De dollar staat laag, SoM kan preordered worden, $199 lifetime optie staat -nu- open. Als je zo'n 150-170 euro wilt uitgeven, ben je gelijk lifetime member. Niet dat je moet switchen, maar gewoon als algemene info voor mensen die eventueel geinteresseerd zijn. Het is ongeveer dezelfde scenario als 1 jaar geleden, toen stond de dollar ook erg laag. Het is puur door dat toeval en de Anniversary Deal toen ($10 voor Shadows of Angmar) dat ik in de US servers ben gerold en gelijk lifetime had genomen voor 135 euro.
[...]
Het gaat om het principe. Turbine heeft nu twee keer een actie voor lifetimers gedaan. Een keer met fluff (Bree horse) en nu met de expansion. Deze laatste hebben ze ook voor mensen met een multi-month subscription gedaan. Blijkbaar vind Turbine trouwe klanten wel interessant.
Wacht, wacht wacht.. even iets rechtzetten: Ik weet van geen Bree horse af. Binnenkort is het echter wel open voor IEDEREEN met SoM. Alleen Founders hebben nu de Bree horse.
SoM expansie is controversieel zelfs in de USA. De mensen die maandelijks betalen hoefden slechts een multimonth subscription te nemen om hun SoM gratis te krijgen... maar ze worden dan wel 'gedwongen' om een multimonth subscription te nemen. Het is extra zekerheid voor Turbine.
Lifetimers krijgen het alleen gratis als ze AP hebben gekocht. Niet dat -ik- dat erg vind, maar er is nogal wat onenigheid door ontstaan. Niet iedereen wou AP, en dan eisten ze dat ze SoM toch gratis moesten krijgen omdat ze lifetime waren en de multimonth het ook gratis kregen. (Daar vond ik ze al belachlijk klinken, maargoed). Het gras is niet altijd groener aan de andere kant.
(Het lullige is dat als Turbine het anders had verwoord. Bv: Koop SoM voor $20 en krijg AP gratis erbij, dat die onenigheid waarschijnlijk er helemaal niet was geweest..

)
Ook hier; het gaat om het principe. Codemasters behandelt ons gewoon niet goed. Features die jullie wel krijgen, krijgen wij niet. Ze komen met lamme excuses als "ons systeem is niet compatible" waar ik als programmeur dwars door heen prik - ze willen het geld er niet voor uitgeven. We krijgen patches later, we krijgen niet of nauwelijks feedback van developers. Het stapelt op. Nu betalen we stukken meer voor de expansion en krijgen we minder. En als je er iets van zegt, krijg je dit:
Dit is iets waar ik me wel in kan vinden. Ik zou ook niet weten waarom je per se meer moet betalen voor hetzelfde. Dit betwist ik dan ook niet.
[...]
Mensen met een lifetime zijn imho zeker niet belangrijker dan mensen die maandelijks betalen. Als ze zo'n instelling hebben zijn ze gewoon verkeerd bezig. Het steekt mij alleen dat ik bij launch veel vertrouwen in het spel heb gestoken door meteen een fors bedrag te lappen (wie weet wat er ging gebeuren), om daar verder nooit iets voor terug te zien. Codemasters heeft een aantal beloften gedaan mbt lifetimers en "fluff" acties, die ze nooit nakomen. Elke keer loze beloften en uitstellen, de maat is een keer vol.
Oke, dat is dus van een andere orde dan waar ik aan dacht. Ik dacht te zien op die forum waar jij postte dat anderen die lifers waren zo een beetje verwachtten dat ze per se discounts zouden krijgen omdat ze lifers waren. Dat vond ik nogal een vreemde instelling. Sure, je lapt een fors bedrag aan't begin, maar je hebt na X aantal maanden zo een beetje een gratis spel te spelen. En je -weet- dat je gewoon voor officiele expansions betaalt.
Maar aan de andere kant verwacht je nog wel normale service, dat kan ik wel begrijpen. Je verwacht de gewone patches dat iedereen krijgt en ongeveer dezelfde deals als Turbine geeft. Alhoewel, je moet er niet al teveel van uitgaan van dezelfde deals, het blijven verschillende bedrijven. Maar ik zou inderdaad ook ongeveer dezelfde uitgaven verwachten. Het lijkt erop dat het Euro=Dollar is, dat vind ik ook maar sneu.