How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 102 Laatste
Acties:
  • 341.257 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14038

vlaaing peerd schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 08:47:
Iemand anders hier al eens Ardour gebruikt? Schijnt zoals hierboven onderdeel te zijn van UbuntuStudio, ziet er best goed uit namelijk.
Heel vroegah een keertje. Maar toen was het nog in ontwikkeling.
Maar bij de SAE opleidingen werken ze er ook mee.

Linux heeft al redelijk wat DAW's hoor.
EntergyXT, wil niet echt van de grond komen maar is een leuke lightweight DAW.
Bitwig is er ook in de Linux smaak. Zal wel gebonden zijn aan een aantal distro's, maar toch.
Ardour is nu redelijk volwassen en kan met de beste mee. Totdat je aan vendor lockins tegenkomt qua software plugins of hardware drivers voor geluidskaarten/controllers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 05:05
Renoise is er ook voor linux :P

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:46
Kaos is er ook voor uw bruiloften en bar mitswa's :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En vlaaing peerd zeker ook voor uw koeienvlaaien? :+

Sorry, die kon ik niet laten liggen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
:-( EIJ WADDEIJ? BIN HIER GATVERGIEMME 'N PEERD JA! :( AS JOE IN JOEN SCHIEFE HARSES GIEN PEERD VAN'N RUND UNDERSCHIED'N KEST, KEJ'DR VAN MIENE D'R ENE VEUR KRIEG'N MJONG!

IK BATS JE D'R ZO IENE VEUR.

}:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

The Eagle voor alle remixen van Sunset (Bird of Prey)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2XmWVB2jbJo]

[ Voor 9% gewijzigd door Kain_niaK op 05-12-2014 19:47 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik weet niet of dit het goede topic is, en fin...

Ik was dus bezig met het 'schrijven' van een donker 808-getint electro nummertje, ik vond B-mineur wel een leuke toonhoogte. Let op, ik heb sinds kort mijn piano-lessen - waarvan ik al eind 2012 heb gezegd dat ik het wil volbrengen binnen een paar maanden - weer opgepakt en de muziektheorie die erbij hoort.

Ik had een leuk baslijntje, een spacend arpje en een lead en toen ik net stopte, bedacht ik me ineens: ik kan toch zweren dat mijn baslijntje en mijn arp-akkoorden heel veel overeenkomsten vertonen met dit liedje, wat ik toevallig gisteren en vandaag heb geluisterd:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hVO794jcQ8o]

Klopt het dat dit in B-mineur is? Zo ja, dan heb ik voor het eerst de toonhoogte van een nummer herkend :*), uit mezelf. En kan het onbewust zijn dat B-mineur mij leuk leek, omdat ik dat liedje dus een aantal keer heb gehoord? Ik heb mijn eigen geschreven stukje 'gewoon' uit mijn blote kop geschreven, dus geen inspiratie van iets meegenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

yGiDoRp schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:27:
Dure hobby...

Gister en vandaag e.e.a. aangeschaft.

ESI M8U XL 8 poort midi controller. tweedehands via marktplaats voor een net prijsje.

Ik ben de laatste dagen weer lekker bezig met wat tracks, hopelijk snel resultaat.
Kan je je ervaringen over dat ding eens delen? Ik kijk er momenteel ook een beetje naar, hij is toch ff goedkoper dan de MOTU128.

Bedankt

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
[@JDFS]
Deze is inderdaad in Bm maarre, simpele vraag, moeilijk antwoord...heb je even?

Waarom je een bepaalde toonhoogte kiest en waarom je een bepaalde toonsoort kiest moet je even apart vanelkaar zien.

Traditioneel vanuit de lichte muziekgeschiedenis was de keuze van de toonhoogte puur om praktische redenen, bv of het instrument in de juiste range zit of dat de zanger(es) in dat bereik zat of daarin het beste kon zingen, als componist paste je daar het lied dan op aan. Bezettingen in lichte muziek zijn vaak klein, dus als 1 van je bandleden niet in dat bereik kon spelen hield het ook snel op.

Vanuit de vroegste klassieke muziekgeschiedenis (toendertijd vnl voor de kerk en de adel) stonden bepaalde toonhoogtes ook voor bepaalde doeleinden. C werd eigenlijk gezien als centraal en als je dan iets "opgewekter" wou klinken ging je in D schrijven en bij iets minder vrolijk ging je lager zitten, bijvoorbeeld in B. In orkesten en ensembles had je toch al zo'n keuze aan spelers en instrumenten dat instrumentbereik ook niet echt van belang was.

De keuze van toonsoort is wat concreter, heel grof genomen staat iets of in mineur of in majeur, waar mineur sneller de neiging heeft om serieus, introvert of triest te klinken en majeur eerder luchtig, extravert of vrolijk.

Tegenwoordig is het meerendeel van de muziek in mineur, niet geheel vreemd dat jij en ik dus ook in die trend meegaan, het is namelijk de mode van deze tijd.

Ik denk overigens dat de huidige trend niet zo is omdat iedereen tegenwoordig een chronisch deprimerend volkje is geworden maar dat dit te maken heeft met reactief gedrag naar wat er voorheen populair was.

Naast allerlei andere factoren vermoed ik dat na WWII er een periode ontstond waar mensen behoefte hadden aan vrolijke zorgeloze liedjes en zodoende zag je vanaf halverwege de jaren 40 tot eind jaren 60 heel veel liedjes die in majeur stonden. Dit werd na een 20-tal jaren ook de gevestigde orde van muziek, waar zoetsappige en luchtige liedjes de boventoon voerden. In de late jaren 60 begon men echter hiertegen te verzetten en was er meer behoefte aan een tegengeluid. Zo werd in de popmuziek steeds meer geschreven in mineur en werd ook blues en rythm 'n blues populairder onder blanke muzikanten als alternatief voor de zoete jaren '50 liedjes. En zelfs vandaag de dag nog heeft majeur nog steeds de nasmaak om "oppervlakkig" te zijn waardoor muzikanten en luisteraars nog steeds een grote voorkeur hanteren voor mineur.

goed...dit dus de culturele achtergrond, waarom jij specifiek voor Bm kiest heeft deels met hierboven te maken maar deels ook met een heleboel persoonlijke factoren. Zo zou je na lezen van dit misschien wel heel reactionair voor majeur willen kiezen.

Denk overigens niet dat je niet " geinspireerd" was, alle muziek die je tot op heden gehoord hebt bepaald wat jouw totaalbeeld over muziek is, of je het nou bewust doet of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Zag een filmpje op dumpert staan, ik denk ga wel even een remixje maken :)

http://instagram.com/p/wOvHTmx2QB

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-05 15:22

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Hulde voor je reply peerd, fun read :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
vlaaing peerd schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 12:54:
Deze is inderdaad in Bm maarre, simpele vraag, moeilijk antwoord...heb je even?
[...]
Denk overigens niet dat je niet " geinspireerd" was, alle muziek die je tot op heden gehoord hebt bepaald wat jouw totaalbeeld over muziek is, of je het nou bewust doet of niet.
Wauw, bedankt voor dit nieuwe inzicht! En het 'ontdekken' van alle muzikale verbindingen vind ik nu zo leuk, ook daar krijg ik weer nieuwe inzichten... Ik ben bijv. helemaal gek van 'Tubular Bells' sinds dat ik The Exorcist zo'n 10 jaar geleden als puber zag en nu ik Tubular Bells terugluister, hoor ik een heel gek ritme en een aparte toonsoort (?), namelijk 15/8 en E Mixylodian (oftewel, alleen de witte toetsen maar dan met afstanden vanaf E tot E, dus "half-heel-heel-heel-half-heel-heel" als ik het goed heb).

En ik snap niet hoe ik tot op heden "muziek" heb kunnen maken, wellicht was dat allemaal intuïtief maar ik ben blij dat ik toch enigszins wat theorie binnen heb nu :). Alhoewel daar ook restricties aan verbonden zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik vind het leuk om in composities te starten in mineur en eindigen in majeur. Dat mineur geassocieerd word met droevig is conditioning. Je zou in de hersenen van een kind ook heel makkelijk mineur met vrolijk en majeur met droevig kunnen associeren. Verpest je later wel zijn film ervaring, gaat niks snappen van schlinders list met al die vrolijke muziek. Er zijn trouwens ook meer toon schalen dan de onze, die vinden wij meestal niet goed klinken of zelf vals maar als je hersenen daar anders in getrained zijn toen je jong was zou dat anders kunnen zijn. Er is dus veel muziek uit andere culturen die voor ons bijna niet goed kan klinken, onze hersenen weigeren dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-06 22:06
Kain_niaK schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 15:37:
Ik vind het leuk om in composities te starten in mineur en eindigen in majeur. Dat mineur geassocieerd word met droevig is conditioning. Je zou in de hersenen van een kind ook heel makkelijk mineur met vrolijk en majeur met droevig kunnen associeren. Verpest je later wel zijn film ervaring, gaat niks snappen van schlinders list met al die vrolijke muziek. Er zijn trouwens ook meer toon schalen dan de onze, die vinden wij meestal niet goed klinken of zelf vals maar als je hersenen daar anders in getrained zijn toen je jong was zou dat anders kunnen zijn. Er is dus veel muziek uit andere culturen die voor ons bijna niet goed kan klinken, onze hersenen weigeren dat.
Vroeger, ik meen in de Barokmuziek, werden componisten verplicht hun composities te eindigen in Majeur.

"Een Picardische terts is de grote terts in het slotakkoord van een muziekstuk dat verder in een mineurtoonsoort staat.
Als bijvoorbeeld een stuk in a-klein normaliter met de (kleine) drieklank a-c-e of een omkering daarvan zou eindigen, en in plaats van de c een cis gespeeld wordt, spreekt men van een Picardische terts.
Het gebruik van de Picardische terts is ontstaan uit de behoefte tijdens de barok van zo groot mogelijke consonantie aan het slot (de grote terts werd als consonanter ervaren dan de kleine). De naam Picardisch is afkomstig van het vele gebruik van het majeur-slotakkoord in de kerken van Picardië. De Picardische terts komt ook na de barok nog veelvuldig voor, onder andere in vele classicistische en romantische composities."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-04 16:34

yGiDoRp

Sawasdee

Yalopa schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 12:38:
[...]

Kan je je ervaringen over dat ding eens delen? Ik kijk er momenteel ook een beetje naar, hij is toch ff goedkoper dan de MOTU128.

Bedankt
Van wat ik heb gelezen is hij ook nog stabieler dan de MOTU.

Ik heb er nu 3 midi apparaten op aangesloten. Ik draai (sinds kort) Windows 8.1, met Cubase Elements 7 en ik heb de ESI driver van de website geinstalleerd.

Hij haalt voeding uit USB, geen latency problemen ondervonden, verder geen knopjes, hoef niets in te stellen. Werkt allemaal prima. Afwerking is gewoon goed, degelijk gebouwd.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Hier een update van het trance idee wat ik een tijd geleden had gepost.

https://soundcloud.com/vi...ew-mastering-test/s-qETgn

(Private link)

Ik ben zelf bijna tevreden. Over de melodie vanaf 3:27 en de sound ervan niet...

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kiek dit dan!

Meest vette poly analoog ooit (!) in software vorm
http://www.arturia.com/matrix-12-v/overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:55
yGiDoRp schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 18:07:
Hier een update van het trance idee wat ik een tijd geleden had gepost.
Ik vind het wel goed klinken al zou ik zelf de kick wat minder boemerig maken of minder luid oid. Zeker in het begin is ie nogal aanwezig (over de koptelefoon, dat dan weer wel).

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Ik vind het leuk om in composities te starten in mineur en eindigen in majeur. Dat mineur geassocieerd word met droevig is conditioning.
Inderdaad, het is maar net hoe je het gebruikt. Al vind ik sommige popmuziek wel heel erg emo jemo, allemaal mineur akkoordjes en een zielig pingel pangeltje erbij op de piano en een of ander triestig zanglijntje erbij. Bleh.

Waar ik onlangs achter ben gekomen (door deze video van Duane Shinn, the headless piano teatcher, https://www.youtube.com/watch?v=KmG8F-hLSN8) is dat akkoorden zoeken eigenlijk best logisch is (of kan zijn). Je heb een of andere melodie, neemt op een punt een toon uit de melodie en zoekt een bijpassend akkoord (minor, major, sus-4, 6, 7, dominant 7 etc.) die ook die ene toon uit de melodie heeft. Dus niet alleen de standaard grondtoon maar elk vd tonen van het akkoord. Zolang die toon van de melodie ook in het akkoord voorkomt kun je het akkoord op dat punt in de melodie gebruiken. Niet alles past even goed maar zo kun je toch meer variatie in je akkoordenset brengen.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

mekkieboek schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 22:00:
[...]

Ik vind het wel goed klinken al zou ik zelf de kick wat minder boemerig maken of minder luid oid. Zeker in het begin is ie nogal aanwezig (over de koptelefoon, dat dan weer wel).
Dank je voor je reactie. Ik heb de kick een tandje lager gezet, en het is inderdaad veel beter. Ik heb de file op soundcloud vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Maar is nu toch niet zo bijzonder meer, qua features? Of heeft ie een hele bijzondere eigen klank?
Ik moet zeggen ik wil ook wel zo on the go zoals die jongeman in die video muziek kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Voor mij persoonlijk blijft Thor van Propellerheads de vetste polysynth ooit. Intuïtief, niet al te CPU-intensive en met ReWire heb je dus een mega vette synth met CV!

Ik ben benieuwd of meerdere mensen hier Reason ReWiren met bijv. Ableton? Heerlijk, die combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Poly analoog heeft wouter het over he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-06 22:06
JDFS schreef op zondag 07 december 2014 @ 12:17:
[...]

Voor mij persoonlijk blijft Thor van Propellerheads de vetste polysynth ooit. Intuïtief, niet al te CPU-intensive en met ReWire heb je dus een mega vette synth met CV!

Ik ben benieuwd of meerdere mensen hier Reason ReWiren met bijv. Ableton? Heerlijk, die combinatie.
Ik heb heel lang Reason geReWired met Cubase, maar ik moet toch echt zeggen dat het voor mij op een gegeven moment te omslachtig werd. Al dat gepiel met het doorsturen van kanalen, dat je midi content weer ergens anders staat, en dan in reason een effectje, en dan in cubase weer een effect, Mwahh. Ik draai nu alles in Cubase met een paar goede synths, dat vind ik toch veel overzichtelijker.

Soms was Reason wel overzichtelijker, je zag alles wat er aan stond in één scherm. Maar wanneer het een te groot project werd zag ik door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

apNia schreef op zondag 07 december 2014 @ 13:38:
Poly analoog heeft wouter het over he ;)
Psies! Matrix 12 is een enorme bak van een instrument, zwaar en vreet stroom. Ding is te duur om voor de gein te kopen en het onderhoud is ook vrij prijzig. Oftewel niet iets voor leken. Mgoed hij is wel gemaakt van pure SEX!
Dan is de Arturia de Realdoll versie. Daar moet het ook op lukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Dat mineur geassocieerd word met droevig is conditioning.
Niet helemaal. Afgezien van je standpunt en dat ieders emotionele beleefwereld sterk in het persoon verankerd zit, zijn er redenen om aan te nemen dat er wel degelijk iets met mineur aan de hand is.

Het is waar dat we in de westerse wereld al zo gewend zijn dat "droevige" liedjes vaker in mineur zijn dat we het er automatisch mee associeren, toch zit er IMO een harmonische grondslag aan waarom we dat zo ervaren.

Zie het als schilderen, daar heb je bij vrolijke taferelen eerder fel en bont kleurgebruik en bij droevigere taferelen vaker zwart/grijs en donkerdere tinten. Zo ook andere muzikale aspecten, waarom ervaren we opgaande melodieen en hoge tempi als vrolijk, waarom neergaande melodien en langzame tempi juist als melancholisch, is dat altijd "conditionering' of zit er iets universeels in?

Nu is er harmonisch iets aan de hand met het majeurakkoord, deze is namelijk volkomen consonant, en de 3 tonen van het akkoord zijn ook de harmonischen van de grondtoon. Harmonisch gezien (dus nog zonder de menselijke emotie erbij te betrekken) heeft dit akkoord de minste spanning tussen de 3 tonen in relatie tot de grondtoon. Niet vreemd dat de majeur 3-klank universeel als het "meest gewone en neutrale akkoord" word gezien.

Bij de mineur 3-klank is dat anders, daar is de terts (de 3e noot) verlaagd. De verlagende vorm alleen al is iets wat je kan associeren met "droeviger", daarnaast is deze dissonant met de grondtoon. Er is in dat akkoord minder rust als in het majeurakkoord. Verlaag je dan ook nog de kwint (de 5e noot), dan zijn niet alleen de kleine terts als de verminderde kwint dissonant op de grondtoon, maar ook aanelkaar. Het resultaat is een akkoord met veel onrust, niet gek ook dat die vaak word gebruikt voor dreigende muziek, speel maar eens een C-Es-Ges.

De harmonische uitleg van het mineurakkoord en in extremere mate het dimakkoord geeft aan dat er wel degelijk harmonisch gezien iets gebeurd waarom we ervoor kiezen en dat het niet alleen cultureel of aangeleerd is.

Ook interessant, hier staan 2 liedjes die via tools van mineur naar majeur zijn getransponeerd. Opvallend hoe deze 2 liedjes die origineel een vrij serieuze ondertoon hebben, nogal "luchtig" worden in majeur.

Riders on the Rainbow - the Doors
Recovering my religion - R.E.M.

http://gawker.com/5978128...ligion-is-very-unsettling

Ik laat het aan de luisteraar over of dit "conditioning" is of universeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-06 15:20
Voor een ander forum doen we een foute synthpop contest, nu is dat wel een beetje een guilty pleasure van me, dus ik heb even een trackje in een gedraaid. Nog niet echt gemixt of gepant en bij het renderen zijn de levels op de een of andere manier wat anders uitgepakt dan in het bestand, maar het geeft wel een aardig idee :+

Het is jammer dat ik echt voor geen ruk kan zingen, want een sleazy vocal zou het afmaken denk ik :')

[Soundcloud: http://soundcloud.com/sjoewe/bafficolo-1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
JDFS schreef op zondag 07 december 2014 @ 12:17:
[...]

Cubase/Reason soms Cubase/Ableton/Reason (mijn collegaproducer werkt vnl met ableton en op die manier kunnen we tracks mergen). Het mengen van apparaten en CVI's en CVO's zoals je in Reason kan vind ik te ideaal om te missen, kun je extreem veel mee en draait dus zodoende vaak mee in m'n Cubase rig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562969

Sjoewe schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:08:
Voor een ander forum doen we een foute synthpop contest, nu is dat wel een beetje een guilty pleasure van me, dus ik heb even een trackje in een gedraaid. Nog niet echt gemixt of gepant en bij het renderen zijn de levels op de een of andere manier wat anders uitgepakt dan in het bestand, maar het geeft wel een aardig idee :+

Het is jammer dat ik echt voor geen ruk kan zingen, want een sleazy vocal zou het afmaken denk ik :')

[audio]
Dennis kan je hier bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Ik kan zelf ook niet zingen , maar er zijn genoeg Zang-Samples te vinden online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
JDFS schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 14:37:
[...]

Wauw, bedankt voor dit nieuwe inzicht! En het 'ontdekken' van alle muzikale verbindingen vind ik nu zo leuk, ook daar krijg ik weer nieuwe inzichten... Ik ben bijv. helemaal gek van 'Tubular Bells' sinds dat ik The Exorcist zo'n 10 jaar geleden als puber zag en nu ik Tubular Bells terugluister, hoor ik een heel gek ritme en een aparte toonsoort (?), namelijk 15/8 en E Mixylodian (oftewel, alleen de witte toetsen maar dan met afstanden vanaf E tot E, dus "half-heel-heel-heel-half-heel-heel" als ik het goed heb).
Mixolydisch is van G tot G met alleen de witte toetsen, van E tot E op de witte toetsen is Frygisch.

Dit word modaal of kerktoonladders genoemd. Modaal vind ik een beter woord omdat ze feitelijk enharmonisch zijn aan de mineurtoonladder in A en de majeurtoonladder in C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562969

Anoniem: 170423 schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:28:
[...]

Ik kan zelf ook niet zingen , maar er zijn genoeg Zang-Samples te vinden online.
Waren dat niet je eigen vocals dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562969 schreef op maandag 08 december 2014 @ 17:01:
[...]

Waren dat niet je eigen vocals dan?
Nee.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

en nog een paar van deze berichten...

Ik vind dit razend interessant Tnx d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
vlaaing peerd schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:21:
Het resultaat is een akkoord met veel onrust, niet gek ook dat die vaak word gebruikt voor dreigende muziek, speel maar eens een C-Es-Ges.
(Als ik mag aanvullen, het gaat nl over mijn favoriete akkoord en ik ben sowieso blij dat het af en toe de diepte ingaat)
Het leuke aan zo'n dim7 akkoord (zoals die C-Eb-Gb-A) is dat ie precies hetzelfde akkoord geeft als je alle tonen een kleine terts opschuift. Op de gitaar schuif je alles 3 fretten naar boven en je hebt nog steeds hetzelfde akkoord (op de piano moet je meer vingerworstelen maar daar geldt hetzelfde). Dus:
C - Eb - Gb - A
Eb - Gb - A - C
Gb - A - C - Eb
A - C - Eb - Gb
C - Eb - Gb - A
etc.

Allemaal hetzelfde akkoord met dezelfde tonen alleen telkens een kleine terts hoger.
Bijgevolg is dat er ook maar 3 unieke dim7 akkoorden bestaan, de rest is allemaal omkeringen.

Die onrust waar je het over hebt is spanning omdat een dim7 akkoord wil resolven naar een volg akkoord om het af te maken. Dus C-Eb-Gb-A resolved naar C major of Eb-Gb-A-C naar Eb major. Dreigend is als je het niet resolved maar er in blijft hangen of een dim7 arpeggio over het hele keybed doet.

[ Voor 3% gewijzigd door mekkieboek op 08-12-2014 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het klinkt misschien heel gek. Vooral vanwege mijn Stockholm syndroom met Cubase.
Maar vandaag heerlijk gewerkt met Cubase8.
Meersporen mix gemaakt voor een mattie.
Was zo gepiept, lekker veel overzicht en geen gezeik met bugs of zo.
Wel kut dat het zo'n schijtduur programma is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-06 22:15

OB1

Anoniem: 14038 schreef op maandag 08 december 2014 @ 22:22:
Wel kut dat het zo'n schijtduur programma is.
Net als 32 Lives ($99) en Sylenth1 (€139). Wel als bundel voor 159 ballen maar ex. VAT :(
En Logic Pro X = 180 euro
340/2,5=160 uur werken :(
Veel te dure hobby en demo's zijn ook kut zeg...

[ Voor 8% gewijzigd door OB1 op 09-12-2014 17:00 ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Ik zat er helemaal naast.

[ Voor 91% gewijzigd door yGiDoRp op 09-12-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

OB1

Mhmmmm dankzij demo's van 32 Lives en Sylenth1 toch dit kunnen maken:
edit: nu zonder de text en fade:
http://picosong.com/4TxL
Voor de kick heb ik MiniSpillage van AudioSpillage gebruikt, voor de clap Ultrabeat van Logic Pro, voor de sweep een Analog Pad plugin en dan omgezet naar .wav en ge-edit. +-/ 6 weken geleden heb ik meegedaan aan de Spinnin' Talent Pool, toen werd 87'ste, nummer heb ik weer van SoundCloud afgehaald. Overigens ben ik aan het sparen voor een KRK RP5 G3 set voor bij de S4, niet om te producen. :)

[ Voor 65% gewijzigd door OB1 op 10-12-2014 11:58 ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OB1 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 18:05:
Mhmmmm dankzij demo's van 32 Lives en Sylenth1 toch dit kunnen maken:
http://picosong.com/4zJ6
Uiteraard nog in progress :)
top plugin werkelijk :)
Klinkt goed OB1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

OB1

Dank je Dennis :)
Bij jou hoor ik ook progressie, keep on going! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

dus ik heb even een trackje in een gedraaid.
Heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:58

2mb

[audio]
Leuk trackje, lekkere classic sounds en onderhoudend arrangement. Een vocal of een sterkere melodische hook zou het afmaken idd.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn nieuwste geheel eigen creatie :

https://www.youtube.com/watch?v=OEY1ntMvI4A

Muziek :

FL Studio , Samples en een paar keer de Synthesizer Massive.

Video :

AutoDesk Maya , Windows Movie Maker en Pics.

Lekker creatief mee geweest.

_/-\o_

• vlaaing peerd
klinkt steeds beter Dennis, de beats vind ik goed klinken met dat "swoesj"geluidje eronder en de variatie die je in de beats gooit is zeer fijn voor de afwisseling. Bas klinkt ook lekker erbij, misschien dat je die nog wat met een lowpass filter kan affilteren zodat ie wat donkerder klinkt.

De geluidjes daarboven vind ik toch wat minder gelukt, ze passen niet bij de baslijn. Ik weet dat je niet zo bekend bent met akkoorden en toonladders, maar probeer dezelfde noten te gebruiken die je in de baslijn ook hebt gebruikt, dan zal het ongetwijfeld wat harmonischer worden.

Als je een screenshot van de pianoroll maakt van de baslijn, kan ik je daar wel tips voor geven.

edit: enne dat stemgeluidje is me iets te hoog gepitched, dat soort dingen doen we sinds Paul Elstak niet zo vaak meer ;)

[ Voor 8% gewijzigd door vlaaing peerd op 11-12-2014 08:50 ]

Bedankt voor de tips , die ga ik zeker gebruiken bij het volgende nummer.

Ik ben ook al aan het sparen voor het All-Plugins pakket van FL Studio.

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Als je, ipv van geld uitgeven aan plugins, meer tijd en kunde zou investeren in je compositie (want dat kost je in geld niets) kom je tot betere resultaten. Duurdere plugins synths en plugins helpen je niet. Het gaat erom wat je doet met je beschikbare spullen.

yGiDoRp schreef op donderdag 11 december 2014 @ 18:09:
[...]

Als je, ipv van geld uitgeven aan plugins, meer tijd en kunde zou investeren in je compositie (want dat kost je in geld niets) kom je tot betere resultaten. Duurdere plugins synths en plugins helpen je niet. Het gaat erom wat je doet met je beschikbare spullen.
Klopt ook , maar het staat op mijn verlanglijstje.
Ik wacht nog of er een kerstkorting komt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er was onlangs nog Black Friday korting. (Amerikaans gebruik)
Met Kerst zal er ook wel wat korting gegeven worden.
Maar als je iets zou willen kopen kan je ook nog afdingen, daar is vaak ruimte voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14038 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 01:22:
Er was onlangs nog Black Friday korting. (Amerikaans gebruik)
Met Kerst zal er ook wel wat korting gegeven worden.
Maar als je iets zou willen kopen kan je ook nog afdingen, daar is vaak ruimte voor.
Vorig jaar was er ook een kerstsale bij het FL Studio team.
Dus ik hou het even goed in de gaten bij Image-Line.

Ik ga het via de Image-Line website kopen en ik hoop op een 70% discount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Mijn nieuwste track is af! Beetje anders dan normaal, maar erg leuk om eens te doen.

Voor de tekst, klik hiero.

Het voelt goed om projecten min of meer volledig af te werken!
(kan altijd beter maar goed genoeg is goed genoeg en af is af.) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet echt 'mijn' soort muziek / track , maar de track klinkt goed in elkaar gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-06 10:11
Kan iemand me even feedback geven op de 2de drop? Ben zo gaar van afgelopen week dat ik niet meer kan horen wat er scheelt aan de kick en bass :p

https://soundcloud.com/ph...ackfire-refire-68/s-MFNla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bierkwadraat schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 13:17:
Kan iemand me even feedback geven op de 2de drop? Ben zo gaar van afgelopen week dat ik niet meer kan horen wat er scheelt aan de kick en bass :p

https://soundcloud.com/ph...ackfire-refire-68/s-MFNla
Klinkt goed zoals de 'Armin Muziek'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ondertussen is het tijd voor een deel 3.

Wie maakt er een nieuw topic?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

OB1

ik wil wel meehelpen aan de topicstart.
Vooral het hardware gedeelte en over Mac.

[ Voor 54% gewijzigd door OB1 op 13-12-2014 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
NickySantoro schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 13:09:
Zag een filmpje op dumpert staan, ik denk ga wel even een remixje maken :)

http://instagram.com/p/wOvHTmx2QB
Hierbij het eindresultaat:

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klinkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-02 18:11

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

teacher schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 14:07:
Ondertussen is het tijd voor een deel 3.

Wie maakt er een nieuw topic?
OB1 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 17:15:
ik wil wel meehelpen aan de topicstart.
Vooral het hardware gedeelte en over Mac.
Kan ik iets betekenen in deze?

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

OB1

chieldtm schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:45:
[...]

[...]

Kan ik iets betekenen in deze?
wat mij betreft wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

OB1

Wat vinden jullie ervan als iemand in zijn DAW +11 DB als piek heeft in de eindmix? Dat kan toch niet goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

+0.1 dB peak is even kut als +11dB. Hij mag nooit en te nimmer boven 0dB uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vergeet niet dat dB een relatieve maat is.
Wat het ene programma 0dB noemt, noemt het andere +6dB.
En in de context van digitale audio kan je stellen dat 0dB de bovengrens is.
En als je 16 bit geluid hebt dan kan je niet harder omdat je geen 17e (of meer) bit beschikbaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Het is in digitaal toch niet relatief? Als ik iets in softwarepakket A laat peaken op 0dB dan zal die toch in pakket B ook op 0db peaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar kan je niet vanuit gaan. Het is wel logisch maar in de praktijk wil het nog wel eens afwijken. Vergelijkbaar met graden Celcius, Fahrenheit en Kelvin.
Daarom heb je diverse afspraken zoals dBFS enzow.
http://en.wikipedia.org/wiki/DBFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-11-2024
Heerlijke vibe! Vind het een geslaagde track, goede balans en zeer goed gebruik gemaakt van de sampletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
gangstahh schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 21:37:
[...]

Heerlijke vibe! Vind het een geslaagde track, goede balans en zeer goed gebruik gemaakt van de sampletjes.
Thanks man!

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hey, klein vraagje. Zal waarschijnlijk heel dom zijn, maar goed. Gaat over Ableton.

Ik ben een beetje aan het rond kloten in het programma en nu bezig met een kleine tutorial, alleen ben tegen een probleem aangelopen.

https://www.youtube.com/watch?v=urrkyC0-ZZk#t=290

Je ziet hier dat hij direct opneemt met z'n keyboard terwijl het clipje in een loop speelt, bij mij gebeurt er dan niks. De track is wel armed, dat is dus niet het probleem. Ik kan horen wat ik speel maar hij legt het niet vast in de clip. Iemand een idee wat het probleem is :P?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Weet niet wat hier fout ging maar dubbelpost.

[ Voor 92% gewijzigd door Thomas op 16-12-2014 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 11:43
Thomasx4 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 22:44:
De track is wel armed, dat is dus niet het probleem. Ik kan horen wat ik speel maar hij legt het niet vast in de clip. Iemand een idee wat het probleem is :P?
Heb je wel op de record button van een lege clip gedrukt?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

audiojunk schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 23:51:
[...]

Heb je wel op de record button van een lege clip gedrukt?
Dat is 'm :'). Ontzettend bedankt!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:29
insert facepalm.... dat had je toch wel zelf kunnen uitvogelen Thomasx4? Volgende keer even eits verder kijken dan je neus lang is, scheelt je een hoop nutteloze vragen stellen :+.

Tevens heeft NI een kadootje voor ons, zie http://www.native-instrum...ials/happy-holidays-2014/

• OB1

OB1

[YouTube: http://youtu.be/Lcb_cimSLss]
[Soundcloud: https://soundcloud.com/oliver-bouchoms/java]
Heb m'n huidige projectje afgerond :).
Met Sylenth1 als synth.
Downloaden kan hier:
http://is.gd/1q59wy
Video is gewoon een simpel effectje van iMovie. xD

[ Voor 8% gewijzigd door OB1 op 18-12-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Zag ik net, Raw van Rob Papen, van het weekend maar even demootje checken :)

Iemand moet die vent echt eens leren interfaces te designen. Maar eerlijk is eerlijk:

Klinkt goed.

[ Voor 18% gewijzigd door apNia op 19-12-2014 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er goed uit dat 'Raw'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dank je wel Dennis! Hij is nu met korting dus snel halen voor je plugins collectie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

apNia schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:25:
Iemand moet die vent echt eens leren interfaces te designen. Maar eerlijk is eerlijk:
Maak maar eens een opzetje. Dan zorg ik wel dat hij dat te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

apNia schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:56:
Dank je wel Dennis! Hij is nu met korting dus snel halen voor je plugins collectie!
Bedankt voor de tip , maar ik wacht op de endyearsale van Image-Line (Fruity Loops)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En Adam lijkt weer een doorstart te maken.
http://www.gearjunkies.com/news_info.php?news_id=9571

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Anoniem: 14038 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:31:
[...]

Maak maar eens een opzetje. Dan zorg ik wel dat hij dat te zien krijgt.
Ik ben een volwassen meneer wouter, toen ik 18 was designde ik nog enkel voor de fame.
Ewa ik zei toch a matti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

apNia schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 19:26:
Ik ben een volwassen meneer wouter, toen ik 18 was designde ik nog enkel voor de fame.
Proof or stfu. :P
Stuur anders je portfolio maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

apNia schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:25:
Zag ik net, Raw van Rob Papen, van het weekend maar even demootje checken :)

[video]

Klinkt goed.
Veel nieuwe synths deze kerst! Qua interface design kan Rob inderdaad nog wat van u-he leren:

Afbeeldingslocatie: http://www.u-he.com/cms/images/screenshots/Presswerk/Presswerkv1_625x430.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.u-he.com/img/HivePreview.png

Daarnaast ben ik bijna verliefd geworden op Ensemblia (kamerorkest), check de 'Clocks in Motion' demotrack, prachtig.

Afbeeldingslocatie: http://www.cinematique-instruments.com/skin/ens_guilon_mix.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Die zijn zo lekker ja :)
De D16 LuSH-101 is mijn favoriet:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eDMRTVY.jpg

En Monark <3

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/59pON3E.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Lush101 is deze maand voor de helft van de prijs te koop.
http://www.pluginboutique.com/sales

En Native Instrument heeft gratis stuff
http://www.native-instrum...ials/happy-holidays-2014/

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 14038 op 20-12-2014 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik wil CamelPhat met korting kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Spitfire heeft ook weer nieuwe instrumenten toegevoegd aan hun LABS-programma, voor een donatie van 2 pond per stuk:
https://www.spitfireaudio.com/spitfire-labs-intro

En wat is dan de beste manier om ze uit te proberen: iets schrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Fuck 2mb, dat klinkt echt zalig! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Als we het dan toch over favoriete plugins hebben:

Afbeeldingslocatie: http://createdigitalmusic.com/files/2014/06/roland-sh-101-plugout.png
en
Afbeeldingslocatie: http://kunz.corrupt.ch/images/products/tal-u-no-lx-610.png

De eerste is gratis (als je de HW kocht), de laatse ook met een leuke korting kunnen kopen..

[ Voor 26% gewijzigd door Yalopa op 21-12-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-06 15:20
Yalopa schreef op zondag 21 december 2014 @ 14:55:

[afbeelding]
en
[afbeelding]

De eerste is gratis (als je de HW kocht), de laatse ook met een leuke korting kunnen kopen..
Mooie combo :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fe9xPfZ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/34KgtMo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Nice :) Basstation heb ik ook in plugin liggen, maar doe ik niet zoveel mee. Een 106 wil ik hier ook nog hebben, maar geld en plaats ontbreken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Yalopa schreef op zondag 21 december 2014 @ 14:55:

[afbeelding]
en
[afbeelding]

Het ging eigenlijk vooral om favoriete interface designs :)
Qua favoriete VSTs:

Instruments:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZqcRS57.gif

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T756gSF.png

Effects:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C1b2IfY.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oyFm6aS.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sl1VKKy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/POIsPzw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:24
Nooit geweten van die http://www.pluginboutique.com/ site :D

Zijn er als beginner wat 'grote' plugins die het waard zijn aan te schaffen?

Ik zie dat de Waves Gold Bundle 75% korting heeft, scheelt wel wat op 600 euro :')

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Als beginner zou ik het niet in de effecten groep zoeken, de plugins die bij je DAW zitten zijn vaak prima.

Qua synths zou ik je aanraden wel een leuke te kopen. Maar welke dat is ligt het een beetje aan je stijl. Daarbij komt ook dat het aan te raden is als je ook bereid bent wat tijd te steken in hoe synths werken, maar je kan uiteraard altijd lekker presets afgaan.

Voor zij die interesse hebben; U-He Hive heeft een preview versie online die geldig is tot eind januari: http://www.kvraudio.com/f...ewtopic.php?f=31&t=427734

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:24
Ik had laatst wel Serum aangeschaft, simpelweg omdat die zo extreem versatile is. En ja, ik laat die Waves plugin pack maar even liggen. 't Kost ook wat voor iets wat ik misschien nauwelijks zal gebruiken voorlopig.

Ik dacht gezien de sales dat er wat tips waren voor 'must have' plugins, maar naar de posts hierboven lijkt iedereen zijn eigen voorkeur te hebben :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja het is heel persoonlijk, net als dat er niet één auto is voor iedereen. De meeste plugins hebben een hoop overkoepelende functionaliteit, maar de unieke functionaliteit per synth bepaalt waar hij goed in is. Nou kan je altijd experimenteel gaan en een onorthodoxe plugin gebruiken, maar overall moet je als je advies wilt hebben het wel zoeken in je genre. Of aangeven wat voor muziek je graag maakt. Maar tbh, Serum is een hele goeie synth voor alle EDM genres. Dus goeie aanschaf :) zei de Serum fanaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Tijd voor het volgende deel! Wie o wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Mag ik de startpost gewoon kopiëren teacher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Deel 3 maar aangemaakt: How to become a Producer Deel III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

En daar gaan we verder!

Pagina: 1 ... 101 102 Laatste

Dit topic is gesloten.