Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
-_D_- schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:53:
[...]

Heb me aangemeld en ben bezig met alles nalopen maar ik krijg heel vaak de volgende error;

Unable to remove files within ./cache/. Please check directory permissions.

;(
Ik ben dus niet de enige met deze error gelukkig, dan weet ik dat het niet aan mij ligt. :)
Gisteravond kwam ik er wel op maar vandaag al de hele dag niet.

Enne wat een discussie over wel/niet underground of commercieel, laat iedereen lekker in zn waarde. Iedereen moet gewoon lekker draaien wat ie zelf wil. De een gaat echt expres voor de platen die nog niemand kent en daarmee de tent uit zn plaat wil laten gaan en de ander draait lekker de hitjes.

Ik draai voornamelijk house/techhouse, bekende(-re) en juist onbekendere plaatjes, dat is met name voor mijn eigen plezier. Maar als ik op een verjaardagsfeestje of iets draai bij vrienden dan kan ik echt niet de hele avond de tracks draaien die ik gruwelijk vind want dan komen mensen vanzelf vragen om iets anders (lees: bekender)

Je moet al op een feest draaien met een beetje gelijkgestemde mensen die echt voor de muziek komen en kunnen waarderen als je, je eigen muzieksmaak draait en creatief bezig bent. Niet iedereen, zeker beginnende Dj's, hebben die luxe. (ik ook vaak niet) Dus op feestjes met een meer gemengd publiek gooi ik ook wel de commerciele plaatjes ala Fedde Le Grand en Hardwell enz dr in. Niks mis mee imho, als je maar lol hebt daar gaat t om. En als je voor publiek draait dat die mensen het ook naar hun zin hebben. Als de sfeer goed is dan heb ik t vanzelf ook naar mn zin. Als dat dan ook nog eens op mijn eigen muzieksmaak is dan is t helemaal mooi natuurlijk maar vind ik geen vereiste. Echt je eigen ding kunnen doen voor publiek is een luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefiozie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-05 08:00
Hallo Allemaal,

Na een tijdje op dit forum te hebben rond gelezen heb ik een vraag. Ik heb in het verleden wel eens her en der wat nummers in elkaar over laten gaan. Dit was allemaal via een pc.. nu wilde ik hier wat meer mee gaan spelen door iets van een digital gear te kopen. Hebben jullie advies wat een mooi beginnend setje is. Het is niet mijn bedoeling om echt zelf nummers te bedenken of zo..

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:53
Jefiozie schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:00:
Hallo Allemaal,

Na een tijdje op dit forum te hebben rond gelezen heb ik een vraag. Ik heb in het verleden wel eens her en der wat nummers in elkaar over laten gaan. Dit was allemaal via een pc.. nu wilde ik hier wat meer mee gaan spelen door iets van een digital gear te kopen. Hebben jullie advies wat een mooi beginnend setje is. Het is niet mijn bedoeling om echt zelf nummers te bedenken of zo..

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Gr.
Sleutelwoord is midi. Met Google moet je vervolgens een heel eind komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals de meeste wel weten ben ik dus van plan om een DJ te worden.
Ik ga, als alles goed gaat, morgen de Traktor S4 kopen.

Nu ben ik dus nog op zoek naar goede DJ Monitoren, en na wat speurwerk heb ik het volgende setje gevonden:

Alesis Monitor One MKII

Nu vroeg ik mij dus af of dit een beetje fatsoenlijke monitoren zijn...

Als iemand nog suggesties heeft voor Monitoren met een maximum prijs van +/- 160 euro dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
MauriX schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:39:
Ik denk dat ik voor de Reloop digital jockey 2 (IE) ga.
Iemand hier ervaring mee? Is het wat?
Ik heb hem nu een jaar en heb er nog steeds plezier van. Je hebt een degelijke controller en de vele mogelijkheden van Traktor. Ik heb zelf geupdate van LE naar Pro vanwege alle extra opties. Echt een controller waar je mee kunt kijken of je draaien leuk vindt. De enige kleine nadelen: je hoort een ruis door je koptelefoon wanneer je niks of een nummer heel zacht afspeelt, bij de standaard mapping zitten sommige functie via de shift knop en lastig uit te leggen, maar de effect knoppen gaan in 'stapjes' en ze maken ook zo'n geluid. Hier stoor ik me nauwelijks aan want verder is de prijs/kwaliteit verhouding erg goed. Ik vind hem ook mooi en professioneel er uit zien, mooier dan de VCI of Hercules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 11:37
@Whyte,
je bent de grote afwezige! Als je binnen 2 dagen nog geen internet heb gooi ik een baksteen bij Ziggo naar binnen!

@Steven Veeneman,
ehmja en nee. Dit zijn absoluut de zuiverste budgetspeakers voor producen, maar voor DJ-en hoef je echt zo'n kwaliteit te hebben. Sterker nog, ik denk dat je blijer gaat worden van speakers die hard kunnen en veel bas weergeven.

Heb je al een stereo installatie (amp + speakers), spaar dan maar even door en doe het op wat je nu hebt.

@Zanzarismo
Het voordeel bij die Numarkset is dat ze gecombineerd goedkoper zijn dan los en meteen alle kabeltjes e.d. erbij krijgt. Uiteraard kun je ook zelf een setje samenstellen. Bekendere/betrouwbaardere merken voor CDJ's en mixers in het budgetsegment zijn: Numark, Reloop, Stanton, Dap, Denon.

Tip die ik iedere beginner geef, pas na een half jaar/jaar draaien begin je pas duidelijk te worden wat voor gear echt geschikt voor je is en worden je wensen specifieker. Hou je starterssetje goedkoop en save the money voor die duurdere gear later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n ableton APC binnen, geweldig ding, zit al de hele dag gewoon wat loopjes te jammen op dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:51:
@Steven Veeneman,
ehmja en nee. Dit zijn absoluut de zuiverste budgetspeakers voor producen, maar voor DJ-en hoef je echt zo'n kwaliteit te hebben. Sterker nog, ik denk dat je blijer gaat worden van speakers die hard kunnen en veel bas weergeven.

Heb je al een stereo installatie (amp + speakers), spaar dan maar even door en doe het op wat je nu hebt.
Het probleem is dus dat ik op dit moment helemaal geen stereo installatie heb.
Daarom dacht ik dat dit wel een goede oplossing zou zijn om mee te beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
@Whyte,
je bent de grote afwezige! Als je binnen 2 dagen nog geen internet heb gooi ik een baksteen bij Ziggo naar binnen!
Eindelijk internet, heb me gelijk aangemeld. Eens inlezen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:44:
[...]

Het probleem is dus dat ik op dit moment helemaal geen stereo installatie heb.
Daarom dacht ik dat dit wel een goede oplossing zou zijn om mee te beginnen...
ok, dan moet je inderdaad wel sound hebben. Je kan 2 dingen doen;

1. versterker+speakers - voordeel is dat je flexibeler geluidsbronnen aan kan sluiten, je kan naast je DJ gear ook gewoon de PC, CD/DVD speler, enz erop gooien. Beter geschikt voor thuisgebruik zegmaar.
2. actieve speakers - voordeel is dat je een beetje bespaart op de versterker (maar de speakers zelf zijn wel weer duurder). Verder loop je wel een risico dat je die zooi kan opblazen.

Wat ik kan aanraden is om even te kijken bij de kringloopwinkel. Je hebt zo een 2ehands versterker voor een habbekrats en die dingen blijven ook wel 40 jaar goed. Criteria; neem een bekend merk als Philips, Akai, Sony, PIoneer oid, dat ding moet wat wegen en stevig gebouwd zijn. Hoe minder knopjes (laat al die wow/flutter/superturbobassenhancers functies maar achterwege) des te beter.

Koop daar een Reloop Control One Fidelity speakerset bij van +/- 75,- en je hebt echt wel fatsoenlijk geluid in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Vestax VCI-100 Mk2 een dag thuis gehad. Volgende dag retour.
Wat een plastic ding is dat zeg. De Mk1 had de kwaliteit van een tank, de Mk2 van een my-first-sony.

Wel goede lay-out en functies, maar de feeling was ronduit kut te noemen. De Mk1 van een maat van me is al door weer en wind geweest en werkt nog steeds. Bij de Mk2 ben ik bang dat als hij een klein tikje krijgt meteen uit elkaar valt.

Lang verhaal kort; de VCI-100 Mk1 is echt de betere van de 2. Moeilijk aan te komen, maar heb een shop gevonden die een leuke korting geeft op een splinternieuw model O+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 17:35

@Zanzarismo
Het voordeel bij die Numarkset is dat ze gecombineerd goedkoper zijn dan los en meteen alle kabeltjes e.d. erbij krijgt. Uiteraard kun je ook zelf een setje samenstellen. Bekendere/betrouwbaardere merken voor CDJ's en mixers in het budgetsegment zijn: Numark, Reloop, Stanton, Dap, Denon.

Tip die ik iedere beginner geef, pas na een half jaar/jaar draaien begin je pas duidelijk te worden wat voor gear echt geschikt voor je is en worden je wensen specifieker. Hou je starterssetje goedkoop en save the money voor die duurdere gear later.
Iedereen raadt me CDJ's van Pioneer aan. Deze zijn prijzig maar een goede investering lijkt me. Ik denk dat ik maar met een ''simpele'' mixer begin en dan idd na een half jaar of jaar voor een nieuwe, beter passende mixer ga. Ik ben wel van plan alles 2e hands aan te schaffen.
Het is overigens geen impuls om te gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Vanmorgen mijn CDJ 800's op marktplaats gezet, vanavond belde er al iemand die bood 800,-. Had graag 850,- gehad maar koos eieren voor mijn geld. Hij moet ook nog es uit Schiedam komen helemaal. Dik uur rijden.

Meteen afspraak bij Bax gemaakt, das hier 20 minuten vandaan, werkt bekende van me. Traktor Scratch Pro 2 en Kontroller X1 liggen klaar. Macbook wordt vanavond voor me in orde gemaakt.

Heb erg veel zin in morgen *O*

* JeroenNietDoen gaat digitaal, moet niet gekker worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Vandaag me 2e hands Reloop rmx-40 dsp/usb ophalen voor 150 euro. Oja er zit nog 3 maanden garantie op hehe. Mooie tussenstap naar me Xone 42 / 92 of DJM 800, of denken jullie er anders over?

@ Knaap, met audio 4 dj en mengpaneel ofzo? Hoe ga je bijdraaien als een nummer niet helemaal gegrid is?

[ Voor 22% gewijzigd door Mobb_Deep op 18-06-2011 11:40 ]

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 10:24
bij een kratje jupiler krijg je trouwens een code om 6 mp3s te downloaden (van deze shop http://www.7digital.com/). zit genoeg alternatieve electronica bij dus is denk ik wel aantrekkelijk voor velen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Mobb_Deep schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:37:
Vandaag me 2e hands Reloop rmx-40 dsp/usb ophalen voor 150 euro. Oja er zit nog 3 maanden garantie op hehe. Mooie tussenstap naar me Xone 42 / 92 of DJM 800, of denken jullie er anders over?

@ Knaap, met audio 4 dj en mengpaneel ofzo? Hoe ga je bijdraaien als een nummer niet helemaal gegrid is?
2 Technics SL1200's, Pioneer DJM-700 en dan Audio 10 naar Macbook voor Traktor Scratch Pro 2. Oh ja, en een Traktor Kontroller X1 ertussen ;)

Bijsturen, gewoon timecode vinyl bijsturen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Kaap schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:14:
[...]

2 Technics SL1200's, Pioneer DJM-700 en dan Audio 10 naar Macbook voor Traktor Scratch Pro 2. Oh ja, en een Traktor Kontroller X1 ertussen ;)

Bijsturen, gewoon timecode vinyl bijsturen :?
Ja, ik zie me 800's verkocht. Dan ga ik er niet van uit dat je toch 2 sl1200's hebt staan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dat stond in een eerdere post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 14:03
Ik hou dit topic ook al erg lang in de gaten en heb nog niet echt veel gepost. Ik heb dit keer echter wat zinnigs te vertellen :) Ik zie veel mensen vragen om een goede beginners set (MIDI) ik ben mijn hercules RMX na 2 jaar ontgroeit en ben op zoek naar een mooie CDJ-800. Ik ben begonnen met deze RMX en is echt een perfecte starters set icm met vdj 7 of tractor. Je krijgt er dan kabeltjes bij om van rood-wit naar 3.5 MM output te gaan en nog een gevoedde usb hub aan gezien de rmx geen 220V nodig heeft en mijn Medion laptop net niet genoeg stroom kan leveren. Voor 200,- doe ik hem weg. meer info; http://www.hercules.com/n.../bdd/p/62/dj-console-rmx/

Ik post dit niet om te spammen maar omdat ik las dat veel mensen intresse hebben in een goede beginners set. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
ZIt nu een tijdje met Traktor Scratch Pro te ouwehoeren.
Ik heb mijn muziek collectie netjes in mijn browser geordend op style en wanneer hij binnengekomen is in mijn map (gewijzigd op..).
Als ik nu een bestand open in Traktor (bijv een plaat uit 2009) dan zet hij die in mijn browser weer als eerst binnengekomen in de map. Dus op een of andere manier wijzigt traktor mijn bestanden. Hoe kan ik dit uitzetten? Mijn hele collectie is nu door de war.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Ben nu al een paar weken een best tevreden gebruiker van de American Audio VMS4 controller. Was altijd al een VirtualDJ gebruiker maar ga me toch eens inwerken in de Traktor software. Merk, dankzij deze VMS4 controller nu ook (dankzij vrij goeie platendraaier-nabootsing van de jogwheels) dat ik het beatmatchen van vroeger nog niet verleerd was (werd door die sync-knop in oa virtualdj wel heel lui). Bouwkwaliteit, stevigheid, bedieningsgemak, duidelijkheid en prijs... allemaal pluspunten van de VMS4 vind ik. Ook nog Mackie TH-15A opgehaald, schitterende actieve speakers voor geen al te zotte prijs.
Juist nog een goeie midi mapping voor vms4 in traktor vinden (of bijwerken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 16:48

Tijn96

In speed we trust

renio schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:42:
Ben nu al een paar weken een best tevreden gebruiker van de American Audio VMS4 controller. Was altijd al een VirtualDJ gebruiker maar ga me toch eens inwerken in de Traktor software. Merk, dankzij deze VMS4 controller nu ook (dankzij vrij goeie platendraaier-nabootsing van de jogwheels) dat ik het beatmatchen van vroeger nog niet verleerd was (werd door die sync-knop in oa virtualdj wel heel lui). Bouwkwaliteit, stevigheid, bedieningsgemak, duidelijkheid en prijs... allemaal pluspunten van de VMS4 vind ik. Ook nog Mackie TH-15A opgehaald, schitterende actieve speakers voor geen al te zotte prijs.
Juist nog een goeie midi mapping voor vms4 in traktor vinden (of bijwerken).
Mooi om te horen, aangezien ik van plan ben een vms4 te kopen.

Alleen een vraagje, ben je ook blij/tevreden met de geluidskwaliteit van de geluidskaart? aangezien ik daar veel verschillende verhalen over hoor.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijn96 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:50:
[...]

Mooi om te horen, aangezien ik van plan ben een vms4 te kopen.

Alleen een vraagje, ben je ook blij/tevreden met de geluidskwaliteit van de geluidskaart? aangezien ik daar veel verschillende verhalen over hoor.
Ik zou als ik jou was wachten tot de VMS4 traktor editie uitkomt (~1maand) want die is maar 2 tientjes duurder bij bax-shop en schijnt betere hardware erin te krijgen en wat probleempjes worden ook in die editie gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
JunkO schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:14:
Hoe kan ik dit uitzetten? Mijn hele collectie is nu door de war.
Niet, Traktor schrijft gewoon tags weg die hij nodig heeft, dus het is normaal dat je bestanden gewijzigd worden. Het is dan ook niet handig om op iets te sorteren wat door elk willekeurig programma kan worden aangepast. Ik zou gewoon mappen maken per genre, jaar en maand ofzo? Of sorteren op release date als die netjes in je tags staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Met muziekbestanden is het sowieso handiger om alles in een programma te sorteren. Het zijn de ID3-tag waar het om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
catbread schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:49:
Met muziekbestanden is het sowieso handiger om alles in een programma te sorteren. Het zijn de ID3-tag waar het om gaat.
Niet noodzakelijk. Ik heb 1 map waar mijn genres in staan, in die genres staan mijn losse tracks. Soms als ik een set moet draaien ga ik thuis voorselecteren en in 1 map zetten. Komt geen ID3-tag aan te pas.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 12:37

Erikie

www.erikie.nl

Zelf maak ik per maand een map aan met de maand notering (2011-06) , en vervolgens maak ik daar genre mapjes aan (deephouse, techno, tech-house etc). De meeste nummers weet ik wel te vinden. Wat ik wel jammer vind is dat het zoeken op label erg lastig is. Ik bedoel, vroeger toen ik nog een platenbak had wist ik direct adhv het ontwerp van de label welke muziek er op staat.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
ik werk ook met mappen per maand.. en als ik moet draaien ga ik van te voren al een beetje uitzoeken en zet ik dat apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Mijn map structuur werkt op Genre\Artiest mits ik 5 of meer nummers van de artiest heb. Zo niet, staat het in Genre\Label. Artiesten heb ik bewust niet onder labels gezet omdat een artiest wel op meerdere labels gereleased kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik heb inderdaad een map met tech-house, techno, detroit en echte roeiplaten. Wat interesseert mij het nu wanneer een track is uitgekomen. Dat bedoel ik niet vervelend hoor, maar voor mij is goede muziek tijdloos.

Wat doe je dan als je een nieuwe track downloadt die in 1996 is uitgekomen? Heb je dan een mapje met alle 1996 tracks? Ik kan me niet voorstellen dat dat lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:27
Ik heb gewoon gesplit in 'Oldskool' en 'Newskool' en dan beide verdeeld in 'Diep' en 'Plat' en dan maak ik daaruit een lijstje wanneer ik een tape opneem of een gig heb. Plus dat ik een keer in de zoveel maanden gewoon wegdonder wat ik niet meer draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

JunkO schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:14:
ZIt nu een tijdje met Traktor Scratch Pro te ouwehoeren.
Ik heb mijn muziek collectie netjes in mijn browser geordend op style en wanneer hij binnengekomen is in mijn map (gewijzigd op..).
Kan je niet ordenen op created date (of date added)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Ik ben nu niet thuis, maar ik kan volgens mij niet sorteren op datum oid. Het vervelende is dat ik mijn muziekcollectie die ik de afgelopen 10-11 jaar verzameld heb (ruim 18.000 nummers and counting) altijd op “gewijzigd op” sorteer en ik daardoor precies weet welk nummer waar staat en nu is alles gewoon f#cked up. Door de jaren heen is mijn muzieksmaak sterk veranderd en dat kun je precies zien als je de mappen doorbladert. Zo zie ik precies in welke periode ik welk genre luisterde.
Dat een programma die enkel nummers afspeelt gaat lopen kloten met tags en weet ik wat nog meer en dingen gaat wegschrijven, daar ben ik absoluut NIET van gedient… :N Is dit niet op één of andere manier uit te schakelen?

Een andere oplossing is om m'n hele muziekcollectie te kopiëren en in aparte mappen te plaatsen en alleen die directory te gebruiken met Traktor, maar dat is ook verre van ideaal. :/

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Onmogelijk om uit te schakelen. Op het moment dat je cuepoints aan gaat maken, of uberhaupt dat hij de BPM geanalyseerd heeft in Traktor zal hij dat in zijn mp3 meenemen. Dus zal de datum wijzigen, helaas maar waar.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
bram1984 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:01:
Ik heb inderdaad een map met tech-house, techno, detroit en echte roeiplaten. Wat interesseert mij het nu wanneer een track is uitgekomen. Dat bedoel ik niet vervelend hoor, maar voor mij is goede muziek tijdloos.

Wat doe je dan als je een nieuwe track downloadt die in 1996 is uitgekomen? Heb je dan een mapje met alle 1996 tracks? Ik kan me niet voorstellen dat dat lekker werkt.
ik bedoel ook datum waarop ik de muziek binnen heb.. kan dus goed zijn dat mijn map juli helemaal vol staat met oude muziek die ik op dat moment 'ontdekt' heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat klinkt wat logischer inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Als jullie met iTunes werken kan je in iTunes slimme afspeellijsten maken.
Zo kan je eventueel in de comments o.d. nog speciale tags mee geven om nummers nog verder te categoriseren.

Als je je ID3 tags eenmaal even goed invult kan je als je PC/Mac crashed simpel een back up van je MP3's terug zetten, nieuwe slimme afspeellijsten maken en alles staat weer zoals het was.

edit:
Je zou dus je datum notering in de ID3 tags kunnen zetten en als dat 18k nummers zijn een programma zoals Tag&Rename gebruiken om via de map naam een datum in de tag te zetten.
Die kan iTunes dan gebruiken om jouw huidige structuur te behouden en dus in Traktor die structuur ook aanhouden.

[ Voor 28% gewijzigd door Radiance op 20-06-2011 16:46 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik haat iTunes. Ik gebruik gewoon mp3Tag en eventueel Traktor zelf om tags aan te passen. In Traktor maak ik zelf playlists aan terwijl ik in Explorer zelf mijn tracks op genre indeel. Voor mij het makkelijkste zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 10:16
Ik maak mappen b.v. House = HOU001, HOU002 etc, ik maak om de +/- 200 nr's een nieuwe map aan, en zoek in traktor op de mapnaam, verder geef ik alle tracks in die map ook HOU001 etc in comment mee, vergemakkelijkt het zoeken ook weer. Dit doe ik ik alvanaf "vroegah" en werkt voor mij het beste.

Wel irritant dat een hoop tracks van bv Dance-Tunes de standaard tag slecht is,niet aanwezig, mp3 naam etc, bij beatport kan je via de downloader de tracknaam naar eigen wens krijgen,dat werkt een stuk relaxter

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
@Bram1984

we missen je op het feestforum! Check je DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Feestforum? How about een DM topic met meerdere mensen, lijkt me veel handiger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
addictive schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:23:
Feestforum? How about een DM topic met meerdere mensen, lijkt me veel handiger ;)
Hadden we al, werd lichtelijk een zooitje ;)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:00:
[...]

Hadden we al, werd lichtelijk een zooitje ;)
Want het feestforum hebben we netjes gehouden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
vlaaing peerd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:06:
@Bram1984

we missen je op het feestforum! Check je DM.
Heb even andere dingen aan mijn hoofd, maar schrap mij maar. Ik vind Groningen echt te ver voor € 150,- en een uurtje draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 21-06-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 15:58
Vraagje. Ik ben trotse bezitter van een VCI-300. Nu lees ik op internet dat de output wat laag zou zijn als je hem direct op actieve speakers aansluit. (Zelf plug ik altijd op een leeg kanaal in van het huismengpaneel) Nu vraag ik me af of ik de output niet simpel kan boosten door er zo'n FiiO E5 koptelefoon versterker tussen te zetten. Ander type kan natuurlijk ook.

Gaat dit werken? Op internet kom ik namelijk niemand tegen die dit heeft geprobeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door sjer op 21-06-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:26:
[...]

Want het feestforum hebben we netjes gehouden? :)
Daar zijn de onderwerpen iig nog uit elkaar te houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik eerder liet weten werk ik in ableton om mijn mixjes/sets in uit te werken. Maar nu wil ik de zaak verder uitbreiden qua controllers/hardware. Om deze setup wat extra's te geven zit ik te twijfelen tussen 2 nieuwe 'controllers'. De Maschine lijkt mij erg tof om te misbruiken tijdens een setje, maar ook de APC40 heeft mij toch ook wel in de greep.

Is er iemand die hier ervaring heeft met een van deze 2 apparaten in combinatie met ableton? Heb al best wat reviews zitten lezen e.d. maar ben verre van zeker in de keus die ik wil gaan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
sjer schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:53:
Gaat dit werken? Op internet kom ik namelijk niemand tegen die dit heeft geprobeerd?
Je kan ook een adapter op je VCI-300 aansluiten. Normaal gesproken heb je dan een wat hogere output. Goedkope en goede oplossing lijkt me ? Tussen 2 haakjes, heb even een VCI-100 Mk2 in huis gehad, zonder adapter. Ik kan je zeggen, de headphones vlogen zowat m'n hoofd af zo hard ging het.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 15:58
Een adapter schijnt volgens diverse internetfora niets uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
sjer schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:39:
Een adapter schijnt volgens diverse internetfora niets uit te halen.
Vreemd, is dit dan alleen bij de VCI-300 ? De VCI-100 Mk2 heeft er namelijk wel baat bij volgens de manual. Al moet ik zeggen dat de koptelefoon al steenhard stond, dus vraag me af of het zin heeft met betrekking tot je output. Voor stabiliteit van de controller is het in ieder geval een verbetering, maar dat terzijde.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:54
de output van een vci-300 is het zelfde als bijvoorbeeld van een turntable, cdspeler, etc. Dus dat zou je echt moeten versterken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Zo... ik kom me weer eens melden.

Besloten de oude hobby weer op te pakken. Draaitafels uit een doos gehaald, mengpaneel opgezocht. Huis overhoop getrokken op zoek naar de adapter... Kaoss pad 2 vervangen voor een 3 (iemand nog een KP2?) en alles aangesloten. Plaatjes gevonden.

man man man.. waarom heb ik dat zo laten versloffen. Meteen maar weer eens een feestje geregeld, kijken of ik nog voor publiek durf :P

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Foto! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Ik mag woensdag ook voor het eerst sinds een jaar of 4 weer voor publiek staan :)
Word m'n eerste keer digitaal en mag meteen de hele avond draaien.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk! Zorg er wel voor dat back-up materiaal meeneemt: cd's, extra kabels etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Met een beetje mazzel zaterdag 2 juli draaien op Tropical Night in Hengelo in de buitenlucht :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 12:12:
Leuk! Zorg er wel voor dat back-up materiaal meeneemt: cd's, extra kabels etc.
Ja daar zit ik dus een beetje mee.
Ik ben de enige die draaid en moet zelf de apperatuur meenemen behalve de speakers maar heb dus geen CDJ's.
Het is een eindfeest van de pabo dus niet een al te serieus publiek dus neem m'n ipod.wel mer als backup.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is heb ik morgen mijn Native Instruments Traktor S4 binnen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Radiance schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:48:
[...]

Ja daar zit ik dus een beetje mee.
Ik ben de enige die draaid en moet zelf de apperatuur meenemen behalve de speakers maar heb dus geen CDJ's.
Het is een eindfeest van de pabo dus niet een al te serieus publiek dus neem m'n ipod.wel mer als backup.
Draaid?

iPodje lijkt me voldoende als backup. Vergeet het jack naar tulp kabeltje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Gister toch maar eens besloten om audacity van te voren aan te zetten in plaats van halverwege....

Normaal hou ik me heel erg bezig met de opbouw, nu heb ik gekozen/geprobeerd om een wat variërend setje te draaien.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/smeerworst/smeerworst-26-06-2011]

Enjoy! :>

p.s. vinylset..

> En meteen weer 7 nieuwe platen besteld :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mobb_Deep op 25-06-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Tracklist?

Vooral, hoe heet die track waar die comment onder staat :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste mix

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 13:38

-_D_-

Polsbandje

Whyte schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:59:
Vooral, hoe heet die track waar die comment onder staat :D ?
GMTA, fijne track idd! :)

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaceNL schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:24:
Wederom weer een mix gemaakt, was van plan elke maand te doen, maar in dit geval een maand moeten overslaan ivm wat gerollebol over het asfalt.

http://www.mixcloud.com/MaceNL/dj-mace-in-da-mix-june-2011/

01 Hagenaar & Albrecht - Won't Let You Down (Albin Myers Remix)
02 Bingo Players - Cry (Just A Little) (Original Mix)
03 Swedish House Mafia - Save The World (Extended Mix)
04 Snoop Dogg - Sweat (David Guetta Rmx)
05 Dada Life - Fight Club Is Closed (Its Time For Rock'n'Roll) (Hardwell Remix)
06 Scooter & Lavelle & Sue Cho - Beats Inside My Head (Donald Glaude Revolvr Remix)
07 Mord Fustang - Lick The Rainbow (Original Mix)
08 Tiesto & Mark Knight Feat.Dino - Beautiful World (Club Mix)
09 Basto - Gregory's Theme (Extended Mix)
10 Hardwell - Encoded (Original Mix)
11 Bassjackers - Mush, Mush (Original Mix)
12 Ferry Corsten - Feel It (Original Extended Mix)
sry als het dubbelpost is, niet gecheckt, maar ik moet ff kwijt dat die Bingo Players Steve Angello wel zwaar genakt hebben. Zie de post-datum van zijn nummer Davali nl. eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik zit nu een weekje op Traktor Scratch Pro. Gaat allemaal wel prima, moet nog best wennen aan dit systeem, maar er is 1 kleine ergenis. Op het moment dat ik kies om een normale vinyl ertussen door te draaien gaat dat prima zij het niet dat het volume van de throughput verschrikkelijk zwak is. Ik moet de gain van dat channel vol open draaien om hem enigszins op volume te krijgen met de digitale track.

Iemand daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:27
Ja. Gebruik je multicorecables erbij, of de software doorvoer in Traktor zelf?
In het eerste geval is het namelijk niet zozeer dat het volume de trough perse heel zacht is, maar vooral dat de output van Traktor zelf heel hoog is. Simpelste oplossing is gewoon het volume van Traktor zachter te zetten tot het in de buurt komt van de 'natuurlijke' output van je vinyl. In het tweede geval is de oplossing hetzelfde, maar zou ik je toch aanraden multicorecables te kopen, aangezien daar een hardware bypass op zit, waardoor je alleen de lineswitch moet omgooien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Sjoewe schreef op maandag 27 juni 2011 @ 08:16:
Ja. Gebruik je multicorecables erbij, of de software doorvoer in Traktor zelf?
In het eerste geval is het namelijk niet zozeer dat het volume de trough perse heel zacht is, maar vooral dat de output van Traktor zelf heel hoog is. Simpelste oplossing is gewoon het volume van Traktor zachter te zetten tot het in de buurt komt van de 'natuurlijke' output van je vinyl. In het tweede geval is de oplossing hetzelfde, maar zou ik je toch aanraden multicorecables te kopen, aangezien daar een hardware bypass op zit, waardoor je alleen de lineswitch moet omgooien. :)
Ik ging er vanuit dat in throughput mode Traktor ook het geluid aanstuurde maar jouw tip klinkt logisch. Dat ga ik eens proberen. Multicore kabels zeggen mij niks, ik heb gewoon de lading tulips gebruikt die in het pakket zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Kaap schreef op maandag 27 juni 2011 @ 06:59:
Ik zit nu een weekje op Traktor Scratch Pro. Gaat allemaal wel prima, moet nog best wennen aan dit systeem, maar er is 1 kleine ergenis. Op het moment dat ik kies om een normale vinyl ertussen door te draaien gaat dat prima zij het niet dat het volume van de throughput verschrikkelijk zwak is. Ik moet de gain van dat channel vol open draaien om hem enigszins op volume te krijgen met de digitale track.

Iemand daar een oplossing voor?
En wat gebeurt er als je je decks op 'live input' zet? Het is inderdaad zo dat traktor een behoorlijke output heeft.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Kaap schreef op maandag 27 juni 2011 @ 08:18:
Multicore kabels zeggen mij niks, ik heb gewoon de lading tulips gebruikt die in het pakket zat.
Multicore Cables, maar die worden inderdaad niet meer geleverd bij Traktor 2, en kosten los maar liefst 29 euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Tsunami schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:52:
[...]

Multicore Cables, maar die worden inderdaad niet meer geleverd bij Traktor 2, en kosten los maar liefst 29 euro per stuk.
wut.?! dus dan moet je ook nog eens een keer voor 4 auxkabels zorgen. lol. lekker gierig. Overigens is er bij mij alweer 1ntje stuk (was na een jaar), maar ik gebruik nu 4 aux kabels dus. Da's ook wat makkelijker installeren met je dronken harses :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Rustig maar hoor, het is niet dat ze helemaal geen kabels meer leveren, maar het zijn nu gewoon RCA-kabels (6 stuks in het geval van de Audio 10). Inderdaad wel zonde dat de multicore kabels niet meer meegeleverd worden, technisch gezien waren ze heel handig. Maar aan de andere kant hoor ik ook dat ze heel snel stuk gingen (wat ik raar vind, kwalitatief zien ze er fatsoenlijk uit)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

nofi, met mn dronken harses bedoelde ik mezelf :) Ik moes van t weekend op een andere audio8dj draaien van iemand anders, dus ik moest de boel nog een keer aansluiten omdat er nog een andere gast tussen kwam draaien. Ik was echter aardig lazerus omdat het een codarts feestje was, oftewel een pakhuis vol met heerlijke spanjaarden, italianen en andere engelstalige harp/viool spelende vrouwen :) Jemig dat zijn toch echt de betere feestjes. Echter, om dan in 't donker naar die labeltjes te kijken van die multicores is echt een hele opgave.. Ik heb dan ook perongeluk de verkeerde vinyl kabeltjes eruit getrokken, waardoor het geluid uit viel :F Opzich vind ik dus gewoon aux kabeltjes fijner omdat je gewoon je snoertje kan volgen vanaf je geluidskaart.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincenthart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-07 19:47
Even volgen hoor, ik ben sinds een halfjaar met S4 aan de slag gegaan, zal binnenkoort een paar mixjes plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Horror story van Dj Titan, een upcoming hardstyle talent dat afgelopen weekend voor het eerst op Defqon.1 mocht draaien, mocht nog afsluiten ook:
Last Saturday should be my big day... DefQon1. THE event where my last few months were all about.
When I heard I could close down the Blue Area, it was like a dream coming true!
Last weeks were all about this specific gig.. I was making new edits, did a remix, selected my favorite tracks..
In other words, everything had to be perfect!

Unfortunate it turned out to be a big disappointment..

I play with a "Plug&Play" system called Traktor S4. Which is like 100% flawless to me.
I always double-check my cables and plugs, if everything is connected the right way etc.
I plugged into the soundsystem and saw that I had a signal on the mixer on stage.
So it all looked fine to me.
When playing my first track, I already heard the sound was distorted. I thought it was my system, did a quick check, but everything looked fine to me.
But some of my collegues and also people from the audience told me it still wasn't clear.

I totally didn't know what was going on and looked for the sound-engineer, but he was nowhere to be found..
Finally someone showed up, said my signal was way too hard so something in the mixer broke down.
In my opinion this wasn't right, I always check my settings and never boost my system to much, cause I don't want to create a distorted sound.
After several attempts to reset the mixer, it just didn't work, so they told me to play with CD's.
I didn't calculate on that, but heck.. if that's the only solution, I just go for it.
Cause everything was in my system, I didn't bring any cd's, but gladly Ran-D, Adaro, Josh & Wesz offered me their cd-wallets so I could continue my set..

But again the mixer broke down..
Then I started to panic... something snapped in me.. all those weeks of preparations, all those feelings to be on this stage on this time..
It all flushed away in 1 second and my feelings took over..
This is not gonna happen.. not here.. not now!!

In other situations I can take control of these emotions, but this time it was even too much for me and I had to go backstage.
Once I was there the emotions completely took over my body and I had to let go off everything (nice there were some big trashcans which I could kick and hit).
I was done for the night.. I had to leave.. going home or whatever.. I was wrecked..

After a lot of talking and comfort, I went back on stage half an hour later.
All support and positive feedback from all people gave me strength again and when I saw the people were still there in the area, the feeling came back again.
This is way I became an artist!
This is the reason I started to perform..
To entertain people with my hard and raw sounds!

Those last 20 minutes I could finally enjoy my set again, but when looking back to this all, I can still cry...

What a catastrophe to leave the DefQon1 area like this...

I want to apologies to the audience and to Q-dance. This situation was crap for everyone involved.
Everyone is looking forward to a great party which you will carry in your memories forever, but right now, I just want to forget this evening as soon as possible.
I hope this will never happen to me again, neither to other artists, because right now I realize there's also another side to the life of an artist.
All those high expectations can also turn against you and knock you of your feet.. I'm the living proof of that...

I want to thank some people for their support during these madhouse: Josh & Wesz, Tanguy (HardWear), Ran-D & Adaro, Charlotte, MC Renegade and most important.. the people still standing there for me..

Big respect to all of you guys!

THNX!!!!!!

Greetz Titan
Je gig van het jaar, of beter gezegd, tot nu toe in je leven en dan gebeurt er dat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Sick verhaal. Ongelofelijk dat zoiets je kan overkomen.
Gisteren hadden wij ook iets leuks, de VCI-100 van een maat van me gaat standaard uit als de linkerfader helemaal omhoog staat. Geen idee wtf er aan de hand is.
Aankomende zaterdag moeten wij ook een paar uur draaien in Hengelo in de binnenstad, het zal je dan maar gebeuren.. toch maar even snel een backup controller geregeld :+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Zo da's gaar! Weet ie trouwens wat er nou aan de hand was?

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Erikie schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:27:
Zo da's gaar! Weet ie trouwens wat er nou aan de hand was?
Titan of wij ?

edit: Titan had z'n gear gewoon op een gare mixer aangesloten blijkbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door kaos001 op 28-06-2011 10:34 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Waardeloos dat ze niet even een reserve mixer hadden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:36:
Waardeloos dat ze niet even een reserve mixer hadden staan.
Hadden ze vast wel alleen op dat moment konden ze niet uitsluiten wat de exacte oorzaak was en je kan dan niet zomaar even op zon groot feest alles loskoppelen om te troubleshooten.

Daarom dat soundtechnician aangaf van beter ga je verder met de CDJ's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Nee, daar zit ook wat in. Niet dat het had geholpen, maar ook niet echt handig van de DJ in kwestie om geen backup CD mapje mee te nemen, als je met een laptop en een S4 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste mixvideo!
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker mixje, alleen waarom de hele tijd de bass harder?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik inmix dan draai ik hem altijd precies tegenover gesteld weg zegmaar, dan heb hoor je eigenlijk altijd de bass wel. En sowieso vind ik het wel chill om de bass iets te accentueren ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincenthart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-07 19:47
Yay :)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/vinniespace/hipperdehop]

Shit, hoe embed je soundcloud? EDIT: zo dus

[ Voor 42% gewijzigd door vincenthart op 28-06-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
bram1984 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:13:
Nee, daar zit ook wat in. Niet dat het had geholpen, maar ook niet echt handig van de DJ in kwestie om geen backup CD mapje mee te nemen, als je met een laptop en een S4 draait.
Dit doet me denken aan een keer dat ik in Delft in dansschool de Wesseling moest draaien.

De draaitafels stonden op een tafel die je ook gebruikt om een podium mee te bouwen alleen dan helemaal uit geklapt.
De dansvloer, omdat het eigenlijk een dansschool is, was gemaakt van houten planken zonder harde ondergrond er onder.

De DJ booth zelf was prima totdat het publiek begon los te gaan, want dan trilde die tafel dus vrolijk mee met het dansende publiek en gingen de naalden van de draaitafels overal en nergens heen.
Gelukkig had ik een CD mapje bij me en stonden er ook 2 CDJ's anders was het gewoon over.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

kaos- schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 09:12:

Aankomende zaterdag moeten wij ook een paar uur draaien in Hengelo in de binnenstad..
Waar ? Want wellicht ben ik dan in Hengelo
Gaat trouwens dat DJ feest nog door ? Men wou hier toch iets organiseren ?

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Quinie schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:08:
[...]
We're working on it :). Laten meer weten zodra we dingen zeker weten :).

[ Voor 51% gewijzigd door Florinsz op 29-06-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt me nog mee hoeveel Tukkers hier actief zijn:)

Anyhow, ik heb gisteren een mix opgenomen. Bevat voornamelijk deephouse.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/dj-d-vine/d-vine-rainy-days-in-june-mix]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:32:
Eerste mixvideo!

[video]
Zonder gezien te hebben :P

Zonde, je zou em opgestuurd kunnen hebben naar: http://www.pioneer.nl/djcontest

[ Voor 9% gewijzigd door BtM909 op 30-06-2011 14:19 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Quinie schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:08:
[...]

Waar ? Want wellicht ben ik dan in Hengelo
Bij Innocent, op de hoek van de straat waar Merlijn ook zit.
Ik moet van 23 tot 1 buiten (minimal/house) en binnen van kwart over 1 tot 3 (drum and bass/dubstep)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Whyte schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:52:
[...]

We're working on it :). Laten meer weten zodra we dingen zeker weten :).
Mocht je nog wat nodig hebben of iemand erbij willen die graag meehelpt bouwen, breken, een half uurtje draaien en meehelpt om het bier burgemeester te maken, laat het maar even weten. ;)

Ik heb hier ook nog wel wat gear maar dat is niet genoeg voor een echt DJ-feestje, een simpel PA-setje (18" sub, 12" top) en 2 T4-barren met lampjes. Normaal gebruikt voor disco-feestjes tot 75 man. :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Na 3 weken wachten en een avondje klooien en pielen met instellingen ect. doet hij het nu eindelijk!
Nu de zaak nog afwerken want het is 1 grote kabel troep...

Even een foto van tot nu toe:

title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand nog een beatport invite btw? Zo ja stuur mij dan aub een pm.

@gerald182, nice setup man. Ik draai nog niet zo lang en ben begonnen met een reloop midicontroller. In de toekomst wil ik overstappen naar of cdj350's of een traktor s4. Iemand die me kan helpen bij deze keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2020
Eerste mixvideo!

[video]
Wat is dat apparaat waar Traktor op staat man?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ligt een beetje aan je draaistijl en de muziek. Voor techno (en loop-gebaseerde muziek an sich) zou ik een S4 nemen.
rubjo99 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:30:
[...]

Staat er zelfs op: een X1. Een controller. Zie de NI website voor meer info.

[ Voor 51% gewijzigd door bram1984 op 01-07-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2020
bram1984 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:31:
Ligt een beetje aan je draaistijl en de muziek. Voor techno (en loop-gebaseerde muziek an sich) zou ik een S4 nemen.

[...]

Staat er zelfs op: een X1. Een controller. Zie de NI website voor meer info.
Ik zie het nu ook pas, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

rubjo99 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:30:
[...]

Een Traktor Kontrol X1

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:17:
Heeft er iemand nog een beatport invite btw? Zo ja stuur mij dan aub een pm.

@gerald182, nice setup man. Ik draai nog niet zo lang en ben begonnen met een reloop midicontroller. In de toekomst wil ik overstappen naar of cdj350's of een traktor s4. Iemand die me kan helpen bij deze keuze?
Thanks, ben zelf ook met Reloop DJIE2 begonnen. Leuk ding hoor, maar zoals je ziet heb ik inmiddels de volgende stap gekocht. Weet je zeker dat je draaen leuk gaat vinden, dan zou ik direct doorsparen voor de S4. Dan ben je de komende twee jaar aardig van de straat denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rubjo99 Zoals iedereen al aangaf een NI Kontrol X1! Ik draai timecoded (Traktor Scratch Pro), dus deze vond ik er wel heel erg makkelijk bij! Macbook met TSP Staat net buiten beeld, ook niet echt interessant om naar te kijken ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 13:38

-_D_-

Polsbandje

Eerste mixvideo!

[video]
I like the bit where it goes wobwobwob :+

Maar leuk mixje hoor! En de overgang naar die Zelda plaat is in het begin een klein beetje rommelig omdat je hem niet op 1 of 16 inmixt, maar de track rockt zo hard dat het totaal niet uitmaakt :P

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Pagina: 1 ... 35 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.