Misschien dat iemand dit nummer even wil beluisteren? 't is nog niet helemaal af, nog helemaal niet eigelijk, maargoed.
Het is trouwens hardstyle en gemaakt met Reason 2.0
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 14845
ik download hem nuEmpathy schreef op 17 november 2002 @ 20:52:
Misschien dat iemand dit nummer even wil beluisteren? 't is nog niet helemaal af, nog helemaal niet eigelijk, maargoed.
Working on itAnoniem: 14845 schreef op 17 November 2002 @ 21:04:
[...]
ik download hem nuhardstyle ownt
edit: cool nummerwel iets kort maar wat is er is wel leuk
Anoniem: 33446
Ik ben hem ook ff aan het dll als je het niet erg vind...Empathy schreef op 17 November 2002 @ 20:52:
Anoniem: 21388
Hmm, ik ga op de HCC eens kijken naar 1 van deze kaartjesAnoniem: 13255 schreef op 15 November 2002 @ 23:17:
Je zou naar een Terratec EWX 24/96 (199euro) kunnen kijken of een Audiotrak Maya 44 (159euro). Laatste kan je kopen bij www.feedback.nl
Beide leuke kaartjes voor het geld dat je ervoor neerlegt.
Btw. laat is wat horen van je nummers als je wat leuks hebt
Anoniem: 8083
Yes, me !! Ik gebruik Cubase VST i.c.m. hardwaresynths en plugins.djazete schreef op 18 November 2002 @ 00:23:
zijn er ook mensen die geen reason gebruiken eigenlijk.,..??
Joh!Anoniem: 33446 schreef op 17 november 2002 @ 11:19:
Mijn nick is dus XL1 afgeleid van de Emu Xtreme Lead1.
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Is dat nou grappig.. Mijn zip heeft ook de geest gegeven... Ik heb nu een scsi kaart in mun peecee hangen... Gaat veel beter. Zo van MESA naar de Akai... Alleen gebruik ik de Akai niet zo vaak meet aangezien er op de creamware een vette sampler zit.Xtremelead schreef op 18 November 2002 @ 10:04:
[...]
Joh!![]()
![]()
Ik heb 'm ook!![]()
Daarnaast nog:
Akai S3000XL + EB16
CS1x
Behringer mixertje
Dod 512 effectunit
DBX Compressor
Alesis M1 Active monitors
Cubase SX
Wavelab 4
Reason 1 + 2
SB Live!
Ik kan helaas niets laten horen, aamgezien mijn scsi-zip 100 drive met al mijn AKAI multi's overleden is![]()
Dus kan ik mijn nummertjes niet opnemen/bewerken enz....
![]()
Helaas zijn die drives een beetje schaars aan het raken. Vooral de externe versies. Ben al aan het sparen voor een zip 250...
JA JIJ!!!
JA JIJ!!!
JA JIJ!!!
Ik begrijp je niet....Naar een IDE schijf? Maar dan moet ik wel een scsi controller hebben?Xtremelead schreef op 18 november 2002 @ 10:20:
Ik heb ook een scsi kaart in m'n pc zitten om zo mijn sample cds te kunnen lezen met mijn Akai.
JA JIJ!!!
Hmmm..Ik doe het dus via SCSI...midi is veels te traag.
JA JIJ!!!
nou... wat is uw mening? Alleen opbouwende kritiek eyAnoniem: 33446 schreef op 17 November 2002 @ 23:19:
[...]
Ik ben hem ook ff aan het dll als je het niet erg vind...
Ja ik hebbum geluisterd...Empathy schreef op 18 november 2002 @ 11:20:
[...]
nou... wat is uw mening? Alleen opbouwende kritiek ey
ja dat klopt, maar dat heb ik gedaan omdat ik die synth waarmee ik die eerste melodie gemaakt heb niet vet, rauw en vol genoeg vond om daarmee door te gaan.Anoniem: 33446 schreef op 18 November 2002 @ 11:30:
[...]
Ja ik hebbum geluisterd...![]()
Begin is goed en eind is goed.. lekkere break.. Ik vind alleen dat er na de break een ander nummer komt. Dus met andere woorden.. Je verwacht dat er na de break een vervolg komt op wat er voor de break gebeurde.. En dat gebeurd niet... Er komt iets heel anders. Wel de zelfde kick.. en die stemsample komt er in terug... Maar ik denk dat dat komt omdat hij maar iets van 3 minuten duurt... Zo lijkt het alsof hij van het 1 overspringt naar het andere... Maar het is wel lekker uptempo.. en daar hou ik wel van....
Die terratec lijkt me niets, het trekt me gewoon niet echt, die maya daarentegen wel, maar hoe zit dat dan precies met die midi aansluitingen? Moet ik daar een losse interface bij kopen of hoe zit het nou precies?Anoniem: 13255 schreef op 15 November 2002 @ 23:17:
Je zou naar een Terratec EWX 24/96 (199euro) kunnen kijken of een Audiotrak Maya 44 (159euro). Laatste kan je kopen bij www.feedback.nl
Beide leuke kaartjes voor het geld dat je ervoor neerlegt.
Btw. laat is wat horen van je nummers als je wat leuks hebt
Niet slecht maar beetje standaard Hardstyle nummer maar dat heb je al snel, synth klinkt beetje suf maar verder klinkt het zeker niet slecht. Kick mag wel wat harder, zeker een geripte bassline?Empathy schreef op 17 november 2002 @ 20:52:
Anoniem: 13255
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Geen geripte basslineDrazzic schreef op 18 November 2002 @ 21:48:
[...]
Niet slecht maar beetje standaard Hardstyle nummer maar dat heb je al snel, synth klinkt beetje suf maar verder klinkt het zeker niet slecht. Kick mag wel wat harder, zeker een geripte bassline?
Je hebt me al tevreden gesteld hoor vind het zeker wel een lekker nummertje. Waar heb je dan die bassline mee gemaakt want hij komt me wel bekend voor.Empathy schreef op 19 November 2002 @ 13:28:
[...]
Geen geripte bassline
maargoed, ik kan niet iedereen tevreden maken natuurlijk
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Met de Subtracktor en een patch. Verder een beetje pielen met de knopjes.Drazzic schreef op 19 november 2002 @ 13:51:
[...]
Je hebt me al tevreden gesteld hoor vind het zeker wel een lekker nummertje. Waar heb je dan die bassline mee gemaakt want hij komt me wel bekend voor.
Yep .. klopt.Ener-G schreef op 19 November 2002 @ 12:15:
nice work treb! alleen het moet inderdaad nog wat beter uitgewerkt worden... hij klinkt mij persoonlijk een beetje te clean, er mag wel een 'vieze' bassline doorheen, en wat percussie gerammel enzo
Je bedoeld afmixen en masteren.. Meer dan muziek maken.. afmixen en masteren is er niet. Ja.. met een beetje hoop een plaat uitbrengen.. Maar dat is tegenwoordig niet zo makkelijk meer.gitaarwerk schreef op 19 november 2002 @ 14:01:
eeh..sorry om even te onderbreken..maar ik zou nu wel graag zien of hier ook mensen zijn die met werkelijk produceren bezig houden.. dus niet met het maken van de muziek, maar alels erom heen.. lijkt me een stuk intressanter eigenlijk
Wat is het verschil tussen muziek maken en producen?gitaarwerk schreef op 19 November 2002 @ 14:01:
eeh..sorry om even te onderbreken..maar ik zou nu wel graag zien of hier ook mensen zijn die met werkelijk produceren bezig houden.. dus niet met het maken van de muziek, maar alels erom heen.. lijkt me een stuk intressanter eigenlijk
[ Voor 0% gewijzigd door Drazzic op 19-11-2002 17:27 . Reden: ? ]
bassline is niet mis, mooi ingetogen, ook je beats vind ik lekker, enige punt wat ik minder vind: die bassline laat te lang op zich wachtenAnoniem: 13255 schreef op 19 November 2002 @ 14:35:
[...]
Yep .. klopt.
Ik ga maar 's werken aan de bassline
You don't need eyes to see, you need vision
You don't need eyes to see, you need vision
Anoniem: 37494
Anoniem: 37494
leuk nummer voor achter een flash animatie.
[ Voor 29% gewijzigd door Flake op 02-02-2003 12:55 ]
Anoniem: 72847
wat voor muziek wil je maken?Anoniem: 72847 schreef op 02 februari 2003 @ 11:23:
Ik zou graag beginnen met "producen" maar ik weet begot niet wat ik nodig heb!! Kan iemand mij dit zeggen? Ow ja ik zou ook graag via microfoons e.d. willen opnemen. BTW heb een pctje die ik er helemaal aan wil besteden.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
als je niet weet wat je wilt begin dan met software... kan je een beetje uitproberen. Veel software synths werken het zelfde als de hardware synths. En ze kunnen nog goed klinken ook.Anoniem: 72847 schreef op 08 February 2003 @ 12:35:
kweenie wat het makkelijkste is
Anoniem: 19566
Anoniem: 55191
Hardware = duur, klinkt beterAnoniem: 19566 schreef op 11 februari 2003 @ 12:32:
Ik wil nu ook wel eens beginnen met produceren, ik heb eigenlijk geen ervaring met al die soft en hardware synths. Ik ben nu een beetje aan het stoeien met Fruityloops en Cubase. Ik speel al jaren piano/keyboard (maar nog nooit een synth gehad). Zelf heb ik een Yamaha PSR 9000 keyboard, een redelijk snelle pc en daar houd het ook mee op. Mijn voorkeur gaat uit naar hardhouse, commerciele trance etc.. Wat zou ik als hardware kunnen aanschaffen?
Ik kan van iemand een Yamaha RM1x voor een leuke prijs overnemen, is het wat of kan ik beter met wat heel anders beginnen qua hardware.
Anoniem: 40422
Zo te horen heb jij er dus de ballen verstand vanAnoniem: 55191 schreef op 11 februari 2003 @ 13:50:
[...]
Klooi wat met Cubase, reverb over de synths + drums, compressie erover, en klaar is kees
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 40422 op 11-02-2003 14:03 ]
Je moet niet te serieus ingaan op wat ik schrijf. Ik wil alleen maar even aanduiden dat die hardhouse nummers tegenwoordig echt zo geproduceerd worden. Een overkill aan reverb erin, dikke compressie over de beats en viola, weer een Cosmic Gate track klaar!Anoniem: 40422 schreef op 11 February 2003 @ 13:59:
[...]
Zo te horen heb jij er dus de ballen verstand van![]()
edit// Klonk een beetje arrogant alleen bovenstaande, als mensen tips willen voor het afmixen van muziek vraag maar raak, ik doe dit dagelijks voor mijn werk. En vind het wel leuk om te zien hoe jullie allemaal zo bezig zijn met muziek
//edit
Ik begrijp je helemaal, maar als hun dat doen, hoef jij dat toch niet te doenAnoniem: 55191 schreef op 11 February 2003 @ 14:05:
[...]
Je moet niet te serieus ingaan op wat ik schrijf. Ik wil alleen maar even aanduiden dat die hardhouse nummers tegenwoordig echt zo geproduceerd worden. Een overkill aan reverb erin, dikke compressie over de beats en viola, weer een Cosmic Gate track klaar!
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 40422 op 11-02-2003 14:16 ]
Nee, wie zegt dat ik dat doe dan? Ik geef alleen (op een erg lompe manier) aan dat hardhouse e.d. meestal uit deze elementen bestaan.Anoniem: 40422 schreef op 11 februari 2003 @ 14:15:
Ik begrijp je helemaal, maar als hun dat doen, hoef jij dat toch niet te doen
Jaja, ik weet dat ook wel, dat er veel verschil is in het uitmixen/kwaliteit van diverse hardhouse tracks. Een "goedkope" productie haal ik er iig zo uit. Maar dat is ook niet iets dat ik duidelijk wil maken. Nogmaals, je moest die post niet zo serieus opvattenLuister maar eens naar 20 verschillende mixen van nummers dan zul je zien dat er niet echt een standaard bestaat voor hard house, de verschillen in mix en kwaliteit zijn enorm !!! van heel slecht tot heel goed !!! Verder is deze muziek wel heel erg 'formule gebonden' wat de beginnende producer wel kan helpen(of juist niet
)
Ok dan begrijpen we elkaar helemaal voor 100%Anoniem: 55191 schreef op 11 February 2003 @ 14:40:
[...]
Nee, wie zegt dat ik dat doe dan? Ik geef alleen (op een erg lompe manier) aan dat hardhouse e.d. meestal uit deze elementen bestaan.
[...]
Jaja, ik weet dat ook wel, dat er veel verschil is in het uitmixen/kwaliteit van diverse hardhouse tracks. Een "goedkope" productie haal ik er iig zo uit. Maar dat is ook niet iets dat ik duidelijk wil maken. Nogmaals, je moest die post niet zo serieus opvattenIk probeer alleen even aan te geven dat een hardhouse nummer snel gemaakt is (of ik of jij het dan goed vind, is niet ter sprake hier)...
Anoniem: 19566
Oke das waar, maar ik ben er wel achtergekomen dat hardware veel intuitiever is dan software (ik spreek ff voor mij alleen). Op een MC505 ging het mij wat makkelijker af dan bijv. Reason.Anoniem: 55191 schreef op 11 February 2003 @ 13:50:
[...]
Hardware = duur, klinkt beter
Software = cheap (als je het goed aanpakt), klinkt vaak net zo goed.
Ik ken een aantal grote producers en die gebruiken al bijna geen hardware meer, maar alleen software, zoals plug-ins voor Cubase. Als jij hardhouse wilt maken raad ik je dit aan:
* Cubase SX (stabieler dan VST, ook gemakkelijker te gebruiken)
* Synapse Junglist plugin (de must-have synth, vooral voor hardhouse!!)
* Native Instruments FM7 (allround)
* Juno X2 (ben ff de naam kwijt van softwarehuis) (oldschool gabber geluiden)
* Native Instruments Pro52 (allround)
* Native Instruments Absynth (vooral vette strings)
* Battery/Halion (sampler om je WAV files te importeren en te freaken)
Klooi wat met Cubase, reverb over de synths + drums, compressie erover, en klaar is kees
Kijk eens naar de halion of kontakt, de laatste gebruik ik zelf , gebruik nu zelfs geen hardware sampler meer puur omdat de kontakt mij zo goed bevalt
sequencer van de rm1x is super.. geluiden zijn drama.. geloof me.. ik heb er zelf ook 1. Ik gebruik hem alleen om zonder peecee op vakantie toch wat muziek te kunnen maken. Die nummers sla ik op als midi file en in cubase zet ik vervolgens de geluiden er onder uit mijn andere synths.Anoniem: 19566 schreef op 11 February 2003 @ 14:52:
[...]
Oke das waar, maar ik ben er wel achtergekomen dat hardware veel intuitiever is dan software (ik spreek ff voor mij alleen). Op een MC505 ging het mij wat makkelijker af dan bijv. Reason.
Kan ik dan niet die Yamaha RM1x kopen met een degelijke sampler erbij. Ik heb gehoord dat de sequencer van die Yamaha wel goed is. Maar wat is dan een degelijke (2e hands) sampler voor niet al te veel geld. Of welke soft-sampler.
Anoniem: 77149
Wat voor werk doe je dan ? En wat mix je zoal af ?Anoniem: 40422 schreef op 11 February 2003 @ 13:59:
[...]
edit// Klonk een beetje arrogant alleen bovenstaande, als mensen tips willen voor het afmixen van muziek vraag maar raak, ik doe dit dagelijks voor mijn werk. En vind het wel leuk om te zien hoe jullie allemaal zo bezig zijn met muziek
//edit
NI is idd goed bezig de laatste tijdAnoniem: 40422 schreef op 11 February 2003 @ 22:15:
[...]
