How to become a Producer Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 51.094 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 20:57

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

ik ben des voornemens om een pad aan te schaffen nu heb ik zon beetje de keuze uit de volgende 3:

Korg PadKontrol
http://www.korg.com/gear/...rod_no=KPC1&category_id=8
M-audio Trigger finger
http://www.m-audio.com/pr...s/TriggerFinger-main.html
Akai MPD16
http://www.akaipro.com/prodMPD16.php

De Korg ziet er het beste uit qua opties al weet ik niet of zon Roll/Flam x/y pad in alle software gaat werken .

De trigger figer heeft ook een hoop extra controllers maar is echter wel de minst mooie uit het rijtje

De Akai MPD is helemaal basic maar akai heeft natuurlijk wel een reputatie als het gaat om pads (MPC reeks)

De prijsverschillen zijn ook dusdanig klein dat dat mijn beslissing ook niet zal beinvloeden (allemaal rond de 200 euri)

Wie heeft ervaring met 1 van de pads of kan me adviseren?

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 14:09

Eraser127

Nijkerk

Maandag komen 2 van deze jongens binnen :) :

Ze zijn net gebracht en klinken echt geweldig :9~

[RP-5] Rokit Powered 5 Powered Reference Studio Monitor
Afbeeldingslocatie: http://www.krksys.com/v3/products/images/rp5.jpg :9~

[ Voor 15% gewijzigd door Eraser127 op 25-03-2006 13:57 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 00:41

Wom

Ik heb de RP-8 van die serie staan,zijn inderdaad goede monitors naar mijn beleving :)

Ik heb een vraagje aan de releasende producers hier. Hoe is bij jullie de mastering geregeld? Doet het label dit voor jullie of gaan jullie zelf met de masters op pad om deze te laten masteren?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:51
Het label hoort de mastering te regelen maar de producer moet wel zo goed als mogelijk afmixen.
Ik heb zelf een label en wij besteden de mastering uit aan een bepekende masteringstoko :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
Rokit Powered 5 Powered Reference Studio Monitor

Wil ik ook heel graag hebben :)

Nu nog even zoeken waar ze te koop zijn en wat het moet kosten.
'Powerd' is dat wel oke? bedoel kan ik niet beter een aparte amp kopen en speakers? Of is dit zo goed dat 2 onderdelen overbodig zal maken :)

Ik ga zeker op onderzoek uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

Fonk_ schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 09:26:
Rokit Powered 5 Powered Reference Studio Monitor

Wil ik ook heel graag hebben :)
... want?
Nu nog even zoeken waar ze te koop zijn en wat het moet kosten.
www.feedback.nl
www.thomann.de
www.musicstore.com
'Powerd' is dat wel oke?
Als je dat niet weet, zou je dan niet eerst even iets verder kijken en je verdiepen in het materiaal? No offense.
bedoel kan ik niet beter een aparte amp kopen en speakers?
"Powered" wil zeggen dat de speakers hun eigen versterkers hebben. Een andere (en vaker gebruikte term) is "active". Dit in tegenstelling tot "passive" waarbij 1 enkele (losstaande) versterker 2 speakers aandrijft. Je hebt ook nog bi-amped; 2 aparte versterkers voor de tweeter en de woofer.
Of is dit zo goed dat 2 onderdelen overbodig zal maken :)
Het voordeel van actieve speakers is voornamelijk dat de versterker precies aangepast kan worden aan de speakers; je zit dus niet met impedanties die niet kloppen of wattages die te laag zijn. Het nadeel van actieve speakers is dat ze vaak wat prijziger zijn en omdat er een versterker in zit, ook zwaarder; maar dit weegt niet op tegen de voordelen die je er van kunt hebben.
Ik ga zeker op onderzoek uit!
Als je gaat shoppen, neem dan een paar CDs mee van muziek waar je vaak naar luistert op verschillende systemen. Monitors moeten je de fouten en zwakheden kunnen tonen in je muziek zodat je daar voor kan compenseren terwijl je het maakt; niet afhankelijk van welk systeem je gebruikt om het af te spelen.

http://www.soundonsound.com/sos/jul05/articles/monitors.htm

Lees maar eens :).

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb het probleem dat ik nog steeds op een hifi setje loop te produceren.
De versterker heeft dus bassboost en dieonzin allemaal.

Wat voor versterker gebruiken jullie voor de produceren?
(voor de mensen met passieve speakers/monitoren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Ik heb de RP-5 bij new-line vandaan. met nog wat spul. Goede levering hoor, netjes ingepakt.

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Ik had voor m'n eerste monitors (Alesis Monitor One Mk II) een gewone aparte hi-fi versterker - Akai AM-06 - met alles op nul. Voordeel: hoofdtelefooningang en ik kon de bas (ik heb vrij waardeloze akoestiek op m'n kamer) terugschroeven als 't nodig was.

http://www.alesis.com/products/ra150/ is ook een optie; Thomann heeft een huismerk dat zelf ook zo'n dingen maakt. Bass boost en EQs is niet erg, zolang je het maar echt helemaal uit kan zetten.
Eraser127 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 14:38:
Ik heb de RP-5 bij new-line vandaan. met nog wat spul. Goede levering hoor, netjes ingepakt.
Gisteren naar de Frankfurt Musikmesse geweest - een -hele- hoop stands met apparatuur hadden KRK speakers staan! Echt bizar populair :).

[ Voor 46% gewijzigd door Yoozer op 31-03-2006 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Eraser127 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:57:Ze zijn net gebracht en klinken echt geweldig :9~

[RP-5] Rokit Powered 5 Powered Reference Studio Monitor
[afbeelding] :9~
Zien ook heel grappig uit....net een barbapappa die bas met die mid.
Alleen dat logo wat er op staat is leluk.

Ben nu een tijdje aan het freaken geweest met de geluiden in mijn Korg N5EX en daar zitten toch aardig wat leuke Ambient geluiden in. Zo heb ik zelfs al een mogelijkheid gehad een stukje van mijn muzikaliteit te etaleren op internet. Let Wel! Dit zijn mijn eerste ervaringen met een synth uberhaupt in mijn leven. De synth is de beste aankoop die ik de afgelopen jaren heb kunnen doen, ik had hem eigenlijk al veel eerder moeten kopen maar daar doe je nix meer aan.

Luister naar Artic geinspireerde geluiden van mij:

http://www.arcticworlddubai.com/

Ik heb totaal geen tijd gehad de virtuele synth's uit te proberen alleen de CS-80...maar ik had een probleem. Na een paar accoorden gespeeld te hebben plotsling een seconde uitval van geluid?
Is dat lag?

[ Voor 50% gewijzigd door Youri Carma op 22-04-2006 18:43 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Is helaas een beetje zacht, maar voor de rest wel aardig :).
Ik heb totaal geen tijd gehad de virtuele synth's uit te proberen alleen de CS-80...maar ik had een probleem. Na een paar accoorden gespeeld te hebben plotsling een seconde uitval van geluid?
Is dat lag?
Nee - dat zou je gelijk moeten horen dat 't even duurt voordat de synth uberhaupt reageert. In plaats van "lag" wordt er overigens de term "latency" gebruikt. De volume-drop is het nadeel van de demo-versie - anders kon je 'm elke keer opnieuw installeren en dan hoef je de "echte" versie niet te kopen :). Elke softsynthbouwer lost dat weer anders op; soms hoor je stilte, soms hoor je ook een buts ruis er tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:01
In mijn vrije tijd naast het draaien maar eens begonnen met het produceren van een nummer. Ik ben nu Reason aan het uitpluizen. Het probleem is nu alleen dat ik een stem heb opgenomen maar ik geen idee heb hoe ik die nu goed in Reason kan krijgen. de sample duurt ongeveer 3 seconden. Maar als ik de NN19 digital sampler gebruik en deze aanstuur met matrix dan hoor ik maar n klein stukje en dan stopt het. Via redrum lukt het weer wel, maar dan kan ik de pitch en eventuele vervorming niet meer goed doen. Tegen dit probleem is vast al eens iemand aangelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56

DaWaN

'r you wicked ??

Ik ben ook al een tijdje aan het prutsen en producen.
Mijn stijl is Commercial Trance, nu heb ik zo'n beetje bijna mijn eerste remix af.
http://rapidshare.de/files/20457902/extended.mp3.html
Vragen & Opmerkingen graag :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neil CB
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-12-2024
savale schreef op maandag 24 april 2006 @ 21:03:
In mijn vrije tijd naast het draaien maar eens begonnen met het produceren van een nummer. Ik ben nu Reason aan het uitpluizen. Het probleem is nu alleen dat ik een stem heb opgenomen maar ik geen idee heb hoe ik die nu goed in Reason kan krijgen. de sample duurt ongeveer 3 seconden. Maar als ik de NN19 digital sampler gebruik en deze aanstuur met matrix dan hoor ik maar n klein stukje en dan stopt het. Via redrum lukt het weer wel, maar dan kan ik de pitch en eventuele vervorming niet meer goed doen. Tegen dit probleem is vast al eens iemand aangelopen?
Wat je kan doen is die sample in een .rex voormaat converteren via Recycle. Via die .rex kan je deze afspelen met je Dr.Rex sampler. Werkt makkelijker dan via redrum die vrij beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

DaWaN schreef op zondag 14 mei 2006 @ 20:43:
Ik ben ook al een tijdje aan het prutsen en producen.
Mijn stijl is Commercial Trance, nu heb ik zo'n beetje bijna mijn eerste remix af.
http://rapidshare.de/files/20457902/extended.mp3.html
Vragen & Opmerkingen graag :)
Heb naar je muziekmix geluisterd lijkt allrighty in zijn stijl :) maar daar kan ik eigenlijk niet echt over oordelen. Het is niet echt mijn muziekstijl zogezegd dus ga kan ik daar eigenlijk geen echt oordeel over geven. Dit moet je echt aan gelijkgestemden vragen.

Muzikaal kan ik natuurlijk wel wat inbrengen

Wat mij direct opviel was dat je gelijk die beat hebt. Misschien een leuk intro om de spanning even op te bouwen. Dus iets muzikaal thematisch nog zonder beat. Hetzelfde voor het eind een beetje.

Verder zou het leuk zijn hier en daar van beattempo te wisselen om het nog wat interresanter te maken. Of de beat noten (zoals aan het eind van het nummer een beetje) nog wat meer af te wisselen maar misschien is dat gewoon de stijl niet.

Muziek blijft altijd een hele persoonlijke ervaring.....maar altijd leuk..welke muziekstijl dan ook.

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

* Yoozer heeft zich een nieuw speeltje besteld :P

Afbeeldingslocatie: http://img127.imageshack.us/img127/7564/kontaktlarge4rz.jpg

Helaas gaan mijn hardwaresamplers (Yamaha A4000 en E-mu ESI-4000) helemaal geen ju meer opbrengen, anders mochten die dit financieren. Uit het rack en in de kast dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Koekie007 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:13:
ik ben des voornemens om een pad aan te schaffen nu heb ik zon beetje de keuze uit de volgende 3:

Korg PadKontrol
http://www.korg.com/gear/...rod_no=KPC1&category_id=8
M-audio Trigger finger
http://www.m-audio.com/pr...s/TriggerFinger-main.html
Akai MPD16
http://www.akaipro.com/prodMPD16.php

De Korg ziet er het beste uit qua opties al weet ik niet of zon Roll/Flam x/y pad in alle software gaat werken .

De trigger figer heeft ook een hoop extra controllers maar is echter wel de minst mooie uit het rijtje

De Akai MPD is helemaal basic maar akai heeft natuurlijk wel een reputatie als het gaat om pads (MPC reeks)

De prijsverschillen zijn ook dusdanig klein dat dat mijn beslissing ook niet zal beinvloeden (allemaal rond de 200 euri)

Wie heeft ervaring met 1 van de pads of kan me adviseren?
toon volledige bericht
Ik zit er ook aan te denken die PadKontrol van Korg te kopen, wat ik me afvraag is of
dit ding ook kan sequensen, dus ik Tap eerst me Highhat, en dan me bass etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

KunDun schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 13:41:
Ik zit er ook aan te denken die PadKontrol van Korg te kopen, wat ik me afvraag is of
dit ding ook kan sequensen, dus ik Tap eerst me Highhat, en dan me bass etc...
Dat ding kan niet sequencen. Het is in feite gewoon een andere (maar handigere) uitvoering van een toetsenbord met 16 toetsen. Omdat de meeste drumkits niet supergroot zijn (bas, snare, hihat, etc.) kun je met 1 groep van 16 al een hele hoop doen. Heb je daarnaast nog andere percussie nodig, dan kun je een andere groep of een ander kanaal selecteren met andere instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05 16:49
Ik ben momenteel bezig met het aanschaffen van een nieuwe geluidskaart. Mijn oog valt hier bij op de Creamware kaarten. Ik kom er alleen niet uit omdat er zo veel verschillende types zijn. Dit is wat ik weet: momenteel heet het platform wat ik wil gaan gebruiken SCOPE, deze is verkrijgbaar in 3 verschillende uitvoeringen: home, project, professional. Het verschil zit hem (naar mijn idee) alleen in het aantal DSP's en het aantal kanalen. Elke kaart voor zich is leverbaar met verschillende aansluitmogelijkheden. Daarnaast kan met ook nog altijd extension cards kopen.
Nu ga ik geen nieuwe halen, want dat kan ik niet betalen :P . Daarom wil ik een 2de hands aanschaffen. Nu zijn er alleen zo veel verschillende kaarten. Ik kom waarschijnlijk uit op een Pulsar XTC. Maar nu lees ik ergens op een ander forum dat het gebruik van een XTC zeer gelimiteerd is door het niet kunnen routeren in je kaart, waardoor je weer beter een "normale" Pulsar kunt kopen. Weet iemand hier antwoord op?
Ik heb het idee dat de Pulsar kaarten en de SCOPE kaarten gelijk zijn, alleen de software is anders. Klopt dit?
Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een site waar alle kaarten op staan met hun voor en nadelen zodat ik rustig mijn keuze kan maken en weet wat ik koop. Heb al aardig zitten Googellen alleen wat losse flodders tegen. Zou iemand wat duidelijkheid kunnen scheppen :) ? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129319

Ik produce al een tijdje, namelijk jump / french tek en wat hardstyle. Heb ook al wat remix klaargestoomd van bekende nummers van bekende producers. Je ript de bekendste sample van het nummer, en je maakt er een complete remix van, soms krijg ik ook eens een sample nadat ik een gewone remix heb gemaakt, lukt allemaal goed.

MAAR

Als ik aan een eigen nummer begin, het lukt gewoon nooit goed. Ik weet HOE het moet maar ik heb het materieel niet. Ik bedoel, ik heb wel wat sample cd's, en VST's, maar toch, na uren uren proberen krijg je er toch geen über vette sounds uit, die krijg je alleen maar uit wat hardware. Al die andere producers hebben racks aan een PC met Cubase hangen, ik heb dat dus niet.

Al die hardware is natuurlijk ook duur, maar is er zo niets, dat juist onder of op de 100euro valt en waar je toch iets van samples kunt uit krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Anoniem: 129319 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 23:23:
MAAR
Als ik aan een eigen nummer begin, het lukt gewoon nooit goed. Ik weet HOE het moet maar ik heb het materieel niet. Ik bedoel, ik heb wel wat sample cd's, en VST's, maar toch, na uren uren proberen krijg je er toch geen über vette sounds uit
Wat zijn "vette sounds"?

Denk jij dat vette sounds automagisch uit 1 enkele synth moeten komen zonder dat er daarna nog wat mee gebeurt? Boy, are you wrong :P. Als je wist wat er nog allemaal voor equalizers, limiters, compressors, effecten en mastering-processors overheen gaat val je om.

Maak eens een track. Focus niet zozeer op de vette sounds; kijk eens gewoon wat je er uit kan krijgen. Vervolgens render je de track naar .wav en laat je Izotope Ozone of IK Multimedia T-Racks eroverheen met een maximum loudness preset.
die krijg je alleen maar uit wat hardware
Helaas voldoen de markup tags op GoT niet, vandaar dat ik even hier naar moet grijpen:

Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/5079/bullshit0qe.png

Zo. :P
Al die andere producers hebben racks aan een PC met Cubase hangen, ik heb dat dus niet.
Wist je dat Speedy J en Secret Cinema alles met Ableton doet? Wist je dat Rank 1 Logic gebruikt en alleen voor live-gebruik de hardware eruit trekt? De rest wordt allemaal vrolijk met Native Instruments Reaktor zelf gebouwd. Het aantal producers dat software erbij gebruikt, voornamelijk gebruikt of al helemaal is overgegaan stijgt per dag. Het gebruik van hardwaresamplers is zwaar teruggelopen sinds Kontakt uit kwam omdat die gewoon tig-keer beter is dan een dure sampler met een klein schermpje. Je idee dat die personen betere muziek maken dankzij de hardware is een kolossale misvatting.
Al die hardware is natuurlijk ook duur, maar is er zo niets, dat juist onder of op de 100euro valt en waar je toch iets van samples kunt uit krijgen?
Steek die 100 euro in een goede audio interface of een controller keyboard of hou ze in de zak en ga sparen voor monitorspeakers. Of spendeer ze aan een plugin die je graag wilt hebben (dat wordt tegenwoordig sowieso te weinig gedaan). Als jij daarmee een 2e-hands E-mu ESI sampler of zo koopt (da's wat je er voor kan krijgen) doe je jezelf alleen maar depressiever maken; niet alleen krijg je er niks vets uit, het kreng is ook nog een pijn om te bedienen.

[ Voor 13% gewijzigd door Yoozer op 27-05-2006 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Anoniem: 129319 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 23:23:
Ik produce al een tijdje, namelijk jump / french tek en wat hardstyle. Heb ook al wat remix klaargestoomd van bekende nummers van bekende producers. Je ript de bekendste sample van het nummer, en je maakt er een complete remix van, soms krijg ik ook eens een sample nadat ik een gewone remix heb gemaakt, lukt allemaal goed.

MAAR

Als ik aan een eigen nummer begin, het lukt gewoon nooit goed. Ik weet HOE het moet maar ik heb het materieel niet. Ik bedoel, ik heb wel wat sample cd's, en VST's, maar toch, na uren uren proberen krijg je er toch geen über vette sounds uit, die krijg je alleen maar uit wat hardware. Al die andere producers hebben racks aan een PC met Cubase hangen, ik heb dat dus niet.

Leuk om te zien dat ik niet de enige ben op Got in de jump/tekclub scene :D.

Als ik je nu vertel dat Lobotomy inc. zijn leads allemaal sampled en dat Chicago Zone alles met FL studio doet, geloof je dan als ik zeg dat materiaal maar een hulpmiddel is? Als je onder de 100 euro iets zoekt zou ik voor de Native Instruments Pro-53 kijken. Ja dat is software, en ja dat is al een oudje, maar als ik een dik geluid zoek haal ik hem meestal hier uit (en in een paar presets ga je leads herkennen van babaorum releases).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb al paar keer met Lobotomy Inc samen gewerkt, die werkt indd alleen met fruity loops, zonder VST's, maar wel met dit:

Afbeeldingslocatie: http://fr.audiofanzine.com/apprendre/dossiers/musikmesse/2003/remote25.jpg

Novation Clavier.

En daar trekt hij toch wel goede samples uit. Ik weet dat vele producers het alleen met software doen, maar volgens mij doet het merendeel het toch nog altijd voornamelijk met hardware om daar samples uit te trekken. Aghja, ik ga dan nog maar wat verder foefelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Anoniem: 129319 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 10:34:
En daar trekt hij toch wel goede samples uit.
En precies dezelfde geluids-engine is te vinden in de Novation V-Station plugin. Precies dezelfde code die daar op loopt.
Ik weet dat vele producers het alleen met software doen, maar volgens mij doet het merendeel het toch nog altijd voornamelijk met hardware om daar samples uit te trekken.
Ooit eens met rgc z3ta+ gewerkt? Superwave P8? Rob Papen's "Albino"? Of, favoriet voor de budgetproductie, ReFX Vanguard?
Aghja, ik ga dan nog maar wat verder foefelen :)
http://www.producer-netwo...sse---So-gehts/12275.html

Goed, niet het genre wat je zoekt, maar luister eens hoe hier een relatief normaal geluid wordt "opgeblazen" :).

[ Voor 5% gewijzigd door Yoozer op 28-05-2006 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134924

ben nu al een tijd best serieus bezig met produceren, voornamelijk harde Hardstyle en Hardcore (<- eigenlijk meer wat tegenwoordig early rave genoemt word)

hier is de setup :

Synths
Roland JP8080
Roland Alpha Juno 1
Acces Virus B

Sequencers
Yamaha RM1x

Drumcomputer
Roland TR909

Fx
Lexion MPX500
Behringer Modulizer Pro - DSP1200 P

Compressors
2x Behringer Composer Pro - MDX2200
TC Electronics Finalizer Express

Sampler
Yamaha A4000

Speakers
Spirit Absolute 2

Mixers
Behringer Eurodesk MX 2442A
Behringer Eurorack MX 3242X
Rodec MX 180 MK3
Rodec MX 180 MK2

Dj-Booth
3x Technics SL 1200
2x Omnitronic DJS-1150

Recorder
JVC DAT Recorder/Player XD-Z505

maar begin steeds meer richting software only te gaan , simpelweg omdat hardware , als het kapot gaat een kapitaal kost om te vervangen, en er met software tegenwoordig even goed klinkende productie gemaakt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Anoniem: 129319 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 10:34:
Ik heb al paar keer met Lobotomy Inc samen gewerkt..
Mag ik weten onder welke alias je produceert? In ieder geval altijd handig als je dergelijke contacten hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nog geen producers alias :) Gewoon dj, maarja, bezeten van muziek, dus wil je die zelf ook eens maken natuurlijk ;)

Ik kende jean patrick (lobotomy inc) gewoon al een tijdje, weet niet juist meer hoe het gekomen is, paar jaar geleden. Enja, je begint dan te babbelen, wisselt paar demo'tjes uit, en dan heeft hij paar van mijn demo's afgewerkt, maar is eigenlijk niets van gekomen, was ook maar beetje voor de fun, en de laatste maanden heb ik het wat opgegeven. Maar ik heb de vibe teruggevonden en dan maar weer beginnen te experimenteren met software ipv samples :)

PS: Wom, je spreekt daar van contacten, als je iets deftig hebt in de stijl van Babaorum Records kan ik die gerust even doorspelen naar lobotomy inc :) Nu dat hij bij babaorum werkt kan hij die rap laten becommentariëren.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 129319 op 28-05-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170822

Kennen jullie Buzz niet? www.buzzmachines.com echt dddamn vet programma, kun je volstouwen met andere proggie's zoals draaitafels drumkits instrumenten enz... gratis te downloaden en is echt een uitgebreid programma, kun je vanalles mee maken, ook gebruik ik soundforge een Yamaha keyboard en een dikke joint :D ...just kiddin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Anoniem: 129319 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 18:39:

PS: Wom, je spreekt daar van contacten, als je iets deftig hebt in de stijl van Babaorum Records kan ik die gerust even doorspelen naar lobotomy inc :) Nu dat hij bij babaorum werkt kan hij die rap laten becommentariëren.
Daar zeg ik uiteraard geen nee tegen, ookal denk ik niet dat ik al op een dergelijk niveau zit :) Niet geschoten is altijd mis. Zie mijn profiel voor mijn mailadres ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 11:02
Wil iemand misschien een kritische noot werpen op de volgende track :
http://rapidshare.de/files/21830755/dus303.mp3.html

Het is gebrouwen met FruityLoops met de volgende VST's :
- Bassline
- Microtonic
-OhmForze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-04 16:34

yGiDoRp

Sawasdee

Glorix Jim schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:48:

- Bassline
- Microtonic
-OhmForze
Wat variatie zou niet verkeerd zijn. na zo'n 1:30 minuut wordt hij al erg irritant.

Het stuk wat begint na 6:30 vind ik wel weer apart. Maar is weer een beetje té pieperig.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

Anoniem: 170822 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 18:50:
Kennen jullie Buzz niet? www.buzzmachines.com echt dddamn vet programma, kun je volstouwen met andere proggie's zoals draaitafels drumkits instrumenten enz... gratis te downloaden en is echt een uitgebreid programma, kun je vanalles mee maken, ook gebruik ik soundforge een Yamaha keyboard en een dikke joint :D ...just kiddin....
vet prog ja, James Holden gebruikt hem zelfs en moet je kijken wat hij allemaal uit dat programma haalt :*)
Glorix Jim schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:48:

- Bassline
- Microtonic
-OhmForze
in het begin klinkt hij opzich wel lekker maar na een tijdje gaat hij wat vervelen omdat hij niet echt een hoogtepunt bevat, ook klinkt hij wat high tec computerachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Synth erbij:

Roland Alpha Juno-2 voor een goede prijs

De gabber scheurbak van de nineties :P

Afbeeldingslocatie: http://www.gearjunkies.com/view_image.php?id=4092

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:51
flex apparaat :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 11:02
yGiDoRp schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:39:
[...]

Wat variatie zou niet verkeerd zijn. na zo'n 1:30 minuut wordt hij al erg irritant.

Het stuk wat begint na 6:30 vind ik wel weer apart. Maar is weer een beetje té pieperig.
Anoniem: 157535 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 17:04:

in het begin klinkt hij opzich wel lekker maar na een tijdje gaat hij wat vervelen omdat hij niet echt een hoogtepunt bevat, ook klinkt hij wat high tec computerachtig
Thnx guys daar kan ik wat mee. Jullie zijn de enige die de climax missen, dat hoor ik wel van meerdere mensen dus daar ga ik mee aan de gang.
Dat het irritant is.. mja.. in mijn ogen is dit acid op en top en daar moet je gewoon van houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 00:51

BHQ

Hoe ervaren jullie die KRK Rokit 5? Issie echt superneutraal of heeft ie hier of daar nog geen gemeen piekje bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Yapser schreef op maandag 12 juni 2006 @ 10:37:
Hoe ervaren jullie die KRK Rokit 5? Issie echt superneutraal of heeft ie hier of daar nog geen gemeen piekje bijvoorbeeld?
Geen ervaring met de 5, wel met de 8 (die heb ik namelijk). Prijs kwaliteit is erg goed van KRK vond ik persoonlijk, er is beter te krijgen, maar wel tegen een veel hogere prijs. Overigens raad ik je aan om te gaan luisteren, want je gehoor is erg persoonlijk.

Overigens heb ik sinds lange tijd weer eens een exportje gemaakt van een demo, voor de nieuwsgierigen: Captain Keyes - I Like

Ik maak normaal gezien Jump en Tekclub, maar wilde eens iets wat niet helemaal standaard Jump is, en dan krijg je dus dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-05 22:45
Ik vroeg me af of sommigen hier ervaring hebben met paketten als Cubase.

Ik zit in een bandje en we zijn eigenlijk het punt voorbij dat we demo's maken met een MDspeler en onze O+ condensatormicrofoon.

We hebben dus een Phonic Helix Board 12 Firewire aangeschaft die we op mijn laptop aansluiten. Dit gaat prima, maar de software die bij de mixer zat, Steinberg Cubase LE, kent zo zijn beperkingen: maximaal vier sporen tegelijk opnemen, geen MIDI ondersteuning en maar 20 mixdowns naar mp3. Dit zijn eigenlijk toch wel puntjes waar we ons aan ergeren, want we willen graag alles in een keer opnemen voor zover mogelijk.

Opstelling van de band:
3x (Bas)Gitaar (3 sporen)
1x Drum (3 sporen)
1x Zang (1 spoor)

Mijn vraag is dan: Wie heeft er ervaring met zulke paketten waar we zo'n 8 sporen tegelijk mee op kunnen nemen? Het liefst willen we een niet zo een heel duur pakket, want die mixer was ook al aan de prijs, voor een paar scholieren.

Nu had ik zelf al een beetje naar paketten zitten kijken als Cubase SE (plaatselijk voor 153euro) en de SL kost alweer iets van 380euro hier. En dat zijn best veel centjes :P

Ik heb weinig ervaring met zulke paketten, en ik weet niet echt waar ik moet letten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

winkelwagen schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 17:37:
Ik vroeg me af of sommigen hier ervaring hebben met paketten als Cubase.
Eigenaar van SX3 hier, vraagt u maar :).
Dit gaat prima, maar de software die bij de mixer zat, Steinberg Cubase LE, kent zo zijn beperkingen: maximaal vier sporen tegelijk opnemen, geen MIDI ondersteuning en maar 20 mixdowns naar mp3.
Dat laatste is geen issue. Mix naar .wav en converteer dan naar mp3 met de LAME encoder. Doe ik ook. Verder kan je in LE 64 MIDI-sporen gebruiken volgens de comparison chart.
Dit zijn eigenlijk toch wel puntjes waar we ons aan ergeren, want we willen graag alles in een keer opnemen voor zover mogelijk.
Als ik 't begrijp ziet LE je Phonic als een 10-kanaals audio-interface. Best luxe :).
Mijn vraag is dan: Wie heeft er ervaring met zulke paketten waar we zo'n 8 sporen tegelijk mee op kunnen nemen? Het liefst willen we een niet zo een heel duur pakket, want die mixer was ook al aan de prijs, voor een paar scholieren. Nu had ik zelf al een beetje naar paketten zitten kijken als Cubase SE (plaatselijk voor 153euro) en de SL kost alweer iets van 380euro hier. En dat zijn best veel centjes :P
http://www.steinberg.net/932_1.html geeft een vergelijking weer. Het aantal inputs gaat pas bij SL omhoog, dus da's weer duur. De vraag is echter - in hoeverre ben je aan Cubase gebonden? Eigenlijk niet. Er zijn een hoop pakketten. Je zou kijken hoeveel een upgrade van LE naar SL kost (als dat mogelijk is) - je hoeft dan in ieder geval niet de volle mep te betalen voor een apart exemplaar van SL.

Verdere opties:
Reason:
lijkt me in ieder geval geen optie; geen ondersteuning voor audio tracks.
FL Studio:
Gaat denk ik niet zo goed werken in een band-context, maar dat ligt misschien aan mij.
Ableton Live:
Kost wat meer dan SL, maar absoluut geen limitaties, heel goed met meerdere audiosporen.
Sonar:
Weet ik niet zoveel over, en de pakketten zitten allemaal in je prijsrange die eigenlijk al te duur is.
Mackie Tracktion:
Is misschien een optie. Lijkt een beetje op Live maar dan net wat anders, kost niet zoveel, en doet de klus best aardig.

Aan te bevelen is wel om even naar een zaak te gaan waar ze je wat meer in-depth kunnen adviseren; of je download de trial-versies en kijkt wat ze kunnen. Vaak zijn ze begrensd op tijdsbasis (30 dagen) of kunnen niet exporteren/saven.

SX is eigenlijk overkill. De reden dat ik het heb is omdat ik SX1 goedkoop 2ehands kon oppikken en de upgrade naar SX3 niet duur was (heb de upgrade naar 2 overgeslagen). SL is eigenlijk al genoeg, TrueTape en surround gebruik ik nooit. Maarreh, czech bovenstaand spul eens en kijk wat je er mee kunt. Pak waar je snel en intuitief mee kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-05 22:45
Bedankt voor je antwoord. Ik had je post al een week geleden gelezen, maar nu kan ik ook zinnig reageren :P

Ik ben dus bij een muziekboer langsgeweest en heb even gebabbeld met de softwareman. Deze zei voornamelijk ervaring te hebben met Cubase. Hij raadde het me ook aan (natuurlijk), en zei dat ik het best kon gaan voor de SL van 153euro (daar kost hij zoveel).

Ik heb dus ook maar even doorgevraagd naar andere paketten, en hij legde me een beetje dingen uit over het verschil tussen Ableton Live en Cubase. Ik interpreteerde het een beetje zo van, dat Ableton Live meer is als je je computer wil gebruiken als je live wil gaan spelen, (duh :P ) en dat Cubase meer is om op te nemen in de studio of ter plekke ofzo.

Hij attendeerde me ook op Sonar, nouja eigenlijk ik hem. Hij verkocht ook Sonar, en vertelde met dat ik met de 100euro versie, Sonar Home Studio versie 4 als ik het goed heb, kan doen wat ik er mee wil doen: meer dan 8 sporen tegelijk opnemen etc.

Maar ik weet niet of ik beter wat meer kan sparen voor de Cubase SE dan Sonar. Het voordeel van Cubase is wel dat het niet zo een steile leercurve heeft, en dat het vooralsnog makkelijk te gebruiken is. Maar ik ga deze week toch nog even testen met de demo versie van Sonar om te kijken of hij met mijn mixertje overweg wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Wom schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:56:
[...]

Overigens heb ik sinds lange tijd weer eens een exportje gemaakt van een demo, voor de nieuwsgierigen: Captain Keyes - I Like
Leuke female sample maar na "Moving to the beat" wordt ze een beetje saai in dit nummer wat verder wel leuk klinkt,misschien een wat vettere lead/synth erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175546

Yapser schreef op maandag 12 juni 2006 @ 10:37:
Heb afgelopen vrijdag er 2 opgehaald en ze klinken fantastisch. Zeker voor dat geld een aanrader. Maar zoals er gezegt word, je moet ze zelf eerst horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:45

CSB

:D

Ik zal hier ook maar eens posten.

Handle = NeoS. Of MaZe. :p Aangenaam. Ik draai al een tijdje mee op verschillende fora op het I-net en produceer bijna alles met een 4/4 (four on the floor) beat. Ik maak gebruik van FL studio 6 en ben nu bezig Reason 3.0 te bewonderen.

Ik moet zeggen: Ik vind qua gebruiksgemak FL wat lekkerder werken. Maar Reason heeft toch een betere sound imo. Het lijkt wel of FL een rare 'filter' over zijn master channel heeft ofzo...

Anyways, voor een kleine impressie:
mijn muziek als MaZe
mijn muziek als NeoS

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

CSB schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:03:Ik moet zeggen: Ik vind qua gebruiksgemak FL wat lekkerder werken. Maar Reason heeft toch een betere sound imo. Het lijkt wel of FL een rare 'filter' over zijn master channel heeft ofzo...
Exporteren via de record optie scheelt een hoop. Wanneer je met FL renderd treedt er een automatische afmix op die totaal onbruikbaar is als je een beetje serieus met muziek omgaat. En ook de standaard samples vermijden he ;)
Ik heb er twee geluisterd, die summer love en for my comrades.

Summer love: Wel lekkere melodie met de typische trancy synhts erbij, past allemaal goed. Het geheel mist alleen toch wel iets, zeg een soort scherp randje. Zit verder wel netjes in elkaar :)

For My Comrades: Deze gekozen omdat ik zelf ook actief ben in de jump scene. Ik kan toch enigzins wel je inspiratiebron eruit halen als ik eerlijk ben ;). Voor jump zijn je kicks wel wat aan de stevige kant en is je tempo wel erg vlot (geef de DJ de kans om wat te pitchen :P ). Als ik dit hoor zou ik verwachten dat je een hardcore producer bent die zich ook eens aan een jump nummer waagt, althans zo komt het over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:55

Jrz

––––––––––––

Ik vond zelf de rokit5s maar een beetje rot eigenlijk, tijdens een luistershop in the guitar center (california).

btw, gabriel&dresden gebruiken zelfook gewoon software. VA hardwaresynths zijn ook gewoon maar software.

Steek meer tijd in eq / mixen / compressen etc. Enneuh niet overal een een 'mastering' plugin op zetten haha. die trekken je geluid alleen maar op uit elkaar zodat het hard klinkt -> hard = lekker.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Wom schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 03:35:
[...]

Exporteren via de record optie scheelt een hoop. Wanneer je met FL renderd treedt er een automatische afmix op die totaal onbruikbaar is als je een beetje serieus met muziek omgaat. En ook de standaard samples vermijden he ;)

[...]

Ik heb er twee geluisterd, die summer love en for my comrades.

Summer love: Wel lekkere melodie met de typische trancy synhts erbij, past allemaal goed. Het geheel mist alleen toch wel iets, zeg een soort scherp randje. Zit verder wel netjes in elkaar :)

For My Comrades: Deze gekozen omdat ik zelf ook actief ben in de jump scene. Ik kan toch enigzins wel je inspiratiebron eruit halen als ik eerlijk ben ;). Voor jump zijn je kicks wel wat aan de stevige kant en is je tempo wel erg vlot (geef de DJ de kans om wat te pitchen :P ). Als ik dit hoor zou ik verwachten dat je een hardcore producer bent die zich ook eens aan een jump nummer waagt, althans zo komt het over :)
toon volledige bericht
Dus in FL werken met HDD recording i.p.v. Export?
Thanks Wom dat je de tijd nam om even wat nummers te checken. Inderdaad, toen ik begon met muziek maken (rond '95/'96 tot 2000 ofzo) werkte ik met Fasttracker II en maakte ik hardcore. Je weet wel, die echte oldschool herrie. Toen ben ik er even uitgeweest en ben sinds 2004 weer begonnen met FL.
Sindsdien experimenteer ik met meer stijlen dan gabber/hardcore. Ben nu vooral bezig met trance/hardbass -achtige invloeden. En af en toe een jump track... Lekker hoor. _/-\o_
Ik zou graag eens wat experimenteren met anderen. Liefst mensen met dezelfde interesses en programma's. Ik kan zeggen dat ik van FL en Reason wel iets weet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198569

Yo dudes !
Ik ben hier nieuw op het forum maar heb ff wat vraagjes....

Ik wil al heel lang hiphop/rnb beats produceren,maar ik wil graag beginnen met een keyboard en een lekker programmatje (at zelf te denken aan Reason of Fruityloops). Maar nu is de vraag ik kan geen noten lezen en ook geen keyboad (nog) :P spelen... weet 1 van jullie hoe ik het best kan beginnen?

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 03-05 20:01
neem les.

Het is nogal afhankelijk van je leraar maar ik heb uiteindelijk heel veel geleerd van noten lezen tot de theorie achter muziek en composities maken. Zelfs reason werd me uitgelegd. Bij de muziekschool in mn stad :) (haarlem)

[ Voor 93% gewijzigd door Menesis op 25-11-2006 22:16 ]

Mixed Reality dev

• Mutatie
  • Laatst online: 01:24
@BenoitzRecordz

Je kan idd muziekles gaan volgen maar ik denk dat je een aardig eindje kan komen wanneer je gewoon reason aanschaft, met het programma leren werken kost meer moeite dan noten leren lezen.
Ikzelf kan ook geen niet 1 muzieknoot lezen, tenzij de track van mij erg slecht wordt onvangen kan je het schijnbaar ook wel zonder. :)

Ik maak zelf ook wel eens muziek.
Food for Woofers laten we maar zeggen 8)

Ik doe het puur voor m'n hobby omdat ik het leuk vind om te doen.

Hier een stuk van m'n laatste creatie.
Het is nog lang niet af en compleet maar de basis ligt alvast. Gemaakt in m'n eentje met enkel 1PC zonder poespas, Reason 3.0 (god bless the combinators), Adobe Audition en Recycle.
Wel echt helemaal zelf gemaakt, eigen refills en synths gebouwd.

Ben echt geen professional, alles wat ermee te maken heeft heb ik mezelf aangeleerd. Ik ken verder niemand die met muziek bezig is.

Lekkere hardstyle. (volgens mij eigen criticus, thats me! :P )

http://rapidshare.com/fil...Phreak_da_Part-E.mp3.html

Laat jullie horen, please be gentle. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Mutatie op 21-12-2006 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201949

klinkt wel lekker joh. maar noemt men dat nou hardstyle.. ik vind et verschil met "gemiddelde" hc wel heel erg klein.

et zit technisch wel prima in mekaar.

ik las hier net dat je met fruity moet exporteren dmv record knop
hier was ik niet van op de hoogte
maar toch wil ik graag reacties op deze track van mij

http://members.chello.nl/~bart.bosma/surrender2.mp3
tis wel terrorachtig, dus op eigen risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:55

Jrz

––––––––––––

wat een takke herrie :/

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201949

[18:21:18] RelentlEss Terror In youR Ear Protect yourself As It's entering Near. : weet jij iemand waaraan ik een gezichts bruiner kan slijten :D

iemand die heel bleek is bvb (A)
[Je hebt het venster gesloten op 15 Dec 2006 18:21:46]

[Gesprek gestart op 15 Dec 2006 18:22:00]
[18:22:00] ... : nee
[18:22:28] RelentlEss Terror In youR Ear Protect yourself As It's entering Near. : oke tks dat je er ff over na wou denken :)
[18:22:35] Whatever : haha
[Je hebt het venster gesloten op 15 Dec 2006 18:23:00]

[Gesprek gestart op 16 Dec 2006 16:14:27]
[16:14:27] RelentlEss Terror In youR Ear Protect yourself As It's entering Near. : http://members.chello.nl/~bart.bosma/surrender2.mp3
takkeherrie lol [op eigen risico

[Je hebt het venster gesloten op 16 Dec 2006 16:14:29]

[Gesprek gestart op 16 Dec 2006 19:42:56]
[19:42:56] RelentlEss Terror In youR Ear Protect yourself As It's entering Near. : als iemand verhuisd met kerst zou jij dan alleen een kerstkaart sturen of ook een verhuiskaart :)
[Je hebt het venster gesloten op 16 Dec 2006 19:43:10]

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 17:18

Quinie

.nl

Tijdje terug ook eens wat gepost hier en nu een nieuw trackje klaar waar ik wel wat commentaar op kan gebruiken.

Stood Up

url is een streampje. van ongeveer 11 minuten. Al het commentaar is welkom en plaats het maar in een hokje. Voor mezelf zie ik me oude invloeden er wel wat in terug. Techno, Progressive, Goa en elktro

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Ik zoek nog naar een manier hoe ik mijn Dean Sledgehammer Ash 5 string fretloos bassgitaar kan aansluiten op mijn pc.

Acid pro 6 met midi sequencing om eigen loops op te nemen.

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Quinie schreef op donderdag 28 december 2006 @ 11:47:
Tijdje terug ook eens wat gepost hier en nu een nieuw trackje klaar waar ik wel wat commentaar op kan gebruiken.

Stood Up

url is een streampje. van ongeveer 11 minuten. Al het commentaar is welkom en plaats het maar in een hokje. Voor mezelf zie ik me oude invloeden er wel wat in terug. Techno, Progressive, Goa en elktro
Bij 0:27 sec. begint een ritme waarvan de eerste basedrum buiten het ritme valt?

• Quinie

Quinie

.nl

De muziek begint soms op slag 1 waar normaal alles begint de bassdrum ligt dan idd ertussen. maar dat doet hij de hele tijd. vind ik soms wel lekker lopen in muziek. (soms loopt de muziek mee met de bassdrum, het deuntje tot 1: 14 - 2:10)

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Quinie schreef op donderdag 28 december 2006 @ 12:45:
De muziek begint soms op slag 1 waar normaal alles begint de bassdrum ligt dan idd ertussen. maar dat doet hij de hele tijd. vind ik soms wel lekker lopen in muziek. (soms loopt de muziek mee met de bassdrum, het deuntje tot 1: 14 - 2:10)
Voor de rest is de basedrum strak. Ik stoor me alleen aan die eerste tel van de basedrum. Hij corrigeert zichzelf wel maar een ritme begint altijd bij de basedrum. In jouw mix begint ie bij de snare. Op zich zou dat wel kunnen maar dan moet je daar ruimte voor laten. Je hoort het vaak bij reggae als intro.

Voor de rest erg cool. :*)

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 15:50
Ben ook begonnen met Fruityloops, erg leuk allemaal. Je haalt er leuke beats uit, de mogelijkheden om een sample te veranderen qua geluid zijn er voor mij genoeg.

Ik wil het liefst mij richten op de dance scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203307

hello,

ik ben nu een tijdje aan het produceren met Reason en met FLstudioxxl, Gaat best redelijk op het feit dat mijn pc met de adventus 1.5 een max aan cpu gaat gebruiken. Heeft iemand hier ervatring mee en is er een oplossing voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38575

Leuk zo'n thread! Veel info hier!

Ik wil graag ook beginnen met wat producen. Vroeger heb ik wat aangeklooid met ScreamTracker en FastTracker.
Ik was van plan om een keyboard aan te schaffen (mede omdat ik vroeger wel wat piano speelde en dat ook weer wil oppakken). Wat raden jullie aan?
Ik wil er gewoon op kunnen spelen, maar het liefst ook aan mn PC hangen om met bv. Reason of Cubase te produceren. Ik heb zelf al zitten kijken naar bv. de Yamaha PSR-E303. Prijs klasse zo rond de 250€.

Enige suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
kijk eens naar de spullen van m audio: met name onder midi controllers zul je interessante dingen vinden. Ik zelf heb dan de keystation pro 88. Als midi controller echt helemaal te gek, wordt ook speciaal ondersteund door reason. Als 'hammer action' piano wat minder, maar jij zoekt gelukkig een keyboard ipv piano qua aanslag dus dan zit je wel goed bij m audio.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcK0
  • Laatst online: 25-12-2024
ik wil dit jaar mijn mini homestudio bouwen dit dit is nog allemaal nieuw voor mij hardware uitkiezen en so.

ik heb de volgende dingen op mijn lijstje staan:

-M-audio axiom 61 - dit wil ik voor mijn melodietjes en bassline en dat soort dingen
-Akai mpc 2000xl (2dehands) - voor mijn drums en om lekker te samplelen
-Technics SL 1200mk2 (2dehands) - voor mijn platen waar ik de meeste samples van af wilt halen
-Reloop Scratch 2 mengpaneel - voor als ik misschien wilt scratchen dat soort dingen
-M-audio audiophile 192 geluidskaart
en ik wilt protools M-powered gebruiken.

dit zijn echt de dingen die ik wilt gebruiken, lijkt dit een beetje wat of zijn er een paar dingen overbodig?

ik weet alleen niet hoe ik alles aan elkaar moet verbinden.

ik wil mijn axiom aansluiten via mijn pc vanwege zijn functies maar ik wil het ook aan een mpc aansluiten, maar ik wil ook dingen sturen naar mijn mpc drums of so dat ik oop me pc hebt opgeslagen.

kan dit allemaal of ben ik helemaal verkeert bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:54
EcK0 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 00:37:
ik wil dit jaar mijn mini homestudio bouwen dit dit is nog allemaal nieuw voor mij hardware uitkiezen en so.

ik heb de volgende dingen op mijn lijstje staan:

-M-audio axiom 61 - dit wil ik voor mijn melodietjes en bassline en dat soort dingen
-Technics SL 1200mk2 (2dehands) - voor mijn platen waar ik de meeste samples van af wilt halen
-Reloop Scratch 2 mengpaneel - voor als ik misschien wilt scratchen dat soort dingen
-M-audio audiophile 192 geluidskaart

dit zijn echt de dingen die ik wilt gebruiken, lijkt dit een beetje wat of zijn er een paar dingen overbodig?

ik wil mijn axiom aansluiten via mijn pc vanwege zijn functies maar ik wil het ook aan een mpc aansluiten, maar ik wil ook dingen sturen naar mijn mpc drums of so dat ik oop me pc hebt opgeslagen.

toon volledige bericht
Waarom geen softwaresampler?
Battery is ideaal voor drums en Kontakt als sampler.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcK0
audiojunk schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:19:
[...]

Waarom geen softwaresampler?
Battery is ideaal voor drums en Kontakt als sampler.
hmm ik had daar nog niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

EcK0 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 00:37:
Dan heb je 2 setjes pads. Kun je eigenlijk net zo goed een Xboard 61 halen, kost minder :).
Sequencers zijn altijd een kwestie van persoonlijke voorkeur. Heb je al ervaring met PT of is het omdat je het bij de Audiophile erbij kan krijgen? ;). Heb je Ableton, FL Studio, Sonar en Cubase (of misschien zelfs Reason) ook al overwogen? PT heeft vooral z'n nut als je veel "echte" instrumenten moet opnemen. Mijn aanrader is dat je je daarop het beste even kunt orienteren; je moet er een hele tijd mee werken en je moet vanaf 't begin aan eigenlijk je een beetje "thuisvoelen" in de bediening.
In je lijstje heb je een MIDI interface vergeten; ja, je hebt de Axiom, maar als je nog meer zou willen aansluiten is een MIDI interface toch wel handig. Ik heb zelf behalve 2 x een 8x8 interface ook nog een M-Audio MIDISport 2x2. Audio van de MPC plug je in je Audiophile en de outputs plug in je in een setje monitorspeakers (wat ik ook nog niet op je lijst zie maar wat wel belangrijk is!).
Het kan goed maar zoals er al gezegd wordt; waarom de MPC nog als je dat ook in software kan doen? Er zijn een hoop goede redenen om er een te nemen, maar het is nogal een investering - ook 2ehands - en je moet het er wel uit kunnen halen. Kijk anders ook naar Native Instruments Battery of FXPansion Guru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st0p
  • Laatst online: 19-07-2024
hey, ik zie dit topic nu voor het eerst... ik heb laatst voor het eerst in 2 jaar weer eens wat geproduceerd: http://www.frankdeweger.nl/Binary_Tear.mp3, dit een drum'n'bass tune. Verder heb ik in het verleden wat triphop en edm achtige shit gedaan. Ik zou ook graag weer eens wat hiphop doen met een goede MC.

BUZZ blijft ondanks alle tekortkomingen mijn eerste keuze voor het maken van muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcK0
Yoozer schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:00:
[...]

Dan heb je 2 setjes pads. Kun je eigenlijk net zo goed een Xboard 61 halen, kost minder :).

[...]

Sequencers zijn altijd een kwestie van persoonlijke voorkeur. Heb je al ervaring met PT of is het omdat je het bij de Audiophile erbij kan krijgen? ;). Heb je Ableton, FL Studio, Sonar en Cubase (of misschien zelfs Reason) ook al overwogen? PT heeft vooral z'n nut als je veel "echte" instrumenten moet opnemen. Mijn aanrader is dat je je daarop het beste even kunt orienteren; je moet er een hele tijd mee werken en je moet vanaf 't begin aan eigenlijk je een beetje "thuisvoelen" in de bediening.

[...]

In je lijstje heb je een MIDI interface vergeten; ja, je hebt de Axiom, maar als je nog meer zou willen aansluiten is een MIDI interface toch wel handig. Ik heb zelf behalve 2 x een 8x8 interface ook nog een M-Audio MIDISport 2x2. Audio van de MPC plug je in je Audiophile en de outputs plug in je in een setje monitorspeakers (wat ik ook nog niet op je lijst zie maar wat wel belangrijk is!).

[...]

Het kan goed maar zoals er al gezegd wordt; waarom de MPC nog als je dat ook in software kan doen? Er zijn een hoop goede redenen om er een te nemen, maar het is nogal een investering - ook 2ehands - en je moet het er wel uit kunnen halen. Kijk anders ook naar Native Instruments Battery of FXPansion Guru.
toon volledige bericht
dank je voor je reactie man, ik zat ook aan een midi interface tedenken maar ik wist niet zeker of ik die nodig had en zelfde geld voor software ik heb zelf erason 3 en fl studio thuis maar ik heb zo'n gevoel dat ik meer eruit kan halen met PT.

Ik heb geen monitorspeakers omdat ik nog niet weet welke ik wil hebben en is zoveel keus. :D

Ik ga nog ff goed nadenken wat ik beter kan doen en wat het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

EcK0 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:01:
dank je voor je reactie man, ik zat ook aan een midi interface tedenken maar ik wist niet zeker of ik die nodig had en zelfde geld voor software ik heb zelf erason 3 en fl studio thuis maar ik heb zo'n gevoel dat ik meer eruit kan halen met PT.
FL is een VST-host en gezien de prijs van PT plugins ga jij vrolijk VSTs gebruiken ;). Zo kom ik meer vragen tegen - "als ik nou Cubase koop ben ik dan professioneler bezig dan wanneer ik met FL doorga? - het antwoord is een heel eenvoudig "nee" - want als je met Cubase niet kunt opschieten (wat op een aantal gebieden lang niet zo intuitief werkt omdat het een andere doelgroep heeft) produceer je helemaal niks, en da's zonde :).
Ik heb geen monitorspeakers omdat ik nog niet weet welke ik wil hebben en is zoveel keus. :D
Wat helpt is als je muziek meeneemt die je zelf op een heel aantal systemen hebt gehoord - gewoon een CDtje branden met je favoriete tracks erop en dan kijken welke set je het beste bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Yoozer schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 17:49:
[...]

Wat helpt is als je muziek meeneemt die je zelf op een heel aantal systemen hebt gehoord - gewoon een CDtje branden met je favoriete tracks erop en dan kijken welke set je het beste bevalt.
Wat betreft monitors of speakers... Ik mix / master gewoon op mijn Stereo setje en koptelefoon. Is het dan aan te raden om toch monitors aan te schaffen? Of maakt dat niet uit? Ik weet dat plaatsing van je speakers ook erg belangrijk is m.b.t. het masteren vooral.

Nog een tweede vraag: Als amateur producer wil je uiteraard je muziek showcasen, maar wat is daarvoor nou een goede site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

CSB schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:02:
[...]

Nog een tweede vraag: Als amateur producer wil je uiteraard je muziek showcasen, maar wat is daarvoor nou een goede site?
Ik gebruik daarvoor myspace of het een goede is weet ik niet
www.myspace.com/quinienl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-05 10:31
Hey,

Ik ben een beginnende "beatmaker" alleen heb 3 vraagjes:

1. Als eerst wil ik vragen wat voor keyboard "reverse" in zijn hand heeft?:

Afbeeldingslocatie: http://reversemusic.nl/nonstopfotos/1.jpg

2. Ik ben nu een beetje met reason wat uit te proberen, maar weten jullie een goedkope(beginners) keyboardje die je kan aansluiten op de computer? Dat gaat toch wat makelijker dan met je muis.
Er hoeft niet zo'n mxier bij te zitten, dat kan wel via pc. Het gaat dus vooral om de kosten, want wil geen fortuin uitgeven aan mijn beginners keyboardje.

3. in de filmpjes op "reverse'' site(zie onderaan) gebruikt hij fruity loops. Welke programma denken jullie dat beter is, Reason of Fruity loops?

Trouwens hier nog een leuke site die laat zien(filmpjes) hoe "reverse(van partysquad, dus hip hop)" zijn beats maakt:

http://www.reversemusic.nl/blog/
(geen spam, gewoon voor de lol)
offtopic:
lijkt nu wel reverse dit reverse dat, maja dit is de eerste filmpje die ik zie over beats maken

[ Voor 39% gewijzigd door Perzikvrucht op 11-03-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
barzi schreef op zondag 11 maart 2007 @ 19:18:
Ik ben een beginnende "beatmaker" alleen heb 3 vraagjes:

1. Als eerst wil ik vragen wat voor keyboard "reverse" in zijn hand heeft?:
Microkorg http://www.korg.com/gear/info.asp?A_PROD_NO=microKORG

[ Voor 3% gewijzigd door Reb87 op 11-03-2007 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

barzi schreef op zondag 11 maart 2007 @ 19:18:
2. Ik ben nu een beetje met reason wat uit te proberen, maar weten jullie een goedkope(beginners) keyboardje die je kan aansluiten op de computer? Dat gaat toch wat makelijker dan met je muis.
Er hoeft niet zo'n mxier bij te zitten, dat kan wel via pc. Het gaat dus vooral om de kosten, want wil geen fortuin uitgeven aan mijn beginners keyboardje.
Hoeveel toetsen heb je nodig? De E-mu Xboard is een goedkope en heeft fatsoenlijke toetsen :). Komt in de maten 25, 49 en 61. Een keyboard met de toetsen zoals die MicroKorg heeft zou ik niet halen; dat word je heel snel beu.
3. in de filmpjes op "reverse'' site(zie onderaan) gebruikt hij fruity loops. Welke programma denken jullie dat beter is, Reason of Fruity loops?
Dit is niet de goede vraag :P.

De vraag is waar jij beter mee kan werken, en wat je nodig hebt. FL kan VST plugins aan (en dat laat dus een grote diversiteit toe); Reason niet, maar Reason is een studio op zichzelf en FL heeft daar wat extra's bij nodig. Verder werkt de sequencer van FL een beetje anders. Wat ik persoonlijk wel prettig vind (ook al gebruik ik het zelf programma niet) is dat ik FL iets minder gepriegel vind, en het feit dat ik helemaal zelf de hand heb in welke plugins ik er neer zet. Ook heeft Reason geen ondersteuning voor audiotracks (ik heb Ableton Live en zou niet zonder kunnen) en kan het geen externe synthesizers aansturen (en die heb ik ook).

Download van beide de trial-versies. Kijk waar jij het snelste en prettigste mee kan werken. Voor beide programma's zijn er een hoop gebruikerstutorials beschikbaar.
CSB schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:02:
Wat betreft monitors of speakers... Ik mix / master gewoon op mijn Stereo setje en koptelefoon. Is het dan aan te raden om toch monitors aan te schaffen? Of maakt dat niet uit?
Heb je 't geld er voor en vind je dat wat jij mixt op iemand anders z'n set niet meer klinkt? Als je muziek alleen voor jezelf maakt is dat niet zo'n issue.
MySpace, Soundclick, Acidplanet, etc.; of ben creatief en maak er een clip bij en zet 't op Youtube :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Hmm dat board is 150 euro. ik zocht iets meer van de 50 euro :P.
Ben een beginner en jong he ;).

Is er geen board voor rond de 50, die natuurlijk aan te sluiten is op de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Dan zit je al gauw naar iets 2ehands te kijken (kijk eens rond op de verkoopafdeling van Interface.nl en Synthforum.nl. De keyboards die zo goedkoop zijn hebben vaak als nadeel dat je er alsnog een USB MIDI-interface bij mag kopen (wat ook weer zo'n 30 euro kan kosten), en met een joystickkabel hoef je echt niet meer aan de slag te gaan.

Toen ik overigens jong (13) was had ik een Juno-60 van 500 guldens :D. Familie een beetje laten sponsoren, op je verjaardag wachten, en het aantal keren dat je uitgaat maar even minderen.

Sorry, het is nou eenmaal niet goedkoop :P.

[ Voor 19% gewijzigd door Yoozer op 13-03-2007 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194324

barzi schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:04:
Hmm dat board is 150 euro. ik zocht iets meer van de 50 euro :P.
Ben een beginner en jong he ;).

Is er geen board voor rond de 50, die natuurlijk aan te sluiten is op de pc?
behringer umx voor 50 euro

deze heb ik zelf ook, fijn keyboardje die je aansluit op je usb poort. Binnen je sequencer (cubase, fl, sonar, reason etc) wordt dit gezien als midi.

Ik kan je zelf reason aanraden, is een makkelijk programma en zo leer je makkelijk hoe midi/effecten en routings werken. Wanneer je het gevoel heb dat je meer wil kan je altijd nog overstappen op fl of cubase of live.

zelf ben ik begonnen met reason en dat heeft me erg geholpen, ik ben nu al een jaartje bezig met cubase wat ik toch wat fijner vind qua mogelijkheden. Des ondanks, om snel iets in elkaar te zetten prefereer ik toch echt reason. Het is dat het geen vst's en audio support , anders was het mijn favoriete sequencer. Maar dta is misschien ook wel zijn kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Hmm dan zal ik daar naar kijken.

Ik heb ook even anar fruity loops gekeken en dat is volgens mij veel makkelijker dan reason. Het is alleen zo dat ik niet heel veel geluiden heb. Nu lees ik over VST's alleen weet ik niet precies wat dat is. Dus wat houd het in? Zijn het geluiden, of zijn het hele nieuwe apparaten in het programma zelf?
En moet je dat apart kopen, of kan je dat gewoon ergens downloaden? Zo ja waar?(of is dit warez)

EDIT: zag de post hierboven mij niet(andere pagina). Dat ding heeft 25 toetsen, ik zoek meer iets van 49 want 61 is weer te groot. 49 zou perfect zijn voor mij.

[ Voor 15% gewijzigd door Perzikvrucht op 13-03-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

barzi schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:40:
Ik heb ook even naar fruity loops gekeken en dat is volgens mij veel makkelijker dan reason.
Ja en nee. Bij Reason heb je minder om je druk over te maken; bij FL heb je in sommige gevallen een beter overzicht (al was 't door het grotere scherm dat je krijgt).
Het is alleen zo dat ik niet heel veel geluiden heb.
Je krijgt een hele ris samples bij FL Studio zelf en er zijn een hele hoop gratis samples te downloaden. Je kunt ze ook zelf maken met iets als Audacity.
Nu lees ik over VST's alleen weet ik niet precies wat dat is. Dus wat houd het in?
Een VST (kort voor VST plugin) is een virtuele geluidsbron (soms ook wel VSTi genoemd) of virtueel effect-apparaat.[/quote]

In plaats van dat je naar de winkel gaat en een synthesizer koopt installeer je een plugin. Een plugin heeft een soort basis nodig om mee te werken - dat heet de "host". Sommige plugins komen ook in een "standalone" versie - die hebben al een host ingebouwd. De host handelt het hele MIDI- en audiogebeuren af; zeg maar het mengpaneel waar je 'm in plugt.

FL Studio is in dit geval de host, en de instrumenten die er in zitten zijn de plugins, maar die hoeven niet perse VST te zijn; sommige hosts hebben een soort eigen formaat wat wil zeggen dat je de plugins niet zomaar ergens anders kan gebruiken (of je moet wat trucjes uithalen).

Behalve VST heb je ook nog AU (Audio Units, alleen voor Mac) en DXi (DirectX instruments).

Het is even belangrijk dat je geluid (sample), geluid (voorkeursinstelling op een synthesizer, ook wel "preset" genoemd) en geluid (wat er uit een plugin of apparaat komt) uit elkaar houdt :).

Wil je het geluid van een basdrum, dan kan dit een sample zijn. Die laad je in in een sampler, en die zorgt er voor dat je het kunt afspelen.

Wil je een bepaald geluid maken, dan ga je met de sliders en knopjes van een synthesizer aan de slag. Het resultaat wat dan preset heet is in feite niks meer dan een bestand waarin opgeschreven staat welke slider welke stand heeft - maar niet hoe het klinkt! Je kunt hier buiten de synthesizer waar je 't op gemaakt hebt praktisch niets mee.

Wil je het geluid wat uit een instrument komt (of zelfs alle sporen in je track gebruiken), dan spreek je al gauw over een audiotrack. Een host die een beetje waardig is ondersteunt zowel MIDI- (je weet wat de noten zijn, maar niet hoe ze klinken) als audiotracks (je weet wel hoe het klinkt maar niet wat de noten zijn).

Dus, als je het over "geluid" hebt, licht dan wel even toe wat je bedoelt :).
En moet je dat apart kopen, of kan je dat gewoon ergens downloaden? Zo ja waar?(of is dit warez)
http://www.kvr-vst.com/get.php > je zoekmachine voor -echt- gratis VSTs. Net zoals je freeware programma's hebt heb je ook freeware VST-plugins.
EDIT: zag de post hierboven mij niet(andere pagina). Dat ding heeft 25 toetsen, ik zoek meer iets van 49 want 61 is weer te groot. 49 zou perfect zijn voor mij.
De UMX komt ook in het formaat van 49 toetsen, alleen kost deze wat meer en is 'ie misschien niet zo gauw 2ehands te vinden. Kijk ook naar de Korg K49 of de E-mu Xboard (die laatste kan ik aanbevelen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Ik heb nog één vraagje:
Ik heb sinds vorige week een M-Audio Audiophile 24/96. Dit is echt een superkaartje. Latencies zijn lekker laag, en veeeeeeel aansluitmogelijkheden.
Nu mijn vraag, ik krijg tijdens het werken met bijv. FL Studio of Reason kleine 'klikjes' door het geluid heen. Een soort van statische "plop". Om het even zo te noemen. Nu gebeurd het maar eens in de 20 seconden en soms hoor je het niet eens, maar toch klopt dit niet.

Ik heb zelf even met de latencies binnen de hosts geprutst, evenals de quality settings in de driver (samplerate, buffersize). Dit lijkt geen effect te hebben.

Het laatste wat ik mij kan inbeelden is dat de soundcard een gedeeld IRQ gebruikt, maar ik ga daar even niet van uit.
Iemand die hier al meer ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194324

CSB schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 09:53:
Ik heb nog één vraagje:
Ik heb sinds vorige week een M-Audio Audiophile 24/96. Dit is echt een superkaartje. Latencies zijn lekker laag, en veeeeeeel aansluitmogelijkheden.
Nu mijn vraag, ik krijg tijdens het werken met bijv. FL Studio of Reason kleine 'klikjes' door het geluid heen. Een soort van statische "plop". Om het even zo te noemen. Nu gebeurd het maar eens in de 20 seconden en soms hoor je het niet eens, maar toch klopt dit niet.

Ik heb zelf even met de latencies binnen de hosts geprutst, evenals de quality settings in de driver (samplerate, buffersize). Dit lijkt geen effect te hebben.

Het laatste wat ik mij kan inbeelden is dat de soundcard een gedeeld IRQ gebruikt, maar ik ga daar even niet van uit.
Iemand die hier al meer ervaring mee heeft?
hmm wanneer gebrut dit precies, bij het afspelen of misschien dat je je hd er door heen hoort, wat gebeurt er als je hem in een ander pci slot steekt? welke buffersizes gebruik je? wat zijn je systeem specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Specs staan in mijn signature.

Buffersizes vanaf 384 hoger gebruikt, alleen dat andere pci slot nog niet geprobeerd. Heb er nog 1 over. sidenote: het slot waar hij nu inzit heeft een andere kleur dan de 'normale' gangbare kleur. In de manual van het mobo kan ik daarover niets terugvinden. Misschien dat dat iets is?

Het "klikken" komt voor bij het afspelen in mijn host. (FL of Reason) Windows sounds gaan gewoon via mijn on-board kaartje. (Werkt erg relaxed, aangesloten op een mixer trouwens. 1 channel voor "normaal" pc gebruik, 1 voor muziek te maken. Aan te bevelen!)

Ik zal morgen even deze kaart omwisselen in een ander slot. Post mijn bevindingen wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
  • Laatst online: 27-07-2016
-

[ Voor 102% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik "produceer" RnB en hiphop, en ik gebruik een hele lijst aan VST's, VSTi's, DX's en DXi's die ik "verkregen" heb(wel legaal, via een bedrijf).Ik moet er wel bij zeggen dat al deze software niet op mijn naam gelicenseerd staat, het is dus niet van mijzelf, ik gebruik het alleen.

Ik zal het even opsommen:
-removed-

Veel mensen zijn verbaasd als je ze verteld dat je allen met Fruity Loops doet.
-removed-

Ik ben trouwens 15 jaar als dat de meningen zou beïnvloeden.

[ Voor 66% gewijzigd door Sefyu op 11-03-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Dan zou ik toch maar es gaan investeren in wat monitoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Sefyu schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 16:06:
Ik maak alles zonder hardware, ik heb alleen een hifi versterker en sony boxen en een computer toetsenbord, binnenkort heb ik hopelijk een M Audio Keystation 88 in mijn bezit.
Bedoel je de keytstation pro 88? Die heb ik en ik kan hem niemand aanraden die ook maar een beetje serieus toetsenist is. Hoewel de midi controller functies echt geweldig zijn, is het klavier totale troep. De toetsen zwabberen en de aanslag is super licht gevoelig, wat niet past bij een verzwaarde toetsen.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Nee ik bedoel de keystation 88es, met halfgewogen toetsen, deze kies ik omdat dat de goedkoopste 88 toetsen controller is.

Ik zou ook wel een CME UF8 88-Key of een Studiologic SL990Pro 88-Key willen hebben, maar dat ligt niet in mijn bereik helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

FrenkyFal7 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 21:05:
Nu moet ik een computer hebben waarop ik mijn elektronische muziek op kan maken. Graag wil ik weten wat der allemaal in moet zitten/komen. Is een willekeurige pc van de Media Markt/Marktplaats goed, of moet ik der eentje laten bouwen?!
Ik zou er geen willekeurige pakken. In je PC moet in ieder geval genoeg ruimte zijn voor een PCI-kaart; de meeste systemen van MM hebben een krappe kast waar niks (of weinig) meer bij past. De meeste systemen van MM hebben een veel te dikke videokaart- je hebt gewoon iets nodig dat je dual monitor kan bieden (veel programma's hebben losse vensters die je niet allemaal op 1 scherm wilt hebben) en that's it - of je moet die PC ook gelijk als gamesbak willen gebruiken, niet iets wat ik aanraad, maar okee. Pak gewoon de configuratie die hier in de Best Buy guide staat, pas 'm een beetje aan, en laat 'm bij het bedrijf bouwen.
Ook moet ik weten welk programma('s)(Reason of Cubase of ...) en randapparatuur ik nodig heb voor bij de pc.
Download de demo's van programma's - Sonar, Ableton, Reason, FL Studio en weet ik wat - de meeste hebben wel iets om te proberen. Kijk waar je het snelste iets mee kan doen en probeer wat tutorials te vinden. FL heeft als voordeel dat er een hele hoop materiaal over beschikbaar is en dat 't goedkoop is. Reason heeft als nadeel dat 't enkele dingen niet kan die de rest wel kunnen (plugins inladen), maar 't is wel makkelijk in gebruik. Zelf heb ik Ableton voornamelijk; van Cubase ga ik afstappen.

Verder is nodig:
- een audio interface (duur woord voor geluidskaart voor muziekproductie) - gezien je budget zou je kunnen denken aan een M-Audio 192 of E-mu Proteus X (bij deze krijg je er gelijk een aardige collectie geluiden bij waar je mee vooruit kunt)
- een controller keyboard (M-Audio Axiom is best aardig, zitten gelijk drumpads bij)
- een set monitorspeakers (dit ligt weer aan je budget, maar hier is een hoop keus in. Neem muziek mee naar de winkel die je vaak geluisterd hebt op verschillende systemen en test 'm daar). Ik ben zelf begonnen met Alesis Monitor One - die zijn nog maar 75 euro 't stuk. Versterker (losse component, alle schuifjes op 0) erop en hoppa.
Weet iemand een goede plek op het internet waar ik moet zoeken of weet iemand het één en ander al te vertellen?
Synthforum.nl - daar is een topic met wat er allemaal in zo'n systeem moet zitten en wat je nog meer nodig hebt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
-

[ Voor 99% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Beide geluidkaarten zijn goed, maar als je de E-Mu neemt, kan je ook speciaal voor de emu gemaakte sotware draaien die je cpu ontlast:
http://www.feedback.nl/?i...=52&q=emu&a=0&p1=&p2=&o=0(niet bedoeld als reclame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Ik moet zeggen dat een mac me BIJZONDER goed bevalt. Als je een systeem zoekt die je dedicated voor producing gaat gebruiken, dan is de Mac absoluut aan te bevelen. Al dat gezeik die ik in de afgelopen jaren op de PC heb meegemaakt durf ik nu niet meer aan te denken.

Nadeel is wel dat een mac schreeuwend duur is. Natuurlijk moet je alle software legaal hebben, maar dat was ik sowieso wel van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Flake schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 03:59:
Ik moet zeggen dat een mac me BIJZONDER goed bevalt. Als je een systeem zoekt die je dedicated voor producing gaat gebruiken, dan is de Mac absoluut aan te bevelen. Al dat gezeik die ik in de afgelopen jaren op de PC heb meegemaakt durf ik nu niet meer aan te denken.

Nadeel is wel dat een mac schreeuwend duur is. Natuurlijk moet je alle software legaal hebben, maar dat was ik sowieso wel van plan.
Met een standaard pc en ableton live heb ik al een aantal hele nette resultaten verkregen.

Moet alleen wel zeggen dat het echte masteren dan wel gebeurt bij iemand die iets meer geld in zijn thuis studio heeft gelegd. (M-Audio, mackies, korg, virus, baffle etc. ;) )

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Met een Windows pc kun je natuurlijk ook prima uit de voeten. Ik ken mezelf alleen en dan verruil ik mijn huidige pc voor die superbak met als gevolg dat die straks uitpuilt van de mp3's, films en allerlei zut en dan komt er van het produceren dus geen zak van terecht. Dan vind ik dit wel een goeie oplossing :)

Tot nu toe ziet mijn gearlist er als volgt uit:

Apple Mac Pro, specs weet ik niet zo gauw uit mijn hoofd
2xSamsung Syncmaster 205BW
M-Audio Firewire 1814
2xMackie HR824 monitoren
Mackie Big Knob
Yamaha P120 stagepiano (mooi masterkeyboard en je kan nog pianospelen ook)
Access Virus TI (stomme aanschaf eigenlijk, tegen de tijd dat ik dat ding onder de knie heb ben ik 3 jaar verder)
Cubase Studio 4
Rob Papen Predator
En NI Battery is onderweg.

Op de wishlist vinden we nog een tweede setje monitoren (ik had een stel met een prachtige weergave gehoord, ik dacht dat dat Genelecs waren), een drumpad, Mackie Control Universe en nog een knoppenbak. Aangezien de Mackie Control C4 niet met Steinberg producten schijnt te werken (zonde man, blits ding) zal dat waarschijnlijk die Behringer worden.

[ Voor 53% gewijzigd door Flake op 05-05-2007 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
-

[ Voor 124% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Flake schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 21:32:
Met een Windows pc kun je natuurlijk ook prima uit de voeten. Ik ken mezelf alleen en dan verruil ik mijn huidige pc voor die superbak met als gevolg dat die straks uitpuilt van de mp3's, films en allerlei zut en dan komt er van het produceren dus geen zak van terecht. Dan vind ik dit wel een goeie oplossing :)
Het enige wat ik jammer vind aan een Mac:

- er is nog niks "tussen" een iMac en een Mac Pro. Ik wil iets hebben met dubbele DVI outputs, ik hoef geen computer-in-een-monitor en ook geen laptop.
- een hoop softsynths/fx die ik nu gebruik draaien er niet op (PolyIblit, Synth1, DiscoDSP Discovery, Digital Fish Phones) - en da's jammer want KVR heeft een hele grote gratis catalogus met veel interessante plugs. Tja, voor de rest zit 't wel goed (op NI Electronic Instruments 2 XT na, dat doet 't niet op OS X).
Apple Mac Pro, specs weet ik niet zo gauw uit mijn hoofd
Serieus :X :P
Access Virus TI (stomme aanschaf eigenlijk, tegen de tijd dat ik dat ding onder de knie heb ben ik 3 jaar verder)
De editor helpt een hoop :).
Op de wishlist vinden we nog een tweede setje monitoren (ik had een stel met een prachtige weergave gehoord, ik dacht dat dat Genelecs waren)
Tip: luister ook eens naar een setje Adam A7 als 't kan :). Die heb ik nu zelf staan. Heel erg mooi, veel detail.
FrenkyFal7 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 23:45:
E-mu Proteus X en E-mu 0404 zijn toch hetzelfde, kan nergens een goede bevestiging hiervan vinden ;(
Staat op de E-mu site zelf :). Proteus is gewoon een "pakket" waar onder andere de 0404 in zit en de Proteus softsynth.
Zijn er verder nog verschillen tussen E-mu Proteus X en M-Audio 192 ?
Bijgeleverde software en prijs, lijkt me. Het zijn allebei geen miskopen, hoor :).

[ Voor 14% gewijzigd door Yoozer op 07-05-2007 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-04 22:00

Marando

Muziekje?

Sefyu schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 16:06:
Ik "produceer" RnB en hiphop, en ik gebruik een hele lijst aan VST's, VSTi's, DX's en DXi's die ik "verkregen" heb(wel legaal, via een bedrijf).Ik moet er wel bij zeggen dat al deze software niet op mijn naam gelicenseerd staat, het is dus niet van mijzelf, ik gebruik het alleen.

Ik zal het even opsommen:

Host:
FL Studio 7

Modules:

Native Intruments Absynth 4
Linplug Albino 3
Native Intruments Battery 2
reFX Beast
Native Intruments FM8
Steinberg HALion 3
Steinberg Hypersonic 2
reFX Juno X2
Native Intruments Kontakt 2
Korg M1
Arturia Minimoog V
Arturia Moog Modular V2
Arturia CS-80V
Korg MS20
Nusofting Harptime
IK Multimedia Miroslav Philharmonic
reFX PlastiCZ
Korg Polysix
IK Multimedia Sampletank 2.1XL
Sonik Synth 2XL
Applied Acoustics StringStudio
Superwave Pro
Superwave P8
Superwave Performer
Spectrasonics Trilogy
reFX Vanguard
Korg Wavestation
rgc:audio Z3ta+
Zebra 2

effecten:

Waves Diamond Bundle 5.2
Waves Vocal Bundle
ArtAcousticsReverb
Avox Antares Vocal Toolkit
Roger Nichols Bundle
Voxengo verzameling
Prosoniq verzameling
Celemony Melodyne
Antares Autotune
Xpnaut Voicetweaker
Akai verzameling

verdere resources:

Prosonus Orchestra Collection 500MB
Kurzweil Real Rhodes
Zildjan samples 40MB(93 samples)
3333 midi files van klassieke muziek, tot games tot pop
PRIME SOUNDS Session Strings 1GB
Gigaharp 475MB
Bigga Giggas Studio Grand 88 1.5GB
2200 snares
600 kicks
1100 hihats
800 overig percussie(conga's, etc.)
Afro Cuban percussion
Sonic Implants African Dancing Drums
Sonic Implants Silk Road Middle Eastern Instruments

Veel mensen zijn verbaasd als je ze verteld dat je allen met Fruity Loops doet.
http://www.zshare.net/audio/xg-beatz-2ndh-mp3-1f5.html

Ik maak alles zonder hardware, ik heb alleen een hifi versterker en sony boxen en een computer toetsenbord, binnenkort heb ik hopelijk een M Audio Keystation 88 in mijn bezit.
toon volledige bericht
Kom op zeg, durf er gewoon voor uit te komen dat je een bult aan warez gebruikt.. of vertel me aub hoe het mogelijk is dat je op een legale manier gebruik kan maken van een software pakket wat vele duizenden euro's kost.. (echt heeeeel veel duizenden euro's)..

Ik maak nu zo'n 12 jaar muziek en kan je zeggen dat het niet helpt om zowat alle bestaande VST plugins te hebben.. integendeel, het werkt zelfs tegen je, aangezien je nu risico hebt dat je te weinig tijd besteed aan een enkele VST zodat je deze goed leert kennen en benutten.

Begin met beperkte middelen.. daar word je beter van!

Leuke thread trouwens, zal hier vaker langs komen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 13:43

Empathy

Extreme Audio

Marando schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:36:
[...]

Kom op zeg, durf er gewoon voor uit te komen dat je een bult aan warez gebruikt.. of vertel me aub hoe het mogelijk is dat je op een legale manier gebruik kan maken van een software pakket wat vele duizenden euro's kost.. (echt heeeeel veel duizenden euro's)..

Ik maak nu zo'n 12 jaar muziek en kan je zeggen dat het niet helpt om zowat alle bestaande VST plugins te hebben.. integendeel, het werkt zelfs tegen je, aangezien je nu risico hebt dat je te weinig tijd besteed aan een enkele VST zodat je deze goed leert kennen en benutten.

Ik ken dat. Ik heb ook een bult VSTi's en effecten, maar ken geen van deze plugins goed genoeg om er vette geluiden mee te maken.. Ik moet gewoon één synth van buiten gaan leren, dan komen de andere synths vanzelf, I hope :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Zo ken ik mensen die al jaren met Reason werken. (1.0 tot 3.0) en die zijn MASTER met de Malstrom bijvoorbeeld. Die jongens halen er geluiden uit die ik niet uit VST's in FL kan trekken. Maar ik denk dat de basis niet alleen technische kennis van de synth moet zijn. Ook de kennis van bepaalde instrumenten is niet verkeerd. (Denk aan een akoestische 6 string gitaar of een viool) Je kent het geluid, maar er zijn meerdere soorten van. Ook de manier van spelen beinvloed het uiteindelijke resultaat. En dat is imo belangrijker dan het technische aspect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

CSB schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:29:
Zo ken ik mensen die al jaren met Reason werken. (1.0 tot 3.0) en die zijn MASTER met de Malstrom bijvoorbeeld. Die jongens halen er geluiden uit die ik niet uit VST's in FL kan trekken. Maar ik denk dat de basis niet alleen technische kennis van de synth moet zijn. Ook de kennis van bepaalde instrumenten is niet verkeerd. (Denk aan een akoestische 6 string gitaar of een viool) Je kent het geluid, maar er zijn meerdere soorten van. Ook de manier van spelen beinvloed het uiteindelijke resultaat. En dat is imo belangrijker dan het technische aspect.
Ik ken heel veel mensen die Reason afkraken, maar ik gebruik het ook al sinds versie 1.0
In eerste instantie gebruikte ik het stand alone, maar zo'n twee jaar geleden heb ik toch de overstap gemaakt naar Cubase. Ik werk nu hoofdzakelijk met Cubase SX3.1 en gebruik het nog regelmatig samen met Reason 3.0 en dit werkt prima! Ook ik vind het heerlijk om het onderste uit de kan te halen met de Subtractor en Mallstroms.

Zodra de nieuwe Reason uitkomt koop ik het gelijk! Dat gevoel heb ik (nog) niet met Cubase 4. Ik kijk daar nog liever even de kat uit de boom! SX 3.1 bevalt me prima en maakt goed gebruik van mijn beide cores. (athlon x2)

[ Voor 7% gewijzigd door Marando op 08-05-2007 15:55 . Reden: type foutjes enzo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online

Licentietechnisch is het niet legaal, dat bedrijf(doen veel aan productie voor reclamedingetjes etc) heeft heel veel werknemers waarvan ik er eentje ken ;).
Het is gewoon dat ik op dit moment en deze leeftijd geen geld heb om de software die ik gebrik te kopen(de goedkopere wel), ik heb ook veel liever originele dozen in mn kast staan, maar dat kan ik pas meemaken als ik geld mag verdienen, dan wordt alles in hardware en software geínvesteerd.
Maar laten we hie niet een discussie voeren over het gebruik en niet helemaal legale software, nergens voor nodig.

Daar heb je helemaal gelijk in, ik probeer me nu ook meer te focussen op 1 plugin(Z3ta+), maar als ik nu een bepaald geluid in mn hoofd heb, weet ik precies in welke VSTi ik het kan vinden, daar komt ook nog bij dat zelf geluiden ontwerpen erg veel tijd kost(voor mij dan), als ik in een creatieve bui ben ga ik niet al mijn inspiratie weggooien door zelf een sound te gaan maken, dan neem ik liever iets uit een preset lijst zodat ik alles kan inspelen wat ik wil en pas daarna die sound ga perfecitoneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Licentietechnisch is het niet legaal, dat bedrijf(doen veel aan productie voor reclamedingetjes etc) heeft heel veel werknemers waarvan ik er eentje ken ;).
Het is gewoon dat ik op dit moment en deze leeftijd geen geld heb om de software die ik gebrik te kopen(de goedkopere wel), ik heb ook veel liever originele dozen in mn kast staan, maar dat kan ik pas meemaken als ik geld mag verdienen, dan wordt alles in hardware en software geínvesteerd.
Maar laten we hie niet een discussie voeren over het gebruik en niet helemaal legale software, nergens voor nodig.
Nee heb ook geen zin in een discussie en is inderdaad nergens voor nodig. Ik snap heel goed dat je op jouw leeftijd niet in staat bent om vele euro's uit te geven aan een hobby. Sterker nog, er zijn zat mensen die ook op latere leeftijd er geen geld voor (over) hebben. Gebruikte vroeger erg veel shareware/freeware programma's, maar ook veel warez. Tegenwoordig werk ik met legale software en nog steeds ook shareware/freeware software.
Daar heb je helemaal gelijk in, ik probeer me nu ook meer te focussen op 1 plugin(Z3ta+), maar als ik nu een bepaald geluid in mn hoofd heb, weet ik precies in welke VSTi ik het kan vinden, daar komt ook nog bij dat zelf geluiden ontwerpen erg veel tijd kost(voor mij dan), als ik in een creatieve bui ben ga ik niet al mijn inspiratie weggooien door zelf een sound te gaan maken, dan neem ik liever iets uit een preset lijst zodat ik alles kan inspelen wat ik wil en pas daarna die sound ga perfecitoneren.
Z3ta+ is een erg leuke synth!! Kan je enorm veel mee! En ik snap dat produceren van muziek en het maken van patches twee verschillende dingen zijn. Ik vind beide toevallig erg leuk :*)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste