-
[ Voor 99% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 15:33 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 99% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 15:33 ]
LoLz... tja.. ik ben bang, dat je ook die zult gaan gebruiken als vergaarvak van mp3s en films.Flake schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 21:32:
Met een Windows pc kun je natuurlijk ook prima uit de voeten. Ik ken mezelf alleen en dan verruil ik mijn huidige pc voor die superbak met als gevolg dat die straks uitpuilt van de mp3's, films en allerlei zut en dan komt er van het produceren dus geen zak van terecht. Dan vind ik dit wel een goeie oplossing
Een maat van mij heeft/had er zo een. Hij heeft er een hele tijd mee lopen doen, maar hij is er vanaf gestapt.Tot nu toe ziet mijn gearlist er als volgt uit:
[..]
Access Virus TI (stomme aanschaf eigenlijk, tegen de tijd dat ik dat ding onder de knie heb ben ik 3 jaar verder)
[..]
...:::everybeat.nl
inspiratieloze popmuziek. het deed me denken aan de backstreetboysMarando schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:58:
Misschien leuk als ik even wat laat horen wat Ricardo (de zanger) en ik gemaakt hebben.
Heb even een (simpele) medly gemaakt met stukjes uit een aantal nummers van ons. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.![]()
http://members.home.nl/3state/Ricardo_Medly.mp3
Hier is het mee gemaakt:
Cubase SX3.1/Reason 3.0/The Grand2/EWQL Colossus/Albino 3/Waves Diamond plugins/Waves SSL bundel
SE Electronics Z5600a tube microfoon (recente nummers)/Behringer B2-Pro microfoon (oudere nummers)/EMU 1820
En dat terwijl softsynths ook barsten van de presets. Een bekend probleem dat al behoorlijk wordt opgelost door Native Instruments KORE. Door "tags" aan geluiden te geven die meer zeggen over het karakter van het geluid ipv een vage preset-naam.Ome_Les schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 19:40:
Een maat van mij heeft/had er zo een. Hij heeft er een hele tijd mee lopen doen, maar hij is er vanaf gestapt. Het is achteraf gezien niet helemaal wat het lijkt. Door de x tot de macht ugh presets en tweak mogelijkheden, ben je vaak veel te lang bezig met het juiste geluid uitzoeken.
Tegen de tijd dat je een mooi geluid hebt gevonden ben je vaak al kwijt wat je ermee wilde gaan doen.
teveel zooi, te weinig tijd
Anoniem: 134612
Tssss, reageer eens normaal....ShaiNe schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:12:
[...]
inspiratieloze popmuziek. het deed me denken aan de backstreetboys
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 134612 op 15-05-2007 12:48 ]
Nou.. als er iemand zou zijn, die alles uit zijn apparatuur weet te halen, is hiij dat wel.Yoozer schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 12:19:
[...]
En dat terwijl softsynths ook barsten van de presets. Een bekend probleem dat al behoorlijk wordt opgelost door Native Instruments KORE. Door "tags" aan geluiden te geven die meer zeggen over het karakter van het geluid ipv een vage preset-naam.
De Virus kan ze ook nog eens opdelen in categorietjes, dus misschien dat 'ie die mogelijkheid heeft gemist? En dan is er natuurlijk nog zelf je eigen geluid bouwen, niet altijd makkelijk op de Virus maar met de editor al stukken beter te doen. Al wil je daar inderdaad niet te veel aan doen als je echt bezig gaat zijn met componeren.
[ Voor 6% gewijzigd door Ome_Les op 15-05-2007 15:43 ]
Thanks voor je compliment!Anoniem: 134612 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 12:47:
[...]
Tssss, reageer eens normaal....
Het is ook niet "mijn" muziek maar je kan het nummer toch ook technisch beoordelen. Daar gaat het in dit topic om. En dan moet je gewoon tot de conclusie komen dat het erg goed in elkaar zit. Ik vind het iig knap
Ah, dat verandert de zaak; ik zou ze niet de kost willen geven die een TI halen, geluidjes eruit pakken en 'm dan verkopen omdat ze niet echt meer "bij de tijd" zijn en er niet genoeg nieuwe presets voor gemaakt wordenOme_Les schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:41:
Nou.. als er iemand zou zijn, die alles uit zijn apparatuur weet te halen, is hiij dat wel.
