Als 2de sound card een Maya i.c.m. Reason e.d.?

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024
Op dit moment ben ik de gematigd gelukkige bezitter van een Sound Blaster Live! 1024. Omdat ik nu ook zo langzamer hand interesse in Reason begin te krijgen wilde ik eigenlijk wel een iets betere soundcard met aanmerkelijk lagere latency. De KX drivers voor de Live! die ik eerst gebruikte bevallen op zich wel, maar kunnen alsnog niet errug laag zonder te haperen.

Daarnaast vind ik het ook wel leuk om in een vrij uurtje zo nu en dan wat nummers te mixen op de computer. Zonder twee afzonderlijke geluidskaarten is dat eigenlijk niet te doen, vandaar dat ik met de gedachte speelde om een Audiotrak Maya aan te schaffen en die te gebruiken naast de SB Live!

Weliswaar heeft de Audiotrak Maya standaard geen MIDI poort, maar daarvoor wilde ik dan weer de MIDI interface van de Live! te gebruiken.

Hiermee hoop ik dan 3 "probleempjes" op te lossen:
  • Lage latency in Reason 2 met de ASIO drivers
  • Twee geluidskaarten voor afzonderlijke voorbeluistering e.d.
  • Een optische digitale uitgang
  • Ik kan nog gamen met de Live! (in verband met compatibility enzo, BF1942 is erg kieskeurig!)
Mijn vraag aan jullie: werkt mijn idee om voor Reason de MIDI interface van de Live! te gebruiken en voor het overige gedeelte de output van de Maya om zodoende een lage latency te creëeren? Ook wilde ik graag weten wat de algemene mening over deze kaart is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:00
Een hele andere oplossing: een Maya44 + midi extension.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn vraag aan jullie: werkt mijn idee om voor Reason de MIDI interface van de Live! te gebruiken en voor het overige gedeelte de output van de Maya om zodoende een lage latency te creëeren?

--
Ja dat kan. In Reason heb je de Midi Preferences en daar kan je meerdere aansluitingen kiezen en dat staat los van de manier waarop je audio output regelt.
Gewoon dus een extra soundcardje kopen en gaan...

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

latency van de live is nog wel een stukje hoger dan van de miditrak (optionele kaart)
je hebt namelijk ook een timing. nu zal je van als je alleen een keyboardje gebruikt weinig last wervan hebben. ... maar laat em niet als klok fungeren :D

bij mij werkt de audiotrak (naja..egosys... wat duurdere versie van deze) perfect.
audiotrak heeft wat andere convertoren..maar zelfde lage latency..!

Jadjong heeft een hele mooie oplosssing die misschien net wat duurder is..

(jee, wat zijn we het vaak eens :P )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dBA
jadjong schreef op 10 november 2002 @ 20:59:
Een hele andere oplossing: een Maya44 + midi extension.
Waarom zou ik voor een Maya 44 moeten gaan? Ik heb toch in principe een MIDI interface op mijn huidige geluidskaart (die ook blijft zitten vanwege het DJ'en)?

De Maya 44 is weer wat duurder en voor dat geld koop ik liever wat anders wat ik ook nog wel nodig heb.
Voutloos schreef op 11 November 2002 @ 12:35:
Ja dat kan. In Reason heb je de Midi Preferences en daar kan je meerdere aansluitingen kiezen en dat staat los van de manier waarop je audio output regelt.
Gewoon dus een extra soundcardje kopen en gaan...
Ok, ik dacht dus ook al dat het zo kon, bedankt :)
gitaarwerk schreef op 11 November 2002 @ 13:02:
latency van de live is nog wel een stukje hoger dan van de miditrak (optionele kaart)
je hebt namelijk ook een timing. nu zal je van als je alleen een keyboardje gebruikt weinig last wervan hebben. ... maar laat em niet als klok fungeren :D

bij mij werkt de audiotrak (naja..egosys... wat duurdere versie van deze) perfect.
audiotrak heeft wat andere convertoren..maar zelfde lage latency..!
Mijn bedoeling is ook alleen maar om mijn keyboard (Roland E-68) aan te sluiten op Reason om zodoende fatsoenlijk melodieën in te kunnen spelen e.d. Verder heb ik helemaal geen MIDI compatible apparatuur die ik zou kunnen gebruiken. Vandaar dat ik ook niet echt meerdere MIDI ingangen nodig heb (zoals de Maya 44 heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:00
dBA schreef op 12 november 2002 @ 00:14:
[...]

Waarom zou ik voor een Maya 44 moeten gaan? Ik heb toch in principe een MIDI interface op mijn huidige geluidskaart (die ook blijft zitten vanwege het DJ'en)?

De Maya 44 is weer wat duurder en voor dat geld koop ik liever wat anders wat ik ook nog wel nodig heb.
De maya44 heeft 2 stereo uitgangen, kan je dus mee mixen EN je bent van die SBlive af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jep..

Maya 44 : € 159,-

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dBA
jadjong schreef op 12 november 2002 @ 07:05:
[...]

De maya44 heeft 2 stereo uitgangen, kan je dus mee mixen EN je bent van die SBlive af.
Ja ok, maar dat is wel een duurdere oplossing. Ik moet dan zowel die Maya 44 kopen à 159 euro + de Miditrak 2120 à 59 US dollar.

Ik heb daarnet de PDF'jes ff gedownload van hun homepage en het lijkt er inderdaad op dat je bij de Maya 44 de beide stereo-uitgangen los van elkaar aan zou kunnen sturen, zoals mijn bedoeling in feite ook was met 2 geluidskaarten.

Ik vind het alleen jammer van het geld om nu een Maya 44 te nemen en dan de Live! in feite weg te gooien. Die zal ik dan toch niet meer gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Dan verpats je die Live! toch. Er is altijd wel een gamertje die daar interesse voor heeft.
En ja... Je kunt idd met de Maya 44 twee aparte stereo kanalen uitsturen. En dat werkt erg leuk als je bijvoorbeeld BPMstudio naar een hardwarematige mixer wilt sturen.

Ik vind de kaart absoluut het geld waard. Houd er alleen rekening mee dat ie met sommige VIA chipsets gaat lopen rammelen. Info over welke chipsets staat op de site (www.audiotrack.net). Met mijn PIII systeem met een Via Apollo was het een drama. Een grote blauwe schermenkermis. Dus moest ik over op een Intel chipset.
Pagina: 1