How to become a Producer Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 51.379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Redje schreef op 21 April 2003 @ 12:23:
[...]

Van Reason is er ook een demo, probeer deze eerst eens zou ik zeggen.

Je hebt niet per definitie een keyboard nodig voor Reason(wel sterk aanteraden), Reason heeft namelijk ook een stepsequencer, deze kan je gewoon met je muis bedienen.

Reason is imho wat meer trance georienteerd, maar andere stylen kan ook heel goed denk ik.

Verder heeft je geluidskaart een midi-ingang nodig voor een keyboard. Bij de Creative kaarten zit dit gezamelijk in de gameport. Je moet dan een verloopstekker kopen van game->midi.
Tegenwoordig hebben bijna alle midi-controllers ook een USB interface, dus lekker makkelijk.

http://www.evolution.co.uk/products/keyboards_01.htm
http://www.m-audio.com/products/midiman/keystations.php
http://www.edirol.com/products/keyboard.html
Thanks voor de links en je reactie, maar wat is een midi-controller dan precies? Is dat gewoon het aansluitpunt op je geluidskaart of komt dit tussen je geluidskaart en je keyboard in te zitten?

De demo van 1.0 heb ik wel eens geprobeerd, maar in 20 minuten krijg ik niet echt een beeld van de moeilijkheidsgraad e.d. Kwaliteit zat wel goed geloof ik, maar echt oefenen met de demo lukt niet imho. Gewoon te weinig tijd en je kunt niet saven.

Oja...geen prijzen bij die linkjes. Iemand een prijsindicatie voor een goed beginners keyboard? Waar moet ik zoal opletten voordat ik zo'n keyboard aanschaf?

[ Voor 6% gewijzigd door jagermeister op 21-04-2003 12:40 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Een midi-controller is een device waarmee je midi signalen verstuurt net zoals een midi-keyboard.

Normaal gesproken is een midi-controller een device met alleen knoppen, wordt vaak gebruikt bij softsynths om lekker te kunnen draaien ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.evolution.co.uk/products/images/uc16_s.jpg

Een keyboard met alleen toetsen en verder geen synthesizer heet een master-keyboard.
Afbeeldingslocatie: http://www.evolution.co.uk/products/images/pro49_s.jpg

Omdat er tegenwoordig ook een tal (draai)knoppen op een master-keyboard zitten wordt zo'n keyboard soms ook wel midi-controller genoemd.
Afbeeldingslocatie: http://www.evolution.co.uk/products/images/pro25c_s.jpg

De termen worden vaak door elkaar gebruikt, maar meestal bedoeld men hezelfde :) master-keyboard = midi-controller.

Bij http://www.feedback.nl kan je de prijzen bekijken.
Zo'n master-keyboard is rond de 150,-
De aanslag is belangrijk: hij moet velocity sensitive zijn, dus druk gevoelig(hoe harder je slaat, hoe harder de noot)
Verder zijn er verschillende grootten, met 2, 3 of 4+ octaven.
Het keyboard hierboven is 2 octaafs, lekker compact, handig. Maar als je met 2 handen Wibi wil immiteren mis je een aantal octaven en heb je minimaal een 4 octaafs nodig ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Redje op 21-04-2003 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Kijk dat is nou eens info! Thanks m8. Valt opzich best mee die prijzen en misschien is het wel een strak plan om eerst eens met een 2de handsje te gaan werken. Bij Feedback Rotterdam (ben er weleens geweest. Woon er niet ver vandaan) staat een Yamaha PSR 225 GM instapmodel voor €225,-. Dit is tevens de goedkoopste die op de site vermeld staat.

Wat is een lekker keyboard om mee te beginnen? Ik kan absoluut geen noot lezen en het beste wat ik kan spelen is vader jacob.
Ik zie trouwens bij Peter verspuij http://www.peterverspuij.nl die Evolution MK249 voor €199 en de MK249C voor €225,-. Zien er leuk uit maar verder heb ik geen idee of het wat is.

Edit: Kun je met Reason 2.0 trouwens ook smerige techno maken en / of hardhouse?

Hoe beginnen jullie bijvoorbeeld in Reason met het producen van een track? Vertel eens iets over de opbouw en hoe ongeveer te werk te gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door jagermeister op 22-04-2003 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
De site is wat onduidelijk van Feedback, maar je moet eens naar toetsen gaan dan keyboards, vervolgens rechts bij het pull-down menutje master-keyboards kiezen.

De midiman/m-audio Oxygen8 is een hele leuke voor 159,-

Ja met Reason kan je zeker hardhouse maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Dat is zeker een leuk apparaat. Is het aantal toetsen geen beperkende factor of is dit wel een geschikt beginners keyboard?

Kan niet w88 tot ik kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Tis maar net wat je er mee wil doen, wil je gewoon wat deuntjes maken is het prima.
Voor het echte piano werk is het niet geschikt.
Je kan mbv. 2 knoppen het octaaf verhogen/verlagen dus je mist niks.
Misschien kan je in de winkel vragen of je hem mag ruilen als je 2 octaven te weinig vind...

Anders is een Roland/Edirol PCR-30 wel mooi, 3 octaven. Dus nog redelijk compact.
Afbeeldingslocatie: http://www.edirol.com/products/info/images/pcr30_diagonal.jpg
Alleen die zal wel 200+ zijn ;)

Als de grootte je niet veel uitmaakt kan je ook gewoon voor een 4 octaafs gaan.
Edirol/Roland, Evolution, Midiman/M-Audio zijn prima dingen, een miskoop zal je dus niet maken.

Ik zelf heb een Roland, maar die heb ik al een tijdje, ik heb jammer genoeg dus nog geen draaiknopjes...
Zelf zit ik een beetje te azen op de Novation Remote 25 :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.nose.ag/html/novaprodukte/fotos/remote25.jpg
Met semi-weighted keys, touchpad en endless rotary draaiknoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Redje schreef op 22 April 2003 @ 11:14:
Tis maar net wat je er mee wil doen, wil je gewoon wat deuntjes maken is het prima.
Misschien kan je in de winkel vragen of je hem mag ruilen als je 2 octaven te weinig vind...

Anders is een Roland/Edirol PCR-30 wel mooi, 3 octaven. Dus nog redelijk compact.
[afbeelding]

Edirol/Roland, Evolution, Midiman/M-Audio zijn prima dingen, een miskoop zal je dus niet maken.

Ik zelf heb een Roland, maar die heb ik al een tijdje, ik heb jammer genoeg dus nog geen draaiknopjes...
[afbeelding]
Hmm cool, maar 2 of 3 octaven zegt me niks. Ben dus echt een n00b op dit gebied. Maar wat wil ik ermee...tja...gewoon wat deuntjes spelen, niet echt het vingervlugge werk. Ik hoop wel dat je in Reason een melodie kan componeren zonder dat je de melodie vloeiend achter elkaar kan spelen. Dus ik bedoel dat je toets voor toets in kan drukken en dat Reason het geheel achterelkaar plakt om tot een melodie te komen. Moeilijk uit te leggen wat ik bedoel, maar ik denk dat je wel snapt wat ik wil zeggen. Het wordt voor mij eerder speelgoed dan dat ik meteen piano lessen ga nemen enzo. Maaruh erg mooi spul en niet eens zo duur. Ik denk dat ik van de week eens even bij Feedback langs rijd.

Edit: Hoe zit het eigenlijk met al die knoppen op zo'n keyboard. Moet je zelf functies toekennen of 'herkent' Reason zelf het aangesloten keyboard?

[ Voor 6% gewijzigd door jagermeister op 23-04-2003 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

*Schop*

Topic is niet echt hot volgens mij. Anyway...kun je bij Feedback ook een verloopstuk naar MIDI voor de gameport van SBLive kopen of moet je dan bij een Computerzaak zijn. Ik ga namelijk vanmiddag na mijn werk even een kijkje nemen en misschien neem ik wel gelijk een keyboard mee. Verder nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
jagermeister1 schreef op 23 April 2003 @ 07:45:
*Schop*

Topic is niet echt hot volgens mij. Anyway...kun je bij Feedback ook een verloopstuk naar MIDI voor de gameport van SBLive kopen of moet je dan bij een Computerzaak zijn. Ik ga namelijk vanmiddag na mijn werk even een kijkje nemen en misschien neem ik wel gelijk een keyboard mee. Verder nog tips?
Idd, maar dat komt denk ik door de term producer... klinkt misschien wat vaag voor velen.
Feedback zal vast zo'n kabeltje hebben van game->midi.
Maar zoals ik al zei hebben de meeste keyboards gewoon USB, scheelt je toch weer wat geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Misschien tijd voor een topic titel change.

Jah, maar ik heb een beetje USB troubles met WinXP. Volgens mij een voltage probleem. Werken die USB keyboards ook samen met een SB Live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
jagermeister1 schreef op 23 April 2003 @ 09:37:
Misschien tijd voor een topic titel change.

Jah, maar ik heb een beetje USB troubles met WinXP. Volgens mij een voltage probleem. Werken die USB keyboards ook samen met een SB Live?
Why not? USB is niet geluids kaart afhankelijk.

Maar ga gewoon naar Feedback en laat je informeren, zou zonde zijn als je iets koopt wat niet werkt of waar je niet tevreden mee bent... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Redje schreef op 23 april 2003 @ 10:19:
[...]

Why not? USB is niet geluids kaart afhankelijk.

Maar ga gewoon naar Feedback en laat je informeren, zou zonde zijn als je iets koopt wat niet werkt of waar je niet tevreden mee bent... :)
Da's waar. Ik ga vanmiddag meteen na mijn werk even langs en dan hoor je mijn bevindingen. Misschien neem ik ook wel meteen een Reason tutorial cd'tje mee (als ze die hebben), want ik ben echt een super n00b op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Redje schreef op 22 April 2003 @ 11:14:

[afbeelding]

[afbeelding]
omg.. deze kende ik helemaal niet..
:D
wel erg leet :9~ ik moet alleen uitkijken me tmijn midi kanalen.. 8 zijn er al te wienig :/

dan amar een usb hubje erbij kopen :P maar goed.. ik wil het liefst alles met midi doen.. ik denk eerst dat ik maar ene mooi klavier koop met verzwaarde toetsen.. ik vind die keyboards helemaal niets :D naja.. voor piano spelen dan ;)

[ Voor 9% gewijzigd door gitaarwerk op 23-04-2003 10:39 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Gitaarwerk schreef op 23 april 2003 @ 10:38:
[...]

omg.. deze kende ik helemaal niet..
:D
wel erg leet :9~ ik moet alleen uitkijken me tmijn midi kanalen.. 8 zijn er al te wienig :/

dan amar een usb hubje erbij kopen :P maar goed.. ik wil het liefst alles met midi doen.. ik denk eerst dat ik maar ene mooi klavier koop met verzwaarde toetsen.. ik vind die keyboards helemaal niets :D naja.. voor piano spelen dan ;)
Ik neem aan dat je de Novation bedoelt.

Zag dat er meer info op de site stond.
Afbeeldingslocatie: http://www.novationmusic.com/nov_route/images/prod_pics/remote_25_1.jpg

De specs en grotere foto's:
http://www.novationmusic....emote25/remote25_over.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik bedoelde ze eigenlijk allebei.. :D
lijkt me wel een erg gaaf ding !!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Heb net ff een Midiman Oxygen aangeschaft. Verkoper raadde mij deze aan om mee te beginnen. Ik heb hem aangesloten en er komt geluid uit, maar ik snap er de ballen van!
Komt wel...alle begin is moeilijk zeggen ze toch altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
jagermeister1 schreef op 23 April 2003 @ 18:05:
Heb net ff een Midiman Oxygen aangeschaft. Verkoper raadde mij deze aan om mee te beginnen. Ik heb hem aangesloten en er komt geluid uit, maar ik snap er de ballen van!
Komt wel...alle begin is moeilijk zeggen ze toch altijd.
Nice, have phun ;)

Ik zou alleen de KX Drivers downloaden, de latency met de standaard Sound Blaster driver is om te huilen.

Als je een toets indrukt op je keyboard hoor je "veel" later het geluid.
Een latency van <10ms is ideaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Redje op 23-04-2003 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Redje schreef op 23 April 2003 @ 18:16:
[...]

Nice, have phun ;)

Ik zou alleen de KX Drivers downloaden, de latency met de standaard Sound Blaster driver is om te huilen.

Als je een toets indrukt op je keyboard hoor je "veel" later het geluid.
Een latency van <10ms is ideaal.
Volgens mij heb ik daar geen last van. Als ik een toets indruk hoor ik onmiddelijk het geluid. Misschien iets vertraging, maar niet merkbaar. Voorlopig zit ik alleen maar te klooien met geluiden uit de soundbank en komt er niet veel zinvols uit mijn handen :D

Edit: Ik zie het al. Zodra ik effect bakkies eronder hang krijg ik last van latency. Is dit altijd zo, of alleen met de Live?

[ Voor 57% gewijzigd door jagermeister op 23-04-2003 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
jagermeister1 schreef op 23 April 2003 @ 18:44:
[...]

Volgens mij heb ik daar geen last van. Als ik een toets indruk hoor ik onmiddelijk het geluid. Misschien iets vertraging, maar niet merkbaar. Voorlopig zit ik alleen maar te klooien met geluiden uit de soundbank en komt er niet veel zinvols uit mijn handen :D

Edit: Ik zie het al. Zodra ik effect bakkies eronder hang krijg ik last van latency. Is dit altijd zo, of alleen met de Live?
Als ik het rack vol hang met effecten en een paar NN-19's een paar subtractors dan het ik nog steeds 5ms latency. Dus niet merkbaar.
Dit met een M-Audio Audiophile 2496. Maar met een Audigy haal ik ook stabiel 7ms.

De SB Live staat er om bekent een hoge latency te hebben, de KX driver zouden dit probleem moeten oplossen. De Live heeft standaard geen ASIO drivers, die je wel nodig hebt met Reason voor een lage latency.
Kijk een daar op de site of Google ff eens op dit probleem, het is imho goed op te lossen.

Kijk eens in Reason bij preferences en dan bij de gebruikte audio driver.
Dan kan je ook je latency zien in milliseconden.

[ Voor 10% gewijzigd door Redje op 24-04-2003 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Redje schreef op 24 april 2003 @ 09:07:
[...]

Als ik het rack vol hang met effecten en een paar NN-19's een paar subtractors dan het ik nog steeds 5ms latency. Dus niet merkbaar.
Dit met een M-Audio Audiophile 2496. Maar met een Audigy haal ik ook stabiel 7ms.

De SB Live staat er om bekent een hoge latency te hebben, de KX driver zouden dit probleem moeten oplossen. De Live heeft standaard geen ASIO drivers, die je wel nodig hebt met Reason voor een lage latency.
Kijk een daar op de site of Google ff eens op dit probleem, het is imho goed op te lossen.

Kijk eens in Reason bij preferences en dan bij de gebruikte audio driver.
Dan kan je ook je latency zien in milliseconden.
Hmmm..mijn samplerate stond op 44100 en had 92 ms. Daarna zette ik de samplerate op 9600 baud en toen had ik 42 ms. Idd wel hoog jah. Ik hoop alleen dat die drivers er niet voor zorgen dat ik verneukt geluid in spellen heb.

Ik heb nu toch ff die KX drivers geinstalleerd, maar welke moet ik nu binnen Reason kiezen? Ik heb Asio KX Asio geselecteerd maar dan kan ik maar 1 samplerate (48000) kiezen met een latency van 21ms. De overige drivers geven me een veel hogere latency. Ongeveer 185ms.

[ Voor 13% gewijzigd door jagermeister op 24-04-2003 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
De KX dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

LoL jah..

Heb jij toevallig ook die tutorial cd of weet je misschien of je er als beginner iets aan hebt? Ik snap namelijk geen hol van die sequencer en volgens mij is dat het belangrijkste om te snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Ja die heb ik, maar echt veel wijzer wordt je daar niet van.
Misschien als je echt helemaal niks van Reason en ook niks van muziek weet.

Op http://www.reasonstation.com staan wat tutorials.

btw. het manual en getting started guide kan je gewoon downloaden bij Propellerheads ;)
http://www.propellerheads.se/downloads/docs/main.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Dus die cd is het aanschaffen niet waard?

Dia handleiding e.d. had ik al, maar de basics vind ik niet echt duidelijk uitgelegd worden. Heb eerlijk gezegd ook nog niet veel gelezen. Wilde eerst effe hengsten :D op m'n nieuwe aanwinst (Oxygen). Erg relaxed apparaatje moet ik zeggen. Knoppen toewijzen enzo is echt kinderspel. Ik heb hem aangesloten via USB, maar ik vraag me af of ik een lagere latency heb als ik hem aansluit op de MIDI port (Gameport) van mijn Live.

Die tutorials op reasonstation vind ik ook nog niet echt super voor mensen die van scratch af willen beginnen. Het liefts heb ik een tutorial waarbij je met een leeg rack een compleet nummer in elkaar gaat zetten, wat voor nummer dat is maakt me dan geen flaus aus.

Bedankt voor je reply's trouwens! :)

[ Voor 5% gewijzigd door jagermeister op 24-04-2003 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Het tutorial (Quicktime movies)is heel kort, maar er wordt wel een trance achtig nummertje gemaakt en ze beginnen met een leeg rack en lopen een beetje door de basics heen. Dus ja, wel wat je zoekt... :)

Dus misschien vind jij hem het downl.. kopen wel waard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Downl is het zeker waard, maar helaas is het fxp board waar ik member ben al 2 dagen plat. Kost trouwens wel €40,- die cd, maar misschien koop ik hem wel gewoon ff als het toch precies is wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Zelf ben ik gewoon wat aan het prutsen geslagen, en wat demo songs bekeken, dat leert imho sneller.

Reason leren kennen kost gewoon ff wat tijd, zeker als het helemaal nieuw is, is het niet iets wat je binnen 1 avondje geheel kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ik boek in iedergeval wel wat vooruitgang. Heb net een loopje vanuit de Dr:Rex in de sequencer geplaatst. Vervolgens een pattern vanuit de Redrum erin gezet en zelf handmatig wat dingetjes in de sequencer erbij geplakt. Nu is het geheel een funky bas loopje, maar het kan nog veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
sequencer is idd ff wennen als je er nog nooit mee gewerkt hebt maar je moet er gewoon mee gaan spelen dan ontdek je het vanzelf.. heb zelf de evolution mk225c.. ideaal keyboardje voor dit soort dingen (en hij is niet zo groot dat er voor de rest niks meer op mijn bureau past ;))

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ja die zag ik ook staan, maar ik vond die knoppen iets aan de dunne kant. Verder is ie wel erg strak! Ik heb gisterenavond een stuk uit de manual over die sequencer gelezen en ik moet zeggen dat het nu allemaal een stuk duidelijker wordt. Vandaag nog een beetje klooien, want morgen ga ik een weekendje naar Londen met m'n meissie. Hou dit topic een beetje in leven please ;)

EDIT: Hoe maak je trouwens zo'n warme trance melodie met de Subtractor? Je weet wel, zo'n heeeel vaak gebruikt en uitgemolken geluid. Die geluiden die ik er nu uit krijg klinken vooral rauw en overstuurd.

[ Voor 49% gewijzigd door jagermeister op 25-04-2003 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
'warm' ?

bedoel je een pad of een lead-synth? probeer het eens met een 16*saw

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ener-G schreef op 25 April 2003 @ 13:07:
'warm' ?

bedoel je een pad of een lead-synth? probeer het eens met een 16*saw
Een pad? Volgens mij een lead-synth. Wat bedoel je met 16*? Saw weet ik wel, dat is het soort golf van de oscilator.

Edit: ik bedoel eigenlijk zoiets als in het begin van het nummer "I wanna cry" van ATB (als je dat nummer kent tenminste)

[ Voor 24% gewijzigd door jagermeister op 25-04-2003 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Zo'n geluid als Rank1 /CygnusX zijn bv. een paar zaagtanden.
Als je daar een goede reverb en een paar delays over heen gooit komt het aardig in de richting :)

Over het algemeen is de Subtractor wat ruiger dan de Malström.
In Malström kan je het type zaagtand bepalen, 4*saw 16*saw etc.
In Subtractor hebben ze nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Applicaties
- soundforge 6.0
- fruity loops 5 full
- madtracker

Hardware
- Sb Live

Ben nog een beginner, maar het verdomd leuk werk. Alleen financiel wil het niet lukken.

Style HardCore Tripmuziek HardHouse.

Wie kan me software voor beginners aan raden?
Melodien gaat nog niet echt zijn daar nog tips voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Redje schreef op 25 April 2003 @ 13:30:
Zo'n geluid als Rank1 /CygnusX zijn bv. een paar zaagtanden.
Als je daar een goede reverb en een paar delays over heen gooit komt het aardig in de richting :)

Over het algemeen is de Subtractor wat ruiger dan de Malström.
In Malström kan je het type zaagtand bepalen, 4*saw 16*saw etc.
In Subtractor hebben ze nummers.
Ja Cygnus X - Positron heeft echt een strak geluid. Ik heb helaas alleen nog Reason 1.0, dus geen malström. Komt er wel aan hoor a.s.a.p.

Volgens mij moet ik gewoon het web afspeuren naar gratis refills. Misschien wel een stuk makkerlijk dan zelf pielen met geluiden

[ Voor 12% gewijzigd door jagermeister op 25-04-2003 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 13:31:
Applicaties
- soundforge 6.0
- fruity loops 5 full
- madtracker
Fruity 4 is volgens mij nog niet eens uit ;)
Hardware
- Sb Live

Ben nog een beginner, maar het verdomd leuk werk. Alleen financiel wil het niet lukken.
Daar heb ik ook last van :)
Style HardCore Tripmuziek HardHouse.

Wie kan me software voor beginners aan raden?
Melodien gaat nog niet echt zijn daar nog tips voor.
Reason is erg goed, 1 pakket waar je heel veel mee kan zonder extra plugins.

Melodiën komen bij mij vanzelf als ik eenmaal op m'n midi-keyboardje aan het rossen ben. Op een toetsenbord of uit het hoofdje is het toch lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
ik heb fruityloops 4(.01) en die roelt, die is net uitgekomen, 5 bestaat idd niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
jagermeister1 schreef op 25 April 2003 @ 13:10:
[...]

Een pad? Volgens mij een lead-synth. Wat bedoel je met 16*? Saw weet ik wel, dat is het soort golf van de oscilator.

Edit: ik bedoel eigenlijk zoiets als in het begin van het nummer "I wanna cry" van ATB (als je dat nummer kent tenminste)
zal even opzoeken, ik ken het nummer in kwestie niet..

met 16* bedoel ik de golfvorm en frequentie van de 'saw', de zaagtand zeg maar

en een 'pad' is een atmosferische synth zeg maar, zo'n achtergrondsynth of een string

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor hele mooie trance geluiden uit een vsti probeer dan eens de Albino van Linplug(met presets van Rob Papen),of stapel meerdere Subtractors in Reason.
Reason 2.5 wordt nog beter(mei),o.a vocoder,distortion en een nieuwe reverb die beter klinkt en een unison die het geluid ook voller maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ener-G schreef op 25 April 2003 @ 14:16:
[...]

zal even opzoeken, ik ken het nummer in kwestie niet..

met 16* bedoel ik de golfvorm en frequentie van de 'saw', de zaagtand zeg maar

en een 'pad' is een atmosferische synth zeg maar, zo'n achtergrondsynth of een string
Dan bedoel ik waarschijnlijk een pad, maar als je ff wil kijken of jij het nummer kan vinden, dan weet je misschien wel wat ik bedoel. Het begint meteen tegelijk met een beat.
Verwijderd schreef op 25 april 2003 @ 15:51:
Voor hele mooie trance geluiden uit een vsti probeer dan eens de Albino van Linplug(met presets van Rob Papen),of stapel meerdere Subtractors in Reason.
Reason 2.5 wordt nog beter(mei),o.a vocoder,distortion en een nieuwe reverb die beter klinkt en een unison die het geluid ook voller maakt.
Is Albino een los programma of is dat een cubase plugin ofzo? Sorry for being a n00b!

Ik kijk ook uit naar Reason 2.5. Misschien dat ik hem zelfs wel koop ipv downl :X
of stapel meerdere Subtractors in Reason.
Hoe hoor je dan de sound als je ze stapelt? Je kunt toch maar 1 synth tegelijk aansturen via midi?

[ Voor 50% gewijzigd door jagermeister op 25-04-2003 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
jagermeister1 schreef op 25 April 2003 @ 16:37:
[...]

Dan bedoel ik waarschijnlijk een pad, maar als je ff wil kijken of jij het nummer kan vinden, dan weet je misschien wel wat ik bedoel. Het begint meteen tegelijk met een beat.
heb hem 'gekocht' O-) en het is inderdaad een 'pad', meestal gewoon een simpele string met een flinke reverb eroverheen en de envelope zo aangepast dat als je een toets van je keyboard indrukt en ingedrukt houdt het geluid van de string langzaam 'opkomt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ah thanks! ;)

Bedoel je met die string een string uit bijv. een drumcomp?

EDIT: Hoe spelen jullie eigenlijk een melodie? Gebruiken jullie de Matrix of doen jullie het handmatig met het keyboard?

[ Voor 45% gewijzigd door jagermeister op 25-04-2003 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Een string uit een drum computer?
Volgens mij zitten daar alleen drum kits in.

Zonde van je keyboard als je de Matrix zou gebruiken voor de melodiën, ook onhandig btw.
Gewoon record button indrukken -> playbutton indrukken, en opnemen maar in de sequencer. Eenmaal aan de sequencer gewent wil je niet eens meer prutsen op de Matrix ;)
Ik gebruik hem zelden, soms voor baslijntjes, ik copy dan de inhoud ervan naar een sequencer channel, veel overzichtelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb tijden lang Reason 2.0 gebruikt, ook recentelijk de 2.5beta...maar vandaag weer eens 1.0 geinstalleerd omdat ik ff m'n orkestercdtje niet kon vinden toen 2.0 daar om vroeg...maar 1.0 is echt rotzooi als je 2 gewend bent.

Naast Reason maak ik nog wel eens gebruik van Cubase via Rewire gekoppeld, zodat ik ook MIDI nootjes naar m'n DX7 kan pompen, die anders alleen maar dom inputgeval speelt met Reason. Ik zit er ook nog over te denken om de DX te verkopen en een iets handzamer formaat MIDI-controllertje/keyboardje voor in de plaats te nemen.

Ik ben op het moment bezig met een stuk muziek voor onder een film, begin een beetje dicht te slibben qua ideeen...er is teveel...en zo weinig ruimte in de film (niet meer dan 38 minuten helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Redje schreef op 25 April 2003 @ 21:00:
Een string uit een drum computer?
Volgens mij zitten daar alleen drum kits in.

Zonde van je keyboard als je de Matrix zou gebruiken voor de melodiën, ook onhandig btw.
Gewoon record button indrukken -> playbutton indrukken, en opnemen maar in de sequencer. Eenmaal aan de sequencer gewent wil je niet eens meer prutsen op de Matrix ;)
Ik gebruik hem zelden, soms voor baslijntjes, ik copy dan de inhoud ervan naar een sequencer channel, veel overzichtelijker :)
Tja dat dacht ik al. Ik kan alleen geen goede melodieën spelen, nooit eerder met een piano of keyboard in de weer geweest. Je kan toch wel key voor key opnemen en het dan vloeiend achter elkaar laten afspelen?

