Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 3) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste
Acties:
  • 164.717 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remcoXP schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 00:20:
mijn Microsoft MCE remote in combi met windows 7 werkt wel. maar in mediaportal is iedere toetsaanslag dubbel

ofwel 1x recht is 2 plaatsen naar rechts :(

iemand een oplossing?
Had ik ook last van, kwam omdat mijn keyboard input plugin enabled was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:42
Is er hier ook iemand die TV zender logo's heeft? Ik ben al een tijdje op zoek naar nette transparante logo's van nederlandse zenders. De meeste die ik heb gevonden zijn allemaal met witte achtergrond helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:02

vanDaal

-ismeereentje

Ik heb sinds een maand MediaPortal draaien in combinatie met Streamed MP. Het ziet naar mijn gevoel allemaal zeer gelikt uit!

Echter, ik vind dat de software nogal traag reageert. Als ik bijvoorbeeld door de screens heen scroll, blijft ie om de paar seconden eventjes (ook een paar seconden steeds). Dat is nogal irritant en bevordert vloeiend gebruik niet echt. Ik heb laatste 2GB extra geheugen bij mijn HTPC geprikt, maar dat mocht nauwelijks baten. Ik moet erbij zeggen dat ik mijn HTPC meestal remote bedien (met VNC) maar ook bij directe bediening komen de haperingen voor.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remcoXP schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 00:20:
mijn Microsoft MCE remote in combi met windows 7 werkt wel. maar in mediaportal is iedere toetsaanslag dubbel

ofwel 1x recht is 2 plaatsen naar rechts :(

iemand een oplossing?
http://forum.melloware.com/viewtopic.php?f=1&t=6130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:54

K-Jay

Klaas Jan

vanDaal schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:50:
Ik heb sinds een maand MediaPortal draaien in combinatie met Streamed MP. Het ziet naar mijn gevoel allemaal zeer gelikt uit!

Echter, ik vind dat de software nogal traag reageert. Als ik bijvoorbeeld door de screens heen scroll, blijft ie om de paar seconden eventjes (ook een paar seconden steeds). Dat is nogal irritant en bevordert vloeiend gebruik niet echt. Ik heb laatste 2GB extra geheugen bij mijn HTPC geprikt, maar dat mocht nauwelijks baten. Ik moet erbij zeggen dat ik mijn HTPC meestal remote bedien (met VNC) maar ook bij directe bediening komen de haperingen voor.

Iemand een idee?
Het eerste waar ik dan aan denk is de driver van de videokaart. Als die niet goed is geinstalleerd wil dat nog wel eens resulteren in haperend beeld tijdens scrollen. Maar ik ga er van uit dat je die netjes hebt geinstalleerd ;)

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:12

SaN

Iemand een idee?
Ik had dit ook, en bij mij kwam het door fouten in de database van de tv serie plugin. Dit kwam dan ook naar voren uit de logs van MediaPortal. Ik raad je dus aan om daar eerst even naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20

HaTe

haat niet

Deikke schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:39:
Is er hier ook iemand die TV zender logo's heeft? Ik ben al een tijdje op zoek naar nette transparante logo's van nederlandse zenders. De meeste die ik heb gevonden zijn allemaal met witte achtergrond helaas.
http://www.team-mediaport...35/func,fileinfo/id,1582/
Niet zo moeilijk te vinden hoor :s

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:12
Binnenkort ontvang ik een IR remote voor m'n pc om ook eens aan de slag te gaan met MP.

Nu zijn de knoppen nog niet ingesteld hoe ik dat wil, heeft iemand een goede app om in te stellen dat ik per knop op m'n afstandsbediening een functie of handeling instel?

Is intelliremote daar goed genoeg voor?

[ Voor 7% gewijzigd door BobB op 24-08-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Laatst online: 19:35

The Executer

Lekker belangrijk!

The Zep Man schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 23:42:
[...]
Tja, inderdaad. Het is niet alsof je een foutmelding krijgt.

Oh, wacht... :')
En bedankt voor je hulp... :X

Inmiddels heb ik een simpele oplossing voor het probleem gevonden.

Er blijken 2 mappen te zijn waarin quartz.dll bestanden staan:
  • C:\WINDOWS\system32
  • C:\WINDOWS\system32\dllcache
Wanneer je het bestand in de System32 map vervangt met die uit de update wordt deze gelijk overschreven door de versie in de map dllcache dankzij WFP.

Wanneer je het bestand in de dllcache map vervangt door de nieuwe versie van quartz.dll, en hierna in de system32 map vervangt, krijg je een melding van WFP dat je een bestand hebt geplaatst wat Windows kan beschadigen. Hierbij wordt gevraagd je cd te plaatsen. KLik op anuleren en geef aan dat je het zeker weet dat je het bestand wil houden.

Toen ik hierna MP opstartte, kreeg ik geen foutmelding meer dat mijn quartz.dll outdated was en MP start in 1 keer door _/-\o_

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Bobbus schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:52:
Binnenkort ontvang ik een IR remote voor m'n pc om ook eens aan de slag te gaan met MP.

Nu zijn de knoppen nog niet ingesteld hoe ik dat wil, heeft iemand een goede app om in te stellen dat ik per knop op m'n afstandsbediening een functie of handeling instel?

Is intelliremote daar goed genoeg voor?
Daar is intelliremote erg goed voor. Volgens mij kun je gewoon even de trial proberen, dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09-2023
Ik heb MovingPictures plugin geinstalleerd en tot zover werkt het goed. Nu ben ik echter van plan om My TVSeries plugin te installeren. Maar wat ik zover gelezen heb wordt het vaak gebruikt om divx/xvid (losse afleveringen) te indexeren.

Ik zelf heb alleen dvd's en vraag me af of je daarmee ook wenselijke resultaten krijgt.

Ze staan bij mij in volgende folders:

\\HOMESERVER\Movies\Series\NAAM\NAAM Season 1\NAAM Season 1 Disc 1\VIDEO_TS
\\HOMESERVER\Movies\Series\NAAM\NAAM Season 2\NAAM Season 2 Disc 2\VIDEO_TS

NAAM Season 1 Disc 1 = bevat dan 4 afleveringen (is dvd)
NAAM Season 2 Disc 2 = bevat ook 4 afleveringen (is dvd)
enz.

Hoe kan ik dit het best aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

K-Jay schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:23:
Het eerste waar ik dan aan denk is de driver van de videokaart. Als die niet goed is geinstalleerd wil dat nog wel eens resulteren in haperend beeld tijdens scrollen. Maar ik ga er van uit dat je die netjes hebt geinstalleerd ;)
Thanks. Ja, die had ik wel al eerder geinstalleerd. Zojuist de nieuwste drivers gepakt, maar het maakte helaas geen verschil.
SaN schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:12:
Ik had dit ook, en bij mij kwam het door fouten in de database van de tv serie plugin. Dit kwam dan ook naar voren uit de logs van MediaPortal. Ik raad je dus aan om daar eerst even naar te kijken.
Ah... dat is interessant. Ik heb de logs even in de gaten gehouden. Gisteren kreeg ik een error (exceptie) dat de SQL database voor de TV niet bereikbaar was. Aangezien ik geen TV kijk via mijn HTPC, heb ik TV gedisabled in de plugins. Die specifieke error is nu weg, het probleem echter nog niet.

In de MediaPortal.log krijg ik nu geen vreemde meldingen meer. Er zit echter nog wel een vreemde melding (geen exceptie) in mijn movingpictures.log, namelijk de volgende:
Info [MovieImporter]: Failed watching: 'D:\' (NoRootDirectory) - Path is currently offline.

Het vreemde hiervan is dat ik volgens mij in mijn config niet heb aangegeven dat de D-schijf, die niet eens bestaat, in de gaten gehouden moet worden.

Weet je nog wat voor (soort) foutmelding jij had?

Overigens heb ik geen last van haperingen tijdens het afspelen van muziek of films. Het is alleen bij het browsen van de MediaPortal menu´s en, vreemd genoeg, ook bij het browsen van de MediaPortal configuration menu´s...

[ Voor 7% gewijzigd door vanDaal op 25-08-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Ik heb een vaag probleem, met waarschijnlijk een heel simpele oplossing.. alleen ik kom er niet achter.

Bij de My TVSereis plugin (Skin: StreamMP) krijg ik maar niet de episode info tevoorschijn.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2ihb705.jpg

Spoilers aan of uit maakt niet uit.

Iemand die hulp kan bieden?

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Volgens mij kan je ook in/uit schakelen dat hij de info niet laat zien als de aflevering nog niet eerder is bekeken. Of bedoel je dit met spoilers?
vanDaal schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:12:
[...]
Ah... dat is interessant. Ik heb de logs even in de gaten gehouden. Gisteren kreeg ik een error (exceptie) dat de SQL database voor de TV niet bereikbaar was. Aangezien ik geen TV kijk via mijn HTPC, heb ik TV gedisabled in de plugins. Die specifieke error is nu weg, het probleem echter nog niet.

In de MediaPortal.log krijg ik nu geen vreemde meldingen meer. Er zit echter nog wel een vreemde melding (geen exceptie) in mijn movingpictures.log, namelijk de volgende:
Info [MovieImporter]: Failed watching: 'D:\' (NoRootDirectory) - Path is currently offline.

Het vreemde hiervan is dat ik volgens mij in mijn config niet heb aangegeven dat de D-schijf, die niet eens bestaat, in de gaten gehouden moet worden.

Weet je nog wat voor (soort) foutmelding jij had?

Overigens heb ik geen last van haperingen tijdens het afspelen van muziek of films. Het is alleen bij het browsen van de MediaPortal menu´s en, vreemd genoeg, ook bij het browsen van de MediaPortal configuration menu´s...
Ik weet het niet meer precies. De het database bestand was corrupt geraakt in de loop der tijd. Hierdoor bleef hij zoeken naar series en schoot mijn cpu gebruik steeds naar 100%

[ Voor 81% gewijzigd door SaN op 25-08-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

SaN schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:28:
Volgens mij kan je ook in/uit schakelen dat hij de info niet laat zien als de aflevering nog niet eerder is bekeken. Of bedoel je dit met spoilers?
Ja die optie bedoel ik. Wat ik ook doe er word geen episode info getoond.
Er is zelfs geen info over de serie. Dit terwijl wel alle info is gedownload en beschikbaar is.

Een screenshot uit de TS laat zien wat ik wil zien (mbt de serie-info):
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/tvseries_series_poster_list.jpg

En dit zie ik:
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/23hljq8.jpg
(btw ik weet dat de AR verkeerd is.. zit te wachten op een nieuwe 16:9)

Normaal gesproken moet dan links onder de info staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ik begrijp het probleem. Misschien moet je tijdens het importeren van de series eens naar je log kijken (onderaan) Misschien kan hij de informatie om de een of andere reden niet vinden. Verkeerde bestandsnamen wellicht? Het is alleen vreemd dat hij dan wel de afbeeldingen kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

SaN schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:56:
Ik begrijp het probleem. Misschien moet je tijdens het importeren van de series eens naar je log kijken (onderaan) Misschien kan hij de informatie om de een of andere reden niet vinden. Verkeerde bestandsnamen wellicht? Het is alleen vreemd dat hij dan wel de afbeeldingen kan vinden.
Het rare is is dat het bij andere skins (bv Xface, Monochrome) wel te zien is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:45
lujo schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:28:
Ik heb MovingPictures plugin geinstalleerd en tot zover werkt het goed. Nu ben ik echter van plan om My TVSeries plugin te installeren. Maar wat ik zover gelezen heb wordt het vaak gebruikt om divx/xvid (losse afleveringen) te indexeren.

Ik zelf heb alleen dvd's en vraag me af of je daarmee ook wenselijke resultaten krijgt.

Ze staan bij mij in volgende folders:

\\HOMESERVER\Movies\Series\NAAM\NAAM Season 1\NAAM Season 1 Disc 1\VIDEO_TS
\\HOMESERVER\Movies\Series\NAAM\NAAM Season 2\NAAM Season 2 Disc 2\VIDEO_TS

NAAM Season 1 Disc 1 = bevat dan 4 afleveringen (is dvd)
NAAM Season 2 Disc 2 = bevat ook 4 afleveringen (is dvd)
enz.

Hoe kan ik dit het best aanpakken?
Ik heb zelf ook een aantal dvd's zo op de HD staan en daar is de plugin niet helemaal op ingesteld idd. Bij veel dvd's zijn afleveringen ook over meerdere VOB-bestanden verspreid dus daar kun je ook niks mee.

Wat ik doe is niet helemaal ideaal maar voor mij voldoet het wel voorlopig. Ik zoek in de VIDEO_TS map het VIDEO_TS.IFO bestand op en kopieer dat voor elke aflevering binnen die dvd één keer binnen dezelfde map. Deze IFO-bestanden noem ik voor seizoen 1 achtereenvolgens S01E01.IFO, S01E2.IFO etc....

Bij de parsinglist moet je wel een regel toevoegen zodat de plugin het betreffende IFO-bestand in bijvoorbeeld de map SERIES\NAAM\SEIZOEN 1\S1 DISC1\VIDEO_TS\....... kan vinden. Een combinatie als S1 DISC1\TS_VIDEO wordt normaal gesproken niet gevonden.

Nadeel is dus dat vier of vijf afleveringen naar hetzelfde DVD-menu wijzen. Je moet binnen dat menu ook altijd nog wat keuzes maken (afhankelijk van hoe goed je de DVD verder hebt geript). Maar aangezien ik het icoontje "bekeken ja/nee" toch niet gebruik voldoet het voorlopig wel voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbids
  • Laatst online: 30-08 16:24
Ik heb een probleem met het afspelen van bepaalde DTS tracks (uit .MKV) in MP 1.0.2.
Het lijkt er op dat dit alleen is voor de tracks uit EuReKa-releases (neem aan dat de HD mensen begrijpen wat ik bedoel).

Wanneer ik afspeel in MPC-HC (MPC-codec en AC3Filter) dan is er geen probleem en heb ik prima geluid.
Bij het afspelen in MP 1.0.2 (CoreAVC of MPC-codec en AC3Filter) dan stottert het geluid en wel zo erg dat je bijna niets te horen krijgt. Ik zie dan m'n receiver continu snel wisselen tussen DTS en AC2.0.

Ik vind het vreemd dat de codec combinatie in het ene geval wel werkt en in het andere geval niet.
Iemand een idee?

Limbids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-08 16:52
klinkt als het bekende conflict van audio codec's probleem. mpadecfilter en ac3filter. Even zoeken in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvansl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
Weet er hier iemand een manier om bij de Moving Pictures plugin dezelfde "Switch View" functionaliteit te krijgen zoals in My Videos in media portal.

Dus dat je views kunt maken (en selecteren). Bv op genre, jaar, actor,...
Dat mis ik echt wel hard in Moving Pictures...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvansl
  • Laatst online: 20-08-2024
quartex schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:25:
[...]

Ja die optie bedoel ik. Wat ik ook doe er word geen episode info getoond.
Er is zelfs geen info over de serie. Dit terwijl wel alle info is gedownload en beschikbaar is.

Een screenshot uit de TS laat zien wat ik wil zien (mbt de serie-info):
[afbeelding]

En dit zie ik:
[afbeelding]
(btw ik weet dat de AR verkeerd is.. zit te wachten op een nieuwe 16:9)

Normaal gesproken moet dan links onder de info staan.
Dit heb ik dus ook, dus ik ben ook benieuwd wat voor andere reacties hier op komen. Ik wil ook die informatie zien ;)

• general_p
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-08 00:00
Ik heb gisteren mn mediacenter van een windows7 laagje voorzien. aangezien het allemaal wat sneller draait. Omdat ik ook een MCE Remote wil kunnen gebruiken moest ik eerst de 1.1 alpha installeren en dan de laatste snapshot eroverheen zetten zodat dit allemaal goed werkt. Dit is goed gelukt. de remote werkt naar behoren, echter maak ik ook gebruik van de Streamed MP skin. Daar kun je met de editor mooi je basic home screen mee configureren. Deze is alleen helemaal leeg. Items Available is leeg en er zijn geen voorgeconfigureerde items.

Bij vista ging dit eigenlijk zonder problemen. nou zit ik te denken dat het misschien door de versie kan komen die ik gebruik. maar alleen geeft google me weinig resultaten. Is er iemand die hier ervaring of een oplossing voor heeft.

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:57
general_p schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 08:33:
Ik heb gisteren mn mediacenter van een windows7 laagje voorzien. aangezien het allemaal wat sneller draait. Omdat ik ook een MCE Remote wil kunnen gebruiken moest ik eerst de 1.1 alpha installeren en dan de laatste snapshot eroverheen zetten zodat dit allemaal goed werkt. Dit is goed gelukt. de remote werkt naar behoren, echter maak ik ook gebruik van de Streamed MP skin. Daar kun je met de editor mooi je basic home screen mee configureren. Deze is alleen helemaal leeg. Items Available is leeg en er zijn geen voorgeconfigureerde items.

Bij vista ging dit eigenlijk zonder problemen. nou zit ik te denken dat het misschien door de versie kan komen die ik gebruik. maar alleen geeft google me weinig resultaten. Is er iemand die hier ervaring of een oplossing voor heeft.
Je moet hem (de Streamed MP editor) even naar de goede map wijzen. C:/Application Settings??/MediaPortal/skins/streamed MP ofzo, moet dat zijn, dus niet in je Program Files, maar die andere map waar MP al zijn zooi gooit :P.

• general_p
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-08 00:00
Thanx dat werkt inderdaad. superb. dat die op een andere plaats zn data opslaat zei een vriend al tegen me maar ja weer vergeten. maar dat zal nu niet meer gebeuren haha.

• Limbids
Rayures schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:01:
[...]

klinkt als het bekende conflict van audio codec's probleem. mpadecfilter en ac3filter. Even zoeken in het topic.
Bedankt voor de tip, ik zal eens zoeken met Google. Hier moet ik elke pagina gaan lezen in dit topic wil ik het terugvinden :S
Heb net geprobeerd te zoeken met GoT search, maar krijg alleen terug dat het in dit topic staat, maar geen specifieke pagina/post, dus dat schiet niet zo op :)

Maar weet je uit je hoofd waarom deze in MP 1.0.2. conflicteren en daarbuiten niet?
Ik gebruik ook mpadecfilter helemaal niet volgens mij, maar zal m'n config van MP102 eens nakijken.

BTW, ik zou denken dat dit in alle gevallen conflicteert dan? Maar het zijn maar specifieke films waarin het gebeurd, andere films met DTS of AC3 geven geen enkel probleem in MP102.

[ Voor 11% gewijzigd door Limbids op 27-08-2009 10:57 ]

Limbids

• quartex

quartex

wvansl schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:43:
[...]

Dit heb ik dus ook, dus ik ben ook benieuwd wat voor andere reacties hier op komen. Ik wil ook die informatie zien ;)
Ik heb het probleem gevonden.. en opgelost =]

Download hier de fix

Blijkt een "fout" te zijn in de laatste release van MP-TVSeries, met deze files is het weer compatible met StreamedMP.

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:03

KL643

beeldaandemuur

Limbids schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:45:
Ik heb een probleem met het afspelen van bepaalde DTS tracks (uit .MKV) in MP 1.0.2.
Het lijkt er op dat dit alleen is voor de tracks uit EuReKa-releases (neem aan dat de HD mensen begrijpen wat ik bedoel).

Wanneer ik afspeel in MPC-HC (MPC-codec en AC3Filter) dan is er geen probleem en heb ik prima geluid.
Bij het afspelen in MP 1.0.2 (CoreAVC of MPC-codec en AC3Filter) dan stottert het geluid en wel zo erg dat je bijna niets te horen krijgt. Ik zie dan m'n receiver continu snel wisselen tussen DTS en AC2.0.

Ik vind het vreemd dat de codec combinatie in het ene geval wel werkt en in het andere geval niet.
Iemand een idee?
Ik had hier ook last van (Win7+MP Alpha met AC3). Gisteren AC3 filter eraf geknikkerd en ffdshow erop gezet en nu geen last meer van dat stotteren :) DTS en AC3 geluid op spdif gezet (optisch receiver)

beeldaandemuur

• Limbids
KL643 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:01:
[...]

Ik had hier ook last van (Win7+MP Alpha met AC3). Gisteren AC3 filter eraf geknikkerd en ffdshow erop gezet en nu geen last meer van dat stotteren :) DTS en AC3 geluid op spdif gezet (optisch receiver)
Mmm, ok, wellicht ook eens wat anders proberen dan AC3Filter.
Maar dan nog blijft het raar dat het niet bij alle DTS en AC3 is maar alleen bij hele specifieke DTS tracks :)

Limbids

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:03

KL643

beeldaandemuur

Dat is het ook 8)7

beeldaandemuur

• ocdaan
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb nu een probleem met TVSeries. Die toond nu nog maar 13 van de 36 series. En van die 13 zijn er 12 met een 0 episode count. De ene die wel goed word weergegeven staat die regel ook in het groen, de rest is wit. (StreamedMP)

Het heeft wel goed gewerkt enkel werden een hele lading seasons niet goed geimporteerd. Ik heb er toen niets meer aan gedaan. Dit werkte goed met StreamedMP. Toen kwam ik XFactor tegen, die heb ik geinstalleerd. Ben een tijdje aan het spelen geweest met MP, StreamedMP en XFactor. Alle movies (moving pictures) netjes gemaakt, missende covers gedownload. Dus vandaag maar eens alle series ge-renamed en opnieuw geimporteerd. Veel werk aan gehad maargoed, alles staat nu netjes in de TVSeries database.

En nu werkt TVSeries dus niet goed meer. Zowel onder XFactor als StreamedMP niet. Het rare was net dat er eerst maar 2 series getoond werden, ik klik er eentje aan, ga terug en opeens staat er eentje extra. Ben een beetje aan het rond klikken geweest, paar keer geswitched tussen StreamedMP en XFactor en nu worden er maar 13 getoond zoals waarmee ik deze post begon...

Iemand een idee wat hier mis is? Ik zou er behoorlijk ziek van zijn als ik weer opnieuw moet beginnen... ;)

//pfff drukte om niets...

Net gewoon een volledige import gedaan (was bang dat het uren zou duren) maar was zo klaar en nu is de gehele lijst weer compleet _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door ocdaan op 27-08-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Limbids schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:12:
[...]
Mmm, ok, wellicht ook eens wat anders proberen dan AC3Filter.
Maar dan nog blijft het raar dat het niet bij alle DTS en AC3 is maar alleen bij hele specifieke DTS tracks :)
Je zou spdifer eens kunnen proberen. Is een uitgeklede versie van AC3filter voor pass-through.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

MP-tvseries kan geen banners meer downloaden van thetvdb. Bij mijn nieuwe afleveringen krijg ik een 720P logo. Meer mensen met dit probleem?

Log:
"Banner download failed (http://thetvdb.com/banner...rt/original/84006-3.jpg)"

Edit: Waarschijnlijk een probleem met een mirror van thetvdb volgens het forum daar. Jammer dat het zo lang duurt

[ Voor 20% gewijzigd door SaN op 28-08-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Zouden ze vandaag nog de 1e RC uitbrengen? Ik gok er op van niet..

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:38
HaTe schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:59:
Zouden ze vandaag nog de 1e RC uitbrengen? Ik gok er op van niet..
ik gok ook van niet aangezien het op 97% staat. het zou echter wel supervet zijn als het wel gebeurd.
ookal draai ik op dit moment vlekkeloos met de alpha op win 7 x64 met:
online videos, xfactor, tvseries en movingpictures :)

er is altijd ruimte voor verniewing en verbetering.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

YEAH!
Hij is uit!
"MediaPortal 1.1.0 BETA 1 - Released!"

Geen RC, maar een Beta hebben ze het nog genoemd :)

[ Voor 14% gewijzigd door HaTe op 29-08-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice, maar ik wacht wel tot de release build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Waarom? Deze heeft echt al veel minder bugs dan versie 1.02.
Alpha was al stabieler dan 1.02 bij mij. Deze heb ik nog niet geprobeerd, ik ga eerst Vista Bussiness installeren ipv Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58
Crap, een dag voor de release was ik net begonnen met de installatie van de Alpha 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Dadona op 29-08-2009 17:05 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:08:
Alpha was al stabieler dan 1.02 bij mij. Deze heb ik nog niet geprobeerd, ik ga eerst Vista Bussiness installeren ipv Ultimate
dan moet ik 2X installeren en configgen en atm heb 'k niet echt last van bugs ed.. Als ik een update doe, is het meteen een grote; alle drivers mee en ook eens goed opkuisen en daarna image maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojo
  • Laatst online: 20-12-2022
stel je heb 2 pc met mediaportal de een staat in de woonkamer en de ander boven.
nu het volgende : ik ben een spannende film aan het kijken maar mijn vriendin wil in eens dat ene programma kijken wat nou net toevallig vandaag begint op tv. Met veel gemekker toch ga ik toch maar naar boven om daar verder te kijken. nu zou ik willen dat ik direct verder kan kijken waar ik gebleven was. als ik bijvoorbeeld een film stopt en deze op een ander tijd stip verder wil kijken op de zelfde pc vraagt mediaportal of ik verder wil kijken van het laatste punt of vanaf het begin. deze vraag ik ook graag op de pc boven hebben ook al heb ik hem daar nog niet bekeken.

kan da??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:10
Ik ga er vanuit dat hij die timestamp opslaat in de database. Als je je film-database (van MediaPortal dus) centraal opslaat heb je best kans dat dat ook vanaf andere Mediacenters gaat werken..

Vraag is of je die DB kan relocaten. Bij MPTVseries is dat namelijk wél mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
HaTe schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:08:
Inderdaad, zoals jezelf al zegt: bij jou stabieler :)
Misschien geld dat voor anderen dus niet, en een BETA release t.o.v. een FINAL release mag je toch de aanname doen dat de FINAL minder bugs bevat (en als hij dan niet stabiel draait zijn het misschien gebruikersfouten m.b.t. de instellingen?)

Had ook liever een RC gezien, maar er is blijkbaar nog genoeg werk aan de winkel :)
Voorlopig draait alles hier nog prima (op een irritant SQL Server probleem met TV na....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Let even op dat in de Beta een bug zit waardoor HD-kanalen niet meer functioneren. Ik heb hier zelf last van en in het forum op de MP-site mbt de Beta staan meerdere personen die dit ervaren.

Overigens had ik met de alpha en met de beta problemen met de performance van de (kennelijk standaard wordende) MySQL database-engine op Windows 7. Periodiek leek het of de TV-server zat te wachten op de database. Vanochtend maar eens eigenwijs geweest en SQLExpress 2008 handmatig geinstalleerd en voila, alle problemen mbt performance opgelost.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCorn
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ze hebben die fout al gefixed in een nieuwe beta die te downloaden is :) (de HD-TV error that is )

[ Voor 15% gewijzigd door HolyCorn op 30-08-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Limbids schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:54:
BTW, ik zou denken dat dit in alle gevallen conflicteert dan? Maar het zijn maar specifieke films waarin het gebeurd, andere films met DTS of AC3 geven geen enkel probleem in MP102.
Als die files volgens MediaInfo wel surround hebben probeer dan via Video Postprocessing settings AC-3 Filter te enablen : MPCVideoEncoder.ax + AC-3 Filter (1.62b) is eigenlijk het enige wat je nodig hebt ben ik onlangs achter gekomen :D Al dat moeilijk gedoe met duizenden codec packs is echt nergens voor nodig.

FFDShow is leuk om DVD's te upscalen, maar verder zie ik er geen nut in eigenlijk...

Enige wat me nog dwars zit is een bug die optreedt als je een ATI kaart i.c.m. bepaalde .wmv files gebruikt. Beetje groenige pixels en haperingen / pixelisatie die vloeiend beeld afwisselen :/
Overigens alleen als ik bij Video Post Processing ook MPCVideoDecoder toevoeg voor betere DXVA =>
CPU usage zakt met nog eens 20-30 procent :o

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Hoor je met een onboard HD3200 (dat bekende Gigabyte mobo), normaal HD kanalen (zoals Nederland1 HD) en met de Cyberlink PDVD 9 HD codec vloeiend beeld te krijgen?
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt op onze eigen PC van HD kanalen en ik kom er dus achter dat het niet zo soepel loopt. De de-interlacing gaat ook niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:31
HaTe schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:37:
Hoor je met een onboard HD3200 (dat bekende Gigabyte mobo), normaal HD kanalen (zoals Nederland1 HD) en met de Cyberlink PDVD 9 HD codec vloeiend beeld te krijgen?
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt op onze eigen PC van HD kanalen en ik kom er dus achter dat het niet zo soepel loopt. De de-interlacing gaat ook niet goed
mij lukt het niet en heb dus maar een losse 3400 erbij gekocht... nu wel vloeiend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Weet iemand toevallig of er een comic reader (cbr bestanden) bestaat voor Media Portal? Leek me wel leuk om vanuit mijn HTPC ook comics te kunnen lezen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Tsurany schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:21:
Weet iemand toevallig of er een comic reader (cbr bestanden) bestaat voor Media Portal? Leek me wel leuk om vanuit mijn HTPC ook comics te kunnen lezen.
Die is makkelijk op te zoeken natuurlijk. Dit misschien wat? http://www.team-mediaport...ins/Others/MyDailyComics/

Laat even weten of het werkt, ik ben ook wel benieuwd.

[ Voor 6% gewijzigd door SaN op 30-08-2009 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SaN schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:04:
[...]

Die is makkelijk op te zoeken natuurlijk. Dit misschien wat? http://www.team-mediaport...ins/Others/MyDailyComics/

Laat even weten of het werkt, ik ben ook wel benieuwd.
Nee ik bedoelde echt een plugin die CBR bestanden kan afspelen. Dus gedownloade comics zoals blauwbloezen of suske en wiske.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Tsurany schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:06:
[...]

Nee ik bedoelde echt een plugin die CBR bestanden kan afspelen. Dus gedownloade comics zoals blauwbloezen of suske en wiske.
Je hebt gelijk. Ik vond nog wel dit:

"Just thought I would throw out my solution...I use MultiShortcut to launch ComicRack. ComicRack - Welcome"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
HaTe schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:37:
Werkt perfect bij mijn broer zijn pc (BBC HD, MTV HD, Arte HD), 780G chipset moederbord.
Render: EVR (custom)

Powerdvd9 installeren en dan nog eens de H264 powerdvd codec installeren via het HDPack (enkel de H264 codec !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 09-09 18:41
Nu heb ik een vraagje over de installatie. Ik heb al flink wat zitten proberen en zitten posten maar het is nog steeds niet lekker. Ik heb afgelopen weekend me htpc opnieuw geinstalleerd. Alle updates erop en verder nog niets.

Nu is de vraag wat ik nu het beste kan installeren. Ik heb voorheen de hele startpost stap voor stap uitgevoerd maar wellicht is er tegenwoordig iets nieuwers/beters te downloaden. Bijvoorbeeld HDpack of Powerdvd?

Ik heb trouwens een 780G sysboard van gigabyte.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

petillan schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:56:
[...]

Werkt perfect bij mijn broer zijn pc (BBC HD, MTV HD, Arte HD), 780G chipset moederbord.
Render: EVR (custom)

Powerdvd9 installeren en dan nog eens de H264 powerdvd codec installeren via het HDPack (enkel de H264 codec !)
Wat gek dan. Het enigste verschil is dat ik Windows Vista 32bit gebruik. Ik heb alleen de PDVD9 codec van het HDPack 2.2 geinstalleerd.
Toch spelen NL1,2,3HD en EurosportHD schokkerig af en de deinterlacing werkt ook niet lekker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
lj_tree schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:46:
Nu is de vraag wat ik nu het beste kan installeren. Ik heb voorheen de hele startpost stap voor stap uitgevoerd maar wellicht is er tegenwoordig iets nieuwers/beters te downloaden. Bijvoorbeeld HDpack of Powerdvd?
Ik gebruik MPC-HC Filter voor x264, PDVD9 (SD) voor DVD/TV, PDVD (HD) voor HD-TV en AC3filter voor geluid.
Meer installeer ik niet en heb ik ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Iemand een idee?
Ter info. Ik heb van het weekend een upgrade gedaan van MediaPortal 1.0.2 naar MediaPortal 1.1.0 BETA 1 en het bovenstaande probleem is ermee verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nieuwe beta van streamedMP is uit, het werkt alleen met de net gereleasde beta 1 van MP1.1

http://forum.team-mediapo...orts-mp-1-1-0-beta-69712/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar als ik de nieuwe BETA installeer (heb momenteel de ALPHA staan), moet ik dan alles opnieuw instellen (wat betreft hardware acceleration etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
nieuwe versie werkt zo lekker:) ook de laatste versie van xfactor en streamedmp heb ik maar weer geinstalleerd. alles werkt als een tiet op win7 64 bit.

denk alleen dat ik xfactor toch pretiger vind. werkt de laatste versie van infoservice (1.0) bij jullie op de laatste versie van MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:49
Kan de laatste beta inderdaad ook aanraden. Werkt als een trein. Heb nu ook de Arcsoft TMT plugin geinstalleerd en kan nu dus vanuit MediaPortal dit programma starten en blurays kijken. Is niet de mooiste oplossing, maar het werkt.
Moet zeggen dat MediaPortal nu echt volwassen aan het worden is. Icm de StreamedMP skin (heb Xfactor nog niet geprobeerd) en MovingPictures en Tv series werkt het echt heel goed. Heb dan ook recentelijk besloten om een keer wat geld te doneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werkt da_clowns subs, mytrailers/myyoutube/myemulator en moving pictures met de laatste beta? Ik ben zelf huiverig voor beta's zeker met mijn HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Ik kan zeggen dat movingpictures prima werkt met de beta. Voor mytrailers is er net een update uitgebracht, omdat Apple iets had veranderd aan zijn protocollen. Die heb ik nog niet getest. De andere plugins gebruik ik niet.
Verder heb ik trouwens mijn databases voor movingpictures en tvseries terug gekopieerd (worden automatisch gebackupped) en ook alle fanart en backdrops. Geen problemen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SaN schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:11:
[...]

Je hebt gelijk. Ik vond nog wel dit:

"Just thought I would throw out my solution...I use MultiShortcut to launch ComicRack. ComicRack - Welcome"
Zal er eens naar kijken, maar dat browsed toch wel wat minder fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 09-09 18:41
-Leon- schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:13:
[...]

Ik gebruik MPC-HC Filter voor x264, PDVD9 (SD) voor DVD/TV, PDVD (HD) voor HD-TV en AC3filter voor geluid.
Meer installeer ik niet en heb ik ook niet nodig.
Thanks voor je reactie.

Nu is het dus een kwestie van powerDVD9 te installeren (nog een bepaalde versie of zo?), daarna MPC-HC filter (of kan pdvd9 ook HD aan?) en AC3 filter. En de Haali media splitter lijkt me?:)

Thanks.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Volgens mij zit het MPC-HC filter inclusief ondersteuning voor subtitles vanaf 1.1.0 alpha ingebouwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
lj_tree schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:01:
[...]
Thanks voor je reactie.

Nu is het dus een kwestie van powerDVD9 te installeren (nog een bepaalde versie of zo?), daarna MPC-HC filter (of kan pdvd9 ook HD aan?) en AC3 filter. En de Haali media splitter lijkt me?:)

Thanks.
Inderdaad (goede aanvulling) dat Haali Media Splitter er ook op moet :)
PDVD9 codec is er voor zowel SD als HD (SD gebruik ik voor DVD, HD voor HD-TV). Zoek even op HDpack in dit topic en je vind de link voor download en uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AgeOfPanic schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:22:
Volgens mij zit het MPC-HC filter inclusief ondersteuning voor subtitles vanaf 1.1.0 alpha ingebouwd
Aah cool dus Tha_Clowns code is in Mp 1.1.0 gekomen. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
is hier iemand die een plugin kan maken voor de video's van hardwareinfo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
lj_tree schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:01:
[...]

Thanks voor je reactie.

Thanks.
Voor het opgeslagen H.264 materiaal kun je het beste de MPC Video Decoder pakken. In tegenstelling tot de commerciële decoders als de Powerdvd 9 decoder kan die namelijk zelf behoorlijk goed herkennen of een bestand voldoet aan de eisen voor DXVA. Merkt MPC Video Decoder dat DXVA niet lukt dan schuift ie het bestand af op hun op ffmpeg gebasseerde eigen softwarematige decoder of desgewenst iets heel anders. Zo kun je dus een setup maken waarbij eerst MPC Video Decoder met DXVA geprobeerd wordt en als dat niet gaat bijvoorbeeld de CoreAVC decoder. De Powerdvd 9 decoder verslikt zich gewoon in dat soort gevallen en is daarom daarvoor minder geschikt.

Voor het afspelen van live HDTV is de MPC Video Decoder weer niet bruikbaar. Dan is de Powerdvd 9 decoder wel weer interessant.

Hier draait intussen een werkende MP 1.1 beta onder Windows 7 met de nodige plugins en een Acamd + Newcs softCAM setup.

Enige problemen waar ik nog tegenaanloop:
DVB-C EPG geeft bij veel zenders de programmabeschrijving 2 of meer keren weer.
DVB-C Radio zenders hotswappen (switchen terwijl de zender speelt) zorgt ervoor dat MP crashed.

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je hebt gelijk, maar waarom krijg je groen beeld met DXVA VC-1 decoding met een ATI kaart ?!
nVidia schijnt het beter te doen op de eerste 10 seconden na ongeveer :/ Echt stom...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• -Leon-
The_nv40_man schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:38:
Hier draait intussen een werkende MP 1.1 beta onder Windows 7 met de nodige plugins en een Acamd + Newcs softCAM setup.
Erg benieuwd naar je ervaringen met Windows 7! Merk je veel verschil qua framerates tov je vorige OS? Las ergens dat Win. 7 10-15 FPS winst behaalt tov Vista.

Wil die BETA1 er ook op gaan zitten aangezien ze daar de oplossing in hebben zitten voor grijze zwarttinten (videolevels werden expanded naar PC levels!) en de nodige updates/bugs, maar zit nog wel zwaar te twijfelen tussen Vista of Windows 7.

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Helaas... Digital Everywhere is ook ten onder gegaan in de ecocrisis. Geen FireDTV en FloppyDTV meer zoalsd het er naar uitziet...
Dear customers,
after several months struggling with very low sales figures, digital everywhere decided to stop its activities.

Manufacturing of products has been stopped and support has been reduced to the minimum.

digital everywhere wants to thanks all its customers and all the users which with their efforts and feedback greatly help in continuosly improving the FireDTV / FloppyDTV.

Hopefully this is only a goodbye.
Bron: Digital Everywhere forum

[ Voor 0% gewijzigd door roma0803 op 03-09-2009 16:03 . Reden: Link corrigeren.... maar dat werkt dus niet ]

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:44
remcoXP schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:09:
is hier iemand die een plugin kan maken voor de video's van hardwareinfo.nl
Grappig, ik zocht laatst ook naar een mogelijkheid om Hardware.Info TV via MediaPortal te kunnen bekijken. Ik zat te denken dat het misschien wel mogelijk moet zijn met een soort van RSS-reader. Ik zal nog wel eens zoeken of daar wat voor te vinden is...

SRK35ZS-W

• Harmani
  • Laatst online: 18-09 08:57
Opzich zou dit moeten kunnen met de OnlineVideos plugin. Je kunt een verzoek doen om een bepaalde video site toe te laten voegen. Helaas (en begrijpelijk) gaan de makers van de plugin niet altijd in op die verzoeken. Zo heb ik al eens een verzoek gedaan om Dumpert.nl toe te voegen.

Misschien kan iemand van hier de plugin uitbreiden met bovengenoemde sites? Het ontbreekt mij aan de benodigde kennis.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
-Leon- schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:47:
[...]

Erg benieuwd naar je ervaringen met Windows 7! Merk je veel verschil qua framerates tov je vorige OS? Las ergens dat Win. 7 10-15 FPS winst behaalt tov Vista.

Wil die BETA1 er ook op gaan zitten aangezien ze daar de oplossing in hebben zitten voor grijze zwarttinten (videolevels werden expanded naar PC levels!) en de nodige updates/bugs, maar zit nog wel zwaar te twijfelen tussen Vista of Windows 7.
Bedoel je framerates in games, want daar kan ik je niet bij helpen. Ik draai hier de beta op Windows 7 64bit en heb eigenlijk geen problemen, behalve dan dat ik niet native kan kiezen voor 1360x768 met de laatste drivers van Nvidia (9400 chipset). Mijn tv scant namelijk over en als ik dat wil aanpassen in het Control Panel van Nvidia, kan ik niet kiezen voor 1360x768. Gebruik nu dus 1920x1080 en pas daarna de grootte aan. Verder draait het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
AgeOfPanic schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 20:29:
[...]
Bedoel je framerates in games, want daar kan ik je niet bij helpen. Ik draai hier de beta op Windows 7 64bit en heb eigenlijk geen problemen, behalve dan dat ik niet native kan kiezen voor 1360x768 met de laatste drivers van Nvidia (9400 chipset). Mijn tv scant namelijk over en als ik dat wil aanpassen in het Control Panel van Nvidia, kan ik niet kiezen voor 1360x768. Gebruik nu dus 1920x1080 en pas daarna de grootte aan. Verder draait het prima.
Nee, bedoel FPS bij het afspelen van films aangezien het een HTPC is ;). Had begrepen dat ze daar (tov Vista) een behoorlijke verbetering in hadden gerealiseerd van 10-15 FPS meer in Windows 7 dan in Vista. Dat komt de beeldkwaliteit dus weer ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:31
zijn er meer mensen die geen ondertitles meer kunnen downloaden via tv-series, en dan speciaal via tvsubtitles.net? ik krijg nog wel de keuze elke taal, maar daarna geen subtitles found. terijl ik op de site zelf ze wel kan vidnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Welk lettertype gebruiken jullie allemaal voor je subtitles in FFDShow/Vobsub/whatever? Ik gebruik zelf al een tijdje Franklin Gothic maar ben wel aan iets nieuws toe :) Iemand tips buiten het gebruikelijke Arial oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
ik draai nu windows7 MCE is uitgeschakeld. echter kan ik mp niet starten met mijn mce remote. in xp is me dat wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
-Leon- schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 10:57:
[...]

Nee, bedoel FPS bij het afspelen van films aangezien het een HTPC is ;). Had begrepen dat ze daar (tov Vista) een behoorlijke verbetering in hadden gerealiseerd van 10-15 FPS meer in Windows 7 dan in Vista. Dat komt de beeldkwaliteit dus weer ten goede.
Ik denk dat je verkeerd geïnformeerd bent. Meeste hd films zijn 24 fps, dit kan in xp, vista én windows 7 gewoon afgespeeld worden. Het kan niet zo zijn en is nooit zo geweest dat Vista films afspeelde met 9 fps.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Ramon schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 23:15:
[...]
Ik denk dat je verkeerd geïnformeerd bent. Meeste hd films zijn 24 fps, dit kan in xp, vista én windows 7 gewoon afgespeeld worden. Het kan niet zo zijn en is nooit zo geweest dat Vista films afspeelde met 9 fps.
LOL, daar zit inderdaad wat in :) Haal de dingen weer door elkaar...
Is inderdaad bij games en niet bij films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was ook al aant denken :-)
Zijn er eigenlijk voordelen aan Windows 7 voor HTPC gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 16:09:
Was ook al aant denken :-)
Zijn er eigenlijk voordelen aan Windows 7 voor HTPC gebruikers?
Zolang MP niet volledige ondersteuning bied voor mij zeker niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
Heb nu testopstelling op zolder, W7 Ultimatte in combinatie met 1.1 Beta, loopt als een trein.
Streamed MP en TV Series, heb alleen geen TV kaart.
Voordelen ?
Tja..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

ik heb media portal geintalleerd op mijn windows 7 machine,

toen ik voor de eerste keer opstarte heb ik plugins geprobeerd te installeren via de installer...

nu krijg ik deze melding wanneer ik probeer op te starten, krijg hem ook niet meer opgestart.************** Exception Text **************
System.IO.DirectoryNotFoundException: Could not find a part of the path 'C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\Cache'.
at System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath)
at System.IO.Directory.Delete(String fullPath, String userPath, Boolean recursive)
at MediaPortal.MPInstaller.QueueInstaller.QueueInstaller_Shown(Object sender, EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Form.OnShown(EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Form.CallShownEvent()
at System.Windows.Forms.Control.InvokeMarshaledCallbackDo(ThreadMethodEntry tme)
at System.Windows.Forms.Control.InvokeMarshaledCallbackHelper(Object obj)
at System.Threading.ExecutionContext.runTryCode(Object userData)
at System.Runtime.CompilerServices.RuntimeHelpers.ExecuteCodeWithGuaranteedCleanup(TryCode code, CleanupCode backoutCode, Object userData)
at System.Threading.ExecutionContext.RunInternal(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state)
at System.Threading.ExecutionContext.Run(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state)
at System.Windows.Forms.Control.InvokeMarshaledCallback(ThreadMethodEntry tme)
at System.Windows.Forms.Control.InvokeMarshaledCallbacks()

************** Loaded Assemblies **************
mscorlib
Assembly Version: 2.0.0.0
Win32 Version: 2.0.50727.4927 (NetFXspW7.050727-4900)
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework/v2.0.50727/mscorlib.dll
----------------------------------------
MPInstaller
Assembly Version: 1.0.2.42474
Win32 Version: 1.0.2.22555
CodeBase: file:///C:/Program%20Files/Team%20MediaPortal/MediaPortal/MPInstaller.exe
MPInstaller.Library
Assembly Version: 1.0.2.42471
CodeBase: file:///C:/Program%20Files/Team%20MediaPortal/MediaPortal/MPInstaller.Library.DLL
System.Windows.Forms
CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
System
CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
System.Drawing
CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
Utils
Assembly Version: 2.2.7.42464
Win32 Version: 2.2.7.22555
CodeBase: file:///C:/Program%20Files/Team%20MediaPortal/MediaPortal/Utils.DLL
System.Xml
CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
System.Configuration
CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll
60msvk_n
Assembly Version: 1.0.2.42471
CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
ICSharpCode.SharpZipLib
Assembly Version: 0.85.5.452
Win32 Version: 0.85.5.452
CodeBase: file:///C:/Program%20Files/Team%20MediaPortal/MediaPortal/ICSharpCode.SharpZipLib.DLL
CSScriptLibrary
Assembly Version: 1.9.0.0
Win32 Version: 1.9.0.0
CodeBase: file:///C:/Program%20Files/Team%20MediaPortal/MediaPortal/CSScriptLibrary.DLL
Core
Assembly Version: 1.0.2.42465
CodeBase: file:///C:/Program%20Files/Team%20MediaPortal/MediaPortal/Core.DLL
System.ServiceProcess
CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.ServiceProcess/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.ServiceProcess.dll
tmpA833
Assembly Version: 0.0.0.0
Win32 Version: 0.0.0.0
CodeBase: file:///C:/Users/Daan/AppData/Local/Temp/tmpA833.tmp
tmpD7BE
Assembly Version: 0.0.0.0
Win32 Version: 0.0.0.0
CodeBase: file:///C:/Users/Daan/AppData/Local/Temp/tmpD7BE.tmp

************** JIT Debugging **************
To enable just-in-time (JIT) debugging, the .config file for this
application or computer (machine.config) must have the
jitDebugging value set in the system.windows.forms section.
The application must also be compiled with debugging
enabled.

For example:

<configuration>
<system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>

When JIT debugging is enabled, any unhandled exception
will be sent to the JIT debugger registered on the computer
rather than be handled by this dialog box.

weet iemand een oplossing of is herinstalleren de enigste optie\?

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Tha, geen idee maar een herinstall is het snelste/makkelijkste natuurlijk.

Ik heb nu MP v1.1 met streamedMP op win7 rtm draaien, bloed zweet en tranen maar alles werkt nu 100%.

Win7 heb ik op een andere partitie naast XP gezet, daar draaid v1.02 nog op. De XP met 1.02 draaid ook prima ware het niet dat ik daar m'n Philips mce remote niet goed aan de praat krijg, alle buttons werken wel correct maat het 'dubbelklik' effect kreeg ik niet opgelost. Heel irritant, dat heeft me besloten om win7 te proberen.

Dit alles draaid op een Asus laptop, een Pentium m 1.73 met een Ati X700. Veel narigheid gehad met het vinden van drivers natuurlijk.

Aangezien ik bij de vorige versie al de hele tvseries/moving pictures database had gevult en al 1.7 gig aan covers ed had wilde ik niet alles weer opnieuw doen. Ik heb de database en de thumb directory gewoon overgezet van de ouwe naar de nieuwe en alles werkt ook nog... Doordat win7 m'n d schijf als c ziet stonden alle paden dus hetzelfde... dat kwam mooi uit dus.

De 'dubbelklik' van de mce remote is dus direct opgelost door win7, deze ondersteund de remote van huis uit. Enkel zat ik nog met het brobleem dat bijna alle buttons van de remote niet werkten onder MP terwijl het wel aangevinkt staat in de config van MP. Enkel de cursor toetsen en de ok werkten zeg maar. Dit heb ik opgelost door de HIP proggie te installeren. Even mce aanvinken tijdens install. daarna bij configuratie, mce als invoer apparaat selecteren, daarna mce profiel laden, MP toevoegen aan de programma lijst en voila.. het werkt perfect nu.

Verder heb ik bij win7 zo goed als alle windows features uitgeschakeld op 3 na. (.net, ie8 en laat media player 11 wel staan iig). Nu kan ik dus all toetsen van de remote gebruiken zonder dat dat stomme Media Center in ene opstart.

Hoop dat iemand er wat aan heeft, als er nog vragen zijn hoor ik het wel ;)

ocdaan is blij iig! :) Media Portal .... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Tha, start em eens als Admin op? (Rechtermuisknop, 'Run as Administrator')
Win7 heeft de annoying eigenschap om soms iets teveel op zijn/haar strepen te staan mbt rechten en dan mag ie inderdaad niet lezen in die map. :/

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

StreamedMP heeft een nogal lelijke image als opstartscherm. Deze heb ik al vervangen door een zelfgemaakte. Als ik nu door de movies scroll en eentje heeft geen achtergrond plaatje word weer dat lelijke plaatje getoond met die rode stoelen... ik heb me al een ongeluk gezocht maar deze kan ik nergens terug vinden... wie weet waar die staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
ocdaan schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:58:
StreamedMP heeft een nogal lelijke image als opstartscherm. Deze heb ik al vervangen door een zelfgemaakte. Als ik nu door de movies scroll en eentje heeft geen achtergrond plaatje word weer dat lelijke plaatje getoond met die rode stoelen... ik heb me al een ongeluk gezocht maar deze kan ik nergens terug vinden... wie weet waar die staat?
Als het goed is (maar weet het niet zeker voor Windows 7) in de volgende dir:

Program Files/Team MediaPortal/MediaPortal/skin/StreamedMP/Media

en dan waarschijnlijk 1 van de files die begint met "hover_xxx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

-Leon- schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 15:56:
[...]

Als het goed is (maar weet het niet zeker voor Windows 7) in de volgende dir:

Program Files/Team MediaPortal/MediaPortal/skin/StreamedMP/Media

en dan waarschijnlijk 1 van de files die begint met "hover_xxx"
Ja idd, vreemd, ik had er namelijk 3 gevonden.. hover_moving pictures, splashscreen en preview. In de vorige versie werkte de preview dus niet, heb ze net bij 1.1 overschreven en nu werkt het wel. Heb nu dus een custom opstartscherm en custom missende preview pic... nice! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
Het heeft even geduurd maar ik heb dan ook (eindelijk) mijn eerste echte mediaportal probleem te pakken. Ik ben onlangs van v1.0.2 overgegaan naar de 1.1 beta. Nu krijg ik tijdens het scannen van zenders ineens niet alle zenders meer. Onder andere discovery en comedy central zijn verdwenen en zo mis ik er nog wel een paar.

Ik gebruik een FloppyDTV met alphacrypt.

Ik heb al handmatig geprobeerd te zoeken naar zenders met een frequentielijst van digitalekabeltelevisie.nl, maar dat heeft niks geholpen.

Het gebied is Ziggo Groningen.

Iemand enig idee / de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Nee, maar ik heb geen nieuwe installatie gedaan en ben deze zenders ook kwijt (ook Groningen). Evenals Film Action en nog een paar + kanalen.

Mijn vermoeden is dat onze vriend Ziggo weer het e.e.a. aan kanaalverschuiving heeft gedaan dit weekend en dit toevallig samenvalt met jouw nieuwe installatie. Mijn rescan leverde 5 nieuwe kanalen op, meest testkanalen, maar geen goede oplossing voor het terugvinden van de kanalen die ik mis.

Ik hou het MP forum in de gaten, daar werd de vorige keer nieuwe transponderlijsten voor Ziggo geplaatst. Misschien is dat nu ook weer het geval. Ik heb het zelf nog niet kunnen oplossen.

Edit:
Hier staan de nieuwe transponderlijsten

[ Voor 12% gewijzigd door roma0803 op 09-09-2009 09:53 ]

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
roma0803 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 08:17:
Nee, maar ik heb geen nieuwe installatie gedaan en ben deze zenders ook kwijt (ook Groningen). Evenals Film Action en nog een paar + kanalen.

Mijn vermoeden is dat onze vriend Ziggo weer het e.e.a. aan kanaalverschuiving heeft gedaan dit weekend en dit toevallig samenvalt met jouw nieuwe installatie. Mijn rescan leverde 5 nieuwe kanalen op, meest testkanalen, maar geen goede oplossing voor het terugvinden van de kanalen die ik mis.

Ik hou het MP forum in de gaten, daar werd de vorige keer nieuwe transponderlijsten voor Ziggo geplaatst. Misschien is dat nu ook weer het geval. Ik heb het zelf nog niet kunnen oplossen.

Edit:
Hier staan de nieuwe transponderlijsten
Ah dank hiervoor.

Ik heb het probleem gisteravond al anders opgelost trouwens. In de tv-server config heb ik bij Provider "global" gekozen en vervolgens alle frequenties met een symbol rate van 6875 laten scannen. Duurt wat langer en is een beetje een lompe oplossing, maar toen had ik wel alles weer werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou graag MediaPortal met mijn PDA willen besturen. Iemand die dit nog doet en welke tool gebruik je daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmani schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:37:
Opzich zou dit moeten kunnen met de OnlineVideos plugin. Je kunt een verzoek doen om een bepaalde video site toe te laten voegen. Helaas (en begrijpelijk) gaan de makers van de plugin niet altijd in op die verzoeken. Zo heb ik al eens een verzoek gedaan om Dumpert.nl toe te voegen.

Misschien kan iemand van hier de plugin uitbreiden met bovengenoemde sites? Het ontbreekt mij aan de benodigde kennis.
Ik heb ook een vraag mbt de OnlineVideos plugin. Ik krijg gekraak/geruis als ik in mijn post processing AC3Filter enable. Deze heb ik nodig om wmv-hd met 5.1 af te kunnen spelen.

Ik gebruik verder mediaportal 1.0.2.0 met: X-Factor skin, MovingPictures en Onlinevideos. Als codecs gebruik ik MPC audio/video en AC3filter naar directsound/spdif.

Zonder AC3filter in post. proc. doet het geluid het in OnlineVideos het wel. Deze gebruik ik overigens met name voor Apple Trailers in HD.

Iemand een idee hoe ik dit beiden aan de praat kan krijgen of de Apple Trailers door kan sluizen naar een andere codec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:35
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 14:11:
Zou graag MediaPortal met mijn PDA willen besturen. Iemand die dit nog doet en welke tool gebruik je daarvoor?
Ik doe dit af en toe met Gremote (de freeware variant) via mijn HTC Diamond. Echter is dat puur bediening (muis, toetsenbord, touchpad en zelfs wiimote achtige besturing), geen playlists in scherm e.d. Het kan via internet of via bluetooth, dit laatste was wel een crime om in te stellen en werkt niet altijd bij mij.

Volgens mij biedt Mediaportal helaas geen webaansturing zoals XBMC, zodat je gewoon via je PDA webbrowser zou kunnen werken, maar ik kan het mis hebben.

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik zag bij de plugins op de mediaportal site wel een remote control proggie, enkel is die al redelijk gedateerd en nooit uitontwikkeld volgens mij... ben er zelf ook even naar opzoek geweest maar een mooie oplossing heb ik niet kunnen vinden.

Verder zoek ik nog een goede plugin om internet-radio-streams te kunnen spelen. En dan wel eentje die streamedMP ondersteund. Meestal luister ik naar streams welke ik vind op partyflock/stream. Deze zou ik dan graag zelf kunnen invoeren zodat ze via mp te luisteren zijn. Ook zou het leuk zijn om de bekende nederlandse streams er in te hebben. Iemand een idee?

• V33r
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 15:04
Ik ben op zoek naar een plugin voor Live messenger of Skype iemand een goeie tip?
Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.