How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.196 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
vlaaing peerd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:35:

De eerste toon van een toonladder (de prime) zorgt in harmonische zin inderdaad voor rust en bevestiging, de dominant (meestal de kwint) staat het verst van de prime en levert de meeste "spanning" op. Alle andere noten willen "oplossen" naar deze prime of de dominant, dwz je melodielijn zal niet "af" klinken als ie niet op 1 van deze 2 noten eindigt.
Zeer interessant stukje tekst Vlaai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:35:
Zelfbouw kan een flinke tegenvaller worden als je er nog geen ervaring mee hebt, maar kan inderdaad ook juist een enorm goede speaker opleveren. Ik raad je echt aan om even bij het zelfbouw-speaker topic hierop GoT na te vragen, daar zitten de heren met behoorlijk wat ervaring erin.

Aan de andere kant, in de onderkant van de markt kun je qua prijs nauwelijks opboksen tegen de actieve speakers uit de winkel. die kosten bijna niks maar leveren wel zeer consistente kwaliteit. Pas als je het hebt over speakers van €1000+ dan kun je dezelfde componenten ervan voor een aanzienlijker lagere totaalprijs krijgen.

tip; doe het vooral als je van speakers bouwen een leuke hobby wilt maken en als het je eerste keer is, koop dan eerst zo'n cheapo zelfbouwkitje van de Conrad a 40 euro, zet 'm inelkaar en ga eens tweaken aan de kastvorm/inhoud en scheidingsfilter. Die zorgen na de componenten zelf voor de grootste variabelen in sound. Daar wil je namelijk niet teveel mee gaan experimenteren als je duurdere componenten hebt.
Wat mij aantrok is dat dit kant en klare setjes zijn, zodat ik niet zelf onderdelen hoef te zoeken e.d. omdat ik daar te weinig ervaring voor heb. Het lijkt mij vooral leuk, maar ik wil natuurlijk wel aardige monitor speakers voor terug krijgen. Momenteel heb ik geen monitor speakers dus een vooruitgang is het in ieder geval, geld voor echt goede monitor speakers heb ik de aankomende tijd niet. Denken jullie dat zoiets als dit setje wel een leuke/goede start is? (ik heb simpelweg geen geld om 500eu per speaker te betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ze zelf bouwt en je doet het een beetje netjes dan kan je ze wellicht voor een redelijke prijs ooit weer doorverkopen als je toe bent aan een evt. volgende stap. Maar wat dat betreft is het zeker de moeite waard om monitors te scoren zodat je enigszins kan horen waar je mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:49:
zelf te maken [...] eurotjes schelen :)
Alleen als je eigen tijd niks kost. Leuk, tot daar aan toe, maar zelfbouw moet je niet doen omdat het goedkoper is.
Ik maak voornamelijk House en Hip Hop
Ik weet niet waar dit vanaf komt, maar monitorspeakers bouw je niet voor een bepaald genre. Anders zouden het geen monitorspeakers zijn; ze moeten wat je maakt zo eerlijk mogelijk weergeven.

Het enige wat je in de gaten moet houden is het laag; als je muziek er een hoop van heeft moet je of een sub, of een speaker van voldoende grootte.
apNia schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:41:
Is dat met muziektheorie te verklaren waarom dit zo lekker klinkt? En hoe heet dat, mocht ik het zelf willen gebruiken?
Wikipedia: Passing chord

Wat er gebeurt is dat je overgaat van 1 akkoord naar het andere, maar in plaats van gelijk van Dmaj naar Gmaj te springen zorg je voor een ris extra akkoorden er tussen die de overgang versoepelen. Als het animatie was heette het "tweening".

[ Voor 31% gewijzigd door Yoozer op 22-03-2012 10:13 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 11:37
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 19:50:
[...]

Wat mij aantrok is dat dit kant en klare setjes zijn, zodat ik niet zelf onderdelen hoef te zoeken e.d. omdat ik daar te weinig ervaring voor heb. Het lijkt mij vooral leuk, maar ik wil natuurlijk wel aardige monitor speakers voor terug krijgen. Momenteel heb ik geen monitor speakers dus een vooruitgang is het in ieder geval, geld voor echt goede monitor speakers heb ik de aankomende tijd niet. Denken jullie dat zoiets als dit setje wel een leuke/goede start is? (ik heb simpelweg geen geld om 500eu per speaker te betalen)
haha grappig...om bepaalde redenen denk ik dat je met deze koop heel blij gaat zijn;

http://www.bax-shop.nl/dj...organic&utm_source=google

Wellicht komen de woofers en tweeters je ergens bekend van voor. Zelfde prijs zonder importkosten uit de US.

Ik heb zelf de actieve versie voor thuisgebruik, maar met een goede versterker erbij zal er weinig verschil met de passieve zijn. De scheidingsfilter zit op dezelfde freq als de bi-amped versie. Persoonlijk luister ik liever naar deze speaker dan veel duurdere concurrenten. Deze gaat goed door tot in de 40-45hz en moet genoeg zijn om de meeste subs te kunnen beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Ik durfde voor onderstaande geen topic te openen, maar was benieuwd. Ik ben actief bezig een businessplan op te zetten voor een platenlabel welke zich op diverse manieren uniek mag gaan noemen (maar waar ik vooralsnog niets over kan zeggen omdat je maar 1 keer de eerste kan zijn). 1 van de unieke punten is een blog waarop regelmatig uitgewijd gaat worden over de ontwikkelingen die het (op te zetten) bedrijf doormaakt - http://blog.lovingmusic.net/. Er zijn er natuurlijk veel meer, zakelijk/financieel, social en promotioneel.

Voor de mensen die hier actief bezig zijn met het wegtekenen van tracks; geloven jullie nog in een lange termijn relatie tussen label en artiest? (artikel voor iets meer achtergrondinformatie: http://blog.lovingmusic.n...ong-term-still-exist.html ). Wat zoeken jullie in een label alvorens er mee in zee te willen gaan?

[ Voor 6% gewijzigd door mbarie op 22-03-2012 20:58 . Reden: iets meer info ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
mbarie schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:55:
Wat zoeken jullie in een label alvorens er mee in zee te willen gaan?
een contract, that's it. Doorgaans kom je als label nog vaak goed weg met het meest achterlijke wurgcontract wat je bedenken kan omdat de vraag/aanbod verhouding totaal scheef zit. Daar staat tegenover dat jij je bedrijf staande moet houden in een biz waar 98% van alle startende labels binnen een jaar kassiewijle zijn.

Er zijn meer dan genoeg artiesten/producers die gewoon een release willen doen en daar niet meteen dikke bulten geld voor hoeven binnen te halen (zeker bij de underground stijlen), of je koopt de track volledig inclusief rechten af of je released onder gedeeltelijke naburige rechten . Afkopen is meestal wel een flink bedrag met het volledige risico van een flop op jouw bord, maar het innen is makkelijk, alles is voor jouw. Bij gedeeltelijke rechten word er verwacht dat je voor de artiest gaan innen en moet je zorgen voor een regelmatige uitkering. Veel extra werk, maar het risico van tegenvallende verkopen word gespreid.

Wat betreft je vraag, nee, ik geloof niet in een langdurige relatie met een platenlabel. De vinyllabels hebben een trouwe aanhang omdat deze vaak stijlgebonden zijn en de artiesten de boegbeelden van het label geworden zijn. Verder zijn deze labels ook vaak opgericht door een van de artiesten zelf om hun eigen releases te faciliteren.

Internet/download labels daarentegen houden vaak geen criteria aan, die releasen alles wel omdat er weinig risico aan vast zit, dus tenzij die ene producer nu geld in het laatje brengt zal het label er niet om malen zo 20 anderen uit een blik te trekken. Aan de producer kant is het hetzelfde, krijgt ie bij een ander label beter betaalt of betere kansen, dan is die ook zo vertrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
Helder, bedankt. Het label zal zich gaan richten op toegankelijke electronische muziek. Er wordt bewust gekozen om weer een financieel risico (voor het label) terug te brengen in de vergelijking om het belang van goede prestaties te benadrukken. Met een alternatief businessmodel hoop ik diegene te zijn die meer uit zal betalen dan dat andere label. Het zal zonder meer een interessant experiment worden wat enige aandacht kan genereren voor ons en de artiest :). De punten die je noemt is precies waar ik het verschil denk te kunnen maken; meer publiciteit, meer downloads (en makkelijker), meer geld, betere service en daarmee betere binding met de artiest en hopelijk het publiek. Ik wil met het label aantonen dat labels nog een concrete meerwaarde kunnen hebben voor een artiest in een markt waar dat eigenlijk nauwelijks meer het geval is.

Het is zondermeer mogelijk een label op te starten als bijbaantje en via een digitale distributeur je weg naar de webshops te vinden. Dan is het risico letterlijk 0 aangezien er geen inleg vereist is en enkel een percentage van de inkomsten afgesnoept wordt door alle tussenpersonen. Het kost dan enkel tijd en je houdt onder de streep een paar tientjes over. Niet iets waar ik achter sta of in geloof dat het iets bijdraagt.

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Ik ben van plan om binnenkort te gaan verhuizen en ik ben ook aan het kijken voor een nieuw bureau. Ik wil het liefst een stevige (misschien met glas) waar ik mn iMac en andere beeldscherm op kan zetten. Daarnaast heb ik nog een midi keyboard, drumpad en externe geluidskaart en nog 2x KRK 6" die op statieven staan. Iemand suggesties?

[ Voor 5% gewijzigd door Motabeatz op 24-03-2012 14:45 ]

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mbarie

ik ben zelf pas sinds een korte tijd bezig met het daadwerkelijk opsturen van demo's enzo (mijn eerste EP komt 13 april uit bij Soraya Records).

Wat ik belangrijk vind bij een label, is dat het een grote markt heeft (ookal is het een alternatief underground-techno label). Daarmee bedoel ik, dat tracks op allerlei webshops enzo worden aangeboden, in plaats van alleen op Beatport en iTunes. Bijvoorbeeld via Feiyr, mijn tracks staan binnenkort op alle webshops die in de volgende link staan: http://www.feiyr.com/c/en/partner

Een lange relatie zal er waarschijnlijk niet van komen, misschien een paar releases, maar meer ook niet. Tenzij je tracks natuurlijk veel beter verkopen dan de andere artiesten van hetzelfde label. Dan kan het nog weleens gebeuren dat je (zoals Peerd al zei) het "boegbeeld" van het label wordt.

Ik vind ook belangrijk dat een label veel marketing doet... Dus, andere DJ's het laten horen, opsturen naar blogs (of zelf een blog natuurlijk), en op Youtube zetten, enzovoorts. Wees creatief! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
nieuwe track! :)

Was de bedoeling een dubstep te worden maar op 170 gingen die bassen toch veel lekkerder door de bocht. Heavy neurootje dan maar :9

[Soundcloud: http://soundcloud.com/richterscale/sdi-numb]

Enjoy. Commentaar zoals altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
Bedankt voor je reply. Creatieve en gebruikelijke marketing is iets waar sterk op ingezet zal moeten worden en dat is het deel wat waarschijnlijk het meeste aandacht zal krijgen in het businessplan. Onderscheiden van de concurrentie is - samen met het introduceren van een nieuw businessmodel - het primaire doel.

Wat betreft distibuteurs moet er nog onderzocht worden wat de mogelijkheden zijn (welke de meest gunsitge voorwaarden bieden, of dat distibutie beter geheel in-house gerealiseerd kan worden). Itunes en Beatport zijn zondermeer de meest interessante platforms en zullen waarschijnlijk meer dan 90% van alle sales voor hun rekening nemen. Ondanks dat staat 'consumer back in control' hoog in het vaandel en streef ik ernaar in een enorm aantal shops aanwezig te zijn en dat de consument kan bepalen waar hij de muziek wilt afnemen en hoe. Geen beatport exclusives dus om maar wat te noemen.

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 15:54:
nieuwe track! :)

Was de bedoeling een dubstep te worden maar op 170 gingen die bassen toch veel lekkerder door de bocht. Heavy neurootje dan maar :9

[audio]

Enjoy. Commentaar zoals altijd welkom!
Lekker creatief met waveforms , probeer al een tijdje zo een soort dubstepachtig geluid te maken , dat valt nog niet mee :)

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

@ 2mb:
Klinkt lekker! Heb je alle patronen zelf gemaakt?

Heb zelf een nieuwe lead en kick sound om te laten horen. Sounds hebben nog een klein beetje werk nodig maar ben er zelf niet ontevreden over. :Y)
[Soundcloud: http://soundcloud.com/sequenz-pounder/hypah-hypah]
NB: Melodie even geleend van Scope DJ - Hypersonic.

[ Voor 13% gewijzigd door Da_maniaC op 27-03-2012 22:47 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2012 @ 17:30:
Lekker creatief met waveforms , probeer al een tijdje zo een soort dubstepachtig geluid te maken , dat valt nog niet mee :)
Het stikt van de Youtube tutorials waar dit soort spul tot in den treure wordt uitgelegd. Wordt natuurlijk wel iets minder makkelijk als je geen Massive hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Waarom toch altijd Massive als 'dé standaard' voor wobbles?

Ik heb massive ook netjes legaal in bezit.. Maar al die wobbles zijn toch prima te maken met andere plugins...

Overigens ben ik niet zo kapot van Massive... Heb deze ooit gekocht via een xmas actie voor 89 euro. Echter is dit bij mij de enige (legaal verkregen) plugin die regelmatig voor crashes of problemen zorgt.

Ik weet wel dat massive redelijk cpu intensief kan zijn. Maar ik werk gewoon vanaf een quad cpu met voldoende ram etc. (als het uberhaubt al iets hiermee te maken heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Het is gewoon een standaard synth, ik denk dat er precies genoeg toeters en bellen voor het genre aanzitten, want zo'n wobble stelt natuurlijk geen fuck voor. Net als dat 3Ds Max en Maya heel erg groot en bekend zijn voor 3D terwijl er zat pakketten zijn die hetzelfde kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 13:56

2mb

Da_maniaC schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:44:
Klinkt lekker! Heb je alle patronen zelf gemaakt?
Gitaartjes zijn geknipte en gehusselde samples, al zou ik die nog wel zelf kunnen inspelen.

Trouwens, ik dacht dat Razor tegenwoordig dé synth was voor die vieze dubstepsounds :P

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Yoozer schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 08:33:
[...]

Het stikt van de Youtube tutorials waar dit soort spul tot in den treure wordt uitgelegd. Wordt natuurlijk wel iets minder makkelijk als je geen Massive hebt ;)
en massive heb ik al een jaartje geleden in de prullenbak gedumpt. Het ding is ubervet, daar niet van maar hij's gewoon onbestuurbaar. Je hebt any random synth nodig die met meerdere oscs een reese kunnen maken en dan met de LFO de filters kunnen besturen. dus...no massive needed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Dacide schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 11:31:
Waarom toch altijd Massive als 'dé standaard' voor wobbles?
Nee, dit dan

:P

Omdat er een aantal dingen in zitten die het heel makkelijk maken, en omdat niet elk concept in Massive makkelijk/direct te vertalen is naar andere synths. Stepper/Performer bijvoorbeeld. Als die tutorial al Massive gebruikt moet je dus eerst elk concept vertalen naar iets wat van toepassing is op de plugin die je liever wil gebruiken.

Er was een hele mooie 20-staps tutorial om het allemaal handmatig te doen, en die begon met V-Station (al boeit de uiteindelijke bron na zoveel bewerkingen niet echt meer), en een hele hoop resampling. Helaas is die even offline. Het concept is dat je iets door tube distortion gooit, het resultaat filtert (met een LFO erbij), en dat weer door distortion gooit, en dan weer door een filter; door te resamplen en op te knippen krijg je een onregelmatige, re-trigger-achtige LFO.

Da's ook leuk, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Je krijgt geen beter gat als je het met een theelepel graaft in plaats van een schop.
Ik weet wel dat massive redelijk cpu intensief kan zijn. Maar ik werk gewoon vanaf een quad cpu met voldoende ram etc. (als het uberhaubt al iets hiermee te maken heeft)
Ik denk niet dat ik er zelf ooit een crash mee heb gehad; Live crasht hier eerder dan Massive.
apNia schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 11:57:
Het is gewoon een standaard synth
standaard synth
standaard
Je kunt het niet minder bij het rechte eind hebben. Massive is net zo "standaard" als U-he Zebra.

Hierrrr: geen externe FX of zo:

Synth1, da's standaard (en goed, daar niet van).
vlaaing peerd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 00:50:
en massive heb ik al een jaartje geleden in de prullenbak gedumpt. Het ding is ubervet, daar niet van maar hij's gewoon onbestuurbaar.
Wat doe je er in godesnaam mee als 'ie "onbestuurbaar" is? Noem eens wat concreets?

[ Voor 55% gewijzigd door Yoozer op 29-03-2012 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
massive is instabiel en crasht met behoorlijke regelmaat en schiet vaak in panic mode. Er is geen knop om de parameters te recallen, LFO's schieten op hol en als ik een project opgeslagen heb zijn de volgende reboot niet alle parametersettings gesaved.

Daarnaast lijkt er ingebouwd distortion over de oscs, het klinkt wel lekker rauw, maar als je net wat andere overdrive/distortion wil dan hang je.

Daarnaast werk ik liever met gesyncte LFO's dan een stepfilter en stapel ik graag oscs, maar in Massive heb je er maar 2. En ja als elk andere synth hetzelfde kan, waarom dan niet overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook wobble's maken met een hardware synth (Moog bijv) en hardware distortion (voor gitaren).
Klinkt wel behoorlijk anders overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 23:37

Zym0tiC

^_^

Al iemand de nieuwe synth Blade van Rob Papen gechecked? Gister voor het slapen snel even de demo geinstalleerd.Vanavond eens mee gaan spelen. Concept ziet er wel fun uit.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

vlaaing peerd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:58:
Daarnaast lijkt er ingebouwd distortion over de oscs, het klinkt wel lekker rauw, maar als je net wat andere overdrive/distortion wil dan hang je.
Levels per oscillator omlaag draaien en volume omhoog, geen andere oplossing. Analoge bakken hebben dit ook, wil je geen oversturing, dan moeten de maximale volumeniveau's van de oscillators begrensd worden. Als je in Absynth de polyfonie omhoogzet wordt iedere individuele stem ook zachter gezet zodat je niet door het plafond heenknalt en lelijke clipping krijgt.
Daarnaast werk ik liever met gesyncte LFO's dan een stepfilter en stapel ik graag oscs, maar in Massive heb je er maar 2. En ja als elk andere synth hetzelfde kan, waarom dan niet overstappen?
In Massive heb je 4 LFOs. 5 zelfs, als je de Vibrato LFO in het oscillator-menu meetelt; je kunt namelijk elke modulator switchen tussen LFO, stepper en performer. 6 LFOs als je wil, zelfs, maar de 6e is de Modulation Osc die je dan op een hele lage pitch moet zetten, en die is hardwired voor fase-modulatie van oscillator, frequentie modulatie van de cutoff, WT-positie en volume (ringmod).

Dus, wil je 4 LFOs, dan zet je de stepper en performer gewoon naar LFO. Klaar.
En ja als elk andere synth hetzelfde kan, waarom dan niet overstappen?
Als die stabieler is, zeker, maar het maximale uit datgene halen wat je hebt is ook nuttig :).
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:26:
Je kan ook wobble's maken met een hardware synth (Moog bijv) en hardware distortion (voor gitaren).
Klinkt wel behoorlijk anders overigens.

Hatsee!

[ Voor 20% gewijzigd door Yoozer op 29-03-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Yoozer schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:09:
Je kunt het niet minder bij het rechte eind hebben. Massive is net zo "standaard" als U-he Zebra.
Vind jij Massive dan uniek in z'n soort Yoozer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Ik versta "standaard" als 2 of 3 oscillators, basisgolfvormen, wellicht een multimode filter, 1 of 2 LFOs en 2 of 3 envelopes. Het klassieke monosynth/polysynth model zoals dat van de Prophet 5/Jupiter-8/Minimoog.

Nou verwacht ik van niemand dat ze direct fan van Massive worden door dit, maar let me count the ways! :)

Wavetables. Niet zo gruwelijk veel synths die dat gebruiken, vrijwel alles wat VA-gebaseerd is stopt bij basisgolfvormen. Sterker nog, bepaalde soorten ruis in Massive is ook een wavetable, volgens mij zit er bij "metallic noise" zelfs een sample van een open 909 hihat in, dus door de positie daar van te veranderen krijg je al gratis percussie.

Modulatie in Massive kan zichzelf moduleren of andere modulatie-bronnen moduleren, terwijl je met een "standaard"-synth op z'n hoogst pitch/cutoff/volume mag moduleren. Verder een briljante implementatie van modulatie in het algemeen; zonder patchcords is het toch duidelijk wat waarmee gemoduleerd wordt. Van mij mag elke softsynth dit overnemen; het is ontzettend flexibel en werkt heel snel.

Vrijwel alles in Massive is moduleerbaar; je kunt de attack met de LFO besturen. Je kunt reverb met een stepper aansturen; on-board effecten in synths zijn vaak set-and-forget (de Access Virus laat bijv. weer wel toe dat je effect-parameters met de arpeggiator aanstuurt). Je hebt een heel uitgebreide ADSR die zelf een soort LFO bevat met een chaotisch verloop.

De Performer kan morphen tussen de onderste en bovenste rij, dus door een LFO met een blokgolf te gebruiken die eerst naar de bovenste rij fade en dan naar de onderste kun je een 32-step sequencer maken. Door nog een LFO met een blokgolf te gebruiken op de helft van dit tempo kun je zelfs twee Performers aan elkaar linken, dus dan krijg je 2 x 2 x 16 stappen.

Je hebt een "drone" optie; standaard is envelope 4 naar amp gerouteerd. Deze routering kun je weghalen als je wil en vervangen door een andere; je hoeft Massive dan maar 1 keer te triggeren om het afspelen op te starten.

Je kunt met behulp van de comb filter en ruis een soort Karplus-strong voor elkaar krijgen.

Dat noem ik inderdaad vrij uniek in z'n soort :).

[ Voor 8% gewijzigd door Yoozer op 29-03-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WzkXE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 16:16
Ik gebruik nu ableton studio minder legaal. Ik zit er aan te denken om tot een legale versie over te gaan. Mis ik in de live intro versie veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Xenophoben schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:54:
Ik gebruik nu ableton studio minder legaal. Ik zit er aan te denken om tot een legale versie over te gaan. Mis ik in de live intro versie veel?
ja. afgeklede versies missen net altijd een paar features zodat je wil overstappen naar de hogere. Standaard marketing.

Mijn tip; als je nog hardware aankoop in de planning hebt, koop dan een goed stukje gear die handig voor Ableton is (geluidskaart of controller oid) waar de "lite" versie bij zit. Daarmee kan je dan tegen sterk gereduceerde prijs de volle versie kopen. Vaak rond dezelfde prijs dat je los de volle versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Je kunt dat gemis compenseren door tracks te renderen zodat je weer meer beschikbaar hebt, maar da's wel een gedoe, en de hardware-tip is inderdaad een goede. Ik heb 2ehands Live-licenties niet meer zo vaak zien langskomen, dat zou eventueel ook nog een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Het probleem is alleen dat die vaak niet de intro maar lite versie. deze heeft vaak veel minder tracks heb ik wel eens gehoord. Klopt dat?

*Update
Ik lees net op de site van ableton dat die maar 8 tracks kan. De intro versie 64

[ Voor 25% gewijzigd door Xenophoben op 30-03-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Ja, maar die Lite krijg je er voor niks bij, Intro kost 99 euro (download), en de upgrade van Intro naar Full geeft je geen korting. Als je dus toch van plan was netjes legaal te gaan en de volledige te kopen is Lite + upgrade goedkoper.

[ Voor 3% gewijzigd door Yoozer op 30-03-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeZet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-01-2021
Eindelijk, internet in mijn nieuwe stekkie! Vorige maand heb ik een demo EP van mijn electrorock band Zipper System gereleased. Alles zelf geproduceerd en ingespeeld, op gitaar na. (muzikanten gebruik ik alleen live en had ik voor deze nummers nog niet) Opgenomen in mijn thuisstudiotje. Luisteren kan via

http://soundcloud.com/zippersystem

De nieuwe nummers worden dansbaarder, meer 80's maar met de dance invloeden van nu, al blijft de nodige melancholie en downtempo zooi aanwezig. Rock en dance. Omdat ik met dit project mijn dag niet kan vullen ben ik ook begonnen aan een italo disco project (William Zipper), maar dat zit nog in de startblokken.

Voorproefje daarvan.

[audio]

Zijn er hier overigens nog meer mensen die niet alleen aan digitale muziekproductie doen (<ik denk aan de bekende laptop+reason combi) maar ook gitaar en hardware synths gebruiken? Dat is meer mijn terrein. Ik ben niet zo'n ster in sidechainen en typische house procedures, meer een songwriter. Op zoek naar soortgenoten in deze barre tijden. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wezet
De eerste vier nummers van die EP vervormen als een dolle. Wat heb je er mee uitgespookt?

Dat italo nummer klinkt wat dat betreft flink beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb vannacht gedroomd dat ik een Access Virus had.

Gedroomd.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/s1NoY.gif

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 31-03-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Heeft iemand nog een aanrader voor DAW-software ?
Ik heb een tijd lang bij een vriend met Ableton Live gespeeld, hij zweert erbij maar ik kan gewoon niet aan die interface wennen. Het werkt allemaal heel handig en ik ben erg te spreken over hoe simpel je functies aan knoppen kan koppelen, maar ik mis het gevoel van "overzicht". Weet iemand nog een goed alternatief ? Een beetje dezelfde functies, ondersteuning voor VST etc.

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog steeds verslaafd aan FL Studio :-) Makkelijk, simpel, snel, maar wel minstens even goed als Ableton. Ik mis alleen nog goede MIDI ondersteuning voor mn Launchpad, maar dat schijnt te komen in FL 11. Dus, ik zou je FL Studio 100% aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:15
Cornelisjuh schreef op zondag 01 april 2012 @ 10:44:
maar ik mis het gevoel van "overzicht".
Misschien eens in de arrangement view beginnen i.p.v session view.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeZet
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 01:28:
@Wezet
De eerste vier nummers van die EP vervormen als een dolle. Wat heb je er mee uitgespookt?

Dat italo nummer klinkt wat dat betreft flink beter.
Klopt, deadlines en teveel willen toepassen. Het was moeilijk een goede balans te vinden en de uitkomst is dat alles overmatig gelimit is. Valt niet goed te praten. :/ Gelukkig gaat het met dit EPtje niet zozeer om ijzersterke producties maar vooral om de muziek, dat heeft voorrang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Cornelisjuh > inderdaad werk je in session view of arrangement view in Ableton? Ik snap dat het wat onoverzichtelijk kan zijn, maar ik ken eerlijk gezegd zelf (!) geen DAW die overzichtelijker is. Met name de effecten op de tracks onderin werkt erg fijn en simpel. Ik kan je wel DAW's aanraden, maar daar wordt het niet overzichtelijker van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeZet schreef op zondag 01 april 2012 @ 12:58:
Klopt, deadlines en teveel willen toepassen. Het was moeilijk een goede balans te vinden en de uitkomst is dat alles overmatig gelimit is. Valt niet goed te praten. :/ Gelukkig gaat het met dit EPtje niet zozeer om ijzersterke producties maar vooral om de muziek, dat heeft voorrang.
Om heel eerlijk te zijn kan ik er zo niet naar luisteren. Het leidt echt teveel af.
Hoe komt het dan dat het zo fout is gegaan dan? In de mix al of is het zwaar k gemastered?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeZet
Zoals ik al zei, deadlines en niks uit handen willen geven. Het hele proces slurpt tijd, mixen en masteren heb ik een hekel aan, ik schrijf liever muziek en bepaal de sound. Waarschijnlijk komt het door niks op willen offeren en niet precies weten welke plek elk instrument/synth in de mix krijgt, daar had ik weinig tijd voor. Verder geloof ik niet dat het onluisterbaar is. Voor een elitaire hi-fi fanaat wellicht, maar voor een muzikant is er wel doorheen te luisteren. (reacties zijn ook goed, krijg alleen kritiek op de mixage/productie van andere vakmensen) :) Denk maar aan alle demo's van 's werelds grootsten, vaak nog erger. Productie ga ik meer aandacht aan besteden, maar is simpelweg niet het belangrijkste voor mij. Fijne liedjes wel :) Wellicht met een producer samen werken voor de overhead. Het is een heel ander proces op die manier, anders zou ik ook wel een house producer zijn (waarvan ik de productietechnieken vaak wel fijn vind), maar ik heb andere doelen.

Edit: Is dus hoofdzakelijk gebeurd in de master-fase ja, maar daar was sowieso niet echt sprake van. Masteren is een vak apart.

[ Voor 6% gewijzigd door WeZet op 01-04-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet ik het anders eens voordoen? (Lijk wel een Jehova zo :) )
Stuur maar eens een kale track op. (info@seriousmastering.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeZet
Cool! Zal morgen wat doorsturen, wie weet kunnen we (tegen betaling uiteraard) verder zaken doen. Mixage moet ook geen probleem zijn neem ik aan? Kan ik me creatief uitleven en maak jij een fijne mix van 30 kale sporen. :) In het verleden klonk mijn muziek ook wel beter, maar hoe meer je leert hoe meer je wilt toepassen. En de focus ligt nu meer op muziek. Dingen weglaten behoort tot de moeilijkste beslissingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Yoozer even naar aanleiding van je Massive voorliefde, ik speel al een tijdje met het idee een Access Virus te kopen. Zou die dan in jouw mening onderdoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WeZet
Ik had het niet perse over stem-mastering. Dat is uiteraard geen probleem maar dat is wellicht niet nodig?

@Apnia
Een Virus is fijn als je van knoppen draaien houdt en zelfs vergeleken met menige softsynth klinkt hij niet verkeerd. Maar je hebt hem niet perse nodig en het is vooral een kwestie van smaak. Ik gebruik mijn Virus regelmatig omdat het vaak gewoon past in de track die aan't bouwen ben.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2012 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeZet
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 19:11:
@WeZet
Ik had het niet perse over stem-mastering. Dat is uiteraard geen probleem maar dat is wellicht niet nodig?
Het kan altijd beter. Iedereen kent de basics van eq'ing wel, maar het goed doen blijft een kunst. Daarnaast sidechaining op drums, alles wat nodig is om een goede mix te maken. Veel van die zaken kosten wat werk, zeker als je sommige processen nog niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 16:50:
Ik heb vannacht gedroomd dat ik een Access Virus had.

Gedroomd.

[afbeelding]
Knopen zijn er om doorgehakt te worden , dus ik zeg DOEN .

Of het better is of niet , als het kriebelt kun je better toegeven en sparen voor zo een synth :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7x10Q.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
@hierboven allemaal, bedankt, ik zal er naar kijken !

IK heb nog een vraag, ik ben opzoek naar een leuke hardware synthesizer. Budget is niet al te groot, zo rond de 500 euro. Ik heb gekeken naar Nord Lead Rack, Access Virus B/C (Allebei 2e hands) of een Novation Ultranova.
Ik vind het vooral leuk om elektronische muziek te maken.

[ Voor 81% gewijzigd door Cornelisjuh op 02-04-2012 11:14 ]

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Cornelisjuh schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:06:
IK heb nog een vraag, ik ben opzoek naar een leuke hardware synthesizer. Budget is niet al te groot, zo rond de 500 euro. Ik heb gekeken naar Nord Lead Rack, Access Virus B/C (Allebei 2e hands) of een Novation Ultranova.
Als je een C kunt vinden voor dat geld, pak die ipv de B. Eigenlijk kun je met allemaal niet echt de fout in gaan; het blijft echter wel een kwestie van smaak. De Ultranova is niet multitimbraal, de Virus en Nord wel. (16 en 4 parts respectievelijk).

Polyfonie is hoeveel noten je tegelijkertijd kunt laten klinken; Multitimbraliteit is hoeveel verschillende geluiden je tegelijkertijd kunt spelen.

Als je 2 MIDI-tracks zou maken kun je bij de Nord en Virus voor het eerste kanaal een basgeluid kiezen en voor de tweede een lead. Die spelen naast elkaar af. Bij de Ultranova moet je eerst je eerste track opnemen als audio voordat je de preset kunt wisselen voor je tweede MIDI-kanaal, anders spelen beide kanalen hetzelfde geluid af. Multitimbraliteit "kloont" je synthesizer - je krijgt dus 4 Nord Leads - maar elke kloon moet wel de effecten en de polyfonie met elkaar delen.

De Nord heeft geen on-board effecten; vaak is het toch wel lekker om dan iets extra uit te geven voor een basic rack-effect zodat je snel even kunt testen met reverb/delay zonder dat je terug hoeft te lopen naar de computer.
Cornelisjuh schreef op zondag 01 april 2012 @ 10:44:
Heeft iemand nog een aanrader voor DAW-software ?
Live moet je zeker in Arrangement view proberen, maar anders zou ik ook kijken naar Presonus Studio One. Da's wat Cubase-achtiger zonder Cubase te zijn.
apNia schreef op zondag 01 april 2012 @ 19:01:
Yoozer even naar aanleiding van je Massive voorliefde, ik speel al een tijdje met het idee een Access Virus te kopen. Zou die dan in jouw mening onderdoen?
Het zijn verschillende dingen. Als ik er maar 1 mocht kiezen waarbij het budget genegeerd kon worden zou ik voor een TI2 61-keys gaan :9.

Ik heb een C gehad, Massive is er nog (verkoopwaarde van software is 0, maar daar betaal je ook een stuk minder voor). De TI heeft wavetables - zie YouTube: Acess Virus TI OS3 Wavetable Synthesis Tutorial . Ik weet niet of die qua inhoud te vergelijken zijn - zie ook de respons hier: http://virus.info/forum/i...page=Thread&threadID=2270

Dingen zoals stepper/performer vind je niet op de Virus; dat moet je zelf simuleren met automation. Daarbij mis je dan ook de moduleer-met-modulatie opties zoals ze op de Virus zitten. Dat is iets wat ik zelf best wel zou missen, maar aan de andere kant is het ook geen optie die je elke dag gebruikt en een hoop patches gaan niet eens zo diep om dat te doen.

Wat de Virus TI wel heeft zijn een lading effecten waar je warm van wordt; de distortion modes zijn heel gaaf, er zijn een lading chorus effecten bijgekomen, en je hebt de vocoder. Mooi en voornamelijk nuttig als je ook nog externe apparatuur hebt.

De keuze B/C of TI/TI2 is wel iets dat de zaken verandert; ook al overlappen ze op het virtueel-analoog gebied, de TI gaat een heel stuk verder.

[ Voor 38% gewijzigd door Yoozer op 02-04-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Even een algemene vraag waar ik niet via Googelen uit kon komen, ik zie veel producers prat gaan op het resampelen van hun sounds en ze dan opnieuw processen. Ik snap het nut gewoon niet. Heel lomp gezegd, stel ik prak een dist+EQ achter m'n bassline, wat voor nut heeft het dan het te recorden en bijv opnieuw die dist+EQ er achter te plakken? Kan ik dan niet net zo goed de synth+dist+EQ intact laten en er NOG een keer een dist+EQ achter plakken in de effects chain? Ik snap het doel gewoon niet, ondanks dat er zo veel gasten prat op gaan.

Yoozer > bedankt voor je uitgebreide uitleg! Als het een Virus gaat worden dan, ivm budget, denk ik wel een Access Virus TI Snow. Dus wat dat betreft is er niet echt veel bewegingsruimte wat de keuze betreft :)
Volgens mij valt die onder de TI2 series AMIRITE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:16:
Even een algemene vraag waar ik niet via Googelen uit kon komen, ik zie veel producers prat gaan op het resampelen van hun sounds en ze dan opnieuw processen. Ik snap het nut gewoon niet. Heel lomp gezegd, stel ik prak een dist+EQ achter m'n bassline, wat voor nut heeft het dan het te recorden en bijv opnieuw die dist+EQ er achter te plakken? Kan ik dan niet net zo goed de synth+dist+EQ intact laten en er NOG een keer een dist+EQ achter plakken in de effects chain? Ik snap het doel gewoon niet, ondanks dat er zo veel gasten prat op gaan.
Niet teveel over nadenken. Het is gewoon zwaar Ghetto man!

Maar in praktijk voeg je dan extra ruis toe om het geluid wat viezer te maken. Of dat nou analoge ruis is als je het analoog uitstuurt en opneemt of bounced met quantisatie ruis naar een nieuwe file klinkt verschillend maar je kleurt het geluid er wat mee en dat kan prettiger klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

OK maar dan is het dus essentieel te recorden over kabels, en daarmee voeg je een bepaalde karakteristiek toe? Ik dacht gewoon je audio bouncen binnen je DAW, waar je dan volgens mij niks aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Yoozer > bedankt voor je uitgebreide uitleg! Als het een Virus gaat worden dan, ivm budget, denk ik wel een Access Virus TI Snow. Dus wat dat betreft is er niet echt veel bewegingsruimte wat de keuze betreft :)
Volgens mij valt die onder de TI2 series AMIRITE?
Vergelijking tussen TI en Snow:
Same sound, but less of everything else
The Snow has the same sound engine as the Desktop but is limited in the following ways:
- Maximum polyphony for the Snow is only half that of the Desktop (50 vs. 100)
- Four parts in a multi for the Snow vs. 16 for the Desktop
- Single stereo output for the Snow vs. 3 stereo outs for the Desktop
- Desktop has more knobs for faster programming and more real time control when playing.
- Snow has no MIDI THRU
De TI2 heeft 25% meer DSP-power dan de TI1, en dat vertaalt zich in hogere polyfonie voor complexe patches. Sowieso moet je er op rekenen dat je de geadverteerde 50 voices hoogstwaarschijnlijk niet gaat halen, tenzij je alle filters uitzet en alleen maar de sinusgolven gebruikt.
Even een algemene vraag waar ik niet via Googelen uit kon komen, ik zie veel producers prat gaan op het resampelen van hun sounds en ze dan opnieuw processen. Ik snap het nut gewoon niet.
Dat is nogal een breed onderwerp. Allereerst; als het uit de computer gaat en door hardware kan het proces wel degelijk nut hebben; re-ampen van gitaren, "room" toevoegen (dus natuurlijke reverb van je studio of badkamer of wat je wil), het karakter van microfoons of versterkers toepassen.
Heel lomp gezegd, stel ik prak een dist+EQ achter m'n bassline, wat voor nut heeft het dan het te recorden en bijv opnieuw die dist+EQ er achter te plakken? Kan ik dan niet net zo goed de synth+dist+EQ intact laten en er NOG een keer een dist+EQ achter plakken in de effects chain? Ik snap het doel gewoon niet, ondanks dat er zo veel gasten prat op gaan.
Als je bijv. bij 1 enkele synthesizer-toon de distortion "in de sample bakt" kun je polyfoon spelen zonder allerhande neveneffecten te krijgen. Wil je 't dan nog eens door distortion halen, dan gaat dat ook. Het ligt een beetje aan het scenario wat er geschetst wordt; kun je wellicht een voorbeeld quoten?
apNia schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:08:
OK maar dan is het dus essentieel te recorden over kabels, en daarmee voeg je een bepaalde karakteristiek toe? Ik dacht gewoon je audio bouncen binnen je DAW, waar je dan volgens mij niks aan hebt.
Niks is essentieel, maar if it makes you feel better... Zoals ik zei, voor hardware zijn er zeker dingen te vinden die bijdragen en niet of niet makkelijk te emuleren zijn. Voor sommigen is tijd keihard geld, en als dat betekent dat een of andere dure obscure doos het trucje in 5 minuten doet en dat hun een week tweaken bespaart, tja, so be it.

[ Voor 45% gewijzigd door Yoozer op 02-04-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Gisteren avond wat zitten kloten.....
http://soundcloud.com/erwin-wassenberg/r-win-get-the-sack
Wat vinden jullie er van?

[ Voor 221% gewijzigd door Xenophoben op 03-04-2012 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Yoozer thanks voor je uitgebreide uitleg! O+

Wat de Snow betreft, is dat nou een TI2? Want ik zie steeds dat ie de Snow TI wordt genoemd, maar vervolgens staat ie bij Access onder de TI2 overview.

Wat resampelen betreft viel het me vooral op dat Billain, een van m'n favoriete producers evar, zei dat ie aan resampelen deed voor z'n basslines (hier voorbeeld). Ik weet nog dat hij ergens zei dat hij resamplede om een bepaalde "hidden character" naar boven te brengen die anders verborgen blijft. Ik snap echt compleet niet wat ie daarmee bedoelt :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

apNia schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:39:
Wat de Snow betreft, is dat nou een TI2? Want ik zie steeds dat ie de Snow TI wordt genoemd, maar vervolgens staat ie bij Access onder de TI2 overview.
Alle TI's kunnen OS 5 draaien; er is dus geen verschil tussen de modellen. Als je naar de keyboard en desktop-versie van de TI2 kijkt zie je ook dat er nergens "TI2" op staat - alleen maar Virus TI.

De aanduiding "2" is alleen maar nuttig om te laten zien dat er een DSP in zit die wat krachtiger is, en een verpakking met een andere kleur. Van wat ik ergens had opgevangen was het omdat de DSP in de TI1 niet meer te krijgen was.

De reden dat je de Snow dus naast de TI2 ziet staan is omdat deze producten allebei nog gemaakt worden, en de TI1 niet meer.
Wat resampelen betreft viel het me vooral op dat Billain, een van m'n favoriete producers evar, zei dat ie aan resampelen deed voor z'n basslines (hier voorbeeld). Ik weet nog dat hij ergens zei dat hij resamplede om een bepaalde "hidden character" naar boven te brengen die anders verborgen blijft. Ik snap echt compleet niet wat ie daarmee bedoelt :$
Ik zal eens even kijken wat 'ie daarmee bedoelt, maar zoals je het hier uitlegt klinkt het als een esoterische term om mensen op 't verkeerde been te zetten of een zweverige beschrijving die voortkomt uit een gebrek aan technische kennis om adequaat te beschrijven wat er gebeurt.

Heb je toevallig een link naar de quote/het interview zelf?

[ Voor 3% gewijzigd door Yoozer op 04-04-2012 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
http://soundcloud.com/kaos001

Heb onlangs wat muziekjes online gezet, zowel oud als nieuw.
Graag jullie feedback :) ben erg benieuwd.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Neh kabels zorgen eigenlijk alleen voor ruis, wat in de klinische mixen van vandaag wel eens welkom kan zijn trouwens (als je me zou dit zou quoten in m'n 4-sporen taperecorder tijd had ik je uitgelachen). Via een analoog mengpaneel kan je inderdaad wat "karakteristieken" oplopen. Ikzelf gebruik het vaak om mijn eindmix na compressie te laten softclippen en -inderdaad- lijmt de ruis de totale mix een beetje.

Andere reden. Je weet dat reeses gedetunede zaaggolven in lagen zijn. omdat als ze in legato-mode lopen constant moduleren (dus vanwege de vercshillende detunes en daarnaast ook vaak phase effecten, is de reese geen enkel moment "constant).Vaak kiezen producers (o.a. Spor/Noisia/Reso) dan om de vetste passage eruit te knippen en die opnieuw te gebruiken.

Verder is het voor me persoonlijk ook zo'n moment dat ik vind "nu ben ik er klaar mee en ga er ook niet meer aan sleutelen", dus hup...uitdraaien als *.WAV en bezig met de andere onderdelen in de mix.
Cornelisjuh schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:06:
@hierboven allemaal, bedankt, ik zal er naar kijken !
Welke DAW software je prettig vind is erg persoonlijk, zo kan ik bv totaal niet overweg met ableton omdat ik het juist NIET overzichtelijk vind. Ik zweer dan weer bij Cubase (met ableton en reason rewire). Welke de moeite waard zijn om naar te kijken;

- Steinberg Cubase/Nuendo
- Ableton Live
- Bitwig studio
- Cocos Reaper
- Presonus
- Pro tools
- Propellerhead Reason (ondersteund geen host apparaten of FX, maar kan gerewired worden)
- FL studio (fruityloops)

Elk hiervan stelt je volledig in staat profesionele mixes te maken en elk heeft ook z'n eigen voordelen qua gebruiksgemak e.d. Er is niet 1 beter dan de andere, maar er kan eentje zijn die specifiek je veel bruikbaardere functionaliteit geeft.

Ik raad dan ook aan eerst een tijdje het 1 en ander te proberen alvorens je de doorgaans vrij dure software koopt.
Dan doe je er inderdaad goed aan een synth te overwegen en niet een blokfluit. B)

Het is afhankelijk wat je ermee wilt gaan doen. Alleen baslijnen maken of polyfone akoordpartijen? Moet ie zo algemeen inzetbaar mogelijk zijn of juist voor 1 functie? Staat ie alleen in de studio of wil je 'm ook live gebruiken? met/zonder klavier? enz.,enz,

Ik vind netzoals DAW's het nogal riskant om veel geld uit te geven aan zooi als beginner zijnde, mocht je toch direkt een synth willen dan raad ik een wat veelzijdigere polyfone synth aan zoals bv;

- waldorf-blofeld
- 1 van de vele Korg synths (microKorg bv)
- Roland JP80
- Alesis Micron

Die zijn behoorlijk veelzijdig en stelt je ook goed in staat om alle aspecten van synthese te leren. Maak je erg baslijngeorienteerde muziek (hiphop/dnb/dubstep) dan zou je misschien liever toch een monofone synth willen, maak je tech/house/trance dan zal al snel een polyfone synth beter van dienst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
kaos- schreef op woensdag 04 april 2012 @ 18:42:
http://soundcloud.com/kaos001

Heb onlangs wat muziekjes online gezet, zowel oud als nieuw.
Graag jullie feedback :) ben erg benieuwd.
relaxed! kan zo onder m'n Traktor om mee te jugglen. :)

maar waar blijven de dnb/dubstep tunes? Ik zag ooit een youtube filmpje met supervette beats uit renoise komen, die zou je nog wel 's gaan posten nadat ie af was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:31:
[...]

relaxed! kan zo onder m'n Traktor om mee te jugglen. :)

maar waar blijven de dnb/dubstep tunes? Ik zag ooit een youtube filmpje met supervette beats uit renoise komen, die zou je nog wel 's gaan posten nadat ie af was...
Klopt, die is nog in ontwikkeling. (nog steeds? ja, nog steeds :'( ) Einde deze maand moet ik draaien op een dubstep feest en ik wil eigenlijk wel die tune draaien. Hij komt er aan dus!

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar door de wave te renderen als 32 bit door die effecten krijg je een 32 bit wave van geluidje met effect.
De enigste reden voor 32bit is als je 32 bit werkt hoeft die file niet geconverteerd te worden .Van 24 naar 32 is niet optimaal , optimaal is niet converteren . Als je die 32 bit wave importeerd heb je het geluid met effect in de vorm van een wave . Je kan gelijk proberen of er verschil in zit in je eindmixdown , of je hoort gelijk verschil .
Of je wat toevoegd zou kunnen , zelf gebruik ik distortion en reverb van externe synth opgenomen als wave.
Dat zou je ook later kunnen doen , verschil zit daar wel in . Zit toch al verschil in de eerste wave en het orginele geluid uit het instrument :)

De sky is de limiet :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Zo, nog 50 dagen en ik kan me weer richten op mijn muziek.
De koning komt ga ik als eerste afmaken. Dat nummer word gewoon episch.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.tiedyes.com/tiedyepartyimages/peace-button-pack.jpg

[Soundcloud: http://soundcloud.com/bloodyutopia/bloodyutopia-when-i-see-her]

Voorbeeld van hetgeen wat komen gaat (liquid ftw!), eindmix moet nog ed. Mastering zal extern gedaan worden. 't nr is dedicated aan mn dinnetje :cheer:

Wees lief, of nasty. Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

mijn eerste post hier, maar volg deze draad al een tijdje. Ik ben nu zelf sinds een half jaar bezig met het maken van muziek, ben begonnen met reason maar ben al redelijk snel overgestapt op ableton live wat me tot nu toe erg bevalt.
stijl waarin ik momenteel heel erg mee bezig ben is donkere dubstep.

de track die ik hierbij gevoegd is nu denk ik 4/5de track die ik heb gemaakt en ben zeer benieuwd naar feedback. zowel positief als negatief. alvast bedankt voor feedback en ik zal zeker hier blijven rondkijken/ lurken en af en toe posten.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/erikvweeghel/alarmed]

p.s. shout out @kaos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:13

W84

Heeft iemand hier ervaring met een Sennheiser HD380 om te produceren? Ik heb op dit moment een Sony XB-700 en opzich niks te klagen, maar ik vind 'm te schel en gaat pijn doen na een tijdje. Ik werk met een Focusrite Scarlett USB audio interface overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Sennheisers zijn in het algemeen goed, dus kan je overwegen. Als luistermoeheid een probleem is zou je wellicht ook de AKG K271 MKII kunnen overwegen, zit rond dezelfde prijs en presteerd op dat gebied beter, Verder zou ik vooral niet vergeten te kijken naar de Beyerdynamic DT 770/880/990, die kom je nog wel het meest tegen in studio's en zijn imo qua weergave wat betrouwbaarder.

@xewikx

lekker, heeft een nette kwaliteit en ook en leuke tune. De zaagbas komt niet echt uit de verf, ik zou er wat aan doen om die wat dikker te maken. Verder mist er ook een sub, maar die zijn vnl pas van belang op huge speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
WeZet schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:26:
[...]

Het kan altijd beter. Iedereen kent de basics van eq'ing wel, maar het goed doen blijft een kunst. Daarnaast sidechaining op drums, alles wat nodig is om een goede mix te maken. Veel van die zaken kosten wat werk, zeker als je sommige processen nog niet kent.
Ik denk dat Wouter het hier over mastering heeft en jij over mixen, da's wel 2 different things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt wel vaker door elkaar gehaald.
Maar mastering is eigenlijk pre-mastering.
Omdat mastering van orgine betekend het maken (snijden) van een master ('vader') plaat voor vinyl. Daar worden weer 'moeder' kopieën van gemaakt die weer gebruikt worden om platen mee te persen. Daarom waren de eerste persingen altijd zoveel beter omdat het nog fris was en nog niet versleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:13

W84

vlaaing peerd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:00:
Sennheisers zijn in het algemeen goed, dus kan je overwegen. Als luistermoeheid een probleem is zou je wellicht ook de AKG K271 MKII kunnen overwegen, zit rond dezelfde prijs en presteerd op dat gebied beter, Verder zou ik vooral niet vergeten te kijken naar de Beyerdynamic DT 770/880/990, die kom je nog wel het meest tegen in studio's en zijn imo qua weergave wat betrouwbaarder.
Thanks! Die Beyerdynamic had ik in eerste instantie op het oog, maar ik las vaak dat deze ook erg scherp/schel is... misschien dat iemand dat kan ontkrachten. En de 250 Ohm durf ik eigenlijk niet aan. Naar die AKG zal ik ook 's kijken, maar ik zie wel dat die niet echt heel laag gaat en dat vind ik ook belangrijk. Ik heb totaal geen ervaring met Sennheiser, maar de HD380 heeft veel goede reviews op het web en staat vaak op nummer 1, dus ja... ik neig die te nemen alleen hoop ik dat het geluid voor mij prettig is. Haha. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
kewl, eindelijk weer eens een producerjob binnen. Moet op een engels label vanwege een vertrokken drummer beats maken voor een afrikaanse zanger, Nuru Kane. 't is vnl nogal "rootsy" muziek dus wel erg anders dan ik gewend ben, maar zover klinkt het allemaal wel goed.

Kwam er net achter dat ie nog redelijk bekend is ook. Dus da's wel leuk om achter een paar tracks mijn naam te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
@vlaaing peerd Gratz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
WeZet schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:41:
Zijn er hier overigens nog meer mensen die niet alleen aan digitale muziekproductie doen (<ik denk aan de bekende laptop+reason combi) maar ook gitaar en hardware synths gebruiken? Dat is meer mijn terrein. Ik ben niet zo'n ster in sidechainen en typische house procedures, meer een songwriter. Op zoek naar soortgenoten in deze barre tijden. O+
Ik maak metal met mijn band Necrotaph. Dat wordt steeds digitaler maar gitaren, bassen en zang blijven analoog, wat de input betreft. De herrie is te vinden op onze facebookpagina. Onder de playknop kan je alles luisteren, onder de downloadknop alles (gratis) downloaden (wij doen niet aan CD's drukken of verkopen, wij hobbyen alleen wat :) ). Het nummer "Deception on Demand" wordt ook door niet Metalheads vaak wel getrokken, de intro en outro in ieder geval :P.

Productietechnisch doe ik alles zelf, maar zoals ik al zei wordt ook dat steeds digitaler. Onze laatste demo 'Très Metal' is volledig in de thuisstudio opgenomen, gitaren en bas direct via een MOTU Cubase in en daarin als amp simulator ReValver van Peavey (fantastisch product!). En aangezien we toen zonder drummer zaten (net als nu weer...) komen alle drums ook uit Cubase, gewoon door partijen in MIDI in te typen en er vette samples bij te zoeken (ik gebruik veel van Andy Sneap). Zang hebben we ook daar opgenomen met een AKG C3000, ook direct via de MOTU Cubase in en daar verder bewerkt.

De komende set nummers gaan we waarschijnlijk met re-amping aan de slag, dus eerst alles Cubase indouwen en dan voor de distortion in ons oefenhok alles door de ENGL en de 5150 heen halen.

Wat mij betreft zijn alle muziekmakers soortgenoten, zeker aangezien alles steeds digitaler wordt. Discussies over vette beats met een Virus maken voor een dubstep project zeggen mij niet heel veel, maar de discussies over sidechainen, mixen, masteren, de DAW's, de interfaces, microfoons en weetikveel zijn voor ons allemaal relevant. (En die makers van de Virus hebben ook een te gekke nieuwe gitaar amp gemaakt, het volgende level in de modeling, dus kruisbestuiving is er sowieso).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Look what the cat dragged in! :)
Een Access Virus Snow :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CzHnY.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3jYxY.jpg

Zeer, zeer blij mee, en met afstand de duurste (€875) aanschaf in m'n muziekcollectie. Na werktijd lekker mee pielen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi ding aPnia , heb je al een mengpaneel of zoiets . Mooie van hardware is dat je geen pc nodig hebt , maar mengpaneel is toch iets wat snel nodig is . Die synth zal wel meer uitgangen hebben als twee , neemt niet weg dat 1 ook al genoeg kan zijn . Ben benieuwd wat je eerste ervaring dalijk is :)

Jheroun , Gitaarpedaaltjes zijn wel populair onder mensen met keybords , vooral de oude effecten zijn vet.
Zelf heb ik een electro harmonix phaseshifter type 2 , dat is echt een aanvulling op de sound

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ETZYZ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dan die apNia met een virus aan z'n computer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 18:54:
Mooi ding aPnia , heb je al een mengpaneel of zoiets . Mooie van hardware is dat je geen pc nodig hebt , maar mengpaneel is toch iets wat snel nodig is .
PC lijkt me wel de beste optie, anders zou je daarnaast nog een midisequencer, mengpaneel en in het geval dat het de Virus is zonder controller KB (kan de foto niet zien) ook nog een midicontroller. Verder heb je dan alleen maar 1 apparaat, wil je er beats onder dan zal je al snel over moeten naar een extra drumcomputer/sampler etc.

Maar de Virus is absoluuuut een mooi bakkie! zzzzzZZZZZZZ-plane filters!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Proficiat, apNia! Ga je veel plezier van hebben :)
vlaaing peerd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:46:
Maar de Virus is absoluuuut een mooi bakkie! zzzzzZZZZZZZ-plane filters!!!!
Eh, da's de E-mu Morpheus / E-mu Ultra, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Z-plane is eigenlijk gewoon een filter met een extra variabele. dus je kan de waardes niet alleen over de x- en Y-as verdelen, maar ook over de Z-as (3 dimensionaal dus). Waar je bij een "normale" filter alleen maar bv LP cutoff/resonance instelt, kan je er met een Z-plane bv nog een BP-cutoff overheen jagen.

Zowel de virus als de E-Mu bakken hebben dit, alleen die van de virus staan bekend vanwege de Calyx/Teebee sounds (tenminste als je dnb freak bent, ken je het). Ik denk dat onze schreeuwende nibbit-eter die wel wil gaan gebruiken.

@Apnia,

Een track met de virus op soundcloud...or it didn't happen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hahahahaha ik ben het ding nog helemaal aan het verkennen. Het is nogal overweldigend, alles wat er in te stellen is. En ik begon Massive redelijk van A tot Z door te hebben. Maar nu voelt het weer een beetje als een "reset".

Ik zit bijvoorbeeld nu al een half uur te googelen hoe ik dat Z-plane effect in de virus krijg. Is dat gewoon de twee filters tegelijkertijd aansturen peerd? Is dat niet hetzelfde als wat Massive doet met z'n twee filters? En hoe switch ik tussen die twee? (met andere woorden, waar moet ik op Googelen icm "access virus"? ;))

Was gisteren wel mooi trouwens, zou 's avonds wat in de binnenstad drinken met m'n vrienden, dus maar ff op m'n werk gebleven en zitten klooien met die Virus. Had een leuke patch. Komt er een collega langs. "HEYYY!" en die ramt gewoon maar op een knop. Hoppa. Preset 1 geladen, patch kwijt :|
En dan zit ik in een hok vol met engineers he :|

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 13-04-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:15
apNia schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:28:
Had een leuke patch. Komt er een collega langs. "HEYYY!" en die ramt gewoon maar op een knop. Hoppa. Preset 1 geladen, patch kwijt :|
Zal toch wel een factory reset opzitten?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nee ik was zelf wat aan het maken en hij loadde gewoon een preset in. Was mijn versie kwijt dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

apNia schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:28:
Maar nu voelt het weer een beetje als een "reset".
Voornamelijk door de verandering in terminologie en zo, de signal flow blijft grotendeels gelijk. De kunst is tussen verschillende synths begrippen te "vertalen"; in plaats van Massive's modulatie heb je de mod matrix waarbij je ook bron en bestemming en hoeveelheid uitzoekt, alleen zit niet alles op dezelfde pagina. Het verschil tussen synths met subtractieve synthese is uiteindelijk niet zo heel erg gruwelijk groot.
Ik zit bijvoorbeeld nu al een half uur te googelen hoe ik dat Z-plane effect in de virus krijg.
Nou, wat ik altijd begrepen heb van Z-plane was dat je X (cutoff), Y (resonance) en Z (shapetransform) had, waarbij je in feite 2 frequentie-responses had die ieder konden bestaan uit een complexe combinatie van low, band, highpass en reject-filters. Je kunt dan bij z(0) bijv. met 2 of 3 resonante bandpass filters een "A" formant maken, en bij z(max) een "O" formant, en als je dan dus met Z tweakte morpht 't van een A naar een O. De truc met een Ultra is dat je een belachelijk grote lijst van die Z-overgangen hebt waar je uit kunt kiezen - begin- en eindpunt zijn al gedefinieerd, dus moet je specifiek uit 1 overgang kiezen, ongeveer zoals je bij een wavetable ook vast zit aan begin- en eindpunt.

Dat kun je op een Virus wel simuleren (er is een patch die Tuvan Throat of zo heet, naar het Tibetaanse zingen) maar da's geen Z-plane, da's onafhankelijk aansturen van 2 BPFs waarbij de cutoff van elke filter met 1 knop 2 kanten uit beweegt of zo.

OS 5 krijgt er wel nieuwe filtermodes bij, maar bij mijn weten zit daar (nog geen) Z-plane tussen.

Filters op de Virus kun je als parallel of serieel instellen; dat is in ieder geval min of meer gelijk aan Massive. Ik zou eerst eens kijken naar wat je al met 2 bandpasses in parallelle configuratie aan kunt vangen - jaag er een Hypersaw doorheen, zet de filter drive half open, en kijk wat er gebeurt.
Komt er een collega langs. "HEYYY!" en die ramt gewoon maar op een knop. Hoppa. Preset 1 geladen, patch kwijt :|
En dan zit ik in een hok vol met engineers he :|
Het is dat 't ding zo duur is, anders had ik 't naar z'n hoofd gesmeten. Waus 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Yoozer op 13-04-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan toch de laatst ge-edite patch terughalen?
De meeste moderne synths zit dat wel op.
Is handig als je vaak last hebt van stroomuitval, katten of ander huistuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Misschien wel hoor, ik ben de manual aan het doorlezen. Maar als ik Google op access virus snow undo krijg ik de indruk dat het niet echt bestaat op de Snow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal noemen ze het een recall.
Maar op m'n Polar zit wel een Undo knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 15:24
z999 schreef op zondag 08 april 2012 @ 22:54:

[audio]

Voorbeeld van hetgeen wat komen gaat (liquid ftw!), eindmix moet nog ed. Mastering zal extern gedaan worden. 't nr is dedicated aan mn dinnetje :cheer:

Wees lief, of nasty. Cheers!
De melodie klinkt mij zo bekend in de oren.... kan geen toeval wezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer eens iets gemaakt, een tech house beatje/melodietje, met de vocals van Gorillaz - Clint Eastwood.

Say what you think!

[Soundcloud: http://soundcloud.com/capsoo/gorillaz-clint-eastwood-capsoo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001

Vandaag maar weer es wat gemaakt voor de grap.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat me toch een beetje te verbazen over de moderne softsynh vergeleken met de softsynths uit vst w98.
In de vst 5.0 zaten een boel goeie plugins , die later standaard niet bij cubase zaten . Dat is de ontwikkeling die cubase doormaakte , de plugins zouden vanaf sx meer door derden gemaakt worden . Nu heb ik die oude plugs weer eens geprobeerd , je lacht je rot om het cpu en geheugenverbruik in een complete daw van maar 80 MB compleet met een hoop softsynths en effecten . Dan praat je nog eens over optimalisering :)
Die dingen zijn alleen moeilijk te vinden op het web , unsuported plugins

http://www.steinberg.net/...s/vst_classics_vol_1.html
http://www.steinberg.net/...s/vst_classics_vol_2.html

Daar zitten hele leuke effecten

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/McuBQ.png

Klein trackie gemaakt met 70 MB ram gebruik en de mogelijkheid om ze zelf te proberen :)

http://soundcloud.com/systemrestoresound/prodigy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

kaos- schreef op zondag 15 april 2012 @ 20:00:
[audio]

Vandaag maar weer es wat gemaakt voor de grap.
rot op! wat heerlijk O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
haha, thanks :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Voor diegenen waarmee ik het had over Z-plane filtering op de Virus. Is dit het effect?
YouTube: ACCESS VIRUS TI【Namm Show 2012】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
[Soundcloud: http://soundcloud.com/whyte/whyte-voice-wip1]

Weer een stukje verder met deze. Any comments voordat ik hem afmaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Ik ben ook maar eens gaan knutselen.. Misschien iets teveel reverb in t begin, en ongemasterd.. en ik mis nog wat effectjes hier en daar maarja. da's de volgende stap..

[Soundcloud: http://soundcloud.com/erik-de-boer/pianorifle-beta]

[ Voor 35% gewijzigd door Erikie op 18-04-2012 09:26 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

@Whyte: Moet er niet nog een bassline in? De atmospherische sounds vind ik wel cool, de clap en hihats wat minder, te standaard.

@Erikie: Drums vind ik wat statisch in het begin. Te veel accent op de hihat, geen mooie sound. De synths zijn wel cool, leuke melodietjes. Op 4:17 beginnen de drums eerlijk gezegd wel een beetje irritant te worden, machine gun-effect.

Zelf begonnen met een trance remix voor deze contest :)

[ Voor 22% gewijzigd door 2mb op 18-04-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

2mb schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:50:

@Erikie: Drums vind ik wat statisch in het begin. Te veel accent op de hihat, geen mooie sound. De synths zijn wel cool, leuke melodietjes. Op 4:17 beginnen de drums eerlijk gezegd wel een beetje irritant te worden, machine gun-effect.

Zelf begonnen met een trance remix voor deze contest :)

[audio]
thanx voor je kritiek, daar heb ik wat aan :).. Drums heb ik eerlijk gezegd weinig aan gedaan, wil de hihats & snare sowieso aanpakken, aldaniet andere instrumenten gebruiken. Hoewel ik zelf de hihat wel nice vind. Mag wel ietsie zachter ;) snare vind ik wat lomp. Wat bedoel je met machine gun-effect? Ik moet sowieso even wat doen aan m'n filters en mastering, maar daar ga ik externe hulp bij inroepen mocht deze track potentie hebben. Ik heb echt nul gebruik gemaakt van compressors etc, alle synths direct aan de master...

Over jouw track. trance is dus in die 10 jaar tijd niet echt veranderd ;) Erg flexe akkoorden gebruik je, vocals zelf opgenomen?.. Het enige wat me stoort is alsof die kick door de speakers wordt 'gepompt', maar da's het hele idee van trance toch? :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Machine gun-effect is wat je hoort als je een bepaalde sample (bijvoorbeeld jouw hihat op 4:17) heel snel achter elkaar afspeelt. Omdat het precies dezelfde sample is gaat het dan wat op een machinegeweer lijken (ratatatatatatatata). Met een beetje knutselen met samples kun je dat wel voorkomen, en in de samplewereld hebben we daarvoor tegenwoordig round robin (zelfde sample maar dan net iets anders).
vocals zelf opgenomen?
Nee, die komen dus van de contest. Je kunt ze hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

2mb schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:34:
Machine gun-effect is wat je hoort als je een bepaalde sample (bijvoorbeeld jouw hihat op 4:17) heel snel achter elkaar afspeelt. Omdat het precies dezelfde sample is gaat het dan wat op een machinegeweer lijken (ratatatatatatatata). Met een beetje knutselen met samples kun je dat wel voorkomen, en in de samplewereld hebben we daarvoor tegenwoordig round robin (zelfde sample maar dan net iets anders).

[...]

Nee, die komen dus van de contest. Je kunt ze hier vinden.
Aight. ik snap je punt. Maar vroeger hadden ze die round about techniek niet echt. Ik vind het zelf juist wel wat hebben, dat statische. Maar ik ga er wel mee spelen. Een filter op 1/8e op de hihat zetten en minimaal random veranderen zou ook moeten werken dus.

traktor scratch!

Pagina: 1 ... 33 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.