How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.163 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:40
apNia schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:40:
Is er een wetenschappelijke verklaring voor het eerie effect wat het geluid aan het begin van deze track oproept?
[audio]

Ik voel het echt in m'n kaken, een collega in z'n hoofd. Heel odd.
Dat heb ik ook dus ook! Elke keer als ik het achter dit zit te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

[Soundcloud: http://soundcloud.com/dessicant/dick]

ROFL :-)

[ Voor 10% gewijzigd door Kain_niaK op 28-06-2012 19:43 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Het is hier stil jongs!

Een paar (onafgemaakte) plaatjes die ik afgelopen tijd gemaakt heb.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/kaos001/work-in-progress-001]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik neig de laatste tijd steeds meer naar de limiter te grijpen ipv de compressor. Gewoon omdat het 1 slider is en zo lekker makkelijk aanvoelt. In welke situaties wil je een comressor over een limiter verkiezen? Want de grens begint in mijn ogen een beetje te vervagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:15:
Ik neig de laatste tijd steeds meer naar de limiter te grijpen ipv de compressor. Gewoon omdat het 1 slider is en zo lekker makkelijk aanvoelt. In welke situaties wil je een comressor over een limiter verkiezen? Want de grens begint in mijn ogen een beetje te vervagen.
Omdat een limiter geen ratio heeft en dus alles onder de treshold range platdrukt. Een compressor doet dat in een bepaalde verhouding zodat je gedeeltes van dynamische range verhoudingsgewijs ook intact kan houden en de gedeeltes eronder niet aantast.

Zie bv: Afbeeldingslocatie: http://musikality.net/wp-content/uploads/2009/03/compression_ratiosvg.png
de limiter doet dan de onderste "infinite" lijn en de compressor zou bv ingesteld kunnen worden op alle 4 mogelijke ratio's.

Verder heeft een compressor vaak een goed instelbare "knee" zodat je de volumeverlaging wat geleidelijker kan laten inkicken. Een limiter zou in z'n slechtste geval zelfs artefacts kunnen laten horen.

Daarnaast is de compressor meer ingesteld op A(DS)R waardoor deze meer timing gericht bezig kan gaan en bv bruikbaar is bij sidechaining, maar je kan een instrument ook heel "slurry" laten klinken of juist heel erg strak op de attack. Het is dus ook heel bruikbaar als effect.

Uiteraard is het heel goed mogelijk dat je helemaal geen compressie nodig hebt, je hoeft dus ook niet altijd , elke track weer, de doos met compressors leeg te halen, maar het heeft zeer zeker wel fuctionele voordelen boven een limiter.
kaos- schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:03:
Het is hier stil jongs!

Een paar (onafgemaakte) plaatjes die ik afgelopen tijd gemaakt heb.

[audio]
lekker, mag nog wel een dikke bas erin hebben! :9

[ Voor 10% gewijzigd door vlaaing peerd op 06-07-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nee ik weet het verschil wel en dat een limiter (volgens mij) een soort compressor met minder knoppen is met een infinite. Maarrrrrr, het idee van een compressor is toch om het contrast tussen pieken en dalen te verminderen? Met een limiter druk je het volume omhoog en zorg je dat de pieken niet boven de 0dB komen, right? Is dat niet indirect hetzelfde effect (als je bijv dan het volume van je track weer wat omlaag haalt) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
in principe druk je met een limiter de boel niet omhoog, je kapt de boel af zodat de boel omhoog KAN. Nu zitten in de meeste limiters wel een post gain waarop het dan lijkt of je tegen het plafond aan harder zet, Het is dus niet indirect hetzelfde effect, het is hetzelfde effect.

alleen dan met minder mogelijkheden. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dan pleur ik m'n compressor het raam uit, mijn drum & bass heeft alleen maar een Limiter nodig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:03:
Dan pleur ik m'n compressor het raam uit, mijn drum & bass heeft alleen maar een Limiter nodig 8)
Zonde, ik vind het soms wel lekker om puur op m'n drum-bus een compressor te gooien die de zooi een beetje aan elkaar lijmt O+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Daar gebruik ik de Schaack Audio Transient Shaper voor. Die is daar echt heerlijk mee kaos-. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ach joh, gewoon Dada Life's fattener gebruiken :+

[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 06-07-2012 17:51 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Na lange tijd weer eens een "instrumenten" produktie. Heb een instrumentele cover gedaan van "warm sound" van Zero7. Ik heb al sinds een tijdje een stagepiano in huis, dus deze keer iets meer op toetsen gericht dan gitaar.

Zoals je kan horen ben ik erg in m'n nopjes met jaren 60 keys.

Commentaar zoals altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 15:16:
Na lange tijd weer eens een "instrumenten" produktie. Heb een instrumentele cover gedaan van "warm sound" van Zero7. Ik heb al sinds een tijdje een stagepiano in huis, dus deze keer iets meer op toetsen gericht dan gitaar.

[audio]

Jezus wat vet O+

Luister het op een iMacje met lullige speakertjes, maar zelfs dat klinkt al super. Zal het thuis nog even onder de loep nemen, maar qua muzikaliteit zit het echt puik in elkaar.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt lekker meneer Paard.

Snap alleen de mix niet zo. Klinkt wel heel erg compact en compressed. Alsof het op een headset is gemixed of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
thanks Wouter, Kaos!

wat de compressie betreft, dit was een afweging tussen zachter afmixen en veel volumeverschil hebben met m'n andere tracks op die soundcloud of wat platter drukken en vergelijkbaar volume hebben, hij moest dus iets harder wat ten koste ging van wat dynamiek. Zou jij de mix dynamischer kunnen maken op hetzelfde volumeniveau?

Desondanks vind 'm nou ook niet echt levenloos platgedrukt ofzo, maar dat zou ook kunnen omdat ik erg gewend ben aan dance af te mixen. verder merk ik achteraf dat ook de bas nogal op "dance" level staat wat ook nog wel behoorlijk headroom vreet en wel wat zachter zou kunnen.

Ik denk dat ik de mastering misschien nog wel een keer overdoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Mij viel hetzelfde als wouter op, het is erg "plat" inderdaad. Ik zou het wel inleveren, denk dat je track dan beter tot z'n recht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
:N

Et tu mister "ik-gooi-m'n-compressors-uit-het-raam-want-ik-gebruik-liever-een-limiter"....? :P

hehehe, maar thanks. Ik ga het nog 's overluisteren en opnieuw doen. Sowieso had ik m'n oortjes even een paar dagen rust moeten geven voordat ik zou gaan masteren, maarja...het enthousiasme als je net een track klaar hebt he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

als je je track als een drum & bass/dubstep track wilt zien moet je 't vooral zo plat houden peerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2020
vlaaing peerd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 15:16:

[audio]

Zou het mogen dat je mij alle delen stuurt van deze track en dat ik die kan remixen, want ik heb echt een vet idee hiermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 13:56

2mb

Mooie cover, fijne sound. Ik kan die muziek van Zero 7 ook wel waarderen.

[ Voor 10% gewijzigd door 2mb op 10-07-2012 22:34 ]

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:27
Beta voor Bitwig is begonnen, al tweakers die een invitation hebben ontvangen?

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nope helaas... En voor de liefhebbers, de wachtlijst is ook nog gesloten :(

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik kreeg ook al mail, heb me ingeschreven, maar weet ei-gen-lijk niet waarom ik van Ableton over zou willen naar Bitwig. Wat gaat Bitwig ECHT voor hebben op Ableton?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:04
64bit,maar Ableton voelt de hete adem waarschijnlijk want Live 8.4 wordt eindelijk ook 64bit.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Zo, weer terug van vakantie. We hebben weer tijd om aan knopjes te draaien :)

Weet iemand een Virus B (desktop) te koop staan? Ik zoek er eentje voor om en nabije de 350 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:23

Wom

Geen idee of er nog tweakers zijn die jump maken? Gok van niet, maar goed. Na jaren van stilte weer een poging gedaan, met onderstaand als (kort_resultaat.

[YouTube: http://youtu.be/UMCd17PPtQQ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op zondag 15 juli 2012 @ 01:54:
Ik kreeg ook al mail, heb me ingeschreven, maar weet ei-gen-lijk niet waarom ik van Ableton over zou willen naar Bitwig. Wat gaat Bitwig ECHT voor hebben op Ableton?
Dat de goeie eningeers van Ableton nu bij Bitwig zitten. Beetje hetzelfde verhaal als Presonus en Steinberg. Je kan bovendien de vraag natuurlijk ook omdraaien, wat heeft Ableton uberhaupt nog voor op Bitwig?

wat ik zo 123 kon vinden:

- multimonitor support
- over het netwerk/internet met meerdere PC's of gebruikers aan 1 project werken
- linux support
- 64bit support
- split screen tussen arrangement scherm en edit scherm
- automation per noot

Best wel goeie redenen om over te kunnen stappen lijkt me.

DAW softwares met een langere geschiedenis hebben de neiging om logge stukken ellendige software te worden, zoals bv (mobiel) Nuendo, Reason en zelfs Ableton waren vroeger juist bekend als de lichte compacte apps, maar omdat er jaren aan stukjes bij worden geplakt, word het gewoon log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joehoe!
Karma voor Motif (XS/XF) is eindelijk uit!
Kost wel 199$ maar dan ben je ook de man/vrouw op menige bruiloft of bar mitswa met je vette stylez! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

En we gaan weer met zijn allen dood van het laag, Jieehaaaaa!!! :D

[Edit]
Snippet updated 21-07-12 1800h.
Wat kleine tweaks in de mix. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Da_maniaC op 21-07-2012 18:11 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik heb last van Virus koorts...

Wilde primair een Virus B desktop (want budget +/- 400 euro en ik heb al een Novation sl 49 mk2 midi keyboard)

Helaas geen aanbod momenteel (al paar weken niet) op marktplaats en synthforum.

Vervolgens heb ik de kans om een Virus KC (C met keys) in zeer goede staat te kopen voor 650 euro. (dan moet ik wel mijn novation verkopen... en de virus kc als masterklavier gebruiken)

Maar des te meer ik lees, des te liever ik een Virus Snow heb. (want TI via usb... maar je levert er wel veel hands-on interface mee in)

En zo gaat het maar daar... en ik kan het budget wel blijven verhogen.. maar moet ergens een streep trekken...

Hoe denken jullie over:

Virus B desktop VS Virus C desktop VS Virus KC (aantrekkelijke prijs) VS Virus Snow (Super apparaat, matige hardware interface, maar wel TI via usb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb zelf een Snow en als iemand die al 15 jaar met exclusief software heeft gewerkt moet ik bekennen dat ik liever patches program via knoppen als via de PC nu. Nou weet ik niet goed de onderlinge verschillen tussen de B, C en TI eigenlijk. De Snow heb je als voordeel bij dat de TI series nog steeds firmware updates krijgen, OS5 komt er aan, met extra envelopes en een zooi nieuwe filteropties. Wat ik minder vind aan m'n Snow is het feit dat ik maar 4 patches tegelijkertijd in m'n Snow kan hebben. En ik maak ze tamelijk complex, dus met hoge polyphony hebben ze vaak er onder te lijden. Een ander nadeel is dus het gebrek aan knoppen. Het was voor mij nogal een investering, maar in retrospect had ik liever 800 (?) extra gelapt denk ik voor een TI Desktop. Wat wel weer mooi is meegenomen is dat het fungeert als geluidskaart.

Maar goed, that said, ik weet niet goed hoe de C scheelt tov de TI. Dus ik kan je niet echt adviseren, alleen m'n mening van de Snow geven.

Edit: heb een comparison chart voor je gevonden, zonder TI, wou het zelf ook ff weten
http://www.vintagesynth.com/misc/access_virus_chart.pdf

En hier nog Wikipedia: Access Virus

Edit 2: hier ook nog een leuke thread, waar onze vriend Yoozer ook in meekletst: http://www.vintagesynth.c...iewtopic.php?f=18&t=45498

[ Voor 16% gewijzigd door apNia op 26-07-2012 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
thanks voor je reply...

Ik ben zelf geen toetsenist... dus speel geen uitgebreide en complexe stukken. Dus aantal voices is niet direct een probleem voor mij.

Het liefst had ik een virus ti desktop... maar heb het budget simpelweg niet. Dus dan óf een snow, of virus B of C.

Grootste verschil tussen B en C is aantal voices en fx per part.. soundwise identiek.
Grootste voordeel lijkt me de interface, die ondanks veel menu diving nog altijd meer hands on is dan een Snow.

Echter de snow heeft de TI via usb.. dus ideaal qua gebruiksgemak.

Welke ik ook koop (B, C of Snow)... ik zal er megablij mee zijn. Bevalt t niet (meer), dan gaan ze direct weer de verkoop in zonder al te veel afschrijving.

Zal er nog een nachtje over slapen... Of woon jij toevallig in de buurt Apnia? (mid limburg?).. maar ik dacht van niet he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nope Amsterdam hier, sorry :)
Er zijn echter wel vaak muziekzaken die je laten spelen met die dingen. Kan wel zeggen dat ik er echt verschrikkelijk blij mee ben hoor, en als ik het zo zie zijn de onderlinge verschillen tussen de A, B, C en TI niet zo groot als ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Ik heb ongeveer 2 jaar "ervaring" met af en toe rondspelen met Renoise. Dit is één van mijn laatste creaties, maar niet af:
http://levensweg.net/Pazfotola.mp3

Oudere creaties:
http://soundcloud.com/tobyhinloopen

Allemaal totaal verschillende stylen. Ik speel veel met allerlei soorten muziek in Renoise, puur om te oefenen met de software en geluiden.

Nee, ik ben er niet goed in of wat dan ook, al word ik langzaam wel steeds beter. Ik vind het gewoon leuk :)

[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 26-07-2012 12:42 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
apNia schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:25:
Nope Amsterdam hier, sorry :)
Er zijn echter wel vaak muziekzaken die je laten spelen met die dingen. Kan wel zeggen dat ik er echt verschrikkelijk blij mee ben hoor, en als ik het zo zie zijn de onderlinge verschillen tussen de A, B, C en TI niet zo groot als ik dacht.
Amsterdam ben ik voorlopig niet te vinden nee haha.

De verschillen (soundwise) zijn ook niet zo heel groot. (ok, de Virus A schijnt heel andere DA convertors te hebben en daardoor rauwer klinken)

Grootste verschillen zitten in de interface/knoppen en de toepassingsmogelijkheden (enkel midi of ook usb mogelijkheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Maar dingen als de reverb en cutoff algoritmes, zijn die in de loop der jaren niet verbeterd? Of zal je daar nauwelijks verschil in merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Dat zou ik je niet durven te zeggen. Ik denk zelf wel zeker dat al deze opties op wat voor manier dan ook doorontwikkeld zijn.

Echter voor mijn gebruik (als eerste hardware synth (ok, ik heb ooit een Mopho gehad), is dat allemaal niet belangrijk.

Als geld geen rol zou spelen ging ik blind voor de virus ti2... :D
Maar zoveel geld heb ik helaas niet :(

En in zo'n geval zal je altijd compromis moeten maken...
Full featured machine: Virus C (maar geen usb en stiekem beetje boven budget)
Super sound en gemak: Snow (maar minder hands on en stiekem boven mijn eigenlijke budget)
Perfecte prijs/kwaliteit verhouding: Virus B (maar iets minder van alles t.o.v. Virus C/Snow)

Oh well... zie het nog wel gebeuren dat ik nooit kan kiezen en eerst voor een Waldorf Blofeld (250 euro 2ehands) ga haha.

Evengoed thanks voor je input hoor.

Hoe is de snow in verhouding tot andere synths? (of heb je geen echt vergelijkingsmateriaal?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dacide
I heb een TI Polar en als je Ehv niet te ver weg vindt wil ik je wel ea uitleggen/horen....
(geef maar een gil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Een TI Polar is voor mij zijn wat een realdoll is voor eenzame mannen; een nagenoeg onbetaalbare droom, maar als je het eenmaal hebt is menselijk contact obsolete

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 26-07-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:43:
@Dacide
I heb een TI Polar en als je Ehv niet te ver weg vindt wil ik je wel ea uitleggen/horen....
(geef maar een gil)
Thanks for the offer Wouter.
Eindhoven is niet echt te ver weg hoor.

Nadeel is dat ik never nooit een TI Polar kan aanschaffen dit jaar... en zodra je dan zo'n polar TI gezien/gehoord hebt dan is zo'n Snow of een Virus B/C in één klap een stuk minder 'waaauw' ;)

Zou wel het ultieme apparaatje voor mij zijn... én goeie fatar keys én een top sound engine én total integration.... pfff

Ik wacht nog heel even hiermee tot ik zeker weet welke machine ik ga aanschaffen.

Heb je zelf ook een Virus B/C gehad? (als referentie? En een Blofeld dekt die een zelfde spectrum af of is die sounds compleet anders? (geen idee hoe een kale OSC op een blofeld klinkt. De kale OSC van een Nord 2x vind ik beter klinken dan een kale Virus B osc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Nu ik dit getypt hebt, tezamen met alle info en videos die vergaardt heb kom ik eigenlijk tot de conclusie dat ik me niet gek moet laten maken en gewoon moet kiezen voor de Virus B (uitzonderingen daargelaten, zal ik zo ff toelichten)
de Virus B is gewoon een top Virus en heeft verreweg de best prijs/kwaliteit verhouding. Voor 350 euro zijn ze te vinden tweedehands en daar kan je een boel plezier voor krijgen.

Destijds toen ik de keuze maakte om een hardware synth te kopen deed ik dat juist om subtractieve synthesis beter onder de knie te krijgen. Gewoon lekker spelen met knoppen ipv met een muis naar een vst te moeten grijpen. Ik kan mijn novation SL 49 wel volledig mappen, maar toch is het anders dan dedicated knoppen in je handen te hebben.

Waarom dan toch geen Nord Rack 2x... Omdat de Virus veel dieper kan en veelzijdiger kan klinken. Qua interface kan geen synth aan de Nord tippen.

een snow valt dan simpelweg gewoon af.... tenzij.... ;)
En een virus C is voor 95% gewoon een virus B in een ander kleurtje met iets meer voices en FX per part... de gangbare 2ehands prijzen liggen echter vaak rond de 700 euro (desktop)... dit kan eigenlijk niet op tegen de 350 euro van een Virus B.. (als eerste synth)

Enige reden voor mij om een C of Snow te kiezen is als ik een ijzersterke deal kan krijgen.... dan weegt de prijs/doorverkoop factor zwaarder.

En hier zit ik in de knoop.. ik kan voor 650 euro een Virus KC kopen (in nieuwstaat)... tja... volgens mij zou ik deze als het me niet bevalt met winst kunnen doorverkopen (of in ieder geval niet met verlies).. nadeel is dat ik dan mijn Novation Sl 49 mk2 moet doorverkopen.. en juist deze zijn niet heel populair tweedehands. Althans, voor 200 krijg je hem misschien verkocht. Maar de mijne is nog geen jaar oud en heeft me 360 gekost... wil er dan ook 250 voor vangen.
Daarnaast is een Virus KC prima als masterklavier te gebruiken. Maar als midicontroller schijnt het niet heel super te werken... (en uiteraard geen automap dat hier inherent aan is)

Wat vinden jullie...

De Virus KC kopen (puur omdat de prijs zo scherp is (en het al met al gewoon een puike synth is)
Of niet moeilijk doen en een virus B desktop kopen (en gewoon lekker mijn novation b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Polar heb ik ook 2e hands gekocht hoor dus heb daar ook niet de volle mep voor neergelegd.
En het toetsenbord is middelmatig trouwens.

Blofeld is in dezelfde categorie maar heeft die typische Waldorf klank waar je van moet houden. In vergelijk met de Q's vind ik de Blofeld wel wat minder dun klinken trouwens. Dan is evt een Pulse2 ook nog interessant als je wat meer analoge sound zoekt waar dan weer het monofone zijn tegenover staat. Dat blijft de ideale budget moog replacement.

Maar als je geen B/C kan vind is de Snow toch zeker een interessante optie denk ik. Gebrek aan voices kan je altijd nog oplossen door te gaan freezen/bouncen. (Wat vroegah heel normaal was toen synths tienduizenden guldens kosten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Dacide schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:32:
En hier zit ik in de knoop.. ik kan voor 650 euro een Virus KC kopen (in nieuwstaat)
Ik heb mijn C desktop toendertijd voor 575 verkocht, dus 650 voor de toetsenversie is een heel erg nette deal - gezien dat die volgens mij voor 200 euro meer weggaan.

Je kunt wel langskomen bij de verkoper om te testen, mag ik hopen?

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Hi yoozer, thanks.

Jeps dat is geen probleem. De verkoper had hem in december nog voor 800 te koop staan. Misschien moeilijk verkoopbaar in deze recessie tijden.

Hij verkocht deze samen met een jp8000 omdat hij volledig overging naar software.

Als het hem gelegen komt ga ik er morgen naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:35:
Die Polar heb ik ook 2e hands gekocht hoor dus heb daar ook niet de volle mep voor neergelegd.
En het toetsenbord is middelmatig trouwens.

Blofeld is in dezelfde categorie maar heeft die typische Waldorf klank waar je van moet houden. In vergelijk met de Q's vind ik de Blofeld wel wat minder dun klinken trouwens. Dan is evt een Pulse2 ook nog interessant als je wat meer analoge sound zoekt waar dan weer het monofone zijn tegenover staat. Dat blijft de ideale budget moog replacement.

Maar als je geen B/C kan vind is de Snow toch zeker een interessante optie denk ik. Gebrek aan voices kan je altijd nog oplossen door te gaan freezen/bouncen. (Wat vroegah heel normaal was toen synths tienduizenden guldens kosten.)
Thank wouter.

Waldorf Pulse2 is geen optie. Lijkt me een prachtbak, maar wil perse polyfoon. Heb eerder reeds een mopho gehad, maar die heb ik verkocht. Wel hele gave bassen kreeg je daar uit.

Ik heb overigens wel al toezegging dat ik een review model ontvang zodra deze released is. Kan ik er toch een paar dagen mee pielen. Ben benieuwd of deze (soundwise) vergelijkbaar is met de Minibrute.

Ik ga morgen kijken naar de virus als t kan. Mocht t niks zijn, dan kijk ik weer verder voor een B, C of wellicht toch snow

[ Voor 8% gewijzigd door Dacide op 27-07-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dacide let je erop dat je geen dubbelpost maakt binnen 24 uur? Als je als laatste reageert, kan je gewoon je laatste post editten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Geen probleem. Liet me even gaan in mijn enthousiasme :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Eindelijk na 4 maanden weer eens met een nieuwe nummer bezig!

Eerste ruw geluid! Wat vinden jullie ervan?
Heeft het potentie? Ik denk dat er met deze melodie nog wel iets cool te maken valt.
Nog niks gemixt en de uitgebreide beat die ik had gemaakt heb ik er weer afgehaalt want die zoog stierenballen. Dus nu alleen een kick. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

basis voelt goed Niak, maar ik vind het raar hoe die opbouwt, en hoe vol het hele geluid klinkt bij de drop... de kick beukt niet echt, de synth brult niet echt zoals ik het zou verwachten (alsof ie lichtelijk gelowpassed is)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 21:31

Zym0tiC

^_^

apNia schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:26:
basis voelt goed Niak, maar ik vind het raar hoe die opbouwt, en hoe vol het hele geluid klinkt bij de drop... de kick beukt niet echt, de synth brult niet echt zoals ik het zou verwachten (alsof ie lichtelijk gelowpassed is)...
vind de opbouw wel wat hebben eigenlijk. Verder niet zo into het genre dus ga me niet wagen hoe t binnen het hokje past :p Maar overal zeker potentie als je er nog wat tijd in stopt :).

Gelijk maar mijn laatste creatie droppen dan maar

Subje wel aangeraden om het volledig "plaatje" te horen ;)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

De opbouw is goed, maar qua mix klinkt het raar, je hoort bijna niet dat er een climax aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zym0tiC schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:57:
Subje wel aangeraden om het volledig "plaatje" te horen ;)
Ehm... mijn subjes hadden niet veel te doen hoor.
Maar los van het feit dat het nummer niet echt los komt klinkt de mix OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:00:
Een TI Polar is voor mij zijn wat een realdoll is voor eenzame mannen; een nagenoeg onbetaalbare droom, maar als je het eenmaal hebt is menselijk contact obsolete
hahahaha mafkees, _O- vind een vrouw toch nog wel fijner dan een realdoll denk ik, mgoed die zijn ook duur, al dan niet ook onbetaalbaar in onderhoud.

Offtopic? nee, vrouwen zijn immers de juiste apparaten om kids mee te produceren. Jammer dat ze niet met controller te verkijgen zijn ...of op z'n minst een aan/uitknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:19:
[...]

niets te doen, wut? :p
kan atm niet oordelen over de SC upload aangezien ik niet thuis ben maar tijdens t mixen (wav) gister gaf de spectrum analyser en mijn sub een ander beeld eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nja, mijn subs gaan tot 17Hz dus daar ligt het niet aan. ;)
Maar dat inschatten valt vaak niet mee.
Te weinig is vaak beter als teveel.
Dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

vlaaing peerd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:39:
[...]

hahahaha mafkees, _O- vind een vrouw toch nog wel fijner dan een realdoll denk ik
I like where this is going

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:58:
Nja, mijn subs gaan tot 17Hz dus daar ligt het niet aan. ;)
Maar dat inschatten valt vaak niet mee.
Te weinig is vaak beter als teveel.
Dat dan weer wel.
Ik was sowieso van plan om nog op een paar systeempjes te gaan checken, zal t eens in de gaten houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:08:
[...]

I like where this is going
Het is natuurlijk een costs vs benefit verhaal, realdolls kun je achteraf gewoon in de kast proppen. Da's natuurlijk wel een inherent voordeel. Ik ben daarom nog steeds op zoek naar een midi-controlable vrouw, zodat je op z'n minst de vocal pitch oscillator onder controle kan houden, die wil nog wel's op de hobbel gaan namelijk. Emotionele compressor erop, perrrrfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik zou gaan voor een LFO op haar handen....
Of een mooie envelope voor handbewegingen. (snelle attack en korte release ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

* apNia likes his women like he likes his music, boosted lowends

[ Voor 47% gewijzigd door apNia op 31-07-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Is dit genoeg boosted low end voor jou?

Afbeeldingslocatie: http://www.grenswetenschap.nl/images/artikelfoto/dikke20vrouw20in20bikini1onder.jpg

Niet over je KRK's bekijken, die geven nogal vertekend beeld bij de low end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:19:
[...]
Mijne bromt erop los anders :P
Nice nummer ook :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 31-07-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Gamebuster schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:20:
[...]

Mijne bromt erop los anders :P
Nice nummer ook :)
if it ain't fundementals, you've probably been f$%ked. Ik vermoed dat hier goekope speakers in het spel zijn?

Wikipedia: Missing fundamental

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kennen jullie Peter Verspuy Muziekinstrumenten?

Die hebben toevallig sale; wellicht zit er wat tussen (stond nog ooit op m'n AboutDJ lijstje), maar is meer op de producerende(n) en artiesten gericht: http://www.peterverspuy.nl/sale.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
ja, voor produceren zijn Tannoys heel geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

@Gamebuster: Thanks!! :)

@Vlaaing Peerd en Wouter veltmaat: was net een heel stukje aan het typen dat er toch echt een pure sinus op 50Hz staat te bonken. Open project voor het maken van een screenshot, zie ik de sub channel disabled en hetzelfde voor de HPF van de bass wtf :o . Heb het idee dat ik iets te enthousiast heb lopen CTRL-Z-en vlak voor het exporteren :(. De niet werkende HPF op de bass verborg het euvel op de spectrum en het missing fundamentals linkje van Vlaaing Peerd verklaard waarom ik het toch aanwezig leek over mijn monitoren

Problem solved, nu bezig met een nieuwe export. Geef wel een seintje als ie erop staat :)
Thanks guys!
vlaaing peerd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:42:
[...]

[...]

if it ain't fundementals, you've probably been f$%ked. Ik vermoed dat hier goekope speakers in het spel zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Zym0tiC op 31-07-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien iets voor een van jullie?
V&A aangeboden: KRK Rokit GS5 Wit x2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Fuck yeah, eindelijk weer aan de muziek :D. En ik kan het nog gelukkig :). Was bang dat ik er veel moeite mee zou hebben na zo'n lange tijd oid.

Fijne track gemaakt ook gelijk O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Zo gisteren en vandaag flink gewerkt aan mijn website/nieuwsportaal.
Compleet nieuw design erin gezet en bijgewerkt. Nu nog de puntjes op de i... maar we komen er wel :D

checkerdecheckcheck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's toevallig.
Ben ook bezig met een nieuwe (eigen) website.
Maar dat project duurt al veels te lang.
Raak ook lichtelijk gestoord om het af te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Wouter, een ander project, of een uitbreiding van studiojunkies?

Pfff hou op ja...er gaat stiekem zoveel werk inzitten he.
Ik doe dit ook gewoon in mijn eentje.

Eerst komende week de Arturia V Collection 3 reviewen. Later volgt de Waldorf Pulse 2 nog.

Nu nog wat vrije tijd zien te vinde .

Er is ook nog een derde bezig met zijm site. Studionieuws.nl
Maar de artikelen zijn steeds vaker commerciele affiliate berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
mooie site heur! Gebruikers krijgen, forum erop en je zult zo zien dat je overal en nergens hardware voor review krijgt toegestuurd.

Succes, ik zal 'm zeker met regelmaat gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Gaat dat serieus zo makkelijk? Want ik wil dat ook. Ik wil ook gratis hardware.

En bitches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

vlaaing peerd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:38:
je zult zo zien dat je overal en nergens hardware voor review krijgt toegestuurd.
Mwa, dat valt wel mee ;) of tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Reken je maar niet rijk hoor. Recentie schrijven gaat veel tijd inzitten. De software licenses zijn doorgaans NFR versies die een X periode te gebruiken zijn. Hardware mag je niet houden (tenzij je veel geluk hebt op een of andete manier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
vlaaing peerd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:38:
mooie site heur! Gebruikers krijgen, forum erop en je zult zo zien dat je overal en nergens hardware voor review krijgt toegestuurd.

Succes, ik zal 'm zeker met regelmaat gaan bekijken.
Gracias.. we doen ons best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:53:
Gaat dat serieus zo makkelijk? Want ik wil dat ook. Ik wil ook gratis hardware.

En bitches.
Ik denk dat het makkelijker is om peterverspuy binnen te lopen en een apparaat te kopen dan een hele reviewsite op te bouwen, een userbase te creeeren en op basis van die userbase door marketing gesponsorde leenapparaten te krijgen waar je uren bezig bent reviews voor te schrijven.

Ik heb zelf een tijdje koptelefoons en speakers gereviewed voor een reseller, incidenteel mocht ik 's wat houden, maar voor de tijd die ik erin stak kon ik beter rozen gaan knippen en met dat verdiende geld de hardware kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Een bedrijf vraagt zich ook altijd af wat voor meerwaarde jouw site heeft. Hardware weggeven leidt tot een stukje goodwill dat in een review kan terugkomen, dat kan een overweging voor een producent zijn. Maar dan moet het wel om een site met aanzien en veel leden gaan.

Zelf koop ik de Sound on Sound meestal en hun website gebruik ik ook regelmatig. Is de recording/studio/productie markt in Nederland zo groot dat daar eigen sites voor kunnen bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
half/half, UK heeft een erg grote recording/studio/productiecultuur die we hier niet hebben. Hier is het voornamelijk de jonge generatie electronica producers, maar de NL markt is niet groot/interessant genoeg om dikke bulten hardware binnen te halen. Desondanks valt er best wat te halen als je aantoonbaar veel kijkers hebt op je site. Is het niet via een fabrikant dan nog wel via de importeur of reseller.

Daarentegen is SoS ook wel het meest gerenommeerde producer/master/muzikantenblad die niet alleen UK bediend maar wereldwijd lezers heeft. Dat maakt natuurlijk ook nog wel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Moeijlijk hoor. Het is en blijft een niche markt. Op mijn site heb ik na een half jaar pas net zoveel bezoekers als bij mijn fotografieblog op twee maanden.

Maar goed we zie wel hoe t loopt. Als ik over een jaar nog niet op minstens 2000 bezoekers per maand zit, dan gaat de stekker er wellicht weer uit.

[edit]
Trouwens... hoe zit dat eigenlijk met NFR licenties? Mag je deze (tijdens de valide gebruiksperiode) gebruiken voor commerciele doeleinden?

[ Voor 19% gewijzigd door Dacide op 02-08-2012 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Even wat anders, ik kom er jaarlijks weer op terug:

http://www.uaudio.com/blo...s-feature-loudness-war%2F

mijn mening is dat deze ellende grotendeels komt omdat iedereen tegenwoordig ruk.1 speakers thuis heeft staan waarop alles hoorbaar moet zijn. Ik vind dat consumenten die muziek luisteren serieus nemen geleerd moet worden dat dit alleen maar kan vanaf een bepaalde maat stereospeaker en gewoon moeten accepteren dat iPrut speakers gewoon sowieso doffe ellende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

peerd heb je een tl;dr van dat artikel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
que?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die hele loudness war ellende komt door het feit dat muziek tegenwoordig meer als consumptiegoed wordt beschouwt als kunstvorm. Het moet verkocht worden en de rest is bijzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
vlaaing peerd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:42:

Speakers: Logitech Z-5500
Oordopjes: Sennheiser CX880i

Geen high-end spul, maar toch ook niet verschrikkelijk slecht lijkt mij.

Je wiki artikel klinkt interessant, maar kan het niet echt volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Gamebuster schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:02:
[...]

Speakers: Logitech Z-5500
Oordopjes: Sennheiser CX880i

Geen high-end spul, maar toch ook niet verschrikkelijk slecht lijkt mij.

Je wiki artikel klinkt interessant, maar kan het niet echt volgen.
Ehmja sorry , logitech is waardeloze meuk, dat is niet geschikt om betrouwbaar mee af te mixen, laat staan masteren. In jouw geval zou ik, als serieuze speakers kopen te duur is, ervoor kiezen om op heel veel verschillende systemen te luisteren. (oordopjes, speakers van je buurman, de autospeakers, grotboxjes, enz) voordat je de final mix maakt. Mocht je herhaaldelijk op verschillende systemen dezelfde type problemen tegenkomen dan kun je het nog even aanpassen in je mix.

Faaawk... Ik lees net dat je zo +/- 300 moet betalen voor de Z5500? goed, naar de winkel jij en een setje Alesis of Yamaha's halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die loudness war zut heb ik nog ea op m'n nieuwe website gezet. Misschien dat het als pretentieus geneuzel overkomt maar wellicht dat het informatief is.

http://www.seriousmastering.com

Aanmerkingen of opmerkingen zijn altijd welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

TL;DR, oftewel heb je een samenvatting? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Afgelopen donderdag samen met een makker deze ellende in elkaar gezet :

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed bezig Kaos.
Leuke mix tussen twee stijlen.
Over mix gesproken. De stukken waar de D&B met de andere stijl gemixed worden komt op mij als niet zijnde in balans over omdat D&B net wat harder gaat. En de D&B zelf klinkt heel compact wat volgens mij minder past bij die andere stijl. Als daar wat meer dynamiek in zit dan is de contrast met die andere stijl volgens mij wat meer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 18:46:
Goed bezig Kaos.
Leuke mix tussen twee stijlen.
Over mix gesproken. De stukken waar de D&B met de andere stijl gemixed worden komt op mij als niet zijnde in balans over omdat D&B net wat harder gaat. En de D&B zelf klinkt heel compact wat volgens mij minder past bij die andere stijl. Als daar wat meer dynamiek in zit dan is de contrast met die andere stijl volgens mij wat meer natuurlijk.
Thanks voor de feedback.
Het klopt dat het d&b-gedeelte wat compacter klinkt. Normaal gesproken laat ik ook wel wat "lucht" over in mijn mix, maar ik was op locatie en werkte met andere spullen. Thuis hoorde ik pas dat het zooitje flink in elkaar gedrukt zat :/

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:38
Vandaag verder gewerkt aan m'n nieuwe track, voor de hardstyle liefhebbers onder ons. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:29
Hallo,

Ik wil beginnen met produceren , voornamelijk hardstyle en house. Alleen ik weet niet war en met wat ik moet beginnen qua software en interface’s. Hebben julie advies over wat ik moet kopen en welke plugins etc ik moet gebruiken. Evt wat linkjes naar handige youtube filmpjes zodat ik zelf kan ontdekken wat ik wil.

Ben nu al een jaar of 5 DJ en heb momenteel een Traktor F1 in bezit die ik graag als dat kan wil gebruiken in de software. Is dit mogelijk? Verder mix ik met een Pioneer DDJ-T1 maar dit doet er weinig toe denk ik :P.
Ook heb ik sinds 2 weken een mooie setje KRK G6.

Wie o wie kan mij helpen?

Ben ook redelijk actief in het How to become a DJ topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
nou speakers heb je al (ik had de tannoys genomen als ik wist dat je ze voor produceren zou gaan gebruiken). Begin dan met een krachtige PC, minimaal een dualcore + 4GB RAM is geen luxe. Verder een geluidskaart met jack/tulp en 24bit/96Khz en ASIO ondersteuning overwegen.

De F1 is in principe gewoon een midi controller dus dan is die zeker te gebruiken in je setup. Hieronder een lijstje met DAW software, ik zou zeggen kijk wat youtube tutorials erover en laat maar weten of je interesse in 1 van die velen hebt. Het is zeker niet kwaliteit die de keuze bepaalt (ze zijn allemaal goed), maar vooral de werkwijze die je moet aanstaan.

Cubase
Nuendo
Ableton
Bitwig
Presonus
Reaper
Reason
FL studio
Pro tools
Cakewalk Sonar
Logic (Mac only)

En vast nog wel veel meer, maar dit zijn wel de meest algemene.

Wat je geluidskaart en interfaces betreft is het handig dat je even een budget en gebruikersdoel neerzet (wat mag ie kosten en wat voor dingen wil je er mee gaan doen?) Anders kunnen we je niet nauwkeurig adviseren.

Verder kan ik je aanraden om hier eens te kijken: http://www.soundonsound.com/ veel informatie en tutorials.

[ Voor 16% gewijzigd door vlaaing peerd op 06-08-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:29
@vlaaing peerd , bedankt voor je comment!

Een Krachtige PC staat er I7 quadcore met ht overclockt met 12gb ram en SSD. Audio interface heb ik in de vorm van de Pioneer DDJ-T1 maar ik zit te kijken naar een Allen & Heath ZED 14 PA mixer voor live en recording.

Die KRK's zullen voornamelijk gebruikt worden voor draaien thuis. (ps: die tannoys zijn in de aanbieding bij bax)

Ik heb net gezellig gechat met een medewerker van Bax. Die rade mij FL studio en cubase aan. Fruity loops vind ik echter te onoverzichtelijk. De demo van Cubase ga ik vanavond even uit proberen.

Ik wil er zegmaar 300 tot 500 aa spenderen. Exclusief die mixer van A & H dan.

Die website ga ik even checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Cubase overzichtelijker dan FL Studio? That's a new one :S
Ik zou echt voor FL gaan als ik jou was. Youtube explodeert voornamelijk van de FL Studio tutorials. Cubase heb ik persoonlijk altijd als een trage nachtmerrie ervaren, en ik heb best wat DAWs gebruikt.

Voor mij is het vooral belangrijk m'n idee snel uit te kunnen werken, en ik denk dat dat voor elke producer een goed ding is. Daarin zijn Ableton, FL Studio en Reason erg goed.

[ Voor 88% gewijzigd door apNia op 06-08-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik krijg al rillingen als ik Cubase hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ga voor Ableton. FL Studio is misschien het meest overzichtelijke maar het stikt van de bugs en is niet altijd stabiel. Ook heeft het hele slechte midi ondersteuning out of the box.
Ik wacht nog even tot Ableton 64 bit native is en dan schakel ik over van FL Studio naar Ableton.
Ik heb sinds mijn 12de met FL Studio gewerkt (vanaf 2.0.1) maar nu ik met verschillende midi controllers te gelijk probeer te werken word het echt een pain in de the ass programma.

Wie programmeert er een moderne sequencer nu zo dat alle midi als OMNI word behandelt? :(

[ Voor 9% gewijzigd door Kain_niaK op 06-08-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Toffe synth, vet geluid. Russische makelarij uit de early 80's, lekker vet geluid :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Em5xEZ8V5cI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:24
Ik ben opzoek naar een set studio monitor speakers. Ik wil ze gebruiken voor het afmixen van pop-(rock) nummers en een beetje klassiek.

Mijn budget is 250 euro en het moeten actieve monitors zijn. Ik heb al een beetje rondgekeken en ik weet dat mijn budget niet echt ruim is. Maar wat adviseren jullie mij?
Ik zat bijvoorbeeld te denken aan twee keer de Tannoy Reveal 501 A. Maar ik kom ook setjes van M-audio tegen (niet dat zij nu bekend staan om het maken van speakers, maar ze hebben natuurlijk wel veel studio ervaring).
Pagina: 1 ... 37 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.