[Keyboard] Wat kan ik met dit ding?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.029 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat het is en waar het voor dient weet ik zo ongeveer wel, maar hoe krijg ik dat apparaat ooit aan het werken?

Ik ben dus een hele tijd terug (in de tijd van Windows 3.11) druk bezig geweest met dit bordje, maar had er toen al geen succes mee...

Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zet Windows zo in dat:

Midi IN = extern aansluiting
Midi OUT = je geluidskaart

Als je dan speelt, zul je de instrumenten gebruiken van je geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is dat alles wat ermee kan of kun je ook nog speciale software ervoor aanschaffen om er meer dingen mee te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Ga eens zoeken naar software als Cubase ofzo (let op: duur!)
Misschien kan je het ook wel gebruiken i.c.m. Magix Music Maker ( :r ) ?

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er bestaan van die software begeleidingsmodules > dan heb een sofwarematige keyboard (Druk een toets in en de begeleiding start)

Zoek op de mogelijkheden van MIDI ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Target... hmm... mijn ervaring is dat Target spul niet langer dan 2 maanden mee gaan.

misschien is deze al naar de klote...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MrTinux schreef op 28 oktober 2002 @ 20:14:
Ga eens zoeken naar software als Cubase ofzo (let op: duur!)
Misschien kan je het ook wel gebruiken i.c.m. Magix Music Maker ( :r ) ?
Alles liever dan soft(ie)ware van Magix!

Wat kan ik er allemaal mee als ik Cubase zou gebruiken (is het spectaculair)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Kijk hier eens wat je er zoal mee kunt. Bijna iedereen in dat draadje heeft wel zoiets in combinatie met bijvoorbeeld Cubase, Reason of nog weer wat anders.

Ik gebruik zelf mijn "gewone" keyboard die (gelukkig) ook MIDI functionaliteit heeft. Het verschil tussen een normaal keyboard en die van jou is dat die van jou zelf geen geluiden kan produceren, alleen in combinatie met de computer. Hij moet dus als het ware de geluiden in je computer aansturen in plaats van z'n eigen.
(ja, ik weet het, erg kort door de bocht :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 20:18:
Target... hmm... mijn ervaring is dat Target spul niet langer dan 2 maanden mee gaan.

misschien is deze al naar de klote...?
Ik vond het ding op zolder... En de kabels zijn ook pleite, dus ik weet niet of hij het nog zou moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dBA schreef op 28 oktober 2002 @ 20:20:
Kijk hier eens wat je er zoal mee kunt. Bijna iedereen in dat draadje heeft wel zoiets in combinatie met bijvoorbeeld Cubase, Reason of nog weer wat anders.

Ik gebruik zelf mijn "gewone" keyboard die (gelukkig) ook MIDI functionaliteit heeft. Het verschil tussen een normaal keyboard en die van jou is dat die van jou zelf geen geluiden kan produceren, alleen in combinatie met de computer. Hij moet dus als het ware de geluiden in je computer aansturen in plaats van z'n eigen.
(ja, ik weet het, erg kort door de bocht :))
Naar aanleiding van het dikgedrukte ben ik eens gaan kijken op een "gewooon" keyboard dat ik nog had staan en ik tref daar dus een poort met MIDI erop aan...

Wil dat zeggen dat ik dit gewoon ook kan gebruiken als MIDI keyboard?

Het is een Diamond MC-68A (vraag me niet hoe ik eraan kom, want ik ben het alweer vergeten. Het was iig gratis...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 21:14:
[...]

Naar aanleiding van het dikgedrukte ben ik eens gaan kijken op een "gewooon" keyboard dat ik nog had staan en ik tref daar dus een poort met MIDI erop aan...

Wil dat zeggen dat ik dit gewoon ook kan gebruiken als MIDI keyboard?

Het is een Diamond MC-68A (vraag me niet hoe ik eraan kom, want ik ben het alweer vergeten. Het was iig gratis...).
Kort gezegd: ja

Je kan dus inderdaad ook dat Diamond (??) keyboard gebruiken voor je MIDI programma's.
Pagina: 1