Kijk eens naar de halion of kontakt, de laatste gebruik ik zelf , gebruik nu zelfs geen hardware sampler meer puur omdat de kontakt mij zo goed bevalt
http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl
Ik werk voor een platenlabel die voornamelijk 2step/garage uitbrengt. (Wij zitten in de UK. Sinds kort werk ik ook voor universal en daar release ik binnenkort beetje chicago achtig US house. Verder word ik veel gevraagd om muziek voor anderen te masteren/mixen.Anoniem: 8083 schreef op 12 February 2003 @ 13:13:
[...]
Wat voor werk doe je dan ? En wat mix je zoal af ?
Anoniem: 69294
Anoniem: 55473
Anoniem: 55473
Zelfbouw? Ucapps Mooier wordt het niet.Ener-G schreef op 12 February 2003 @ 13:33:
[afbeelding]
*kwijl*
als ik dat geld had...
of zijn er nog soortgelijke dingen te krijgen voor minder? ik weet dat dit al aardig een budget dingetje is maar toch... het lijkt me ideaaal...
[ Voor 11% gewijzigd door SuBBaSS op 12-02-2003 16:56 . Reden: Ruzie net link... ]
mhwa.. dit is dus een van de goedkoopste die je kan krijgen!!Ener-G schreef op 12 February 2003 @ 13:33:
[afbeelding]
*kwijl*
als ik dat geld had...
of zijn er nog soortgelijke dingen te krijgen voor minder? ik weet dat dit al aardig een budget dingetje is maar toch... het lijkt me ideaaal...
Waldorf ruleerdGitaarwerk schreef op 12 February 2003 @ 16:54:
[...]
heb trouwends pas een "nieuwe" synth erbij
Waldorf Microwave 1
nu nog ff flink uittesten! (heb er te weinig tijd voor)
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Yep X-tracker ken ik zeker wel, heb er alleen nooit echt veel tijd ingestoken, was meer een Scream Tracker en Impulse Tracker freak (nog steeds btw)...TeeDee schreef op 12 February 2003 @ 17:26:
misschien offtopic:
maar in een vroeger verleden heb ik tracks gemaakt met X-tracker. Dit was een DOS tracker die ontwikkeld was door d-lusion (juist ja, de mensen van RubberDuck en drumstation e.d.)
Je kon deze .dmf's alleen afspelen met Cubic Player en in Xtracker zelf. (Xtracker was in principe niet te kopieren, want na de install werd het file 10 Mb, wat destijds niet op een floppy kon. Ja een floppy ja, want ik spreek over een jaar of 10 geleden!
Wat ik hier eigenlijk wil weten is: zijn er hier mensen die wel eens met x-tracker gewerkt hebben? Of het programma kennen?
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Anoniem: 48956
Ik begrijp wat je zegt, maar je verward de namen ervan wel.Anoniem: 48956 schreef op 18 februari 2003 @ 14:49:
Ik heb dus nog geen midi keyboard maar kan ik dan mbv cubase wel muziek maken met VST plug ins? Of heb ik daarvoor apart weer een softsynth nodig zoals Reason
Midi klaviertje kost 3 keeren nikx.. Evolution is bijvoorbeeld een goed merk. Maar je hep er zoveel.SuBBaSS schreef op 19 February 2003 @ 00:16:
[...]
Ik begrijp wat je zegt, maar je verward de namen ervan wel.
Je kan met beide programma's (als ik het goed heb) wel muziek maken mbv VST Instruments. Technisch gezien zijn dit ook plugins, maar voor de duidelijkheid:
VST plugins= effecten (FX) zoals reverb, echo, delay ed.
VST Instruments= Soft-synths,-samplers en dat soort reut.
Cubase SX pagina
Op deze pagina vind je ook demo's van programma's. Cubase VST is niet meer te vinden en die zal wel een andere naam gekregen hebben, maar het is mij niet helemaal duidelijk geworden wat nou precies het verschil is tussen Cubase SL en -SX (die SL zal dan vast de oude VST-versie zijn.:?).
Zonder midi-keyboard is het vast wel te doen, maar eigenlijk moet je zo'n ding er wel bij hebben. Het zal echt een nieuwe wereld voor je openen (like it did for me; ik was gewend aan trackers toen ik begon en toen kwamen Reason en het midi-keyboard.![]()
Daar worden die softsynths vast ook een x zo leuk van. Met Reason 2 en een goede geluidskaart merkte ik dat ik echt heel wat gemist had zonder dat ding.
Die keyboards komen ook regelmatig voorbij in het How To Become a DJ topic. Hoeft geen dikke smak centen te kosten als ik dat zo las.
Dat kan inderdaad, dmv. Rewire. Ik weet niet of je er een beest van een pc voor nodig hebt, maar ik weet wel dat toen ik Reason 2.0 en Rebirth RB-338 via Rewire probeerde te linken, dat toen mijn cpu-usage vrij knetterhard omhoog ging (zo hard dat ik er geen normale playback meer van overhield.) Je laatste zin gaat dus niet altijd op.Anoniem: 33446 schreef op 19 February 2003 @ 20:33:
[...]
Volgens mij kan je reason sync laten lopen met cubase... zo kan je vst synths gebruiken en gelijkertijd reason. Heb je alleen wel een vette peecee nodig denk ik... Maar aangezien dit het tweakers forum is moet dat denk ik geen probleem zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door SuBBaSS op 20-02-2003 00:12 . Reden: Specs vergeten ]
Anoniem: 37139
Anoniem: 27674
Dat geloof ik zo ja. Het was alleen zo dat het bij mij de spreekwoordelijke druppel was toen ik Rebirth en Reason probeerde te syncen. (en het was een nogal grote druppel dus...):DAnoniem: 37139 schreef op 20 februari 2003 @ 01:17:
Je kan die 2 met een niet al te zware PC al aardig synchroon laten lopen hoor
T zijn meer de Cubase VST effecten en instrumenten die je processor leegvreten alsof t niks is.
Ik denk dat je dan het beste naar de site van evolution kan gaan en het daar proberen...Gitaarwerk schreef op 20 February 2003 @ 11:37:
mijn evoltution heeft 1 toets het begeven, ik heb gezien dat ze in 1 klavier zijn te vervangen..
weet iemand of je die klaviertjes (1 octaaf) los kan bestellen??
Anoniem: 69294
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 40422 op 14-03-2003 03:30 ]
Ken je het blad sound-on-sound ? of de website daarvan ?Adion schreef op 14 March 2003 @ 08:30:
ok, erg bedankt voor je mening in ieder geval
Ik moet inderdaad nog een hoop leren, en ik zal zeker je tips proberen te gebruiken!
ik heb weleens wat opgenomen voor een stel vrienden die hip hop makenAnoniem: 69294 schreef op 04 March 2003 @ 23:02:
In tegenstelling tot de meeste hier maak ik nederlandse hiphop. Zijn er nog meer mensen hier die dat doen?? En zo ja, kunnen die even vermelden welke apparatuur ze gebruiken?? Dan heb ik tenminste wat 'feelin' hier...
Nog niet van gehoord nee, maar ik zal er eens naar zoeken.Anoniem: 40422 schreef op 14 maart 2003 @ 15:23:
Ken je het blad sound-on-sound ? of de website daarvan ?
Daar kun je altijd een hoop nuttige tips vinden
Nou ik noem nu maar iets he, bijv je hebt een lead synth maar opzichzelf klinkt die niet echt vet, nu kun je een 2de leadsynth/synth pakken die dezelfde tonen laten spelen, en/of een octaaf hoger/lager en kijk dan maar eens hoeveel vetter je lead met is geworden met 2 sounds over elkaarAdion schreef op 14 maart 2003 @ 16:17:
[...]
Met dat layeren bedoel je gewoon 2 samples gelijktijdig gebruiken voor hetzelfde 'instrument' eigenlijk?
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 40422 op 14-03-2003 16:49 ]
[ Voor 8% gewijzigd door jagermeister op 21-04-2003 11:29 ]
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Van Reason is er ook een demo, probeer deze eerst eens zou ik zeggen.jagermeister1 schreef op 21 April 2003 @ 11:12:
Hier stond een lap tekst
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq