How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.178 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 21:31

Zym0tiC

^_^

Op een of andere manier zijn de brakke zondagen toch echt wel de dagen waarop ik iets af krijg 8)7

Dit keer voor een iets hardere aanpak gegaan ipv het ambient space achtig gebeuren.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, zondagen zijn wel lekker om te klooien ja.

Ook maar eens wat iets gemaakt wat in de categorie slow tempo electro zou kunnen passen.
http://faxis.dyndns.org/peaks/TwoSides.mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Zym0tiC schreef op zondag 22 april 2012 @ 19:41:
Op een of andere manier zijn de brakke zondagen toch echt wel de dagen waarop ik iets af krijg 8)7

Dit keer voor een iets hardere aanpak gegaan ipv het ambient space achtig gebeuren.

[audio]
- dikke intro, lekkere vieze sounds
- opbouw naar de drop klinkt ook leuk
- hij dropt niet écht vind ik, je zou iets meer bass erin mogen leggen, hij beukt nog niet genoeg voor mijn smaak

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Ik ben vandaag aan een remix begonnen waar ik al een poos tegenaan loop te hikken en het wil maar gewoon niet lukken :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:38
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/5n2ofm.jpg

Whieee, m'n eerste hardware synths. DX-200 is ook de eerste keer dat ik met een FM-synth werk, is wel even wennen als je gewoon bent om waveforms te kiezen, maar het klinkt wel dik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:37
squeak-en-subbasloze dubstep...leuk voor de producers dat je dan je mix 2x zo hard kan zetten. Maar afgelopen weekend dus op zo'n nuskool dubstepfeest geweest en het piept me nog in de oren, terwijl het allemaal niet eens zo perceptief luid was. Volgende keer oordopjes meenemen dus ipv diareeremmers....

Ik zweer je, de loudness war is een futiele bezigheid als je het hebt over afspelen op dikke PA systemen.

Ik vind dat we de luisterconsument gewoon dikke speakers in de strot moeten duwen ipv dat wij als producers (en al helemaal masteraars) alles moeten vernaggelen om het te optimaliseren voor cheapo MP3 spelers en flaptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

vlaaing peerd schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:47:
Volgende keer oordopjes meenemen dus ipv diareeremmers....
Wat, ga jij nog naar plaatsen toe zonder dopjes?

Ik niet meer. Ik vertrouw geen enkele club- of café-eigenaar meer wat betreft het op acceptabel niveau afspelen van muziek. Tot nu toe heb ik nog geen ongelijk gehad.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
De (betere) clubs in Groningen houden zich relatief netjes wat dat betreft, ook heeft bass-heavy muziek wat minder impact op je oren. 50Hz ramt nl 200x minder vaak op je oren als een 1000hz toon vs een aplitude die niet meer als 1,5x zo hoog is. Ik kon dan ook altijd rustig naar een dnb feest zonder de volgende dag met oorsuizen en een verdoofd gevoel wakker te worden.

Ik geef je verder helemaal gelijk, het is nauwelijks nog te vertrouwen op veel plekken en ik zie dan ook liever 2x zoveel speakers staan voor een betere verdeling over de zaal dan dat het 2x zo hard moet. Netto hetzelfde aantal Db, maar gewoon beter verdeeld met beperktere schade.

het is eigenlijk ook compleet idioot, je zet de muziek te hard waardoor je vervolgens oordopjes in moet om het te blokkeren.

Speakers zijn de oplossing en niet de luidheid, kan je naast beter zaalgeluid ook nog 's een gesprek met je vrienden op de vloer houden zonder jezelf schor te schreeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
vlaaing peerd schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:47:

Ik vind dat we de luisterconsument gewoon dikke speakers in de strot moeten duwen ipv dat wij als producers (en al helemaal masteraars) alles moeten vernaggelen om het te optimaliseren voor cheapo MP3 spelers en flaptops.
Dat is het niet eens, het is vaak gewoon een eis van het label, de loudness war speelt zich niet af op het niveau van artiesten, consumenten of technici maar op managementvlak.

Van mij mag het allemaal wel een beetje zachter, op mijn iPad kan ik als ik 's avonds laat met een koptelefoon op nog wat zit te browsen geen muziek luisteren, sommige nummers gaan prima maar bij nieuwere spullen is zelfs de zachtste stand van de iPad nog te hard. Volkomen suf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je al last hebt van oorsuizen en/of piep dan zijn je oren al wat beschadigd. Gewoon als je uit gaat altijd doppen bij je hebben.
Dat er hele generaties al met half kapotte oren rondlopen is al lang een feit en de audiciens varen er wel bij. En die digitale gehoorapparaten van tegenwoordig zijn wel zo geavanceerd dat je zelfs met zware beschadiging toch nog wel wat kan horen. En wie weet dat ze over 10 jaar gehoor implantaten hebben ontwikkeld die je oren kunnen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 18-09 21:31

Zym0tiC

^_^

kaos- schreef op zondag 22 april 2012 @ 20:09:
[...]

- dikke intro, lekkere vieze sounds
- opbouw naar de drop klinkt ook leuk
- hij dropt niet écht vind ik, je zou iets meer bass erin mogen leggen, hij beukt nog niet genoeg voor mijn smaak
Thanks man. wbt die drop, had hem eerst met drop, maar op een of andere manier vond ik hem persoonlijk dan wat minder klinken. Maar misschien dat dat ook kan komen daardat ik het "de politie trapt de deur in en valt binnen" sample-tje van de intro kwa gevoel wilde doorzetten door de lead synth als verlengde daarvan te gebruiken. Maar de bass door de rest van het nummer, wel voldoende aanwezigheid?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik zou wel willen uitgaan met dopjes in m'n oren, maar tegelijkertijd als ik iemand zie lopen met die dingen denk ik altijd:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=wXw6znXPfy4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 13:56

2mb

Bij ASOT550 heb ik heel wat mensen gezien met oordoppen, dus zo gek is het niet, zeker niet op festivals. In je lokale kroeg op zaterdagavond misschien wel, maargoed. Heb zelf dit merk, en dan de groene dancedopjes. Iedereen die je spreekt zegt 'ja, die moet ik ook nog een keer halen', tenzij je van die dove gasten hebt die niets geven om de muziek en waarbij alles vooral hard moet.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:00:
Ik zou wel willen uitgaan met dopjes in m'n oren, maar tegelijkertijd als ik iemand zie lopen met die dingen denk ik altijd:

[video]
Weet niet wat voor oordoppen jij dan hebt :)
Ik heb gewoon doorzichtige oordoppen die je echt alleen ziet als je recht op mijn oor kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Die dingen vond ik helemaal niet prettig, smaken verschillen kennelijk ;) Ik gebruik die van Alpine.

Ik heb jaren in een Thrashband gespeeld zonder doppen, dat was niet heel handig maar gelukkig hoor ik nog prima (al zegt mijn vriendin soms van niet..) Ik heb alleen wel snel last van hard geluid en wat moeite met het volgen van gesprekken als er veel achtergrondherrie is (bij concerten enzo), tegenwoordig heb ik dus bijna standaard doppen bij me, ook naar de kroeg. Lekker rustig, vooral als je naar buiten loopt, je doppen uitdoet en gewoon weer normaal kan horen (zonder piepen, suizen, bonken of doffe sluier over alles heen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 00:15
Het volgende is een nummer dat ik gisteren en vandaag heb gemaakt op mijn nieuwe (oer oude) Roland MT-32. Wie kent dit ding nog? Ik vind de sounds echt heerlijk van dat ding. Anywayz, hier het resultaat van mijn spelerij, stelt echter niet veel voor maar klinkt wel geinig:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xBN6K7s7Q8U]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:00:
Ik weet dat je graag naar metertjes kijkt, maar ik mag toch aannemen dat als liefhebber van produceren je toch wel beseft dat je oren je belangrijkste tools zijn? Ik wil op m'n 80e toch wel errrrrug graag nog van muziek genieten en is belangrijker voor me dan een avondje gay overkomen, hoewel ik het zelf meer zie als "verstandig".

om nog even aan te geven hoe belangrijk een goed en suisvrij gehoor voor een mens kan zijn:
http://www.doof.nl/nieuws...ade-te-harde-muziek/26042

http://www.nvvs.nl/Items/...tinnitus-na-concertbezoek

http://www2.dailyprogress...blames_tinnitus-ar-82943/

en nog even een blog van iemand die oordoppen eerder ook gay vond maar nu de gevolgen van tinnitus moet leven:
http://blogsnroses.com/20...cide-due-to-tinnitus.aspx

Ik klink nu misschien als een zeikwijf, maar neem je gehoor serieus en wees er zuinig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Zym0tiC schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:44:
[...]
Maar de bass door de rest van het nummer, wel voldoende aanwezigheid?
Volgens mij niet nee, ik zal thuis vanavond nog eens goed luisteren/analyzen. Het is gewoon een kwestie van EQ'en denk ik, net even op de goede frequentie een boost geven.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hahahah peerd ik denk gewoon vooruit, daarom zijn die metertjes zo belangrijk voor me ;)
Nee maar serieus, ZO gek vaak ga ik ook weer niet naar feesten waar het geluid loeihard staat. Toevallig paar weken geleden nog, maar ik ben ook 30 en hang al lang niet meer zo veel op feestjes als ik vroeger deed. Moet ik me voor die paar keer zorgen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Ik ga al jaren op stap met oordoppen in en vind t heerlijk! Ik versta mensen veel beter, doe ze buiten uit en voel direct fris (zonder zo'n doffe kop) en de volgende dag nergens last van! Kan ze iedereen aanraden!

Laat die krengen wel op maat maken! Ga niet met die piepschuimen dingen kloten en die kleine rubberen witte dingen is ook niets...gewoon naar een gehoorwinkel en op maat laten maken! Kost je iets meer dan 100 euro maar ik doe er nu al zeker 11 jaar mee!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:39:
Hahahah peerd ik denk gewoon vooruit, daarom zijn die metertjes zo belangrijk voor me ;)
Nee maar serieus, ZO gek vaak ga ik ook weer niet naar feesten waar het geluid loeihard staat. Toevallig paar weken geleden nog, maar ik ben ook 30 en hang al lang niet meer zo veel op feestjes als ik vroeger deed. Moet ik me voor die paar keer zorgen maken?
Het is mogelijk dat je in 1x tinnitus oploopt. Zoals die gast die na 1 concert na 3 maanden zelfmoord had gepleegd.

En zoals laatst was ik in een club waar ik regelmatig kom en gewend was dat het volume daar normaliter acceptabel is, deze keer met oorsuizen wegkwam. Goed produceren op de zondag erna was er niet bij, ik vond het zelfs onaangenaam om uberhaupt nog wat te horen die dag. Kun je voorstellen dat dat permanent zou zijn...

Ik wil je verder niet bangmaken oid, maar alle langdurige constante load op > 86dB zorgt voor onherstelbare schade aan je gehoor en een paar dopjes in je hoofd proppen voorkomt dat.

Als het kan ga ik ook graag zonder doppen omdat ze toch het 1 en ander affilteren aan het geluid, maar goed, als het te hard staat klinkt het toch niet goed meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
lj_tree schreef op woensdag 25 april 2012 @ 12:44:
Laat die krengen wel op maat maken! Ga niet met die piepschuimen dingen kloten en die kleine rubberen witte dingen is ook niets...gewoon naar een gehoorwinkel en op maat laten maken! Kost je iets meer dan 100 euro maar ik doe er nu al zeker 11 jaar mee!
Daar zit ik ook al een tijdje over na te denken (gebruik nu dus steeds alpines) maar hoe goed zijn die dingen schoon te krijgen? Die siliconedingen zitten prima maar na een half jaar beginnen ze bij mij te vergelen, ik zal wel een bovengemiddelde oorsmeerproductie hebben ofzo. Die kleur gaat er niet meer uit, ze werken nog prima maar ze zien er niet echt fris uit. Kan je die doppen op maat goed schoonhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik haat het om te doen maar ik ben toch wel een beetje kritisch peerd. Met mijn feestjes frequentie + dat ik vaak naar wat grotere tenten ga denk ik dat het best wel mee zal vallen. Ik ken niemand die na 1x een suis in z'n oren er aan heeft overgehouden en denk dat het, tenzij je dus VEEL vaker gaat, wel mee zal vallen allemaal. Ik heb volgens mij alleen maar de volgende dag wat licht gesuis, maar nooit echt ernstig, dat het dagenlang aanhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
apNia schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:03:
Ik haat het om te doen maar ik ben toch wel een beetje kritisch peerd. Met mijn feestjes frequentie + dat ik vaak naar wat grotere tenten ga denk ik dat het best wel mee zal vallen. Ik ken niemand die na 1x een suis in z'n oren er aan heeft overgehouden en denk dat het, tenzij je dus VEEL vaker gaat, wel mee zal vallen allemaal. Ik heb volgens mij alleen maar de volgende dag wat licht gesuis, maar nooit echt ernstig, dat het dagenlang aanhoudt.
Dat lichte gesuis is niet goed! Hoe je het voor jezelf goedpraat, je brengt je oren schade toe. Nu hoef je het niet voor mij te doen maar die op maat gemaakte oordoppen zitten heerlijk en na 5 minuten klinkt de muziek ook nog vrij netjes. Ik heb er zelf geen last van en ga liever op stap met dan zonder! Ik gaf al aan: ik hoor mensen beter en als ik ze buiten uitdoe ben ik direct weer fris in me kop...die zo'n dof gevoel dus...of ik moet iets teveel alcohol op hebben:)
Daarnaast heb ik de volgende dag dus echt nergens last van! Niet meer zo'n dof gevoel in je kop en t viel me vroeger ook altijd op dak me discman veel harder moest zetten na en avondje stappen zonder oordoppen.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:03:
Totdat je er op een dag een keer achter komt dat het nooit meer ophoudt.
Dat kan dus wel degelijk gebeuren makker.
M'goed als jij eigenwijs wilt zijn dan is het jouw verantwoording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Dit is typisch een van die dingen waarbij ik een kritische houding die leidt tot niet kiezen voor bescherming niet snap. Baat het niet dan schaadt het niet. Wat voor last heb je van die oordoppen? Los van het feit dat ze je oren beschermen (of je dat nou nodig vindt of niet) zorgen ze voor een rustiger en vaak beter geluid (omdat de geluidsman vaak ook doppen inheeft of het geluid zo brak is dat een beetje demping het minder vermoeiend maakt). Dan moet je niet van die schuimrubberen audiovernietigers in je oren stoppen maar investeren in een setje van twee tientjes ofzo met goede filters en er gaat een wereld voor je open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Het is ook verraderlijk om te beoordelen of het te hard staat of niet. Alleen als je in het begin van de avond binnenkomt kan je merken of het acceptabel is of niet. Na een half uur is je gehoor helemaal aangepast (of het nu schadelijk is of niet) en zeker als het volume daarna geleidelijk harder gaat heb je het niet door.

Ik was eigenlijk ook geen liefhebber van oordoppen, maar sinds laatste keer neem ik geen risico meer.

Enne....die subbas die door je maag heen dreunt en je broekspijpen laat wapperen blijf je gewoon nog voelen hoor! ...tenzij het bliep-squeak-mp3-speler-dubstep is zonder subbas, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Shit ik had het moeten weten ook dat dit vloeken in de kerk was ;)

*rent schuldbewust weg uit het topic*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koptelfoon blijft een vaag iets watbetrefd geluidsterkte , mooie sennheiser laat je wel genieten van mooi zuiver geluid . Maar hoe hard kan die staan en voor wat voor tijdsperiode is het schdelijk . Oordopjes en een koptelefoon lijkt me ook teveel van het goede . Oordopjes zijn wel een veel gebruikt middel.
Zowiezo wordt je gehoor minder met leeftijd , dat is onoverkomelijk . Hoort een beetje bij de evolutie , jonge kinderen moeten goed horen ivm met gevaar wat loert . Dan denk ik aan grasprietjes die breken wat betekend dat er een dier of mens nadert .Als je ouder wordt heb je denk ik meer kracht en inteligentie om met gevaarlijke roofdieren om te gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:04:
Koptelfoon blijft een vaag iets watbetrefd geluidsterkte , mooie sennheiser laat je wel genieten van mooi zuiver geluid . Maar hoe hard kan die staan en voor wat voor tijdsperiode is het schdelijk . Oordopjes en een koptelefoon lijkt me ook teveel van het goede . Oordopjes zijn wel een veel gebruikt middel.
Zowiezo wordt je gehoor minder met leeftijd , dat is onoverkomelijk . Hoort een beetje bij de evolutie , jonge kinderen moeten goed horen ivm met gevaar wat loert . Dan denk ik aan grasprietjes die breken wat betekend dat er een dier of mens nadert .Als je ouder wordt heb je denk ik meer kracht en inteligentie om met gevaarlijke roofdieren om te gaan :D
Heerlijk die twist in je post, moest echt ff lachen :D

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Laatst online: 15:09
Vanuit het Gitaar-topic kreeg ik de tip om hier eens langs te wippen, dus here goes.
Ik ben opzoek naar een audiointerface om gitaar+zang te nemen, qua gear heb ik nu:
- Een laptop met Ubuntu en Windows 7 ;)
- BOSS GT-8 multieffect-apparaat met S/PDIF out (Coax) en MIDI I/O (evt ook stereo jack out)
- Electrische gitaren
- Simpele Fender gitaarversterker
- Acoustisch gitaar

Alles bij elkaar geeft dit voor mij een aantal eisen voor de interface:
- USB (1.1,2.0 of 3.0) of Firewire
- Minimaal twee microfoon ingangen (voor als ik acc. gitaar + zang wil opnemen). Fantoom prik, geen idee of ik dat nodig heb maar het lijkt vrijwel overal op te zitten
- Hoge impedantie input om een elec. gitaar direct in de interface te kunnen prikken
- S/PDIF I/O, input voor recording, output om de interface op mijn Harman Kardon receiver aan te sluiten
- MIDI I/O om met de GT-8 de PC te kunnen bedienen, of andersom

Nu zijn er een aantal interfaces die dit doen, oa van M-Audio, Roland en Tascam:
- M-Audio Fast Track Pro
- TASCAM 144 mkII
- Roland Quad Capture

Zelf ben ik wel gecharmeerd van de Roland, is volgens mij de nieuwste van het stel (USB 2,0), speciaal ontkoppelde voeding voor laptop gebruik, ground lift-functie om ground loops te voorkomen.
M-Audio ben ik wat huiverig voor ivm drivers maar misschien is dat onterecht, ook is de M-Audio al wat ouder en USB 1.1. Tascam ken ik eerlijk gezegd helemaal niks van...
Iemand hier nog goede tips? Kan ik uberhaupt problemen verwachten met wat ik wil (ik kan me bijv voorstellen dat het tegelijk recorden van 2 stereo S/PDIF uit de GT-8 en zang over een Mic problematisch kan zijn qua latency/timing?).
Verder gebruik ik hoofdzakelijk Ubuntu en ben ik vrij gecharmeerd van Ardour, gaat dat werken of blijft het behelpen? (in dat geval is Windows voor mij ook geen probleem)
Zijn er dingen die ik over het hoofd zie/waar ik op moet letten?
Alle input is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drivers voor Linux(Ubuntu) lijkt mij dan het belangrijkste.
En als je een microfoon hebt die voeding nodig heeft dan kan je niet zonder phantom power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:14:
Drivers voor Linux(Ubuntu) lijkt mij dan het belangrijkste.
En als je een microfoon hebt die voeding nodig heeft dan kan je niet zonder phantom power.
Nouja niet direct hoor, het zou mooi meegenomen zijn als hij in Ubuntu werkt. Maar wat ik er van begrijp zijn vrijwel alle USB 1.1 devices supported, maar dat is voor mij absoluut geen reden om dan de 2.0 devices maar af te serveren, dan maar geen Linux :)
Dat je voor een condensator microfoon phantom power nodig hebt snap ik, maar ik heb nog geen mic en weet nog niet wat ik op dat gebied wil, dus ik weet nog niet of ik het nodig heb. En het feit dat alle drie genoemde interfaces phantom power hebben maakt dat criterium dus niet echt leidend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Ik denk dat ze alledrie doen wat je wilt dus dan wordt het een kwestie van smaak. Die linux daw ken ik niet, had ik nog nooit van gehoord zelfs. Usb 1.1 is erg beperkt in bandbreedte, dat lijkt me niet zo handig. Kijk ook even naar de meegeleverde pakketten zou ik zeggen, je kan kiezen tussen light versies van sonar, cubase of pro tools. Die cubase versie is vrij oud dus als die sonar of protools versies nieuwer zijn kan dat wellicht doorslaggevend zijn, ik gebruik die niet dus dat kan ik niet beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

USB 1.1 is voor 2 in en 2 out prima hoor. Misschien iets hogere latency dan USB2 maar soit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Wellicht maar als je nu gaat werken met die linux daw met 1.1 spul en je wil over een jaar een 4 x 4 unit hebben of tegelijk opnemen naar een usb disk ofzo zit je met een uitdaging. Dan kan je dan wel weer switchen naar windows of mac maar dan moet je misschien weer een hele nieuwe daw leren, ook niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
DRAFTER86 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:21:
[...]

Nouja niet direct hoor, het zou mooi meegenomen zijn als hij in Ubuntu werkt. Maar wat ik er van begrijp zijn vrijwel alle USB 1.1 devices supported, maar dat is voor mij absoluut geen reden om dan de 2.0 devices maar af te serveren, dan maar geen Linux :)
Dat je voor een condensator microfoon phantom power nodig hebt snap ik, maar ik heb nog geen mic en weet nog niet wat ik op dat gebied wil, dus ik weet nog niet of ik het nodig heb. En het feit dat alle drie genoemde interfaces phantom power hebben maakt dat criterium dus niet echt leidend ;)
Is ipv een geluidskaart misschien een mengpaneeltje met ingebouwde kaart niet iets voor je?

ik gebruik bv deze voor mobiel mixen:
http://www.bax-shop.nl/0-...details.html#!prettyPhoto

ook verkrijgbaar in 4 tot 16 kanaals fader. Is erg praktisch en zodra je 'm in de USB poort plugt is het ook een ASIO geluidskaart.

Edit:
Als je van plan bent acoustische gitaar en zang op te nemen in stille omgeving dan is een condenser wel aan te raden, deze mics zijn erg gevoelig en bv goed om het geadem/air bij zang bv mee te nemen.

Als budget een issue is kan je ook Shure SM57/58 overwegen, deze is wel dynamisch maar eigenlijk wel de meest allround mic die ik ken. Omdat de opname enorm neutraal is, kan je in post-productie nog alle kanten op. Andere modellen hebben vaak een zeer specifieke klankkleur waardoor die ook vaak maar voor enkele rollen geschikt is.

Bovendien kost die Shure geen drol, maar is wel 1 van de meest gewaardeerde mics in de geschiedenis.

[ Voor 23% gewijzigd door vlaaing peerd op 27-04-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Bedienen de faders en knoppen op die alesis dan ook de bijbehorende zaken in je daw of blijft dat alleen op de inputs die het mengpaneel ingaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
nee, het is geen controller, alleen een anoloog mengpaneel die onafhankelijk van de corresponderende channel in je DAW reageert. De outputs is via USB en kan wel meerdere kanalen aan. De stereo anologe uit is gewoon ...stereo anologe uit.

Met de faders op het paneel bestuur je dus niet de faders in de DAW.

Dat zou ik dan ook niet verwachten voor een bakkie van 150 pleurie.

[ Voor 16% gewijzigd door vlaaing peerd op 27-04-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
vlaaing peerd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:26:
[...]

Is ipv een geluidskaart misschien een mengpaneeltje met ingebouwde kaart niet iets voor je?

ik gebruik bv deze voor mobiel mixen:
http://www.bax-shop.nl/0-...details.html#!prettyPhoto

ook verkrijgbaar in 4 tot 16 kanaals fader. Is erg praktisch en zodra je 'm in de USB poort plugt is het ook een ASIO geluidskaart.

Edit:
Als je van plan bent acoustische gitaar en zang op te nemen in stille omgeving dan is een condenser wel aan te raden, deze mics zijn erg gevoelig en bv goed om het geadem/air bij zang bv mee te nemen.

Als budget een issue is kan je ook Shure SM57/58 overwegen, deze is wel dynamisch maar eigenlijk wel de meest allround mic die ik ken. Omdat de opname enorm neutraal is, kan je in post-productie nog alle kanten op. Andere modellen hebben vaak een zeer specifieke klankkleur waardoor die ook vaak maar voor enkele rollen geschikt is.

Bovendien kost die Shure geen drol, maar is wel 1 van de meest gewaardeerde mics in de geschiedenis.
Een leuke optie, nog niet aan gedacht, thanks! Maar het missen van MIDI en S/PDIF is toch een no-go voor mij. Ook begrijp ik goed dat je hiermee maar 1 stereo out hebt? Ik wil toch wel graag meerdere sporen tegelijk opnemen (bijv de twee sporen (stereo) over de S/PDIF van mijn GT-8 en een mic).
Over die mic's, de Shure komt inderdaad vaak voorbij, is denk ik wel leuk om mee te beginnen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik zit sind 1 maart in een ziekenhuis (psychiatrie).
Dus de laatste 60 dagen niks aan muziek kunnen werken.
En ik wil zo ontzettend graag dit afwerken --> http://www.godzmodus.com/De_Koning_Komt.wav

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
DRAFTER86 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:20:
[...]

Een leuke optie, nog niet aan gedacht, thanks! Maar het missen van MIDI en S/PDIF is toch een no-go voor mij. Ook begrijp ik goed dat je hiermee maar 1 stereo out hebt? Ik wil toch wel graag meerdere sporen tegelijk opnemen (bijv de twee sporen (stereo) over de S/PDIF van mijn GT-8 en een mic).
Over die mic's, de Shure komt inderdaad vaak voorbij, is denk ik wel leuk om mee te beginnen, thanks!
Er zit inderdaad geen SPDIF en MIDI. Als je trouwens tegen een mooi apparaat aanloopt wat niet MIDI heeft zou ik apart daarvan een midi-USB bakje erbij overwegen...maarre -> die MIDI is toch alleen voor het controllen van je FX bak, de midi data zelf hoeft toch niet weer de PC in te gaan?

Maargoed, de alesis is net de enige met zo'n oplossing. Genoeg anderen die dergelijke opties wel hebben. Persoonlijk vind ik voor gitaar/zang/bandomgeving een mengpaneel wel aan te raden, omdat je nogal veel levelverschil hebt met de verschillende opnamebronnen. Dan is het prettig dat je niet steeds achter de monitor hoeft te kruipen en met de muis de eigenschappen van je DAW mixerkanaal steeds moet tweaken.

Daarnaast is het makkelijk als je een keer samen wilt spelen over de eindversterker, want het werkt natuurlijk ook als een gewoon mengpaneel.

@Kain/ Niak,

Long time no hear. Hoop dat alles goed gaat. Ik ben benieuwd, zal 'm thuis ff gaan luisteren.

[ Voor 3% gewijzigd door vlaaing peerd op 27-04-2012 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
vlaaing peerd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:43:
[...]

Er zit inderdaad geen SPDIF en MIDI. Als je trouwens tegen een mooi apparaat aanloopt wat niet MIDI heeft zou ik apart daarvan een midi-USB bakje erbij overwegen...maarre -> die MIDI is toch alleen voor het controllen van je FX bak, de midi data zelf hoeft toch niet weer de PC in te gaan?

Maargoed, de alesis is net de enige met zo'n oplossing. Genoeg anderen die dergelijke opties wel hebben. Persoonlijk vind ik voor gitaar/zang/bandomgeving een mengpaneel wel aan te raden, omdat je nogal veel levelverschil hebt met de verschillende opnamebronnen. Dan is het prettig dat je niet steeds achter de monitor hoeft te kruipen en met de muis de eigenschappen van je DAW mixerkanaal steeds moet tweaken.

Daarnaast is het makkelijk als je een keer samen wilt spelen over de eindversterker, want het werkt natuurlijk ook als een gewoon mengpaneel.
De MIDI moet ook weer terug de PC in, als het goed is (ik ken nog niet alle functies van mijn GT-8), kan ik de hardware knoppen daarop ook mappen naar PC-functies. Als ik het goed begrijp zou ik dan een van de pedaal-knoppen kunnen gebruiken om bijv een opname te starten. (Please correct me if I'm wrong ;) )
Opzich snap ik het gemak van een hardware mengpaneel wel, maar bijv die Roland Quad Capture heeft toch ook gewoon level knoppen voor elk kanaal (zelfs een auto-sensing feature)? En de output van mijn gitaar/GT-8 is ook met een knop te regelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Kain_niaK schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:37:
Ik zit sind 1 maart in een ziekenhuis (psychiatrie).
Dus de laatste 60 dagen niks aan muziek kunnen werken.
En ik wil zo ontzettend graag dit afwerken --> http://www.godzmodus.com/De_Koning_Komt.wav
offtopic:
Whoa dude, what happened?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
DRAFTER86 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:48:
[...]

De MIDI moet ook weer terug de PC in, als het goed is (ik ken nog niet alle functies van mijn GT-8), kan ik de hardware knoppen daarop ook mappen naar PC-functies. Als ik het goed begrijp zou ik dan een van de pedaal-knoppen kunnen gebruiken om bijv een opname te starten. (Please correct me if I'm wrong ;) )
daar is de spatiebalk voor.

Voor alleen opnames starten is het een beetje overkill lijkt me, sterker nog...als ik naar Cubase kijk is er niet eens een optie om de record knop via een midi channel te triggeren!

Je zou wel elke midihardwarefunctie kunnen doorlussen naar PC functies,Dwz je gebruikt dan je pedaal/knoppen/faders om effecten/VST/synths in de PC aan te sturen.

Maar in het geval van de Roland zal je dan wel elke knop/pedaal handmatig moeten mappen en toewijzen welke functie die op de PC beheerd. Dat is veel werk om voor elk project opnieuw te moeten doen. Daarom hebben veel producers een Midi keyboard of controller (maar tegenwoordig wel via USB aansluiting) in gebruik die al standaard mappings hebben of op z'n minst een "learn" functie.

Wellicht ga ik dan voorbij aan wat je nodig hebt, maar dan ben je in elk geval geinformeerd.

<edit> ik lees nu net dat je apparaat "autosensing" heeft, volgens mij bedoelen ze daar de "MIDI learn" mee, dat zou in dat geval je het een stuk makkelijker maken met mappen e.d.

[ Voor 6% gewijzigd door vlaaing peerd op 27-04-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

voor de disco / house gangers onder ons, ik heb m'n track rearranged en een beetje gemasterd & gemixt :

[Soundcloud: http://soundcloud.com/erik-de-boer/pianoriffle-rearranged]

feeedback is meer dan welkom ! :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere mix. En als er gemierenneukt moet worden. Die kick mag wel wat strakker. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
vlaaing peerd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:53:
[...]

daar is de spatiebalk voor.

Voor alleen opnames starten is het een beetje overkill lijkt me, sterker nog...als ik naar Cubase kijk is er niet eens een optie om de record knop via een midi channel te triggeren!

Je zou wel elke midihardwarefunctie kunnen doorlussen naar PC functies,Dwz je gebruikt dan je pedaal/knoppen/faders om effecten/VST/synths in de PC aan te sturen.

Maar in het geval van de Roland zal je dan wel elke knop/pedaal handmatig moeten mappen en toewijzen welke functie die op de PC beheerd. Dat is veel werk om voor elk project opnieuw te moeten doen. Daarom hebben veel producers een Midi keyboard of controller (maar tegenwoordig wel via USB aansluiting) in gebruik die al standaard mappings hebben of op z'n minst een "learn" functie.

Wellicht ga ik dan voorbij aan wat je nodig hebt, maar dan ben je in elk geval geinformeerd.

<edit> ik lees nu net dat je apparaat "autosensing" heeft, volgens mij bedoelen ze daar de "MIDI learn" mee, dat zou in dat geval je het een stuk makkelijker maken met mappen e.d.
Autosensing slaat in dit geval op de auto-level functie, knopje drukken, stukje spelen/zinngen en hij zet de levels goed. Of heb jij er iets over gelezen ivm MIDI?
Dan nog een laatste vraagje, ik snap nog niet helemaal hoe de hoofdtelefoon uitgang werkt. Kan ik die aan elke output linken? Of draait die de hele mix? Zou die Quad Capture bijv te gebruiken zijn icm Traktor, output op S/PDIF en cue op de hoofdtelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Goed nieuws voor Ableton Live gebruikers.
Vanaf nu is er een dedicated toetsenbord te koop voorzien van alle ableton shortcuts.

linkje

Ik krijg binnenkort een toetsenbord thuisgestuurd. Zal dan uiteraard een review posten.

[ Voor 9% gewijzigd door Dacide op 30-04-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De link doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:47

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
DRAFTER86 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 23:58:
[...]

Autosensing slaat in dit geval op de auto-level functie, knopje drukken, stukje spelen/zinngen en hij zet de levels goed. Of heb jij er iets over gelezen ivm MIDI?
awok, het is inderdaad geen Midi-learn functie. De naam deed het me vermoeden nl.
Dan nog een laatste vraagje, ik snap nog niet helemaal hoe de hoofdtelefoon uitgang werkt. Kan ik die aan elke output linken? Of draait die de hele mix? Zou die Quad Capture bijv te gebruiken zijn icm Traktor, output op S/PDIF en cue op de hoofdtelefoon?
ehm, bedoel je nu op het Alesis mengpaneel? Ik meende dat die niet al te geschikt voor je was. Op de Alesis kan je stereo uit, control room en headphone uit gebruiken,de laatste 2 zijn toewijsbaar, de stereo is gewoon alles. maar misschien bedoel je iets anders?
apNia schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:31:
Shit ik had het moeten weten ook dat dit vloeken in de kerk was ;)

*rent schuldbewust weg uit het topic*
})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Heb zowaar een plekje op de release gewonnen met m'n trance remix. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
2mb schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:48:
Heb zowaar een plekje op de release gewonnen met m'n trance remix. :)

[audio]
Negen minuut zes en twintig, tering. Wel erg toffe plaat moet ik zeggen. Luister het momenteel op werk door ralle speakers, maar klinkt niet verkeerd. Well done d:)b

Al vind ik wel dat trance de laatste 100 jaar niets veranderd is.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@2mb
Prima nummer hoor.
Qua mix is er wel flink wat subsonisch laag maar dat zal er vast wel uitgehaald worden als het gereleased word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Bedankt :)

Het is bij een klein label en ik heb niet het idee dat het allemaal nog gemastered wordt. Dat lijkt me kostentechnisch voor hun niet zo interessant. Het verbaasde me al dat je bij deze contest nog royalties krijgt, bij de meeste remix contests wordt je inzending meteen eigendom van het label. Ik snap het wel, want er is amper meer wat te verdienen tegenwoordig. Anyway, ik houd jullie wel op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afca123
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024

afca123

PSN Blasterus15

Hoelang heb je er aan gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

apNia schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:39:
[...]

offtopic:
Whoa dude, what happened?
Grote schok. Mijn geloof is gaan leven. Ik voel me goed. En wanneer ik terug muziek ga maken ga ik het doelbewust doen en serieus producties afkrijgen. Jullie zullen wel zien. :P
Word cool. Ik ga ook weer studeren maar ik hou veel vrije tijd over hopelijk. :)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Je geloof is gaan leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
:D

VSTi top 5 doen jongens? Ben wel benieuwd wat men hier zoal gebruikt. Voor mij in random volgorde :

- Z3ta+ 2
- Massive
- Albino
- FM8
- Absynth

Voor effecten/afmix dingen : Classic series, Waves SSL, Waves L3

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Waarom is het grappig kaos? :D
Ik vraag om toelichting :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

afca123 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:52:
Hoelang heb je er aan gewerkt?
Ik denk in totaal zo'n 20 uur. Kan het niet precies zeggen want ik maak meestal een klein stukje, laat het dan een paar dagen liggen en ga er dan weer mee verder. Ik kan ook uren dingen proberen die er uiteindelijk niet inkomen, maar dat zal iedereen wel hebben. :) Er zat hier een inleverdeadline op, dus dat helpt wel om iets af te maken. Ik heb al talloze snippets gemaakt met een leuke melodie / ritme of iets dergelijks, maar waar dan niet de potentie voor een volledig nummer inzit.

Om even mee te doen met het VSTi-lijstje:
1 - Massive, die ben ik nog steeds aan het ontdekken
2 - Kontakt, maar dat komt vooral omdat alle piano/string/orchestral sample libraries het gebruiken
3 - Absynth, geweldig wat voor atmosferische geluiden daar uitkomen

Voor de rest zou ik graag de plugins van Fabfilter nomineren. Ik heb ze zelf niet maar die zitten zo goed in elkaar, ik zou ze graag allemaal wel willen hebben, de limiter met die unieke weergave vooral:

Afbeeldingslocatie: http://www.fabfilter.com/images/screenshots/screenshot_pro-l_full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remixje gemaakt van een Duitse producer, leuk techno-house dingetje geworden... Hij komt zelfs op het album Underground Groove Volume 13 :)

Enjoy!

[Soundcloud: http://soundcloud.com/capsoo/daniel-e-winckler-hightech]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk voor je Capsoo.

En Fabfilter zijn toch 2 gasten uit Amsterdam?
Koopt Nederlansche waar! :D
Nja, het zit idd goed in elkaar.

Ben iig niet zo van de plugin lijstjes.
Meer van de merken die goeie shit maken.
Fabfilter, NI, UAudio, Rob Papen, Voxengo en Tube Tech.
Maar lekkere hardware is ook super. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Die opzichstaande vraag : "je geloof is gaan leven?" moest er gewoon om lachen :D

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
kaos- schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:39:
[...]

:D

VSTi top 5 doen jongens? Ben wel benieuwd wat men hier zoal gebruikt. Voor mij in random volgorde :
Ja, is wel een leuke, hier mijn top5

Instrument VST:
1. Rewire als geheel (tis eigenlijk geen VST, maar wel mijn meest gebruikte tool)
2. Amber, Cypher, Strobe (1 pakket)
3. NI Scarbee
4. NI Battery
5. RP Albino

FX VST:
1. Waves platinum bundle
2. Nasty VCS channel strip
3. NI Guitarrig
4. Steinberg Quadrafuzz
5. FilterVST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Instrument VST:
NI Massive is de enige die ik gebruik momenteel, doet alles wat ik wil

Instrument VST:
1. FabFilter pakket helemaal weg van. Pro-L limiter die hierboven gepost is, Pro-Q voor EQ (vooral omdat ie een mooie pre en post spectrum analyzer er overheen gooit, iets wat Ableton's EQ-8 niet doet), Pro-C voor compressie. Die zijn stuk voor stuk beter dan wat er in Ableton zit. Ook FabFilter's Volcano 2 is erg goed. Alhoewel ik hem nog zelden gebruik. Ik heb een vrij uitgebreide studie gedaan naar het juiste filter voor m'n snelle filter sweeps, Volcano kwam daar als beste uit. Later ben ik naar de filters uit m'n synths overgestapt. Somehow is het in je synth beter te filteren voor dubstep/D&B, klinkt mooier. En voor standaard slome filtering gebruik ik gewoon het filter van Ableton.

2. CamelCrusher voor distortions (gratis VST)

3. Glitch voor meer randomness (gratis VST)

4. Verder gebruik ik U-he's Uhbik pakket soms nog wel eens voor dat wat FabFilter mist.

5. Schaack Audio's Transient Shaper, erg fijn om beatloops wat meer tot een geheel te laten klinken of juist om snappier te maken.
kaos- schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 08:16:
Die opzichstaande vraag : "je geloof is gaan leven?" moest er gewoon om lachen :D
Ja maar ik snap de zin niet :$
Is het 'mijn geloof' is gaan leven of mijn geloof is: ga leven? En grote schok? Heeft ie 220 op z'n flikker gehad of een mentale grote schok? So many questions. Ik ben gewoon erg begaan met m'n mede-Tweakers :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Ik zag een nieuwe, wel aardige remix contest met vocals van Tiff Lacey hier:
http://bangururecords.com/hidden-sorcery-remix/

Deadline 30 mei, en hier een directe link naar de acapella, omdat je per se die Facebook pagina moet liken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 08:17

iChaos

It's Lupus.

Ik zat naar wat filmpjes van Tomorrowland te kijken, en toen hoorde ik in One van Swedish House Mafia een heel vet geluid. Het gaat om dit clipje:

YouTube: Swedish House Mafia - Tomorrowland 2010

Rond 7.32, waarbij hij ca. 1 seconde een sweep omhoog lijkt te hebben, en op 7.33 verandert het geluid een beetje, en lijkt er een onderlaag bij te komen van hele lage tonen die het wat voller laten klinken.

Beetje vage beschrijving, maar heeft iemand misschien een idee hoe je dit effect kan nabootsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Heel simpel, hij heeft gewoon twee synth lagen. Dus die lagere die je eerst hoort, en dan een geluidje die er bovenop ligt van een paar octaven hoger. Dat sweepje wat je hoort lijkt een korte stab te zijn van een akkoordje. Wat ze daarmee (vermoed ik) gedaan hebben is die stab opnemen, veel reverb overheen plakken en vervolgens naar audio bouncen en reversen. Dan krijg je dat zzzzssshhWWAAAAA effect vlak voor de drop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, wat apNia zegt. Als je met FL Studio werkt, heb ik wel een tutorialtje voor je, hoe je dat moet maken:

http://howtomakeelectroni...ate-reverse-reverb-effect

Als je dit combineert met een Highpass (of lowpass) filter, kun je dat effect maken wat ze bij de Swedish House Mafia gebruiken. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Opbouw is goed, middenstuk lichtelijk saai, maar kan opgelost worden met goed EQ'en en compressen denk ik. Einde ronduit geniaal. Eindoordeel: 8/10

[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 04-05-2012 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk een katakkoord , die van mij sprong altijd op de piano , heen en weer lopen over die toetsen . Dan hoor je aan het snorren dat die het naar zijn zin heeft :)

Favourite vsti zijn de standaard plugs van steinberg , mijn ervaring met andere plugs is beperkt . Toch een vrij hoge kostenpost die wel te rechtvaardigen is als je zowiezo de vst gebruikt . Van de VST effects heb ik wel een favourite top 5

Mysterizer is een leuk gecombineerd effect om geluid te veranderen
Tranceformer 2 niet verwarren met tranceformer 1
De dubbelglitch zoals die van apnia
Chopper 2 maakt verschil in geluidssterkte , eigenlijk het soort effect wat ik een tijd zoek en gewoon standaard aanwezig is 8)7
De stepfilter kan ook een leuke twist aan de sound geven :)

Top 5 audiobewerkingshandeling :)
Fade in
Fade out
Envellope voor pieken weg te halen
Pitch up
pitch down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:16:
Toch een vrij hoge kostenpost die wel te rechtvaardigen is als je zowiezo de vst gebruikt.
Niks goedkopers dan plugins, een hele ris free as in beer exemplaren op KVR met juweeltjes zoals Tyrell N6.

Dan nog - plugins kosten werkelijk geen hout vergeleken met een pakketje Waves of zo, en die maken zelf nog niet eens geluid - dat zijn "slechts" FX ;).

Probeer Camel Audio Alchemy maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lurk hier elke post mee en af en toe post ik zo wat, maar voor favoriete top 5 VST's staan bij mij de fabfilter plugins, massive en Quadrafuzz bovenaan. Ik vind Quadrafuzz een heerlijke distortion, vind het alleen zo jammer dat hij alleen voor cubase is. Weet iemand toevallig of er soortgelijke Quadrafuzz plug-ins zijn die niet meer discontinued zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Jongens wie kan mij dit uitleggen? Ik heb uit m'n synth een heerlijke brul getrokken. Maar zodra ik hem gebruik in m'n track valt ie in het niet. Als ik hem zo solo aan het maken ben klinkt het als een heerlijke roarrrr. Dus ik raak helemaal blij en gooi 'm in m'n track, en dan:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eBoJE.jpg

Vervolgens klinkt ie saai en lijkt alle energie die in de patch leek te zitten verloren te gaan. In de mix valt ie een beetje in het niet. Hoe zorg ik dat ie ook in m'n mix blijft brullen? Is dat per se een EQ'ing ding?

[ Voor 23% gewijzigd door apNia op 07-05-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:44:
Is dat per se een EQ'ing ding?
Zoals je het nu uitlegt wel. Zet alle kanalen eens uit behalve je brul en gooi dan 1 voor 1 je kanalen open. Er zal er vast eentje tussenzitten die vervelend aan het doen is met je brul-synth.

Gooi dan die 2 kanalen open (de rest uit) en probeer met EQ / compressie de zooi strak te krijgen. Heb het ook wel es gehad en is vreselijk irritant.

edit: Kijk ook ff hoeveel bandbreedte je synth in beslag neemt. Als er teveel frequenties in beslag worden genomen kan ik me voorstellen dat een kick, snare, wat percussie geratel en evt nog wat andere fx/synths die brul-synth aan gort trekken.

[ Voor 20% gewijzigd door kaos001 op 07-05-2012 11:19 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's de uitdaging van het mixen. Zorgen dat je alles wat je wil laten knallen ook de ruimte geeft om te knallen.
Bijv met EQ bij de rest zoveel mogelijk weg te cutten of temmen met compressie. Desnoods ga je met sidechaining alles wegduwen mbv je dikke scheur geluid.
En alleen maar dikke geluiden in een nummer werkt zelden. Door combinatie van dik en dun en er slim mee om te gaan kom je vaak verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Maar hoe pas ik compressie daar op toe? Ik snap compressie in z'n essentie, maar ik gebruik het vaak voor 2 dingen, of om de waveform meer plat te drukken OF om juist meer een spike te genereren. Dit doe ik bij bijvoorbeeld kicks en snares met een ietwat langere attack. Dat je even die *tik* krijgt.
Voor het platdrukken gebruik ik eigenlijk tegenwoordig enkel nog de limiter, wat in feite ook een soort compressor is.

Hoe kan ik in mijn voorbeeld een compressor gebruiken om m'n brul beter in de mix te krijgen?

Ik denk dat je wel een punt hebt trouwens wouter, dat de afwisseling van rust en drukte in balans moet zijn, als ik er zo over nadenk (ik zit nu op m'n werk) is het wel een aaneenplakkerij van drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:44:
Jongens wie kan mij dit uitleggen? Ik heb uit m'n synth een heerlijke brul getrokken. Maar zodra ik hem gebruik in m'n track valt ie in het niet. Als ik hem zo solo aan het maken ben klinkt het als een heerlijke roarrrr. Dus ik raak helemaal blij en gooi 'm in m'n track, en dan:
[afbeelding]

Vervolgens klinkt ie saai en lijkt alle energie die in de patch leek te zitten verloren te gaan. In de mix valt ie een beetje in het niet. Hoe zorg ik dat ie ook in m'n mix blijft brullen? Is dat per se een EQ'ing ding?
Ik kan een lijst met 100 dingen opnoemen waardoor dat mogelijk komt, maar als je een kort fragment plaatst waarin die baslijn wegvalt kan ik je denk ik beter helpen.

EQ en compressie zijn 2 woorden maar er zijn duizenden factoren die erin meespelen of het wegdrukt of niet. Meest voorkomende oorzaken:
- er is een ander element in de mix die op dezelfde freq als de brul meeknalt, dit hoeft niet perse de hoofdfrequentie van de baslijn te zijn, zou bv ook het hoge "gerinkel" van een distortion kunnen zijn.
- de baslijn vreet teveel headroom waardoor je'm niet fatsoenlijk hard genoeg in de mix kan zetten. Check je subs en zie of die niet mogelijk weg te filteren valt of zonodig vervangen. Als het sub erin niet te vervangen is zou je zoiets als Waves Maxbass toe kunnen passen.
- compressie, als je bas teveel headroom vreet en daarom buiten proporties hard in de mix moet in vergelijk met de rest zal de compressor korte metten maken met deze baslijn en blijft er niks over.
- of heel simpel, de bas staat gewoon te zacht in de mix.
- of nog simpeler, je hebt gewoon teveel instrumenten in de mix.

Maargoed, geef een sampeltje met- en zonder mix en dan kan je waarschijnlijk precies vertellen wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Zojuist het nieuwe Ableton Editing keyboard mogen ontvangen (thanks Editors Keys).

Review volgt snel op mijn website.

Afbeeldingslocatie: https://p.twimg.com/AsUJM3UCMAAzQsb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Eye candy. :o

De laatste tijd slinger ik FL weer steeds vaker aan. Wat ik blijf missen zijn eigenlijk twee dingen...die best gerelateerd zijn:
1. Wat in het hoofd zit, komt niet op papier.
2. Alhoewel ik 10 jaar terug 4 jaar lang een blaasinstrument heb bespeeld is de muzikale kennis weggezakt, noten lezen, maten begrijpen, termen snappen, enz enz.

Wat is een goede weg om deze twee dingen te verbeteren behalve oefenen en uitvinden wat alle knopjes doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Een klein, goedkoop midikeyboardje kopen en leren bespelen? Dan heb je én de muziek op papier en je muzikale kennis komt weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja wat 2mb zegt kan nog wel eens helpen. Ook omdat vaak mijn mooiste melodieën ontstaan door gewoonweg wat te pingelen, iets wat je in FL Studio niet doet. Als je wat in je hoofd hebt dan kan een keyboardje wel de manier zijn om het om te zetten naar FL Studio. Ook kan het de missing link zijn om je "gevoel" naar FL Studio te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Noisia is nou bezig met ene nieuwe studio op te zetten, met VEREN in de vloer. Wat is het praktisch nut daarvan?
https://www.facebook.com/...435140.75814635858&type=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Een zo groot mogelijke demping - ontkoppeling tussen de rest van het gebouw (en aanliggende weg, etc.) en de daadwerkelijke studio.

Erg gaaf, maar het kost best wat knaken en er zijn al heel wat studio's over de kop gegaan, dus ik hoop dat ze dit kunnen volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ahhhh duidelijk :)
Met Noisia zal het wel snor zitten. Denk dat die tot 2020 volgeboekt zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:03:
Ahhhh duidelijk :)
Met Noisia zal het wel snor zitten. Denk dat die tot 2020 volgeboekt zijn ;)
Noisia neemt momenteel nog maar erg weinig gigs aan. Die gasten hebben een paar jaar lang de complete wereld gezien en aardig wat centen naar binnen getrokken. Daarnaast doen ze momenteel ook eigen feesten organiseren die erg goed lopen. Af en toe wat muziek maken voor speciale projecten en games.

Het zijn niet meer zozeer de gigs waar ze van leven, meer de zaken eromheen. Toch gaat dit een vrije boze studio worden ben ik bang voor, Ben echt benieuwd als het af is :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een studio met veren onder zijn vloer , is dat iets wat meer gebeurt met high end studios of is dit een unicum.
Niet een goedkope oplosing voor de gemmiddelde thuisproducer , wel apart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Da's high-end. Galaxy Studios in België heeft ook zo'n constructie.

http://www.galaxystudios.com/general/tour/ maar op http://mixonline.com/mag/audio_galaxy_studios_belgium/ staan de details beschreven.
Desart devised a plan in which large helical springs, each capable of supporting 3.1 tons of load and with a resonance of 3 Hz, would be grouped and placed under the floor slabs of all of the studios and control rooms
Voor de thuisgebruiker is er iets anders; in plaats van veren zet je vierkantjes van Sylomer op de grond, waar je dan de rest van de room-in-a-room op bouwt.

[ Voor 19% gewijzigd door Yoozer op 10-05-2012 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik zit er over te denken een EP'tje te releasen van m'n afgelopen paar tracks op Bandcamp. Maar het zijn allemaal hele verschillende stijlen, denken jullie dat luisteraars dat juist fijn vinden of bij EP's vaak meer zitten te wachten op 1 stijl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 01:41:
Ik lurk hier elke post mee en af en toe post ik zo wat, maar voor favoriete top 5 VST's staan bij mij de fabfilter plugins, massive en Quadrafuzz bovenaan. Ik vind Quadrafuzz een heerlijke distortion, vind het alleen zo jammer dat hij alleen voor cubase is. Weet iemand toevallig of er soortgelijke Quadrafuzz plug-ins zijn die niet meer discontinued zijn?
Als je DAW programma in Windows loopt, kan je de quadrafuzz plugin kopieren naar je andere programma, mits het natuurlijk VST ondersteunt.

In de "Steinberg VST plugins" (afhankelijk van welke cubase versie je draait heet ie ongeveer zoiets) map zit een *.dll bestand met de naam quadrafuzz. Gewoon kopieren en plakken in je andere plugin folder van je andere prog en dan moet ie herkend worden en kan je 'm gebruiken. Eventueel moet je nog's re-scannen op nieuwe VST's. That's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope, in ableton zegt ie dat ie dan niet ondersteund wordt en dat het een outdated cubase plug-in is. Weet niet hoe het met andere DAWs zit, maar heb het alleen aan de praat gekregen met Cubase 5.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:23:
nope, in ableton zegt ie dat ie dan niet ondersteund wordt en dat het een outdated cubase plug-in is. Weet niet hoe het met andere DAWs zit, maar heb het alleen aan de praat gekregen met Cubase 5.
-O- hm...wordt ie wel gevonden in de pluginlijst dan? En zijn de plugins in de ableton map ook *.dll bestandjes?

Maar goed...als je én Cubase én Ableton hebt...dan zou ik rewiren tot ik een ons weeg. Je kan dan gewoon een kanaaltje doorlussen en Quadrafuzz via Cubase erop gooien. Problem there I do not see. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Helemaal rewiren voor Quadrafuzz. Dikke moeite. Kan je niet beter naar Ohmicide of Saturn van Fabfilter kijken?

En peerd antwoord eens op m'n DM :P

[ Voor 14% gewijzigd door apNia op 11-05-2012 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:07:
[...]

-O- hm...wordt ie wel gevonden in de pluginlijst dan? En zijn de plugins in de ableton map ook *.dll bestandjes?

Maar goed...als je én Cubase én Ableton hebt...dan zou ik rewiren tot ik een ons weeg. Je kan dan gewoon een kanaaltje doorlussen en Quadrafuzz via Cubase erop gooien. Problem there I do not see. *O*
Yup. Ableton zegt gewoon dat hij het niet ondersteund. Rewiren is ook geen optie, heb zelf geen Cubase. Werkte vroeger altijd op de cubase van een vriend van me, maar toen ik zelf naar DAWs ben kijken op alleen te beginnen vond ik Ableton prettiger, dus heb alleen ableton.

Ohmnicide heb ik de demo van geprobeerd, vind het niet prettig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 08:18:
Een studio met veren onder zijn vloer , is dat iets wat meer gebeurt met high end studios of is dit een unicum.
Niet een goedkope oplosing voor de gemmiddelde thuisproducer , wel apart :)
ehm Noisia zijn dan ook niet de gemiddelde thuisproducer. Zij horen tot het rijtje bekendste dnb artiesten van de wereld.
apNia schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 01:21:
Helemaal rewiren voor Quadrafuzz. Dikke moeite. Kan je niet beter naar Ohmicide of Saturn van Fabfilter kijken?
wat is rewiren nu voor moeite? het is niet meer werk dan een kanaal aanmaken.

Quad/multiband distortions wisselen nogal van kwaliteit. Ik vind zelf de standaard Cubase versie eigenlijk nog de beste die ik gehoord heb.
En peerd antwoord eens op m'n DM :P
Sorry ben net sinds gister thuis van een lange bizztrip. Ik was eigenlijk zo moe dat ik nog niet echt zin had om de speakers aan te zwengelen. Ik zal zsm feedback geven.

@Dutchbastard,
Ik heb even gechecked, je moet v1.0.1 of later van Quadrafuzz hebben, die moet in elke VST host werken.

verder vind ik de http://www.d16.pl/index.php?menu=183 devastator ook wel een lekkere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm, ik keek niet goed

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 21:20
Ik heb laatst de trial versie van Cubase 6.5(zit op 5.5.3) en Fabfilter Saturn gedownload en een track gemaakt:

http://soundcloud.com/jovas/emotrons-16bit/download

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Cubase 6.5 is leuk, wat kleine verbeteringen, extra plugins en de interface is mooier meer als Logic, maar verder voor mij het upgraden niet waard. Ik ga geen 200 euro neerleggen voor 6.5, ik kan alles al met 5.5.3..

Fabfilter Saturn staat wel op mijn verlanglijstje, damn wat een vette plugin zeg. Ik heb alle Fabfilter plugins, en deze ga ik ook zeker aanschaffen als ik wat geld over heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oops, waar is de delete post optie?

[ Voor 155% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 17:55 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.