Ik denk dat ie bedoelt dat opstarten zowieso bij velen VEEL sneller kan, als men nou maar eens leerde S4 (of S3) te gebruiken.
S4 = hybernate (slaapstand bij XP, sluimerstand bij Vista)
S3 = standby (slaapstand bij Vista)
Er bestaat ook nog S1.
S1: cpu en geheugen blijven 'draaien', maar vaak blijven componenten ook nog aan. Harde schijf en beeldscherm gaan meestal uit.
S3: geheugen wordt gerefreshed met alle applicaties 'draaiend', en inclusief complete status van CPU.
S4: er wordt een snapshot weggeschreven naar de harde schijf, en de computer gaat volledig uit.
Verschil met opstarten:
S3: CPU hoeft alleen maar de registers uit het ram te lezen en kan aan de slag: ca. 5 tot 10 seconden en de PC draait weer zoals je 'm had achtergelaten vóór standby.
S4: Alle componenten krijgen een warme start, alle applicaties worden gerestored vanaf schijf naar ram, cpu ontvangt registerwaardes en PC draait weer zoals je 'm had achtergelaten vóór sluimerstand, afhankelijk van de snelheid van je CPU, RAM en vooral je harde schijf of ssd duurt het een seconde of 20 tot 30 (op trage systemen langer).
Verschil in stroomverbruik:
S3: ca. 2 á 3 Watt
S4: theoretisch 0W, maar een ATX voeding levert altijd een 5VSB spanning, en daarom is het stroomverbruik ca. 2 Watt
S1: mijn ervaringen met S1 waren erg slecht (ik had een half jaar S1 in gebruik terwijl ik dacht dat ik S3 in gebruik had - in de bios staat bijna altijd S1 standaard geselecteerd in plaats van S3, ik snap daar niks van! Ik zie dat zo vaak!) - stroomverbruik was bij mij 80 Watt in standby

Sukkel dat ik was...
Advies: gebruik S3 zoveel mogelijk - al mijn PC's in huis gaan na 15 minuten automatisch in standby (alleen media players voorkomen dat, of als ik met Grabit aan de slag ga, dan zet ik de standby effe handmatig uit).
Behalve als je om wat voor reden dan ook de PC van de netstroom moet halen, dan kun moet je S4 gebruiken, of Windows afsluiten.
Goed, dat was offtopic.
What? Wat had je besteld dan?
Ik las dat er handpicked MLC's gebruikt werden, en een 'enigszins aangepaste' firmware om de hogere snelheden te kunnen verwerken/gebruiken.
[
Voor 89% gewijzigd door
ByteDelight op 15-07-2009 11:26
]