How to become a Producer Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 51.096 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

Anoniem: 209663 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:35:
op de achterkant van de 520's zie ik inderdaad een xlr en een 6.3mm jack. Eerst en vooral, is het niet beter de monitors te verbinden via de xlr ( ik heb precies de indruk dat die aansluiting zorgt voor een hogere geluidskwaliteit)?
Geluidskwaliteit is het probleem niet direct. Het verschil zit 'm in het wel of niet balanceren van kabels. Echter, daar ga je pas meer van merken als je meerdere kabels naast elkaar hebt of een bron van storing hebt. Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Balanced_line - de materie is misschien even vaag, maar als de kwaliteit merkbaar toeneemt klopt er iets niet ;)
En ten tweede: om zeker te zijn: die kabel die je toont moet dus verbonden worden met de RCA output van de geluidskaart en de 2 jacks gaan dan naar elk 1 van de 2 monitors? Ben je dan niet in mono bezig?
Nee. De output van de geluidskaart heeft een RCA-output voor links en een voor rechts, voor elke speaker een.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209663

Zeer hartelijk bedankt voor de snelle antwoorden.
Ik denk dat ik dan toch voor de alesis mk2 zal gaan in combinatie met de m-audio 2496.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

1002 post nu hier. Tijd om deel II eens te gaan maken?
Ik wil best een grote opening post maken met uitleg / begin FAQ... of is die er al?
EDIT/
Ok ik heb mijn best gedaan heren. Op naar deel II dus!
How to become a Producer Deel II

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 12-10-2007 22:08 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste