Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick7
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09-2019
Beste helpers,

Een paar vrienden gaan over een week naar Amerika, en denken eraan daar een Iphone te kopen.

Op de site van apple.com staat dat zo,n 3gs rond de 200 dollar kost, omgerekend rond de 130 euro.

Link: http://store.apple.com/us...family/iphone?mco=MTE2OTU

Zouden ze dan gewoon 2 voor hun en 2 voor anderen kunnen meenemen uit Amerika? Want de maximalen invoer kosten zijn 300 euro?... Per persoon en ze zijn met zijn vieren!

Vragen:

Klopt de prijs?
En kan alles gewoon ingevoerd worden naar Nederland?
Heb je dan gewoon een echte Iphone die je hier ook 100% kan gebruiken?..
En ze hebben daar een andere stopcontact, kan je hier dan gewoon een nederlandse oplader kopen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Schop naar Apple aangezien dit niet bij ons hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-04 21:23

Wiethoofd

Broadcast TOM

Een handig topic om even door te nemen is [iPhone 3GS] Importeren en / of losse koop deze staat in hetzelfde gedeelte als de andere iPhone topics, namelijk Apple Media Devices

Verder werkt een gewone USB-kabel naar de iPod-connector ook prima om op te laden.

Maar aangezien je hem importeert met een AT&T-simlock moet je hem jailbreaken en unlocken voordat je je eigen simkaart er in kunt stoppen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rian
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-04 10:15
# (2) Requires new two-year AT&T wireless service contract, sold separately to qualified customers; credit check required; must be 18 or older.
Ben bang dat het lastig gaat worden. Je zit sowieso vast aan een tweejarig contract.

[ Voor 19% gewijzigd door Rian op 11-07-2009 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113180

Misschien al in de gaten dat er ook een abo bij zit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:34
De kleine lettertjes lezen.
# (2) Requires new two-year AT&T wireless service contract, sold separately to qualified customers; credit check required; must be 18 or older. Existing AT&T customers who want to upgrade from another phone or replace an iPhone 3G should check with AT&T or use www.apple.com/iphone/buy to find out if they are eligible for early upgrade pricing: $299 (8GB), $399 (16GB), or $499 (32GB) with a new two-year contract. For those who are not eligible for an early upgrade or who wish to buy iPhone as a gift, the prices are $499 (8GB), $599 (16GB), or $699 (32GB). In CA, MA, and RI, sales tax is collected on the unbundled price of iPhone. Service may not be available in all areas or at the signal strength, rates, speeds, or bandwidth as demonstrated. Wi-Fi Internet access required for some features; broadband recommended; fees may apply. Some applications, features, and services are not available in all areas. Visit www.wireless.att.com to check AT&T network coverage in your area. iPhone is configured to work only with wireless service provided by AT&T. Warranty information available at www.apple.com/legal/warranty/iphone. When available, transferring your mobile number to a different service provider will terminate your service with your existing provider; termination fees and other charges may apply. Some features may require added fees. Contact your service provider for more details. Use constitutes acceptance of Apple’s software license agreement and third-party terms located in the iPhone box. Unauthorized modification of your iPhone software violates the software license agreement. Inability to use an iPhone due to unauthorized modifications is not covered under your warranty.
Als ik het goed heb is dat:
8GB: +-360 euro
16GB: +-430 euro
32GB: +-500 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

mastadizzy schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:29:
De kleine lettertjes lezen.

[...]

Als ik het goed heb is dat:
8GB: +-360 euro
16GB: +-430 euro
32GB: +-500 euro
Je moet er taxen op rekenen. Nu weet ik niet waar TS z'n vrienden naar toe gaan, maar dat kan varieren tussen 0% en 11%. Ook iets om rekening mee te houden.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:54
nick7, welkom op GoT :w

Op GoT willen we je graag helpen, maar dan verwachten we ook wat van jou. Wat had je zelf al gevonden, voordat je het topic opende? Je kunt meer hierover lezen in Het algemeen beleid. Op zich zijn zeker op een aantal van je vragen vrij gemakkelijk de antwoorden te vinden. De vragen zijn nu al beantwoord en omdat dit je eerste topic is, zal ik het open laten.

Waar je op moeten letten, als je een iPhone uit de Verenigde Staten importeert, is dat de telefoons daar voorzien zijn van een simlock. Je zult dus moeten jailbreaken en vervolgens unlocken. Dit moet bij elke update weer, dus dat kan een behoorlijk vervelend proces worden. Er zijn ook simlockvrije telefoons te koop in verscheidene landen. CLB houdt een mooi overzicht bij in de TS van [iPhone 3GS] Importeren en / of losse koop.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 12-07-2009 13:05 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
nick7 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 20:12:
Beste helpers,

Een paar vrienden gaan over een week naar Amerika, en denken eraan daar een Iphone te kopen.

Op de site van apple.com staat dat zo,n 3gs rond de 200 dollar kost, omgerekend rond de 130 euro.

Link: http://store.apple.com/us...family/iphone?mco=MTE2OTU

Zouden ze dan gewoon 2 voor hun en 2 voor anderen kunnen meenemen uit Amerika? Want de maximalen invoer kosten zijn 300 euro?... Per persoon en ze zijn met zijn vieren!

Vragen:

Klopt de prijs?
En kan alles gewoon ingevoerd worden naar Nederland?
Heb je dan gewoon een echte Iphone die je hier ook 100% kan gebruiken?..
En ze hebben daar een andere stopcontact, kan je hier dan gewoon een nederlandse oplader kopen?

Alvast bedankt
Gaat je niet lukken, in de Apple Stores en andere winkels moet je een amerikaans paspoort laten zien, en een bankpas van een Amerikaanse bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

shadowman12 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 19:54:
[...]

Gaat je niet lukken, in de Apple Stores en andere winkels moet je een amerikaans paspoort laten zien, en een bankpas van een Amerikaanse bank.
Ben je zelf in de VS geweest en heb je het geprobeerd? Of roep je maar iets?
Zo lang jij zo'n zes of zevenhonderd Dollar in je handen hebt krijg je bij een Apple store namelijk gewoon zo'n ding mee.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:13

Stewie!

Keen must die!

shadowman12 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 19:54:
[...]

Voor mijn werk heb ik een 2e iPhone met Amerikaans abonnement. Kan je gewoon aanschaffen, let wel op:

- betalen kan in de winkel met CC
- betalen kan daarna alleen met Amerikaanse CC
- 600 dollar borg voor telefoon
- 300 dollar (destijds) voor 16 gb iPhone
- eerste maand direct betalen a 150 dollar (afhankelijk van je abo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:40
Ik lees hier echt dingen tussen die totaal niet kloppen.
Je kan gewoon hier in de USA een apple store binnen lopen en een iPhone 3Gs kopen voor 599 (16GB) of 699 (32GB). Gewoon betalen met een nederlandse CC is geen enkel probleem, en je hebt geen Amerikaans paspoort of andere Amerikaanse documenten nodig voor de aanschaf van een iPhone 3Gs. Wel zit er inderdaad een simlock op van AT&T dus zul je de iPhone moeten jailbreaken en unlocken, waarna de iPhone gewoon perfect werkt.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

En wanneer heb jij dat gedaan? Er is een tijd geweest dat je inderdaad zo een iPhone kon mee nemen, maar daar zijn een aantal dingen in veranderd het laatste jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
fsfikke schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:06:
[...]

Ben je zelf in de VS geweest en heb je het geprobeerd? Of roep je maar iets?
Zo lang jij zo'n zes of zevenhonderd Dollar in je handen hebt krijg je bij een Apple store namelijk gewoon zo'n ding mee.
Ik ben zelf vorig jaar in New-York geweest en ben bij verschilllende Apple Stores geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

shadowman12 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 07:11:
[...]

Ik ben zelf vorig jaar in New-York geweest en ben bij verschilllende Apple Stores geweest.
Dan snap ik dat je toen niet zomaar in een Apple store een 3G S kon kopen.
Maar nu kan het wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
fsfikke schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:32:
[...]

Dan snap ik dat je toen niet zomaar in een Apple store een 3G S kon kopen.
Maar nu kan het wel hoor.
Ik doelde op een iPhone in het algemeen, maakt niet uit of het een 1G/ 3G / 3GS is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

shadowman12 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:38:
[...]

Ik doelde op een iPhone in het algemeen, maakt niet uit of het een 1G/ 3G / 3GS is.
Maar je begrijpt misschien dat de verkoop van de 3G anders ging dan de 2G, en de 3G S gaat nu weer anders gaat dan de 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
fsfikke schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:39:
[...]

Maar je begrijpt misschien dat de verkoop van de 3G anders ging dan de 2G, en de 3G S gaat nu weer anders gaat dan de 3G.
Dat zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
daniëlpunt schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 03:48:
En wanneer heb jij dat gedaan? Er is een tijd geweest dat je inderdaad zo een iPhone kon mee nemen, maar daar zijn een aantal dingen in veranderd het laatste jaar :)
Ongeveer 4 dagen geleden. Met de 3G was het idd niet mogelijk, met de 3Gs wel weer. Staat ook duidelijk op de AT&T site vermeld dat dit wel mogelijk is.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239914

Mensen,

Schrijf dit vanuit NY alwaar ik vandaag net twee Apple stores heb bezocht.
Het bericht is overal hetzelfde:
Ja, je kan de 3GS zonder problemen los kopen. Dus ook zonder 2 jarig abonnement.
Maaaarrrr, er zit ten alle tijde een AT&T simlock op. Met andere woorden; je zal dus altijd moeten jailbraeken en unlocken.

Hoop dat dit een en ander verduidelijkt.

P.s. Ik heb er geen gekocht omdat ik het hele unlocken e.d. niet zo zie zitten. Word dus Belgie voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:51
Dat was al heeeeel lang duidelijk :P

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeev
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-04 11:08
VeeGee schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 01:56:
Ik lees hier echt dingen tussen die totaal niet kloppen.
Je kan gewoon hier in de USA een apple store binnen lopen en een iPhone 3Gs kopen voor 599 (16GB) of 699 (32GB). Gewoon betalen met een nederlandse CC is geen enkel probleem, en je hebt geen Amerikaans paspoort of andere Amerikaanse documenten nodig voor de aanschaf van een iPhone 3Gs. Wel zit er inderdaad een simlock op van AT&T dus zul je de iPhone moeten jailbreaken en unlocken, waarna de iPhone gewoon perfect werkt.
Ik had het idee dat je wel US-citizen moest zijn. Maar ik hoop dat jij gelijk hebt. Weet jij of er verder nog tax bijkomt? Of kan je als buitenlander gewoon tax free kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:41
Komt tax bij.. 8,75%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:09

scorpie

Supra Addict

Tax is niet in iedere staat hetzelfde.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

VeeGee schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 03:35:
[...]

Ongeveer 4 dagen geleden. Met de 3G was het idd niet mogelijk, met de 3Gs wel weer. Staat ook duidelijk op de AT&T site vermeld dat dit wel mogelijk is.
Oke, dat is goed nieuws dan :) dan neem ik aan dat je ook een 3G kan kopen voor 99 dollar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
daniëlpunt schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 21:36:
[...]
Oke, dat is goed nieuws dan :) dan neem ik aan dat je ook een 3G kan kopen voor 99 dollar?
Nee, de 3G kost 499, en de 3Gs 599 en 699 (respectievelijk 16 en 32GB). Uiteraard komt hier nog tax bij, wat per staat inderdaad verschillend is.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:12
Soms vraag ik me af om mensen niet gewoon een beetje beter na kunnen denken. Denk je nou echt dat een iPhone voor $99 of $199 verkocht wordt? Gaan je wenkbrauwen niet fronzen bij zulke prijzen? Of verwacht je dat je in Nederland een nieuwe Ferrari ook voor €50.000 kunt kopen, en een vrijstaande villa voor €100.000? :?

[ Voor 24% gewijzigd door MarcoC op 19-07-2009 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 22:12

DexterDee

I doubt, therefore I might be

MarcoC schreef op zondag 19 juli 2009 @ 15:11:
Soms vraag ik me af om mensen niet gewoon een beetje beter na kunnen denken. Denk je nou echt dat een iPhone voor $99 of $199 verkocht wordt? Gaan je wenkbrauwen niet fronzen bij zulke prijzen? Of verwacht je dat je in Nederland een nieuwe Ferrari ook voor €50.000 kunt kopen, en een vrijstaande villa voor €100.000? :?
Jij hebt de WWDC Keynote niet gezien neem ik voor het gemak even aan?

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 11:20
DexterDee schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:52:
[...]

Jij hebt de WWDC Keynote niet gezien neem ik voor het gemak even aan?
Het enige dat ik weet daaruit is dat ze die prijzen noemden voor de VS, waar die alleen verkocht wordt met AT&T abo. Dus wat wil je precies zeggen?

Logisch nadenken is nog steeds wel een goed plan.. Een iPhone voor 70 euro is ietwat onwaarschijnlijk vind je ook niet?

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 21-07-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Vooral als het hele aankoop proces al meerdere malen beschreven is in hetzelfde topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 22:12

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik doelde op deze aankondiging:
http://news.zdnet.com/2422-19178_22-309891.html

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ja? Wat ik al zei dus. Amerikaanse markt = in combinatie met AT&T abo

Dat mensen dat graag onwaarschijnlijk anders willen lezen is hun fout, niet de onze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrud7
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Wat ik graag zou willen weten is:

Kun je een iPhone 3GS 32GB voor $299 kopen zonder dat je in Apple Store meteen een AT&T abo afsluit (en deze dan later thuis zou afsluiten via iTunes ofzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Nimrud7 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:29:
Wat ik graag zou willen weten is:

Kun je een iPhone 3GS 32GB voor $299 kopen zonder dat je in Apple Store meteen een AT&T abo afsluit (en deze dan later thuis zou afsluiten via iTunes ofzo)?
Anders lees je even dit topic door...

DIE PRIJZEN ZIJN MET ABO

Je kan in nederland toch ook niet bij T-Mobile een losse Iphone kopen voor 149 euro :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Relax Bosmonster, ik begrijp die mensen ook niet, maarja let it flow... (en help mij in m'n queste naar 'n iPhone!)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdamasajaga
  • Laatst online: 27-02 07:39
Ze hebben in de US op hun kopje gekregen van AT&T, eerst was het mogelijk om gewoon een iphone 3gs te kopen in de store. Maar ik zit nu in de apple store in Washington, DC (naja pentagon city). En je moet nu zelfs als je los 1tje wil kopen eerst je AT&T account laten controlleren. Zelfde verhaal bij de BestBuy e.d. Ik ga zelf nog even in NY proberen, maar gok dat het gewoon niet meer lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

mrdamasajaga schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 18:28:
Ze hebben in de US op hun kopje gekregen van AT&T, eerst was het mogelijk om gewoon een iphone 3gs te kopen in de store. Maar ik zit nu in de apple store in Washington, DC (naja pentagon city). En je moet nu zelfs als je los 1tje wil kopen eerst je AT&T account laten controlleren. Zelfde verhaal bij de BestBuy e.d. Ik ga zelf nog even in NY proberen, maar gok dat het gewoon niet meer lukt.
Dat meen je niet :o
Ik was van plan om zondag naar exact die winkel te gaan :'(
Wat willen ze weten dan voor die controle?

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 28-07-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdamasajaga
Ik moest mijn AT&T account laten checken in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Neem je toch een AT&T accountje? Maar je moet hem gewoon bij Apple kopen - niet bij AT&T. Die willen je een abonnement aansmeren en daarnaast zijn de helft van de AT&T winkels niet te vertrouwen omdat ze licensed zijn. Geen eigen personeel, AT&T is niet eigenaar. Die doen alles voor zichzelf maar niets voor AT&T.

Als je een goede AT&T winkel zoekt: ga naar NY, 34th street (kan ook 33th zijn) tussen 6 en 7 av vlak bij MSG. Een goede winkel, goede support, praten rustig een uur met je. Stond er gisteren weer omdat ik wat issues had met het AT&T abonnement en werd keurig geholpen. De support medewerker in de winkel kwam er niet uit en samen hebben we toen met AT&T premium support gebeld. Keurig geholpen en binnen 10 minuten stond ik weer buiten met alles werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

DaMorpheus schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:57:
Neem je toch een AT&T accountje? Maar je moet hem gewoon bij Apple kopen - niet bij AT&T. Die willen je een abonnement aansmeren en daarnaast zijn de helft van de AT&T winkels niet te vertrouwen omdat ze licensed zijn. Geen eigen personeel, AT&T is niet eigenaar. Die doen alles voor zichzelf maar niets voor AT&T.
Daar zat ik inderdaad aan te denken. Ik heb AT&T gisteren gemailed om te vragen wat je nodig hebt om een 'no-commitment' iPhone te kopen, bijvoorbeeld met een prepaid account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Dan betaal je een forse prijs ervoor. Het is gewoon mogelijk, je bent niet verplicht dat abo te nemen. Zo kon ik destijds kiezen welk abo ik wilde. Omdat ik email belangrijk vind heb ik een familytalk (60 plus 10 per extra lijn) met unlimited data (+30) en unlimited texts (+30) genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 07:47
De wens is hier nogal vader van de gedachte! Een iPhone voor zo'n laag bedrag kopen, get real.

Hier een 1e hands ervaring, ben 3 jaar achter elkaar in de US geweest.
1e jaar: iPhone (2G) gekocht in Apple store New York (Soho) voor $499 (16GB) zonder iets te hoeven laten zien (behalve dan mijn NL CC, dat ik hem kon betalen :))
2e jaar: iPhone 3G gezocht, niet kunnen kopen vanwege verplichte abbo in zowel AT&T (duh) als Apple Store.
3e jaar: paar weken terug, iPhone 3GS gewoon zonder abbo te koop in Apple Store, niet in AT&T store. Prijzen zoals eerder in dit topic genoemd.

Plus, als je een iPhone in de US haalt, zit er altijd een AT&T simlock op.
Blijkbaar veranderen Apple en AT&T nogal van verkoopstrategie, alhoewel het een actie van Apple lijkt om de iPhone nu ook weer "los" te verkopen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Sluuz schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:16:
De wens is hier nogal vader van de gedachte! Een iPhone voor zo'n laag bedrag kopen, get real.

Hier een 1e hands ervaring, ben 3 jaar achter elkaar in de US geweest.
1e jaar: iPhone (2G) gekocht in Apple store New York (Soho) voor $499 (16GB) zonder iets te hoeven laten zien (behalve dan mijn NL CC, dat ik hem kon betalen :))
2e jaar: iPhone 3G gezocht, niet kunnen kopen vanwege verplichte abbo in zowel AT&T (duh) als Apple Store.
3e jaar: paar weken terug, iPhone 3GS gewoon zonder abbo te koop in Apple Store, niet in AT&T store. Prijzen zoals eerder in dit topic genoemd.

Plus, als je een iPhone in de US haalt, zit er altijd een AT&T simlock op.
Blijkbaar veranderen Apple en AT&T nogal van verkoopstrategie, alhoewel het een actie van Apple lijkt om de iPhone nu ook weer "los" te verkopen.
Maar zoals het een paar weken terug was is misschien niet meer zoals het nu is. Ik was van plan er eentje te halen bij de Apple store in Pentagon City, als iemand een paar dagen geleden daar geen mee kon krijgen lijkt het erop alsof het misschien wel eens moeilijk zou kunnen worden.
DaMorpheus schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:06:
Dan betaal je een forse prijs ervoor. Het is gewoon mogelijk, je bent niet verplicht dat abo te nemen. Zo kon ik destijds kiezen welk abo ik wilde. Omdat ik email belangrijk vind heb ik een familytalk (60 plus 10 per extra lijn) met unlimited data (+30) en unlimited texts (+30) genomen.
Voor de telefoon betaal je een forse prijs bedoel je? Dat vind ik niet zo erg.
Ik heb alleen heel weinig aan een abbo van $120 p/m als ik maar af en toe in de States ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdamasajaga
Zoals mijn vorige bericht, in Pentagon city was het niet mogelijk. Ik sta nu in New York bij de Apple store. Zelfde verhaal. Policy is aangescherpt, je moet eerst een AT&T account hebben. Dus ze kunnen me er geen verkopen. Ik heb gevraagd hoe ik een at&t account kan krijgen, maar daar heb ik een amerikaanse creditcard en id voor nodig. Ik las trouwens over een lek in de apple store, dat je de at&t stap kan overslaan met een truc en dan de iphone kan laten versturen naar een adres in de US. Zie: http://www.iphoneclub.nl/...-kopen-zonder-abonnement/ (niet geprobeerd). Ik verlaat helaas morgen de US, morgen laatste kans.. iemand enig id om er toch nog 1 te kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat trucje werkt helaas niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

mrdamasajaga schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 04:08:
Zoals mijn vorige bericht, in Pentagon city was het niet mogelijk. Ik sta nu in New York bij de Apple store. Zelfde verhaal. Policy is aangescherpt, je moet eerst een AT&T account hebben. Dus ze kunnen me er geen verkopen. Ik heb gevraagd hoe ik een at&t account kan krijgen, maar daar heb ik een amerikaanse creditcard en id voor nodig. Ik las trouwens over een lek in de apple store, dat je de at&t stap kan overslaan met een truc en dan de iphone kan laten versturen naar een adres in de US. Zie: http://www.iphoneclub.nl/...-kopen-zonder-abonnement/ (niet geprobeerd). Ik verlaat helaas morgen de US, morgen laatste kans.. iemand enig id om er toch nog 1 te kunnen kopen?
Je kan een AT&T account aanmaken zonder US cc en zonder US ID. Gewoon doorvragen en je paspoort laten zien.
De moeilijkheid zit hem in dat je in de AT&T winkel met elke CC kan betalen en via hun wireless account alleen met een Amerikaanse CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdamasajaga
Oke ik ben verder gaan vragen in de Apple store (nu in soho)..
Het is sinds 10 dagen veranderd. Verder is het mogelijk dat een "vriend" met een AT&T accound een iphone voor mij koopt. Helaas ken ik niemand in NY met zoiets. Tenzij DaMorpheus zo vrij zou willen zijn om er 1 met mij te halen ...

DaMorpheus je geeft verder nog de mogelijkheid om een AT&T account te gaan maken.. dat kan los van een abbonement? Dus dat je alleen een account hebt en verder niets per maand hoeft te betalen?

Oftopic: kan niet eens een pm knop vinden >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

mrdamasajaga schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 18:20:
Oke ik ben verder gaan vragen in de Apple store (nu in soho)..
Het is sinds 10 dagen veranderd. Verder is het mogelijk dat een "vriend" met een AT&T accound een iphone voor mij koopt. Helaas ken ik niemand in NY met zoiets. Tenzij DaMorpheus zo vrij zou willen zijn om er 1 met mij te halen ...

DaMorpheus je geeft verder nog de mogelijkheid om een AT&T account te gaan maken.. dat kan los van een abbonement? Dus dat je alleen een account hebt en verder niets per maand hoeft te betalen?

Oftopic: kan niet eens een pm knop vinden >.<
Je hebt een abonnement nodig. Misschien dat het met een pre-paid kaartje ook kan. Wireless = wireless he.
Ik was begin van de week 2 dagen in NY - ik had je graag geholpen.

https://www.wireless.att.....olamexecute?goto=welcome
Je hebt alleen een mobiel AT&T nummer nodig. Moet wel werken, je krijgt een sms met login code.

[ Voor 9% gewijzigd door Stewie! op 30-07-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Een mailtje van AT&T:
I have found that the iPhone 3GS would be available to purchase at a no commitment pricing, however, this would only be able to be completed if you were to have a postpaid account active. This would be unable to be completed, and the device used, on a GoPhone (prepaid) account.
Wat gebeurd er eigenlijk als je een telefoonnummer van iemand anders
z'n AT&T invult? Kan je daar dan online eentje kopen?

DaMorpheus, bedankt voor alle erg nuttige info!

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 30-07-2009 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:09

scorpie

Supra Addict

Ik heb het dus ook aan een vriend van mij gevraagd die woont in Amerika, en hij zei dat hij gewoon een gesimlockte iPhone kon kopen via de al eerder genoemde "no-commitment" regeling. was 599 dollar / 699 dollar afhankelijk van welke versie je wilde. Maarja, dan zit je weer met simlock enzo, dus ik gok erop dat ik hem wel binnen afzienbare tijd uit België kan halen.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdamasajaga
Ik ben nu bij 3 verschillende apple stores geweest, heb alles gevraagd wat ongeveer maar kon.
Conclusie: Sinds 10 dagen niet meer mogelijk om een iphone 3gs te kopen in Amerika.

Momenteel zit het zo: Als je een iphone wilt kopen moet je een lopende AT&T account hebben of er 1 aanmaken. Aanmaken kan in Applestore niet met Nederlandse id / creditcard. Dit kan misschien wel bij een AT&T store. Als je linksom of rechtsom zelf of via een vriend aan een AT&T account zou kunnen komen ben je er nog niet. Je moet namelijk de telfoon laten registreren met een bestaand nummer of een nieuw extra nummer. En daar moet je dus al een lopend contract voor hebben of een nieuwe afsluiten. Je kunt ook geen prepaid kaartje kopen en die aan de telefoon koppelen, wordt allemaal gecontroleerd. Je kunt ook geen applestore medewerker verleiden om wat stapjes over te slaan, want ze kunnen pas afrekenen als ze op de telefoon een confirm bericht terug krijgen van AT&T.

Het enige wat je zou kunnen proberen is niet officieel aanschaffen via bijvoorbeeld: http://www.craigslist.org/

Iedereen succes, mij is het niet gelukt (had ik maar aan het begin van de vakantie 1 gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Als je iemand kent met een AT&T Familytalk abonnement: voor $9,99 per maand kan hij/zij een nummer erbij nemen, en dan betaal je nog maar $199 voor de iPhone. Maar dan moet er dus wel al een FamilyTalk abo zijn, die beginnen rond de 60-70.
Heeft wel een aantal leuke features, onder andere dat je via de site kan zien waar de telefoon nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Maar kan je na een maand dat abbo dan ook weer opzeggen en de telefoon houden? Waarschijnlijk niet he :P

Wat ik nog niet helemaal snap is wat zo'n AT&T account inhoud. Je zegt dus dat je met een beetje aandringen bij een AT&T store ook met een buitenlands paspoort eentje kan krijgen. Maar wat heb je dan? Een AT&T telefoonnummer? En daarna kan je naar een Apple store gaan met dat nummer en een iPhone voor $599 krijgen (met een buitenlandse CC)?

edit:
Jij hebt niet toevallig een Familytalk abbo ;)
24 maanden lang $9.99 + $199 is nog steeds goedkoper dan $599 voor een losse.

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 30-07-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdamasajaga
Sorry voor onduidelijkheid, ik werd zelf ook steeds iets wijzer. Account zou je kunnen krijgen ja, maar dan heb je dus ook een abbo of een prepaid account (die je niet kan gebruiken) en kost het je toch geld.

Opzeggen heb ik ook gevraagd werkte niet helemaal en was niet helemaal duidelijk. Maar wat ik er uit wist te halen is het volgende: je moest de iphone teruggeven en je moest 170 dollar betalen (om contract af te breken) + eerste maand.

Ik stap op het vliegtuig zo, succes allemaal.. Hopen dat hij over een tijdje in polen komt ofzo daar ga ik ook nog heen.. en anders belgie ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-04 09:45
Goed, in San Fransisco is hij niet te krijgen als je geen US paspoort kunt tonen. Dus ik wens anderen veel succes, ik koop hem wel met abbo ;) (in NL dus..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 17:43
Ter info, van de week in LA geweest, maar ook daar is hij niet te krijgen. Wilde hem meebrengen voor een collega wat dus niet gelukt is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waal70
  • Laatst online: 30-01-2024
Het verhaal hierboven klopt: als je niet kunt aantonen dat je al een bestaande AT&T klant bent, dan krijg je geen iPhone, ook niet eentje zonder contract.
Hier in Seattle zei de AT&T winkel dat mensen verplicht waren een "data-plan" af te sluiten, in de Apple Store bleek dat echter niet nodig. Wat ze (Apple Store) doen is aan de hand van een telefoonnummer, een postal code, de laatste vier cijfers van een social security number en een e-mail adres checken of de AT&T abonnee een iPhone mag kopen. De Apple Store medewerker cancelde vervolgens dit scherm en de iPhone mocht gewoon door mij met mijn Nederlandse creditcard betaald worden. Vanwege de hoogte van het bedrag moest ik ook photo-id laten zien, maar ook daar was een Nederlands paspoort geen probleem.

Voor alle duidelijkheid: ik heb dus een 'local' bereid gevonden om mee te gaan naar de Apple Store. Geen problemen daarmee, en ook op die persoon zijn account is niets geregistreerd (als dat hij een iPhone zonder abonnement heeft gekocht).

Succes iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 17:43
Ik was ook samen met iemand uit de States zelf, die had alleen al een iphone, misschien dat dat het probleem bij mij was?
Vind het alleen wel vreemd dat er niet een eenduidig en duidelijk beleid is. De een lukt het wel, bij de ander dan weer niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Onthou wel als je garantie op je Iphone nodig hebt, je terug zult moeten reizen naar de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MADG0BLIN schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 08:26:
Ik was ook samen met iemand uit de States zelf, die had alleen al een iphone, misschien dat dat het probleem bij mij was?
Vind het alleen wel vreemd dat er niet een eenduidig en duidelijk beleid is. De een lukt het wel, bij de ander dan weer niet. :?
Er is wel degelijk een eenduidig beleid. Namelijk dat ze niet los verkocht mogen worden aan mensen die geen AT&T account hebben. Gelukkig zijn er echter winkels die daar niet zo moeilijk over doen :P

Als je bij AT&T een no-commitment iPhone wil kopen moet je een AT&T account hebben. Bij het maken van zo'n account doen ze een credit check. Zover ik begrijp omdat je met zo'n no-commitment iPhone + AT&T account een soort van post-paid abonnement krijgt.
Als buitenlander kan je ook wel een AT&T account krijgen, maar omdat je geen social security nummer hebt kunnen ze je niet simpel nagaan of je kredietwaardig bent. Dan moet je een bepaald bedrag bijbetalen om een account te krijgen. Bij de iPhone is dat $500.
Dus voor $599 + $500 zou je in elke AT&T (corporate) store een iPhone moeten kunnen kopen

Dus als je iemand bij je hebt die al een AT&T account heeft kan je er wel eentje krijgen (misschien zelfs voor minder dan $599 afhankelijk van wat voor abbo diegene heeft)
Anders is je enigste alternatief Best Buy. Officieel mogen ze hem daar ook niet los verkopen, maar ik ben er geen tegengekomen die dit niet deed. Wel is de voorraad erg beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:17

Flipm0de

geen

fsfikke schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 01:53:
[...]

Er is wel degelijk een eenduidig beleid. Namelijk dat ze niet los verkocht mogen worden aan mensen die geen AT&T account hebben. Gelukkig zijn er echter winkels die daar niet zo moeilijk over doen :P

Als je bij AT&T een no-commitment iPhone wil kopen moet je een AT&T account hebben. Bij het maken van zo'n account doen ze een credit check. Zover ik begrijp omdat je met zo'n no-commitment iPhone + AT&T account een soort van post-paid abonnement krijgt.
Als buitenlander kan je ook wel een AT&T account krijgen, maar omdat je geen social security nummer hebt kunnen ze je niet simpel nagaan of je kredietwaardig bent. Dan moet je een bepaald bedrag bijbetalen om een account te krijgen. Bij de iPhone is dat $500.
Dus voor $599 + $500 zou je in elke AT&T (corporate) store een iPhone moeten kunnen kopen

Dus als je iemand bij je hebt die al een AT&T account heeft kan je er wel eentje krijgen (misschien zelfs voor minder dan $599 afhankelijk van wat voor abbo diegene heeft)
Anders is je enigste alternatief Best Buy. Officieel mogen ze hem daar ook niet los verkopen, maar ik ben er geen tegengekomen die dit niet deed. Wel is de voorraad erg beperkt.
edit: nevermind

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

[...]

Je betaald $300 borg per iPhone en die krijg je na 1 jaar (2 jarig abonnement) terug en kan je dan gebruiken om de maandelijkse kosten mee te betalen. Je hebt inderdaad een Amerikaans adres nodig maar daar zal niets naartoe worden gestuurd. Paperless billing voor factuur en iPhone krijg je direct mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waal70
  • Laatst online: 30-01-2024
[...]
Dat van Best Buy als enige alternatief kan ik bevestigen: voor ik naar de Apple Store ben gegaan om de iPhone te kopen (zie mijn vorige post in dit topic), ben ik langs de Best Buy gegaan. Geen probleem om daar een no-commitment iPhone te kopen. Je hoeft daar geen AT&T klant te zijn. En je hoeft ook geen Amerikaan te zijn, of whatever. Een goeie creditcard is genoeg...
Het probleem daar was dat er nauwelijks voorraad was (in Seattle dan), als in dat ze ze helemaal niet meer hadden en pas op een termijn van enkele weken weer 'enkele' iPhones verwachtten.

[ Voor 24% gewijzigd door waal70 op 06-09-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-03 14:03
ik heb net het topic globaal doorgelezen maar kwam het niet echt tegen dus vandaar dat ik het maar vraag. Mocht het antwoord er al staan, sorry dan daarvoor;)

maar ik kan voor een goede prijs een amerikaanse iphone 3gs over kopen, het probleem is dat daar nog een AT&T simlock op zit, volgens de persoon in kwestie is daar nog geen unlock software voor.

Mijn vraag is dan ook, of er al software is om de AT&T simlock eraf te halen? en zijn hier ook al mensen die dat gedaan hebben met een positief resultaat?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-04 21:23

Wiethoofd

Broadcast TOM

Unlocken is afhankelijk van de firmware die er op staat, zo is de nieuwste 3.1.2 nog niet te unlocken. Verder is het bespreken van unlocken hier niet op GoT toegestaan maar kan je wel voor meer info het [iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 2 doorlezen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Even een kickje.

Hoe staat het er eigenlijk mee? Met een iPhone 3GS uit Amerika kopen? Ik zit er ook over te denken aangezien ik iemand ken die binnenkort naar Amerika gaat.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353517

Ik heb een vraagje. Is misschien een beetje een domme vraag maar ik wil het even zekker weten.
Ik ga misschien deze zomervakantie naar Amerika. Ik wil dan graag een iphone 3gs kopen. Maar kan je die iphone in nl dan goed gebruiken en alles wat je er mee zou kunnnen doen als je hem in nl zou kopen? En kan je ook de taal in nl zetten?
En als allerlaaste vraag ik zag van mensen op deze site dat je als je in nl bent je hem simlock vrij moet maken maar waar kan je terecht als je dat wilt doen?

Alvast bedankt en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Pagina: 1