[iPhone 3GS] Importeren en / of losse koop - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 108.312 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Sterke-Jerke schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 22:22:
[...]

Die abbo discussie vind ik ook niet bijster interresant. Wanneer heb je die van jouw besteld? Op de hcw websitte staat idd een verwachte levertijd van half augustus
Ben ik met je eens, dat hele gezeur over T-Mobile hoort gewoon niet in deze discussie. Opzouten daarmee aub. De HCW verwachte leverdatum passen ze iedere keer aan als deze bereikt is en ze kunnen niet leveren.

Op de frontpage van tweakers staat er inmiddels een verhaal over een apple dealer die mobistar voor de rechter sleept ivm de absurde hoeveelheden die beschikbaar zijn voor niet Mobistar winkels.
nieuws: Dealer klaagt Mobistar aan wegens iPhone-schaarste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-06 18:58
Marc P schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:53:
[...]

Ben ik met je eens, dat hele gezeur over T-Mobile hoort gewoon niet in deze discussie. Opzouten daarmee aub. De HCW verwachte leverdatum passen ze iedere keer aan als deze bereikt is en ze kunnen niet leveren.

Op de frontpage van tweakers staat er inmiddels een verhaal over een apple dealer die mobistar voor de rechter sleept ivm de absurde hoeveelheden die beschikbaar zijn voor niet Mobistar winkels.
nieuws: Dealer klaagt Mobistar aan wegens iPhone-schaarste
nou staat de datum bij hcw op morgen en hoop ik stiekem toch wel dat ze die dingen gewoon eens binnen krijgen.

iemand ervaring met btw-vrij bestellen bij HCW? hoe is dat gegaan (via de website??)? en hoe is dat verlopen?

heb net zelf besteld bij HCW BTWvrij. heb mn CCgegevens in moeten geven, via de website besteld waarbij gewoon het bedrag incl BTW werd vermeld. echter had ik al contact gehad met HCW via de email en schijnt het zo te zijn dat het bedrag aangepast gaat worden en dat het zonder BTW wordt afgeschreven. vind het een beetje een scheve manier zo op deze manier. maar goed ik heb alle email conversaties bewaard dus dan maar hopen dat het goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
dangerpaki schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:10:
[...]

nou staat de datum bij hcw op morgen en hoop ik stiekem toch wel dat ze die dingen gewoon eens binnen krijgen.

iemand ervaring met btw-vrij bestellen bij HCW? hoe is dat gegaan (via de website??)? en hoe is dat verlopen?

heb net zelf besteld bij HCW BTWvrij. heb mn CCgegevens in moeten geven, via de website besteld waarbij gewoon het bedrag incl BTW werd vermeld. echter had ik al contact gehad met HCW via de email en schijnt het zo te zijn dat het bedrag aangepast gaat worden en dat het zonder BTW wordt afgeschreven. vind het een beetje een scheve manier zo op deze manier. maar goed ik heb alle email conversaties bewaard dus dan maar hopen dat het goed gaat.
Ik heb wel het KVK nummer van de zaak ingevuld maar zag nergens de mogelijkheid BTW vrij te bestellen. Hoe heb je dit gedaan? Kun je me eventueel een PM sturen met de contactgegeven van de persoon waar jij contact mee hebt zodat ik na kan gaan of ze mijn order nog kunnen aanpassen naar BTW vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is 'n apart topic om 'n belastingvrij te bestellen, zie daarvoor de TS.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
CLB schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:21:
Er is 'n apart topic om 'n belastingvrij te bestellen, zie daarvoor de TS.
Je hebt helemaal gelijk. Sorry voor de vervuiling omdat ik niet uit mijn doppen heb gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 102673 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 09:39:
ik zal eind deze maand eens bij vodafone griekenland gluren, ben er dan toch op vakantie ;)

Las iets van 580 euro met pre paid (simlock vrij)
Gewoon Vodafone shops of wat? Dan kan ik ook is kieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Marc P schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:20:
[...]

Ik heb wel het KVK nummer van de zaak ingevuld maar zag nergens de mogelijkheid BTW vrij te bestellen. Hoe heb je dit gedaan? Kun je me eventueel een PM sturen met de contactgegeven van de persoon waar jij contact mee hebt zodat ik na kan gaan of ze mijn order nog kunnen aanpassen naar BTW vrij.
Je moet even je DM aanzetten die staat nu uit dus kan ik je geen berichtje sturen.

EDIT: beetje jammer, gisteren stond er op HCW nog "Verwacht, 11-8-2009" en nu staat er "Verwacht, nog niet leverbaar".

Zo te horen zal het niet binnenkort zijn dat ze wat gaan leveren. Iemand toevallig de laatste tijd nog wat binnen gehad van HCW? Nou maar hopen dat door de zaak tegen Mobistar, deze wel wat meer iPhones gaan opsturen richting andere retailers. Fingers crossed.

[ Voor 28% gewijzigd door dangerpaki op 11-08-2009 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-04 17:47

GeBas

--

Volgens mij kunnen de griekse iPhones ook aan de TS toegevoegd worden.

link

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88064

daar zijn ze ook *Out Of Stock. :?

en de verwachte datum van levering van HCW, was ook wel te verwachten als je alle ander berichten zo hoort.
Dus dat verbaast me niet echt.

Ik denk dat het gewoon nog ff wachten wordt tot de iphone overal geïntroduceerd is en dat apple dan zijn voorraad bijgewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Anoniem: 88064 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:29:
daar zijn ze ook *Out Of Stock. :?

en de verwachte datum van levering van HCW, was ook wel te verwachten als je alle ander berichten zo hoort.
Dus dat verbaast me niet echt.

Ik denk dat het gewoon nog ff wachten wordt tot de iphone overal geïntroduceerd is en dat apple dan zijn voorraad bijgewerkt heeft.
yup had ik ook verwacht dat ze bij hcw niet zouden kunnen leveren binnenkort. hoop alleen niet dat het te lang duurt. want ander zitten we straks weer tegen de intro van de volgende generatie iphones aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
dangerpaki schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:29:
[...]

Je moet even je DM aanzetten die staat nu uit dus kan ik je geen berichtje sturen.

EDIT: beetje jammer, gisteren stond er op HCW nog "Verwacht, 11-8-2009" en nu staat er "Verwacht, nog niet leverbaar".

Zo te horen zal het niet binnenkort zijn dat ze wat gaan leveren. Iemand toevallig de laatste tijd nog wat binnen gehad van HCW? Nou maar hopen dat door de zaak tegen Mobistar, deze wel wat meer iPhones gaan opsturen richting andere retailers. Fingers crossed.
Suf hoor, het DM vergeten. Maar ik heb het inmiddels allemaal afgehandeld. Kreeg net mail van ze dat het één en ander is aangepast voor me.
Ze geven helaas via de mail geen andere inschatting van de levertijden. Ze weten het domweg niet zeker wanneer ze bevoorraad worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Marc P schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:56:
[...]

Suf hoor, het DM vergeten. Maar ik heb het inmiddels allemaal afgehandeld. Kreeg net mail van ze dat het één en ander is aangepast voor me.
Ze geven helaas via de mail geen andere inschatting van de levertijden. Ze weten het domweg niet zeker wanneer ze bevoorraad worden.
yep had ze ook al gevraagd maar ze wisten inderdaad niet wanneer de toestellen binnen zouden zijn. maar vond nog wel raar het bedrag meost handmatig veranderd worden en ik moest dus eerst wel via mijn creditcard toestemming geven voor de totale prijs en bij verzending zou dan de prijs aangepast worden. heb voor de zekerheid gevraagd om een bevestiging wat de prijs dan zou worden. dus dat heb ik staan in mn email. maar hoop eigenlijk dat het allemaal gewoon normaal zal lopen. nou maar hopen dat ze lekker een hele hoop binnen krijgen morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Na een aantal verhalen dat Best Buy geen losse iPhone's meer zou verkopen was ik een beetje ongerust geworden, maar ik heb er zojuist eentje kunnen kopen :Y) .
Ik was eerder bij Apple Pentagon City en bij een AT&T corporate store geweest. Bij Apple zeiden ze dat het onmogelijk was om ergens een 3G S zonder abbo te kopen, bij AT&T kon het op zich, maar je had wel een AT&T account nodig. Omdat ik geen social security nummer had konden ze geen credit check doen en zou het me $500 extra kosten :P

Maar net bij Best Buy op Stevenson Ave in Alexandria, VA was het totaal geen probleem om er eentje te kopen. Ze hadden alleen nog 32GB versies‎, voor mij is 8GB van m'n huidige geen probleem, maarja ik heb er iig een :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schon schon! En de uiteindelijke kosten inclusief taxen enzo?

Mijne is ook besteld.. Ben benieuwd of 't gaat lukken, is namelijk nogal dubieus.. But we will see =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dit is wat er op het bonnetje staat:
Apple iPhone 3GS 32GB White $699.99
Tax $35 5%
iPhone handset only without a $0.01 8)7

Samen $725, €520 volgens XE.com, zal wel wat hoger uitvallen.
Hij wilde alleen wat telefoonnummers van me hebben en m'n naam. Telefoonnummer had ik niet bij de hand dus heeft ie maar wat ingevuld.

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 12-08-2009 00:00 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
Ik lees net een artikel van 5 augustus waaruit zou blijken dat O2 vanaf 9 oktober niet langer de enige verkopende partij van de iPhone in de UK zal zijn.
Kan een interessante ontwikkeling zijn lijkt me, als er in UK opeens 3 marktpartijen de iPhone gaan aanbieden.

Lees: http://www.mobile-ent.biz...ive-to-end-on-October-9th

Oh en HCW.be heeft de verwachte voorraad datum alweer verschoven naar de 16e augustus.

[ Voor 11% gewijzigd door Marc P op 12-08-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Marc P schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:17:
Ik lees net een artikel van 5 augustus waaruit zou blijken dat O2 vanaf 9 oktober niet langer de enige verkopende partij van de iPhone in de UK zal zijn.
Kan een interessante ontwikkeling zijn lijkt me, als er in UK opeens 3 marktpartijen de iPhone gaan aanbieden.

Lees: http://www.mobile-ent.biz...ive-to-end-on-October-9th

Oh en HCW.be heeft de verwachte voorraad datum alweer verschoven naar de 16e augustus.
ooh raar ik zie op hcw.be niet staan over 16 augustus. ooh wacht inderdaad zie dat de 32gb versies op de 15 en 16e verwacht worden. de 16gb staat nog geen datum bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 20:44
Hopen dat de 16 GB dezelfde leverdatum krijgt ?
Neem aan van wel toch :) ?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
dangerpaki schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:24:
[...]

ooh raar ik zie op hcw.be niet staan over 16 augustus. ooh wacht inderdaad zie dat de 32gb versies op de 15 en 16e verwacht worden. de 16gb staat nog geen datum bij.
Ik kijk altijd automatisch naar de 32GB wit omdat ik die in bestelling heb staan.

• dangerpaki
Marc P schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:51:
[...]

Ik kijk altijd automatisch naar de 32GB wit omdat ik die in bestelling heb staan.
bij mij is dat net andersom :) heb twee stuks van de 16gb in bestelling staan.
daar staat overigens nu weer een datum bij:
"Status: Verwacht, nog niet leverbaar (± 17/08/2009)"

nou maar hopen dat die dan ook echt aankomt en niet voor de zoveelste keer de datum wordt opgeschoven. soms denk ik wel dat ze die datum elke keer twee dagen van de huidige datum zetten om massaal bestellingen binnen te krijgen.

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Net gebeld naar MediaMarkt Roeselare. Volgens de folder zou er een 8gb 3gs te koop zijn. Volgens de dame aan de lijn zou die binnenkort uitkomen. Ik vroeg of ze nog Iphones heeft en dan vertelde ze me dat 1 persoon de hele voorraad opgekocht heeft. Ik vroeg hoeveel stuks er waren in voorraad en ze zei 20 stuks en ik vroeg of die persoon ze alle 20 heeft gekocht en ze zei ja.

• dangerpaki
psychodweep schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:26:
Net gebeld naar MediaMarkt Roeselare. Volgens de folder zou er een 8gb 3gs te koop zijn. Volgens de dame aan de lijn zou die binnenkort uitkomen. Ik vroeg of ze nog Iphones heeft en dan vertelde ze me dat 1 persoon de hele voorraad opgekocht heeft. Ik vroeg hoeveel stuks er waren in voorraad en ze zei 20 stuks en ik vroeg of die persoon ze alle 20 heeft gekocht en ze zei ja.
Hoeveel koste die 8gb GS dan? Lijkt me eerder zo'n truuk van MM die ze wel vaker flikken. Als je het ziet denk je 'wow dat is goedkoop' en als je er staat blijkt het een fout te zijn. Lijkt me sterk dat Apple op hun website niet eens over een 8gb GS spreken en dat MM al 20 stuks verkocht zou hebben. Grote kans dat als je weer belt en iemand anders aan de lijn krijgt dat die je vertelt dat het een fout was en dat het om de gewone G ging en niet GS.

EDIT:
Er is een bericht dat er mogelijk een 8gb 3GS zou komen als vervanger van de 3G. Maar nogmaals lijkt me sterk dat deze al te koop zou zijn zonder dat Apple er een woord over rept. Anderzijds zou het natuurlijk kunnen dat ze willen voorkomen dat iedereen wacht op de 8gb 3GS en niet de 3G koopt, om te voorkomen dat ze met voorraaden blijven zitten. Anyways we shall see. Als het klopt staan er binnenkort 8GB 3GS'en op Marktplaats door degene die ze allemaal opgekocht heeft.
http://www.t3.com/news/8g...y-canadian-network?=40099

[ Voor 22% gewijzigd door dangerpaki op 13-08-2009 10:38 . Reden: Toevoegen link ]

• psychodweep
Die mevrouw zei dat er geen Iphone 8GB 3GS was, , maar dat die binnenkort zou uitkomen (niet binnenkomen!)...ze wist ook niks over een Iphone in de folder.
Verder ben ik er niet op ingegaan (over die 8gb). Over prijzen wordt er niet gecommuniceerd via de telefoon. Die 16gb en 32gb zullen wel voor dezelfde prijs verkocht worden als in de mobistar shops. Ik denk enkel dat ze 16gb hadden, want ze riep nog iets over de iphone 16gb.

[ Voor 12% gewijzigd door psychodweep op 13-08-2009 10:58 ]

• dangerpaki
psychodweep schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:56:
Die mevrouw zei dat er geen Iphone 8GB 3GS was, , maar dat die binnenkort zou uitkomen (niet binnenkomen!)...ze wist ook niks over een Iphone in de folder.
Verder ben ik er niet op ingegaan (over die 8gb). Over prijzen wordt er niet gecommuniceerd via de telefoon. Die 16gb en 32gb zullen wel voor dezelfde prijs verkocht worden als in de mobistar shops. Ik denk enkel dat ze 16gb hadden, want ze riep nog iets over de iphone 16gb.
aha op die manier. ik dacht dat je bedoelde dat die persoon 20 8gb GS'en had opgekocht. maar die heeft dus gewoon de 16/32gb versies opgekocht.

• Bloemstukje
Iphones op HWC.be staan inderdaad op 17/8 :)
Laten we allemaal hopen dat ze dan ook komen :P
K`heb er ook 2 in bestelling staan, maar duurt lang :|
Nu eindelijk 3 weken na bestelling een officiële bestel bon binnen gekregen !
Ik had per email besteld vanwege BTW vrij, maar die bestelbon nu pas binnen !

Verder goede service daar bij HCW !
Ik heb ze de kop gek gezeurt over levertijden, maar ze blijven altijd vriendelijk :)
Hoewel ik zelf ook vriendelijk bleef uiteraard :P

gewoon nee.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:02
SanderPS3 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 19:12:

Ik heb ze de kop gek gezeurt over levertijden, maar ze blijven altijd vriendelijk :)
Je hebt er nogsteeds vertrouwen in nadat ze ongeveer elke dag de levertijd weer iets opschuiven? Ik heb trouwens nog geen bestelbon gekregen, zal het meteen eens navragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 09:17

Masselink

Voor de dorst

Ik heb hem besteld bij Centralpoint.nl (De zwarte 16GB 3GS)
Wel duurder dan ergens anders, daan ook vertrouwder en direct leverbaar.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linkje, prijs, simlockvrij? Kan ik ze opnemen in de TS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-06 17:26

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Masselink schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 01:18:
jezus 946 voor een 16gig versie.. 8)7 veel plezier ermee. voor die prijs wacht ik liever.

linkje: http://www.centralpoint.n...one+3gs&searchButton=Zoek

[ Voor 13% gewijzigd door Hubert op 14-08-2009 10:56 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• video1
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 19:59
Op zoek naar een goedkope, simlockvrije Iphone 3Gs kom je via de pricewatch al snel uit bij telecomlink.nl. Heb 'm daar besteld en binnen een week ontvangen. Op basis van de verpakking lijkt het een "Engelse Iphone".
Gisteren een Vodafone Super Sim gekocht. Niks aan de hand totdat ik, op aanwijzing van ITunes, de nieuwste firmware 3.01 liet installeren. Begint-ie te piepen over "simlock actief".

Bellen met telecomlink.nl blijkt lastig: (website:)
"We zitten momenteel midden in een verhuizing en daarom gelieve te mailen ipv bellen." Een bericht inspreken heeft tot dusver niet geleid tot een reactie.

Vrij naar Louis van Gaal: ben ik nou zo dom geweest of is Telecomlink.nl nou zo'n oplichter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 16:46
Masselink schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 01:18:
Damn.. das wel heel erg veel duurder... heb mn 3GS 32GB destijds gekocht voor 879.. simlockvrij...

Waarom heb je niet gewoon besteld bij iphonemonster.nl ofzo? Dat is ook een hele betrouwbare partij, maar wel 100 euro goedkoper.
video1 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:00:
Op zoek naar een goedkope, simlockvrije Iphone 3Gs kom je via de pricewatch al snel uit bij telecomlink.nl. Heb 'm daar besteld en binnen een week ontvangen. Op basis van de verpakking lijkt het een "Engelse Iphone".
Gisteren een Vodafone Super Sim gekocht. Niks aan de hand totdat ik, op aanwijzing van ITunes, de nieuwste firmware 3.01 liet installeren. Begint-ie te piepen over "simlock actief".

"We zitten momenteel midden in een verhuizing en daarom gelieve te mailen ipv bellen." Een bericht inspreken heeft tot dusver niet geleid tot een reactie.

Vrij naar Louis van Gaal: ben ik nou zo dom geweest of is Telecomlink.nl nou zo'n oplichter?
Nee je hebt waarschijnlijk een softwarematig unlockte iPhone gekocht. Dit stond waarschijnlijk ook gewoon op de site. Dit betekent dat je niet zomaar je firmware kunt upgraden zonder hem zelf weer opnieuw te jailbreaken/unlocken.

Het feit dat het een engelse was had al genoeg moeten zeggen overigens, daar worden ze alleen met simlock verkocht :)

[ Voor 70% gewijzigd door Bosmonster op 14-08-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Telecomlink levert iPhones die softwarematig simlockvrij zijn gemaakt voor FirmWare 3.0.
Als jijzelf dan kiest om 3.0.1 te installeren is het logisch dat je simlock weer actief wordt en jezelf moet breaken.

Weet niet of er een briefje bijzat dat je zelf moest opletten met updaten van FirmWare?
Als Tweaker zijnde vind ik eigenlijk wel dat je dat zelf zou moeten weten over nieuwe FirmWares..

Toen ik m'n iPhone 1st generation kocht, zat daar netjes een briefje bij (was niet via Telecomlink trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-05 21:06
Op de site van Telecomlink staat bij de iPhone 3Gs' zo'n beetje in de eerste regel van de uitgebreide omschrijving "Unlocked". Dit is duidelijk iets anders dan "Simlockvrij". Ik geloof niet dat je ze echt iets kwalijk kan nemen. Overigens ben ik het wel met de reactie hierboven eens dat de verkoper er dan wat extra info bij zou mogen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234296

net bij mm luik en mobistar luik geweest, iPhones zijn pas weer in september op voorraad in (heel) Belgie.....

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 234296 op 14-08-2009 15:19 . Reden: typo's... moet je ook niet met een touch hd in een iphone topic reageren... :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:31

mjl

Ugh

Anoniem: 234296 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:13:
net bij mm luik en mobistar luik geweest, iPhones zijn pas weer in september op voorraad in (heel) Bwlgiw
Klopt aardig die 8 weken leverijd dus. Er komen tussentijds wel iphones binnen maar die zijn gereserveerd dus als je eind september er 1 wil zou ik snel een reservering aanmaken ... ze gaan nog steeds als warme broodjes --- naar het buitenland.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een volk... Kwam nog 2 andere mobistar winkels tegen, 1 had geen voorraad de ander misschien een uur later. Dus uur later weer langs, liepen 4 mensen in de winkel met een 3gs doos waarbij het abb werd ingesteld dus ik goeie hoop. Toen de verkoper mij zag moest ik ff wachten, vervolgens overlegde die met zijn collega's schreef wat op een blaadje en vervolgens kwam die met een mooi verhaal: ze hadden er nog 1 (zwart, 32gb) maar die was al gereserveerd door iemand die ook 4 accessoires had gekocht. Als ik er echter 5 zou kopen dan mocht ik um (de gereserveerde dus) meenemen... Juist ja... Verkoper vrolijk uitgelachen en weggelopen, van dat soort naar fraude ruikende praktijken hou ik niet van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102673

Vind het maar raar dat hcw niet op mijn mails reageert.

Had in eerste instantie een mail gestuurd voor de vraag van een btw bon.

Nu heb ik een bestelling geplaatst met de vraag of ik het geld over kan maken wanneer het duidelijk is wanneer de iphone binnen is, en ook hier krijg ik weer geen reactie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even geduld hebben? Is maar een klein zaakje die natuurlijk bergen, maar dan ook bergen post / emails krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Anoniem: 234296 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:14:
Juist ja... Verkoper vrolijk uitgelachen en weggelopen, van dat soort naar fraude ruikende praktijken hou ik niet van...
Zo zijn er wel meerdere wanpraktijken in die Mobistar shops en die werkwijze zou meegedeeld zijn door het hoofdkantoor. In Mobistar verdeelpunten (dus geen center) doen ze anders helemaal niet moeilijk over accessoires of abos. Ik vind het trouwens maar heel dom van Mobistar om hun imago zo kapot te maken om die enkele extra abo's te verkopen. Een slecht imago kost hen veel meer dan die enkele abo's en accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik ga over een aantal dagen naar Barcelona, Spanje. Weet iemand of het zinvol is om daar uit te kijken naar een iPhone 3GS, en hoeveel een iPhone 3GS 16Gb ongeveer kost in Spanje? En wat is de beste winkel om hem in Spanje te halen, heeft iemand daar toevallig ook ervaring mee?

[ Voor 21% gewijzigd door Turdie op 15-08-2009 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
SanderPS3 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 19:12:

ok ik heb nog geen bestelbon binnen. maar inderdaad ook al aantal keren goed doorgevraagd over een aantal dingen waarbij ze geheel vriendelijke bleven en bleven helpen. Echt suerservice daar bij HCW.

ligt eraan welke je gekocht hebt. ze verkopen 'fabriekssimlockvrij' en 'unlocked' die laatste is goedkoper. als je die hebt krijg je inderdaad na elke update dat ie weer simlocked is
Anoniem: 234296 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:14:
Wat een volk... Kwam nog 2 andere mobistar winkels tegen, 1 had geen voorraad de ander misschien een uur later. Dus uur later weer langs, liepen 4 mensen in de winkel met een 3gs doos waarbij het abb werd ingesteld dus ik goeie hoop. Toen de verkoper mij zag moest ik ff wachten, vervolgens overlegde die met zijn collega's schreef wat op een blaadje en vervolgens kwam die met een mooi verhaal: ze hadden er nog 1 (zwart, 32gb) maar die was al gereserveerd door iemand die ook 4 accessoires had gekocht. Als ik er echter 5 zou kopen dan mocht ik um (de gereserveerde dus) meenemen... Juist ja... Verkoper vrolijk uitgelachen en weggelopen, van dat soort naar fraude ruikende praktijken hou ik niet van...
wat een bullshit is dat zeg... echt serieus als ik die verhalen van de mobistar winkels hoor dan denk ik echt wat een trieste zooi daar. niets klantvriendelijkheid ofzo nee gewoon puur waar verdienden we het meeste geld aan. bedoel als er iemand naast jou staan en zou zeggen ik koop 6 accessoires dan mocht jij weer proberen te overbieden met 7 als het aan die gasten ligt.

maar gelukkig zijn ze bij HCW veel klantvriendelijker. maar daar heb je weer dat ze natuurlijk neit genoeg iphones binnen krijgen van mobistar die de hoofdleverancier is in belgie. als ik de praktijken zo hoor van mobistar dan weet ik wel bijna zeker dat die zaak die tegen ze aangespannen is dat ze qua verdeling van iphones zichzelf voortrekken op waarheid gebaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Weet iemand al wat meer over de voorraad vandaag in belgie ?
HCW zal ze vandaag op voorraad hebben, maar op de website is de leverdatum nu ineens weer : niet bekend.
Misschien komt dat omdat ze de wachtlijst afwerken, maar weet iemand hier meer van ?

Heb een mail gestuurd naar HCW, als ik iets weet laat ik het hier weten

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 20:52
Ach die leverdatum op de website is complete bullshit! Ze weten niet wanneer ze iPhones binnen krijgen, dus zetten ze er maar een datum op, ze kunnen er waarschijnlijk net zo goed opzetten "gelijk met duke nukem"!

Mobistar :r is een vieze monopolist, die ervoor zorgt dat je alleen bij hun iPhones kunt krijgen. En aangezien ze alleen verdienen op accessoires (er zit geen marge op apple producten, afdingen op je macbook gaat ook niet), ben je verplicht die erbij te kopen.

[ Voor 30% gewijzigd door joint_me op 17-08-2009 09:38 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Hmm, vind het wel vreemd waarom ze dan die datum erop zetten ?
Ik ga even de mail afwachten, maar ik ben er niet echt over te spreken eerlijk gezegd.
Als de voorraad door mobistar of apple word achtergehouden en daardoor niet leverbaar is, kan ik me bij neerleggen en gewoon wachten :)
Maar ga de klanten dan niet blij maken met een dood vogeltje, dat vind ik wel zo'n onzin zeg :S

EDIT : Ik heb mail van HCW.
Er is nog steeds geen voorraad, en de leverdatum word keer op keer door mobistar doorgeschoven.
Het ligt dus buiten de macht van HCW, en het heeft dus ook geen nut om boos te worden op HCW.
Mobistar verpest het dus voor ons :S .

Goed, ik heb nu een mail gestuurd over de aanklacht van mobistar in belgie, in hoeverre dat waar is en dergelijke.
En natuurlijk wat op dit moment de verwachte datum is, maar dat zal wel weer een wassen neus zijn

EDIT 2 : Nogmaals mail van HCW.
Voorraad weten ze niet, en ook de rechtzaak kan hij geen uitspraak over doen.
Ze kunnen er niks aan doen wat betreft de voorraad, maar ze doen hun uiterste best.
Hij vertelde me ook dat ze het enorm druk hadden wat betreft de iPhones.

[ Voor 51% gewijzigd door Bloemstukje op 17-08-2009 10:47 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
SanderPS3 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:46:
Hmm, vind het wel vreemd waarom ze dan die datum erop zetten ?
Ik ga even de mail afwachten, maar ik ben er niet echt over te spreken eerlijk gezegd.
Als de voorraad door mobistar of apple word achtergehouden en daardoor niet leverbaar is, kan ik me bij neerleggen en gewoon wachten :)
Maar ga de klanten dan niet blij maken met een dood vogeltje, dat vind ik wel zo'n onzin zeg :S

EDIT : Ik heb mail van HCW.
Er is nog steeds geen voorraad, en de leverdatum word keer op keer door mobistar doorgeschoven.
Het ligt dus buiten de macht van HCW, en het heeft dus ook geen nut om boos te worden op HCW.
Mobistar verpest het dus voor ons :S .

Goed, ik heb nu een mail gestuurd over de aanklacht van mobistar in belgie, in hoeverre dat waar is en dergelijke.
En natuurlijk wat op dit moment de verwachte datum is, maar dat zal wel weer een wassen neus zijn

EDIT 2 : Nogmaals mail van HCW.
Voorraad weten ze niet, en ook de rechtzaak kan hij geen uitspraak over doen.
Ze kunnen er niks aan doen wat betreft de voorraad, maar ze doen hun uiterste best.
Hij vertelde me ook dat ze het enorm druk hadden wat betreft de iPhones.
nou ja maar hopen dat ze snel wat binnen krijgen. het laatste nieuws was dat mobistar ze pas vanaf september kon leveren. en als hcw ook dan pas kan leveren dan zijn we wel even een stuk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou ik hoor op sommige forums, dat het nog 2 tot 3 maanden kan duren volgens mobistar medewerkers.
als dat echt zo is dan weet ik niet of ik hem wel aanschaf en wacht dan wel tot volgend jaar voor de nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

is de vraag nu nog steeds zo enorm groot ondanks dat veel mensen een 3G hebben? of kunstmatige schaarste"?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
als het nog lang duurt neem ik een palm pre :P

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Fietsbel schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:17:
is de vraag nu nog steeds zo enorm groot ondanks dat veel mensen een 3G hebben? of kunstmatige schaarste"?
De vraag is gewoon enorm en Apple is ook druk bezig met hun Chinese order van 5 miljoen exemplaren vrees ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Anoniem: 88064 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:03:
nou ik hoor op sommige forums, dat het nog 2 tot 3 maanden kan duren volgens mobistar medewerkers.
als dat echt zo is dan weet ik niet of ik hem wel aanschaf en wacht dan wel tot volgend jaar voor de nieuwe
ja daar zit ik dus ook naar te kijken, heb nu wel besteld. maar ja als het zo lang duurt da begin ik ook te twijfelen aangezien het nou niet echt een compleet nieuwe iphone is maar gewoon een upgrade.
Bosmonster schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:51:
[...]

De vraag is gewoon enorm en Apple is ook druk bezig met hun Chinese order van 5 miljoen exemplaren vrees ik :P
nou ik denk persoonlijk dat er ook wel een soort van schaarste gecreerd wordt door apple. bedoel laten we eerlijk zijn er zijn wel vaker andere populaire producten geweest die gewoon wel leverbaar blijven. apple is nou geen klein bedrijf en die weten heus wel hoe het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
dangerpaki schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 16:41:
[...]

nou ik denk persoonlijk dat er ook wel een soort van schaarste gecreerd wordt door apple. bedoel laten we eerlijk zijn er zijn wel vaker andere populaire producten geweest die gewoon wel leverbaar blijven. apple is nou geen klein bedrijf en die weten heus wel hoe het hoort.
Zelfs Apple kan geen miljoenen iPhones tevoorschijn toveren. Die worden echt nog steeds in elkaar geknutseld door een stel chinezen aan een lopende band.

En die rare en onlogische conspiracy-theorieen blijf ik niet weerleggen. Daarnaast blijven sommige mensen ze toch graag geloven, tegen beter weten in. Trust me, er is niks liever dat Apple nu zou doen dan aan de vraag te kunnen voldoen.

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 17-08-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102673

datum bij HCW is weer opgeschoven:
Status: Verwacht, nog niet leverbaar (± 22/08/2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Bij Gigavolt zijn ze nog op voorraad dus ik zie het probleem niet...?

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
cv8x schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 20:45:
Bij Gigavolt zijn ze nog op voorraad dus ik zie het probleem niet...?
Is geen simlock vrije versie en scheelt zo'n 100 euro, kun je toch al wel 5 accessoires voor kopen.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

joint_me schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:43:
[...]

Is geen simlock vrije versie en scheelt zo'n 100 euro, kun je toch al wel 5 accessoires voor kopen.
Is toch wel simlock vrij? Althans, volgens de website...

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
joint_me schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:36:

Mobistar :r is een vieze monopolist, die ervoor zorgt dat je alleen bij hun iPhones kunt krijgen. En aangezien ze alleen verdienen op accessoires (er zit geen marge op apple producten, afdingen op je macbook gaat ook niet), ben je verplicht die erbij te kopen.
In hoeverre ben je 'verplicht' om een accessoire erbij te kopen? Laten ze je niet de deur uitlopen met alleen een iPhone als je die bij Mobistar zou kopen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:27
Mute schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:51:
[...]
In hoeverre ben je 'verplicht' om een accessoire erbij te kopen? Laten ze je niet de deur uitlopen met alleen een iPhone als je die bij Mobistar zou kopen?
Naar mijn weten niet. Onlangs in Belgie geweest bij Mobistar, daar werd me de keuze gegeven. De verkoopster zei wel dat ze de 3GS in pakketjes met 3 accessoires verkochten, maar het was geen probleem toen ik zei dat ik alleen voor de iPhone kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mute schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:51:
[...]
In Luik iig niet... als ik de iPhone wou meenemen dan moest ik accessoires bij kopen, anders dan kon ik um niet meenemen want dan was die "gereserveerd"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
ceelcoumans schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 23:00:
[...]

Naar mijn weten niet. Onlangs in Belgie geweest bij Mobistar, daar werd me de keuze gegeven. De verkoopster zei wel dat ze de 3GS in pakketjes met 3 accessoires verkochten, maar het was geen probleem toen ik zei dat ik alleen voor de iPhone kwam.
dat is toch te zot voor woorden. de iphone wordt daar juist los verkocht en simlockvrij omdat koppelverkoop niet is toegestaan met abo's. dan gaan die gasten je wijsmaken dat ze die toestellen alleen verkocht worden met accessoires. dat zou opeens geen koppelverkoop zijn.
ik zou daar echt in de winkel nog een stuk uit het belgische wetboek voor hun neus leggen en de politie bellen om het vast te laten leggen en die gasten met een zaak dreigen. al was het maar om ze keihard op de stang te jagen en de hele winkel op stelten te zetten. stelletje malloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Even nagekeken, bij Gigavolt wel simlockvrij aldus: http://www.gigavolt.nl/in...=com_virtuemart&Itemid=53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Ja maar hoe, fabrieks simlockvrij of gehacked (en dus minder functioneel...)

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Softwarematig simlockvrij

Dat betekent dat ie NIET simlockvrij IS, maar simlockvrij GEMAAKT. M.a.w. dat kun je zelf ook als je een niet simlockvrije koopt en zul je zelf sowieso opnieuw moeten doen als je de firmware update.

Er zit dus feitelijk geen verschil tussen een simlocked en softwarematig simlockvrij toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Softwarematig simlockvrij ja, dus niet origneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Hmm, sorry, maar ik snap er niks van. Hij is niet simlock vrij begrijp ik en er wordt gezegd dat het toestel dan minder functioneel is...? Wat bedoelt men daar precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Laatst online: 01-04 11:52
cv8x schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:05:
Hmm, sorry, maar ik snap er niks van. Hij is niet simlock vrij begrijp ik en er wordt gezegd dat het toestel dan minder functioneel is...? Wat bedoelt men daar precies mee?
Functioneel geen verschil maar je moet hem opnieuw unlocken bij een opdate van de baseband wanneer de unlock beschikbaar komt. En elke keer jailbreaken na een update. Andere mogelijkheid is niet updaten.

Het is wat lastiger maar niet onoverkoombaar. Ik heb 2 iphones versleten op deze manier maar heb nu uit gemak een 3GS factory unlock gekocht zodat ik die gewoon kan updaten wanneer ik wil. Dan nog moet ik opnieuw jailbreaken als ik met zaken als Cydia aan de slag wil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
cv8x schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:05:
Hij is simlocked, maar gehacked (jailbreak) en daarna is met een programmaatje de simlock eruit gesloopt. Over het algemeen zul je hier niet veel van merken, maar:

- Je moet hem opnieuw jailbreaken/unlocken bij iedere firmware-update, ervanuit gaande dat er uberhaupt een nieuwe jailbreak/unlock beschikbaar is voor die nieuwe firmware. Het kan zijn dat Apple nieuwe beveiliging heeft ingebouwd die eerst weer gekraakt moet worden, waardoor je niet kunt updaten (en misschien features mist).

- Door de jailbreak kan je toestel minder stabiel worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Jpjedi schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:10:
[...]

Functioneel geen verschil maar je moet hem opnieuw unlocken bij een opdate van de baseband wanneer de unlock beschikbaar komt. En elke keer jailbreaken na een update. Andere mogelijkheid is niet updaten.

Het is wat lastiger maar niet onoverkoombaar. Ik heb 2 iphones versleten op deze manier maar heb nu uit gemak een 3GS factory unlock gekocht zodat ik die gewoon kan updaten wanneer ik wil. Dan nog moet ik opnieuw jailbreaken als ik met zaken als Cydia aan de slag wil. :)
zijn er veel handige programmas die je uit cydia haalt om te gebruiken? watvoor programmas gebruik jij zoal uit cydia? heb namelijk zelf ook een factory simlockvrije iphone besteld maar zat ook te denken dat ik waarschijnlijk toch zal moeten jailbreaken voor cydia. maar weet niet zeker of daar veel programmas tussen staan die ik echt nodig zou hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Bosmonster schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:15:
[...]

Hij is simlocked, maar gehacked (jailbreak) en daarna is met een programmaatje de simlock eruit gesloopt. Over het algemeen zul je hier niet veel van merken, maar:

- Je moet hem opnieuw jailbreaken/unlocken bij iedere firmware-update, ervanuit gaande dat er uberhaupt een nieuwe jailbreak/unlock beschikbaar is voor die nieuwe firmware. Het kan zijn dat Apple nieuwe beveiliging heeft ingebouwd die eerst weer gekraakt moet worden, waardoor je niet kunt updaten (en misschien features mist).

- Door de jailbreak kan je toestel minder stabiel worden.
Was er ook niet iets mis met push notificaties omdat je een autorisatie van een "gejatte" ihone gebruikt om de simlock te 'vewrwijderen'?

Voor ons tweakers allemaal niet zo'n punt, maar voor een argeoze gebruiker best lastig als ze telkens als iTunes de phone update weer moet gaan zitten klooien om de simlock te verwijderen....

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Bedankt voor de reacties. Nog 1 vraag; ik neem aan dat ik met mijn t-mobile sim kaartje het toestel wel kan gebruiken?

Dus met andere woorden: als ik een gesimlockte iphone koop, kan ik hem dan gebruiken met mijn t-mobile simkaart?

[ Voor 32% gewijzigd door cv8x op 18-08-2009 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Moet je geen AT&T simlocked kopen, maar van T-Mobile :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
cv8x schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:25:
Bedankt voor de reacties. Nog 1 vraag; ik neem aan dat ik met mijn t-mobile sim kaartje het toestel wel kan gebruiken?

Dus met andere woorden: als ik een gesimlockte iphone koop, kan ik hem dan gebruiken met mijn t-mobile simkaart?
als die gesimlockte iphone een nederlandse iphone is dan kan je hem inderdaad wel gebruiken met een tmobile kaartje. dan hoef je hem ook niet steeds te unlocken. maar als je dat toch gaat doen waarom koop je dan niet direct bij tmobile, dan kan je namelijk over een jaar door hun officieel de toestel simlock vrij laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Ik heb nog een abbo t/m sept 2010 bij t-mobile, maar kan je bij t-mobile de iphone los kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
cv8x schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:47:
Ik heb nog een abbo t/m sept 2010 bij t-mobile, maar kan je bij t-mobile de iphone los kopen?
Ja... (of iig wel bij andere retailers)

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 18-08-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Laatst online: 01-04 11:52
dangerpaki schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:20:
[...]

zijn er veel handige programmas die je uit cydia haalt om te gebruiken? watvoor programmas gebruik jij zoal uit cydia? heb namelijk zelf ook een factory simlockvrije iphone besteld maar zat ook te denken dat ik waarschijnlijk toch zal moeten jailbreaken voor cydia. maar weet niet zeker of daar veel programmas tussen staan die ik echt nodig zou hebben
Ik heb verder nog nooit problemen gehad door unlock of jailbreak maar gebruik niets van Cydia. In het verleden moest je dat fokking autocorrectie uitzetten via een app van Cydia maar dat zit nu in de standaard firmware. Echter nu gebruik ik wel een bepaalde applicatie om wat goedkoper te shoppen in de appstore. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bosmonster schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:07:
[...]

Ja... (of iig wel bij andere retailers)
offtopic:
Je kan de iPhone toch niet los kopen bij T-Mobile? En dan is die alsnog met simlock lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Dat kan wel wat vriendelijker. Daarbij is dit niet de HK, post iets nuttigs of post gewoon niet ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Hoedje op 18-08-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zal wel aan mij liggen dan maar voor zover ik weet en mij ttt is verteld door T-Mobile shop in Nijmegen kan je de iPhone niet los kopen zonder abbo oid... de tijdelijke (overprices) prepaid actie daargelaten... maar effin, zal wel...

[ Voor 2% gewijzigd door Hoedje op 18-08-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Jpjedi schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:42:
[...]

Ik heb verder nog nooit problemen gehad door unlock of jailbreak maar gebruik niets van Cydia. In het verleden moest je dat fokking autocorrectie uitzetten via een app van Cydia maar dat zit nu in de standaard firmware. Echter nu gebruik ik wel een bepaalde applicatie om wat goedkoper te shoppen in de appstore. ;)
ja die bepaalde app kwam ik ook opeens tegen lol.

moest wel keihard lachuh want een vriend van mij heeft zn GS 2 dagen na aankoop weer verkocht omdat de apps voor zn studie veel te duur waren. isie over gegaan naar windows mobile omdat daar wel veel voor gekraakt is. wat zal hij balen zeg lol...

maar als je gewoon een factory unlocked GS hebt en je software zonder korting ;) wilt kopen dan heb je geen cydia nodig als ik het goed begrijp. tenzij je hele gekke dingen wilt gaan doen.

[ Voor 11% gewijzigd door dangerpaki op 18-08-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214129

Vrienden van mij hebben net een 16 Gb versie gekocht bij een mm in Oostende, dat werd ze verteld dat hij simlock vrij is; ik kan er dan toch wel van uitgaan dat ie dan fabrieks unlocked is hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
Anoniem: 214129 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:31:
Vrienden van mij hebben net een 16 Gb versie gekocht bij een mm in Oostende, dat werd ze verteld dat hij simlock vrij is; ik kan er dan toch wel van uitgaan dat ie dan fabrieks unlocked is hé?
Ja. In België verkopen ze alleen fabrieks simlock vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-06 18:24
Even vraagje

Wat als ik er 1 via de phoneshop koop.
Ze zeggen dat je daar 6maanden garantie krijgt op import iphone.

Maar wat als ie er naar 9 maanden mee kapt? weg iphone?

Groet Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Laatst online: 06-06 09:17

Masselink

Voor de dorst

Hubert schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:56:
[...]

jezus 946 voor een 16gig versie.. 8)7 veel plezier ermee. voor die prijs wacht ik liever.

linkje: http://www.centralpoint.n...one+3gs&searchButton=Zoek
Als ik wil hebben, dan moet het ook snel leverbaar zijn. Deze was op voorraad. De partij is betrouwbaar. Geld was voor mij niet het probleem :*)

Koffie en meer...

• Bloemstukje
Leverdatum staat bij HCW nu op de 23e, zou dit nou weer bullshit zijn ?
Iemand al contact gehad, of nog beter : iemand al een iphone ontvangen van HCW ? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
SanderPS3 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:41:
Iemand al contact gehad, of nog beter : iemand al een iphone ontvangen van HCW ? :)
heb ceontact gehad met HCW:
Beste klant,

Momenteel zitten wij helaas ook zonder nieuws. Wij hebben dus bijgevolg nog geen zicht op een leverdatum.

Met vriendelijke groeten,
X***** D******
Dit was hun antwoord op de vraag of ze nou echt iets wisten omdat de datum telkens verschoven werd. Wat ik wel begreep is dat de iphone in nederland weer wel wat beter leverbaar wordt. Zou kunnen dat belgie dan ook een nieuwe lading krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
SanderPS3 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:41:
Er staat nu helemaal geen datum meer maar:
Status: Verwacht, nog niet leverbaar

Hou er voor het gemak wel even rekening mee dat HCW helemaal afhankelijk is van Mobistar, als je dit topic doorleest kun je zien hoe asociaal die organisatie zelfs met hun eigen klanten omgaat. Laat staan met bedrijven als HCW. Mobistar is een monopolist als het gaat om de iPhone. Ze zijn reseller en importeur. Ja, dan krijg je dit soort ellende. Misschien heeft België ook een soort NMA achtige organisatie. Kunnen die Apple en Mobistar misschien eens aan gaan pakken. Het is ondertussen wel duidelijk dat het niet veel meer is als consumenten andere resellers pesten.
Ik ga over een aantal weken op vakantie. Als ik de telefoon voor die tijd niet heb annuleer ik 'm, begin dit gedoe ondertussen meer dan zat te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjongen, steeds dat gezeik over die levertijd van HCW.be vindt dat beetje overdreven hoor, je weet toch ook wel dat de iphone overal slecht leverbaar is, nou en als in België Mobistar er al weinig van kan zeggen, dan kan HCW nog minder aangezien mobistar de verdeler is.

Heb gewoon geduld en anders koop hem via ebay of andere webshop/winkel

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 88064 op 21-08-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311341

Ik ben een website tegengekomen waar de iphones binnen 1 week leverbaar zijn, maar ik vertrouw het niet echt aangezien de prijs ook erg laag is...

Iemand die er meer van weet?
http://gsm-corner.com/pro...-iPhone-3GS-32GB-Wit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsRossi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-10-2020
Dat zal inderdaad vast niet te vertrouwen zijn.... Te mooi om waar te zijn zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
MrsRossi schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:56:
Dat zal inderdaad vast niet te vertrouwen zijn.... Te mooi om waar te zijn zeg maar :P
Is het ook denk ik, prijzen van 549 voor een zwarte 32gb? Ga toch heen haha.

Contact
GSM-CORNER.COM
Telefonisch contact:
Nederland: 0900-5577552 toestelnummer 7811 (70cpm)

Belgie: 0907-40185 toestelnummer 9031 (150cpm)

Bereikbaar vanaf maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 15:00 uur

Electronisch contact:
Voor product informatie: klantenservice@gsm-corner.com

Voor informatie over u bestelling: sales@gsm-corner.com

Ons Opslagplaats:
Gevestigd te Binckhorstlaan in Den Haag,

Bij orders boven de 5000€ maken we een afhaalafspraak waarbij u de producten kunt ophalen uit ons Opslagplaats voor grote orders kunt u contact opnemen met ons sales afdeling op sales@gsm-corner.com

Gezien we een POSTORDER BEDRIJF zijn is het voor onze consumenten op het moment helaas niet mogelijk om langs te kunnen komen, dus ook niet mogelijk om producten op te komen halen.

Tevens is het mogelijk via ons Live Help conversation scherm contact op te leggen met onze klantenservice.

Gezien de schrijftaal is het een belgisch bedrijf gevestigd in NL, geloof er niks van dat het zuivere koffie betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die er 'n belletje aan waagt en vraagt of hij er slechts 1 kan ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35354

Wat een onzin. Grappig dat er toch mensen zijn die hopen dat het klopt, omdat je voor orders boven de 5000 wel kan komen ophalen... Trust me, dan moet je vooruit betalen en als je die 5000 hebt gestort, en je gaat je spul halen, sta je voor een lege loods denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
Of misschien beste om dit meteen als scam te bestempelen en mensen te behoeden voor oplichting? Alles en dan ook alles riekt naar oplichting, domein is 18 augustus gemaakt, prijs is te goedkoop. Het zou zonde zijn als iemand hier de dupe van wordt omdat hij hier de link heeft gezien. GSM-corner kan niets anders dan oplichting zijn.

http://whois.domaintools.com/gsm-corner.com

edit:
Na enkele vragen via de livechat 100% zeker dat dit oplichting betreft

[ Voor 10% gewijzigd door Freezerator op 22-08-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die website is ook voor de helft met Nederlandse tekst met engels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311341

Ik heb gebeld, maar ik werd doorverbonden naar t-mobile:S.
Daarna heb ik contact gehad via de chat, dat was ook erg vaag. Toen ik vroeg of ik ze kon ophalen werd mij dit verteld:

Dit is niet mogelijk zoals vermeld op de website, ik hoop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd. voor meer info kunt u contact opnemen met ons.

HELEMAAL NIET LOGISCH... ik ben toch met hem aan het chatten.. dan heb ik toch contact of is hij nou echt een belg:P

Iig, niet te vertrouwen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315223

Als ik het een beetje goed begrijp is hcw en belgische winkel, leveren die het gewoon thuis af of moet je het dan nog in belgie halen? Ikzelf vind het niet zo heel erg om even te wachte tot hij afgeleverd wordt maar wel om een paar keer naar belgie te gaan rijden en met lege handen terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 315223 op 23-08-2009 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
Anoniem: 315223 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 08:48:
Als ik het een beetje goed begrijp is hcw en belgische winkel, leveren die het gewoon thuis af of moet je het dan nog in belgie halen? Ikzelf vind het niet zo heel erg om even te wachte tot hij afgeleverd wordt maar wel om een paar keer naar belgie te gaan rijden en met lege handen terug.
Ze bezorgen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315223

Oke dat is wel mooi, en de levertijd weten ze nog niet? Zal dat binnen nu en 2 maanden ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsRossi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-10-2020
Waarschijnlijk. Ga maar uit van minimaal 6 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
MrsRossi schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 11:34:
Waarschijnlijk. Ga maar uit van minimaal 6 weken.
6 weken zou mooi zijn, heb ongeveer 2 weken geleden besteld. dat zou betenen dat de iphone tegen het einde van de Ramadan wordt geleverd. Mooi cadeautje voor mezelf voor suikerfeest :)

alhoewel hij ook best eerder mag geleverd worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
Na een tijd deze thread in stilte gevolgd te hebben heb ik besloten mijn (uiteindelijke) succesverhaal met jullie te delen.

Mijn reis naar een iphone 3GS 16 GB White begon met een idee:
"Even naar belgië reizen met mijn Week-OV en 'even' eentje ophalen voor 575€"
- Mislukt : Geen voorraden nergens te bekennen, 'verkopen alleen aan nederlanders'
Idee 2 :
Collega ging naar London; "Wil je een iphone voor me meenemen?"
- Mislukt : o2 had ze niet in voorraad : 6 o2 store's later eentje gevonden die er wel eentje had: "Sorry, we only sell to UK residents"
Idee 3:
Ouders gingen naar oostenrijk; "Wil je een iphone voor me meenemen?"
- Mislukt : Veel te duur (700+ voor een 16gb Iphone 3GS)
Idee 4:
Broer ging naar frankrijk; "Wil je een iphone voor me meenemen?"
- Mislukt : Orange winkels die ze tegenkwamen; uitverkocht
Idee 5:
Bestellen via HCW.BE?
- Mislukt : 3 maand levertijd
Idee 6:
Kennis ging naar London; ["Nog maar eens weer proberen?"] "Wil je een iphone voor me meenemen?"
o2 store 1 : uitverkocht
o2 store 2 : uitverkocht [leugen]
o2 store 3 : uitverkocht
o2 store 4 : uitverkocht

Belletje vanuit londen "Moet je die iphone per-sé van o2 of mag het ook een andere winkel zijn?" - Neehoor!

Dit bracht mijn geniale kennis bij :

Euro Gulf Mobile
72-74 Edgware Road
London W2 2 EG

Waar na een beetje gesnuffel er een mannetje hem een iphone 3gs white 16gb aanbood!
Deze werd vervolgens bij het stalletje tegenover (de hele straat zit vol met kiri-kiri iphone aanbieders, dit was de goedkoopste, anderen waren erg veel duurder) gratis geunlocked en kon later (briefje met imei nummer gekregen) afgehaald worden bij de beste man voor 510 Pond

Al met al : Iphone 3GS 16GB White voor omgerekend 590 euro!

Bij deze wil ik mijn kennis nogmaals hartelijk bedanken!

Succes iedereen!
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.