EDIT: Gasten...ik ga pitten, want ik moet er om 4:30 weer uit. Vlieg namelijk om 8.30 towards Heathrow! Dinsdag weer on the board!! Ciao :)

[ Voor 9% gewijzigd door jagermeister op 25-04-2003 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jagermeister1 schreef op 25 april 2003 @ 16:37:
[...]

Hoe hoor je dan de sound als je ze stapelt? Je kunt toch maar 1 synth tegelijk aansturen via midi?
Inderdaad via midi kun je helaas maar een kanaal aansturen maar in je sequencer kun je een part kopieeren naar een andere track en deze dus op een andere instrument zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
jagermeister1 schreef op 25 april 2003 @ 20:04:
Ah thanks! ;)

Bedoel je met die string een string uit bijv. een drumcomp?
je bent in de war met een snare(drum) ;)

string = viool geluid zoiets bijv. iig van een snaarinstrument
EDIT: Hoe spelen jullie eigenlijk een melodie? Gebruiken jullie de Matrix of doen jullie het handmatig met het keyboard?
toen ik nog geen keyboard had alleen maar de matrix.. en tegenwoordig vrijwel uitsluitend keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ener-G schreef op 26 april 2003 @ 01:41:
[...]

je bent in de war met een snare(drum) ;)

string = viool geluid zoiets bijv. iig van een snaarinstrument

[...]

toen ik nog geen keyboard had alleen maar de matrix.. en tegenwoordig vrijwel uitsluitend keyboard
Gents..back once again :*)

Tja volgens mij was ik dan in de war met een snare, maar nu weet ik meteen wat een string is.

Hoe neem je die melodie dan op in Reason? Gewoon met de record functie? Ik heb dat geprobeerd, maar ik vind het zeer moeilijk om een goede melodie in 1 keer juist op te nemen met de hand. Waarschijnlijk wijzig je na het recorden een hoop handmatig via de sequencer of nie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
jagermeister1 schreef op 29 April 2003 @ 14:48:
[...]
Gents..back once again :*)

Hoe neem je die melodie dan op in Reason? Gewoon met de record functie? Ik heb dat geprobeerd, maar ik vind het zeer moeilijk om een goede melodie in 1 keer juist op te nemen met de hand. Waarschijnlijk wijzig je na het recorden een hoop handmatig via de sequencer of nie?
Welkom back :)

Als ik wat opgenomen heb met keyboard is het ook vaak zo dat noten niet op de plek staan zoals ik ze wil ;)

Dan moet je de noten quantinizen in de sequencer, dwz. dat Reason de noten netjes neer zet op de maat.
Lukt dit niet goed dan versleep ik ze gewoon met snap aan.
Ook handig is om te recorden met quantinize aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

software:
ACID
Sound Forge
Cubase
Reason
VSTi's, teveel om op te noemen
DX Plugs, teveel om op te noemen

hardware :
M-Audio Audiophile 2496 (<5 ms latency) en een goedkoop yamaha midi keyboard. ik heb geen mixers of mengpanelen, de post-production vind ik niet interessant en laat ik liever aan een pro over. :)

stijl : downtempo, dusty grooves.
www.crookram.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Redje schreef op 29 April 2003 @ 15:56:
[...]

Welkom back :)

Als ik wat opgenomen heb met keyboard is het ook vaak zo dat noten niet op de plek staan zoals ik ze wil ;)

Dan moet je de noten quantinizen in de sequencer, dwz. dat Reason de noten netjes neer zet op de maat.
Lukt dit niet goed dan versleep ik ze gewoon met snap aan.
Ook handig is om te recorden met quantinize aan.
Aha daar wordt quantisizing dus voor gebruikt. Moet ik me nog ff in verdiepen. Ga ik vannacht doen tijdens mijn nachtdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Vraagje: Wie kan er voor mij een .zyp bestandje maken met de synth uit bijv. Positron van Cygnus-x. Ik vindt dat zo'n heerlijke melodie! Ik ben namelijk benieuwd of Reason dat geluid kan evenaren, want tot nu toe ben ik iets soortgelijks niet tegengekomen. Het moet wel voor de Subtractor zijn omdat ik helaas nog steeds met 1.0 aan het klooien ben.

Kun je met de Modström meer dan met de subtractor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
aaah waarom zou je nou juist die uitgekauwde synths willen hebben :) dan krijg je echt van die 13 in een dozijn muziek...
gewoon zelf experimenteren met die sub totdat je een eigen geluid hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
jagermeister1 schreef op 30 April 2003 @ 16:25:
Vraagje: Wie kan er voor mij een .zyp bestandje maken met de synth uit bijv. Positron van Cygnus-x. Ik vindt dat zo'n heerlijke melodie! Ik ben namelijk benieuwd of Reason dat geluid kan evenaren, want tot nu toe ben ik iets soortgelijks niet tegengekomen. Het moet wel voor de Subtractor zijn omdat ik helaas nog steeds met 1.0 aan het klooien ben.

Kun je met de Modström meer dan met de subtractor?
Je bedoelt [url=http://members.ams.chello.nl\rclaasse\mp3\subtractor_superstring.mp3]zoiets[/url]
Beetje teveel galm maar het komt in de buurt :)

Je moet gewoon zelf lopen spelen met de synths anders had je net zo goed met Magix kunnen gaan beginnen :)

/edit
Het is btw. Malström

[ Voor 3% gewijzigd door Redje op 30-04-2003 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
de Malstrom is inderdaad een stuk uitgebreider dan de Sub... je kan er echt hele super freaky geluiden mee maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoelaag je latency kan krijgen met Asio drivers met een SB Audigy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kunyfyer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 00:06:
Weet iemand hoelaag je latency kan krijgen met Asio drivers met een SB Audigy?
2 tot 3 ms moet toch zeker lukken :)

edit:
"Shipping with every Sound Blaster Audigy & Audigy 2 is a rock-solid ASIO driver with low-latency performance down to <=2ms" ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Kunyfyer op 01-05-2003 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, dat is wel heel erg laag, das voor mij een reden om een sb Audigy tekopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, ik lees dan de kaart niet 24Bits kan opnemen, dat is wel jammer :(

EDIT: ik zie nu dus dat ik alles zat te lezen over SB Audigy 1 ik bedoelde dus 2 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
waarom sb crap... laat die creative meuk toch links liggen.. als je echt serieus bezig wil zijn met muziek wil je echt geen creative kaartje...

**terratec dmx 6fire heeft en ook een latency van 2 of 3ms ofzo... in 24bit/96kHz B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Kunyfyer schreef op 01 May 2003 @ 00:27:
[...]

2 tot 3 ms moet toch zeker lukken :)

edit:
"Shipping with every Sound Blaster Audigy & Audigy 2 is a rock-solid ASIO driver with low-latency performance down to <=2ms" ;)
dat ga je denk ik niet halen.
Bij 5ms begint ie wel te ploppen bij mij...
M'n Audiophile plopt bij <4 nog niet eens met Reason :)

Neemt niet weg dat de Audigy DE kaart is voor een lage latency en lage prijs en waarbij je nog kan gamen.

[ Voor 6% gewijzigd door Redje op 01-05-2003 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel de SB Audigy 2, was mijn fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kunyfyer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Ener-G schreef op 01 May 2003 @ 01:01:
waarom sb crap... laat die creative meuk toch links liggen.. als je echt serieus bezig wil zijn met muziek wil je echt geen creative kaartje...

**terratec dmx 6fire heeft en ook een latency van 2 of 3ms ofzo... in 24bit/96kHz B)
Terratec en Audiotrak zijn natuurlijk beter, en als je nog meer pro wilt kijk dan naar M-Audio of ESI :)

http://www.terratec.com/
http://www.audiotrak.co.uk/
http://www.m-audio.com/
http://www.esi-pro.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
inderdaad.. maar alleen al als het om de pure kwaliteit van het geluid gaat zou ik noooit een Audigy 1 nemen (de 2 schijnt iets beter te zijn) vanwege brakke filters.. staat nog een leuk testje van op tomshardware, terratec vs. audigy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Redje schreef op 30 April 2003 @ 23:43:
[...]

Je bedoelt [url=http://members.ams.chello.nl\rclaasse\mp3\subtractor_superstring.mp3]zoiets[/url]
Beetje teveel galm maar het komt in de buurt :)

Je moet gewoon zelf lopen spelen met de synths anders had je net zo goed met Magix kunnen gaan beginnen :)

/edit
Het is btw. Malström
Juist dit bedoelde ik!! Ik moet dan zeker maar eens aan Reason 2.0 zien te komen, want met die subtractor krijg ik dat niet voor elkaar. Thanks m8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
jagermeister1 schreef op 01 May 2003 @ 13:39:
[...]

Juist dit bedoelde ik!! Ik moet dan zeker maar eens aan Reason 2.0 zien te komen, want met die subtractor krijg ik dat niet voor elkaar. Thanks m8!
Dat is de subtractor...

Met die edit bedoel ik dat jij het over Modström had ipv. Malström:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Okidoki dan :*) Modström...lol hoe kom ik erop |:(

Nog tips om tot zo'n geluid te komen? Welke patch heb je gebruikt?

[ Voor 5% gewijzigd door jagermeister op 01-05-2003 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

*oops verkeerde button*

[ Voor 93% gewijzigd door jagermeister op 01-05-2003 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Je moet weten watvoor type wavevorm zo'n geluid is.
En dat is een zaagtand, dus daar moet je mee verder, het is gewoon een kwestie van knoppen draaien, luisteren, draaien etc.
Ben gewoon begonnen met de init-patch, dus vanaf scratch.

Een synth bedien je niet binnen een avondje, je moet dus eerst weten wat wat doet, draaien in de wilde weg helpt niet veel...
Neem gewoon de tijd, veel lezen en proberen, ik ben zelf ook pas een week of 2/3 fanatiek bezig met Reason :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ok dus osc 1 en 2 zouden allebei ingesteld moeten staan op zaagtand? Ik ga het nu ook effe proberen vanaf de init-patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

zijn er ook nog mensen die niet met reason werken en wat te laten horen ehbben..? ik ben wel benieuwd wat de tweaker-zonder-reason in bv. cubase/cakewalk/logic/protools in elkaar flanst met eigen toolkits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ik ben nu een uur aan het kutten met al die knoppen en krijg er wel leuke geluiden uit, maar ik kom in de verste verte niet in de buurt van jouw geluid Redje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Modplug tracker:
http://www.theyoungzone.n...le=index&req=getit&lid=81
DJ 3ct0n3k - Verrot
Style: Hardcore

http://www.theyoungzone.n...le=index&req=getit&lid=76
DJ 3ct0n3k - Great depression
Style: Soort techno :-S

Laat me ff weten wat je dr van vind :) Je kan ook een berichtje achterlaten op mn site [spam] www.theyoungzone.nl [/spam] Daar kan je ook nog meer downloaden van me als je het wat vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 16:01:
Met Modplug tracker:
http://www.theyoungzone.n...le=index&req=getit&lid=81
DJ 3ct0n3k - Verrot
Style: Hardcore

DJ 3ct0n3k - Great depression
Style: Soort techno :-S

Laat me ff weten wat je dr van vind :) Je kan ook een berichtje achterlaten op mn site [spam] www.theyoungzone.nl [/spam] Daar kan je ook nog meer downloaden van me als je het wat vindt.
2de link werkt niet. Maaruh die eerste gaat toch wel meer door voor terror ofzo. Aantal BPMs is wel niet zo hoog, maar het is echt herrie ;)

Redje>> kun je niet ff dat geluid in .zyp-vorm voor me uploaden? Ik wil graag effe kijken hoe jij die sound hebt gecreeerd.

[ Voor 10% gewijzigd door jagermeister op 01-05-2003 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ik wordt er echt gek van. Ik kom niet eens in de buurt van die sound :( De meest vreemde geluiden komen voorbij, maar niet wat ik wil.

Hoe ga je nou te werk bij het creeeren van een geluid. Je begint natuurlijk met de wavevorm te bepalen, maar dan? Gebruik je Frequency modulation of juist niet en wat zijn de knoppen om de sound totaal te veranderen?

Edit: Om zo'n synth te leren kennen moet je zowat een volwaardige studie volgen. Ik snap er geen hol van.

[ Voor 32% gewijzigd door jagermeister op 01-05-2003 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

Edit: Om zo'n synth te leren kennen moet je zowat een volwaardige studie volgen. Ik snap er geen hol van.
Je zou het idd op die manier kunnen benaderen, alle knoppen willen verklaren en de hele synthese techniek snappen en op die manier 'natuurkundig' je golfvormen stapelen totdat je de sound hebt die je wilt. Dat kan, en daar zijn wel studies voor..
je zou ook kunnen kiezen om te experimenteren en veel presets te doorlopen, kijken hoe die patches in elkaar steken.. Kost je soms een middag maar je krijgt vaak wel leuke dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

inderdaad. ik kan nog geen ene n**k uit mijn waldorf halen :( interface is horrible.. met even de pc weer fixen kan ik een stuk meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Tja...ik moet zeggen dat het me ook vies tegen valt. Als ik een toffe sound heb gecreeerd is het gewoon luck. Ik ga nu nog maar effe wat klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

met de gangbare controls kan ik prima dingen maken.. ik denk dat ik maar eesn op zoek ga naar een oude access contoller voor de MW 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

bestaan dr geen PC controllers voor...? Of een programmeerbare multi midiknob programmer..? kan je direct aan andere vsti's hangen (of reas on)

trouwens, sinds wanneer heb je die waldorf...?

[ Voor 17% gewijzigd door djazete op 02-05-2003 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
jagermeister1 schreef op 01 May 2003 @ 19:52:
Ik wordt er echt gek van. Ik kom niet eens in de buurt van die sound :( De meest vreemde geluiden komen voorbij, maar niet wat ik wil.