Heeft ook eigen softsynths gebouwd, heb meerdere malen mee zitten luisteren terwijl hij ook nieuwe geluiden zat te bouwen in zijn Virus. Echt... Hij heeft een blast gehad met die virus.
Maar dan wel je eigen softsynths bouwen?Het nadeel is en blijft gewoon dat er veel te veel mogelijkheden in zitten, die ten kosten gaan van creativiteit.
Klopt, maar dat bestaat ook al een tijdje - vaak zie je dat er een redelijk scherpe tweedeling is tussen de componisten en sounddesigners, en dat de mensen die beiden doen met het soortgelijke probleem zitten; waar spendeer je de tijd aan?En daarmee bedoel ik dat je te lang op een sound door loopt te hameren, terwijl je idee voor een project steeds meer vervaagt.
De A, R, S, M, MX, of SX?Hij is tegenwoordig bezig met een electribe van Korg.![]()
Waanzinnig ding is dat. Misschien dat ik die ook aan ga schaffen, ondanks dat deze mono is.
[ Voor 29% gewijzigd door Empathy op 15-05-2007 19:21 ]
ThanxSefyu schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:38:
Ik heb nog nooit van een symmetrische klinkeraansluiting gehoord, maar ik gok dat je monitors via XLR of 6.3mm jack worden aangesloten, dus dan moet je gewoon zo een kabel hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door Empathy op 15-05-2007 21:56 ]
Helemaal mee eens!Yoozer schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:18:
[...]
Ah, dat verandert de zaak; ik zou ze niet de kost willen geven die een TI halen, geluidjes eruit pakken en 'm dan verkopen omdat ze niet echt meer "bij de tijd" zijn en er niet genoeg nieuwe presets voor gemaakt worden.
9 van de tien keer waren dat ens-jes onder reaktor 4 en 5, maar hij is ook een tijdje bezig geweest, wat met carbon allemaal mogelijk was.[...]
Maar dan wel je eigen softsynths bouwen?(wat heeft 'ie overigens zoal gemaakt, of zijn het Reaktor-ensembles?)
Tja, ik moet zelf zeggen dat ik mij hier niet zo bezig hou, doe meestal meer met de reeds bestaande softsynths.[...]
Klopt, maar dat bestaat ook al een tijdje - vaak zie je dat er een redelijk scherpe tweedeling is tussen de componisten en sounddesigners, en dat de mensen die beiden doen met het soortgelijke probleem zitten; waar spendeer je de tijd aan?
Een oplossing is om gewoon tijd opzij te zetten waarin je alleen maar samples en geluiden maakt en organiseert en eventuele ideetjes tijdelijk noteert. Als je dan weer gaat componeren ben je niet kwijt wat je toen als idee hebt en je gereedschap is "scherp". Maar om dat al als discipline aan te nemen is al lastig genoeg, en je moet je er zelf nog wel prettig bij voelen.
Ik sta denk ik behoorlijk voor lul als ik zeg de blauwe?[...]
De A, R, S, M, MX, of SX?
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Kut... niet fijn.Empathy schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:30:
Godver, nu laat een van mijn monitoren een keiharde bromtoon horen.. Hij sprong vannacht spontaan aan van Auto Power.. Maakt niets uit of de audiokabel is aangesloten of niet.. Damn, kan ik 'm straks natuurlijk weer opsturen..
Anoniem: 30670
Leuke setup. Verschilt SAE Parijs veel met die in Amsterdam?Anoniem: 30670 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 14:37:
Leuk topic, raar dat ik dit topic nooit gezien hebt terwijl ik vrij veel muziek opneem, schrijf en maak. Het is ook een deel van mijn opleiding, ik studeer namelijk nu als laaste jaar als audio engineer op de SAE (www.sae.edu) in Parijs.
Ik zal eens hier wat tracks neer plempen.
Trouwens ik ben helemaal eens over die discussie over VST/plugins. Gebruik/heb er zo weinig mogelijk van en dat je ze goed leert kennen hoe ze werken en welke effect te kunnen hebben. Beter dan zo plugin torrent illegaal downloaden en niks bijzonders uit tehalen.
Thuis werk ik zelf met:
Apple Imac G5 20inch 2.5gb.Maar ik ga even wat upload tijd uitbreiden op mijn site zodat jullie wat kunnen downloaden daar.
- M-audio Projectmix I/O
- M-audio Octane pre-amp
- M-audio Keystation E49 om wat midi tewerken voor onder de 100euro prima dingetje trouwens alhoewel de aanslag niet alles is. Maar usb en midi. Geen extra voeding nodig alleen aansluiten op USB en gaan.
- 6* Shure 57e microfoons voor electrische gitaar, drums, overheads etc etc voor 90euro prima dingetjes
- 2* SE electronics 2200A Voor zang. Heerlijke groot membraam condensator microfoon. Soms ook perfect voor warme gitaar opname's.
- .1* SE electronics R-1 RIBBON voor vrouwelijk stem/hoog vooral als er in koren gezongen worden of evt buiten opgenamen ambiance geluiden voor filmpjes/clips. Maar vooral voor de vleugelpiano.
- Yamaha MSP-5 monitoren. Voor kleinere kamers goeie monitors omdat de bassreflex systeem voor zit en niet achter.
- Hele zut aan kabels.
- Logic pro, Protools M-powered, Ableton live 5, fruityloops voor de snelle hap naar ritme's, En wat korg plugins en dat standaard zut wat in Logic pro zit. Meer heb ik niet nodig.
[ Voor 43% gewijzigd door Yoozer op 21-05-2007 10:23 ]
Tja.. .anders kun je al een heleboel verhelpen door extra gordijnen op te hangen of thuismaak "baffles" te fabriceren. Maakt al een wereld van vershil.Empathy schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:59:
Jawel, maar aangezien ik nog op zo'n laag niveau aan het aankloten ben, ervaar ik dat nog niet echt als een probleem
Sefyu schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:38:
Op http://www.johnlsayers.com/ kan je heel veel info daarover vinden en je kan ook op het forum om hulp vragen(net zulke strenge eisen als GoT).
Euh... opstelling van apparatuur? Trillingen in kast, behuizingen van... ? Euh.. reflectie via scherm/beeldbuis?Anoniem: 30670 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:42:
Idd jah mooie site.
Ik wilde hier wat vragen stellen over acoustisch problemen in mijn DAW-kamer. Maar denk dat ik beter daar ook kan vragen.
Ik heb steeds na verschillende baffle's en reflectors in me kamer gebracht toch nog steeds een klote reflectie/echo op 2300hz ongeveer. En dat is mega irritant met vrouwelijke stem. En ik heb van alles al geprobeerdt.... wat nu dus? Iemand idee?
In de lijst van MIDI-controllers in Reason staat de CME er standaard niet bij (mijn Xboard overigens ook niet). Dus, gewoon een generieke controller met knopjes toevoegen, en dan mag je hoogstwaarschijnlijk voor iets veelzeggends als USB Audio Device of USB MIDI Device kiezen - die zou namelijk gewoon in de lijst moeten staan. Autodetectie en zo werkt niet altijd geweldig. Staat 'ie wel bij Windows Apparaatbeheer erbij? Anders, installeer de drivers opnieuw - maar dan niet via het setup-programma'tje op de PC.MauriX schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:42:
Het probleem is dat ik, na installatie van de laatste driver, geen contact kan maken in Reason met de controller.
Maar een controller stuurt CC nummers uit, toetsen alleen maar Note On/Note Off; ik denk dat Reason alleen maar naar CC kijkt.De verbinding is op zich wel ok, maar ik kan geen noten spelen.
Ik denk dat zo'n template alleen maar de meestgebruikte knoppen van Subtractor (of NN-XT, of Malstrom, of...) gelijk toewijst zodat je het zelf niet meer hoeft te doen - bijv. 4 sliders links ADSR voor filter, 4 sliders rechts ADSR voor amp, en dan de knoppen met cutoff, resonance, filt > env, misschien LFO speed of portamento en diverse.Wellicht geeft dit een oplossing?
Een controller via USB aansluiten verschilt niet van een 1-in, 1-out USB MIDI interface aansluiten en daar dan een MIDI keyboard of synth op hangen. Intern gebeurt er bij een controller hetzelfde.Daarnaast vraag ik me af wat het verschil is tussen het aansluiten via USB van MIDI.
Kan iemand me uitsluitsel geven?
In Nederland neem ik aan? Grappig ik moet dan afstuderen eindelijkOme_Les schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:39:
Jeuhj! Ik hoop maart 2008 te beginnen met mijn studie aan de SAE!
Jups, in Amsterdam. SSL rules zullen we maar zeggen.Anoniem: 30670 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:13:
[...]
In Nederland neem ik aan? Grappig ik moet dan afstuderen eindelijk.
O trouwens ik heb snel een website in elkaar geflanst met wat info over projecten waar ik aan werk en wat snel opgenomen nummers van huis-uit zeg maar. Ik waarschuw jullie wel. 1. meeste nummers zijn in crap mp3 formaat (webruimte besparing) 2. Soms is de site terring traag 3. Het wil nog wel eens vast lopen.
Trouwens kennen jullie homrecording.be ook? Vind het best een goeie forum, wat veel professionele SE'ers zijn en steeds meer leden er bij.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
CoolOme_Les schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:55:
[...]
Jups, in Amsterdam. SSL rules zullen we maar zeggen.
Maat van mij is daar net vorige week geslaagd en is nu ff aan het genieten van wat vrije tijd. (Hierna schijnt hij gelijk aan de bak te kunnen vertelde hij mij.)
Ik zal je site binnenkort ff een buzz geven en ff checken hoe en wat.
Ook homerecording.be zal ik gaan checken. (of is het toch homrecording.be?)
Als je toegang hebt tot NST: [Muziek] Eigen productiesKain_niaK schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:36:
He, weet iemand of er hier op Got ook plaats is om je eigen muziek te laten horen? Is daar een topic voor?
Tja.. Volgens mij loopt het niet zo'n vaart in Nederland.Anoniem: 30670 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 02:47:
[...]
Coolveel succes alvast, al intake gespreek gehad enzo en hoor test laten doen en de grote toelatings test (mijn jaar 450man, 35plaats maar...)
Trouwens ik werk idd met SSL aw900+ , maar ook met de ICON Digidesign 48 Chanel (HD3 protools![]()
) en de bigass Neve VR 32 Chanels met automation Flying Faders
kan nog wel even zo door gaan.
Maar was me website vergeten tegeven. http://mac.web.com/mauricevogt
Anoniem: 233453
Ik zou gewoon weer terug gaan naar xp32Anoniem: 233453 schreef op maandag 17 september 2007 @ 09:02:
Hoi, heb net geüpgrade naar xp64, en nu ben ik mijn midi-poort gewoon kwijt zeg!
Ik heb gewoon een mpu-401 op een realtek on-board en dit werkte altijd perfect. Onder xp32 dan...
Ik heb een search gedaan, want ik kan me haast niet voorstellen dat ik de enige ben die dit heeft gehad, maar ik kon niks vinden. Ligt het aan de driver?
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Ik denk dat dat gedwongen overgaan nog wel mee gaat vallen.CSB schreef op maandag 17 september 2007 @ 11:09:
Inderdaad. Na installatie van Vista werkte opeens ASIO niet meer. Dat is pas irritant. Dus gewoon XP32 er weer opgeknald.
Hopelijk komen ze eens met iets goeds op de proppen, want als we over een jaar (gedwongen) overgaan wil ik wel kunnen blijven werken...
[ Voor 6% gewijzigd door Ome_Les op 17-09-2007 13:13 ]
koel!Anoniem: 30670 schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:45:
Der is niks stabieler met windows voor muziek maken dan xp 32bit sp2 met de lite "strip" mod ervoor.
Vista is nog steeds ramp gebied kwa driver and support en vooral kwaliteit. Het komt opgang en voor AISO zijn ze druk bezig, want er is evt een backdoor die er voor zorgt dat het wel "kan" werken.
Dan zal ik op zoek gaan naar de oude Sennheiser HD580 of de al om bekende echte studio Sennheiser "de" HD 265 (rond 150euro maar voor dat geld... niet twijfelen doen, als hij lekker om je koppie zit, wat bij niet zo het geval was). Trouwens je hebt de gewone en de "lineair" versie meer voor de monitoring gebeuren. Alhoewel ik het verschil niet bijster groot vond. Jah de diep in het midden voor vocals was weg bij de lineair, dat is met een eq op de monitor/koptelefoon uitgang ook te regelen...Empathy schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:45:
Wat ik wil.. Een koptelefoon die lekker neutraal is en geen 'verkleuringen' weergeeft. Net als bij monitoren eigenlijk
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 19-09-2007 15:19 ]
Klote om te horen manAnoniem: 30670 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:17:
[...]
Ik ben later terug. Website was down door gecrasht mac hier (HD neerklapt...) en dat ik ben vergeten een update te draaien deze zomer. Alles weg... kwa projecten en music van de afgelopen 6week. En nu mag ik ook even lekker mijn digitale mengtafel / en alle digitale dsp processor op nieuw instaleren en calibreren...whoei
![]()
![]()
Dan vergeet je toch echt de AKG K240. linkjeAnoniem: 30670 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:41:
Maar voor hard rock/metal/elektro ... zet ik altijd al me geld op Beyer. AKG kan ik je afraden. Duur voor wat je krijgt, vervangings onderdelen erg slecht voor je portemonee.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Damn.. Dat moet wel een van de best bewaarde geheimpjes zijn, als ik naar die prijs kijk?Chiron schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 10:11:
[...]
Dan vergeet je toch echt de AKG K240. linkje
Juist die wordt aangeraden omdat ie een zo ongelofelijk neutraal geluidsbeeld heeft.
De Beyer DT770Pro is iets minder neutraal, hij is iets warmer en geeft een tikje meer laag weer. Dat is de reden dat je met de Beyer nog wel heel relaxed film kan kijken of muziek luisteren. Produceren kan daar ook nog wel mee maar als je echt een zo neutraal mogelijk geluidsbeeld wil hebben kan je beter de AKG pakken.
Als je de AKG namelijk 'slecht' vindt klinken komt dat puur omdat ie zo loeistrak neutraal is, en dat is juist precies wat je wil hebben als je dat ding gebruikt als monitor.
Wil je er incidenteel een filmpje mee kijken, een spelletje spelen of muziek luisteren pak dan de Beyer
Anoniem: 12019
Er zitten genoeg presets in de masterplugin om het geluid wat op te krikken,verder weet ik niet wat je hebt gebruikt(samples,synthesizers) maar ook met het filter kun je het wat hoger krijgen.SolidSoul schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:26:
Hee mensen, ik ben sinds deze week gestapt in de wondere wereld van reason (wat een super programma is btw) en heb mijn eerste liedje gemaakt:
Klik hier
Ik vind het eindresultaat zelf niet zo heel helder klinken. Hebben jullie misschien een idee hoe dit komt? ik heb gewoon een onboard geluidskaart en alle standaard instellingen.
Opbouwende kritiek op het liedje zelf is ook welkom.
Het ding is al meer dan 20 jaar zo ongeveer DE standaard in grote studio's en soundstages, dus een echt groot geheim lijkt het me nietOme_Les schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:22:
[...]
Damn.. Dat moet wel een van de best bewaarde geheimpjes zijn, als ik naar die prijs kijk?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Oh? Dan hebben analoge mengpanelen toch echt een groot probleem, want daar zit op elk kanaal een equalizerkort_lontje schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 07:28:
uh, is geen goed idee om 'standaard' op elk instrument een EQ te zetten (of enig andere FX) probeer juist zo min mogelijk effecten te gebruiken, want elk effect geeft namelijk distortion.
Ja, maar Quality (of voor mij met m'n synthesizers: resonantie) zegt iemand die een week met Reason bezig is nog weinig; de vorm van de EQ-lijn zegt dan meer@Yoozer Q is quality en deze loopt inderdaad in de breedte en deze gaat naar beneden met -3 per octaaf.
Precies wat ik duidelijk probeerde te maken. Met distortion bedoel ik ongewenste effecten in het geluid waar je veel last van hebt als je standaard een EQ op je kanalen hebt. Gebruik effecten wanneer je weet hoe ze werken en gebruik ze met beleid!Yoozer schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 18:02:
Wat ik wel heb gezien is dat sommige mensen een multiband compressor gelijk over het kanaal smijten als ze beginnen met een track, en dat zijn inderdaad cargo-cult praktijken. Je verknoeit zo je hele inzicht in de muziek. Eerst componeren, tijdens en daarna de volumes instellen, dan pas gaan goochelen met compressors en equalizers of het moet de loops betreffen, waar dan een EQ gewoon een veiligheidsmiddel is.
[ Voor 3% gewijzigd door kort_lontje op 25-09-2007 18:33 ]
[ Voor 22% gewijzigd door SolidSoul op 25-09-2007 19:53 ]
Jups. Zie alleen (voor de korte tijd dat ik in dit topic zit) weinig mensen refereren naar de AKG.Chiron schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:33:
[...]
Het ding is al meer dan 20 jaar zo ongeveer DE standaard in grote studio's en soundstages, dus een echt groot geheim lijkt het me nietmaar de prijs is wel erg schappelijk ja
Klinkt goed
Reason in Cubase kun je doen, door gebruik te maken van Rewire.Waypoint schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:15:
Ik heb net even in het topic gezocht en naar de TS gekeken (maar deze is jammer genoeg niet zoals bij andere topics), want ik lees hier dat veel mensen Cubase SX gebruiken. Dit terwijl ik dacht dat Reason juist een veel gebruikt software pakket was?
Kan iemand hier iets over zeggen? Ik wil mij er namelijk wel in verdiepen, maar natuurlijk niet in de 'verkeerde' software. Ik las ook dat mensen Reason in Cubase SX gebruiken
Ja en neeOme_Les schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:11:
[...]
Reason in Cubase kun je doen, door gebruik te maken van Rewire.
Cubase, ik moet zeggen heb er zelf te weinig ervaring me om echt iets zinnigs te kunnen zeggen behalve het standaard verhaaltje.
Aardig/Goed pakket, veel mogelijkheden. MIDI en VST ondersteunend. Werd al gebruikt op oude Atari ST (thuis)computers. Heeft dus al een flinke historie opgebouwd. Je schijnt er heel leuk mee af te mixen.
Ik ben zelf meer een Ableton Live aanhanger. Maar ook hier blijf ik zeggen, kijk welk pakket het beste aansluit bij jouw manier van werken.
Mocht je niet zeker zijn over Reason, probeer dan even iets anders uit en kijk welk pakket jou vrijer/creatiever laat zijn.
Ik moet heel eerlijk bekennen dat Fast Tracker, Fast Tracker II, Mad Tracker, Rebirth, Reason en Cubase mij op een of andere manier tegenhielden. Ableton sluit bij mij beter aan bij mijn manier van werken.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt?
Okee dan, veel succes dan maar alvast.Waypoint schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:49:
[...]
Ja en nee... ik ga mij eerst maar eens verder verdiepen in wat Cubase nu echt is, want ik dacht een soort programma als Reason, maar als je het erin kan 'laden' zal dit wel niet zo zijn. Ik ga van de week eens even google'n (lijkt mij dat dit toch te vinden is)
. Bedankt
Het aantal gebruikers zegt heel erg weinig over het programmaWaypoint schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:15:
Ik heb net even in het topic gezocht en naar de TS gekeken (maar deze is jammer genoeg niet zoals bij andere topics), want ik lees hier dat veel mensen Cubase SX gebruiken. Dit terwijl ik dacht dat Reason juist een veel gebruikt software pakket was?
Waar het op neerkomt is het volgende:Kan iemand hier iets over zeggen? Ik wil mij er namelijk wel in verdiepen, maar natuurlijk niet in de 'verkeerde' software. Ik las ook dat mensen Reason in Cubase SX gebruiken
Veel DJ's maken gebruik van Ableton Live om mixen en mashups mee te maken, dat was ook de oorspronkelijke insteek van het programma. Maar in principe/theorie zou het met elke sequencer/wav editor wel moeten lukken. Of kijk eens naar Mixmeister oid.Waypoint schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:05:
Thnx voor de reply's! Ik heb zelf een pc met windows, dus apple software valt snel af.
Hebben jullie nog goede links om het een en ander duidelijker te krijgen? VST, true-tape emulation e.d. zegt mij bijvoorbeeld niks, maar als ik het een beetje begrijp kan je remixen/mashups beter in cubase maken dan in reason?
Het lijkt mij leuk om mashup's en/of jaarmixen te maken bijvoorbeeld, maar ook eigen muziek (dance). Dat laatste wil in Reason na enige oefening volgens mij wel, alleen 't is zo lastig om het niet te elektronisch te laten klinken. Fruityloops heb ik wel eens geprobeerd maar vond ik te basic. Heb wel eens nummers geprobeerd te mixen via cooledit, alleen het is altijd zo lastig dat een nummer als ' 1 lijn' / wave wordt ingeladen, waardoor je natuurlijk niet alleen de drum eruit kan laten filteren (zoals je bij zoveel jaarmixen e.d. hoort). Zij hebben zeker dan wel de beschikking over die muziek bestanden....nadeel is ook dat ik geen noten kan lezen en ook nog geen instrument kan spelen...
. Blijkt toch jammer als je het mij vraagt.
Daarom vind ik het zo jammer dat er geen uitgebreide TS is, want op deze vragen kon ik niet zo direct een antwoord vinden, terwijl ik vast niet de eerste ben die het zich afvraagt!
Zal eens naar demo's op zoek gaan.
En nog beter in Ableton of ACID omdat die audiotracks automatisch op tempo zet. Je hebt vier maten - 16 keer de basdrum die voorbij komt. Die worden bijv. op 130 bpm afgespeeld. Echter, je vorige of volgende liedje in de mix is 120 bpm (beats per minute; vuistregel is ongeveer 80-110 voor hiphop, 120-140 voor dance, meer dan dat voor drum 'n bass); je krijgt dan een heel plots tempoverschil. Wat je dan moet doen is het tempo langzaam omhoogzetten. Een DJ doet dit door tijdens de track langzaam de draaisnelheid van de platenspeler (pitch) omhoog te schuiven; het verschil in toonhoogte is dan minimaal. Sowieso kun je ook een hoop doen met je muziekkeuze; als je de onderlinge overgang kort houdt kun je vrij snel "accelereren". Ableton gebruikt timestretching; die propt de 130 of 120 in welk tempo dan ook, door creatief stukjes erbij te verzinnen of er uit te laten.Waypoint schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:05:
Hebben jullie nog goede links om het een en ander duidelijker te krijgen? VST, true-tape emulation e.d. zegt mij bijvoorbeeld niks, maar als ik het een beetje begrijp kan je remixen/mashups beter in cubase maken dan in reason?
Dance is over het algemeen elektronisch; maar wat je misschien bedoelt is denk ik dat het allemaal wat kaal en mechanisch klinkt? FL is juist niet basic - erg uitgebreid als je weet wat je doetHet lijkt mij leuk om mashup's en/of jaarmixen te maken bijvoorbeeld, maar ook eigen muziek (dance). Dat laatste wil in Reason na enige oefening volgens mij wel, alleen 't is zo lastig om het niet te elektronisch te laten klinken. Fruityloops heb ik wel eens geprobeerd maar vond ik te basic. Heb wel eens nummers geprobeerd te mixen via cooledit, alleen het is altijd zo lastig dat een nummer als ' 1 lijn' / wave wordt ingeladen,
Acapella's zijn op het internet wel te krijgen, maar de status is grijs (eh, zwart), dus ik kan je niet vertellen waar je ze kunt krijgen. Die komen vaak van maxi-singles, creatief bewerken of de artiest zelf af (bij remixen).waardoor je natuurlijk niet alleen de drum eruit kan laten filteren (zoals je bij zoveel jaarmixen e.d. hoort). Zij hebben zeker dan wel de beschikking over die muziek bestanden....nadeel is ook dat ik geen noten kan lezen en ook nog geen instrument kan spelen.... Blijkt toch jammer als je het mij vraagt.
Ik heb hier al boeken vol over getypt: tijd dat ik het eens ergens bij elkaar ga brengen of zo.Daarom vind ik het zo jammer dat er geen uitgebreide TS is, want op deze vragen kon ik niet zo direct een antwoord vinden, terwijl ik vast niet de eerste ben die het zich afvraagt!
Ow damn... Hoe kan ik Mixmeister vergeten.Empathy schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:31:
[...]
Veel DJ's maken gebruik van Ableton Live om mixen en mashups mee te maken, dat was ook de oorspronkelijke insteek van het programma. Maar in principe/theorie zou het met elke sequencer/wav editor wel moeten lukken. Of kijk eens naar Mixmeister oid.
Anoniem: 12019
Anoniem: 209663
Anoniem: 102317
[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 102317 op 10-10-2007 16:56 ]
Tja.. Ik zou kijken in de richting van Mackies.. Alleen moet je dan nog wel ff doorsparen ben ik bang...Anoniem: 209663 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:57:
ok, bedankt. Ik ben er nu naar op zoek.
Iemand raad welke studio-monitor te nemen? Budget: 300-350€
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 102317 op 11-10-2007 02:44 ]
Mwa, het is in ieder geval niet helemaal ideaal, maar het kan wel. Je Digifire heeft 1 stereo output, dus zou je een splitter moeten hebben, en die splitter moet dan eindigen in 2 x XLR of 2 x jack. Zorg er gewoon voor dat de M1s niet aan staan als je de computer aanzet, pas als je in je desktop zit en alles klaar is met ratelen/laden.Anoniem: 209663 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:01:
Ik vermoed dan dat ik bvb de alesis M1 active MKII niet zomaar zal kunnen aansluiten op mijn geluidskaart van mijn computer (hercules digifire)? Of wel?
[ Voor 7% gewijzigd door Yoozer op 11-10-2007 15:18 ]
De 2496 is een echt werkpaard. Wat ouder, maar dat mag de pret niet drukken. Maar welk plaatje kijk jij dan dat jij maar 1 RCA ziet?Anoniem: 209663 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 23:07:
Maar als je naar de geluidskaart kijkt dan zie ik er maar 1 RCA output op dus wil dit zeggen dat er op die kaart maar 1 monitor past?
RCA is ongebalanceerd, XLR is dat wel, en 6,3 jack kan dat ook zijn.Anoniem: 102317 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:57:
XLR? Meestal gaan speakers toch via RCA?
Als er geen ASIO-drivers bij zitten krijg je met latency te maken. ASIO4All is een beetje een stoplap oplossing. ASIO is geen "3d acceleratiekaart maar dan voor geluid" maar de drivers zorgen er wel voor dat er betere toegang is tot de hardware en alle sequencers ondersteunen het. Nu zul je het bij Reason niet zo gauw merken; bij Cubase/Ableton/watdanook wel, want dan duurt 't bijvoorbeeld 100ms totdat je geluid uit je plugin hoort, en dan kan 't ook nog eens kraken ook. ASIO knalt die latency omlaag naar 5ms en dan voelt 't meer als een "echt" instrument waar je op speelt.Anoniem: 209663 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:17:
Waarom is het gebruiken van de digifire geen ideale zaak?
[ Voor 48% gewijzigd door Yoozer op 11-10-2007 23:42 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq