Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 3) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste
Acties:
  • 164.718 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
KL643 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:12:
[...]

Ik gebruik Virtual clone drive. Mijn iso's staan op mijn NAS. Wanneer ik dubbelklik op een iso dan wordt hij geladen in Virtual clone drive (In mijn geval station F:) Ik heb geprobeerd met autoplay uit/aan maar dat maakt geen verschil.
In MP ga je naar mijn videos 1 map omhoog en naar je f: en dan zou je film moeten beginnen.

maareh windows 7,NAS en clone drive... ik weet het niet hoor. Ik lees geen goede verhalen over afspelen van hd materiaal over ethernet. Je bevind je wel onder de pioneers.
Ik gebruik liever de beproefde methode zoals deze omschreven wordt in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 16:08
Als ik een HD film kijk in media portal met een AC3 of DTS sound track dan wordt dit toch als stereo PCM verstuurd over mijn spdif, dit is een beetje jammer omdat ik wel van 5.1 wil genieten :P . Ik heb als MPEG / AC3 audio filter Spdifer ingesteld, ook met de volledige AC3 filter geprobeerd maar 't werkt niet.

Win WMP speelt hij wel gewoon in surround af maar in MP niet, wat doe ik verkeerd :')

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Question Mark schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:31:
Vink even aan dat bestaande entry's in de tv-guide geupdate moeten worden. (staat ergens onder EPG in de tv-server config) :)

Standaard wordt om geheugengebruik van standaard decoders te beperken alleen de info verzonden van programma's die binnen nu en een x-aantal dagen op de buis komen. Van programma's die verder in de toekomst komen wordt enkel de programmanaam meeverzonden.

Aangezien de standaard instelling is dat bestaande entry's niet bijgewerkt worden, worden deze niet geupdate als de info later wel meeverzonden worden.
Je bedoelt dit vinkje ? (store data for selected channels)
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/5ckuq8.jpg
Die staat al aan.
Andere tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
carpetburn schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:55:

Je bedoelt dit vinkje ? (store data for selected channels)

Die staat al aan.
Andere tip ?
Die bedoelde hij bolgens mij niet.
General Settings --> Tab 'EPG' --> vinkje voor "Always try to update excisting entries" (uit mijn hoofd, rechts boven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 16:08
Ik ben er al uit met het dts probleempje, toen ik mp config opende in expert modus kon ik bij direct show filter control aanvinken dat AC3 en DTS op spdif zetten en nu geeft mijn receiver ook netjes aan dat hij een Dolby of een DTS signaal binnenkrijgt, nu hopen dat films ook daadwerkelijk 5.1 worden verstuurd en niet toch nog ergens naar 2.0 worden gemixed:+

Ik vraag me nog wel af wat Dynamic range control is bij AC3, DTS en AAC decoder settings.

Is er btw een manier/tooltje om te zien wat voor een audiostream een mkv / avi bestand heeft? Of het 5.1 stereo of 7.1 is?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:31
Sherlock schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 20:27:
[...]

En werkt het geluid buiten MP nog wel?
ja, volumeregeling werkt wel in mediaplayer... als ik MP opnieuw opstart werkt het ook weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:03

KL643

beeldaandemuur

carpetburn schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:46:
[...]

In MP ga je naar mijn videos 1 map omhoog en naar je f: en dan zou je film moeten beginnen.

maareh windows 7,NAS en clone drive... ik weet het niet hoor. Ik lees geen goede verhalen over afspelen van hd materiaal over ethernet. Je bevind je wel onder de pioneers.
Ik gebruik liever de beproefde methode zoals deze omschreven wordt in de startpost.
HD over ethernet gaat prima. Ik gebruik tot nu toe een Popcornhour en die speelt HD perfect af vanaf mijn NAS. Het was echter weer tijd voor een "nieuw project" ,vandaar dat ik een AsRock ion330 gekocht heb en nu dus aan het "klooien" ben :P . Over het algemeen speelt de asrock het meeste wel goed af....moet nog een beetje fine tunen. Het iso verhaal lukt nog niet. Ik kan wel iso's afspelen buiten MP om maar niet rechtstreeks in MP (als ik van te voren een iso laad in VCD en daarna MP open dan lukt het wel) Ik heb namelijk een grote verzameling muziek dvd's op mijn NAS staan en allemaal in iso formaat. Als het lukt om die vanuit MP af te spelen wordt ik erg blij :)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
3dmaster schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:37:
nu hopen dat films ook daadwerkelijk 5.1 worden verstuurd en niet toch nog ergens naar 2.0 worden gemixed:+
als dat gebeurd is het een instellingsfout in AC3filter.
Is er btw een manier/tooltje om te zien wat voor een audiostream een mkv / avi bestand heeft? Of het 5.1 stereo of 7.1 is?
Al paar keer aan bod gekomen in alle threads: MediaInfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

-Leon- schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:04:
[...]
Die bedoelde hij bolgens mij niet.
General Settings --> Tab 'EPG' --> vinkje voor "Always try to update excisting entries" (uit mijn hoofd, rechts boven)
:Y

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
wie heeft hier een harmony remote en wat doet jullie power button als mediaportal aanstaat? ik wil graag hibernaten met de power button, maar krijg dit niet ingesteld, alleen pc uitdoen werkt... en dat is niet de bedoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:14
B-Force schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 14:31:
wie heeft hier een harmony remote en wat doet jullie power button als mediaportal aanstaat? ik wil graag hibernaten met de power button, maar krijg dit niet ingesteld, alleen pc uitdoen werkt... en dat is niet de bedoeling :)
Gebruik je de MCE-remote als remote voor je Harmony? Ik wel en als ik de Powertoggle-knop gebruik (die ik op mijn touchscreen heb geprogrammeerd) dan gaat het systeem gewoon in standby.

Edit: en als ik er weer op druk gaat de pc ook weer aan :-)

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 25-07-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
yep dat was hem. Bedank hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
KL643 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:59:
[...]
Als het lukt om die vanuit MP af te spelen wordt ik erg blij :)
Kijk eens naar de openingspost en hoe je iso`s af kan spelen mbv deamontools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:03

KL643

beeldaandemuur

Deamon tools werkt (nog) niet met Win7. Het zou moeten kunnen met Virtual clone drive en dat is nu net wat mij niet lukt om voor elkaar te krijgen. Misschien omdat ik de laatste Alpha gebruik van MP.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoi Allemaal.

Ik ben ook eens aan het stoeien met media-portal en werkt goed.
Maar hij is aangesloten met VGA op een Samsung Full HD tv.
Nu heb ik bij drukke stukjes in films soms last van een soort verticale lijntjes door beeld, heel kort.
Net alsof hij het moeilijk heeft met renderen :P Iemand een idee? Komt dat door VGA?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Powerbutton settings heeft niks met MP te maken, maar is windows standbye instelling. "Change the way the power button reacts" ofzoiets ;) en daar kan je sleep in stellen (Hybernate weet ik zo niet).
maar nog makkelijker is natuurlijk gewoon (zoals het hoort) de ingebouwde PowerScheduler gebruiken. Als je tv hebt en je wilt wat opnemen gaat het systeem automatisch aan, en na de opname weer uit (oftewel: in Hybernate)
DennusB schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 18:16:
Hoi Allemaal.

Ik ben ook eens aan het stoeien met media-portal en werkt goed.
Maar hij is aangesloten met VAG op een Samsung Full HD tv.
Nu heb ik bij drukke stukjes in films soms last van een soort verticale lijntjes door beeld, heel kort.
Net alsof hij het moeilijk heeft met renderen :P Iemand een idee? Komt dat door VGA?
Ik vroeg me al af wat je met VAG bedoelde :) maar gelukkig herhaal je jezelf en bedoel je dus VGA :)
Daar kan het doorkomen, maar kan ook heel goed de-interlacing zijn. instellingen van je videokaart eens nakijken (als je ATI hebt --> CCC --> zet daar De-interlace op Vector + pull-down detectie aanvinken)

[ Voor 33% gewijzigd door -Leon- op 25-07-2009 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
-Leon- schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 19:47:
[...]
Ik vroeg me al af wat je met VAG bedoelde :) maar gelukkig herhaal je jezelf en bedoel je dus VGA :)
Daar kan het doorkomen, maar kan ook heel goed de-interlacing zijn. instellingen van je videokaart eens nakijken (als je ATI hebt --> CCC --> zet daar De-interlace op Vector + pull-down detectie aanvinken)
Excuses, ik bedoelde inderdaad VGA :P
Het gaat om dit bordje : http://www.foxconnchannel...spec.aspx?ID=en-us0000404

Met een een Atom onboard dus, met een Intel® 945GC chip dus.
Kan ik daarin ook dat de-interlacing instellen? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik ben inmiddels over naar MP 1.0.2 omdat ik die binaries voor de subs binnen MP wilde gebruiken.

Alles werkt in feite prima maar ik zit toch nog met een vraag over de hardware acceleratie. Ik heb het idee dat die het niet doet terwijl dit met die binaries uit de startpost wel zou moeten. In de Windows eventviewer krijg ik namelijk de volgende waarschuwing als ik een mkv-bestand afspeel wat de PowerDVD9 codec gebruikt:

OUTOFMEMORY. HW video acceleration creation failed

Is dat een fout in de ATI-drivers? Ik heb versie 8.11
Mijn CPU-load is zo'n 25% tijdens het afspelen. Dat is toch nog vrij hoog niet? Wanneer ik een normale mpeg2-file pak is het zo'n 8% en zie ik die waarschuwing niet. Dan gebruik ik overigens de PowerDVD7 codec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
D-e-n schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 14:44:
[...]

Gebruik je de MCE-remote als remote voor je Harmony? Ik wel en als ik de Powertoggle-knop gebruik (die ik op mijn touchscreen heb geprogrammeerd) dan gaat het systeem gewoon in standby.

Edit: en als ik er weer op druk gaat de pc ook weer aan :-)
ik heb de remote ingesteld op mediaportal in de harmony software: power toggle zorgt daar voor afsluiten van mediaportal, geen sleep... zal eens kijken of de mce remote het wel doet, thx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
D-e-n schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 21:26:
Ik ben inmiddels over naar MP 1.0.2 omdat ik die binaries voor de subs binnen MP wilde gebruiken.

Alles werkt in feite prima maar ik zit toch nog met een vraag over de hardware acceleratie. Ik heb het idee dat die het niet doet terwijl dit met die binaries uit de startpost wel zou moeten. In de Windows eventviewer krijg ik namelijk de volgende waarschuwing als ik een mkv-bestand afspeel wat de PowerDVD9 codec gebruikt:

OUTOFMEMORY. HW video acceleration creation failed

Is dat een fout in de ATI-drivers? Ik heb versie 8.11
Mijn CPU-load is zo'n 25% tijdens het afspelen. Dat is toch nog vrij hoog niet? Wanneer ik een normale mpeg2-file pak is het zo'n 8% en zie ik die waarschuwing niet. Dan gebruik ik overigens de PowerDVD7 codec.
Ik zou als eerste je ATI drivers & PDVD Codec eens updaten.
Vervolgens uit de startpost MPC-HC (Standalone filter) installeren en die gebruiken voor je mkv's (die pakt ook HW acceleratie en werkt hier perfect). Uit dit pack haal je de PDVD9 H.264 codec (die gebruik ik overigens alleen voor HD TV), en uit deze haal je de PDVD9 SD Codec. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:45
ik gebruik trouwens de logitech harmony one. maar tenopzichte van mijn microsoft media center afstandsbediening zit er een lichte vertraging in.
plus het feit dat de mce afstandsbediening al iets trager is dan mijn toetsenbord.

iemand hier oplossingen voor?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
B-Force schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 21:49:
[...]

ik heb de remote ingesteld op mediaportal in de harmony software: power toggle zorgt daar voor afsluiten van mediaportal, geen sleep... zal eens kijken of de mce remote het wel doet, thx voor de tip!
hmm, powerscheduler zet wel mediaportal uit en daarna gaat windows in sleep modus, maar dan moet ik dus elke keer mediaportal opnieuw opstarten bij een wakup... weer even verder puzzelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
B-Force schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:47:

hmm, powerscheduler zet wel mediaportal uit en daarna gaat windows in sleep modus, maar dan moet ik dus elke keer mediaportal opnieuw opstarten bij een wakup... weer even verder puzzelen
Dan stel je toch een activiteit in? HTPC starten ofzo, waarmee je je TV, evt. receiver aanzet en een powertoggle naar MP geeft zodat die opstart.
Werkt hier perfect.

En als je wilt dat alles gelijk voor je neus staat bij het opstarten, zit je in MP config --> General nog even een vinkje bij 'Minimize to tray on Exit'. :)

[ Voor 13% gewijzigd door -Leon- op 26-07-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:19
Sinds vandaag heb ik ook een htpc en daarop media portal geinstalleerd. Na een half dagje installeren, codecs uitzoeken heb ik het grotendeels werken.

Het enige wat nog niet gelukt is om de ondertiteling van een .m2ts bestand te zien. Media Portal geeft netjes aan dat er ondertiteling is maar laat verder niets zien. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Het werkt trouwens ook niet in MPC HC.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Nu ben ik nog steeds aan het worstelen met mediaportal omdat veel films niet spelen en de fullhd films die wel spelen niet helemaal lekker lopen. Ik ben er bijna zeker van dat dit iets te maken heeft met de refresh rate. Gisteren heb ik er uit frustratie VLCplayer op gezet en dit liep HEERLIJK. Het beeld was erg netjes, super vloeiend en het enige nadeel wat ik gisteren had was dat ik geen geluid kreeg:S (moet nog even in de instellingen duiken van me geluidskaart). Nu viel me ook op dat alles met ongeveer 23,nogwat frames/sec afgespeeld werd. Gezien me video instellingen met geen mogelijkheid op 50hertz te zetten zijn (Ik kan geen 1920x1080 instellen met 50hertz. alleen 60:S) gaat het daar wss ergens fout in mediaportal. Ik denk (Correct me if i'm wrong) dat VLCplayer de refresh rate van de film doorstuurt naar me monitor en dat mediaportal probeert de desktop refresh rate aan te houden of zo.

Heeft iemand voor mij nog suggesties? Ik heb een Gigabyte 780G moederbord die via HDMI aangesloten is op mijn tv. Via SPDIF gaat geluid richting de receiver (HK AVR255). Als ik in de Catalyst control center mijn resolutie op 1080P zet kan dit alleen maar op 60Hertz. Mijn tv is trouwens een sony bravia KDL-46W4500 die 100Hertz is. Moet dus 50hertz zeker aankunnen mijns inziens.

In mediaportal heb ik trouwens ook het probleem dat het geluid soms niet goedloopt met het beeld. Na een paar seconden hersteld dit zich weer maar dit blijft gedurende de film wel de hele tijd terugkomen. Tevens loopt het beeld in mediaportal lang niet zo vloeiend als in VLC player. Het lijkt wel of ik wat frames mis of zo.

Edit: instellingen mediaportal: lj_tree in "Media Portal alternatief voor Windows Me..."

[ Voor 3% gewijzigd door boomr op 27-07-2009 09:15 ]

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Jeroen Blom schreef op zondag 26 juli 2009 @ 19:46:
Het enige wat nog niet gelukt is om de ondertiteling van een .m2ts bestand te zien. Media Portal geeft netjes aan dat er ondertiteling is maar laat verder niets zien. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Het werkt trouwens ook niet in MPC HC.
Is nog niet mogelijk. Er is momenteel nog geen enkel filter (voor welke applicatie dan ook) die de ondertiteling uit een m2ts bestand kan halen.

De enige optie die je hebt is om de complete folderstructuur van de blue-ray intact te laten en deze afspelen met een player die blue-ray bestanden ondersteund (bv. PowerDVD).

Verder zou je kunnen kijken of je op het i-net niet gewoon een srt-file kunt vinden die bij de film hoort. Als je deze dezelfde naam geeft als het filmbestand en in dezelfde map plaatst, ben je ook klaar.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:19
Question Mark schreef op maandag 27 juli 2009 @ 09:24:
[...]

Is nog niet mogelijk. Er is momenteel nog geen enkel filter (voor welke applicatie dan ook) die de ondertiteling uit een m2ts bestand kan halen.

De enige optie die je hebt is om de complete folderstructuur van de blue-ray intact te laten en deze afspelen met een player die blue-ray bestanden ondersteund (bv. PowerDVD).

Verder zou je kunnen kijken of je op het i-net niet gewoon een srt-file kunt vinden die bij de film hoort. Als je deze dezelfde naam geeft als het filmbestand en in dezelfde map plaatst, ben je ook klaar.
Dan weet ik dat. Ik had oplossing met via een srt-bestand al gevonden. Maar als het vanzelf gaat is het natuurlijk altijd makkelijker.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Jeroen Blom schreef op maandag 27 juli 2009 @ 10:58:
Dan weet ik dat. Ik had oplossing met via een srt-bestand al gevonden. Maar als het vanzelf gaat is het natuurlijk altijd makkelijker.
Even voor de zekerheid: Gaat het hier om een BluRay??
Want ik heb hier ook een aantal BluRay's als ISO op mijn HTPC staan, die mount in vervolgens met Daemon Tools, en kan ze binnen MP afspelen MET ondertitels (en zelfs nog selecteer baar ook).
Ik heb wel MPC-HC subtitle engine geinstalleerd op 1.0.2 en daar heb je op 24Hz nog wel last van een audio/video out-of-sync, maar mijn receiver lipsynced dat er (grotendeels) uit.

Ondertitels selecteer ik (effe uit mijn hoofd) met de blauwe teletekst knop op mijn ab.

Oh ja, natuurlijk niet vergeten om in MP config --> Videos de extensie .m2ts (en eventueel .evo) toe te voegen maar ik ga er vanuit dat je dat al gedaan hebt.

Je geeft wel aan dat MPC-HC hem ook niet weergeeft, dus het kan ik je file zitten. Misschien eens proberen af te spelen met PowerDVD?

[ Voor 16% gewijzigd door -Leon- op 27-07-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik dacht altijd dat MP geen blue ray aankon?

Als ik even snel zoek in het topic op de MP-site over het SAF pack, dan kom ik ook onderstaande post tegen:
It is not about SAF. Blue-ray are not supported by OS. There is no BlueRay/HDDVD navigator (like MS DVD navigator for DVD's). Maybe in Win8+ microsoft add it... It is all about the money.
You need to use external (comercial) player to play them (like PowerDVD)or rip them in to MKV.
Ik zal het vanavond eens gaan testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Question Mark schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:23:
Ik dacht altijd dat MP geen blue ray aankon?
Jawel hoor, alleen nog niet optimaal. Je hebt 2 mogelijkheden:

1. Met de interne speler maar dan verlies je de volledige menustructuur
2. Met een externe speler (bijv. PDVD9 icm MovingPictures).

Wil je met de interne speler afspelen dan hoef je alleen de extensies .m2ts & .evo (HDDVD) toe te voegen en ja kan ze afspelen.
Voor een externe speler (werkt ook zeker niet slecht, alleen besturing van PDVD9 (zelfs met Cinema Mode) is nog niet optimaal) die je via Moving Pictures aanstuurt staat hier meer info.

Succes! :*)

En met alle respect voor het SAF-topic, maar daar worden wel meer onzinnige dingen gezegd :X

[ Voor 5% gewijzigd door -Leon- op 27-07-2009 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Laatst online: 17:36

Sherlock

No Shit

ThaClown schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:09:
MPC-HC filter
1. Download de mpchc_x86_v1.2.908.0_MPCVideoDec.zip

2. plaats MPCVideoDec.ax filter in de system folder (voor 32bit Windows = System32, voor 64bit Windows = SysWOW64)
3. ga naar 'Start' > 'Run' (gebruik 'Run as Administrator' in Vista) en typ: 'regsvr32 MPCVideoDec.ax'
Een opmerking over dit stukje:
ik heb een tijdje terug Vista x64 geïnstalleerd, maar het lukte me maar niet om die dll geregistreerd te krijgen, terwijl ik hem netjes naar de SysWOW64 map gekopieerd had. Ik kreeg telkens een foutmelding over dat hij het bestand niet kon vinden.

Uiteindelijk heb ik het bestand ook naar de system32 map gekopieerd en toen werkte het prima.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Even een nieuwe post omdat het een heel ander onderwerp is:
Ik hoopte dat de installatie van Vista het geklooi met tv-server zou verhelpen. Niets blijkt minder waar; tv-server crasht zodra ik de tweede keer naar analoge kanalen scan. De eerste keer scannen vliegt voorbij, zonder dat er een kanaal gevonden wordt. Vervolgens knalt tv-server eruit bij elke poging om naar kanalen te scannen.

De bijgeveleverde software van mijn Leadtek Winfast TV2000XP Global geeft wel beeld, alleen nog geen geluid. Ik ben nu echt zover dat ik net zo lief een nieuwe kaart koop als dat ik met dit ding blijf k*tten. Iemand een tip voor een, door MediaPortal ondersteunde, analoge low-profile tv-kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb weer een nieuw probleem. Van de 1 op de andere dag kan ik met mijn logitech harmony one (als mce remote) opeens niet meer door menus navigeren. als ik op movies enz druk pakt ie het wel maar als ik met de up en down naar boven en beneden wil gaan lukt het niet meer! 2 keer opnieuw geinstalleerd maar nog steeds niks, weet iemand waar ik moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 00:35:
ik heb weer een nieuw probleem. Van de 1 op de andere dag kan ik met mijn logitech harmony one (als mce remote) opeens niet meer door menus navigeren. als ik op movies enz druk pakt ie het wel maar als ik met de up en down naar boven en beneden wil gaan lukt het niet meer! 2 keer opnieuw geinstalleerd maar nog steeds niks, weet iemand waar ik moet zoeken?
Welke remote receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:20:
Ik heb MP ook een tijd gebruikt, ben toch weer terug naar M$ Mediacenter. Dit omdat het configureren toch te veel "gedoe" was en met Mediacenter de meeste dingen gewoon al out of the box werken. zeker als je een mce keyboard hebt. Maar het is wel een mooi initiatief natuurlijk en ziet er super uit!
Ja vind je? Ik vind die vrijheid in configureren juist geweldig. Je kan je eigen views etc kiezen en je zit niet gebonden aan de matige interfaces van MS. Hoewel ik MC wel net wat soepeler vind lopen, standaard mooiere graphics. Dat vind ik eigenlijk het enige voordeel. Op grafisch gebied in de UI is MC superieur. Op aanpasbaarheid en logica is de UI van MP superieur. HEt beste zou zijn om dat te combineren (waar MP ook mee bezig is voor versie 2, die lijkt grafisch als twee druppels water op MC :) )
Sherlock schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:25:
Ik vind dat MP inderdaad nog vrij veel 'hassle' is, zeker vergeleken met Mediacenter. Als je ziet hoe makkelijk alles daarin werkt dan vraag ik me af waarom bijvoorbeeld tv, epg, remotes, vfd's etc. vrijwel zonder instellen werken in Mediacenter en dat je in MP toch best wat kunstgrepen uit moet halen om het te laten werken.

Voorlopig blijf ik toch bij MP omdat ik gewoon geil op al die fanart van TV-series en Moving Pictures :9~
Hmm, ik vind van niet. Het voordeel bij MP vind ik juist dat er veel opties in zitten die je bij MC niet kan veranderen. Dan wil ik het liever veranderen dan dat ik er aldoor tegenaan hik. Qua instellen zit je alleen eventjes met het opzoeken van films, muziek tv-programma's etc wat tijd kost, maar als je die goed getagd of genamed hebt is dat een fluitje van een cent.
sparow schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:34:
Ik heb MediaPortal geprobeerd, vanwege de enthousiase reactie in dit forum en de beperkte aanpas mogelijkheden in Windows MCE. Maar..

het lijkt wel of ik de enige ben die er tegenaan loopt, maar ik vind het te traag om mee te werken. Met opstarten staat MCE in no-time op mijn scherm, terwijl MP er erg lang over doet om op te starten. Ook eenmaal opgestart loopt het allemaal maar traag.

Ben ik nou de enige die hier last van heb? Doe ik soms iets verkeerd?

Voor de volledigheid ik draai Vista 32 bit op:
Asus P5N7A-VM met Intel Core 2 Quad Q8300 en 4GIG intern.
(jaja, vista 64 bit komt nog wel, als alle codecs etc soepel lopen hierop ;))
Als je een harde schijf hebt met veel muziek doet ie bij mij bij MC altijd een half uur over het openen van de muziek sectie. MP heeft dat niet. Het is maar net wat je handig vindt Ik wacht liever in t begin wat langer. In MC word ik vooral gek van dat lange wachten bij switchen van secties
Tsurany schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:49:
Zit de laatste tijd met twee flinke ergernissen. Heb windows 7 geinstalleerd en draai er Media Portal onder maar het werkt niet perfect.
Mijn Remote wordt niet goed herkend, ik krijg dus geen resultaat als ik bijvoorbeeld op het knopje 'meer info' druk. Hierdoor moet ik nu een toetsenbord gebruiken en dat werkt niet.
Via de plugin Power Scheduler zit er geen optie om Media Portal uit te schakelen ipv naar standby te laten gaan. Ik wil geen standby of hibernate, zodra ik namelijk opnieuw opstart en een bestand wil afspelen crasht mediaportal, stopt met spelen en na een halve minuut zit ik weer in het hoofdmenu, daarna werkt het wel perfect.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Ik heb dit ook gehad en bij mij was het op te lossen door in het configuratieprogrammaatje bij remote aan te klikken welk type remote je hebt. Hij herkende dit niet automatisch. MOet je maar eens opzoeken.

edit: whoops, stomme autist die ik ben.... we zitten al op pagina 18 en ik reageer op pagina 1 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn configuratie is momenteel trouwens:

Mediaportal 1.1.0 alpha.
Moving Pictures
Music Video's
TV-gemist
TV-series
My Video voor cabaret en homemade porno video's
Audioscrobbler
Last.fm

Werkt als n tierelier.

Het zou alleen wel relax zijn als er een database komt waarin cabaretvoorstellingen staan. Die mis ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:06:
Mijn configuratie is momenteel trouwens:

Mediaportal 1.1.0 alpha.
Moving Pictures
Music Video's
TV-gemist
TV-series
My Video voor cabaret en homemade porno video's
Audioscrobbler
Last.fm

Werkt als n tierelier.

Het zou alleen wel relax zijn als er een database komt waarin cabaretvoorstellingen staan. Die mis ik.
Tja, zou inderdaad mooi zijn, maar ik denk niet dat die er ooit gaat komen. Ik gebruik nu ook MyVideos voor Cabaret & Muziek DVD's. Is effe wat werk om alles erin te zetten, maar dat is ook eenmalig aangezien je die dB ook prima kan backuppen.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:59:

edit: whoops, stomme autist die ik ben.... we zitten al op pagina 18 en ik reageer op pagina 1 8)7
Hahahahaha... Dat is mij ook een keer overkomen ;) Doe je niet gauw weer, maar de gedachte erachter was goed!! ;)

[ Voor 19% gewijzigd door -Leon- op 28-07-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is kun je voor hibernate kiezen als je die in je system van windows activeert. Dat is op zich niet zo moeilijk. Wat veel moeilijker is is dat je 1 USB poort moet activeren als 'listening' als je pc uit staat.

edit: laat maar, hierin staat de oplossing voor booten met Remote:

http://forum.team-mediapo...oot-remote-control-57156/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:51:
[...]

Als het goed is kun je voor hibernate kiezen als je die in je system van windows activeert. Dat is op zich niet zo moeilijk. Wat veel moeilijker is is dat je 1 USB poort moet activeren als 'listening' als je pc uit staat.

edit: laat maar, hierin staat de oplossing voor booten met Remote:

http://forum.team-mediapo...oot-remote-control-57156/
Bij W7 heb ik ingesteld dat met powerbutton op hibernate gaat en ik niet weer hoef in te loggen. hoef ik toetsenbord dus niet aan te doen. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
juist op dit moment zijn ze op 97% en hebben ze de nieuwe versie aangekondigd voor vrijdag 28 juli :)
goed nieuws dus! :) ook tv series heeft een nieuwe release.
dus als movingpictures xfactor en streamedmp nu ook komen zit ik na mijn vakantie gebakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

remcoXP schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 18:51:
juist op dit moment zijn ze op 97% en hebben ze de nieuwe versie aangekondigd voor vrijdag 28 juli :)
goed nieuws dus! :) ook tv series heeft een nieuwe release.
dus als movingpictures xfactor en streamedmp nu ook komen zit ik na mijn vakantie gebakken. :)
Volgens mij ben je een maandje te enthousiast en bedoel je 28 augustus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Aan de ene kant goed nieuws, aan de andere kant zijn er weer vervelende bugs (die al vaker verschoven zijn) weer een versie opgeschoven.
  • " Audio/video sync met 24 refresh-rate"
  • " Flickering Gui bij bv TV guide"
Persoonlijk zou ik liever hebben dat de RC wat uitgesteld gaat worden totdat ook deze bugs opgelost zijn. Sommige bugs zijn er al aardig lang, en worden op deze wijze nu niet echt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
waarom vragen we de gasten van het mp forum niet om een dutch forum.
zodat en hun community groeit, nederlands beter vertegenwoordigt wordt, en we meerdere topics voor verschillende onderwerpen kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wou vandaag effe een filmpje (.mkv) kijken, krijg ik tot mijn verbazing een error "Unable to play ...". Voordien werkte alles perfect. Heb zelf niet aan de instellingen geprutst :-( Volgens mij komt dit door een update van Windows. Iemand nog met dit probleem?

Dit staat in de log :

2009-07-28 20:50:31.203125 [ERROR][MPMain]: Control has invalid animation type [ on thumbAnimation]
2009-07-28 20:50:33.765625 [ERROR][MPMain]: VideoPlayer9:exception while creating DShow graph Het maken van een exemplaar van het COM-onderdeel met CLSID {51B4ABF3-748F-4E3B-A276-C828330E926A} uit de IClassFactory is mislukt door de volgende fout: 80040273. bij MediaPortal.Player.VMR9Util.AddVMR9(IGraphBuilder graphBuilder)
bij MediaPortal.Player.VideoPlayerVMR9.GetInterfaces()
2009-07-28 20:50:33.781250 [ERROR][MPMain]: VideoPlayerVMR9: Exception while cleanuping DShow graph - De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld. bij MediaPortal.Player.VideoPlayerVMR9.Cleanup()
2009-07-28 20:50:33.953125 [ERROR][MPMain]: Control has invalid animation type [ on thumbAnimation]

Als ik VMR9 uitschakel en EVR9 gebruik, dan werkt het wel, maar heel traag.
Wanneer ik de film met media player afspeel, werkt alles wel zoals het moet...

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:57
Ik wil graag voor LiveTV mijn geluid via HDMI laten lopen ipv via mijn 5.1 setje.
Nu kan ik wel de Audio renderer op HDMI zetten en dat werkt zoals ik zou verwachten. Alleen ik kan het volume niet op de normale manier regelen, die regelt het volume van mijn 5.1-output nog steeds..
Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MM-
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 12:42

-MM-

D'oh!!

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:42:
Wat plugin gebruiken jullie voor muziek? Moving pictures en TV series zijn zo mooi, terwijl my music een beetje bleekjes lijkt.

En zijn er ook visualisatie plugins, ik loop mij pukkelig te zoeken op de MP forums, ik kon me herrinneren dat er een visualisatie plugin was maar kan het niet meer vinden.
Ik ben sinds dit weekend ook een HTPC aan het inrichten. Dankzij de uitstekende tuterial en de vele comments van jullie heb ik alles wat ik wil al aan de praat gekregen. Nu ben ik alleen ook op zoek naar een mooie grafische schil voor mijn muziek (vandaar de bovenstaande quote). Is deze nog niet ontwikkeld of heb ik niet goed gekeken?

What's the point of living if you can't feel alive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik ben bang dat dat nog niet zo goed ontwikkeld is. Ik vind het muziekgedeelte van MediaPortal echt zwaar achterlopen bij de films en series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dat komt waarschijnlijk omdat je voor TV-series en films externe plugins gebruikt (TV-Series en Moving Pictures), deze zijn door "externen" ontwikkeld en niet door het team van MediaPortal. Overigens staan er op het forum van MP wel hacks om ook fanart en dergelijke te krijgen bij "MyMusic".

Overigens wordt dat ook de insteek voor Mediaportal II. Een stabiel, modulaire "kapstop" die ontwikkeld wordt door het team van MediaPortal met eenvoudige functionaliteit. Vervolgens kunnen "externe" developers daar plugins voor gaan schrijven die "naadloos" kunnen integeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MM-
  • Laatst online: 15-09 12:42

-MM-

D'oh!!

Ik ben inderdaad bewust van het principe dat het een modulair systeem is. En waar je prachtige modules hebt voor de series (TV-Series) en je films (Moving Pictures), heb ik nog niet zoiets gevonden voor de muziek. Ik vroeg me daarom dus af of dit überhaupt wel bestond.

Hack heb ik gevonden (klik) maar uiteraard zou ik liever een oplossing hebben zoals die er is bij series en films.

[ Voor 29% gewijzigd door -MM- op 29-07-2009 14:38 ]

What's the point of living if you can't feel alive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Laatst online: 10:57
Muziek loopt inderdaad ver achter op TV-Series en Moving Pictures.
Bij mij staat muziek op server, maar voordat mijn muziek library de nieuwe bestanden ziet, moet ik opnieuw scannen + restart doen.. handig is anders. En mijn vriendin is er ook minder blij mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets vreemds, maak gebruik van een Asus moederboard met laatste bios versie.
Daarop een Hauppauge WINTV PVR 150 tvkaart.
MediaPortal functioneert in basis prima, maar de tv zenders geven enkel geluid.
Teletekst werkt ook prima, maar het beeld... ziet er niet uit.

Afbeeldingslocatie: http://i422.photobucket.com/albums/pp308/Cliptonic/th_beeld.jpg

Ik zit naar een vage blokkendoos te kijken, enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm zeker van? Normaal scant MP je muziek tijdens opstart dacht ik ze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe catalyst drivers btw 9.7

Ook nieuwe AMD chipset op komst 785G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:59:
[...]
Op grafisch gebied in de UI is MC superieur.
Ik vind dat MC-blauw toch wel heel erg saai. De skins van MP vind ik juist een flinke bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine toevoeging, TV Server Configuration - TV Channels
Preview en de zenders zien er wel goed uit...

Waar zit de fout? Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
hmmm, ik heb mediaportal hard gerest tijdens tv kijken en krijg sindsdien de error

"Application has generated an exception that could not be handled"

als ik mediaportal op wil starten... watchdog loopt ook vast en blijft scannen... :S iemand ervaring met deze foutmelding of weet hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anderhalf uur klikken, maar ik heb de oplossing voor de niet werkende tv

Video render settings naar EVR gezet, strak beeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Welke ontvanger gebruiken jullie om de Harmony One te gebruiken met MediaPortal in Vista? Ik heb deze nu op het oog:
Afbeeldingslocatie: http://images.icecat.biz/img/norm/high/1510943-3709.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Sherlock op 31-07-2009 10:27 . Reden: plaatje was stuk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Nog een vraag over deze skin: bij mij staan de menu-items (in screenshot: Music/Movies/TV shows/TV/Plugins) precies in het midden, maar zo aan de linkerkant uitgelijnd vind ik heel wat mooier eigenlijk.
Nu heb ik gezien dat je in de StreamedMP editor een X-position aan kunt geven, maar of ik nu 200 of 400 selecteer, er verandert niks. (Ook na deleten van de skin cache folder)
Hoe heb jij dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:41
ik zit nu met een probleempje.

als ik dvd files afspeel dan is aan de onderkant van mijn scherm het beeld niet goed. beeld loopt zeg maar vertraagd schokkerig door terwijl de rest van het beeld wel goed doorloop. mensen met hetzelfde probleem hiero ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leon, jij had toch ook een Origen 16T. Bij mij boot hij nou telkens in 1024x768 op. Ik heb het gevoel dat kleine schermpje het in de war gooit. Ook heb ik in de BIOS de GPU van VGA op moederbord gezet maar dat mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:28:
Leon, jij had toch ook een Origen 16T. Bij mij boot hij nou telkens in 1024x768 op. Ik heb het gevoel dat kleine schermpje het in de war gooit. Ook heb ik in de BIOS de GPU van VGA op moederbord gezet maar dat mocht niet baten.
Hee das nou toevallig, ik heb sinds deze week precies hetzelfde, geen idee waar het in zit maar het schermpje zou idd heel goed kunnen. Misschien disabelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-08 16:52
Sherlock schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:12:
Welke ontvanger gebruiken jullie om de Harmony One te gebruiken met MediaPortal in Vista? Ik heb blabla nu op het oog:
ik heb ooit een deze gekocht, werkt prima. ook in combinatie met mijn harmony 555
http://cgi.ebay.nl/BNIB-M...b967&_trksid=p3286.c0.m14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Rayures schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 17:10:
[...]

ik heb ooit een deze gekocht, werkt prima. ook in combinatie met mijn harmony 555
http://cgi.ebay.nl/BNIB-M...b967&_trksid=p3286.c0.m14
hier ook werkt het prima onder vista! onder xp is het niet gelukt overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sherlock schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:25:
[...]

Nog een vraag over deze skin: bij mij staan de menu-items (in screenshot: Music/Movies/TV shows/TV/Plugins) precies in het midden, maar zo aan de linkerkant uitgelijnd vind ik heel wat mooier eigenlijk.
Nu heb ik gezien dat je in de StreamedMP editor een X-position aan kunt geven, maar of ik nu 200 of 400 selecteer, er verandert niks. (Ook na deleten van de skin cache folder)
Hoe heb jij dit gedaan?
Dat menu dat je daar ziet is het Basic Home menu. Dat is ook het menu dat je met de editor bewerkt. Tevens kun je wisselende achtergronden krijgen in dat menu, achtergronden die je zelf kunt instellen door ze in een mapje te zetten.

Ik denk dat jij het gewone Home Menu voor je ziet. Om Basic Home te krijgen moet je zorgen dat er in de Config staat dat hij met Basic Home moet opstarten. In de mappings van mijn remote heb ik tevens ingesteld dat er niet meer geswitched moet worden tussen Home en Basic Home. Anders krijg je steeds weer dat andere menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sherlock schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:25:
[...]

Hoe heb jij dit gedaan?
Het is idd de basichome die je aanpast. Ik heb het voorelkaar gekregen om in myhome.xml de Xpos op 0 te zetten maar helaas stuitte ik op het rechts uitlijnen van de menu items. Met een textalign right lukte het me niet en kwam later achter dat je een menu niet rechts kan uitlijnen maar alleen labels en buttons :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael21
  • Laatst online: 18-09 10:02

michael21

Shrimp

Pfff mooi pakket maar toch wel het een en ander nog uitzoeken. Ik draai MP op een desktop die in een andere kamer staat. Op deze andere kamer staat er een LG analoog via dvi-i aangesloten op 1680x1050.
Op de slaapkamer heb ik een Samsung 2333HD aangesloten via DVI en het geluid gaat via een Jack>tulp stekker naar een 5.1 set(ik weet dat ik dus geen 5.1 of dts heb maar dit kon niet anders).
Om toch vanuit bed de pc te kunnen besturen heb ik er een bluetooth muis op aangesloten aangezien IR niet voldoende bereik heeft om de pc te kunnen bereiken.

Nu heb ik MP geïnstalleerd icm StreamedMP skin en Ultramon(trial).

Op het moment dat ik MP zonder de skin start kan ik alles gewoon met m'n bluetooth muis bedienen, maar op het moment dat ik de skin ga gebruiken en dan probeer om m'n muis te gebruiken komt MP in scherm waarin ik 3 opties heb om de boel te herstarten, af te sluiten of om hem in de slaapstand te zetten. Als ik de pijltjes op m'n keyboard gebruik kan ik wel gewoon gebruik maken van de skin.

Nu draai ik dus een dualview setup icm met ultramon en ik zou dit graag op zo'n manier willen aanpassen dat MP altijd op m'n tweede scherm komt, iemand ervaring mee hoe dit gedaan kan worden?

Gewoon Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
michael21 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 20:28:
maar op het moment dat ik de skin ga gebruiken en dan probeer om m'n muis te gebruiken komt MP in scherm waarin ik 3 opties heb om de boel te herstarten, af te sluiten of om hem in de slaapstand te zetten.
Het Basic Home menu in die skin werkt niet goed met een muis, bij elke beweging krijg je dan idd het afsluitscherm te zien. Bij een andere skin heb je dat niet maar aangezien ik geen muis gebruik heb er sowieso geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael21
  • Laatst online: 18-09 10:02

michael21

Shrimp

Hmmm dat is jammer, dus dan maar een andere skin gaan gebruiken.

Gewoon Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
michael21 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 20:40:
Hmmm dat is jammer, dus dan maar een andere skin gaan gebruiken.
Mediastream lijkt er op.
-Leon- schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 23:19:
[...]
Ik zou als eerste je ATI drivers & PDVD Codec eens updaten.
De laatste PDVD HD-codec had ik al.
ATI heb ik nu ge-update naar 9.4. Daar lijken de eerste paar video's nu wel mee te werken en ik zie de CPU-load bij Pulp Fiction (die eerst boven de 25% zat) nu onder de 10% zitten. Dus dat ziet er goed uit. :)
Versie 9.7 werkt overigens niet, die geeft allemaal groene vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Zijn er eigenlijk al mensen hier die aan het experimenteren zijn met een server-client setup? Dus een centrale Mediaportal-server met een extender pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:32
D-e-n schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:00:
Zijn er eigenlijk al mensen hier die aan het experimenteren zijn met een server-client setup? Dus een centrale Mediaportal-server met een extender pc?
Ik heb wel eens een proefopstelling gemaakt, het werkte erruuug mooi. Je moet alleen even wat dingen regelen als je met z'n tween tv wilt kijken (dubbele tuner). Persoonlijk wacht ik op een goede ION setup (ze verwachten in september een goede setup) Dan koop ik voor +/- 250 euro een zo'n ION kastje en die gaat dan naar de slaapkamer. Voor mijzelf is het niet de vraag OF ik meerdere MP clients ga maken, maar WANNEER :) Nogmaals met de ION ontwikkelingen ziet er het erg gunstig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
konehead schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:10:
[...]
Ik heb wel eens een proefopstelling gemaakt, het werkte erruuug mooi. Je moet alleen even wat dingen regelen als je met z'n tween tv wilt kijken (dubbele tuner). Persoonlijk wacht ik op een goede ION setup (ze verwachten in september een goede setup) Dan koop ik voor +/- 250 euro een zo'n ION kastje en die gaat dan naar de slaapkamer.
Het is bij mij nog een overweging en niet zozeer voor de slaapkamer. Qua opslagruimte begint mijn NAS nu aardig vol te worden en dan zou ik kunnen overwegen om de HTPC om te vormen tot een fileserver/Mediaportal server met tv-opname mogelijkheid. Maar dan heb ik dus wel een kastje in de woonkamer nodig :)

Maar het kan ook zijn dat ik gewoon een nieuwe NAS koop met emailserver en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Laatst online: 17-09 18:48

Mars Warrior

Earth, the final frontier

konehead schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:10:
[...]
Ik heb wel eens een proefopstelling gemaakt, het werkte erruuug mooi. Je moet alleen even wat dingen regelen als je met z'n tween tv wilt kijken (dubbele tuner). Persoonlijk wacht ik op een goede ION setup (ze verwachten in september een goede setup) Dan koop ik voor +/- 250 euro een zo'n ION kastje en die gaat dan naar de slaapkamer. Voor mijzelf is het niet de vraag OF ik meerdere MP clients ga maken, maar WANNEER :) Nogmaals met de ION ontwikkelingen ziet er het erg gunstig uit.
Wat bedoel je hiermee "ze verwachten in september een goede setup"?? Vanuit MP, of vanuit leveranciers van ION bordjes ??

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:32
Mars Warrior schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:51:
[...]

Wat bedoel je hiermee "ze verwachten in september een goede setup"?? Vanuit MP, of vanuit leveranciers van ION bordjes ??
Vanuit de leveranciers van ION bordjes, je kan zelf nu zo'n ding in elkaar schroeven maar ik wil een heel klein kastje wat ik achter mijn TV kan hangen.

Kijk maar eens op: http://gathering.tweakers...ist_messages/1332701/last

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
michael21 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 20:28:

Nu draai ik dus een dualview setup icm met ultramon en ik zou dit graag op zo'n manier willen aanpassen dat MP altijd op m'n tweede scherm komt, iemand ervaring mee hoe dit gedaan kan worden?
Nu ben ik geen hardcore MP kenner en gebruik ook jouw skin niet, maar ik kan bij mijn configuratie van de client instellen dat op welk scherm hij moet komen, en heb heel ultramon niet nodig. MIsschien heb je er wat ana:

Media Portal Configuration > General > "Use screen selector [...]" (laatste optie) > Selecteer je scherm bij "Start Screen"

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:00:
Zoeits heb je toch ook al als je het op 1 PC gebruikt? Ik heb hier een TV server draaien en ook een MP Client welke om TV te kijken met de server (zelfde PC) contact maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:25

SaN

Ik gebruik Ultramon alleen maar om mijn muis niet op het tweede scherm (met mediaportal) te laten komen als ik bezig ben met de pc en iemand anders Mediaportal gebruikt. Daar ben ik nog niet helemaal tevreden over trouwens, de cursor wordt welliswaar tegengehouden, maar hij schiet toch nog naar het 2e scherm als je tegen de rand van scherm 1 aankomt.

Zijn er betere oplossingen om de tweede monitor echt alleen geschikt te maken voor Mediaportal en voor de rest eigenlijk "los te koppelen" van de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:41:
[...]

Zoeits heb je toch ook al als je het op 1 PC gebruikt? Ik heb hier een TV server draaien en ook een MP Client welke om TV te kijken met de server (zelfde PC) contact maakt.
Nee, het gaat D-e-n om zoiets als je bij Windows Media Center hebt, met media extenders. De extender kun je aan een andere tv koppelen waardoor het mogelijk is om (bijvoorbeeld) het begin van de film in de woonkamer te bekijken, te pauzeren en het restant op de slaapkamer te bekijken. De zware software draait dan op één pc, terwijl een ander klein pc'tje (Atom Ion achtig) vervolgens een client is waarop je kunt kijken.
In jouw geval staat de Mediaportal software of elk van de clients en biedt de server de TV kaarten aan (en eventueel de media). Het gevolg is dat jouw clients toch behoorlijk krachtig moeten zijn wil het allemaal nog een beetje lekker lopen.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag MP geinstalleerd zoals ThaClown e.e.a heeft omschreven en nu ziet TV server alle zenders maar MP niet terwijl de gids het wel gewoon doet. Iemand een oplossing? Gegevens systeem:

Mac mini met Vista 32 bit
Firedtv DVC kaart met cam
Ziggo regio zwolle

Voor de rest mooi programma en een hoop mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:58:
Ik heb vandaag MP geinstalleerd zoals ThaClown e.e.a heeft omschreven en nu ziet TV server alle zenders maar MP niet terwijl de gids het wel gewoon doet.
Hoe bedoel je: de gids doet het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik heb wat moeite om mijn VFD aan de praat te krijgen in Vista x64. Ik heb een Ahanix mce 302 met een Samsung 2x16 Characters VFD.

Ik heb deze werkend gehad onder XP MCE 2005, BIOS setting staat op EPP en is ongewijzigd. De drivers op de site van Ahanix zijn echter alleen 32-bit, waardoor ik nog geen enkele letter op het scherm heb kunnen krijgen. Iemand een tip om dit wel voor elkaar te krijgen?

edit:
Via deze post en deze download is het gelukt om mijn vfd met lcd smartie aan de praat te krijgen! Heeft iemand een tip om hem in MediaPortal aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:58:
Ik heb vandaag MP geinstalleerd zoals ThaClown e.e.a heeft omschreven en nu ziet TV server alle zenders maar MP niet terwijl de gids het wel gewoon doet. Iemand een oplossing? Gegevens systeem:

Mac mini met Vista 32 bit
Firedtv DVC kaart met cam
Ziggo regio zwolle

Voor de rest mooi programma en een hoop mogelijkheden
heb je bij de eigenschappen van je firedtv kaart aangegeven dat er een CAM module in zit? (zit onder de edit knop van je kaart bij de tv-server instellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mac Mini,

Gebruik je op de Mac Mini een afstandbediening?
Ik ben wel geinterresseerd hoe je die geconfigureerd hebt onder vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:12
Sherlock schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:37:
Ik heb wat moeite om mijn VFD aan de praat te krijgen in Vista x64. Ik heb een Ahanix mce 302 met een Samsung 2x16 Characters VFD.

Ik heb deze werkend gehad onder XP MCE 2005, BIOS setting staat op EPP en is ongewijzigd. De drivers op de site van Ahanix zijn echter alleen 32-bit, waardoor ik nog geen enkele letter op het scherm heb kunnen krijgen. Iemand een tip om dit wel voor elkaar te krijgen?

edit:
Via deze post en deze download is het gelukt om mijn vfd met lcd smartie aan de praat te krijgen! Heeft iemand een tip om hem in MediaPortal aan de praat te krijgen?
binnen mediaportal heb je een plugin (wordt standaard mee installed door MP) die MiniDisplay heet. Enable die en kies dan de juiste display (driver) die in t lijstje staat en druk dan op test....als ie het doet dan :D :9~ ...zo niet dan ff alle drivers uitproberen die in t lijstje staan.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Rainesh schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:03:
[...]
binnen mediaportal heb je een plugin (wordt standaard mee installed door MP) die MiniDisplay heet. Enable die en kies dan de juiste display (driver) die in t lijstje staat en druk dan op test....als ie het doet dan :D :9~ ...zo niet dan ff alle drivers uitproberen die in t lijstje staan.
Sorry, dat had ik nog wel moeten melden. MiniDisplay heb ik geprobeerd, maar dat werkt (nog) niet. Ik denk dat ik ergens die nieuwe, gewijzigde, inpout32.dll aan moet wijzen. Ik heb alleen geen idee waar ik dat moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwmook
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-06 08:47
Beste,

Sinds enige tijd weer actief bezig met MP. Voorheen had ik alles goed draaiende. Nu heb ik alles laatst opnieuw geïnstalleerd en heb nu het volgende:

Windows Vista Ultimate 64bit
4GB intern geheugen
512MB Nvidea GT8500
Sound Blaster Audigy 2LS
Media Portal 1.0.2.0
Streamed MP

Nu loop ik na een volledige herinstallatie van MP weer tegen het probleem op dat ik 0 geluid krijg. Niet bij films, niet bij series, zelfs niet bij een simpel MP3tje. Heb veel verschillende codecs geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Heb mijn PC via DVI naar HDMI op m'n fullHD tv aangesloten. En audio gaat via Jack -> Tulip geen behoefte aan DTS, athans nog niet. Eerst maar weer eens goed werkend krijgen.

Beeld is prima, loopt allemaal vlekkeloos alleen het geluid dus niet. Heb het volgende geprobeerd:

AC3filter
FFDshow
Haali Media Splitter
MPC -MPA Decoder filter

Heb nu de volgende opstelling bij Video Player:

MPEG2 Video Decoder: ffdshow video decoder
H.264 video decoder: Cyberlink H.264/ AVC Decoder (PDVD9)
MPEG/ AC3 audio decoder: AC3filter
AAC audio decoder: MPC - MPA Decoder Filter
Audio Renderer: Default Direct Sound Device

Van alles met de instellingen geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar! Hopelijk heeft 1 van jullie DE oplossing! Wat er nog wel bij vermeld moet worden is dat als ik bijvoorbeeld via WinAmp een MP3 afspeel deze wel gewoon te horen is, dit gaat ook via de jack->tulip kabel.

Alvast bedankt

Hanno-W. Mook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwmook
hwmook schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:08:
Beste,

Sinds enige tijd weer actief bezig met MP. Voorheen had ik alles goed draaiende. Nu heb ik alles laatst opnieuw geïnstalleerd en heb nu het volgende:

Windows Vista Ultimate 64bit
4GB intern geheugen
512MB Nvidea GT8500
Sound Blaster Audigy 2LS
Media Portal 1.0.2.0
Streamed MP

Nu loop ik na een volledige herinstallatie van MP weer tegen het probleem op dat ik 0 geluid krijg. Niet bij films, niet bij series, zelfs niet bij een simpel MP3tje. Heb veel verschillende codecs geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Heb mijn PC via DVI naar HDMI op m'n fullHD tv aangesloten. En audio gaat via Jack -> Tulip geen behoefte aan DTS, athans nog niet. Eerst maar weer eens goed werkend krijgen.

Beeld is prima, loopt allemaal vlekkeloos alleen het geluid dus niet. Heb het volgende geprobeerd:

AC3filter
FFDshow
Haali Media Splitter
MPC -MPA Decoder filter

Heb nu de volgende opstelling bij Video Player:

MPEG2 Video Decoder: ffdshow video decoder
H.264 video decoder: Cyberlink H.264/ AVC Decoder (PDVD9)
MPEG/ AC3 audio decoder: AC3filter
AAC audio decoder: MPC - MPA Decoder Filter
Audio Renderer: Default Direct Sound Device

Van alles met de instellingen geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar! Hopelijk heeft 1 van jullie DE oplossing! Wat er nog wel bij vermeld moet worden is dat als ik bijvoorbeeld via WinAmp een MP3 afspeel deze wel gewoon te horen is, dit gaat ook via de jack->tulip kabel.

Alvast bedankt

Hanno-W. Mook
Het duurde even maar heb het uiteindelijk gevonden. Net toen ik wanhopig een post plaatste...
MediaPortal gebruikt een eigen mixer in Windows... Deze stond op mute... hoe het mogelijk is GEEN idee maar goed het werkt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Force schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 06:57:
[...]

heb je bij de eigenschappen van je firedtv kaart aangegeven dat er een CAM module in zit? (zit onder de edit knop van je kaart bij de tv-server instellingen)
Heb ik gedaan, het gekke is ook dat mijn gids het eerst wel deed en nu geeft media portal aan dat er geen tuner geinstalleerd is terwijl hij wel bij de mp config staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:31:
Mac Mini,

Gebruik je op de Mac Mini een afstandbediening?
Ik ben wel geinterresseerd hoe je die geconfigureerd hebt onder vista.
Ik heb op mijn mac mini via bootcamp vista draaien en dat gaat eigenlijk na een hoop gekut nu al wel een half jaar goed zo, in vista heb ik een mce remote aangesloten met een losse infrarood ontvanger, kost ongeveer 30 euro en daarna gooi je de remote weg. dan koop je de Harmony 525 en die neemt gewoon de mce functies over en dan kun je in mp aanvinken dat je een mce remote hebt.

werkt helemaal perfect, daarbij heb ik natuurlijk nog de draadloze muis en toetsenbord van Mac, die zien er super uit en doen het ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:09:
[...]

Hoe bedoel je: de gids doet het wel?
De epg gegevens staan er wel allemaal in, maar als ik wil kijken doet ie niks meer, geeft hij aan gaan tuner dus daar wordt ik ook niet wijzer van. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
hier ook Ziggo, alles werkte prima tot gisteren maar geen epg en tv meer, tv server opniuew laten scannen. Vind alle zenders maar kan nog geen tv kijken...vreemd. morgen nog maar eens verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:15:
[...]
De epg gegevens staan er wel allemaal in, maar als ik wil kijken doet ie niks meer, geeft hij aan gaan tuner dus daar wordt ik ook niet wijzer van. :(
Weet je zeker dat je server goed opstart? Daar had ik in het begin ook een probleem mee. Dan was het wachtwoord voor de server nog niet ingesteld (ww wat je ingeeft bij installatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V33r
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 15:04
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 00:52:
[...]

Ik draai vista ultimate, HTPC is dedicated en draai powerdvd9, DXVA, alles staat zover ik weet goed en NED 1 2 en 3 zijn k*t. Schiet mij maar lek. Alle codecs voor audio en video al in den treuren gecombineerd. Instellingen op alle mogelijke manieren gewijzigd maar het blijft een drama. Alleen acceptabel met een cpu load van 60-70% :( . Alle andere HD kanalen zijn super behalve die drie.
Ik heb een soortgelijk probleem met NED 1, 2 en 3 bij Caiway(ik heb geen andere HD kanalen ...) ook alles geprobeerd. Video's doen het prima in HD maar TV blijft haperen en geluid loopt uit sync.

...Heb geen aparte videokaart. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
V33r schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:35:
[...]

Ik heb een soortgelijk probleem met NED 1, 2 en 3 bij Caiway(ik heb geen andere HD kanalen ...) ook alles geprobeerd. Video's doen het prima in HD maar TV blijft haperen en geluid loopt uit sync.

...Heb geen aparte videokaart. :(
heb ik ook last van gehad, draaide toen op een 690G chipset. ik heb een radeon 3400 HD gekocht voor een paar tientjes en nu loopt het soepel met acceptabele cpu load. PowerDVD 9 codec (uit HD pack 2.2) en alles werkt weer top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V33r
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 15:04
Ik was er al een beetje bang voor...maar bedankt voor de tip. wel balen dat ik toch nog een extra kaart nodig heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
V33r schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:53:
Ik was er al een beetje bang voor...maar bedankt voor de tip. wel balen dat ik toch nog een extra kaart nodig heb...
aan de ene kant wel, aan de andere kant: ik heb nu een passief gkoelde 3400, dus je merkt er niets van wat betreft geluidsproductie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

V33r schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:53:
offtopic:
Zet je DM eens aan, ik heb nog wel een kaart voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwmook
Afgelopen dagen lekker bezig geweest met MP, beetje studie ontwijkend gedrag, maar erg leuk.

Toen begon ik ineens te speculeren. Zou het in de toekomst mogelijk zijn of is het al mogelijk om MP op een externe Media HDD te draaien als een soort firmware?
Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.