Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 3) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste
Acties:
  • 164.721 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:25

Sherlock

No Shit

Oorspronkelijk bericht
Ik heb wat moeite om mijn VFD aan de praat te krijgen in Vista x64. Ik heb een Ahanix mce 302 met een Samsung 2x16 Characters VFD.

Ik heb deze werkend gehad onder XP MCE 2005, BIOS setting staat op EPP en is ongewijzigd. De drivers op de site van Ahanix zijn echter alleen 32-bit, waardoor ik nog geen enkele letter op het scherm heb kunnen krijgen. Iemand een tip om dit wel voor elkaar te krijgen?

edit:
Via deze post en deze download is het gelukt om mijn vfd met lcd smartie aan de praat te krijgen! Heeft iemand een tip om hem in MediaPortal aan de praat te krijgen?
Sherlock schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:29:
[...]

Sorry, dat had ik nog wel moeten melden. MiniDisplay heb ik geprobeerd, maar dat werkt (nog) niet. Ik denk dat ik ergens die nieuwe, gewijzigde, inpout32.dll aan moet wijzen. Ik heb alleen geen idee waar ik dat moet doen.
Het is me helaas nog niet gelukt om de vfd werkende te krijgen, maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die een Ahanix 302 heeft en een 64-bits besturingssyteem wil draaien. Iemand nog een pointer?

sorry, ik had deze post in de vorige willen editten...

[ Voor 2% gewijzigd door Sherlock op 29-09-2009 20:41 . Reden: sorry ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag opeens weigert MediaPortal op te starten. Ben je moe, wil je gewoon een film kijken lukt dat weer eens niet. Programma weigert te starten en hij start het configuratie menu en geeft een system.xml error. Oftewel ik mag gaan reinstallen want dat gaat sneller dan het oplossen waarschijnlijk. Niet iets waar je 's avonds zin in hebt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:56:
Vandaag opeens weigert MediaPortal op te starten. Ben je moe, wil je gewoon een film kijken lukt dat weer eens niet. Programma weigert te starten en hij start het configuratie menu en geeft een system.xml error. Oftewel ik mag gaan reinstallen want dat gaat sneller dan het oplossen waarschijnlijk. Niet iets waar je 's avonds zin in hebt.
Ik ken het helaas. Gelukkig Heb ik het nu ondertussen al wel zo vaak gedaan dat ik het binnen een uur weer aan het draaien heb. Gewoon even de databases en fanart van moving pictures en TV-series back-uppen. Vervolgens de installer er over, en vervolgens in één ruk alle instellingen in de config goed zetten en je kunt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-08 16:52
Tjoekie schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:58:
[...]

Ik ken het helaas. Gelukkig Heb ik het nu ondertussen al wel zo vaak gedaan dat ik het binnen een uur weer aan het draaien heb. Gewoon even de databases en fanart van moving pictures en TV-series back-uppen. Vervolgens de installer er over, en vervolgens in één ruk alle instellingen in de config goed zetten en je kunt weer.
Wat ik nog makkelijker vind, na een volledige setup van MP. De gehele MP map (in program files & program data) kopieren als backup. Gaat het stuk, even de mappen terug kopiëren en klaar, 2 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
Rayures schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:33:
[...]

Wat ik nog makkelijker vind, na een volledige setup van MP. De gehele MP map (in program files & program data) kopieren als backup. Gaat het stuk, even de mappen terug kopiëren en klaar, 2 minuten werk.
mediaportal installeren duurt ook nog maar 2 minuten.
finetunen duurt wel wat langer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
Hallo allemaal, ik ben er weer.
Was even weg maar heb nu een update gedaan van de startpost (vooral codecs).

Als jullie nog guides of setups hebben van wat bij jullie zelf goed werkt (vooral voor mensen di geen versterker hebben of geen HD tv) dan wil ik deze graag ontvangen zodat ik deze kan verwerken!

Binnenkort weer meer info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ThaClown schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:46:

Als jullie nog guides of setups hebben van wat bij jullie zelf goed werkt (vooral voor mensen di geen versterker hebben of geen HD tv) dan wil ik deze graag ontvangen zodat ik deze kan verwerken!

Stuur mij een e-mail naar $nickname @ gmail com en ik stuur je een tutorial voor de Philips MCE Ontvanger + Remote onder XP i.c.m. MediaPortal :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Thx nero, is gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

ThaClown schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:46:

Thanks, nette startpost.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik gebruik nu al een tijdje mediaportal.
Ziet er echt tegek uit, maar ik ben nog niet tevreden met indeling van mp-tv series(de series banner layout)
Bij mij beginnen de banners halverwege mijn beeld en daar boven zie je dan een fanart screen van de serie die je hebt selecteerd.
Hebben jullie misschien voorbeelden van hoe het bij jullie er uitziet en hoe je dat moet instellen?
Ik gebruik MP-TVSeries-2.3.3538 en streamedmp skinn.
Alvast bedankt! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Dat is hoe de StreamedMP skin het heeft ingedeeld en laat zien. Probeer es een totaal andere skin (zoals Monochrome).

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wou hier net Transformers 2 bekijken maar dit is de enige mkv die niet wil afspelen. Ik krijg wel geluid maar het beeld is totaal vervormd en staat gewoon stil. Heb de laatste Mediaportal met hardwarematige versnelling en alle mkv's die ik heb spelen netjes af. Wat kan er mis zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20

HaTe

haat niet

Is het normaal dat als je het geluid doorstuurt met spdif en AC3filter, je het geluid via MP of Windows niet meer kan regelen?
Ik ben er namelijk nog niet uit hoe ik AC3filter in moet stellen....

Als ik as-is doe bij output in AC3 filter, is het geluid heel lelijk.. Ik hoor dan alleen uit de linker en rechter box geluid.
Bij de geluidskaart (onboard van ga-ma78gm-s2h) heb ik DTS aanstaan, is dat goed?

[ Voor 35% gewijzigd door HaTe op 04-10-2009 19:59 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

HaTe schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 19:56:
Is het normaal dat als je het geluid doorstuurt met spdif en AC3filter, je het geluid via MP of Windows niet meer kan regelen?
Ik ben er namelijk nog niet uit hoe ik AC3filter in moet stellen....

Als ik as-is doe bij output in AC3 filter, is het geluid heel lelijk.. Ik hoor dan alleen uit de linker en rechter box geluid.
Bij de geluidskaart (onboard van ga-ma78gm-s2h) heb ik DTS aanstaan, is dat goed?
Ja, als je geluid doorstuurt via spdif dan regel je het geluid met je versterker. Je kunt het via AC3 filter wel regelen, maar het is niet de mooiste optie.

Hoe heb je je versterker ingesteld, wat doet hij met het spdif geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Sherlock schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:14:
[...]

Ja, als je geluid doorstuurt via spdif dan regel je het geluid met je versterker. Je kunt het via AC3 filter wel regelen, maar het is niet de mooiste optie.

Hoe heb je je versterker ingesteld, wat doet hij met het spdif geluid?
Oja, vergeten te zeggen, ik gebruik een Logitech z-5400 :) Hij laat wel mooi zien als het DD of DTS is. Als ik bij de geluidskaart DTS instel, dan is ook gewoon muziek DTS volgens de speakers, maar dat is niet goed lijkt mij?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
HaTe schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:52:
[...]

Oja, vergeten te zeggen, ik gebruik een Logitech z-5400 :) Hij laat wel mooi zien als het DD of DTS is. Als ik bij de geluidskaart DTS instel, dan is ook gewoon muziek DTS volgens de speakers, maar dat is niet goed lijkt mij?
Heb zelf ook zo'n gigabyte bordje met een z5500. Deze heb ik via spdif aangesloten met ac3filter als software. Ingesteld als 'as is, no change' en ac3 encoder uitgeschakeld (deze zorgt ervoor dat stereo geluid naar ac3 (5.1) wordt omgezet. Nu komt er stereo op mijn z5500 als ik muziek afspeel, precies wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las hier net een een artikeltje dat de meeste ATI kaarten niet overweg kunnen met sommige hoge bitrates en dat dit pixelvorming kan geven bij hardwarematige versnelling. Klopt dit? Want heb namelijk ook een ATI kaartje en heb dit probleem ook. Heb de laatste versie van Mediaportal geïnstalleerd met de MPC-HC codec. Om de zoveel minuten wordt mijn beeld pixelachtig. Heb dit tot op heden nog niet kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 15:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Probleem is volgens mij dat de ATI drivers geen DXVA ondersteuning bieden voor HD-rips die met een zogenaamd L5.1 profiel ge-encode zijn (in tegenstelling tot NVIDIA). L5.1 is ook geen officiele blu-ray standaard, dus het is twijfelachtig of deze ondersteuning er ook gaat komen.

Kijk even met een tooltje of de rips waarmee je dit ervaart met L4.1 of L5.1 ge-encode zijn. Is het laatste het geval, dan is dat waarschijnlijk je probleem.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit op te lossen door de ATI driver te downgraden naar 9.4 (XP) zoals ze hier beweren? http://nunnally.ahmygoddess.net/watching-h264-videos-using-dxva/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
(mag ik dit wel zo op got neerzetten?)

Modbreak:dat wordt niet gewaardeerd nee, dus haal ik het weg

[ Voor 81% gewijzigd door Spider.007 op 05-10-2009 21:25 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had het ergens ook al gelezen dat er 2 versies waren :).
Wat betreft die pixelvorming bij al de mkv's die ik bekijk, heeft iemand anders ook dit probleem? Of ben ik de enige met een Radeon 4650 op dit forum met dit probleem? Ik las nochtans dat vele ATI kaarten hier last van hadden, maar vind hiervan niets terug op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:14
@infuse, Heb met mijn 4850 onder XP geen problemen met pixelvorming.
Al mijn MKV's draaien hier zonder problemen.
Graka is aangesloten via HDMI kabel op mijn TV, Panasonic Plasma.
Zie onderstaande voor driver info.
Versie verpakking stuurprogramma 8.573-090113a-074232C-ATI
Catalyst™-versie 09.1
Leverancier ATI Technologies Inc.
Versie 2D-stuurprogramma 6.14.10.6903
Bestandspad 2D-stuurprogramma System/CurrentControlSet/Control/Video/{0A2078D3-2981-4B5C-BCD4-BC19E3459842}/0000
Direct3D-versie 6.14.10.0636
OpenGL-versie 6.14.10.8395
Versie Catalyst™ Control Center 2009.0113.2222.40119

[ Voor 5% gewijzigd door apollo13 op 05-10-2009 16:21 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Hoe kun je tv-server installeren nadat je MP al hebt geinstalleerd? Ik kan nergens iets vinden over alleen tv-server installeren, ook niet tijdens de installatie. (Ik durf geen hele schone installatie te doen, het werkt allemaal net).

[ Voor 5% gewijzigd door Sherlock op 05-10-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@apollo13 : welke software + codecs draai je dan? Ook Mediaportal met MPC-HC codec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@ATI+MKV problemen : Het ligt niet aan MKV, maar wat erin zit !!!

Waarschijnlijk WMV VC-1 en daarmee heeft ATI al sinds een hele lange tijd issues mee :/ Zelfs normale WMV bestanden zijn een probleem al sinds de dag dat ik mijn 9600 Pro ooit kocht...
Indien mogelijk via je CPU laten doen en dan is er niks aan de hand :)

Over die remote meuk ... ik ga binnenkort eindelijk mijn eigen HTPC in elkaar zetten dus dan maak ik leuke screenies vanaf het begin voor alle settings enz... :) Moest wat ruimte vinden voor de HDDs in een case die eigenlijk niet bedoeld is voor veel storage :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 15:16:
Hallo

Ik gebruik nu al een tijdje mediaportal.
Ziet er echt tegek uit, maar ik ben nog niet tevreden met indeling van mp-tv series(de series banner layout)
Bij mij beginnen de banners halverwege mijn beeld en daar boven zie je dan een fanart screen van de serie die je hebt selecteerd.
Hebben jullie misschien voorbeelden van hoe het bij jullie er uitziet en hoe je dat moet instellen?
Ik gebruik MP-TVSeries-2.3.3538 en streamedmp skinn.
Alvast bedankt! 8)
Installer van StreamedMP nog een keer draaien en goed opletten of je kiest voor Fanart style of niet (checkbox) en daarmee bepaal je hoe je je TV-Series wil zien. Vervolgens kan je zelf in MP nog kiezen of je een lijst wil, banners, etc.
Het feit dat je banners halverwge je scherm beginnen zal te maken hebben met de insteling van je resolutie.

[ Voor 6% gewijzigd door -Leon- op 06-10-2009 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 08:08:
@apollo13 : welke software + codecs draai je dan? Ook Mediaportal met MPC-HC codec?
IK gebruik de installatie procedure die Daclown heeft gemaakt. Wel nog de "oude" install procedure, die van voor de oktober update van Daclown. Haali Media Splitter,FFDShow,MPC-HC filter en AC3 filter.

[ Voor 19% gewijzigd door apollo13 op 06-10-2009 19:18 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan blijkbaar de laatste versie van MP niet installeren?? Heb vista staan met alle laatste updates. Een pop-up box zegt: Sorry, your OS is currently not supported bij Mediaportal.
Heb 2 jaar geleden al uitvoerig MP getest en nu er een ion setupje onderweg is leek het me gepast om de draad op te nemen. Niet dus. Wat kan het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal ik ben de matrix1976.

Ik heb met succes een htpc gebouwd en voorzien van windows vista 64 bits als besturingsysteem wat binnen enkele weken vervangen wordt door windows 7 ultimate.

Mijn vraag is ( ik kan het niet vinden ) ik heb media portal geinstalleerd.
Alles werkt met succes.
Alleen 1 ding niet en dat is van de albums de covers erin te krijgen ik heb van alles al geprobeerd.Album in itunes gezet en de cover erbij gezet.
Maar steeds als ik media portal opstart krijg ik deze niet te zien.Wat doe ik fout.
Ik wil gewoon mijn albums voorzien van een front cover.En als ik er dan opklik alleen de nummers zonder afbeelding.Maar ik krijg het niet voor elkaar.
Op mijn H.D.D. staan alle albums als volgt A ( alle albums met de letter A ) enz enz.
Heb nu in media portal instellingen staan H:/ A.Maar dit kan toch ook gewoon de H schijf zijn of moeten alle mappen apart erin staan in de configuratie van media portal

Ik hoop dat ik hier het antwoord vind.

Verder werkt het super. :P :P

Alvast bedankt voor de reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
@Matrix1976, de covers moeten de naam: "folder.jpg" hebben. Anders "ziet" Mediaportal ze niet.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
NIEUW!! Bezoek mijn site PCbyMP voor video tutorials!

Volg PCbyMP via Twitter

Het ziet er nog niet uit, (styling komt snel) maar heb al twee video's online.
Het doel van de site is een video tutorial website & blog over MediaPC's, MediaPortal en HTPC nieuws.

[ Voor 16% gewijzigd door ThaClown op 07-10-2009 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berty12
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-12-2022
Menno, (op je site gelezen ;))

Erg leuk, mediaportal, ben er helemaal weg van.
Helaas heb ik het zelf nog nooit alles 100% aan de praat gekregen.
Hoop dat wat je hier op tweakers.net hebt gedaan ook nog een keer in de videotutorials gaat doen.
Heb namelijk het idee dat ik toch altijd dingen over het hoofd zie aangezien ik nooit alles zo krijg zoals op jou afbeeldingen.

Wil in de toekomst een betere pc gaan kopen die als HTCP kan dienen en dan wil ik alles PERFECT hebben.

Veel succes!

[ Voor 98% gewijzigd door berty12 op 07-10-2009 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
berty12 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 02:25:
Hoop dat wat je hier op tweakers.net hebt gedaan ook nog een keer in de videotutorials gaat doen.
Heb namelijk het idee dat ik toch altijd dingen over het hoofd zie aangezien ik nooit alles zo krijg zoals op jou afbeeldingen.
Bedankt, ik wil idd een totale setup (voor verschillende system laten zien, inclusief Skins, Plugins en MODS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 20:12

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Hey mensen,

Ik heb een vraagje: heeft iemand hier ervaring met het "post proccesing" van filters en decoders?
Ik gebruik namelijk ffdshow voor audio en video decoding.
Nu is het zo dat ik een enorme delay (500ms) heb ingesteld om mijn geluid en mn tv beeld een beetje te syncen.
Nu wil ik graag dat als ik MediaPortal gebruik, dat de delay wordt ingeschakeld. Als ik gewoon in windows films draai hoeft de delay niet worden ingeschakeld.

a.u.b. geen discussie over anders aansluiten en nieuwe kabels kopen enzo.
Ik draai een setup waarbij ik mijn vaste pc heb en mijn tv als secondary monitor en daarnaast een versterker, hierdoor is het verschil in delay dus zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdl
  • Laatst online: 17-09 16:20

gdl

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 20:00:
Ik kan blijkbaar de laatste versie van MP niet installeren?? Heb vista staan met alle laatste updates. Een pop-up box zegt: Sorry, your OS is currently not supported bij Mediaportal.
Heb 2 jaar geleden al uitvoerig MP getest en nu er een ion setupje onderweg is leek het me gepast om de draad op te nemen. Niet dus. Wat kan het probleem zijn?
Meestal is dit het geval als niet alle service packs geinstalleerd zijn. Weet je zeker dat alle updates aanwezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

ThaClown schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 08:08:
[...]

Bedankt, ik wil idd een totale setup (voor verschillende system laten zien, inclusief Skins, Plugins en MODS)
Nu de goeroe hier weer is.. :P. Ik heb al maanden een prangende vraag die ik niet opgelost krijg.
Mijn albums krijg ik maar niet goed in MP. Ik wil in het 'hoofd-menu' de hoesjes van de albums zien (kleine pictogrammen). Dit is geen probleem. Maar als ik dan vervolgens op het album klik, wil ik een list krijgen met artiest-nummer. Ik heb alles al doorgespit, maar ik krijg het niet voor elkaar. Als ik het album open, krijg ik wederom kleine pictogrammen te zien. Ik kan hem dan wel handmatig op list zetten (linker uitklapmenu) en hij onthoudt dat ook per album. Maar om nu alle 300 albums zo door te moeten lopen..
Bij mijn vorige install van MP kreeg ik het wel gewoon voor elkaar en snap dus niet wat ik nu precies fout doe.
Kan iemand mij een duidelijke stappenplan neerzetten waar en vooral hoe ik het moet instellen?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 09:06
Even een heel eenvoudige vraag, hoop dat het niet te dom overkomt. Ik zou graag eens wat spelen met dit prachtige programma en de huisgenoten overtuigen alvorens een dedicated pc aan te schaffen. Echter, ik lees over een schone Windows-installatie die nodig is voor MP. Betekent dat dat ik dit niet als toepassing in mijn huidige windows Vista kan gebruiken? Gaat mijn huidige setup naar de knoppen als ik MP installeer?

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 20:12

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

joep doei schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:08:
Even een heel eenvoudige vraag, hoop dat het niet te dom overkomt. Ik zou graag eens wat spelen met dit prachtige programma en de huisgenoten overtuigen alvorens een dedicated pc aan te schaffen. Echter, ik lees over een schone Windows-installatie die nodig is voor MP. Betekent dat dat ik dit niet als toepassing in mijn huidige windows Vista kan gebruiken? Gaat mijn huidige setup naar de knoppen als ik MP installeer?
MP hoeft niet op een schone install gedraaid te worden hoor.
Het draait als een los programma bovenop windows, geen centje pijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 09:06
Armageddon_2k schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:10:
[...]

MP hoeft niet op een schone install gedraaid te worden hoor.
Het draait als een los programma bovenop windows, geen centje pijn dus.
Daar ben ik blij mee!

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Een schone isntall is vaak beter omdat je dan weet dat er geen vreemde codecs of drivers op staan...
Maar zolang je je codecs op orde hebt hoeft een herinstall echt niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal is dit het geval als niet alle service packs geinstalleerd zijn. Weet je zeker dat alle updates aanwezig zijn?
Ik ben er zeker van dat alle service packs geïnstalleerd staan. Heb trouwens aan een vriend gevraagd of MP bij hem wou installeren en hij had hetzelfde probleem. Lijkt me dus iets aan MP en niet aan service packs of windows zelf. Btw, het gaat hier over de bèta versie v1.1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Waarom gebruik je niet v1.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Omdat die er nog niet is? (en waarschijnlijk ook nooit komt omdat 1.1 de laatste is :) )

[ Voor 15% gewijzigd door HaTe op 08-10-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:01
heb vandaag ook maar media portal 1.1 geinstalleerd maar kan nu de radiostreams niet vinden.
met de vorige versie had ik een map met streams aangemaakt en toegewezen in Mp.
iemand weet waar ik de radio kan vinden of is deze verwijderd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Ik bedoel de 1.0.2... dies is stabiel hoor, die beta versie heten niet voor niets beta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaClown schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 00:11:
NIEUW!! Bezoek mijn site PCbyMP voor video tutorials!

Volg PCbyMP via Twitter

Het ziet er nog niet uit, (styling komt snel) maar heb al twee video's online.
Het doel van de site is een video tutorial website & blog over MediaPC's, MediaPortal en HTPC nieuws.
Ok, dat gaat de goeie kant uit. Een tip die ik je geef is alleszinds om de links te openen in een nieuw target/tabblad... vind ik wel gemakkelijker, zo blijft de hoofdpagina staan. Ook goed om alle belangrijkste links nu eens gebundeld te zien staan op 1 plaats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Ik heb een probleem met geluid wanneer ik een film pauzeer. Als ik in een willekeurige film een stukje spoel (vooruit of achteruit) of ik pauzeer de film is daarna het geluid weg. Ik dien de film compleet opnieuw te starten.

Momenteel gebruik ik AC3Filter voor geluid en heb ik een onboard geluidskaart (op mijn Giga-byte GA-MA78GM-S2H (rev.1.1)) en ik heb de nieuwste drivers al geinstalleerd.

Heeft iemand meer deze problemen? Ik lees op een aantal hits op google dat het kan komen omdat de geluidkaart niet om kan gaan met het wisselen van SPDIF naar PCM?
*edit* nu moet ik wel zeggen dat ik de driver van de giga-byte site gehaald heb en niet die van realtech....

[ Voor 8% gewijzigd door boomr op 09-10-2009 13:16 ]

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een IR receiver die compatibel is met mediaportal en die goed verkrijgbaar is in België? Ik ben namelijk op zoek naar een IR receiver voor mijn Harmony One, maar ik kan geen enkele vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:59:
Is er een IR receiver die compatibel is met mediaportal en die goed verkrijgbaar is in België? Ik ben namelijk op zoek naar een IR receiver voor mijn Harmony One, maar ik kan geen enkele vinden.
Meerdere malen in dit topic producten van Philips genoemd die MCE compatible zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:59:
Ik heb gewoon op ebay een mce kloon (afstandsbediening en usb receiver) gekocht voor circa 5-10 euro. Vervolgens de Harmony de codes geleerd van deze afstbediening. Werkt voor mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 10:26
Ey tweakers,

ik wil mijn huidige codec-config even met jullie delen, omdat alles perfect werkt en ik ontzettend tevreden ben! De DVXA functie van de MPC-HC codec kreeg ik niet goed aan de gang en daarom heb ik geëxperimenteerd met CoreAVC en andere codecs. Toch bleef ik bleef tegen mijn CPU overbelasting aanlopen bij 1080P files met DTS geluid, dat ik uitstuur over spdif.

Ik ben nogal een tijd bezig geweest om alles 100% soepel en glitch-vrij te krijgen, zowel qua beeld als geluid. Ik had niet verwacht dat het ooit zou lukken & had de hoop eigenlijk al opgegeven.. maar nu heb ik dan eindelijk een combinatie van codecs die [voor mij] perfect werkt. Bij de zwaarste files (dikke MKV's @1080p met DTS) krijg ik geen enkele hapering en lipsync is spot-on. Ook divx, xvid playback is perfect.

LET OP:
- Om de codecs van Cyberlink te kunnen gebruiken, moet je wel Cyberlink PowerDVD 8 of 9 geïnstalleerd hebben.

Screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/th.fef4ded8e5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/th.3557933c55.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/th.0590ba7077.jpg

" Play the violent strings of my symphony "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Symphony-X schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:31:
Ey tweakers,

ik wil mijn huidige codec-config even met jullie delen, omdat alles perfect werkt en ik ontzettend tevreden ben!
thx, mooie settings, ik heb bijna hetzelfde (alleen PowerDVD 9 en gebruik MPA als audio met een AC3 filer erachter omdat anders sommige WMA bestanden geen gesporken audio hebben... S%$& Microsoft!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Symphony-X schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:31:
Ey tweakers,

ik wil mijn huidige codec-config even met jullie delen, omdat alles perfect werkt en ik ontzettend tevreden ben! De DVXA functie van de MPC-HC codec kreeg ik niet goed aan de gang en daarom heb ik geëxperimenteerd met CoreAVC en andere codecs. Toch bleef ik bleef tegen mijn CPU overbelasting aanlopen bij 1080P files met DTS geluid, dat ik uitstuur over spdif.

Ik ben nogal een tijd bezig geweest om alles 100% soepel en glitch-vrij te krijgen, zowel qua beeld als geluid. Ik had niet verwacht dat het ooit zou lukken & had de hoop eigenlijk al opgegeven.. maar nu heb ik dan eindelijk een combinatie van codecs die [voor mij] perfect werkt. Bij de zwaarste files (dikke MKV's @1080p met DTS) krijg ik geen enkele hapering en lipsync is spot-on. Ook divx, xvid playback is perfect.

LET OP:
- Om de codecs van Cyberlink te kunnen gebruiken, moet je wel Cyberlink PowerDVD 8 of 9 geïnstalleerd hebben.

Screenshots:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Zo te zien is je configuratie half goed. De MPC-HC decoder is niet voor niets de aangewezen decoder voor progressive materiaal in MediaPortal. Een decoder als die van Cyberlink kan namelijk niet goed omgaan met bestanden die geen gebruik kunnen maken van DXVA (omdat ze niet voldoen aan de L4.1 restricties) en verslikt zich in zo'n geval; wat een crash of zwart beeld tot gevolg heeft. De MPC-HC decoder herkend dat de stream niet DXVA geschikt is en schakelt over naar de software variant van dezelfde decoder of desgewenst naar een andere decoder zoals CoreAVC.

De Powerdvd 9 decoders zijn trouwens normaal gesproken niet directshow geschikt en kunnen daardoor niet in andere applicatie zoals MediaPortal gebruikt worden. De versie die in het HD Pack 2.2 zit kan dat wel.

FFDshow is voor filmmateriaal verder prima als audiodecoder, maar voor Live TV mist dan het geluid bij sommige zenders. De Microsoft decoder is er een die daarbij wel prima werkt.

BTW zal ik heel snel EVR aanzetten omdat je ten eerste nu geen DXVA gebruikt (onder XP moet je daarvoor VMR9 gebruiken en onder Vista/7 EVR Custom Press.) en ten tweede omdat EVR uitstekend tearing weet te voorkomen.

Waarom werkt de MPC-HC decoder dan niet in MediaPortal voor jou? Vreemd trouwens dat DTS passtrough veel CPU-load zou geven. Het heet juist passtrough omdat er verder niks gedecode hoeft te worden. CPU-load is daardoor normaal gesproken juist erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Eertse voorbeeld video van MediaPortal (met StreamedMP skin) staat online op PCbyMP

[ Voor 15% gewijzigd door ThaClown op 12-10-2009 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 10:26
The_nv40_man schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:59:
[...]

Zo te zien is je configuratie half goed. De MPC-HC decoder is niet voor niets de aangewezen decoder voor progressive materiaal in MediaPortal. Een decoder als die van Cyberlink kan namelijk niet goed omgaan met bestanden die geen gebruik kunnen maken van DXVA (omdat ze niet voldoen aan de L4.1 restricties) en verslikt zich in zo'n geval; wat een crash of zwart beeld tot gevolg heeft. De MPC-HC decoder herkend dat de stream niet DXVA geschikt is en schakelt over naar de software variant van dezelfde decoder of desgewenst naar een andere decoder zoals CoreAVC.

De Powerdvd 9 decoders zijn trouwens normaal gesproken niet directshow geschikt en kunnen daardoor niet in andere applicatie zoals MediaPortal gebruikt worden. De versie die in het HD Pack 2.2 zit kan dat wel.

FFDshow is voor filmmateriaal verder prima als audiodecoder, maar voor Live TV mist dan het geluid bij sommige zenders. De Microsoft decoder is er een die daarbij wel prima werkt.

BTW zal ik heel snel EVR aanzetten omdat je ten eerste nu geen DXVA gebruikt (onder XP moet je daarvoor VMR9 gebruiken en onder Vista/7 EVR Custom Press.) en ten tweede omdat EVR uitstekend tearing weet te voorkomen.

Waarom werkt de MPC-HC decoder dan niet in MediaPortal voor jou? Vreemd trouwens dat DTS passtrough veel CPU-load zou geven. Het heet juist passtrough omdat er verder niks gedecode hoeft te worden. CPU-load is daardoor normaal gesproken juist erg laag.
Dank voor je reactie!

Ik gebruik de decoder van PowerDVD 8 en ben nog geen enkele .mkv tegengekomen die er niet goed mee overweg kan (al mijn HD films zijn .mkv's.). Ik draai Vista en weet vrijwel zeker dat DXVA wel werkt met VMR9; zoals je op de 2e screenshot ziet, wordt ev. deinterlacing bij h.264 geregeld bij de VMR9 settings. Dat zou er toch niet bij staan als DXVA geen match is met VMR9? Verder krijg ik met EVR juist stotterend beeld.

Ik weet overigens ook niet of juist de DTS stream zorgt voor een hoge CPU-load, maar het is iets dat onder de huidige config geen problemen (meer) oplevert - en daar gaat het me om :)

Ik heb geen idee waarom ik de MPC-HC codec niet lekker aan de gang kreeg. Ik heb de tutorial gevolgd zoals die in de topic-start staat, maar ik heb altijd hickups gehad tijdens playback van een zwaardere file.

Ik houd 't op deze config (tenzij ik nog tegen klachten aanloop uiteraard), zo heeft iedereen z'n eigen "gouden combi" van codecs.

edit: live-TV gebruik ik overigens niet, dus dat is voor mij geen issue. Ik gebruik slechts Moving Pictures en TV-series; HD mkv's, divx en xvid files.

" Play the violent strings of my symphony "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general_p
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-08 00:00
[...]

Kun jij misschien ook een screenshot van jouwn config posten? ik zit ook een beetje met dxva problemen op een atom met ion chip. ik heb veel haperingen terwijl ik eerst dacht dat het allemaal prima draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las hier zonet een artikel (in de zoektocht naar een probleem voor mijn ATI 4650) : http://zachsaw.blogspot.c...o-in-mpc-hc-dxva-for.html. Het komt er op neer dat elke HD 4000 series kaart een probleem heeft met het hardware matig afspelen van HD content (pixels/blokjes/vervorming in het scherm). Jammergenoeg heb ik dit probleem ook. Is er hier iemand met een 4000 kaart die hardwarematige versnelling gebruikt in Mediaportal en deze problemen niet heeft? of wat kan ik doen om dit op te lossen waarbij ik nog steeds hardwarematige versnelling kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 15:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 13:34:
Het komt er op neer dat elke HD 4000 series kaart een probleem heeft met het hardware matig afspelen van HD content (pixels/blokjes/vervorming in het scherm).
Beter lezen ;)

Da's alleen als de rip niet volgens blu-ray specificatie ge-encodeerd is. Blu ray profiel is L4.1, bij L5.0 of L5.1 kan elke ATI kaart de mist in gaan (dus niet alleen 4000 serie). Controleer dus even hoe je rips ge-encodeerd zijn (maar dat had ik je tijdens je vorige post ook al gezegd).

Ik heb zelf een Ati 4550 en ken dit probleem overigens helemaal niet. Bij niet goed ge-encode rips heb ik nog steeds goed beeld, al merk ik aan de cpu-load dat DXVA niet werkt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Profiel heeft er geen fuck mee te maken : Het is die VC-1 codec van Microsoft die roet in het eten gooit :/
Als je een AVC codec pakt dan is er niks aan de hand en zelfs L5.0 of L5.1 lukt zo nu en dan wel :)

Daarom gebruik ik de MPC-HC codec en vink ik VC-1 (DXVA) uit bij ATI kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Laatst online: 19-09 15:31
[...]
...
ik gebruik PDVD9 voor alle hd content (hd tv (ned1,2 en 3) en mkv's/h.264 files) en heb nooit een crash of zwart sherm... volgens jou moet ik dus de videoplayer h.264 decoder op MPC HC zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Sherlock schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:40:
Oorspronkelijk bericht
[...]

Het is me helaas nog niet gelukt om de vfd werkende te krijgen, maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die een Ahanix 302 heeft en een 64-bits besturingssyteem wil draaien. Iemand nog een pointer?

sorry, ik had deze post in de vorige willen editten...
Met hulp op het MP-forum is het toch gelukt, de gewijzigde InpOut.dll heb ik hernoemd naar DLPortIO.dll en deze in de map MediaPortal geplaatst. Vervolgens de juiste driver geselecteerd en het werkt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
B-Force schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:49:
[...]

ik gebruik PDVD9 voor alle hd content (hd tv (ned1,2 en 3) en mkv's/h.264 files) en heb nooit een crash of zwart sherm... volgens jou moet ik dus de videoplayer h.264 decoder op MPC HC zetten?
Dan heb je kennelijk alleen nieuwere encodes afgespeeld die wel DXVA compatible zijn. Wat meestal problemen geeft zijn de oudere 1080p encodes.

@ Symphony-X

Dat staat er al vanaf de tijd voor Vista en EVR. Eigenlijk niet meer up to date. VMR9 is zeker de juiste rendermode om onder XP DXVA te gebruiken. Onder Vista/7 is dat altijd EVR geweest.

Bovendien bied EVR je dus een aantal extra voordelen: gaat tearing tegen, en subtitles + DXVA tegelijk is mogelijk.

Met deinterlacing heb je met dat MKV spul sowieso vrijwel niet te maken. Hoeveel CPU load kost het afspelen van een beetje HD film met je huidige setup dan?

@ general_p

Ga ik binnenkort zeker doen. Door de week alleen jammer genoeg weinig tijd voor leuke dingen zoals MediaPortal }:|

@ B-Force

Ook jij zal waarschijnlijk dan nog niet een encode hebben afgespeeld die problemen veroorzaakt. Voor live-tv is de MPC Video Decoder niet geschikt helaas. Voor videomateriaal is ie voor vrijwel alles te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@The_nv40_man:

Dus als ik het goed begrijp:
XP > VMR9 icm PowerDVD9 en MPC-HC voor niet DXVA beatanden.
Vista> EVR icm PowerDVD9 en MPC-HC voor niet DXVA beatanden.

Wat zijn jullie ervaringen met de SAF v4.00RC1 (StandAlone Filters), MPC-HC en CoreAVC?

[ Voor 9% gewijzigd door ThaClown op 13-10-2009 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
ThaClown schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:20:
Wat zijn jullie ervaringen met de SAF v4.00RC1 (StandAlone Filters), MPC-HC en CoreAVC?
Mijn ervaringen met saf zijn goed, het is bijna het enige wat ik gebruik op mijn HTPC. Alles (gebruik geen TV) werkt 'bijna' direct. Jammer dat niet alle decoders in de package zitten (zoals haali, powerdvd mpeg2, quicktime en ac3filter) maar het stelt wel direct alle merits en registerinstellingen in, waardoor het hier (na installatie van eerdergenoemde decoders) prima werkt. Coreavc gebruik ik niet, voorheen wel, maar mpc-hc voldoet voor mijn hardware beter (ATi kaart).

[ Voor 6% gewijzigd door Rayures op 13-10-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Mijn setup werkt tot nu toe helemaal perfect.

codecs/filters:

MPC-HC video codec (voor hd-materiaal)
AC3Filter (voor alle ac3/dts passthrough)
Vista x64 Ultimate
in MP EVR aangezet
Ffdshow (voor alle xvid content, en dan nog postprocessing, sharpening etc aan)
Powerdvd9 voor alle SD-materiaal, dvd's zien er super uit!

Ik heb gemiddeld 4-8% cpu gebruik bij hd-materiaal en dvd's. Bij xvid content heb ik iets van 30% cpu gebruik, dit komt door sharpening, processing etc blablabla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Rainesh:
Wat heb je voor audio ingesteld? MPC-A, AC3 of FFDShow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ThaClown schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:29:
@Rainesh:
Wat heb je voor audio ingesteld? MPC-A, AC3 of FFDShow?
AC3filter voor dolby digital/dts. Mijn moederbord ondersteund DTS Connect, dus xvid met mp3 audiostream wordt automatisch omgezet naar DTS, wat AC3 weer doorspeelt naar mijn versterker toe. alle andere audioformaten zoals aac wordt volgens mij afgehandeld door MPC-A (weet niet zeker, heb volgens mij geen files met aac audiostream.)

De guide die in OP staat, heeft een stukje wat overbodig is. Namelijk het hele ffdshow gebeuren bij highend setup. Als je in AC3 Filter gewoon prefer decoder aanvinkt, dan hoef je ffdshow helemaal niet eens te gebruiken. AC3filter kan ook gewoon stereo omzetten naar dolby pro logic (use ac3encoder) en dan werkt alles ook prima. Op mijn andere htpc zonder DTS Connect heb ik het oz ingesteld en werkt ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
het lukt me niet om blu-ray iso af te spelen met mp.
ik heb any dvd,deamon tools en powerdvd7nogiets geinstalleerd.
als ik op een iso klik dan zie ik dat de image word geladen op mijn andere scherm.
mp loopt dan vast.
ik kan met powerdvd de film wel afspelen.
waarschijnlijk zie ik wat over het hoofd,maar wat :?

edit/ ter aanvulling mkv en wmvhd speelt wel gewoon goed

[ Voor 8% gewijzigd door erikdeperik op 13-10-2009 17:14 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je zult natuurlijk wel in moeten stellen dat er een externe speler (PowerDVD in dit geval) word gebruikt. Ik ben er zelf alleen nog niet achter hoe ik ervoor kan kiezen dat blu-rays met power dvd worden afgespeeld, en de rest in mediaportal zelf.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general_p
ik heb wat raars na mn installatie naar versie 1.2. Mijn afstandbediening (harmony) doet het wel in het menu maar zodra ik iets afspeel (geluid of beeld maakt niet uit) kapt hij ermee. ik kan dus niet meer op stop drukken.

Ik gebruik de philips ontvanger.

Meer mensen hier last van of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
Woy schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:51:
Je zult natuurlijk wel in moeten stellen dat er een externe speler (PowerDVD in dit geval) word gebruikt. Ik ben er zelf alleen nog niet achter hoe ik ervoor kan kiezen dat blu-rays met power dvd worden afgespeeld, en de rest in mediaportal zelf.
linkje :D voor een MP plugin voor PowerDVD.

ander linkje voor MP plugin voor Arcsoft Player

'search' doet wonderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
ik had al gesearched in dit topic kon niks vinden erover.
ik zal die linkjes ff bekijken tnx

@wow ik wil jiust niet powerdvd gebruiken maar gewoon in mp die iso afspelen met ffdshow codecs(als dat kan?)
met powerdvd werkt de mce remote niet
wat bij jou dus niet lukt werkt bij mij dus wel,iso met deamontools in virtual drive laden en dan met powerdvd die drive selecteren,en dan speelt het gewoon(bij mij iig)

[ Voor 29% gewijzigd door erikdeperik op 13-10-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Het is eindelijk voor elkaar om HDTV goed weer te geven. Mooi strak beeld nu. Het lag dus gewoon aan de videokaart (onboard HD3200) die te zwak was. Ik had geen zin meer om de CPU dit te laten doen als het ook veel beter met de videokaart kan icm de PowerDVD9 codec.
Geprobeerd:
Onboard: Werkt niet goed.
HD3470: Werkte goed, maar deze is kapot gegaan. Load rond de 75%
HD4350: Is veel te zwak. En dat zelfs met 'force smooth playback' aan
HD4670: Kan het makkelijk aan. Met edge enhancement en het afspelen van HD TV load op 45% max.

Nu is het wachten nog op een stabiele 1.1 versie en deze mooie skin

[ Voor 6% gewijzigd door HaTe op 13-10-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
HaTe schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:55:
Het is eindelijk voor elkaar om HDTV goed weer te geven. Mooi strak beeld nu. Het lag dus gewoon aan de videokaart (onboard HD3200) die te zwak was. Ik had geen zin meer om de CPU dit te laten doen als het ook veel beter met de videokaart kan icm de PowerDVD9 codec.
Geprobeerd:
HD4670: Kan het makkelijk aan. Met edge enhancement en het afspelen van HD TV load op 45% max.

Vreemd om te lezen dat jouw HD3200 blijkbaar te zwak is. Helemaal aangezien hij het bij mij prima doet samen met de PowerDVD9 codec en ik eenzelfde cpu load (+/- 45%) heb als jij met een losse HD4670.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

general_p schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:51:
ik heb wat raars na mn installatie naar versie 1.2. Mijn afstandbediening (harmony) doet het wel in het menu maar zodra ik iets afspeel (geluid of beeld maakt niet uit) kapt hij ermee. ik kan dus niet meer op stop drukken.

Ik gebruik de philips ontvanger.

Meer mensen hier last van of een oplossing?
Ik neem aan dat je versie 1.0.2. bedoelt?

Ik heb sinds een paar dagen af en toe last van hetzelfde fenomeen, versie 1.1.0.0. Ook met een Harmony (One) en de philips ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general_p
Sherlock schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:21:
[...]

Ik neem aan dat je versie 1.0.2. bedoelt?

Ik heb sinds een paar dagen af en toe last van hetzelfde fenomeen, versie 1.1.0.0. Ook met een Harmony (One) en de philips ontvanger.
ehm juist sorry :( bij mij is het dus altijd. maar ik heb net een reinstall gedaan van mn asrock 330 met win7. was een beetje een codec zooi om de dvxa aan de gang te krijgen. maar ik heb nu alleen coreavc dus ben benieuwd of dat goed werkt.

Of de afstb. weer werkt laat ik nog wel even weten. mediaportal staat as we speak te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Tjoekie schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:38:
[...]

Vreemd om te lezen dat jouw HD3200 blijkbaar te zwak is. Helemaal aangezien hij het bij mij prima doet samen met de PowerDVD9 codec en ik eenzelfde cpu load (+/- 45%) heb als jij met een losse HD4670.
Heb je DXVA aan staan en je hebt het toch wel over TV he? Films afspelen van de HDD kost minder decoderings kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://mantis.team-mediaportal.com/roadmap_page.php 99%
wel nog maar de RC1 pfffffffffff dus nog niet de release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
HaTe schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:55:
Geprobeerd:

op welke instelling staat je deinterlacing? Vector adaptive? Daarmee zou je het meest perfecte plaatje moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Rayures schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:52:
[...]

linkje :D voor een MP plugin voor PowerDVD.

ander linkje voor MP plugin voor Arcsoft Player

'search' doet wonderen...
Maar wat ik eigenlijk wil is dat ik gewoon een file uit mijn 'Moving Pictures' kies en als dat toevallig een iso ( of eventueel een map ) met blu-ray files is, dat hij die dan met PowerDVD afspeelt. Niet een extra optie om een Blu-Ray af te spelen.

Zover ik kan zien is dat niet wat die plugins doen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general_p
Helaas werkt na de herinstall mn afstandbediening nog niet goed.

Ik kan alle speciale functie toetsen niet gebruiken (Videos, Music, Info, etc) stop play en dergelijke doen het wel. Ook kan ik met de pijltjes de film vooruit spoelen (steps).
Het lijkt dus of de mapping niet goed is van mn afstandbediening.

Wel raar hoor met de beta werkte hij out of the box. en nu met 1.0.2 niet meer... what happend?

Fullhd gaat als een zonnetje nu trouwens. dus de reinstall is niet helemaal voor niets geweest. :D

----Edit----

Ik denk dat ik het heb opgelost, maar dat kan ik pas thuis uitproberen.. deze link is wel handig denk ik:

http://forum.team-mediapo...portal-not-working-66483/

[ Voor 18% gewijzigd door general_p op 14-10-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
HaTe schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:28:
[...]

Heb je DXVA aan staan en je hebt het toch wel over TV he? Films afspelen van de HDD kost minder decoderings kracht.
Hardwarematige versnelling staat inderdaad aan en ik heb het over TV.

Bij HD films (1080P) van mijn harde schijf hangt de cpu load rond de 10%.

[ Voor 10% gewijzigd door Tjoekie op 14-10-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Woy schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 09:46:
[...]

Maar wat ik eigenlijk wil is dat ik gewoon een file uit mijn 'Moving Pictures' kies en als dat toevallig een iso ( of eventueel een map ) met blu-ray files is, dat hij die dan met PowerDVD afspeelt. Niet een extra optie om een Blu-Ray af te spelen.

Zover ik kan zien is dat niet wat die plugins doen.
dan moet je deze link maar even doorlezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
-Leon- schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:08:
[...]
He thanks, ik had er nog niet aan gedacht om in MovingPictures zelf te kijken voor het afspelen. Nou moet ik zeggen dat ik er ook niet echt naar gezocht had, want de hoeveelheid BluRay iso's in mijn collectie is op 1 vinger te tellen. Meestal heb ik gewoon mkv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Kan iemand voor mij het volgende verklaren =>

- MPC-HC Subtitle engine tovert alle subtitles tevoorschijn in .MKV files maar niet die van .m2ts files :?
- MPC-HC zelf kan van sommige subtitles van .MKV files niet weergeven, maar wel van .m2ts files 8)7
- En dan zijn er weer files waarbij het in beide werkt :D

Wat doe ik verkeerd ?!?!?!!?

ATI 2600 XT met de MPC-HC codec en Haali Splitter en AC-3 Filter.

Tevens heb ik een leuk verschijnsel sinds kort waardoor heel veel files enorm geschud hebben die ze eerst niet hadden zowel in MediaPortal als daarbuiten met DXVA aan. Zonder loopt alles soepel via de E6550 :/ Ik ga denk ik alles schoonmaken en opnieuw beginnen. Toch maar een test apparaat waarop ietsje teveel getest is zo te zien !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Tjoekie schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:36:
[...]

Hardwarematige versnelling staat inderdaad aan en ik heb het over TV.

Bij HD films (1080P) van mijn harde schijf hangt de cpu load rond de 10%.
Ik heb het over GPU load. Dat kan je bekijken met GPU-z.. Maar ik weet niet of die ook wel met de onboard HD3200 werkt, nooit geprobeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
HaTe schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:20:
[...]

Ik heb het over GPU load. Dat kan je bekijken met GPU-z.. Maar ik weet niet of die ook wel met de onboard HD3200 werkt, nooit geprobeerd..
Aha, GPU load dus. Ik zal eens kijken of dat werkt met GPU-z. Ben er nu eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar. Aan de andere kant zal het me dan wel weer aan m'n reet roesten als die HD3200 voor 90 procent wordt belast tijdens HD films en HDtv. Alles gaat nu vloeiend en het ding verbruikt maar maximaal 10 à 15 watt ofzo. Voor het verbruik hoef je het dus ook niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
[...]

kijk dit zocht ik _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
HaTe schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:20:
[...]

Kan je mij vertellen hoe je de gpu-load kan zien met gpu-z? Het enige wat ik kan zien is op welke clock de gpu en memory draait. Niet wat de percentage oid aan load is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het heeft even geduurt voordat ik weer tijd had om ernaar te kijken, maar hier is een complete build van mp tvseries met ondersteuning voor nederlandse subs downloaden ( via bierdopje.nl )

http://woy.nl/tvseries.zip

mocht er nog iets niet goed werken dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Woy schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 19:06:
Het heeft even geduurt voordat ik weer tijd had om ernaar te kijken, maar hier is een complete build van mp tvseries met ondersteuning voor nederlandse subs downloaden ( via bierdopje.nl )

http://woy.nl/tvseries.zip

mocht er nog iets niet goed werken dan hoor ik het graag.
Ik heb interesse, maar ben niet helemaal zeker van wat je nu in je link aanbied. Kun je iets specifieker zijn voor mij (en wellicht voor anderen?).

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general_p
Ik snap echt niet wat ik fout doe maar die gpu rendering krijg ik niet aan de gang.. nog steeds een cpu load van 50% als ik full hd afspeel.

dit zijn mijn settings kan iemand me uitleggen wat ik hier fout doe?

Afbeeldingslocatie: http://wilcovanderspek.com/video.JPG

Afbeeldingslocatie: http://wilcovanderspek.com/rendering.JPG

Afbeeldingslocatie: http://wilcovanderspek.com/coreavc.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door general_p op 14-10-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
[...]

ok ik kan nu blurry iso afspelen met moving pictures. _/-\o_
heb alleen nog geen subtitles,ik krijg een melding"a decoder for the new track could not be found"
als ik dan ok klik speelt de bluray zonder subs
direct vobsub en haali staan goed en ik heb wel subs met mkv gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Mystikal schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:14:
[...]

Ik heb interesse, maar ben niet helemaal zeker van wat je nu in je link aanbied. Kun je iets specifieker zijn voor mij (en wellicht voor anderen?).
Het is een zelf gecompileerde versie van MP-TVSeries waar ik een uitbreiding in gemaakt heb die (Nederlandse en Engelse) ondertitels van bierdopje.nl kan downloaden. Je kunt in de configuratie de optie aanzetten, en dan kun je in MP-TVSeries bijn een aflevering in het menu kiezen om subs te downloaden.

Ik submit deze wijziging ook naar de makers, dus de kans is groot dat het over een tijdje ook in de officiële release zit.

Ik heb net overigens nog een nieuwe geüpload, want er zat nog een bug in. De url is nog steeds http://woy.nl/tvseries.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
general_p schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:33:
Ik snap echt niet wat ik fout doe maar die gpu rendering krijg ik niet aan de gang.. nog steeds een cpu load van 50% als ik full hd afspeel.

dit zijn mijn settings kan iemand me uitleggen wat ik hier fout doe?
CoreAVC gebruikt geen DXVA, dus 50% load lijkt mij niet slecht hoor... Probeer PowerDVD of MPC-HC voor DXVA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
ThaClown schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 08:51:
[...]

CoreAVC gebruikt geen DXVA, dus 50% load lijkt mij niet slecht hoor... Probeer PowerDVD of MPC-HC voor DXVA...
idd, ik gebruik ook CoreAVC en loopt wel eens hoger op dan 50%. Niks mis mee toch ?
Doen die core`s ook eens wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
ThaClown schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 08:51:
[...]
Maar CoreAVC kan wel CUDA gebruiken (en is ook aangevinkt) waardoor de nvidia gpu de load op zich neemt.

Het CoreAVC icoontje wordt wel 'groen' zodra je een video afspeelt?
groen = cuda werkt, blauw = cuda werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general_p
Het vreemde is dat full hd beroerd afspeelt. als ik mediaplayer classic gebruik dan loopt het als een zonnetje.
dus de gpu doet dan al het werk, en de cpu belasting is dan 10-20% ongeveer..

[ Voor 6% gewijzigd door general_p op 15-10-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
Woy schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:25:
[...]

Het is een zelf gecompileerde versie van MP-TVSeries waar ik een uitbreiding in gemaakt heb die (Nederlandse en Engelse) ondertitels van bierdopje.nl kan downloaden. Je kunt in de configuratie de optie aanzetten, en dan kun je in MP-TVSeries bijn een aflevering in het menu kiezen om subs te downloaden.

Ik submit deze wijziging ook naar de makers, dus de kans is groot dat het over een tijdje ook in de officiële release zit.

Ik heb net overigens nog een nieuwe geüpload, want er zat nog een bug in. De url is nog steeds http://woy.nl/tvseries.zip
Nice, goede verbeteringen allemaal!

Ik vraag mij alleen af in hoeverre de huidige opzet van subs downloaden gehandhaafd kan blijven. Als ik het goed begrijp word er geen gebruik gemaakt van een API op subs op te zoeken maar van keihard de site coderen in de plugin. Dus zodra de site aangepast gaat worden, werkt de plugin niet meer, wat met een api geen problemen zou opleveren.
Meen me te herinneren dat er wel plannen zijn om van een api gebruik te gaan maken. TVseries en MovingPictures zouden aan het samenwerken zijn om dit te ontwikkelen voor beide plugins.
Zal nog even een linkje opzoeken waar het uitgebreider verklaard wordt.
Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.