Science is stranger than fiction
Krijg een melding dat myHome.xml niet bestaat (doet ie wel) of invalid is. Ik draai hier de latest version: StreamedMP-1.0.2.1189.Harmani schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:43:
Bij mij werkt StreamedMP (1.0.1.1133) wel gewoon. Enigste probleem waar ik tot nu toe tegen aan loop is dat OnlineVideos nog niet compatible is met RC2.

Ik wil meteen overstappen naar W7. Op dit moment heb ik nog steeds bij een aantal h264 materiaal onregelmatige vervormingen en ik hoop dat ik na de nieuwe install SAF wel goed aan de praat kan krijgen.
Dat is me namenlijk nog nooit gelukt en daarom zit ik nog steeds op CoreAVC.
Spannend.....

Basement Bios ---- Exo-S
Moving Pictures glij ik nu weer soepel door heen met scrollen.Maks schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:07:
Hoe werkt ie verder bij jullie? Is de Moving Pictures plug-in sneller geworden? Ik durf nog niet te upgraden omdat ik net een week alles lekker heb draaien
Als je bang bent dat je je config vern##kt met upgraden... maak je toch gewoon eerst een image van je systeem?
Anoniem: 211380
regsvr32 bla.dll
Bestaat er een tool die ze allemaal toont in een lijst en waar je ze mee kan verwijderen?
Ik vind namelijk dat ik soms schokjes in m'n beeld heb, en wil eens SAF proberen..
SAF gebruikt ook de MPC-HC codec dus ik denk niet dat je een verschil gaat merken, als het al aan die codec ligt. Kleine schokjes liggen meestal aan de refreshrate of iets dergelijks.Anoniem: 211380 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:13:
Ik zou willen een aantal codecs van m'n systeem verwijderen; hoe doe ik dat? Ik heb bijv de MPC-HC codec geïnstalleerd via
regsvr32 bla.dll
Bestaat er een tool die ze allemaal toont in een lijst en waar je ze mee kan verwijderen?
Ik vind namelijk dat ik soms schokjes in m'n beeld heb, en wil eens SAF proberen..
Google FTW : http://www.xp-vista.com/other/how-to-unregister-dll-filesAnoniem: 211380 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:13:
Ik zou willen een aantal codecs van m'n systeem verwijderen; hoe doe ik dat? Ik heb bijv de MPC-HC codec geïnstalleerd via
regsvr32 bla.dll

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ja ik ken dat commando, maar ik zoek een tool die alle codecs toont en waar je niet via de commandline interface moet werken..Harmani schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:41:
Quote van infinityloop: RC3 will be released 4 weeks after RC2.
Mja, ook dat is in orde; ik gebruik de auto RR changer ingebouwd in RC1.. Vanavond eens updaten naar RC2; misschien dat het beter is..SAF gebruikt ook de MPC-HC codec dus ik denk niet dat je een verschil gaat merken, als het al aan die codec ligt. Kleine schokjes liggen meestal aan de refreshrate of iets dergelijks.
Directshow filter managerAnoniem: 211380 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:45:
[...]
Ja ik ken dat commando, maar ik zoek een tool die alle codecs toont en waar je niet via de commandline interface moet werken..
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
http://www.team-mediaport..._rc2_update_problems.html
Ik ben ook overgegaan van 1.02 op XP naar win 7 1.1 RC2.Mystikal schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:04:
Hmm, dit betekend voor mij ook updaten...
Ik wil meteen overstappen naar W7. Op dit moment heb ik nog steeds bij een aantal h264 materiaal onregelmatige vervormingen en ik hoop dat ik na de nieuwe install SAF wel goed aan de praat kan krijgen.
Dat is me namenlijk nog nooit gelukt en daarom zit ik nog steeds op CoreAVC.
Spannend.....
Bij 1080 60p materiaal van panasonic camcorder had ik op XP wel wat horten en stoten. Nu op win 7 en 1.1 draait het een stuk beter vind ik zelf. Ik heb SAF 4 gebruikt voor de codecs.
Thx, ik zal er eens naar kijken. Wellicht dit weekend, als het weer niet te goed is :-)jobr schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:41:
[...]
Ik ben ook overgegaan van 1.02 op XP naar win 7 1.1 RC2.
Bij 1080 60p materiaal van panasonic camcorder had ik op XP wel wat horten en stoten. Nu op win 7 en 1.1 draait het een stuk beter vind ik zelf. Ik heb SAF 4 gebruikt voor de codecs.
Basement Bios ---- Exo-S
Zit in het oude cassema gebied en sinds een week of twee is de transponderlijst een beetje door elkaar gehusseld.
Nu heb ik er al wat over gelezen maar eigenlijk nog nergens de feitelijke oplossing.
Veel zender zijn er nog (eigenlijk alles wat ik gebruik), alleen RTL Television (de Duitse RTL) kan ik niet meer ontvangen.
Via de TV-server heb ik een nieuwe scan uitgevoerd maar helaas. Daar krijg ik deze niet mee terug. Weet iemand hiervoor een oplossing? Of loopt dit goed in de volgende RC?
Anoniem: 96802
Ging dat goed? Op de site van MediaPortal wordt afgeraden om een upgrade te doen en geadviseerd om een nieuwe install te doen. Hoe dan ook ik wil overstappen op Windows 7 dus moet dan toch een nieuwe install doen.Harmani schreef op woensdag 14 april 2010 @ 08:46:
RC2 RELEASED!!
Hier word ik vrolijk van:
MediaPortal 1.1.0 RC1 installation present: The installer will allow you to simply "upgrade" to 1.1.0 RC2.
Echter, ik heb in MP een grote filmbibliotheek die helemaal ingericht is (incl. beschrijving van de films) en nou vraag ik me af in welke bestanden al deze informatie zit want als ik overga op RC2 en Windows 7 dan wil ik niet alles nog eens met de hand in gaan voeren want dat is een week werk.
Weet iemand welke bestanden binnen MP gebackupped moeten worden en weer in RC2 gebruikt kunnen worden zodat je weer je vertrouwde MP terug krijgt?

Ik heb zo geupgrade:
- Eerst BackupSettings laten draaien op RC1
- RC2 installeren (ik kon alleen kiezen uit een verse installatie) (komt waarschijnlijk omdat ik de Disaster edition gebruik)
- BackupSettings weer installeren en de backup terugzetten
- StreamedMP installeren (deze moest ik ook nog upgraden)
- MPWebservices installeren (deze was verdwenen uit de tvserver plugins)
[Voor 3% gewijzigd door HaTe op 25-04-2010 00:52]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ik heb trouwens een Celeron E1400 (2,0 Ghz, 512 kb) en een nForce 9300 onboard videokaart, die ondersteund toch hardwarematige decoding? Of is mijn cpu gewoon net iets te langzaam? Vandaar dat ik graag de bitrate van de films wil zien

RC2 loopt wel soepel trouwens maar toch heb ik het idee dat XBMC net even wat vlotter werkt, helaas werkt mijn VFD scherm daar niet dus gebruik ik toch MP.
Upgraden verliep bij mij vlekkeloos. Er bestaat wel een kans dat je TV gebeuren in de soep loopt, maar dit gebruik ik zelf niet.Anoniem: 96802 schreef op zondag 25 april 2010 @ 00:11:
[...]
Ging dat goed? Op de site van MediaPortal wordt afgeraden om een upgrade te doen en geadviseerd om een nieuwe install te doen. Hoe dan ook ik wil overstappen op Windows 7 dus moet dan toch een nieuwe install doen.
Echter, ik heb in MP een grote filmbibliotheek die helemaal ingericht is (incl. beschrijving van de films) en nou vraag ik me af in welke bestanden al deze informatie zit want als ik overga op RC2 en Windows 7 dan wil ik niet alles nog eens met de hand in gaan voeren want dat is een week werk.
Weet iemand welke bestanden binnen MP gebackupped moeten worden en weer in RC2 gebruikt kunnen worden zodat je weer je vertrouwde MP terug krijgt?
Maar als je toch wilt overstappen naar Win7 kan ik je dat aanraden. De databases voor Moving Pictures, TV-Series etc. staan in "C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\database" (Win7) Maar of je die zomaar kunt overzetten naar een nieuwe install weet ik niet zeker. Op de MP forums is hier wel genoeg info over te vinden.
Maks schreef op zondag 25 april 2010 @ 11:49:
Weet iemand hoe je kan zien wat de bitrate is van een film? Want bij sommige 1080p's gaat het een beetje stoterig (o.a. die van Planet Earth en de vogelscène al helemaal) maar anderen speelt ie wel normaal af. Dus weet iemand een makkelijke manier om dat te zien?
Ik heb trouwens een Celeron E1400 (2,0 Ghz, 512 kb) en een nForce 9300 onboard videokaart, die ondersteund toch hardwarematige decoding? Of is mijn cpu gewoon net iets te langzaam? Vandaar dat ik graag de bitrate van de films wil zien
RC2 loopt wel soepel trouwens maar toch heb ik het idee dat XBMC net even wat vlotter werkt, helaas werkt mijn VFD scherm daar niet dus gebruik ik toch MP.
Testing, one, two ...
Bedoel je zoiets als mediainfo ?Maks schreef op zondag 25 april 2010 @ 11:49:
Weet iemand hoe je kan zien wat de bitrate is van een film? ar niet dus gebruik ik toch MP.
Ja hoor. Ik backupte altijd de 'Thumbs' & 'Database' folder voordat ik een nieuwe install ging doen. Na de install kopieer je die gewoon terug en hoef je bijv. Moving Pictures & TV Series niet meer te configureren. Tengenwoordig heb ik de thumbs & Databases zelfs op mijn dekstop staan zodat ik ze ook met een nieuwe install veilig heb staan middels deze instellingen.Harmani schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:42:
De databases voor Moving Pictures, TV-Series etc. staan in "C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\database" (Win7) Maar of je die zomaar kunt overzetten naar een nieuwe install weet ik niet zeker.
Er bestaat wel een plugin: http://www.team-mediaport...lugins/EPGorTV/MyDreambox maar deze schijnt niet helemaal goed te werken volgens verschillende forums..
Is er iemand die de dreambox wel draaiend heeft in Media Portal?
Ik heb een Hauppage HVR 1200 (= analoog en digitaal, welke ook HW encoding ondersteunt) die herkent MP, maar ik krijg de melding unable to create graph, toen heb ik geprobeerd de server versie te installeren maar bij de installatie van de SQL server kreeg ik de melding dat ik het niet mocht installeren op het verwisselbaar station C:\ (dat is mijn CF kaart in een CF2IDE). Op D:\ mocht het ook niet wat wel een echt HD is van 40 GB.
Nu mijn vraag, gaat mijn kaart werken met MP Server, heeft iemand ervaring?
Is het mogelijk om die SQL toch op die CF te installen of moet ik het anders proberen?
Mijn blog over domoticz, home assistant, Synology en Arduino/ESP8266
Erg vaag ik heb dat ook geprobeerd. Maar de database pakt die wel vanaf mijn share, maar de thumbs blijft die lokaal opslaan voor movingpictures plugin. Ik snap er niks van de share precies goed aangegeven zoals in het voorbeeld maar dan natuurlijk het pad vervangen voor mijn eigen desktop. Database werkt wel maar thumbs dus niet.-Leon- schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:18:
[...]
Ja hoor. Ik backupte altijd de 'Thumbs' & 'Database' folder voordat ik een nieuwe install ging doen. Na de install kopieer je die gewoon terug en hoef je bijv. Moving Pictures & TV Series niet meer te configureren. Tengenwoordig heb ik de thumbs & Databases zelfs op mijn dekstop staan zodat ik ze ook met een nieuwe install veilig heb staan middels deze instellingen.
Anoniem: 256899
Ik was me niet eens bewust dat er een plugin bestaat. De plugin is echter gedateerd. Wat zou hettzzz schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 19:36:
Heeft iemand van jullie ervaring met het gebruiken van een dreambox als tv tuner voor Media Portal?
Er bestaat wel een plugin: http://www.team-mediaport...lugins/EPGorTV/MyDreambox maar deze schijnt niet helemaal goed te werken volgens verschillende forums..
Is er iemand die de dreambox wel draaiend heeft in Media Portal?
toch mooi zijn als de dreambox vanuit Mediaportal te gebruiken is. Niemand die dit heeft draaien?
Ik was in 1.02 altijd gewend om de layout op "filmstrip" te zetten. Op mijn MP client zie ik deze setting wel, op mijn MP client/server is de button beschikbaar maar is het niet mogelijk een waarde te kiezen.
Binnen My music kan ik de weergave wel wijzigen. Met de Engelse taalinstelling blijft de button ook leeg. Iemand een idee?
Ik weet dat er plugins zijn om films beter te beheren (waar het waarschijnlijk mogelijk is nog mooiere layouts te kiezen), maar hier ga ik aan beginnen als ik er wat meer tijd voor heb

Artiest voorheen bekend als b3n666
Kijk hier even: http://www.videohelp.com/tools/VOB2MPGt_o_c schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:58:
Weet iemand of het met de tv series plugin ook mogelijk is om .iso of .vob files te importeren? Ik word er echt helemaal ziek van. Het is iedere keer weer wat anders met die plugin wat niet lijkt te kunnen. Hoeveel mensen zullen hun series nou in een format hebben van 1 file per aflevering? Bijna niemand toch want alles komt als image file zo'n beetje. Maar nee, dat word weer niet herkend... Waarom kan ik niet gewoon zoiets simpels doen als een disk aan een seizoen of een reek afleveringen koppelen?
Programma ript automatisch de afleveringen van een DVD naar losse bestanden. Werkt prima en nagenoeg geheel automatisch.
t_o_c schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:58:
Weet iemand of het met de tv series plugin ook mogelijk is om .iso of .vob files te importeren? Ik word er echt helemaal ziek van. Het is iedere keer weer wat anders met die plugin wat niet lijkt te kunnen. Hoeveel mensen zullen hun series nou in een format hebben van 1 file per aflevering? Bijna niemand toch want alles komt als image file zo'n beetje. Maar nee, dat word weer niet herkend... Waarom kan ik niet gewoon zoiets simpels doen als een disk aan een seizoen of een reek afleveringen koppelen?
Testing, one, two ...
Yep, werkt prima. Behalve dat mediaportal vervolgens geen subs meer wil laden. In vlc zijn de subs trouwens nog wel aanwezig (hetzij niet meer helemaal perfect, binnenkant van de letters is grijs geworden met een witte rand). Al moet ik zeggen dat sinds ik naar windows 7 ben gegaan ik wel meer bestanden heb zonder subs. Sommige anime laten opeens ook geen sub menu meer zien terwijl het onder xp wel gewoon werkte. Geen idee of ik ergens een codec mis, ik denk het niet want alles speelt wel af. Gebruik het windows7codec pack.Tjoekie schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:00:
[...]
Kijk hier even: http://www.videohelp.com/tools/VOB2MPG
Programma ript automatisch de afleveringen van een DVD naar losse bestanden. Werkt prima en nagenoeg geheel automatisch.
edit: Nog ff veder gekeken, het lijkt erop dat de omgezetten bestanden en .ogm files geen audio of sub stream willen selecteren als die wel beschikbaar zijn. Ookal vobsub filter toegevoegd (eigenlijk overbodig want die staat al als sub engine) maar dat helpt niet. Om een of andere reden zijn ze gewoon niet beschikbaar...
Leuk voor series die nog bezig zijn, maar alles wat al afgelopen is en alles wat uit de winkel komt zit toch echt in een .iso/.vob formaat.hardware-lover schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:07:
èh, ik? De TV-series komen het snelst beschikbaar als losse aflevering en aangezien ik deze graag in HD wil bekijken ga ik voor de MKV uitvoeringen. Via de TV-series plugin kunnen dan ook vaak de ondertitels automatisch binnen_gehaald worden.
[...]
Ik heb er trouwens ook last van dat MP af en toe series gewoon niet meer laat zien. Heb bv the wire toegevoegd, word weergegeven. Sluit MP af en start en weer op en dan is ie opeens gewoon weg...
[Voor 9% gewijzigd door t_o_c op 01-05-2010 19:46]
Een ssd vind ik (nog) te duur. Daarom zit ik te denken aan een 8GB USB-stick als nieuwe "schijf".
Zo'n USB-stick voor temp-files + timeshiftbuffer leek mij goedkoper.
Zou dit ook een goede oplossing qua lees-/schrijfsnelheid t.o.v. de hdd?
Ik denk meer mensen dan jij denkt. Ik heb al mijn series in losse bestanden. Ik zat juist te denken wie heeft ze series nou als .iso of .vobt_o_c schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:58:

[Voor 6% gewijzigd door keepitfrosty op 02-05-2010 19:23]
Zou ik niet doen. Flash is niet zo geschikt voor heel veel schrijfacties. Je kunt een beperkt aantal keren schrijven. SSD idem maar heeft allerlei logica aan boord om ervoor te zorgen dat de schrijfacties verdeeld worden over alle blokken. Een USB stick heeft dat niet.CAD-tekenaar schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:35:
Ik wil de hdd-activiteiten verminderen en voldoende opslagcapaciteit hebben voor timeshift.
Een ssd vind ik (nog) te duur. Daarom zit ik te denken aan een 8GB USB-stick als nieuwe "schijf".
Zo'n USB-stick voor temp-files + timeshiftbuffer leek mij goedkoper.
Zou dit ook een goede oplossing qua lees-/schrijfsnelheid t.o.v. de hdd?
Dus toch maar extra RAM (4GB) bijkopen?jobr schreef op zondag 02 mei 2010 @ 19:37:
[...]
Zou ik niet doen. Flash is niet zo geschikt voor heel veel schrijfacties. Je kunt een beperkt aantal keren schrijven. SSD idem maar heeft allerlei logica aan boord om ervoor te zorgen dat de schrijfacties verdeeld worden over alle blokken. Een USB stick heeft dat niet.
Ik heb al 4 GB intern. (DDR2 800)
Maar dan kan ik toch beter bijna voor dat geld toch een sdd van 40 GB kopen?
= moeite doenkeepitfrosty schreef op zondag 02 mei 2010 @ 19:22:
[...]
Ik denk meer mensen dan jij denkt. Ik heb al mijn series in losse bestanden. Ik zat juist te denken wie heeft ze series nou als .iso of .vobOok de oude series zijn nog wel als losse bestanden te downloaden je moet alleen weten waar je moet zoeken

Uhh 4gb extra ram gaat volgens mij geen schrijf/lees acties voorkomen. Als je al 4gb hebt dan word je hdd toch sowieso al niet als virtueel ram gebruikt dus als er activiteit is, is dat omdat er wat gelezen/geschreven moet worden.CAD-tekenaar schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:18:
[...]
Dus toch maar extra RAM (4GB) bijkopen?
Ik heb al 4 GB intern. (DDR2 800)
Maar dan kan ik toch beter bijna voor dat geld toch een sdd van 40 GB kopen?
Nou weet ik niet wat je wil bereiken, maar als het zo min mogelijk hdd activiteit is dan kan je het beste al je data op 1 of meer schijven zetten en je OS op 1 aparte schijf. Op die manier kan windows de schijven met data gewoon uitschakelen na een x tijd en als je dan minder stroomverbruik/hitte/geluid of wat dan ook wil is die SSD wss idd de beste oplossing.
Ik begrijp de eerste paar regels niet helemaal, maar ik zal even uitleggen wat ik wil.t_o_c schreef op zondag 02 mei 2010 @ 21:01:
[...]
Uhh 4gb extra ram gaat volgens mij geen schrijf/lees acties voorkomen. Als je al 4gb hebt dan word je hdd toch sowieso al niet als virtueel ram gebruikt dus als er activiteit is, is dat omdat er wat gelezen/geschreven moet worden.
Nou weet ik niet wat je wil bereiken, maar als het zo min mogelijk hdd activiteit is dan kan je het beste al je data op 1 of meer schijven zetten en je OS op 1 aparte schijf. Op die manier kan windows de schijven met data gewoon uitschakelen na een x tijd en als je dan minder stroomverbruik/hitte/geluid of wat dan ook wil is die SSD wss idd de beste oplossing.
Ik wil de lees/schrijf acties van de harde schijf verminderen én een snelle toegangstijd d.m.v. een ramdisk, usb-stick of ssd.
Lees-schrijfacties kan ik niet beïnvloeden, maar wel de locatie. Daarom wil ik dat de data niet naar de hdd maar naar een ramdisk (= stukje van het RAM-heugen), USB of ssd wordt geschreven. Er zitten geen bewegende onderdelen in een ramdisk, usb of ssd. Een hdd heeft dit wel.
Voordeel 1: langere levenduur van de hdd.
Voordeel 2: snellere read/write t.o.v. de hdd. (met uitgezonding v/d USB?)
Voordeel 3: geen geluidsproductie
Nadeel: extra investingskosten
Nadeel: dataoverdracht van/naar USB is trager dan hdd, dus niet geschikt ?
De oplossing wil ik toepassen voor onderandere temp-files en MediaPortal timeshiftbuffer.
Hierdoor wordt downloaden naar de hdd of een film afspelen van de hdd niet beïnvloed.
Ik heb nu win7 64 bit met 4GB RAM
De vraag is alleen: wat (extra ram, usb, ssd) is beter/best en goedkoop/duur.
Voordeel 1: over 5 jaar wil je een grotere schijf ivm je hoeveelheid data.CAD-tekenaar schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:38:
[...]
....
Voordeel 1: langere levenduur van de hdd.
Voordeel 2: snellere read/write t.o.v. de hdd. (met uitgezonding v/d USB?)
Voordeel 3: geen geluidsproductie
Nadeel: extra investingskosten
Nadeel: dataoverdracht van/naar USB is trager dan hdd, dus niet geschikt ?
De oplossing wil ik toepassen voor onderandere temp-files en MediaPortal timeshiftbuffer.
Hierdoor wordt downloaden naar de hdd of een film afspelen van de hdd niet beïnvloed.
Ik heb nu win7 64 bit met 4GB RAM
De vraag is alleen: wat (extra ram, usb, ssd) is beter/best en goedkoop/duur.
Voordeel 2: Bij welke applicaties ga je dit merken?
Voordeel 3: klopt
[Voor 22% gewijzigd door Tazzios op 03-05-2010 15:50]
Het probleem voor een plugin als TV-Series is dat er geen goede informatie bron is om een Seizoen/DVD Nr te koppelen aan afleveringen.t_o_c schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:57:
[...]
= moeite doenAls je alles van usenet haalt krijg je gewoon de dvd rips en geen losse eps.
Voor mij is mediaportal een tijdje geleden ( Werk nu met XBMC ), maar volgens mij moet het wel mogelijk zijn om meerdere afleveringen te koppelen. Bij XMBC kan dat gewoon door de juiste naamgeving aan je dvd te hangen: foo.1x01.1x02.1x03.1x04 geeft bijvoorbeeld 4 afleveringen aan. Helaas springt hij niet automatisch naar de juiste aflevering als je hem opstart, maar hij start wel de juiste dvd op.
Zelf heb ik ook al mijn series als losse episodes, dat werkt toch het makkelijkst.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Maar is een ssd dan wel geschikt als timeshiftbuffer (MediaPortal)?Anoniem: 256899 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:19:
Koop toch een SSD in plaats van al die andere halfbakken oplossingen.
Ik bedoel dus niet de lees-/schrijfsnelheid want dat zit wel goed.
Wordt de levensduur dan niet drastisch ingekort door het vele lezen en schrijven?
[Voor 4% gewijzigd door CAD-tekenaar op 03-05-2010 16:59]
Anoniem: 256899
Over 5 jaar zijn er echt wel betere alternatieven.
Ik haal ook een trucje uit. Als een VIDEO_TS-map meerdere afleveringen bevat kopieer ik het VIDEO_TS.IFO-bestand in die map een aantal keren en iedere kopie geef ik dan de naam van een aflevering:t_o_c schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:57:
[...]
Mjah ik heb het nu maar op de lelijke manier opgelost door mijn .vobs in een iso te zetten (duurt een paar minuten, dus dat is de moeite nog wel waard) en daar dan maar 1 of 2 eps aan te hangen. Helaas kan je er dan weer niet 3 eps of meer aan hangen (vind ik ook een beetje vreemd, je zou denken als je er al 2 kan, waarom dan niet meer? Kwa code kan het toch nog zo'n probleem zijn om meerdere id's aan 1 file te hangen) dus ik mis hier een daar een ep in de lijst maargoed omdat toch een dvd menu geopend word boeit dat niet zo.
\Series\Lost\Seizoen 1\S1 Disc1\VIDEO_TS\S01E01.ifo
\Series\Lost\Seizoen 1\S1 Disc1\VIDEO_TS\S01E02.ifo
t/m
\Series\Lost\Seizoen 1\S1 Disc7\VIDEO_TS\S01E25.ifo
Je moet dan wel een parsing-rule toevoegen in de plugin. Anders herkent MP deze indeling niet.
Het is per disc een paar minuutjes werk maar dat is niet zo erg.

Probleem is dat hij het geluid wel goed doorstuurt (hij laat DTS-MA zien op de reciever) maar het beeld speelt niet meer normaal af. Heel erg schokkerig. Zowel in Mediaportal als in MPC-HC. Normaal DTS en DD werken prima. Het lijkst alsof hardware versnelling niet meer werkt bij DTS-MA audio maar cpu gebruik zit op 10% bij een DTS-MA film dus dat is het niet.
specs:
AMD BE2350 processor
2gb ddr2 geheugen
Saphire HD5450 met Catalyst suite 10.4
Onkyo 605 reciever
Windows 7 Ultimate 32bit (schone install)
SAF 4.0
Mediaportal RC2
Naast de videokaart drivers, codecs en mediaportal staat er niks op.
EDIT:
Opgelost met SAF 5 beta1.
Ik rip de afleveringen gewoon stuk voor stuk met ondertiteling en zet ze dan in Mediaportal. Rippen doe ik met HandbrakeD-e-n schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:47:
[...]
Ik haal ook een trucje uit. Als een VIDEO_TS-map meerdere afleveringen bevat kopieer ik het VIDEO_TS.IFO-bestand in die map een aantal keren en iedere kopie geef ik dan de naam van een aflevering:
\Series\Lost\Seizoen 1\S1 Disc1\VIDEO_TS\S01E01.ifo
\Series\Lost\Seizoen 1\S1 Disc1\VIDEO_TS\S01E02.ifo
t/m
\Series\Lost\Seizoen 1\S1 Disc7\VIDEO_TS\S01E25.ifo
Je moet dan wel een parsing-rule toevoegen in de plugin. Anders herkent MP deze indeling niet.
Het is per disc een paar minuutjes werk maar dat is niet zo erg.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Hehe ik snap je punt. Sleep ook alles via usenet binnen ook vaak de oude series zolang iemand die maar plaatst als losse eps. Anders moet ik toch uitwijken naar torrents / ftp etc:(t_o_c schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:57:
[...]
= moeite doenAls je alles van usenet haalt krijg je gewoon de dvd rips en geen losse eps. Mjah ik heb het nu maar op de lelijke manier opgelost door mijn .vobs in een iso te zetten (duurt een paar minuten, dus dat is de moeite nog wel waard) en daar dan maar 1 of 2 eps aan te hangen. Helaas kan je er dan weer niet 3 eps of meer aan hangen (vind ik ook een beetje vreemd, je zou denken als je er al 2 kan, waarom dan niet meer? Kwa code kan het toch nog zo'n probleem zijn om meerdere id's aan 1 file te hangen) dus ik mis hier een daar een ep in de lijst maargoed omdat toch een dvd menu geopend word boeit dat niet zo.
Anoniem: 116031
Zou heb ik de serie Planet Earth in 13 verschillende bestanden (MKV) en 1 bestand is 1 hoofdstuk. Nu zou ik in mediaportal graag willen zien, dat er bij Movies (Moving Pictures), 1x Planet Earth staat en als je daar op klikt dan de onderverdeling ziet van de 13 bestanden/hoofdstukken. Maar heb geen flauw idee hoe je zoiets voor elkaar krijgt...
Hoe doen jullie dat?
Edit: ff verder gezocht en zo te zien kan je dit beter doen met My TV Series... ff kijken of dat werkt!

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 116031 op 06-05-2010 13:46]
Laat je nog even weten of dat ook de beste resultaten geeft?
Anoniem: 116031 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:43:
Hoe doen jullie het trouwens als je bijv een documentaire hebt die uit meerdere afleveringen / bestanden staat?
Zou heb ik de serie Planet Earth in 13 verschillende bestanden (MKV) en 1 bestand is 1 hoofdstuk. Nu zou ik in mediaportal graag willen zien, dat er bij Movies (Moving Pictures), 1x Planet Earth staat en als je daar op klikt dan de onderverdeling ziet van de 13 bestanden/hoofdstukken. Maar heb geen flauw idee hoe je zoiets voor elkaar krijgt...
Hoe doen jullie dat?
Edit: ff verder gezocht en zo te zien kan je dit beter doen met My TV Series... ff kijken of dat werkt!
Testing, one, two ...
Anoniem: 154012
gewoon een grote map ,met daarin weer mapjes met bv band of brothers (met alle delen erin )of die hard (met 1 ,2,3 en 4erin)ect.
heb geen fan art ofzo erbij,gewoon een plaatje van de hoes (folder.jpg) erbij is bij voldoende voor mij
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Met de series plugin zou het automatisch moeten gaan, ik vind dat echt een stuk fijner. Het werkt makkelijker en is minder werk want als iets in de "gemonitorde" map komt dan wordt het automagisch geindexeerderikdeperik schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:42:
ik gebruik gewoon my videos voor alle video meuk.
gewoon een grote map ,met daarin weer mapjes met bv band of brothers (met alle delen erin )of die hard (met 1 ,2,3 en 4erin)ect.
heb geen fan art ofzo erbij,gewoon een plaatje van de hoes (folder.jpg) erbij is bij voldoende voor mij

Wanneer ik door mijn films scroll in thumbnail view worden alle coverarts van de films doorzichtig weergegeven en komt de achtergrond er halfdoor wat er voor zorgt dat het geheel onoverzichtelijk wordt zeker als je zit te kijken op een wat kleiner tv scherm.
Is dit ergens te tweaken of uit te schakelen ?
Edit: ik ben zelf erg gecharmeerd van de uitgebreid instelbare StreamedMP
Edit 2: Er zijn ook StreamedMP tweaks beschikbaar om nog meer van het achtergrondbeeld zichtbaar te maken.
jos707 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 15:23:
Ik heb na alle positieve berichten ook de Moving Pictures plugin geinstalleerd in combinatie met de StreamedMp skin maar wat voor mij een echte afknapper is en waar ik helemaal niets over kan terugvinden in dit forum of zelf op het mediaportal forum is hoe je die transparency afzet ?
Wanneer ik door mijn films scroll in thumbnail view worden alle coverarts van de films doorzichtig weergegeven en komt de achtergrond er halfdoor wat er voor zorgt dat het geheel onoverzichtelijk wordt zeker als je zit te kijken op een wat kleiner tv scherm.
Is dit ergens te tweaken of uit te schakelen ?
[Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 16-05-2010 21:40]
Testing, one, two ...
Bedankt voor je antwoord, ik heb nu deze geweldige skin gevonden, alleen jammer dat de ontwikkelaar niet meer van zin is om er nog verder aan te werken.hardware-lover schreef op zondag 16 mei 2010 @ 16:59:
Andere skin gebruiken?
Edit: ik ben zelf erg gecharmeerd van de uitgebreid instelbare StreamedMP
[...]
jos707 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:39:
[...]
Bedankt voor je antwoord, ik heb nu deze geweldige skin gevonden, alleen jammer dat de ontwikkelaar niet meer van zin is om er nog verder aan te werken.
Testing, one, two ...
Daarnaast ook nog de volgende updates;
May.18 StreamedMP (i.v.m. RC3)
May.17 Fanart Handler Plugin v2.0
Testing, one, two ...
Hier de linkjes; [list]hardware-lover schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 12:54:
Ik zag dat MP RC3 op 14-05 uitgekomen is?
Daarnaast ook nog de volgende updates;
May.18 StreamedMP (i.v.m. RC3)
May.17 Fanart Handler Plugin v2.0
• MP 1.1.0 RC3 (download)
• Streamed MP 1.1.0.1303 (download)
• FanArt Handler 2.0 (download)
• Subtitle Downloader 2.0 (download*)
Vanavond maar eens gaan installeren dan...

* TVSeries 2.5 and later has inbuilt support for SubtitleDownloader. TVSeries 2.5 ships with SubtitleDownloader 1.6. You can update SubtitleDownloader by copying latest SubtitleDownloader.dll to Mediaportal installation directory (overwrite the old .dll).
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Deze kan dicht!
Clients:2xasrock mobo (1xinteld925 en 1x e6600) met agp kaarten (HD3650 en HD3850) HD afspelen met hardware versnelling mogelijk
en een asus laptop met atom330 (helaas geen ion-gpu) HD-afspelen niet mogelijk (maar gaat vervangen worden door een htpc met atom330/ion combo zodat HD wel gaat lukken

Ik laat de programmagids via de DVB-C kaart binnenkomen, maar wat me opvalt is dat ie maar iets van 3, 5 dagen vooruit pakt, ik kan wel weer terug naar mc2xml om mee dagen binnen te halen, maar zou het mooier vinden als dat via de DVB-C kaart zou kunnen, iemand enig idee of dat kan en waar je dat aan zou kunnen passen? Of is dat iets wat Ziggo instelt dta er niet meer dan dat wordt meegegeven?
Mako4444
Ik heb inmiddels een Anysee digitale HD tuner, werkt deze een beetje met MP? En is het ook mogelijk om het opname gedeelte als een service te gebruiken net als in MCE? Zodat als je bijvoorbeeld aan het surfen bent niet MP aan hoeft hebben staan om je programma's op te nemen.
Signature
Dit topic is gesloten.