Toon posts:

How to become a Producer OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 49.112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:13

Chiron

Moderator Tweakers Discord
Topicstarter
Okee mensen aangezien er in het htbadj topic erg veel vragen werden gesteld over producen, midi etc. dacht ik laat ik maar een topicje beginnen over how to become a producer, aangezien veel (wannabe) dj's zoals ik ook met het maken van muziek zelf bezig zijn....

ik gebruik zelf nu Reason 2.0 in combinatie met een Evolution mk225c master keyboardje, na jaren geleden al eens een blauwe maandag aan fasttracker en screamtracker gespendeerd te hebben
en heb eergisteren een nieuwe terratec geluidskaart besteld om m'n huidige suckende sb live te vervangen... ik weet het niet echt professioneel ofzo maar daarom heet dit topic ook how to become a producer ;) (je kan moelijk in 1 klap een studio van een paar duizend euro op gaan lepelen)

Om maar even een aanzetje te geven: wat voor apparatuur gebruiken jullie zoal, wat voor muziek produceren jullie en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 20:59

dominic

will code for food

Ik gebruik zelf
- Yamaha cs2x, cs1x
- Roland Mc303
- Ibanez Rg270dx
- Dean performer SE
- Reason
- Cakewalk als sequencer

Download my music on SoundCloud | Stream my music on Spotify

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Wat voor muziek maak je?

ik schommel zelf een beetje tussen techno/techhouse en drum 'n bass in

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 20:59

dominic

will code for food

Ener-G schreef op 26 oktober 2002 @ 13:02:
Wat voor muziek maak je?

ik schommel zelf een beetje tussen techno/techhouse en drum 'n bass in
Eigenlijk van alles.

Electronisch:

RnB, rap, trance, dance, techno, gamemuziek

Acoustisch:

Tsjah gewoon kleine liedjes met zang en gitaar.. :)

Download my music on SoundCloud | Stream my music on Spotify

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05-2020

Reefer

madness

Ik gebruik niet zoveel , namelijk :
Reason 1.01
Roland mc303

en ik maak breakbeat ofzo maar dan anders :P
merk wel dat een MIDI keyboard eigenlijk wel erg handig / vereist is om een goeie melodie te maken.

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Mja sinds ik dat keyboard heb is het leven een stuk simpeler geworden met Reason, maar ook met de Matrix in Reason kan je leuke dingen doen (is erg handig om bijvoorbeeld lekker snel een bassline te maken icm subtractor)

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

mooi

softwares:

cooledit
cakewalk
hamerhead
vaz

enkele jaren geleden maakte ik daarmee ook wat tracks, zoals deze: http://users.skynet.be/wg/The_au_jasmin.mp3 (techno)

nu heb ik een MC303 op de kop kunnen tikken en daarmee denk ik te herbeginnen, in combinatie met een midiprog maar eerst moet ik die MC303 wat onder de knie krijgen

You don't need eyes to see, you need vision

• Chiron

Chiron

Topicstarter
je bedoelt zo'n mc 303 groovebox?

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 22:09
public energy - 303 :)

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

mc303 = idd groovebox

You don't need eyes to see, you need vision

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

ik vind dat de topic titel even aangepast moet worden als er je met producer bedoelt: iemand die zijn eigen electronische muziek maakt.
in pop muziek is een producer vaak toch iemand anders, en niet degene die met midi en .. reason .. loopt te frotten...
maar goed... beetje verwarrend.. mensen met ideeen voor andere termen?

en om dan ook maar wat toe te voegen:
ik maak mijn muziek met logic, wat samples, softsynths zoals de fm7, absynth, pro53, emagic synths, en andere spullen die me voor mn voeten geworpen worden ;), als mixer en geluidskaart: o2r icm rme hammerfall dmv adat. nog een soundcanvas gm module, rd 700 keyboard. dat was het wel zo'n beetje...

psst............... http://www2.hku.nl/~jan5/muziek/

Anoniem: 13255

Ener-G schreef op 26 oktober 2002 @ 13:00:
Okee mensen aangezien er in het htbadj topic erg veel vragen werden gesteld over producen, midi etc. dacht ik laat ik maar een topicje beginnen over how to become a producer, aangezien veel (wannabe) dj's zoals ik ook met het maken van muziek zelf bezig zijn....
Leuk idee!! :)
Om maar even een aanzetje te geven: wat voor apparatuur gebruiken jullie zoal, wat voor muziek produceren jullie en wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Voorlopig nog Reason 2 en Soundforge, maar wil over een tijdje wat gaan proberen met Cubase SX in combinatie met VST plugins; Absynth, FM7, etc

Wat produceer ik; laatste weken voornamelijk wat trance nummertjes gemaakt, maar wil me toch meer gaan storten op groove funk house (wat ook mijn draaistyle is).

http://www.xs4all.nl/~vthart/demo/ <-- hier kan je een trancenummertje vinden overigens :)

Ik wil (moet) ook nog een midi keyboard aanschaffen, maar dat komt binnenkort (laatste maand veel uitgaven gehad: nieuwe mixer en veeeeeeel platen).

• djazete

djazete

steel

trebla: leuke melodie! beetje langdradig vind ik hem maar ik ben niet zo thuis in de trance wereld als het ware.. maar iig wel leuk wat ik zo gauw gehoord heb...

thanks! over dat langdradig klopt, ik moet nog wat afwisseling erin maken en nog wat extra's ... maargoed ik heb wel meer halve nummers hier liggen. Ben nu zo'n 6 weken bezig met Reason, eerste weken alleen maar wat proberen om te kijken wat ik eruit kan krijgen / halen :)

Binnenkort ga ik dus nummers maken die in mijn draaistyle passen, wordt wel wat moeilijker dan trance .. maar wel leuke uitdaging d8 ik zo :D

• Chiron

Chiron

Topicstarter
trebla dude je wil toch niet zeggen dat je dat ene nr wat je gepost had zonder een master keyboard gemaakt had?? :D

Jawel :P :D

Anoniem: 64254

Hoi mensen,

Ik produceer electronische grooves(lees:house,tech-house,techno,deep-house,funkhouse) en dat doe ik met o.a.:

Pc met cubase SX,reason 2.0,vsti's zoals fm7,absynth,pro52,etc.....rebirth338,recycle,wavelab,cooleditpro2 en nog wat van die strekking en heb verder nog een boss dr202,roland xp-30 synth,mengpaneel,effectenbakken.

meestal gebruik in cubase in combinatie met reason(rewired),en dat is echt een dodelijke combinatie. 8)

www.besonic.com/nicajo

oh ja en als er mensen zijn die vragen hebben met betrekking tot deze software,wees niet verlegen ze te stellen want ik denk dat ik er wel wat vanaf weet en misschien kan ik je een beetje op weg helpen.

ok groeten, DeLaMuerte!

• Chiron

Chiron

Topicstarter
tja da's ook een van de redenen dat ik dit topic gestart heb he ;)

delamuerte> heb je ook tracks uitgebracht op 12" ? en onder welke naam?

Anoniem: 64254 schreef op 27 oktober 2002 @ 10:27:
Hoi mensen,

Ik produceer electronische grooves(lees:house,tech-house,techno,deep-house,funkhouse) en dat doe ik met o.a.:
Yow .. met jou kan ik praten (Funk house :D)!
meestal gebruik in cubase in combinatie met reason(rewired),en dat is echt een dodelijke combinatie. 8)
Dat heb ik al meer gehoord, ik moet me er ook maar 's in verdiepen. Ben nu alleen nog bezig met Reason.
Damn lekkere muziek man 8)

delamuerte> heb je ook tracks uitgebracht op 12" ? en onder welke naam?
Ik heb helaas maar een 12" uitgebracht en dat was een whitelabel en jaren geleden.In mijn hip-hop tijd zal ik maar zeggen heb ik wel wat werk op cd uitgebracht maar dat is nu niet relevant meer dacht ik.
Yow .. met jou kan ik praten (Funk house )!
...dat moeten we dan maar eens doen :D ...tegenwoordig zijn de meeste mensen toch wat trance-minded en dat is niet echt mijn merk koffie, met alle respect!
Damn lekkere muziek man
dank u wel :)

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Ja inderdaad die hardtrance meuk vind ik ook zo platvloers, en ook zo makkelijk te maken

geef mij ook maar een lekkere stevige funky techhouse plaat
trouwens veel van de betere techno/house producers hebben een achtergrond in de hiphop schijnt :)

• deepep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 15:04
Reason 2.0
Ableton Live
Cubase sx
Absinth
Soundforge
Nuendo

Hill 16:2 mixer
Roland midi keyboard
Alesis compressor
Delta 66 geluidskaart
Alesis m1 mk2 active monitoren...

Dat is het wel z'n beetje....stijl.... IDM,Lo-fi,deephouse achtige shit

Doe je ding.

Anoniem: 64254 schreef op 28 oktober 2002 @ 11:29:
...dat moeten we dan maar eens doen :D ...tegenwoordig zijn de meeste mensen toch wat trance-minded en dat is niet echt mijn merk koffie, met alle respect!
Inderdaad, dat vind ik dus ook!

Heb je toevallig MSN (mijne is avhart@hotmail.com) ?
dank u wel :)
No problem, als het ik niet goed vond had ik het ook wel gezegd hoor :)

DeLaMuerte: Ik kwam nog wat (oudere) nummers van je tegen @ reasonstation.net ;)

afoolzflow vind ik erg lekker, lekker deep ook man :D

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-01 15:55
Ha! Cool draadje gaat dit worden :)

Op dit moment ben ik nog helemaal Reason 2.0 aan het uitspitten (heb de complete handleiding uitgeprint) en hoop binnenkort met wat serieus werk bezig te kunnen gaan.

Ik gebruik naast Reason ook nog Cubase, Sound Forge of Wavelab (heb nog geen keuze gemaakt tussen die twee) en natuurlijk m'n Roland E-68 keyboardje.

Cool, laat wat horen als je wat hebt gemaakt of als je vragen hebt :)

• Chiron

Chiron

Topicstarter
dBA schreef op 28 oktober 2002 @ 17:39:
Ha! Cool draadje gaat dit worden :)

Op dit moment ben ik nog helemaal Reason 2.0 aan het uitspitten (heb de complete handleiding uitgeprint) en hoop binnenkort met wat serieus werk bezig te kunnen gaan.

Ik gebruik naast Reason ook nog Cubase, Sound Forge of Wavelab (heb nog geen keuze gemaakt tussen die twee) en natuurlijk m'n Roland E-68 keyboardje.
doe je de sequencing van Reason met cubase? Het heeft mij wel een paar weken gekost voordat ik enigszins onder de knie had hoe die sequencer in Reason werkte...

en hoeveel pagina's is die handleiding? dan weet ik hoeveel papier (en inktpatronen) ik moet in gaan slaan :D

• dBA
Ener-G schreef op 28 oktober 2002 @ 19:44:
[...]

doe je de sequencing van Reason met cubase? Het heeft mij wel een paar weken gekost voordat ik enigszins onder de knie had hoe die sequencer in Reason werkte...

en hoeveel pagina's is die handleiding? dan weet ik hoeveel papier (en inktpatronen) ik moet in gaan slaan :D
Uhm, ik ben nog een echte beginner hoor. Rewiring heb ik nog niet aan gedaan. Ik heb alleen een kleeiiin beetje ervaring met Cubase voor midi en dan houdt het wel op. Je vraag kan ik dus op dit moment niet beantwoorden.

De handleiding(en) kan je vinden op de Propellorheads homepage. (Watch it, is zo'n 16MB :9) Van die PDF'jes heb ik alleen de operation manual uitgeprint, maar die is alleen al 277 pagina's. Om mijn eigen printertje te sparen heb ik het maar ff op school uitgeprint op de laserprinters daaro. :P Zeer zeker de moeite waard, al helemaal als je een echte n00b bent, zoals ik.

Trouwens, nog meer mensen die de KX project drivers gebruiken voor een SB Live! ? Alleen de mixer van die drivers bevalt me al dermate dat ik niet weer anders wil (behalve een echte soundcard :P) en daarnaast ook nog eens goeie ASIO support (Woeiii!)

• Anoniem: 65832
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben dus een echte n00b op het gebied van MIDI..., maar wil me er wel in gaan verdiepen na een vondst op de zolder.

Het enige waar ik wel wat ervaring mee heb (gehad) is FT2 (Fasttracker 2), maar dat is al lang geleden (het draaide op een 486SX en als er meer dan 4 kanalen tegelijk liepen dan was het niet echt meer te doen)...

Nu heb ik eens gekeken op de site van Propellorheads, maar vind het Reason verhaal toch nog een beetje erg onoverzichtelijk (Reason, Rebirth, Recycle, Rewire, Refill :| )...

Wat is nu echt de software die ik nodig heb om van deze n00b een beetje minder n00b te maken, zodat ik mijn MIDI bordje toch nog een beetje kan gebruiken (ongebruikte hardware is zonde)?

• Chiron

Chiron

Topicstarter
dBA schreef op 28 oktober 2002 @ 19:54:
Trouwens, nog meer mensen die de KX project drivers gebruiken voor een SB Live! ? Alleen de mixer van die drivers bevalt me al dermate dat ik niet weer anders wil (behalve een echte soundcard :P) en daarnaast ook nog eens goeie ASIO support (Woeiii!)
ehrrr ik heb ze tevergeefs geprobeert te installeren, maar vanaf morgenmiddag hoef ik niet meer aan te pielen want dan wordt als er niet weer een storm uitbreekt mijn Terratec DMX 6fire 24/96 bezorgd :*)

maar wat ik ervan gehoord heb is het DE oplossing voor sb live! slachtoffers, mits je er dus in slaagt het te installeren

Anoniem: 17342

DeLaMuerte :
Inderdaad zeer lekkere muziek !
i like your style :9
Ik had Foolz flow ook al een tijdje geleden van ReasonStation gehaald :D
Mag ik vragen waar je die sample vandaan hebt waar "a foolz flow"
mee begint ?

Ik neem aan van een Sample CD ?
zo ja, welke is het ?

Ikzelf ben ook bezig met Reason 2 onder de knie te krijgen.
Mijn favoriete stijl is ook Club/House en FunkHouse.
Het is alleen moeilijker om voor die stijlen aan goede samples te komen,
aangezien de meeste inderdaad Trance gebaseerd zijn..

groetjes

Anoniem: 67946

Ik Gebruik eigenlijk alleen op dit moment maar REASON 2 icm MIDI Keyboard.
Ben vroeger ook heel wat in de weer geweest met Screamtracker en daarna Impulse tracker... maakte daar altijd HARDCORE mee :D

Die Tijd is nu voorbij, ben nu eigenlijk net een beetje met REASON 2 begonnen en werk dus aan een nieuw nummer....

Heb hieronder een link gezet,... voor you guys on the net gepleurt ;)....

Het is zeg maar een stukje "opbouwende" muziek,... Na dit stuk moet er een vette trance melody komen en dan moet het nummer weer verder gaan enz,... heb weinig tijd om er aan te werken dat is wel minder maar als hij helemaal af is zal ik hem posten hier !.....

Willen jullie dit stukje beluisteren ? en hier eens op reageren ?... :)

Link:
http://members.ams.chello...wliedjemark2002nietaf.mp3

Kritiek is altijd welkom, net zo welkom als leuke reacties. :D

[Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 67946 op 29-10-2002 01:12. Reden: Broken link ff gefixt]

Anoniem: 14845

Anoniem: 67946 schreef op 29 oktober 2002 @ 00:58:
Ik Gebruik eigenlijk alleen op dit moment maar REASON 2 icm MIDI Keyboard.
Ben vroeger ook heel wat in de weer geweest met Screamtracker en daarna Impulse tracker... maakte daar altijd HARDCORE mee :D

Die Tijd is nu voorbij, ben nu eigenlijk net een beetje met REASON 2 begonnen en werk dus aan een nieuw nummer....

Heb hieronder een link gezet,... voor you guys on the net gepleurt ;)....

Het is zeg maar een stukje "opbouwende" muziek,... Na dit stuk moet er een vette trance melody komen en dan moet het nummer weer verder gaan enz,... heb weinig tijd om er aan te werken dat is wel minder maar als hij helemaal af is zal ik hem posten hier !.....

Link:
http://members.ams.chello...wliedjemark2002nietaf.mp3

Kritiek is altijd welkom, net zo welkom als leuke reacties. :D
leuk muziekje hoor, begint het net leuk te worden issie afgelopen :P

• Adion
  • Nu online
Hey all,
Ik ben ook nog niet zo lang geleden beginnen experimenteren met muziek maken.
Ik gebruik momenteel Fruityloops 3.4, maar als ik de kans krijg ga ik wel proberen met Reason te werken.
Het eerste nummer dat ik tot nog toe ongeveer heb afgewerkt is te vinden op http://users.esstec.be/adion/music
Ik weet dat het nog niet echt helemaal klinkt zoals ik het zou willen, maar ik vind dat er best wel wat bij komt kijken om een volledig liedje te maken.

Wat Fruityloops betreft heb ik het gevoel dat je er best tamelijk veel mee kunt, maar ik neem aan dat Reason toch nog een beetje meer mogelijkheden bied, en ik vermoed dat vooral de Synth's er wel iets beter werken.

VirtualDJ 2021 - Fast Image Resizer - Instagram

Anoniem: 67946 schreef op 29 oktober 2002 @ 00:58:
Klinkt niet verkeerd, maar ik heb er toch nog een paar dingen op aan te merken:

1. Beat vind ik erg zwakjes, de kick is erg zwak. Sample er 1 of gebruik een 909 kick bijvoorbeeld. (compressor kan er ook voor zorgen, dat de beat strakker gaat klinken --> speel daar is mee)
2. Meer percussie bij de beat, dat mis ik toch nog wel.
3. Masteren van de geluiden op elkaar, lijken veel 'losse' geluiden, je moet proberen om er 1 geheel van te maken.
3. Gebruik wat meer effecten, om het voller / ruimer te maken.

Ik hoop dat je hieraan wat hebt.

PS. Mail me anders is de RNS file, zal ik even kijken wat ik ermee kan doen ;-)

Adion schreef op 29 oktober 2002 @ 09:23:
Wat Fruityloops betreft heb ik het gevoel dat je er best tamelijk veel mee kunt, maar ik neem aan dat Reason toch nog een beetje meer mogelijkheden bied, en ik vermoed dat vooral de Synth's er wel iets beter werken.
Je kan met beide veel, maar toch moet je het zelf doen om er een goed geluid uit te krijgen (welk programma je ook gebruikt). Ik heb nummers gehoord die met fruity zijn gemaakt en die klinken best wel pro, hetzelfde geldt voor Reason.

Tuurlijk zal er wel een verschil zijn, maar dat wil niet zeggen dat je met Reason gelijk betere nummers kan maken ipv met fruityloops.

• Anoniem: 8083
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Mijn setup bestaat uit :

Clavia Nordrack 2
Waldorf Microwave XT
Yamaha TX81z
Roland D5 (masterkeyboard)
Hill Multimix 16-4-2 (mengtafel)
Lexicon MPX100 (multiFX)
Behringer compressor
Behringer enhancer
Behringer patchbay
Hoontech DSP2000
P4 1.8 Ghz

Software :
Cubase VST (binnenkort stap ik over op SX)
Softsynths en plugins
GigaStudio

Ik maak voornamelijk trancy-achtige dingen, maar wegens tijdgebrek is het vooral experimenteren met de apparatuur zeg maar ;)

Heb je toevallig MSN (mijne is avhart@hotmail.com) ?
Jazeker....probeer soulfoolz@hotmail.com eens :)
Ik had Foolz flow ook al een tijdje geleden van ReasonStation gehaald
Mag ik vragen waar je die sample vandaan hebt waar "a foolz flow"
mee begint ?
8) ...die heb ik gesampled van mijn xp-30 in cubase en daarna in de nn-19 gegooid en daar wat gespeeld met filters enzo....(kan je 't sample wel mailen hoor als je 't wilt hebben?)
Het is alleen moeilijker om voor die stijlen aan goede samples te komen,
aangezien de meeste inderdaad Trance gebaseerd zijn..
...daar heb ik dus ook last van dus maak ik ze maar zelf of althans probeer ze zelf te maken...vooral vocale samples zijn schaars!! :'(
Je kan met beide veel, maar toch moet je het zelf doen om er een goed geluid uit te krijgen (welk programma je ook gebruikt). Ik heb nummers gehoord die met fruity zijn gemaakt en die klinken best wel pro, hetzelfde geldt voor Reason.
helemaal mee eens!Je bepaalt zelf toch een beetje hoe goed je software laat klinken door de samples die je gebruikt en door goed te "mixen"'!
Met goede kwaliteit-samples kan fruity-loops ook heel behoorlijk klinken.

laters... 8)

Ik heb misschien nog een tip voor mensen met een sblive!!

Ik gebruik zelf de ASIO-full duplex drivers die cubase meelevert!Als je dan naar je asio-control panel gaat kan je zelf handmatig de buffergrootte instellen...b.v. 2048 samples is gelijk aan 46 ms latency,1024=23 ms,512=11 ms.Je kan ze zo klein mogelijk instellen als je pc 't toelaat.(bij alle audio-apps die 't toelaten gebruik ik die driver)
Ben eigenlijk ook toe aan een nieuwe kaart maar met een latency van 5 ms op een sb-live ben ik voorlopig nog wel tevreden.
Die KX-drivers zijn mij wat te buggy dus daar begin ik niet aan!!(vooral niet als je af en toe ook nog wat wil gamen :) )

Anoniem: 14020

Zelf maak ik ook nummers met Fruityloops. Je kan er alles mee doen en het is redelijk eenvoudig. Als een een keyboad koop kijk ik wel uit na een ander programma, tot die tijd werkt Fruityloops voor mij denk ik het beste.

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05-2020

Reefer

madness

kan iemand misschien kort uitleggen hoe je met cubase en reason kunt werken ? ik had al wel controle over reason in cubase door rewire, maar hoe kan bijvoorbeeld je effecten per reason-instrument in cubase doen ?

bijna af nummer van mij[8mb] (eens een keer wat anders als trance/house :P)

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-05 17:43

we_are_borg

You will Comply

Ik gebruik de volgende spullen:

Cubase 5
Yamaha RM1X
Roland JV1010
Creamware Pulsar I

Ik maak zelf geen muziek maar maak gebruik van de vele midi files die op het internet staan. Deze geef ik een eigen sfeer mee aan geluid wat namelijk heel goed gaat met de opstelling die ik heb. Alleen de Pulsar is momenteel bij iemand anders die wilde meer DSP processor kracht hebben die heeft nu tot zijn beschikking een pulsar I & II en een SBR board 15 DSP processoren bij elkaar. De pulsar is een mooi platform alleen erg duur en voor een leek op gebied van geluid is het een moeilijke kaart om muziek mee te maken. Het is een modulare geluidskaart waar mee je je eigen geluid kan maken. Je heb de beschikking over LFO's, VCO's enz.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Empathy
  • Laatst online: 15:09

Empathy

Extreme Audio

Starfleet Records is erg aan te raden. Alle nummer zijn met Reason gemaakt. Check vooral de nummers van Unknown Source eens (voor de trance liefhebbers) hij is echt steengoed.

Anoniem: 18082

@DeLaMuerte: Hoe installeer je die Cubase ASIO Drivers? En zitten die bij Cubase SX 1.03?

@DeLaMuerte: Hoe installeer je die Cubase ASIO Drivers? En zitten die bij Cubase SX 1.03?
yep! ze zitten bijna bij in elke cubase,maar die vanaf 5.0 zijn zeer ok!

later..

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Anoniem: 64254 schreef op 29 oktober 2002 @ 11:06:
Ik heb misschien nog een tip voor mensen met een sblive!!
hmm kewl wist niet dat je die ook kon gebruiken... maar ik heb inmiddels mijn terratec binnen en ben daar zeeeer te spreken over... niet alleen omdat de latency met een factor 10 omlaag is gegaan, maar vooral de geweldige geluidskwaliteit... alles is echt glas- en glashelder gewoon, vergeleken met die sb live (over dezelfde speakerset (!))

Anoniem: 20384

Empathy schreef op 29 oktober 2002 @ 14:24:
Starfleet Records is erg aan te raden. Alle nummer zijn met Reason gemaakt. Check vooral de nummers van Unknown Source eens (voor de trance liefhebbers) hij is echt steengoed.
Idd deze gast is geniaal wat een strakke nummers allemaal.. ik wou dat ik zo goed in reason was ik krijg er nog niet eens een strakke synth uit.. toch maar eens een midi keybord kopen..

Het rewire verhaal is zeker niet moeilijk maar een beetje te lang om in 't kort te vertellen dus hier is nog een oude link over Rewire in combinatie met cubase!
De moeite waard

www.dancetech.com/aa_dt_n...M.CFM?THREADID=104&Lang=0

later...

Anoniem: 64254 schreef op 29 oktober 2002 @ 16:49:
[...]

yep! ze zitten bijna bij in elke cubase,maar die vanaf 5.0 zijn zeer ok!

later..
Ze zitten ook bij Cubase SX ;-)

Ik gebruik ze nu ook in Reason, werkt lekker hoor! Mijn latency is nu een stuk lager.

Anoniem: 64254 schreef op 30 oktober 2002 @ 11:41:
Het rewire verhaal is zeker niet moeilijk maar een beetje te lang om in 't kort te vertellen dus hier is nog een oude link over Rewire in combinatie met cubase!
De moeite waard

www.dancetech.com/aa_dt_n...M.CFM?THREADID=104&Lang=0

later...
Thanks, nu dit artikel gelezen te hebben is het best simpel zeg. Hmm straks maar ff wat mee proberen :D

• Kunyfyer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 17:24
Op de site van Propellerhead staan ook tutorials voor het rewiren met Ableton Live, Sonar, Logic, Cubase en Nuendo :)

http://www.propellerheads.../reason/rewire/frame.html

• Chiron

Chiron

Topicstarter
nog een leuke site (staan veel refills op): http://www.reasonstation.net

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
refills werken bij mij voornamelijk niet...
ik ga vandaag beginnen aan wat techno gebeuren.. wil een beetje van alle muzieksoorten wat uitproberen. computer en electronische muziek zijn altijd _/-\o_ ...logisch :z
verder ben ik nu ook bezig met een ala pink floyd nummer.. of daar wat uit komt, moeten we nog maar zien..

maara even over dat producen.. buiten wat aanpielen.... wat doen de meeste nou echt om wat productiefs te maken ?

Ontwikkelaar van Gleamy

Anoniem: 47917

Interessant topic dit.

Mijn gear:

Yamaha CS1X Synth
Yamaha A4000 Sampler
Korg prophecy Synth
Novation Nova Synth
Behringer MX2004 mengpaneel
Behringer Autocom Pro compressor
Egosys Waveterminal 2496 geluidskaart
Egosys Miditerminal 4140 midi controller
Spirit Absolute 2 monitor speakers
Samson Servo versterker

Ik maak mijn nummers altijd eerst in Cakewalk Pro 3.0. Als het nummer af is exporteer ik het naar Cubase VST om het op te nemen. Ik doe dit omdat ik het schrijven van een nummer in Cubase echt vreselijk vind. Werkt niet snel en niet intuïtief. Die oude cakewalk werkt echt heel lekker om een nummer in te schrijven. Het heeft wel een aantal nadelen vooral omdat het zo verouderd is.

Heeft iemand misschien een goede tip voor een midiprogramma om een nummer in te bouwen(en eventueel ook op te nemen)? Liefst iets waarmee je zowel lekker met loops (wel midi) kan werken als compleet uitgeschreven tracks.

Cubase SX?? ;)

• djazete

djazete

steel

je kunt ook logic eens proberen....

gitaarwerk schreef op 01 november 2002 @ 11:22:
refills werken bij mij voornamelijk niet...
ik ga vandaag beginnen aan wat techno gebeuren.. wil een beetje van alle muzieksoorten wat uitproberen. computer en electronische muziek zijn altijd _/-\o_ ...logisch :z
verder ben ik nu ook bezig met een ala pink floyd nummer.. of daar wat uit komt, moeten we nog maar zien..

maara even over dat producen.. buiten wat aanpielen.... wat doen de meeste nou echt om wat productiefs te maken ?
Hoe bedoel je refills werken niet?? Ik heb zo'n 1.1 gb aan extra refills, en ze werken perfect (veel patches, ook nieuwe samples, rex'jes, etc).

Laat maar wat horen als je wat hebt.

jammer dit begon zo leuk dit topic alleen nu is er al een hele tijd niks meer gepost... ik ben ook af en toe es aan het spelen met Reason maar de echt mooie geluidjes lukt me nog niet echt....

Ohw ja wat is een leuk midi keybordje voor max €300

• Chiron

Chiron

Topicstarter
kijk eens bij http://www.thomann.de, en ga anders gewoon eens langs bij je lokale muziekboer... midiman en evolution hebben wel leuke master keyboardjes

Anoniem: 20384 schreef op 06 november 2002 @ 10:10:
jammer dit begon zo leuk dit topic alleen nu is er al een hele tijd niks meer gepost... ik ben ook af en toe es aan het spelen met Reason maar de echt mooie geluidjes lukt me nog niet echt....

Ohw ja wat is een leuk midi keybordje voor max €300
...daar zijn wel truucjes voor ! b.v. probeer eens een melodie of geluidje te dubbelen dmv 't zelfde melodietje ook door een andere module met een ander sample of sound te laten afspelen.Je krijgt dan vaak een veel voller geluid...pan de ene beetje links en de andere naar rechts...who need hardwaresynths... _/-\o_

en er zijn zat leuke midi- keyboards voor onder de 200 euro....oxygen 8,evolution?

Ener-G schreef op 06 november 2002 @ 11:19:
kijk eens bij http://www.thomann.de, en ga anders gewoon eens langs bij je lokale muziekboer... midiman en evolution hebben wel leuke master keyboardjes
...ja sorry 8)7

had je post nog niet gezien.maar die bedoel ik dus ja!!

Ik ga daar maar ffies kijken bij http://www.thomann.de iemand ervaring met die shop??

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Anoniem: 64254 schreef op 06 november 2002 @ 11:21:
[...]

...daar zijn wel truucjes voor ! b.v. probeer eens een melodie of geluidje te dubbelen dmv 't zelfde melodietje ook door een andere module met een ander sample of sound te laten afspelen.Je krijgt dan vaak een veel voller geluid...pan de ene beetje links en de andere naar rechts...who need hardwaresynths... _/-\o_

en er zijn zat leuke midi- keyboards voor onder de 200 euro....oxygen 8,evolution?
aanrader> als je serieus een oxygen 8 wil kijk dan eens naar de evolution mk225c, specs hetzelfde als de oxygen maar wel met het verschil dat de evolution 10 geheugenplaatsen heeft... scheelt nogal een gedoe met steeds invoeren enzo

Hmm ... ik zit ook te kijken naar een masterkeyboardje. Zat ook te denken aan de evolution of de oxygen. Ener-G: Ervaringen met www.thomann.de ?

• Chiron

Chiron

Topicstarter
nope.. maar het lijkt me gewoon best wel betrouwbare shop.. ik heb zelf mijn evolution gehaald bij de muziekboer in Alkmaar, kostte nog net geen 200 euro, en heb em eigenlijk bij die toko gehaald omdat ik spontaan verkocht was toen ik hem zag, op thomann is ie 139 euro (zonder transportkosten, douane etc.)

• Sideburnn
  • Laatst online: 12-05 09:47

Sideburnn

I just "poked" salad

Weinig Logic aanhangers zie ik en Wavelab word ook wat onderschat.
Leuke demo mr Trebla.....daar zit muziek in

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Logic tja da's nog net even een stapje hoger voor mij, ik vind Reason voorlopig nog wel ingewikkeld zat

• gitaarwerk
  • Niet online
Anoniem: 13255 schreef op 02 november 2002 @ 10:06:
[...]
Hoe bedoel je refills werken niet?? Ik heb zo'n 1.1 gb aan extra refills, en ze werken perfect (veel patches, ook nieuwe samples, rex'jes, etc).

Laat maar wat horen als je wat hebt.
ik weet niet.. telkends als ik ze probeer in te laden ziet hij ze niet gewoon.. hel vreemd.. ik heb vanalles al geprobeerd.

naja.. ik vind het wel een leuke tracker verder.. ik wil eens de demo van 2.x uitproberen :)

maar 'how to become a producer' ;
lijkt mij ook wat meer dan alleen muziek maken.. uitgeven en dat soort dingen horen er ook bij..

ik zou wel eens willen weten hoe dat precies in melkaar steekt..
het geld plaatje dus :)

Ontwikkelaar van Gleamy

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Welke versie van reason heb je? fills voor 1.0 werken nl. niet in 2.0 en omgekeerd...

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-12-2022
Thomann: Superwinkel. Verzenden kost maar 8 euro!
Let op, wel betalen per creditcard, rembourskosten zijn nogal duur naar het buitenland (thanks TPG), bijna 25 euro.

gitaarwerk schreef op 06 november 2002 @ 19:13:
[...]
maar 'how to become a producer' ;
lijkt mij ook wat meer dan alleen muziek maken.. uitgeven en dat soort dingen horen er ook bij..

ik zou wel eens willen weten hoe dat precies in melkaar steekt..
het geld plaatje dus :)
Vind ik ook wel interessant. Producers of anderen aanwezig die hier ervaring mee hebben?

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:18
Sideburnn schreef op 06 november 2002 @ 18:19:
Weinig Logic aanhangers zie ik en Wavelab word ook wat onderschat.
Leuke demo mr Trebla.....daar zit muziek in
Dan zal ik je even blij maken ik ben aanhanger van beide stukjes software. Logic gebruik ik omdat ik daar makkelijk aan kon komen en nooi echt verder heb gezocht. En wavelab is erg prettig met mijn Akai 2800 over SCSI.

Ik ben nog op zoek naar een nieuwe audio kaart maar ik weet echt niet wat ik moet hebben. Zijn die multi channel Terratec kaarten goed of niet?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-06 09:42
Ik ben de laatste tijd ook een beetje aan prutsen met muziek maken.
Ben nu aan me 2e liedje bezig, dat zal ik binnenkort hier posten.

Ik maak gebruik van:
Fruityloops 3.56;
Drumsynth (voor de beats :));
Een Juno 60 Softsynth;
samples die ik van internet pluk;
En een midi keyboard, dus melodiën e.d. doe ik met het keyboard invoeren.

Maybe dat ik me over een tijdje een echte hardware synth ga kopen, en dan de Roland Juno 106 ! :)

• gitaarwerk
  • Niet online
Ener-G schreef op 06 november 2002 @ 19:14:
Welke versie van reason heb je? fills voor 1.0 werken nl. niet in 2.0 en omgekeerd...
laat ik eerlijk zijn.
ik heb 1.0 en ze HEBBEN gewerkt..en daarna nooit meer.. vreemd he :{
Anoniem: 13255 schreef op 06 november 2002 @ 19:25:
[...]

Vind ik ook wel interessant. Producers of anderen aanwezig die hier ervaring mee hebben?
moet er wel nog iemand reageren :) anders word het weer een opsom topic alleen..
kunnen we wel weer studiotopic naa boven gooien

Ontwikkelaar van Gleamy

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

RooT schreef op 06 November 2002 @ 22:45:

Maybe dat ik me over een tijdje een echte hardware synth ga kopen, en dan de Roland Juno 106 ! :)
Zijn die dingen nog te koop dan? Zal wel tering duur zijn..

• Chiron

Chiron

Topicstarter
ohja diegene die wou weten hoeveel die midicontroller kostte> http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-154870.html

119 euro dus... ik denk dat ik ff ga sparen :)

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-06 09:42
Empathy schreef op 07 november 2002 @ 14:01:
[...]

Zijn die dingen nog te koop dan? Zal wel tering duur zijn..
Had er op een site nog gezien (2e hands dat wel, krijg je alleen nog maar 2e hands volgens mij) voor 400 nogwat euro, vind ik reuze meevallen.
Als je je bedenkt dat een JP8000 (Zegmaar de juno van tegenwoordig, maar dan digitaal en toch anders) meer dan 2,5x zo duur is..

Maar ik ga ook 's @ de lokale muziekboer vragen of hij van die dingen heeft..
maarja is maar de vraag of zo iemand een gast van 17 serieus neemt.. Ik bedoel, meestal hebben die gasten zoeits van, "kan ie toch niet betalen", was ook toen ik 11 was (ok dan wel iets jonger dan nu ;)) en een drumcomputer kocht.. had die gast ook zoeits van "wtf moet dat kerelrtje met dat ding?" :P

Ener-G schreef op 06 November 2002 @ 18:17:
nope.. maar het lijkt me gewoon best wel betrouwbare shop.. ik heb zelf mijn evolution gehaald bij de muziekboer in Alkmaar, kostte nog net geen 200 euro, en heb em eigenlijk bij die toko gehaald omdat ik spontaan verkocht was toen ik hem zag, op thomann is ie 139 euro (zonder transportkosten, douane etc.)
Waar heb je die gehaald dan in alkmaar want ik woon daar ook in de buurt.. Ik gok dat je hem bij studiodedijk hebt gehaald daar ga ik ook nog ffies kijken..

Anoniem: 37139

Hee gave topic deze had ik nog niet gezien :)

Ik maak muziek met de volgende spullen:

Computers and MIDI
- AMD XP 2000+ with 2 Philips 107P screens running Cubase VST 5.1
- Terratec EWS 88MT soundcard
- Midiman Midisport 4x4 MIDI interface

Mixer
- Behringer MX 2642A 26 channel mixer

Monitoring
- Behringer B 2031 monitor speakers
- Sony MDRV 700DJ headphones

Synthesizers and keys
- Roland RD 150
- Roland XP 30
- Access Virus C

Recording and playback
- Sony CD 753 digital CD player

Software
- Cubase VST 5.1
- Wavelab 4.0
- Native Instruments Battery
- Various VSTi, plugins and sample CD's
(legale software trouwens :+)

DJ Booth
- 2 x Technics SL 1200MKII
- 2 x Ortofon Concorde Pro Elements
- Vestax PCV 275 DJ Mixer

Heb nog geen releases gehad, maar als alles volgens schema gaat komt er een mimimum van 1 EP van me uit in Januari. Zowiezo 1 met 2 trance tracks, mogelijk nog een aantal progressive releases.

Misschien ook wel leuk, stukje waarmee ik nu bezig ben:
http://www.648studios.com/music/progressive3.mp3

Anoniem: 47917

Anoniem: 20384 schreef op 08 November 2002 @ 09:21:
[...]

Waar heb je die gehaald dan in alkmaar want ik woon daar ook in de buurt.. Ik gok dat je hem bij studiodedijk hebt gehaald daar ga ik ook nog ffies kijken..
Ik weet niet of het wel helemaal netjes is tegenover Studio de Dijk, maar ik zou jullie toch erg willen waarschuwen voor deze zaak. 2 weken levertijd betekent in de regel een maand of 3, prijzen lijken goed, maar zijn eigenlijk erg hoog en vaak proberen ze je dingen aan te smeren die je eigenlijk niet nodig hebt. Ik wil niet zeggen dat ze helemaal slecht zijn of zo, maar een kleine waarschuwing is denk ik wel op zijn plaats. Dit is niet alleen gebaseerd op mijn ervaring, maar ook op die van andere bevriende muzikanten.

Maar laat het je absoluut niet tegenhouden om er eens langs te gaan en te kijken/ luisteren, want ze hebben wel hele leuke spullen staan.

• Chiron

Chiron

Topicstarter
uhmm tja van bestellen was in mijn geval geen sprake.. ik zag die evolution gewoon staan en die gast had het eigenlijk te druk met bellen om mij wat aan te smeren.. :)

**648 relaxte track man! is het goed als ik hem even 'kaap' en gebruik in een dj setje vanavond? :)

• Anoniem: 13640
  • Niet online
Ik heb een

Terratec 24/96 soundcard
AmD 2400XP
FruityLoops, Reason, Cool edit Pro
Yamaha Midi Keyboard
Midiman Midi keyboard besteld
Behringer B1 Besteld
en aan het sparen voor Fostex monitoren
Sennheiser koptelefoon

en een Fles Fanta en een zak wiet...voor m'n muziekale fantasie :S

Anoniem: 37139 schreef op 08 November 2002 @ 09:52:
Heb nog geen releases gehad, maar als alles volgens schema gaat komt er een mimimum van 1 EP van me uit in Januari. Zowiezo 1 met 2 trance tracks, mogelijk nog een aantal progressive releases.

Misschien ook wel leuk, stukje waarmee ik nu bezig ben:
http://www.648studios.com/music/progressive3.mp3
Cool man, ik had je site al 's bekeken dus wist al wat van je equipement en style :)

Maar eh gave progressive track ook, vooral wanneer die 'conga's' erin komen op het eind :)

Anoniem: 37139

Ener-G schreef op 08 November 2002 @ 11:36:
uhmm tja van bestellen was in mijn geval geen sprake.. ik zag die evolution gewoon staan en die gast had het eigenlijk te druk met bellen om mij wat aan te smeren.. :)

**648 relaxte track man! is het goed als ik hem even 'kaap' en gebruik in een dj setje vanavond? :)
Mag wel maar hij is helaas nog niet af :( je zult wel horen dattie opeens afkapt. Maareh, ben van plan er hard aan te werken dus zal binnenkort de volledige versie posten.

• Chiron

Chiron

Topicstarter
promo was goed ontvangen :) en inderdaad hij is wel ineens plotseling afgelopen.. maar daar valt mee te leven als je de tijd counter in de gaten houdt ;) wanneer wordt ie uitgebracht? :)

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 15:35
Ik wil ook gaan produceren :P

PCtje AMD Duron 950 met 512MB DDR.
Reason en een Yamaha PSR-500 als MIDI-keyboardje.
http://www.lanpartyanimals.com/DSC00010.JPG (modemers pas op :P)
Ik moet het alleen nog fiks onder de knie krijgen...

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-12-2022
(jarig!)
Ok, ik maak wel andere muziek dan de meesten hier, namelijk: pop
Denk dan aan Beatles, Queen, The band en tel er wat moderne invloeden bij op.
Samen met mijn vaste gitarist en goede vriend komt de setup ongeveer zo uit (niet zo heel erg professioneel overigens, moet nog veel sparen)

PC 1:
Isis-kaartje (binnenkort komt daar een inca 88 voor in de plaats)
Ik gebruik vooral Cool Edit 2.0, heb wel cubase voor af en toe een drumpartij, maar de rest wordt gewoon 'live' ingespeeld.

PC 2:
fungeert o.a. als sampler, maar ik draai er ook de B4 plugin van native instruments 8) op
Behringer mini-tafeltje, mx602a
Behringer Ultra voice vx 2000, voor o.a. compressie
2 akg microfoons (ik geloof s108)
2 vage japanse microfoons die wel heel behoorlijk klinken
binnenkort komt er dan ook een condensator microfoon bij, heb een akg op het oog (ik geloof de 5000)

Instrumenten:
PC 2 :)
Roland HP-330, digitale piano, fungeert ook als masterkeyboard
Roland FP-3, voor het fijnere pianowerk
Roland RS-5, Ik lijk wel een Roland freak, maar ik kan er niks aan doen, ze komen elke keer met het beste spul voor een goede prijs, en het ziet er ook nog eens het beste uit, anyway dat is dus een soort synthesizer, maar die gebruik ik bijna nooit voor het opnemen, die is meer voor op het podium
Rhodes MK II 8)
Martin D-18
Gibson SG
Fender Strat
Fender Twin amp

Op mijn - ietwat gedateerde - homepage staan 3 fragmenten van liedjes
http://listen.to/the.pianoman klik op New Band

yo,

ben weer met wat nieuws bezig, had weer wat tijd over vh weekend :)
Het is pas een beginnetje, er staat nog niks helemaal vast en overgangen missen hier en daar nog.

check it out:

http://www.xs4all.nl/~vthart/demo/funkyhouse_v3_2.mp3

Graag wat feedback ...

• djazete

djazete

steel

Voor mn gevoel is het net iets te traag.. en dat eerste melodie geluidje dat doet me denken aan RMB - Spring...
de opbouw is ook een beetje traag om eerlijk te zijn. het is te modulair misschien...
iets te veel herhaling ook, nadat je de beat weg haalt en dan er weer inkomt dat is wat mij betreft teveel van het zelfde... opzich is het idee goed alleen zou ik wat meer melodieuze afwisseling doen ofzo, en misschien een wat funkyer basslinetje?

yep, ik heb het inmiddels best veranderd. Er waren nog wat dingetjes die niet echt kloppen, was ook even snel inelkaar gezet. In ieder geval bedankt.

Anoniem: 21388

Ik ben ook sinds kort bezig met het produceren van wat (hardcore) nummertjes in reason, en ik begin het programma al aardig door te krijgen :)

Alleen heb ik wel een nieuwe geluidkaart nodig, en misschien een midikeyboardje...
Ik heb zelf een Technics AX-08 keyboard (kostte 7 jaar geleden 4000 gulden ofzo) met midi-uitgang, die zou ik graag willen gaan gebruiken, maar wat voor geluidskaart ed. raden jullie mij aan (budget, zo min mogelijk :P dacht aan iets van 100, max. 150 euro).

Je zou naar een Terratec EWX 24/96 (199euro) kunnen kijken of een Audiotrak Maya 44 (159euro). Laatste kan je kopen bij www.feedback.nl

Beide leuke kaartjes voor het geld dat je ervoor neerlegt.

Btw. laat is wat horen van je nummers als je wat leuks hebt :)

• dBA
Het probleem waar je mee zit als je een Maya 44 koopt is dat je daarvoor nog een losse MIDI controller moet kopen. Uiteraard kan je daarvoor bijvoorbeeld je ouwe geluidskaart gaan gebruiken. Dat ben ik ook van plan (AudioTrak Maya i.c.m. een SB Live! 1024 Player als MIDI interface) zoals je hier kunt lezen.

Een losse Maya 44 met een MIDI controller wordt je denk ik veel te duur, want voor die MIDI interface moet je ook al gauw 60 euro rekenen.

Op dit moment zou ik je een soortgelijke oplossing als de mijne aanraden. Dit om de kosten wat te drukken...

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 12:30
Ik gebruik zelf Reason 2.0 en heb pas geleden een Evolution MK 249C midi keyboard besteld dus die komt er aan! Verder produceer ik best veel verschillende stijlen ben begonnen met Hardcore, nu ben ik bezig met HardTrance remix en een Trance nummer, en ga weer een nieuw hardcore nummer maken. Om mijn nummers te luistern moet je maar ff in mijn sig kijken :)

Anoniem: 33446

Hallo ppl..

Ik ben nieuw in dit forum...

Mijn nick is dus XL1 afgeleid van de Emu Xtreme Lead1.
Mijn echte naam is Michel en ik kom uit Dordrecht.

Ik maak ook muziek.. Hardstyle en Trance..

Ik bezit de volgende instrumenten:

JP8000
Virus
RM1x
Emu XL1
CS1x

Mijn peecee is uitgerust met een Creamware Luna met Breakoutbox zodat ik over 12 ingangen beschikt:

Het geluid gaat door een Sony 5.1 versterker en wordt weer gegeven door studiomonitors van Spirit, de Absolute 2.

Verder maak ik gebruik van de Akai S3000XL en de MC505. Deze zijn alleen niet van mij maar van een vriend waarmee ik regelmatig samen werkt.

Ik ben het meest blij met de Virus omdat dit gewoon een heel vet apparaat is en met de Luna omdat ik, nadat ik deze had aangeschaft, eindelijk mijn mengpaneel de deur uit kon woepsen.
Dit was een yamaha mx12/4. Deze produceerde aardig wat ruis en de Luna is behoorlijk stil.
Het volgende wat erbij komt is weer een kaart van creamware.. ik denk de Pulsar XL maar het kan ook de gewone pulsar worden. Zodat ik wat meer DSP power heb.
Ook zou ik graag de AlphaJuno2 willen hebben maar dat is meer voor de heb dan voor de sound omdat de virus alles kan wat dat ding ook kan.
Ik weet niet of er in dit forum nummers geshared mogen worden of dat er links geplaatst mogen worden... Dat hoor ik dan nog wel..

Greetz

XL1 :)

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 12:30
XL1 je hebt een mooi setje zie ik, ik heb net mijn eerste hardware aangeschaft een Evolution MK-249C :D maar ja verschil moet er zijn.

Je eigen nummers mag je denk ik wel plaatsen of je moet ze ergen op mp3.com zetten net zoals ik dat eb gedaan, als het je eigen nummers zijn mag het DENK ik wel..

• Chiron

Chiron

Topicstarter
waarom zou het niet mogen als je ze zelf hebt gemaakt :?

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Ener-G schreef op 17 November 2002 @ 18:53:
waarom zou het niet mogen als je ze zelf hebt gemaakt :?
Daar kom je nog wel achter als je de neiging hebt jezelf aan te gaan klagen wegens copyrightschending ;)

Anoniem: 14845

XL1 heb je wat online materiaal wat geluistert kan worden? lijkt me leuk :)
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee