.
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 10:38 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Had ik ook last van, kwam omdat mijn keyboard input plugin enabled was....remcoXP schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 00:20:
mijn Microsoft MCE remote in combi met windows 7 werkt wel. maar in mediaportal is iedere toetsaanslag dubbel
ofwel 1x recht is 2 plaatsen naar rechts
iemand een oplossing?
Verwijderd
http://forum.melloware.com/viewtopic.php?f=1&t=6130remcoXP schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 00:20:
mijn Microsoft MCE remote in combi met windows 7 werkt wel. maar in mediaportal is iedere toetsaanslag dubbel
ofwel 1x recht is 2 plaatsen naar rechts
iemand een oplossing?
Het eerste waar ik dan aan denk is de driver van de videokaart. Als die niet goed is geinstalleerd wil dat nog wel eens resulteren in haperend beeld tijdens scrollen. Maar ik ga er van uit dat je die netjes hebt geinstalleerdvanDaal schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:50:
Ik heb sinds een maand MediaPortal draaien in combinatie met Streamed MP. Het ziet naar mijn gevoel allemaal zeer gelikt uit!
Echter, ik vind dat de software nogal traag reageert. Als ik bijvoorbeeld door de screens heen scroll, blijft ie om de paar seconden eventjes (ook een paar seconden steeds). Dat is nogal irritant en bevordert vloeiend gebruik niet echt. Ik heb laatste 2GB extra geheugen bij mijn HTPC geprikt, maar dat mocht nauwelijks baten. Ik moet erbij zeggen dat ik mijn HTPC meestal remote bedien (met VNC) maar ook bij directe bediening komen de haperingen voor.
Iemand een idee?
Beter remmen=sneller racen: loadcellmod
Ik had dit ook, en bij mij kwam het door fouten in de database van de tv serie plugin. Dit kwam dan ook naar voren uit de logs van MediaPortal. Ik raad je dus aan om daar eerst even naar te kijken.vanDaal schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:50:
Ik heb sinds een maand MediaPortal draaien in combinatie met Streamed MP. Het ziet naar mijn gevoel allemaal zeer gelikt uit!
Echter, ik vind dat de software nogal traag reageert. Als ik bijvoorbeeld door de screens heen scroll, blijft ie om de paar seconden eventjes (ook een paar seconden steeds). Dat is nogal irritant en bevordert vloeiend gebruik niet echt. Ik heb laatste 2GB extra geheugen bij mijn HTPC geprikt, maar dat mocht nauwelijks baten. Ik moet erbij zeggen dat ik mijn HTPC meestal remote bedien (met VNC) maar ook bij directe bediening komen de haperingen voor.
Iemand een idee?
http://www.team-mediaport...35/func,fileinfo/id,1582/Deikke schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:39:
Is er hier ook iemand die TV zender logo's heeft? Ik ben al een tijdje op zoek naar nette transparante logo's van nederlandse zenders. De meeste die ik heb gevonden zijn allemaal met witte achtergrond helaas.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
[ Voor 7% gewijzigd door BobB op 24-08-2009 18:55 ]
En bedankt voor je hulp...The Zep Man schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 23:42:
[...]
Tja, inderdaad. Het is niet alsof je een foutmelding krijgt.
Oh, wacht...
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Daar is intelliremote erg goed voor. Volgens mij kun je gewoon even de trial proberen, dan weet je het zeker.Bobbus schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:52:
Binnenkort ontvang ik een IR remote voor m'n pc om ook eens aan de slag te gaan met MP.
Nu zijn de knoppen nog niet ingesteld hoe ik dat wil, heeft iemand een goede app om in te stellen dat ik per knop op m'n afstandsbediening een functie of handeling instel?
Is intelliremote daar goed genoeg voor?
Thanks. Ja, die had ik wel al eerder geinstalleerd. Zojuist de nieuwste drivers gepakt, maar het maakte helaas geen verschil.K-Jay schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:23:
Het eerste waar ik dan aan denk is de driver van de videokaart. Als die niet goed is geinstalleerd wil dat nog wel eens resulteren in haperend beeld tijdens scrollen. Maar ik ga er van uit dat je die netjes hebt geinstalleerd
Ah... dat is interessant. Ik heb de logs even in de gaten gehouden. Gisteren kreeg ik een error (exceptie) dat de SQL database voor de TV niet bereikbaar was. Aangezien ik geen TV kijk via mijn HTPC, heb ik TV gedisabled in de plugins. Die specifieke error is nu weg, het probleem echter nog niet.SaN schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:12:
Ik had dit ook, en bij mij kwam het door fouten in de database van de tv serie plugin. Dit kwam dan ook naar voren uit de logs van MediaPortal. Ik raad je dus aan om daar eerst even naar te kijken.
[ Voor 7% gewijzigd door vanDaal op 25-08-2009 13:13 ]
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Ik weet het niet meer precies. De het database bestand was corrupt geraakt in de loop der tijd. Hierdoor bleef hij zoeken naar series en schoot mijn cpu gebruik steeds naar 100%vanDaal schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:12:
[...]
Ah... dat is interessant. Ik heb de logs even in de gaten gehouden. Gisteren kreeg ik een error (exceptie) dat de SQL database voor de TV niet bereikbaar was. Aangezien ik geen TV kijk via mijn HTPC, heb ik TV gedisabled in de plugins. Die specifieke error is nu weg, het probleem echter nog niet.
In de MediaPortal.log krijg ik nu geen vreemde meldingen meer. Er zit echter nog wel een vreemde melding (geen exceptie) in mijn movingpictures.log, namelijk de volgende:
Info [MovieImporter]: Failed watching: 'D:\' (NoRootDirectory) - Path is currently offline.
Het vreemde hiervan is dat ik volgens mij in mijn config niet heb aangegeven dat de D-schijf, die niet eens bestaat, in de gaten gehouden moet worden.
Weet je nog wat voor (soort) foutmelding jij had?
Overigens heb ik geen last van haperingen tijdens het afspelen van muziek of films. Het is alleen bij het browsen van de MediaPortal menu´s en, vreemd genoeg, ook bij het browsen van de MediaPortal configuration menu´s...
[ Voor 81% gewijzigd door SaN op 25-08-2009 16:29 ]
Ja die optie bedoel ik. Wat ik ook doe er word geen episode info getoond.SaN schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:28:
Volgens mij kan je ook in/uit schakelen dat hij de info niet laat zien als de aflevering nog niet eerder is bekeken. Of bedoel je dit met spoilers?
Het rare is is dat het bij andere skins (bv Xface, Monochrome) wel te zien is..SaN schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:56:
Ik begrijp het probleem. Misschien moet je tijdens het importeren van de series eens naar je log kijken (onderaan) Misschien kan hij de informatie om de een of andere reden niet vinden. Verkeerde bestandsnamen wellicht? Het is alleen vreemd dat hij dan wel de afbeeldingen kan vinden.
Ik heb zelf ook een aantal dvd's zo op de HD staan en daar is de plugin niet helemaal op ingesteld idd. Bij veel dvd's zijn afleveringen ook over meerdere VOB-bestanden verspreid dus daar kun je ook niks mee.lujo schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:28:
Ik heb MovingPictures plugin geinstalleerd en tot zover werkt het goed. Nu ben ik echter van plan om My TVSeries plugin te installeren. Maar wat ik zover gelezen heb wordt het vaak gebruikt om divx/xvid (losse afleveringen) te indexeren.
Ik zelf heb alleen dvd's en vraag me af of je daarmee ook wenselijke resultaten krijgt.
Ze staan bij mij in volgende folders:
\\HOMESERVER\Movies\Series\NAAM\NAAM Season 1\NAAM Season 1 Disc 1\VIDEO_TS
\\HOMESERVER\Movies\Series\NAAM\NAAM Season 2\NAAM Season 2 Disc 2\VIDEO_TS
NAAM Season 1 Disc 1 = bevat dan 4 afleveringen (is dvd)
NAAM Season 2 Disc 2 = bevat ook 4 afleveringen (is dvd)
enz.
Hoe kan ik dit het best aanpakken?
Limbids
klinkt als het bekende conflict van audio codec's probleem. mpadecfilter en ac3filter. Even zoeken in het topic.
Dit heb ik dus ook, dus ik ben ook benieuwd wat voor andere reacties hier op komen. Ik wil ook die informatie zienquartex schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:25:
[...]
Ja die optie bedoel ik. Wat ik ook doe er word geen episode info getoond.
Er is zelfs geen info over de serie. Dit terwijl wel alle info is gedownload en beschikbaar is.
Een screenshot uit de TS laat zien wat ik wil zien (mbt de serie-info):
[afbeelding]
En dit zie ik:
[afbeelding]
(btw ik weet dat de AR verkeerd is.. zit te wachten op een nieuwe 16:9)
Normaal gesproken moet dan links onder de info staan.
Je moet hem (de Streamed MP editor) even naar de goede map wijzen. C:/Application Settings??/MediaPortal/skins/streamed MP ofzo, moet dat zijn, dus niet in je Program Files, maar die andere map waar MP al zijn zooi gooitgeneral_p schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 08:33:
Ik heb gisteren mn mediacenter van een windows7 laagje voorzien. aangezien het allemaal wat sneller draait. Omdat ik ook een MCE Remote wil kunnen gebruiken moest ik eerst de 1.1 alpha installeren en dan de laatste snapshot eroverheen zetten zodat dit allemaal goed werkt. Dit is goed gelukt. de remote werkt naar behoren, echter maak ik ook gebruik van de Streamed MP skin. Daar kun je met de editor mooi je basic home screen mee configureren. Deze is alleen helemaal leeg. Items Available is leeg en er zijn geen voorgeconfigureerde items.
Bij vista ging dit eigenlijk zonder problemen. nou zit ik te denken dat het misschien door de versie kan komen die ik gebruik. maar alleen geeft google me weinig resultaten. Is er iemand die hier ervaring of een oplossing voor heeft.
Bedankt voor de tip, ik zal eens zoeken met Google. Hier moet ik elke pagina gaan lezen in dit topic wil ik het terugvindenRayures schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:01:
[...]
klinkt als het bekende conflict van audio codec's probleem. mpadecfilter en ac3filter. Even zoeken in het topic.
[ Voor 11% gewijzigd door Limbids op 27-08-2009 10:57 ]
Limbids
Ik heb het probleem gevonden.. en opgelost =]wvansl schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:43:
[...]
Dit heb ik dus ook, dus ik ben ook benieuwd wat voor andere reacties hier op komen. Ik wil ook die informatie zien
Ik had hier ook last van (Win7+MP Alpha met AC3). Gisteren AC3 filter eraf geknikkerd en ffdshow erop gezet en nu geen last meer van dat stotterenLimbids schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:45:
Ik heb een probleem met het afspelen van bepaalde DTS tracks (uit .MKV) in MP 1.0.2.
Het lijkt er op dat dit alleen is voor de tracks uit EuReKa-releases (neem aan dat de HD mensen begrijpen wat ik bedoel).
Wanneer ik afspeel in MPC-HC (MPC-codec en AC3Filter) dan is er geen probleem en heb ik prima geluid.
Bij het afspelen in MP 1.0.2 (CoreAVC of MPC-codec en AC3Filter) dan stottert het geluid en wel zo erg dat je bijna niets te horen krijgt. Ik zie dan m'n receiver continu snel wisselen tussen DTS en AC2.0.
Ik vind het vreemd dat de codec combinatie in het ene geval wel werkt en in het andere geval niet.
Iemand een idee?
Mmm, ok, wellicht ook eens wat anders proberen dan AC3Filter.KL643 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:01:
[...]
Ik had hier ook last van (Win7+MP Alpha met AC3). Gisteren AC3 filter eraf geknikkerd en ffdshow erop gezet en nu geen last meer van dat stotterenDTS en AC3 geluid op spdif gezet (optisch receiver)
Limbids
[ Voor 6% gewijzigd door ocdaan op 27-08-2009 20:20 ]
Je zou spdifer eens kunnen proberen. Is een uitgeklede versie van AC3filter voor pass-through.Limbids schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:12:
[...]
Mmm, ok, wellicht ook eens wat anders proberen dan AC3Filter.
Maar dan nog blijft het raar dat het niet bij alle DTS en AC3 is maar alleen bij hele specifieke DTS tracks
[ Voor 20% gewijzigd door SaN op 28-08-2009 16:34 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
ik gok ook van niet aangezien het op 97% staat. het zou echter wel supervet zijn als het wel gebeurd.HaTe schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:59:
Zouden ze vandaag nog de 1e RC uitbrengen? Ik gok er op van niet..
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
[ Voor 14% gewijzigd door HaTe op 29-08-2009 13:39 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Dadona op 29-08-2009 17:05 ]
Verwijderd
dan moet ik 2X installeren en configgen en atm heb 'k niet echt last van bugs ed.. Als ik een update doe, is het meteen een grote; alle drivers mee en ook eens goed opkuisen en daarna image maken..HaTe schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:08:
Waarom? Deze heeft echt al veel minder bugs dan versie 1.02.
Alpha was al stabieler dan 1.02 bij mij. Deze heb ik nog niet geprobeerd, ik ga eerst Vista Bussiness installeren ipv Ultimate
Ik ga er vanuit dat hij die timestamp opslaat in de database. Als je je film-database (van MediaPortal dus) centraal opslaat heb je best kans dat dat ook vanaf andere Mediacenters gaat werken..
Inderdaad, zoals jezelf al zegt: bij jou stabielerHaTe schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:08:
Waarom? Deze heeft echt al veel minder bugs dan versie 1.02.
Alpha was al stabieler dan 1.02 bij mij. Deze heb ik nog niet geprobeerd, ik ga eerst Vista Bussiness installeren ipv Ultimate
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
[ Voor 15% gewijzigd door HolyCorn op 30-08-2009 14:29 ]
Als die files volgens MediaInfo wel surround hebben probeer dan via Video Postprocessing settings AC-3 Filter te enablen : MPCVideoEncoder.ax + AC-3 Filter (1.62b) is eigenlijk het enige wat je nodig hebt ben ik onlangs achter gekomenLimbids schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:54:
BTW, ik zou denken dat dit in alle gevallen conflicteert dan? Maar het zijn maar specifieke films waarin het gebeurd, andere films met DTS of AC3 geven geen enkel probleem in MP102.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
mij lukt het niet en heb dus maar een losse 3400 erbij gekocht... nu wel vloeiendHaTe schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:37:
Hoor je met een onboard HD3200 (dat bekende Gigabyte mobo), normaal HD kanalen (zoals Nederland1 HD) en met de Cyberlink PDVD 9 HD codec vloeiend beeld te krijgen?
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt op onze eigen PC van HD kanalen en ik kom er dus achter dat het niet zo soepel loopt. De de-interlacing gaat ook niet goed
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Die is makkelijk op te zoeken natuurlijk. Dit misschien wat? http://www.team-mediaport...ins/Others/MyDailyComics/Tsurany schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:21:
Weet iemand toevallig of er een comic reader (cbr bestanden) bestaat voor Media Portal? Leek me wel leuk om vanuit mijn HTPC ook comics te kunnen lezen.
[ Voor 6% gewijzigd door SaN op 30-08-2009 23:05 ]
Nee ik bedoelde echt een plugin die CBR bestanden kan afspelen. Dus gedownloade comics zoals blauwbloezen of suske en wiske.SaN schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:04:
[...]
Die is makkelijk op te zoeken natuurlijk. Dit misschien wat? http://www.team-mediaport...ins/Others/MyDailyComics/
Laat even weten of het werkt, ik ben ook wel benieuwd.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Je hebt gelijk. Ik vond nog wel dit:Tsurany schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:06:
[...]
Nee ik bedoelde echt een plugin die CBR bestanden kan afspelen. Dus gedownloade comics zoals blauwbloezen of suske en wiske.
Werkt perfect bij mijn broer zijn pc (BBC HD, MTV HD, Arte HD), 780G chipset moederbord.HaTe schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:37:
Hoor je met een onboard HD3200 (dat bekende Gigabyte mobo), normaal HD kanalen (zoals Nederland1 HD) en met de Cyberlink PDVD 9 HD codec vloeiend beeld te krijgen?
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt op onze eigen PC van HD kanalen en ik kom er dus achter dat het niet zo soepel loopt. De de-interlacing gaat ook niet goed
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Wat gek dan. Het enigste verschil is dat ik Windows Vista 32bit gebruik. Ik heb alleen de PDVD9 codec van het HDPack 2.2 geinstalleerd.petillan schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:56:
[...]
Werkt perfect bij mijn broer zijn pc (BBC HD, MTV HD, Arte HD), 780G chipset moederbord.
Render: EVR (custom)
Powerdvd9 installeren en dan nog eens de H264 powerdvd codec installeren via het HDPack (enkel de H264 codec !)
Ik gebruik MPC-HC Filter voor x264, PDVD9 (SD) voor DVD/TV, PDVD (HD) voor HD-TV en AC3filter voor geluid.lj_tree schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:46:
Nu is de vraag wat ik nu het beste kan installeren. Ik heb voorheen de hele startpost stap voor stap uitgevoerd maar wellicht is er tegenwoordig iets nieuwers/beters te downloaden. Bijvoorbeeld HDpack of Powerdvd?
Ter info. Ik heb van het weekend een upgrade gedaan van MediaPortal 1.0.2 naar MediaPortal 1.1.0 BETA 1 en het bovenstaande probleem is ermee verholpen.vanDaal schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:50:
Iemand een idee?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Zal er eens naar kijken, maar dat browsed toch wel wat minder fijn.SaN schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:11:
[...]
Je hebt gelijk. Ik vond nog wel dit:
"Just thought I would throw out my solution...I use MultiShortcut to launch ComicRack. ComicRack - Welcome"
Thanks voor je reactie.-Leon- schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:13:
[...]
Ik gebruik MPC-HC Filter voor x264, PDVD9 (SD) voor DVD/TV, PDVD (HD) voor HD-TV en AC3filter voor geluid.
Meer installeer ik niet en heb ik ook niet nodig.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Inderdaad (goede aanvulling) dat Haali Media Splitter er ook op moetlj_tree schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:01:
[...]
Thanks voor je reactie.
Nu is het dus een kwestie van powerDVD9 te installeren (nog een bepaalde versie of zo?), daarna MPC-HC filter (of kan pdvd9 ook HD aan?) en AC3 filter. En de Haali media splitter lijkt me?
Thanks.
Verwijderd
Aah cool dus Tha_Clowns code is in Mp 1.1.0 gekomen. Nice!AgeOfPanic schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:22:
Volgens mij zit het MPC-HC filter inclusief ondersteuning voor subtitles vanaf 1.1.0 alpha ingebouwd
Voor het opgeslagen H.264 materiaal kun je het beste de MPC Video Decoder pakken. In tegenstelling tot de commerciële decoders als de Powerdvd 9 decoder kan die namelijk zelf behoorlijk goed herkennen of een bestand voldoet aan de eisen voor DXVA. Merkt MPC Video Decoder dat DXVA niet lukt dan schuift ie het bestand af op hun op ffmpeg gebasseerde eigen softwarematige decoder of desgewenst iets heel anders. Zo kun je dus een setup maken waarbij eerst MPC Video Decoder met DXVA geprobeerd wordt en als dat niet gaat bijvoorbeeld de CoreAVC decoder. De Powerdvd 9 decoder verslikt zich gewoon in dat soort gevallen en is daarom daarvoor minder geschikt.lj_tree schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:01:
[...]
Thanks voor je reactie.
Nu is het dus een kwestie van powerDVD9 te installeren (nog een bepaalde versie of zo?), daarna MPC-HC filter (of kan pdvd9 ook HD aan?) en AC3 filter. En de Haali media splitter lijkt me?
Thanks.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Erg benieuwd naar je ervaringen met Windows 7! Merk je veel verschil qua framerates tov je vorige OS? Las ergens dat Win. 7 10-15 FPS winst behaalt tov Vista.The_nv40_man schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:38:
Hier draait intussen een werkende MP 1.1 beta onder Windows 7 met de nodige plugins en een Acamd + Newcs softCAM setup.
Bron: Digital Everywhere forumDear customers,
after several months struggling with very low sales figures, digital everywhere decided to stop its activities.
Manufacturing of products has been stopped and support has been reduced to the minimum.
digital everywhere wants to thanks all its customers and all the users which with their efforts and feedback greatly help in continuosly improving the FireDTV / FloppyDTV.
Hopefully this is only a goodbye.
[ Voor 0% gewijzigd door roma0803 op 03-09-2009 16:03 . Reden: Link corrigeren.... maar dat werkt dus niet ]
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Grappig, ik zocht laatst ook naar een mogelijkheid om Hardware.Info TV via MediaPortal te kunnen bekijken. Ik zat te denken dat het misschien wel mogelijk moet zijn met een soort van RSS-reader. Ik zal nog wel eens zoeken of daar wat voor te vinden is...remcoXP schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:09:
is hier iemand die een plugin kan maken voor de video's van hardwareinfo.nl
SRK35ZS-W
Science is stranger than fiction
Bedoel je framerates in games, want daar kan ik je niet bij helpen. Ik draai hier de beta op Windows 7 64bit en heb eigenlijk geen problemen, behalve dan dat ik niet native kan kiezen voor 1360x768 met de laatste drivers van Nvidia (9400 chipset). Mijn tv scant namelijk over en als ik dat wil aanpassen in het Control Panel van Nvidia, kan ik niet kiezen voor 1360x768. Gebruik nu dus 1920x1080 en pas daarna de grootte aan. Verder draait het prima.-Leon- schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:47:
[...]
Erg benieuwd naar je ervaringen met Windows 7! Merk je veel verschil qua framerates tov je vorige OS? Las ergens dat Win. 7 10-15 FPS winst behaalt tov Vista.
Wil die BETA1 er ook op gaan zitten aangezien ze daar de oplossing in hebben zitten voor grijze zwarttinten (videolevels werden expanded naar PC levels!) en de nodige updates/bugs, maar zit nog wel zwaar te twijfelen tussen Vista of Windows 7.
Nee, bedoel FPS bij het afspelen van films aangezien het een HTPC isAgeOfPanic schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 20:29:
[...]
Bedoel je framerates in games, want daar kan ik je niet bij helpen. Ik draai hier de beta op Windows 7 64bit en heb eigenlijk geen problemen, behalve dan dat ik niet native kan kiezen voor 1360x768 met de laatste drivers van Nvidia (9400 chipset). Mijn tv scant namelijk over en als ik dat wil aanpassen in het Control Panel van Nvidia, kan ik niet kiezen voor 1360x768. Gebruik nu dus 1920x1080 en pas daarna de grootte aan. Verder draait het prima.
Ik denk dat je verkeerd geïnformeerd bent. Meeste hd films zijn 24 fps, dit kan in xp, vista én windows 7 gewoon afgespeeld worden. Het kan niet zo zijn en is nooit zo geweest dat Vista films afspeelde met 9 fps.-Leon- schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 10:57:
[...]
Nee, bedoel FPS bij het afspelen van films aangezien het een HTPC is. Had begrepen dat ze daar (tov Vista) een behoorlijke verbetering in hadden gerealiseerd van 10-15 FPS meer in Windows 7 dan in Vista. Dat komt de beeldkwaliteit dus weer ten goede.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
LOL, daar zit inderdaad wat inRamon schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 23:15:
[...]
Ik denk dat je verkeerd geïnformeerd bent. Meeste hd films zijn 24 fps, dit kan in xp, vista én windows 7 gewoon afgespeeld worden. Het kan niet zo zijn en is nooit zo geweest dat Vista films afspeelde met 9 fps.
Verwijderd
Zolang MP niet volledige ondersteuning bied voor mij zeker nietVerwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 16:09:
Was ook al aant denken :-)
Zijn er eigenlijk voordelen aan Windows 7 voor HTPC gebruikers?
Tha
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Als het goed is (maar weet het niet zeker voor Windows 7) in de volgende dir:ocdaan schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:58:
StreamedMP heeft een nogal lelijke image als opstartscherm. Deze heb ik al vervangen door een zelfgemaakte. Als ik nu door de movies scroll en eentje heeft geen achtergrond plaatje word weer dat lelijke plaatje getoond met die rode stoelen... ik heb me al een ongeluk gezocht maar deze kan ik nergens terug vinden... wie weet waar die staat?
Ja idd, vreemd, ik had er namelijk 3 gevonden.. hover_moving pictures, splashscreen en preview. In de vorige versie werkte de preview dus niet, heb ze net bij 1.1 overschreven en nu werkt het wel. Heb nu dus een custom opstartscherm en custom missende preview pic... nice!-Leon- schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 15:56:
[...]
Als het goed is (maar weet het niet zeker voor Windows 7) in de volgende dir:
Program Files/Team MediaPortal/MediaPortal/skin/StreamedMP/Media
en dan waarschijnlijk 1 van de files die begint met "hover_xxx"
[ Voor 12% gewijzigd door roma0803 op 09-09-2009 09:53 ]
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Ah dank hiervoor.roma0803 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 08:17:
Nee, maar ik heb geen nieuwe installatie gedaan en ben deze zenders ook kwijt (ook Groningen). Evenals Film Action en nog een paar + kanalen.
Mijn vermoeden is dat onze vriend Ziggo weer het e.e.a. aan kanaalverschuiving heeft gedaan dit weekend en dit toevallig samenvalt met jouw nieuwe installatie. Mijn rescan leverde 5 nieuwe kanalen op, meest testkanalen, maar geen goede oplossing voor het terugvinden van de kanalen die ik mis.
Ik hou het MP forum in de gaten, daar werd de vorige keer nieuwe transponderlijsten voor Ziggo geplaatst. Misschien is dat nu ook weer het geval. Ik heb het zelf nog niet kunnen oplossen.
Edit:
Hier staan de nieuwe transponderlijsten
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb ook een vraag mbt de OnlineVideos plugin. Ik krijg gekraak/geruis als ik in mijn post processing AC3Filter enable. Deze heb ik nodig om wmv-hd met 5.1 af te kunnen spelen.Harmani schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:37:
Opzich zou dit moeten kunnen met de OnlineVideos plugin. Je kunt een verzoek doen om een bepaalde video site toe te laten voegen. Helaas (en begrijpelijk) gaan de makers van de plugin niet altijd in op die verzoeken. Zo heb ik al eens een verzoek gedaan om Dumpert.nl toe te voegen.
Misschien kan iemand van hier de plugin uitbreiden met bovengenoemde sites? Het ontbreekt mij aan de benodigde kennis.
Ik doe dit af en toe met Gremote (de freeware variant) via mijn HTC Diamond. Echter is dat puur bediening (muis, toetsenbord, touchpad en zelfs wiimote achtige besturing), geen playlists in scherm e.d. Het kan via internet of via bluetooth, dit laatste was wel een crime om in te stellen en werkt niet altijd bij mij.Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 14:11:
Zou graag MediaPortal met mijn PDA willen besturen. Iemand die dit nog doet en welke tool gebruik je daarvoor?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq