Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 3) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste
Acties:
  • 164.541 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83128

Ben aan het fotoshoppen gegaan en heb 2 splashscreens gemaakt voor Streamed MP :)

http://forum.team-mediapo...46/index3.html#post493368

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey, ik zit met een groot probleem.

Na een verse installatie van vista 32 bit blijf ik met het volgende probleem zitten.

Haali splitter toont zich niet in graphedit. Waardoor ik waarschijnlijk met het volgende vage probleem zit. De eerste MKV gaat goed als ik MP opstart maar de twee geeft een foutmelding zie hier onder.

Heb vista geinstalleerd, en Tha_Clown stappen guide gevolgd. En verder een schone install.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~blackeye/error.jpg

AUB heeft iemand een oplossing, ik krijg hier hoofdpijn van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
Alleen vanuit moving pictures ? en wat als je met de film(s) zonder Mp afspeel ?
Volgens mij moet je niet MPC kiezen als H264 in MP video config ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:55
Anoniem: 83128 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 02:40:

Na een verse installatie van vista 32 bit blijf ik met het volgende probleem zitten.

Haali splitter toont zich niet in graphedit. Waardoor ik waarschijnlijk met het volgende vage probleem zit. De eerste MKV gaat goed als ik MP opstart maar de twee geeft een foutmelding zie hier onder.

Heb vista geinstalleerd, en Tha_Clown stappen guide gevolgd. En verder een schone install.

[afbeelding]

Heb je in Haali wel autoload subtitles gedaan? En gebruik je in MP wel de MPC subtitle engine? BTW staat Aero voor Vista aan?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rainesh schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:42:
[...]

Heb je in Haali wel autoload subtitles gedaan? En gebruik je in MP wel de MPC subtitle engine? BTW staat Aero voor Vista aan?
Ja alles wat je vroeg is gedaan. Het vreemde is dat het bij vanaf de tweede film die je opstart fout gaat. Bij een restart van MP dan gaan alle eerste films goed.

Haali staat niet in de grafiek, maar word wel geladen, het icoontje verschijnt en er word data getransfered. Wat ik ook zie bij graphedit als ik dubbel klik op de MKV blok dan krijg ik de properties van haali.

Dit alles had ik eerder voor dat ik windows installeerde en nu bij een reinstall ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

carpetburn schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:59:
Alleen vanuit moving pictures ? en wat als je met de film(s) zonder Mp afspeel ?
Volgens mij moet je niet MPC kiezen als H264 in MP video config ..
Probleem hetzelfde zonder movpic. En als codecs heb ik:
MPEG: MPC
H264: MPC
Audio: AC3
AAC: FFshow
Directsound: Primary

Allemaal juist zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een update ik heb de nieuwste SVN van MPC geinstalleerd en ik zie als ik de eeste film draai dan zie ik drie icoontjes, AC3filter, FFShow en Haali. Wanneer ik nu op stop druk en een tweede film laat dan komen er 3 dezelfde iconen bij maar de andere 3 verdwijnen niet. Zou mijn filters niet afgesloten worden als ik de film stop?

Nog een update, na MPC hergeinstalleerd te hebben en terug ben gegaan naar MP kan ik het niet meer reproduceren. Alles schijn nu goed te gaan. Echt vreemd.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 83128 op 06-08-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Anoniem: 83128 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:06:
Een update ik heb de nieuwste SVN van MPC geinstalleerd en ik zie als ik de eeste film draai dan zie ik drie icoontjes, AC3filter, FFShow en Haali. Wanneer ik nu op stop druk en een tweede film laat dan komen er 3 dezelfde iconen bij maar de andere 3 verdwijnen niet. Zou mijn filters niet afgesloten worden als ik de film stop?

Nog een update, na MPC hergeinstalleerd te hebben en terug ben gegaan naar MP kan ik het niet meer reproduceren. Alles schijn nu goed te gaan. Echt vreemd.
tja, das nou typisch MP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 10:50
Anoniem: 83128 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 02:40:

[afbeelding]

haali splitter toont zich toch ook niet in graphedit? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B-Force schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 22:14:
[...]

haali splitter toont zich toch ook niet in graphedit? :?
Jawel hoor, hier een oude screenshot met haali in graphedit

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~blackeye/vreemd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraaij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-02-2021
Hallo op basis van alle info denk ik ook maar een een htpc aanteschaffen en mediaportal te installeren, ik heb alleen nog 1 vraag: Kan je in de tv guide zoeken op genre.bv alsje opzoek bent naar een film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:13
MediaPortal op Windows 7 RTM proberen te installeren.. alles werkt, maar nVidia loopt weer achter met zijn drivers..
Uit standby wordt een kort moment een verkeerde resolutie doorgegeven, waardoor MP half op het scherm in "fullscreen" komt te staan. Daarnaast loopt Aero vast als ik gebruik maak van refresh-rate-changer, waardoor er tearing ontstaat bij het afspelen van video. Beide functies worden meerdere keren per dag gebruikt en maakt het systeem dus onbruikbaar.

Ik ben weer terug bij Vista in ieder geval, maar wel met de 1.1Alpha dit keer. Lijkt allemaal goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

HaTe

haat niet

deraaij schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 13:08:
Hallo op basis van alle info denk ik ook maar een een htpc aanteschaffen en mediaportal te installeren, ik heb alleen nog 1 vraag: Kan je in de tv guide zoeken op genre.bv alsje opzoek bent naar een film?
Ja dat kan ;)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:44
Anoniem: 83128 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:00:
[...]

Jawel hoor, hier een oude screenshot met haali in graphedit

[afbeelding]
uuh, ik zie bij mij Haali ook niet. IS dat erg? Ik heb een aantal MKV's gechecked >>> geen Haali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:24
zijn er meer mensen die problemen hebben met het bekijken van filmbestanden /vob/mkv/divx. wanneer ik een film afspeelt loopt onderaan het scherm ter hoogte van ongeveer de ondertitels een beeldspoor van een paar cm hoog een fractie achter op de rest van het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
RenaldoNiels schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 10:58:
zijn er meer mensen die problemen hebben met het bekijken van filmbestanden /vob/mkv/divx. wanneer ik een film afspeelt loopt onderaan het scherm ter hoogte van ongeveer de ondertitels een beeldspoor van een paar cm hoog een fractie achter op de rest van het beeld.
volgens mij heet dit tearing.

heb je refreshratechanger aanstaan en winvista? zoja, aero geactiveerd? dat zou het op moeten lossen geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
B-Force schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 11:55:
[...]

volgens mij heet dit tearing.

heb je refreshratechanger aanstaan en winvista? zoja, aero geactiveerd? dat zou het op moeten lossen geloof ik...
aero stond niet geactiveerd heb hem nu al op windows klasiek gezet
als ik kijk op welke refreshrate mijn monitor staat stond die op 23hz :S op mijn sonia bravia 23V5500 hoort dit niet een stuk hoger te liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

konehead schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 10:18:
[...]

uuh, ik zie bij mij Haali ook niet. IS dat erg? Ik heb een aantal MKV's gechecked >>> geen Haali
Wat ik denk, en het is een gok. Dat als er meerdere mkv splitters zijn dat hij dan zichtbaar is. Want voor mij oude install had ik ook een Arcsoft TMT mkv splitter toen was haali zichtbaar, bij mij nieuwe install niet. En alles loopt nog steeds als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:44
Anoniem: 83128 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:24:
[...]

Wat ik denk, en het is een gok. Dat als er meerdere mkv splitters zijn dat hij dan zichtbaar is. Want voor mij oude install had ik ook een Arcsoft TMT mkv splitter toen was haali zichtbaar, bij mij nieuwe install niet. En alles loopt nog steeds als een trein.
Ik wilde net zeggen: Mijn Mkv en andere hd besatnden lopen als een trein, lage cpu en ook met subs. Dus ik vond het al vreemd dat ik mogelijk haali zou missen. Geen probleem dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weet iemand of er een gratis vervanger is voor intelliremote? Dat blijkt een demo te zijn, en me remote doet nu niks meer :(

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DennusB schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:56:
Weet iemand of er een gratis vervanger is voor intelliremote? Dat blijkt een demo te zijn, en me remote doet nu niks meer :(
Girder (http://www.promixis.com/) of HIP (http://www.byremote.com.au/HIP/)

Ik heb zelf intelliremote gekocht, girder en HIP waren draken en met geen mogelijkheid werkende gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
DennusB schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:56:
Ik heb intelliremote ook gekocht. Het is zijn geld wel waard. Als je je echt heel moeilijk over de aanschafprijs kunt heen zetten is er volgens mij ook een soort uitgeklede versie voor 10 dollar of zo. Heb je wel minder functionaliteit, maar je kunt dan nog steeds wel knoppen aan je remote binden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256899

Eventghost kun je ook proberen in plaats van intelliremote. Deze is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 15:12

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Misschien een hele domme vraag, maar waar gebruiken jullie die software tbv remotes voor.

Ik heb een programmeerbare Philips Pronto die een MCE Remote emuleert. Ik vink in de MP Config aan dat ik een MCE remote heb en klaar. Wat zou de meerwaarde dan nog zijn voor extra software?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Question Mark schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:00:
Misschien een hele domme vraag, maar waar gebruiken jullie die software tbv remotes voor.

Ik heb een programmeerbare Philips Pronto die een MCE Remote emuleert. Ik vink in de MP Config aan dat ik een MCE remote heb en klaar. Wat zou de meerwaarde dan nog zijn voor extra software?
Ik gebruik een conceptronic remote. Als ik daar verder geen extra software voor gebruik werken alleen de basis dingen (play, start pauze enz.) in MP. De ok knop en navigatietoetsen werken ook nog wel, maar de "back" knop bijvoorbeeld al niet. Dat zelfde geld ook voor de "i" knop die ik echt heel vaak gebruik. Dus om alle functies te kunnen gebruiken heb ik extra software nodig. Intelliremote voldeed helemaal dus heb ik het toen maar aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ah, op die manier.

Ik heb MediaPortal II in het verleden ook wel eens getest en kan me herinneren dat daar ook een soort van "universele afstandsbediening software" bijzat (aparte install). Wellicht is dat ook nog een optie voor sommige.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik intelliremote om MP en powerdvd te bedienen. Ook heb ik net in al mijn emulators de alt+f4 gekoppeld dus kan ik met mijn AB terug naar mediaportal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
hmmm, weer een fresh install gedaan, alleen nu wil vista niet meer in hibernate/sleep modus...
niet vanuit mediaportal, maar zelfs niet vanuit windows zelf (start > afsluiten ? sleep) hij springt meteen weer aan :( kan dit te maken hebben met de tv-service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
jeumig, wat een gedoe weer.

Installatie heeft een tijd lang goed gedraaid. Nu sinds kort kan ik maar max 3 minuten TV kijken, daarna freezed het beeld. (ik heb al 3maanden niets aan de install veranderd...)

Om weer 3 minuten te kunnen kijken moet ik live tv uit en weer aanzetten.
Geen doen zo :(

[ Voor 9% gewijzigd door Kurios op 10-08-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 09:46
Nu heb ik een tijdje terug een installatie van mijn htpc uitgevoerd PRECIES Zoals in de startpost van dit topic...en guess what...nog steeds problemen. Ik heb het eigenlijk een beetje gehad en wil gewoon dat da ding werkt...ik ga mijn situatie een beetje schetsen in de hoop dat ik wat hulp kan krijgen:

Ik heb een Sony Bravia 46W4500 aangesloten op mijn harman kardon AVR255. Via HDMI en optical heb ik mijn htpc aangesloten op mijn HK AVR255. Tot zover alles simpel. Mijn HTPC bestaat uit de volgende onderdelen:
Sysboard: Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Proc: AMD Athlon X2 5050E 2.6Ghz Boxed
Mem: Kingston 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0
HDD1: Western Digital 640GB SATA300 16MB, WD6400AACS (OS disk)
HDD2: Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103SI/Y
Case: Silverstone SST-LC17B MATX Geen PSU Zwart
PSU: Corsair Powersupply CMPSU-450VX 450W

Nu heb ik daar een kale windows XP installatie op gezet, vervolgens alles in de startpost van dit topic stap voor stap uitgevoerd en daarna getracht wat films af te spelen. Ik heb een berg dvd iso's en wat X264 films. In eerste instantie zag het er goed uit. DVD iso's werden automatisch gemount en goed afgespeeld. Tot ik langs een dvd kwam die begon te stotteren. Vervolgens HD materiaal. De ene werkt (vrij) goed en de andere speelt totaal klote af. Als ik naar me CPU kijk lijkt dit erg mee te vallen. Blijft iig onder de 50%. Ik ben een beetje de draad kwijt wat ik nu moet. Ik heb dat ding al 4 keer helemaal opnieuw geinstalleerd en nog steeds werkt het niet lekker.

Er was me aangeraden op mijn display instellingen op 50Hertz te zetten. Dit lukt met geen mogelijkheid. Niet in de standaard windows instellingen en niet in het catalist controler center gevalletje. Ligt het hier aan dat de films niet lekker afspelen? Ik krijg stotteringen, compleet verkloot beeld wat na een paar seconden weer goed springt, beeld wat bijna niet vooruit gaat (geluid wel).... En als ik op mijn vaste systeem dezelfde films afspeel heb ik 0 problemen. komt het omdat hier wel een dikke videokaart in zit en in mijn htpc alles on board is? Heeft het nut om nogmaals alles opnieuw te installeren en dan HDpack te gebruiken in plaats van alle losse codec's/plugins van de startpost?
Ik baal er goed van dat het niet werkt. Ben er nu alles bij elkaar af en aan een half jaar mee aan het kloten en het is met een beetje welletjes...please help me out:)

*edit* nu zegt een collega van me: Installeer windows 7 RC, Installeer HDpack 2.2 en installeer mediaportal 1.1.0 alpha.....vanmiddag een poging wagen of niet aan te raden?

[ Voor 3% gewijzigd door boomr op 11-08-2009 08:47 ]

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Ik raad het je aan alleen zou ik voor MCE icm W7 gaan al ik jouw was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
B-Force schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:50:
hmmm, weer een fresh install gedaan, alleen nu wil vista niet meer in hibernate/sleep modus...
niet vanuit mediaportal, maar zelfs niet vanuit windows zelf (start > afsluiten ? sleep) hij springt meteen weer aan :( kan dit te maken hebben met de tv-service?
plugin powerscheduler aanzetten.(staat standaard uit)
Hibrenate aan klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik zit nog met één dingetje wat niet echt superstorend is maar waar ik wel vanaf zou willen.

Ik heb een UPC-decoder middels een RGB to S-Video converter aangesloten op een Hauppauge PVR 150-kaartje. Beeld voldoet op zich wel (vergelijkbaar met Digitenne) maar ik zie bij het TV-kijken en opnemen twee hele smalle zwarten balken/lijnen aan de zijkant. Alsof het beeld een aantal pixels te groot is ge-captured. Het is bij de preview in de TV-server ook al het geval dus het zit hem niet de in codecs maar bij binnenkomst van het beeld.

Ik weet dat S-video 4:3 is en dat het beeld dus vervormd binnenkomt (waarna ik het bij het kijken weer verschaal) maar die balken zouden er niet mogen zitten. Ik heb wat gestoeid met de resoluties in de TV-server maar dat doet niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211380

Is er al bijna een nieuwe release btw? Hoe staat 't met de roadmap ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
Anoniem: 211380 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:23:
Is er al bijna een nieuwe release btw? Hoe staat 't met de roadmap ?
Roadmap 95%
http://mantis.team-mediaportal.com/roadmap_page.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291756

sinds ik gebruik maak van Mediaportal alpha 1.1 en de MPC codec voor hardwarematige versnelling, krijg ik af en toe bij het bekijken van een film, een vervorming van het beeld (kleuren, en pixels). Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Anoniem: 291756 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 08:23:
sinds ik gebruik maak van Mediaportal alpha 1.1 en de MPC codec voor hardwarematige versnelling, krijg ik af en toe bij het bekijken van een film, een vervorming van het beeld (kleuren, en pixels). Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Probeer een nieuwe versie van de mpc codec? www.xvidvideo.ru hierzo kun je de laatste builds vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
sinds ik geen gebruik meer maak van de speakers die in mijn tv zitten maar het geluid over mijn Z-5400 stuur heb ik een probleem met de radio. heb bij muziek ingesteld dat hij stereo moet opzetten naar 5.1 werkt perfect maar nu loopt het geluid bij mijn streaming radio zenders niet meer gelijk. het geluid komt als eerste door de 2 front speakers en een halve seconde later door de back speakers. zodra ik aangeef dat stereo geluid niet meer 5.1 gemaakt moet worden werkt alles wel perfect. heb al een beetje met instellingen zitten knoeien maar kom er niet uit, iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Nu online

HaTe

haat niet

Ik heb nog 3 problemen:
  1. Als ik in het basichome menu zit en ik op ESC druk, ga ik naar het gewone myhome menu. Dit moet niet, ik wil niet dat ik dan naar het myhome menu ga, maar dat er niks gebeurt.
  2. Bij het opstarten van MediaPortal zit de taakbalk standaard vooraan en ik moet dus alt tabben om Mediaportal focus te laten krijgen. Hoe kan ik zorgen dat dit vanzelf gaat of dat MP gewoon de focus houd?
  3. Soms werkt het schermpje van iMON niet nadat MP is opgestart (helemaal zwart). Bij het afsluiten van MP springt hij weer aan het komt de gewone iMON software er weer op. Hoe kan ik zorgen dat hij ALTIJD werkt met MediaPortal?
MP 1.1beta, Vista 32bit, nieuwste iMON software

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
HaTe schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:39:
Ik heb nog 3 problemen:
  1. Als ik in het basichome menu zit en ik op ESC druk, ga ik naar het gewone myhome menu. Dit moet niet, ik wil niet dat ik dan naar het myhome menu ga, maar dat er niks gebeurt.
  2. Bij het opstarten van MediaPortal zit de taakbalk standaard vooraan en ik moet dus alt tabben om Mediaportal focus te laten krijgen. Hoe kan ik zorgen dat dit vanzelf gaat of dat MP gewoon de focus houd?
  3. Soms werkt het schermpje van iMON niet nadat MP is opgestart (helemaal zwart). Bij het afsluiten van MP springt hij weer aan het komt de gewone iMON software er weer op. Hoe kan ik zorgen dat hij ALTIJD werkt met MediaPortal?
1) Dat is volgens mij normaal, omdat Myhome het "hoofdmenu" is.
2) in config scherm moet je onder General: Always on Top en hide taskbar aanvinken
3) Dan moet je ff kloten met de instellingen van MiniDisplay en Imon, want bij mij ging t schermpje ook weleens op zwart maar sinds btje kloten (weet echt niet meer wat ik heb gedaan, alles gewoon lopen instellen) doet ie het perfect. Vind wel dat tekst beetje klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Nu online

HaTe

haat niet

1) Hmm, volgens mij had ik dit niet met een versie 1.02 en op een andere pc..
2) Nee, dat maakt niks uit en is tevens erg lastig omdat je dan geen andere dingen meer kan doen als je MP windowed hebt staan. Ook als ik dat instel kan ik MP nog steeds niet bedienen omdat deze de focus niet heeft. Ik kan wel instellen dat de taakbalk niet op de voorgrond komt (rechtermuisknop op de taakbalk > eigenschappen en dan altijd bovenaan uitvinken). Dus misschien dat het mogelijk is dat iemand een scriptje maakt die dat even uitvinkt bij het opstarten van Mediaportal. Ik wil hem normaal namelijk wel zichtbaar hebben..
3) Ik zal eens kijken :) Naar mijn idee is het ook gewoon een instelling ja

Anoniem: 291756

Rainesh schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:01:
[...]

Probeer een nieuwe versie van de mpc codec? www.xvidvideo.ru hierzo kun je de laatste builds vinden.
Heb nieuwe versie geprobeerd en nu schudt mijn beeld continu heen en weer :)

• Qubitzz
HaTe schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 21:58:
1) Hmm, volgens mij had ik dit niet met een versie 1.02 en op een andere pc..
2) Nee, dat maakt niks uit en is tevens erg lastig omdat je dan geen andere dingen meer kan doen als je MP windowed hebt staan. Ook als ik dat instel kan ik MP nog steeds niet bedienen omdat deze de focus niet heeft. Ik kan wel instellen dat de taakbalk niet op de voorgrond komt (rechtermuisknop op de taakbalk > eigenschappen en dan altijd bovenaan uitvinken). Dus misschien dat het mogelijk is dat iemand een scriptje maakt die dat even uitvinkt bij het opstarten van Mediaportal. Ik wil hem normaal namelijk wel zichtbaar hebben..
3) Ik zal eens kijken :) Naar mijn idee is het ook gewoon een instelling ja
1) wil je dat er nix gebeurt als je op esc druk ? gewoon niet drukken ? 8)
2)wil je nouMPop de voorgrond of niet ?? je hebt altijd nog alt-enter ;)

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 11:28
HaTe schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:39:
Hier bestaat een plugin voor. Deze plugin disabled het home menu van skins met een 'dubbel' home menu. Even zoeken in het MP forum.

Om met m'n mce remote ook knoppen buiten MP te gebruiken. bv mijn 'groene knop' start MP en teletekst rood doet een forced reboot (niet vaak nodig, maar kan handig zijn).
En met m'n conceptronic remote ben ik er bijna afhankelijk van, omdat standaard (zoals anderen zeggen) de meeste knoppen niet werken. icm intelliremote wel.

[ Voor 42% gewijzigd door Rayures op 13-08-2009 13:12 ]

• RenaldoN
Rayures schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:07:
[...]

Hier bestaat een plugin voor. Deze plugin disabled het home menu van skins met een 'dubbel' home menu. Even zoeken in het MP forum.

[...]

Om met m'n mce remote ook knoppen buiten MP te gebruiken. bv mijn 'groene knop' start MP en teletekst rood doet een forced reboot (niet vaak nodig, maar kan handig zijn).
En met m'n conceptronic remote ben ik er bijna afhankelijk van, omdat standaard (zoals anderen zeggen) de meeste knoppen niet werken. icm intelliremote wel.
hoe heb je binnen intelliremote een forced reboot ingesteld.

• B-Force
carpetburn schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:23:
[...]

plugin powerscheduler aanzetten.(staat standaard uit)
Hibrenate aan klaar.
dat werkt dus niet :( heel vista wil niet meer in sleep/hibernate modus

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 07:27

roma0803

Lost

B-Force schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:50:
Kill de TV service eens via Taskmanager en probeer het dan.

Wat mij bij een eerdere installatie heeft geholpen is de Standby Tool. Niet volledig installeren, alleen de standby opties er mee aanpassen. Daarna was m'n probleem verholpen.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

• Elimination
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-05 09:14
Ik ben nu een beetje aan het klooien met de refreshrate changer. Het werkt best goed: bij blu-ray (rips) kiest hij 24hz en DVDs 50hz. Ik krijg dan ook keurig een POP-UP met het geactiveerde profiel. Alleen als ik TV ga kijken, switcht hij niet naar de ingestelde 50hz. Ook het instellen van een default rate van 50 is geen oplossing, dit lijkt MediaPortal te negeren. Van een blu-ray switchen naar TV resulteert dus in haperende beelden (24hz).

Iemand anders ervaringen met refreshrate changer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Elimination schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:39:
Ik ben nu een beetje aan het klooien met de refreshrate changer. Het werkt best goed: bij blu-ray (rips) kiest hij 24hz en DVDs 50hz. Ik krijg dan ook keurig een POP-UP met het geactiveerde profiel. Alleen als ik TV ga kijken, switcht hij niet naar de ingestelde 50hz. Ook het instellen van een default rate van 50 is geen oplossing, dit lijkt MediaPortal te negeren. Van een blu-ray switchen naar TV resulteert dus in haperende beelden (24hz).

Wat heb je bij default refreshrate ingevult? Je moet daar ntsc_hz dan invullen, dan gaat ie als t goed is weer terug naar 50hz. Maar heb je geen last gan audio/video out of sync als je refreshrate gebruikt en dan 24hz? Is een bekend probleem met de refreshratechanger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Elimination schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:39:
Welk OS? Er zijn nl. problemen bekend icm Windows 7 (MS schijnt een aanpassing gedaan te hebben aan een gebruikte API).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Waarom gebruik je Windows 7 als je Mediaportal wilt gaan draaien? Als je nu WMC gebruikt kan ik het nog volgen (extra functies). Maar voor een HTPC met MP is dat toch niet nodig? Een HTPC moet vooral stabiel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

De RTM versie van Windows 7 is voor mij als medewerker van een MS Gold partner gewoon verkrijgbaar (met geldige licentie en al). Stabiliteit is dus geen issue.

Verder zitten er in windows 7 een aantal verbeteringen op OS niveau die zeker voordeel bieden. (herstarten van drivers igv problemen, beter render model, betere support voor solid state disks, homegroup sharing, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baulie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09-2022
Aantal weken geleden heb ik een Asrock 330 ION aangeschaft om te gebruiken als HTPC. Daarop is als OS Windows 7 geinstalleerd.

Na een lange zoektocht langs en uitproberen van diverse applicaties uiteindelijk mede door dit topic bij MediaPortal terecht gekomen. Dit alles tot grote tevredenheid.

Helaas heb ik één probleem. Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om MediaPortal bij het afspelen van .mkv bestanden de .srt te laten laden. Als ik een .mkv gebruik waar de ondertiteling in zit werkt het perfect. En misschien zoek ik eroverheen maar zowel bij Google, MediaPortal als hier heb ik nog geen oplossing kunnen vinden. Ook omdat ik het overzicht een beetje kwijt ben :)

Zelf ben ik gister opnieuw begonnen met een schone Windows 7 install en dus ook MP install. Helaas zonder het gewenste resultaat. In Media Player Classic Home Cinema werken de bestanden waar het om gaat prima.

Dit zijn mijn settings:

Windows 7
MediaPortal1.1.0 (Alpha)
De gratis codec setup genoemd in dit topic.
Instelling Subtitles in de mediaportal plaatje

Als er nog meer info nodig is voeg ik dat uiteraard graag toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
mkv en subs precies dezelfde naam, gezamelijk in 1 map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baulie
blackburst schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 21:01:
mkv en subs precies dezelfde naam, gezamelijk in 1 map
Bedankt voor de reactie, maar dit is al het geval. :) Ik heb deze bestanden in één map staan:
Generation Kill S01E01 Get Some.mkv
Generation Kill S01E01 Get Some.srt

Wat overigens ook zo is is dat ik ze in Media Player Classic met de hand moet laden dus daar gaat het ook niet automatisch. Maar goed daar kan ik ze in ieder geval nog toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 13:10

SaN

Welke codecs gebruik je? Als je onder andere FFDshow gebruikt kan je daar ondertitels selecteren. Als je vobsub hebt even naar die instellingen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Probeer anders ook eens kortere bestandsnamen (en dan zonder spaties). Kan zijn dat de "fout" daar inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baulie
SaN schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:27:
Welke codecs gebruik je? Als je onder andere FFDshow gebruikt kan je daar ondertitels selecteren. Als je vobsub hebt even naar die instellingen kijken.
Ik gebruik deze codecs: CODEC SETUP met GRATIS codecs, subs en DXVA Voor de ondertitels gebruik ik dan de MPC-HC codec. Als ik die van FFDshow gebruik werkt DXVA niet meer toch? Ook heb ik geprobeerd om die Haali instelling niet te doen maar dat helpt ook niet.
Question Mark schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:34:
Probeer anders ook eens kortere bestandsnamen (en dan zonder spaties). Kan zijn dat de "fout" daar inzit.
Daarnet geprobeerd helaas zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Ik heb een vraagje waar wellicht al vaak het antwoord op gegeven is.
Dan zou ik graag een link vinden waar ik het verhaal duidelijk staat uitgelegd (ik heb het nmlk nog niet kunnen vinden)

Maar het zit als volgt. Ik gebruik momenteel MCE2005, maar ik wil graag overstappen naar iets met meer mogelijkheden (mediaportal dus).

Opzich werkt het allemaal prima, maar ik krijg de tvgids maar niet goed geïnstalleerd.
Heeft iemand tips/tutorial hoe ik dit kan doen?

Tevens heb ik nog een ander probleem, nmlk dat de tv na 2 min gigantisch gaat stotteren en hakkelen.

edit:
Wel al iets kunnen vinden:
REDFISH in "Media Portal erg mooi alternatief voor W..."

Echter heb ik een probleem, het programma wil volgens mij wel de zenders binnen halen, maar vervolgens niet exporteren naar een bestand. Ik zie dus ook nergens een tvguide.xml staan

[ Voor 21% gewijzigd door B_FORCE op 17-08-2009 14:42 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Al meer mensen die de nieuwe (nog in ontwikkeling zijnde) skin Black Glass Skin al getest hebben?

Heb deze sinds gisteren geinstalleerd en moet zeggen dat deze er erg prettig uitziet...

Kan even geen screenshots plaatsen, maar deze staan in de startpost van bovenstaande link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
B_FORCE schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:48:
edit:
Wel al iets kunnen vinden:
REDFISH in "Media Portal erg mooi alternatief voor W..."

Echter heb ik een probleem, het programma wil volgens mij wel de zenders binnen halen, maar vervolgens niet exporteren naar een bestand. Ik zie dus ook nergens een tvguide.xml staan
Ik had het met TS al eens gehad over het maken van een samenvatting voor het gebruik van de xmltv-plugin in combinatie met mc2xml.exe. Er zijn namelijk meerdere howto's in dit topic (en het vorige) geplaatst. Zoek even op mc2xml. Ik ben bezig met die samenvatting nu voor in de openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Ik heb de link geprobeerd, en ging uiteindelijk goed.
Programma stond ergens in common files, daar zoek je rot naar :(

Echter liepen mijn programma 2 uur achter!

Tevens heb ik er last van dat mijn geluid na 1 minuut stotterend stopt en het beeld ook gigantisch gaat schokken (heb een msi media live met AMD X2 4800+ 2gig).
Iets dergelijks heb ik ook in Windows media center, maar dan minder erg.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een probleem als ik mijn resolutie op 1920x1080x24hz zet. Dan verdwijnt ongeveer 100 pixels links en onder buiten mijn tv-scherm.

Gigabyte GA-MA78GM-US2H mobo
Samsung LE-37A656 tv scherm

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baulie
Heb je je televisie op volledig scherm gezet? En niet op breedbeelzoom of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zoeken in je tv-menu voor een optie om 1:1 pixelmapping aan te zetten. Mocht je tv dit niet ondersteunen, dan zul je "overscan correctie" moeten gaan gebruiken door middel van het je videokaart drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222894

Dag mensen,

Sinds een tijdje draai ik Vista in combinatie met Mediaportal 1.02. Deze opstelling bevalt super, alleen zit ik met 1 probleem: Xvid over wireless. In Mediaportal krijg ik dit niet vloeiend aan de praat. Met Mediaplayer Classic is er niks aan de hand, dan loopt het gewoon vloeiend. Ook X264 bestanden lopen vloeiend (zowel MediaPortal als Mediaplayer Classic).

Het lijkt op een software probleem, alleen heb ik geen idee waar ik moet zoeken! Heeft iemand een idee wat er niet goed gaat? DVD+BD gaan via PowerDVD en daarnaast gebruik ik voor alle andere beeldformaten FFDSHOW.

Alvast bedankt,
Tristan

Hardware:

Proc: Intel Core 2 Duo 8600
Mobo: Asus P5E-VM HDMI (beeld + geluid onboard)
Mem: 4GB Kingston HyperX
HDD: 2x Samsung Spinpoint F1 750GB
Wireless: Linksys WRT-54 GL + Wireless G adapter @100% signal strength
Case: Originae S16V
Remote: Logitech DiNovi Mini
USB Transport: Trends Audio UD-10 + ASIO4ALL

Edit:
*** SOLVED ***
MPC decoders ipv FFDSHOW gebruikt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 222894 op 19-08-2009 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Question Mark schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:03:
[...]

Zoeken in je tv-menu voor een optie om 1:1 pixelmapping aan te zetten. Mocht je tv dit niet ondersteunen, dan zul je "overscan correctie" moeten gaan gebruiken door middel van het je videokaart drivers.
Dank je de overscan fixte dit. Maar 24hz werkt bij mij niet. 60hz lopen mijn MKV's toch het beste.

Heel vreemd op papier zou 60hz mijn MKV's moeten schokken maar deze spelen dan vloeiend af. Op 24hz gaan de films fout.

Op zich geen probleem alleen geen idee hoe dit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
Opzich werkt het allemaal prima, maar ik krijg de tvgids maar niet goed geïnstalleerd.
Heeft iemand tips/tutorial hoe ik dit kan doen?
ik doe het zo .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-06 03:16
Vraagje over de SreamedMP skin.
Werkt hier prima, alleen in mijn oude installatie (Aeon Wide skin) kreeg ik bij mijn Movies en TVSeries icoontjes met informatie over het formaat van de bestanden (dus bv 720p/1080i/1080p en DD5.1/DTS).

Is dit op een of andere manier ook mogelijk in de StreamedMP skin?

• B-Force
Sleepie schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 21:48:
Vraagje over de SreamedMP skin.
Werkt hier prima, alleen in mijn oude installatie (Aeon Wide skin) kreeg ik bij mijn Movies en TVSeries icoontjes met informatie over het formaat van de bestanden (dus bv 720p/1080i/1080p en DD5.1/DTS).

Is dit op een of andere manier ook mogelijk in de StreamedMP skin?
dit zie je toch boven in beeld? wel in tekstvorm, maar deze icoontje kun je in de media folder vervangen door de logo's...

Anoniem: 227491

Ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleempje. Ik los het op door de betreffende film te starten (in MP), dan (mbv alt+tab) naar het bureaublad te gaan en in de taakbalk met rechtermuisknop op het ffdshow video logo te klikken. Dan krijg je een lijst te zien met ffdshow opties. Bij iets van "Subtitle source" kun je dan de .srt selecteren. Dit is natuurlijk niet ideaal, maar voor mij werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
  • Laatst online: 03-09-2023
Mijn ervaringen met MediaPortal 1.0.2 icm Windows 7

XFX 8200 chipset
Athlon II X2 245

1.
Krijg mijn Windows MCE afstandbediening niet werkend. Ik heb Mptray (ook MpTrayMod) applicatie geprobeerd maar groene knop wil niet werken, MediaPortal start niet op.

2.
MediaPortal opgestart met de muis en toetsenbord. Afstandbediening werkt in zoverre dat ik alleen door mappen structuur kan bladeren, OK knop werkt en cijfertoetsen.
Play, stop, vooruit, achteruit, overslaan, herhalen, pauze en Play werken allemaal NIET.
Opgenomen TV, Gids, Live TV en DVD Menu werken overigens ook niet.

3.
Het betreft verse installatie met Windows 7,Haali Media Splitter en AC3Filter.
Bij het afspelen van verschillende soorten films (Xvid, mkv enz, wmv) zie je af en toe lichte schokjes. Erg irritant want je kijkt niet rustig naar een film maar gaat je meer daarop focussen.
Dat terwijl zelfde films door Windows 7 Media Center zonder schokjes worden afgespeeld.
En MediaPortal maakt voor hd films gebruik van zelfde h264 codec als Windows Media Center, namelijk die van Windows 7 zelf.

Iemand tips om die probleempjes op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
lujo schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 02:43:

XFX 8200 chipset
Athlon II X2 245

1.

2.

3.
Het betreft verse installatie met Windows 7,Haali Media Splitter en AC3Filter.
Bij het afspelen van verschillende soorten films (Xvid, mkv enz, wmv) zie je af en toe lichte schokjes. Erg irritant want je kijkt niet rustig naar een film maar gaat je meer daarop focussen.
Dat terwijl zelfde films door Windows 7 Media Center zonder schokjes worden afgespeeld.
En MediaPortal maakt voor hd films gebruik van zelfde h264 codec als Windows Media Center, namelijk die van Windows 7 zelf.

Iemand tips om die probleempjes op te lossen?
andere codec installeren (zoek eens op hd pack in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 11:28
lujo schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 02:43:

XFX 8200 chipset
Athlon II X2 245

1.
Krijg mijn Windows MCE afstandbediening niet werkend. Ik heb Mptray (ook MpTrayMod) applicatie geprobeerd maar groene knop wil niet werken, MediaPortal start niet op.
externe applicatie hiervoor gebruiken. bijvoorbeeld: HIP, Intelliremote, oid. En ehome disablen, anders blijft mce opstarten met een druk op de groene knop.
2.
MediaPortal opgestart met de muis en toetsenbord. Afstandbediening werkt in zoverre dat ik alleen door mappen structuur kan bladeren, OK knop werkt en cijfertoetsen.
Play, stop, vooruit, achteruit, overslaan, herhalen, pauze en Play werken allemaal NIET.
Opgenomen TV, Gids, Live TV en DVD Menu werken overigens ook niet.
In MP instellen dat je een MCE remote hebt :? Zou moeten werken namelijk. (configuration, remote, 'use microsoft remote' aanvinken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
B-Force schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 07:06:
[...]

dit zie je toch boven in beeld? wel in tekstvorm, maar deze icoontje kun je in de media folder vervangen door de logo's...
Sneller gepost dan gekeken inderdaad. Bij de TVSeries staat ze netjes bovenin O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Heb je wel de juiste versie van mptraymod geprobeerd? Er is een x64 uitvoering van. Die werkt bij mij perfect.

Ik heb alleen wel een ander probleem. Ik heb dus ook net een MCE remote, en ik werk met 2 schermen. MP op de tv en ik zit dan vaak zelf te computeren op mijn pc monitor.

Nu is het zo dat wanneer ik ergens op klik tijdens het computeren, MP focus verliest. MP is dan dus niet meer te bedienen met de remote. Is daar een oplossing voor? Keep always on top is geen optie omdat ik dus gewoon wil blijven werken terwijl mijn vriendin MP gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 11:01

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Hoi! Ben ook op het MediaPortal bootje gestapt.. (1.02) erg mooi maar een paar probleempjes:

Het laden van 'my videos' duurt een vervelende 15-20 seconden, ook als ik IMDB details bekijk en terug ga naar de lijst krijg ik deze laadtijd weer. De video files staan op een externe HDD die via usb is aangesloten. Hierin staan zo'n 500+ videos. Ik denk dat het een combo is van redelijk veel files icm met een trage usb... kan iemand bevestigen dat dit normaal kan zijn in mijn situatie? Of beter natuurlijk, hoe dit opgelost kan worden?

Naar aanleiding van de TS (mooie schermpjes voor TV Series) heb ik Streamed MP geinstalleerd. Ik had al wat moeite met de bediening/navigatie maar nu is het helemaal waardeloos. Misschien doe ik het fout maar ik snap er niets van, sommige menu's kan ik wel openen maar als ik dan naar een optie onderin de lijst wil schiet'ie weer weg, heel irritant. Zijn deze menu's niet gemaakt om met een muis te bedienen ofzo? Hoe doen jullie dit eingelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-06 09:17

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Baulie schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 14:58:
Helaas heb ik één probleem. Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om MediaPortal bij het afspelen van .mkv bestanden de .srt te laten laden. Als ik een .mkv gebruik waar de ondertiteling in zit werkt het perfect. En misschien zoek ik eroverheen maar zowel bij Google, MediaPortal als hier heb ik nog geen oplossing kunnen vinden. Ook omdat ik het overzicht een beetje kwijt ben :)
Ik had hetzelfde probleem, met behulp van een collega heb ik het opgelost. (ook win7)

Bij Videos > Video Post Processing het filter DirectVobSub activeren en naar believen configureren. Staat ie er niet tussen? Gewoon ff Googlen en los downloaden.

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
ocdaan schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:57:
Zijn deze menu's niet gemaakt om met een muis te bedienen ofzo? Hoe doen jullie dit eingelijk?
Het basichome menu in StreamedMP en de muis gaan niet samen. Dan schiet het menu idd weg. Dus of geen muis gebruiken of een andere skin kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
ocdaan schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:57:
Hoi! Ben ook op het MediaPortal bootje gestapt.. (1.02) erg mooi maar een paar probleempjes:

Naar aanleiding van de TS (mooie schermpjes voor TV Series) heb ik Streamed MP geinstalleerd. Ik had al wat moeite met de bediening/navigatie maar nu is het helemaal waardeloos. Misschien doe ik het fout maar ik snap er niets van, sommige menu's kan ik wel openen maar als ik dan naar een optie onderin de lijst wil schiet'ie weer weg, heel irritant. Zijn deze menu's niet gemaakt om met een muis te bedienen ofzo? Hoe doen jullie dit eingelijk?
Menu's zijn inderdaad niet gemaakt om met de muis te bedienen. Probeer het eens met de pijltjes-toetsen (Esc is je back knop).

Hoe wij het doen? Ik, en de meesten met mij hier denk ik, gebruiken een remote.

[ Voor 20% gewijzigd door Sleepie op 21-08-2009 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Sleepie schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:09:
[...]

Menu's zijn inderdaad niet gemaakt om met de muis te bedienen. Probeer het eens met de pijltjes-toetsen (Esc is je back knop).

Hoe wij het doen? Ik, en de meesten met mij hier denk ik, gebruiken een remote.
Hmm idd, dat werkt een stuk beter. Ik misbruik m'n laptop momenteel als htpc, dus die staat naast de tv. Ik bedien het altijd met een ... ehhmm geen idee hoe je het noemt... zo'n hand-muisje voor presentaties met ingebouwde laserpointer etc. Maarja, dat werkt dus niet lekker. Een draadloos toetsenbordje is de makkeljkste oplossing momenteel denk ik.

Hoe krijg ik eingelijk Streamed MP goed ingesteld? Zoals in de TS te zien is.

Ik heb bij 'MediaPortal Configuration' -> 'Video Folders' 2 folders toegevoegd, eentje voor movies en eentje voor series. Maar nu snap ik niet hoe die menu items geconfigureerd kunnen worden en hoe ik dan die folders kan koppelen aan die menuitems.

// basic home inmiddels gevonden... nu nog aan kunnen geven waar de files staan..
// ook al uitgevonden hoe de plugins te configureren... tis ff zoeken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ocdaan op 21-08-2009 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
Rayures schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:51:
[...]

externe applicatie hiervoor gebruiken. bijvoorbeeld: HIP, Intelliremote, oid. En ehome disablen, anders blijft mce opstarten met een druk op de groene knop.

[...]

In MP instellen dat je een MCE remote hebt :? Zou moeten werken namelijk. (configuration, remote, 'use microsoft remote' aanvinken.)
Ik heb MCE uitgeschakeld door GPedit.msc, dus die start niet meer.

Dat had ik dus ook ingesteld, dat ik MCE remote heb, mar veemd genoeg werkt het nu dus niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
SaN schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:57:
Heb je wel de juiste versie van mptraymod geprobeerd? Er is een x64 uitvoering van. Die werkt bij mij perfect.

Ik heb alleen wel een ander probleem. Ik heb dus ook net een MCE remote, en ik werk met 2 schermen. MP op de tv en ik zit dan vaak zelf te computeren op mijn pc monitor.

Nu is het zo dat wanneer ik ergens op klik tijdens het computeren, MP focus verliest. MP is dan dus niet meer te bedienen met de remote. Is daar een oplossing voor? Keep always on top is geen optie omdat ik dus gewoon wil blijven werken terwijl mijn vriendin MP gebruikt.
Ik gebruik Windows 32bits (x86) uitoering. En moet ik toch x64 Mptray uitproren?
Gebruik je zelf trouwens x86 of x64 uitvoering?

Misschien dat MpFocus voor je werkt. Hebhetzelfnie uigprord, maar ik hoor graag of het werkt. Wil het zelf ook op die manier gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
ocdaan schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:22:
[...]

Hmm idd, dat werkt een stuk beter. Ik misbruik m'n laptop momenteel als htpc, dus die staat naast de tv. Ik bedien het altijd met een ... ehhmm geen idee hoe je het noemt... zo'n hand-muisje voor presentaties met ingebouwde laserpointer etc. Maarja, dat werkt dus niet lekker. Een draadloos toetsenbordje is de makkeljkste oplossing momenteel denk ik.

Hoe krijg ik eingelijk Streamed MP goed ingesteld? Zoals in de TS te zien is.

Ik heb bij 'MediaPortal Configuration' -> 'Video Folders' 2 folders toegevoegd, eentje voor movies en eentje voor series. Maar nu snap ik niet hoe die menu items geconfigureerd kunnen worden en hoe ik dan die folders kan koppelen aan die menuitems.

// basic home inmiddels gevonden... nu nog aan kunnen geven waar de files staan..
// ook al uitgevonden hoe de plugins te configureren... tis ff zoeken ;)
Draadloos toetsenbordje is een optie inderdaad.
Maar misschien kun je eens zoeken of er niemand voor een leuk prijsje een MCE Remote in de aanbieding heeft, misschien iemand die een Logitech Harmony of iets dergelijks heeft gekocht. Mooiste bediening blijft natuurlijk gewoon met een afstandsbediening.

MediaPortal configgen is inderdaad veel zoeken. Soms is het even doorbijten, maar als het dan uiteindelijk draait zoals je het hebben wil, werkt het gewoon fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Sleepie schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:20:
[...]

Draadloos toetsenbordje is een optie inderdaad.
Maar misschien kun je eens zoeken of er niemand voor een leuk prijsje een MCE Remote in de aanbieding heeft, misschien iemand die een Logitech Harmony of iets dergelijks heeft gekocht. Mooiste bediening blijft natuurlijk gewoon met een afstandsbediening.

MediaPortal configgen is inderdaad veel zoeken. Soms is het even doorbijten, maar als het dan uiteindelijk draait zoals je het hebben wil, werkt het gewoon fantastisch.
Ik zal eerst een draadloos setje halen, dat is voor nu wel even genoeg. Ook heb ik laatst al de htpc bbg gelezen maar zit nog even te twijfelen wanneer een dedicated htpc aan te schaffen. Met een paar dikke hdd's word het toch redelijk prijzig, dus dat komt nog wel een keertje.

Ik kwam deze guide tegen, dat was net even de tip/richting die ik nodig had om op het juiste spoor te komen zeg maar ;)

Wat je zegt, ben nu al meer dan een uur aan het downloaden van alle info/art/covers/etc... echt super! De tijd van de simpele file-list + wmp-classic is voorbij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

lujo schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:17:
[...]

Ik gebruik Windows 32bits (x86) uitoering. En moet ik toch x64 Mptray uitproren?
Gebruik je zelf trouwens x86 of x64 uitvoering?
Dat had ik niet gezien. Dan weet ik het ook niet. Ik heb alle bestanden naar de mediaportal map gekopieerd, daarna op install geklikt en het werkte.
Misschien dat MpFocus voor je werkt. Hebhetzelfnie uigprord, maar ik hoor graag of het werkt. Wil het zelf ook op die manier gebruiken.
Ik denk niet dat dit een oplossing is. Als ik het goed lees blijft de focus met deze plugin altijd op MP, zo kan ik dus helemaal niet meer werken op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
SaN schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:56:
Ik denk niet dat dit een oplossing is. Als ik het goed lees blijft de focus met deze plugin altijd op MP, zo kan ik dus helemaal niet meer werken op de PC.
Ik denk dat het dan er lastig wordt, want beide MCE als MediaPortal zijn bedoeld om als front applicatie te werken. Dus het liefst op 1 monitor. Ik zou zelf als oplossing een goedkope tweede pc kiezen die ik als Media Center zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Nu online

HaTe

haat niet

Ik gebruik nu de xFactor skin. Echt heel fijn! Je kan het hoofdmenu ook met de muis bedienen wat ook wel beters is dan bij StreamedMP. Er zitten nog een paar kleine bugs in, maar er komt bijna om de dag elke dag wel een update voor de skin uit.
Probeer het eens! Ik ben erg positief en tevreden over.
http://code.google.com/p/x-factor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
HaTe schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:53:
Ik gebruik nu de xFactor skin. Echt heel fijn!
Die dame op dat screenshot is erg fijn ja ;)
Er zitten nog een paar kleine bugs in,
Wat voor bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Nu online

HaTe

haat niet

In het hoofdmenu staat nog iets van (heb momenteel geen MP bij de hand) Play.Year oid, waar het jaartal van een muzieknummer moet staan.. maar als je dat niet bij de id3 tag hebt of je geen muziek afspeelt maar een film, zie je dus dat Play.Year staan en geen jaartal of niks.
Bij Radio loopt de lijst wat langer door dan het 'vak' waar de lijst in moet.
Bij Muziek loopt de lijst ook te ver door waardoor het laatste nummer er half op komt.

MIsschien is dit al gefixt, gebruikte versie 247

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Heb net 1.1 alpa geinstalleerd, en heb nu weer zoiets vaags... :(

Ik krijg het geluid van mijn video's op geen manier door ac3 filter filter heen. Ben al aan het stoeien geweest met merits enzo, maar dat lijkt allemaal goed te staan. (in media player en media player classic krijg ik netjes dts geluid doorgestuurd)
Maar in Mediaportal wil het maar niet lukken. De enige manier is om in mediaportal de directshow filters op automatisch te zetten, dan krijg ik wel netjes mijn geluid via ac3filter (en dus in dts). Maar automatisch wil ik juist niet, want dan gaat het met mijn filters voor video niet meer goed :( iemand die dit is tegengekomen bij 1.1 alpha?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
ik heb sinds kort een probleem met de tvservice wanneer deze uit sleep-modus komt.
ik krijg dan de melding 'no free card available' als ik weer tv wil kijken. alleen een handmatige restart of een reboot van de pc helpt dan om alles weer in gang te zetten.

heb met powerschedulre geprobeerd, tvservice opnieuw initialiseren wel en niet geprobeerd, maar geen resultaat. nu gebruik ik mpstandbyhandler om tvservice uit te zetten bij sleep en wakeup, maar dit helpt ook niet :( hebben meer mensen last van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik krijg Mediaportal niet goed draaiend op mijn Acer laptop.

Telkens bij het opstarten krijg ik de melding dat mijn quartz.dll teveel bugs zou bevatten. Volgens het forum van MP zou het uitvoeren van de DVB fix dit probleem op zou kunnen lossen. Deze heb ik gedraaid, alle dll's worden goed unregisterd mar toch blijf ik de melding houden.

Ook heb de update van microsoft gedownload voor het updaten van Quartz.dll. Wanneer ik de installer start geeft hij een foutmelding dat de taal van mijn systeem anders is dan de taal van de update. Wanneer je de foutmelding laat staan laat hij de bestanden van het uitpakken ook staan. Hieruit Quartz.dll gekopieerd naar de windows map, maar hij wordt gelijk weer overschreven met de oude versie. Unregisteren, kopieren en dan registeren helpt ook niet. De oude versie van het bestand komt gelijk weer terug.

Volgens de site is SP3 niet noodzakelijk ( zie hier ). Toch lees ik vaak als oplossing het installeren hiervan, maar waneeer ik deze updates installeer wordt mijn laptop een stuk langzamer.

Updaten van DirectX geeft aan dat de laatste versie geinstalleerd is.

Specs:
Proc: Intel Core Duo, 1733 MHz
Mem: 2x 512
Graka: ATI Mobility Radeon X1300
WMP: 11.0.5721

Iemand een oplossing?

[ Voor 2% gewijzigd door The Executer op 22-08-2009 19:52 . Reden: Info toegevoegd. ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19
mijn Microsoft MCE remote in combi met windows 7 werkt wel. maar in mediaportal is iedere toetsaanslag dubbel

ofwel 1x recht is 2 plaatsen naar rechts :(

iemand een oplossing?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19
HaTe schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:53:
Ik gebruik nu de xFactor skin. Echt heel fijn! Je kan het hoofdmenu ook met de muis bedienen wat ook wel beters is dan bij StreamedMP. Er zitten nog een paar kleine bugs in, maar er komt bijna om de dag elke dag wel een update voor de skin uit.
Probeer het eens! Ik ben erg positief en tevreden over.
http://code.google.com/p/x-factor/
xfactor is momenteel de meest mooie uitgebreide en uptodate skin idd.. :)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 13-06 21:32
The Executer schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:47:
Ik krijg Mediaportal niet goed draaiend op mijn Acer laptop.

Telkens bij het opstarten krijg ik de melding dat mijn quartz.dll teveel bugs zou bevatten. Volgens het forum van MP zou het uitvoeren van de DVB fix dit probleem op zou kunnen lossen. Deze heb ik gedraaid, alle dll's worden goed unregisterd mar toch blijf ik de melding houden.

(...)

Specs:
Proc: Intel Core Duo, 1733 MHz
Mem: 2x 512
Graka: ATI Mobility Radeon X1300
WMP: 11.0.5721

Iemand een oplossing?
Het is jammer dat je niet aangeeft welke taal je Windows XP is.

Als je problemen hebt met Windows File Protection en je weet 100% zeker dat je bestanden handmatig wilt vervangen, lees dan dit artikel door om Windows File Protection uit te schakelen op XP met SP2. Hierna zou het mogelijk moeten zijn om quartz.dll te vervangen.

Je kan trouwens ook XP RTM slipstreamen met SP3 om zo met een herinstallatie een snelle XP met SP3 configuratie voor elkaar te krijgen.
remcoXP schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 00:20:
mijn Microsoft MCE remote in combi met windows 7 werkt wel. maar in mediaportal is iedere toetsaanslag dubbel

iemand een oplossing?
Ik heb zelf geen ervaring met Windows 7 in combinatie met MediaPortal, maar het kan zijn dat de plugin van MediaPortal voor de MCE Remote en Windows 7's ondersteuning voor deze afstandsbediening met elkaar conflicteren. Test dit eens door in de configuratie van MediaPortal de ondersteuning voor de MCE Remote uit te schakelen.

[ Voor 49% gewijzigd door The Zep Man op 23-08-2009 17:34 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-06 19:19

iop

remcoXP schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 00:20:

iemand een oplossing?
hier heb ik eerder een oplossing voor gepost, zoek maar ff op mijn posts (was wel in xp, maar zelfde probleem)

[ Voor 32% gewijzigd door iop op 23-08-2009 17:32 ]

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005

The Executer

Lekker belangrijk!

The Zep Man schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:24:
[...]
Het is jammer dat je niet aangeeft welke taal je Windows XP is.

Als je problemen hebt met Windows File Protection en je weet 100% zeker dat je bestanden handmatig wilt vervangen, lees dan dit artikel door om Windows File Protection uit te schakelen op XP met SP2. Hierna zou het mogelijk moeten zijn om quartz.dll te vervangen.

Je kan trouwens ook XP RTM slipstreamen met SP3 om zo met een herinstallatie een snelle XP met SP3 configuratie voor elkaar te krijgen.
Mijn XP is gewoon Nederlands. WFP uitschakelen is wel leuk, maar is het nou echt noodzakelijk hiervoor? Lijkt mij, dat MP gewoon zou moeten werken...

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat voor MP-plugin gebruiken jullie voor je cabarette/concert en documentaire dvd's? aan moving pictures heb ik hier niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 13-06 21:32
The Executer schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 19:21:
[...]

Mijn XP is gewoon Nederlands. WFP uitschakelen is wel leuk, maar is het nou echt noodzakelijk hiervoor? Lijkt mij, dat MP gewoon zou moeten werken...
Tja, inderdaad. Het is niet alsof je een foutmelding krijgt.

Oh, wacht... :')

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.