[iPhone] Ervaringen & Discussie - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 89.147 views

Verwijderd

Gunner schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:58:
Ik heb al een hoes voor m'n Touch. Als die niet mocht passen komt er zeker een ander voor.
maak daar een 2 van. Die tmobiel er bij doet.
Omdat de wet dit voorschrijft. En Apple kan wel melden dat ze maar 6 maanden geven.
Maar dat staat niet in verhouding tot de kostprijs en het apperaat. Dus gaat de wet daar over heen.

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:17
Spike_wolf schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:53:
[...]

De pagina bestaat nu niet meer?
Hee dat is apart, vanochtend was ie echt online... Volgens Engadget is die pagina nu weer weggehaald, ze hebben er nog wel een screenshot.

[ Voor 8% gewijzigd door driedees op 24-09-2009 16:41 ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 12:52
Hmm ik heb een ander probleem met mn gmail via exchange (push). Hij laat maar 6 berichten zien in mn inbox op de iphone. Ook als ik zoek (op server) krijg ik geen andere berichten terug. Ik heb het wel ingesteld dat ie er 50 moet laten zien.

Met IMAP had ik dit probleem niet.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 24-09-2009 16:39 ]

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 16:48
Probleem opgelost...
Als je in Outlook op mappenlijst klikt, kan je structuur van de mappen met contactpersonen veranderen. Op het moment dat een map hier een sub-map is, dan wordt hij blijkbaar niet herkend door iTunes...
Ik las veel over mensen met problemen, dus doe er je voordeel mee!

[ Voor 13% gewijzigd door mad_dog op 24-09-2009 17:31 . Reden: extra info ]

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de eBooks die bol.com aanbied icm de iPhone?
Voor zover ik zie krijg je die niet aan de praat...

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• pebbie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 17:49
Zpottr schreef op donderdag 24 september 2009 @ 10:44:
[...]

Vertel, welke kaarten krijg je er bij dan?
Geen kaarten geloof ik, alleen de software lees ik op een ander forum.
Houder ook alleen voor 3G en 3GS te gebruiken zegt men?!?

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
pebbie schreef op donderdag 24 september 2009 @ 21:18:
Geen kaarten geloof ik, alleen de software lees ik op een ander forum.
Klopt, dat was een retorische vraag ;)
Houder ook alleen voor 3G en 3GS te gebruiken zegt men?!?
Tja... is al duidelijk of het "GPS-versterkende" element
1) een zelfstandige GPS-chip is die communiceert via de dock connector?
2) een re-radiating GPS antenne is?
3) een reflector is die wat extra signaal richting iPhone afbuigt?

Alleen in geval 1) zou de first gen iPhone en iPod touch moeten werken.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Nou... so much for "push is zuiniger dan pull"

Met pull op 15 minuten kan ik 2 dagen met een lading werken. Sinds gmail push ondersteunt en ik deze heb getest ben ik al 3x verrast door een lege iphone in de ochtend.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net ook maar eens even Gmail push uitgeprobeerd. ben er toch niet helemaal blij mee......

Als je in je inbox een mailtje verwijdert, verplaats je hem naar "all mail" in plaats van naar trash.

Pas als je hem in "all mail" nog een keer extra verwijderd, komt het bericht ook echt in je trash terecht.

Maar weer terug naar IMAP dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Het werkt inderdaad niet helemaal feilloos (zoals ik eerder ook al zei). Grootste probleem voor mij is dat ie alleen de laatste paar mail laat zien, en ik geen mogelijkheid heb alles weer te geven of te doorzoeken.

Gelukkig heeft Gpush ook net een update gehad, kan ik die ook weer even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:43
Bosmonster schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:39:
Hmm ik heb een ander probleem met mn gmail via exchange (push). Hij laat maar 6 berichten zien in mn inbox op de iphone. Ook als ik zoek (op server) krijg ik geen andere berichten terug. Ik heb het wel ingesteld dat ie er 50 moet laten zien.

Met IMAP had ik dit probleem niet.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Had hetzelfde probleem. Het ligt aan een simpele instelling in je mail account.
Ga naar: Instellingen -> Mail/contacten/agenda -> klik je account aan -> synchr e-mail

Hier kun je instellen of ie al je mail binnenhaalt of slechts van de afgelopen dag(en).

Succes!

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
funk-e schreef op donderdag 24 september 2009 @ 10:30:
De TomTom Carkit is nu beschikbaar in de Apple Store Online.
http://store.apple.com/nl/product/TX529ZM/A?mco=MTA0MzE1ODk

€ 99,- (incl tomtom app!)

Heel leuk als je de app voor 99,- in de App store hebt gekocht. (dus zonder carkit)
TomTom heeft dit inmiddels gecorrigeerd: de prijs is EXCLUSIEF de app.

http://www.engadget.com/2...9-99-for-the-hardware-al/

Nogal prijzig dus, hou het wel bij de stand-alone TomTom die ik al heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Spike_wolf schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:34:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de eBooks die bol.com aanbied icm de iPhone?
Voor zover ik zie krijg je die niet aan de praat...
Ik gebruik stanza als ereader op de iphone je kan dan gewoon de boeken kopen bij bol.com (of je kan in het programma ze online aanschaffen)

Als je ze download op je PC heeft stanza een eigen desktop programma om die op de iphone te krijgen (via wireless) of je kan ook het programma calibre gebruiken daar kan je een bibliotheek aanleggen die je dan synchroniseert (weeral via wireless) met je Iphone. Voor veel boeken is die laatste handiger.

Ja het is omslachtig en lastig (dank je wel apple ) maar eens je het door hebt is het wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

k995 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:57:
[...]

Ik gebruik stanza als ereader op de iphone je kan dan gewoon de boeken kopen bij bol.com (of je kan in het programma ze online aanschaffen)

Als je ze download op je PC heeft stanza een eigen desktop programma om die op de iphone te krijgen (via wireless) of je kan ook het programma calibre gebruiken daar kan je een bibliotheek aanleggen die je dan synchroniseert (weeral via wireless) met je Iphone. Voor veel boeken is die laatste handiger.

Ja het is omslachtig en lastig (dank je wel apple ) maar eens je het door hebt is het wel te doen.
De desktop app van Stanza geeft hier errors door de beveiliging van de boeken :?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga van de week de nieuwe 3GS voor mijn broertje kopen. ik zit er zelf aan te denken om mijn huidge 3g de deur uit te doen omdat deze na iets meer na een jaar:

- afgebroken mute knopje
- rubber rond het scherm helemaal weg zakt en ruimtes ontstaan
- zander achter het geharde glas
- haarscheuren alom, bij iedere aansluiting/ knopje incl 1 grote scheur bij de oplader gleuf
- linker oordopje van headset die stuk is
- en natuurlijk de traagheid die de 3g helaas parten speelt op mijn 3g

Ik zit daarom te twijfelen of ik voor mijn zelf de upgrade wil maken. Omdat ik toch een beetje teleurgesteld ben in de kwaliteit van mijn iphone. En ik bang ben dat volgend jaar weer een nieuwe iphone versie uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 15:48
ik wil mijn iphone restoren omdat o.a. cydia niet meer werkt.
maar als ik op restore druk wil hij hem ook updaten naar 3.1 en ik had gelezen dat tethering dan niet meer werkt (met t-mobile I-150 abbo) en dat er nog geen windows jailbreak uit is voor 3.1.

klopt dit, en zo ja, kan ik ook restoren zonder te updaten naar nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

!GN!T!ON schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 12:19:
maar als ik op restore druk wil hij hem ook updaten naar 3.1 en ik had gelezen dat tethering dan niet meer werkt (met t-mobile I-150 abbo) en dat er nog geen windows jailbreak uit is voor 3.1.

klopt dit, en zo ja, kan ik ook restoren zonder te updaten naar nieuwe firmware?
In ieder geval niet via de officiele servers, want dat heeft Apple uitgezet. Het schijnt dat die Saurik van Cydia zelf een server heeft opgezet waar het nog wel mee kan, maar hoe of wat precies zou ik je niet kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Spike_wolf schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 12:06:
[...]

De desktop app van Stanza geeft hier errors door de beveiliging van de boeken :?
van stanza site :

Do you support DRM or protected content?
Stanza iPhone and iPod Touch currently supports the eReader DRM, meaning that any files in the eReader format can be opened on your device. Stanza Desktop does not currently support any DRM at all. In the coming weeks and months we expect to expand our options for reading content with various forms of digital rights management.
Back to Top

Probeer die calibre eens , ik heb geen ervaring met drm protected ebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Joarie schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 10:21:
[...]

Had hetzelfde probleem. Het ligt aan een simpele instelling in je mail account.
Ga naar: Instellingen -> Mail/contacten/agenda -> klik je account aan -> synchr e-mail

Hier kun je instellen of ie al je mail binnenhaalt of slechts van de afgelopen dag(en).

Succes!
Die staat al op unlimited. Het is nu nog erger geworden trouwens, hij laat nu nog maar 2 berichten zien :P

edit: beetje zitten spelen met de folders die die synced, en de [Gmail] folder aangezet, naast de Inbox. En nu heeft ie wel alles opgehaald. Wel weird, want de inbox zou toch echt genoeg moeten zijn...

De server search blijft echter niet werken. Dus nu maar op unlimited gezet, maar het blijft behelpen met dat Gmail zo.

[ Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 25-09-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45

Shift inhouden als je op restore klikt, kun je zelf de te restoren file kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03

3G of 3GS?

Bij alletwee kan je niet "zomaar" restoren naar 3.0, maar er hoort een ander verhaaltje bij ;)

@Ultrasub, zo makkelijk is het niet meer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 12:18:
- afgebroken mute knopje
- haarscheuren alom, bij iedere aansluiting/ knopje incl 1 grote scheur bij de oplader gleuf

Ik zit daarom te twijfelen of ik voor mijn zelf de upgrade wil maken. Omdat ik toch een beetje teleurgesteld ben in de kwaliteit van mijn iphone. En ik bang ben dat volgend jaar weer een nieuwe iphone versie uitkomt?
Je gaat me niet vertellen dat je al die 6 problemen niet had vóór het einde van je eerste jaar en je dus nog garantie had!!

De 3GS is exact hetzelfde aan de buitenkant, 4/6 problemen komen even snel voor als bij de 3G. Snelheid zal je niet meer over klagen en over haarscheurtje waarschijnlijk ook niet :) .

Volgend jaar komt sowieso weer een nieuwe, dat maakt apple apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 15:48
UltraSub schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 14:27:
[...]

Shift inhouden als je op restore klikt, kun je zelf de te restoren file kiezen.
you are my hero! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spunker schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 12:18:
- afgebroken mute knopje

Ik denk dat dit meer over jou zegt, dan dat de iphone niet zou voldoen.
Ik zou je dan ook een goedkoop wegwerp telefoontje aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:20

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Kun je ook je Hotmail op je iPhone linken?

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThE_OwNeR schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 19:49:
Dat kan met wat kunst en vliegwerk, op iphoneclub.nl hebben ze een tut, maar kan hem zo niet vinden dus moet je zelf ff zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Mensen die pushmail van gmail willen installeren:
Je moet heel veel geduld hebben. Bij mij duurde het 1,5 dag voordat
het werkte. In de tussentijd liet hij maar 4 berichten zien in de inbox
en gaf hij steeds foutmeldingen. Daarna werkte alles goed.

Maar ik heb dus wel het probleem dat mijn accu té snel leeg ik.
Met 1 a 2 telefoontjes en een paar handelingen houdt hij het slechts
vol van 06:00 tot 20:00. Dan staat hij op 0% en valt hij uit.
iPhone 3G 16GB 3.0 jailbreak

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
funk-e schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 21:44:
Mensen die pushmail van gmail willen installeren:
Je moet heel veel geduld hebben. Bij mij duurde het 1,5 dag voordat
het werkte. In de tussentijd liet hij maar 4 berichten zien in de inbox
en gaf hij steeds foutmeldingen. Daarna werkte alles goed.

Maar ik heb dus wel het probleem dat mijn accu té snel leeg ik.
Met 1 a 2 telefoontjes en een paar handelingen houdt hij het slechts
vol van 06:00 tot 20:00. Dan staat hij op 0% en valt hij uit.
iPhone 3G 16GB 3.0 jailbreak
Dat is vervelend voor je (restore?), maar ik wil even de common-myth ontkrachten dat pushmail je batterij aantast! Pushmail is beter (!) voor je batterij dan IMAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 19:45
Mensen, ik heb iets vaags met m'n iPhone 3GS, ding werkt perfect, voelt solide, maar als ik met mij vingers aan de achterkant tik met m'n vingers (rond de lens v.d. camera) dan hoor ik getik van binnenuit het toestel. Wat mijn verontrust, is dit door de trilfunctie o.i.d.? Of moet ik even bij T Mobile langs? Heb 'm net een paar weken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenGans schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 22:18:
Mensen, ik heb iets vaags met m'n iPhone 3GS, ding werkt perfect, voelt solide, maar als ik met mij vingers aan de achterkant tik met m'n vingers (rond de lens v.d. camera) dan hoor ik getik van binnenuit het toestel. Wat mijn verontrust, is dit door de trilfunctie o.i.d.? Of moet ik even bij T Mobile langs? Heb 'm net een paar weken!
heb precies hetzelfde, denk dat het normaal is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Vanx schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 21:56:
[...]

Dat is vervelend voor je (restore?), maar ik wil even de common-myth ontkrachten dat pushmail je batterij aantast! Pushmail is beter (!) voor je batterij dan IMAP.
Harde bewijzen zijn altijd nog beter dan claims. Meneer is dus niet de enige wiens accu mooi leeg was sinds pushmail.

Tja, als google het zelf zegt:
http://www.google.com/sup...er.py?hl=en&answer=161770
Mail, Calendar & Contacts Sync: Battery Life
Print
Depending on your device, any push connection may use more power than fetching content at intervals. In some cases the difference in power usage may have a noticeable impact on your phone's battery life. To save battery life, turn off Push in your phone's settings and fetch content every 30 or 60 minutes.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 19:45
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 22:41:
[...]

heb precies hetzelfde, denk dat het normaal is 8)7
Dat lijkt het te zijn ja... Loop morgen wel even bij T Mobile langs. Het klinkt trouwens als:
http://vimeo.com/5318657

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanx schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 17:42:
[...]

Je gaat me niet vertellen dat je al die 6 problemen niet had vóór het einde van je eerste jaar en je dus nog garantie had!!

De 3GS is exact hetzelfde aan de buitenkant, 4/6 problemen komen even snel voor als bij de 3G. Snelheid zal je niet meer over klagen en over haarscheurtje waarschijnlijk ook niet :) .

Volgend jaar komt sowieso weer een nieuwe, dat maakt apple apple.
De 3GS behuizing is precies hetzelfde als de 3G behuizing. Krijgt net zo snel haarscheuren als de 3G

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb een iPhone van de eerste generatie gekocht en nu wil ik daar graag internet op hebben. Ik begrijp dat gprs natuurlijk stukken langzamer is dan 3G, maar in hoeverre beinvloed dat de online apps. als ik dan 9292ov app wil gebruiken, in hoeverre werkt dat nog snel?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MuSeLive schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 00:37:
Ik heb een iPhone van de eerste generatie gekocht en nu wil ik daar graag internet op hebben. Ik begrijp dat gprs natuurlijk stukken langzamer is dan 3G, maar in hoeverre beinvloed dat de online apps. als ik dan 9292ov app wil gebruiken, in hoeverre werkt dat nog snel?
Op de 2G is het precies hetzelfde, behalve de snelheid :P .
Het is zeker nog wel bruikbaar, het duurt gewoon even wat langer, maar surfen en radio streams e.d. kan je niet veel van verwachten.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:15

KneoK

Not in a million lightyears

kmf schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 22:46:
[...]

Harde bewijzen zijn altijd nog beter dan claims. Meneer is dus niet de enige wiens accu mooi leeg was sinds pushmail.

Tja, als google het zelf zegt:
http://www.google.com/sup...er.py?hl=en&answer=161770

[...]
Vertaal het even en dan krijg je iets als het volgende: >>> Afhankelijk van het apparaat <<< zou het je batterijduur kunnen beïnvloeden. Harde bewijzen zijn het dus geenszins ;) Mijn telefoon staat sinds ik een aantal weken geleden een yahoo (was toen de eerste die ik vond die Push ondersteunde) accountje heb aangemaakt op Push en heb nog helemaal niets aan mijn batterijduur gemerkt (3GS), niet in negatieve en niet in positieve zin. Nu krijg ik niet zoveel binnen gepushed, maar ik kan m´n telefoon gewoon gebruiken als voorheen, lekker bellen en sms´en, surfen en weet ik veel en de telefoon houdt zich net zo goed als voordat ik Push instelde.

Het enige wat ik me kan voorstellen is als je 50 berichten per dag binnenkrijgt het misschien niet handig is deze allemaal stuk voor stuk gepushed te krijgen, dan zou eens per kwartier een paar ophalen misschien beter voor je batterijduur kunnen zijn.

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
Vanx schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 21:56:
[...]

Ook ik heb de push service van Gmail getest: Accu na een nachtje slapen (iPhone dus op standby) ongeveer 40% omlaag en hooguit twee mailtjes binnen gekregen (dat zou betekenen dat ik standby niet eens een dag door kom!). Normaal verlies ik s'nachts nooit meer dan 5%.... Gelukkig vind ik elk half uur even automatisch checken meer dan voldoende onder normale omstandigheden. Een "myth" zou ik het dus niet noemen...

• Vanx
CrimsoN72 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 11:43:
[...]

Ook ik heb de push service van Gmail getest: Accu na een nachtje slapen (iPhone dus op standby) ongeveer 40% omlaag en hooguit twee mailtjes binnen gekregen (dat zou betekenen dat ik standby niet eens een dag door kom!). Normaal verlies ik s'nachts nooit meer dan 5%.... Gelukkig vind ik elk half uur even automatisch checken meer dan voldoende onder normale omstandigheden. Een "myth" zou ik het dus niet noemen...
Tja, wat wil ik zeggen is dat het waarschijnlijk een andere oorzaak heeft. Toen ik mijn iphone 's nachts met push liet liggen en 1 mailtje ofzo kreeg, was ik (WiFi en 3G uit) 2% naar beneden. Met fetch verloor ik 5%+.

Laat ik het anders formuleren: Als push perfect werkt (kunnen veel meer moeilijkheden in sluipen dan met fetch) dan zou het beter moeten zijn voor je batterij :P .

• kmf
  • Niet online

kmf

Vanx schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 12:26:
[...]

Tja, wat wil ik zeggen is dat het waarschijnlijk een andere oorzaak heeft. Toen ik mijn iphone 's nachts met push liet liggen en 1 mailtje ofzo kreeg, was ik (WiFi en 3G uit) 2% naar beneden. Met fetch verloor ik 5%+.

Laat ik het anders formuleren: Als push perfect werkt (kunnen veel meer moeilijkheden in sluipen dan met fetch) dan zou het beter moeten zijn voor je batterij :P .
Goh, het lijkt wel een kwestie van geloofsovertuiging. Meerdere mensen zeggen dat ze in de praktijk ondervonden dat push de accu snel leegtrekt, en dan zeg jij "zal waarschijnlijk wel een andere oorzaak hebben"...

Tja.. daar valt niet mee te discussieren natuurlijk.

• Vanx
kmf schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 12:59:
[...]

Goh, het lijkt wel een kwestie van geloofsovertuiging. Meerdere mensen zeggen dat ze in de praktijk ondervonden dat push de accu snel leegtrekt, en dan zeg jij "zal waarschijnlijk wel een andere oorzaak hebben"...

Tja, je zal natuurlijk niet honderden berichten krijgen van mensen die vinden dat het geweldig werkt. Neemt natuurlijk niet weg dat het heel vervelend is voor iedereen van wie de batteij snel leegloopt. Dat gebeurt alleen ook bij een heleboel mensen die niet push hebben aanstaan.

Ik gok dat er ergens een hardnekkige bug in de 3.x firmwares zit die er bij sommige mensen voor zorgt dat er rare dingen met de batterij gebeuren. Essentie van mijn berichten is dus dat het niet direct aan push hoeft te liggen.

• KneoK

KneoK

kmf schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 12:59:
[...]

Uhm, met jou valt dan ook niet te discussieren want er zijn ook meerdere mensen die hebben gemeld dat er niets aan de hand is (zoals mijn reactie op een van je eerdere posts hier vlak boven) ;) Zou het misschien aan Gmail liggen ? Ik zou me niet kunnen voorstellen hoe of wat, maar zoals ik gisteren ook al zei, ik heb een Yahoo account met Push (als ik vanaf mijn pc een mail verstuur met Gmail dan heb ik die binnen 30 secs ook daadwerkelijk op m'n iPhone binnen, dus Push werkt) en merk niets aan batterijverbruik. Gisteravond bijna volledig opgeladen (98%) mee naar bed genomen, koptelefoon opgezet en in slaap gevallen met mijn playlist van 14 nummers, (laten we het op een uurtje muziek houden), 1 mailtje ontvangen, Wifi en 3G staat altijd gewoon aan (al valt Wifi natuurlijk weg na de lock) en nu zonder 'm ook maar een seconde aan de lader te hebben gehad nog 77% over, na vandaag nog 2 sms'jes te hebben verstuurd en 3 te hebben ontvangen ook, dat verschilt helemaal niets met voordat ik het Push account heb aangemaakt en ingesteld, niet in positieve en niet in negatieve zin.

Edit: ik zit nog wel op de 3.0.1 firmware vanwege de jailbreak, dus het zou zoals meer gezegd ook aan de firmware kunnen liggen, wellicht de combinatie 3.1 + Push, daar kan ik (nog) niet over oordelen.

[ Voor 6% gewijzigd door KneoK op 26-09-2009 17:07 ]

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 13:26
Ik gebruik de 3GS met de nieuwste firmware, zonder jailbreak en met push via Gmail. Vannacht mijn accu opgeladen tot 10 uur vanochtend ofzo en mijn accu zit nu nog op 80%.

Alleen een paar belletjes gepleegd vandaag, 8 mailtjes ontvangen / verstuurd en 30 min geinternet.

Geen problemen met de accu dus...

• CrimsoN72
Vanx schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 12:26:
[...]

Tja, wat wil ik zeggen is dat het waarschijnlijk een andere oorzaak heeft.
Voor het gebruik van gmail push nooit een probleem met de accu gehad. Na het verwijderen van de push account werkte de accu weer naar behoren. Verder niet in het geringste iets aan het toestel veranderd of iets ge(de)ïnstalleerd. Mijn deductie "skills" vertellen me dan toch maar een ding...

"Occam's razor"

En dat er mensen zijn waarbij het "goed" werkt veranderd niks aan het feit dat push in dit geval de veroorzaker van de accu problemen was, al was het misschien in combinatie met "x". Zolang "x" niet bekend is hoeft push niet voor mij.

[ Voor 18% gewijzigd door CrimsoN72 op 26-09-2009 19:05 ]

• Vanx
CrimsoN72 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:01:
[...]
"Occam's razor"

En dat er mensen zijn waarbij het "goed" werkt veranderd niks aan het feit dat push in dit geval de veroorzaker van de accu problemen was, al was het misschien in combinatie met "x". Zolang "x" niet bekend is hoeft push niet voor mij.
Geef ik je helemaal gelijk in, het enige wat ik wilde doen is mensen niet ontmoedigd laten worden door de berichten hier en push in ieder geval uitproberen. Over het algemeen heeft push alleen maar voordelen.

Mooie vergelijking met Ockam's scheermes ;)

@Kneok: Bedankt :)

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:43

Royz

Kleurenblind!!

Ping nu ook op de iPhone en tijdelijk gratis! Super leuke app :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Royz schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 21:15:
Ping nu ook op de iPhone en tijdelijk gratis! Super leuke app :)
Misschien leuk om er bij te vermelden dat het een messenger is om gratis berichten te versturen is. Inclusief push. Ze claimen dat het geen data roaming gebruikt in het buiten land (wat dan wel?).

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:43

Royz

Kleurenblind!!

Good Fella schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 21:26:
[...]

Misschien leuk om er bij te vermelden dat het een messenger is om gratis berichten te versturen is. Inclusief push. Ze claimen dat het geen data roaming gebruikt in het buiten land (wat dan wel?).
Iedereen kent toch PING van de BB, dit is in feite hetzelfde :P

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• kmf
  • Niet online

kmf

Nou, als we dan toch over leuke tijdeijk gratis apps hebben, Photomap is ook wel een leuke van vandaag.

Daarmee worden je foto's automatisch op google map getoond. Voorlopig alleen hetgeen in je photoroll though. hopelijk later ook andere folders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ik kon me er niet zo heel veel bij voorstellen dus ben even gaan neuzen, maar da's een leuke app zeg, die Photo Map, goeie tip !! Die laat dus inderdaad gewoon op een kaart zien waar de foto's genomen zijn, werkt met de foto's die ik al op m'n iPhone had staan niet 100% accuraat, sommige staan een paar straten (!!!) verder dan waar ze genomen zijn, maar al met al zit het allemaal heel dicht in de buurt.

Als je zoekt dan kost de app 79 cent (nog steeds de moeite waard) maar zodra je installeert geeft 'ie al aan dat de app gratis is, je hoeft dus op het moment niet de Lite versie te pakken.

Ping! ook meteen maar meegenomen, altijd leuk om gratis push berichtjes te versturen zonder meteen een IM te gebruiken. Alleen werkt die niet helemaal goed, je ziet overal de variabelen in plaats van de tekst die er hoort te staan (in de header staat er bijvoorbeeld STRING_APP_NAME in plaats van iets als Ping!, als je een bericht stuurt staat er STRING_NEW_MESSAGE, in het TO veld staat STRING_TO en als je een mail wil versturen dan staat er in de subject van die mail STRING_EMAIL_SUBJECT en in de body STRING_EMAIL_BODY). Ach, laten we het maar op schoonheidsfoutjes houden :)

[ Voor 33% gewijzigd door KneoK op 27-09-2009 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ThE_OwNeR schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 19:49:
ik heb mijn iPhone al 4 weken nu en heb vanaf het begin mijn @live.nl account erop. En al sinds een paar maanden datzelfde account op mijn mail.app ingesteld. Ik dacht dat POP mail al gewoon gratis was voor iedereen zonder hotmail plus te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er niets meer van. Heb een itunes account waar ik zelfs muziek op heb gekocht (thuis) nu probeer ik bij mijn pa (iMac, thuis Vista) via iTunes die muziek af te spelen lukt het niet. Ik heb de iPhone gemachtigd maar al mijn muziek blijft onspeelbaar. Weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij mis ik een stap: Je hebt de muziek thuis gekocht en daarna op je iPhone gezet. Daarna heb je de muziek vanaf je iPhone op de computer van je vader gezet?

Je moet de computer van je vader ook authoriseren he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik heb thuis muziek gekocht en gewoon gedownloade muziek staat er op en het enige wat ik nu wil is gewoon via iTunes die muziek afspelen op de iMac van mijn vader. Deze heb ik nu gemachtigd met hetzelfde account maar alsnog kan ik niet bij mijn muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
KneoK schreef op zondag 27 september 2009 @ 02:31:
Ping! ook meteen maar meegenomen, altijd leuk om gratis push berichtjes te versturen zonder meteen een IM te gebruiken. Alleen werkt die niet helemaal goed, je ziet overal de variabelen in plaats van de tekst die er hoort te staan (in de header staat er bijvoorbeeld STRING_APP_NAME in plaats van iets als Ping!, als je een bericht stuurt staat er STRING_NEW_MESSAGE, in het TO veld staat STRING_TO en als je een mail wil versturen dan staat er in de subject van die mail STRING_EMAIL_SUBJECT en in de body STRING_EMAIL_BODY). Ach, laten we het maar op schoonheidsfoutjes houden :)
Als je je taal instellingen van je iPhone aanpast naar Engelstalig dan krijg je de variabele namen niet te zien ;-). Dit programma vanmiddag ook getest en het werkt echt heel makkkelijk en snel!
Als er nog eens een update van komt zeker beter en gemakkelijker dan sms ... oh en GRATIS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Zijn er meer 3gs bezitters die een kleine ruimte hebben tussen de 'chromen'-rand en het scherm.
Daartussen zit een soort rubbertje. Deze sluit aan op het scherm, maar in 1 van de hoeken niet op de behuizing (chromen-rand).

Het is ongeveer over 2cm lang, en over 7mm zo breed dat in het donker, het licht van het scherm ook door dat gat komt...
Je hebt ook echt het idee dat je naar de binnenkant van de iPhone zit te kijken...

[ Voor 10% gewijzigd door mad_dog op 28-09-2009 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
Doet "Belstatus" het weer?... Vanmorgen gaf belstatus namelijk aan dat 'ie vandaag als laatst geupdate heeft met een nieuwe waarde als gevolg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

CrimsoN72 schreef op maandag 28 september 2009 @ 08:27:
Doet "Belstatus" het weer?... Vanmorgen gaf belstatus namelijk aan dat 'ie vandaag als laatst geupdate heeft met een nieuwe waarde als gevolg!
Ja lijkt er op dat het weer werkt. Ook op de t-mobile site dus.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

mad_dog schreef op maandag 28 september 2009 @ 08:18:
Zijn er meer 3gs bezitters die een kleine ruimte hebben tussen de 'chromen'-rand en het scherm.
Daartussen zit een soort rubbertje. Deze sluit aan op het scherm, maar in 1 van de hoeken niet op de behuizing (chromen-rand).

Het is ongeveer over 2cm lang, en over 7mm zo breed dat in het donker, het licht van het scherm ook door dat gat komt...
Je hebt ook echt het idee dat je naar de binnenkant van de iPhone zit te kijken...
Nope, alles sluit nog perfect aan. Lijkt me niet helemaal in orde.

@Pilske >>> Ah, dank voor de tip :)

[ Voor 3% gewijzigd door KneoK op 28-09-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
KneoK schreef op maandag 28 september 2009 @ 09:42:
[...]

Nope, alles sluit nog perfect aan. Lijkt me niet helemaal in orde.
Ja, dat dacht ik wel. Rare is dat de verkoper in de Apple store mij vertelde dat meer iPhones dat hebben.
(alleen moest ik naar de Tmobile shop, omdat die over garantie gaan, en hier was de rij waaaay te lang afgelopen zaterdag)
Dus toen heb ik besloten eerst eens even uit te vogelen of er echt meer mensen zijn die dit hebben, zodat ik mijn kans op een nieuwe kon inschatten. Sowieso een nare zaak dat ik dit ding straks een paar dagen, zoniet weken, kwijt ben... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 17:27
Bedoel je toevallig dit? http://www.iphoneclub.nl/...belletjes-onder-glas.html

Ik heb daar dus ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Ik kan de fotos niet bekijken (geen account), maar ik vermoed het niet. Het glas is in orde, alleen de aansluiting van het glas -> rubber -> chromen-rand is niet goed in 1 hoek. Hierdoor kan je dus naar binnen kijken, en heb je in het donken licht dat via dit 'lek' naar buiten komt.
Ik zal vnv wel een close up proberen te schieten met mijn dslr, dat verduidelijkt de boel waarschijnlijk aanzienlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
mad_dog schreef op maandag 28 september 2009 @ 10:29:
Ik kan de fotos niet bekijken (geen account), maar ik vermoed het niet. Het glas is in orde, alleen de aansluiting van het glas -> rubber -> chromen-rand is niet goed in 1 hoek. Hierdoor kan je dus naar binnen kijken, en heb je in het donken licht dat via dit 'lek' naar buiten komt.
Ik zal vnv wel een close up proberen te schieten met mijn dslr, dat verduidelijkt de boel waarschijnlijk aanzienlijk
Ik heb alleen dat de chromen rand niet aan alle kanten even hoog zit tov. het scherm. Links slipt mijn vinger er zo af, maar rechtsboven houdt de chromen rand hem tegen.

Rubber is wel overal even hoog/diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
CrimsoN72 schreef op maandag 28 september 2009 @ 08:27:
Belstatus doet het weer ja, of ja op de Site.
Vanmorgen kon mijn belstatus wel 'n update van mijn beltegoed binnenhalen maar nu ik 'm net geupdate heb krijg ik steeds de foutmelding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met Internet (terwijl er wel duidelijk 3G bereik is ..)

Let wel op dat je belstatus nog niet realtime is, bij mij staat er "T-Mobile bijgewerkt tot 26-09-2009" en op m'n MyT-Mobile pagina staat ook dat het pas tot 11:45 vrijdagmorgen bij is gewerkt. Hopelijk lopen ze snel in op dit tijdkloof :-)!
Ben in ieder geval heel blij dat het weer werkt, een best wel nuttige toepassing. Hopelijk functioneert alles binnenkort weer naar behoren en bijna realtime :-)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Hier wat close-ups. Volgens mij kan iedereen nu snappen wat ik bedoel met mijn posts hierboven :P

De opening zit dus in de ene bovenhoek extreem, en in de hoek daar precies tegenover minimaal... (kreeg ik niet goed zichtbaar op de foto)

Afbeeldingslocatie: http://www.imageboss.net/img/1rzvaon43ytdcljrtacq663a1744kpr/thumbs/71964.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imageboss.net/img/1rzvaon43ytdcljrtacq663a1744kpr/thumbs/83522.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imageboss.net/img/1rzvaon43ytdcljrtacq663a1744kpr/thumbs/69343.jpg

Ook een foto-tje van het 'backlight bleeding' , of hoe je 't ook wilt noemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.imageboss.net/img/1rzvaon43ytdcljrtacq663a1744kpr/thumbs/42537.jpg

Ik ga de foto's ook even naar Tmobile doorsturen, benieuwd wat zij er van vinden. Ik vind dat dit, voor een apparaat in die prijsklasse, niet zou moeten. Jullie mening is welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Laatst online: 20:53

vr6-only

Blub Blub

Ik heb hetzelfde probleem en niet alleen in de hoek. Bij mij is het over de gehele linkerkant. Ik heb een 3G.
Boeit verder niet of zo. Alleen in het donker schemert er wel licht doorheen en dat is indd zwaar irritant.

Afbeeldingslocatie: http://www.bestandjes.nl/images/picturqhq.jpg

Edit:

Foto wat duidelijker gemaakt.....

[ Voor 23% gewijzigd door vr6-only op 29-09-2009 18:04 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Om eerlijk te zijn zie ik het op jouw foto niet zo duidelijk. Het lijkt net alsof 1 van de randen niet recht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 19:50
zojuist was ik van plan om mijn iphone op mijn laptop aan te sluiten, maar dat ging beetje fout, hij begon ineens mijn iphone op te daten zonder dat ik dat wou.

Toen zei itunes dat hij in veiligheidsmodus stond enz enz.

Door te herstellen ben ik nu al mijn apps kwijt, gelukkig zijn mijn contacten e.d. gewoon terug behalve mijn apps?

hoe krijg ik die terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

Iemand een idee of ik deze kabel, of een soortgelijke, nog ergens anders kan halen dan bij istuff.nl of overseas?

Afbeeldingslocatie: http://www.atstore.nl/media/products/14940.jpg
CableJive Dock Extender Cable, zwart, 180 cm

32 euro en dan nog wat verzendkosten vind ik wel een beetje veel :)

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Kan je niet beter gewoon een usb verlengkabel gebruiken? Lijkt me veel goedkoper. Of is het voor iets anders dan het verlengen van een apple usb sync kabel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Satch schreef op maandag 28 september 2009 @ 22:48:
Kan je niet beter gewoon een usb verlengkabel gebruiken? Lijkt me veel goedkoper. Of is het voor iets anders dan het verlengen van een apple usb sync kabel? :)
Verlengkabel werkt niet altijd betrouwbaar. Had die van mij eerst ook via een verlengkabel, maar disconnecte aldoor of werd niet herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

Satch schreef op maandag 28 september 2009 @ 22:48:
kon dat maar! het gaat erom dat ik mijn iPhone (ivm gps ontvangst) in het midden van de voorruit in mijn auto wil plaatsen. Om op die positie mijn iPhone met mijn Parrot Mki9000 carckit te kunnen verbinden heb ik dus een verlengstuk nodig :)

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 11:36
Sinds het begin (maart 2009) onthoudt mijn iPhone 3G zelden welk album ik aan het luisteren was voordat ik de iPod app afsloot. Soms wel, maar dan begint hij weer vooraan bij het eerste nummer, soms gewoon het vorige album wat ik had geluisterd. Ik heb er nog geen logica in kunnen ontdekken.
Hebben meer mensen hier "last" van en zo ja, weet iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

argh... balen. Vandaag 2e krasje op het scherm. En dat terwijl ik juist bij de iphone wat voorzichter doet. Het heeft zelfs z'n eigen broekzak.

Komt het door het touchscreen dat het scherm zwakker is dan bv een nokia E66? En kan je het scherm polijsten zonder nadelige effecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Um, dat komt mij niet bekend voor!
Altijd al mijn telefoons een eigen broekzak gegeven, allemaal hadden ze het scherm in no-time fiks bekrast. iPhone eigen broekzak, aantal krassen zo goed als nihil. Imho is het scherm van een iPhone way krasvaster dan welke telefoon dan ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Zo'n duur toestel is toch best een mooi hoesje waard ? Een willekeurige Samsung of Nokia verdwijnt ook zo in m'n broekzak, maar een touchscreen toestel nooit, deed dat wel altijd met m'n oude HTC Touch en daar zijn delen van het scherm dan ook onleesbaar door alle krassen :D Heb meteen bij aanschaf van m'n 3GS een leren hoesje met flipcover gekocht zodat ik 'm wel overal kan wegstoppen zonder me druk te maken om krasjes, het toestel ziet er dan ook nog als nieuw uit (behalve dan twee kleine krasjes in een van de hoeken van de witte rand, liet m'n toestel uit m'n handen vallen en op een grindtegel stuiteren, precies op een van de niet beschermde hoekjes, hoe dom kun je zijn ?).
Voordat ik het schermpje schoonmaak blaas ik het schermpje ook even schoon zodat er geen zandkorrels of weet ik veel op zitten en zorg dat het doekje dat ik gebruik ook schoon is. Simpel maar effectief, niets is zo vervelend als een kras op je scherm die het licht vervormt, dat blijft storen als je langer naar het schermpje kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aderijke
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-07 10:13
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een week een IPhone 3gs 32GB met firmware 3.1. Nu leek mij dat de batterij wel erg snel leeg liep. Zeker vergeleken bij mijn Iphone 3g die ik hiervoor had (met firmware 3.01).

Ik heb een test gedaan met een collega die ook een 3gs heeft (maar dan met firmware 3.01 en jailbreak). De test was als volgt:
helemaal opladen tot 100% en dan precies dezelfde handelingen doen voor ongeveer 40 minuten. (10 minuten google maps en 8 minuten gprs surfen en dan 20 miinuten stand-by). De instellingen op beide iphones waren precies hetzelfde.

De uitkomst:
Mijn Iphone na 18 minuten gebruik 79% batterij over
Zijn Iphone na 18 minuten gebruik 93% batterij over

Na de 20 minuten op stand-by bleef het percentage bij beide Iphones gelijk (0% eraf)

Ik denk dat er iets mis is met mijn IPhone en dat ik hem moet inwisselen. Wat is jullie mening? Zie ik nog iets over het hoofd wat zo'n verschil kan maken?

Groeten,
Arthur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Al jullie instellingen staan verder hetzelfde? Dus helderheid en bluetooth en dat soort zaken? Zo ja, dan zou ik er ook even mee teruggaan.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aderijke
Ja alle instellingen waren hetzelfde. Alleen heb ik firmware 3.1 en hij 3.01. Maar zo veel verschil mag dat niet maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Als jij zo veel sneller leegloopt, op originele firmware, dan moet je er zeker even mee terug. Je ziet niets over het hoofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Laatst online: 20:53

vr6-only

Blub Blub

mad_dog schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:28:
Om eerlijk te zijn zie ik het op jouw foto niet zo duidelijk. Het lijkt net alsof 1 van de randen niet recht is?
Kijk nu eens.

Wat jij ziet (boogje) is de reflectie van de aluminium omhulsel van de webcam.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
loeberce schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 09:31:
Sinds het begin (maart 2009) onthoudt mijn iPhone 3G zelden welk album ik aan het luisteren was voordat ik de iPod app afsloot. Soms wel, maar dan begint hij weer vooraan bij het eerste nummer, soms gewoon het vorige album wat ik had geluisterd. Ik heb er nog geen logica in kunnen ontdekken.
Hebben meer mensen hier "last" van en zo ja, weet iemand de oplossing?
Een van de weinige zaken waar ik me aan stoorde bij de eerste generatie iTouch (32) maar nu ook bij de iPhone 3Gs (32) is het volgende: Ik luister meestal gewoon de volledige inhoud van mijn ipod (200+ cd's) geshuffeld, maar na wat andere activiteiten of zelfs gewoon een nachtje standby was hij de draad weer kwijt en moest zodoende weer opnieuw een geshuffelde "playlist" starten. Gevolg; Dezelfde nummers meerdere keren ipv de hele lijst (elk nummer een keer) afspelen. Niet zo'n drama, maar wel storend. Ditzelfde gebeurt met de pagina's in safari... Als de iPhone vindt dat er wat weinig geheugen voorhanden is zijn de iPod en Safari een van de eerste zaken die worden geofferd om geheugen vrij te maken... Dit irriteerde me genoeg om hier een oplossing voor te zoeken... Na jailbreak het programma "backgrounder" geïnstalleerd en zowel de iPod als Safari als structureel op de achtergrond draaiende programma's ingesteld. Werkt behoorlijk goed, nu alleen nog "de draad kwijt" na een respring, restart of bij het vrijmaken van geheugen met "free memory" (dit laatste programmaatje zal alleen als het niet anders kan ook de iPod en Safari afsluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een iPhone 3GS gekocht. De verkoper vertelde mij om deze eerst 12uur lang op te laden. In de (beperkte) gebruiksaanwijzing vind ik hier niets over terug en ook zoeken op internet leverde mij geen eenduidig antwoord. Weten jullie of dit noodzakelijk is? Wat hebben jullie gedaan? Meteen gebruiken of toch eerst 12 uur opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:15:
Ik heb net een iPhone 3GS gekocht. De verkoper vertelde mij om deze eerst 12uur lang op te laden. In de (beperkte) gebruiksaanwijzing vind ik hier niets over terug en ook zoeken op internet leverde mij geen eenduidig antwoord. Weten jullie of dit noodzakelijk is? Wat hebben jullie gedaan? Meteen gebruiken of toch eerst 12 uur opladen?
Ik heb hem wel rustig laten opladen, maar niet langer dan een uur, toen was hij al vol. De iPhone gaat meteen aan als je hem aan het stopcontact hangt, dus je kan vast wel al gewoon wat klooien.

[ Voor 4% gewijzigd door Vanx op 29-09-2009 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
aderijke schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 17:16:

Ik denk dat er iets mis is met mijn IPhone en dat ik hem moet inwisselen. Wat is jullie mening? Zie ik nog iets over het hoofd wat zo'n verschil kan maken?

Groeten,
Arthur
Je iPhone heb je net een week zeg je. Is het misschien niet zo dat bij nieuwe iPhones de batterij eerst een paar keer volledig leeg getrokken moet zijn om de batterij goed zijn werk te laten doen? Dus af en toe helemaal leeg en dan 12 uur aan de lader? Weet dat de meningen hierover verdeeld zijn per persoon, maar goed je vroeg of het nog iets anders zou kunnen zijn dus vandaar ff mijn reaktie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
Vanx schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:39:
[...]

Ik heb hem wel rustig laten opladen, maar niet langer dan een uur, toen was hij al vol. .
Let op he, de batterij kan wel op 100% staan maar dan behoeft hij nog niet volledig geladen te zijn.
Ik merk dit zelf in mijn app Battery Status, ik koppel hem pas los als deze ook aangeeft dat de iPhone FULL is. Zelf heb ik mijn iPhone bij in gebruik name aan de lap gehangen om hem gelijk in te richten, 4 dgn later een JB gedaan en bij normaal gebruik is deze zeker 3 dagen en nachten standby.

• Reinigingsdoek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
WAT EEN NACHTMERRIE!!

Ik heb zojuist gedroomd dat ik mijn iPhone had laten vallen en ik een klein stukje glas uit het scherm kon pakken waarop het beeld nog steeds werd weergegeven. ENG!!

(nutteloze post, i know)

• aderijke
aderijke schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 17:16:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een week een IPhone 3gs 32GB met firmware 3.1. Nu leek mij dat de batterij wel erg snel leeg liep. Zeker vergeleken bij mijn Iphone 3g die ik hiervoor had (met firmware 3.01).

Ik heb een test gedaan met een collega die ook een 3gs heeft (maar dan met firmware 3.01 en jailbreak). De test was als volgt:
helemaal opladen tot 100% en dan precies dezelfde handelingen doen voor ongeveer 40 minuten. (10 minuten google maps en 8 minuten gprs surfen en dan 20 miinuten stand-by). De instellingen op beide iphones waren precies hetzelfde.

De uitkomst:
Mijn Iphone na 18 minuten gebruik 79% batterij over
Zijn Iphone na 18 minuten gebruik 93% batterij over

Na de 20 minuten op stand-by bleef het percentage bij beide Iphones gelijk (0% eraf)

Groeten,
Arthur
Bedankt voor jullie advies. Ik heb het opgelost! Net weer getest naast de Iphone van mijn collega en ze raken nu even snel / langzaam leeg.

De oplossing was als volgt : herstel de iphone en zet GEEN backup terug (daar zat ergens de fout in). Daarna heb ik de Iphone wel opnieuw gesynchroniseerd met Itunes, dus alle apps etc staan wel weer goed. (ben alleen mijn smsjes kwijt, maar dat is niet erg). Deze oplossing las ik op een aantal verschillende plaatsen op internet en het werkte voor mij. Iemand enig idee hoe dit te verklaren is?

Groeten,
Arthur

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

aderijke schreef op woensdag 30 september 2009 @ 08:59:
[...]

Bedankt voor jullie advies. Ik heb het opgelost! Net weer getest naast de Iphone van mijn collega en ze raken nu even snel / langzaam leeg.

De oplossing was als volgt : herstel de iphone en zet GEEN backup terug (daar zat ergens de fout in). Daarna heb ik de Iphone wel opnieuw gesynchroniseerd met Itunes, dus alle apps etc staan wel weer goed. (ben alleen mijn smsjes kwijt, maar dat is niet erg). Deze oplossing las ik op een aantal verschillende plaatsen op internet en het werkte voor mij. Iemand enig idee hoe dit te verklaren is?

Groeten,
Arthur
Miss pakt hij wat instellingen van de 3G die niet efficient zijn voor de 3GS.

Ik zou het iig even melden bij apple ofzo, weet niet of er een mogelijkheid is om dit soort dingen te laten na-checken.

Overigens vond ik het verhaal van dat jou batterij bij gebruik sneller leeg loopt dan de 3G nogal wiedes. De 3GS is gewoon sneller en heeft waarschijnlijk daardoor ook een hoger verbruik.

[ Voor 9% gewijzigd door Flappiewappie op 30-09-2009 09:40 ]

Hier staat wat

• aderijke
Flappiewappie schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:38:
[...]

Miss pakt hij wat instellingen van de 3G die niet efficient zijn voor de 3GS.

Ik zou het iig even melden bij apple ofzo, weet niet of er een mogelijkheid is om dit soort dingen te laten na-checken.

Overigens vond ik het verhaal van dat jou batterij bij gebruik sneller leeg loopt dan de 3G nogal wiedes. De 3GS is gewoon sneller en heeft waarschijnlijk daardoor ook een hoger verbruik.
De 3GS hoort volgens mij niet veel sneller leeg te zijn dan de 3G. Hij is inderdaad sneller, maar op andere gebieden (o.a. het scherm, wat een echte stroomvreter is) is hij weer een stuk zuiniger.

• Ernie_rules
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 19:42
Gisteren heb ik van Pro-Assist een nieuw toestel ontvangen omdat mijn eerste op straat is gevallen en de glasplaat in twee stukken lag.

Nu kijk ik echter naar het vervangend exemplaar en zie ik dat de glasplaat aan de rechterkant iets dieper licht dan aan de linkerkant. Hij licht daar onder de metalen rand. Zo diep dat je dit voelt tijdens het bellen, alternatief voor een wattenstaafje..

Herkennen meer mensen dit probleem? Ik denk erover Pro-Assist te bellen om dit op te lossen.

...::Under Construction::...

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
aderijke schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:03:
[...]

De 3GS hoort volgens mij niet veel sneller leeg te zijn dan de 3G. Hij is inderdaad sneller, maar op andere gebieden (o.a. het scherm, wat een echte stroomvreter is) is hij weer een stuk zuiniger.
batterij cycles afwijkend? tijdje terug ging mijn iphone 3gs ook een stuk sneller dan normaal, even helemaal leeg laten lopen (filmpje aan laten staan bv). en daarna weer opgeladen. gaat ie weer stuk langer mee.

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Vraagje:

Ik wil een iPhone kopen in Belgie, alleen woon ik in Groningen. Als het toestel dan ooit stuk gaat en mail/bel Apple, heb je dan een factuur nodig om te bewijzen wanneer je het toestel hebt gekocht? Of gaat dat op serienummer?
Of moet ik dan echt weer naar Belgie om hem daar op te laten sturen?

[ Voor 12% gewijzigd door Perzikvrucht op 30-09-2009 13:09 ]

Verwijderd

Als ik een 3g iPhone koop met software 2.0 erop kan ik die dan update. Naar 3.0 of alleen naar 3.1?K wil namelijk tetheren met 3.0

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:42
barzi schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:08:
Vraagje:

Ik wil een iPhone kopen in Belgie, alleen woon ik in Groningen. Als het toestel dan ooit stuk gaat en mail/bel Apple, heb je dan een factuur nodig om te bewijzen wanneer je het toestel hebt gekocht? Of gaat dat op serienummer?
Of moet ik dan echt weer naar Belgie om hem daar op te laten sturen?
Je moet toch echt regelen via Belgie :)
Ik heb een italiaans model, en dat moet ook via italie, terwijl ze in tilburg gerepareerd worden :P
Dus iphone kapot voor jou : Groningen -> Belgie,.. -> Tilburg (gerepareerd) -> Belgie -> Groningen

gewoon nee.

• Vanx
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:42:
Als ik een 3g iPhone koop met software 2.0 erop kan ik die dan update. Naar 3.0 of alleen naar 3.1?K wil namelijk tetheren met 3.0
Een 3G kan gewoon. Moet je wel even ergens anders op het web een 3.0 .ipws file halen. Shift+click op restore en je kan die 3.0 firmwarefile selecteren om te updaten!

• Snippertje
  • Laatst online: 19:46

Snippertje

Light up your life

Doet bij iemand push van gmail het nog? Hij doet hier heel vaag, af en toe haalt hij wel mail op, maar meestal niet. Is de server overbelast? Mail ophalen werkt nu helemaal niet :?

Edit: overigens zorgt het er ook nog eens voor dat mijn batterij supersnel leeg gaat. Binnen 5min 10% eraf. Had hier tot gisteren geen last van :(

[ Voor 29% gewijzigd door Snippertje op 30-09-2009 17:40 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:43
Snippertje schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:37:
Doet bij iemand push van gmail het nog? Hij doet hier heel vaag, af en toe haalt hij wel mail op, maar meestal niet. Is de server overbelast? Mail ophalen werkt nu helemaal niet :?

Edit: overigens zorgt het er ook nog eens voor dat mijn batterij supersnel leeg gaat. Binnen 5min 10% eraf. Had hier tot gisteren geen last van :(
Zelfde probleem hier. Push werkte niet lekker vandaag en de accu slobbert zichzelf erg snel leeg

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Verwijderd

Heeft iemand toevallig ook het probleem met het niet kunnen vinden van SbSettings in Cydia?
Het enige wat ik kan vinden zijn theme's voor SbSettings

Anyone?

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 15:17
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:44:
Heeft iemand toevallig ook het probleem met het niet kunnen vinden van SbSettings in Cydia?
Het enige wat ik kan vinden zijn theme's voor SbSettings

Anyone?
Voor jailbreaken is er een apart topic: [iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 2 :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Hij is ook gejailbreaked.
ik kan wel allerlei theme's vinden, maar de app zelf niet
Mis ik misschien een package/source?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 19:53 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3GS] Provider & Abonnementen - deel 7
[iPhone 3GS] Importeren en / of losse koop - Deel 2

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.