Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 3) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste
Acties:
  • 164.458 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-02 08:15
Max|Burn schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 19:38:
Vergeet niet dat de load wel van meer afhangt dan alleen video Wie weet wat hij nog meer draait.
.
H264 Movies geven bij mij een load van 4-15%, maar H264 TV geeft toch echt een 15-25% MET DXVA, o.a. ivm de door mij gebruikte capture card e.d.
De PC is toch bezig in mijn geval H264 streams op te slaan in de timeshift buffer.

Daarnaast draait er ook nog een FTP Server, IR Server(USBUIRT aansturen), Webserver (MP Web Portal)e.d. en dus is het eigenlijk nooit lager dan 5 % :).
Helemaal mee eens, maar een load van 30/40% is gewoon teveel voor DXVA. Die load heb ik met een E8400 ZONDER DXVA, en hij heeft een E7400, dus daar zit niet zo heeeel veel verschil in :)

Andere applicaties of processen spelen uiteraard ook een rol en daarom is mijn HTPC ook echt dedicated :)

In ieder geval kan NED 1,2,3 HD dus wel met vloeiend beeld + DXVA met de PDVD9 H.264 codec (uit het HD Pack).
Overigens zit HD Pack 2.2 eraan te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:08
-Leon- schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 19:58:
[...]

Helemaal mee eens, maar een load van 30/40% is gewoon teveel voor DXVA. Die load heb ik met een E8400 ZONDER DXVA, en hij heeft een E7400, dus daar zit niet zo heeeel veel verschil in :)

Andere applicaties of processen spelen uiteraard ook een rol en daarom is mijn HTPC ook echt dedicated :)

In ieder geval kan NED 1,2,3 HD dus wel met vloeiend beeld + DXVA met de PDVD9 H.264 codec (uit het HD Pack).
Ik weet niet wat er aan de hand was met mijn XP installatie. HAd geen andere toepassingen draaien, het is bij mij ook een dedicated HTPC.

Ik heb ff een upgrade naar Vista gedaan (niet goed voor de WAF op zaterdag avond). Resultaat: DXVA met de PDVD9 H.264 codec >> NED1HD, NED2HD, en NED3HD Super beeld, GEEN problemen meer met zappen en minimaal CPU gebruik. Kan ff geen screenprintje maken anders slaap ik vanavond met mijn HTPC buiten.

Conclusie: Vista upgrade heeft geholpen en PDVD9 werk probleemloos. Nogmaals dank voor de tips.

[ Voor 4% gewijzigd door konehead op 18-07-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
konehead schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 21:29:

Conclusie: Vista upgrade heeft geholpen en PDVD9 werk probleemloos. Nogmaals dank voor de tips.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:41
-Leon- schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 20:58:
[...]
(dat is zo gepiept als je maar zorgt dat je je databases e.d. goed backupped).
Wat backup jij allemaal? Specifieke mappen of bestanden? TV-kanalen kun je exporteren geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
D-e-n schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 22:22:
[...]

Wat backup jij allemaal? Specifieke mappen of bestanden? TV-kanalen kun je exporteren geloof ik.
Ik maak altijd een backup van mij databases.
Onder Vista is dat: C:\Program Data\Team MediaPortal\MediaPortal\databases (uit mijn hoofd)
Daarnaast ook uit ProgramaData een backup van mijn thumbs directory
Uit mijn skin directory maak ik een backup van mijn backdrops (skins\StreamedMP\Media\Animation uit het hoofd)
TV-Series plugin kan je je watched flags exporteren (maar volgens mij overbodig als je dB up-to-date is)
TV Server kan je je TV kanalen exporteren (helaas slaat hij radiozenders over)

als je ffdshow gebruik kan je die instellingen ook exporteren, maar die gebruik ik niet meer.

Dan heb je het meeste wel. Vooral die databases & thumbs schelen een bult werk en zoekwerk voor je MP installatie ;)

Nog een linkje

[ Voor 4% gewijzigd door -Leon- op 18-07-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 20:52

SaN

Hier ook een CPU probleem. In het kort:

Wanneer MP "in focus" is bij windows speelt video niet goed, als ik MP uit focus haal door bv taakbeheer op te starten en er op te klikken speelt de video weer perfect en daalt het cpu gebruik van MP weer naar iets van 10%

Video speelt perfect met alle andere spelers op de computer en als MP niet in focus is is er dus niks aan de hand.

Gigabyte GA-X38-SA5
Intel C2D e8400 @ 3.6 ghz
4GB ram
Sapphire HD4870

Windows Vista Ultimate x64
K-lite codec pack

Edit: Blijkt aan een corrupte MP-TVseries database plugin te liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door SaN op 19-07-2009 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83128

-Leon- schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 22:42:
[...]

Ik maak altijd een backup van mij databases.
Onder Vista is dat: C:\Program Data\Team MediaPortal\MediaPortal\databases (uit mijn hoofd)
Daarnaast ook uit ProgramaData een backup van mijn thumbs directory
Uit mijn skin directory maak ik een backup van mijn backdrops (skins\StreamedMP\Media\Animation uit het hoofd)
TV-Series plugin kan je je watched flags exporteren (maar volgens mij overbodig als je dB up-to-date is)
TV Server kan je je TV kanalen exporteren (helaas slaat hij radiozenders over)

als je ffdshow gebruik kan je die instellingen ook exporteren, maar die gebruik ik niet meer.

Dan heb je het meeste wel. Vooral die databases & thumbs schelen een bult werk en zoekwerk voor je MP installatie ;)

Nog een linkje
Welke skin draai jij? Ik heb mediastream nu lopend en ik vind hem gruwelijk mooi!

En over TV als ik deze stap ga nemen, ik zit bij ZIGGO, 2 tv kaarten, 2 cams en 2 ziggo kaarten toch? Heb je FireDTV's?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 83128 op 19-07-2009 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136766

konehead schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 21:29:
[...]

Ik weet niet wat er aan de hand was met mijn XP installatie. HAd geen andere toepassingen draaien, het is bij mij ook een dedicated HTPC.

Ik heb ff een upgrade naar Vista gedaan (niet goed voor de WAF op zaterdag avond). Resultaat: DXVA met de PDVD9 H.264 codec >> NED1HD, NED2HD, en NED3HD Super beeld, GEEN problemen meer met zappen en minimaal CPU gebruik. Kan ff geen screenprintje maken anders slaap ik vanavond met mijn HTPC buiten.

Ik draai vista ultimate, HTPC is dedicated en draai powerdvd9, DXVA, alles staat zover ik weet goed en NED 1 2 en 3 zijn k*t. Schiet mij maar lek. Alle codecs voor audio en video al in den treuren gecombineerd. Instellingen op alle mogelijke manieren gewijzigd maar het blijft een drama. Alleen acceptabel met een cpu load van 60-70% :( . Alle andere HD kanalen zijn super behalve die drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Anoniem: 83128 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 00:41:
Welke skin draai jij? Ik heb mediastream nu lopend en ik vind hem gruwelijk mooi!

En over TV als ik deze stap ga nemen, ik zit bij ZIGGO, 2 tv kaarten, 2 cams en 2 ziggo kaarten toch? Heb je FireDTV's?
Gebruik StreamedMP.
Heb zelf ook Ziggo. 1 FloppyDTV + 1 CAM + 1 kaart. Zolang de zenders in dezelfde transponderstream zitten kan je kijken en opnemen tegelijk.
Anoniem: 136766 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 00:52:
Ik draai vista ultimate, HTPC is dedicated en draai powerdvd9, DXVA, alles staat zover ik weet goed en NED 1 2 en 3 zijn k*t. Schiet mij maar lek. Alle codecs voor audio en video al in den treuren gecombineerd. Instellingen op alle mogelijke manieren gewijzigd maar het blijft een drama. Alleen acceptabel met een cpu load van 60-70% :( . Alle andere HD kanalen zijn super behalve die drie.
Ik heb geen HD pakket (kijk toch verrekte weinig tv aangezien ik alle series op HTPC heb staan) dus ik maak me zelf (NOG) niet al te druk om NED 1,2,3 HD, maar het draait hier goed.

Ik ga morgen ook weer opnieuw installeren, want hij doet nu iets wat ik niet eerder heb gehad: Op willekeurige momenten (vanavond al 4x gebeurd) bevriest het beeld gewoon en dan is er niks meer aan te doen behalve een hard reboot :S Total Lockup :@

Bah... Liever geen NED 1,2,3 en geen locksup dan dit :(

[ Voor 52% gewijzigd door -Leon- op 19-07-2009 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211380

ha nice, keep us updated ok ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:06

HaTe

haat niet

Ik vraag me nog steeds af wat de gekleurde (rood, oranje of groene) dingen achter een kanaal in de TV miniguide betekenen.... Weet iemand dat?

Hier totaal geen problemen met NL HD DXVA en zappen, dus dat is wel nice. :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Leon- schreef op zondag 19 juli 2009 @ 01:21:
[...]

Gebruik StreamedMP.
Heb zelf ook Ziggo. 1 FloppyDTV + 1 CAM + 1 kaart. Zolang de zenders in dezelfde transponderstream zitten kan je kijken en opnemen tegelijk.
Oh?! Dat wist ik niet ik dacht voor opnemen een tweede kaart een must is. Heb je een linkje voor mij met meer info hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Anoniem: 83128 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 10:28:
[...]

Oh?! Dat wist ik niet ik dacht voor opnemen een tweede kaart een must is. Heb je een linkje voor mij met meer info hierover?
hier de zenders met de daarbij behorende transportstreams.
hardware.info test
Fabrikant
En als je effe googled komt je zat tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Leon- schreef op zondag 19 juli 2009 @ 10:47:
[...]

hier de zenders met de daarbij behorende transportstreams.
hardware.info test
Fabrikant
En als je effe googled komt je zat tegen :)
Ja ja :) ik weet wel van het bestaan van TV kaarten en oplossingen maar met een enkele kaart afspelen en opnemen is nieuw voor mij. Dus laten we zeggen nederland 1 HD zit op 29 dan kan ik niet Nederland 3 HD opnemen want die zit op 26, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Anoniem: 83128 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 12:45:
[...]

Ja ja :) ik weet wel van het bestaan van TV kaarten en oplossingen maar met een enkele kaart afspelen en opnemen is nieuw voor mij. Dus laten we zeggen nederland 1 HD zit op 29 dan kan ik niet Nederland 3 HD opnemen want die zit op 26, toch?
Klopt :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
Ben in de weer met verschillende codecs geweest, heb zowel de codec install geprobeerd die in de OP stonden, als de alternatieve SAF codec setup. Beide werken niet voor me. Ik probeer gewoon (SD) tv te kijken (ziggo), maar krijg constant jitter/artefacts en audio die hapert; het minst erg is bij MPC, maar dan is het nog steeds niet te doen.

Mijn load komt niet boven de 5 procent uit, en ook heb ik genoeg memory beschikbaar.

Systeem setup:

Asrock 939-Dual
AMD 64 3200+
2Gb RAM
Hauppauge PVR 500-MCE
Geforce 7300GT

WinXP Pro SP3 (+ alle overige updates)
MediaPortal 1.0.2.0
AC3Filter 1.61b
Haali Media Splitter 1.9.42.1
ffdShow latest

Iemand een idee wat ik fout doe, of in welke hoek ik moet zoeken?

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:08
Zijn er meer mensen met problemen met de EPG van Ziggo? Ik krijg sommige kanalen de info niet meer door...

Heb al een nieuwe scan gedraaid in de TV-Server en alles opnieuw er in gezet, maar sommige zenders blijven leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Tha_Butcha schreef op zondag 19 juli 2009 @ 17:45:

Iemand een idee wat ik fout doe, of in welke hoek ik moet zoeken?
Ik zou via deze link het CLVD pack downloaden en de laatste PDVD SD Codec installeren. Die geeft bij mij altijd nog het beste beeld.
Voor de rest die dat nog nie wist ook makkelijk :D
B-Force schreef op zondag 19 juli 2009 @ 18:25:
Zijn er meer mensen met problemen met de EPG van Ziggo? Ik krijg sommige kanalen de info niet meer door...

Heb al een nieuwe scan gedraaid in de TV-Server en alles opnieuw er in gezet, maar sommige zenders blijven leeg...
Heel soms valt bij mij ook de samenvatting uit de gids weg.
Als je je frequentielijst up-to-date hebt dan zou je via TV Server configuratie de EPG kunnen verversen (Uit mijn hoofd onder Manual Server --> Refresh EPG)

Duurt effe voordat hij hem weer gevuld heeft!

[ Voor 48% gewijzigd door -Leon- op 19-07-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
-Leon- schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:16:
[...]

Ik zou via deze link het CLVD pack downloaden en de laatste PDVD SD Codec installeren. Die geeft bij mij altijd nog het beste beeld.
Voor de rest die dat nog nie wist ook makkelijk :D
Vergeten te vertellen, die codec had ik idd al uit de trial version geript en geinstalleerd, of no avail Nog andere suggesties? Wat ik vooral raar vind, is dat mijn proc belasting niet boven de 10 procent gemiddeld uit komt, Dus waar zou die stutter vandaan komen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey wat raars gevonden, de ondertitels van bijna al mijn MKV's worden niet getoond. Mediainfo geprobeerd en ze staan er gewoon in als UTF-8 streams.

Twee MKV's hebben wel ondertitels en het enige verschil met de MKVs die het niet doen is dat zij meerdere ontertiteling hebben en diegene die het niet doen 1 enkele ondertitel stream. Is dit een bekend probleem?

Kan iemand did checken?, ik heb Tha_Clown guide gevolgd

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 83128 op 19-07-2009 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

HaTe schreef op zondag 19 juli 2009 @ 03:17:
Ik vraag me nog steeds af wat de gekleurde (rood, oranje of groene) dingen achter een kanaal in de TV miniguide betekenen.... Weet iemand dat?
Oranje wordt momenteel "ge-timeshift" (kijk je momenteel naar). Groen is naar toe te zappen, rood niet.

Als je bv 1enkele DVB-C tuner hebt, en je neemt een kanaal op. Dan kun je enkel nog zappen naar zenders die in dezelfde transportstream zitten. (de tuner moet vanwege het opnemen immers gelocked blijven op die transportstream). Die symbolen geven dan aan waar nog naartoe gezapped kan worden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Question Mark schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:07:
Die symbolen geven dan aan waar nog naartoe gezapped kan worden.
Weer wat geleerd! Dat is wel verrekte makkelijk idd!!
Tha_Butcha schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:53:
Wat ik vooral raar vind, is dat mijn proc belasting niet boven de 10 procent gemiddeld uit komt, Dus waar zou die stutter vandaan komen dan?
Lage CPU load hoeft niet gelijk te betekenen dat alles vloeiend loopt. Aangezien je met codecs bezig bent geweest: geen codec conflict?
Heb je gecontroleerd dat PDVD wel als codec gebruikt word (met graphedt)?

[ Voor 49% gewijzigd door -Leon- op 19-07-2009 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Question Mark schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:07:
[...]

Oranje wordt momenteel "ge-timeshift" (kijk je momenteel naar). Groen is naar toe te zappen, rood niet.

Als je bv 1enkele DVB-C tuner hebt, en je neemt een kanaal op. Dan kun je enkel nog zappen naar zenders die in dezelfde transportstream zitten. (de tuner moet vanwege het opnemen immers gelocked blijven op die transportstream). Die symbolen geven dan aan waar nog naartoe gezapped kan worden.
Ow bedankt! Ik dacht al dat het zoiets was :D Wist alleen niet precies hoe en kon het ook nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:57
Anoniem: 83128 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:57:
Hey wat raars gevonden, de ondertitels van bijna al mijn MKV's worden niet getoond. Mediainfo geprobeerd en ze staan er gewoon in als UTF-8 streams.

Twee MKV's hebben wel ondertitels en het enige verschil met de MKVs die het niet doen is dat zij meerdere ontertiteling hebben en diegene die het niet doen 1 enkele ondertitel stream. Is dit een bekend probleem?

Kan iemand did checken?, ik heb Tha_Clown guide gevolgd
Ik heb daar geen last van, gebruik de zelfde guide en van al mijn mkv's doen mijn subs het gewoon. Ook als ze meerdere streams hebben.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288058

Wie kan mij helpen.Heb een paar filmen (.wmw bestanden) die perfect afspelen via mediaportal maar ik heb geen geluid.
Heb bij mediaportal bij audio decorder ac3filter staan
Moet ik nog een codec bij installeren?
Voor de rest werkt alles super .iso;mkv;enz.
Met nero en corel windvd 9 kan ik ze wel afspelen met geluid.

Details van film Video Codec............: WVC1
Video Bitrate...........: 9,6 Mbit/sec (gemiddeld)
Video Aspect Ratio....: 1920x800 (1080p)
Audio Codec............: WMA 10 Pro
Audio Bitrate...........: 768 kbit/sec (CBR)
Audio kanalen...........: 5.1 kanalen
Bron......................: Fast.And.Furious.1080p.BluRay.x264-HD1080.mkv
Bestandsgrootte.......: 7,95 GB (dvd 9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik heb van audio codecs eigenlijk alleen ffdshow en AC3filter.. Misschien nog wat troep wat er standaard op zit, maar dat moet gewoon normaal werken.
Heb je wel geluid in WMP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
-Leon- schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:46:

[...]

Lage CPU load hoeft niet gelijk te betekenen dat alles vloeiend loopt. Aangezien je met codecs bezig bent geweest: geen codec conflict?
Heb je gecontroleerd dat PDVD wel als codec gebruikt word (met graphedt)?
Thanks, kende het hele programma niet.

Video output gaat zo:

live1-0.ts.tsbuffer---->[Video In]PDVD9[Video Out]--->[VMR Input0]Video Mixing Renderer 9

Dus hij gaat via de PDVD, lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Tha_Butcha schreef op maandag 20 juli 2009 @ 00:23:
Thanks, kende het hele programma niet.

Video output gaat zo:

live1-0.ts.tsbuffer---->[Video In]PDVD9[Video Out]--->[VMR Input0]Video Mixing Renderer 9

Dus hij gaat via de PDVD, lijkt mij?
Yeps, graph ziet er goed uit.

** EDIT **b

Best vermoeiend soms die software. Na schone install loop ik weer tegen allerlei probleempjes aan:

1. Als ik ATI CCC install op 24p, springt ie gelijk weer terug op 60Hz
2. De-interlacing zet ik vast op Vector Adaptive, 5 minute later staat er weer een vinkje bij 'Automatic'

8)7

Zelfde ATI drivers en zelfde OS image (met alle drivers en instellingen erin) die ik voorheen ook gebruikte.

Iemand een idee/suggestie?

** EDIT **
Fixed, AMD External Event Utility Service draaide nog. Uitgezet en nu blijft ie netjes op Vector Adaptive + 24p staan.

[ Voor 47% gewijzigd door -Leon- op 20-07-2009 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
-Leon- schreef op maandag 20 juli 2009 @ 01:12:
[...]

** EDIT **b
nog een idee wat ik zou kunnen proberen voor de rest (naast klooien met codecs), want dit is natuurlijk kut met stoofperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rainesh schreef op zondag 19 juli 2009 @ 22:13:
[...]

Ik heb daar geen last van, gebruik de zelfde guide en van al mijn mkv's doen mijn subs het gewoon. Ook als ze meerdere streams hebben.
Hier krijg ik nu een punthoofd van, A en B is hetzelfde A doet het wel, B doet het niet 8)7

Edit ik zie wel dat MPC zelf de FFshow filter gebruikt en die kan de subtitels wel aan. Volgens Tha_Clowns guide word nu de haali splitter gebruikt. Kan ik op ene of andere manier de haali splitter debuggen. Als iets soms wel en dan niet doet zit ik met de handen in mijn haar. :'(

Gevondennnnnnn, arrrgh aan iedereen installeer geen meuk ook na het deinstalleren blijven de codecs gewoon staan. Ik had Acrosoft player eens aan het begin geinstalleerd en gedeinstalleerd wat blijkt nou. Bij films met 1 ondertitel spoor gebruikt hij de splitter van arcsoft en bij meerdere de haali splitter 8)7

... en we gaan weer verder ... :+

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 83128 op 20-07-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Leon- schreef op maandag 20 juli 2009 @ 01:12:
[...]

** EDIT **b

Best vermoeiend soms die software. Na schone install loop ik weer tegen allerlei probleempjes aan:

1. Als ik ATI CCC install op 24p, springt ie gelijk weer terug op 60Hz
2. De-interlacing zet ik vast op Vector Adaptive, 5 minute later staat er weer een vinkje bij 'Automatic'

8)7

Zelfde ATI drivers en zelfde OS image (met alle drivers en instellingen erin) die ik voorheen ook gebruikte.

Iemand een idee/suggestie?

** EDIT **
Fixed, AMD External Event Utility Service draaide nog. Uitgezet en nu blijft ie netjes op Vector Adaptive + 24p staan.
Waarom wil je je TV op 24p staan? Bij mij gaf dit alleen maar problemen en op 60fps werken alle films prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarschijnlijk omwege blue-ray rips/films die 24 Frames/sec zijn.

Dan past de refreshrate van de film perfect in de refreshrate van het scherm en heb je geen last van judder.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Anoniem: 83128 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 19:07:

Waarom wil je je TV op 24p staan? Bij mij gaf dit alleen maar problemen en op 60fps werken alle films prima.
Inderdaad, zoals ons 'vraagteken' al zegt :)

Bijna alles (movies/series/bluray) wat ik kijk op mijn HTPC = 24p encoded, dus dan wil ik dat ook zo afspelen. Geeft hier geen problemen.
Als je doelt op het video/audio out-of-sync probleem: dat lost mijn receiver (lipsync) bijna altijd op.
Had gelezen dat spdifer (van de maker van AC3filter) het zou moeten oplossen, maar da's dus niet zo (logisch aangezien spdifer een onderdeel is van AC3filter)
Tha_Butcha schreef op maandag 20 juli 2009 @ 18:55:
nog een idee wat ik zou kunnen proberen voor de rest (naast klooien met codecs), want dit is natuurlijk kut met stoofperen.
- Gebruik je de ingebouwde RefreshRate-changer?
- Op welke RefreshRate staat je desktop?

Anders zou ik een schone install doen. Is niet veel werk en dat levert soms verbazingwekkende resultaten op.

[ Voor 27% gewijzigd door -Leon- op 20-07-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Leon- schreef op maandag 20 juli 2009 @ 19:34:
[...]

Inderdaad, zoals ons 'vraagteken' al zegt :)

Bijna alles (movies/series/bluray) wat ik kijk op mijn HTPC = 24p encoded, dus dan wil ik dat ook zo afspelen. Geeft hier geen problemen.
Nou om niet al te ilegalerig te klinken mkv's die je 'ergens' vandaan haalt ;) zijn die ook 24p?

Mijn probleem was niet lipsync, om de 2 seconden schokken of hij het niet bij kon benen, dan een beetje sneller om weer in-sync te lopen en dat zo om de 2 seconden. Heel irritant, 60fps heb ik dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Anoniem: 83128 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:04:

Nou om niet al te ilegalerig te klinken mkv's die je 'ergens' vandaan haalt ;) zijn die ook 24p?

Mijn probleem was niet lipsync, om de 2 seconden schokken of hij het niet bij kon benen, dan een beetje sneller om weer in-sync te lopen en dat zo om de 2 seconden. Heel irritant, 60fps heb ik dit probleem niet.
Volgens mij zijn alle mkv's 24p. Kijk ze maar eens na met MediaInfo (staat hier wel ergens een link in het topic).
Zo erg schokken is idd niet normaal, maar dat zal dan aan configuratie of codecs liggen lijkt mij. Hier werkt het perfect op 24p. Precies zoals het bedoeld is dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Leon- schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:10:
[...]

Volgens mij zijn alle mkv's 24p. Kijk ze maar eens na met MediaInfo (staat hier wel ergens een link in het topic).
Zo erg schokken is idd niet normaal, maar dat zal dan aan configuratie of codecs liggen lijkt mij. Hier werkt het perfect op 24p. Precies zoals het bedoeld is dus :)
Ah ik zie het 24fps idd, vreemd dat het hier werkt op 60fps. En dan de wijze woorden, if it works ... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 83128 op 20-07-2009 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Anoniem: 83128 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:30:

Ah ik zie het 24fps idd, vreemd dat het hier werkt op 60fps. En dan de wijze woorden, if it works ... ;)
Tja, de vraag of het werkt. Zal een soort van Pull-down detectie plaats vinden, maar volgens mij moet je wel judder hebben hoor. Lijkt me nie dat dat vloeiend kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legalr
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:53
Na ongeveer een week proberen met 3 verschilende versie's besturingssystemen xp, vista, Windows7, steeds problemen gehad met afspelen van mijn HD films en TV series.
Dan weer stotteren van beeld, geen DTS geluid doorgeven vis spdif of films die helemaal niet afspelen.

Heb nu vanavond nieuwe setup geprobeerd en werkt nu helemaal perfect, al mijn films worden probleemloos afgespeeld, alles in DTS word doorgestuurd naar mijn reciever.
Ned HD loopt synchroon, en DD geluid bij een film die er vanavond op NED 3 HD werd uitgezonden.

Ik ben er blij mee, voor degene die intresse heeft in mijn setup:

Hardware volgens de (best buy guide van mei 2008) media center.

Reciever via HDMI aangesloten.

Schone instal van XP gedaan, en alle nieuwe drivers van mijn GA-MA78GM-S2h geinstalleerd.

installeren van mediaportal 1.1 alpha.

vervolgens dit lijstje uitgevoerd.
---------------------------------------------------------------
AC3 Filter
1. Download en installeer (met standaard settings) AC3 Filter.
2. Ga naar 'Start' > 'Programma's' > 'AC3 Filter' > 'AC3Filter Config' en kies onder 'Main' > 'Output format' 'AS IS (no change).
3. (Bij gebruik van Optical Out, ook wel SPDIF genoemd, voor DTS) vind onder 'Main' > 'Output format' 'Use SPDIF' aan. Onder de tab 'SPDIF' > 'SPDIF passthrough' vink 'DTS' aan.

Haali Media Splitter
1. Download en install (met standaard settings) Media Splitter.
2. Ga naar 'Start' > 'Programma's' > 'Haali Media Splitter' >'Haali Media Settings' kies tab 'Options' > 'Compatability' > vink aan 'Autoload VSfilter'.

FFDShow
1. Download en install (vink onder video formats 'H.264 / AVC' uit en kies je speaker setup) FFDShow Tryout
2. Ga naar 'Start' > 'Programma's' > 'ffdshow' > 'Video decoder configuration'
3. onder 'Codecs' disable de 'H.264/AVC' codec.
4. onder 'Codecs' kies 'all supoported' voor de 'Raw video' codec.
5. (optioneel) onder 'Resize & aspect' > 'Specify horizontal size' > 'New size' kies je de maximale resolutie van je TV.
---------------------------------------------------------

Geen MPC-HD filter geinstalleerd maar HDPACK 2.1 gedownload en daarvan alleen de powerdvd9 codec geinstalleerd.

Selecteren bij video player:

H.264 video decoder : PDVD9

mpeg / ac3 audio decoder: AC3 filter

AAC audio decoder: MPC - MPA Decoder filter (bij de properties SPDIF selecteren)

Audio render: directsound device ( bij mij de HDMI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

legalr schreef op maandag 20 juli 2009 @ 23:55:
Ik ben er blij mee, voor degene die intresse heeft in mijn setup:
Ik weet dat Codecs een crime kunnen zijn, en dat je blij bent met je huidige setup maar waarom gebruik je geen codec die DXVA aankan voor niet-HD weergave? FFDShow gebruikt dit nl. niet.
legalr schreef op maandag 20 juli 2009 @ 23:55:
Haali Media Splitter
1. Download en install (met standaard settings) Media Splitter.
2. Ga naar 'Start' > 'Programma's' > 'Haali Media Splitter' >'Haali Media Settings' kies tab 'Options' > 'Compatability' > vink aan 'Autoload VSfilter'.
Stap 2 is eigenlijk niet nodig. Je gebruikt nu een externe subtitle engine die je DXVA keten "doorbreekt". De 1.1 Alpha versie van Mediaportal heeft een eigen subtitle engine, die externe subtitles mogelijk maakt met behoud van DXVA.

/my2cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 09:38
Vraagje over de codecs in de startpost. Ik heb alles geinstalleerd behalve het stukje:

MPC-HC filter
1. Download de MPC-HC Stand alone Filters voor jou Windows versie (64 of 32bit)
2. plaats MPCVideoDec.ax filter in de system folder (voor 32bit Windows = System32, voor 64bit Windows = SysWOW64)
3. ga naar 'Start' > 'Run' (gebruik 'Run as Administrator' in Vista) en typ: 'regsvr32 MPCVideoDec.ax'

Wat moet ik nu precies downloaden n waar staat dan die mpcvidedec.ax? Ik heb bijna alle rar bestandjes op die server al geprobeerd maar kan dat bestand niet vinden. Thanks

*edit*...thanks boland!!!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88197

lj_tree schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:23:
Vraagje over de codecs in de startpost. Ik heb alles geinstalleerd behalve het stukje:

MPC-HC filter
1. Download de MPC-HC Stand alone Filters voor jou Windows versie (64 of 32bit)
2. plaats MPCVideoDec.ax filter in de system folder (voor 32bit Windows = System32, voor 64bit Windows = SysWOW64)
3. ga naar 'Start' > 'Run' (gebruik 'Run as Administrator' in Vista) en typ: 'regsvr32 MPCVideoDec.ax'

Wat moet ik nu precies downloaden n waar staat dan die mpcvidedec.ax? Ik heb bijna alle rar bestandjes op die server al geprobeerd maar kan dat bestand niet vinden. Thanks
mpchc_x86_v1.2.908.0_MPCVideoDec.zip

Die moet je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
Anoniem: 88197 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:38:
[...]

mpchc_x86_v1.2.908.0_MPCVideoDec.zip

Die moet je hebben.
Thx ik heb de post aangepast... is nud duidelijk.

Was nogal druk, binnenkort meer toevoegingen aan dit topic.

[ Voor 12% gewijzigd door ThaClown op 21-07-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
-Leon- schreef op maandag 20 juli 2009 @ 19:34:
[...]

- Gebruik je de ingebouwde RefreshRate-changer?
- Op welke RefreshRate staat je desktop?

Anders zou ik een schone install doen. Is niet veel werk en dat levert soms verbazingwekkende resultaten op.
Nope, maakt het alleen erger, besides, ik speel het af op een Acer AL1916W met een refreshrate van 75.

Net een clean install gedaan (heel media portal eraf gegooid, met de optie "alles"), geen verschil :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThaClown schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:00:
[...]

Thx ik heb de post aangepast... is nud duidelijk.

Zou je een waarschuwing in the OT willen zetten absoluut geen codec-packs en alleen players zoals powerDVD, Arcsoft TMT als het echt nodig is. Dit kan een htpc'er veel scheldwoorden schelen. Zoals in het geval bij mij waar ik TMT had gein- en gedeinstalleerd waar de codecs bleven staan en conflicteerde met de Haali splitter.

Edit: Ook een kleine walkthrough van GraphEdit lijkt me essentieel.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 83128 op 21-07-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Tha_Butcha schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:06:

Nope, maakt het alleen erger, besides, ik speel het af op een Acer AL1916W met een refreshrate van 75.
Kijk.... Refreshrate van 75Hz kan het probleem best zijn. Wel leven in PAL land, dus ik het mijn desktop ook op 50Hz staan (omdat de ingebouwde RR-changer de eerste keer niet goed oppakt). NTSC word afgespeeld op 60Hz, 24p op 24Hz.

Ik had in een ver begin mijn refreshrate op 60Hz staan (standaard op desktop) maar daardoor had ik dus een stotterende scrollbar op RTL7.
Pas je refreshrate aan naar 50Hz en bekijk het dan nog eens!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83128 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 15:32:
[...]

Zou je een waarschuwing in the OT willen zetten absoluut geen codec-packs en alleen players zoals powerDVD, Arcsoft TMT als het echt nodig is. Dit kan een htpc'er veel scheldwoorden schelen. Zoals in het geval bij mij waar ik TMT had gein- en gedeinstalleerd waar de codecs bleven staan en conflicteerde met de Haali splitter.

Edit: Ook een kleine walkthrough van GraphEdit lijkt me essentieel.
Na veel gekloot met zelf codecs proberen te installeren, kreeg ik het niet goed aan de praat. Beide stappenplannen uit OP geprobeerd, maar bij SAF schokte het geluid bijv.
Daarna alles eraf gemikt, K-Lite 5.0.0 Normal + PowerDVD9 geinstalleerd en alles draait als een zonnetje.
Dan maar geen DXVA icm H.264, ik wil gewoon relaxed films kijken zonder dat het geluid bij bepaalde films bijv. hapert. Ik heb gewoonweg geen tijd om dat allemaal uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Ok ik heb eindelijk me htpc nu (voor zover ik nu getest heb tenminste) lekker werkend. Tha Clown...THANKS!!!!!

Ik kan nu x264 en dvd afspelen zonder probs (wil nog wel checken wat er gebeurd als ik powerdvd9 installeer maar van tevoren eerst een image van me bak maken:) ). Ook muziek werkt lekker. Ik heb nog een berg series staan die ik met de tvseries plugin nog moet gaan bewerken maar voor zover ziet het er erg lekker uit.

Nogmaals...THANKS!!!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16225

Ik heb mediaportal geinstalleerd en gebruik de Black & White 1080 skin bijna tot volle tevredenheid.
Weet iemand of het mogelijk is om de databases van het netwerk te laden zodat ik voor al mijn clients dezelfde instellingen/thums/IMDB info heb en de configuratie procedure niet hoef te herhalen voor alle clients zijn er nu nog 3 maar worden er meer. Ik weet dat het kopieren van de inhoud van de verderop genoemde folder ook werkt maar is niet echt elegant. Ik heb al gevonden dat je voor de TV-series plugin een pad kan aangeven waar de database zich bevind, maar voor de overige databases zoals die staan in C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Team MediaPortal\ kun je dit niet aangeven zover ik het kan vinden.

Dan heb ik nog een vraag over De black & White skin ik kan daar niet op een normale manier uit, bij de andere skins zit een afsluiten knop maar bij deze skin kan ik dat nergens vinden. Ik heb ook bij de shortcuts gekeken nergens staat een vermelding van een Exit of iets dergelijks, momenteel ga ik eruit via de taskmanager alt tab en kill ik het Mediaportal process of ik ga eruit via F2 waarna de Mediaportalconfiguratie wordt opgestart die ik daarna cancel, beide niet echt elegant.

Voor de rest een prachtig gratis tool, ik had problemen met MCE2005 icm mijn Gigabyte780G, niet alleen is Mediaportal een alternatief het is zelfs een goede verbetering _/-\o_ , wat ik wel erg mis is de search functie van MCE2005 die werkte echt super, ik heb geen search functie kunnen ontdekken bij Mediaportal. Verder is Mediaportal wat minder stabiel heb ik het idee, soms happert de interface wat.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 16225 op 21-07-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288058

@ HA Te

Via WMP heb ik ook geluid.

Nogmaals probleem
Wie kan mij helpen.Heb een paar filmen (.wmw bestanden) die perfect afspelen via mediaportal maar ik heb geen geluid.
Met nero en corel windvd 9 kan ik ze wel afspelen met geluid.Ook met Wmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

-Leon- schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 00:10:
[... Als je getest hebt, geef dan even aan (zoals ik ook heb gedaan) wat je resultaten waren, dan zullen ze die nieuwe dshowhelper.dll eerder in de SVN versies (en nieuwe 1.1.0 versie) mee gaan
En de fix is meegenomen in de roadmap van 1.1.0

Status is resolved! :) Feli!

http://mantis.team-mediaportal.com/view.php?id=2350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Zo te zien is 1.1.0 ook al bijna af. Of komen er vaak nog veel nieuwe bugs bij voor ze er een final versie van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Question Mark schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 19:00:

En de fix is meegenomen in de roadmap van 1.1.0

Status is resolved! :) Feli!

http://mantis.team-mediaportal.com/view.php?id=2350
TNX :) Dat is idd waar we het voor gedaan hebben! Beeldkwaliteit boven alles :P
Ik heb gisteravond effe een stukje BluRay gekeken (The Dark Knight) en god... wat ziet dat er nu toch strak uit. Zelfde geld voor Planet Earth BluRays... als je effe wilt kijken hoe het eruit ziet, heb je voor je het weet de hele serie gezien :P
SaN schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 19:58:
Zo te zien is 1.1.0 ook al bijna af. Of komen er vaak nog veel nieuwe bugs bij voor ze er een final versie van maken?
Bijna af?
MP Roadmap staat op 93% en TV-Server Roadmap op 81%.
Daarnaast zit nog steeds de out-of-sync issure met MPC-HC Subtitle Engine erin en daar zijn ze ook al een tijdje mee bezig. Ik verwacht een final echt niet op korte termijn (volgens mij is doeldatum december 2009?)

[ Voor 30% gewijzigd door -Leon- op 21-07-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Nouja, ik vond 93% toch wel bijna af eerlijk gezegd :P Maar dat zegt dan waarschijnlijk niet zo veel. Ik hou het topic op het forum van MediaPortal wel in de gaten voor die fix van de zwartwaarden in 1.02.

[ Voor 7% gewijzigd door SaN op 21-07-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288058 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:37:
@ HA Te

Via WMP heb ik ook geluid.

Nogmaals probleem
Met nero en corel windvd 9 kan ik ze wel afspelen met geluid.Ook met Wmp

Je bronbestand wijst op een mkv, en audio codec WMA :?

Ik had zelf een probleem om dolby te krijgen met WVC1, ik heb als post processing filter AC3 codec ingesteld. Zodat AC3 filter geforceerd word om de audio door te laten naar je reciever. En dan 5.1 aanzetten in je mediaportal config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:54
Ik heb vrij recent ook m,n mediacenter opnieuw geinstalleerd en het werkt nu een stuk sneller dan voorheen, maar waarom krijg ik een missing/invalid file error als ik de Setup-Wizard wil starten ??

Missing or invalled C\Programdata\Teammediaportal\Mediaportal\skin\SteamedMP\wizard_general.xml

Ik draai met SteamedMP skin.

Is hier al een oplossing voor ???

alvast bedankt.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Nu zit ik met het volgende probleempje. Gisteren me htpc werkend gekregen en een paar 1080P films geloerd. Nu scheelt het per film of het geluid wel of niet goed loopt. Ik ben bang dat dit te maken heeft met het verschil tussen pal en ntsc. Bij de helft loopt het geluid perfect. de andere helft gaat na even verkeerd lopen en corrigeerd zichzelf daarna weer.

De resolutie van mijn htpc staat ingesteld op 60Hertz. Wat moet/kan ik nu het beste instellen om dit voor beide lekker werkend te krijgen?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Dragons schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 01:47:
Ik heb vrij recent ook m,n mediacenter opnieuw geinstalleerd en het werkt nu een stuk sneller dan voorheen, maar waarom krijg ik een missing/invalid file error als ik de Setup-Wizard wil starten ??

Missing or invalled C\Programdata\Teammediaportal\Mediaportal\skin\SteamedMP\wizard_general.xml

alvast bedankt.
Die melding hoor je niet te krijgen als je die file niet mist. Heb je toevallig tijdens de installatie de vinkjes onderin weg gehaald bij de 2 Editors?
Ik zou de StreamedMP installer gewoon nog een keer draaien.
lj_tree schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 07:15:
Nu zit ik met het volgende probleempje. Gisteren me htpc werkend gekregen en een paar 1080P films geloerd. Nu scheelt het per film of het geluid wel of niet goed loopt. Ik ben bang dat dit te maken heeft met het verschil tussen pal en ntsc. Bij de helft loopt het geluid perfect. de andere helft gaat na even verkeerd lopen en corrigeerd zichzelf daarna weer.

De resolutie van mijn htpc staat ingesteld op 60Hertz. Wat moet/kan ik nu het beste instellen om dit voor beide lekker werkend te krijgen?

Thanks.
24Hz want je videomateriaal zal 23.976/24fps bevatten, maar dan moet je TV dat wel aankunnen.
Als die dat niet aan kan dan probeer je een veelvoud hiervan te matchen en komt 50Hz het dichtst in de buurt.

[ Voor 36% gewijzigd door -Leon- op 22-07-2009 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dragons schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 01:47:

alvast bedankt.
StreamedMP is een skin die nog in de beta/alpha fase zit. Ondersteuning voor de "setup-wizard" is nog 1 van de zaken die nog niet af zijn. Het klopt dus dat je die foutmelding krijgt.

Je kunt dan het beste even schakelen naar 1 van de standaard skins, de wizard doorlopen en daarna weer terugschakelen naar StreamedMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
-Leon- schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 08:30:

[...]

24Hz want je videomateriaal zal 23.976/24fps bevatten, maar dan moet je TV dat wel aankunnen.
Als die dat niet aan kan dan probeer je een veelvoud hiervan te matchen en komt 50Hz het dichtst in de buurt.
50 Hertz dus...en krijg ik dan geen problemen met films die t nu wel goed doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
lj_tree schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 09:02:
[...]

50 Hertz dus...en krijg ik dan geen problemen met films die t nu wel goed doen?
Zou niet mogen. Hoe beter je refreshrate overeenkomst met het aantal fps van je films, des te beter zou je beeld moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Ok gaan we vanavond proberen. Thanks leon. en als t niet werkt val ik je wel weer lastig:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

SaN schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 19:58:
Ik snap wat je bedoelt, maar wat schrijf je het heerlijk krom op ;)

Ik heb sinds gisteren een LCD tv in plaats van mijn oude CRT. Nu kan ik dus de instellingen veranderen op mijn htpc in plaats van via remote desktop :)

Als ik een klein beetje tijd heb ga ik het deze keer 'echt' goed aanpakken: eerst zorgen dat Vista er helemaal keurig up-to-date opstaat en dan een image maken. Vervolgens stap voor stap MediaPortal installeren.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Vista...waarom dan niet windows 7 of XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

lj_tree schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:07:
Heb een tijdje XP gedraaid, maar dat was lastig met de remote desktop. Verder zijn er een aantal tv-kaarten die niet onder XP draaien en gaf de tv-server van MediaPortal gewoonweg teveel problemen in XP, en ik hoop dat dat met Vista niet meer zo is. Ook kreeg ik Graphedit niet aan de praat (twee keer een schone installatie gedaan) en wil ik dus eens wat anders proberen.

Nog geen Windows 7 omdat daar de kinderziektes nog niet uit zijn en ik niet weet of alle drivers e.d. goed werken. Vista is wat dat betreft al een paar jaar verder en wat stabieler.

Alles uiteraard 'IMHO'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Duidelijk:)
Over remote desktop...ik gebruik Remotely anywhere....het enige probleem wat ik nu nog heb ik dak me poort nog moet forwarden in me router:) Tis nu dus alleen voor lan werkend....strakkies ook wan als t goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 12:57
ThaClown schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:00:
[...]
Je kan ook bij stap 1.4 FFDSHOW erbij zetten dat in de audio config je dts en ac3 uit dient te zetten, gezien ac3filter dit overneemt (mpeg kan trouwens ook doorgegeven worden, als je dit instelt in ac3filter). Kan alleen naar conflicten geven. Ook is makkelijk, voor de duidelijkheid, waarom je ffdshow stap 5 zou willen doen (resizen). Maakt het verhaal meer compleet.
Zelf heb ik ook alle recode opties in ac3filter uit staan, omdat ac3filter met standaard instellingen alles recoded (ac3filter config/tabblad spdif/spdif options/use ac3 encoder). Dit vind ik niet fijn als ik spdif passtrough wil hebben.

Wellicht is voor stap 1.4 codecs gemakkelijk om deze onder te verdelen in audio en video. Kan men zelf kiezen wat te gebruiken. icm voordelen /nadelen.
bv:
algemeen:
1. Haali Media Splitter
audio:
1. ffdshow of
2. ac3filter/spdiffer of
3. MPAdecfilter
video:
1. ffdshow(cpu)(gratis) of
2. MPCdecfilter(dxva)(gratis)(mpc sub engine nodig)(versie hoger dan svn1000 o.a. ivm L5.1 nvidia) of
3. CoreAVC(cuda)(betaald)
4. Cyberlink PDVD9(dxva)(betaald, kan ook gratis >:) )
tv:
1. Cyberlink "CLVsd.ax" (dxva, 'gratis', werkt met livetv&dvd)
2. MPC-HC (Gabest) "Mpeg2DecFilter.ax" (gratis, geen dxva, matige kwaliteit)
3. DScaler (gratis, HW deinterlacing)
4. Elecard MPEG-2 version 4 (dxva, betaald, gamma in dxva)

En toch blijf ik erbij dat de laatste beta van SAF (v3.49b18) bijna perfect werkt (bij sommigen audio stutter, op te lossen door mpa te de-registreren en ac3filter te gebruiken)

[ Voor 26% gewijzigd door Rayures op 22-07-2009 14:18 . Reden: 'tv' deel toegevoegd & foutje gefixed & ac3 encode toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Als we het dan toch daar over hebben, dan kun je misschien beter meteen aangeven wat je waar selecteert.

Dus eerst alles installeren zoals al keurig beschreven is, maar daarna nog een kopje waar je alles moet selecteren. Of screenshots, dat is helemaal mooi. :)

edit:
Ik zie dat je dat eigenlijk ook al zo hebt ingedeeld, sorry.

[ Voor 11% gewijzigd door Sherlock op 22-07-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom is K-Lite uit de TS gehaald... Dat werkt bij mij als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Anoniem: 88197 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:09:
Waarom is K-Lite uit de TS gehaald... Dat werkt bij mij als een tierelier.
Waarschijnlijk omdat de meesten hier (IK in ieder geval wel) een ongelooflijke hekel hebben aan codec packs (en een pack nergens voor nodig is).

PDVD9 SD/HD, MPC-HC, AC3Filter/spdifer is alles wat ik gebruik voor TV (HD), DVD, H.264.
lj_tree schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:07:
En naast de redenen van Sherlock niet te vergeten dat Vista nog 2 voordelen heeft tov XP:

- EVR (tov VMR9 in XP)
- DXVA2

Ben ook wel benieuwd naar de resultaten op W7, maar dat komt er inderdaad pas op als de kinderziektes eruit zijn (na eerste SP ofzo)

[ Voor 50% gewijzigd door -Leon- op 22-07-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het ook niet ideaal, maar als ik na uren prutsen met los geinstalleerde codecs nog stotterend beeld / geluid of helemaal geen beeld / geluid, foutmeldingen, etc. heb, dan ram ik er gewoon K-Lite op.
Onder het motto van: als het maar werkt.

Ik heb geen tijd om daar dan nog meer tijd in te steken, het moet allemaal in mijn schaarse vrije tijd. Dat zal voor de gemiddelde tweaker (scholier/student (?)) gok ik niet zo zijn, maar de gemiddelde NL-er heeft geen tijd om dat allemaal uit te zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Anoniem: 88197 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:24:
Ik vind het ook niet ideaal, maar als ik na uren prutsen met los geinstalleerde codecs nog stotterend beeld / geluid of helemaal geen beeld / geluid, foutmeldingen, etc. heb, dan ram ik er gewoon K-Lite op.
Onder het motto van: als het maar werkt.

Ik heb geen tijd om daar dan nog meer tijd in te steken, het moet allemaal in mijn schaarse vrije tijd. Dat zal voor de gemiddelde tweaker (scholier/student (?)) gok ik niet zo zijn, maar de gemiddelde NL-er heeft geen tijd om dat allemaal uit te zoeken..
Tja, ik heb alleeeeen maar slechte ervaringen met codec packs, 9 v/d 10x zit er flink wat rommel bij in en het kan dan in het begin wel werken, maar na een tijdje liep de boel hier vaak in de soep.
Daarnaast heb ik ook gewoon een fulltime job, maar ik heb liever een systeem zoals ik het wil dan me die codec packs, maar ieder zijn keuze uiteraard. Denk dat je met losse codecs gewoon iets strategischer op zoek moet gaan naar het probleem en niet moet blijven proberen.

na schone installatie alleen de benodigde codecs erop knallen. Met GraphEdit controleren of de juiste codecs wel gebruikt worden, en als je ergens een probleem hebt, kijken welke codec dat veroorzaakt en welke instellingen dat nog meer kunnen veroorzaken. Slecht beeld kan ook best videokaart drivers zijn, instellingen, de-interlacing, etc. etc.

Maar uiteraard moet je doen wat voor jou het makkelijkste/beste werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Oké, deze moet ik even heel zachtjes vragen:
Hoe sluit je MP af met de Streamed MP skin? Ik kan echt nergens een knopje oid vinden, doe het nu maar met ALT+F4

Ik had bij de standaard Blue skin topbar aanstaan en dat werkte prima, maar Topbar overlapt wat 'knopjes' van Streamed MP dus dat werkt niet zo handig.

[ Voor 30% gewijzigd door Sherlock op 22-07-2009 16:23 . Reden: aanvullende info over topbar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sherlock schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 16:21:
Oké, deze moet ik even heel zachtjes vragen:
Hoe sluit je MP af met de Streamed MP skin? Ik kan echt nergens een knopje oid vinden, doe het nu maar met ALT+F4

Ik had bij de standaard Blue skin topbar aanstaan en dat werkte prima, maar Topbar overlapt wat 'knopjes' van Streamed MP dus dat werkt niet zo handig.
Kon ik ook niet echt vinden nee... Gebruikte ook ALT+F4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Om MP af te sluiten in StreamedMP moet ik met mijn remote (in het hoofdmenu) pijltje-rechts nemen, dan krijg ik een aantal opties om af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Series tussen de films vindt ik nou ook weer niks dus is er bij de tv-series plugin ook een mogelijkheid om series die op dvd staan te importeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Nu heb ik mediaportal geinstalleerd zoals in de OP aangegeven is. Ik vraag me wel even af of de volgende instellingen kloppen:

Afbeeldingslocatie: http://i771.photobucket.com/albums/xx351/lj_tree/MPscreenshot.jpg

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik zal het zo doen, van boven naar beneden:
PDVD9 SP OF Nvidia OF ATi OF Arcsoft
PDVD9 HD (uit HDPack)
AC3Filter
Maakt volgens mij niet zoveel uit

[ Voor 7% gewijzigd door HaTe op 22-07-2009 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

-Leon- schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:47:
[...]

Tja, ik heb alleeeeen maar slechte ervaringen met codec packs, 9 v/d 10x zit er flink wat rommel bij in en het kan dan in het begin wel werken, maar na een tijdje liep de boel hier vaak in de soep.
Daarnaast heb ik ook gewoon een fulltime job, maar ik heb liever een systeem zoals ik het wil dan me die codec packs, maar ieder zijn keuze uiteraard. Denk dat je met losse codecs gewoon iets strategischer op zoek moet gaan naar het probleem en niet moet blijven proberen.

na schone installatie alleen de benodigde codecs erop knallen. Met GraphEdit controleren of de juiste codecs wel gebruikt worden, en als je ergens een probleem hebt, kijken welke codec dat veroorzaakt en welke instellingen dat nog meer kunnen veroorzaken. Slecht beeld kan ook best videokaart drivers zijn, instellingen, de-interlacing, etc. etc.

Maar uiteraard moet je doen wat voor jou het makkelijkste/beste werkt!
Ik gebruik het K-Lite codec pack ook al jaren met volle tevredenheid hoor. Bij mij was het eigenlijk juist andersom. Ik bleef maar codecs proberen tot er een aantal tussen zaten die niet helemaal verwijderd konden worden waarna het allemaal weer in de soep liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136766

Probleem met haperende ned. HD zenders opgelost!
Was vrij simpel, 8500GT eruit en een 9500GT erin geknald en hoppa :+

Volgende probleem is dat ik het geluid op Ned 1 niet synchroon krijg :( Lukt wel maar alleen met de MPA decoder, probleem dan is weer dat die het geluid van bepaalde kanalen niet aankan 8)7

Wordt er moedeloos van zo nu en dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:57
lj_tree schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 17:25:
Nu heb ik mediaportal geinstalleerd zoals in de OP aangegeven is. Ik vraag me wel even af of de volgende instellingen kloppen:

[afbeelding]

Thanks
Ik zou MPC videodecoder gebruiken of idd powerdvd9 en gewoon AC3 Filter. Werkt perfect en heb je nog dxva ook.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Dus met powerdvd 9 moet het ook gewoon goed werken? want ik heb zojuist gehad dat een film compleet niet sync liep met het geluid en een andere film die ik even op pauze had gezet geen geluid meer had toen ik m van pauze af haalde:S

Begin er een beetje een hard hoofd in te krijgen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Anoniem: 136766 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 18:06:
Probleem met haperende ned. HD zenders opgelost!
Was vrij simpel, 8500GT eruit en een 9500GT erin geknald en hoppa :+
Mijn HD zenders lopen nu ook vloeiend: een 3450 kaartje erin gezet ipv 690G onboard.... Werkt toch fijn die hardware versnelling en alles ziet er nu eindelijk strak, netjes en vloeiend uit O+

Nu maar een verse install met alleen PDVD9, HD Pack, MPC en AC3filter en dan een image maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Ik zal vanmiddag eens kijken of ik die powerdvd 9 aan de gang krijg...misschien dat het dan allemaal wat lekkerder loopt...

Iemand enig idee waarom ik geen geluid meer heb als ik een film uit pauzestand haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Langras schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 16:55:
Series tussen de films vindt ik nou ook weer niks dus is er bij de tv-series plugin ook een mogelijkheid om series die op dvd staan te importeren ?
Nee, tot nu toe niet. Hier heb ik ook een tijdje naar gezocht, uiteindelijk heb ik met DVD shrink alle losse aflveringen in aparte mappen gezet en die door tv-series laten indexeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Sherlock schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:33:
[...]

Nee, tot nu toe niet. Hier heb ik ook een tijdje naar gezocht, uiteindelijk heb ik met DVD shrink alle losse aflveringen in aparte mappen gezet en die door tv-series laten indexeren.
Das een beetje balen. Dan ga ik wat series opnieuw downloaden in losse afleveringen. (mkv'tjes of zo)
Kan ik ze tevens in 720P binnen halen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
lj_tree schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:55:
[...]

Das een beetje balen. Dan ga ik wat series opnieuw downloaden in losse afleveringen. (mkv'tjes of zo)
Kan ik ze tevens in 720P binnen halen:)
Volgens mij is er ook een programma dat vob2mpeg heet. Die ript automatisch de losse afleveringen van een DVD af. Heb het een tijdje geleden gebruikt en het werkt redelijk snel en erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
als ik mijn htpc uit de slaapstnd haal, werkt mijn volumeregeleing niet meer (krijg wel de bolletjes te zien bovenin beeld en reageert ook op AB, alleen geen effect in de output)
ik gebruik ac3filter en monogram aac filter als output decoders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Voor de liefhebbers, HD Pack 2.2 is uit:

klik _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door B-Force op 23-07-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

B-Force schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 18:30:
als ik mijn htpc uit de slaapstnd haal, werkt mijn volumeregeleing niet meer (krijg wel de bolletjes te zien bovenin beeld en reageert ook op AB, alleen geen effect in de output)
ik gebruik ac3filter en monogram aac filter als output decoders...
Hoe gaat je geluid verder? Via SPDIF naar je receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:08
B-Force schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:37:
Voor de liefhebbers, HD Pack 2.2 is uit:

klik _/-\o_
Top, geüpdate codecs, cool. bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
vraagje over de tvgids; ik krijg geen info meer over de programma`s\films die ik selecteer.
Na een update -of herinstall Mp doet het altijd weer ff, maar nooit langer dan 2 weken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Vink even aan dat bestaande entry's in de tv-guide geupdate moeten worden. (staat ergens onder EPG in de tv-server config) :)

Standaard wordt om geheugengebruik van standaard decoders te beperken alleen de info verzonden van programma's die binnen nu en een x-aantal dagen op de buis komen. Van programma's die verder in de toekomst komen wordt enkel de programmanaam meeverzonden.

Aangezien de standaard instelling is dat bestaande entry's niet bijgewerkt worden, worden deze niet geupdate als de info later wel meeverzonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
Niet direkt met mediaportal te maken, maar het gaat hier toch vaak over codecs.

1. Bij het gebruik van de powerdvd codecs voor H264 en mpeg-2 flikkert mijn beeld een paar keer groen.
Ik krijg dus bij het zappen van kanaal of voor de start van een film een paar flikkerende groene frames over mijn scherm. Als ik overschakel naar andere codecs heb ik dit niet, iemand een idee om dit te stoppen?

2. Als ik een film afspeel via windows mediaplayer 11, gaat het geluid eerst door de MPA decoder en dan naar de AC3 filter. Had dit eerst ook bij MPC-HC maar ik heb AC3 Filter toegevoegd als externe filter en prefer aangevinkt, kan ik dit ook aan windows mediaplayer op één of andere manier wijsmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:11

KL643

beeldaandemuur

Ik krijg het niet voor elkaar om iso's af te spelen in Mediaportal. Ik gebruik VCD en Win7 RC1 en Mediaportal alpha V1.1. In mijn configuratie heb ik verwezen naar de deamon.exe in de VCD map en de juiste drive geselecteerd. De iso bestanden zijn gekoppeld aan VCD. Iemand een hint?

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
@Question Mark, thanx ! vanavond ff proberen !

@KL643: als je in de windows verkenner op een iso klikt, koppeld deamontools deze aan een drive ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ThaClown schreef op maandag 06 juli 2009 @ 12:25:
Thx Rainesh, ik ga alles vanaf basis opnieuw schrijven... dus wees streng op mijn schrijf fouten!
Klein foutje:
Voeg een standaard installatie uit, installeer nog geen andere software!
Uiteraard voer je die uit, in plaats van dat je die uitvoegt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:11

KL643

beeldaandemuur

carpetburn schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 16:57:

@KL643: als je in de windows verkenner op een iso klikt, koppeld deamontools deze aan een drive ?
Ik gebruik Virtual clone drive. Mijn iso's staan op mijn NAS. Wanneer ik dubbelklik op een iso dan wordt hij geladen in Virtual clone drive (In mijn geval station F:) Ik heb geprobeerd met autoplay uit/aan maar dat maakt geen verschil.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Sherlock schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 09:08:
[...]

Hoe gaat je geluid verder? Via SPDIF naar je receiver?
geluid gaat via hdmi naar de tv. moet nog een receiver kopen, maar momenteel geen budget voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

B-Force schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:32:
[...]
geluid gaat via hdmi naar de tv. moet nog een receiver kopen, maar momenteel geen budget voor ;)
En werkt het geluid buiten MP nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Heeft iemand toevallig enig idee waarom ik bestanden als deze: MOVIE 1080p avchd x264 nl subs dvd5.iso
niet af kan spelen? Ook als ik ze op mijn vaste systeem mount (waar ik zojuist de nieuwste daemon tools en powerdvd9 geinstalleerd heb) wordt het bestand nog niet afgespeeld. Alle MKVtjes gaan goed maar deze niet.

Ook Mediaportal vindt deze niet. Als ik ze in moving pictures zoek komen ze niet naar voren. Alle mkvtjes wel!

Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.