Tja, als ik voor mezelf spreek: ik kan hardstijl gewoon niet meer serieus nemen. Ik moet er gewoon keihard om lachen zelfs. En ik vond hardstijl vroeger leuk hoor, echt waar. Daardoor ben ik in de dance muziek gerold. Maar nee, sinds ik aangestoken ben door techno, vind ik hardstijl zo simplistisch en kansloos klinken (no offence verder, prima dat andere mensen het wel leuk vinden). Ik vind het meer op een skihut CD thuis horen.
haha , skihut muziek =p
mischien moet ik toch maar wat beter naar techno gaan luisteren, suggesties voor lekkere nummers?
mischien moet ik toch maar wat beter naar techno gaan luisteren, suggesties voor lekkere nummers?
Later zul je snappen wat ik bedoel.
Hier: pompen, roeien en swingen.
die laatste klinkt wel lekker , alleen (ik wil niet beledigend over komen ofzo) maar het klinkt in mijn oren nog wat softer dan house.
Ik vraag me dan toch af of je wel weet wat house überhaupt is.
Dit is echte house.
Dit is echte house.
En toen kwam er Detroit techno, de moeder der dance muziek. 
Hier, verplicht kijken als je je wilt verdiepen in de dance scene. De uitvinders van de techno.
http://video.google.com/videoplay?docid=-195672552584716914
Hier, verplicht kijken als je je wilt verdiepen in de dance scene. De uitvinders van de techno.
[ Voor 23% gewijzigd door bram1984 op 07-07-2011 20:46 ]
ik ben meer van de afrojack sidney samson benny benassi en chuckie. dat is toch ook house?
Dat is eclectische piemeltjes house, en heeft mijn inziens weinig met echte dancemuziek te maken. De commercie druipt er vanaf.
Kijk dat youtube filmpje hierboven van Derrick May eens helemaal af met een goede kop telefoon op je kop, op hoog volume. Luister en kijk goed, en als het goed is, voel je op een gegeven moment de rush die ome Dirk teweeg brengt.
edit: Ik krijg nog altijd kippenvel van dat filmpje.
Kijk dat youtube filmpje hierboven van Derrick May eens helemaal af met een goede kop telefoon op je kop, op hoog volume. Luister en kijk goed, en als het goed is, voel je op een gegeven moment de rush die ome Dirk teweeg brengt.
edit: Ik krijg nog altijd kippenvel van dat filmpje.
[ Voor 8% gewijzigd door bram1984 op 07-07-2011 20:55 ]
Verwijderd
Verschil tussen techno en house is niet zo moeilijk, een techno lied kan je herkennen doordat je hetzelfde loopje 6 minuten lang luistert
Haha, grappig, zie mezelf in dat Mathias Kaden filmpje, die kerel was weer waanzinnig lekker bezig!
Ben die tent de hele dag niet uitgeweest
Ben die tent de hele dag niet uitgeweest
Ik was nog even backstage bij 'm, even de groupie uithangen. 
Vriendin kent de stage manager, dus gesmeekt om even het podium op te mogen.
http://www.facebook.com/v...?v=2249353159631&comments
edit: Ben jij toevallig die kerel rechts van het podium die de hele tijd lachend naar de DJ staat te kijken? Skitterund die blik.
Vriendin kent de stage manager, dus gesmeekt om even het podium op te mogen.
http://www.facebook.com/v...?v=2249353159631&comments
edit: Ben jij toevallig die kerel rechts van het podium die de hele tijd lachend naar de DJ staat te kijken? Skitterund die blik.
[ Voor 22% gewijzigd door bram1984 op 07-07-2011 21:05 ]
Ik stond wel, vanuit de booth gezien rechts, had een gestreept shirt aan, en grijs adidas jasje (stiekem gejat van een vriendin, slim dat ik was hing mijn trui nog thuis over de kapstokThis video either has been removed from Facebook or is not visible due to privacy settings.
Ja ik bedoel dan in dat youtube filmpje.
Bram +1 voor je techno opvoeding van mr.DJ95.
Ik zelf ben ook ooit begonnen met Hardstyle (luisteren/feesten/draaien). Tegenwoordig is dat bij mij vooral Techno en Tech-House (Luisteren/feesten/draaien).
Heel af en toe pak ik wat oude Hardstyle er bij. Daar zitten toch echt wel meesterwerkjes tussen. De hedendaagse hands-up Hardstyle vind ik dan weer niks. Je staat gewoon meer dan de helft van een nummer stil bij een break. Doe mij maar rollende Techno.
Ik zelf ben ook ooit begonnen met Hardstyle (luisteren/feesten/draaien). Tegenwoordig is dat bij mij vooral Techno en Tech-House (Luisteren/feesten/draaien).
Heel af en toe pak ik wat oude Hardstyle er bij. Daar zitten toch echt wel meesterwerkjes tussen. De hedendaagse hands-up Hardstyle vind ik dan weer niks. Je staat gewoon meer dan de helft van een nummer stil bij een break. Doe mij maar rollende Techno.
Mijn muziekervaring is 1 grote rollercoaster geweest, maar altijd een grote liefde voor synthese en digitale muziek gehad. Toen ik nog _heel_ jong was (2 a 3 jaar) zat ik met een grote koptelefoon op de het bed m'n oom naar ELO (electric light orchestra) te luisteren.

Enige tijd later is dat over gegaan naar Synthesizer verzamel albums;

Vanaf die periode was ik verkocht en luisterde ik daar echt veel naar, mede omdat diezelfde oom ook thuis een synthesizer had waar hij op speelde.
Op een gegeven moment kwam Michael Jackson om de hoek kijken, wat ik ook geweldig vond.
Vandaar dat ik waarschijnlijk zowel hiphop/soul gerelateerde dingen maak/draai en steenhard electronisch spul.
Vanaf m'n 12e ben ik dus ook zelf "muziek" gaan maken met Scream Tracker onder DOS. Een wereld ging voor me open. Tot op de dag van vandaag (ben nu 28) ben ik nog steeds bezig met tracked-based muziek.
Het draaien is pas veel later gekomen. Was het zat om maar op m'n kamertje muziek te bouwen waarvan 99% nooit het daglicht had gezien. Heb nu een leuke combo gevonden van hiphop/lounge/soul achtige dingen produceren en dubstep, (tech)house, drum and bass draaien. Neemt niet weg dat ik zo nu en dan ook wel es een stevig potje hiphop op de decks leg

Enige tijd later is dat over gegaan naar Synthesizer verzamel albums;

Vanaf die periode was ik verkocht en luisterde ik daar echt veel naar, mede omdat diezelfde oom ook thuis een synthesizer had waar hij op speelde.
Op een gegeven moment kwam Michael Jackson om de hoek kijken, wat ik ook geweldig vond.
Vandaar dat ik waarschijnlijk zowel hiphop/soul gerelateerde dingen maak/draai en steenhard electronisch spul.
Vanaf m'n 12e ben ik dus ook zelf "muziek" gaan maken met Scream Tracker onder DOS. Een wereld ging voor me open. Tot op de dag van vandaag (ben nu 28) ben ik nog steeds bezig met tracked-based muziek.
Het draaien is pas veel later gekomen. Was het zat om maar op m'n kamertje muziek te bouwen waarvan 99% nooit het daglicht had gezien. Heb nu een leuke combo gevonden van hiphop/lounge/soul achtige dingen produceren en dubstep, (tech)house, drum and bass draaien. Neemt niet weg dat ik zo nu en dan ook wel es een stevig potje hiphop op de decks leg

[ Voor 3% gewijzigd door kaos001 op 08-07-2011 09:00 ]
Draai nog regelmatig hardcore, ben zelfs weer vinyl aan het (terug) kopen.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 20:17:
[...]
Denk dat je alles wel kan vinden hier behalve hardcore djs
Denk dat de meeste mensen techno/house/minimal draaien.
Dan wel de oudere nummers zoals Rave Creator & The Mover, Buzz Fuzz - Frequencies, Inferno Bros – Slaves To The Rave, French Connection enz.
Hardcore na +/- 2005 vind ik weer niets.
Daarnaast vind ik Frenchcore / teKno ook wel wat maar nog geen nummers van, misschien binnenkort maar is mee beginnen.
Daarnaast draai ik ook nog trance/house/techno maar alleen met mp3 (timecode)
Ik heb ook nog rond de 500 hardcore vinyls liggen waar ik erg trotst op ben.. mainstream van tegenwoordig doet me niet veel meer op TTM (promo en zn crew) na. Maar er zijn nog genoeg hardcore verwante stromingen die me nog steeds erg interesseren.. de crossover met drum and bass is meestal wel feest (eye-d & hidden enzo).
Verder luister ik ook veel naar techno maar om het zelf te draaien voel ik me nog niet bekend genoeg mee. Het overmixen gaat natuurlijk wel maar ik wil de nummers echt door en door kennen en er een beter gevoel bij hebben. luister momenteel veel naar setjes van surgeon.. vooral die fabriclive van hem is echt geniaal
Qua techno hou ik er wel van als het wat meer doorpompt (daarvoor hoeft het natuurlijk niet 'hard' te zijn).. je hebt ook van die gasten die filter na filter lopen te draaien. dat doet me niet zo veel. ook de variant met oude house/soul syntjes doet me weinig.
dingen van bv blabla records vind ik dan wel weer helemaal top
Verder luister ik ook veel naar techno maar om het zelf te draaien voel ik me nog niet bekend genoeg mee. Het overmixen gaat natuurlijk wel maar ik wil de nummers echt door en door kennen en er een beter gevoel bij hebben. luister momenteel veel naar setjes van surgeon.. vooral die fabriclive van hem is echt geniaal
Qua techno hou ik er wel van als het wat meer doorpompt (daarvoor hoeft het natuurlijk niet 'hard' te zijn).. je hebt ook van die gasten die filter na filter lopen te draaien. dat doet me niet zo veel. ook de variant met oude house/soul syntjes doet me weinig.
dingen van bv blabla records vind ik dan wel weer helemaal top
[ Voor 5% gewijzigd door El_V op 08-07-2011 11:37 ]
Dan moet jij dit zeker lekker vinden:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/bramble-1/bramble-jazznova-04-07-2011]
Ik spreek even voor mezelf; Ik luister al m'n hele leven na van alles qua muziek, onder het motto: "als 't maar swingt". In m'n pubertijd (ben nu 28) veel club en de wat oudere house en natuurlijk hardcore (classics). Rond m'n twintigste kwam ik door vrienden in aanraking met hardstyle en ging daardoor ook veel naar feesten toe enzo. Achja, ik vermaakte me er altijd wel maar ik werd er niet echt blij van, dat geram en strak staan, nul blijheid op de dansvloer.mr.DJ95 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 20:24:
waarom mensen met het techno virus weinig waardering meer hebben voor hardstijl?
Totdat het broertje van Joris Voorn m'n collega werd, en ik me steeds meer begon te interesseren voor Techno en de stroming er omheen. Nu (6 jaar verder) luister ik qua dance alleen nog maar Techno, Tech-House, filter House etc en trek ik hardstyle gewoon ECHT niet meer.. Pulp vind ik het.

Ik ben van mening dat Techno een wat intellectueler stijl is dan hardstyle, maar ook dan die piemeltjeshouse van tegenwoordig. Je moet er echt naar leren luisteren, tussen de regels door zeg maar, en niet alleen maar uit gaan van de bass. Daarom vinden veel mensen techno ook maar saai, ze horen telkens hetzelfde (in hun beleving), maar ze luisteren gewoon niet goed naar wat er eigenlijk gebeurt.
Misschien dat het daarom juist zo is dat je pas op latere (relatief) leeftijd Techno gaat waarderen. Dit is in ieder geval hoe ik het zie! (pff, lang verhaal)
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Gasten die zichzelf nogal interessant vinden. Die trek ik al helemaal niet. Geef mij dan maar de kaalkopjes op de hardere feesten anytime.El_V schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:22:
al komen er op bepaalde techno feestjes wel heel veel 'kijk mij' gasten
Met name in regio Amsterdam kom je ze tegen (no offence: toffe stad). Je ziet DJ's draaien op feestjes waar ze draaien voor een publiek bestaande uit mensen die er nu eenmaal bij willen horen. Beetje interessant doen met plaatjes draaien maar eigenlijk niet in staat zijn een solide verhaal in hun set te krijgen.
Overigens waardeer ik beide vormen van dance, maar uiteraard alleen de goeie plaatjes
[ Voor 31% gewijzigd door Morzzz op 08-07-2011 14:38 ]
Techno trekt inmiddels een wat breder publiek, het wordt meer mainstream. Met alle daar aan klevende nadelen van dien..El_V schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:22:
Gelukkig valt dat hier in het Oost'n hard mee.
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Moet je voor de lol eens naar een Sneakerz piemeltjes house feestje gaan.El_V schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:22:
Sneakerzbram1984 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:49:
[...]
Moet je voor de lol eens naar een Sneakerz piemeltjes house feestje gaan.

Alles heeft een bepaalde doelgroep. Commerciële muziek is er altijd al en is bedoeld voor de mensen die geen interesse hebben in muziek zelf maar wel in een uitlaaTklep voor hun wekelijkse stress.bram1984 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:49:
[...]
Moet je voor de lol eens naar een Sneakerz piemeltjes house feestje gaan.
De zelf verklaarde intellectuelen vind je met name in de technohoek.
Geen mix, maar een eerste stukje door mijzelf geproduceerd werk nu 
[Soundcloud: http://soundcloud.com/manderamusic/mand-ra-confident-preview]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/manderamusic/mand-ra-confident-preview]
Die schrijven uitlaatklep in ieder geval niet met een -d-.Morzzz schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:03:
[...]De zelf verklaarde intellectuelen vind je met name in de technohoek.
Ja daar heb je mebram1984 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:18:
[...]
Die schrijven uitlaatklep in ieder geval niet met een -d-.
Het lijken wel 2 hele verschillende tracks, het eerste en het tweede gedeelte.Mandera schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:09:
[audio]
Dat hoort in dit topicMandera schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:09:
[audio]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1251210
En die lui uit Detroit jatte alles van de new beat, biorythm, lords of acid, enz enz. Als je het hebt over puur electronische dance muziek dan waren de Belgen toch wel eerder.bram1984 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 20:45:
Oh noes, not that discussion again!!!!!bram1984 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 20:49:
Dat is eclectische piemeltjes house, en heeft mijn inziens weinig met echte dancemuziek te maken. De commercie druipt er vanaf.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Volgens mij valt dat reuze mee. New Beat ontstond pas eind jaren 80, terwijl Juan Atkins Metroplex in 1985 al oprichtte. Detroit techno begon zelfs begin jaren 80.vlaaing peerd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 16:48:
[...]
En die lui uit Detroit jatte alles van de new beat, biorythm, lords of acid, enz enz. Als je het hebt over puur electronische dance muziek dan waren de Belgen toch wel eerder.
Wellicht bedoel je meer EBM, maar van wat ik weet, hebben de jongens uit Detroit daar nou niet echt een enorme veel invloed uitgeput.
Hebben we een discussie? Waar?
Ben verder helemaal geen DJ en heb er ook de spullen neit naar maar moest afgelopen week op klassenfeest draaien en dat vond ik gewoon echt geweldig.
En ik heb nu de gehele beginpost doorgelezen maar ik vind al dat spul toch aardig prijzig ^^ Enkele honderden euros per box ofzo. Dat heb je niet zomaar terugverdiend... En dan komen de mixers etc er nog bij.
Iemand tips voor een beginner? bijvoorbeeld uit welke boxen komt er hard geluid en blazen zichzelf niet snel op. Wat is een leuke budgetmixer etc?
En ik heb nu de gehele beginpost doorgelezen maar ik vind al dat spul toch aardig prijzig ^^ Enkele honderden euros per box ofzo. Dat heb je niet zomaar terugverdiend... En dan komen de mixers etc er nog bij.
Iemand tips voor een beginner? bijvoorbeeld uit welke boxen komt er hard geluid en blazen zichzelf niet snel op. Wat is een leuke budgetmixer etc?
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
@denikids ik draai met een hercules dj control steel. die heb ik al een paar jaartjes, werkt perfect in samenwerking met virtual DJ met zo'n ding kan je goed doorgroeien. verder heb ik 2 keer een skytec PA speaker. waar al een versterker inzit hier komt hard en lekker geluid uit (over kwaliteit van te twisten maar wat moet je anders voor dat geld)
Leuk om te lezen dat er ook interesse is in de beginjaren van de house in dit topic. Rond 1986 begon bij mij het House virus en stopte rond 1992. Het zal de leeftijd wel geweest zijn, huisje boompje beestje. Helaas m'n vinyl uit die periode een paar jaar geleden verkocht.
Mijn favoriete tracks uit die periode zijn o.a. Bam Bam - Give it to me, Fast Eddie - YoYo Get Funky (hiphouse) en Marshall Jefferson - Move your body.
Maar mijn absolute favoriet uit die periode zijn de tracks van Phuture (Pfantasy Club)

Mijn favoriete tracks uit die periode zijn o.a. Bam Bam - Give it to me, Fast Eddie - YoYo Get Funky (hiphouse) en Marshall Jefferson - Move your body.
Maar mijn absolute favoriet uit die periode zijn de tracks van Phuture (Pfantasy Club)
loooooooooooooooooooooolVCDfan schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:19:

Ik kwam rond 89/90 in aanraking met dance, vnl breakbeat, acid house en new beat. Ik draaide toen zelf nog niet maar een vriend van mij kocht regelmatig vinyl. Ik bleef toch wel een beetje hangen in het UK gebeuren en deze staat me dan nog het meest bij;
Edit: en Stakker Humanoid!
Ik zal eens gaan kijken naar die apparatuur (morgen na mn werk eventueel zelfs bestellen) Vond het gewoon echt GEWELDIG om te doenmr.DJ95 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:17:
@denikids ik draai met een hercules dj control steel. die heb ik al een paar jaartjes, werkt perfect in samenwerking met virtual DJ met zo'n ding kan je goed doorgroeien. verder heb ik 2 keer een skytec PA speaker. waar al een versterker inzit hier komt hard en lekker geluid uit (over kwaliteit van te twisten maar wat moet je anders voor dat geld)
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Verwijderd
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom mijn effecten het op de Traktor S4 het niet doen?
Zit de stekker in het stopcontact? Kom op zeg, wat meer info geven mag best hoor.
Eigenlijk moet iedereen dit kijken als ze zeggen van Techno te houden; de meesten hebben überhaupt geen idee dat het uit Amerika komt, laat staan dat het voor een groot deel is "bedacht" door negersbram1984 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 20:45:
Ik vind de Slices documentaire over Hawtin ook erg goed; krijg je een beetje een idee van hoe hij het heeft beleefd als blanke dude in een voornamelijk zwarte scene
- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity
bram1984 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 20:28:
Tja, als ik voor mezelf spreek: ik kan hardstijl gewoon niet meer serieus nemen. Ik moet er gewoon keihard om lachen zelfs.
Gelukkig betreft het hier smaak en over smaak valt gewoon niet te twisten. Waar ik een hekel aan heb zijn mensen die andere muziekstijlen lopen af te kraken. Sorry, dat je iets niet leuk vind mag best maar om zo af te lopen kraken is nog veel triester.bram1984 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 20:49:
Ik kan ook een heel boekje opentrekken over Techno, Minimal, Progressive en Deephouse maar waarom zou ik. Er zijn hopen liefhebbers van die muziek en dus acht ik dat er wel degelijk iets goeds aan die muziek zal zijn. Wie ben ik dan om iets af te lopen kraken.
Voorbeeld: Ik hou absoluut niet van klassieke muziek, maar ik kan toch wel stellen dat voor het genre zoiets als Beethoven gewoon als geweldig bestempelt kan worden in de ogen van de liefhebbers. Wie ben ik dan om te claimen dat het bagger is
Verwijderd
Wat voor informatie wil je hebben dan? Welke effecten ik gebruik?bram1984 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 00:02:
Zit de stekker in het stopcontact? Kom op zeg, wat meer info geven mag best hoor.
bram1984 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 20:45:
Twee mooie documentaires die ik nog niet gezien had. Nu wel-_D_- schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 00:24:
[...]
Eigenlijk moet iedereen dit kijken als ze zeggen van Techno te houden; de meesten hebben überhaupt geen idee dat het uit Amerika komt, laat staan dat het voor een groot deel is "bedacht" door negers![]()
Ik vind de Slices documentaire over Hawtin ook erg goed; krijg je een beetje een idee van hoe hij het heeft beleefd als blanke dude in een voornamelijk zwarte scene
[video]
Thanks!
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Drie prachtige voorbeelden. Vooral Speedy J is altijd erg mooi om bezig te zien. Hij draait namelijk vier tracks tegelijk met nog eigen samples erbij. Zo vet! En Mathias Kaden draait in dit geval gewoon lekker (bijna) buiten en dat is ook altijd zo'n grandioos genot. Ik zou elke week wel een festival willenbram1984 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 20:37:
Later zul je snappen wat ik bedoel.
[video]
[video]
[video]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Verwijderd
ik zou zeggen laten we elke week een festival organiseren
Met genoeg enthousiastelingen zou het vast wel kunnen
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2011 04:28 ]
Over smaak valt inderdaad niet te twisten, maar ook slechte muziek kan leuk gevonden worden.Kaap schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 01:08:
[...]
[...]
Gelukkig betreft het hier smaak en over smaak valt gewoon niet te twisten. Waar ik een hekel aan heb zijn mensen die andere muziekstijlen lopen af te kraken. Sorry, dat je iets niet leuk vind mag best maar om zo af te lopen kraken is nog veel triester.
Ik kan ook een heel boekje opentrekken over Techno, Minimal, Progressive en Deephouse maar waarom zou ik. Er zijn hopen liefhebbers van die muziek en dus acht ik dat er wel degelijk iets goeds aan die muziek zal zijn. Wie ben ik dan om iets af te lopen kraken.
Voorbeeld: Ik hou absoluut niet van klassieke muziek, maar ik kan toch wel stellen dat voor het genre zoiets als Beethoven gewoon als geweldig bestempelt kan worden in de ogen van de liefhebbers. Wie ben ik dan om te claimen dat het bagger is
Ik staaf muziek graag aan een bepaalde theorie: goed of slecht, leuk of niet leuk.
Zo heb je goede muziek (in jouw voorbeeld Beethoven en klassiek al genre) die heel veel mensen, waaronder ikzelf niet leuk vinden. Ook Portugese Fado (moeders is Portugees) vind ik verschrikkelijk om aan te moeten horen, maar het is wel goede muziek. Er is gezwoegd op de compositie en er zit enorm veel gevoel in. Vanzelfsprekend schaar ik techno hier ook onder. Als algehele stijl althans. Ook de techno bevat artiesten en tracks die in de alinea hieronder toegevoegd mogen worden (Umek, Marco Carola). Evenals (progressive) trance (enigzins, hoewel ik trance zelf helemaal niks vind) en nog een aantal dance stijlen die ik zelf verschrikkelijk vind. Neemt niet weg dat ik respect heb voor de muziek en de artiesten, en enigzins begrijp waarom mensen het leuk vinden.
En dan heb je ook nog slechte muziek. Pure bagger waarbij de artiest zo min mogelijk moeite heeft gedaan, om kwaliteit af te leveren: Katy Perry, Britney Spears. Hardstijl (de huidige variant althans) en Sneakerz house horen hier onder anderen bij. Ik vind het niks, en heb er ook geen respect voor (voor de muziek, that is). Prima dat mensen dit leuk vinden, alhoewel ik niet (meer) begrijp waarom. Nederlandse muziek (en dan bedoel ik niet bands als Blof of Kane), ook zo'n goed voorbeeld. Zo slecht dat het leuk wordt als je 20 bier in je kraag hebt zitten.
Kort samengevat ben ik er dus van overtuigd dat je muziek leuk of niet leuk kan vinden, ongeacht de kwaliteit ervan. Wat betreft slechte muziek sta ik nog steeds 100% achter mijn eerdere post.
[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 09-07-2011 09:15 ]
Het serienummer, nou goed.Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 02:30:
[...]
Wat voor informatie wil je hebben dan? Welke effecten ik gebruik?
Inhoudelijk ga ik over ieders mening niet oordelen.bram1984 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 09:11:
[...]
En dan heb je ook nog slechte muziek. Pure bagger waarbij de artiest zo min mogelijk moeite heeft gedaan, om kwaliteit af te leveren: Hardstijl (de huidige variant althans)
Maar wat je hier zegt klopt in geen velden of wegen.
Als er 1 stijl is waarbij de synthese in de productie complex is dan is het hardstyle (en dat baseer ik niet eens op gebakken lucht maar op gesprekken die ik heb gehad met menig producer, waarvan sommige inmiddels sinds 1993-1994 in het vak zitten).
Ik ga me verder dan ook niet met deze hele discussie bezig houden, maar dit soort uitspraken laten perfect zien dat je argumenten bij elkaar raapt die echt niet te staven zijn en dus niet kloppen.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Wat een toeval zeg dat je je muzikale voorkeur als "goed" beschouwd.bram1984 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 09:11:
Vanzelfsprekend schaar ik techno hier ook onder. Als algehele stijl althans. Ook de techno bevat artiesten en tracks die in de alinea hieronder toegevoegd mogen worden (Umek, Marco Carola).
Wederom vind jij dat. Je hele post is subjectief en je uitspraken over slechte muziek slaan dus compleet nergens op.bram1984 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 09:11:En dan heb je ook nog slechte muziek. Pure bagger waarbij de artiest zo min mogelijk moeite heeft gedaan, om kwaliteit af te leveren: Katy Perry, Britney Spears. Hardstijl (de huidige variant althans) en Sneakerz house horen hier onder anderen bij. Ik vind het niks, en heb er ook geen respect voor (voor de muziek, that is). Prima dat mensen dit leuk vinden, alhoewel ik niet (meer) begrijp waarom. Nederlandse muziek (en dan bedoel ik niet bands als Blof of Kane), ook zo'n goed voorbeeld. Zo slecht dat het leuk wordt als je 20 bier in je kraag hebt zitten.
Kort samengevat ben ik er dus van overtuigd dat je muziek leuk of niet leuk kan vinden, ongeacht de kwaliteit ervan. Wat betreft slechte muziek sta ik nog steeds 100% achter mijn eerdere post.
Ik persoonlijk vind Techno, Minimal en dat soort softere stromingen van house niks aan. Na 10 minuten denk ik telkens van: wat saai zeg, zeer weinig afwisseling, sloom, energieloos...speelde hij dit nummer de straks ook al niet? Dat mensen daar een hele nacht naar kunnen luisteren.
Snap je? Het betekent niet dat die muziek "slecht" is ook al vind ik het "slecht".
Ik snap je helemaal, en begrijp ook dat mensen niet helemaal snappen wat ik bedoel. Ik kan het ook verder niet beter uitleggen dan hierboven.
Ik blijf muziek onderscheiden die ik slecht vind, en muziek die ik niet mooi vind. Daar zit voor mij een enorm verschil in, en ja: dat is uiteraard subjectief.
Als ik alleen een hardstijl plaat hoor, dan hoor ik exact dezelfde kick als alle andere hardstijl platen, veelal op hetzelfde tempo, met een ongeïnspireerde riedel eroverheen.
edit: Je laatste zin is overigens precies wat ik bedoel.
Ik blijf muziek onderscheiden die ik slecht vind, en muziek die ik niet mooi vind. Daar zit voor mij een enorm verschil in, en ja: dat is uiteraard subjectief.
Als ik alleen een hardstijl plaat hoor, dan hoor ik exact dezelfde kick als alle andere hardstijl platen, veelal op hetzelfde tempo, met een ongeïnspireerde riedel eroverheen.
edit: Je laatste zin is overigens precies wat ik bedoel.
[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 09-07-2011 11:24 ]
bram1984 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 11:17:
Als ik alleen een hardstijl techno/minimaal/whateverhandtasjeshouse plaat hoor, dan hoor ik exact dezelfde kick als alle andere hardstijl techno/minimaal/whateverhandtasjeshouse platen, veelal op hetzelfde tempo, met een ongeïnspireerde riedel eroverheen.
Je vergeet even dat een beetje technoplaat 10 keer zoveel lagen heeft. 
Verder is dit puur mijn eigen theorie, gebaseerd op wat ik hoor. Ik blijf hier echter volledig van overtuigd.
Verder is dit puur mijn eigen theorie, gebaseerd op wat ik hoor. Ik blijf hier echter volledig van overtuigd.
[ Voor 43% gewijzigd door bram1984 op 09-07-2011 11:29 ]
Dan weet je niet wat techno is denk ik; het is een gigantisch breed genre
- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity
Er zijn iderdaad maar weinig festivals waar 1 stijl is vertegenwoordigd.
Verwijderd
Zoals ik al had aangegeven doen alle effecten het niet van mijn Traktor S4.
Ik gebruik het programma Traktor 2, en daar kun je de effecten kiezen die je wilt gebruiken.
Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven, en het zou mooi zijn als iemand mij kan helpen.
Ik gebruik het programma Traktor 2, en daar kun je de effecten kiezen die je wilt gebruiken.
Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven, en het zou mooi zijn als iemand mij kan helpen.
Techno heeft meer lagen, maar Hardstijl is zeer zeker een complex gebeuren. Vraag me af of je je er wel es in vediept hebt.bram1984 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 11:26:
Begrijp me niet verkeerd ik vind hardstijl ook niet geweldig, maar om te zeggen dat het bagger is. Nee.
Jouw eigen theorie klopt voor jou dus misschien, maar objectief gezien dus totaal niet.
[ Voor 7% gewijzigd door kaos001 op 09-07-2011 12:27 ]
probeer anders NI forum of hulp. reageren meestal heel snel en goedVerwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 12:17:
geven ook aan wat voor info ze allemaal willen hebben (hardware, software etc)
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 12:17:
Ook daar is deze info veel te summier. Geef eens een uitgebreide omschrijving van het probleem. Dit moet je toch wel weten als je op Tweakers zit. Hoe zijn je FX ingesteld? Wat bedoel je precies met: mijn FX doen het niet? Doen ze helemaal niks, geven ze een raar geluid? Wat heb je zelf al geprobeerd? Staan je Dry/Wet knoppen wel open?El_V schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 12:59:
[...]
probeer anders NI forum of hulp. reageren meestal heel snel en goed
geven ook aan wat voor info ze allemaal willen hebben (hardware, software etc)
Persoonlijk denk ik dat de kunst van het maken van muziek is om iets simpel te laten lijken. (Goede) muziekproducties hebben doorgaans (veel) meer lagen dan je waarneemt op basis van het gehoor. Bij grote commerciele producties (zoals bijv Madonna) is het niet gek als je werkt met meer dan 100 individuele tracks, terwijl juist popmuziek vaak enorm simpel klinkt in mijn ogen.kaos- schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 12:27:
[...]
Techno heeft meer lagen, maar Hardstijl is zeer zeker een complex gebeuren. Vraag me af of je je er wel es in vediept hebt.
Begrijp me niet verkeerd ik vind hardstijl ook niet geweldig, maar om te zeggen dat het bagger is. Nee.
Jouw eigen theorie klopt voor jou dus misschien, maar objectief gezien dus totaal niet.
Als muziekstijl stelt het alsnog geen reet voor: een kick, een hi-hat en een melodie. Het is kaal en er zit geen enkele diepte in. De kick klinkt nagenoeg altijd hetzelfde. Iedereen kan het mixen, aangezien elke plaat uit nagenoeg dezelfde opbouw bestaat.kaos- schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 12:27:
[...]
Techno heeft meer lagen, maar Hardstijl is zeer zeker een complex gebeuren. Vraag me af of je je er wel es in vediept hebt.
Je kan toch wel objectief (je voorkeur even niet mee laten wegen) naar dance genres kijken? Dan moet je concluderen dat HS het lachertje van het genre is. Het staat zelfs op skihut CD's.
Een hoop popmuziek is inderdaad gewoon poep. Ook daarin is een duidelijke scheiding te maken tussen verschillende artiesten. Er zijn zat bands en artiesten waar ik echt niks mee heb, maar waar ik wel direct aan kan horen dat het kwalitatief goede muziek is. En aan de andere kant heb je de bands en artiesten waar ik ook niks mee heb, maar waar ik gewoon om moet lachen als ik hun tracks op de radio hoor. Plat, kaal, inspiratieloos, makkelijk voor de massa.mbarie schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 13:39:
[...]
Persoonlijk denk ik dat de kunst van het maken van muziek is om iets simpel te laten lijken. (Goede) muziekproducties hebben doorgaans (veel) meer lagen dan je waarneemt op basis van het gehoor. Bij grote commerciele producties (zoals bijv Madonna) is het niet gek als je werkt met meer dan 100 individuele tracks, terwijl juist popmuziek vaak enorm simpel klinkt in mijn ogen.
[ Voor 35% gewijzigd door bram1984 op 09-07-2011 13:43 ]
Maar dat betekend niet per definitie dat er minder werk in zit of makkelijker te maken is dan het ander, toch?
Dezelfde kick en minder lagen zal het nou niet bepaald moeilijker maken.
Ik denk/vind dat je de verkeerde conclusies trekt. Wat ik wilde zeggen is dat wat je hoort niet per definitie gelijk staat aan de hoeveelheid werk/aandacht/tracks/lagen die je waarneemt. En daardoor hoeft simpel klinkende muziek zeker niet simpel te zijn.
Verwijderd
De Dry/Wet knoppen heb ik open gezet, maar de effecten deden het niet. Dus heb ik die weer uit gezet, en de Mode knop aangezet. Ook geen werkende effecten.bram1984 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 13:34:
[...]
[...]
Ook daar is deze info veel te summier. Geef eens een uitgebreide omschrijving van het probleem. Dit moet je toch wel weten als je op Tweakers zit. Hoe zijn je FX ingesteld? Wat bedoel je precies met: mijn FX doen het niet? Doen ze helemaal niks, geven ze een raar geluid? Wat heb je zelf al geprobeerd? Staan je Dry/Wet knoppen wel open?
Het probleem moet hem nu dus wel ergens zitten bij de instellingen van Traktor Pro 2.
ik bedoel dat hij beter daar kan gaan vragen. daar zijn gespecialiseerd in dat soort vragen en wordt ook aangegeven wat ze willen weten itt tot hierbram1984 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 13:34:
[...]
[...]
Ook daar is deze info veel te summier. Geef eens een uitgebreide omschrijving van het probleem. Dit moet je toch wel weten als je op Tweakers zit. Hoe zijn je FX ingesteld? Wat bedoel je precies met: mijn FX doen het niet? Doen ze helemaal niks, geven ze een raar geluid? Wat heb je zelf al geprobeerd? Staan je Dry/Wet knoppen wel open?
je scheert nu ook even alle HS over een kam. zitten ook genoeg verschil tussen mensen die makkelijk scoren en mensen die wel moeite doen. (bv thera of crypsis).bram1984 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 13:40:
[...]
Je kan toch wel objectief (je voorkeur even niet mee laten wegen) naar dance genres kijken? Dan moet je concluderen dat HS het lachertje van het genre is. Het staat zelfs op skihut CD's.
[...]
vind HS overigens ook geen hol aan maar je komt gewoon een beetje elitair over nu (een probleem wat veel technoliefhebbers hebben
Bram, je moet t zo zien : sommige mensen snappen het, en sommige niet.. pech voor hun dan 
Ik probeer ze dan ook niet meer te overtuigen ofzo. Net zoals draaien met vinyl vs cd's / digitaal kun je niet meer uitleggen. je hebt t gevoel, of je hebt t niet ( en in mijn ogen ben je dan geen dj
). Of je dan een betere / slechtere dj bent dat is nogal een vage definitie.
Ik probeer ze dan ook niet meer te overtuigen ofzo. Net zoals draaien met vinyl vs cd's / digitaal kun je niet meer uitleggen. je hebt t gevoel, of je hebt t niet ( en in mijn ogen ben je dan geen dj

traktor scratch!
Hoeveel lagen een productie heeft doet er niet toe, het gaat om het eind produktproduct die voor zijn genre een bepaald effect moet creëren.bram1984 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 11:26:
Volgens jouw definitie zouden een heleboel gouwe ouwe uit de sixties "bagger zijn" omdat ze zo simpel gemaakt zijn.
Dus je probeert nu te stellen dat jij sommige muziekstijlen superieur acht aan anderen omdat jij die stijl zo geweldig vind en zij die anders vinden zijn gewoon weg dom als je ze niet kan overtuigenErikie schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:48:
Bram, je moet t zo zien : sommige mensen snappen het, en sommige niet.. pech voor hun dan
Ik probeer ze dan ook niet meer te overtuigen ofzo.
Bram zijn uitspraken vind ik elitair maar dat is echt een attitude om van te kotsen...
Wat bedoel je nou met die uitspraak vinyl vs cd's / digitaalErikie schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:48:
Net zoals draaien met vinyl vs cd's / digitaal kun je niet meer uitleggen. je hebt t gevoel, of je hebt t niet ( en in mijn ogen ben je dan geen dj). Of je dan een betere / slechtere dj bent dat is nogal een vage definitie.
[ Voor 21% gewijzigd door JeroenNietDoen op 09-07-2011 18:16 ]
Correct. Maar het is precies hetzelfde als andere stylen muziek. Bijvoorbeeld van jazz heb ik geen kaas gegeten, en de jazz die ik leuk schijn te vinden zal voor de jazz kenners behoorlijk commercieel zijn. Jazz musici kunnen je dan wel overtuigen wat nou echte goeie muziek is, maar in het begin zal ik er weinig van begrijpen. (ja ik sluit me bij bram aan). Maar het is ook niet erg, het is geen bash naar mensen die naar sneakerz etc feesten gaan. Het is alleen de makkelijkere en herkenbare muziek om op te dansen, maar valt in het niets bij muziek zoals stimming, egbert, bas amro (ten) etc.. Dat is namelijk wel muziek.Kaap schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 18:11:
[...]
[...]
Dus je probeert nu te stellen dat jij sommige muziekstijlen superieur acht aan anderen omdat jij die stijl zo geweldig vind en zij die anders vinden zijn gewoon weg dom als je ze niet kan overtuigen
Bram zijn uitspraken vind ik elitair maar dat is echt een attitude om van te kotsen...
Definitie 'dom' vind ik niet juist, als je iets niet 'begrijpt' ben je nog niet dom.. Ik ben blij dat er mensen zoals bram zijn, en zichzelf verleggen naar een ander niveau. Een beetje arrogantie is echt niet verkeerd, zeker niet wanneer je je eigen muziek bij elkaar sprokkelt, en je eigen stijl creeert..
Qua vinyl draaien tja, ik ga daar maar niet te diep op in
traktor scratch!
Ik hou dus juist niet van die arrogantie. Mijn mening is dat elk nummer geproduceerd is met de bedoeling om bij zijn liefhebbers een gevoel los te krijgen. Of dat een kippevelmoment of een highenergymoment is maakt niet uit, maar als het nummer daarin slaagt om dat voor elkaar te krijgen, dan is het mijn inziens gewoon een goed nummer, ook al vind ik de stijl in kwestie persoonlijk niks.Erikie schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 19:14:
[...]
Correct. Maar het is precies hetzelfde als andere stylen muziek. Bijvoorbeeld van jazz heb ik geen kaas gegeten, en de jazz die ik leuk schijn te vinden zal voor de jazz kenners behoorlijk commercieel zijn. Jazz musici kunnen je dan wel overtuigen wat nou echte goeie muziek is, maar in het begin zal ik er weinig van begrijpen. (ja ik sluit me bij bram aan). Maar het is ook niet erg, het is geen bash naar mensen die naar sneakerz etc feesten gaan. Het is alleen de makkelijkere en herkenbare muziek om op te dansen, maar valt in het niets bij muziek zoals stimming, egbert, bas amro (ten) etc.. Dat is namelijk wel muziek.![]()
Definitie 'dom' vind ik niet juist, als je iets niet 'begrijpt' ben je nog niet dom.. Ik ben blij dat er mensen zoals bram zijn, en zichzelf verleggen naar een ander niveau. Een beetje arrogantie is echt niet verkeerd, zeker niet wanneer je je eigen muziek bij elkaar sprokkelt, en je eigen stijl creeert..
Qua vinyl draaien tja, ik ga daar maar niet te diep op inJe bent pas baas als je vinyl + digitaal & live kunt mixen. Zo kan bijvoorbeeld kerri chandler best wel een baas zijn, zit gewoon door z'n plaatjes op een piano te rammen
Ik vind t ook vrij treurig als diegene die na mij moet draaien met alleen controllers nieteens de moeite nemen om te beatmatchen op de muziek van mij die op dat moment draait.. Uiteraard draait het om de muziek en feeling, maar vinylboeren krijgen van mij meer kudos dan mensen die alleen maar op play lopen te rammen ! ( live artiesten daarbuiten gelaten, maar dit vergt ook een totaal andere techniek, en kun je niet vergelijken met de dj).
Wat betreft vinyl, ik draai zelf sinds '95 vinyl en sinds een paar weken heb ik tevens Traktor Scratch Pro 2 zodat ik naast mijn regulier draaien (vinyl) makkelijker iets anders kan draaien voor thuis en makkelijker kan experimenteren.
Of iemand met cd's wil draaien, vind ik prima, dat staat nog steeds heel dicht bij vinyl kwa draaistijl. Toen ik mijn cd's had draaide ik daar nog steeds mee alsof ik met vinyl bezig was, scratchen, beatmatchen, corrigeren.
Controllers...tja...verschilt. Het heeft mijn inziens de drempel voor starters weggenomen waardoor er helaas een te grote groep prut is gaan draaien.
Als er 1 stijl is waar ik heel hard m'n hoofd mee kan op en neer schudden dan is dat wel drum n' bassDa_maniaC schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 10:37:
Als er 1 stijl is waarbij......................
Niet persoonlijk aan jou bedoeld, maar al die discussies over hoe en waar wat ontstaan is, gaat het er niet om wat er NU vet is? Ik snap ook wel dat sommigen een afkeer hebben van commerciele meuk e.d. maar dat maakt hun muziekstijl niet des te beter ofzo. Sterker nog, ik vind dat in de commerciele meuk ontzettend veel talentvolle producties en producenten rondlopen, ook al is dat helemaal mijn smaak niet.
Dus ja techno bleeps, hardstyle legatoot, commerce verkoopt en dnb subbast.'t Hoort allemaal bij de stijl.
Verwijderd
Jongens.. smaken verschillen.. alleen maar mooi!
De ene stijl is niet slechter dan de ander, een nummer word gemaakt door iemand die liefde heeft voor dat genre, om andere mensen blij te maken die ook van dat bepaalde genre houden.
Dat is het belangrijkste.. PUNT!
De ene stijl is niet slechter dan de ander, een nummer word gemaakt door iemand die liefde heeft voor dat genre, om andere mensen blij te maken die ook van dat bepaalde genre houden.
Dat is het belangrijkste.. PUNT!
The whole thing is based on respect
Respect to the music
Respect to the dj's
Respect to the crowd
And respect to one another
We have to remain in constant contact
But look around yourselves
We got every kind of person in this room
And they're not kicking fucking attitude
It's about music
Music never separated people
No ones style of music is better than the other
No ones style is truer than the other
It's all music
Respect to the music
Respect to the dj's
Respect to the crowd
And respect to one another
We have to remain in constant contact
But look around yourselves
We got every kind of person in this room
And they're not kicking fucking attitude
It's about music
Music never separated people
No ones style of music is better than the other
No ones style is truer than the other
It's all music
ik heb gister voor de eerste keer op een feest gedraaid ging lekker iedereen ging los. stijlen die ik heb gedraaid zijn vooral eclectic house en hardstyle viel goed in de smaak gelukkig
@ Erikie
Als je niet met vinyl kan draaien ben je geen echte DJ? De grootst mogelijke bs die ik in tijden heb gehoord.
Mijns inziens draait het "DJ zijn" om veel meer elementen dan een plaatje spot-on beatmatchen en strak over mixen. Paar kleine voorbeelden;
- interactie met het publiek
- eq's / gain goed hebben staan
- muziek keuze (imo het allerbelangrijkst)
- attitude en houding
- het aanvoelen van het publiek
- etc
Dat plaatje even goed inmixen is bijzaak. De punten hierboven zijn belangrijker als je het mij vraagt. De mensen gaan los op hetgeen wat ze zien en horen. Als jij die plaat met een midicontroller gewoon op sync hebt lopen heb je namelijk _veel_ meer tijd voor bovenstaande punten. Ben het met je eens dat als een DJ met platen draait het er een stuk toffer uitziet, maar dat is imo alleen van DJ to DJ belangrijk.
edit; Even tussen haakjes, ik draai puur midicontroller. Gewoon om het feit dat ik dan een stuk meer effecten en opties tot mijn beschikking heb. Met 2 SL's kom ik ook wel uit de voeten trouwens, maar waarom zou ik 2 x 12kg meeslepen als ik met 2kg ook de zaal plat kan krijgen?
Als je niet met vinyl kan draaien ben je geen echte DJ? De grootst mogelijke bs die ik in tijden heb gehoord.
Mijns inziens draait het "DJ zijn" om veel meer elementen dan een plaatje spot-on beatmatchen en strak over mixen. Paar kleine voorbeelden;
- attitude en houding
- etc
Dat plaatje even goed inmixen is bijzaak. De punten hierboven zijn belangrijker als je het mij vraagt. De mensen gaan los op hetgeen wat ze zien en horen. Als jij die plaat met een midicontroller gewoon op sync hebt lopen heb je namelijk _veel_ meer tijd voor bovenstaande punten. Ben het met je eens dat als een DJ met platen draait het er een stuk toffer uitziet, maar dat is imo alleen van DJ to DJ belangrijk.
edit; Even tussen haakjes, ik draai puur midicontroller. Gewoon om het feit dat ik dan een stuk meer effecten en opties tot mijn beschikking heb. Met 2 SL's kom ik ook wel uit de voeten trouwens, maar waarom zou ik 2 x 12kg meeslepen als ik met 2kg ook de zaal plat kan krijgen?
[ Voor 14% gewijzigd door kaos001 op 10-07-2011 22:42 ]
Pff ik ben er een paar dagen niet en gelijk een hele rel hier
ik draai ook al een tijdje met een midi controller , precies om de zelfden redenen. cd's moet je elke keer branden en me een controller kan je gewoon playlist overslepen en klaar. alleen heb je voor een midi controller altijd een pc/ laptop nodig.kaos- schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:39:
@ Erikie
Ik heb t idee dat dit topic steeds in een cirkeltje rond gaat qua discussie.
Als je 20 pagina's terug bladert kom je dezelfde soort gesprekken en verhitte meningen en opmerkingen van mensen tegen.
Afgezien van de hardware/software vragen tussendoor gaat het voornamelijk over en weer met meningen of over muziek stijl/voorkeur en wat wel of niet goed is of over wel/niet digitaal draaien of beatmatchen blabla... Vaak overheerst de negatieve toon in dit topic ipv de positieve. Mensen worden vaak aangevallen op hun mening en gaan daar dan weer vol op in. (dat idee heb ik tenminste)
Beetje het zelfde als de never-ending kabel discussies (zie kabels gesmeed door elfen bij maanlicht topic bijv) of Apple VS Microsoft discussies. Kom je toch nooit uit... so why bother?
Waarom kan t hier niet wat meer over het dj-en en alles er omheen zelf gaan ipv dit oeverloze geouwehoer?
Bijvoorbeeld;
- Hoe leer je nou een eigen stijl te creëren tussen alle 83584758923769 mensen die " draaien" tegenwoordig? (los van wat voor genre)
- Hoe spreek je nou t publiek aan en speel je er op in? (waa?r let je op? kijk je veel de zaal in? Sta je te springen)
- Leuke ervaringen die je meegemaakt hebt tijdens gigs.
- Ervaringen met bepaalde hard/software enz
Sommigen zullen het vast wel weer niet met me eens zijn en die oeverloze discussies wel leuk/ zinvol vinden maar dat is dan maar jammer, k wou t toch ff zeggen
Magoed zal ik zelf eens t voortouw nemen dan? Ervaringen met gear:
Ik heb gisteren voor t eerst eigenlijk langere tijd gedraaid met CDJ's icm timecode (ipv met vinyl wat ik normaal doe) Ik heb wel eens gewoon met cd's gedraaid met CDJ's maar nog nooit met timecode. Ik heb zelf geen CDJ's. Maar dat ging me nog niet zo gemakkelijk af.
Ik heb veel gedoe gehad om t aan de praat te krijgen namelijk. De linker CDJ werkte meteen goed met timecode cd maar de rechter wilde in of uit niet switchen tussen direct/relative modus. Alleen de relative modus werkte en direct niet. Ik kreeg t dus ook niet voor elkaar om te CUE-en naar t begin vd track.
Vervolgens dacht ik ik zet m ff op deck D ipv deck B. Op D ging de track alleen achteruit lopen.... Terwijl de CDJ niet op reverse stond. Erg vaag maar ik las ergens dat dat wel vaker gebeurd.
Na een keer mijn macbook opnieuw op te starten en de timecode cds opnieuw te calibreren kreeg ik de 2e cdj ook aan de praat.
Ik vind het lastig dat hij met CUE-en niet helemaal naar t begin gaat, of hoe zeg je dat, naar de 1e beat net zoals je met autocue doet wanneer je gewoon met cd's draait.
Hoe doen mensen hier dat die meer ervaring hebben met CDJ's & timecode?
Als je 20 pagina's terug bladert kom je dezelfde soort gesprekken en verhitte meningen en opmerkingen van mensen tegen.
Afgezien van de hardware/software vragen tussendoor gaat het voornamelijk over en weer met meningen of over muziek stijl/voorkeur en wat wel of niet goed is of over wel/niet digitaal draaien of beatmatchen blabla... Vaak overheerst de negatieve toon in dit topic ipv de positieve. Mensen worden vaak aangevallen op hun mening en gaan daar dan weer vol op in. (dat idee heb ik tenminste)
Beetje het zelfde als de never-ending kabel discussies (zie kabels gesmeed door elfen bij maanlicht topic bijv) of Apple VS Microsoft discussies. Kom je toch nooit uit... so why bother?
Waarom kan t hier niet wat meer over het dj-en en alles er omheen zelf gaan ipv dit oeverloze geouwehoer?
Bijvoorbeeld;
- Hoe leer je nou een eigen stijl te creëren tussen alle 83584758923769 mensen die " draaien" tegenwoordig? (los van wat voor genre)
- Hoe spreek je nou t publiek aan en speel je er op in? (waa?r let je op? kijk je veel de zaal in? Sta je te springen)
- Leuke ervaringen die je meegemaakt hebt tijdens gigs.
- Ervaringen met bepaalde hard/software enz
Sommigen zullen het vast wel weer niet met me eens zijn en die oeverloze discussies wel leuk/ zinvol vinden maar dat is dan maar jammer, k wou t toch ff zeggen
Ik heb gisteren voor t eerst eigenlijk langere tijd gedraaid met CDJ's icm timecode (ipv met vinyl wat ik normaal doe) Ik heb wel eens gewoon met cd's gedraaid met CDJ's maar nog nooit met timecode. Ik heb zelf geen CDJ's. Maar dat ging me nog niet zo gemakkelijk af.
Ik heb veel gedoe gehad om t aan de praat te krijgen namelijk. De linker CDJ werkte meteen goed met timecode cd maar de rechter wilde in of uit niet switchen tussen direct/relative modus. Alleen de relative modus werkte en direct niet. Ik kreeg t dus ook niet voor elkaar om te CUE-en naar t begin vd track.
Vervolgens dacht ik ik zet m ff op deck D ipv deck B. Op D ging de track alleen achteruit lopen.... Terwijl de CDJ niet op reverse stond. Erg vaag maar ik las ergens dat dat wel vaker gebeurd.
Na een keer mijn macbook opnieuw op te starten en de timecode cds opnieuw te calibreren kreeg ik de 2e cdj ook aan de praat.
Ik vind het lastig dat hij met CUE-en niet helemaal naar t begin gaat, of hoe zeg je dat, naar de 1e beat net zoals je met autocue doet wanneer je gewoon met cd's draait.
Heerlijk die discussies, ik hou er van.kaos- schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:39:
@ Erikie
- attitude en houding
- etc
maar :
Sorry man, dan mis je wat. Als je het echt goed kan, dan is beatmatchen met vinyl geen probleem, het kost je hoogstens 30 seconden totaal. En zelfs tijdens het matchen heb je nog genoeg handen over om je effecten / gain / etc aan te sturen. Tuurlijk produceren mensen die alleen met midicontroller draaien even goede muziek als de oldskool plaatjesdraaier.
Overigens draai ik zelf met traktor scratch, maar heb m'n bpm counters uit staan, en zelfs mn effecten zie ik niet (heb mn playlist altijd op full staan), die ken ik uit mijn hoofd op mn midicontroller. Als je inderdaad echt met analoge vinyl gaat draaien ben je nog een hoop tijd kwijt om je plaat op te ruimen, een nieuwe te zoeken etc. Het gevoel zit m in het ingooien van een plaat, dat geeft je als persoon veel meer controle en gevoel dan op zo'n playknopje lopen rammen en je bent echt veel meer bezig met het bepalen van je muziek. Het gevoel is bij mij erg belangrijk als je draait, voor t publiek maakt t toch niks uit
Alsof je met een solo midicontroller alleen maar effecten aan gaat sturen, dat is ook alleen maar irritant voor t publiek. Toen ik net m'n 1e controller binnen kreeg toen heb ik ook even een tijdje zonder draaitafels gedaan, maar ik merkte al rap dat ik er op die manier geen reet meer aan vond. Ik vind het ook ernstig treurig als er weer zo'n 'dj' voor je staat en een nummer inlaad en vervolgens uit z'n neus gaat lopen eten. De muziek keuze daarintegen kan uiteraard gewoon goed zijn etc, maar deze mensen verdienen 'wat mij betreft' veel minder respect dan iemand die echt met zijn muziek bezig is.. (theo parrish anyone?
Nou, dat was dus mijn motivatie over de term 'dj' . Ik weet echt wel dat ik veel mensen tegen het zere been schop, maar trek het je niet aan, doe gewoon je ding. Als je er maar een feestje van maakt
[ Voor 3% gewijzigd door Erikie op 11-07-2011 01:39 ]
traktor scratch!
Dat is mij (en anderen) ook al een paar keer overkomen, en idd, traktor restarten wil wel eens werken, of op calibrate drukken. Wat je ook kunt doen is een setje voorgefikte cd's meenemen, en traktor op 'thru' zetten. Je effecten willen dan nog steeds werken. Wel ff autotappen in je metronoom, anders gaat je delay / beatmasher ernstig fout klinken ..ElayZ schreef op maandag 11 juli 2011 @ 00:37:
traktor scratch!
@ Erikie:
Ik ben eind vorig jaar van CDJ's overgestapt naar een 4 decks controller. Ik heb het idee dat je de enorme potentie en mogelijkheden van controllers niet helemaal inziet. Ik stuur met 4 decks Traktor aan, en ik ben drukker bezig dan ik ooit met 2 CDJ's en een mixer ben geweest. De sets die ik draai en zo nu en dan eens opneem, zijn onmogelijk te draaien met losse decks en een mixer, tenzij je 4 decks vinyl / CDJ's hebt staan, en je beatmatching skils zijn van een andere planeet. Ik heb continue minimaal 3 decks lopen, en dat dikwijls tien minuten lang. Met manuele beatmatching zal dan zelfs een plaat tijdens een set van Jeff Mills er op den duur naast lopen. En ook al is dat niet het geval, dan nog ben je alleen maar met corrigeren bezig.
De tijd die ik daarmee bespaar, gebruik ik zeer intensief voor het gebruiken van loops, het bouwen van eigen breaks en het toevoegen van effecten.
Natuurlijk is het vet om iemand met vinyl bezig te zien, maar ik vind deze manier van draaien nogal beperkt, net als toen ik CDJ's had. Plaatjes had ik binnen een seconde of 20 strak liggen, en ik had niet het idee dat ik nog veel kon leren. Daarnaast begon ik me te vervelen omdat ik maar 2 decks had.
Ik wil in ieder geval niet meer terug.
edit: Hieraan wil ik overigens graag toevoegen dat ik wel een groot tegenstander ben van beginnende DJ's die direct aan een controller beginnen, en dan gelijk denken dat ze kunnen draaien. NEEN!
Als je net begint hoor je eerst de ware essentie van het draaien onder de knie te krijgen: met CD's of vinyl een steady set kunnen draaien, zonder fouten. Leren beatmatchen en zo het draaien leren te begrijpen. Een controller draait en voelt namelijk totaal anders aan, en de basis van het draaien op een controller kun je zelfs een aap leren.
Ik ben eind vorig jaar van CDJ's overgestapt naar een 4 decks controller. Ik heb het idee dat je de enorme potentie en mogelijkheden van controllers niet helemaal inziet. Ik stuur met 4 decks Traktor aan, en ik ben drukker bezig dan ik ooit met 2 CDJ's en een mixer ben geweest. De sets die ik draai en zo nu en dan eens opneem, zijn onmogelijk te draaien met losse decks en een mixer, tenzij je 4 decks vinyl / CDJ's hebt staan, en je beatmatching skils zijn van een andere planeet. Ik heb continue minimaal 3 decks lopen, en dat dikwijls tien minuten lang. Met manuele beatmatching zal dan zelfs een plaat tijdens een set van Jeff Mills er op den duur naast lopen. En ook al is dat niet het geval, dan nog ben je alleen maar met corrigeren bezig.
De tijd die ik daarmee bespaar, gebruik ik zeer intensief voor het gebruiken van loops, het bouwen van eigen breaks en het toevoegen van effecten.
Natuurlijk is het vet om iemand met vinyl bezig te zien, maar ik vind deze manier van draaien nogal beperkt, net als toen ik CDJ's had. Plaatjes had ik binnen een seconde of 20 strak liggen, en ik had niet het idee dat ik nog veel kon leren. Daarnaast begon ik me te vervelen omdat ik maar 2 decks had.
Ik wil in ieder geval niet meer terug.
edit: Hieraan wil ik overigens graag toevoegen dat ik wel een groot tegenstander ben van beginnende DJ's die direct aan een controller beginnen, en dan gelijk denken dat ze kunnen draaien. NEEN!
Als je net begint hoor je eerst de ware essentie van het draaien onder de knie te krijgen: met CD's of vinyl een steady set kunnen draaien, zonder fouten. Leren beatmatchen en zo het draaien leren te begrijpen. Een controller draait en voelt namelijk totaal anders aan, en de basis van het draaien op een controller kun je zelfs een aap leren.
[ Voor 17% gewijzigd door bram1984 op 11-07-2011 10:25 ]
Niet altijd veel, hangt heel erg van de stijl af
maar het word vaker misbruikt dan goed gebruikt.
Het vergt wel wat gevorderde skills om er wat moois van te brouwen, ik gebruikt 3e en 4e kanaal vaak alleen voor accapella's etc.
Het vergt wel wat gevorderde skills om er wat moois van te brouwen, ik gebruikt 3e en 4e kanaal vaak alleen voor accapella's etc.
* PSN=Chef_NL** *
Wat is het nut van 1 nummer per keer laten lopen? Beetje een rare vraag, maar goed.
Wat dacht je van een nieuwe track creëren? Het is zeer tof om te ontdekken dat een bepaald geluid in 1 track heel vet samen klinkt met de track die op dat moment de master is. Dat kan een hi-hat zijn, maar ook een trommeltje of melodie.
Hawtin deed het jaren geleden al in z'n sets. Je hoorde dan soms een half uur lang 1 geluidje steeds weer terug komen. Dat kan echt geniaal klinken.
edit: Simpel voorbeeldje. Op 01:30:30 zit een break, waarna de beat er weer in pompt. Op dat moment lopen Jay Lumen - Say Yes, Hollen - Sinex en Secret Cinema & Ramon Tapia - Crystal System door elkaar, welke samen een naar mijn mening zeer vette basslijn vormen.
Wat dacht je van een nieuwe track creëren? Het is zeer tof om te ontdekken dat een bepaald geluid in 1 track heel vet samen klinkt met de track die op dat moment de master is. Dat kan een hi-hat zijn, maar ook een trommeltje of melodie.
Hawtin deed het jaren geleden al in z'n sets. Je hoorde dan soms een half uur lang 1 geluidje steeds weer terug komen. Dat kan echt geniaal klinken.
edit: Simpel voorbeeldje. Op 01:30:30 zit een break, waarna de beat er weer in pompt. Op dat moment lopen Jay Lumen - Say Yes, Hollen - Sinex en Secret Cinema & Ramon Tapia - Crystal System door elkaar, welke samen een naar mijn mening zeer vette basslijn vormen.
[ Voor 26% gewijzigd door bram1984 op 11-07-2011 11:34 ]
"De ware essentie van het DJ'en is...", "Als je niet met vinyl kan draaien dan...", "minimaal 4 decks en 3 nummers tegelijkertijd", allemaal zaken die je voor jezelf belangrijk vindt en daarnaast ook bepaald worden door je (on)mogelijkheden om apparatuur aan te kunnen schaffen of te kunnen gebruiken. Leg dat niet een ander op en beoordeel iemand om het eindresultaat: weet hij/zij een lekkere set te mixen waar de dansvloer wild op gaat en van geniet. Als jou dat lukt met traktor pro, 2 decks en de synch knop, dan ben je ook een goede DJ.
Vertel me b.v. de laatste keer dat je op een feest stond en dacht "supermooi feest, lekker dansen, fantastische mix, heerlijke nummers...... jammer dat er niet met vinyl gedraaid wordt".
Vertel me b.v. de laatste keer dat je op een feest stond en dacht "supermooi feest, lekker dansen, fantastische mix, heerlijke nummers...... jammer dat er niet met vinyl gedraaid wordt".
[ Voor 0% gewijzigd door Unomomentodado op 11-07-2011 11:38 . Reden: typo ]
Vinyl 
Ook als je een lekkere set weet te mixen, dan nog ben ik van mening dat je op z'n minst een beetje fatsoenlijk moet kunnen beatmatchen. Wat nu als je laptop crashed en er staan alleen nog CDJ's? Dan sta je lekker met je bek vol tanden. Daarnaast luistert iemand die kan beatmatchen heel anders naar een DJ set, dan iemand die het niet kan. Je hoort veel sneller fouten, en begrijpt ook waarom je die fout hoort en waarom het überhaupt een fout is. Je begrijpt zodoende ook veel beter waarom een bepaalde track zo goed bij de anders past.
Ook als je een lekkere set weet te mixen, dan nog ben ik van mening dat je op z'n minst een beetje fatsoenlijk moet kunnen beatmatchen. Wat nu als je laptop crashed en er staan alleen nog CDJ's? Dan sta je lekker met je bek vol tanden. Daarnaast luistert iemand die kan beatmatchen heel anders naar een DJ set, dan iemand die het niet kan. Je hoort veel sneller fouten, en begrijpt ook waarom je die fout hoort en waarom het überhaupt een fout is. Je begrijpt zodoende ook veel beter waarom een bepaalde track zo goed bij de anders past.
[ Voor 99% gewijzigd door bram1984 op 11-07-2011 11:57 ]
zo zijn de nummers gemaakt. maarja kan me best voorstellen met een accepella of alleen een lijn nog wel een vette toevoeging is. maar voor mijn gevoel wordt het te veel misbruikt alleen omdat het kan.bram1984 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:30:
Wat is het nut van 1 nummer per keer laten lopen? Beetje een rare vraag, maar goed.
maar lijkt me lastig met die vele lagen van de techno en dan ook nog 4 door elkaar
Ach dat meer decks gebeuren is ook wel een beetje een hype, er zijn maar weinig DJ's die er wat mij betreft echt meerwaarde uit halen. Meestal zijn het gewoon 4 saaie platen over elkaar die dan samen nog een beetje ergens naar klinken. Dan draai ik liever gewoon één goeie
vraagje , als je met je mix een foutje maakt die je aan het recorden bent hoe je die eruit moet halen?
Over het algemeen genomen zet je de kermis op pauze, begin je je laatste track opnieuw en mix je em opnieuw in. Later plak je de gedeeltes weer aan elkaar in een audio-edit programma. Eigenlijk moet je er gewoon voor zorgen dat die set in je kop zit, dan maak je ook geen foutenmr.DJ95 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:02:
vraagje , als je met je mix een foutje maakt die je aan het recorden bent hoe je die eruit moet halen?
Opnieuw beginnen hè. Als je live staat te draaien kun je de fouten er ook niet uithalen. Het houdt je scherp.mr.DJ95 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:02:
niet. gewoon erin laten zitten of opnieuw beginnenmr.DJ95 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:02:
Als je dan met vier tracks draait dan zou ik persoonlijk voor ableton gaan, maar de scheiding tussen 4 tracks op ts en oneindig veel tracks op ableton is denk ik geen probleem.. Dat lijkt me echt enorm vet, de creativiteit die je dan kwijt kunt is volgens mij oneindig. Maar helaas heb ik de tijd er niet voor om alles te gaan samplen / wrappen etc, tenzij je echt je beroep er van maakt
Ik heb echt bewondering voor die gasten. Volgens mij gebeurt dat in de dubstep scene ook vrij vaak dat ze live met ableton draaien + eigen muziek / samples? Dat lijkt me namelijk wel weer vet om met midicontrollers te doen! Iemand (goeie) tutorial sites met eventuele creatieve tips? Ik ben namelijk echt volop lang (kwartier ofzo) om een track te wrappen in ableton, volgens mij moet dat ook in 5 minuten kunnen..
traktor scratch!
Op Torrentz staat een versie van Ableton waar een enorme hoeveelheid tutorial filmpjes bij zit. Deze kun je ook los downloaden.
Sorry als dit niet mag, maar het gaat me even niet om de gecrackte versie van Ableton, maar om de filmpjes die erbij zitten.
Sorry als dit niet mag, maar het gaat me even niet om de gecrackte versie van Ableton, maar om de filmpjes die erbij zitten.
beter van niet, haal maar weer weg
traktor scratch!
Als ik een plaat opzet dan hoor ik een soort gezaag en gggrgrgrrrrgggrrr door het geluid dat vanaf de naald. Normaal hoor je altijd die hoge frequenties maar als ik dan de boxen aanzet hoor ik er weinig aan. Toch heb ik het idee dat er iets niet goed is. Tips?
Beetje weinig info, gebruik je timecode? Met Serato of Traktor? Soundcard? Laptop/pc ? Zo kunnen we er weinig mee natuurlijk. Snap niet helemaal waar je het gezaag hoort, door de speakers of vanaf de naald zelf als je met je oor erbij hangt?catbread schreef op maandag 11 juli 2011 @ 19:52:
Als ik een plaat opzet dan hoor ik een soort gezaag en gggrgrgrrrrgggrrr door het geluid dat vanaf de naald. Normaal hoor je altijd die hoge frequenties maar als ik dan de boxen aanzet hoor ik er weinig aan. Toch heb ik het idee dat er iets niet goed is. Tips?
Sorry van de interuptie van deze altijd zo leuke discussie maar ik heb een probleem.
Ik heb een nieuwe externe geluidskaart gekocht de Reloop Play namelijk, alleen elke keer als ik nu Virtual DJ wil opstarten via mijn macbook dan geeft ie deze error:
Error in the sound driver of CoreAudio. Your soundcard is probably not connected, or the settings are incorrect.
Nou is de geluidskaart natuurlijk aangesloten en aan de instelling kan niet veel verkeerd zijn gok ik.
Hoe los ik dit op, want mijn DJ midi controller werkt alleen met Virtual DJ. Namelijk de Hercules DJ Controller Steel.
heeft er iemand een oplossing?
Ik heb een nieuwe externe geluidskaart gekocht de Reloop Play namelijk, alleen elke keer als ik nu Virtual DJ wil opstarten via mijn macbook dan geeft ie deze error:
Error in the sound driver of CoreAudio. Your soundcard is probably not connected, or the settings are incorrect.
Nou is de geluidskaart natuurlijk aangesloten en aan de instelling kan niet veel verkeerd zijn gok ik.
Hoe los ik dit op, want mijn DJ midi controller werkt alleen met Virtual DJ. Namelijk de Hercules DJ Controller Steel.
heeft er iemand een oplossing?
Dit topic is gesloten.