Op dit moment ben ik de gematigd gelukkige bezitter van een Sound Blaster Live! 1024. Omdat ik nu ook zo langzamer hand interesse in Reason begin te krijgen wilde ik eigenlijk wel een iets betere soundcard met aanmerkelijk lagere latency. De KX drivers voor de Live! die ik eerst gebruikte bevallen op zich wel, maar kunnen alsnog niet errug laag zonder te haperen.
Daarnaast vind ik het ook wel leuk om in een vrij uurtje zo nu en dan wat nummers te mixen op de computer. Zonder twee afzonderlijke geluidskaarten is dat eigenlijk niet te doen, vandaar dat ik met de gedachte speelde om een Audiotrak Maya aan te schaffen en die te gebruiken naast de SB Live!
Weliswaar heeft de Audiotrak Maya standaard geen MIDI poort, maar daarvoor wilde ik dan weer de MIDI interface van de Live! te gebruiken.
Hiermee hoop ik dan 3 "probleempjes" op te lossen:
Daarnaast vind ik het ook wel leuk om in een vrij uurtje zo nu en dan wat nummers te mixen op de computer. Zonder twee afzonderlijke geluidskaarten is dat eigenlijk niet te doen, vandaar dat ik met de gedachte speelde om een Audiotrak Maya aan te schaffen en die te gebruiken naast de SB Live!
Weliswaar heeft de Audiotrak Maya standaard geen MIDI poort, maar daarvoor wilde ik dan weer de MIDI interface van de Live! te gebruiken.
Hiermee hoop ik dan 3 "probleempjes" op te lossen:
- Lage latency in Reason 2 met de ASIO drivers
- Twee geluidskaarten voor afzonderlijke voorbeluistering e.d.
- Een optische digitale uitgang
- Ik kan nog gamen met de Live! (in verband met compatibility enzo, BF1942 is erg kieskeurig!)