijn setup naar een ander stopcontact gooi.
[ Voor 62% gewijzigd door Xenophoben op 30-05-2012 13:40 ]
Thuis vanaf de geluidskaart naar de speakers met een XLR kabel. In de studio vanaf het mengpaneel naar 2 setjes. Zo uit m'n hoofd ook met XLR (en wat knettervonkjes geleidend stof).Xenophoben schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:32:
[...]
Hoe hebben jullie je studiomonitoren aangesloten?
Het is nu weg. Ik heb beide speakers in ander speaker blok gedaan dan me imac. Nu lijkt het goed opgelost ( zolang er geen telefoon af gaat). Overigens heb ik de kabel vervangen voor 2x balanced RCA.
*Bedankt voor het meedenken!
*Bedankt voor het meedenken!
[ Voor 7% gewijzigd door Xenophoben op 30-05-2012 18:41 ]
Afgelopen weekend een clip opgenomen en hieronder het resultaat:
motabeatz.com
NDSM terein 
Hippe spot voor hiphop. Heb m'n eigen graffiti's regelmatig langs zien komen in fotoshoots of clips.
Hele toffe beat Nicky, jammer van die rapperts. Wat een verschrikkelijke lyrics en die DMX schreeuwstijl trek ik echt niet.
Hippe spot voor hiphop. Heb m'n eigen graffiti's regelmatig langs zien komen in fotoshoots of clips.
Hele toffe beat Nicky, jammer van die rapperts. Wat een verschrikkelijke lyrics en die DMX schreeuwstijl trek ik echt niet.
[ Voor 24% gewijzigd door apNia op 31-05-2012 13:45 ]
Ja klopt, inderdaad een hippe spot. Dat is wel gaaf als je je eigen werk tegenkomt in clips.apNia schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:39:
NDSM terein
Bedankt voor de feedback.
motabeatz.com
Verwijderd
De mix klinkt goed hoor Nick. Niet zo lomp hard.
@apNia
Zeker teveel met je bakkes in die verflucht gehangen zeker?
@apNia
Zeker teveel met je bakkes in die verflucht gehangen zeker?
Ik zeg toch ook niks over de mix? De beat vind ik heel goed. De mix vind ik goed. Het enige irritante vind ik die gasten en hun lyrics. Wou je zeggen dat die goed zijn wouter? 
DMX is een rapper hoor
DMX is een rapper hoor
[ Voor 21% gewijzigd door apNia op 31-05-2012 21:42 ]
- Beat is oke, maar niet geheel mijn stijl, ik mis soms wat afwisseling.NickySantoro schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:19:
Afgelopen weekend een clip opgenomen en hieronder het resultaat:
[video]
- Refrein zit leuk in elkaar, flowt wel.
- De verses vind ik niet top. Die gasten houden wel maat, maar de teksten zijn wel typisch "tof doen"
- Clip is netjes, kleuren en locatie zijn goed, maar mist ook wat afwisseling.
Het voelt allemaal wat standaard aan, als je in deze tijd in de rap/hiphop-game iets dropt vind ik persoonlijk dat je echt met iets nieuws moet komen. Dope D.O.D. is hier een goed voorbeeld van, of je hun stijl nu vet vind of niet.
Het klinkt allemaal een beetje negatief, maar ik bekijk het objectief, dus no offence intended.
Verwijderd
DMX is allereerst een oude drumcomputer. (http://www.vintagesynth.com/oberheim/dmx.php ) Daar heeft die rapper het van gegapt. Die lyrics zijn 13 in een dozijn idd.
En ik moest ff een domme opmerking maken. Jeweetoch.
En ik moest ff een domme opmerking maken. Jeweetoch.
Kwam gister een verzameling gratis Audio Units tegen, 24 stuks om precies te zijn. Mogelijk dat 99% van dit topic ze al heeft maar meld het toch maar even
http://www.michaelnorris..../soundmagic-spectral.html
Gister een WIP van n eigen nummertje online gezet. Hopelijk eind deze week de final versie maar in de tussentijd toch eens ff wat meningen checken
Gister een WIP van n eigen nummertje online gezet. Hopelijk eind deze week de final versie maar in de tussentijd toch eens ff wat meningen checken
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Heerlijke sounds Zym0tiC! Wat zit er allemaal in de mix van je sound?
Dank! Zo even uit mijn hoofd: albino gelayerd met vanguard wat weer gelayerd is met een synth waar ik ff niet op kom (apNia schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:36:
Heerlijke sounds Zym0tiC! Wat zit er allemaal in de mix van je sound?
Predator doet trouwens ook nog mee. En dan het nodige EQ, compressie e.d. werk
[ Voor 3% gewijzigd door Zym0tiC op 01-06-2012 11:12 ]
Was dat voor meuk? Geen Windows support. Het zijn toch VST's?Zym0tiC schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:28:
Kwam gister een verzameling gratis Audio Units tegen, 24 stuks om precies te zijn. Mogelijk dat 99% van dit topic ze al heeft maar meld het toch maar evenhttp://www.michaelnorris..../soundmagic-spectral.html
Ziet er leuk uit maar Mac only support is een beetje fail.
Als ik weer thuis ben ga ik luisteren!!Gister een WIP van n eigen nummertje online gezet. Hopelijk eind deze week de final versie maar in de tussentijd toch eens ff wat meningen checken
[audio]
Nope geen vst's maar de mac variant (AU) daarvan. Meestal is het trouwens andersom, wel win32 support maar geen mac al dan niet in een mac vst versie. Nu komt het overgrote deel van de mac available synths/plugins wel in beide formaten. ga dan eigenlijk altijd voor AU omdat deze (iig voor mij) lichter op het systeem en stabieler aanvoelen.vlaaing peerd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:39:
[...]
Was dat voor meuk? Geen Windows support. Het zijn toch VST's?
Ziet er leuk uit maar Mac only support is een beetje fail.
[...]
Als ik weer thuis ben ga ik luisteren!!
Denk dat het gebrek aan win32 support te maken heeft met het feit dat het van oorsprong een OS9 stukje software heeft. Anyhow... heb helaas nog niet genoeg gespeeld om een goede beschrijving te geven wat het is.
Om toch nog maar even in het mac gebied te blijven, logic studio 9 is gedropt naar 150 euro. Nette prijs, ondanks dat ik zelf ableton gebruik toch maar ff een "trial" geprobeerd (fail trouwens dat er dus geen is) maar de naam verwoord nu niet echt bepaald het gebruik. Misschien is het gewoon omdat ik ableton gewend ben maar de workflow in logic belemmerd me ontzettend. Erg jammer want die space designer, (soort van) reverb plugin, klinkt wel ontzettend mooi tov abletons reverb.
Tevens een wie weet er een goede reverb plugin vraag
Space Designer klinkt inderdaad stukken beter, dat is de convolution reverb van Logic. Ableton heeft alleen een algoritmische. In die categorie is Aether heel goed, wel duur. Ook de Valhalla reverbs zijn heel goed. Wil je per se convolution dan is Altiverb heel goed (en Nederlands), Reverberate of the new kid, QL Spaces.
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Bedankt! ga je suggesties eens bekijken.2mb schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:41:
Space Designer klinkt inderdaad stukken beter, dat is de convolution reverb van Logic. Ableton heeft alleen een algoritmische. In die categorie is Aether heel goed, wel duur. Ook de Valhalla reverbs zijn heel goed. Wil je per se convolution dan is Altiverb heel goed (en Nederlands), Reverberate of the new kid, QL Spaces.
Er zijn uiteraard een heleboel verschillende die meestal wel goed zijn. Het hangt er ook een beetje vanaf waarvoor je 'm nodig hebt.Zym0tiC schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 13:36:
[...]
Tevens een wie weet er een goede reverb plugin vraag
Waves Rverb en voor vocal Milleniumverb vind ik redelijk goed. Convolutie (in het algemeen, niet specifiek die van Logic) vind ik erg praktisch en is zeker vet als je een keer in een lege fabriekshal/kerk/enz kan samplen. Verder kan het soms goed werken om zelf de reverb te maken door de sample/track over meerdere tracks te herhalen en zachter af te spelen. mensen die vroeger met trackers hebben gewerkt weten wel wat ik bedoel
Voor (niet elektronische) instrumenten gebruik ik toch vaker hardware, daar een Alesis en een Lexicon bak voor staan. Gitaren vind ik vaak weer mooier met een ouderwetse veer-reverb, de moosite dan nog wel uit de Fender '63 versterker.
http://www.valhalladsp.com/valhallaroom <- echt wauw, voor de prijs hoef je 'm niet te laten liggen
http://www.d16.pl/toraverb
teveel zooi, te weinig tijd
Ik ben nog een beginner op het gebied van muziekproductie, maar ik probeer wel eens wat.
Het gaat mij om soundtracks voor films die ik zelf maak.
Hier heb ik bijv. een soundtrack gemaakt met Samplitude. Dit door de noten gewoon in het programma in te voeren vanaf bladmuziek.
Dit is een klein stukje klassiek (mendelssohn 3 andante con moto) en dit is bedoeld voor een film die ik aan het maken ben.
Hier heb ik bijv. een soundtrack gemaakt met Samplitude. Dit door de noten gewoon in het programma in te voeren vanaf bladmuziek.
Dit is een klein stukje klassiek (mendelssohn 3 andante con moto) en dit is bedoeld voor een film die ik aan het maken ben.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Klinkt heel goed (wel laptop-speakers hier). Tekst is imo wat minder imponerend ;-)2mb schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:48:
Heb zowaar een plekje op de release gewonnen met m'n trance remix.
[audio]
Het klinkt wel duidelijk gesampled. Als je een betere sound wil hebben moet je eens kijken naar ProjectSAM Orchestral Essentials of Spitfire Albion, daarmee heb je goed klinkende orkestsecties om mee te componeren.geen vinger schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 18:14:
Ik ben nog een beginner op het gebied van muziekproductie, maar ik probeer wel eens wat.
[audio]
Heeej Spruit11 onze reli-asskicker-speeskees from jipsing bourtange!geen vinger schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 18:14:
[audio]
het klinkt best goed, maar inderdaad zijn er mooiere strings te vinden om dit uit te voeren. Naast die van 2MB kan ik de volgende wel aanraden;
* Reason Orkester strings - mits je wel de toonhoogte op het juiste instrument mapt
* NI Session Strings
* East West - Hollywood strings
* Loop Masters (ofhoedatookheet)
Maar niet het minst belangrijk is de expressie. Je moet echt een beetje de dingen die een echte violist doet proberen te mimicken door bv de strings een wat langzamere attack geven, langere noten expressie meegeven zoals vibrato, enz. Nu klinkt het vrij synthetisch, maar het kan veel soepeler klinken.
Bedankt voor de tips, ik heb helaas geen geld om extra instrumenten te kopen.
Het is gemaakt met de standaard-instrumenten die in Samplitude zitten.
Ik hoor zelf niet echt dat het synthetisch klinkt maar ik heb ook geen geoefend gehoor.
Waar hoor je dan aan dat het gesampled is/synthetisch klinkt?
Het is gemaakt met de standaard-instrumenten die in Samplitude zitten.
Ik hoor zelf niet echt dat het synthetisch klinkt maar ik heb ook geen geoefend gehoor.
Dit is boven mijn kunnen, maar je zult ook precies moeten weten hoe strings klinken en hoe ze in de praktijk werken, dit weet ik allemaal niet.vlaaing peerd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:48:
Maar niet het minst belangrijk is de expressie. Je moet echt een beetje de dingen die een echte violist doet proberen te mimicken door bv de strings een wat langzamere attack geven, langere noten expressie meegeven zoals vibrato, enz. Nu klinkt het vrij synthetisch, maar het kan veel soepeler klinken.
Oud maar wellicht handig: http://www.soundonsound.c...9/articles/orchestral.htmgeen vinger schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 23:30:
Varieer de velocity, kwantiseer niet alles kapot, houd rekening met het bereik van het instrument zelf, zorg voor libraries met round robin zodat je niet alles in fase hebt, hou divisi in de gaten (als je 20 strijkers 1 noot laat spelen klinkt dat verschillend van 20 strijkers waarvan er 7 een C spelen, 6 een E en 7 een G) maar most important of all; leer de kunst van het arrangement.
hehehe yea....makkelijker gezegd dan gedaan. Arrangeren kan je wel honderd jaar op studeren.Yoozer schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 07:55:
[...]
maar most important of all; leer de kunst van het arrangement.

Ik denk dat het wel meevalt. Het is inderdaad statisch omdat elke string van dezelfde noot...ook echt steeds weer dezelfde sample is. Dat gaat opvallen, zelfs al weet je het niet bewust. Je kan het echter wat meer random maken door de partijen vanelkaar te scheiden en de ene stem iets (dan ook echt maar een miliseconde of 5~7) later als de andere af te spelen, bij de ene string iets meer vibrato toepassengeen vinger schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 23:30:
Dit is boven mijn kunnen, maar je zult ook precies moeten weten hoe strings klinken en hoe ze in de praktijk werken, dit weet ik allemaal niet.
als de ander. enz.
je moet het zo zien (dit is geen geluidsgolf en dient slechts als voorbeeld)

De eerste is zoals de sampler het laat klinken (elke noot is gewoon exact dubbel), maar in real-life zijn violen nooit exact in sync en overlappen elkaar in de golven (meer zoals plaatje 2 dus). naast dat dit iets meer "random" is klinkt het geheel ook voller. Dat is een beetje wat je wilt bereiken om het minder statisch te laten zijn.
Maarja, het is natuurlijk maar net zover als je wilt gaan ermee.
Toevallig iemand tips voor het fixen van een "first automation event has invalid time" error in ableton? Na een hele dag achter de pc om voor morgen nog een nummer te finishen eindigt de sessie met deze mededeling. 
Project is niet meer te openen. Krijg zelfs de melding bij het 1 voor 1 inladen van de sporen in een nieuw project.
Project is niet meer te openen. Krijg zelfs de melding bij het 1 voor 1 inladen van de sporen in een nieuw project.
als ik er zo op Google zie ik geen oplossingen, ik vrees het ergste
Maakt het programma niet automatisch kopieën?
Heb je wel voldoende gesaved?
Heb je wel voldoende gesaved?
@apNia: had ook al geen positieve hits helaas. 
@geen vinger ableton restored wel na een crash. Normaal gaat dit altijd goed alleen dit keer niet. Heb wel nog n save van eerder deze dag die t doet maar in t laatste uurtje was zoveel veranderd. Vooral synth patches die ik niet echt meer kan namaken.
Probleem was trouwens ontstaan nadat ik een clip met automation verplaatste. Anyways huilen is voor mietjes dus net een halve tune uit de grond gestampt op basis van die eerdere save. Compleet andere insteek dan t was maar t klinkt best deftig tot nu toe. Wekker zetten en zorgwn dat ie voor t begin van de avond af is.
@geen vinger ableton restored wel na een crash. Normaal gaat dit altijd goed alleen dit keer niet. Heb wel nog n save van eerder deze dag die t doet maar in t laatste uurtje was zoveel veranderd. Vooral synth patches die ik niet echt meer kan namaken.
Probleem was trouwens ontstaan nadat ik een clip met automation verplaatste. Anyways huilen is voor mietjes dus net een halve tune uit de grond gestampt op basis van die eerdere save. Compleet andere insteek dan t was maar t klinkt best deftig tot nu toe. Wekker zetten en zorgwn dat ie voor t begin van de avond af is.
Verwijderd
Misschien kan je die corrupte file naar Ableton zelluf sturen? Het komt wel eens voor dat ze die alsnog kunnen repareren (en bugs uit hun programma kunnen halen.).
Nee heb je,.......
Nee heb je,.......
Yoozer schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 07:55:
[...]
Oud maar wellicht handig: http://www.soundonsound.c...9/articles/orchestral.htm
Varieer de velocity, kwantiseer niet alles kapot, houd rekening met het bereik van het instrument zelf, zorg voor libraries met round robin zodat je niet alles in fase hebt, hou divisi in de gaten (als je 20 strijkers 1 noot laat spelen klinkt dat verschillend van 20 strijkers waarvan er 7 een C spelen, 6 een E en 7 een G) maar most important of all; leer de kunst van het arrangement.
Bedankt voor deze adviezen, ik zal binnenkort bestuderen wat er allemaal van te implementeren valt.vlaaing peerd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:15:
[...]
hehehe yea....makkelijker gezegd dan gedaan. Arrangeren kan je wel honderd jaar op studeren.Verder inderdaad mee eens met Yoozer. wat meer willekeurigheid zorgt dat het minder statisch word.
[...]
Ik denk dat het wel meevalt. Het is inderdaad statisch omdat elke string van dezelfde noot...ook echt steeds weer dezelfde sample is. Dat gaat opvallen, zelfs al weet je het niet bewust. Je kan het echter wat meer random maken door de partijen vanelkaar te scheiden en de ene stem iets (dan ook echt maar een miliseconde of 5~7) later als de andere af te spelen, bij de ene string iets meer vibrato toepassen
als de ander. enz.
je moet het zo zien (dit is geen geluidsgolf en dient slechts als voorbeeld)
[afbeelding]
De eerste is zoals de sampler het laat klinken (elke noot is gewoon exact dubbel), maar in real-life zijn violen nooit exact in sync en overlappen elkaar in de golven (meer zoals plaatje 2 dus). naast dat dit iets meer "random" is klinkt het geheel ook voller. Dat is een beetje wat je wilt bereiken om het minder statisch te laten zijn.
Maarja, het is natuurlijk maar net zover als je wilt gaan ermee.
En toch heb je die 100 jaar niet nodig, alleen als je het ergens in een lange lijst van hobby's en bezigheden naast werk en gezin moet proppenvlaaing peerd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:15:
hehehe yea....makkelijker gezegd dan gedaan. Arrangeren kan je wel honderd jaar op studeren.
Het helpt al een hoop als je de "constraints" van een regulier orkest in gedachten houdt, en weet wat je tussen 20 Hz/20 kHz kunt proppen; da's niet oneindig.
Mwoa. 100 jaar is misschien overdreven, maar grote partijen arrangeren horen nou niet echt tot de standaardskills die een thuisproducer heeft. Niet voor niets dat dit op het conservatorium een volledige 4jarige studie + 2 jaar master is.Yoozer schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:04:
[...]
En toch heb je die 100 jaar niet nodig, alleen als je het ergens in een lange lijst van hobby's en bezigheden naast werk en gezin moet proppen.
Een groot symphonieorkest heeft al snel zo een 120 instrumenten in gebruik. Vaak zijn dat zo weer een stuk of 20 groepen waar je een partij moet toekennen. 20-stemmig componeren/arrangeren vind ik nog wel wat heur mjong. Verder is het ook niet zomaar een kwestie van een bepaalde freq range toekennen aan een instrument. Het is gewoon even wat meer dan een 4/5 partijige bezetting die een normale dance of popproductie heeft.
Dit blogje is trouwens wel een goede inleiding om voor grote partijen uit te leren schrijven.
TAL-reverb2 is helemaal gratis en gebruik ik ook best vaakYoozer schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:39:
http://www.valhalladsp.com/valhallaroom <- echt wauw, voor de prijs hoef je 'm niet te laten liggen
Verwijderd
Ik wel hoor, GlaceVerb is ook een vorbeeld van een simpel, maar wel effectief en hoge kwaliteit reverb-plugin.
Ik ben trouwens bezig met een pompend techno trackje, ik weet alleen niet precies of de stabs en de synth een beetje lekker klinken. Ik vind zelf van wel, maar ik vraag me af of iedereen het daarmee eens is..?
[Soundcloud: http://soundcloud.com/capsoo/preview-untitled-unsigned]
Dus een WIP-tje, kritiek is zeer welkom!
Ik ben trouwens bezig met een pompend techno trackje, ik weet alleen niet precies of de stabs en de synth een beetje lekker klinken. Ik vind zelf van wel, maar ik vraag me af of iedereen het daarmee eens is..?
[Soundcloud: http://soundcloud.com/capsoo/preview-untitled-unsigned]
Dus een WIP-tje, kritiek is zeer welkom!
Verwijderd
Als het goed klinkt dan is het ook goed.apNia schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:10:
Ik geloof niet in goeie gratis reverbs!
Beetje een aparte vraag om in dit topic te stellen, maar ik denk dat ik hier het beste geholpen kan worden met deze specifieke vraag:
Binnen 2 maanden ben ik van plan een nieuwe computer te kopen, die ik ook wil inzitten voor producing. Momenteel lijkt het erop dat ik een 6-core CPU en 8GB RAM stop in deze PC. Alleen; hoeveel profijt heb je in Ableton van meerdere cores/threads? En als die daar niet mee om kan gaan: welke DAW kan wel die 6 cores ten volle benutten?
Ik zit nog te twijfelen welke DAW ik ga gebruiken, en tot nu toe bevalt Live me eigenlijk heel erg. Ik wil er echter ook 8GB RAM in proppen, en ik lees dat Live er niet meer dan 4 kan benutten. Is die laatste 4GB dan echt onbruikbaar tijdens het werken, of kan een VSTi hem bijvoorbeeld aanspreken op die overige 4GB?
Het liefst heb ik een DAW die die potentiele kracht ten volle kan benutten, dus ik vind het wat jammer dat Ableton blijkbaar ook geen 64-bit ondersteunt, want het is nu de enige DAW waar ik mijn weg in kan vinden
Hoe goed/artistiek/creatief het werk wat eruit komt is laat ik maar even in het midden
oefening baart kunst, maar nu mijn oude laptop gesneuveld is en ik toch een nieuwe computer moet, wil ik ook even de moeite nemen om alvast te weten welke DAW er ook echt een profijt uit kan halen.
Binnen 2 maanden ben ik van plan een nieuwe computer te kopen, die ik ook wil inzitten voor producing. Momenteel lijkt het erop dat ik een 6-core CPU en 8GB RAM stop in deze PC. Alleen; hoeveel profijt heb je in Ableton van meerdere cores/threads? En als die daar niet mee om kan gaan: welke DAW kan wel die 6 cores ten volle benutten?
Ik zit nog te twijfelen welke DAW ik ga gebruiken, en tot nu toe bevalt Live me eigenlijk heel erg. Ik wil er echter ook 8GB RAM in proppen, en ik lees dat Live er niet meer dan 4 kan benutten. Is die laatste 4GB dan echt onbruikbaar tijdens het werken, of kan een VSTi hem bijvoorbeeld aanspreken op die overige 4GB?
Het liefst heb ik een DAW die die potentiele kracht ten volle kan benutten, dus ik vind het wat jammer dat Ableton blijkbaar ook geen 64-bit ondersteunt, want het is nu de enige DAW waar ik mijn weg in kan vinden
Hoe goed/artistiek/creatief het werk wat eruit komt is laat ik maar even in het midden
Dan is het wachten op Ableton Live 9 als die er ooit komt aangezien er wat medewerkers zijn weggelopen en voor hun zelf zijn begonnen: http://bitwig.com/bitwig_studio.php
Gratis impulse reverb: http://www.knufinke.de/sir/sir1.php
Gratis impulse reverb: http://www.knufinke.de/sir/sir1.php
[ Voor 15% gewijzigd door audiojunk op 12-06-2012 13:40 ]
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Bitwig ziet er eigenlijk uit als Live met een leuke interface
hoop dat er hier zich net zo'n grote community omheen vormt als om Live want ziet er goed uit
Ben zelf nog altijd aan t dubben over mijn DAW keuze, ik ken FL studio nu een beetje maar ik heb het gevoel dat ik beter voor iets anders kan kiezen, alleen ik weet nog niet wat, kan eigenlijk nergens een uitgebreide round-up vinden waar welke DAW in uitblinkt...
Bitwig ziet er inderdaad heel goed uit, en meerdere beeldschermen ondersteunen is ook geweldig
Vraag me af wanneer de release is, want die DAW ziet er toch wel heel netjes uit
Tot dan, ga ik me eens orienteren op andere DAWs. Iemand aanraders die een heldere interface hebben en een beetje op Live lijken? Die interface werkt zeer goed voor mij, dus ik zie het niet erg zitten om om te schakelen
Als je in session view werkt is er volgens mij geen alternatief,in arrangement view werkt bv Cubase bijna hetzelfde en is er wel in 64bits.
Verder zou je nog kunnen kijken naar Reaper of Presonus Studio One ook allebei in 64bits.
Verder zou je nog kunnen kijken naar Reaper of Presonus Studio One ook allebei in 64bits.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Bitwig ziet er HEEL erg uit als Live. Maar ze zijn net zo communicatief naar de buitenwereld als Ableton. Het product is al een eeuwigheid in ontwikkeling, de beta zou er al tijden aan komen. Ik heb er tbh niet veel vertrouwen in. Als je kijkt naar Propellerheads van Reason is dat zo een wereld van verschil. Ze hebben de PR boy van Ableton zeker meeverhuisd naar Bitwig.
nieuwspagina: http://bitwig.com/news.php
halfdooie facebook page: http://www.facebook.com/bitwig
nieuwspagina: http://bitwig.com/news.php
halfdooie facebook page: http://www.facebook.com/bitwig
[ Voor 36% gewijzigd door apNia op 12-06-2012 14:41 ]
Snap niet waarom Renoise nooit boven water komt. Ik werk er zelf al jaren mee en vind het echt te gek.
Moet zeggen dat ik dan ook wel uit het tracker wereldje kom. Scream tracker, Fast tracker, Impulse tracker, etc.
www.renoise.com
Met de nieuwe updates zeker het overwegen waard, je moet alleen wel van die specifieke workflow houden.
Moet zeggen dat ik dan ook wel uit het tracker wereldje kom. Scream tracker, Fast tracker, Impulse tracker, etc.
www.renoise.com
Met de nieuwe updates zeker het overwegen waard, je moet alleen wel van die specifieke workflow houden.
Verwijderd
Is die meerprijs van 6 tov 4 cores het wel waard? In de praktijk zul je praktisch geen verschil tussen 6 of 4 merken nl. Tenzij je heel zwaar aan de slag gaat met allerlei softsynths die je eventueel ook nog kan freezen/bouncen/whatever.iChaos schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:55:
Beetje een aparte vraag om in dit topic te stellen, maar ik denk dat ik hier het beste geholpen kan worden met deze specifieke vraag:
DAW uitkiezen persoonlijk maar ik zou er wel op letten dat je 64 bits kunt draaien want dan hoef je niet meer om te schakelen naar 64 bit want 32 bit is toch wel echt ouder aan het raken.
Alle huidige DAW software kan multicore draaien. Meer cores op dezelfde clock heb je dus inderdaad wat aan.iChaos schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:55:
32bits software is beperkt in geheugen gebruik. Als je echter een 64bit OS draait kan die het overige geheugen iig wel gebruiken voor het OS zelf en achtergrond processen. Het meest efficiente 64bit OS voor DAW gebruik is op dit moment Win7 64bit (eigenlijk XP x64 maar die wil je niet).Ik zit nog te twijfelen welke DAW ik ga gebruiken, en tot nu toe bevalt Live me eigenlijk heel erg. Ik wil er echter ook 8GB RAM in proppen, en ik lees dat Live er niet meer dan 4 kan benutten. Is die laatste 4GB dan echt onbruikbaar tijdens het werken, of kan een VSTi hem bijvoorbeeld aanspreken op die overige 4GB?
zelfs in extreme situtaties (gigasamplers/heel veel multitracks) zal je nog niet snel aan 4GB gebruik komen, maar het is wel verstandig om vandaag de dag wel 64bit te overwegen. Misschien dat Ableton er nog mee komt maar ik zou er niet op wachten.Het liefst heb ik een DAW die die potentiele kracht ten volle kan benutten, dus ik vind het wat jammer dat Ableton blijkbaar ook geen 64-bit ondersteunt, want het is nu de enige DAW waar ik mijn weg in kan vinden
Cubase, Reaper,Bitwig,Presonus, Live, Logic, Reason+Record, Cakewalk, Sonar ...vast nog wel veel meer en inderdaad heb je nog trackers. Daarnaast kun je ook nog gewoon 2 of 3 naast elkaar draaien als je rewire gebruikt. Als je nog in de beginfase zit zou ik zoveel mogelijk verschillende proberen en kijken wat je het meest bevalt. Ze kunnen eigenlijk allemaal wel hetzelfde maar verschillen voornamelijk in de interface.Hoe goed/artistiek/creatief het werk wat eruit komt is laat ik maar even in het middenoefening baart kunst, maar nu mijn oude laptop gesneuveld is en ik toch een nieuwe computer moet, wil ik ook even de moeite nemen om alvast te weten welke DAW er ook echt een profijt uit kan halen.
Verder denk ik dat je naast de DAW software ook een audio editor moet overwegen zoals Wavelab, Audition of Soundforge oid. Die kunnen vaak ook nog binnen de DAW draaien.
Mijn ervaring over DAW installatie is alweer 2 jaar oud (draai cubase 5 32 bits op win7 64 bit) maar mijn keus om op het 64 bits OS wel de 32 bits versie van Cubase te zetten was gedreven doordat lang niet alle plugins 64 bits waren en van die 32-64 bridges niet echt stabiel werkten. In de praktijk kan Cubase dan 4G pakken, en de overige 4G is beschikbaar voor OS en andere apps.
Met de Kontakt Memory server is het aanspreken van meer dan 4 GB geheugen voor samples ook geen probleem, zelfs al is je DAW 32 bits.
Da's een beetje boel hete lucht, want samples worden gebufferd ingeladen vanaf de HDD. Je kan makkelijk een terabyte aan samples in je project hebben, maar er zal alleen in je RAM geladen worden wat eerst word afgespeeld. Gezien je DAW de memory adressing moet doen (en niet een VST plugin die daarbinnen draait) zal er nog niet +4GB ingeladen kunnen worden. Ook al lijkt dat wel zo.2mb schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:18:
Met de Kontakt Memory server is het aanspreken van meer dan 4 GB geheugen voor samples ook geen probleem, zelfs al is je DAW 32 bits.
Verder kan de gemiddeld langzaamste SATA schijf lezen en laden met +/- 80Mbps kan je daarmezo'n 60 sporen WAV 16bit/44.1Khz draaien vanaf de schijf. RAM is er dus niet eens voor nodig.
In het algemeen is een bult RAM ook niet het meest noodzakelijke voor DAW gebruik, op dit moment doe je er beter aan om meer aan een dikke CPU uit te geven.
Volgens mij wel hoor, zie screenshot:

Het lijkt erop dat Kontakt 16 processen aan heeft gemaakt (wel 32-bit), en de samples zo verdeeld over die processen dat ze binnen de 4GB limiet vallen. In totaal heb ik hier 4.44 GB ingeladen, in 32-bit Ableton.
Ben het wel met je eens dat voor samples een grote voorraad RAM niet meer zoveel nut heeft.
Edit:
Ableton heeft nog een leuke actie, 33% korting.

Het lijkt erop dat Kontakt 16 processen aan heeft gemaakt (wel 32-bit), en de samples zo verdeeld over die processen dat ze binnen de 4GB limiet vallen. In totaal heb ik hier 4.44 GB ingeladen, in 32-bit Ableton.
Ben het wel met je eens dat voor samples een grote voorraad RAM niet meer zoveel nut heeft.
Edit:
Ableton heeft nog een leuke actie, 33% korting.
[ Voor 10% gewijzigd door 2mb op 13-06-2012 14:30 ]
Reason 6.5 is uit met Rack Extensions: https://www.propellerhead...article&article=whats-new
Third party plugin development, maar voor Reason only. En wat mooie effecten. Blijf stiekem altijd nog een beetje verliefd op Reason.
Third party plugin development, maar voor Reason only. En wat mooie effecten. Blijf stiekem altijd nog een beetje verliefd op Reason.
Blehhh ik heb al maanden geen tijd om nieuwe muziek te maken
.
School bijna klaar, dan kan ik weer.
School bijna klaar, dan kan ik weer.
Waarom rewire je het niet in Ableton dan? Zo hef je de terkortkomingen van Reason als standalone op, maar kan je wel lekker gebruik maken van de apparaatjes + dikke VST's erover jagen.apNia schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:48:
Reason 6.5 is uit met Rack Extensions: https://www.propellerhead...article&article=whats-new
Daarover gesproken, weet iemand hoe ik in Cubase 5 de Reason in stereokanelen kan rewiren?
Alleen de 1+2 spoor is stereo, alles daarna moet je per 2 mono sporen binnen laten komen en via een group weer mengen. Ik vind het iets te omslachtig, maar heb nog niet gevonden hoe ik het direkt stero kan binnen laten komen zonder groups.
Omdat ik een out of the box fetisj heb. Daarbij komt dat ik Reason 6 wil, maar niet ga kopen. De huidige Reason is zo goed beveiligd dat ie gewoon niet te krijgen is. Ik ben te gek op Ableton om Reason te verlaten. Ik vond Reason als standalone product gewoon heel fijn. Ik weet niet of dat zo blijft als ik ga rewiren.
[ Voor 22% gewijzigd door apNia op 15-06-2012 10:57 ]
Rewire is een straight out of the box feature.apNia schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:55:
Omdat ik een out of the box fetisj heb.
agree, software kopen is duur.Daarbij komt dat ik Reason 6 wil, maar niet ga kopen. *knip*
Met rewiren verlaat je Live niet, je gebruikt gewoon beide. Alles in Ableton kun je nog net zo draaien als voorheen en Reason draait als host (zie het als een VST plugin) binnen Ableton.Ik ben te gek op Ableton om Reason te verlaten.
only 1 way to find out!...probeer het anders eerst eens met de oude versie die je nog hebt.Ik vond Reason als standalone product gewoon heel fijn. Ik weet niet of dat zo blijft als ik ga rewiren.
Nee kijk, ik wil Ableton als DAW houden. Ik vond Reason als totaalpakket fijn, in Rewire modus denk ik dat ik het niet fijn vind. Ik vind de audio features van Ableton zalig, ik vind dat patchcable gebeuren van Reason weer zalig. Maar ik zou daar de EQ en gebrek aan spectrum analyzer weer niet trekken. Kortom, dat wordt een hoop heen en weer gedoe waar ik geen zin in heb.
Van oudsher uit heb ik altijd een aparte PC gehad thuis voor mijn muziekproductie.
Dit had oa. te maken met het feit dat er tijdens het bouwen van mijn homestudio nog geen goeie drivers waren voor mijn Konnekt 6 en Virus. Aangezien dat de laatste tijd allemaal niet meer zo van toepassing is, ben ik beetje voor beetje gaan migreren naar 1 systeem.
Een bijkomstige reden was om mijn workflow en drang om muziek te maken, meer te motiveren.
Mijn eigen, snellere PC (met oa. SSD's) hoefde niet eerst helemaal op te starten, ik hoefde geen KVM switch meer te gebruiken en had dus ook vlekkeloos 2 schermen om mee te werken tijdens productie.
Aangezien ik hier de afgelopen week zo'n beetje klaar mee was, ben ik vanavond maar weer eens lekker gaan knutselen aan wat geluidjes.
Met name mijn laatste (Hardstyle) project weer opgepakt waarbij ik bezig was met een nieuwe kick en leadsound. Het is allemaal misschien nog net een beetje 'rough on the edges' maar ik ben opzich wel tevreden met het resultaat.
Hier een nieuwe snip:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/sequenz-pounder/the-realm-of-kicks-and]
Originele melodie: Bioweapon - The Realm
Dit had oa. te maken met het feit dat er tijdens het bouwen van mijn homestudio nog geen goeie drivers waren voor mijn Konnekt 6 en Virus. Aangezien dat de laatste tijd allemaal niet meer zo van toepassing is, ben ik beetje voor beetje gaan migreren naar 1 systeem.
Een bijkomstige reden was om mijn workflow en drang om muziek te maken, meer te motiveren.
Mijn eigen, snellere PC (met oa. SSD's) hoefde niet eerst helemaal op te starten, ik hoefde geen KVM switch meer te gebruiken en had dus ook vlekkeloos 2 schermen om mee te werken tijdens productie.
Aangezien ik hier de afgelopen week zo'n beetje klaar mee was, ben ik vanavond maar weer eens lekker gaan knutselen aan wat geluidjes.
Met name mijn laatste (Hardstyle) project weer opgepakt waarbij ik bezig was met een nieuwe kick en leadsound. Het is allemaal misschien nog net een beetje 'rough on the edges' maar ik ben opzich wel tevreden met het resultaat.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Verwijderd
Out of the box is een hele dure hobby. *kijkt om zich heen*apNia schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:55:
Omdat ik een out of the box fetisj heb. Daarbij komt dat ik Reason 6 wil, maar niet ga kopen. De huidige Reason is zo goed beveiligd dat ie gewoon niet te krijgen is. Ik ben te gek op Ableton om Reason te verlaten. Ik vond Reason als standalone product gewoon heel fijn. Ik weet niet of dat zo blijft als ik ga rewiren.
Dat je lekker dan met allerlei hardware kan klooien is en blijft geweldig.
Trouwens rewire kan je ook zien als een soort VST (maar dan anders). Je kan bijv ook Fruity loops als VST draaien en daar de vette dingen van gebruiken die FL heeft. Zelfde geldt voor Reason. Dan pak je een beperkt aantal reason modules en route ze naar de 8 outputs toe die je dan in je hoofd DAW kan mixen.
Beetje jammer dat ze zo laat met Rewire 64 bit komen want ondertussen werk ik liever met Cubase 64 bit dan 32 bit omdat die VST bridge nou ook niet altijd stabiel te noemen is.
Klinkt leuk, alleen wat me echt opvalt is : De kick valt compleet dood als de toonhoogte omhoog gaat. Het echte "pompende laag" is er dan meteen uit.Da_maniaC schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 21:47:
Met name mijn laatste (Hardstyle) project weer opgepakt waarbij ik bezig was met een nieuwe kick en leadsound. Het is allemaal misschien nog net een beetje 'rough on the edges' maar ik ben opzich wel tevreden met het resultaat.Hier een nieuwe snip:
[audio]
Probeer de kick zo te maken dat de baslijn veranderd qua toonhoogte, maar dat de kick wel dat diepe laag blijft houden.
Arturia Minimoog V op 21 juni gratis te krijgen,wel met iets minder functies dan het origineel.
http://www.arturia.com/ev...v/minimoogv-original.html
Klopt. Was me ook al opgevallen en is inmiddels verandert.kaos- schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 14:14:
[...]
Klinkt leuk, alleen wat me echt opvalt is : De kick valt compleet dood als de toonhoogte omhoog gaat. Het echte "pompende laag" is er dan meteen uit.
Probeer de kick zo te maken dat de baslijn veranderd qua toonhoogte, maar dat de kick wel dat diepe laag blijft houden.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Goeiemorgen, ben weer bezig met een beetje de ambient/chillout kant 
[Soundcloud: http://soundcloud.com/korsairmusic/ayle-eima-the-tempest]
rates & tips anyone
?
[Soundcloud: http://soundcloud.com/korsairmusic/ayle-eima-the-tempest]
rates & tips anyone
Je kunt de kick (punch) wat lagere pitch geven als je de bass van de drum een hogere pitch geeft. Hierdoor blijft het wat meer in evenwicht. Ik zag dat headhunters en zo zelfs wat EQ'en bij de hogere gepitchte toon. Om meer dan whoamwhoam te krijgen.Da_maniaC schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 18:05:
[...]
Klopt. Was me ook al opgevallen en is inmiddels verandert.
@rubjo99: Mooie sounds. Bas mag nog wel iets zachter. Misschien nog een iets herkenbare progressie erin maken. Het kabbelt allemaal een beetje door, het is nu meer ambient dan chill-out.
Thanks2mb schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:53:
@rubjo99: Mooie sounds. Bas mag nog wel iets zachter. Misschien nog een iets herkenbare progressie erin maken. Het kabbelt allemaal een beetje door, het is nu meer ambient dan chill-out.

[ Voor 100% gewijzigd door vlaaing peerd op 18-06-2012 16:59 . Reden: error/foutje/sorry/kannie delete/argh ]
Ja, je kan zo ver gaan als je zelf wil. Maar als je het hebt over de 'whoam whoam' kicks uit zijn track 'Hard with style' daar zit nogal wat automation werk in en op die manier maakt hij zijn track wel vrij uniek.rhodium schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:37:
[...]
Je kunt de kick (punch) wat lagere pitch geven als je de bass van de drum een hogere pitch geeft. Hierdoor blijft het wat meer in evenwicht. Ik zag dat headhunters en zo zelfs wat EQ'en bij de hogere gepitchte toon. Om meer dan whoamwhoam te krijgen.
Ik ken meerdere mensen die hardstyle produceren en één persoon maakt ook hele lekkere sounds (kicks a lá Wildstylez...en kwalitatief net zo goed) maar die heeft toch wel dezelfde werkwijze als ik zelf.
Maargoed, over Hardstyle sounds en met name de kicks kun je een volledige discussie van 600 pagina's vullen (gebeurd zo al op 3 verschillende fora
Ik heb inmiddels de kick en master mix van mijn snip wat aangepast. Opzich ben ik best tevreden over het totaal plaatje nu:
wat zijn een beetje de best practices als je vocals in je mix wilt krijgen? ik krijg nu dat het een beetje een soepje wordt met vocals er door....
Verwijderd
@apNia : Ik doe zelf mijn vocals altijd stereoizen (met een Stereo Shaper VST o.i.d). En natuurlijk een beetje EQ'en, en een hele korte reverb erop (de decay op 0, maar wel de reverb in stereo).
Met name dat stereoizen zorgt ervoor dat je vocals er echt uitspringen, thans, bij mij gebeurt dat wel :-)
Met name dat stereoizen zorgt ervoor dat je vocals er echt uitspringen, thans, bij mij gebeurt dat wel :-)
Wat ik doe is ten eerste zorgen dat er niet te veel andere sounds in hetzelfde frequentiegebied zitten. Verder een beetje reverb, maar zeker niet teveel. De vocal laat ik meestal in het midden zitten, en een eventuele lead synth geef ik dan een verschillend aantal ms delay (Haas effect) zodat ze elkaar minder in de weg zitten.
Een beetje pingpong delay werkt ook altijd goed om de vocal wat voller te krijgen.
Een beetje pingpong delay werkt ook altijd goed om de vocal wat voller te krijgen.
Is het iemand gelukt een activatiecode voor deze aan te vragen? Het kan niet meer via de website en de Facebookapp doet hier ook niets. Jammer, want het is wel een mooie synthaudiojunk schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 15:41:
Arturia Minimoog V op 21 juni gratis te krijgen,wel met iets minder functies dan het origineel.
Zelf mix ik regelmatig wat hiphop-spul af en vocals compress ik altijd vrij stevig met inderdaad een (hele) lichte verb er op.
Als je meerdere sporen hebt is het altijd wel lekker om wat stereobeeld te maken. Vooral in refreintjes mag dat soms best breed zijn mits de beat dat toestaat.
Sowieso de lagere freqs eruit trappen als de opnames niet superschoon zijn.
Je kunt de beat analyzen en kijken waar ruimte zit in de mix. Precies op dat punt kan je je vocals een lichte boost geven.
Er zijn heel veel manieren om vocals vol te krijgen, maar dit werkt voor mij altijd vrij aardig.
Als je meerdere sporen hebt is het altijd wel lekker om wat stereobeeld te maken. Vooral in refreintjes mag dat soms best breed zijn mits de beat dat toestaat.
Sowieso de lagere freqs eruit trappen als de opnames niet superschoon zijn.
Je kunt de beat analyzen en kijken waar ruimte zit in de mix. Precies op dat punt kan je je vocals een lichte boost geven.
Er zijn heel veel manieren om vocals vol te krijgen, maar dit werkt voor mij altijd vrij aardig.
De vocals komen al van een vrij bekende track af, dus dat deel is al "af". Alleen hoe het in de mix zit is lastig. Ik ga even kijken of jouw tip werkt kaos, met peaken op de gaten.
Als ik zo vrij mag zijn om hier critics op te geven :Da_maniaC schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:45:
[...]
Ik heb inmiddels de kick en master mix van mijn snip wat aangepast. Opzich ben ik best tevreden over het totaal plaatje nu:
[audio]
De kick klinkt meer als een verzopen bassline met een lage attack. De leadsynth staat vrij hard ten opzichte van de rest. Als ik em op goed volume beluister zit er genoeg bas in, maar ik zou juist die kick wat harder door laten komen. Zodat hij wat meer "tokt". Nu komt het voor mijn gevoel over als 1 grote waterval van bas zonder echt een piek daarin te hebben.
Het is misschien smaak, want ik hoor het wel vaker in dergelijke producties, maar ik zou het persoonlijk iets anders aanpakken. Misschien is het vloeken in de kerk, maar in house is de kick altijd goed aanwezig en staat los van de bassline. Misschien is dat wel een leuk idee om te proberen. Als je jezelf dan toch wilt onderscheiden in een scene die behoorlijk leeft mag je best wat "nieuwe dingen" doen lijkt me
Ik vind em goed, alleen mag de kick inderdaad wat snappier zijn, en mannn, doe die bass lager. Mijn hele zolder trilt van deze track. Da's goed, maar de mids en highs worden er bijna overstemd van.Da_maniaC schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:45:
[...]
Ja, je kan zo ver gaan als je zelf wil. Maar als je het hebt over de 'whoam whoam' kicks uit zijn track 'Hard with style' daar zit nogal wat automation werk in en op die manier maakt hij zijn track wel vrij uniek.
Ik ken meerdere mensen die hardstyle produceren en één persoon maakt ook hele lekkere sounds (kicks a lá Wildstylez...en kwalitatief net zo goed) maar die heeft toch wel dezelfde werkwijze als ik zelf.
Maargoed, over Hardstyle sounds en met name de kicks kun je een volledige discussie van 600 pagina's vullen (gebeurd zo al op 3 verschillende fora).
[audio]
Android developer & dürüm-liefhebber
Ja ik wacht ook nog op de activatiecode. Wordt binnen 48 uur opgestuurd dus voor mij nog ff wachten2mb schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:50:
[...]
Is het iemand gelukt een activatiecode voor deze aan te vragen? Het kan niet meer via de website en de Facebookapp doet hier ook niets. Jammer, want het is wel een mooie synth
motabeatz.com
Verwijderd
Hi all,
Tijdje geleden dat ik hier gepost heb maar druk druk druk!
Toch heb ik nog wat proberen te producen en heb iets onder een andere alias op soundcloud gezet.
Graag zou ik wel eens willen weten wat jullie ervan vinden, gezien ik zelf wel ervan overtuigd ben dat het een verbetering is ten opzichte van mijn vorige snippets die ik jullie heb laten horen xD
Zijn er verder ook mensen die aan house doen? Ik vind dit namelijk echt een vette genre maar echt een track krijg ik niet voor mekaar, misschien iemand met leuke ideeen die eventueel een collab wil maken?
Ik werk met FL Studio, misschien handig om te vermelden (ook enigste daw die ik gebruik).
Bij voorbaat dank,
TIng
http://soundcloud.com/stoveboy
Tijdje geleden dat ik hier gepost heb maar druk druk druk!
Toch heb ik nog wat proberen te producen en heb iets onder een andere alias op soundcloud gezet.
Graag zou ik wel eens willen weten wat jullie ervan vinden, gezien ik zelf wel ervan overtuigd ben dat het een verbetering is ten opzichte van mijn vorige snippets die ik jullie heb laten horen xD
Zijn er verder ook mensen die aan house doen? Ik vind dit namelijk echt een vette genre maar echt een track krijg ik niet voor mekaar, misschien iemand met leuke ideeen die eventueel een collab wil maken?
Ik werk met FL Studio, misschien handig om te vermelden (ook enigste daw die ik gebruik).
Bij voorbaat dank,
TIng
http://soundcloud.com/stoveboy
Klinkt nu een stuk beter alleen hij komt nog niet helemaal naar mijn smaak boven de rest uit.Da_maniaC schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:45:
[...]
Ja, je kan zo ver gaan als je zelf wil. Maar als je het hebt over de 'whoam whoam' kicks uit zijn track 'Hard with style' daar zit nogal wat automation werk in en op die manier maakt hij zijn track wel vrij uniek.
Maargoed, over Hardstyle sounds en met name de kicks kun je een volledige discussie van 600 pagina's vullen (gebeurd zo al op 3 verschillende fora).
[audio]
Is er een wetenschappelijke verklaring voor het eerie effect wat het geluid aan het begin van deze track oproept?
[Soundcloud: http://soundcloud.com/insightfulone/later-that-day]
Ik voel het echt in m'n kaken, een collega in z'n hoofd. Heel odd.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/insightfulone/later-that-day]
Ik voel het echt in m'n kaken, een collega in z'n hoofd. Heel odd.
Ik kan dat hier niet beluisteren maar wellicht komt het doordat de tonen daarin in de buurt van de eigenfrequentie in kaak en/of schedel liggen?
wouter hou op met me belachelijk te maken! Dit doet de deur dicht!
Wellicht dat je wat wijzer wordt van de Fletcher-Munson curve - het geluid hoeft niet echt luid te zijn om toch impact te maken. Verder doet 't me behoorlijk denken aan een mug, dus wellicht dat dat ook nog meespeelt.
Sorry dat ik er weinig meer zinnigs over kan zeggen, op mijn eigen creepy-schaal scoort dit nog niet geweldig hoog
.
Sorry dat ik er weinig meer zinnigs over kan zeggen, op mijn eigen creepy-schaal scoort dit nog niet geweldig hoog
[ Voor 5% gewijzigd door Yoozer op 27-06-2012 12:44 ]
Dit topic is gesloten.