Hoe ga je nou te werk bij het creeeren van een geluid. Je begint natuurlijk met de wavevorm te bepalen, maar dan? Gebruik je Frequency modulation of juist niet en wat zijn de knoppen om de sound totaal te veranderen?

lol

code:
1
2
OSC1:  mode= -  wave=/|    cent=0
OSC2:  mode= x  wave=|-|_| cent=-12

Verder zit ik alleen maar aan de filters en LFO.
Het hoofd geluid bepaal je met de OSC's daarna is het tunen geblazen ;)
Met de effecten maak je de sound vetter, het is niet de basis... dus als het er niet op lijkt zonder effecten zal dat het ook niet doen met :)

Deze heb ik net ff gemaakt met hoofdtelefoon op, zal niet geheel kloppen want ik heb hem uit het hoofdje gedaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Redje schreef op 02 May 2003 @ 00:48:
[...]

lol

code:
1
2
OSC1:  mode= -  wave=/|    cent=0
OSC2:  mode= x  wave=|-|_| cent=-12

Verder zit ik alleen maar aan de filters en LFO.
Het hoofd geluid bepaal je met de OSC's daarna is het tunen geblazen ;)
Met de effecten maak je de sound vetter, het is niet de basis... dus als het er niet op lijkt zonder effecten zal dat het ook niet doen met :)

Deze heb ik net ff gemaakt met hoofdtelefoon op, zal niet geheel kloppen want ik heb hem uit het hoofdje gedaan :X
Erg vet wat je gemaakt hebt _/-\o_

Dus als ik het goed begrijp is Osc 1 een saw en Osc 2 een square vorm, maar laat je semi dan op 0 staan? Wat doe je doen met die filters? Zit je ook aan de kbd knop naast filter1 en zet je filter 2 ook aan?

Zit je alleen aan LFO1 en 2 en niet aan velocity enzo? Zodra ik aan LFO1 ga klooien dan komt er alleen maar een overstuurd geluid uit. Bij LFO 2 staat ie standaard op Phase, laat jij dat zo of niet?

Edit: Heb je trouwens niet stiekum andere effect bakkies in je rack aan de subtractor gekoppeld? Ik kom nu redelijk in de buurt, maar het kan nog veel beter.

[ Voor 8% gewijzigd door jagermeister op 02-05-2003 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

djazete schreef op 02 mei 2003 @ 00:09:
bestaan dr geen PC controllers voor...? Of een programmeerbare multi midiknob programmer..? kan je direct aan andere vsti's hangen (of reas on)

trouwens, sinds wanneer heb je die waldorf...?
heb em een maandje of 2 van "thegreatmuffin" over gekocht (je weet em wel :) )

Er zit een programma van Soundtower.com bij, maar hij werkt nog niet echt lekker in windows nu.. (komt omdat ie niet echt voor XP gemaakt is) en hij hangt ook tussen een unitor in. Ik heb dan wel een sounddiver.. die moet ik dan nog eens proberen..

Ik heb eigenlijk nog niet echt gekeken voor een multiknob editor... ik heb trouwends nog niet echt met midi thru's gewerkt,.. maar ik wil voor een controller zeker geen midikanaal inleveren.. Ik heb er al zo weinig (met oog op de toekomst)

het is echt een heel bruut ding van wat ik er gehoord van heb.. maar ik wil er nu eens lekker zelf mee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Redje>> Ik zit nog steeds te klooien(tijdens mijn nachtdienst :P ), maar krijg het echt met geen mogelijkheid voor elkaar. Zou je voor mij die subtractor patch willen uploaden of naar mijn mailadres willen mailen? Ik wil gewoon zien wat ik fout doe. Ik kom in iedergeval dichter in de buurt dan dat ik vanmiddag kwam, maar it's driving me mad 8)7

Wat me opvalt is dat als je met LFO1 klooit, het geluid al zeer snel niet meer om aan te horen is, maar als je effe kan zorgen dat ik die patch in handen krijg dan zou ik dat zeer tof vinden! :)

Of maak anders effe een screenshot zodat ik jouw settings kan zien.

[ Voor 36% gewijzigd door jagermeister op 02-05-2003 05:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
De truuk is dat je door middel van meedere Subtractors elkaar qua geluid aanvult(layered).
Als ik met 1 subtractor speel krijg ik ook geen vette sound.
Dit is natuurlijk lastig want de geluiden moeten elkaar mooi aanvullen... dus nog meer tune werk :)

Probleem van Subtractor en Malström is dat ze 2 OSC's hebben, veel VSTi's synths hebben er 4, 6 of meer. Dus je moet dit compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

jagermeister1: dat hardcore numme rvan je word ik persoonlijk niet echt blij of vrolijk van... maar goed dat is ook mijn muziek absoluut niet...

Zijn er nog anderen die dingen gemaakt hebben buiten reason om..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Waarom persee buiten Reason om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Redje schreef op 02 May 2003 @ 09:07:
De truuk is dat je door middel van meedere Subtractors elkaar qua geluid aanvult(layered).
Als ik met 1 subtractor speel krijg ik ook geen vette sound.
Dit is natuurlijk lastig want de geluiden moeten elkaar mooi aanvullen... dus nog meer tune werk :)

Probleem van Subtractor en Malström is dat ze 2 OSC's hebben, veel VSTi's synths hebben er 4, 6 of meer. Dus je moet dit compenseren.
Aha en ik maar klooien. Maar hoe ga je dan te werk? Dan kun je nooit die melodie via je midi controller spelen of zie ik dat verkeerd.

Ennuh, je kunt niet ff die patches uploaden ofzo?
djazete schreef op 02 May 2003 @ 10:54:
jagermeister1: dat hardcore numme rvan je word ik persoonlijk niet echt blij of vrolijk van... maar goed dat is ook mijn muziek absoluut niet...

Zijn er nog anderen die dingen gemaakt hebben buiten reason om..?
Was ik niet hoor, maar weet ook niet meer wie dat was die hem gemaakt heeft. Ik vond het persoonlijk ook maar deprimerende herrie, maar smaken verschillen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was ik niet hoor, maar weet ook niet meer wie dat was die hem gemaakt heeft. Ik vond het persoonlijk ook maar deprimerende herrie, maar smaken verschillen he.
Guess that was me >:)
Twas idd een beetje hard voor de gemiddelde tranceliefhebber. En die 2e link doet et nu wel.

Dus als je nog wat "normaals" wilt horen:
DJ 3ct0n3k - Great Depression
(Styl: techno)

http://www.theyoungzone.n...le=index&req=getit&lid=78
DJ 3ct0n3k - XXX, $$$, Murder
(Styl: "normale" hardcore)

http://www.theyoungzone.n...le=index&req=getit&lid=79
DJ 3ct0n3k - Touched by an angel
(Styl: ook iets van techno / trance, nog niet afgemixt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

Nou ik hou ook niet echt van trance.. Opzich vind ik sommige electronische muziek wel leuk, maar dat gaat meer richting wat men noemt 'IDM'.........
(warp, fatcat, morr, ninja tune)
Buiten reason om omdat ik het idee hebt dat veel in reason 'gecomponeerde' muziek veelal op hetzelfde uitkomt en in dezelfde zweem blijft hangen, en laat dat net de muziek zijn waarvan ik het idee heb dat er al 13 in een dozijn zijn, en ik vind dat dus niet echt interresant om te luisteren...
maar goed als iemand iets vernieuwend heeft in reason ben ik er wel weer benieuwd naar natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ik heb met meerdere subtractors zitten spelen en wat ik merk is dat het geluid 'voller' wordt op de 1 of andere manier, maar ik kom niet in de buurt van die Cygnus-x sound en daar wordt ik ziek van :'(

Ik kreeg net op Reasonstation.net te horen dat ik met deze patch een heel eind zou moeten komen, maar ook hier mee kom ik niet in de buurt. Redje...kun jij effe kijken of dit een goede patch is en zou je me nog iets gedetailleerder willen vertellen hoe je tot die sound komt.

Ik moet zeggen dat ik er maf van wordt, maar het is gelijk wel een goede oefening om zo te klooien met die synths.
djazete schreef op 02 May 2003 @ 13:30:
Nou ik hou ook niet echt van trance.. Opzich vind ik sommige electronische muziek wel leuk, maar dat gaat meer richting wat men noemt 'IDM'.........
(warp, fatcat, morr, ninja tune)
Buiten reason om omdat ik het idee hebt dat veel in reason 'gecomponeerde' muziek veelal op hetzelfde uitkomt en in dezelfde zweem blijft hangen, en laat dat net de muziek zijn waarvan ik het idee heb dat er al 13 in een dozijn zijn, en ik vind dat dus niet echt interresant om te luisteren...
maar goed als iemand iets vernieuwend heeft in reason ben ik er wel weer benieuwd naar natuurlijk :)
Ik hou ook niet zo van trance, maar die sound die ik wil proberen na te maken vindt ik toch wel heel erg vet. Ik wil gewoon kijken wat ik met Reason kan ipv. de standaard 303 bliepjes die er uit te halen zijn. Verder hou ik van zeer uiteenlopende muziek. Hardcore gaat er bij mij ook wel in hoor. Vroeger heel wat Gabber feestjes afgestruind enzo.

[ Voor 44% gewijzigd door jagermeister op 02-05-2003 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FROOTY LOOPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 23:06

Eraser127

Nijkerk

Fruity Loops |:(

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
jagermeister1 schreef op 02 May 2003 @ 13:34:
Ik heb met meerdere subtractors zitten spelen en wat ik merk is dat het geluid 'voller' wordt op de 1 of andere manier, maar ik kom niet in de buurt van die Cygnus-x sound en daar wordt ik ziek van :'(

Ik kreeg net op Reasonstation.net te horen dat ik met deze patch een heel eind zou moeten komen, maar ook hier mee kom ik niet in de buurt. Redje...kun jij effe kijken of dit een goede patch is en zou je me nog iets gedetailleerder willen vertellen hoe je tot die sound komt.

Ik moet zeggen dat ik er maf van wordt, maar het is gelijk wel een goede oefening om zo te klooien met die synths.

[...]

Ik hou ook niet zo van trance, maar die sound die ik wil proberen na te maken vindt ik toch wel heel erg vet. Ik wil gewoon kijken wat ik met Reason kan ipv. de standaard 303 bliepjes die er uit te halen zijn. Verder hou ik van zeer uiteenlopende muziek. Hardcore gaat er bij mij ook wel in hoor. Vroeger heel wat Gabber feestjes afgestruind enzo.
Hehe http://www.reasonstation....ml?topic=19873&forum=10&4

RonnyV heeft het bij het rechte eind, btw. die zit volgens mij bij Clubcharts...

Alle subtractors hebben dezelfde patch maar elke tweak je net anders zodat ie anders klinkt maar samen meer 1 geheel wordt.

Je maakt gewoon 1 melodie met je keyboard, deze kopieer je en gebruik voor de andere Subtractor. Je kan maar 1 Subtractor bedienen met je keyboard, maar die gebruik alleen eenmalig voor de melodie, daarna copy/paste.

Met Reason kan je best veel verschillende stylen maken, alleen doordat je maar 2 synths hebt moet je aardig wat tweaken om een lekkere sound te krijgen.
Als je FruityLoops/Cubase met VSTi's gebruikt heb je echt een pak synths waar je uit kan kiezen, wil moet zeggen dat het beter klinkt dan met alleen Reason.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Redje schreef op 02 mei 2003 @ 13:59:
[...]

Hehe http://www.reasonstation....ml?topic=19873&forum=10&4

RonnyV heeft het bij het rechte eind, btw. die zit volgens mij bij Clubcharts...

Alle subtractors hebben dezelfde patch maar elke tweak je net anders zodat ie anders klinkt maar samen meer 1 geheel wordt.

Je maakt gewoon 1 melodie met je keyboard, deze kopieer je en gebruik voor de andere Subtractor. Je kan maar 1 Subtractor bedienen met je keyboard, maar die gebruik alleen eenmalig voor de melodie, daarna copy/paste.

Met Reason kan je best veel verschillende stylen maken, alleen doordat je maar 2 synths hebt moet je aardig wat tweaken om een lekkere sound te krijgen.
Als je FruityLoops/Cubase met VSTi's gebruikt heb je echt een pak synths waar je uit kan kiezen, wil moet zeggen dat het beter klinkt dan met alleen Reason.
Haha...ik wordt bespioneerd.

Dan ga ik jou nu wat leren 8) Ik heb net van Ronny te horen gekregen dat je wel 2 of meer synths tegelijk met je keyboard kan bedienen. Daar zijn de midi bussen a, b, c en d voor. Gewoon je Midi preferences instellen.

Maaruh Cubase is natuurlijk ook niet simpel voor een beginneling zoals ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
:P

Hmm das wel handig, vanavond ff proberen :)
Ik had het niet echt nodig maar wel nice dat het kan...

Cubase en helemaal sommige VSTi's zijn lastiger. Ik begin ook net, dus Reason zal het voorlopig ff blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Heb net ff Fruity loops binnen gehaald en de presets klinken goed. Maar ik kan geen filters e.d. met mijn keyboard besturen. Moet ik nog effe uitzoeken.

Maaruh, stuur mij alsjeblaft ff die patches getweaked en al voor Reason. Dan kan ik vergelijken wat ik fout doe Ik ben het zelf tweaken en tot valse geluiden komen behoorlijk zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm iedereen gebruikt hier Reason 2.0, ik denk dat ik voor de gein ook maar weer eens reason 2 ga installeren, en Rewiren aan mn Cubase SX, Volgens mij een goede Combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 15:00:
Hmm iedereen gebruikt hier Reason 2.0, ik denk dat ik voor de gein ook maar weer eens reason 2 ga installeren, en Rewiren aan mn Cubase SX, Volgens mij een goede Combinatie.
Nee hoor nog steeds 1.0 bij gebrek aan beter :+

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste