Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-_D_- schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:53:
[...]

I like the bit where it goes wobwobwob :+

Maar leuk mixje hoor! En de overgang naar die Zelda plaat is in het begin een klein beetje rommelig omdat je hem niet op 1 of 16 inmixt, maar de track rockt zo hard dat het totaal niet uitmaakt :P
Haha thanx!
Hoe bedoel je niet precies? Want timing klopt gewoon! Als je goed luisterd, hoor je ook nog zachtjes; "Let the bass cannon kick it" en dan BAM die van Zelda! Dus klopt toch precies? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 13:38

-_D_-

Polsbandje

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:17:
Haha thanx!
Hoe bedoel je niet precies? Want timing klopt gewoon! Als je goed luisterd, hoor je ook nog zachtjes; "Let the bass cannon kick it" en dan BAM die van Zelda! Dus klopt toch precies? O-)
De track loopt wel sync enzo, maar je fade hem in een tel of 6 na de eerste tel, en ik ervaar dat vaak als een beetje rommelig. Maar dat is misschien persoonlijk en vooral muggenzifterij want het klinkt prima verder :)

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:28
Over een klein halfuurtje ga ik live op xt3 radio een knetterende oldskool techno set draaien :)

tune in :)

http://www.xt3radio.nl/player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Soundcloud: http://soundcloud.com/bramotten/br4m]

Ik vond het wel grappig klinken, graag een mening(ik heb pas 3 mixjes van +-20 minuten gemaakt in V DJ

[ Voor 225% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2011 12:08 . Reden: Embedden? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-_D_- schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:19:
[...]

De track loopt wel sync enzo, maar je fade hem in een tel of 6 na de eerste tel, en ik ervaar dat vaak als een beetje rommelig. Maar dat is misschien persoonlijk en vooral muggenzifterij want het klinkt prima verder :)
Haha nee alle kritiek is meegenomen! ben zelf ook nogal perfectionistisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 22:12:
Vraag: hoe zet je hier een soundcloud flash-ding in? Ik D8 eerst gwn die embed link copy/pasten, maar dit werkt niet.
Overzicht van UBB-codes #tag_audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij mijn MiniMix

[Soundcloud: http://soundcloud.com/mhuberts/minimix-june-2011]

Ik ben nog niet zo lang bezig met mixen dus be gentle :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

help heb een probleem.
ik heb twee reloop rmp 3's gekocht top dingen,
maar een probleem ze connecten niet goed met mijn computer,
mijn computer ziet ze uiteindelijk wel maar kan er niets mee.
hij moet ze volgens de gebruikhandleiding als verwisselbare schijven ofzo?
weet iemand een oplossing?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:27
Mijn nieuwe mixtape. Een mix tussen tech-house, house en progressive house, kortom heerlijke zomer beats! Gemixt met CD's op 2xCDJ-1000 en DJM-800. Hoor graag wat jullie er van vinden!

[Soundcloud: http://soundcloud.com/djrobbieg/robbie-g-summer-2011-mixtape]

[ Voor 82% gewijzigd door Groentenman op 03-07-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou zeg maar het voordeel om bij Beatport tracks te kopen? Tegenwoordig download iedereen alle muziek die er is, of is dat dan weer van mindere kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is illegaal. Beatport is de marktleider onder de digitale danceshops, ze hebben (waarschijnlijk) het meest uitgebreide aanbod. Echter zijn ze wel stevig aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Waarom zou je betalen bij de supermarkt als je ook gewoon gratis langs de kassa naar buiten kan lopen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Afgelopen zaterdag echt een vreselijk toffe set gedraaid. 4 uur lang lopen raggen 8)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:56:
Wat is nou zeg maar het voordeel om bij Beatport tracks te kopen? Tegenwoordig download iedereen alle muziek die er is, of is dat dan weer van mindere kwaliteit?
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:01:
Dat is illegaal. Beatport is de marktleider onder de digitale danceshops, ze hebben (waarschijnlijk) het meest uitgebreide aanbod. Echter zijn ze wel stevig aan de prijs.
Muziek en films downloaden is legaal in Nederland. Je moet er wel van uit kunnen gaan dat een DJ, die professioneel met muziek bezig is, voor zijn muziek betaald. Net als dat een grafisch ontwerper betaald voor de Adobe Creative Suite.
Sjoewe schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:39:
Waarom zou je betalen bij de supermarkt als je ook gewoon gratis langs de kassa naar buiten kan lopen? :?
Niet helemaal een goede vergelijking. Naast het feit dat muziek downloaden legaal is, is 'stelen' een term die door de industrie wordt gebruikt. Je kan het beter delen noemen. De industrie loopt ook al 10 jaar achter de feiten aan. Het aanbod wordt niet aangepast aan de vraag van de consument. Ik snap volkomen waarom de grote massa download. Door het internet heb ik enorm veel muziek ontdekt. En ja, door eerst te downloaden want aan die previews heb je weinig.
Ik koop soms op Beatport en Juno want enkel omdat ik geen 320 of WAV kan vinden. Ik hecht er net zo veel waarde aan als een gedownload bestand want het blijft een hoopje data. Heb je ook gelijk de reden waarom ik vinyl zo leuk vind.

----------------------------------------

Er is iets wat ik mij de hele tijd al af vraag. Wanneer je op ongeveer 2/3 van het nummer een volgend nummer inmixt wordt de boel luider. Je wilt je mix spannend houden en niet wachten tot de rustige drums op het einde, dus je mixt vroeg uit.
Dan hoor je wel dat je het onder de 0 dB moet houden. Meestal is een track al rond de 0 dB. Ik kan de master een aantal dB dichtdraaien en in Audacity kan ik alles naar -3 dB brengen, geen probleem. Na die aanpassingen in Audacity klinkt alles hetzelfde zonder dat je minder geluiden hoort. Wanneer je ter plekke staat te draaien is dit anders, dan klinkt die toename van geluid ook veel logischer omdat het volgende nummer er bij komt. Als ik al mixend het volume terugbreng verliest het nummer zijn kracht.

Hoe zit dit dan in een club? Als ik op YouTube optredens bekijk draaien ze volop in het rood. De geluidstechnicus en de DJ spelen allebei toch een rol in de geluidskwaliteit? Ik hoop dat het een beetje te begrijpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegenwoordig is de headroom op dj-mixers in clubs goed, dus dan maakt het niet veel uit als je in het rood draait. Aangezien het geluid toch nog "processed" wordt door een limiter (of iets dergelijks). Op oudere mixers, als de djm-500/600 moest je rekening houden met beperkte headroom en dus niet teveel in het rood zitten.

Ik snap trouwens je verhaal m.b.t. het vallen van stiltes tijdens het mixen niet helemaal. Persoonlijk ben ik meer voorstander van een heldere mix, dan dat sommige attributen van nummers door elkaar heen gaan lopen, wat negen van de tien keer een rommelig geheel oplevert. Uitgangspunt van een thuis opgenomen mix moet voor mij ook iets zijn wat representatief is voor wat je doet in een club. Helemaal als je je mixjes wilt gebruiken als uithangbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
catbread schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:51:
[...]

[...]

Muziek en films downloaden is legaal in Nederland. Je moet er wel van uit kunnen gaan dat een DJ, die professioneel met muziek bezig is, voor zijn muziek betaald. Net als dat een grafisch ontwerper betaald voor de Adobe Creative Suite.

[...]

Niet helemaal een goede vergelijking. Naast het feit dat muziek downloaden legaal is, is 'stelen' een term die door de industrie wordt gebruikt. Je kan het beter delen noemen. De industrie loopt ook al 10 jaar achter de feiten aan. Het aanbod wordt niet aangepast aan de vraag van de consument. Ik snap volkomen waarom de grote massa download. Door het internet heb ik enorm veel muziek ontdekt. En ja, door eerst te downloaden want aan die previews heb je weinig.
Ik koop soms op Beatport en Juno want enkel omdat ik geen 320 of WAV kan vinden. Ik hecht er net zo veel waarde aan als een gedownload bestand want het blijft een hoopje data. Heb je ook gelijk de reden waarom ik vinyl zo leuk vind.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook veel illegaal binnen haal, maar toch ook wel eens regelmatig tracks op Beatport koop. Ik ben er dan ook niet professioneel mee bezig verder. Het is eigenlijk te makkelijk om Soulseek op te starten, een track in te kloppen en binnen 2 minuten binnen te hebben.
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:56:
Op Beatport moet je de muziek ook downloaden hoor. :+

Maar verder heeft het niet echt voordelen, behalve dat je de muziek legaal binnenhaalt. De meeste 320 Kb/s tracks die je via SLSK binnen kan halen, zijn van exact dezelfde kwaliteit.

[ Voor 16% gewijzigd door bram1984 op 04-07-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
catbread schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:51:
Je moet er wel van uit kunnen gaan dat een DJ, die professioneel met muziek bezig is, voor zijn muziek betaald. Net als dat een grafisch ontwerper betaald voor de Adobe Creative Suite.
Dat. Plus dat de muziek die je draait veelal wordt gemaakt door mensen die keihard werken om een studio bijeen te sprokkelen. En het feit dat het kopen van je muziek je dwingt om na te denken over wat je binnenhaalt, in plaats van dat je maar gedachteloos binnengraait wat je gratis tegenkomt
Heb je ook gelijk de reden waarom ik vinyl zo leuk vind.
Ik ook, maar dat is wel pure liefhebberij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was het zelfs niet zo dat je het verschil in geluid niet kon horen tussen 200 en nog wat kb/s tracks en 320 kb/s tracks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:50
Ik ga morgen bij een CDJ-800 Mk2 setje kijken, zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Buiten de standaard controle of de spelers spelen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:27:
Was het zelfs niet zo dat je het verschil in geluid niet kon horen tussen 200 en nog wat kb/s tracks en 320 kb/s tracks?
Horen niet, beleven/voelen wel.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Over een fatsoenlijke PA hoor/voel/beleef je het verschil tussen 320 en WAV zelfs. Alsof iemand een filter uitzet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Sjoewe schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:33:
Over een fatsoenlijke PA hoor/voel/beleef je het verschil tussen 320 en WAV zelfs. Alsof iemand een filter uitzet. :)
Dan nog ga je dat alleen horen als je ze naast elkaar legt. Wav/320 los van elkaar zijn onhoor/voelbaar. Maargoed ik wil geen mp3/wav discussie opstarten. :+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:11
Sjoewe schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:25:
[...]

Dat. Plus dat de muziek die je draait veelal wordt gemaakt door mensen die keihard werken om een studio bijeen te sprokkelen. En het feit dat het kopen van je muziek je dwingt om na te denken over wat je binnenhaalt, in plaats van dat je maar gedachteloos binnengraait wat je gratis tegenkomt

[...]

Ik ook, maar dat is wel pure liefhebberij :)
als ik alle muziek die ik luister en thuis draai zou moeten kopen dan zou ik mn huur niet meer kunnen betalen. muziek die ik draai (op feesten etc) koop schaf ik meestal wel aan..

tegenwoordig zijn er veel djs van amateur naar pro gegaan door een deel van hun muziek gratis te delen. de structuur van (met name) de electronische muziek industrie is gewoon heel erg veel veranderd. tenminste zo zie ik het bij de stijlen waar ik me mee bezig hou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Daarnaast harkt een beetje DJ z'n core-inkomsten waarschijnlijk ook uit boekingen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik begrijp nooit waarom je zoveel muziek zou moeten hebben. Ik heb de boel laatst eens opgeschoond tot 1200 tracks digitaal en zo'n 200nogwat vinyls. Die ken ik allemaal bit voor bit, groef voor groef, daar komen alleen dingen bij die ik _echt_ vet vind. Heb je veel meer aan dan alles maar hebben en driekwart niet kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
Sjoewe schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:01:
Ik begrijp nooit waarom je zoveel muziek zou moeten hebben. Ik heb de boel laatst eens opgeschoond tot 1200 tracks digitaal en zo'n 200nogwat vinyls. Die ken ik allemaal bit voor bit, groef voor groef, daar komen alleen dingen bij die ik _echt_ vet vind. Heb je veel meer aan dan alles maar hebben en driekwart niet kennen.
uit interesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:49
ik moet zaterdag draaien op een klassen feest , word mn eerste echt gig hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zorg dat je een mp3 met een mix bij je hebt, voor het geval er iets misgaat plug je die er snel in om de muziek door te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
kijk goed van te voren wat er staat en zorg dat je weet waar alles voor is. en neem altijd backup mee.. draai je met laptop of usb zorg dan ook dat je cds hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Je kan je interesse prima stillen met online players zoals Spotify of goede online zaken zoals WhatPeoplePlay of Boomkat, of gewoon eens luisteren bij de platenzaak. Maar kennelijk ben ik van een andere generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
okeej , ik draai met virtual DJ pro met een hercules dj control steel , en ik neem 4 eigen mixen mee en denk iets van 200 nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Sjoewe schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:10:
[...]

Je kan je interesse prima stillen met online players zoals Spotify of goede online zaken zoals WhatPeoplePlay of Boomkat, of gewoon eens luisteren bij de platenzaak. Maar kennelijk ben ik van een andere generatie.
ik heb heel erg veel muziek omdat ik graag van variatie hou , ik hou er niet van om steeds hetzelfde nummer te luisten , bovendien luister ik heel veel verschillende stijlen , zoals rock metal house hardcore hardcore en dubstep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Als je van veel verschillende soorten muziek houdt, draai dan ik "blokjes".
Dus niet van een strandhouse plaatje in 1 keer lompe dubstep draaien, daarna ineens hardstyle om daarna een drum and bass plaat erin te gooien.

Met blokjes bedoel ik dus; 20 minuten dub, 20 minuten house, 20 minuten hardstyle, etc.

Anders wordt het 1 groot zooitje en kan men je moeilijk serieus nemen imo.

En de beste tip die ik je mee kan geven; draai voor de mensen, niet voor jezelf.
Natuurlijk kies je zelf de platen uit die je tof vind, maar kijk goed hoe mensen reageren op bepaalde muziek, pas daar je draaien op aan zodat het gezellig en leuk blijft.

[ Voor 24% gewijzigd door kaos001 op 04-07-2011 16:16 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Het zijn allemaal nog niet echt steekhoudende argumenten waarom je niet zou betalen voor de dingen die je luistert. Hoe langer deze instelling zo doorzet des te lager wordt de uiteindelijke kwaliteit van de muziek, of denken jullie dat je gewoon even een gecrackte Ableton op je PC zet en na een paar weken de sterren van de hemel produceert? Door de opkomst van de digitale mediadragers verliest muziek steeds meer z'n eeuwigheidswaarde en worden tracks zolangzamerhand niks meer dan digitale flyers om jezelf als artiest mee te promoten. Iedereen schijt maar op hoog tempo eenheidsworst uit, omdat dat binnenkort de enige manier nog is om van muziek maken te kunnen leven. Het loont al bijna niet meer de moeite om heel veel tijd in een productie te steken, omdat je er niks aan kan verdienen.

Juist als muziekliefhebber vind ik het maar een sneue ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:14

Tijn96

In speed we trust

@sjoewe

daar ben ik het idd mee eens. ze willen ook gaan proberen in nederland er bekeuringen op te gaan zetten als je illegaal download via the pirate bay etc.
Op zich ben ik het daar wel mee eens omdat je dan weer de waarde van muziek terugbrengt en de moeite om het te maken.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Sjoewe schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:20:
Het zijn allemaal nog niet echt steekhoudende argumenten waarom je niet zou betalen voor de dingen die je luistert. Hoe langer deze instelling zo doorzet des te lager wordt de uiteindelijke kwaliteit van de muziek, of denken jullie dat je gewoon even een gecrackte Ableton op je PC zet en na een paar weken de sterren van de hemel produceert? Door de opkomst van de digitale mediadragers verliest muziek steeds meer z'n eeuwigheidswaarde en worden tracks zolangzamerhand niks meer dan digitale flyers om jezelf als artiest mee te promoten. Iedereen schijt maar op hoog tempo eenheidsworst uit, omdat dat binnenkort de enige manier nog is om van muziek maken te kunnen leven. Het loont al bijna niet meer de moeite om heel veel tijd in een productie te steken, omdat je er niks aan kan verdienen.

Die gedachte heb ik al lange tijd achter me gelaten, ik ben ook niet van plan om van muziek mijn inkomsten te maken. Daarom heb ik er voor gekozen een opleiding te doen en daarna 4 dagen te gaan werken en 1 dag met muziek bezig te zijn. Produceren heb ik hellaas nog geen apparatuur, en dus geld / tijd voor. Daarnaast zou ik puur voor me eigen doen... Denk ik?

Wel ben ik lichtelijk trots dat ik overgestapt ben van Mp3 naar Vinyl en daarme de muziekindustrie alvast steun :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mobb_Deep op 04-07-2011 16:35 ]

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984

Je hebt gelijk, maar ik denk niet dat dit tegen te houden is.

Daarnaast denk ik echter wel dat de meeste DJ's tracks maken om het aantal boekingen omhoog te gooien, naast de kick die je krijgt als je gedraaid wordt door grote namen. Dat zou voor mij in ieder geval de drijfveer zijn.

Zoals ik hierboven aangeef zullen de grote jongens leven van boekingen, en niet van verkochte tracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

kaos- schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:23:
[...]
Bij Innocent, op de hoek van de straat waar Merlijn ook zit.
Ik moet van 23 tot 1 buiten (minimal/house) en binnen van kwart over 1 tot 3 (drum and bass/dubstep)
Ben niet meer naar Hengelo geweest maar die tent ken ik zeker :) (tegenover de roccarde)
Zal volgende keer wel even langskomen.

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Ik maak zelf tracks, en besef me nu hoeveel tijd er wel niet in het maken van een fatsoenlijke plaat gaat zitten. Als mensen deze plaat waarderen, is het dan écht zo erg dat ze misschien 2 euro neer leggen en dan die plaat voor de rest van hun leven in hun bezit kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
mr.DJ95 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:04:
ik moet zaterdag draaien op een klassen feest , word mn eerste echt gig hebben jullie nog tips?
Neem niet CD's en/of een iPod mee als backup maar probeer ook adapters, kabels etc als backup mee te nemen.
Dingen gaan vaak kapot op de meest irritante momenten.

Of je pakt net als ik vrolijk van alles een backup in inclusief adapter om er vervolgens achter te komen dat ik de normale adapter van m'n geluidskaart vergeten ben in te pakken.
Dan ben je heel erg blij dat je een backup hebt die je wél hebt ingepakt :P

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
Hoe langer deze instelling zo doorzet des te lager wordt de uiteindelijke kwaliteit van de muziek

Het loont al bijna niet meer de moeite om heel veel tijd in een productie te steken, omdat je er niks aan kan verdienen.

je ziet het wel allemaal erg negatief in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
El_V schreef op maandag 04 juli 2011 @ 18:54:
[...]

je ziet het wel allemaal erg negatief in
Ik zit 'heel diep' in de techno scene en spreek daardoor redelijk wat bekende producers en DJ's (want dat is niet één op één gelijk). Die vertellen ook allemaal dit verhaal. Er komt kwantitatief veel meer uit dan vroeger, maar kwalitatief gezien komt er juist minder uit en de algemene tendens dat men vindt dat je voor muziek niet hoeft te betalen is daar zeker een van de leidende oorzaken van. En daar verzet ik me hard tegen ja :)

Voor de rest ben ik niet negatief hoor, maar ik ga er ook geen doekjes om winden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet ook eerlijk bekennen dat er weinig echt goede deephouse producties dit jaar uitgekomen zijn. Waar ik normaal altijd van bepaalde labels en producers een bepaalde standaard van verwacht, valt het tegen. Ik ben ook geen zuurpruim, maar wel een purist;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
Sjoewe schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:42:
[...]

Ik zit 'heel diep' in de techno scene en spreek daardoor redelijk wat bekende producers en DJ's (want dat is niet één op één gelijk). Die vertellen ook allemaal dit verhaal. Er komt kwantitatief veel meer uit dan vroeger, maar kwalitatief gezien komt er juist minder uit en de algemene tendens dat men vindt dat je voor muziek niet hoeft te betalen is daar zeker een van de leidende oorzaken van. En daar verzet ik me hard tegen ja :)

Voor de rest ben ik niet negatief hoor, maar ik ga er ook geen doekjes om winden.
kwantitatief is al hoeveelheid ;)... maar de grens is door het digitale inderdaad een stuk lager over wat er uitgebracht wordt. dat komt omdat iedere drol zn eigen digitale label kan beginnen en daardoor komt er meer 'bagger' uit. sowieso hebben muziekstromingen qua kwaliteit vaak ups en downs is me opgevallen. plus het feit 'dat vroeger alles beter was'

maar ik denk niet dat de digitalisering creativiteit op wat voor manier dan maar ook tegenwerkt. er zullen altijd vernieuwende mensen op blijven staan en die zullen nu misschien zelfs nog eerder worden herkend. dan kunnen meer ervaren producers altijd nog helpen om te zorgen dat het kwalitatief (qua geluid etc) op peil is.

ik zie vooral dat het bij de underground stijlen erg helpt met de ontwikkeling.. dat zou vroeger nooit zo snel kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
El_V schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:57:
Kwantitatief is al hoeveelheid ;)... maar de grens is door het digitale inderdaad een stuk lager over wat er uitgebracht wordt. dat komt omdat iedere drol zn eigen digitale label kan beginnen en daardoor komt er meer 'bagger' uit. sowieso hebben muziekstromingen qua kwaliteit vaak ups en downs is me opgevallen. plus het feit 'dat vroeger alles beter was'
Dat is allemaal zeker waar, maar daar doel ik nu niet op. Techno zit op het moment zeker op een hoogtepunt, want zelfs met mijn cynische inslag kan ik niet ontkennen dat er al veel meer goeds uitkomt dan laten we zeggen een jaar geleden. Het enige waar ik op doel is het verdwijnen van de filtering die een medium als CD of Vinyl wel had, omdat voordat je iets een paar honderd keer liet drukken je jezelf wel tien keer achter je kop krabte of je dat volume ook daadwerkelijk kwijt ging raken. Nu maakt iedereen maar proefballonnetjes en we zien wel waar het strandt. Immers is tegenwoordig een slechte release is beter dan geen release. :)
maar ik denk niet dat de digitalisering creativiteit op wat voor manier dan maar ook tegenwerkt. er zullen altijd vernieuwende mensen op blijven staan en die zullen nu misschien zelfs nog eerder worden herkend. dan kunnen meer ervaren producers altijd nog helpen om te zorgen dat het kwalitatief (qua geluid etc) op peil is.
Dat zeg ik ook niet ;) Ik zeg dat het tegenwoordig nauwelijk meer loont voor een producer om langer dan een paar dagen aan een track te sleutelen, omdat de levencyclus van tracks nu eenmaal korter is door de stortvloed aan materiaal dat dag na dag uitkomt. Je moet het echt hebben van een piek bij de introductie en als je geluk hebt een charting van een bekende DJ, maar anders borrelt het vrij snel weer af. De truc is dus om te zorgen dat je constant platen uitbrengt, waardoor je naam opvalt. Daarmee zeg ik niet dat alles wat nu uitkomt rommel is, maar je hoort wel vaak dat er behoorlijk wordt gerecycled en dat ik het persoonlijk erg jammer vind dat het nauwelijk loont om maar twee of drie EP's per jaar te doen, waarvan dan ook alle tracks gewoon vet zijn. Gelukkig zijn er nog wel genoeg eigenwijze lui die zo blijven werken, maar die zitten dan ook vaak met drie kutbaantjes op een sneu zolderkamertje met een kapitaal aan apparatuur (en daarom moet je dus ook dat soort dingen KOPEN) :)
ik zie vooral dat het bij de underground stijlen erg helpt met de ontwikkeling.. dat zou vroeger nooit zo snel kunnen gaan.
Mja ik geloof daar niet zo in, het levert mijns inziens vooral heel veel weblogs op met halfbakken mashups en haastige remixes van bekende nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
Sjoewe schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:13:

Dat zeg ik ook niet ;) Ik zeg dat het tegenwoordig nauwelijk meer loont voor een producer om langer dan een paar dagen aan een track te sleutelen, omdat de levencyclus van tracks nu eenmaal korter is door de stortvloed aan materiaal dat dag na dag uitkomt. Je moet het echt hebben van een piek bij de introductie en als je geluk hebt een charting van een bekende DJ, maar anders borrelt het vrij snel weer af. De truc is dus om te zorgen dat je constant platen uitbrengt, waardoor je naam opvalt. Daarmee zeg ik niet dat alles wat nu uitkomt rommel is, maar je hoort wel vaak dat er behoorlijk wordt gerecycled en dat ik het persoonlijk erg jammer vind dat het nauwelijk loont om maar twee of drie EP's per jaar te doen, waarvan dan ook alle tracks gewoon vet zijn. Gelukkig zijn er nog wel genoeg eigenwijze lui die zo blijven werken, maar die zitten dan ook vaak met drie kutbaantjes op een sneu zolderkamertje met een kapitaal aan apparatuur (en daarom moet je dus ook dat soort dingen KOPEN) :)
klopt idd maar ik denk dat zoals je zelf ook zegt dat er nog steeds meer dan genoeg producers zijn die wel voor die kwaliteit gaan en dit ook zijn blijven doen. en degene die dat niet doen zijn sowieso niet de moeite en zullen snel genoeg afvallen.

ik verwacht dat de absurde hoeveelheid releases bij veel genres vanzelf wel weer afneemt, dat het allemaal vanzelf wel hersteld. ben er niet bang voor dat de muziek kwalitatief minder wordt of stil blijft staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
El_V schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:19:
dat er nog steeds meer dan genoeg producers zijn die wel voor die kwaliteit gaan en dit ook zijn blijven doen.
Minder dan genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Zomers? Jawohl! :)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/bramble-1/bramble-jazznova-04-07-2011]

01 Butch - Bless
02 Tim Weeks - Get Involved (Ronan Portela Remix)
03 Tapesh & Maximiljan - Play (Daniel Dubb's It's Alive!! Mix)
04 Mathias Kaden feat. Gjaezon - Jackathon
05 Chase Buch & Nick Olivetti - Essa Hei
06 Tony Dee - Jezzando
07 Black Rose - Anthem
08 Ramiro Lopez - Dance For Me (Ronan Portela Remix)
09 M.in - Cruzando (Alex Tepper Remix)
10 Mark Broom - Meltin Pot
11 DJ Sandy vs. Housetrap - Overdrive (2000 And One Remix)
12 Tom Ruijg - Rough
13 Jordan Peak - Cali
14 Doomwork - Centauri
15 Jordan Peak - Smoke Em Out
16 Jay Lumen - Say Yes
17 Hollen - Sinex
18 Secret Cinema & Ramon Tapia - Crystal System
19 Joss Moog - Room 27
20 Gary Beck - Hands In Mine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Het zijn allemaal nog niet echt steekhoudende argumenten waarom je niet zou betalen voor de dingen die je luistert.
Mijn verhaal boven jou was ook totaal niet naar jou gericht. Meer naar "mr.DJ96" voor tips ;)
Erg vreemd hoe je mijn verhaal als argument kan interpreteren maargoed :/

[ Voor 3% gewijzigd door kaos001 op 05-07-2011 08:11 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
kaos- schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 08:11:
[...]

Mijn verhaal boven jou was ook totaal niet naar jou gericht. Meer naar "mr.DJ96" voor tips ;)
Erg vreemd hoe je mijn verhaal als argument kan interpreteren maargoed :/
Het was dan ook niet naar jou bedoeld, maar jouw bericht kwam er tussen terwijl ik aan het typen was :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
punt voor jou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
ik had nog een vraagje hoe kiezen jullie je muziek uit die jullie mee nemen? en hoe houden jullie 3 soms 4 uur draaien vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Mijn muziek staat op mijn laptop, waarmee ik draai. Ik neem alles mee dus. ;)

Als ik een spaarzame gig heb, dan maak ik van tevoren 1 of 2 playlists aan in Traktor. Ligt er een beetje aan wat ik moet draaien. Voor het setje hierboven had ik gewoon zin in zomerse klanken. Iets minder dan de helft van de tracks heb ik ook daadwerkelijk deze week gedownload, dus die zijn vrij vers. Ik heb altijd pieken in mijn download gedrag. Meestal als ik een keertje ergens mag draaien, of als ik weer eens wat opnemen, dan zoek ik wat actiever naar tracks.

Ik zoek gewoon een zooi vette tracks in één genre, waarvan ik denk dat ze bij elkaar passen. Die gooi ik in de playlist, en dan leg ik ze meestal wel op een beetje een logische volgorde.

3 Of 4 uur draaien is toch niet zo lang? Als ik een uur draai en het gaat lekker dan voelt dat voor mij als een kwartier. Ik moest in mei anderhalf uur op een illegale, en ik moest echt proppen om alle tracks te kunnen draaien, die ik wilde draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roughrock
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:32:
Eerste mixvideo!
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! :)

[video]
normaal heb ik het niet zo op dubsteb maar vond dit toch best lekker klinken :)
kan je mij misschien track id geven van rond 7min ?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

bram1984 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 17:10:
3 Of 4 uur draaien is toch niet zo lang?
Ga het eerst maar een keertje doen ;)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roughrock schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 17:20:
[...]

normaal heb ik het niet zo op dubsteb maar vond dit toch best lekker klinken :)
kan je mij misschien track id geven van rond 7min ?
Camo & Krooked - All Fall Down (ft. Shaz Sparks):
YouTube: ‪Camo & Krooked - All Fall Down (ft. Shaz Sparks) (Official Video)‬‏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
-_D_- schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 17:23:
[...]

Idd, vooral matig als dan gewoon je draaibare platen opraken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Whyte schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 17:47:
[...]
Idd, vooral matig als dan gewoon je draaibare platen opraken :P
Tja ik probeer een soort genre-opbouw te doen, dan is het wel te overzien. Dus van jazzy house naar jackin' house naar house naar techhouse etc.. Maar op een bepaald punt sta je echt ff van "wat moet ik nú weer opzetten". Niet dat je niets goeds meer hebt maar dat je gewoon ff het overzicht verliest :P

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
-_D_- schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 17:23:
[...]

Ik heb vorig jaar met korte tussenpozen ruim 6 uur staan draaien op dezelfde illegale als in mijn vorige post. Thuis heb ik er het geduld niet voor, maar als er mensen los staan te gaan, dan kan ik nog wel langer doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom staan er geen draaitafels/sets in de Pricewatch? Ze worden online natuurlijk niet zo veel verkocht, maar toch: "beter iets dan niets" lol.

Ik heb ongeveer 40 euro te besteden aan een DJ set, kun je daarvoor 2e hands iets vinden waar ik iets beters mee kan maken dan met V DJ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
40 Euro??? Lol :+

Misschien kan je dan een naald kopen. O-)

[ Voor 57% gewijzigd door bram1984 op 05-07-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
voor 40 euro ga je niet ver komen ben ik bang.. misschien een heel goedkoop midicontrollertje maar af je daar blij van wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Die van de Aldi is al 120 euro geloof ik. Gaat 'm niet worden voor 40 eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
nee dat ga je inderdaad niet redden , wel kan je voor rond de 200euro een midi controller kopen waarmee je prima een paar jaartjes vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik heb een heel flauw vermoeden dat hij een nulletje vergeten is. 40 Euro is ook wel een raar bedrag natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Mijn record staat op 8 uur, afgezien van vermoeide voeten was het in een zucht en een scheet voorbij. Na twee uur kom je echt in een flow die je heerlijk kan uitzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
anders moet hij effe bij bart smit of intertoys binnenlopen =p okee geintje.

Ik ben best wel zenuwachtig als ik zaterdag voor 60man moet gaan draaien , terwijl het mn eerste gig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Sjoewe schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:42:
[...]

Even hier op inhaken, dit vind ik altijd een leuke discussie. Het balletje wordt door iedereen heen en weer geschoven. Wat ik denk te zien is een neerwaartse vicieuze cirkel waarin iedereen schuldig is. Met het vingertje wijzen naar illegale downloaders is te makkelijk, ook al dragen deze enorm bij aan het probleem.

De muziek die ik uitbreng verkoopt minder en minder terwijl de respons groeit. Ik vind dat vreemd.

In mijn ogen is er sprake van winstmaximalisatie (ten koste van inspanning). Artiesten willen veel uitbrengen om in de spotlight te blijven, dit gaat vaak ten koste van de muziek. Labels willen ook wat verdienen dus plempen de muziek online met geen tot minimale promotie en verwachten dat de muziek zichzelf verkoopt. Ondertussen gaan ze deals aan met distributeurs die werken op basis van een percentage van de gegenereerde inkomsten waardoor het label en de artiest minder verdient.

Artiesten kunnen door hun eigen 'platenlabel' op te richten hun inkomsten al 4 tot 8x groter maken, dit door alleen de 'men in the middle' uit te keten te halen. Als een label al geen middelen inzet voor jouw plaat is het ook weggegooid geld om je muziek daar te tekenen. De labels die wil willen/durven te investeren zijn schaars en daar kom je dus niet altijd/zomaar terecht.

Verder durven er maar weinig mensen te innoveren. Ieder platenlabel brengt muziek uit en lijkt daarna achterover te gaan zitten en te wachten tot het geld binnen rolt. Er zijn in mijn ogen nog een aantal manieren om je potentiële doelgroep aan jouw bedrijf te binden, maar niemand lijkt daar überhaupt nog oog voor te hebben.

Als ik mocht wijzen, wijs ik naar de labels zelf. Die zijn het doorgaans het doorgeefluik tussen de artiest en de winkel. En in de selectie, promotie, doelgroepbenadering, doelgroepbinding en attitude van vele labels gaat het in mijn ogen helemaal verkeerd. Als er daar een omschakeling gemaakt wordt denk ik dat er nog een hoop te behalen valt voor zowel het label als de bijbehorende artiesten.

[ Voor 5% gewijzigd door mbarie op 05-07-2011 23:47 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 10:16
Als ik zelf ook kijk naar vroeger; vroeger kocht ik een aantal labels gewoon blind (vinyl tijd) omdat ik wist dat hier 90% goed van was. Tevens koop je selectiever als je 20 gulden per vinyl betaald. Ik koop nog steeds veel muziek, hetzij in cd's voor eigen genot en legale mp3's om te draaien.

Wel is er bij de downloadshops echt een veel te grote hoeveelheid nummers welke het totaal niet waard zijn om uitgebracht te worden. Deze nummers vervuilen enorm, vroeger spitte ik alle nieuw uitgebrachte nummers door. Als ik hetzelfde nu zou doen is 98% niks 1% matig 1% goed. Hierdoor is het ook niet leuk meer tussen de nieuw uitgebrachte nummers te zoeken, je komt nu zoveel crap tegen dat je het snel zat bent. Het enigste waar je nog door getriggerd word zijn de voor jou bekende namen, maar hierdoor mis je veel potentiele nieuwkomers.

Ik heb zelf ook wel hele vrachten muziek illegaal gedownload, maar het gros hiervan verdwijnt net zo hard weer van de schijf, ik merk gewoon aan mezelf dat ik selectiever ben als ik tracks daarwerkelijk koop. Zo krijg ik een MP3 verzameling waar ik echt achter sta en dus ook wat voor over heb.

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-09 19:38
Klopt Chef_v_leeuwen met vinyl ben je een stuk selectiever omdat een mp3-tje (bijna) niets kost.
Ik ben de laatste tijd weer platen aan het kopen (heb een paar jaar terug alles moeten verkopen helaas, dus ben deze weer aan het terug kopen) en merk dat ik die tracks allemaal stuk voor stuk kan dromen terwijl ik mijn mp3-tjes een stuk minder goed ken. (ook een kwestie van veel draaien maar heb daar de tijd niet echt voor)

Ga dit denk ik ook doen met mp3-tjes kopen, gewoon een stuk selectiever kopen zodat je de tracks beter leert kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
mr.DJ95 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 23:26:
anders moet hij effe bij bart smit of intertoys binnenlopen =p okee geintje.

Ik ben best wel zenuwachtig als ik zaterdag voor 60man moet gaan draaien , terwijl het mn eerste gig is.
_juist_ omdat het je eerste gig is ben je zenuwachtig. Denk dat iedereen dat wel gehad heeft. Ik ook.
Op een gegeven moment ga je je realiseren dat je eigenlijk nergens zenuwachtig voor hoeft te zijn. Vanaf dan wordt je alleen maar beter en scherper. Succes :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Marc3l schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 09:23:
Ga dit denk ik ook doen met mp3-tjes kopen, gewoon een stuk selectiever kopen zodat je de tracks beter leert kennen.
Minder kopen = meer plezier van je muziek hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
kaos- schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:31:
[...]

_juist_ omdat het je eerste gig is ben je zenuwachtig. Denk dat iedereen dat wel gehad heeft. Ik ook.
Op een gegeven moment ga je je realiseren dat je eigenlijk nergens zenuwachtig voor hoeft te zijn. Vanaf dan wordt je alleen maar beter en scherper. Succes :)
ik kreeg de naald amper op te plaat omdat mn handen trilde :P maar daar heb ik gelukkig al lang geen last meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Dat er poep uitkomt is van alle tijden. Toen house echt bekend was geworden in Nederland, begin jaren '90, kwam er ook heel veel rommel uit. Check VPRO Onrust maar op YouTube wanneer ze bij een platenwinkel zijn. En in ook meerdere documentaires als Onrust werd al gezegd dat iedereen met een synth/sampler en een drumcomputer een house nummer kon maken. Er werd dan ook wel snel duidelijk wie wel talent had en wie niet, maar er werd wel een hoop uitgebracht. Ik denk dat een TR909 misschien een aantal honderd gulden kostte. In ieder geval niet zo veel als nu voor ruim 1000 euro op eBay. Drumcomputers waren goedkoper maar ook vinyl was nog nog hét medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Sjoewe schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:34:
[...]

Minder kopen = meer plezier van je muziek hebben. :)
Kun je nagaan als je helemaal niks koopt. :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
El_V schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:58:
[...]

ik kreeg de naald amper op te plaat omdat mn handen trilde :P maar daar heb ik gelukkig al lang geen last meer van
ff 4 bier wegtikken voordat je begint werkt prima. 8)
zonder gein, ben ook totaal niet zenuwachtig meer, maar draai gewoon lekkerder met een beetje bier.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
bram1984 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:25:
[...]

mooi :P

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
bram1984 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:25:
[...]

Dan trek je je vergeten pareltjes tenminste weer eens uit de kast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
kaos- schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:31:
[...]

thanx man , dit heeft me moed ingepraat:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

vincenthart schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:31:
Yay :)

[audio]

Shit, hoe embed je soundcloud? EDIT: zo dus
Beetje laat, maar wat een chille platenkeus, nice :)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:56
Afbeeldingslocatie: http://nodelist.nl/pub/pics/P1030610.jpg

Kom nog 1 kastje te kort voor de turntables en mixer.. zonde om die natuurlijk op te bergen. Kastje kost geen drol en met de pootjes eronder de ideale hoogte. Ikea toch soms verdomt handig :)

Kreeg al vragen erover...

Die Traktor S4 is wel duidelijk, maar die andere is een VCI-100 welke ik dus voorzien heb van het een en ander. Alles is aangesloten (ja nu op de foto nog niet) op mijn 2e imac die op het bureau staat met de speakers. Usb hubje onder het kastje die samen met een hdmi kabeltje naar de imac dus toe lopen.

[ Voor 39% gewijzigd door rhodium op 07-07-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
mooie setup ,

zouden jullie hier commentaar op kunnen geven , dit ga ik namelijk draaien zaterdag op een klassen feest!

http://soundcloud.com/alexanderwitte/class-party-mix

alvast bedankt!

[ Voor 122% gewijzigd door mr.DJ95 op 07-07-2011 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik zou alle tracks nog eens op tafel leggen, en kijken of je wat meer op kunt bouwen. Je gaat nu van electro house met een stevige beat, naar veel zachtere tracks, en weer terug. De lijn is een beetje ver te zoeken.

De muziek is verder totaal niet mijn ding, dus ik ben er verder slechts doorheen geskipped. Op een schoolfeest zal het best werken.

Hoef je maar een uurtje te draaien?

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 07-07-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
nee , ik mag draaien hoelang ik wil gewoon een beetje afwisselen met vato gonzalez ofzo.
ja ik moet nog effe een playlist maken en op soort selecteren. Maar voor 16 jarige meiden is dit toch wel goed om te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik heb geen idee. Ik ben 27 en heb geen idee waar de jeugd van tegenwoordig van houdt. Maar wat een raar schoolfeest, met alleen maar meiden van 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
, ja het is een klassen feest , en aangezien wij maar 7 jongens in een klas van 32 hebben word het meer een party met alleen meiden aangezien er al 3 jongens afgebeld hebben =p

maar de jeugd van tegenwoordig houd van house en dubstep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wou net zeggen, je moet er wat van dat cheesy dubstep doorheen mixen zoals skrillex. Want dat is het soort dubstep waar de meeste van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
ja , weet ik. hij heeft best lekkere nummers zoals cinema met benny benassi.

hebben jullie nog tips voor een hardstyle hardcore mix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr.DJ95 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 19:57:
ja , weet ik. hij heeft best lekkere nummers zoals cinema met benny benassi.

hebben jullie nog tips voor een hardstyle hardcore mix?
Meeste meiden houden niet zo van hardstyle of hardcore, maar als je er wel hardcore erdoor wil mixen zou ik happy hardcore nemen met wat van die hele cheesy nummertjes.

Ook doen van die hele foute nummers zoals die van Scatman het ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 20:02:
[...]

Meeste meiden houden niet zo van hardstyle of hardcore, maar als je er wel hardcore erdoor wil mixen zou ik happy hardcore nemen met wat van die hele cheesy nummertjes.

Ook doen van die hele foute nummers zoals die van Scatman het ook wel goed.
oh , het was niet bedoeld voor dat feest. Ik mix daar de hele avond gewoon zelf denk ik (live). maar gewoon voor een mix voor op soundcloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Denk niet dat je hier veel hardcore/hardstijl liefhebbers vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
okee , voornamelijk house techno en dubstep ofniet? ben nieuw hier in dit topic:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
House, deep house, techno, tech house, progressive, dat soort stijlen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr.DJ95 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 20:16:
okee , voornamelijk house techno en dubstep ofniet? ben nieuw hier in dit topic:P
Denk dat je alles wel kan vinden hier behalve hardcore djs ;)
Denk dat de meeste mensen techno/house/minimal draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
okeej , ik varieer graag in mn stylen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik ook, maar dan wel graag binnen een genre. Sowieso komt het erg weinig voor dat mensen die het technovirus hebben opgelopen, nog enige waardering kunnen hebben voor hardstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
haha , daar wil ik wel meer van weten eerlijk gezegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Gezegd, deelwoordvorm. :)

Wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
waarom mensen met het techno virus weinig waardering meer hebben voor hardstijl?
Pagina: 1 ... 36 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.