Goeie weet ik niet maar deze nog niet gezien?V33r schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:45:
Ik ben op zoek naar een plugin voor Live messenger of Skype iemand een goeie tip?
Er bestaat ook iets als iPiMP, plugin voor MP. Oorspronkelijk voor de iphone.jurjen_g schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:12:
[...]
Ik doe dit af en toe met Gremote (de freeware variant) via mijn HTC Diamond. Echter is dat puur bediening (muis, toetsenbord, touchpad en zelfs wiimote achtige besturing), geen playlists in scherm e.d. Het kan via internet of via bluetooth, dit laatste was wel een crime om in te stellen en werkt niet altijd bij mij.
Volgens mij biedt Mediaportal helaas geen webaansturing zoals XBMC, zodat je gewoon via je PDA webbrowser zou kunnen werken, maar ik kan het mis hebben.
You can also use iPiMP to interact with your MediaPortal clients, you can use it as a remote control, browse/play your video and music databases on your MediaPortal clients
echter wordt in het forum gemeld dat:
I understand that the android browser is webkit based like mobile safari so will probably work OK.
dus misschien dat een PDA ook wel werkt, desnoods eens safari op de PDA installeren.
Weet iemand hoe het zou komen, dat HD films (bluray) wel vloeiend afspelen en HDTV (nl1hd) niet?
Zou het kunnen dat de HDD te sloom is? Omdat de (extra) timeshifting bij TV time het enige verschil is eigenlijk...
Codec: PDVD9 HD met DXVA aan
VGA: HD200
CPU: AMD 5600
HDD: 40MB/s read en write (oud ding)
MP versie 1.1 beta 1 (nieuwste rev)
Ik begrijp niet waar het aan ligt! Zijn er nog meer verschillen tussen het afspelen van HDTV en gewoon iets van de schijf?
Zou het kunnen dat de HDD te sloom is? Omdat de (extra) timeshifting bij TV time het enige verschil is eigenlijk...
Ik begrijp niet waar het aan ligt! Zijn er nog meer verschillen tussen het afspelen van HDTV en gewoon iets van de schijf?
[ Voor 16% gewijzigd door HaTe op 10-09-2009 22:28 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Of je past zelf even je transponderlijst aan met de nieuwe frequenties die je altijd hier kan vinden.Tjoekie schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:35:
[...]
Ah dank hiervoor.
Ik heb het probleem gisteravond al anders opgelost trouwens. In de tv-server config heb ik bij Provider "global" gekozen en vervolgens alle frequenties met een symbol rate van 6875 laten scannen. Duurt wat langer en is een beetje een lompe oplossing, maar toen had ik wel alles weer werkend.
Transponderlijst vind je in Program Files/MediaPortal TV Server/tuningparameters (en dan effe ziggo.groningen ofzo opzoeken) welke je met kladblok makkelijk kan openen. Frequenties pas je aan (eerste 3 cijfers), bestandje opslaan, en die file selecteren voor het scannen.
Ben je altijd up-to-date; Ziggo Twente (9001)
650000,64QAM,6875000
730000,64QAM,6875000
554000,64QAM,6875000
[ Voor 7% gewijzigd door -Leon- op 12-09-2009 00:23 ]
is al een paar keer voorbij gekomen in dit topic: met een losse hd3400/4300 speelt hdtv wel soepel af.HaTe schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:37:
Weet iemand hoe het zou komen, dat HD films (bluray) wel vloeiend afspelen en HDTV (nl1hd) niet?
Maar HDTV is toch niet 'zwaarder' dan een HD film?
Dus dat snap ik niet.
Dus dat snap ik niet.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Verwijderd
Ik had net zoiets aan de hand, met een 8500GT speelde nederland HD en alle andere HD kanalen (behalve discovery, is een ander formaat) haperend af, nu er een 9500GT in zit nergens last meer van wat dat betreft.HaTe schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 12:07:
Dus dat snap ik niet.
Voor films gebruik ik coreAVC omdat powerdvd slecht met mkv's overweg kan, maar ik krijg hierbij de hardware acceleratie niet aan de praat helaas.
Met Coreavc kan je geen hardware acceleratie krijgen, alleen cpu-offloading (CUDA) maar waarom probeer je anders geen MPC-HC codec. Die kan goed met mkv's overweg en die gebruikt ook dxva.Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 15:06:
[...]
Ik had net zoiets aan de hand, met een 8500GT speelde nederland HD en alle andere HD kanalen (behalve discovery, is een ander formaat) haperend af, nu er een 9500GT in zit nergens last meer van wat dat betreft.
Voor films gebruik ik coreAVC omdat powerdvd slecht met mkv's overweg kan, maar ik krijg hierbij de hardware acceleratie niet aan de praat helaas.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Verwijderd
Als ik in Vista de MPC-HC codec wil registeren via Uitvoeren, dan krijg ik een foutmelding ('regsvr32 MPCVideoDec.ax'). In de handleiding in het begin van deze post staat er wel dit uit te voeren als Administrator, maar hoe kan ik dit meegeven via Uitvoeren?
je moet em in t mapje plaatsen van Mediaportal. Je kan ook gewoon Radlight Filter Manager gebruiken om je MPC codec te registreren, werkt veel makkelijker vind ik...Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:45:
Als ik in Vista de MPC-HC codec wil registeren via Uitvoeren, dan krijg ik een foutmelding ('regsvr32 MPCVideoDec.ax'). In de handleiding in het begin van deze post staat er wel dit uit te voeren als Administrator, maar hoe kan ik dit meegeven via Uitvoeren?
als je rechtermuisknop doet op een programma (exe bestand) dan staat bovenaan uitvoeren als administrator.
Via je start menu (accessoiries) de command prompt openen (rechermuisknop erop en dan 'Run as administrator')Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:45:
Ik heb Media Portal ook geinstalleerd op een nieuwe HTPC, met Windows 7 Ultimate, maar heb toch wel een gek probleem.
Het lijkt erop dat Media Portal de Haali Media Splitter niet goed afsluit na het afspelen van een mkv video. Als ik Media Portal opstart, dan kan ik perfect een mkv afspelen, maar als ik na het afspelen van een mkv een andere af wil spelen dan krijg ik de melding dat hij het bestand niet af kan spelen. Als ik dan Media Portal afsluit en weer opstart kan ik weer 1 mkv afspelen.
Het viel me ook op dat in mijn taskbar telkens meer Tray Icons komen van de Haali Media Splitter. Als ik er met de muis overheen ga dan verdwijnen ze wel. Het lijkt dus net of de Haali Media Splitter niet goed afgesloten word o.i.d.
Is er iemand die een vergelijkbaar probleem heeft gehad?
Verder viel me op dat de Taskbar niet helemaal goed verborgen word. Ik heb in de configuratie "Hide Taskbar" ( o.i.d. ) aangezet, en hij maakt nu mijn taakbalk wel onzichtbaar, maar mijn Start knop blijft wel gewoon zichtbaar over mijn MediaPortal heen.
Het lijkt erop dat Media Portal de Haali Media Splitter niet goed afsluit na het afspelen van een mkv video. Als ik Media Portal opstart, dan kan ik perfect een mkv afspelen, maar als ik na het afspelen van een mkv een andere af wil spelen dan krijg ik de melding dat hij het bestand niet af kan spelen. Als ik dan Media Portal afsluit en weer opstart kan ik weer 1 mkv afspelen.
Het viel me ook op dat in mijn taskbar telkens meer Tray Icons komen van de Haali Media Splitter. Als ik er met de muis overheen ga dan verdwijnen ze wel. Het lijkt dus net of de Haali Media Splitter niet goed afgesloten word o.i.d.
Verder viel me op dat de Taskbar niet helemaal goed verborgen word. Ik heb in de configuratie "Hide Taskbar" ( o.i.d. ) aangezet, en hij maakt nu mijn taakbalk wel onzichtbaar, maar mijn Start knop blijft wel gewoon zichtbaar over mijn MediaPortal heen.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Als ik een paar .mkv's gekeken heb dan staat mijn taskbar inderdaad ook vol met Haali icoontjes die weer verdwijnen als ik er met de muis overheen ga. Ik kan echter wel gewoon verschillende .mkv's achter elkaar afspelen zonder problemen.Woy schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:10:
Ik heb Media Portal ook geinstalleerd op een nieuwe HTPC, met Windows 7 Ultimate, maar heb toch wel een gek probleem.
Same hereTjoekie schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:37:
Als ik een paar .mkv's gekeken heb dan staat mijn taskbar inderdaad ook vol met Haali icoontjes die weer verdwijnen als ik er met de muis overheen ga. Ik kan echter wel gewoon verschillende .mkv's achter elkaar afspelen zonder problemen.
Wat betreft Vista + .ax stuff van MPC registreren : Gooi het in een mapje ergens op C:\ en registreer door middel van volledige padnaam waar de .ax file staat
Onder XP kan je het gewoon in System32 smijten en dan normaal intypen.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
iemand een oplossing?B-Force schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:24:
zijn er meer mensen die geen ondertitles meer kunnen downloaden via tv-series, en dan speciaal via tvsubtitles.net? ik krijg nog wel de keuze elke taal, maar daarna geen subtitles found. terijl ik op de site zelf ze wel kan vidnen.
Eindelijk ben ik ook bezig met MediaPortal 1.0.2 te installeren, maar ik krijg bij het opstarten van MP en MP Installer altijd een foutmelding van Gentle.Framework en Gentle.Config enzovoorts.
Het lijkt een foutmelding dat een bestand niet gevonden is en/of dat er geen toegang tot de map is waar deze in staat. (read-only)
Waar moet je op letten om dit te voorkomen?
Ik heb werk met Vista Home premium x64 NL, account met administrator-rechten, UAC uit
Verder merk ik dat bestand Gentle.config niet bestaat in map: C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal
Het lijkt een foutmelding dat een bestand niet gevonden is en/of dat er geen toegang tot de map is waar deze in staat. (read-only)
Waar moet je op letten om dit te voorkomen?
Ik heb werk met Vista Home premium x64 NL, account met administrator-rechten, UAC uit
Verder merk ik dat bestand Gentle.config niet bestaat in map: C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal
Werk iemand hier met de Hauppauge HVR-1700? Werkt deze zonder problemen in Media Portal? Er schijnen namelijk nogal wat 'driver' issues te zijn volgens het Australische HTPC forum. Ik meot kiezen tussen de HVR-1700 (PCI-E) en de HVR-1300 (PCI), gezien de eerste nieuwere techniek heeft ga ik liever daarvoor, maar als Media Portal niet werkt, schiet het ook niet op.
Ik kan ook geen TV Tuner compatibility list vinden van Media Portal.
Ik kan ook geen TV Tuner compatibility list vinden van Media Portal.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Verwijderd
Heb ik het verkeerd begrepen, ga morgen de MPC codec er even in gooien kijken wat dat doetRainesh schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 21:07:
[...]
Met Coreavc kan je geen hardware acceleratie krijgen, alleen cpu-offloading (CUDA) maar waarom probeer je anders geen MPC-HC codec. Die kan goed met mkv's overweg en die gebruikt ook dxva.
Ik lees alleen dat de ondertitels dan niet geladen worden van de mkv, klopt dat?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2009 00:27 ]
Nee dat klopt niet. In de 1.1 beta zit ook de subtitle engine van MPC HC ingebouwd. Daar werkt het gewoon out of the box. Als je nog 1.0.2. gebruikt moet je even zelf de subtitle engine installeren. Is niet veel werk en het werkt gewoon goed.Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 00:15:
[...]
Heb ik het verkeerd begrepen, ga morgen de MPC codec er even in gooien kijken wat dat doet
Ik lees alleen dat de ondertitels dan niet geladen worden van de mkv, klopt dat?
Na een reinstall van MediaPortal 1.1 werkt het bij mij ook gewoon goed. Ik heb alleen gemerkt dat ik de config beter in administrator mode moet draaien, anders kan er bijvoorbeeld geen cover art gedownload worden.Tjoekie schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:37:
[...]
Als ik een paar .mkv's gekeken heb dan staat mijn taskbar inderdaad ook vol met Haali icoontjes die weer verdwijnen als ik er met de muis overheen ga. Ik kan echter wel gewoon verschillende .mkv's achter elkaar afspelen zonder problemen.
Bij 1.0.2 moest ik ook MediaPortal zelf als administrator draaien anders pakte hij mijn instellingen helemaal niet.
Verder lukt het vinden van films in IMDB niet altijd goed. Bij sommige films kan hij niks vinden. Bijvoorbeeld http://www.imdb.com/title/tt0893532/ en http://www.imdb.com/title/tt0765458/ kan hij helemaal geen informatie van ophalen.
Verder ben ik wel erg te spreken over MP-Tv Series plugin, die werkt echt super mooi.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Zelfde 'probleem' hier. Heb het opgelost door de taskbar automatisch te verbergen.Woy schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:10:
Ik heb nu gewoon bij Media Portal "Always on Top" aangezet en dat werkt ook goed. Dan hoeft hij de taskbar ook niet meer te verbergen.-Leon- schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:38:
[...]
Zelfde 'probleem' hier. Heb het opgelost door de taskbar automatisch te verbergen.
Er is zeker geen manier op NL subs onder series te krijgen of wel? ja met de hand downloaden maar iets van een plugin?
engelse werken nu wel is ook wel handig vooral bij technisch engels.
Dat is inderdaad ook een oplossing tenzij je een externe speler (PowerDVD) gebruikt voor het afspelen van BluRay's.Woy schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:48:
[...]
Ik heb nu gewoon bij Media Portal "Always on Top" aangezet en dat werkt ook goed. Dan hoeft hij de taskbar ook niet meer te verbergen.
Hoe krijg je dan (automatisch) die engelse subs?general_p schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:37:
Er is zeker geen manier op NL subs onder series te krijgen of wel? ja met de hand downloaden maar iets van een plugin?
De "HDTV" zoals deze op de Nederlandse kanalen uitgezonden wordt is Interlaced. Je videokaart zal hiervan zelf progressive beelden van moeten maken, in tegenstelling tot de meeste HD films (welke bijna altijd al progressive zijn).HaTe schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 12:07:
Dus dat snap ik niet.
Dat kan een aardig verschil in benodigde GPU/CPU kracht zijn.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
ik kan nu gewoon via info, download, subtitle en dan de taal kiezen. dan download hij automatisch de subtitle en zet deze bij de episode neer.wvansl schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:12:
[...]
Hoe krijg je dan (automatisch) die engelse subs?
Verwijderd
Moet je wel even aanvinken in de config van mp-tvseries...general_p schreef op woensdag 16 september 2009 @ 08:38:
[...]
ik kan nu gewoon via info, download, subtitle en dan de taal kiezen. dan download hij automatisch de subtitle en zet deze bij de episode neer.
Ik zal van het weekend eens kijken of dat makkelijk aan te passen is zodat het ook met nederlandse ondertitels werkt. Via http://www.nlondertitels.com/ o.i.d. moet dat wel redelijk te maken zijn, ik weet alleen niet hoe consequent ze met naamgeving daar zijn, anders kan dat nog een probleem zijn.
Iets dergelijks moet ook wel bij films te doen zijn, alleen is de vraag hoe dat gaat met synchronisatie, aangezien er vaak een hoop verschillende versies van films zijn.
Ik was sowieso al van plan om me eens in het plugin systeem van MediaPortal te verdiepen, want ik kan vast nog wel een hoop andere grappige/handige plugins voor mezelf bedenken. Mijn eerste indruk is dat het erg eenvoudig is om zelf plugins te maken.
Iets dergelijks moet ook wel bij films te doen zijn, alleen is de vraag hoe dat gaat met synchronisatie, aangezien er vaak een hoop verschillende versies van films zijn.
Ik was sowieso al van plan om me eens in het plugin systeem van MediaPortal te verdiepen, want ik kan vast nog wel een hoop andere grappige/handige plugins voor mezelf bedenken. Mijn eerste indruk is dat het erg eenvoudig is om zelf plugins te maken.
[ Voor 43% gewijzigd door Woy op 16-09-2009 11:33 ]
nou het zou echt super mooi zijn als je dat kan regelen. ik gebruik nu eigenlijk bijna nooit ondertitels alleen als het in het nederlands kan zou het toch wel erg makkelijk zijn. ik geloof dat ze alleen bij nlondertitels niet echt heel erg actuele ondertitels hebben. ik ben zelf ook nog niet echt website tegen gekomen met nl subs die dat wel hebben.
Ik heb gisteren trouwens de Xfactor skin geinstalleerd ziet er erg mooi uit, ik vind zelf de layout van de movies erg mooi (lange lijst rechts, fanart groot links) Echter werken bij mij de Sub Menu's nog niet goed, als ik bijvoorbeeld naar music ga krijg ik meteen mn mp3 map, terwijl er als sub menu ook lastfm e.d. tussen staan.
heb het menu al opnieuw geconfigureerd met de config van xfactor maar helaas geen oplossing.
Ik heb gisteren trouwens de Xfactor skin geinstalleerd ziet er erg mooi uit, ik vind zelf de layout van de movies erg mooi (lange lijst rechts, fanart groot links) Echter werken bij mij de Sub Menu's nog niet goed, als ik bijvoorbeeld naar music ga krijg ik meteen mn mp3 map, terwijl er als sub menu ook lastfm e.d. tussen staan.
heb het menu al opnieuw geconfigureerd met de config van xfactor maar helaas geen oplossing.
Zonder goede source van subs kan je natuurlijk nooit goed automatisch subs downloaden. De meeste content die ik download bevat gewoon de subs die ik wil. Maar voor sommige dingen kan het inderdaad wel handig zijn om het vanuit MediaPortal te kunnen downloaden.
inderdaad, maar ja bij mij download hij alles automatisch (sabnzbd) dus ik heb er verder weinig aan voorkeuren in te stellen.. ja ik ben it-er die willen alles automatisch
Gisteren met me hele htpc naar een collega geweest en EINDELIJK werkt t:) We hebben gisteren hdpack 2.2 geinstalleerd en het toen geprobeert, leek er goed uit te zien met de powerdvd8 codec (met de 9 werd er niets afgespeeld) maar toen ik the lord of the rings 1080P probeerde hing mediaportal. Alle codecs geprobeert niets werkte. Toen SAF geinstalleerd. zelfde verhaal.
Daarna ergens gevonden dat het wel zou moeten werken met de catalyst 9.5 driver dus die erop gezet en bergen zitten kloten. Wederom werkte de pdvd9 codec niet (geen idee wat daar allemaal fout gaat) en de 8 gedeeltelijk. Vervolgens alles op ffdshow gezet en t draait.
Iemand enig idee waarom de pdvd9 codec niet werkt?
Daarna ergens gevonden dat het wel zou moeten werken met de catalyst 9.5 driver dus die erop gezet en bergen zitten kloten. Wederom werkte de pdvd9 codec niet (geen idee wat daar allemaal fout gaat) en de 8 gedeeltelijk. Vervolgens alles op ffdshow gezet en t draait.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Heeft er iemand ervaring met de TVgemist plugin icm Windows 7 en Media Portal 1.1 alpha? Volgens de instructie 'installeer' je de plugin door wat bestanden toe te voegen in de Plugins en Skins mappen van je MediaPortal installatie. Ik heb echter helemaal geen Skins map, heb die dus zelf maar aangemaakt.
In MediaPortal kan ik vervolgens wel de plugin selecteren en daarna kiezen uit Uitzendinggemist, RTL gemist of SBS gemist, maar vervolgens gebeurt er helemaal niets meer...
Oja, ik heb StreamedMP als skin.
In MediaPortal kan ik vervolgens wel de plugin selecteren en daarna kiezen uit Uitzendinggemist, RTL gemist of SBS gemist, maar vervolgens gebeurt er helemaal niets meer...
Beter remmen=sneller racen: loadcellmod
In windows 7 staan de skin folders op een andere locatie.. ik geloof ook wel meer mappen maar ik weet nu zo even niet welke..K-Jay schreef op donderdag 17 september 2009 @ 08:54:
Heeft er iemand ervaring met de TVgemist plugin icm Windows 7 en Media Portal 1.1 beta? Volgens de instructie 'installeer' je de plugin door wat bestanden toe te voegen in de Plugins en Skins mappen van je MediaPortal installatie. Ik heb echter helemaal geen Skins map, heb die dus zelf maar aangemaakt.
Heb het net even nagekeken het staat int C:\ProgramData (wel even verborgen mappen aanzetten)
[ Voor 4% gewijzigd door general_p op 17-09-2009 09:13 ]
Die werkt gewoon niet door beslissingen bij Cyberlink.lj_tree schreef op donderdag 17 september 2009 @ 07:20:
Beste kan je MPCVideoDec.ax of FFDShow gebruiken en i.c.m. nVidia of je CPU net als FFDShow : CoreAVC.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dat is niet helemaal juist wat je zegt: Als je PowerDVD9 installeert dan kan je de codec niet binnen MP gebruiken omdat DirectShow support niet meer aanwezig is waardoor je hem helemaal niet kan selecteren in de MP menu's.nero355 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:49:
[...]
Die werkt gewoon niet door beslissingen bij Cyberlink.
Beste kan je MPCVideoDec.ax of FFDShow gebruiken en i.c.m. nVidia of je CPU net als FFDShow : CoreAVC.
Zodra je de codec installeert/registreert via het HD Pack dan kan je hem wel selecteren binnen MP en dan werkt het prima.
Ik gebruik de PDVD9 SD codec voor DVD's, de PDVD9 HD codec voor HD-TV en MPC-HC standalone filter voor X.264/H.264 content.
Waarom het bij lj_tree niet werkt is zo even niet te verklaren. Download GraphEdit of GraphStudio eens en bekijk eens welke codecs er werkelijk gebruikt worden. In dit topic (of het vorige) staat daar voldoende info over.
De Powerdvd 9 H264 decoder uit hdpack 2.2 werkt wel in directshow applicaties. Je moet alleen (in ieder geval onder Vista/Windows 7) deze decoder op een andere dan de standaard locatie installeren. Als je de locatie standaard laat krijg je ook één of andere vage foutmelding. Je krijgt dan wel de Powerdvd 9 H264 decoder als keuze in Mediaportal maar die werkt vervolgens niet. Als de decoder op een andere locatie geinstalleerd is krijg je geen foutmelding en werkt ie wel, net als versie 8.lj_tree schreef op donderdag 17 september 2009 @ 07:20:
Gisteren met me hele htpc naar een collega geweest en EINDELIJK werkt t:) We hebben gisteren hdpack 2.2 geinstalleerd en het toen geprobeert, leek er goed uit te zien met de powerdvd8 codec (met de 9 werd er niets afgespeeld) maar toen ik the lord of the rings 1080P probeerde hing mediaportal. Alle codecs geprobeert niets werkte. Toen SAF geinstalleerd. zelfde verhaal.
Enige gezeur wat ik er mee heb is dat beeld en geluid soms niet synchroon lopen op de NPO HD zenders. Dubbele EPG info via DVB-C is helaas ook nog niet opgelost. Wel wordt er gewerkt aan een skin die eindelijk op het niveau komt van bijvoorbeeld Media Center uit Windows 7.
Thnx voor je uitleg. Ik denk dat ik de uitleg die ik had gelezen totaal verkeerd heb begrepen : Dacht namelijk dat HD Pack ook de PowerDVD 8 codec gebruikte ...-Leon- schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:26:
Dat is niet helemaal juist wat je zegt: Als je PowerDVD9 installeert dan kan je de codec niet binnen MP gebruiken omdat DirectShow support niet meer aanwezig is waardoor je hem helemaal niet kan selecteren in de MP menu's.
Zodra je de codec installeert/registreert via het HD Pack dan kan je hem wel selecteren binnen MP en dan werkt het prima.
Ik gebruik de PDVD9 SD codec voor DVD's, de PDVD9 HD codec voor HD-TV en MPC-HC standalone filter voor X.264/H.264 content.
Waarom het bij lj_tree niet werkt is zo even niet te verklaren. Download GraphEdit of GraphStudio eens en bekijk eens welke codecs er werkelijk gebruikt worden. In dit topic (of het vorige) staat daar voldoende info over.
Welke videokaart gebruik jij i.c.m. welke driver en werkt WMV VC-1 acceleratie wel of niet goed ??
HD pack 2.2 bevat verschillende decoders voor H.264 (het is niet voor niets een packnero355 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:36:
[...]
Thnx voor je uitleg. Ik denk dat ik de uitleg die ik had gelezen totaal verkeerd heb begrepen : Dacht namelijk dat HD Pack ook de PowerDVD 8 codec gebruikte ...
Welke videokaart gebruik jij i.c.m. welke driver en werkt WMV VC-1 acceleratie wel of niet goed ??
[ Voor 3% gewijzigd door The_nv40_man op 18-09-2009 13:45 ]
Waarom zou je voor de eene of de andere kiezen eigenlijk ?The_nv40_man schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:43:
HD pack 2.2 bevat verschillende decoders voor H.264 (het is niet voor niets een pack). Daaronder bevinden zich onder andere de Cyberlink Powerdvd H.264 8 en 9 decoders. Tijdens de installatie kun je een keuze maken welke decoders geïnstalleerd moeten worden.
Verwijderd
Hebben jullie ook dat wanneer je filminformatie ophaalt van o.a. IMDB dat mediaportal soms blijft hangen op het moment van het downloaden van de cover? Iemand een oplossing...?
Sapphire HD4670 Ultimate met ATI Catalyst™ 9.9 Driver.nero355 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:36:
[...]
Thnx voor je uitleg. Ik denk dat ik de uitleg die ik had gelezen totaal verkeerd heb begrepen : Dacht namelijk dat HD Pack ook de PowerDVD 8 codec gebruikte ...
Ik speel nooit WMV bestanden af (maar er zit wel een VC codec in het HD-Pack), heb liever X264 + ondertiteling
PDVD9 omdat het de nieuwste is.nero355 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:49:
[...]
Waarom zou je voor de eene of de andere kiezen eigenlijk ?
Nooit last van gehad (met MovingPictures dan). Ik knal de film altijd over het netwerk naar mijn HTPC en als ik vervolgens naar de plugin ga dan staat hij er altijd netjes bij met cover (gebruik overigens moviemeter ipv imdb)Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 18:16:
Hebben jullie ook dat wanneer je filminformatie ophaalt van o.a. IMDB dat mediaportal soms blijft hangen op het moment van het downloaden van de cover? Iemand een oplossing...?
[ Voor 63% gewijzigd door -Leon- op 18-09-2009 19:07 ]
Ik zie het nu ja, bedankt voor het uitzoeken. Helaas loste het mijn probleem niet op... ik denk dat TVgemist gewoon nog niet geschikt is voor MP1.1.general_p schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:06:
[...]
In windows 7 staan de skin folders op een andere locatie.. ik geloof ook wel meer mappen maar ik weet nu zo even niet welke..
Heb het net even nagekeken het staat int C:\ProgramData (wel even verborgen mappen aanzetten)
TVgemist loopt prima op Win7 en MP 1.1. (wel blue3 of blue3wide skin gebruiken)
[ Voor 7% gewijzigd door KL643 op 18-09-2009 20:27 ]
Misschien is het handig om ook met ondertitel.com te werken. Die hebben een redelijk logische naamgeving voor zover ik weet.Woy schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:31:
Ik zal van het weekend eens kijken of dat makkelijk aan te passen is zodat het ook met nederlandse ondertitels werkt. Via http://www.nlondertitels.com/ o.i.d. moet dat wel redelijk te maken zijn, ik weet alleen niet hoe consequent ze met naamgeving daar zijn, anders kan dat nog een probleem zijn.
Ik heb opeens geen geluid meer in media portal, in de rest van Windows nog wel. Ook na een herinstallatie van MediaPortal. ( Windows 7 )
Ik ben aan het zoeken waar dat aan kan liggen, maar ik kan zo snel niet bedenken wat ik veranderd heb dat het niet meer werkt.
edit:
Het werkt al weer. Op de een of andere manier had ik alleen media portal gemute, maar ik kreeg hem er niet meer af met mijn mute knop. Maar doordat mijn tasbar in mediaplayer altijd verborgen was, kon ik dat niet zo goed zien.
Ik ben aan het zoeken waar dat aan kan liggen, maar ik kan zo snel niet bedenken wat ik veranderd heb dat het niet meer werkt.
edit:
Het werkt al weer. Op de een of andere manier had ik alleen media portal gemute, maar ik kreeg hem er niet meer af met mijn mute knop. Maar doordat mijn tasbar in mediaplayer altijd verborgen was, kon ik dat niet zo goed zien.
[ Voor 30% gewijzigd door Woy op 19-09-2009 10:31 ]
Leuke dingen zijn dat. maar goed dat je er achter bent gekomenWoy schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 10:28:
Ik heb opeens geen geluid meer in media portal, in de rest van Windows nog wel. Ook na een herinstallatie van MediaPortal. ( Windows 7 )
edit:
Ik heb sinds zaterdag mn Asrock 330 met ion chipset binnen. was een behoorlijke klus om de hardware encoding aan de praat te krijgen maar uiteindelijk is het gelukt met de Sharky's 007 codec pack. In de config aanzetten dat hij de gpu kan gebruiken. daarna draait ook de bird scene van earth als een zonnetje..
Ik ben van het weekend nog even bezig geweest om nederlandstalige subtitles in MP TV Series op te nemen, en dat is wel redelijk gelukt, ik moet alleen nog even contact opnemen met het dev team, want ik heb wat problemen met het vinden van de juiste dependancy's en heb wat kunstgrepen moeten doen om uberhaupt te compilen. Op deze manier kan ik ieder geval niet helemaal goed testen en de wijzigingen submitten.
Voor de liefhebbers wil ik deze week wel even een "alpha build" maken, maar die build ondersteunt ieder geval niet het mounten van ISO's ( En zal ongetwijfeld nog wat bugs bevatten aangezien ik maar met een serie getest heb )
Voor de liefhebbers wil ik deze week wel even een "alpha build" maken, maar die build ondersteunt ieder geval niet het mounten van ISO's ( En zal ongetwijfeld nog wat bugs bevatten aangezien ik maar met een serie getest heb )
Thanks!!Woy schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:54:
Ik ben van het weekend nog even bezig geweest om nederlandstalige subtitles in MP TV Series op te nemen, en dat is wel redelijk gelukt, ik moet alleen nog even contact opnemen met het dev team, want ik heb wat problemen met het vinden van de juiste dependancy's en heb wat kunstgrepen moeten doen om uberhaupt te compilen. Op deze manier kan ik ieder geval niet helemaal goed testen en de wijzigingen submitten.
Ik gebruik de subs tegenwoordig wat vaker omdat de kids 's avonds slapen en de tv dus iets minder hard kan/mag
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Zou echt super zijn woy.. bedoel je dan alleen de plugin of heb je een alphabuild van mediaportal 
Ik download normaal alleen maar mkv series of in iedergeval geen iso's dus voor mij zou dat geen probleem moeten zijn. de iso's die ik wel heb die hebben al nl subtitles.
Ik download normaal alleen maar mkv series of in iedergeval geen iso's dus voor mij zou dat geen probleem moeten zijn. de iso's die ik wel heb die hebben al nl subtitles.
Alleen over de plugin. Al build ik hem wel tegen de Beta versie van mediaportal, dus ik weet niet zeker of dat bij de laatste stable werkt. Maar anders is het niet heel erg veel werk om hem ook tegen de laatste stable te builden.
De iso support werkt niet aangezien er code inzit die een iso mount, maar daarvan kan ik niet de juiste dependency vinden. Misschien heeft dat zelfs te maken met het feit dat ik tegen de beta build, en dat er wat dingen gerefactored zijn. Maar dat zou ook betekenen dat plugins voor 1.0.2 uberhaupt niet altijd goed werken in 1.1, dus dat lijkt me ook niet.
De iso support werkt niet aangezien er code inzit die een iso mount, maar daarvan kan ik niet de juiste dependency vinden. Misschien heeft dat zelfs te maken met het feit dat ik tegen de beta build, en dat er wat dingen gerefactored zijn. Maar dat zou ook betekenen dat plugins voor 1.0.2 uberhaupt niet altijd goed werken in 1.1, dus dat lijkt me ook niet.
Daar zit je weer met ZIP files. Ik ken een site - mét een API - waar je vrij eenvoudig die ondertitels kunt opvragen en direct kan verkrijgen in standaard .SRT formaat.Woy schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:31:
Als je interesse hebt moet je maar even DMmen.
Misschien heb ik het allemaal over het hoofd gezien, maar weet iemand hoe ik Windows Media Center deactiveer in Windows 7?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Hangt natuurlijk een beetje af welke dependencies je gebruikt, maar er zijn er zeker een aantal aangepast. Zelf probeerde ik laatst ook een plugin te compilen voor 1.1, helaas pindakaas, zooitje dependencies verplaatst en/of zelfs verwijderd.Woy schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:51:
Maar dat zou ook betekenen dat plugins voor 1.0.2 uberhaupt niet altijd goed werken in 1.1, dus dat lijkt me ook niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Rayures op 22-09-2009 10:06 ]
Kan iemand me vertellen wat nu een lekkere IR ontvanger is voor mediaportal in combinatie met een logitech harmony one? Heb nu alles vrij lekker werkend alleen ik wil van me keyboard/mouse af:)
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Vanaf hier lezen : Sherlock in "[AB] Logitech Harmony Advanced Universal..."lj_tree schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:52:
Kan iemand me vertellen wat nu een lekkere IR ontvanger is voor mediaportal in combinatie met een logitech harmony one? Heb nu alles vrij lekker werkend alleen ik wil van me keyboard/mouse af:)
Komend weekend is die van mij @ Informatique
Ik zat even na te denken over een afstandsbediening, tot ik me bedacht dta ik een mini laptop heb...
Kan ik op de 1 of andere manier mijn mini laptop gebruiken als remote? (en danniet als remote desktop)
Kan ik op de 1 of andere manier mijn mini laptop gebruiken als remote? (en danniet als remote desktop)
https://wren.co/join/Devian
Er zijn web interface plug-ins, maar of die stabiel zijn / goed werken + ook nog eens onderhouden worden geen idee

Net m`n AV versterker met 5.1 audiozet de deur uitgedaan, stond nooit aan.
Zijn er nog leuke 2.1 alternatieven i.p.v. een z-5500 5.1 systeem ?
Ben op zoek naar een actief 2.1 setje die ook de DTS voor z`n rekening neemt.
Liefst met optical in. Die huidige Logitech setjes werken met alleen met usb audio en die kan je weer niet direct aan je flatscreen hangen mocht je dat willen.
Zijn er nog leuke 2.1 alternatieven i.p.v. een z-5500 5.1 systeem ?
Ben op zoek naar een actief 2.1 setje die ook de DTS voor z`n rekening neemt.
Liefst met optical in. Die huidige Logitech setjes werken met alleen met usb audio en die kan je weer niet direct aan je flatscreen hangen mocht je dat willen.
Ik mis een dependecy naar GUIVideoFiles, gezien de naam, en de namespace waar hij in hoort te zitten hoort hij in de guilib, en dus de Core.dll. Ik zie nu dat het in een van de laatste wijzigingen toe gevoegd is, maar ik kan nergens in de MediaPortal terugvinden waar het hoort te zitten.Rayures schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:03:
[...]
Hangt natuurlijk een beetje af welke dependencies je gebruikt, maar er zijn er zeker een aantal aangepast. Zelf probeerde ik laatst ook een plugin te compilen voor 1.1, helaas pindakaas, zooitje dependencies verplaatst en/of zelfs verwijderd.
Ik heb ieder geval even een test build gemaakt, die bij mij wel redelijk werkt. Deze werkt met bierdopje.com aangezien ik hier ook met de thetvdb.com id's kan werken. Ik heb ook wel een half werkende implementatie voor nlondertitels.com echter die is nog niet dermate robuust dat hij altijd goed werkt (Is nogal erg strikt in de naamgeving van de serie )
In deze build zit geen thetvdb.com api key meegecompileerd dus het automatisch toevoegen van nieuwe series werkt hier waarschijnlijk niet goed mee, echt bij al toegevoegde series kun je gewoon de subs downloaden.
Ik heb ook nog geen configuratie item toegevoegd, maar ik heb hem default op enabled gezet, dus je kan het altijd kiezen.
Download link
Als er iemand nog op of aanmerkingen heeft dan hoor ik het wel.
Hoe moet ik voor mekaar krijgen dat ik automatisch subtitles krijg in mn series? Ik heb automatic download subtitles aangevinkt in MP TV-series, maar hij download ze niet/ laat ze niet zien tijdens afspelen..
Moet ik mijn series opnieuw parsen ofzo?
Verwijderd
Hallo tweakers,
ik volg dit forum al enge tijd en ik heb een vraag;
Ik heb het volgende gedaan met een parsing expression in de TV Series plugin
<series>\<series>\Season <season>\Episode <episode>\VIDEO_TS\VIDEO_TS.IFO
dan krijg ik een fout boodschap nl.
Xml parsing of http://thevdb.com/api/Get...esname=Alias&language=all failed [line 56 - de begincode br op regel 55 komt niet overeen met de eindcode overview. Regel 56, positie 290]
Weet iemand wat hier eventueel fout gaat en wat moet ik aanpassen?
De folder structuur is;
Alias\Season 1\Episode 1\Truth Be Told\VIDEO_TS\VIDEO_TS.IFO
Xml parsing of http://thevdb.com/api/Get...esname=Alias&language=all failed [line 56 - de begincode br op regel 55 komt niet overeen met de eindcode overview. Regel 56, positie 290]
De folder structuur is;
Alias\Season 1\Episode 1\Truth Be Told\VIDEO_TS\VIDEO_TS.IFO
En dat werkt idd prima! Ik heb hem toegevoegd als Philips SRM-5100.nero355 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 12:01:
[...]
Vanaf hier lezen : Sherlock in "[AB] Logitech Harmony Advanced Universal..."
Komend weekend is die van mij @ InformatiqueHeb er ook een nodig namelijk
Je kunt in de plugin ook de parsing resultaten laten zien, bekijk die eens en kijk even goed of je expressie wel goed is. Zo op het eerste gezicht klopt je expressie namelijk niet.
Je hebt er 2 maal series in staan en maar 1 keer een episode, terwijl je zowel het episode nummer als titel in je structuur hebt zitten.
Je hebt er 2 maal series in staan en maar 1 keer een episode, terwijl je zowel het episode nummer als titel in je structuur hebt zitten.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:34:
Hallo tweakers,
De folder structuur is;
Alias\Season 1\Episoede 1\Ttuth Be Told\VIDEO_TS_TS.IFO
Verwijderd
@BasKrie
Ik heb van alles 1 gemaakt, dus <series>\<season>\<episode>\video_ts\video_ts
maar die doet het ook niet.
Bij het updaten van de database heb ik wel 'Band Of Brothers"en"Planet Earth" maar dit zijn .mkv's
maar geen "Alias"
Ik heb van alles 1 gemaakt, dus <series>\<season>\<episode>\video_ts\video_ts
maar die doet het ook niet.
Bij het updaten van de database heb ik wel 'Band Of Brothers"en"Planet Earth" maar dit zijn .mkv's
maar geen "Alias"
Als je een aflevering geselecteerd hebt dan kun je F9 doen en dan download->subtitlesRainesh schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:30:
Hoe moet ik voor mekaar krijgen dat ik automatisch subtitles krijg in mn series? Ik heb automatic download subtitles aangevinkt in MP TV-series, maar hij download ze niet/ laat ze niet zien tijdens afspelen..
Om te zorgen dat je automatisch sub-titles selecteerd moet je de default subtitle language goed zetten.
Die philips ir ontvanger werkt erg goed ik gebruik hem ook. Ik ken mensen die hem in de behuizing hebben weg gewerkt oftewel de ontvanger uit elkaar hebben gehaald en deze netjes hebben weg gewerkt in de behuizing van de mediacenter machine
Welke codecs heb je hierop geinstalleerd? en speel je alles af?
ocdaan schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:41:
Tha, geen idee maar een herinstall is het snelste/makkelijkste natuurlijk.
Ik heb nu MP v1.1 met streamedMP op win7 rtm draaien, bloed zweet en tranen maar alles werkt nu 100%.
Win7 heb ik op een andere partitie naast XP gezet, daar draaid v1.02 nog op. De XP met 1.02 draaid ook prima ware het niet dat ik daar m'n Philips mce remote niet goed aan de praat krijg, alle buttons werken wel correct maat het 'dubbelklik' effect kreeg ik niet opgelost. Heel irritant, dat heeft me besloten om win7 te proberen.
Dit alles draaid op een Asus laptop, een Pentium m 1.73 met een Ati X700. Veel narigheid gehad met het vinden van drivers natuurlijk.
Aangezien ik bij de vorige versie al de hele tvseries/moving pictures database had gevult en al 1.7 gig aan covers ed had wilde ik niet alles weer opnieuw doen. Ik heb de database en de thumb directory gewoon overgezet van de ouwe naar de nieuwe en alles werkt ook nog... Doordat win7 m'n d schijf als c ziet stonden alle paden dus hetzelfde... dat kwam mooi uit dus.
De 'dubbelklik' van de mce remote is dus direct opgelost door win7, deze ondersteund de remote van huis uit. Enkel zat ik nog met het brobleem dat bijna alle buttons van de remote niet werkten onder MP terwijl het wel aangevinkt staat in de config van MP. Enkel de cursor toetsen en de ok werkten zeg maar. Dit heb ik opgelost door de HIP proggie te installeren. Even mce aanvinken tijdens install. daarna bij configuratie, mce als invoer apparaat selecteren, daarna mce profiel laden, MP toevoegen aan de programma lijst en voila.. het werkt perfect nu.
Verder heb ik bij win7 zo goed als alle windows features uitgeschakeld op 3 na. (.net, ie8 en laat media player 11 wel staan iig). Nu kan ik dus all toetsen van de remote gebruiken zonder dat dat stomme Media Center in ene opstart.
Hoop dat iemand er wat aan heeft, als er nog vragen zijn hoor ik het wel
ocdaan is blij iig!Media Portal ....
Zijn er mensen die de X-factor skin ook goed hebben draaien, ik krijg het maar niet voor elkaar om de Sub-menu's aan de praat te krijgen. Bijvoorbeeld Bij Music & Radio, ga ik meteen naar mn mp3 folder maar ik kan omdat ik geen submenu krijg kan ik bijvoorbeeld geen Last.Fm kiezen.
-edit-
ik heb het al voor elkaar... als het menu geselecteerd is moet je even naar boven gaan... wist ik niet maar goed dat ik net wakker ben geworden..
-edit-
ik heb het al voor elkaar... als het menu geselecteerd is moet je even naar boven gaan... wist ik niet maar goed dat ik net wakker ben geworden..
[ Voor 20% gewijzigd door general_p op 23-09-2009 16:07 ]
Verwijderd
Tweakers,
Waar kan ik de deze XML aanpassen??
Xml parsing of http://thevdb.com/api/Get...me=Alias&language=all failed [line 56 - de begincode br op regel 55 komt niet overeen met de eindcode overview. Regel 56, positie 290]
Moet worden; Xml parsing of http://thetvdb.com/api/Get...me=Alias&language=enl
Xml parsing of http://thevdb.com/api/Get...me=Alias&language=all failed [line 56 - de begincode br op regel 55 komt niet overeen met de eindcode overview. Regel 56, positie 290]
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 12:03 ]
Weet iemand het volgende bij StreamedMP skin:
Nu met de laatste versie heb je steeds titeltjes boven het menu zoals:
Watch your...
Movies
View the...
Weather
etc, hoe krijg je dat weg? Vindt dat erg vervelend en sinds de laatste update van streamedMP loopt die ook niet meer zo heel soepel vind ik.
Heb al geprobeerd in die editor van streamedMP maar als ik iets aanpas en daarna mediaportal opstart krijg ik enkel maar een zwart scherm te zien
Nu met de laatste versie heb je steeds titeltjes boven het menu zoals:
Watch your...
Movies
View the...
Weather
etc, hoe krijg je dat weg? Vindt dat erg vervelend en sinds de laatste update van streamedMP loopt die ook niet meer zo heel soepel vind ik.
Heb al geprobeerd in die editor van streamedMP maar als ik iets aanpas en daarna mediaportal opstart krijg ik enkel maar een zwart scherm te zien
Welke XML aanpassen? Je bedoelt dat er ergens een verkeerde url opgevraagd word? Is dat in mediaportal zelf of is het in een plugin?Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:02:
Tweakers,
Je zou kunnen kijken of het ergens een setting is, maar anders zou je een bug-report moeten doen, dan kan het in de code aangepast worden.
Pics/Links pleasegeneral_p schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:33:Die philips ir ontvanger werkt erg goed ik gebruik hem ook. Ik ken mensen die hem in de behuizing hebben weg gewerkt oftewel de ontvanger uit elkaar hebben gehaald en deze netjes hebben weg gewerkt in de behuizing van de mediacenter machine
K-lite codec pack 5.1.0 basickeepitfrosty schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:16:
Welke codecs heb je hierop geinstalleerd? en speel je alles af?
[...]
Op de andere installatie heb ik deze guide gevolgd, dat werkte ook goed.
Tot zo ver kan ik alles afspelen maar 99% is divx dus heb niet veel verschillende codecs nodig. Wel mis ik een codec voor online video. Heb er verder nog niet naar gekeken maar zal wel een of andere apple codec zijn die mist. h264 word ook goed afgespeeld enkel heb ik nu gestotter (720p). Weet niet als het door win7 (icm met slome laptop) is of dat het aan de codec ligt. Voor nu vind ik het wel ok zo
Gistereavond is helaas mijn TV server gecrashed (1.1 beta). De config was eerst niet eens te openen en toen dat vervolgens wel lukte was hij helemaal leeg. Links in de config stond alleen "tv-server" en verder helemaal niks. Vanavond meer eens opnieuw installeren om te kijken hoe dat gaat.
Beetje jammer dit.
Beetje jammer dit.
dat kan ik regelen maar dat gaat pas volgende week worden aangezien ik diegene dan pas zie.
UPDATE - Mediaportal is nu aan het scannen, volgens mij pakt hij alle drie de lnb's gelijk mee dus het duurt nog wel een poosje voordat ik via mediaportal tv ga kijken. Maar op het andere kaartje kan ik gewoon blijven kijken.
.
UPDATE 2 - Scannen is voorbij, alleen mis ik bij de astra 2D, alle Engelse zenders. Bij Dream DVB zie ik deze wel. Bij het scannen worden de transponders netjes weergegeven alleen krijg ik elke keer de melding no signal. Iemand een iedee
Zijn er hier ook mensen die media portal gebruiken om via satelliet tv te kijken? Ik heb twee technotrend kaartjes gekocht (s1600 en s3200) maar krijg in Mediaportal geen signaal te zien. Bij bv Dream DVB heb ik geen problemen en kan fijn tv kijken.
Het enige wat ik heb ingesteld zijn de lnb's en DiSeqC's verder heb ik alles standaard gelaten. Maar in nog meer instellen of ben ik gewoon wat vergeten?
UPDATE 2 - Scannen is voorbij, alleen mis ik bij de astra 2D, alle Engelse zenders. Bij Dream DVB zie ik deze wel. Bij het scannen worden de transponders netjes weergegeven alleen krijg ik elke keer de melding no signal. Iemand een iedee
Zijn er hier ook mensen die media portal gebruiken om via satelliet tv te kijken? Ik heb twee technotrend kaartjes gekocht (s1600 en s3200) maar krijg in Mediaportal geen signaal te zien. Bij bv Dream DVB heb ik geen problemen en kan fijn tv kijken.
Het enige wat ik heb ingesteld zijn de lnb's en DiSeqC's verder heb ik alles standaard gelaten. Maar in nog meer instellen of ben ik gewoon wat vergeten?
[ Voor 37% gewijzigd door Jeroen Blom op 24-09-2009 15:26 ]
"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko
Geen probleemgeneral_p schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:04:dat kan ik regelen maar dat gaat pas volgende week worden aangezien ik diegene dan pas zie.
Weet je toevallig of die ook wordt gebruikt i.c.m. XP Home/Pro ?? Kwam namelijk net deze post tegen :
Niet tof ...Malarky schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:50:
Hier legt een Russische moderator uit hoe je de Philips OVU412000/00 onder XP (MCE 32bit - zal dus ook wel xp pro zijn) werkend krijgt. Vertaling is ook niet alles, maar ik zal eens kijken wat hij precies beweert en als het erg geloofwaardig is zal ik maar tot de aanschaf overgaan (misschien nog eerst is vragen op msfn). Ik had al gelezen (en gecontroleerd) dat als je SP3 XP gebruikt die hotfix rollup voor ontvangers er al in zit, dus dat is in ieder geval een must.
Na nog een paar keer goed gelezen te hebben zie ik dat er dus eerst een andere driver (voor de ITE Remote Controller) geinstalleerd wordt en daarna pas de driver voor de externe IR ontvanger (Dat dat is dus de MCE Replacement Driver van Aaron, ook staat daar een MCE Replacement Plugin voor MediaPortal van Aaron). Het gaat daarbij om de driver voor de Asus A7S Notebook. Betekent dat ik toch een Asus P5 moederbord moet nemen met een ITE Remote Controller (en dat zou dan het gewone infrarood zijn)?
@Harmani: op MediaPortal doorklikken en op de links die ik gaf zijn vele gebruiksers-ervaringen over mensen die remotes onder XP gebruiken (met Girder, HIP of MediaPortal). Ik zie daar ook door de vele bomen het bos niet meer zal het allemaal gaan lezen. Alleen begrijp ik dat van die ITE Remote Controller niet.

Mocht iemand zijn ervaring willen delen : Graag !!!
ja ik weet uit ervaring dat je minimaal vista moet hebben voordat deze wil werken. en xp is hij werkend te krijgen maar dat heb ik toen opgegeven.
Verwijderd
Is opgelost door een herinstallatie van de MP-TV series pluginVerwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:02:
Tweakers,
Ik heb zelf de SRM 5100. Die heb ik uiteindelijk onder XP wel werkend gekregen, ook alle buttons werkten correct in MP maar ik kreeg met geen mogelijkheid het 'dubbelklik' probleem opgelost. Nu onder win7 is dat wel opgelost. Ik heb nu het hip proggie geinstalleerd en heb een profile bestandje toegevoegd bij dat hip proggie en nu werkt de remote perfect icm MP.nero355 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:13:
[...]
Geen probleem
Weet je toevallig of die ook wordt gebruikt i.c.m. XP Home/Pro ?? Kwam namelijk net deze post tegen :
[...]
Niet tof ...
Mocht iemand zijn ervaring willen delen : Graag !!!
Net terug van China, lucky basterd!Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 11:18:
net terug v china! Is er al een nieuwe release van MP ??
Versie 1.1 is de nieuwste zover ik weet. Draaid prima hier op win7
Precies hetzelfde probleem hier...Windows7 Ultimatie, Ati3200 onboard. Zodra ik DXVA (via SAF) disable werkt t zonder problemen, mét DXVA slechts 1 MKV af te spelen. Jij inmiddels een oplossing gevonden?Woy schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:10:
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Verwijderd
ok nog altijd in beta-test dus..ocdaan schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 12:23:
[...]
Net terug van China, lucky basterd!
Versie 1.1 is de nieuwste zover ik weet. Draaid prima hier op win7
Thanks! Downloaden van subs werkt prima.Woy schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:03:
[...]Ik heb ook nog geen configuratie item toegevoegd, maar ik heb hem default op enabled gezet, dus je kan het altijd kiezen.
Download link
Als er iemand nog op of aanmerkingen heeft dan hoor ik het wel.
Echter, zou het erg fijn zijn als ik eerst een dialoog te zien krijg met welke subs beschikbaar zijn en ik dan een keuze kan maken en niet direct gaat downloaden. Nu pakt hij regelmatig een sub die niet gesync is met mijn video bestand. Terwijl de juiste sub wel beschikbaar is.
Die keuze geeft hij in principe ook als er meerdere subs beschikbaar zijn. Als er maar 1 sub is dan download hij wel automatisch, behalve als er al een sub file staat, dan vraagt hij of je hem wil overschrijven. Ik zou eventueel een optie in de configuratie op kunnen nemen dat hij het altijd vraagt. Maar als er maar 1 sub is dan vind ik het persoonlijk wel handig dat ik geen extra dialog krijgt.Rayures schreef op maandag 28 september 2009 @ 11:24:
[...]
Thanks! Downloaden van subs werkt prima.
Echter, zou het erg fijn zijn als ik eerst een dialoog te zien krijg met welke subs beschikbaar zijn en ik dan een keuze kan maken en niet direct gaat downloaden. Nu pakt hij regelmatig een sub die niet gesync is met mijn video bestand. Terwijl de juiste sub wel beschikbaar is.
Ik zat trouwens ook te spelen met het idee om een optie toe te voegen waarbij je makkelijk vanuit MP een offset op je ondertitels kunt zetten, want dat is meestal genoeg om hem te syncen.
Ik zal vanavond even een nieuwe build posten. Want ik heb ondertussen een volledig werkende versie, waar alleen de configuratie nog bij moet. Het scheelt een hoop dat hij ook een thetvdb api key erin heeft. Ook het mounten van Iso's zou moeten werken, maar die optie gebruik ik zelf nooit. Maar dat is nu gewoon weer de originele code.
Het probleem was bij mij weg nadat ik een re-install van MediaPlayer gedaan heb, ik heb eerst de 1.0 stable getest, en daarna weer de 1.1 beta. De splitter icoontjes blijven wel staan, maar ik heb geen problemen meer dat ik maar 1 keer af kan spelen.ChefChocolateball schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 13:12:
[...]
Precies hetzelfde probleem hier...Windows7 Ultimatie, Ati3200 onboard. Zodra ik DXVA (via SAF) disable werkt t zonder problemen, mét DXVA slechts 1 MKV af te spelen. Jij inmiddels een oplossing gevonden?
[ Voor 41% gewijzigd door Woy op 28-09-2009 11:52 ]
Verwijderd
Hey, de nieuwe radeons 5800 kunnen DTS-MA en Dolby-trueHD bitstreamen, en het werkt via een DirectShow audio renderer. Blu Ray in MediaPortal is een kwestie van tijd
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1179134
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1179134
Weet iemand of het mogelijk is om de movie info in Moving Pictures iets minder snel te laten scrollen?
Verwijderd
Iemand toevallig ook problemen met TvGemist?
Ik heb de nieuwste beta van Mediaportal draaien en de allernieuwste versie van TvGemist.
Verder draai ik de skin StreamedMP, maar hij werkt nu helemaal niet meer.
Hij wil niet connecten met de server en hij vind dus ook totaal geen resultaten.
Iemand anders ook met dit probleem?
Edit; Windows XP btw
Ik heb de nieuwste beta van Mediaportal draaien en de allernieuwste versie van TvGemist.
Hij wil niet connecten met de server en hij vind dus ook totaal geen resultaten.
Edit; Windows XP btw
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2009 23:02 ]
Laatste svn en laatste tvgemist werkt hier ongeveer wel. Echter zie ik geen video, maar krijg ik het 'nu speelt' audio scherm voorgeschoteld. Geen video beeld dus.
Kan ook geen graph opvragen, die blijkt er niet te zijn. Iets met codecs dus. Hmmm....
Kan ook geen graph opvragen, die blijkt er niet te zijn. Iets met codecs dus. Hmmm....
Een paar pagina's terug had ik hetzelfde probleem. Het schijnt dat tvgemist niet werkt met StreamedMP, maar wel met blue(wide).Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 22:54:
Iemand toevallig ook problemen met TvGemist?
Edit; Windows XP btw
Is dat sinds StreamedMP 0.9.601 of ook al in eerdere versies?K-Jay schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:43:
[...]
Een paar pagina's terug had ik hetzelfde probleem. Het schijnt dat tvgemist niet werkt met StreamedMP, maar wel met blue(wide).
Ik weet iig zeker dat met TVgemist met streamedmp 0.8.448 en MP 1.1 wel werkt.
edit:
na het rondneuzen op het mediaportal forum blijkt het niet skin gerelateerd te zijn:
Now in beta 1.1 something has changed regarding PlayStream(), so TVgemist, Mytrailers, and OnlineVideos have the issue that it opens the music player.
na het rondneuzen op het mediaportal forum blijkt het niet skin gerelateerd te zijn:
Now in beta 1.1 something has changed regarding PlayStream(), so TVgemist, Mytrailers, and OnlineVideos have the issue that it opens the music player.
[ Voor 25% gewijzigd door Rayures op 29-09-2009 16:12 ]
Verwijderd
Hellow,
Ik heb sinds kort een HTPC-tje staan met Mediaportal. Een schone Windows Vista installatie draaien en alle updates geinstalleerd. Mediaportal inclusief de StreamedMP skin geinstalleerd. Daarnaast Haali Media Splitter en AC3 filter geinstalleerd. Beeld bekijke ik via mijn onboard HDMI uitgang en geluid wil ik uitsturen over SPDIF vanaf mijn mobo (Gigabyte GA-MA78GM-S2H0).
Via TV Series heb ik oa een aantal afleveringen van Heroes kunnen inporteren (mkv bestanden). Als ik vervolgens MP open, dan zie ik ook de afleveringen staan, maar wanneer ik probeer de afleveringen af te spelen blijft MP hangen. Als ik MP niet fullscreen open dan zie ik onderin ook geen AC3 icoontje of Matroska icoontje verschijnen.
Verder heb ik PowerDVD geinstalleerd en heb ik deze ingesteld in MPConfig als decoder settings.
Als ik Graphedit gebruik en ik daar een aflevering van Heroes inlaad, zie ik dat er gebruik wordt gemaakt voor video van de Cyberlink H.264/AVC Decoder (PDVD7.x) en voor audio AC3Filter. Als ik ook op play druk in graphedit dan speelt het bestand ook gewoon af en krijg ik rechtsonderin ook gewoon AC3 icoontje en Matroska icoontje.
Ik heb zelf het idee dat er een codec instelling niet helemaal lekker staat. Heeft iemand enig idee waar ik nog kan zoeken? Ik ben zelf nog niet veel wijzer geworden van de log van MP (misschien omdat ik ook nog niet weet hoe ik ze moet lezen).
Ik heb sinds kort een HTPC-tje staan met Mediaportal. Een schone Windows Vista installatie draaien en alle updates geinstalleerd. Mediaportal inclusief de StreamedMP skin geinstalleerd. Daarnaast Haali Media Splitter en AC3 filter geinstalleerd. Beeld bekijke ik via mijn onboard HDMI uitgang en geluid wil ik uitsturen over SPDIF vanaf mijn mobo (Gigabyte GA-MA78GM-S2H0).
Via TV Series heb ik oa een aantal afleveringen van Heroes kunnen inporteren (mkv bestanden). Als ik vervolgens MP open, dan zie ik ook de afleveringen staan, maar wanneer ik probeer de afleveringen af te spelen blijft MP hangen. Als ik MP niet fullscreen open dan zie ik onderin ook geen AC3 icoontje of Matroska icoontje verschijnen.
Verder heb ik PowerDVD geinstalleerd en heb ik deze ingesteld in MPConfig als decoder settings.
Als ik Graphedit gebruik en ik daar een aflevering van Heroes inlaad, zie ik dat er gebruik wordt gemaakt voor video van de Cyberlink H.264/AVC Decoder (PDVD7.x) en voor audio AC3Filter. Als ik ook op play druk in graphedit dan speelt het bestand ook gewoon af en krijg ik rechtsonderin ook gewoon AC3 icoontje en Matroska icoontje.
Ik heb zelf het idee dat er een codec instelling niet helemaal lekker staat. Heeft iemand enig idee waar ik nog kan zoeken? Ik ben zelf nog niet veel wijzer geworden van de log van MP (misschien omdat ik ook nog niet weet hoe ik ze moet lezen).
Als je MP hebt opgestart ga je naar 'Instellingen' --> 'Scherm instellen' --> RolsnelheidSherlock schreef op maandag 28 september 2009 @ 22:28:
Weet iemand of het mogelijk is om de movie info in Moving Pictures iets minder snel te laten scrollen?
Daar kan je de horizontale + verticale snelheid instellen. Volgens mij geldt dat als global setting.
Probeer eens de MPC-HC codec (stand-alone filter) te installeren en die te gebruiken. Uitleg staat in de OP.Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:39:
[ Voor 49% gewijzigd door -Leon- op 29-09-2009 20:07 ]
Damn, jij bent écht goed-Leon- schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:04:
[...]
Als je MP hebt opgestart ga je naar 'Instellingen' --> 'Scherm instellen' --> Rolsnelheid
Dit topic is gesloten.