nu laatst heeft hij dit wel gedaan en de iphone geupdate naar versie 3.0.1
maar nu komt het, de iphone was opeens gesimlocked ?! mijn vraag is hoe kan dit ? want de iphone uit hongkong was simlockvrij en heeft zelf jaren zonder problemen een vodafone simkaartje ingehad.
Misschien was het niet een out of factory simlocked toestel en was die jailbroken. moet haast wel. anders krijg je dit namelijk niet.fuqua schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:09:
vraagje, kennis van mij heeft enkele jaren geleden via een vriend van hem uit hongkong een iphone 2g laten meenemen, hij heeft hierin een vodafone kaart ingestoken en alles werkt. al die jaren heeft hij de iphone niet geupdate.
maar nu komt het, de iphone was opeens gesimlocked ?! mijn vraag is hoe kan dit ? want de iphone uit hongkong was simlockvrij en heeft zelf jaren zonder problemen een vodafone simkaartje ingehad.
Bij eentje uit Engeland staat bijvoorbeeld linksboven O2-UK, bij eentje uit de VS staat er AT&T.
Wat staat er bij die van hem?
(Ook staat bij het doosje van een 2G uit de UK het iTunes logo op de vierde rij helemaal rechts met drie open plekken links ervan, wat helmaal niet kan
[ Voor 26% gewijzigd door fsfikke op 24-08-2009 12:25 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
ik zie geen reden om aan hem te twijfelen. maar bedoel je te zeggen dat de iphone elders kan komen waar het niet fabriek simlockvrij is ?fsfikke schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:23:
Komt ie ook zeker uit Honk Kong? Hoe ziet het plaatje van de iPhone op de doos er uit?
Bij eentje uit Engeland staat bijvoorbeeld linksboven O2-UK, bij eentje uit de VS staat er AT&T.
Wat staat er bij die van hem?
(Ook staat bij het doosje van een 2G uit de UK het iTunes logo op de vierde rij helemaal rechts met drie open plekken links ervan, wat helmaal niet kan)
het kan niet anders dan dat hij softwarematig simlockvrij is gemaakt alvorens je kennis hem heeft gekocht. Een echte simlockvrije iPhone zal nooit automatisch door een officieel updateproces simlocked worden.fuqua schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:09:
vraagje, kennis van mij heeft enkele jaren geleden via een vriend van hem uit hongkong een iphone 2g laten meenemen, hij heeft hierin een vodafone kaart ingestoken en alles werkt. al die jaren heeft hij de iphone niet geupdate.
Hij zal hem dus weer even moeten unlocken.
PSN: Sluuz
dat heb ik reeds al voor hem geregeld, maar ik begrijp dus uit jullie reacties dat de iphone eigenlijk niet uit hongkong kan komen ?Sluuz schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:41:
[...]
het kan niet anders dan dat hij softwarematig simlockvrij is gemaakt alvorens je kennis hem heeft gekocht. Een echte simlockvrije iPhone zal nooit automatisch door een officieel updateproces simlocked worden.
Hij zal hem dus weer even moeten unlocken.
Je loopt helaas een beetje achter de feiten aan. Het verbod op koppelverkoop in Belgie is in Europees verband niet langer houdbaar gebleken. Er mag dus naar eigen inzicht begonnen worden met het aanbieden van bijv. gsm incl. abonnement.dangerpaki schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:07:
[...]
dat is toch te zot voor woorden. de iphone wordt daar juist los verkocht en simlockvrij omdat koppelverkoop niet is toegestaan met abo's. dan gaan die gasten je wijsmaken dat ze die toestellen alleen verkocht worden met accessoires. dat zou opeens geen koppelverkoop zijn.
ik zou daar echt in de winkel nog een stuk uit het belgische wetboek voor hun neus leggen en de politie bellen om het vast te laten leggen en die gasten met een zaak dreigen. al was het maar om ze keihard op de stang te jagen en de hele winkel op stelten te zetten. stelletje malloten.
Dus mocht je nog met een wetboek richting Belgie afreizen, let me knowJuridisch heet er geen obstakel meer te zijn tegen gebundelde producten in de gsm-markt (of elders). De Belgische wet is nog wel niet aangepast, maar rechters mogen ze ook niet meer afdwingen.
http://www.6minutes.be/NL...198&RubriekID=34&userID=1
Freezerator schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:40:
Net gemaild, ze hebben niks binnen gekregen, en ik vermoed dat het nogwel even zal duren voordat ze uberhaupt wat binnen krijgen.
Niet dat ze er veel aan kunnen doen. Maar blijft wel een beetje kut.
Volgens mij betekent dat nog steeds niet dat ze de iPhone alleen maar met accessoires mogen aanbieden. Al die accessoires bieden ze namelijk los ook aan, maar de iPhone heel toevallig niet? Ten minste ze zeggen van wel maar als je daar staat moet je opeens accessoires bijkopen.ceelcoumans schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:45:
[...]
Je loopt helaas een beetje achter de feiten aan. Het verbod op koppelverkoop in Belgie is in Europees verband niet langer houdbaar gebleken. Er mag dus naar eigen inzicht begonnen worden met het aanbieden van bijv. gsm incl. abonnement.
[...]
Dus mocht je nog met een wetboek richting Belgie afreizen, let me know
Waarom niet? Het koppelverbod-verboddangerpaki schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:09:
[...]
![]()
Niet dat ze er veel aan kunnen doen. Maar blijft wel een beetje kut.
[...]
Volgens mij betekent dat nog steeds niet dat ze de iPhone alleen maar met accessoires mogen aanbieden. Al die accessoires bieden ze namelijk los ook aan, maar de iPhone heel toevallig niet? Ten minste ze zeggen van wel maar als je daar staat moet je opeens accessoires bijkopen.
Missie geslaagd...
Anoniem: 315531
Het is heel moeilijk om er aan te komen dus kwam ik op speurders een advertentie tegen Apple iPhone 3GS 32GB Zwart te koop aangeboden op Speurders.nl 549 Euro inclusief verzendkosten en btw.
Het leek op het eerste gezicht to good to be true. Maar alsnog heb ik Zondag mijn bestelling geplaatst op hun site disney.com,
Heb vandaag de telefoon binnen gekregen. De iPhone is er van te dromen SUPER ik heb het direct al mijn collegas verteld, ik ga trouwens de witte kleur voor mijn vrouw bestellen de prijs is wel wat hoger maar voor deze prijs kan je hem nergens krijgen. Nu ben ik eindelijk de trotse eigenaar van een IPHONE.
Check je mail!
[ Voor 2% gewijzigd door Hoedje op 26-08-2009 15:03 ]
Ik deel hier alleen mijn ervaring. Vandaag heb ik het ook aan mijn collegas verteld die geloofden het ook niet maar ik denk toch wel dat ze het gaan bestellen. De iPhone is gewoon een Top toestel.Herr Flicker schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:15:
Ik denk niet dat ik het geloof met 1 post..
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
ik geloof er niets van. Je hebt je vandaag aangemeld om dit te posten?Anoniem: 315531 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:17:
[...]
Ik deel hier alleen mijn ervaring. Vandaag heb ik het ook aan mijn collegas verteld die geloofden het ook niet maar ik denk toch wel dat ze het gaan bestellen. De iPhone is gewoon een Top toestel.
PSN: Sluuz
Dat ik er ook nog op reageer
WhahaAnoniem: 315531 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:08:
Beste Forumleden na een lange zoektocht naar een Apple iPhone 3GS 32GB in de zwarte kleur blijkt het dat de toestellen toch in schaarste liggen.
Het is heel moeilijk om er aan te komen dus kwam ik op speurders een advertentie tegen Apple iPhone 3GS 32GB Zwart te koop aangeboden op Speurders.nl 549 Euro inclusief verzendkosten en btw.
Het leek op het eerste gezicht to good to be true. Maar alsnog heb ik Zondag mijn bestelling geplaatst op hun site disney.com,
Heb vandaag de telefoon binnen gekregen. De iPhone is er van te dromen SUPER ik heb het direct al mijn collegas verteld, ik ga trouwens de witte kleur voor mijn vrouw bestellen de prijs is wel wat hoger maar voor deze prijs kan je hem nergens krijgen. Nu ben ik eindelijk de trotse eigenaar van een IPHONE.

Nice try, zoek maar een ander forum waar mensen echt niet nadenken.
Ho ho. Het zijn er al drie heTekn0z schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:39:
[...]
WhahaWat een grap, eerst wordt GSM Corner afgezeken en nu meld er een wazige kopende partij met 1 post (waar hij zich speciaal voor registreert op GoT) om iedereen naar GSM Corner te lukken voor hun bizarre prijs.
Nice try, zoek maar een ander forum waar mensen echt niet nadenken.
Maar dat is inderdaad wel erg toevallig.
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Kijk dat is grappig, er bestaat naast Arie ook een Geert062 http://www.9lives.be/foru...66697-gsm-corner-com.htmlpsychodweep schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:56:
Hetzelfde bericht heeft hij al op een ander forum over Iphones gepost....
Leuk hoor van die ondernemende types die op alle fora gaan melden dat ze echt wel betrouwbaar zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Marc P op 25-08-2009 15:59 ]

Als A. Vos62 op :
www.gathering.tweakers.net/forum : Reg. datum: 25 augustus 2009
www.iphoneclub.nl : Geregistreerd: 25 augustus 2009
en als Geert 062 op :
www.9lives.be : Geregistreerd: 25/08/09

[ Voor 4% gewijzigd door RB3SSN op 25-08-2009 17:08 ]
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
en toen hoorden we niets meer van arie (of was het geert)RB3SSN schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:34:
Geloven jullie hem niet ? Arie Vos is nog wel een ITCmedewerker, die zich vandaag op drie forums als nieuwe gebruiker heeft aangemeld.
Als A. Vos62 op :
www.gathering.tweakers.net/forum : Reg. datum: 25 augustus 2009
www.iphoneclub.nl : Geregistreerd: 25 augustus 2009
en als Geert 062 op :
www.9lives.be : Geregistreerd: 25/08/09
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat gevloek is nergens voor nodig
[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 26-08-2009 15:05 ]
via t-mobile kost deze 830 euro (daarbij met 2 jaar abo tmobile)
bij phoneshop kost'ie met vodafone abo:
1 jaar abo vodafone (basis 35 E)= 27 E (met internet blox)
toestel iphone3gs (16gb) = 581 (ongeveer de prijs van mobistar)
totaal kost deze ong. 940 euro
scheelt ong "maar" 110 euro.
heb wel een mailtje gestuurd met de vraag of deze fabrieksaf simlock vrij... maar het geheel klinkt toch reeel? of maak ik ergens een reken/denk fout?
IT Freelancer since 2005, and still loving it.
Aangezien je een 2e jaar abonnementkosten niet opneemt in je berekening.
Tevens heb je maar 6 maanden 50% korting op je abbo, daarna nog 6 maanden de volle pond!
Tevens gaat dit topic niet over abonnementen, daar is 'n apart topic voor =)
[ Voor 18% gewijzigd door CLB op 26-08-2009 15:25 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
yep en er is ook nog eens een speciale abo voor de iphone bij vodafone die nog goedkoper is. en nu terug naar import van toestellen. wel erg stil laatste tijd dit topic. zal wel komen omdat er niet zo veel meer over is om te importeren. iemand info over wanneer apple de volgende lading richting europa gaat doen?CLB schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:21:
Scheelt maar 110,- .. dat klopt natuurlijk niet..
Aangezien je een 2e jaar abonnementkosten niet opneemt in je berekening.
Tevens heb je maar 6 maanden 50% korting op je abbo, daarna nog 6 maanden de volle pond!
Tevens gaat dit topic niet over abonnementen, daar is 'n apart topic voor =)
Hello fellow humans
ja das wel zo. maar ik verwacht eigenlijk toch dat als hwc iphones binnen krijgt dat het een behoorlijke lading zal zijn. anders mogen ze mobistar van mij echt aan de schandpaal hangen.joint_me schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:50:
Iedereen wacht op hcw.be, denk dat er veel mensen teleurgesteld gaan worden als hcw.be eindelijk 2 à 3 iphones krijgt.
[ Voor 91% gewijzigd door joopata op 26-08-2009 19:00 ]
Anoniem: 88064
Ik denk trouwens dat het bij de meeste mensen niet zo zeer om geld ga maar om het feit dat ze hem met een andere provider kunnen gebruiken dan t-mobile en dan bijvoorbeeld netwerk dekking enzshaowoo schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:50:
een vraagje..ik wil een iphone 3gs kopen
via t-mobile kost deze 830 euro (daarbij met 2 jaar abo tmobile)
bij phoneshop kost'ie met vodafone abo:
1 jaar abo vodafone (basis 35 E)= 27 E (met internet blox)
toestel iphone3gs (16gb) = 581 (ongeveer de prijs van mobistar)
totaal kost deze ong. 940 euro
scheelt ong "maar" 110 euro.
heb wel een mailtje gestuurd met de vraag of deze fabrieksaf simlock vrij... maar het geheel klinkt toch reeel? of maak ik ergens een reken/denk fout?
Ik heb een kennis die in amerika woont en die kan ze dan naar Nederland toe sturen.
Ik heb op internet gezocht en ik zag alleen dat er BTW over de iPhone betaalt moet worden verder niks.
Geen invoerrechten bv.
Ja en natuurlijk verzendkosten.
Is dat maar dat je over een iPhone uit Amerika alleen de BTW betaalt, en heeft er iemand ervaring mee met garantie etc?
En 'geen invoerrechten' is natuurlijk

Anoniem: 315223
Hello fellow humans
Anoniem: 239914
Dude, inderdaad eerst even op het forum zoeken voordat je je vraag stelt...mda85 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:19:
Zijn er mensen die ervaring hebben om een iPhone in amerika te kopen?
Ik heb een kennis die in amerika woont en die kan ze dan naar Nederland toe sturen.
Ik heb op internet gezocht en ik zag alleen dat er BTW over de iPhone betaalt moet worden verder niks.
Geen invoerrechten bv.
Is dat maar dat je over een iPhone uit Amerika alleen de BTW betaalt, en heeft er iemand ervaring mee met garantie etc?
Maar om je uit je droom te helpen: Iphone in Amerika kopen is zo goed als kansloos tenzij je er eentje met een AT&T simlock wil. Ze verkopen ze niet simlockvrij daar.
Invoerrechten betalen hangt er maar net vanaf hoe de dollar-euro koers is. Tot €430,- (geloof ik) kan je belastingvrij invoeren. Daarboven moet je lappen. Iphone uit Amerika kost omgerekend net wat meer... Tenzij de dollar nog meer devalueert...
Garantie heb je in Amerika, dus als ie stuk is moet je het apparaat daar naar toe sturen.
Lees op dit forum ook maar even over de verschillende ervaringen van mensen die het geprobeerd hebben en over hoe moeilijk ze bij de meeste winkels doen.
Succes.
Anoniem: 276013
check deze linkmda85 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:19:
Zijn er mensen die ervaring hebben om een iPhone in amerika te kopen?
Geen invoerrechten bv.
[iPhone 3GS] Importeren uit Amerika?
excuus was al een reply op..
Denk dat A.vos62 het opgegeven heeft. Die weet ondertussen wel dat Tweakers niet de doelgroep is om dit soort onzin mee uit te halen. Die zal zich wel richten op fora met mensen die wat goed geloviger zijn.Anoniem: 276013 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:24:
@ Door: A.vos62 : en waar blijft de tegen reactie?? btw ik wil hem wel van je kopen voor 575€, dan koop jij gewoon weer een nieuwe 3gs.. moet geen probleem zijn toch....
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik heb waarschijnlijk de mogelijkheid dat iemand voor mij de 3GS mee kan nemen. Maar ben benieuwd of er hier al ervaring mee zijn. Zo ja, moet ik nog ergens in het bijzonder op letten (behalve op de taal dan)
PSN id: GG--77
ik lees verhalen over combinatie pakketten met accesoires en dat ze nergens op voorraad zijn.
heeft het nu zin om volgende week even naar belgië te rijden of niet?
- Ga je patat eten met mosselen, dan zeg ik doen!
- Ga je voor een iPhone, er zit wel een levering aan te komen vermoed ik, maar wanneer die is?
Hello fellow humans
Doe jezelf een plezier en ga alleen als je een leuke dag wilt hebben en genoegen kunt nemen met een zeer kleine kans op een iPhone. De kans van slagen is erg klein, maar valt natuurlijk niet uit te sluiten.Ronald_stage schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:43:
Heeft iemand nu recente ervaring met een 3GS uit belgië?
ik lees verhalen over combinatie pakketten met accesoires en dat ze nergens op voorraad zijn.
Wat wel duidelijk geworden is in dit forum, is dat MobiStar een monopolist is, zij bepalen wie en wanneer mensen of resellers een iPhone ontvangen. En aangezien ze zef ook provider zijn mag het duidelijk zijn waarom ze liever aan een Belg leveren die ook een abbo heeft of neemt.
Veel plezier, België is een prima land om in te verblijven, je kunt er prima eten en drinken. En ik hoop voor jou een iPhone op pikken.Ronald_stage schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:29:
Ik doe iig rustig aan en maak er dan een leuk tripje van met nog meer op de agenda dan alleen een iPhone.
Lekker dan, we worden elke week voor de gek gehouden.
Wanneer komen de iphones nou een keer gewoon op voorraad ?
gewoon nee.
Ik heb vorige week een iPhone 3GS 32GB (zwart) opgehaald in België zonder te reserveren/bestellen nav een tip op iphoneclub.nl: in Beveren-Waas kun je een iPhone, naar mijn weten, redelijk makkelijk krijgen*. Ze vragen daar wel de standaardprijs + €50,-**.Ronald_stage schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:43:
Heeft iemand nu recente ervaring met een 3GS uit belgië?
*Ik belde er heen en die was op voorraad (10:00 uur). Toen ik daar in de winkel stond was er nog een vrouw voor mij die haar iPhone 3GS kwam ophalen. Toen ik aan de beurt was belde er iemand, de verkoper zei dat hij nog een 16GB en 32GB wit had (rond 14:30 uur).
**Die €50,- is 100% zwart, staat niet op de factuur en de verkoper kan het niet duidelijk uitleggen waar die 'kosten' voor zijn. Ik denk dat de eigenaar dat gewoon in eigen zak steekt.
//Het is gewoon een Mobistar Center.
Veel succes, ik was donderdag in belgie en daar vertelde ze mij dat ze voorlopig alleen op bestelling leverden. De kans is dus vrij klein dat je met een iPhone naar huis gaat...Ronald_stage schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:29:
Ik doe iig rustig aan en maak er dan een leuk tripje van met nog meer op de agenda dan alleen een iPhone.
Ik heb er 4 in bestelling staan.
Dat je het überhaupt durft te vragen...
- Gratis website
- Site staat vol met spelfouten
- Onder rembours 40% van het bedrag vooruit betalen
- De gegevens (kvk, adres, enz) van D-skineurope bv zijn gekopieerd
Ik zou zeggen, probeer eens het uit en je ziet van zelf wat er gebeurt!
Ik zou gewoon aan Mobistar, Belcompany of MediaMarkt houden. Als je echt niet kunt wachten bestellen bij een power seller met goede feedback op Ebay of kijken op Marktplaats, alleen zou ik bij marktplaats wel zelf de iPhone ophalen en dus ook goed inspecteren.
[ Voor 21% gewijzigd door loopezz op 02-09-2009 03:26 ]
En het antwoord van hcw.be:Graag zou ik willen weten of het zo is dat als ik nu een iPhone via hcw.be koop dat hij dan op de 'verwachte leverdatum' die staat op de website geleverd wordt of dat dan eerst alle eerdere bestellingen worden verwerkt en dat ik hem dus wellicht dan (nog) niet ontvang maar misschien 1 of 2 leveringen later.
Nou dat ook weer duidelijk...!Dat zou inderdaad best kunnen dat u nog 1 of 2 leveringen zult moeten wachten.
De datum op de website klopt ook niet (tenzij toevallig).
Wij weten niet wanneer we ze zullen ontvangen en ook niet hoeveel.
Bij manier van spreken kunnen dat er zowel 5 als 100 zijn
doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh
Bop,bop schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:38:
Maar is een email gestuurd naar HCW.be:
[...]
En het antwoord van hcw.be:
[...]
Nou dat ook weer duidelijk...!
Leuk dat je ze een mail hebt gestuurd, maar het topic lezen had je precies dezelfde informatie gegeven.
Het mag toch ondertussen wel duidelijk zijn dat MobiStar bewust alle iPhones zelf verkoop en ze niet wil uitleveren aan resellers. HCW staat volkomen machteloos, ze zijn apple reseller, maar worden door MobiStar buitenspel gezet. Zo zie je maar in België kun je koppelverkoop wettelijk verbieden maar pratisch niet uitbannen. Afwachten of de rechtzaak van de andere reseller tegen MobiStar verandering gaat aanbrengen in de situatie.
Sorry dat ik informatie geef die al is gezegd... verder heb ik bijna alle 3 de pagina's gelezen maar wat jij nu netjes samenvat had ik niet zo snel begrepenMarc P schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:11:
[...]
Bop,
Leuk dat je ze een mail hebt gestuurd, maar het topic lezen had je precies dezelfde informatie gegeven.
Het mag toch ondertussen wel duidelijk zijn dat MobiStar bewust alle iPhones zelf verkoop en ze niet wil uitleveren aan resellers. HCW staat volkomen machteloos, ze zijn apple reseller, maar worden door MobiStar buitenspel gezet. Zo zie je maar in België kun je koppelverkoop wettelijk verbieden maar pratisch niet uitbannen. Afwachten of de rechtzaak van de andere reseller tegen MobiStar verandering gaat aanbrengen in de situatie.
doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh
Ik vind dat echt niet kunnen. Ik zou daar ook nooit aan mee hebben gewerkt. Zo houd je namelijk dit soort praktijken in stand...loopezz schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 17:56:
[...]
in Beveren-Waas kun je een iPhone, naar mijn weten, redelijk makkelijk krijgen. Ze vragen daar wel de standaardprijs + €50,-.
Mee eens maar ik denk dat de meesten van hier die nu al weken wachten op de levering van HCWE daar niet echt wakker van zullen liggen. Tenminste... als ik had moeten kiezen kiezen dan had ik er ook voor gekozen, liever 50 euro meer en het toestel gelijk in handen dan nog weken/maanden te moeten wachten.ilife schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:19:
[...]
Ik vind dat echt niet kunnen. Ik zou daar ook nooit aan mee hebben gewerkt. Zo houd je namelijk dit soort praktijken in stand...
loopezz schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 17:56:
[...]
Ik heb vorige week een iPhone 3GS 32GB (zwart) opgehaald in België zonder te reserveren/bestellen nav een tip op iphoneclub.nl: in Beveren-Waas kun je een iPhone, naar mijn weten, redelijk makkelijk krijgen*. Ze vragen daar wel de standaardprijs + €50,-**.
*Ik belde er heen en die was op voorraad (10:00 uur). Toen ik daar in de winkel stond was er nog een vrouw voor mij die haar iPhone 3GS kwam ophalen. Toen ik aan de beurt was belde er iemand, de verkoper zei dat hij nog een 16GB en 32GB wit had (rond 14:30 uur).
**Die €50,- is 100% zwart, staat niet op de factuur en de verkoper kan het niet duidelijk uitleggen waar die 'kosten' voor zijn. Ik denk dat de eigenaar dat gewoon in eigen zak steekt.
//Het is gewoon een Mobistar Center.
voorlopig denk ik niets, heb er zelf ook twee in bestelling staan een voor mezelf en een voor een collega. Maar ze mogen nou wel eens opschieten. Nu begrijp ik dat ze er zelf niet zo heel veel aan kunnen doen en dat Mobistar loopt te fucken. (zeker als je het bovenstaande leest) maar hoop wel dat het niet meer te lang duurt.overexposure schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:23:
en iemand al een iphone ontvangen van hcw.be?
Ik heb er 4 in bestelling staan.
of allemaal een petitie beginnen tegen mobistar en die massaal tekenen en mobistar spammen.
Ik heb mijne vorige week via Vraag en aanbod van tweakers gekocht. Simlockvrij uit België voor 750 euro en helemaal nieuw in verpakking nog, dus 75 euro meer dan HCW. Maar ik hoef niet maanden te wachten gelukkig. Heb em gister binnen gekregen.
Gelukkig dat bijna niemand in vraag & aanbod rondkijkt.
Of je bied er stiekum zelf 1 aan daarPeabz21 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:13:
Mobistar heeft sch**t aan de Nederlanders. Liever met een contract verkopen aan de Belgen natuurlijk.
Ik heb mijne vorige week via Vraag en aanbod van tweakers gekocht. Simlockvrij uit België voor 750 euro en helemaal nieuw in verpakking nog, dus 75 euro meer dan HCW. Maar ik hoef niet maanden te wachten gelukkig. Heb em gister binnen gekregen.
Gelukkig dat bijna niemand in vraag & aanbod rondkijkt.
Anoniem: 309779
Ze zijn schaars!
De WIND, TIM en Vodafone winkels rond Rome zijn door de voorraden heen lijkt het. Nergens beloofd men wanneer ze weer leverbaar zijn.
Alleen in Milaan lukt het nog bij de FNAC (Via Torino), maar ik deed inkopen in Rome bij de enige Apple store van Italië: In Roma Est
Daar in beide kleuren leverbaar (anders dan eerder op dit forum gemeld!): de 16 gieg voor 599 en de 32 gieg voor 699.
De verkoper was er trots op dat de lockvrije 'alleen in Italië en Australië leverbaar is' en zei wel eerlijk dat je voor garantie nog een keer Rome moet bezoeken.
Roma Est is overigens erg mooi, maar vanaf het vliegveld niet erg handig per openbaar vervoer bereikbaar!
Een hele dag vakantie kwijt voor een iPhone? Terwijl je deze uit België kan halen voor 25euro minder?Anoniem: 309779 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:43:
Een update uit het land van de Vespa's en factory-unlocked Iphones:
Ze zijn schaars!
De WIND, TIM en Vodafone winkels rond Rome zijn door de voorraden heen lijkt het. Nergens beloofd men wanneer ze weer leverbaar zijn.
Alleen in Milaan lukt het nog bij de FNAC (Via Torino), maar ik deed inkopen in Rome bij de enige Apple store van Italië: In Roma Est
Daar in beide kleuren leverbaar (anders dan eerder op dit forum gemeld!): de 16 gieg voor 599 en de 32 gieg voor 699.
De verkoper was er trots op dat de lockvrije 'alleen in Italië en Australië leverbaar is' en zei wel eerlijk dat je voor garantie nog een keer Rome moet bezoeken.
Roma Est is overigens erg mooi, maar vanaf het vliegveld niet erg handig per openbaar vervoer bereikbaar!
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Anoniem: 309779
Nee hoor: Gewoon even meegenomen omdat er daar nog veel meer is dan alleen een telefoon!tc982 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:44:
[...]
Een hele dag vakantie kwijt voor een iPhone? Terwijl je deze uit België kan halen voor 25euro minder?
Haha, nee hoor. Ik heb wel nog een Nokia N96 te koop. Maar dat ga ik via eBay doen. Meer potentiele kopers.Executor16 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:33:
[...]
Of je bied er stiekum zelf 1 aan daar
Doen ze niet moeilijk met verkoop aan 'buitenlanders'? CC in het bezit dus neem dat ik gewoon daar mee zou kunnen betalen.
Zeker een optie, kun je hier weer gelijk een paar topics verwijderen

Al vrees ik dat ik nu ook helemaal in de ban ben van de iPhone, na jarenlang alleen maar Samsungs gehad te hebben, dat is totaal niet te vergelijken met de iPhone. Nee hoor ik ben helemaal om en zal volgend jaar als er een nieuwe uitkomt gelijk reserveren haha. Pfffft waar hebben we het over, zijn nog zat mensen die moeite doen om aan deze variant te komen.
Ik heb 't er eigenlijk wel mee gehadpebbie schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:04:
Al vrees ik dat ik nu ook helemaal in de ban ben van de iPhone, na jarenlang alleen maar Samsungs gehad te hebben, dat is totaal niet te vergelijken met de iPhone. Nee hoor ik ben helemaal om en zal volgend jaar als er een nieuwe uitkomt gelijk reserveren haha. Pfffft waar hebben we het over, zijn nog zat mensen die moeite doen om aan deze variant te komen.
Mijne moet morgen via via via via via aankomen... wat niet heel erg waarschijnljk is.
Mocht dat zo zijn, ben ik 'n gelukkig man voor die paar honderd euro en anders zijn er genoeg alternativs!
HTC Hero / Samsung Galaxy / SonyEricsson XPERIA X2 / Nokia N900.. Ach ik wacht morgen even af
ik wacht nu ook al een maand. Dus ja. ik denk dat we effe serieus een petitie moeten starten tegen mobistar die allemaal tekenen en dan richting apple sturen.Anoniem: 315223 schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:47:
Maar er zijn dus mensen die vanaf juli dus al wachten bij HCW op een iPhone? Ik hoop ook dat ze snel kunnen leveren want heb geen zin om 3 maanden te gaan wachten.
Ja precies, maar hoe moeilijk moet het zijn om ff een paar iPhone's richting belgië te sturen.dangerpaki schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:29:
[...]
ik wacht nu ook al een maand. Dus ja. ik denk dat we effe serieus een petitie moeten starten tegen mobistar die allemaal tekenen en dan richting apple sturen.
Waarom denk je dat MobiStar hier iets mee zou doen? Omdat ze monopolist zijn en geen enkel belang hebben bij het verkopen van iPhones aan Nederlanders?dangerpaki schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:29:
[...]
ik wacht nu ook al een maand. Dus ja. ik denk dat we effe serieus een petitie moeten starten tegen mobistar die allemaal tekenen en dan richting apple sturen.
Dat is het probleem niet. Het probleem is dat Mobistar de officiele importeur is, maar ook nog eens zelf verkoper is. Dus je begrijpt al dat ze geen enkele iPhone meer richting andere retailers in Belgie verschepen. Ze houden ze allemaal lekker zelf. En als je dan ziet wat voor vuile tactieken ze gebruiken, zoals verplicht assecoires erbij kopen anders geen iPhone, dan begrijp je al dat je niet binnenkort een iPhone moet verwachten via HCW of andere retailer in Belgie.Anoniem: 315223 schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:52:
[...]
Ja precies, maar hoe moeilijk moet het zijn om ff een paar iPhone's richting belgië te sturen.
Jij dacht dat de petitie richting Mobistar zou gaan? Nee die zijn te schaamteloos. Maar ik denk als je genoeg volk krijgt en genoeg retailers uit Belgie hun stem laten horen dat Apple hier wel gehoor aan wilt geven. Doen ze dat niet dan krijgen ze natuurlijk gezeik met de Belgische regering.Marc P schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:19:
[...]
Waarom denk je dat MobiStar hier iets mee zou doen? Omdat ze monopolist zijn en geen enkel belang hebben bij het verkopen van iPhones aan Nederlanders?
Maar je hebt gelijk hoor. Tegen de tijd dat dit misschien effect gaat hebben, heb je je iPhone via HCW wel binnen.
[ Voor 4% gewijzigd door dangerpaki op 07-09-2009 16:14 ]
Koppelverkoop is leuk hé, ik kan als belg al niet meer wachten ...dangerpaki schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:13:
[...]
Dat is het probleem niet. Het probleem is dat Mobistar de officiele importeur is, maar ook nog eens zelf verkoper is. Dus je begrijpt al dat ze geen enkele iPhone meer richting andere retailers in Belgie verschepen. Ze houden ze allemaal lekker zelf. En als je dan ziet wat voor vuile tactieken ze gebruiken, zoals verplicht assecoires erbij kopen anders geen iPhone, dan begrijp je al dat je niet binnenkort een iPhone moet verwachten via HCW of andere retailer in Belgie.
[...]
Jij dacht dat de petitie richting Mobistar zou gaan? Nee die zijn te schaamteloos. Maar ik denk als je genoeg volk krijgt en genoeg retailers uit Belgie hun stem laten horen dat Apple hier wel gehoor aan wilt geven. Doen ze dat niet dan krijgen ze natuurlijk gezeik met de Belgische regering.
Maar je hebt gelijk hoor. Tegen de tijd dat dit misschien effect gaat hebben, heb je je iPhone via HCW wel binnen.
Ik heb hem trouwens in minder dan twee weken gekregen via een mobistat winkel.
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Is het de moeite al om heen te gaan ? Of is het nog steeds rampzalig slecht ?
gewoon nee.
Bar slecht dus =)
dus ik dacht : misschien dat iemand ergens geweest is waar ze volop op voorraad waren oid
gewoon nee.
Dat bedoel ik dus. Terwijl Mobistar zelf levertijden van twee weken heeft (en dus overduidelijk met enige regelmaat toestellen binnen krijgt) zijn anderen al weken aan het wachten.tc982 schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:53:
[...]
Koppelverkoop is leuk hé, ik kan als belg al niet meer wachten ...
Ik heb hem trouwens in minder dan twee weken gekregen via een mobistat winkel.
Anoniem: 317601
Weet iemand iets over deze site?
Ziet er opzich goed uit. 4 dagen levertijd, ik heb alleen geen idee waarvandaan dit wordt geleverd...
en voor 450dollar..
Als het te goed klinkt om waar te zijn dan is het dat waarschijnlijk ook. Ik zou het er niet op wagen.Anoniem: 317601 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:56:
Na een tijdje gezocht te hebben ben ik op deze site gekomen. http://bemobile.weebly.com/iphones.html
Ziet er opzich goed uit. 4 dagen levertijd, ik heb alleen geen idee waarvandaan dit wordt geleverd...
en voor 450dollar..
The devil is in the details.
Anoniem: 317601
Tja hij komt uiteraard uit het buitenland waar ze bijna allemaal goedkoper zijn dan hier.Mute schreef op woensdag 09 september 2009 @ 20:03:
[...]
Als het te goed klinkt om waar te zijn dan is het dat waarschijnlijk ook. Ik zou het er niet op wagen.
Via bellen.com ben ik aan deze site gekomen. http://bellen.com/forum/o...&onderwerp=307&topic=8783
Rofl, de mini iphone 3gAnoniem: 317601 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:56:
Na een tijdje gezocht te hebben ben ik op deze site gekomen. http://SCAM.bemobile.weebly.com/iphones.html.OPLICHTING
en voor 450dollar..

(via via via via via een dubieuze persoon blablabla via V&A gevraagd: iPhone 3GS / 16GB of 32GB / Simlockvrij of niet)
En begin sinds gisteren aan mijn derde maand volgens mij
Dus maak je borst maar nat, dat duurt nog wel 2 maand voor jou ( ga daar maar vanuit )
gewoon nee.
Das wel behoorlijk kut...SanderPS3 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 12:49:
Ga je maar voorbereiden dan, want ik wacht nu al 2 maand
En begin sinds gisteren aan mijn derde maand volgens mij
Dus maak je borst maar nat, dat duurt nog wel 2 maand voor jou ( ga daar maar vanuit )
moest effe dit kwijt, wat is de website van ING kut zeg. Wil simpel kunnen beleggen maar die website is so shabby dat je er niets van begrijpt...
Weer thuis van het reisje met een nieuw aangeschafte iPhone 3GS 16GB in het zwart.PhuSioN schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:41:
Hebben hier mensen toevallig ervaring met het aanschaffen van een 3gs uit de UK? Ben volgende week 2 dagen voor m'n werk in Ashby/Atherstone en verblijf in Tamsworth. Zag dat ze daar een O2 shop hebben.
Doen ze niet moeilijk met verkoop aan 'buitenlanders'? CC in het bezit dus neem dat ik gewoon daar mee zou kunnen betalen.
Aangeschaft in de Apple store in Birmingham. Voorraad wordt over de telefoon niet doorgegeven en je moet dan ook maar naar de winkel gaan om daar te informeren. Werd was aangegeven dat ze elke dag nieuwe krijgen maar nooit hoeveel. In de winkel krijg je een pager als je aangeeft een iphone te willen kopen. Als de pager af gaat word je verzocht je te melden achterin de winkel. Daar zal de medewerker je 'aanvraag' in behandeling nemen. iPhone uiteindelijk betaald met een mastercard cc. Daarnaast is het verplicht om een 'top up' te kopen van minimaal 10 pond wat je apart afrekend. Hierbij kreeg ik problemen aangezien mijn cc niet uit de UK is en je ook een Engels adres moet doorgeven. Medewerker wou daarom bijna de iphone niet meer meegeven een een refund doen, maar gelukkig kon een Engelse collega van me die mee was de 'top up' via zijn kaart afrekenen.
Al met al was het even spannend, maar het is toch gelukt. iPhone is afgeleverd met OS 3.1 dus op dit moment is het nog een dure iPod.
Binnenkort zal ik ook mijn ervaringen hier delen, of misschien wel een review schrijven. Via HCW.be was geen optie meer over mij daar wordt ie steeds uitgesteld, ik heb daar geen vertrouwen meer in.
Dit topic is gesloten.