Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
CoreAudio = je interne soundcard van je Mac als ik het goed heb. Waarschijnlijk mogen je geluidskaart en je normale audio elkaar niet zo. Ga anders even naar je systeemvoorkeuren > geluidsinstellingen en maak je USB soundcard de "standaard geluidskaart".
Even rebooten (niet eens nodig misschien) en kijken of het dan wel werkt.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2020
Ik zie niet echt een optie in het menu, dat je het kan instellen als de standaard geluidskaart. Alles staat namelijk bij mij gewoon als output op die soundcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik bedoel ook je voorkeuren van je Mac zelf. Niet van VDJ. In VDJ moet je alles over je USB laten lopen niet via de CoreAudio.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
Dat weet ik, daar had ik het ook over :P. En ik heb zojuist het probleem gevonden, de driver was verouderd. En moest ge-update worden, wat ik ook deed had alleen over 1 ding heen gelezen. Dat je het eerst moest uninstallen. Dus het is opgelost.

Maar in ieder geval bedankt voor je hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Een controller draait en voelt namelijk totaal anders aan, en de basis van het draaien op een controller kun je zelfs een aap leren.
Je kan een aap leren hoe hij met een controller kan beatmatchen, maar dat maakt hem nog geen DJ. Net zogoed als je bijna iedereen kan leren autorijden maar je daardoor nog geen coureur bent.

Met een controller draaien heeft gewoon een heel andere werkwijze dan met CD/vinyl draaien. Als je met Traktor, VDJ of Ableton werkt, dan heb je meer tijd over om andere creatieve dingen met je muziek te doen en je hoeft je niet te concentreren op beatmatching (hoewel daar natuurlijk ook creatieve kunstgrepen uit volgen, daar ligt het talent van de CD/LP DJ ;)) maar kun je gaan zoeken naar welk moment in de muziek je net dat beetje meer wil doen, misschien een loopje erbij gooien, op het moment zelf gaan samplen, enzovoort.

Een concertpianist en een pop-toetsenist kun je ook niet zomaar met elkaar vergelijken, hoewel ze wel allebei op een vergelijkbaar instrument spelen. De kracht van beide artiesten ligt net weer ergens anders. :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
kaos- schreef op maandag 11 juli 2011 @ 19:56:
[...]
Beetje weinig info, gebruik je timecode? Met Serato of Traktor? Soundcard? Laptop/pc ? Zo kunnen we er weinig mee natuurlijk. Snap niet helemaal waar je het gezaag hoort, door de speakers of vanaf de naald zelf als je met je oor erbij hangt?
Was een beetje een impuls post maar het is de afstelling van de draaitafel (Super OEM). Het is te horen door er met je oor bij te luisteren. Ik heb de hoogte opnieuw nagekeken en het gewicht ingesteld van de tonearm a.d.h.v. een YouTube video. Het is een Concorde Pro en is ingesteld dat hij bij 0 gram zweeft. AboutDJ geeft 4 gram als advies maar zelfs bij 2,5 gram loopt ie te zagen. Heb hem nu op 1,5 gram en het klinkt al wat beter. Toch lijkt me dit nog niet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:20
Ik heb trouwens met mijn Traktor set wel een probleempje. Als ik mijn Audio 10 aanzet detecteert hij vaak niet meteen de channels. Dan moet ik soms 4 of 5 keer de stroom eraf halen voordat hij opeens de channels activeert.

Doe ik soms iets fout, is dit een bekend probleem of is mijn Audio 10 defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 14:58
catbread schreef op maandag 11 juli 2011 @ 21:12:
[...]

Was een beetje een impuls post maar het is de afstelling van de draaitafel (Super OEM). Het is te horen door er met je oor bij te luisteren. Ik heb de hoogte opnieuw nagekeken en het gewicht ingesteld van de tonearm a.d.h.v. een YouTube video. Het is een Concorde Pro en is ingesteld dat hij bij 0 gram zweeft. AboutDJ geeft 4 gram als advies maar zelfs bij 2,5 gram loopt ie te zagen. Heb hem nu op 1,5 gram en het klinkt al wat beter. Toch lijkt me dit nog niet perfect.
Is de naald zelf niet aan vervanging toe, of staat ie misschien scheef? Soms kan het element lichtelijk gedraaid in de arm zitten en dan geeft ie ook zo'n geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 10:16
Ik denk dat peerd inderdaad het probleem beschrijft, verder; staat je armlift wel naar beneden? mocht je er niet uitkomen post dan even een foto van je arm/naald.

1,5 gram kan je niet fatsoenlijk mee draaien

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:41
Dan is het inderdaad wel needle bounce bounce baby :P

Ook even de hoogte van de arm controleren, het element moet vlak op de plaat liggen. Voor Ortofon elementen betekent dit dat je 'm (bijna) op de laagste stand moet zetten.

[ Voor 62% gewijzigd door Sjoewe op 12-07-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu al een aantal dagen aan het kijken naar goede House / Dance muziek, maar ik weet niet goed waar ik moet zoeken.
Op Beatport heb ik al eens flink rondgezocht, maar als ik alles daar moet kopen wordt het mij wat te duur.

Dus mijn vraag is: Bestaat er een programma / site waar je de nieuwste House / Dance tracks kunt downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:41
Sorry hoor, maarre :')

Koop gewoon weinig en alleen wat je echt goed vindt. Blijf dat consequent doen en je hebt over een jaar het begin van een fatsoenlijke collectie. Daar zijn niet echt shortcuts voor. Je kan wel van allerhande weblogs dingen gaan downloaden, maar dan leer je ten eerste je platen nooit goed kennen en ten tweede je mist het allerbelangrijste punt van DJ'en: eigenhandig een muziekcollectie opbouwen die je persoonlijke smaak reflecteert en waar je helemaal achter staat.

Je muziek is het meest belangrijke, dus behandel het met aandacht en respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:32:
Ik ben nu al een aantal dagen aan het kijken naar goede House / Dance muziek, maar ik weet niet goed waar ik moet zoeken.
Op Beatport heb ik al eens flink rondgezocht, maar als ik alles daar moet kopen wordt het mij wat te duur.

Dus mijn vraag is: Bestaat er een programma / site waar je de nieuwste House / Dance tracks kunt downloaden?
Als je al zo weinig moeite wilt doen, vraag ik me af of je dit wel serieus wilt. Misschien kun je Napster downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:32:
Ja, ik heb hier 50DVD's liggen met alle nieuwste hits en soon to be hits...

Zal ik die gratis voor je uploaden? Kan je direct mee aan de slag. Sterker nog, ik heb dit ook aan Tiesto, Afrjojack en Swedish House Mafia gegeven en kijk waar die nu staan.

Oh en btw, je hoeft ze ook niet meer te mixen, want dat is al voor je gedaan. Gewoon kiezen, wil je een set van 1, 1.5 of 3 uur :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:59:
[...]

Ja, ik heb hier 50DVD's liggen met alle nieuwste hits en soon to be hits...

Zal ik die gratis voor je uploaden? Kan je direct mee aan de slag. Sterker nog, ik heb dit ook aan Tiesto, Afrjojack en Swedish House Mafia gegeven en kijk waar die nu staan.

Oh en btw, je hoeft ze ook niet meer te mixen, want dat is al voor je gedaan. Gewoon kiezen, wil je een set van 1, 1.5 of 3 uur :)
Als je dat zou willen doen zou dat echt helemaal te gek zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:03:
[...]

Als je dat zou willen doen zou dat echt helemaal te gek zijn!
Niet door hebben dat je in de zeik wordt genomen..

Afbeeldingslocatie: http://sfgospel.typepad.com/.a/6a00d8341ce22f53ef011168c500d4970c-800wi

[ Voor 8% gewijzigd door bram1984 op 12-07-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Schitterend.... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 09:04
Hahahahaha! Geniale opmerking van Mod. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 10:14

Tijn96

In speed we trust

inderdaad geniaal.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 23:56
Steven, laat even weten dat je een grapje maakte. OMFG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit moet een grap zijn, zo niet...geniaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Unomomentodado schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:44:
Steven, laat even weten dat je een grapje maakte. OMFG.
Die zien we niet meer terug denk ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 11:11
bram1984 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:42:
[...]

[afbeelding]
ik neem aan dat hij het wel door heeft toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Voor zover ik hem ken uit dit topic, meent hij het serieus. Dat weet ik bijna wel zeker, ook al zegt hij straks waarschijnlijk van niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Ok i lol'd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 10:14

Tijn96

In speed we trust

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus jullie kunnen uit mijn reactie niet opmaken dat ik het spelletje met hem mee speel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Nee snorry :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:20:
Dus jullie kunnen uit mijn reactie niet opmaken dat ik het spelletje met hem mee speel? :)
Haha nice try. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Bedankt voor alle reacties. Ik heb nogmaals d hoogte het gewicht en de anti skating nagelopen. De hoogte staat zowat op z'n laagst en de arm is nu horizontaal. Met het gewicht de arm eerst in balans brengen, dat punt op 0 zetten en nu staat ie op 2,5. Dit lijkt de balans te zijn tussen een niet-rommeled geluid van de naald en gewicht want 1,5 is idd waardeloos. Anti-skating staat op 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
Concorde moet meestal iets meer gewicht hebben, maar dat lukt niet kan ik uit je verhaal opmaken? misschien nog een domme vraag maar heb je het gewicht niet verkeerdom zitten :P je zal niet de eerste zijn.

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:20:
LoL'ed even harder....

Gewoon Voorjekijkendoorlopen!

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Laatst online: 05-08 18:29
bram1984 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:42:
[...]

[afbeelding]
Deze man is jarig vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11-2024
Chef_v_leeuwen schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:50:
Concorde moet meestal iets meer gewicht hebben, maar dat lukt niet kan ik uit je verhaal opmaken? misschien nog een domme vraag maar heb je het gewicht niet verkeerdom zitten :P je zal niet de eerste zijn.
lees de handleiding,
er zit namelijk bij de concorde elementen een heeeeeeel klein boekje, waar alle waardes die je kan instellen aan je draaitafel bijgevoegd. zo ook het gewicht, en de hoogte van de arm.

ik heb zelf nightclubs II E, de hoogte heb ik op 2 staan, het gewicht op 3 gram, anti skating tussen de 2 en 3, houd het ongeveer gelijk aan het gewicht..
dan komt het zeker goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maat van me heeft zijn vriendin die controoler van de Aldi gekregen (die hetzelfde is als de koolsound SoundMix Station). Heeft hier iemand misschien een mapping van voor traktor pro 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik betwijfel het dat er al mensen zijn met een mapping. De controller werkt sowieso wél standaard met VDJ. Als er perse met TP2 gewerkt moet worden dan denk ik dat het sneller is om zelf de handen uit de mouwen te steken.

De traktor bible is gratis te downloaden als pdf geloof ik, daar gaan ze uitgebreid in op het mappen van een controller.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
En als ze er al zijn lijkt het me (met alle respect) zeer sterk dat ze hier op Tweakers zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Kaap schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:21:
Ik heb trouwens met mijn Traktor set wel een probleempje. Als ik mijn Audio 10 aanzet detecteert hij vaak niet meteen de channels. Dan moet ik soms 4 of 5 keer de stroom eraf halen voordat hij opeens de channels activeert.

Doe ik soms iets fout, is dit een bekend probleem of is mijn Audio 10 defect?
Graag nog even aandacht voor mijn probleempje :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
NI forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:27:
Ik betwijfel het dat er al mensen zijn met een mapping. De controller werkt sowieso wél standaard met VDJ. Als er perse met TP2 gewerkt moet worden dan denk ik dat het sneller is om zelf de handen uit de mouwen te steken.

De traktor bible is gratis te downloaden als pdf geloof ik, daar gaan ze uitgebreid in op het mappen van een controller.
Ja dat had ik hem ook al gezegd, echter weet hij zo weinig van mappen dat ik het dan zou moeten doen. Daar heb ik niet zoveel behoefte aan, vandaar ook mijn vraag;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:36

Ves

A gadget addicted Bounty

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Lol, ik denk wel dat Bram weet dat dat het Native Instruments forum is. Hij doelde meer om het feit " kijk eens op het NI forum " ;)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
Jonges check dit uit en dan vooral de prijzen!

http://apps.facebook.com/becomeapro/

Ik zeg iedereen meedoen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik heb op het gebied van gear eigenlijk niets meer te wensen, en ik geloof net zo min in een DJ opleiding, als dat je opgeleid kan worden tot profvoetballer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
bram1984 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:35:
Ik heb op het gebied van gear eigenlijk niets meer te wensen, en ik geloof net zo min in een DJ opleiding, als dat je opgeleid kan worden tot profvoetballer.
Dat snap ik wel, maar voor beginnende DJ's of mensen die iets leuks kunnen en meer willen is dit toch perfect of niet dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
rubjo99 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:43:
[...]

Dat snap ik wel, maar voor beginnende DJ's of mensen die iets leuks kunnen en meer willen is dit toch perfect of niet dan :)
Heb je de filmpjes bekeken die in de top 5 staan? Dat zijn allemaal gasten die al enige ervaring op grotere feestjes hebben. Lijkt me kansloos om hier als beginner aan mee te doen, als dit de daadwerkelijke top 5 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Wel een goeie prijs. En volgens mij kun je hier met een beetje creativiteit nog mee winnen ook :9~ , die filmpjes die nu in de top 5 staan zijn nogal kansloos.

edit: en ik heb echt een supervet idee :D, nu alleen nog iemand vinden die kan/wilt filmen :/

[ Voor 23% gewijzigd door Florinsz op 14-07-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
Whyte schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 15:47:
Wel een goeie prijs. En volgens mij kun je hier met een beetje creativiteit nog mee winnen ook :9~ , die filmpjes die nu in de top 5 staan zijn nogal kansloos.

edit: en ik heb echt een supervet idee :D, nu alleen nog iemand vinden die kan/wilt filmen :/
Ja het mooie is, de top 10 word aan het einde beoordeelt door een prof jury. Dus het is niet 100% jezelf promoten en een slechte video hebben. Je moet dus eigenlijk wel een goeie video hebben ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
rubjo99 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 15:50:
[...]

Ja het mooie is, de top 10 word aan het einde beoordeelt door een prof jury. Dus het is niet 100% jezelf promoten en een slechte video hebben. Je moet dus eigenlijk wel een goeie video hebben ^^
Ik zat meer aan een grappige video te denken. hmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
Whyte schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 15:54:
[...]

Ik zat meer aan een grappige video te denken. hmm.
Dat kan natuurlijk ook, het is gewoon pure creativiteit dat telt natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Ben nu al een opzetje aan het uittypen :P . Heb hier een DSLR liggen om mee te filmen. Nu nog wat contacten op festivals roggelen en vrienden porren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
Whyte schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 15:59:
Ben nu al een opzetje aan het uittypen :P . Heb hier een DSLR liggen om mee te filmen. Nu nog wat contacten op festivals roggelen en vrienden porren 8)
Wat ga je doen als je dat allemaal nodig wilt hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
rubjo99 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 16:06:
[...]

Wat ga je doen als je dat allemaal nodig wilt hebben :P
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik ben meer benieuwd wat je gaat uitzoeken voor die 3k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan je net zo goed direct op die festivals draaien ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04
bram1984 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 16:30:
Ik ben meer benieuwd wat je gaat uitzoeken voor die 3k.
jezelf inkopen op een feest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
Het is inderdaad een beetje vreemde contest, de meeste die meedoen (tot nu toe althans) staan al op redelijk grote feesten dus die hebben volgens mij niet echt behoefte aan een dj opleiding. (wie wel trouwens :P). Ik ga de meeste amateuristische ploert ertussen zoeken en voor hem stemmen :).

En heel wat anders:

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, om mee te draaien, draai met TP2, heb altijd met een Vaio 13" gedraaid, werkte op zicht perfect maar ik ben opzoek naar wat meer power.

Budget is niet zo'n probleem alleen wat is nou een betere keuze, zal ik voor een Macbook gaan (ookal staan die me gevoelsmatig een beetje tegen) of een andere laptop, de nieuwe serie vaio's vond ik ook wel geschikt maar die zijn bijna 2k en dat is me iets teveel. Iemand nog gouden tips?

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
addictive schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 16:58:
[...]

jezelf inkopen op een feest ;)
Wat bedoel je precies? Je mag met die 3k gear uitzoeken op de Bax site. Hoezo jezelf inkopen op een feest??
Chef_v_leeuwen schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:00:

En heel wat anders:

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, om mee te draaien, draai met TP2, heb altijd met een Vaio 13" gedraaid, werkte op zicht perfect maar ik ben opzoek naar wat meer power.

Budget is niet zo'n probleem alleen wat is nou een betere keuze, zal ik voor een Macbook gaan (ookal staan die me gevoelsmatig een beetje tegen) of een andere laptop, de nieuwe serie vaio's vond ik ook wel geschikt maar die zijn bijna 2k en dat is me iets teveel. Iemand nog gouden tips?
TP2 werkt bij mij ook perfect op mijn Vaio, maar als ik ooit een nieuwe ga halen, dan wordt het zeker een MacBook Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
bram1984 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:03:
[...]

Wat bedoel je precies? Je mag met die 3k gear uitzoeken op de Bax site. Hoezo jezelf inkopen op een feest??
Was maar flauwekul joh, omdat het ging over contacten regelen op festivals ed.
Voor die 3k zou ik een leuke PA of licht set aanschaffen, om zelf op feesten te kunnen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Oh zo. Ja das een goeie. Een dikke PA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:36

Ves

A gadget addicted Bounty

Sorry Watson, zal volgende keer maar niet halverwege een topic erin springen

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
bram1984 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:03:
TP2 werkt bij mij ook perfect op mijn Vaio, maar als ik ooit een nieuwe ga halen, dan wordt het zeker een MacBook Pro.
Waarom verkies je een MB pro boven een andere laptop? puur nieuwschierigheid

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Mijn laptops hebben om een of andere reden ieder jaar een recovery nodig. :+

Daarnaast vind ik MB's prachtige apparaten en voelen ze kwalitatief veel beter aan dan al het andere wat ik heb gezien.

En uiteraard zijn ze over het algemeen het meest betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
@ Whyte voor het video idee

[ Voor 4% gewijzigd door Mobb_Deep op 14-07-2011 23:14 ]

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Die heb ik lang niet meer gezien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Oh die blijft geweldig :D :'( :D :'(

Even iets heel anders dan ik normaal draai:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/mickbenjamins/mick-benjamins-loves-minus]Link: http://soundcloud.com/mic...ick-benjamins-loves-minus

Normaal ben ik echt van de deep house (eigenlijk luister ik alleen in de donkere winter maanden naar beukende techno) maar had afgelopen nacht zin in een lekker vies techno setje. Dus eens een aantal Minus plaatjes achter elkaar gezet met dit als resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Noem je dat serieus "vieze techno"?? :+

Ik vind deze hoek van de techno dus persoonlijk echt helemaal niks hè. Futloze pruttelmuziek. Er zit nergens drive in en het pruttelt maar voort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Heeft geen reet met DJing te maken, maar dit kan ik jullie niet onthouden :

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 22-09 13:55

Erikie

www.erikie.nl

kaos- schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:54:
Heeft geen reet met DJing te maken, maar dit kan ik jullie niet onthouden :

[video]
whahha raap me op.. die gaat op fb :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:13
Is dit serieus hoe tiesto draait? :X

Nog nooit naar hem toe geweest oid, niet echt een fan maar dat is wel erg derp :D

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Erikie schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:10:
[...]

whahha raap me op.. die gaat op fb :)
Deel mijn link dan ;) heb ik al gepost namelijk

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Ben Klock en Marcel Dettmann O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
kevz schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:14:
[...]

Is dit serieus hoe tiesto draait? :X

Nog nooit naar hem toe geweest oid, niet echt een fan maar dat is wel erg derp :D
Ja, ik snap ook nooit hoe die gast zo bekend geworden is met dit soort skills :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Ik heb ooit eens gehoord dat hij zijn weg omhoog heeft geneukt, maar vandat soort roddels weet je toch nooit of het waar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Whyte schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:36:
[...]

Ja, ik snap ook nooit hoe die gast zo bekend geworden is met dit soort skills :/
Dude, dit filmpje is fake. Die muziek eronder is later eronder gezet. Had je dat niet door dan ? ;)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
kaos-, jij bent hier degene die de grap niet zag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
kaos- schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:47:
[...]

Dude, dit filmpje is fake. Die muziek eronder is later eronder gezet. Had je dat niet door dan ? ;)
Yes, gehapt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
nouhou niet pesten ;(

edit; ik dacht al, dit kunnen die gasten hier toch niet menen. :o

[ Voor 61% gewijzigd door kaos001 op 15-07-2011 16:24 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Nou ik weet niet hoor, maar het ziet er allemaal wel erg in sync uit allemaal. Props! Ja toch, met de hand, dat bedoel ik nou.. skills. Tiesto altijd +1.

O-)

Er was toch een keer zo'n optreden van 12 uur van hem waar hij ook andere stijlen draait dan trance? Stiekem ben ik daar wel benieuwd naar..

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:00

Wom

Afgelopen weekend hadden we met wat vrienden een minifestival georganiseerd. Op twee weken alles uit de grond gestampt en zon 120 bezoekers gehad. Heel tof natuurlijk en zelf ook maar even achter de CD-J's gekropen. Eigenlijk nul ervaring, tien jaar terug met vinyl leren draaien maar dat was het dan ook.

Eerste keer voor publiek en vond het tof! Hier het eerste deel van mijn "house-set."

[Soundcloud: http://soundcloud.com/twillaert/dj-wom-cling-o-clock-9-juli]

Uiteraard inclusief foutjes, maar wat wil je :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 07:15
Net weer een mix gemaakt, beetje nieuw, beetje oud en te kort maar ja...

http://www.mixcloud.com/MaceNL/dj-mace-in-da-mix-july-2011/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Check het uit, eindelijk weer eens een lekkere mix vanuit Restricted Sessions/Lime.

http://restricted.ome-les.com/blog/live-broadcast/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:02
zouden jullie mijn mix kunnen beluisteren en bekritiseren?

http://soundcloud.com/alexanderwitte/hot-summer-mix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
:')

Weken terug al eens gezocht. Dat NI forum is een ramp kwa zoekfunctie. Heb van de week daar nog eens een topic voor geopent, dagen later krijg je 1 reply met als suggestie om je OSx te updaten.

Stel zon vraag hier niet voor niks hoor. Loop nog maar jaartje of 10 mee hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van het weekend een nieuw mixje opgenomen. Voor het eerst de combinatie Traktor Pro, Ableton en maschine toegepast.

Genre: Techno

[Soundcloud: http://soundcloud.com/noise-a-tech/noise-a-tech-effectiv]

Hoor graag wat jullie er van vinden :)
Zitten nog wel wat kleine foutjes in, maar voor een eerste jam-sessie is het volgens mij best ok.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 11:11
Kaap schreef op zondag 17 juli 2011 @ 18:11:
[...]

:')

Weken terug al eens gezocht. Dat NI forum is een ramp kwa zoekfunctie. Heb van de week daar nog eens een topic voor geopent, dagen later krijg je 1 reply met als suggestie om je OSx te updaten.

Stel zon vraag hier niet voor niks hoor. Loop nog maar jaartje of 10 mee hier :)
je kunt ook direct NI contacte.. die helpen je vaak wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

El_V schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:34:
[...]

je kunt ook direct NI contacte.. die helpen je vaak wel goed.
jup, en snel.. Zo heb ik ooit traktor scratch naar traktor pro scratch gratis kunnen updaten omdat ik er net een maand naast zat.. Zeer contente mensen :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 08:29:
Van het weekend een nieuw mixje opgenomen. Voor het eerst de combinatie Traktor Pro, Ableton en maschine toegepast.

[audio]

Zitten nog wel wat kleine foutjes in, maar voor een eerste jam-sessie is het volgens mij best ok.
Ik zeg : stuur je demo naar awakenings :P

ps, hoe doe je dat dan? ts & ableton? Dat is bijna onmogelijk op mijn macbookje :( .. of gebruik je 2 computers?

[ Voor 10% gewijzigd door Erikie op 19-07-2011 11:46 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 08:29:

[audio]

Klinkt lekker, nog niet uitgebreid naar kunnen luisteren, zal hem eens op mn ipod op de fiets analyseren :)

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikie schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:25:
[...]

ps, hoe doe je dat dan? ts & ableton? Dat is bijna onmogelijk op mijn macbookje :( .. of gebruik je 2 computers?
We zijn met 2 man :)
Kameraadje is verantwoordelijk voor Traktor en het mixen van de loops/platen en 'mijn output'. Ik hou mij alleen maar bezig met Maschine en ableton zaken.

/edit
Mjah, opsturen naar Awakenings. Was al even op zoek geweest naar de juiste ingang, maar nog niets gevonden. Ben enigszins bescheiden wat dat soort zaken. Posten op tweakers is al een hele stap :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 12:09:
[...]

We zijn met 2 man :)
Kameraadje is verantwoordelijk voor Traktor en het mixen van de loops/platen en 'mijn output'. Ik hou mij alleen maar bezig met Maschine en ableton zaken.
Ok, props, klinkt professioneel. Hebben jullie ook samples zelf gemaakt? of de beats? Enneh, doe wat voorzichtiger of subtieler met de gater :) :) gater -> filter -> delay -> reverb is wel fijn, en dan je filter & delay aansturen.. anders krijg je van die droge stukjes!

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikie schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 12:14:
[...]Ok, props, klinkt professioneel. Hebben jullie ook samples zelf gemaakt? of de beats?
Ik heb 2 Ableton instruments onder mijn controle via een UC33. En verder een audiokanaal met een x-aantal samples/melody dingetjes. Verder een audiokanaal in ableton waar Maschine zijn geluid op kwijt kan. Binnen Maschine heb ik een hoop perc/hats/drum/oneshot groepen aangemaakt die ik kan (un)muten.

Uiteindelijk regel ik al mijn audio/midi via de UC33 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist heeft één van mijn alesis M1 (active MK2) het begeven :(.
Kapotte voeding waarschijnlijk. Zekering is gesprongen en her en der zie ik wat "meuk" op de printplaat.

Een nieuwe voeding is best prijzig. Iemand ervaring met dit probleem en wat de beste oplossing is?

De speakers zijn tweedehands en ik heb geen bon of garantie bewijs, claimen zal dus niet lukken bij Alesis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Voor Awakenings moet je ook wat producties op je naam hebben staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:10:
Zojuist heeft één van mijn alesis M1 (active MK2) het begeven :(.
Kapotte voeding waarschijnlijk. Zekering is gesprongen en her en der zie ik wat "meuk" op de printplaat.

Een nieuwe voeding is best prijzig. Iemand ervaring met dit probleem en wat de beste oplossing is?

De speakers zijn tweedehands en ik heb geen bon of garantie bewijs, claimen zal dus niet lukken bij Alesis.
Sommige bedrijven zijn daar heel erg coulant in hoor. Zo had mijn pa ooit een scheurtje in zijn conus van 10 jaar oude Magnat speakers. Zonder enkel probleem de speakers op kunnen sturen en nieuwe conussen erin laten zetten. Je het haast niet geloven, maar het is dus nog steeds mogelijk :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Erikie schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:25:
[...]

Haha, volgens mij heb je niet echt een idee wat je moet presteren om op Awake geboekt te worden: veel gigs, heel veel contacten in de scene hebben, en het belangrijkste: veel releasen en support van de grote jongens krijgen. Kom je niet zomaar tussen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kaos
Misschien sowieso een optie om alesis eens een lief e-mailtje te sturen. Het is een bekend en groot probleem bij de speakers namelijk.
Aan de andere kant! Beidde speakers verkopen voor een schappelijk prijs aan een doe-het-zelver en zelf wat tientjes bij leggen en nieuwe monitoren kopen.
Mijn budget laat niet veel toe, verder dan een setje Behringer truth 1030A kom ik niet maar, uit reviews blijkt dat de alesis en deze (nieuwe?) behringer vrijwwel indentiek zijn.

Gelukkig ben ik vrijwel doof en laat mijn huidige kamer elke speaker danwel monitor slecht klinken dus wat dat betreft maakt het allemaal vrij weinig uit.

Maargoed laat ik eerst maar eens beginnen met mailen naar alesis.
Op internet is genoeg te vinden over het probleem met de voeding, vaak blijkt de halve printplaat aan vervanging toe :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:02
mede dj's

Ik zit te twijfelen om een pioneer hdj 1000 gelimiteerd zwart te kopen , is dit een goede koop? Ook vroeg ik me af welke effecten in virtual DJ jullie vaak gebruiken en hoe je die goed kan gebruiken? Ik gebruik nu alleen nog flanger.

mvg

DJ panimal
Pagina: 1 ... 38 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.