Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Ik ben altijd down voor een feestje, maar zet dan weer vraagtekens bij het mengen van techno en drum&bass/dubstep. Dat zou ik dan eerder met deep/techhouse doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
addictive schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:55:
Ik ben altijd down voor een feestje, maar zet dan weer vraagtekens bij het mengen van techno en drum&bass/dubstep. Dat zou ik dan eerder met deep/techhouse doen :)
Als je meerdere area's hebt is het misschien juist een leuke niche om aan te boren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Mooi om te zien dat er in korte tijd zoveel vorderingen worden gemaakt, vooral door peerd. Ik ga je morgen even mailen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Ik heb zin om weer te gaan hobbyen (draaien bedoel ik ermee)

Ik zoek een leuk midi deckje om mee te spelen naast me macbook , iemand een aanrader onder het 500 euro segment?

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Arnevld schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:38:
Ik heb zin om weer te gaan hobbyen (draaien bedoel ik ermee)

Ik zoek een leuk midi deckje om mee te spelen naast me macbook , iemand een aanrader onder het 500 euro segment?
Google: midi controller

Zonder gein, er is zo ontzettend veel keus dat het haast niet mogelijk is om te zeggen ; "deze moet je hebben!"

www.djtechtools.com
www.digitaldjtips.com

Goede sites om veel informatie te verkrijgen. Persoonlijk ben ik fan van de Vestax VCI-100(mk2). Numark en Reloop maken leuke controllers voor relatief weinig centen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Iets bij leggen en dan voor deze gaan, heb je 4 decks en stand alone (alleen Traktor LE, das een nadeel).

http://www.tonecontrol.nl...ve/denon/denon-dn-mc6000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Ik ben erg benieuwd met zoveel verschillende stijlen! Ik moet zaterdag draaien op me eigen feestje en zal de set opnemen en insturen. Dat is weer als wat anders als de thuis & vertroude set. Voor de rest bekijk ik het liever van de zeilijn en begrijp ik natuurlijk als ik niet hoef te draaien :-).

Ik ben iig wel erg benieuwd!!!

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:35:
Iets bij leggen en dan voor deze gaan, heb je 4 decks en stand alone (alleen Traktor LE, das een nadeel).

http://www.tonecontrol.nl...ve/denon/denon-dn-mc6000/
@Arnevld: Traktor LE heeft dus geen 4 decks, maar je hebt dan wel de mogelijkheid om een tijd met 2 decks te draaien en later te upgraden naar Traktor Pro voor 4 decks. Maar is toch bijna 200 euro meer dan wat je zoekt, en zonder nog meer geld neer te leggen heb je nog maar 2 decks, dus als je blij bent met 2 decks kan je ook makkelijk iets voor onder de 500 euro vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
@Arnevld

VMS4 van American Audio is ook een mogelijkheid. 399€, 4 kanaals (audio) mixer met 2 midi decks. Ik ben er alvast uiterst tevreden over (sinds een week in huis). Zowel in VirtualDJ LE als Traktor LE uitvoeringen beschikbaar (laatste is een beetje duurder). Om te beginnen hobby'en volstaan 2 decks wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou persoonlijk niet beginnen aan de VMS4, ik vond het hele ondeugdelijke bouwkwaliteit, heb hem ook meteen teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic al een tijdje, maar nooit wat gepost. Wordt toch wel eens tijd denk ik :)
Samen met een kameraad ben ik al een lange tijd bezig met draaien/produceren. Tegenwoordig een combinatie van 2 laptops, waarbij ableton/traktor de hoofdrol spelen.

Ben wel benieuwd hoe jullie het vinden klinken.

[Mixje]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 11:37
bedankt iedereen voor de mailtjes/linkjes. Het zijn er behoorlijk veel dus ik ga dat van het weekend allemaal even doornemen met de andere gasten en zsm feedback geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 07:50:
Ik zou persoonlijk niet beginnen aan de VMS4, ik vond het hele ondeugdelijke bouwkwaliteit, heb hem ook meteen teruggestuurd.
wat vond je dan tegenvallen? Tot op heden kan ik niet meteen iets negatiefs ondervinden aan de VMS4 maar misschien kom ik wel tot inzicht of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renio schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:35:
[...]

wat vond je dan tegenvallen? Tot op heden kan ik niet meteen iets negatiefs ondervinden aan de VMS4 maar misschien kom ik wel tot inzicht of zo :)
De jogs liepen scheef bij mij, de lampjes in de potmeters zaten precies in het midden waardoor je in het donker nog niet kon zien op welke stand ze stonden. Ook de knoopjes waren erg goedkoop, bij mij voelden ze zo alsof de verf er nog maar net opzat en dat het elk moment eraf kon blakeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:03:
Ik volg dit topic al een tijdje, maar nooit wat gepost. Wordt toch wel eens tijd denk ik :)
Samen met een kameraad ben ik al een lange tijd bezig met draaien/produceren. Tegenwoordig een combinatie van 2 laptops, waarbij ableton/traktor de hoofdrol spelen.

Ben wel benieuwd hoe jullie het vinden klinken.

[Mixje]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/noise-a-tech/noise-a-tech-whatsinaname]

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hier nog een pica van die illegale laatst, rockend op de Kontrol S4.

Afbeeldingslocatie: http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/253064_2142485368003_1422284036_32543384_8295225_n.jpg

En om de set nog maar even te spammen:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/bramble-1/bramble-technofarm-2011]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Bram1984. Het was vroeg in de ochtend en kon zo snel even niet de code terugvinden om de link op de 'juiste' manier te posten. Zal het topic nog even naspeuren hoe het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
[audio]mix[/audio ]

En dan zonder spatie op het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Slash ervoor plaatsen helpt ook ;)

code:
1
\[audio]mix[/audio]

levert op:
[audio]mix[/audio]

[ Voor 36% gewijzigd door BtM909 op 10-06-2011 16:08 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Vette shit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 16:48

Tijn96

In speed we trust

[Soundcloud: http://soundcloud.com/dj-tijn-5/tech-house-mix]

Heb een Techno house mix gemaakt, ben er zelf erg tevreden over.
Er zitten (vind ik) wat kleine foutjes in.

Met tracklist:
1.Adamski - killer 2011 radio
2.Mattias and g80s feat. Master freez - get your hands up. Club mix
3.dj bomba vs alex m-crazy - pipe 2k11 dirty sunchez remix
4.marc reason - lambada crazy z remix
5.damon paul - bailando le shuuk remix
6.scotty - braveheart money g
7.sonic revolution feat. Dill - hey baby hey crazy nogales remix
8.lockn load-blow ya mind 2011 - chuckie meets obek and neve radio
9.Disfunktion & Leon Du Star - I See Dead Pixels (Tujamo remix)
10.nick austin - i.o.u. scotty edit
11.prayer - the power of goodbye giorgio gee remix
12.Tiesto & Hardwell - Zero 76
13.Laidback Luke, Lee Mortimer - Blau! (Original Mix)
14.Yolanda Be Cool, DCUP - We No Speak Americano (Vhyce Remix)
15.bryce feat. carl prit - dance with me club mix
16.stereo rocker - the nightmare. freddys elektrische kollision kurz
17.phun and key - one way out of love club radio edit
18.calabria - p1 clubmix edit
19.stereo palma - lick it club edit
20.tosch feat. maxsy - i need you mnea nuschim ti powerplay short mix
21.timati feat. snoop dogg - groove on remady radio edit
22.I Remember (Vocal Mix) – Deadmau5 en Kaskade

Hopelijk vinden jullie het ook wat. :)

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:27
Daar zit echt geen enkele technoplaat tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:37

Erikie

www.erikie.nl

Sjoewe schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 21:01:
Daar zit echt geen enkele technoplaat tussen.
with stupid.

op 5.38 zit echt een fout in die je gewoon niet online kan gooien :) .. Maar blijf vooral oefenen!

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Hmmm...tjsa wat kan ik er over zeggen.
22 platen in nog geen 40 minuten is al knap lastig om bijv. in Ableton netjes achter elkaar te plakken dus een 'live' mix acht ik vrij onmogelijk tenzij je hem héél goed hebt ingestudeerd.

Probeer geen melodieën door elkaar heen te mixen tenzij je 100% zeker bent dat ze goed bij elkaar passen en elkaar aanvullen anders krijg je heel snel een soundwall wat gewoon nergens naar klinkt.

Probeer ook wat rustiger te mixen, sommige platen mix je al over voor ze op hun climax zijn beland.
Tiesto & Hardwell - Zero 76 naar de volgende plaat bijvoorbeeld. Vlak voor de 2e climax haal je hem er totaal onverwacht niet in de maat kloppend de plaat er zomaar uit en komt de volgende plaat erin.

Je moet ook opletten dat je een plaat er op het juiste moment ingooit als je gaat in mixen.
Ik zelf ben niet zo'n ster op het theoretische vlak en doe het op gehoor maar volgens mij (correct me if I'm wrong) wil je een plaat erbij gooien op de 1e tel van 4, 8, 16 of 32 maten.

Ook timing is cruciaal, als je op safe wilt mixen om mee te oefenen mix je gewoon intro's en outro's.
Dan haal je het outro eruit als het intro in een breakdown beland, dat gaat bijna altijd goed en belangrijker, dat klinkt ook bijna altijd goed.
Ga je nou toch langer platen door elkaar heen laten lopen hou je dan weer aan het maten schema wat ik hierboven aanhaal om een plaat er volledig uit te halen maar maak dan goed gebruik van je equalizers.
Plaat die je inmixed bass er helemaal uit en mid en hi wat eruit en dan bijvoorbeeld de bassen wisselen als je de daadwerkelijke overgang wilt gaan maken. Creativiteit en veel oefenen doen hier de trick.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 10:59
Erikie schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 21:04:
[...]

with stupid.

op 5.38 zit echt een fout in die je gewoon niet online kan gooien :) .. Maar blijf vooral oefenen!
Chuckie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Ik las net ff gauw terug en jullie zijn v plan een tweakersfeest te organiseren?
Als jullie nog Dj's zoeken in het house/techhouse genre dan doe ik graag mee!

Ik woon alleen niet in de buurt van Groningen maar als ik ergens mee kan helpen dan hoor ik t graag.
Heb wel ervaring met feestjes organiseren ook.

Welliswaar initiatief van collega/ vriend van me maar waar ik aan meegeholpen heb, zie:

De visuals op de achtergrond heb ik trouwens verzorgd :)

[ Voor 5% gewijzigd door ElayZ op 10-06-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

@radiance

Thx voor de comment. idd moet nog genoeg leren.

Over dat tech house gedeelte: ik meende dat het wel tech house was maar dat is dan mijn eigen stomme fout geweest.

Ben al blij dat het niet meer zo afgekraakt wordt als eerst, dus in mijn ogen is er vordering.

Maar, mag ik dan vragen in welk genre jullie mijn "mix" zouden stoppen?

[ Voor 11% gewijzigd door Tijn96 op 11-06-2011 00:42 ]

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond sta ik samen met een vriend op ADF in Harderwijk onder de naam Noise a Tech. Veel zin in :)
De oude mazzo klassiekers heb ik verknipt en aangepast in Ableton (mashup?), de generale klonk gister erg lekker. Dus nieuwe techno meets oude techno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

FF onze laatste mashups hier droppen. Misschien niet helemaal iedereens stijl als ik de laatste paar pagina's lees :P :+, maar we krijgen al behoorlijk wat support van over de wereld :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NKVMLBk2VgQUFNbryXRvqirX/full.jpg
[Soundcloud: http://soundcloud.com/ruinmytune/martin-solveig-ft-dragonette]

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5d6lC4NDYFVC0eHlBSMQK3aH/full.jpg
[Soundcloud: http://soundcloud.com/ruinmytune/sweaty-dj]

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eYQqeFjHEWGpTLyR0hddTF2H/full.jpg

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
BtM909 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 21:36:
FF onze laatste mashups hier droppen. Misschien niet helemaal iedereens stijl als ik de laatste paar pagina's lees :P :+, maar we krijgen al behoorlijk wat support van over de wereld :)

[afbeelding]
[audio]

[afbeelding]
[audio]

[afbeelding]
[audio]
Sorry, word er niet warm of koud van... :/

No offence btw, maar ik trek dit gepeupel gewoon vrij slecht.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 21:36:

[afbeelding]
[audio]

[afbeelding]
[audio]

[afbeelding]
[audio]
Ik vind persoonlijk die eerste het beste. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

JunkO schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 21:42:
[...]

Sorry, word er niet warm of koud van... :/

No offence btw, maar ik trek dit gepeupel gewoon vrij slecht.
non taken ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 22:00:
[...]

Ik vind persoonlijk die eerste het beste. _/-\o_
Klopt, de twee oudere zijn meer voor radio airplay geschikt :P

[ Voor 33% gewijzigd door BtM909 op 12-06-2011 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
ElayZ schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 23:33:
Ik las net ff gauw terug en jullie zijn v plan een tweakersfeest te organiseren?

De visuals op de achtergrond heb ik trouwens verzorgd :)
Niiice, we zoeken nog steeds mensen die willen draaien, maar visuals/verlichting hebben we nog steeds niemand voor, dus dat is ook extreem welkom.

kan je mij een mailtje sturen met een link naar je set, je forumnaam, DJ naam en echte naam?
riezjart <at> hotmail <punt> com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tijn96 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:05:
[audio]

Heb een Techno house mix gemaakt, ben er zelf erg tevreden over.
Er zitten (vind ik) wat kleine foutjes in.
Hoe kom je erbij dat dit techno is?

De tracks passen dit keer wel wat beter bij elkaar, maar op het technische gebied sluit ik me bij de personen hierboven aan.

Probeer de boel eerst eens een keer handmatig (zonder sync dus) aan elkaar te mixen. Een sync knop maakt vooral beginnende DJ's erg lui, waardoor je in mijn optiek weinig ruimte hebt om echt iets te leren. Je mixt nog steeds vocalen door elkaar en je timing klopt niet. Twee ontzettend belangrijke punten.
Tijn96 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 00:32:
Maar, mag ik dan vragen in welk genre jullie mijn "mix" zouden stoppen?
Gewoon, commerciële (electro) house. Ik noem het oneerbiedig ook wel eens "piemeltjes house".

[ Voor 15% gewijzigd door bram1984 op 12-06-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:53
Collega GoT-DJ's,

Ik heb toch echt eens jullie advies nodig...

Ik ben momenteel in het bezit van een Pioneer DJM-700, 2 Pioneer CDJ-800's en 2 SL1200's. Het genre waar ik mee draai op feesten is Early Hardcore, dat gaat dus vanaf vinyl. Ik heb en wil wel meer genres en daar heb ik eigenlijk een beetje de CDJ's voor. Ik ben het echter beu om telkens cd's te moeten branden voor stijlen die ik in principe binnen de deur zal draaien.

Nu kan ik van een vriend een Macbook overkopen, is van eind 2007, 13" Core 2 Duo 2.4GHz met 4GB DDR 2. Erg goedkoop prijsje ;) Ik zat dus te denken van als ik mijn muziek op die Macbook zet en die op 1 of andere manier kan aanspreken op mijn bestaande gear...

Volgens mij praat ik dan over timecode, maar ik weet het niet zeker. Als ik ook eventjes kijk naar Traktor Scratch Pro 2 dan praten we over zon 550,-. Dat is best een duur grapje om eventjes mijn MP3's te kunnen gebruiken...

Zie ik misschien iets over het hoofd, denk ik te moeilijk of te uitgebreid, en wat heb ik nou eigenlijk nodig om te realiseren wat ik eigenlijk wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
@Kaap: het ligt er inderdaad een beetje aan wat je wil, als je timecode gaat gebruiken heb je het liefst ook een controllertje, zodat je niet met de muis hoeft te klooien. Eventueel kan je daar je DJM-700 voor gebruiken via MIDI, maar of dat ideaal is... Ook hoef je natuurlijk geen Pro als je maar met 2 decks draait, dan voldoet Duo prima, scheelt toch meer dan 200 euro. Wat opties zijn:
  • CDJ-800's verkopen en 850's halen, die hebben een USB-poort waardoor je alles op 2 USB-sticks kan zetten zodat je het niet hoeft te branden. Geen laptop of externe geluidskaart met bergen kabels om mee te klooien :)
  • CDJ-800's verkopen en 850's halen en deze als controllers voor Traktor gebruiken, dan hoef je alleen maar de Traktor Duo software voor onder de 100 euro te halen en dan ben je voor 2 decks klaar.
  • CDJ-800's houden en timecode aanschaffen, en idealiter een controller à la Kontrol X1.
Afhankelijk van hoe duur die MacBook zal zijn en wat je budget is kan je dus kiezen voor geld uitgeven aan alleen 850's, aan 850's + laptop + software of aan laptop + timecode + controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:20
Kaap schreef op zondag 12 juni 2011 @ 16:35:
Collega GoT-DJ's,

Ik heb toch echt eens jullie advies nodig...

Zie ik misschien iets over het hoofd, denk ik te moeilijk of te uitgebreid, en wat heb ik nou eigenlijk nodig om te realiseren wat ik eigenlijk wil?
Eens met Tsunami, Gewoon die 800's verkopen en CDJ-850's halen of als je het gelijk goed wil doen CDJ-900's of 2000's.
Lijkt me beter en makkelijker dan met een 2e hands laptop of controllertjes, gewoon lekker bij het echte werk blijven.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Tsunami schreef op zondag 12 juni 2011 @ 18:32:
@Kaap: het ligt er inderdaad een beetje aan wat je wil, als je timecode gaat gebruiken heb je het liefst ook een controllertje, zodat je niet met de muis hoeft te klooien. Eventueel kan je daar je DJM-700 voor gebruiken via MIDI, maar of dat ideaal is... Ook hoef je natuurlijk geen Pro als je maar met 2 decks draait, dan voldoet Duo prima, scheelt toch meer dan 200 euro. Wat opties zijn:
  • CDJ-800's verkopen en 850's halen, die hebben een USB-poort waardoor je alles op 2 USB-sticks kan zetten zodat je het niet hoeft te branden. Geen laptop of externe geluidskaart met bergen kabels om mee te klooien :)
  • CDJ-800's verkopen en 850's halen en deze als controllers voor Traktor gebruiken, dan hoef je alleen maar de Traktor Duo software voor onder de 100 euro te halen en dan ben je voor 2 decks klaar.
  • CDJ-800's houden en timecode aanschaffen, en idealiter een controller à la Kontrol X1.
Afhankelijk van hoe duur die MacBook zal zijn en wat je budget is kan je dus kiezen voor geld uitgeven aan alleen 850's, aan 850's + laptop + software of aan laptop + timecode + controller.
De Macbook kost mij 250,-. Als ik zo naar de 3 opties kijk zou optie 2 zowiezo afvallen. Als ik dan toch al CDJ 850's koop kan ik net zo goed externe HD gebruiken.

Mijn 2 MK2's zijn nog wel in hele goede staat en met een beetje mazzel kan ik er 450,- stuk voor krijgen. Betekent nog steeds een hele investering om die 850's te plaatsen er van uitgaande dat ik de Macbook dan niet koop.

Al met al blijft het een behoorlijke investering om alleen de moeite van het branden van cd's te vervangen...

Das een aardig stukje stof tot nadenken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Tja, je kan ook gewoon alles verkopen en een laptopje met controller kopen en klaar zijn :P Maar als lekker ouderwets draaien jouw ding is, weet je dat je daar meer in zal moeten investeren. Ik heb zelf ook gekozen voor TSP2, ook al weet ik dat dat me meer kost dan een kant en klare controller.
crack_en_hack schreef op zondag 12 juni 2011 @ 18:52:
of als je het gelijk goed wil doen CDJ-900's of 2000's.
Ik denk dat als hij 2200/3400 euro had liggen voor 900's of 2000's hij deze vraag niet had gesteld :) Vandaar inderdaad de 850's, die zijn nog een klein beetje betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 07:15
Wederom weer een mix gemaakt, was van plan elke maand te doen, maar in dit geval een maand moeten overslaan ivm wat gerollebol over het asfalt.

http://www.mixcloud.com/MaceNL/dj-mace-in-da-mix-june-2011/

01 Hagenaar & Albrecht - Won't Let You Down (Albin Myers Remix)
02 Bingo Players - Cry (Just A Little) (Original Mix)
03 Swedish House Mafia - Save The World (Extended Mix)
04 Snoop Dogg - Sweat (David Guetta Rmx)
05 Dada Life - Fight Club Is Closed (Its Time For Rock'n'Roll) (Hardwell Remix)
06 Scooter & Lavelle & Sue Cho - Beats Inside My Head (Donald Glaude Revolvr Remix)
07 Mord Fustang - Lick The Rainbow (Original Mix)
08 Tiesto & Mark Knight Feat.Dino - Beautiful World (Club Mix)
09 Basto - Gregory's Theme (Extended Mix)
10 Hardwell - Encoded (Original Mix)
11 Bassjackers - Mush, Mush (Original Mix)
12 Ferry Corsten - Feel It (Original Extended Mix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Tsunami schreef op zondag 12 juni 2011 @ 19:49:
Tja, je kan ook gewoon alles verkopen en een laptopje met controller kopen en klaar zijn :P Maar als lekker ouderwets draaien jouw ding is, weet je dat je daar meer in zal moeten investeren. Ik heb zelf ook gekozen voor TSP2, ook al weet ik dat dat me meer kost dan een kant en klare controller.

[...]

Ik denk dat als hij 2200/3400 euro had liggen voor 900's of 2000's hij deze vraag niet had gesteld :) Vandaar inderdaad de 850's, die zijn nog een klein beetje betaalbaar.
Dat geld is niet zon probleem, ik heb het liggen en kan de 800's nog verkopen, maar dat betekent niet dat ik iets niet duur mag vinden ;)

Thing is, voor het draaien buiten de deur blijf ik bij vinyl en cd. Thuis wil ik meer genres tot mijn beschikking hebben en daar zoek ik dus een vooral handige oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
MaceNL schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:24:
Wederom weer een mix gemaakt, was van plan elke maand te doen, maar in dit geval een maand moeten overslaan ivm wat gerollebol over het asfalt.

06 Scooter & Lavelle & Sue Cho - Beats Inside My Head (Donald Glaude Revolvr Remix)
Zojuist geluisterd tijdens douchen etc etc, lekker hoor, luistert heel erg lekker weg 8)

Zo sprak de hardcore deejay ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Hij ligt klaar hoor, de VCI-100 Mk2. Morgen ophalen O+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
MaceNL schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:24:

Lekkere mix hoor Mace. Overgangen dik voor elkaar, al duren de platen wel erg lang. Komt omdat ik zelf tracks iets sneller overmix denk ik. Voor de rest nice d:)b

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta nu eindelijk op het punt om de Native Instruments Traktor S4 te kopen.
Het heeft ff geduurt, maar nu is het eindelijk zo ver: ik ga hem in de komende week kopen.

Wat ik nog graag zou willen weten is iemand zijn impressie over deze MIDI controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 06:37
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:29:
Het heeft ff geduurt, maar nu is het eindelijk zo ver: ik ga hem in de komende week kopen.

Wat ik nog graag zou willen weten is iemand zijn impressie over deze MIDI controller.
En als die negatief is koop je 'm niet? Het enige negatieve wat ik lees op AboutDj is knopjes die niet meer willen werken. Wil natuurlijk niet zeggen dat jij daar last van zal krijgen.

Ik heb sinds 2 weken de Denon MC6000 voor me staan na 5 maanden lezen en vergelijken van beide controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
De uitzending van Danceflight 794 van afgelopen vrijdag:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/danceflight794/danceflight-794-10-juni-2011]

Ik vind hem zelf erg lekker deze week!

Tracklist:

1. Alex Gaudino ft. Kelly Rowland - What a feeling (Extended Mix)
2. Hardwell - Encoded (Original Mix)
3. Alexis Jordan - Good Girl (Freemasons Club Edit)
4. Afrojack & R3hab - Prutataaa (Original Mix)
5. Lock N Load - Blow ya mind (Chuckie meets Obek & Neve Mix)
6. Swedish House Mafia - Save the world (Extended Mix Instrumental)
7. D-Block & Ste-fan - Part of the Hard (Bioweapon Remix)
8. Atmozfears - Adrenaline
9. Kodex & Star Driver ft. Ellie - Time of our lives
10. Bass Modulators - Music is my life
11. Digital Punk & Profyler
12. Psyko Punkz vs. MC Villian - Psyko Soldier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:29:

Je hebt je budget in een keer omhoog gegooid?

Ik heb de S4 zelf sinds de release (november vorig jaar) en ik heb niets meer te wensen. Volledige versie van de allernieuwste Traktor, lekker robuust gebouwd, snel, véél loopmogelijkheden en alle bediening zit op de meest logische plek. Het is daarnaast momenteel natuurlijk niet voor niets de best verkopende controller die er is (bij Tone Control althans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:55:
[...]

Je hebt je budget in een keer omhoog gegooid?

Ik heb de S4 zelf sinds de release (november vorig jaar) en ik heb niets meer te wensen. Volledige versie van de allernieuwste Traktor, lekker robuust gebouwd, snel, véél loopmogelijkheden en alle bediening zit op de meest logische plek. Het is daarnaast momenteel natuurlijk niet voor niets de best verkopende controller die er is (bij Tone Control althans).
Dat is goed om te weten.
Maar er is nu dus ook een actie waarmee je een upgrade kunt uitvoeren en die loopt tot 30 Juni.
Er staat dat je hiervoor je product moet regristreren met een account, maar waar kan ik een account aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 10:16
als je NI software koopt moet je je online registreren om updates etc te krijgen en de volledige versie te kunnen gebruiken,ik denk dat je dit bedoeld. Iets specifieker info geven mag overigens wel, even een link naar de actie o.i.d.

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Zo, vanmorgen mijn 2 CDJ 800 MK2's te koop gezet *O* Geld daarvan ga ik gebruiken om een timecode set te financieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 16:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:18:
[...]

Dat is goed om te weten.
Maar er is nu dus ook een actie waarmee je een upgrade kunt uitvoeren en die loopt tot 30 Juni.
Er staat dat je hiervoor je product moet regristreren met een account, maar waar kan ik een account aanmaken?
Volgens mij is dat alleen maar een tijdelijke actie om te zorgen dat over 2 jaar niet nog een S4-eigenaar z'n Traktor 2 licentie komt 'opeisen'. Als je nu een nieuwe Kontrol S4 koopt krijg je daar standaard al Traktor 2 Pro bij als ik het goed heb begrepen, dus hoef je niks te upgraden.

Ik ben zelf overigens nog steeds zeer tevreden over m'n S4, zeker ook met TP2 erbij. Alles werkt nog steeds prefect terwijl hij in de afgelopen maandjes toch alweer behoorlijk wat feestjes gezien heeft. :)
Heb zelfs maar weinig tijd gehad om mixes op te nemen, moet er echt weer eens aan.

Goed om te zien trouwens dat er hier meer mensen zijn die toch ook nog commerciële muziek draaien in dit topic. Ik begon me al een buitenbeentje te voelen. :P

[ Voor 26% gewijzigd door --MeAngry-- op 14-06-2011 11:44 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd

De visuals op de achtergrond heb ik trouwens verzorgd
vlaaing peerd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 15:03:
Niiice, we zoeken nog steeds mensen die willen draaien, maar visuals/verlichting hebben we nog steeds niemand voor, dus dat is ook extreem welkom.

kan je mij een mailtje sturen met een link naar je set, je forumnaam, DJ naam en echte naam?
riezjart <at> hotmail <punt> com
@ElayZ
Zou je hier nog op terug kunnen komen? We kunnen je goed gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
--MeAngry-- schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:36:
Goed om te zien trouwens dat er hier meer mensen zijn die toch ook nog commerciële muziek draaien in dit topic. Ik begon me al een buitenbeentje te voelen. :P
Ik draai ook alles hoor :) voel me totaal niet geremd als iets commercieël blijkt te zijn

Ik ben nu druk de zolder aan het verbouwen dus kan helaas tijdelijk geen mixjes opnemen, zal nog een paar maandjes duren vrees ik, maar zal daarna wel eens wat posten van mijzelf.

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Chef_v_leeuwen schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:11:
[...]

Ik draai ook alles hoor :) voel me totaal niet geremd als iets commercieël blijkt te zijn

Ik ben nu druk de zolder aan het verbouwen dus kan helaas tijdelijk geen mixjes opnemen, zal nog een paar maandjes duren vrees ik, maar zal daarna wel eens wat posten van mijzelf.
+1, het draaien van muziek gaat mijn inziens om gevoel.
Krijg je een goed gevoel bij bepaalde nummers, commercieel of niet-commercieel, ga dan die plaat lekker draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 10:24
ik draai ook vrijwel alles.. maar toch vaak de wat alternatievere electronica. krijg bij de commercielere tracks vaak geen lekker gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik draai niet alles. Commerciële techno is er dan gelukkig ook bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
bram1984 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:51:
Ik draai niet alles. Commerciële techno is er dan gelukkig ook bijna niet.
Dat is niet waar.
Veel commercieler dan iets als Awakefest wordt het amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Na dit hele topic (stuk van het organiseren van het feest overgeslagen) gelezen te hebben hoop ik toch nog op wat tips.

Ik ben op zoek naar een dj controller waar ik Traktor mee aan kan sturen. Wil eigenlijk een controller waar niet alleen faders etc kan aansturen, maar ook de nieuwe features (filter/samples/loops) van Traktor mee kan aansturen. Ik heb geen geld (over) voor de s4 of die dikke nieuwe Pioneer. Die dingen zijn wel de übercontrollers zover ik lees, maar helaas. Ik zoek dus een goedkoper alternatief want ben ook nog 's beginner.
Produceer al wel een aantal jaar en ik 'snap' het draaien ook wel, alleen nog nooit echt kunnen oefenen.
Een tweedehandsje is daarom ook prima. Al heb ik geen idee welke ik zou nemen. Budget is ongeveer €300.
Ben bang dat ik zo'n plastic gebakje koop. Iemand tips?

Heb even op marktplaats zitten zoeken en dit is wat ik zoal tegenkwam in mijn prijscategorie.
Wat zijn jullie bevindingen bijvoorbeeld met:
- Numark Mixtrack Pro
- Vestax vci-100
- Vestax Typhoon
- MC Crypt (volgens mij is dit niet wat, of wel?)
- Reloop Mixage controller

PS: Ik zie volgens mij bij dit soort 'goedkope' controllers weinig extra functies zoals een 'kill' functie op de EQ. Is dit pas bij de duurdere modellen?

[ Voor 6% gewijzigd door MauriX op 14-06-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Sjoewe schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:55:
[...]

Dat is niet waar.
Waarom haal je er een feest bij, terwijl we het puur over tracks hebben?

[ Voor 26% gewijzigd door bram1984 op 14-06-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
@MauriX: heb je de zoekfunctie al losgelaten op dit topic? Mixtrack Pro en VCI-100 zijn in ieder geval al meerdere keren aangeraden. En MIDI-controllers zijn natuurlijk volledig naar wens te mappen, aan de meeste functies in Traktor is een knop op je controller toe te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 17:35
Ik sta op het punt beginnend DJ te worden en wil 2 cd spelers + mixer kopen.
Ik heb echter geen flauw idee waar ik naar moet kijken bij het kopen er van.

- merk?
- functies?

Ik ga hem vooralsnog alleen thuis gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
@zanzarismo,

Ik zou zeggen lees eerst eens de topicstart door en dit topic, je bent niet de eerste met de vraag. Zo te zien kun je het af met een beginnerssetje en zeker als je nog geen ervaring hebt raad ik ook aan op goedkoop te beginnen.

Verder;
- budget?specifieke benodigdheden? Stijl? Wil je kunnen scratchen? Is een controller niks voor je? enz enz.

We kunnen je nl 1001 dingen aan gear voorstellen, maar hoe specifieker je bent hoe nauwkeuriger we kunnen adviseren.

Anders zou ik zeggen koop zoiets als een Numark DJ-in-a-box setje, goedkoop en werkt prima.

Toch vermoed ik dat je snel weer terug bent met vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
Dank voor je reactie. Ik zal me eerst wat verder gaan inlezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
bram1984 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:03:
[...]

Waarom haal je er een feest bij, terwijl we het puur over tracks hebben?
Omdat je daar een heleboel commerciele artiesten met dito platen kan horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
vlaaing peerd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:12:

De visuals op de achtergrond heb ik trouwens verzorgd

[...]

@ElayZ
Zou je hier nog op terug kunnen komen? We kunnen je goed gebruiken!
Ik had er even overheen gelezen, ik ga je nu een mail sturen.

[edit] u got mail :)

[ Voor 3% gewijzigd door ElayZ op 14-06-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 18:11
MauriX schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:27:
Na dit hele topic (stuk van het organiseren van het feest overgeslagen) gelezen te hebben hoop ik toch nog op wat tips.

Ik ben op zoek naar een dj controller waar ik Traktor mee aan kan sturen. Wil eigenlijk een controller waar niet alleen faders etc kan aansturen, maar ook de nieuwe features (filter/samples/loops) van Traktor mee kan aansturen. Ik heb geen geld (over) voor de s4 of die dikke nieuwe Pioneer. Die dingen zijn wel de übercontrollers zover ik lees, maar helaas. Ik zoek dus een goedkoper alternatief want ben ook nog 's beginner.
Produceer al wel een aantal jaar en ik 'snap' het draaien ook wel, alleen nog nooit echt kunnen oefenen.
Een tweedehandsje is daarom ook prima. Al heb ik geen idee welke ik zou nemen. Budget is ongeveer €300.
Ben bang dat ik zo'n plastic gebakje koop. Iemand tips?

Heb even op marktplaats zitten zoeken en dit is wat ik zoal tegenkwam in mijn prijscategorie.
- Numark Mixtrack Pro
- Vestax vci-100
- Vestax Typhoon

PS: Ik zie volgens mij bij dit soort 'goedkope' controllers weinig extra functies zoals een 'kill' functie op de EQ. Is dit pas bij de duurdere modellen?
Ik ben momenteel met hetzelfde bezig maar heb al heel veel zoekwerk gedaan.
Het beste wat je kan pakken is de RELOOP DIGITAL JOCKEY 2 INTERFACE EDITION pakken in die prijsklasse. Dit filmpje zal dit bevestigen. YouTube: ‪Numark Mixtrack Pro vs. Vestax Typhoon vs. Reloop Digital Jockey 2 | UniqueSquared.com‬‏.
Op http://www.aboutdj.nl/com...viewtopic.php?f=10&t=8223 heb ik een topic geplaatst om mij te helpen bij mijn keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Sjoewe schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:42:
[...]

Omdat je daar een heleboel commerciele artiesten met dito platen kan horen.
Ik denk dat met "commercieel" in deze context platen worden bedoeld die je ook op radio 538 hoort en op TMF langs ziet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Laatst online: 19-09 15:06
[...]

Dat is niet waar.
Daar wil ik toch even op inhaken. Ik ken namelijk geen festivals die niet commercieel zijn. Uiteindelijk moeten de artiesten toch betaald worden, en de organisatoren op z'n minst kiet lopen. Er moet gewoon geld worden verdiend op een festival.

Als je de muziek bedoeld; er is veel ruimte in het programma gemaakt voor nieuwe en verfrissende techno acts. Hou je niet van 'commercieel'? Dan ga je toch naar een stage waar ze volgens jou geen 'commerciele techno' draaien, genoeg keuze! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Niet online
@Sn33ky : Kill functie? Je kunt hem ook volledig dichtdraaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
bram1984 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:32:
[...]

Ik denk dat met "commercieel" in deze context platen worden bedoeld die je ook op radio 538 hoort en op TMF langs ziet komen.
Nou tussen nonprofit underground en Radio 538 zitten natuurlijk nog wel wat stapjes, maar het gaat me te ver om te zeggen dat techno in zijn geheel een non-commercieel genre is. Neem een Paul Kalkbrenner, al dat Innervisions-gejammer, de Gem-sessions crew of Umek en z'n posse. Daar zitten er wel een paar bij voor wie de grote centen belangrijker zijn dan de toewijding aan de muziek/scene. Vind ik verder prima trouwens, maar de tijd dat techno een gepasioneerde non-profit onderneming was ligt wel 25 jaar achter ons. ;)
VChunky schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:26:
Daar wil ik toch even op inhaken. Ik ken namelijk geen festivals die niet commercieel zijn. Uiteindelijk moeten de artiesten toch betaald worden, en de organisatoren op z'n minst kiet lopen. Er moet gewoon geld worden verdiend op een festival.
Ik snap je punt, maar toch ben ik het er niet mee eens. Er zijn vele stappen te maken tussen je geld terug verdienen, winst maken en voor het grote geld gaan. Neem een festival als Source of Have a Nice Day. Ook die mensen leven van het feesten geven, maar er staat niemand demonstratief het dopje van je flesje water te schroeven, want 'oh wee als je die eens zou bijvullen danwel niet gelijk helemaal zou opdrinken'.
Als je de muziek bedoeld; er is veel ruimte in het programma gemaakt voor nieuwe en verfrissende techno acts. Hou je niet van 'commercieel'? Dan ga je toch naar een stage waar ze volgens jou geen 'commerciele techno' draaien, genoeg keuze! 8)
Dat was m'n punt niet, ik haakte in op Bramble z'n opmerking dat er bijna geen commerciele techno bestaat.
Maar mij tref je sowieso niet meer zo snel op een Awakenings. Ik ga liever naar feesten waar mensen nog wel gewoon uit hun plaat kunnen/durven te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 10:59
[...]

Dat is niet waar.
Maar is niet alles commercieēl? Het zegt nl. niet persé iets over de kwaliteit ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Lees mijn post hierboven nog even, want dat wil ik helemaal niet beweren. :)
De enige nuance die ik wil aanbrengen is dat er tussen non-profit en rete-commercieel wel een aantal tussenstappen zijn te maken, waarbij ik Awakefest aanhaal als een voorbeeld van een festival met een puur commercieel festival is ten opzichte van een aantal kleinschaligere festivals waar niet ieder onderdeel van het festival in dienst staat van moneymaking.

Verder vind ik commercie helemaal niet iets slechts, behalve dat het het betekent dat er meestal wordt gekozen voor de veilige optie ten opzichte van de spannende. Ook als je het over muziek hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjoewe op 14-06-2011 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Mijn insteek is dat je niet commercieel bent als je gewoon doet wat jezelf leuk vind en achterstaat. Het feit dat je platen draait die puur bedoeld zijn om geld in het laatje te brengen wil nog niet zeggen dat jij dat daarom doet.

Anders gezegd, als jij keihard doorgaat met je eigen ding doen terwijl het halve forum er anders over denkt, vind ik dat best underground van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
Of eigenwijs :) nee maar serieus, ik denk dat peerd de spijker op zijn kop slaat.

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
sn33ky schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:22:
[...]

Ik ben momenteel met hetzelfde bezig maar heb al heel veel zoekwerk gedaan.
Het beste wat je kan pakken is de RELOOP DIGITAL JOCKEY 2 INTERFACE EDITION pakken in die prijsklasse. Dit filmpje zal dit bevestigen. YouTube: ‪Numark Mixtrack Pro vs. Vestax Typhoon vs. Reloop Digital Jockey 2 | UniqueSquared.com‬‏.
Op http://www.aboutdj.nl/com...viewtopic.php?f=10&t=8223 heb ik een topic geplaatst om mij te helpen bij mijn keuze
Dank je voor de tip. In dat topic geef je aan de Interface Edititie te hebben gekocht.
Waarom zou je dan nog die NI Traktor Audio 2 willen kopen? De IE versie heeft toch ingebouwde audiointerface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
vlaaing peerd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:36:
Mijn insteek is dat je niet commercieel bent als je gewoon doet wat jezelf leuk vind en achterstaat. Het feit dat je platen draait die puur bedoeld zijn om geld in het laatje te brengen wil nog niet zeggen dat jij dat daarom doet.

Anders gezegd, als jij keihard doorgaat met je eigen ding doen terwijl het halve forum er anders over denkt, vind ik dat best underground van je.
Mwah nu is het natuurlijk ook zo dat het gros van de platen, die bedoeld zijn om te cashen, gewoon overgeproduceerde makkelijke rotzooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:33:
[...]

Mwah nu is het natuurlijk ook zo dat het gros van de platen, die bedoeld zijn om te cashen, gewoon overgeproduceerde makkelijke rotzooi is.
Betekent niet dat jij of je publiek ze niet leuk mogen vinden. Als je publiek het een geweldige plaat vind zou je hem juist moeten draaien. Jij staat er toch om hen te entertainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tja dat ligt er toch aan welk publiek hè. Als je op de 538 stage op het Museumplein staat, dan zul je inderdaad (in mijn optiek) zielloze overgeproduceerde crap moeten draaien om te kunnen entertainen.

Wat ik alleen maar bedoel is, dat als je TMF hitjes draait, dat je dan meer een drive-in DJ bent, dan iemand die met hart en ziel voor de muziek gaat. Vanuit dat standpunt ben ik het dan niet echt met Peerd eens, dat dat "best underground is, van je".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 16-09 12:38

Empathy

Extreme Audio

wtf is 'overgeproduceerd' nou weer? En dat eeuwige gezeur over 'commercieel' of 'underground' is behoorlijk jaren 90.. Doe en draai gewoon wat je leuk vindt, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Empathy schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:39:
wtf is 'overgeproduceerd' nou weer?
Ik noem een Swedish House Mafia: makkelijke tracks die allemaal hetzelfde klinken.

Katy Perry, nog een perfect voorbeeld. Zielloze rommel is het. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:53:
[...]

Ik noem een Swedish House Mafia: makkelijke tracks die allemaal hetzelfde klinken.

Zielloze rommel kan ook goed klinken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

bram1984 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:53:
[...]

En iedereen gaat er op los. Prima toch? Iedereen z'n ding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:54:
[...]

Zielloze rommel kan ook goed klinken? :+
Ja hoor, in de oren van sommige mensen wel. Over smaak valt immers niet te twisten. Over de kwaliteit van de muziek mijn insziens wel. ;)
Empathy schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:16:
[...]

En iedereen gaat er op los. Prima toch? Iedereen z'n ding. :)
Ja hoor, helemaal fantastisch. Dat is ook mijn punt niet, maar laten we erover ophouden. Eindeloze discussie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 11:51
Je eigen ding doen is the only key to success :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

bram1984 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:33:
[...]

Ja hoor, in de oren van sommige mensen wel. Over smaak valt immers niet te twisten. Over de kwaliteit van de muziek mijn insziens wel. ;)

[...]

Ja hoor, helemaal fantastisch. Dat is ook mijn punt niet, maar laten we erover ophouden. Eindeloze discussie. :+
Yay! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
Mandera schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:37:
*blah*

Eens met het ''je eigen ding doen''

[ Voor 28% gewijzigd door Zanzarismo op 15-06-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 13:38

-_D_-

Polsbandje

Mandera schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:37:
True... Maar veel mensen verwarren "je eigen ding doen" met "meewaaien met alle winden". Want iemand zal echt niet snel van zichzelf zeggen dat hij met alle winden meewaait, maar zat mensen doen het. Dus hoe weet je zeker dat iemand zijn eigen ding doet? Het valt bijna niet te meten.

Tenzij je uitgaat van een soort intrinsieke kwaliteit die je aanvoelt als iemand met passie zijn beroep uitoefent, en dat een dergelijke kwaliteit zal ontbreken indien de persoon niet écht met zijn hart bezig is.

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
vlaaing peerd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:38:
@zanzarismo,

Ik zou zeggen lees eerst eens de topicstart door en dit topic, je bent niet de eerste met de vraag. Zo te zien kun je het af met een beginnerssetje en zeker als je nog geen ervaring hebt raad ik ook aan op goedkoop te beginnen.

Verder;
- budget?specifieke benodigdheden? Stijl? Wil je kunnen scratchen? Is een controller niks voor je? enz enz.

We kunnen je nl 1001 dingen aan gear voorstellen, maar hoe specifieker je bent hoe nauwkeuriger we kunnen adviseren.

Anders zou ik zeggen koop zoiets als een Numark DJ-in-a-box setje, goedkoop en werkt prima.

Toch vermoed ik dat je snel weer terug bent met vragen :P
Even terugkomend:

Ik ga hem gewoon gebruiken voor thuis setjes op te nemen (hardstyle, electro-house) en de basis van het draaien onder de knie te krijgen (met name beatmatchen). Dit wil ik doen met cd-spelers.
Ik heb geen vastgesteld budget.

Wat zijn nou de wezenlijke verschillen tussen een ''goedkoop'' dj set in a box en 2 losse cd-spelers en een mixer?
Zit dat hem in de degelijkheid, functies, merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Niet online
MauriX schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:27:

- Numark Mixtrack Pro
- Vestax vci-100
- Vestax Typhoon
Heb nu een VCI-100, had een Mixtrack pro.
De bouwkwaliteit is beter (stevige rubber knoppen, stalen behuizing) en je kunt er meer mee, zeker met de DJTT mapping. Nadeel is wel dat je een externe geluidskaart nodig hebt bij die VCI-100: dat kan wel eens wat duurder worden. Maar zeker nu de nieuwe versie van de VCI-100 net is geintroduceerd moet je tweedehands een goedkope kunnen vinden.
offtopic:
hey -_D_- ! pssst.... Doe eens melden ! zie DM

[ Voor 4% gewijzigd door MuisM4t op 15-06-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Ik denk dat ik voor de Reloop digital jockey 2 (IE) ga.
Iemand hier ervaring mee? Is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Wat vinden jullie van de

denon DN-SC2000 2x
behringer ddm4000

het is een usb mixer. als het goed is kan ik het mappen in traktor waardoor ik met 4 decks kan draaien.

Over de denon zijn veel positieve revieuws etc. Over de behringer heb ik nog niet veel gezien. Alleen dat de drivers niet echt geweldig supported zijn.

Zijn er anders nog andere usb mixers die goed zijn? Het liefst 4 kanaals.
Ik weet dat als ik de denon mixer koop ik zeker ben van goeie kwaliteit, maar de prijs staat mij dan een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijn96 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:41:
Wat vinden jullie van de

denon DN-SC2000 2x
behringer ddm4000
met de denons heb ik geen ervaring maar de mixer (behringer ddm4000)
wel heb hem ook en ik moet zeggen niets dan lof dubbele effect secties en nog veel meer met usb nog niet geprobeerd moet nog even en midi naar usb kabel halen die er tussen moet(raar dat die er niet bij zit maarja)
anyway voor deze prijs +-300 euro zou ik deze kopen ik vind hem persoonlijk het best tot de pioneers maar dat is mijn mening.
ga hem gebruiken met twee rpm-3 alpha's die van de week binnenkomen.
heb er zin an

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tijn96 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:41:
waardoor ik met 4 decks kan draaien.
Go easy sport.

Je kan het nog niet eens met twee decks (no offense).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 13:38

-_D_-

Polsbandje

MuisM4t schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:24:
offtopic:
hey -_D_- ! pssst.... Doe eens melden ! zie DM
Heb me aangemeld en ben bezig met alles nalopen maar ik krijg heel vaak de volgende error;

Unable to remove files within ./cache/. Please check directory permissions.

;(

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Sjoewe schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:24:
[...]

Go easy sport.

Je kan het nog niet eens met twee decks (no offense).
weet ik maar dan heb ik dat iig en heb ik dus de mogelijkheid om het te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-_D_- schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:53:
[...]

Heb me aangemeld en ben bezig met alles nalopen maar ik krijg heel vaak de volgende error;

Unable to remove files within ./cache/. Please check directory permissions.

;(
Die error krijg ik ook steeds, gewoon alles een paar keer f5en wil je het kunnen lezen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Ik wil me er ook aanmelden, maar heb nog steeds geen internet hier :( :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:20
Zanzarismo schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:22:
[...]

Even terugkomend:

Ik ga hem gewoon gebruiken voor thuis setjes op te nemen (hardstyle, electro-house) en de basis van het draaien onder de knie te krijgen (met name beatmatchen). Dit wil ik doen met cd-spelers.
Ik heb geen vastgesteld budget.

Wat zijn nou de wezenlijke verschillen tussen een ''goedkoop'' dj set in a box en 2 losse cd-spelers en een mixer?
Zit dat hem in de degelijkheid, functies, merk?
Het verschil tussen een goedkoop en een club standard set is dat (vind ik) totaal anders draait, waardoor je echt weer moet wennen als je ooit achter een "dure" pro set staat.
Jaren geleden kreeg ik het zelfde advies, na een paar keer draaien op van dat prul spul van iemand anders (dit is goed bedoeld hoor :+ ) wist ik zeker dat ik dit wilde gaan doen en heb toen gelijk de CDJ-1000MK3's gekocht om gelijk goed te beginnen en heb er geen spijt van gehad.
Tuurlijk moet je het geld ervoor hebben anders houd het al snel op.
Het voordeel is wel dat een "dure" CDJ's bv. de CDJ-1000 of de CDJ-2000 langer zn waarde behoud dan alle goedkope dingen dus als je ze toch ooit wil verkopen kan je er nog een redelijke prijs voor krijgen, de goedkopere CDJ's raak je aan de straatstenen niet kwijt.
Je moet zeker weten dat je echt wil gaan draaien, dan kan je gelijk goed beginnen.
Is het een impuls, dus iets wat je nu misschien wel leuk lijkt zou ik idd op een prul setje beginnen om te kijken of je het echt wel leuk vind.
Wat je ook kan doen is kijken naar 2e hands als je budget niet zo groot is maar je toch goed spul wil hebben, zelf hou ik er niet zo van omdat je nooit weet waar het gestaan heeft maar je kan wel veel geld besparen en toch het truckje leren op pro decks en later altijd nog nieuw kopen.
Uiteraard zit het hem ook in de degelijkheid, een CDJ van een peppie en kokkie merk van 100 Euro kan natuurlijk niet het zelfde presteren als een deck van 1000 Euro.
Als ik naar een top merk kijk zoals Pioneer dan zit er ook verschil in functies en de wel bekende toeters en bellen dan op een goedkoper model.
Welke verschillen kan je op de site zien als je ze gaat vergelijken.

[ Voor 15% gewijzigd door crack_en_hack op 15-06-2011 20:53 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Pagina: 1 ... 34 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.