How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.163 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Tweakers,

Ik produce nu al een aantal jaartjes hardstyle.. althans het begon meer met proberen, ondertussen doe ik het met alle passie :-).
Ben benieuwd of de liefhebbers mijn plaatje (preview) kunnen waarderen.

http://soundcloud.com/frazyr/frazyr-digital-darkness

Ik werk met fruityloops 10.
Ik maak al mijn leads/geluiden in Sylenth1, kicks maak ik in microtonic waarna ik ze met een helehoop tactieken en fx's omtover tot naar mijn mening een degelijke kick...

Alvast bedankt voor de feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:07:
Het is handiger om je track op soundcloud te zetten voor feedback. Dan hoeven we niet eerst 70mb te downloaden voordat we het kunnen luisteren maar kunnen we het direct luisteren.
gewoon ff /download aan het einde van z'n URL afknippen
Jovas schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:06:
Ik heb laatst de trial versie van Cubase 6.5(zit op 5.5.3) en Fabfilter Saturn gedownload en een track gemaakt:

http://soundcloud.com/jovas/emotrons-16bit/download

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Cubase 6.5 is leuk, wat kleine verbeteringen, extra plugins en de interface is mooier meer als Logic, maar verder voor mij het upgraden niet waard. Ik ga geen 200 euro neerleggen voor 6.5, ik kan alles al met 5.5.3..

Fabfilter Saturn staat wel op mijn verlanglijstje, damn wat een vette plugin zeg. Ik heb alle Fabfilter plugins, en deze ga ik ook zeker aanschaffen als ik wat geld over heb..
Weinig verstand van het genre, maar ik vind het een erg vet trackje. Ik mis alleen de punch van de kick.

[ Voor 54% gewijzigd door apNia op 11-05-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jovas schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:06:
Ik heb laatst de trial versie van Cubase 6.5(zit op 5.5.3) en Fabfilter Saturn gedownload en een track gemaakt:

http://soundcloud.com/jovas/emotrons-16bit/download
Hij is lekker, maar wat Apnia al zei, de kick mist wat punch. Ik ben zelf ook niet zo'n fan van die clap. En ik vind de track al vrij gauw repeterend worden.
Best lekker, alleen vind ik dat hij niet lekker dropt. Hij gaat vrij geleidelijk over van de opbouw naar het dansstuk. En onder de vocals zou ik wat meer rust creëren, want ze zijn op het moment heel slecht hoorbaar. Zoals je bij 1:45 hebt gedaan zijn ze goed te horen, maar bij 0:44 zijn ze veel slechter hoorbaar.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:20
Bedankt voor het luisteren mensen..!

Een paar plug-ins die ik iedereen kan aanraden en die ik veel gebruik:

Sylenth1, wie kent hem niet, ongekend vet klinkende soft synth
Shortcircuit, al werken niet alle functies van deze sampler, wat ie doet doet ie ooo zo goed, hij klinkt meesterlijk, is erg makkelijk te programmeren en is gratis!
Fabfilter, weinig aan toe te voegen, geweldige plugins voor creatief als mix/dynamics

En deze samples gebruik ik vooral vaak voor percussie:

http://www.wavealchemy.co.uk/

Ik zou daar zeker registreren en al die gratis en demo samples downloaden, ongekend goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:40
*Jovas track*
Hij is lekker, maar wat Apnia al zei, de kick mist wat punch. Ik ben zelf ook niet zo'n fan van die clap. En ik vind de track al vrij gauw repeterend worden.
Mist punch? Ik vind de kick juist wat bodem missen en iets teveel op de (grof geschat) 70/80Hz zitten. Persoonlijk zou ik in de kick een dipje in die freq maken en de sub ervan het werk laten doen. Omdat de basgeluiden ook al daar zitten de kick met de bas sidechainen en dan word de kick IMO een stuk dieper ingegraven in het geheel.

De clap ligt er inderdaad erg bovenop, ik zou 'm iets korter maken (het einde er een beetje afknippen) en mogelijk iets zachter in de mix zetten.

verder een lekkere track, die delaygeluidjes werken goed en het baswerk geeft wat power aan de verder minimal track.

@darvald.

moet nu ff weg, maar je houd een review tegoed van me.

en Apnia ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Flldl.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door apNia op 12-05-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:34

Stoney3K

Flatsehats!

vlaaing peerd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:20:
Enne....die subbas die door je maag heen dreunt en je broekspijpen laat wapperen blijf je gewoon nog voelen hoor! ...tenzij het bliep-squeak-mp3-speler-dubstep is zonder subbas, maar dat terzijde.
Een subbas die door merg en been heen gaat (letterlijk) kan alleen ook MET doppen flinke gehoorschade opleveren. In je gehoorgang zitten namelijk aardig wat botjes die bedoeld zijn om geluid over te dragen, en het lage sub vang je nog altijd met je gehoor op doordát het sub stevig door je hele lijf heen gaat.

De gehoorschade wordt dan wel enigszins beperkt tot alleen het (sub)laag, maar of je daar nou echt zo blij van wordt.

Wat ik zelf al helemaal absurd vind is dat er tegenwoordig steeds meer *geluidstechnici* met doppen in achter de FOH staan te mixen. En het dan verbazend vinden dat er meer dan 110dB(A) op de podiumrand aan herrie is... Als technicus mag je toch op zijn minst wel het goede voorbeeld geven en mixen voor je publiek alsof ze geen doppen in hebben.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Deze track heb ik de percussie en samples een tijdje terug voor de verandering helemaal met audio tracks gedaan. Normaal gebruikte ik altijd samplers voor percussie.. Ik moet zeggen dat het veel meer werk was, omdat je anders te werk moet gaan om de lengte van de samples te bewerken. In een sampler kun je snel de ADSR, lfo's en andere modulatie mogelijkheden toepassen. Moet audio tracks moet je echt de audio zelf individueel bewerken en in de sequencer plaatsen i.p.v. dat je met MIDI en instrumenten tracks werkt..

Maar hoe dan ook, ik ben best wel trots op deze:

http://soundcloud.com/jovas/omnitrons-mix-24bit/download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
vlaaing peerd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 11:36:
[...]

*Jovas track*

[...]

Mist punch? Ik vind de kick juist wat bodem missen en iets teveel op de (grof geschat) 70/80Hz zitten. Persoonlijk zou ik in de kick een dipje in die freq maken en de sub ervan het werk laten doen. Omdat de basgeluiden ook al daar zitten de kick met de bas sidechainen en dan word de kick IMO een stuk dieper ingegraven in het geheel.

De clap ligt er inderdaad erg bovenop, ik zou 'm iets korter maken (het einde er een beetje afknippen) en mogelijk iets zachter in de mix zetten.

verder een lekkere track, die delaygeluidjes werken goed en het baswerk geeft wat power aan de verder minimal track.

@darvald.

en Apnia ook :9
Nou weetje, ik heb met deze track wat anders geprobeerd.. Ik heb 909 samples uit het Wave Alchemy free pack gebruikt voor de kick. Het zijn twee verschillende kicks op twee kanalen uit Shortcicuit, de milde is onbewerkt, maar stuurt de sidechain van een Fabfilter Volcano aan die zeer laag en diep over een wat hardere kick gaat. Deze hardere kick gaat door een Roomworks Cubase reverb heen en het Volcano filter veranderd de galm uit de harde 909 kick in een diepe rommel, welke door de filter cutoff en flink wat reso, een lfo en dus de sidechain trigger van de milde kick getriggered word..

Er is in deze track geen compressie toegepast, wel worden de pieken door een Pro-L limiter opgevangen. Ik zeg niet dat mijn tracks goed zijn, maar compressie en met name sidechain compressie wordt overschat. Veel mensen denken dat je daarmee simpel problemen in het laag/midden kunt oplossen, in realiteit is het een simpele manier om wat extra db te krijgen, maar met name tijdens breaks en overgangen van breaks naar beats is vaak het verschil in volume wat de compressor wegdrukt pijnlijk hoorbaar.

Ik ben meer een fan van goed mixen, zorgen dat je de frequenties op een dusdanige manier beïnvloed dat compressie en volume aanpassingen/automatie tijdens de mix zo min mogelijk nodig zijn. Je kunt dit bijvoorbeeld met plugins bewerkstelligen door slim te arrangeren(bass noten niet op kickdrum noten arrangeren, ADSR, lfo's, filters etc op de beat sync programmeren etc..

Ik ben het er mee eens dat sidechaining en compressie zeker lekkere punch kan geven aan kickdrums en percussie, maar het wordt wel overschat vind ik. Het lijkt nu een soort mode trend die standaard word toegepast in elke dance track, terwijl je vaak met slim arrangeren en mixen betere en dynamischere resultaten kunt behalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 11:36:
[...]

@darvald.

Kijk er al naar uit.:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jovas
Qua mixen heb ik ongeveer dezelfde insteek als jij. Het is wel wat moeilijker om het goed te doen maar met wat ervaring valt dat dan ook wel weer mee.

Het nummer zelf klinkt goed qua mix. Maar qua ontwikkeling/arrangement is het meer een soort achtergrondmuziek dan een op zichzelf staand nummer IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:33
@darvald
Klinkt best oke :)

Paar dingen die ik anders had willen zien:
-Opbouw naar een drop, dan bedoel ik laat vanaf 0;45 - 0;50 de bass weg en laat op 51 een (halve?)seconde rust en laat m dan droppen.
- Een wat minder 'lieve' kick. Ik hou wel van een wat ruwere kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 15:20:
@Jovas
Qua mixen heb ik ongeveer dezelfde insteek als jij. Het is wel wat moeilijker om het goed te doen maar met wat ervaring valt dat dan ook wel weer mee.

Het nummer zelf klinkt goed qua mix. Maar qua ontwikkeling/arrangement is het meer een soort achtergrondmuziek dan een op zichzelf staand nummer IMO.
Welk nummer bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 13:56

2mb

Jovas schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 13:21:
Deze track heb ik de percussie en samples een tijdje terug voor de verandering helemaal met audio tracks gedaan. Normaal gebruikte ik altijd samplers voor percussie.. Ik moet zeggen dat het veel meer werk was, omdat je anders te werk moet gaan om de lengte van de samples te bewerken. In een sampler kun je snel de ADSR, lfo's en andere modulatie mogelijkheden toepassen. Moet audio tracks moet je echt de audio zelf individueel bewerken en in de sequencer plaatsen i.p.v. dat je met MIDI en instrumenten tracks werkt..

Maar hoe dan ook, ik ben best wel trots op deze:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/jovas/omnitrons-mix-24bit/]
Het rommelt wel flink in het laag :P Ik moet zeggen, als decoratieve, spanning opbouwende muziek onder een aflevering van 24 zou het heel goed passen, als los nummer is het wel wat saai vanwege het ontbreken van melodie/harmonie.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
2mb schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 22:52:
[...]

Het rommelt wel flink in het laag :P Ik moet zeggen, als decoratieve, spanning opbouwende muziek onder een aflevering van 24 zou het heel goed passen, als los nummer is het wel wat saai vanwege het ontbreken van melodie/harmonie.
Wat bedoel je? Het rommelt in het laag? Wat bedoel je daar precies mee? Kun je wat constructiever zijn? En het is niet jouw muzieksmaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Nou, de combinatie van de kick en de 'grommende' monotone bas geven het idee dat het rommelt. Ik bedoel niet dat het een rommeltje is hoor, maar dat het een donker/industrieel/machinaal gevoel opwekt.

En nee, het is niet echt mijn muzieksmaak (al kan ik techno wel waarderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
2mb schreef op zondag 13 mei 2012 @ 00:00:
Nou, de combinatie van de kick en de 'grommende' monotone bas geven het idee dat het rommelt. Ik bedoel niet dat het een rommeltje is hoor, maar dat het een donker/industrieel/machinaal gevoel opwekt.

En nee, het is niet echt mijn muzieksmaak (al kan ik techno wel waarderen).
LOL, dat was idd de bedoeling ook, een donkere expirimentele track..

Maar ik zeg je eerlijk, ik heb wel een release, maar mixen blijft een kunst, heb nog een hoop te leren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Ja, ik heb wel gemerkt dat je je oren moet trainen. Ik ben nu een paar jaar bezig met produceren, en als ik nu terugluister naar m'n oude tracks, waarvan ik toen dacht dat ze aardig klonken, blijkt nu dat ze vaak heel iel en amateuristisch zijn en je hoort de mixfouten meteen. Waarschijnlijk denk ik over een paar jaar hetzelfde over m'n huidige tracks :)

[ Voor 9% gewijzigd door 2mb op 13-05-2012 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Wat voor audiointerface en speakers hebben jullie?

Ik heb nu een Saffire LE en HS80M's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
Ik ben nu een tijdje bezig met het kutten in Logic en wordt er steeds behendiger in. Nou gebruik ik hierbij mijn headset aangezien mijn boxen (een oude 5.1 Logitech set waarvan alleen de L en R front het nog doen) niet geweldig zijn.

Dus toen een beetje rond zitten kijken naar gewone speakers totdat iemand mij zei dat actieve monitors erg geschikt zijn voor het 'producen'.
Dus ik weer verder kijken en toen ben ik het een en ander tegengekomen over de KRK's en Alesis, die monitors hebben binnen mijn budget (=250/300). Nou is het voor mij vooral een hobby en daar zal het ook bij blijven dus was ik niet van plan te veel geld er aan uit te geven.

Dus, wie kan mij een beetje op weg helpen wat betreft het aanschaffen van actieve monitors?

(Nou vroeg ik mij ook af: klinkt het normaal muziek/films luisteren door die dingen ook fatsoenlijk? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

De vraag is al best wat keren langsgekomen, in het kort komt het (vaak) hier op neer voor jouw budget:
de KRK RP5's of de Alesis M1 Active MKII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Gisteren trouwens bij Com Truise, live optreden in Den Haag. Zegt een vriendin van een van m'n beste vrienden "jij hebt ook zo'n ding met draaiknopjes he?"
Dus ik schoot in de lach, ik zeg "ja, maar het doet wel een beetje pijn als je het zo noemt. Dat is alsof je m'n moeder een opvoed apparaat noemt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Ik heb nog steeds dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.ottonova.nl/uploads/studio.jpg
HowsMyApple schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:24:
Dus toen een beetje rond zitten kijken naar gewone speakers totdat iemand mij zei dat actieve monitors erg geschikt zijn voor het 'producen'.
Dus ik weer verder kijken en toen ben ik het een en ander tegengekomen over de KRK's en Alesis, die monitors hebben binnen mijn budget (=250/300). Nou is het voor mij vooral een hobby en daar zal het ook bij blijven dus was ik niet van plan te veel geld er aan uit te geven.

Dus, wie kan mij een beetje op weg helpen wat betreft het aanschaffen van actieve monitors?

(Nou vroeg ik mij ook af: klinkt het normaal muziek/films luisteren door die dingen ook fatsoenlijk? )
Ja, zeker actieve monitors nemen, je wilt geen HiFi-versterker ertussen hebben zitten die het signaal kleurt. En voor muziek/films kijken zijn ze ook prima, genoeg volume en prima stereobeeld. Je hebt alleen geen 5.1, dus als je surround wilt gamen zou ik ze niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
2mb schreef op zondag 13 mei 2012 @ 14:14:

Ja, zeker actieve monitors nemen, je wilt geen HiFi-versterker ertussen hebben zitten die het signaal kleurt. En voor muziek/films kijken zijn ze ook prima, genoeg volume en prima stereobeeld. Je hebt alleen geen 5.1, dus als je surround wilt gamen zou ik ze niet nemen.
Gamen doe ik alleen met m'n headset dus dat hoeft niet.

Maar is het verschil groot tussen bijvoorbeeld de KRK RP5 en 6? Ik heb bij deze dingen namelijk geen flauw idee waar ik op moet letten namelijk.
Ze zullen worden gebruikt in een ruimte van 20m2 maar het hoeft niet per se de hele kamer te vullen en alles en iedereen weg te blazen of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Om even in te haken op het KRK RP gebeuren :

Heb zelf nu een geruime tijd de RP6 monitoren hier staan en ben erg tevreden ermee. De ruimte heb ik dan ook wel akoestisch aangepakt.

Nu was ik gisteren bij een maat van me, die heeft de RP8's thuis staan in een kamer die iets minder goed aangepakt is, maar het viel me op dat die speakers _veel_ agressiever klinken. Het lijkt er bijna op dat op het moment dat er bas begint te klinken de zooi lichtelijk compressed begint aan te voelen. Heel raar.

Als ik opnieuw de keuze zou moeten maken is voor mij de RP6 (2e gen) echt de beste van de 3 :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:05

W84

Ik vind de bass veel te veel aanwezig bij de RP6 en het hoog/mid wordt een beetje weggedrukt. Ik heb zelf voor de RP5 gekozen. Sowieso heb ik ook niet zo groote ruimte, maar deze blazen me al van m'n stoel af en klinkt echt fantastich! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
W84 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 15:30:
Ik vind de bass veel te veel aanwezig bij de RP6 en het hoog/mid wordt een beetje weggedrukt. Ik heb zelf voor de RP5 gekozen. Sowieso heb ik ook niet zo groote ruimte, maar deze blazen me al van m'n stoel af en klinkt echt fantastich! :)
Ben van mening dat dat heel erg ruimte afhankelijk is. B)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Hehe, ok... Mja dan heb ik sowieso een goede gemaakt denk ik en blijven m'n haren tenminste nog een beetje op z'n plek met de RP5. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
Komen de RP5's wel tot z'n recht dan in een ruimte van 20m2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb ongeveer zo'n oppervlak, en ze komen imo heel mooi tot hun recht. Ze brullen als de ziekte. MAAR laag is te hard (bekend KRK RP5, 6 en 8 (?) probleem). Bovendien staat het in m'n huiskamer dus behandeling van de ruimte is niet echt een optie. Ik denk dat ik in retrospect die Alesis wat beter had willen beluisteren. Ik heb ze toen beluisterd in een zaak maar vond ze wat dof aanvoelen. Toch zie ik vooral die Alesis terugkomen op teh intarwebz als de voorkeur van veel bedroom producers.

Hoe dan ook, ga met je muziek naar een zaak en koop echt niet op basis van ENKEL de meningen van mensen op internet. Ik ben ook zo'n figuur die liever 3 dagen reviews leest en het dan online bestelt, zonder naar een winkel te gaan. Maar met speakers merkte ik toch wel dat het essentieel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Ja, het laag bromt erg bij de Rokits en da's wat ik al zei. Ik heb de RP5 en ik had echt geen RP6 of RP8 moeten hebben, maar het geluid is kraakhelder vind ik. Ik gebruik het trouwens i.c.m. een Focusrite USB-interface. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste die je gepost had. (En ik dacht dat het enige was.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:52:
Gisteren trouwens bij Com Truise, live optreden in Den Haag. Zegt een vriendin van een van m'n beste vrienden "jij hebt ook zo'n ding met draaiknopjes he?"
Dus ik schoot in de lach, ik zeg "ja, maar het doet wel een beetje pijn als je het zo noemt. Dat is alsof je m'n moeder een opvoed apparaat noemt."
Tsja, zij zelf heeft ook 'knopjes'. :P

Maar het gros van de gewone mensen heeft geen flauw idee wat er allemaal komt kijken bij muziek maken. Mja, die worden nu ook opgevoed door shows als 'Idols' waarbij er altijd wel een backing band mee loopt, maar hoe die gemaakt wordt denken ze vast dat het een simpel computer progje is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2mb schreef op zondag 13 mei 2012 @ 14:14:
Ik wil niet lullig doen maar voor dat budget kleurt het altijd. Of het nou actief of 'hifi' is. Maar daar is niets mis mee om mee te beginnen. Want je bent toch nog bezig om te leren het grote plaatje voor elkaar te krijgen. De details is nog te vroeg om je druk over te maken. En als je daar mee bezig gaat kom je er ook wel achter dat je meer gedetailleerde speakers nodig hebt en een betere akoustiek etc... (En als je dan als echte mierenneuker doorgaat heb je uiteindelijk een audiofiel high-end hifi surround systeem waar je ook prima op kan gamen. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
apNia schreef op zondag 13 mei 2012 @ 18:26:
Ik heb ongeveer zo'n oppervlak, en ze komen imo heel mooi tot hun recht. Ze brullen als de ziekte. MAAR laag is te hard (bekend KRK RP5, 6 en 8 (?) probleem). Bovendien staat het in m'n huiskamer dus behandeling van de ruimte is niet echt een optie. Ik denk dat ik in retrospect die Alesis wat beter had willen beluisteren. Ik heb ze toen beluisterd in een zaak maar vond ze wat dof aanvoelen. Toch zie ik vooral die Alesis terugkomen op teh intarwebz als de voorkeur van veel bedroom producers.

Hoe dan ook, ga met je muziek naar een zaak en koop echt niet op basis van ENKEL de meningen van mensen op internet. Ik ben ook zo'n figuur die liever 3 dagen reviews leest en het dan online bestelt, zonder naar een winkel te gaan. Maar met speakers merkte ik toch wel dat het essentieel was.
De muziek die ik 'maak' is voornamelijk hardstyle. Daar komt genoeg bass in voor maar vraag me af of het echt storend zou zijn dat 'gebrom', of dat alleen een getraind oor het hoort.
Zal morgen eens verdiepen in de Alesis', ookal neig ik wel naar de KRK (vormgeving :9~ :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Het probleem is vooral dat jij denkt dat je bas luid genoeg is, maar ie dat op je iPhone ineens niet meer is :)
Ik moet altijd bij m'n eindmix altijd wat bas toevoegen. En KRK's design was voor mij absoluut een belangrijke factor, misschien wel de doorslaggevende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd. daarom is referentie ook zo ontzettend belangrijk. Vooral omdat als je net nieuwe spullen hebt je nog niet goed door hebt waar je op moet letten. Daarom is als je speakers gaat kiezen ook aan te raden om muziek te testen die je helemaal van binnen en buiten kent zodat je daaraan kan afleiden hoe de speakers op jouw overkomen. Je maakt er tenslotte beslissingen in je mix op basis van je speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb dit altijd nog opgeslagen in Evernote, afkomstig van iemand uit dit topic
Ik heb KRK RP5 G2's en kan bevestigen dat er sterke roll-off zit zo rond 40 Hz (E0) en dat er rond 48 Hz (G0) een piekje zit waar het volume hoger is (zeg maar waar het 'boomy' vandaan komt). Bij 132 Hz (C2) zit ook zo'n piekje.

Totaal onwetenschappelijk getest door te luisteren naar een sinus in combinatie met een spectrum analyzer, maar misschien wel handig voor mensen die op zoek zijn naar monitors. Ik vind het niet zo erg, als je het weet kun je er rekening mee houden bij het mixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:01:
Idd. daarom is referentie ook zo ontzettend belangrijk. Vooral omdat als je net nieuwe spullen hebt je nog niet goed door hebt waar je op moet letten. Daarom is als je speakers gaat kiezen ook aan te raden om muziek te testen die je helemaal van binnen en buiten kent zodat je daaraan kan afleiden hoe de speakers op jouw overkomen. Je maakt er tenslotte beslissingen in je mix op basis van je speakers.
Daar heb je wel gelijk in ja. Al voel ik me wel ongemakkelijk als ik lekker m'n muziek door die speakers sta te pompen in een winkel. Vooral omdat hardstyle niet de meest gewaarde muzieksoort is hehe.

Maar goed, eigenlijk draait het bij hardstyle met name om de kick (althans, dat vind ik) en de onderliggende subbass (die je meer moet voelt dan hoort, als het goed is) dus in dat opzicht zouden de RP5's dus een vertekend beeld kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op maandag 14 mei 2012 @ 00:27:
Het probleem is vooral dat jij denkt dat je bas luid genoeg is, maar ie dat op je iPhone ineens niet meer is :)
Ik moet altijd bij m'n eindmix altijd wat bas toevoegen. En KRK's design was voor mij absoluut een belangrijke factor, misschien wel de doorslaggevende.
Het slechtste wat je dan kan doen is de (sub)bas harder gaan zetten. Je iPhonespeakers zullen alleen maar meer gaan kraken. Wat je dan moet doen is zorgen dat de bas hoorbaarder lijkt door harmonischen te boosten, niet de lage frequenties die een iPhone toch al niet kan afspelen gaan proberen harder te zetten.

Maar goed, ik mix permanent niet af voor dat soort meuk, mensen moeten maar gewoon normale speakers kopen als ze baszware muziek goed willen luisteren. Ik doe wel een "grotbox" test om te checken of ik die minidingen juist niet opblaas.

Verder, de KRK's staan erom bekend teveel bas weer te geven, met als netto resultaat dat jezelf de bas juist zachter zou zetten in de mix. Zouden de KRK's in jouw geval niet juist de oorzaak van je problemen zijn ipv de oplossing?
kaos- schreef op zondag 13 mei 2012 @ 15:34:
[...]

Ben van mening dat dat heel erg ruimte afhankelijk is. B)
d:)b Kaos snapt het.

De ruimte is vaak een grotere factor in het hebben van betrouwbaar geluid dan de speakers. De genoemde budget dingen zijn behoorlijk in staat een vlak en mixbaar geluid weer te geven, maar als de ruimte ruk is helpen zelfs de duurste Genelecs of Mackies je niet aan een goed geluid.

[ Voor 17% gewijzigd door vlaaing peerd op 14-05-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

apNia schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:05:
Ik heb dit altijd nog opgeslagen in Evernote, afkomstig van iemand uit dit topic

[...]
Ja, van mij. Deze resultaten zijn wel afhankelijk van je kamer uiteraard, ik heb geen dempingsmaterialen, alleen vloerbedekking en bed/kasten/spullen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Waarom ziet de pulsewave uit m'n Access Virus er eigenlijk zo uit?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PMeHH.png

Hij is zo "rondig", hoort toch niet?

En de saw ziet er ook wat "rond" uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/p3KcQ.png

Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Zet het volume van de oscillators eens een tikkie lager, niet helemaal op vol volume, en zet de filter eens compleet op bypass ipv op lowpass, volledig open.

Wat "hoort" of niet - tja, dat moet je horen, niet zien :) Het is geen wedstrijd voor mathematische correctheid, laat ik het zo zeggen. De golfvormen van diverse analoge vintage machines zijn ook niet textbook-perfect - zie http://www.soundonsound.com/sos/nov06/articles/phatty.htm

M.a.w. klinkt het goed, dan hoef je je er niet druk om te maken :)

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Je kan het volgens mij niet bypassen:
Just work from the -INIT- or START patches, and leave the filters alone - when using the standard LP filter with Cutoff at 127 and Resonance at 0, the result is the same as you would get if you bypassed the filters.
Ik moet zeggen, ik de pulse daarna gedistort tot ie minder rond was, en ik hoorde geen duidelijk verschil. Raar genoeg hoorde ik echt nul komma nul verschil toen ik m'n sawtooth omdraaide. Ik had verwacht dat ik een "snerpender" geluid zou krijgen, maar er was echt GEEN hoorbaar verschil. Had ik wel verwacht :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*, zie Het algemeen beleid #verbodenspam.

[ Voor 89% gewijzigd door FeaR op 21-05-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
@Waarden8

Ik ben goed te spreken over Bax-shop, daar niet van, maar als er speciaal een profiel aangemaakt word op GoT om 2 spamberichten over acties te plaatsen dan vind ik dat een beetje jammer.

Om even wat tegenwicht te geven; hier de URL's van enkele concurrenten waarbij dezelfde producten voor een gelijkwaardige prijs gekocht kunnen worden:

http://www.peterverspuy.nl -> vergelijkbare producten, vergelijkbare prijzen, bij +50,- ook gratis verzending
www.tonika.nl -> actieprijs monitoren gemiddeld lagere prijs dan bax, zelfs incl verzendkosten
http://www.rjshop.nl -> actie, gratis statieven bij aankoop speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

apNia schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:42:
Je kan het volgens mij niet bypassen:
Ah, met een quote erbij; netjes. Je hebt volgens mij enkele filters die bij de maximum cutoff ook nog niet in bypass staan.
Raar genoeg hoorde ik echt nul komma nul verschil toen ik m'n sawtooth omdraaide. Ik had verwacht dat ik een "snerpender" geluid zou krijgen, maar er was echt GEEN hoorbaar verschil. Had ik wel verwacht :$
Waarom zou inverteren wat uit moeten maken? Waar het overigens wel praktisch voor is is als je 2 zaagtanden hebt waarvan er 1 geinverteerd is - met subtiel ontstemmen krijg je dan een PWM-achtig effect.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Yoozer schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 08:58:
[...]

Waarom zou inverteren wat uit moeten maken? Waar het overigens wel praktisch voor is is als je 2 zaagtanden hebt waarvan er 1 geinverteerd is - met subtiel ontstemmen krijg je dan een PWM-achtig effect.
volgens mij bedoeld Apnia niet de fase omdraaien maar de golfvorm achterstevoren. In dat geval zou een zaag wel lichtelijk anders moeten klinken. Bij andere vormen die symmetrisch zijn (triangel/sinus/blok) zou dat natuurlijk geen donder uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:55
Ik ben op zoek naar passieve monitoren, daar ik ze op mijn versterker wil aansluiten. De prijsklasse is tot zo'n 200 euro per stuk.
Nadeel is dat het aanbod zo klein is, dat ik wellicht wel moet kijken naar actief. Alleen hoe zou ik deze moeten aansluiten op mijn mac, aangezien de geluidsingang nu wordt gebruikt door een 3,5 mm jack naar 2 tulpjes voor in mijn versterker?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
je zou ook high end hifi kunnen overwegen, ik persoonlijk zou de Alesis M-one passive of de Tannoy reveal passive overwegen. Kost geen drol, goed geluid.

De Alesis gaat wat lager (mocht je veel met subbassen werken) de Tannoy heeft uitzonderlijk veel detail in de midrange, maar gaat wat minder diep. Goed voor klassiek/pop/muziek zonder subs.

Actives hebben meestal een XLR/Jack plug aansluiting, verloopkabeltje is zo gehaald.

edit: In tegenstelling tot veel verhalen vervormt een degelijke versterker stukken minder als vaak word geschetst, het is echt de speaker en de ruimte waarin die staat die het grootste deel van de kwaliteit bepaald. Zolang de versterker maar genoeg vermogen heeft en inderdaad niet complete crap is, maar de meeste grote mainstream merken (Yamaha, Philips, Sony, enz) doen het al meer als goed genoeg.

[ Voor 31% gewijzigd door vlaaing peerd op 22-05-2012 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Ik ben niet van plan om me op een bepaalde muziekstijl toe te leggen. Ik ben overigens nog beginnende, vandaar.
Maar aangezien ik de KRK's veel voorbij zie komen.

Ik maak gebruik van een Yamaha VX versie.

[ Voor 12% gewijzigd door Cum Grano Salis op 22-05-2012 12:13 ]

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Cum Grano Salis schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:51:

Maar aangezien ik de KRK's veel voorbij zie komen.
Je hebt ook een passieve versie van de RP6, de R6. Geen ervaringen mee trouwens.
Met de Tannoy's en Alesis wel. Beide prima speakers, alleen de Alesis vind ik iets vermoeiender om naar te luisteren.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Ja, die R6 had ik gezien. Ik moet prioriteiten gaan stellen. Sowieso moet ik Ableton aanschaffen, daarnaast twijfel ik nog om een Behringer BCR of BCF aan te schaffen. Ik acht een externe geluidskaart tot op heden nog als onnodige luxe.

Ik lees over de KRK's ook wisselende verhalen. Die Alesis zijn trouwens niet heel duur.
Wel apart trouwens die verschillende ontwerpen, Alesis zijn vierkant en de KRK's zijn minder hoekig/boller. Puur design, of ook effectief?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Cum Grano Salis schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:48:
Ja, die R6 had ik gezien. Ik moet prioriteiten gaan stellen. Sowieso moet ik Ableton aanschaffen, daarnaast twijfel ik nog om een Behringer BCR of BCF aan te schaffen. Ik acht een externe geluidskaart tot op heden nog als onnodige luxe.

Ik lees over de KRK's ook wisselende verhalen. Die Alesis zijn trouwens niet heel duur.
Wel apart trouwens die verschillende ontwerpen, Alesis zijn vierkant en de KRK's zijn minder hoekig/boller. Puur design, of ook effectief?
cosmetisch, als de drivers gewoon ongehinderd naar buiten kunnen stralen maakt het geen donder uit of de buitenkant bol, hol of paars met groene stippen is. De hoeveelheid lucht die binnen in de kast past, of het een ported of dicht ontwerp is, de grootte van de drivers en op welke frequentie de tweeter en de woofer gescheiden word heeft meer invloed.

Maar dat zijn dingen waar je in eerste instantie niet druk om hoeft te maken, wil je een goede monitor, dan kun je er beter naar luisteren dan specs gaan lezen. Waar ik wel naar zou kijken is dat de woofer tenminste 6" diameter heeft, kleiner dan dat is het niet mogelijk om betrouwbaar onder de 55 Hz te komen.

En ik blijf het herhalen, een monitor is goed als deze het geluid zo vlak mogelijk weergeeft en details goed hoorbaar zijn zodat je betrouwbare beslissingen kan nemen over je eigen mix.

Consumentenspeakers zijn echter gebouwd om "vet" te klinken en van dat idee moet je zoveel mogelijk afstappen. Afmixen op een speaker met dikke basboost en allerlei "enhancements" zal er voor zorgen dat je mix op andere speakers dun en kaal gaat klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op zondag 13 mei 2012 @ 18:26:
Ik heb ongeveer zo'n oppervlak, en ze komen imo heel mooi tot hun recht. Ze brullen als de ziekte. MAAR laag is te hard (bekend KRK RP5, 6 en 8 (?) probleem).
Om dit in het context nog even aan te halen, dit is inderdaad een probleem bij de 5 en 6" versies en zit in het ontwerp ingebakken. De 8" versie zou er minder last van moeten hebben.

Dit heeft KRK bewust gedaan omdat 5" en 6" drivers moeite hebben met de lage frequenties te bereiken. Er is een eeuwenoud trucje om te laten lijken ALSOF de lage frequenties worden weergegeven. Omdat elke toon ook harmonischen bevat van een octaaf hoger en anderhalf octaaf hoger, kan je door die frequenties te verhogen het laten lijken alsof de fundamentele frequentie nog echt aanwezig is.

Omdat die hogere frequenties beter onderscheidbaar zijn door het menselijk gehoor zal je niet snel doorhebben dat die onderste subs er niet zijn, maar toch wel veel bas waarnemen.

Feitelijk hebben ze het principe van de Maxbass plugin in de speaker ingebouwd.
http://www.soundonsound.com/sos/feb98/articles/waves.html

Dit is een vrij bekend trucje bij hifi speakers, maar had IMO op een monitor niet mogen gebeuren.

- Alesis gebruikt een lange baspijp als oplossing, hiermee krijg je wel de echte lage freq, alleen een wat trager reagerende bas.
- Tannoys hebben eenvoudigweg geen sublaag, maar zou je kunnen uitbreiden met een sub.
- Dan heb je nog gesloten designs, maar omdat ze geen poorten hebben waar de bas zich kan ontwikkelen zal de driver minimaal 8" moeten zijn om rond de 55Hz te komen. Het voordeel van gesloten speakers is dat ze een zeer strakke basrespons hebben, maar dan moet je wel een segmentje duurder kopen.

Kortom in de budget monitor markt is het altijd een trade-off tegen het ander, desondanks zijn er enkele modellen waar je IMO zeer betrouwbaar mee kan mixen. Sterker nog, mijn mixen op de Alesis thuis zijn vaak beter dan die ik in de studio doe met peperdure Yamaha's en Mackies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:56:
Kortom in de budget monitor markt is het altijd een trade-off tegen het ander, desondanks zijn er enkele modellen waar je IMO zeer betrouwbaar mee kan mixen. Sterker nog, mijn mixen op de Alesis thuis zijn vaak beter dan die ik in de studio doe met peperdure Yamaha's en Mackies.
Wat doe je dan verkeerd? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Denk dat kennis van de speakers vooral meetelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Ik denk dat ik na flink wat lezen en wat vragen ongeveer een lijstje heb van wat ik op korte termijn wil aanschaffen:
- Ableton
- Alesis Active 520

Nu zat ik zelf te denken, aangezien mijn budget het toelaat, om wellicht toch nog een externe geluidskaart te kopen. Nu zag ik een aantal Focusrite [Scarlitte 2i2], maar aangezien ik een iMac heb, kan ik ook een firewire variant nemen. Alleen las ik dat de verschillen verwaarloosbaar zijn, maar FW gebruikt een AC adapter en een USB trekt gewoon de stroom uit de USB, wat weer stekkkerdozen scheelt. :P
Voordeel van de Focusrite is dat deze wordt geleverd met Ableton[Live Lite].

Alleen wat is wijsheid.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 02:15:
Denk dat kennis van de speakers vooral meetelt.
Uiteindelijk geeft dat ook wel de doorslag voor een goed gemixte plaat als je het mij vraagt. Ik ken mensen die op ralle hifi speakers hele toffe dingen maken.
Neemt niet weg dat het wel handig is om speakers te hebben die het allemaal vrij schoon doorgeven.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Cum Grano Salis schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:56:
Nu zat ik zelf te denken, aangezien mijn budget het toelaat, om wellicht toch nog een externe geluidskaart te kopen.

[...]

Alleen wat is wijsheid.
Een MIDI controller is wijsheid, veel veel veel belangrijker dan een geluidskaart (imo). Had je die al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Ja, een KX 49 Yamaha.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
goeie vraag, de mixen uit de studio zijn nogal te bassig en heb de neiging de stereo veel te wijd te zetten. Ik heb er tegenwoordig een dikke 12" bak er naast gezet zodat ik zeker weet dat ik de bas niet onderschat.

Aan de andere kant heb ik ook veel meer uren achter de Alesis gezeten en kan ik thuis soms dagenlang over een mix doen, in de studio zit ik alleen in het weekend en moet het vaak af voordat ik die dag weer wegga.

Ook metingen van de Mackie toont aan dat die niet zo vlak is als de Alesis, terwijl ik eigenljk altijd zweer bij de Mackies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Het zal wel weer spuit 11 shit zijn, maar De Moog Doodle! Wat ben jij al tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet iedereen mag zomaar de huiskamer in apNia. (En een screening comité is mij wat te Oostblok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
jup, geen toegang. En ...inderdaad een screening :S

Is het de moeite waard dan die huiskamer? Als het weer een of andere chatroom is, dan hoeft het voor mij niet.

Maargoed, nieuwe gear/software op mijn mogelijke verlanglijstje:

nieuwe Brainworx saturator, een soort multiband tube/tapewarmer. Vind ik erg geschikt om 2 redenen;
1. ik vind bij distortion/overdrive vaak onwenselijk dat de uiteindes van de freq-spectrum netzo hard meedistorten.
2. eindelijk eentje die niet bij de output de boel meteen dB's harder zet.

verder ben ik wel benieuwd naar de Pulsar voor reason.

En een nieuwe plug voor m'n UAD kaart, gebaseerd op de most incredible compressor ever.

edit: most incredible op de Rupert Neve bakkies na dan, nog altijd de #1 op m'n wenslijst. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door vlaaing peerd op 24-05-2012 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Even geen rekening mee gehouden dat HET PLEBS er niet bij kan ;)

http://www.google.com/doodles/robert-moogs-78th-birthday Deze Doodle, maar het zal nu wel zo spuit elf zijn dat het spuit twaalf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
}:| Wij van het gewone volk zijn natuurlijk niet zo op de hoogte als jullie elite van de huiskamer.

Maar wel grappig die online synth, komt nog best leuk geluid uit ;)

edit: krijg 'm alleen niet op de lowpass filter :( ....must...try ...create dnb hoover/Reese ...must...

[ Voor 24% gewijzigd door vlaaing peerd op 24-05-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hahahaha was ook het eerste wat ik probeerde te maken. Het suffe is dat die code geminimized is, want ik had wel ff willen zien hoe die gemaakt is. Volgens mij heeft webkit een audio api waarmee je tonen kan genereren. Dan is 't een kwestie van tijd voor we vette DAW's en synths in de browser gaan krijgen (en responsive, niet die trage Flash meuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjsa, als je 2 moogs thuis heb staan dan is zo'n suffe moog doodle natuurlijk ook nix. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:27
Ik verkoop m'n Novation Remote 25SL Compact.

Doe er eigenlijk helemaal niks meer mee, ding staat een beetje stof te happen. Mocht iemand interesse hebben, dan hoor ik het graag :)

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:19:
Tjsa, als je 2 moogs thuis heb staan dan is zo'n suffe moog doodle natuurlijk ook nix. :P
*voelt zich plebs* :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:13:

edit: krijg 'm alleen niet op de lowpass filter :( ....must...try ...create dnb hoover/Reese ...must...
_/-\o_ *O*

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

apNia schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:43:
Hahahaha was ook het eerste wat ik probeerde te maken. Het suffe is dat die code geminimized is, want ik had wel ff willen zien hoe die gemaakt is. Volgens mij heeft webkit een audio api waarmee je tonen kan genereren. Dan is 't een kwestie van tijd voor we vette DAW's en synths in de browser gaan krijgen (en responsive, niet die trage Flash meuk)
Heb je http.//www.audiotool.com al eens bekeken? Zijn al best leuke dingen mee te doen.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Audiotool ken ik al heel lang (Flash fanatic hier). Maar het blijft godsgruwelijk traag en voelt niet als een serieuze vervanging van de desktop DAW's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2020
Voor het eerst in mijn leven een minimal track in elkaar gezet en wat gebeurt er dan?

Jawel, mijn eerste release op een label word langzaam maar zeker gewoon werkelijkheid oOo

*happiness* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
rubjo99 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:04:
Voor het eerst in mijn leven een minimal track in elkaar gezet en wat gebeurt er dan?

Jawel, mijn eerste release op een label word langzaam maar zeker gewoon werkelijkheid oOo

*happiness* *O*
:)F *O*

CONGRATS DUDE!!

ordernumber! or it didn't happen! ;) Als ie leuk is koop ik 'm en spam ik 'm voor je rond!

Voor mij alweer 9 jaar geleden dat ik m'n laatste releases had. Ging toen snel 3 achterelkaar maar daarna poef!...label dood :( Daarna nog een tijdje bij andere labels geprobeerd maar helaas niks losgepeuterd -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Welke waren dat peerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
uitgebracht als Seismic Drum Industries onder Dreamwave project label, titels waren: No one, Blue en Basejump (zo uit m'n hoofd). Allemaal een beetje techy/roller drum n' bass

anyhow, kep weekend hierrrrrr...time to fly!! Bier drinken in de zon is een groot goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Gadver, zon :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
nou, ga dan maar lekker nibbits eten in de kelder.

'twas trouwens al weer 10 jaar geleden zie ik nu... http://www.discogs.com/se...+drum+industries&type=all

...ik word oud <+:)

en...gvd... }:| het is ook als MP3 op de markt gekomen, daarrrrr hebben we nooit wat van teruggezien :(

[ Voor 21% gewijzigd door vlaaing peerd op 25-05-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Ben sinds kort bezig met FL Studio, kan er al redelijk mee overweg.

Nu vroeg ik me af, waar halen jullie de acapella en instrumental versies van muziek vandaan als jullie iets gaan remixen?

Zoek voor dit liedje nog de acapella: Heb m al :).

Als iemand nog een liedje weet om te remixen, laat het me weten .
Heb trouwens ook nog niet echt een artiesten naam, zit te twijfelen tussen Bulldozer, Lynx, Zero-G of KaMi, suggesties zijn natuurlijk altijd welkom.

[ Voor 18% gewijzigd door Remcom00 op 25-05-2012 22:43 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Mijn MIDI controller geeft problemen en is volgens mij gestorven...
Nu leek de MPK mij een verbetering, maar ik zag ook de APC20 voorbij komen, alhoewel de 2e een USB controller is en uiteraard geen toetsen heeft. Maar wel het gebruiksgemak doet toenemen.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Remcom00 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 20:15:
Ben sinds kort bezig met FL Studio, kan er al redelijk mee overweg.

Nu vroeg ik me af, waar halen jullie de acapella en instrumental versies van muziek vandaan als jullie iets gaan remixen?
Dit is wel de beste site om acapella's te vinden: http://bit.ly/K18hyK

Gewoon kant en klaar van internet halen of een beetje klooien met fase inversie en de vocal uit een track distilleren. Dat laatste kan nogal minutieus werk zijn.
Als iemand nog een liedje weet om te remixen, laat het me weten.
Ik weet er 1! Hocus pocus van Focus.
Heb trouwens ook nog niet echt een artiesten naam, zit te twijfelen tussen Bulldozer, Lynx, Zero-G of KaMi, suggesties zijn natuurlijk altijd welkom.
sja, :? moeten anderen dat voor je gaan verzinnen? Dan zou ik zeggen DJ mighty vlaflipwarrior

sorry als ik een beetje schertsend overkom, no offense intended. Je vragen zijn echter iets te algemeen, je kan er duizend antwoorden op krijgen en dan ben je nog niet verder gekomen. Probeer volgende keer misschien eerst zelf wat uit te zoeken en daarna je vraag wat nauwkeuriger te specificeren, dan kunnen we je beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Ja ik weet het, heb uitendelijk antwoorden gevonden op al mn vragen dus had ze helemaal niet hoeven te stellen :9.

Toch bedankt.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Remcom00 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 20:15:
Als iemand nog een liedje weet om te remixen, laat het me weten .
Welke al honderdduizend keer zijn gebruikt, verzin eens iets origineels, want dit kan je toch niet serieus nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

RMX

rhodium schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 17:08:
[...]
Welke al honderdduizend keer zijn gebruikt, verzin eens iets origineels, want dit kan je toch niet serieus nemen
improducer dan? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Je eigen artiestennaam bedenken is toch een van de leukste dingen. Ga je daar advies voor vragen ;)
Succes in de creatieve sector!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Ben bezig met een nieuwe remix:

Vocal house, met o.a. Emotional Piano en Massive. Ben Studio Drummer nog aan het ontdekken die bij Komplete zat, mooie drumsounds zitten daarin, goed bruikbaar voor house. Bas ben ik nog niet tevreden over, dat moet zo'n echte diepe housebas worden, nu valt ie soms een beetje weg in het totaal. EQ'en heeft nog niet zoveel geholpen, waarschijnlijk moet het een echte gesamplede bas worden in plaats van Massive nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt lekker 2mb.

Als je die bas wat dieper wilt hebben kan evt een subharmonic synthesizer ook wel helpen. (Of je stemt een VCO een oktaaf lager) En dan helemaal shapen met EQ/compressie. Trouwens is de kick ook in vergelijk en drukt de bas behoorlijk weg. Als je die net ff wat zachter zet houd je meer ruimte over.
De mix zelf klinkt lekker compact. Wel wat aan de doffe kant. De zang in het special, die qua timing ook wel ietsje naar voren mag zodat het wat strakker overkomt. Beetje miereneuken maar daar vroeg je ook naar tog? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
2mb schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 22:53:
Ben bezig met een nieuwe remix:
Lekker. Kan op dit moment weinig zeggen over het geluid (zit in de zon te chillen met laptopje), maar akkoorden en vocals zijn mooi uitgekozen. Beatje klinkt lekker compact en wat mij betreft een zomerhit in spe.

Als de bas nu niet doorkomt kan dat zijn omdat je piano nogal laag speelt en ermee clasht (en zoals Wouter aangeeft, de kick aan de andere kant.) Je kan overwegen om van de losse noten (3-klanken zo te horen), alleen de onderste van de 3 te selecteren en die een octaaf hoger te zetten (dus niet het hele akkoord). Hoef je ook niks aan EQ-en te doen van bovenaf.

Ik vind de song nogal een hoog "feelgood" gehalte hebben, ik vraag me dan ook af of een zwaardere bas nu echt wat zal bijdragen, IMO mag ie qua sound wel zo blijven als ie is.

Mooie stem trouwens die vocals, heeft iemand dit voor je ingezongen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Thanks. Ik heb de root van de piano gedubbeld met een octaaf eronder, zal die eens weghalen. Bas is inderdaad wel zwaar genoeg voor een zomerse track, ik denk dat ik hem maar zo laat.

Vocals heb ik zo gekregen van het label, het origineel heeft ze in een progressive house-sausje gemixt maar naar mijn idee past het veel beter in een zomers nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Kort vraagje, maar ik heb naast een goeie koptelefoon ook een goeie headset nodig voor gamen. Is een van jullie bewust van een goeie koptelefoon voor productie, die je tevens als headset voor Skype kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
@2mb :

Leuk houseplaatje. Luister em momenteel op werk op shitty speakers, maar wat me opvalt is dat het typische housepianootje wel iets extra's mag hebben. Layer er een kleine synth overheen met een lichte delay die iets andere noten speelt. Dan springt hij er misschien iets meer uit. Nu is het te "gewoontjes" als je het mij vraagt.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:34:
Kort vraagje, maar ik heb naast een goeie koptelefoon ook een goeie headset nodig voor gamen. Is een van jullie bewust van een goeie koptelefoon voor productie, die je tevens als headset voor Skype kan gebruiken?
headset voor skype??? beetje creatief zijn met je gear mag ook wel!!

http://www.techstewpodcast.com/images/studioryan1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja maar *zeurstem*
Ik heb nu noise canceling, wat wel weer fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik kan altijd van je op aan peerd in barre tijden O+

OK afgezien van de mic functionaliteit, wat is voor muziekproductie een aanrader tot 100 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Wat wil je precies dan, open of gesloten?
- gesloten:In de regel betrouwbaarder in de lage regionen maar sneller luistermoe, kan warm worden op je oren.
- open: kan je in de regel langer op luisteren, maar mogelijk last van omgevingsgeluid, bas kan soms wegvallen.

deze vind ik iig een vrij consistente kwaliteit geven;

- HD 518 van Sennheiser
- HD 380 pro , Sennheiser
- K141S, AKG
- K121S, AKG
- DT770 Pro Beyerdynamic
- DT880 Pro Beyerdynamic
- DT990 Pro Beyerdynamic

Die van Beyerdynamic zijn wel iets boven budget en de prijs per winkel verschilt ook enorm (even zoeken en je kan ze vinden voor rond de 130,- ), maar de meerprijs zeker wel het overwegen waard. Goed spul.

Sennheiser heeft een belachelijke wirwar van 800 vercshillende modellen, het is niet aan het modelnaam af te zien of je met een consumenten/boomblaster DJ ding te maken hebt of een goede studiokoptelefoon. Sennheiser KAN echter afentoe zeer goeie modellen maken.

Mijn advies; doorsparen tot je +/- 160,- hebt uit te geven en de beyerdynamics of de Sennheiser HD580/590/660 kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Eigenlijk had ik m'n oog laten vallen op deze peerd: http://www.bax-shop.nl/st...duct-details.html#reviews

Zegt ge daarvan?

Ik moet alleen een oplossing vinden voor het gamen. Zijn er geen clip-on microfoontjes? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:16
Beste medetweakers,

Ik heb een vraag. Sinds deze week heb ik een set studiomonitoren gekocht. ( KRK Rokit RP5 G2 ) Nu heb ik deze aangesloten maar, het geluid is zacht en er zit een brom in. Nu komt dit waarschijnlijk door mijn manier van aansluiten? Ze gaan nu rechtstreek naar mijn imac. Nu heb ik begrepen dat ik het beste een externe geluidskaart kan kopen. Hebben jullie hier advies in ? Ik lees heel verschillende dingen op internet wat ik nou goed is en wat niet. Ik heb relatief budget speakers dus het lijkt me niet nodig om hier een geluidskaart van 300-400 euro tussen te hangen?

Alvast bedankt!
Pagina: 1 ... 35 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.