How to become a Producer Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 51.211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-06 14:55

Empathy

Extreme Audio

Misschien dat iemand dit nummer even wil beluisteren? 't is nog niet helemaal af, nog helemaal niet eigelijk, maargoed.

Het is trouwens hardstyle en gemaakt met Reason 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14845

Empathy schreef op 17 november 2002 @ 20:52:
Misschien dat iemand dit nummer even wil beluisteren? 't is nog niet helemaal af, nog helemaal niet eigelijk, maargoed.

ik download hem nu :) hardstyle ownt

edit: cool nummer :) wel iets kort maar wat is er is wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Anoniem: 14845 schreef op 17 November 2002 @ 21:04:
[...]

ik download hem nu :) hardstyle ownt

edit: cool nummer :) wel iets kort maar wat is er is wel leuk :)
Working on it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33446

Ja.. ik heb 1 nummertje online....

Tis een trance nummer met een lekkere 303 sound en een vette JP trance sound.

**** http://members.ams.chello.nl/mkant/05.wma ****

Probleem is dat ik maar weinig pageruimte krijg van kwello.. Daarom staat er maar 1tje online. Deze gaat er over een week of 3 van af en dan up ik een nieuwe...

Ben nu bezig met meerdere projecten, allemaal een beetje hardstyle.
Sinds een 2 a 3 jaar is er hardstyle. En het maak nu een enorme opmars. Eersrt waren er kleine feesten in disco's en nu is een zaaltje waar 20.000 ppl in kunnen zo uitverkocht. Ik ben dan ook op elk HS feest te vinden. Als het maar beukt :)
Maar de hardcore tijd heb ik gehad. Dat vind ik nou net weer te.

Naast deze spullen die ik nu heb, zijn er ook al een aantal de deur uit gegaan.. Zoals de MC303 en de Quasimidi Rave O Lution 309. Verdr heb ik ook een beetje ge-DJ-t.. Maar zelf had ik geen draaitafels.. Die had een vriend van me.. Ik heb wel zelf een berg platen.. Allemaal hardstyle, hard house en hard trance. En misschien een verdwaalde techno plaat. Maar aangezien we toch nooit draaide, zijn de draaitafels ook de deur uit gegaan. Hier stonden ze toch maar te verstoffen.

iig..

Voor de gene die mun nummetje willen luisteren.. boven staat de link..
Reacties, kritiek en commentaar.. altijd welkom.

Het nummertje is trouwens op gemixt op een mengpaneel dat later is gebruikt in een videoclip. Daar hadden ze een mixertje nodig om van 14 verdiepingen hoog naar beneden te gooien.. Aangezien het toch een kl*te ding was mochten ze heb gratis en voor nix hebben. :) .. Dat was trouwens een geintje.
Dat van die videoclip.. Dat het een kl*te ding was is geen geintje..

greetz

XL1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Empathy schreef op 17 November 2002 @ 20:52:

Ik ben hem ook ff aan het dll als je het niet erg vind... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

zijn er ook mensen die geen reason gebruiken eigenlijk.,..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21388

Anoniem: 13255 schreef op 15 November 2002 @ 23:17:
Je zou naar een Terratec EWX 24/96 (199euro) kunnen kijken of een Audiotrak Maya 44 (159euro). Laatste kan je kopen bij www.feedback.nl

Beide leuke kaartjes voor het geld dat je ervoor neerlegt.

Btw. laat is wat horen van je nummers als je wat leuks hebt :)
Hmm, ik ga op de HCC eens kijken naar 1 van deze kaartjes :)

Hier een beginseltje van een Hardcore/industrial nummer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8083

djazete schreef op 18 November 2002 @ 00:23:
zijn er ook mensen die geen reason gebruiken eigenlijk.,..??
Yes, me !! Ik gebruik Cubase VST i.c.m. hardwaresynths en plugins. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik Cubase SX en Wavlab.... En Acid Pro 3 om te timestretchen...

wel een xtje reason geinstalleerd... maar vond het nix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:23

Xtremelead

powered by E-MU

Anoniem: 33446 schreef op 17 november 2002 @ 11:19:
Mijn nick is dus XL1 afgeleid van de Emu Xtreme Lead1.
Joh! ;) :P

Ik heb 'm ook! :)
Daarnaast nog:
Akai S3000XL + EB16
CS1x
Behringer mixertje
Dod 512 effectunit
DBX Compressor
Alesis M1 Active monitors
Cubase SX
Wavelab 4
Reason 1 + 2
SB Live!

Ik kan helaas niets laten horen, aamgezien mijn scsi-zip 100 drive met al mijn AKAI multi's overleden is :( :'( Dus kan ik mijn nummertjes niet opnemen/bewerken enz.... :'(
Helaas zijn die drives een beetje schaars aan het raken. Vooral de externe versies. Ben al aan het sparen voor een zip 250...

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xtremelead schreef op 18 November 2002 @ 10:04:
[...]

Joh! ;) :P

Ik heb 'm ook! :)
Daarnaast nog:
Akai S3000XL + EB16
CS1x
Behringer mixertje
Dod 512 effectunit
DBX Compressor
Alesis M1 Active monitors
Cubase SX
Wavelab 4
Reason 1 + 2
SB Live!

Ik kan helaas niets laten horen, aamgezien mijn scsi-zip 100 drive met al mijn AKAI multi's overleden is :( :'( Dus kan ik mijn nummertjes niet opnemen/bewerken enz.... :'(
Helaas zijn die drives een beetje schaars aan het raken. Vooral de externe versies. Ben al aan het sparen voor een zip 250...
Is dat nou grappig.. Mijn zip heeft ook de geest gegeven... Ik heb nu een scsi kaart in mun peecee hangen... Gaat veel beter. Zo van MESA naar de Akai... Alleen gebruik ik de Akai niet zo vaak meet aangezien er op de creamware een vette sampler zit.
Verder is de XL echt wel een beter apparaat. Hoopies edit mogelijkheden en vet veel geluiden. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead

Xtremelead

powered by E-MU

Da's inderdaad toeval :)
ik heb niet zulke goede ervaringen met MESA. Verziekte multi's, crashende sampler enz. Ik heb ook een scsi kaart in m'n pc zitten om zo mijn sample cds te kunnen lezen met mijn Akai. Die ZIP drive is voor mij onmisbaar, ik heb nog geen andere goede manier gevonden op mijn multi's incl samples op te slaan. 800 MB scsi schijven zijn ook schaars. :(

JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het niet mogelijk om een ext scsi hd er aan te hangen... ? Het is voor mij alweer een tijdje geleden dat ik met die Akai heb gewerkt.. maar volgens mij kon hij niet verder dan 50 MB hd zien.. Of heb ik het nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead

Xtremelead

powered by E-MU

800 mb.... probeer die maar eens te vinden...en het is weer zonde een 10 GB ervoor aan te schaffen.

JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat is zo....
Kan je hem daarom niet gewoon aan je peecee hangen??? Kan je zo vanaf hd ontvangen en verzenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead

Xtremelead

powered by E-MU

naar een IDE schijf???
zonder MESA???
hoe??? ;)
Ik heb trouwens ook nog een probleempje met Wavelab: als ik een sample "download" vanuit m'n sampler, krijg ik alleen het linker kanaal binnen, terwijl de sample toch stereo is. Aspi updates en alles al geïnstalleerd in XP/2000. In 9x heb ik dit probleem niet.
Ooit weleens meegemaakt?
Heb je trouwens een oplossing voor device manager in 2000/XP? Daar staat de Akai bij Overige Apparaten. Dit zou weleens het probleem kunnen zijn, aangezien dit met een reg patch in Win9x verholpen is.

JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

naar een ide schijf ja.. moet ja alleen wel een scsi kaart in je peecee hangen....

Over dat mono vanuitwavlab weet ik nix.. Tenminste.. ik heb er geen oplossing voor. Ik neem aan dat je hem dan via midi verzend. Die methode heb ik ook wel eens geprobeerd.. En idd alleen mono... En het duurt echt serieus lang voordat alles is verzonden..

Daarom adviseer ik een scsi kaart in je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead

Xtremelead

powered by E-MU

Xtremelead schreef op 18 november 2002 @ 10:20:
Ik heb ook een scsi kaart in m'n pc zitten om zo mijn sample cds te kunnen lezen met mijn Akai.
Ik begrijp je niet....Naar een IDE schijf? Maar dan moet ik wel een scsi controller hebben? :? 8)7

Ik doe het dus via SCSI...midi is veels te traag.

JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik doe het dus via SCSI...midi is veels te traag.
Hmmm..

Als je al een scsi kaartje heb kan je in mesa programs en keygroups maken en die via scsi versturen naar je sampler.. of zie ik het nou mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead

Xtremelead

powered by E-MU

Dat kan wel ja, maar MESA gebruik ik dus liever niet...
Dat heb ik te vaak fout zien gaan.

JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nl nog nooit problemen met mesa gehad...

Ik gebruik alleen de akai niet zoveel meer.. de sampler van de creamware kan net ff iets meer en daar ben ik ook niet gebonden aan een max geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Anoniem: 33446 schreef op 17 November 2002 @ 23:19:
[...]

Ik ben hem ook ff aan het dll als je het niet erg vind... :)
nou... wat is uw mening? Alleen opbouwende kritiek ey :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Empathy schreef op 18 november 2002 @ 11:20:
[...]

nou... wat is uw mening? Alleen opbouwende kritiek ey :)
Ja ik hebbum geluisterd... :)

Begin is goed en eind is goed.. lekkere break.. Ik vind alleen dat er na de break een ander nummer komt. Dus met andere woorden.. Je verwacht dat er na de break een vervolg komt op wat er voor de break gebeurde.. En dat gebeurd niet... Er komt iets heel anders. Wel de zelfde kick.. en die stemsample komt er in terug... Maar ik denk dat dat komt omdat hij maar iets van 3 minuten duurt... Zo lijkt het alsof hij van het 1 overspringt naar het andere... Maar het is wel lekker uptempo.. en daar hou ik wel van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Anoniem: 33446 schreef op 18 November 2002 @ 11:30:
[...]

Ja ik hebbum geluisterd... :)

Begin is goed en eind is goed.. lekkere break.. Ik vind alleen dat er na de break een ander nummer komt. Dus met andere woorden.. Je verwacht dat er na de break een vervolg komt op wat er voor de break gebeurde.. En dat gebeurd niet... Er komt iets heel anders. Wel de zelfde kick.. en die stemsample komt er in terug... Maar ik denk dat dat komt omdat hij maar iets van 3 minuten duurt... Zo lijkt het alsof hij van het 1 overspringt naar het andere... Maar het is wel lekker uptempo.. en daar hou ik wel van....
ja dat klopt, maar dat heb ik gedaan omdat ik die synth waarmee ik die eerste melodie gemaakt heb niet vet, rauw en vol genoeg vond om daarmee door te gaan.

Maar ik zal zien wat ik ermee kan gaan doen. Thanx voor de beoordeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13255 schreef op 15 November 2002 @ 23:17:
Je zou naar een Terratec EWX 24/96 (199euro) kunnen kijken of een Audiotrak Maya 44 (159euro). Laatste kan je kopen bij www.feedback.nl

Beide leuke kaartjes voor het geld dat je ervoor neerlegt.

Btw. laat is wat horen van je nummers als je wat leuks hebt :)
Die terratec lijkt me niets, het trekt me gewoon niet echt, die maya daarentegen wel, maar hoe zit dat dan precies met die midi aansluitingen? Moet ik daar een losse interface bij kopen of hoe zit het nou precies?

Ohja, ik heb alles nu op m'n dolby digital setje in de huiskamer aangesloten, maar ik ga alles naar boven verplaatsen, daar heb ik nu een sony hifi setje staan maar ik zat eraan te denken om een losse, wat proffesionelere versterker ervoor te kopen, met studiospeakers, maar wat zou zoiets ongeveer kosten, ik heb echt geen flauw idee met wat ik alles een beetje semi-proffesioneel krijg.
Niet té goedkoop, maar ik wil er geen 1000enden guldens aan kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de mensen die een andere geluidskaart zoeken...

Kijk hier eens...

http://www.synthzone.com/sndcard.htm

Hier staan zo'n beetje alle merken op met link's naar hun site..

Ik denk dat als je gewoon een beetje muziek wilt maken met reason ofzo een gewone geluidskaar nodig is. Het liefst 1tje die 24 bit aan kan en 96KHz ondersteund.
Hij moet een beetje stil zijn dus niet al te veel ruis produceren.
Wil je meer in of uitgangen dan kom je al gauw bij de wat duurdre kaarten.
Ik denk dat terratec echt geen verkeerde kaart is.. Zij gebruiken zeer goede AD/DA convertors.. waardoor deze aardig stil is.

Dan heb je de DSP kaarten.. (yamaha, creamware, digidisign en TC works) Er zullen er nog wel meer zijn maar dit zijn even de merken die me te binnen schieten. Deze kaarten hebben eigen processors om heb geluid te berekenen. Dus deze vragen minder rekenkracht van de proc op de mamaplank.
Waardoor je meer software bewerkingen kunt doen. Alleen kosten deze kaartjes een hoop roebels$$.

Je moet dus kijken wat je er mee wilt. En dan pas kijken welke kaart is er het beste voor die knaken. Anders is het strax zonde dat je een kaartje heb aangeschaft waarmee je nou dat niet kan wat je misschien graag wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil in reason gewoon strak geluid hebben, ook als ik veel kanalen met veel filters gebruik, en m'n keyboard moet het er gewoon goed op doen.
Ook ben ik nu al die VST shit in Cubase een beetje aan het bestuderen, en ik denk dat ik daar ook wel wat mee kan :)

Qua ingangen, ik wil 1 midi ingang hebben, 2 stereo uitgangen (analoog) en als het kan een digitale uitgang, dan kom ik ws. toch op zo een terratec, maar is er echt niets anders :P Dat hele terratec t(r)ect me gewoon niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 10:05
Empathy schreef op 17 november 2002 @ 20:52:

Niet slecht maar beetje standaard Hardstyle nummer maar dat heb je al snel, synth klinkt beetje suf maar verder klinkt het zeker niet slecht. Kick mag wel wat harder, zeker een geripte bassline? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13255

http://www.xs4all.nl/~vthart/demo/funkygroove23.mp3

Wat vinden jullie van dit beginseltje (moet dus nog verder uitgewerkt worden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:49

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
nice work treb! alleen het moet inderdaad nog wat beter uitgewerkt worden... hij klinkt mij persoonlijk een beetje te clean, er mag wel een 'vieze' bassline doorheen, en wat percussie gerammel enzo ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Drazzic schreef op 18 November 2002 @ 21:48:
[...]

Niet slecht maar beetje standaard Hardstyle nummer maar dat heb je al snel, synth klinkt beetje suf maar verder klinkt het zeker niet slecht. Kick mag wel wat harder, zeker een geripte bassline? :)
Geen geripte bassline :)

maargoed, ik kan niet iedereen tevreden maken natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
Empathy schreef op 19 November 2002 @ 13:28:
[...]

Geen geripte bassline :)

maargoed, ik kan niet iedereen tevreden maken natuurlijk :)
Je hebt me al tevreden gesteld hoor vind het zeker wel een lekker nummertje. Waar heb je dan die bassline mee gemaakt want hij komt me wel bekend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

eeh..sorry om even te onderbreken..maar ik zou nu wel graag zien of hier ook mensen zijn die met werkelijk produceren bezig houden.. dus niet met het maken van de muziek, maar alels erom heen.. lijkt me een stuk intressanter eigenlijk :{

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Drazzic schreef op 19 november 2002 @ 13:51:
[...]

Je hebt me al tevreden gesteld hoor vind het zeker wel een lekker nummertje. Waar heb je dan die bassline mee gemaakt want hij komt me wel bekend voor.
Met de Subtracktor en een patch. Verder een beetje pielen met de knopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ener-G schreef op 19 November 2002 @ 12:15:
nice work treb! alleen het moet inderdaad nog wat beter uitgewerkt worden... hij klinkt mij persoonlijk een beetje te clean, er mag wel een 'vieze' bassline doorheen, en wat percussie gerammel enzo ;)
Yep .. klopt.
Ik ga maar 's werken aan de bassline :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gitaarwerk schreef op 19 november 2002 @ 14:01:
eeh..sorry om even te onderbreken..maar ik zou nu wel graag zien of hier ook mensen zijn die met werkelijk produceren bezig houden.. dus niet met het maken van de muziek, maar alels erom heen.. lijkt me een stuk intressanter eigenlijk :{
Je bedoeld afmixen en masteren.. Meer dan muziek maken.. afmixen en masteren is er niet. Ja.. met een beetje hoop een plaat uitbrengen.. Maar dat is tegenwoordig niet zo makkelijk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
gitaarwerk schreef op 19 November 2002 @ 14:01:
Wat is het verschil tussen muziek maken en producen?

[ Voor 0% gewijzigd door Drazzic op 19-11-2002 17:27 . Reden: ? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Anoniem: 13255 schreef op 19 November 2002 @ 14:35:
[...]

Yep .. klopt.
Ik ga maar 's werken aan de bassline :)
bassline is niet mis, mooi ingetogen, ook je beats vind ik lekker, enige punt wat ik minder vind: die bassline laat te lang op zich wachten

jij krijgt van mij nu al een pluim in je gat, en als het uitkomt op vinyl weet het me te zeggen, ligt erg in de stijl die ik nu goed vind.

afwerken die hap, feed * Yalopa with deep,groovy,funky house :9

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehe, thanks leffe_blond :)

Ik heb nog wel meer (halve) leuke groove funky demo'tjes ... dus als er interesse is.
Ik zal hem vd week is verder uitwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
Ik ga binnenkort een remix maken van een nummer uit een andere stijl heeft iemand wat tips ik heb nog nooit een remix gemaakt en heb gehoord dat het erg moeilijk is, ik heb alleen de geluiden, geen MIDI bestand ofsow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

welk nummer, uit welke stijl, naar welke stijl zomaar wat vragen die mij tebinnen schieten.

zelf heb ik nog niets geremixt (tenzij tijdens het dj-en er eens wat cuts gemaakt worden), maar ik zou als volgt tewerk gaan:

3 tal keer luisteren naar het originele nr (niet teveel) en 2 vragen stellen

Wat voel ik erbij
En hoe zou ik die gevoellens muziekaal verwoorden

Persoonlijk hou ik niet van remixen, meestel lijken ze teveel op het origineel, een plaat met origineel + x remixen zal ik zelden kopen (uitzonderingen zijn er)

vb addicted to bass:
Origineel is leuk (Dnb),
Different gear mix is boring (plat house doorslagje van het origineel)
John Creamer mix is ok (donker sfeertje)
en dan is er de breakbeat versie (heb ik helaas niet, maar heb hem al veel gehoord) die is meesterlijk.

Of wil je een oud nr in een house/tech/trance/hardcore jasje steken? ga dan maar in het rijtje staan want dat is al veel gedaan en is zelden goed. cfr funkstardelux - sun is shining (Bob M), de vele madonna remixen (madhouse ...) queen remixen, en de vele schandalige rip-off's die in het hardcore milieu gemaakt worden.

Wel goed is dan weer different gear - the world is running down (police)

laatste tip dus: behandel het nr respectvol (moeilijker dan je denkt)
allerlaatste tip: doe geen dingen die al gedaan zijn
( * Yalopa weet niet hoeveel remixen er tegenwoordig al bestaan van I feel love (donna summer) maar het zijn er veel te veel )

hoop dat ik je niet teveel afgeschrikt heb en post je resultaten hé.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
Het gaat om een Celine Dion achtig nummer an 130 BPM wil in in een trance mix van 138 BPM zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37494

Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om hier ffies te kijken.
Waveterminal 192X vs M-Audio 44

Gaat over mijn keuze in een geluidskaart waarmee je onder fruity loops en reason
2.0 perfect kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37494

leuk nummer voor achter een flash animatie.

Ik zou dit alleen op een feest niet willen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Check es wat ik vandaag tegenkwam: (voor CC'ers vast wel bekend)

Pic outdated :o
Iemand die dit boek al heeft en er een mening over wil geven?

[ Voor 29% gewijzigd door Flake op 02-02-2003 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72847

Ik zou graag beginnen met "producen" maar ik weet begot niet wat ik nodig heb!! Kan iemand mij dit zeggen? Ow ja ik zou ook graag via microfoons e.d. willen opnemen. BTW heb een pctje die ik er helemaal aan wil besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72847 schreef op 02 februari 2003 @ 11:23:
Ik zou graag beginnen met "producen" maar ik weet begot niet wat ik nodig heb!! Kan iemand mij dit zeggen? Ow ja ik zou ook graag via microfoons e.d. willen opnemen. BTW heb een pctje die ik er helemaal aan wil besteden.
wat voor muziek wil je maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
En wat wil je gaan doen, software based of hardware? (duuur)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
of combinatie van beide hardware/software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72847

kweenie wat het makkelijkste is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Mja ikzelf gebruik hier nog steeds Reason 2.0 en een midi-masterkeyboardje van Evolution... maar moet wel bekennen dat ik er de laatste tijd niet echt veel aan gezeten heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je niet weet wat je wilt begin dan met software... kan je een beetje uitproberen. Veel software synths werken het zelfde als de hardware synths. En ze kunnen nog goed klinken ook.
Van software heb ik alleen geen verstand.
En wat voor muziek wil je maken.. ook niet geheel onbelangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19566

Ik wil nu ook wel eens beginnen met produceren, ik heb eigenlijk geen ervaring met al die soft en hardware synths. Ik ben nu een beetje aan het stoeien met Fruityloops en Cubase. Ik speel al jaren piano/keyboard (maar nog nooit een synth gehad). Zelf heb ik een Yamaha PSR 9000 keyboard, een redelijk snelle pc en daar houd het ook mee op. Mijn voorkeur gaat uit naar hardhouse, commerciele trance etc.. Wat zou ik als hardware kunnen aanschaffen?
Ik kan van iemand een Yamaha RM1x voor een leuke prijs overnemen, is het wat of kan ik beter met wat heel anders beginnen qua hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55191

Anoniem: 19566 schreef op 11 februari 2003 @ 12:32:
Ik wil nu ook wel eens beginnen met produceren, ik heb eigenlijk geen ervaring met al die soft en hardware synths. Ik ben nu een beetje aan het stoeien met Fruityloops en Cubase. Ik speel al jaren piano/keyboard (maar nog nooit een synth gehad). Zelf heb ik een Yamaha PSR 9000 keyboard, een redelijk snelle pc en daar houd het ook mee op. Mijn voorkeur gaat uit naar hardhouse, commerciele trance etc.. Wat zou ik als hardware kunnen aanschaffen?
Ik kan van iemand een Yamaha RM1x voor een leuke prijs overnemen, is het wat of kan ik beter met wat heel anders beginnen qua hardware.
Hardware = duur, klinkt beter
Software = cheap (als je het goed aanpakt ;) ), klinkt vaak net zo goed.
Ik ken een aantal grote producers en die gebruiken al bijna geen hardware meer, maar alleen software, zoals plug-ins voor Cubase. Als jij hardhouse wilt maken raad ik je dit aan:

* Cubase SX (stabieler dan VST, ook gemakkelijker te gebruiken)
* Synapse Junglist plugin (de must-have synth, vooral voor hardhouse!!)
* Native Instruments FM7 (allround)
* Juno X2 (ben ff de naam kwijt van softwarehuis) (oldschool gabber geluiden)
* Native Instruments Pro52 (allround)
* Native Instruments Absynth (vooral vette strings)
* Battery/Halion (sampler om je WAV files te importeren en te freaken)

Klooi wat met Cubase, reverb over de synths + drums, compressie erover, en klaar is kees ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40422

Anoniem: 55191 schreef op 11 februari 2003 @ 13:50:
[...]

Klooi wat met Cubase, reverb over de synths + drums, compressie erover, en klaar is kees ;)
Zo te horen heb jij er dus de ballen verstand van :P ;)

edit// Klonk een beetje arrogant alleen bovenstaande :P , als mensen tips willen voor het afmixen van muziek vraag maar raak, ik doe dit dagelijks voor mijn werk. En vind het wel leuk om te zien hoe jullie allemaal zo bezig zijn met muziek :) //edit

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 40422 op 11-02-2003 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40422 schreef op 11 February 2003 @ 13:59:
[...]

Zo te horen heb jij er dus de ballen verstand van :P ;)

edit// Klonk een beetje arrogant alleen bovenstaande :P , als mensen tips willen voor het afmixen van muziek vraag maar raak, ik doe dit dagelijks voor mijn werk. En vind het wel leuk om te zien hoe jullie allemaal zo bezig zijn met muziek :) //edit
Je moet niet te serieus ingaan op wat ik schrijf. Ik wil alleen maar even aanduiden dat die hardhouse nummers tegenwoordig echt zo geproduceerd worden. Een overkill aan reverb erin, dikke compressie over de beats en viola, weer een Cosmic Gate track klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55191 schreef op 11 February 2003 @ 14:05:
[...]

Je moet niet te serieus ingaan op wat ik schrijf. Ik wil alleen maar even aanduiden dat die hardhouse nummers tegenwoordig echt zo geproduceerd worden. Een overkill aan reverb erin, dikke compressie over de beats en viola, weer een Cosmic Gate track klaar!
Ik begrijp je helemaal, maar als hun dat doen, hoef jij dat toch niet te doen :?

Wat een ander doet hoeft niet per definitie 'goed' te zijn, ga op je eigen oren af, wat 'goed' klinkt, ook hier zul je ervaring in moeten op doen, in het 'objectief luisteren ' . Te veel reverb bijv. verzuipt de track of laat de track verder weg klinken. Drm worden in deze stylen vaak wel veel reverb gebruikt maar vaak niet te lang 1 a 2 sec. Het hoog eruit filtereren kan ook helpen om het warmer te laten klinken of om de track minder snel te laten 'verzuipen' . :)

Luister maar eens naar 20 verschillende mixen van nummers dan zul je zien dat er niet echt een standaard bestaat voor hard house, de verschillen in mix en kwaliteit zijn enorm !!! van heel slecht tot heel goed !!! Verder is deze muziek wel heel erg 'formule gebonden' wat de beginnende producer wel kan helpen :) (of juist niet :P )

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 40422 op 11-02-2003 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40422 schreef op 11 februari 2003 @ 14:15:
Ik begrijp je helemaal, maar als hun dat doen, hoef jij dat toch niet te doen :?
Nee, wie zegt dat ik dat doe dan? Ik geef alleen (op een erg lompe manier) aan dat hardhouse e.d. meestal uit deze elementen bestaan.
Luister maar eens naar 20 verschillende mixen van nummers dan zul je zien dat er niet echt een standaard bestaat voor hard house, de verschillen in mix en kwaliteit zijn enorm !!! van heel slecht tot heel goed !!! Verder is deze muziek wel heel erg 'formule gebonden' wat de beginnende producer wel kan helpen :) (of juist niet :P )
Jaja, ik weet dat ook wel, dat er veel verschil is in het uitmixen/kwaliteit van diverse hardhouse tracks. Een "goedkope" productie haal ik er iig zo uit. Maar dat is ook niet iets dat ik duidelijk wil maken. Nogmaals, je moest die post niet zo serieus opvatten :P Ik probeer alleen even aan te geven dat een hardhouse nummer snel gemaakt is (of ik of jij het dan goed vind, is niet ter sprake hier)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55191 schreef op 11 February 2003 @ 14:40:
[...]

Nee, wie zegt dat ik dat doe dan? Ik geef alleen (op een erg lompe manier) aan dat hardhouse e.d. meestal uit deze elementen bestaan.

[...]

Jaja, ik weet dat ook wel, dat er veel verschil is in het uitmixen/kwaliteit van diverse hardhouse tracks. Een "goedkope" productie haal ik er iig zo uit. Maar dat is ook niet iets dat ik duidelijk wil maken. Nogmaals, je moest die post niet zo serieus opvatten :P Ik probeer alleen even aan te geven dat een hardhouse nummer snel gemaakt is (of ik of jij het dan goed vind, is niet ter sprake hier)...
Ok dan begrijpen we elkaar helemaal voor 100% :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19566

Anoniem: 55191 schreef op 11 February 2003 @ 13:50:
[...]

Hardware = duur, klinkt beter
Software = cheap (als je het goed aanpakt ;) ), klinkt vaak net zo goed.
Ik ken een aantal grote producers en die gebruiken al bijna geen hardware meer, maar alleen software, zoals plug-ins voor Cubase. Als jij hardhouse wilt maken raad ik je dit aan:

* Cubase SX (stabieler dan VST, ook gemakkelijker te gebruiken)
* Synapse Junglist plugin (de must-have synth, vooral voor hardhouse!!)
* Native Instruments FM7 (allround)
* Juno X2 (ben ff de naam kwijt van softwarehuis) (oldschool gabber geluiden)
* Native Instruments Pro52 (allround)
* Native Instruments Absynth (vooral vette strings)
* Battery/Halion (sampler om je WAV files te importeren en te freaken)

Oke das waar, maar ik ben er wel achtergekomen dat hardware veel intuitiever is dan software (ik spreek ff voor mij alleen). Op een MC505 ging het mij wat makkelijker af dan bijv. Reason.

Kan ik dan niet die Yamaha RM1x kopen met een degelijke sampler erbij. Ik heb gehoord dat de sequencer van die Yamaha wel goed is. Maar wat is dan een degelijke (2e hands) sampler voor niet al te veel geld. Of welke soft-sampler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk eens naar de halion of kontakt, de laatste gebruik ik zelf , gebruik nu zelfs geen hardware sampler meer puur omdat de kontakt mij zo goed bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19566 schreef op 11 February 2003 @ 14:52:
[...]

Oke das waar, maar ik ben er wel achtergekomen dat hardware veel intuitiever is dan software (ik spreek ff voor mij alleen). Op een MC505 ging het mij wat makkelijker af dan bijv. Reason.

Kan ik dan niet die Yamaha RM1x kopen met een degelijke sampler erbij. Ik heb gehoord dat de sequencer van die Yamaha wel goed is. Maar wat is dan een degelijke (2e hands) sampler voor niet al te veel geld. Of welke soft-sampler.
sequencer van de rm1x is super.. geluiden zijn drama.. geloof me.. ik heb er zelf ook 1. Ik gebruik hem alleen om zonder peecee op vakantie toch wat muziek te kunnen maken. Die nummers sla ik op als midi file en in cubase zet ik vervolgens de geluiden er onder uit mijn andere synths.

Wil trouwens niet beweren dat alle geluiden slecht zijn.. er zitten ook wel goeie tussen.. Maar over het algemeen klink tie wat tam. 505 klink veel beter.. maar die heeft weer een mindere sequencer. voor commerciele trance raad ik de JP8080 aan of de JP8000.. dat is een echte trance bak. Maar dan heb je maar 3 parts multitimbraal (3 midi sporen) schiet dus ook niet echt op. Misschien is de MC909 wel iets voor je. sampler en synth in 1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Hebben jullie de absynth demo weleens gehoord / gebruikt van Native instruments?
die is echt knap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77149

goed, spulletjes:

Sk@le tracker / renoise 1.2
sblive (juk.. maarja, het voldoet op het moment)

Cs1x (masterkeyboard only)
Access Virus
Clavia Nord Modular
Roland jv 1010

behringer eurorack 2442
2 tannoy reveal active monitors

muziekstijlen:

hoofdzakelijk goa, beetje trance, wat goeie beuktechno en momenteel mn eerste dnb achtige nummer aan het brouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40422 schreef op 11 February 2003 @ 13:59:
[...]
Wat voor werk doe je dan ? En wat mix je zoal af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40422 schreef op 11 February 2003 @ 22:15:
[...]

Kijk eens naar de halion of kontakt, de laatste gebruik ik zelf , gebruik nu zelfs geen hardware sampler meer puur omdat de kontakt mij zo goed bevalt :)
NI is idd goed bezig de laatste tijd ;)
Zelf gebruik ik Battery voor mijn (one-shot) drum en percussie samples. Erg mooi stukje software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 17:18

Quinie

.nl

* Quinie gebruikt een Korg prophecy (beste midi controller die er is), Mc303, Sound expantion boards en FX.. Een een verzameling audio software.

de stijl die ik vaak maak is Dance / Club / Techno. Waarbij sommige zeggen dat het iets weg heeft van Leftfield, Groove armada en FatBoy Slim.

wil binnenkort wel ff wat online zetten (iets wat ik al eerder heb belooft), maar ben aan het verbouwen in de studio. en dat duurt al een paar maanden dus schiet net echt op

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.netzmarkt.de/thomann/prodbilder/160144.jpg

*kwijl*

als ik dat geld had...

of zijn er nog soortgelijke dingen te krijgen voor minder? ik weet dat dit al aardig een budget dingetje is maar toch... het lijkt me ideaaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8083 schreef op 12 February 2003 @ 13:13:
[...]

Wat voor werk doe je dan ? En wat mix je zoal af ?
Ik werk voor een platenlabel die voornamelijk 2step/garage uitbrengt. (Wij zitten in de UK. Sinds kort werk ik ook voor universal en daar release ik binnenkort beetje chicago achtig US house. Verder word ik veel gevraagd om muziek voor anderen te masteren/mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69294

Ik ben net begonnen en ik vraag me af wat ik allemaal nodig heb. Ik maak Nederlandstalige hiphop (misschien iemand met ervaring met rap/hiphop die mij wat kan vertellen). Tot nu toe neem ik op met een standaard computer microfoontje (schaamte :| ). Tot mijn grote verbazing zorgt dit nog wel voor een redelijke tot matige kwaliteit :? Verder gebruik ik Reason & Rebirth. Deze bevallen mij prima, ook jat ik nogal wat samples uit Ejay Hiphop (alweer dikke schaamte), maar dit zijn over het algemeen wel goede hiphop samples EN het zijn er ongeveer 1500.

Ik overweeg nu de aanschaf van een microfoon van Behringer (voor 29 euro) een mengpaneeltje van Behringer (ongeveer 90 euro) en een betere geluidskaart.
Heeft iemand nog tips of aanmerkingen hierop?? En wat voor geluidskaart moet ik kopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55473

Nou, mijn lijstje dan ook maar. Alles is lekker gelinkt, maar dat komt omdat ik het lekker via sleur en pleur neerkwak.

Main Muzic System:

MSI K7D Master-L
2x AMD Athlon MP1800+
2x Thermalright SLK-800
2x 512MB PC2700 (DDR333) Dane-Elec DDR-SDRAM
Maxtor Diamond MAX Plus 80GB ATA133 HDD
Matrox G550 Milennium
Antec TruePower True 480 PSU
RME Hammerfall LE (DIGI9636)

Software:

Steinberg Cubase SL
Native Instruments Kontakt

Sound:

Korg MS2000
Waldorf Micro Q Lite Club Bundle

Andere hardware:

Steinberg Midex 8
Behringer DDX3216 with ADT1616
2x Hafler TRM 8.1

Vanaf dit weekend:

Yamaha SY99
Clavia Nordlead 1

Planning:

2x 17" TFT
2x Western Digital Raptor (10000rpm SATA HDD) on a 64/66 SATA PCI card
3,5GB PC2100 RAM
Yamaha RM50
hardware sampler (Akai s3xxx/s5xxx/s6xxx, EMU)
betere keyboard stands
geluidsisolatie van m'n kamertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55473

Ener-G schreef op 12 February 2003 @ 13:33:
[afbeelding]

*kwijl*

als ik dat geld had...

of zijn er nog soortgelijke dingen te krijgen voor minder? ik weet dat dit al aardig een budget dingetje is maar toch... het lijkt me ideaaal...
Zelfbouw? Ucapps Mooier wordt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik ben onderhand ook al een jaartje of 3/4 aan het "pielen" op mijn pc. Begonnen met Madtracker, overgestapt op Acid (eerst de "Style"- en later de Pro-versie) en ben daar een hele tijd in blijven hangen.

Ik doe alles in software; mijn vorige pc trok Acid Pro 3.0 niet eens normaal, daarom zat ik min of meer vast aan de cheape versie. Acid is loop-based, wat je me dus erg afhankelijk maakt van sample cd's. Sinds ik ge-upgrade ben, ben ik (ook) tegen Reason 1.0 aangelopen en ben daar wat mee gaan klooien. Sinds een week heb ik Reason 2 en na heel wat lezen en proberen begin ik het nu eindelijk een beetje in de vingers te krijgen.

Ik heb hier een (antiek-) Goldstar GMK-49 midi-keyboard en mijn pc is een Celeron 433 met 392 mb ram en een Creative Audigy Live! kaart (en een Terratec 512i digital). Ik heb laatst wat geprobeerd met Rebirth icm. Reason verbonden met rewire, maar mijn systeem heeft er veel moeite mee als de rebirth input controller in het rack zit, dus dat laat ik vl. maar links liggen.

Mijn eerste complete track in reason 2.0 is een hardtrance track geworden (en zo te lezen doe ik daar niet heel veel mensen hier een plezier mee :D).

http://galileo.spaceports.com/~subbass/Substantial 2K3 Raw.mp3
(Ik krijg de link niet zoals ie zou moeten, dus copy & paste de url ff als je interesse hebt. ;)
Het is verre van een definitieve versie, er moet nog heel wat aan gebeuren, maar de basis is ok en veel langer wordt ie niet (eerder korter). Er is nog geen goede intro en ik moet nog heel wat werk van het afmixen maken. Hij is nogal groot (dik 10 mb), ik wilde per se een high quality mp3 hebben, omdat ik dan de kleine fouten qua toonhoogten enzo beter kan horen ;).

Ik hoop dat ik wat feedback kan krijgen van de pro's hier! 8)

[ Voor 11% gewijzigd door SuBBaSS op 12-02-2003 16:56 . Reden: Ruzie net link... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ener-G schreef op 12 February 2003 @ 13:33:
[afbeelding]

*kwijl*

als ik dat geld had...

mhwa.. dit is dus een van de goedkoopste die je kan krijgen!!

duurder kom je tussen een wat crappy besturing (slecht gebruikersgemak vind ik) of gelijk de logic/mackie control.. niet echt veel opties

ik denk dat ik over een tijdje maar eens ga sparen voor zoiets
eerst nieuwe monitoren (zowel geluid als beeld)

heb trouwends pas een "nieuwe" synth erbij

Waldorf Microwave 1
nu nog ff flink uittesten! (heb er te weinig tijd voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gitaarwerk schreef op 12 February 2003 @ 16:54:
[...]
heb trouwends pas een "nieuwe" synth erbij

Waldorf Microwave 1
nu nog ff flink uittesten! (heb er te weinig tijd voor)
Waldorf ruleerd :)

bijna net zo goed als access :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Laatst online: 12-06 23:02

TeeDee

CQB 241

misschien offtopic:

maar in een vroeger verleden heb ik tracks gemaakt met X-tracker. Dit was een DOS tracker die ontwikkeld was door d-lusion (juist ja, de mensen van RubberDuck en drumstation e.d.)

Je kon deze .dmf's alleen afspelen met Cubic Player en in Xtracker zelf. (Xtracker was in principe niet te kopieren, want na de install werd het file 10 Mb, wat destijds niet op een floppy kon. Ja een floppy ja, want ik spreek over een jaar of 10 geleden!

Wat ik hier eigenlijk wil weten is: zijn er hier mensen die wel eens met x-tracker gewerkt hebben? Of het programma kennen?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TeeDee schreef op 12 February 2003 @ 17:26:
misschien offtopic:

maar in een vroeger verleden heb ik tracks gemaakt met X-tracker. Dit was een DOS tracker die ontwikkeld was door d-lusion (juist ja, de mensen van RubberDuck en drumstation e.d.)

Je kon deze .dmf's alleen afspelen met Cubic Player en in Xtracker zelf. (Xtracker was in principe niet te kopieren, want na de install werd het file 10 Mb, wat destijds niet op een floppy kon. Ja een floppy ja, want ik spreek over een jaar of 10 geleden!

Wat ik hier eigenlijk wil weten is: zijn er hier mensen die wel eens met x-tracker gewerkt hebben? Of het programma kennen?
Yep X-tracker ken ik zeker wel, heb er alleen nooit echt veel tijd ingestoken, was meer een Scream Tracker en Impulse Tracker freak (nog steeds btw)...
Die X-tracker was wel revolutionair met z'n hoeveelheid kanalen!!!

• TeeDee
  • Laatst online: 12-06 23:02

TeeDee

CQB 241

Het nadeel bij X-tracker was:
er werd aangegeven dat ie 16 bits / 44 Khz / Stereo samples ondersteunde. Als je die dus gebruikte en je had het geluk dat je prog niet crashte, werd je file een kleine 4 a 5 Mb. Er ging een hele vage compressie overheen die ervoor zorgde dat je samples 2 tot 4 keer zo groot werden.

Verder was het een briljant programma imho, alleen het nadeel was dat het zo incompatible was als de pest, maar aan de andere kant had dat ook weer zijn voordelen: men kon je samples namelijk niet zo makkelijk rippen!

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48956

Ok ik kan de vraag nergens vinden dus stel m hier maar ff.
Ik vroeg me af wat nou het verschil is tussen Cubase SX en VST. Is de ene versie nieuwer dan de andere en kan je met beiden hetzelfde? Nu vroeg ik mezelf ook af. Ik heb dus nog geen midi keyboard maar kan ik dan mbv cubase wel muziek maken met VST plug ins? Of heb ik daarvoor apart weer een softsynth nodig zoals Reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Anoniem: 48956 schreef op 18 februari 2003 @ 14:49:
Ik heb dus nog geen midi keyboard maar kan ik dan mbv cubase wel muziek maken met VST plug ins? Of heb ik daarvoor apart weer een softsynth nodig zoals Reason
Ik begrijp wat je zegt, maar je verward de namen ervan wel. ;)
Je kan met beide programma's (als ik het goed heb) wel muziek maken mbv VST Instruments. Technisch gezien zijn dit ook plugins, maar voor de duidelijkheid:
VST plugins= effecten (FX) zoals reverb, echo, delay ed.
VST Instruments= Soft-synths,-samplers en dat soort reut.

Cubase SX pagina
Op deze pagina vind je ook demo's van programma's. Cubase VST is niet meer te vinden en die zal wel een andere naam gekregen hebben, maar het is mij niet helemaal duidelijk geworden wat nou precies het verschil is tussen Cubase SL en -SX (die SL zal dan vast de oude VST-versie zijn.:?).

Zonder midi-keyboard is het vast wel te doen, maar eigenlijk moet je zo'n ding er wel bij hebben. Het zal echt een nieuwe wereld voor je openen (like it did for me; ik was gewend aan trackers toen ik begon en toen kwamen Reason en het midi-keyboard. _/-\o_
Daar worden die softsynths vast ook een x zo leuk van. Met Reason 2 en een goede geluidskaart merkte ik dat ik echt heel wat gemist had zonder dat ding.
Die keyboards komen ook regelmatig voorbij in het How To Become a DJ topic. Hoeft geen dikke smak centen te kosten als ik dat zo las. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SuBBaSS schreef op 19 February 2003 @ 00:16:
[...]
Ik begrijp wat je zegt, maar je verward de namen ervan wel. ;)
Je kan met beide programma's (als ik het goed heb) wel muziek maken mbv VST Instruments. Technisch gezien zijn dit ook plugins, maar voor de duidelijkheid:
VST plugins= effecten (FX) zoals reverb, echo, delay ed.
VST Instruments= Soft-synths,-samplers en dat soort reut.

Cubase SX pagina
Op deze pagina vind je ook demo's van programma's. Cubase VST is niet meer te vinden en die zal wel een andere naam gekregen hebben, maar het is mij niet helemaal duidelijk geworden wat nou precies het verschil is tussen Cubase SL en -SX (die SL zal dan vast de oude VST-versie zijn.:?).

Zonder midi-keyboard is het vast wel te doen, maar eigenlijk moet je zo'n ding er wel bij hebben. Het zal echt een nieuwe wereld voor je openen (like it did for me; ik was gewend aan trackers toen ik begon en toen kwamen Reason en het midi-keyboard. _/-\o_
Daar worden die softsynths vast ook een x zo leuk van. Met Reason 2 en een goede geluidskaart merkte ik dat ik echt heel wat gemist had zonder dat ding.
Die keyboards komen ook regelmatig voorbij in het How To Become a DJ topic. Hoeft geen dikke smak centen te kosten als ik dat zo las. :Y)
Midi klaviertje kost 3 keeren nikx.. Evolution is bijvoorbeeld een goed merk. Maar je hep er zoveel.
Je kan ook kijken naar een 2e hands synthje. Een beetje een goeiekope... Ouwe bak die midi ondersteund. Heb je eigelijk het zelfde maar dan heb je nog wat xtra geluidjes ook.
Volgens mij kan je reason sync laten lopen met cubase... zo kan je vst synths gebruiken en gelijkertijd reason. Heb je alleen wel een vette peecee nodig denk ik... Maar aangezien dit het tweakers forum is moet dat denk ik geen probleem zijn.

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Anoniem: 33446 schreef op 19 February 2003 @ 20:33:
[...]

Volgens mij kan je reason sync laten lopen met cubase... zo kan je vst synths gebruiken en gelijkertijd reason. Heb je alleen wel een vette peecee nodig denk ik... Maar aangezien dit het tweakers forum is moet dat denk ik geen probleem zijn.
Dat kan inderdaad, dmv. Rewire. Ik weet niet of je er een beest van een pc voor nodig hebt, maar ik weet wel dat toen ik Reason 2.0 en Rebirth RB-338 via Rewire probeerde te linken, dat toen mijn cpu-usage vrij knetterhard omhoog ging (zo hard dat ik er geen normale playback meer van overhield.) Je laatste zin gaat dus niet altijd op. :+
Ik heb een celeron 433 hier met 392 mb, dus wat wil je ook...

[ Voor 6% gewijzigd door SuBBaSS op 20-02-2003 00:12 . Reden: Specs vergeten ]

Anoniem: 37139

Je kan die 2 met een niet al te zware PC al aardig synchroon laten lopen hoor :)

T zijn meer de Cubase VST effecten en instrumenten die je processor leegvreten alsof t niks is.

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
VSTtjes zijn inderdaad enorme resource hoggers.... :{ ik hou het daarom voorlopig nog wel even bij Reason alleen

Anoniem: 27674

ik heb ook wel eens ge-experimenteerd met Reason & Cubase; je cre-eert wel sneller een lekkerder geluid (qua mix en mastering) maar het werkt wel beperkend op m'n creativiteit

met alleen Reason kan je in principe al heel erg veel (genoeg), helemaal voor een beginner

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

mijn evoltution heeft 1 toets het begeven, ik heb gezien dat ze in 1 klavier zijn te vervangen..

weet iemand of je die klaviertjes (1 octaaf) los kan bestellen??

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Anoniem: 37139 schreef op 20 februari 2003 @ 01:17:
Je kan die 2 met een niet al te zware PC al aardig synchroon laten lopen hoor :)

T zijn meer de Cubase VST effecten en instrumenten die je processor leegvreten alsof t niks is.
Dat geloof ik zo ja. Het was alleen zo dat het bij mij de spreekwoordelijke druppel was toen ik Rebirth en Reason probeerde te syncen. (en het was een nogal grote druppel dus...):D
Cubase gebruik ik niet en met die instruments heb ik eigenlijk ook geen ervaring. Ik vermoed dat het ook een hopeloze onderneming zou worden, dus ik ga er ook maar niet te lang bij stilstaan wat ik er allemaal aan mis.

Eerst moet ik maar eens het idee hebben dat ik meer dan 10% van de mogelijkheden van Reason gebruik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gitaarwerk schreef op 20 February 2003 @ 11:37:
mijn evoltution heeft 1 toets het begeven, ik heb gezien dat ze in 1 klavier zijn te vervangen..

weet iemand of je die klaviertjes (1 octaaf) los kan bestellen??
Ik denk dat je dan het beste naar de site van evolution kan gaan en het daar proberen...
kan alleen het adres nergens vinden...

maar misschien kan je iets vinden op www.synthzone.com

Vette kanst dat als je het via bijvoorbeeld feedback bestel, het een 5 jaren plan wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69294

Ik gebruik de volgende shit:

hardware:
2 x Sennheiser E835 mic's
Behringer Eurorack UB802

software:
Cool Edit 2000
Reason (ROELEERT !!) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Rebirth
Fruity Loops Pro 3
MS geluidsrecorder (hehehe, alleen voor de echo...)
sequencer: Cubase VST32

In tegenstelling tot de meeste hier maak ik nederlandse hiphop. Zijn er nog meer mensen hier die dat doen?? En zo ja, kunnen die even vermelden welke apparatuur ze gebruiken?? Dan heb ik tenminste wat 'feelin' hier... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 12:05
Hey, ik ben ondertussen al wel een hele tijd met fruityloops bezig, en ik heb nu een track die ik zelf al wel redelijk goed vind klinken, maar waar ik dus jullie mening eens over wilde horen.
Het genre is vrij harde techno zou ik zeggen, en waarschijnlijk moet het nog wel wat beter afgemixed worden.
Je kan em hier downloaden en hier kan je nog wat informatie vinden en nog een paar andere tracks waar ik aan bezig ben.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mwah ja, vind er niet veel aan, slechte reverbs enzo, teveel ook, en mwah ja de geluiden, zijn zeg maar zwaar "dun" & digitaal om het zo maar te zeggen. :P

