Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Anoniem: 181786
Ok thx. Dat duurt dus nog wel even voordat ik zo'n first age wapen tot mijn beschikking heb.Anoniem: 284918 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:43:
Bij de turtle, Watcher en in DN
Sta in 21st en zie iemand wat spullen aanbieden via trade channel. Een van de items was een supreme metalworker journal recipe die ik altijd wel kan gebruiken. Hij voeg me een bod te doen en we kwamen overeen dat ie het voor 100s zou CoD-en. Krijg netjes een mail en wil het item accepteren en het geld betalen maar voor ik dit doe valt me het bedrag op.... 100 Gold ipv 100 Silver. Of het nu een gemene truuk was om iemand 100G af te troggelen of niet (ik heb de bestedingsruimte) ik was toch een beetje boos op hem en vroeg hem (nog wel beleefd) of ie gek geworden was. Item teruggestuurd en hij beloofde het nu wel correct te struren. Echter... wat doet meneer... hij stuurt het recipe op + 100s bijgevoegd. Vergeten het CoD vinkje aan te vinken
Nu begon mijn geweten te werken en ik twijfelde over de te nemen actie. Niks zeggen en het recipe + 100s in ontvangst nemen of niet. Ik voelde me toch een beetje (bijna) in de maling genomen door die 100G dus ik besloot het volgende te doen.... Geld en recipe uit de mail gehaald en de zender een mail gestuurd waarin ik hem bedank voor het recipe en bij de mail de 100s gestopt. Netto resultaat voor mij: een gratis recipe
Sommige mensen hadden misschien alles netjes teruggegeven of 200s opgestuurd maar op basis van wat ie bedoelt of niet bedoelt probeerde te flikken vond ik dit een prima oplossing. Ben ik nu een slecht persoon of niet?
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Gewoon puggen met de turtle, doen een hoop mensen en met gemiddeld 4 coins die droppen heb je in een maand of 3 een 1st age op een character. Gaat wel niet heel snel, en is natuurlijk afhankelijk van pech/geluk, maar je komt er vanzelf aan danAnoniem: 181786 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:09:
[...]
Ok thx. Dat duurt dus nog wel even voordat ik zo'n first age wapen tot mijn beschikking heb.
Gemiddeld droppen er 3 emblems he... soms 4 en heel soms 2. Je kunt hem 2x per week doen.
Je hebt dus een kans van 1 op 4 per run. Dus even van de statistiek uitgaan heb je elke 4 runs een coin.
Totaal dus 16 runs nodig om 4 coins te halen en omgerekend dus 8 weken.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Toevallig gister weer een gescoord met de kin. We hebben een poosje gehad dat met kinraids de turtle gewoon niet neer ging waardoor mensen met PUG's mee gingen wat natuurlijk belachelijk is voor een guild was het onze
Heb daarom een projectje gestart dat mensen hun locks vrij houden en even alleen met de kin meegaan. Heb zelf uit de ingeschreven mensen een groep samen gesteld en na 4min 49s had onze vriend Nornuan de strijd opgegeven. 4 emblems en een first age warden's sword

Dat zou mij nou nooit gebeuren.Lointje schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:50:
Ik stuur altijd het correcte bedrag terug bij verkeerde COD (200s in uw geval), ik zou ook graag hebben dat ze dat bij mij doen. Dat 100G gebeuren is natuurlijk wel louche. Als je even vlug klikt, ben je zo al je geld kwijt... Twijfelgeval inderdaad.
Ik heb wel onlangs mijn huis van de hand gedaan zodat ik wekelijks wat minder geld kwijt ben.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 18-08-2009 08:58 ]
Anoniem: 284918
Dat geval met die 100g is inderdaad vreemd maar aan de andere kant een foutje is snel gemaakt, kijk maar naar zijn 2e COD. Eerlijk duurt het langst heb ik altijd geleerd.
Darn, was gisteren niet online, heb deze kinrun dus gemist, nou goed volgende keer maar mee dan :-PJohnnyV76 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:15:
Heb zelf uit de ingeschreven mensen een groep samen gesteld en na 4min 49s had onze vriend Nornuan de strijd opgegeven.
Goed om te horen dat hij neer is gegaan Johnny, dit geeft moed voor de volgende keren :-)
euh...ja
Maja... jij probeert dan weer een troll (bounty quest) te laten resetten als ie door een andere groep getagged is door te challengen en het bos in te sprintenLointje schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:50:
Ik stuur altijd het correcte bedrag terug bij verkeerde COD (200s in uw geval), ik zou ook graag hebben dat ze dat bij mij doen. Dat 100G gebeuren is natuurlijk wel louche. Als je even vlug klikt, ben je zo al je geld kwijt... Twijfelgeval inderdaad.
Gelukkig hadden wij hem al maar het zag er wel komisch uit... zie je ineens zo'n dwerg schreeuwen, wegrennen met een troll achter zich aan en andere mensen verwoed proberen aggro terug te krijgen (Wat ze ook lukte)
Oeh, dat deed laatst iemand tot 2 keer toe bij ons.. op een captain-general.. Ons groepje wargs was niet happy.JohnnyV76 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:49:
[...]
Maja... jij probeert dan weer een troll (bounty quest) te laten resetten als ie door een andere groep getagged is door te challengen en het bos in te sprinten
Zonder al te veel problemen naar Igash gekomen, al deed die captain af en toe wat rare dingen. Afgesproken dat ik de twee archers gestunned zou houden, de rest zou vol op Igash gaan. Uiteraard ging dat meteen mis. Begonnen met een root tot de Devoted weg was (ze zijn immuun als hij in de buurt is). Heb ik de eerste gestund, komt die verrotte devoted me meppen. Weg stuns. Direct vanaf het begin heb ik lopen klieren met die twee archers, omdat die kwal ze immuun tegen stuns maakte.
Uiteindelijk toch neer, dus loot! Cururist dropt, ik een happy LM. We hadden hem niet op ML staan, afgezien van de PUG was het allemaal vrienden en kin, en die pug had de boots toch al. Ik besloot om te passen op de boots, ik haal ze later wel een keer.
Zie ik ineens een hoop runes en settings binnenkomen zeg. Ik ga mn rolls terugkijken: 90, 91, 92, 92, 90, 95, 93. Had ik nu ook maar op boots gerolled. Ja, had ik dat maar gedaan. Tot mijn schrik zie ik die bij de PUG captain uitkomen. Hij had ze namelijk al. "Sorry, ik dacht dat het een IXP rune was".

Ik hield de archers bezig (kick zodra ze de lange inductie en dus veel damage op iemand gaan doen) terwijl de rest de boss een koppie kleiner maakte door hem rond te kiten. Duurde niet lang voordat we een hele berg kistjes mochten open maken en ik ook de coin won voor het 1e radiance piece op mn GRD. Vergeleken met mn rift piece toch een flinke vooruitgang
Lekker slim van die captain.. heb een zelfde ervaring met een van onze eigen captains
We deden FG en ik was de enige die de coin nog moest. Het was erg gezellig en we hadden veel lol omdat we losjes speelden hadden we ook een wipe hier en daar door een verkeerde pull. Uiteindelijk alles keurig netjes afgerond en lekker rollen op de coin. Was blij dat ik met de 1e run op mn GRD in FG meteen mn coin kreeg dus klikte met een glimlach op de "roll" knop. Tot mn schrik zag ik dat onze captain hem rollde terwijl ie hem dus ook niet nodig had. We zaten op TS en hoewel ik enorm baalde merkte ik wel dat het echt een ongelukje was en hij verontschuldigde zich en wilde me 1G ter compensatie geven. Niet aangenomen natuurlijk maja hele run voor niks

[ Voor 37% gewijzigd door JohnnyV76 op 18-08-2009 11:51 ]
Sorry maar iedereen stond daar al 10 minuten in rij te wachten, en het was overduidelijk aan onze beurt, want iedereen bewoog in lijn naar voor na elke try, en ik was blij dat de server zich zo gedroeg. Komt daar opeens een groep die door de massa heenloopt en dan tagt? Sorry maar dan probeerde ik het eerlijk te spelen door de troll te laten resetten. Niet gelukt, maar goed gelachen en ik kreeg een tell van de groep achter ons dat het een mooie en eerlijke poging was. Nu ja, twee minuten wachten en we hadden hem welJohnnyV76 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:49:
[...]
Maja... jij probeert dan weer een troll (bounty quest) te laten resetten als ie door een andere groep getagged is door te challengen en het bos in te sprinten
Gelukkig hadden wij hem al maar het zag er wel komisch uit... zie je ineens zo'n dwerg schreeuwen, wegrennen met een troll achter zich aan en andere mensen verwoed proberen aggro terug te krijgen (Wat ze ook lukte)
Op een CG zou ik zoiets nooit doen trouwens, dat is gewoon smerig. Dit was, naar mijn bescheiden mening, men volle recht.
Valour
Innocence
Charity
Honour
Fidelity
Wat heb je aan Innocence en Charity?Hurtebise schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:08:
Suggesties voor Minstrel virtues build nodig. Welke slotten?
Tjah verder ben ik daar ben nu ook een beetje mee aan het spelen, op mn nog redelijk lowlvl mincer, ik heb de volgende:
Valour (morale)
Justice (morale + ic moral regen)
Idealism (will + fate)
Wisdom/Empathy (will of fate + armour)
Loyalty (vitality + armour + power)
euh...ja
Toen mijn groepje daar aan kwam was het een drukte van jawelste met overal mensen en groepjes mensen maar niemand stond bij de spawnplek van die troll want die was echt een stuk verder dan waar iedereen stond. Toen onze mensen er waren liep ik erheen en toen hij spawnde heb ik hem volgens mij nog getagged ook. Grappig dat mensen dan niet helpen om hem te killen want daar hebben ze alleen zichzelf mee. De spawnrate is 30s ofzo dus hoe sneller ie dood is hoe sneller de volgende er is. Als mensen allemaal verderop staan dan ga ik er vanuit dat die hem niet willen hebben en op anderen staan te wachten. ik zag ook geen apparaat om nummertjes te trekken. Als er zoveel mensen zijn zit er gewoon niks anders op dan proberen te taggen en als ik precies wist wie in welke groep zat en hoe lang die al stonden te wachten dan had ik ze best voor willen laten gaan maar dat weet je gewoon niet. Als iemand bij een deposit staat te vechten loop je weg omdat je er vanuit kunt gaan dat diegene wil minen maar in deze situatie is dat helemaal niet duidelijk.Lointje schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:13:
[...]
Sorry maar iedereen stond daar al 10 minuten in rij te wachten, en het was overduidelijk aan onze beurt, want iedereen bewoog in lijn naar voor na elke try, en ik was blij dat de server zich zo gedroeg. Komt daar opeens een groep die door de massa heenloopt en dan tagt? Sorry maar dan probeerde ik het eerlijk te spelen door de troll te laten resetten. Niet gelukt, maar goed gelachen en ik kreeg een tell van de groep achter ons dat het een mooie en eerlijke poging was. Nu ja, twee minuten wachten en we hadden hem wel
Op een CG zou ik zoiets nooit doen trouwens, dat is gewoon smerig. Dit was, naar mijn bescheiden mening, men volle recht.
Misschien is het op Snowbourn drukker?MueR schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:34:
@Johnny: Gek, dat gebeurt op Laurelin nou wel. Daar wacht iedereen gewoon tot de rest weg is.
Het was een drukte van jawelste dus het was echt niet duidelijk wie als eerste was en wie als 2e en wie als 3e enz enz. Er kwamen ook nog mensen bij en mensen liepen kris kras door elkaar. Als je gaat wachten tot de rest weg is kom je nooit aan de beurt.
Ik weet niet wat je impliceert maar het is niet zo dat iedereen op Snowbourn asosociaal is.
Als er iemand alleen bij een bounty mob staat dan invite ik hem in de groep of help hem de mob te killen en als er een groepje al staat voordat wij aankomen dan wachten we even maar als er zoveel mensen zijn (minstens 30) ga ik niet zitten wachten tot jan en alleman aan de beurt gekomen zijn of het hun beurt nu was of niet.
Anoniem: 256728
Innocence geeft je een - % Melee damage, hetgeen volgens mij voor bijna elke char wel nuttig is.
als je veel in instances/raids zit waarbij je weinig melee klappen staat heb je d'r niet zo veel aan eigenlijk
Voor melee-classes dus nuttig, maar niet echt voor een minstrel, als het goed is wordt deze namelijk niet in melee gehit. Ook tijdens solo, houd je de mob(s) op afstand of loop je terug tijdens het tokkellen op je drums en zeker met war-speech aan heb je dat denk ik niet echt nodig.Anoniem: 256728 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:36:
Innocence geeft je een - % Melee damage, hetgeen volgens mij voor bijna elke char wel nuttig is.
Ik ben gisteren lvl35 geworden met mn mincer en solo gaat echt heel goed. Ik had in Evendim zelfs fellowship quests van 3 lvls boven me (oranje) gesolo'd, zo ook een aantal small-fellowship quests (die bounty quests, etc). Echt niet normaal wat je voor dammage doet in war-speech.
euh...ja
Mijn lvl 32 (?) minstrel is ook zo rfce, vooral piercing cry, mits getrait geeft meer dan 50% kans op een crit. De damage die er dan uitkomt is dan echt wel enorm. En als het even moeilijker gaat: fear, selfheal en je kan weer opnieuw beginnen
Och, het is maar net waar je voorkeuren liggenRfce schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 08:24:
[...]
Voor melee-classes dus nuttig, maar niet echt voor een minstrel, als het goed is wordt deze namelijk niet in melee gehit. Ook tijdens solo, houd je de mob(s) op afstand of loop je terug tijdens het tokkellen op je drums en zeker met war-speech aan heb je dat denk ik niet echt nodig.
Uiteindelijk is dat denk ik het voordeel van dit soort traits, je slot gewoon waar je behoefte aan hebt voor net dat beetje extra, voor het spel zelf is het handig, maar niet *echt* nodig.
Anoniem: 218701
Idem met mij, ik moet mijn Minstrel van lvl 27 weer eens gaan levellen eigenlijk..zeker nu mijn Runekeeper de magische level 60 heeft bereikt..het zijn voor mij toch de leukste classes om te spelen, Minstrel en Runekeeper..Lointje schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:39:
Later lijkt ranged damage me gevaarlijker dan melee voor een minstrel (in groepen he, solo niet). Een middelmatige tank houdt wel de aggro op de melee mobs, maar veel verliezen die archers uit het oog die dan op de minstrel beginnen te schieten. Maar als je heel veel solo speelt, kan ik de keuze wel begrijpen. Hangt allemaal wat af van je andere stats ook.
Mijn lvl 32 (?) minstrel is ook zo rfce, vooral piercing cry, mits getrait geeft meer dan 50% kans op een crit. De damage die er dan uitkomt is dan echt wel enorm. En als het even moeilijker gaat: fear, selfheal en je kan weer opnieuw beginnenHeb hem nu even niet meer gespeeld.
Nou voor mij blijft dat toch mijn main burglar, maar de minstrel komt hier aardig in de buurt. Naast dat zij solo dus eigenlijk tegen alle verwachting in aardig haar mannetje kan staan is ze zeer gelieft in fellowship quests. Ik wordt zelfs vaker zomaar door vreemden geimmed of ik tijd heb om te helpen (en dat had ik op de rest van mijn chars niet echt).Anoniem: 218701 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:37:
Idem met mij, ik moet mijn Minstrel van lvl 27 weer eens gaan levellen eigenlijk..zeker nu mijn Runekeeper de magische level 60 heeft bereikt..het zijn voor mij toch de leukste classes om te spelen, Minstrel en Runekeeper..
Daarnaast zijn de skills gewoon geniaal bedacht, lekker op de gitaarje slaan en de mobjes omleggen. De optie tussen het switchen van vechten naar healen is ook zeer mooi.
euh...ja

Watcher ging niet helemaal lekker. Een of twee mensen presteerden het tot 3 keer toe om te lang door te gaan op een van de healing tentacles, met full resets als gevolg. Instance verlaten, opnieuw. 12 minuten later een dode inktvis
Snel inwisselen en door naar DN. Wederom zonder Guardian, dus een champ als offtank. Na een minuut ofzo werd al duidelijk dat het niet ging, dus dan maar allebei tanken. Ook hier ging het enorm goed. De eerste troll was dood tegen dat zn broer 4 buffs had, de tweede was dood nadat hij zn derde mushroom liet vallen. Ook hier, loot! Boots. De eerste op de lijst was er niet. De tweede ook niet. De derde ook niet. De vierde.. MueR! Dus ook meteen T2 boots gekregen.
Zondag gaan we weer, dan sta ik op bovenaan de lijst voor Gloves (samen met vriending), dus dat wordt leuk
Ik heb ze alle 5 in 1 keer gedaan (die haal je op in Esteldin toch?) met een PUG. Ik vond het wel leuk om weer eens in die oude gebieden te komen. Ik hoop eigenlijk op meer quests of activiteiten die je naar het Shadows of Angmar gedeelte toe lokken. Want buiten Bree en Thorin's Hall (voor RP zo nu en dan) kom ik eigenlijk nergens meer.Toevallig dat ik vandaag wel een groot deel van de ochtend in Angmar was voor een deed. Maar er was (vrijwel) niemand. Ook even op dat punt geweest boven aan die berg voor de CD, maar het was helemaal uitgestorven, vergaande glorie.Anoniem: 284918 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:38:
Gratz MuerWat vinden jullie van die Bounty q's waar je met een half uurtje ruim 500k weapon xp binnen haalt? Aan de ene kant wel lekker, ik doe ze ook natuurlijk
aan de andere kant vind ik het wel zuur dat je nu in 5 dagen een weapon maxed terwijl ik voor mijn setje echt hard heb moeten werken een paar weken lang. Iedereen die nu op level 60 aankomt of te lui was om voor zijn wapen te werken doet het met z'n ogen dicht. Een dubbel gevoel heb ik er dus bij.
Dus ja, ik vind het erg leuk gedaan en hoop op meer. Dat zou ook leuk zijn voor nieuwe spelers om in die gebieden weer wat meer volk te zien.
Zolas altijd genoeg te doen dus vervelen zal voorlopig niet gebeuren:)
En Wout, leuk dat jij niet verveeld raakt, ik begin dat gevoel wel een beetje te hebben op men guardian nu. Daarom heb ik voor zondag een free range / fly the coop run georganiseerd. Is nog eens iets anders. Maar dat komt misschien omdat mijn kin nog niet klaar is voor DN. Jammer. Heb het gevoel wel minder nu ik elke dag werk. Vroeger aan de universiteit heb ik een aantal characters tot lvl 50 gebracht met al die vrije tijd.
Ik heb een alt sinds kort.Anoniem: 284918 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:43:
Het is inderdaad wel weer leuk om in de buitenlucht te spelen en te zien hoe mooi die mappen eigenlijk zijn. Alleen is het 1 grote file naar die quest figuren and that's it. Bracht mij wel op gedachten om een alt te beginnen (ik heb maar 1 char). Maar ff kijken welke en wanneer, ben ook nog bezig met T2 gear.
Zolas altijd genoeg te doen dus vervelen zal voorlopig niet gebeuren:)
Wrm, recruit je weer?MueR schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:48:
Hurtebise, was jij nog altijd op zoek naar een kinship?
Ben er weer ingevlogen. Kin heeft zijn oude plooi weer gevonden. Besloten te blijven.
Was nog op zoek naar bijkomende char slots alles vol. 2 lvl 55+, rest allemaal lvl 20+. Zou ze niet willen deleten. Kan je die bijkopen, of rest er niets anders dan een tweede account te nemen? Hebben ze al een verhoging van slots aangekondigd (nieuwe expansion einde dit jaar)?
Bijkopen kan helaas niet. Het zal niet zonder reden zijn dat je net te weinig slots hebt om van alle classes een character te maken... (dus, ja een 2e account is dan nodig)Hurtebise schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:02:
[...]
Was nog op zoek naar bijkomende char slots alles vol. 2 lvl 55+, rest allemaal lvl 20+. Zou ze niet willen deleten. Kan je die bijkopen, of rest er niets anders dan een tweede account te nemen? Hebben ze al een verhoging van slots aangekondigd (nieuwe expansion einde dit jaar)?
Wat de nieuwe expansion gaat bieden is nog niet bekend. Ik verwacht daar eigenlijk de komende paar weken wel wat over te gaan horen. Tenslotte is het grote nieuws van World of Warcraft er nu uit en als dat wat 'gezakt' is kan het Lotro-nieuws eruit..
Anoniem: 93248
Heb een lvl 13 hunter en een lvl2 burglar, maar mijn voorkeur gaat weer uit naar ranged (zoals altijd
Ben nog op zoek naar een kinship (die geen probleem met beginnende leden heeft) zit nu op EN RP Laurelin
char name is Nathuram.
Dus als iemand een suggestie heeft
The SanctuaryAnoniem: 93248 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:32:
Heb net mijn trial geupgrade, dus nu kan ik echt beginnen
Heb een lvl 13 hunter en een lvl2 burglar, maar mijn voorkeur gaat weer uit naar ranged (zoals altijd)
Ben nog op zoek naar een kinship (die geen probleem met beginnende leden heeft) zit nu op EN RP Laurelin
char name is Nathuram.
erg vriendelijk met gevoel voor humor. Niet te klein, niet te groot en altijd willens tot helpen;
Follow this
Ik spel ook op Laurelin en zit in het Nederlandstalige kinship "Het Legioen van Eriador".Anoniem: 93248 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:32:
Heb net mijn trial geupgrade, dus nu kan ik echt beginnen
Heb een lvl 13 hunter en een lvl2 burglar, maar mijn voorkeur gaat weer uit naar ranged (zoals altijd)
char name is Nathuram.
Zoals al gezegd in de kinship chat geheel Nederland.
Een vrij grote en actieve kinship wat licht aan RP doet (geen vereiste).
Verder hebben wij twee kinship houses waarvan er 1 als kroeg gebruikt wordt voor bijeenkomsten. Wij raiden ook regelmatig (vaak meerdere keren per week) en daarvoor gebruiken wij een online kalender waar iedereen een activiteit kan plannen of zich ervoor inschrijven.
Verder hebben wij een website http://www.legioenvaneriador.com en een forum. Tevens beschikken wij over een teamspeak server.
Een gemoedelijk kinship voor alle levels, momenteel hebben we ook vrij veel nieuwe instroom dus er zitten ook mensen tussen die nog in de lagere gebieden bezig zijn. En vele van ons zijn ook druk bezig met alts enzo.
Verder zijn er overigens ook vele andere leuke kinships op onze server.
Als info krijg ik "acheve critical hits with merciful shot"
Hoe doe ik dat het beste, want ik val wel aan met murciful shot (sinds ik erachter kwam dat het voor een deed was), maar maar zelden is dit een critical. Ik heb nu nog maar 17 punten terwijl ik er 150 moet hebben. Wie heeft er tips?
(hobbit bglr 'Hambarf' op Laurelin btw)
[ Voor 3% gewijzigd door BaRF op 22-08-2009 15:08 ]
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Ik durfde het niet te zeggen.MueR schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:48:
Het Legioen van Eriador is nou niet bepaald een kin die ik zou aanschrijven. Ze heeft waarschijnlijk een van de slechtste reputaties op de server, muv van misschien Hispanea.
Pinalea is zelf lang lid geweest van het legioen. Om wat voor reden dan ook is er een breuk ontstaan en is hij voor zichzelf begonnen. Hoe het verhaal precies zit weet ik niet, was die tijd niet actief en ik bemoei me ook niet met dat soort zaken, maar wat ik wel weet is dat elk verhaal twee kanten heeft, en dat Pinalea binnen het legioen ook niet een bepaald smetteloze reputatie heeft.MueR schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 00:06:
Je hoort er mensen ook niet veel over. Maar zo'n beetje iedereen die ik ken heeft altijd gelijk zoiets van "hmm, LvE".. Vooral Pinalea en vriendjes geven die kinship een erg slechte naam.
Hoe of wat precies weet ik niet, interesseert me ook niet, ik heb altijd prima door 1 deur gekund met Pinalea en kan dat nog steeds. Maar goed, wat ik aan wil geven; elk verhaal heeft twee kanten.
In al die tijd dat ik LoTRO gespeeld heb heb ik eigenlijk alleen jou hier op dit forum zien huilen over de 'slechte naam' van het Legioen.MueR schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 00:06:
Je hoort er mensen ook niet veel over. Maar zo'n beetje iedereen die ik ken heeft altijd gelijk zoiets van "hmm, LvE".. Vooral Pinalea en vriendjes geven die kinship een erg slechte naam.
We do what we must because we can.
Jij bent ook een legionair? lijkt er wel op met zo'n benadering. Muer was niet de enige, hij gaf het alleen wat directer aan.ResuCigam schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 10:19:
[...]
In al die tijd dat ik LoTRO gespeeld heb heb ik eigenlijk alleen jou hier op dit forum zien huilen over de 'slechte naam' van het Legioen.
Rift set compleet
en
Ballrug plat...
Jaja beetje laat.. maarja desalniettemin ben ik erg blij.. weer twee quests uit mijn log weg
Iets later met een champion gegrouped om dan toch maar die sigils van de Gaunt men te kunnen krijgen, en echt we gingen als een mes door boter, dreigde hij wat problemen te krijgen dan healde ik hem weer even goed, trok 1 of 2 mobs van hem af en stuurde er dan een met dikke fear op een renpartij, stunde een andere met mijn song of the dead en zo trokken we soms groepen van 7 wights + 1 gaunt man...en dan nog winnen. Hij vroeg of ik het erg vond om nog wat meer wights te doden, hij had er nog een slordige 100 nodig voor zijn deed. (ik iets meer dus swa...geen probleem) Een kwartiertje later hadden we het voor elkaar en toen kwam het wat mindere van een PUG samenwerking. Meneer had wat hij wilde hebben en deed een map home en liet mij achter midden tussen de wights. En bedankt! Gelukkig ben ik een dapper dwergje en sta ik mijn mannetje. Zelf had ik er nog een stuk of 10 wights nodig voor mijn advanced deed. Zo gezegd, zo gedaan. Ik baande mij een weg naar een wat rustiger stuk en maakte daar de laatste wights af...deed voltooid. Mooi zo..
Ik ging nog eens kijken welke class traits ik allemaal nog moet voltooien, degene waar ik nog het meeste moet doen is mijn resurrect skill. Ik heb in al die tijd, al die fellowships, nog maar 2x een resurrect hoeven doen...een kinship maatje..."dan moet je toch eens wat vaker mensen laten sterven hoor...gewoon alleen degenen healen die je mag! ;)"
Anoniem: 304775
Daar maak je geen vrienden meeAnoniem: 218701 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 09:17:
Ik ging nog eens kijken welke class traits ik allemaal nog moet voltooien, degene waar ik nog het meeste moet doen is mijn resurrect skill. Ik heb in al die tijd, al die fellowships, nog maar 2x een resurrect hoeven doen...een kinship maatje..."dan moet je toch eens wat vaker mensen laten sterven hoor...gewoon alleen degenen healen die je mag! ;)"
Mijn lvl 60 hunter is eigenlijk wel klaar. Legendary books zijn af en al mn traits staan op 10. Moet alleen nog radiance armour gaan halen en rep grinden in lothlorien.
Verder ben ik mn lvl 53 captain aan het lvllen en helemaal moria klaar aan het maken. De traits op dat char zijn echt een zooitje
Helemaal mee eens, van t weekend ook weer ff gespeelt met mn minstrel. Solo gewoon die drakescales en worm-dingen gedaan in angmar (lvl34 full fellowship quests uit Esteldin). Toch lachen op lvl35 makkelijk zo'n draak killenAnoniem: 218701 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 09:17:
Ik kwam er bij het spelen met deze Minstrel weer helemaal achter waarom ik het zo leuk vind om een Minstrel te spelen.
Verder vooral veel die bounty quests gedaan, want

euh...ja
Ik doe het dus ook niet, vandaar waarschijnlijk dat ik die skill nog maar 2x heb gebruikt..qntal schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:58:
[...]
Daar maak je geen vrienden mee
Mijn lvl 60 hunter is eigenlijk wel klaar. Legendary books zijn af en al mn traits staan op 10. Moet alleen nog radiance armour gaan halen en rep grinden in lothlorien.
Verder ben ik mn lvl 53 captain aan het lvllen en helemaal moria klaar aan het maken. De traits op dat char zijn echt een zooitje
Gisteren ook een paar keer gehad dat ik wat mensen zag die bijna dood waren na een zwaar gevecht tegen wat spinnen die 3 levels hoger waren dan ze zelf waren...dan heal ik ze dus ook gewoon weer even tot vol.. Sommige zijn dan echt leuk, die cheeren naar je en laten je duidelijk merken dat ze blij zijn dat je langs komt, anderen reageren niet echt...
Ik ga mijn best doen om ook dit karakter nu richting de level 60 te krijgen. Crafting moet hier ook nog wel een stuk verbeteren, maar goed. Armourer is op zich goed te doen...even lekker wat nodes grinden terwijl ik rondwandel en levellen maar.
Anoniem: 304775
Lees trouwens net op site van Sanctuary dat de devs die bounty quests willen gaan aanpassen, de totaal te behalen IXP, binnen een half uurtje - 3 kwartier, is misschien toch wat te overdadigVerder vooral veel die bounty quests gedaan, want![]()
![]()
wat geven die een iXP.
Dus wat gaan we de komende tijd doen.........
Ik doe ze bijna dagelijks
Tjah leuk... na 4x gaat het vervelen, je loopt constant te travelen. Maar handig zijn ze zeker, je krijgt zoooveeel ixp dat je ze eigenlijk dagelijks moét doen (als je je wapens levelt).Anoniem: 218701 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:59:
ik heb ze nog nooit gedaan..Maar naar het schijnt zijn ze dus erg leuk en erg handig..
En tjah, mijn mincer heeft ook pas 3x zijn resurection skill gebruikt, op zicht eigenlijk dus goed, want dat wil zeggen dat er maar weinig mensen dood gaan. Het beste wat je kunt doen om deze te lvlen is ergens bij een berg gaan staan en iemand constant naar beneden laten springen, rezzen, en weet opnieuw. Zo heeft hij ook geen repair kosten (testlebridge bijv.).
Wat ik me net bedenk (maar dat kan pas op hoog lvl), en samen met een captain en een jumper naar de waterworks te gaan. De captain zet je in crossroads en je mincer staat beneden -> jump, rez, summon. Enige wat het je kost zijn dan de rations.
euh...ja
dragon ik heb nog wel een alt die je daarvoor mag misbruiken...MueR schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:06:
Dragonspirit, vraag gewoon of iemand even een alt wil aanmaken, laat die alt zich doodmeppen en ga rezzen. Zorg dat hij niet accept tot je deed klaar is voor die dag. Misschien niet helemaal fair, maar het is beter dan niets. Mijn captain moet nog altijd 80 mensen rezzen, en hij is toch op redelijk wat raids geweest. Er gaat bijna nooit iemand dood als ik er ben om een of andere reden.
Grin.. voorlopig heb ik er geen haast mee hoor.qntal schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:18:
[...]
dragon ik heb nog wel een alt die je daarvoor mag misbruiken...
Niet alleen ixp - ik heb mijn lvl 56 GRD een keer meegenomen voor een run en dat leverde ook 30k XP op....niet gek voor een klein uurtje ' werk'Rfce schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:00:
[...]
Verder vooral veel die bounty quests gedaan, want![]()
![]()
wat geven die een iXP.
Niemand een tip?Anoniem: 181786 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:34:
Ik was gister een beetje bezig met mijn deeds en ik moet nog een deed doen en wel "the quality of mercy" (hunter).
Als info krijg ik "acheve critical hits with merciful shot"
Hoe doe ik dat het beste, want ik val wel aan met murciful shot (sinds ik erachter kwam dat het voor een deed was), maar maar zelden is dit een critical. Ik heb nu nog maar 17 punten terwijl ik er 150 moet hebben. Wie heeft er tips?
er is een stat voor crits...agillity of might uit mn hoofd...daar moet je er dus veel van hebben...en wat increased critrating op je wapens. veel meer dan dat kan je niet doen. Dit zijn deeds die wel ff duren
Of zoals we het laatst deden met een hunter en een captain, en dan allen de alts loggen... in een kleine 45 min. hadden we voor 12 man alles gedaan :-)qntal schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:29:
gewoon een hunter in je fs hebben en de swift travel in forochel...dan zijn ze vrij snel te doen
Je moet je crit-change verhogen, door bijv. meer agility te verkrijgen. Als je de trait "Critical Eye" hebt, helpt dat ook al.Niemand een tip?
[ Voor 18% gewijzigd door Rfce op 24-08-2009 14:30 ]
euh...ja
Laat je een critbuff geven door een captain, dat scheelt een slok op een borrel.
Nee wat hij wilt hebben is "The Quality of Mercy" en die krijg je door 150 crits te hebben met Merciful Shot.MueR schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:05:
Critical Eye krijg je door die deed als ik me niet vergis
En idd die captain buff scheeld ook nog eens ja.
euh...ja
Na een drie keer te hebben geroepen dat we naar mijn idee falicant de verkeerde kant opliepen, draaide ik zelf maar gewoon om...en met een Minstrel die omdraait...en dus geen healing meer, volgde de rest al snel als gedweee schaapjes.
Na deze quest moest een van de fellowship leden de groep verlaten terwijl we op weg gingen naar de Oathbreakers quest in The Fields of Fornost. Inmiddels liep ik ver op kop en voor ik het goed en wel wist was ik al op locatie waar ik netjes wachte op de rest. Toen die er waren was deze quest in seconden gebeurd. Hier scheiden de wegen en ging ik verder met de quests van boek 3 (chapter 8 van boek 2 was nog even geen groep voor te vinden geweest)
Al met al weer een lekker avondje. Volgende keer Lugbas maar eens neerleggen en nog wat andere fellowship quests doen zoals Dol Dinen, helaas niet vanavond..geen tijd..
Of je blijft spelen, en gebruikt deze skill gewoon iets meer dan normaal en dan kom je er ook wel
Ja, eigenlijk is het ook mijn eigen schuld. Murcifull shot heb ik eigenlijk zelden gebruikt. En, ja dan tikt het niet snel aan he. Maar inmiddels heb ik al 5 keer raak gehad in de afgelopen dagen, nu nog maar 145 keer.Lointje schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:03:
Nog een tip is te vechten tegen groene of lichtblauwe mobs. Deze zijn lager level, dus je hebt zowiezo een grotere kans om er een crit op te krijgen. Dat met agil en capt buff. (werkt niet tegen grijze mobs)
Of je blijft spelen, en gebruikt deze skill gewoon iets meer dan normaal en dan kom je er ook welSommige deeds duren nu eenmaal langer. Hunter melee skills, minstrel rez, RK bubble, ... anyone?
hopelijk weten we dit zo vol te houden en kunnen we hem 2 a 3x per week neer gaan halen
dropte vandaag ook 2 jewels, black pearl en belegrin;
pearl was nog maar 1 gegadigde voor, dus die had geluk
zelf deze keer maar gepast op alles, heb al 2 chars met voldoende radiance, dus komt een volgende keer wel weer
lol, en dan zeggen dat een champion AoE attacks heeft. Eigenlijk hoef je deze niet eens te killen, ze verdwijnen zodra de queen dood is, toch?
euh...ja
Dat AoE gebiedje is inderdaad wel handig. Nu neerleggen bij laatste baas en...
Het gaat om die elite spin (Bogbereth) bij Gath Forthnir.
Met mijn lvl 57 guard en een medekin champ lvl 51 ging het zeer makkelijk. Alleen die adds snoepen in verhouding behoorlijk aan je morale.
Destijds zijn we er met een kin FS naartoe getrokken en waren we behoorlijk opgetogen dat het lukte.
Erg leuk inderdaad om die 'oude' bosses nogmaals te doen!Hurtebise schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:02:
Zal wel niet zo veel voorstellen, maar door de herinnering aan het eerste gevecht, is het wel leuk om bepaalde battles tegen dikke elites met veel HP (20k HP) op hogere lvl over te doen.
Het gaat om die elite spin (Bogbereth) bij Gath Forthnir.
Met mijn lvl 57 guard en een medekin champ lvl 51 ging het zeer makkelijk. Alleen die adds snoepen in verhouding behoorlijk aan je morale.
Destijds zijn we er met een kin FS naartoe getrokken en waren we behoorlijk opgetogen dat het lukte.
Een member van onze alliance maakt er een sport van, hij probeert met zijn warden nu zoveel mogelijk te solo'en.
Hij heeft er al een behoorlijk aantal gehad, onder andere bogbereth, helcham, de draak in uru (luglurien?) en nog een hoop andere bosses in carn dum en urugarth.
Nu wil hij verder met de hogere instances, zoals library/school en treasury
z'n filmpjes staan hier: http://www.youtube.com/user/Zigildum
(onze eerste poging op the watcher staat er ook op, erg hilarisch
[ Voor 3% gewijzigd door GeleFles op 26-08-2009 10:11 ]
Nice, Uru te solo'en? Om eerlijk te zijn, nog niet geweest. CD evenmin. Heb er wat spullen voor guard-class q nodig. Zijn die drops solo te behalen?Lointje schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:40:
Solo-en is wel leuk. Ik heb ook een heel groot deel van uru gesolo’d, library, helcham, … (met men guardian). Verder heel wat geduo’d met een captain: Heel CD (mordirith incluis), BG, en zelfs FT. Hij is nu twee maand bijna continue op vakantie, daarna gaan we eens GS QM proberen denk ik. Als guardian heb je natuurlijk wel niet al de self-heals en leeching, dus ik kan me goed voorstellen dat het solo als warden beter lukt, zeker tegen lagere lvl mobs die niet zoveel damage doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Hurtebise op 26-08-2009 10:47 ]
ik ben van plan nu eigenlijk alleen nog de bk-questen, loth-questen en instances te doen en zo lvl 60 te bereiken, ben benieuwd of dat gaat lukken, zonder hulp van te veel lvl 60's...
wat dat betreft komt 't goed uit dat er een lvl 56 mins, rk en 57 champ in m'n kin zitten die ongeveer even actief spelen
Guard is een heel stuk moeilijker, omdat een guardian veel minder self-heals heeft als een warden.Hurtebise schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:44:
[...]
Nice, Uru te solo'en? Om eerlijk te zijn, nog niet geweest. CD evenmin. Heb er wat spullen voor guard-class q nodig. Zijn die drops solo te behalen?
Heb het zelf op m'n guardian ook nog nooit geprobeerd eigenlijk, mijn class items heb ik gehaald toen de levelcap nog 50 was
CD en uru zijn wel erg leuke instances, en ik doe ze ook regelmatig met kinnies en allies om mensen aan hun class items te helpen. (speedrecord op rune of winged dominance staat bij ons 12,5 minuut)
Uru is waarschijnlijk wel makkelijker te solo'en als CD, alleen kan de laatste baas wel een probleem worden...
[ Voor 7% gewijzigd door GeleFles op 26-08-2009 10:52 ]
En aangezien je de class items nog niet hebt, lijkt het me zelfs goed om met een groep te gaan, om wat aggro-ervaring op te doen. ;-)
Die power restoration skill is belabberd. Ik heb toevallig gisteren zitten rekenen voor iemand. Even quoten (engels, sorry).Anoniem: 218701 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:54:
Wardens ...de mogelijkheid om je power bij te vullen is ook wel erg handig als je een heftig gevecht hebt..
Een lijstje met wat veelgebruikte skills tijdens het tanken, zonder traits en carvings. Rauwe power costs dus.
Dan onze power restoration skill:Precise Blow (Fist-Spear): 47 + 56 + 93 = 186 power.
Celebration of Skill (Shield, Spear, Shield, Spear): 47 + 56 + 47 + 56 + 62 = 268 power.
Exhultation of Battle (Fist-Spear-Shield-Fist-Shield): 47 + 56 + 47 + 47 + 47 + 112 = 356 power.
Conviction (Shield-Fist-Shield-Fist-Shield): 47 + 47 + 47 + 47 + 47 + 124 = 359 power.
Shield Mastery (Shield-Spear-Fist-Shield): 47 + 56 + 47 + 47 + 45 = 242 power.
Just a random number of skills often used while tanking in raids. 5 skills, totalling 1411 power. And these can be fired off in roughly 30 seconds, maybe in 40. That's half your power gone, not even within a minute. But wait, there's traits, carvings and goodies.
You could theoretically get Quick Thrust (Spear builder) down to 34 power, if you slot the Efficient Thrust trait. Since that's the rarely used red line however, I'll assume not many Wardens slot it.
Then there's the carvings. -10% gambit cost of a particular initiator colour. Since that is only valid for the actual skill itself, not the builders, it's a small percentage of a complete skill cost. Celebration of Skill would cost 262 power, not 268. A very big help, 6 power. Precise Blow would cost 177 power, not 186. Again, the 9 power won't make much of a difference on the long run.
But Rhy, the blue line also has a -5% gambit power cost, which brings it down to -15%!
Yes, it does. That, combined with a carving, would bring CoS down to 259 power. I'm overjoyed. A whopping 9 power saved.
Dus, onze power restoration is meh.We have Dark Before The Dawn which, unbuffed by LIs, restores 345 power. That's very nice, if not for the downside. It can only be used while under 50% morale. Not a viable situation in raids or instances. And there's the power cost to use it. Spear-Shield-Spear-Fist-Shield: 56+47+56+47+56 = a 262 cost to regain 354 power, effectively restoring only 83 power. Not even enough to do a 2-part gambit.
Overigens gaat treasury hem niet meer lukken. Is wel gedaan door wardens, maar met een patch is dat onmogelijk geworden. Library en School zijn niet heel moeilijk, die heb ik ook gedaan.
Edit:
Net even Bogbereth en Lugrien filmpje gekeken. Erg jammer dat ie heel de tijd timelapses gebruikt, ik heb maar 1 keer DBTD gebruikt zien worden bij Bogbereth, bij Lugrien helemaal niet. Kan er dus weinig over zeggen.
[ Voor 54% gewijzigd door MueR op 26-08-2009 12:32 ]
Ik vond School en Lib een gruwel voor mijn Captain. Al die adds...
Bij mij is de tijdsbesteding de grote boosdoener voor endgamecontent (Angmar, lvl 50) en nu Loth en MoM. CD en Uru puur op die guard-class items (lvl 50) gefocused, hoe lang ongeveer met een vrij ervaren group?
[ Voor 10% gewijzigd door Hurtebise op 26-08-2009 12:32 ]
Ik heb vanochtend even wat nieuwe wapens geprobeerd, maar in mijn oude had ik in zowel de boog als de bijl iets opzitten die in combat power nogwattus toevoegden. Dat scheelde echt. Waar ik eerder maar moeilijk in normale gevechten door de power heenging knalde het balkje nu achteruit.MueR schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:20:
Mogelijk zat er op zijn javelin een legacy waarmee de power restoration verbeterd werd. Maar ook dat is niet erg veel, maximaal +20% restoration zo uit mn hoofd. Ik zal dat filmpje eens bekijken.
Het is dus erg belangrijk hoe je je wapens uitrust.
Ik kan ook maar light amour aan.
Dus ik heb het idee dat een RK niet ideaal is in dat gebied. andere mensen andere ideeen daarover? Of valt het daar mee als ik op lvl 60 ben?
Het lijkt me leuk als ik daar echt wat kan. en niet alleen snel doodgaan.
Als ik een nieuw charakter aan zou maken, wat zou dan een ideaal charakter zijn die uit zou blinken in ettenmoors op lvl 60?
Wat je ook kan doen is enkel gaan voor de items die je nodig hebt, dan kan je de tijdsduur verlagen naar 30 minuten elk waarsch, maar misschien is niet iedereen van de groep daar mee akkoord. (dit is wel vanaf het binnengaan, als je daar moet lopen duurt het wel even).
Ettenmoors: RK is okay qua damage maar inderdaad light armour. De koningen van EM zijn: LM door zijn crowd control, hunter door damage (deze twee zullen vrij snel in rank stijgen). Minstrel doet ook heel wat damage tegenwoordig en ook als RK rank je snel omhoog door de hoge damage. Maar als een groep/raid jou kiest als target, zijn er maar twee klassesn die het echt kunnen overleven. Dat is guardian en captain denk ik. Maar allebei melee, en niet de grootste damage. Dan ben je waarschijnlijk beter af door te sterven als RK, en te wachten op een rez ;-)
Oh en als lvl 50 word je daar zeker uitgehaald, gemakkelijke prooi met weinig morale
Hij was natuurlijke iedere keer het target op het moment dat we naar voren gingen.
dat vraagt om een andere taktiek, dus nogmaals stormt de RK naar voren, maar ditmaal cast ik mijn shieldwall op hem, waardoor ik zijn damage krijg.
We rennen met z'n 2en dus dat kamp in, en een healer die op de achtergrond meeloopt, zorgt dat ik in leven blijf
Vette chaos in dat creep-camp omdat de creeps als muggen doodgemept worden, en die RK krijgen ze maar niet dood
Heerlijk zulke acties
Dit topic is gesloten.