Nee ik probeer je niet lomp af te kraken, maar techno is meestal gort droog, en heeft vaak zware lompe sounds, wazige geluiden/samples. :P Probeer met jou nummer te a/b jen met andere techno nummers en kijk dan zelf eens in hoeverre de verschillen zijn. :) En ook een goeie tip is layer je drums met andere drum samples voor een fattere sound. :Y) Werkt goed, moch je phase problemen krijgen kun je de drums altijd nog in pitch veranderen om dat tegen te gaan. :+ Verder sounds layeren is ook een goede manier om sounds groter te laten klinken. En afmixen ja door zou ik me als ik jou was nie eens nog mee gaan bezighouden. Ontikkel eerst je producing skills verder, voordat je daar aan begint. ;) Een ding teglijk werkt het beste.
(8>
suc6 :P

edit:
recht voor zijn raap mening is wel het eerlijkst :P en heb je het meest aan , oh ja en compressie doet ook een hoop voor pomp en zuig effecten waar ze in techno nog wel eens zorgvuldig gebruik van maken :)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 40422 op 14-03-2003 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
ok, erg bedankt voor je mening in ieder geval
Ik moet inderdaad nog een hoop leren, en ik zal zeker je tips proberen te gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Adion schreef op 14 March 2003 @ 08:30:
ok, erg bedankt voor je mening in ieder geval
Ik moet inderdaad nog een hoop leren, en ik zal zeker je tips proberen te gebruiken!
Ken je het blad sound-on-sound ? of de website daarvan ?

Daar kun je altijd een hoop nuttige tips vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Anoniem: 69294 schreef op 04 March 2003 @ 23:02:

In tegenstelling tot de meeste hier maak ik nederlandse hiphop. Zijn er nog meer mensen hier die dat doen?? En zo ja, kunnen die even vermelden welke apparatuur ze gebruiken?? Dan heb ik tenminste wat 'feelin' hier... :)
ik heb weleens wat opgenomen voor een stel vrienden die hip hop maken :)

wel leuk :)

niet mijn genre :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Anoniem: 40422 schreef op 14 maart 2003 @ 15:23:
Ken je het blad sound-on-sound ? of de website daarvan ?

Daar kun je altijd een hoop nuttige tips vinden :)
Nog niet van gehoord nee, maar ik zal er eens naar zoeken.

Met dat layeren bedoel je gewoon 2 samples gelijktijdig gebruiken voor hetzelfde 'instrument' eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Adion schreef op 14 maart 2003 @ 16:17:
[...]

Met dat layeren bedoel je gewoon 2 samples gelijktijdig gebruiken voor hetzelfde 'instrument' eigenlijk?
Nou ik noem nu maar iets he, bijv je hebt een lead synth maar opzichzelf klinkt die niet echt vet, nu kun je een 2de leadsynth/synth pakken die dezelfde tonen laten spelen, en/of een octaaf hoger/lager en kijk dan maar eens hoeveel vetter je lead met is geworden met 2 sounds over elkaar :) (mits je wel de goede sounds gebruikt etc, mix speelt ook een rol)

Zelfde met drums, vanplaats 1 kick, kun je er 3 gebruiken, zelfde voor de snare etc. Dit is een veel gebruikte truck om sounds/drums vetter te maken.

So keep on layering :P

edit:
ik zal vanavond eens een beat posten zonder layering en een met als ik tijd heb

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 40422 op 14-03-2003 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foton
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02-2017
Op de propellerheads site zijn een aantal mastering tips te vinden.
De tips die ze geven zijn, naar mijn mening, erg bruikbaar.

Zelf ben ik nu een beetje met Reason 2.5 beta aan het rondkl*ten, en ik moet toegeven dat de nieuwe effecten echt zeer goed klinken. Alleen de beta versie zuigt nogal veel cpu kracht, dit door de vele debug code. Dit kan mijn AMD 700 Mhz niet echt aan.
Dus heb ik van de week maar ff een pentium 2.4Ghz gekocht (niet te snel, ik koop deze zomer misschien een 3Ghz met HTT).

Ik heb met vele muziek programmaŽs gewerkt, van Impuls Tracker tot Protools, maar Reason blijft gewoon de beste.
Voor het masteren kan ik (persoonlijk) Wavelab aanraden, met een paar goede plugins zoals; Izotope Ozone of BBE Sonix Maximizer.

Zelf componeerde ik veel dance, techno, drum Žn bass, etc. Nu maakt ik nogal vrij rustige muziek. Ik probeer in de toekomst meer richting filmmuziek te gaan.
Ik zal binnenkort ff samen met iemand anders muziek proberen te maken. We hadden het al eerder geprobeerd, alleen toen kwamen we niet verder dan twee computers te laten synchroniseren (kwam na afloop er pas achter dat Reason geen midi out (timecode) verstuurd 8)7 ).
Ik denk dat samenwerken beter is dan alleen, aangezien je dan veel kritischer naar de muziek luisterd (en naar elkaars ideeen t.o.v. de muziek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 13:59

jagermeister

Artillerie magneet :-(

(jarig!)
Ik zou ook wel weer eens willen klooien met muziek. Vroeger gebruikte ik Fasttracker en dat was wel leuk. Heb er een paar tracks mee gemaakt, maar het was niets bijzonders.

Hebben jullie tips voor me om met Reason 2.0 aan de slag te gaan? Ik heb nog geen midi keyboard, is dat echt nodig of zijn ze goedkoop te krijgen? Het liefst wil ik het proberen zonder meteen geld uit te gaan geven aan allerlei dure hardware. Een midi keyboardje of een betere soundcard wil ik misschien nog wel doen mits het qua prijzen niet te gek wordt. Als het me bevalt en ik wat meer ervaring heb gekregen dan zal ik er misschien wel wat duiten tegenaan gooien. To be honest heb ik ook g1 legale versie van Reason (sterker nog, ik heb reason 2.0 helemaal nog niet, maar een ISO fixen is nie zo moeilijk) maar ik ben niet bereid om pak hem beet €330,- neer te tellen voor een pakket dat ik misschien snel weer in de hoek gooi omdat het te misschien moeilijk is voor een beginner. Zitten er geen nadelen aan de ISO's of zijn ze net zo compleet als het volledige pakket. Bevalt het me allemaal dan ga ik het uiteraard kopen, maar dan neem ik meteen de 2.5 als ie uit is!

Kun je trouwens de wat rouwere muziekstijlen met Reason produceren of is het echt een trance pakketje?

Edit: Ik heb trouwens een SoundBlaster Live kaartje. Heb ik nog meer nodig? Ik heb wel eens gehoord dat een midicontroller ook benodigd is om bijv een keyboard aan te kunnen sluiten. Hoe zit dit?

[ Voor 8% gewijzigd door jagermeister op 21-04-2003 11:29 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Van Reason is er ook een demo, probeer deze eerst eens zou ik zeggen.

Je hebt niet per definitie een keyboard nodig voor Reason(wel sterk aanteraden), Reason heeft namelijk ook een stepsequencer, deze kan je gewoon met je muis bedienen.

Reason is imho wat meer trance georienteerd, maar andere stylen kan ook heel goed denk ik.

Verder heeft je geluidskaart een midi-ingang nodig voor een keyboard. Bij de Creative kaarten zit dit gezamelijk in de gameport. Je moet dan een verloopstekker kopen van game->midi.
Tegenwoordig hebben bijna alle midi-controllers ook een USB interface, dus lekker makkelijk.

http://www.evolution.co.uk/products/keyboards_01.htm
http://www.m-audio.com/products/midiman/keystations.php
http://www.edirol.com/products/keyboard.html
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste