Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 3) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 21 Laatste
Acties:
  • 164.345 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:50
-Leon- schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:41:
BLACKLEVEL BREAKING NEWS!!!

Net nadat ik een topic op het AMD forum had geopend kwam de developer met een aangepaste dshowhelper.dll file!

Gelukkig heeft hij de zoektocht ook niet opgegeven en het lijkt erop dat we het voor elkaar hebben (en dan was het TOCH een MP issue en NIET m$ of ATI!)

Rainesh (en anderen met blacklevel issues uiteraard) check deze post maar eens en test de nieuwe .dll even!

Ik heb mijn orginele Vista SP2 evr.dll terug gezet in windows/system32 (wel effe weer registeren), vervolgens die .dll in de MediaPortal directory overschreven (BACKUP DE OUDE!!) en met de testfiles (die ook in die topic te vinden zijn) ziet het er perfect uit :*)

Als dit de uiteindelijke fix is dan word het nu toch echt de perfect HTPC (alleen nu nog een 1.1.0 final zonder auto/video-sync issues van de MPC-HC subtitle engine)

[...]

[...]

Link

[...]

Draai in Clone mode via mijn videokaart (die heeft een HDMI, DVI & VGA aansluiting) maar begrijp ik het nou goed dat jij wel 2 verschillende resoluties kan instellen voor je TV & touchscreen??

[...]

Daar zit wat in :)
Maar is het video/audio out-of-sync probleem er nog steeds met 1.1.0 ALPHA dan?
WOEHOE _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ EINDELIJK! Heb nu eindelijk de juiste blacklevels met 16-235 (RGB Limited) output! Ik hoefde mijn SP2 niet te restoren omdat ik die hack niet meer had toegepast na installatie van SP2. Alleen ben ik wel vergeten mijn dshowhelper.dll te backuppen...maar boeiend, desnoods kopieer ik van mijn andere htpc als t nodig is. iig :*) :*) Hij doet t! Gelijk ff getest met Fast and Furious (2009), intro filmpje is echt zwart...voorheen was het grijs als ik RGB Limited output had en nu niet meer! :D

Dat RR issue ga ik zometeen uittesten, want ik las ergens dat Vista SP2 het probleem oplost :? 8)7

Zijn er dan audio/video issues met MPC subtitle engine? Tot nu toe niks van gemerkt..

Om 2 aparte resoluties te draaien met ATI kaarten moet je ATI Hydravision gebruiken. Hiermee moet het perfect lukken om je display en tv tegelijkertijd goed aan te sturen..heb het ooit ook eens gebruikt.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-02 08:15
Rainesh schreef op maandag 13 juli 2009 @ 23:43:
[...]

WOEHOE _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ EINDELIJK! Heb nu eindelijk de juiste blacklevels met 16-235 (RGB Limited) output! Ik hoefde mijn SP2 niet te restoren omdat ik die hack niet meer had toegepast na installatie van SP2. Alleen ben ik wel vergeten mijn dshowhelper.dll te backuppen...
Doe mij (en de rest met dit probleem) even een plezier en lees het MP topic vanaf deze post even na en test het eens. Ik heb alle benodigde files (en ook de orginele dshowhelper.dll) in mijn posting attached. Als je getest hebt, geef dan even aan (zoals ik ook heb gedaan) wat je resultaten waren, dan zullen ze die nieuwe dshowhelper.dll eerder in de SVN versies (en nieuwe 1.1.0 versie) mee gaan nemen :)
Om 2 aparte resoluties te draaien met ATI kaarten moet je ATI Hydravision gebruiken. Hiermee moet het perfect lukken om je display en tv tegelijkertijd goed aan te sturen..heb het ooit ook eens gebruikt.
Ik zal ATI Hydravision eens bekijken en hopen dat ik daarmee 2 verschillende resoluties kan instellen, want als ik mijn touchscreen ook weer goed werkend krijg word het helemaal leuk :)

Nu het blacklevel probleem voor mij is opgelost met de laatste evr.dll van SP2 word het tijd voor een compleet schone install en een goede image :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:54
Werkt het bij jou goed met nederland HD? want het blijft een drama bij mij. softwarematige codecs lopen allemaal out of sync, en met pdvd8 en 9 is het haperend bij veel beweging.

Ik heb een phenom x3 2.1 Ghz cpu met 780G chipset, mss dat ik dan toch een betere cpu erop moet zetten en dan gewoon softwarematig....

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88197

Bij beide codec-guides uit de OP (SAF en het stappenplan) krijg ik bij sommige films met DTS enorm schokkend geluid. Het hapert/stottert als een gek, met cpu tot max 70%.
Tevens zou het toch zo moeten zijn dat met SAF DXVA geactiveerd is binnen MP? Ik heb bij Full HD nog steeds een load van rond de 60%, dat kan natuurlijk nooit goed zijn.

Als ik K-Lite installeer, draait geluid vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

-Leon- schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 00:10:
Ik zal ATI Hydravision eens bekijken en hopen dat ik daarmee 2 verschillende resoluties kan instellen, want als ik mijn touchscreen ook weer goed werkend krijg word het helemaal leuk :)
Ik weet niet wat je fout doet, maar Windows kan al een tijdje prima 2 schermen afzonderlijk aansturen i.c.m. een ATI/nVidia kaart : Gewoon je bureaublad uitbreiden naar het 2de scherm en die gelijk ook als Primair scherm instellen :)

Hydravision is meer om met 1 monitor meerdere desktops te hebben + nog wat functies die je denk ik zo 1,2,3, niet nodig zal hebben.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
nero355 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:43:
Ik weet niet wat je fout doet, maar Windows kan al een tijdje prima 2 schermen afzonderlijk aansturen i.c.m. een ATI/nVidia kaart : Gewoon je bureaublad uitbreiden naar het 2de scherm en die gelijk ook als Primair scherm instellen :)

Hydravision is meer om met 1 monitor meerdere desktops te hebben + nog wat functies die je denk ik zo 1,2,3, niet nodig zal hebben.
Hmm... Ik Clone mijn monitor, maar als ik het goed begrijp moet ik kiezen voor Extend, en dan bij beide monitors aanvinken dat ze primairy zijn.

Mijn desktop heeft ook 2 monitors, en extend was in mijn beleving altijd alleen geschikt voor 2 verschillende desktops (wat ik dus niet wil).

Ik ga het zo eens proberen! Dank voor de tip :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 13:12
Anoniem: 88197 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:46:
Bij beide codec-guides uit de OP (SAF en het stappenplan) krijg ik bij sommige films met DTS enorm schokkend geluid. Het hapert/stottert als een gek, met cpu tot max 70%.
Tevens zou het toch zo moeten zijn dat met SAF DXVA geactiveerd is binnen MP? Ik heb bij Full HD nog steeds een load van rond de 60%, dat kan natuurlijk nooit goed zijn.

Als ik K-Lite installeer, draait geluid vloeiend.
Het is bekend dat de mpadecfilter.ax op sommige systemen problemen geeft met DTS. Meest makkelijke oplossing is het unregistreren van de filter in windows (regsvr32 -u mpadecfilter.ax) en ac3filter gebruiken. Heeft echter ook weer nadelen, ac3filter doet geen alleen ac3/dts, geen mp3. Ffdshow is ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rayures schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:52:
[...]

Het is bekend dat de mpadecfilter.ax op sommige systemen problemen geeft met DTS. Meest makkelijke oplossing is het unregistreren van de filter in windows (regsvr32 -u mpadecfilter.ax) en ac3filter gebruiken. Heeft echter ook weer nadelen, ac3filter doet geen alleen ac3/dts, geen mp3. Ffdshow is ook een optie.
Ah, bedankt :) Ben dus niet de enige.
Ik haal gewoon alles eraf en installeer K-Lite weer. Dat werkte iig prima en gebruikt ffdshow.

Ik heb niets aan SAF, want DXVA werkt toch niet... Of ik doe iets fout, maar ik heb gewoon het stappenplan gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Anoniem: 88197 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:21:
[...]

Ah, bedankt :) Ben dus niet de enige.
Ik haal gewoon alles eraf en installeer K-Lite weer. Dat werkte iig prima en gebruikt ffdshow.

Ik heb niets aan SAF, want DXVA werkt toch niet... Of ik doe iets fout, maar ik heb gewoon het stappenplan gevolgd.
Ik lees dat bij veel mensen DXVA het niet doet of niet goed doet....ik vraag me dan toch echt af wat er mis gaat dan, want ik heb het nu al iets van 5x installed op 3 verschillende setups en elke keer doet dxva het perfect. Heb ook geen problemen met AC3/DTS, gebruik gewoon AC3filter en mp3-tjes worden ook gewoon normaal doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rainesh schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:24:
[...]

Ik lees dat bij veel mensen DXVA het niet doet of niet goed doet....ik vraag me dan toch echt af wat er mis gaat dan, want ik heb het nu al iets van 5x installed op 3 verschillende setups en elke keer doet dxva het perfect. Heb ook geen problemen met AC3/DTS, gebruik gewoon AC3filter en mp3-tjes worden ook gewoon normaal doorgegeven.
Ik heb de beide guides uit de OP (dus SAF en die handmatige, waarbij je zelf MPC-codec reg't).
Met de handmatige kreeg ik de codec niet goed geregd, hij kwam niet in MP-config. Met SAF werkt het wel, alleen ligt CPU-load rond de 60%.
Kijk, dan kan ik wel uren gaan lopen prutsen om het wel aan de praat te krijgen, maar daar heb ik simpelweg de tijd niet voor (over). Dan maar gewoon K-Lite zonder DXVA, als ik maar lekker relaxed een filmpje kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

-Leon- schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:25:
Hmm... Ik Clone mijn monitor, maar als ik het goed begrijp moet ik kiezen voor Extend, en dan bij beide monitors aanvinken dat ze primairy zijn.
Je kan maar 1 monitor als Primary hebben ;)
Mijn desktop heeft ook 2 monitors, en extend was in mijn beleving altijd alleen geschikt voor 2 verschillende desktops (wat ik dus niet wil).
Dus je wil een Clone opstelling met verschillende resoluties :? Dat zal nooit werken helaas, omdat het gewoon niet mogelijk is met welke kaart dan ook voor zover ik weet.
Ik ga het zo eens proberen! Dank voor de tip :D
Succes !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
nero355 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:46:
Dus je wil een Clone opstelling met verschillende resoluties :? Dat zal nooit werken helaas, omdat het gewoon niet mogelijk is met welke kaart dan ook voor zover ik weet.
Ja, Clone mode uiteraard aangezien ik mijn touchscreen enkel wil gebruiken om bijvoorbeeld te navigeren tijden het luisteren naar radio/muziek zonder dat de TV daarvoor continue aan hoeft te staan (stroom & levensduur panel) en 1920x1080 op een 7" is toch echt wat te klein.
Ik dacht al dat ik iets gemist had ;)
Anoniem: 88197 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:21:
Misschien ondersteund de file die je wil afspelen wel geen DXVA?

[ Voor 19% gewijzigd door -Leon- op 14-07-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Leon- schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:11:
[...]

Misschien ondersteund de file die je wil afspelen wel geen DXVA?
Kan, maar ik heb 3 films geprobeerd; van 720p tot 1080p.
Kans is natuurlijk dat ze alle 3 het niet ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Anoniem: 88197 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:52:
Kan, maar ik heb 3 films geprobeerd; van 720p tot 1080p.
Kans is natuurlijk dat ze alle 3 het niet ondersteunen...
Met proberen word je nog niet zoveel wijzer.
Download MediaInfo eens en install die.
Rechtermuisknop op je mkv file en selecteer MediaInfo en controleer de profile level

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/of3cc1.jpg
The Bottom Line
Everybody should be encoding HD content (1080p, 720p) to Profile High @ Level 4.1. For smooth playback, "--level 4.1" should be used to mark the file as compatible when encoding.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
-Leon- schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:19:
[...]

Met proberen word je nog niet zoveel wijzer.
Download MediaInfo eens en install die.
Rechtermuisknop op je mkv file en selecteer MediaInfo en controleer de profile level
Bron
kleine noot:
DXVA heeft geen L4.1 restrictie. Echter hebben ATi, iNTEL, Sigmatel, Realtek gpu's dit wel. o.a. hierom hebben x264 encoded films een HP@L4.1 restrictie. Andere codecs (VC1, ect) andere. Zie precieze spec h264: http://en.wikipedia.org/wiki/H.264. Nvidia kaarten hebben daarentegen geen H264 L4.1 beperking om dmv DXVA te kunnen decoderen. Deze kunnen de max van H264 decoderen (L5.1 ref16).

[ Voor 5% gewijzigd door Rayures op 14-07-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rayures schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:35:
[...]

kleine noot:
DXVA heeft geen L4.1 restrictie. Echter hebben ATi, iNTEL, Sigmatel, Realtek gpu's dit wel. o.a. hierom hebben x264 encoded films een HP@L4.1 restrictie. Andere codecs (VC1, ect) andere. Zie precieze spec h264: http://en.wikipedia.org/wiki/H.264. Nvidia kaarten hebben daarentegen geen H264 L4.1 beperking om dmv DXVA te kunnen decoderen. Deze kunnen de max van H264 decoderen (L5.1 ref16).
Ik heb een nVidia kaart, dus je zegt dat alles DXVA-compatible moet zijn?

@Leon: bedankt voor de tip. 'k Ga vanaav wel ff checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
Anoniem: 88197 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:40:
[...]
Alles H(X)264: Ja. (icm met een forceware hoger dan 180 & een nvidia kaart met 2e generatie purevideo hd (VP2) (http://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_PureVideo)

oja, even een side noot:
ik weet alleen van mpc-hc svn 1000-nogiets decoder dat deze tracht bij alle x264 materiaal dxva te invoken. Andere decoders kan ik geen uitspraak doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Rayures op 14-07-2009 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Rayures schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:35:
Nvidia kaarten hebben daarentegen geen H264 L4.1 beperking om dmv DXVA te kunnen decoderen. Deze kunnen de max van H264 decoderen (L5.1 ref16).
Rayures schreef:
Alles H(X)264: Ja. (icm met een forceware hoger dan 180 & een nvidia kaart met 2e generatie purevideo hd (VP2) (http://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_PureVideo)
Dat is nieuw voor mij, maar zeker geen onbelangrijke informatie voor mensen die een HTPC willen bouwen!
TNX ;)

[ Voor 30% gewijzigd door -Leon- op 14-07-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rayures schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:53:
[...]

oja, even een side noot:
ik weet alleen van mpc-hc svn 1000-nogiets decoder dat deze tracht bij alle x264 materiaal dxva te invoken. Andere decoders kan ik geen uitspraak doen.
'kHeb een Gforce 8300, dus zou dus wel moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 20:59
3dmaster schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 01:33:
[...]

Werkt het bij jou goed met nederland HD? want het blijft een drama bij mij. softwarematige codecs lopen allemaal out of sync, en met pdvd8 en 9 is het haperend bij veel beweging.

Ik heb een phenom x3 2.1 Ghz cpu met 780G chipset, mss dat ik dan toch een betere cpu erop moet zetten en dan gewoon softwarematig....
ik heb dus hetzelfde en ik ben er over aan het denken juist een videokaart erbij te zetten, zou dat niet helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
B-Force schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 18:25:
[...]

ik heb dus hetzelfde en ik ben er over aan het denken juist een videokaart erbij te zetten, zou dat niet helpen?
De 780g chipset zou krachtig genoeg moeten zijn om HD-content (films, hdtv etc) vloeiend af te spelen. Lijkt mij meer een codec probleem dan een hardwareprobleem. Bespaar je geld liever en zoek eerder uit welke codec het beste werkt voor dit soort content. Hebben jullie al MPC-HC video codec geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Rainesh schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:01:
Hebben jullie al MPC-HC video codec geprobeert?
Die heb ik al wel geprobeerd met Eurosport HD maar gaf geen beeld hier (Ziggo abbo).
Ik gebruik de PDVD9 codec en die werkt hier perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:10
Afgezien van die subtitles word ik eigenlijk totaal NIET vrolijk van versie 1.0.2 Sinds de update crasht MP bij terugkeer van standby, zowel bij de StreamedMP als de X-factor-skin. De Xface skin die ik had ziet er in de nieuwe versie niet bij de Moving Pictures en bij de TV series plugin.

De Moving Pictures plugin heeft nog iets merkwaardigs nu: ik kreeg steeds weer opnieuw dubbele waarden, alsof de films die er al in stonden niet herkend worden. In de lijst bij de configuratie staan ze vervolgens in het rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
D-e-n schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:51:
Afgezien van die subtitles word ik eigenlijk totaal NIET vrolijk van versie 1.0.2 Sinds de update crasht MP bij terugkeer van standby, zowel bij de StreamedMP als de X-factor-skin. De Xface skin die ik had ziet er in de nieuwe versie niet bij de Moving Pictures en bij de TV series plugin.

De Moving Pictures plugin heeft nog iets merkwaardigs nu: ik kreeg steeds weer opnieuw dubbele waarden, alsof de films die er al in stonden niet herkend worden. In de lijst bij de configuratie staan ze vervolgens in het rood.
Lijkt mij een reinstall of een update van al je plugins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Rainesh schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:02:
[...]

Lijkt mij een reinstall of een update van al je plugins.
Je bedoelt dat de update (of the skin) de info van de oude skin niet herkent? Lijkt me niet helemaal logisch want vandaag had ik het ook weer.

Of bedoel je dat ik de plugins moet reinstallen? Gaan de ingebakken plugins (powerscheduler met name) niet gewoon mee met de algehele update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
D-e-n schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:16:
[...]

Je bedoelt dat de update (of the skin) de info van de oude skin niet herkent? Lijkt me niet helemaal logisch want vandaag had ik het ook weer.

Of bedoel je dat ik de plugins moet reinstallen? Gaan de ingebakken plugins (powerscheduler met name) niet gewoon mee met de algehele update?
Ik zou je skin updaten en de plugins die je ernaast nog hebt installed (moving pictures, tv-series etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Rainesh schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:39:
[...]
Ik zou je skin updaten en de plugins die je ernaast nog hebt installed (moving pictures, tv-series etc)
De X-face had ik geupdate en die beviel juist niet echt. Ik heb gister StreamedMP geprobeerd en als ik het goed begrijp zitten daar de laatste Movingpictures en TV-series plugins toch ingebakken? De versienummers (7.3 en resp. 2.2) zijn wel goed nu dus wellicht doen X-factor of Mediastream het nu wel beter.

Menu-knop voor het opstarten is nu ook plots terug werkend overigens 8)7 :)

Wat me overigens ook opvalt is dat de folder thumbnails (folder.jpg) voor netwerkshares niet meer zichtbaar zijn wanneer je door de My Video's mappen gaat

[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 14-07-2009 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 13:16
voor mp heb ik xmbc en meedio getest. toch was mp op vele fronten eenvoudiger te tunen en goed te configureren.
heeft iemand ervaring met de laatste versie van meedios?
ziet er namelijk supercompleet uit, en nu ook mooi met de skin. kan iemand mij overtuigen of juist vertellen waarom niet ?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Ik denk toch dat de 780G op een een of andere manier niet krachtig genoeg is voor deinterlacing, ik gebruik 'm met een HT3.0 cpu dus post processing zou moeten werken maar ik lees ook op hardware.info dat de deinterlacing van deze chipset niet helemaal goed is. Ik heb mediaportal namelijk ook ff geinstalleerd op mijn gewone bak (met hd4870 en i7 920) en als ik daar ned HD kijk met de pdvd9 codec (met dxva) kan ik wel vloeiend ned HD kijken. Misschien dat ik toch een simpel kaartje zoals een 4770 of 4650 erin druk.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
3dmaster schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 00:00:
Ik denk toch dat de 780G op een een of andere manier niet krachtig genoeg is voor deinterlacing, ik gebruik 'm met een HT3.0 cpu dus post processing zou moeten werken maar ik lees ook op hardware.info dat de deinterlacing van deze chipset niet helemaal goed is. Ik heb mediaportal namelijk ook ff geinstalleerd op mijn gewone bak (met hd4870 en i7 920) en als ik daar ned HD kijk met de pdvd9 codec (met dxva) kan ik wel vloeiend ned HD kijken. Misschien dat ik toch een simpel kaartje zoals een 4770 of 4650 erin druk.
Nou die artikelen van Hardware.info zou ik met een korrel zout nemen.....want soms klopt er echt geen moer van. 8)7

Maar wel raar, want ik heb lange tijd gewoon een 780g gebruikt icm een phenom (x4 9550) en deinterlacing deed het gewoon top. Nooit problemen meegehad, ik pas na een jaar ofzo een HD4830 erin geprikt omdat ik vaker ging gamen. Heb je toevallig C&C aanstaan? Want dat wilt namelijk weleens problemen opleveren bij sommige films/games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Rainesh schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 00:14:
[...]

Nou die artikelen van Hardware.info zou ik met een korrel zout nemen.....want soms klopt er echt geen moer van. 8)7

Maar wel raar, want ik heb lange tijd gewoon een 780g gebruikt icm een phenom (x4 9550) en deinterlacing deed het gewoon top. Nooit problemen meegehad, ik pas na een jaar ofzo een HD4830 erin geprikt omdat ik vaker ging gamen. Heb je toevallig C&C aanstaan? Want dat wilt namelijk weleens problemen opleveren bij sommige films/games.
het vreemde is dat bij mij HD films en series geen enkel probleem geven met PDVD9, maar HD tv zenders wel. en dan vooral nederland 1,2 en 3 HD... :$ EurosportHD is al een stuk vloeiender, maar nog steeds niet helemaal vloeiend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83128

Had gisteren weer iets vreemds, mijn mkv's in mediaportal (powerdvd ging prima) zat er een irritante tik elke 2 seconden. Dus gezocht en powerstrip werd aangeraden. Dus geinstalleerd profiles aangemaakt voor 24/50 en 60hz. Maar toen deed het geluid niet meer, de video liept schokkiger dan ooit. Met graphedit gekeken en het schemaatje was goed. AC3Filter gestart en er werd gewoon geluid doorgegeven :?

Dus powerstrip er af gehaald, gereboot en raad eens, probleem opgelost en ook de 2 seconden tik :? :?

Ik maak nu bijna elke dag een ghost, vind het allemaal erg labiel lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136766

B-Force schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 07:08:
[...]

het vreemde is dat bij mij HD films en series geen enkel probleem geven met PDVD9, maar HD tv zenders wel. en dan vooral nederland 1,2 en 3 HD... :$ EurosportHD is al een stuk vloeiender, maar nog steeds niet helemaal vloeiend...
Ik heb precies hetzelfde, 1,2 en 3 doen soms moeilijk. Als ik dan terugga naar een niet HD kanaal en nogmaals naar 1,2 of 3 dan zijn ze soms ineens wel vloeiend. Zit ergens iets niet goed, discovery HD loopt altijd als een zonnetje. Discovery is bij ziggo dan wel in MPEG2 (20,6 mbps) en de overige HD kanalen in h.264 ( 11-14 mbs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
@Rainesh: Zou jij jouw bevindingen over die nieuwe dshowhelper.dll ook willen posten op het MP forum in dit topic want voorlopig werkt het bij mij en nog 1 ander.
Daarnaast zijn er ook 2 mensen die errors hebben (50:50 so far) maar de vraag is of die errors te maken hebben met de nieuwe .dll

Hoe meer bevindingen we hebben, hoe beter we het probleem kunnen tracen (en oplossen)!

TNX! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik heb nu de Mediastream-skin. En ik heb een vraag: hoe krijg je in hemelsnaam vanuit een playlist het weergavemenu waar je bijvoorbeeld kunt shufflen in beeld? Met de muis komt het vanzelf in beeld (rechts) maar ik heb alle knoppen al geprobeerd maar tevoorschijn komt het niet. In de mapping van de remote kon ik het ook niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
D-e-n schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:54:
Ik heb nu de Mediastream-skin. En ik heb een vraag: hoe krijg je in hemelsnaam vanuit een playlist het weergavemenu waar je bijvoorbeeld kunt shufflen in beeld? Met de muis komt het vanzelf in beeld (rechts) maar ik heb alle knoppen al geprobeerd maar tevoorschijn komt het niet. In de mapping van de remote kon ik het ook niet vinden.
Pijltjes naar rechts (of links) op je ab? (Heb die skin zelf niet maar meestal werkt het door naar de zijkant van je scherm te klikken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:25
Anoniem: 136766 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:38:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, 1,2 en 3 doen soms moeilijk. Als ik dan terugga naar een niet HD kanaal en nogmaals naar 1,2 of 3 dan zijn ze soms ineens wel vloeiend. Zit ergens iets niet goed, discovery HD loopt altijd als een zonnetje. Discovery is bij ziggo dan wel in MPEG2 (20,6 mbps) en de overige HD kanalen in h.264 ( 11-14 mbs)
Ook ik heb hier last van.. (precies het zelfde). Zijn er ook mensen die probleemloos HD kijken (HD-TV)?

Alvast dank voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
konehead schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:19:
Ook ik heb hier last van.. (precies het zelfde). Zijn er ook mensen die probleemloos HD kijken (HD-TV)?

Alvast dank voor jullie reactie!
Eurosport HD had ik al eens bekeken en dat is gewoon prima hier. Vanmiddag een 10 minuten Tour gevolgd op NED. 1 en ook dat verliep prima (vloeiend strak beeld) met de H.264 PDVD9 codec.

Kunst & Kitsch ziet er ook prima uit.

[ Voor 4% gewijzigd door -Leon- op 15-07-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
-Leon- schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:08:
[...]
Pijltjes naar rechts (of links) op je ab? (Heb die skin zelf niet maar meestal werkt het door naar de zijkant van je scherm te klikken)
Die doen het juist niet dus ik vroeg me af of er een andere manier was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
-Leon- schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:41:
[...]

Eurosport HD had ik al eens bekeken en dat is gewoon prima hier. Vanmiddag een 10 minuten Tour gevolgd op NED. 1 en ook dat verliep prima (vloeiend strak beeld) met de H.264 PDVD9 codec.

Kunst & Kitsch ziet er ook prima uit.
maar jij hebt dus ook een externe videokaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
Heb vandaag iets nieuws ontdekt. Coreavc ondersteunt hardware decoding.. Alleen voor nvidia momenteel met behulp van cuda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
B-Force schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:04:
Klopt, heb er een Sapphire HD4670 Ultimate in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B-Force schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:04:
[...]

Ik ook, 8500GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zuttasoxx schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:43:
Heb vandaag iets nieuws ontdekt. Coreavc ondersteunt hardware decoding.. Alleen voor nvidia momenteel met behulp van cuda.
Je vergeet te zeggen dat een GeForce 8 serie of hoger nodig is :)
Bedankt voor de tip, ga ik morgen eens proberen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-05 18:46
Ik vind het knap dat er hier mensen zijn die Ziggo HD tv kijken met de PDVD9 codec. aangezien die niet extern gebruikte kan worden (dus alleen binnen PowerDVD zelf). Als de zenders werken dan pakken die dus een andere codec dan PDVD9. Alleen de Mpeg2 codec van PDVD9 kan extern gebruikt worden.

Ik zelf kijk probleemloos ned1-3 in hd met PDVD8 codec (welke nog wel extern gebruikt kan worden). Zappen gaat wel duidelijk langzamer naar en tussen HD zenders, maar ik zap in principe nooit. Gebruik eigenlijk altijd de EPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sillymidget schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 23:35:
Ik vind het knap dat er hier mensen zijn die Ziggo HD tv kijken met de PDVD9 codec. aangezien die niet extern gebruikte kan worden (dus alleen binnen PowerDVD zelf).
Niet waar 8)
Even het forum doorzoeken en je zal zien dat het wel gaat, HD pack installeren, weet ff niet waar het staat

Ik heb trouwens niet eens een andere werkende codec geinstalleerd

Link gevonden

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 136766 op 15-07-2009 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 09:23
Je hebt ook power dvd deluxe nodig. Bij de Ultimate versie kan je de codec inderdaad niet kiezen.

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:26

HaTe

haat niet

DJvL schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 00:33:
Je hebt ook power dvd deluxe nodig. Bij de Ultimate versie kan je de codec inderdaad niet kiezen.
Je hebt helemaal geen PowerDVD nodig voor de codecs ;)
Je moet inderdaad gewoon HDPack 2.1 installeren en dan krijg je de PDVD9 HD codec

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 11:08
Hallo iedereen,

Omdat Mediaportal een stuk aantrekkelijker oogt dan de standaard Windows Media Center had ik besloten om MediaPortal te proberen. Ik heb alles geinstalleerd en het afspelen gaat vlekkeloos, er zit wel een maar aan dit programma vind ik persoonlijk en misschien kan iemand me dat misschien uitleggen ??

Waarom functioneerd het zo traag ??En hangt het gewoon een paar seconde als je van Menu willen switchen???

[ Voor 9% gewijzigd door Dragons op 16-07-2009 01:08 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Laatst online: 16:18

Sherlock

No Shit

Ik heb gisteren mijn Catalyst Control Centre drivers ge-update, sindsdien kaon ik geen dvd bestanden meer afspelen in MP. Als ik een bestand probeerde te openen kreeg ik een messagebox met de volgende info:
unable to play: video_ts.ifo
video codec: MP2V
audio codec:
Ik heb van alles geprobeerd, maar ik ben er nu achter dat het iets met AC3Filter te maken heeft. Als ik die deselecteer als DVD audio decoder en bijvoorbeeld ffdshow daarvoor gebruik, dan gaat het wel goed. Intussen heb ik AC3Filter al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dat mocht tot nu toe niet baten.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Dragons schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 01:04:
Hallo iedereen,

Omdat Mediaportal een stuk aantrekkelijker oogt dan de standaard Windows Media Center had ik besloten om MediaPortal te proberen. Ik heb alles geinstalleerd en het afspelen gaat vlekkeloos, er zit wel een maar aan dit programma vind ik persoonlijk en misschien kan iemand me dat misschien uitleggen ??

Waarom functioneerd het zo traag ??En hangt het gewoon een paar seconde als je van Menu willen switchen???
Dat zou niet mogen, het draait hier als een zonnetje. Maar met de info die je hier geeft kan ik je geen enkele hint geven waar het aan zou kunnen liggen :/
Sherlock schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 01:09:
Ik heb gisteren mijn Catalyst Control Centre drivers ge-update, sindsdien kaon ik geen dvd bestanden meer afspelen in MP. Als ik een bestand probeerde te openen kreeg ik een messagebox met de volgende info:
[...]

Ik heb van alles geprobeerd, maar ik ben er nu achter dat het iets met AC3Filter te maken heeft. Als ik die deselecteer als DVD audio decoder en bijvoorbeeld ffdshow daarvoor gebruik, dan gaat het wel goed. Intussen heb ik AC3Filter al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dat mocht tot nu toe niet baten.
MP geeft een Codec probleem aan, dus: uitzoeken of de juiste codecs wel gebruikt worden binnen MediaPortal en dat doe je met graphedt. Even zoeken in dit topic (of deel 2) en daar heb ik vast al eens uitgelegd hoe je dat moet doen ;)
Hoe vaker je met codecs aan het 'stoeien' gaat, hoe groter de kans op conflicten word.
Ik vind het knap dat er hier mensen zijn die Ziggo HD tv kijken met de PDVD9 codec. aangezien die niet extern gebruikte kan worden (dus alleen binnen PowerDVD zelf). Als de zenders werken dan pakken die dus een andere codec dan PDVD9. Alleen de Mpeg2 codec van PDVD9 kan extern gebruikt worden.

Ik zelf kijk probleemloos ned1-3 in hd met PDVD8 codec (welke nog wel extern gebruikt kan worden). Zappen gaat wel duidelijk langzamer naar en tussen HD zenders, maar ik zap in principe nooit. Gebruik eigenlijk altijd de EPG.
Directshow support is vanaf zowel PDVD8 (build 2521) & PDVD9 (build 1501) verwijderd, dus wat je zegt is vreemd want met PDVD8 zou het ook niet moeten werken (PDVD7 nog wel). Zoals hierboven al terug te lezen is wil dat uiteraard niet zeggen dat je de losse codec niet kan registeren om hem alsnog binnen MediaPortal te gebruiken.

[ Voor 63% gewijzigd door -Leon- op 16-07-2009 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dragons schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 01:04:
Hallo iedereen,

Menu is razendsnel, is er toch iets niet goed. De meeste mensen zijn vaak weken bezig om alles goed voor elkaar te krijgen, schrik er niet van terug als het niet allemaal in een dag goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

-Leon- schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 01:14:
MP geeft een Codec probleem aan, dus: uitzoeken of de juiste codecs wel gebruikt worden binnen MediaPortal en dat doe je met graphedt. Even zoeken in dit topic (of deel 2) en daar heb ik vast al eens uitgelegd hoe je dat moet doen ;)
Yep, en dat %$*)-ding werkt nog steeds niet bij mij :(

Sherlock in "Media Portal alternatief voor Windows Me..."

Dit bericht overigens inclusief een dikke pluim voor alle tijd die je (en anderen) erin steekt om mij (en wederom anderen ;)) te helpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
I rest my case :)

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/a1l1fo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/34xfkb4.jpg

En de kwaliteit die je hier ziet is ook nog eens via remote desktop :)
Sherlock schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 01:22:
[...]

Yep, en dat %$*)-ding werkt nog steeds niet bij mij :(

Sherlock in "Media Portal alternatief voor Windows Me..."

Dit bericht overigens inclusief een dikke pluim voor alle tijd die je (en anderen) erin steekt om mij (en wederom anderen ;)) te helpen _/-\o_
Appreciated!! _/-\o_

Dan moeten we d'r nog maar iets meer tijd insteken.
Gebruik je XP of Vista?

Mijn GraphEdit + Vista proppage.dll

[ Voor 76% gewijzigd door -Leon- op 16-07-2009 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 11:08
Bedankt voor jullie reacties, ik heb inmiddels die MoviePictures aan de gang gekregen an dat werkt nu echt erg goed. Mijn vorige post gaf misschien wat weinig aanwijzingen om tips aan te dragen dus met de volgende informatie probeer ik het duidelijk te maken.

Ik draai Mediaportal op het moment op een Windows Vista installatie en heb alle codecs netjes ingesteld dus daar zijn geen problemen mee, het afspelen gaat ook erg netjes. Ik moet nog wel uitzoeken hoe ik m,n MCE remote knoppen werkten kan krijgen want de enige knoppen die het nu doen zijn de Wijzer knoppen en de OK knop. Dus ik kan helaas de Start, Stop en Spoel helaas nog nie gebruiken.

Ik heb ervoor gekozen om Mediaportal te starten tijdens het opstarten van m,n HTPC en duurt vrij lang maar dat kan best eens normaal zijn dat weet ik niet ???

Gebruik nu de Skin van SteamedMP wat ik er erg indrukwekkend uitvond zien, maar zoals ik in mijn vorige post ook al zei het scrollen tussen de diverse menu's gaat met haperingen soms moet ik weleens 5sec. wachten voordat hij verder gaat. Heeft dit soms met Vista te maken ????

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Dragons schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 03:02:
Ik heb ervoor gekozen om Mediaportal te starten tijdens het opstarten van m,n HTPC en duurt vrij lang maar dat kan best eens normaal zijn dat weet ik niet ???
Mijn MP start ook automatisch op met Windows Startup. Het is alleen de eerste keer dat hij opstart (na een reboot) dat het wat langer duurt, de 2e keer gaat aanzienlijk sneller (probeer maar eens ;) ). Daarnaast heb ik een vinkje gezet in MP configuratie (General) bij "Minimize to tray on exit" waardoor MediaPortal eigenlijk met 1 seconde weer voor mijn neus staat als ik de menu button aanraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

-Leon- schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 01:30:
En de kwaliteit die je hier ziet is ook nog eens via remote desktop :)
Is dat remote desktop van Windows, of gebruik je VNC oid? Via remote desktop van Windows krijg ik niks te zien in MP.
Appreciated!! _/-\o_

Dan moeten we d'r nog maar iets meer tijd insteken.
Gebruik je XP of Vista?

Mijn GraphEdit + Vista proppage.dll
Thanks, ik gebruik Windows XP MCE 2005 met SP3. Dan kan ik jouw Vista dll dus niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead

Zoals je hebt gelezen is PDVD9 wel mogelijk om apart te gebruiken (dan nog werkt het niet goed, het beeld werkt schokkend).

Vraag: Heb jij Vista of XP als OS? Heb jij problemen dat je wel geluid krijgt en geen beeld bij het zappen van HD zender naar HD zender? Zou je dat eens kunnen proberen (dus niet via de EPG)? Ikzelf gebruik XP en als ik Zap van HD naar HD (sowiezo altijd bij het zappen naar NED2HD én soms bij NED1HD en NED3HD) dan is het beeld froozen/zwart en ik hoor alleen geluid. Als ik dan even zap naar RTL4 en dan weer terug werkt het wel goed.

Qua hardware heb ik een up to date configuratie (heb de gegevens even niet bij de hand) In iedergeval een onboard videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Sherlock schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:16:
Is dat remote desktop van Windows, of gebruik je VNC oid? Via remote desktop van Windows krijg ik niks te zien in MP.
Remote Desktop van Vista (Ultimate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

-Leon- schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:02:
[...]
Remote Desktop van Vista (Ultimate)
Zou dat zo veel schelen met die van Windows XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Sherlock schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:48:
[...]

Geen idee, ligt wel een gbit netwerk, dus misschien dat daar wat verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 16:35

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Sherlock schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:48:
[...]
Support voor 32bits kleuren. ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Question Mark schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:16:
[...]
Support voor 32bits kleuren. ;)
Als ik eerlijk ben heb ik geen idee hoe ik je post moet interpreteren :X

Betekent dat dat Remote Desktop in XP niet gebruikt kan worden voor MediaPortal, of geeft die knipoog aan dat het juist niks uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Mediaportal heeft vanwege het gebruik van DirectX 32bits kleuren nodig. Dat kan de remote desktop functionaliteit in Windows XP niet, vandaar dat je daar dan een zwart scherm krijgt. (let op dat ik het over Remote desktop zelf heb, niet over de RDP-client).

Voor windows Vista (en Windows 7) geldt deze beperking niet, vandaar dat je een pc waar Mediaportal actief op draait gewoon over kunt nemen.

Dus om op je originele vraag terug te komen: ja het ligt aan Windows XP. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Question Mark schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:54:
Mediaportal heeft vanwege het gebruik van DirectX 32bits kleuren nodig. Dat kan de remote desktop functionaliteit in Windows XP niet, vandaar dat je daar dan een zwart scherm krijgt. (let op dat ik het over Remote desktop zelf heb, niet over de RDP-client).

Voor windows Vista (en Windows 7) geldt deze beperking niet, vandaar dat je een pc waar Mediaportal actief op draait gewoon over kunt nemen.

Dus om op je originele vraag terug te komen: ja het ligt aan Windows XP. :)
Ah, bedankt voor de uitleg. Maakt het nog uit of ik op één van de twee pc's Vista zou draaien, of moet het dan op beide pc's?

Edit:
ook bedankt voor het antwoord hieronder!

[ Voor 3% gewijzigd door Sherlock op 16-07-2009 14:18 . Reden: Anders wordt het zo'n slowchat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Enkel de pc waar Mediaportal op staat die je wilt "overnemen". Voor de rest volstaat een RDP client die 32 bits kleurondersteuning heeft, maar ik ken eigenlijk geen enkele client die dit niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Zou iemand trouwens zo vriendelijk willen zijn om zijn proppage.dll van XP ergens beschikbaar te stellen voor me?

Thanks! Mijn XP is wel Nederlands, maar ik ga het hier wel mee proberen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Sherlock op 16-07-2009 16:48 . Reden: Dat is snel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 17:36
Heb een Engelse Windows XP met sp3
Deze file komt uit de map "C:\Program Files\Microsoft SDKs\Windows\v6.0A\bin"
http://fotogalerij.org/got/proppage.dll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Helaas, ik houd hetzelfde probleem...

Ik start MP op (windowed, 'always on top' uitgevinkt)
Ik start Graphedit
Ik speel een film af in MP
In Graphedit ga ik naar File... -> Connect to remote Graph...
Nu verschijnt er een pop-up venster met een pid. Deze selecteer ik.
Vervolgens zie ik niks in het scherm van Graphedit gebeuren, maar ik kan wel met play en pause de film 'bedienen'.

Mis ik niet gewoon een stap ergens? Of moet er direct na het selecteren van de pid een graph komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Sherlock schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:11:

In Graphedit ga ik naar File... -> Connect to remote Graph...
Direct na het seleceren van de PID moet je de graph zien.
Het wel wel niks uitmaken, maar probeer deze button eens ipv via het File menu (dat doe ik namelijk altijd)

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/116uc06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
Iemand een idee waarom mediaportal telkens nieuwe trayicons voor video en audio aanmaakt bij aanvang van een film ipv gewoon deze te refreshen. Ze verdwijnen pas als ik mediaportal afsluit.

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/9107/mptrayicons.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Leon- schreef op Sunday 12 July 2009 @ 09:16:
[...]

Ik heb een 7" touchscreen in mijn kast zitten maar gebruik die eigenlijk niet :$ Best jammer maar als je er iets voor gevonden hebt dan hoor ik het graag :)
http://forum.team-mediapo...lcd-display-plugin-32380/

Een alpha driver, alpha plugins durf ik nog wel aan te wagen maar alpha drivers :X

Durf jij? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat plugin gebruiken jullie voor muziek? Moving pictures en TV series zijn zo mooi, terwijl my music een beetje bleekjes lijkt.

En zijn er ook visualisatie plugins, ik loop mij pukkelig te zoeken op de MP forums, ik kon me herrinneren dat er een visualisatie plugin was maar kan het niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Anoniem: 83128 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:23:

Een alpha driver, alpha plugins durf ik nog wel aan te wagen maar alpha drivers :X

Durf jij? ;)
Ja, ik durft, het is alleen maar een .dll file :)
Ga morgen toch alles opnieuw installaren, dus zal ik die plugin voor de tijd eens bekijken/testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

-Leon- schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:38:
[...]
Direct na het seleceren van de PID moet je de graph zien.
Het wel wel niks uitmaken, maar probeer deze button eens ipv via het File menu (dat doe ik namelijk altijd)

[afbeelding]
Helaas, zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-05 18:46
En ik helemaal bij een oude versie van PDVD8 houden, omdat die wel werkte :(
Zo als ik thuis kom meteen die HD Pack installeren dan maar ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ned 1, 2 en 3 doen het trouwens prima zonder de hardware acceleration, dan maar wat meer cpu load bij de tv en een goed beeld 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
Anoniem: 136766 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:21:
Ned 1, 2 en 3 doen het trouwens prima zonder de hardware acceleration, dan maar wat meer cpu load bij de tv en een goed beeld 8)
NED 1, 2, en 3 HD? Wat heb je hiervoor aangepast (twee dagen geleden gaf je n.l. aan dat het niet helemaal goed werkte). Ben eruug geïnteresseerd ik gebruik nu de Coreavc codec, beeld is goed alleen bij zappen gaat het niet goed.

Zou je kunnen aangeven welke codec’s jij van de HD pack gebruikt?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

konehead schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:32:
[...]

NED 1, 2, en 3 HD? Wat heb je hiervoor aangepast (twee dagen geleden gaf je n.l. aan dat het niet helemaal goed werkte). Ben eruug geïnteresseerd ik gebruik nu de Coreavc codec, beeld is goed alleen bij zappen gaat het niet goed.

Zou je kunnen aangeven welke codec’s jij van de HD pack gebruikt?

Alvast bedankt!
Van het HD pack gebruik ik alleen de PWDVD9 codec, die is ook geselecteerd voor de HD kanalen, bij de settings heb ik hardware acceleration voor HD uit gezet. Ok het is niet helemaal de bedoeling, de cpu staat nu op zo'n 60% te draaien maar blijft wel op 48 graden. Tot er een echte oplossing komt ben ik tevreden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
Anoniem: 136766 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:43:
[...]

Van het HD pack gebruik ik alleen de PWDVD9 codec, die is ook geselecteerd voor de HD kanalen, bij de settings heb ik hardware acceleration voor HD uit gezet. Ok het is niet helemaal de bedoeling, de cpu staat nu op zo'n 60% te draaien maar blijft wel op 48 graden. Tot er een echte oplossing komt ben ik tevreden zo.
Thx, ik ga is ff kijken of dat bij mij werkt. Idd niet echt netjes die CPU, maar als het werkt. Vanavond ff checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 20:30

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

NL 1,2,3 HD doen het bij mij ook prima. Heb dan wel DXVA draaien maar ook met codecs zonder DXVA draait het prima. Bij een beetje recente CPU moet je usage echt niet hoger dan 20-40% liggen hoor. 60% is echt uitzonderlijk vor H264 decoding.

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-05 22:16
Ik heb een vraagje. Ik ben momenteel (alweer) bezig met het installeren van me htpc. Ik heb een GA-MA78GM-S2H Rev1.1 sysboard met daarop een AMD 5050. Nu heb ik deze via HDMI aangesloten op mijn Harman Kardon AVR255 reciever en die is vervolgens weer aangesloten op mijn sony bravia 46W4500 tv. Op zich ziet het beeld er als ik een film afspeel best netjes uit maar het formaat klopt niet. Als ik me htpc rechtstreeks aansluit op de tv (dus zonder avr ertussen) is alles netjes maar met AVR mis ik een stuk wanneer ik de resolutie instel op 1920 bij 1080. Nu kan ik wel scalen (het beeld kleiner maken in de catalist control center) wanneer ik me htpc rechtstreeks op me tv hang maar niet via de avr. Iemand enig idee hoe ik dit toch voor elkaar kan krijgen?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
Max|Burn schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 19:02:
NL 1,2,3 HD doen het bij mij ook prima. Heb dan wel DXVA draaien maar ook met codecs zonder DXVA draait het prima. Bij een beetje recente CPU moet je usage echt niet hoger dan 20-40% liggen hoor. 60% is echt uitzonderlijk vor H264 decoding.
Top, een paar vragen:
1) Hoe heb je DXVA dan aan de praat gekregen voor TV? via de MP codec?
2) Zou je ajb je codec install kunnen sharen?
3) Welke niet DXVA codec gebruik je?
4) Heb je XP of Vista?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Ps rene2004: met de PWDVD9 Codec en hardware .. uit werkt, wel 60 tot 70% cpu belasting. Zappen gaat nu wel goed

[ Voor 26% gewijzigd door konehead op 17-07-2009 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb weer een filmpje die het niet doet het is dit keer een MPG/AVC die wel afspeelt op MP-HC maar niet in mediaportal. Ik heb zoveel mogelijk info in een screenshot gezet. De graphedit is uiteraard van de MP-HC

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~blackeye/errormpg.jpg

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Anoniem: 83128 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 19:39:
Ik heb weer een filmpje die het niet doet het is dit keer een MPG/AVC die wel afspeelt op MP-HC maar niet in mediaportal. Ik heb zoveel mogelijk info in een screenshot gezet. De graphedit is uiteraard van de MP-HC

Kan iemand mij helpen?
Volgens mij moet jij gewoon een schone install doen. Je renderer staat er gewoon 2x in. Dat had je volgens mij met je codecs ook toch?

Daar zit ergens iets helemaal niet goed, en dan kan je je echt rot zoeken (je hebt er al zoveel tijd in gestoken).

Al eerder de tip gegeven, maar doe een schone installatie van je OS + alle updates, zorg dat je daarop je benodigde drivers & codecs installeert en maak een image.
Vervolgens installeer je MP en als alles goed draait --> 2e image met MP.
Gaat er ergens een keer iets in de soep?
Windows OS Image terugzetten en MP er opnieuw opzetten (dat is zo gepiept als je maar zorgt dat je je databases e.d. goed backupped).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Leon- schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 20:58:
[...]

Volgens mij moet jij gewoon een schone install doen. Je renderer staat er gewoon 2x in. Dat had je volgens mij met je codecs ook toch?

Daar zit ergens iets helemaal niet goed, en dan kan je je echt rot zoeken (je hebt er al zoveel tijd in gestoken).

Al eerder de tip gegeven, maar doe een schone installatie van je OS + alle updates, zorg dat je daarop je benodigde drivers & codecs installeert en maak een image.
Vervolgens installeer je MP en als alles goed draait --> 2e image met MP.
Gaat er ergens een keer iets in de soep?
Windows OS Image terugzetten en MP er opnieuw opzetten (dat is zo gepiept als je maar zorgt dat je je databases e.d. goed backupped).
:'( niet weer, ik ben al zo ver. De MKV's, WMV's en avchd's gaan allemaal perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Anoniem: 83128 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:50:
:'( niet weer, ik ben al zo ver. De MKV's, WMV's en avchd's gaan allemaal perfect
Post anders een topic op het MP forum, misschien heeft iemand daar een oplossing, want volgens mij zit er iets echt goed fout. Ik heb nog nooit dubbele decoders gehad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Anoniem: 83128 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:23:

Durf jij? ;)
Het idee is grappig, alleen werkt hier niet goed. Komt onder andere omdat BasicHome van StreamedMP niet met een muis overweg kan, en daarnaast ziet het er ook niet denderend uit.

Je kan het wel effe proberen, gebeurd weinig bijzonders behalve dat hij wat controls op je touchscreen zet, maar die kan ik dus niet bedienen als ik mijn touchscreen als 2e monitor heb en mijn desktop Extend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Leon- schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:20:
[...]

Het idee is grappig, alleen werkt hier niet goed. Komt onder andere omdat BasicHome van StreamedMP niet met een muis overweg kan, en daarnaast ziet het er ook niet denderend uit.

Je kan het wel effe proberen, gebeurd weinig bijzonders behalve dat hij wat controls op je touchscreen zet, maar die kan ik dus niet bedienen als ik mijn touchscreen als 2e monitor heb en mijn desktop Extend.
Dat is jammer, ik zag al een screenshot in het draadje en dat zag er niet uit. Ik ben nu bezig met streamedMP - mediaStream plugin, vind ik zelf gelikter uitzien dan streamed zelf.

Geinstalleerd en ik bleef een melding krijgen dat ik Mediaportal.XML gelocked was ok na deinstallatie van de plugin, dus maar een ghost teruggezet. En terwijl die loopt lees ik in het draadje dat de plugin folder Mediastream moet zijn niet MediaStream! 8)7

Het gaat weer laat worden vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:26

HaTe

haat niet

NED 1, 2 en 3 HD doen het bij mij ook goed, DXVA, met PDVD9 codec. Loopt heel vloeiend :) Rest van de kanalen doe ik met (een illegale verkregen) codec van Nvidia. Die werkt wel goed en gaat ook met de videokaart.

Dit werkte eigenlijk gelijk goed hier. NVidia videokaart zit er in. Vista Business 32bit

[ Voor 17% gewijzigd door HaTe op 18-07-2009 01:37 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

konehead schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 19:26:
[...]

Top, een paar vragen:
1) Hoe heb je DXVA dan aan de praat gekregen voor TV? via de MP codec?
2) Zou je ajb je codec install kunnen sharen?
3) Welke niet DXVA codec gebruik je?
4) Heb je XP of Vista?
1): PDVD9 Codec, MP werkt volgens mij ook.
2): MP TV GraphEdit
3): Kan van alles zijn CoreAVC, in eerste instantie was MP bij mij non-dxva. MAar PDVD9 werkt het best..of het nou met DXVA is of niet.
4): Vista x64 Ultimate

[ Voor 20% gewijzigd door Max|Burn op 18-07-2009 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
Max|Burn schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 08:47:
[...]

1): PDVD9 Codec, MP werkt volgens mij ook.
2): [afbeelding]
3): Kan van alles zijn CoreAVC, in eerste instantie was MP bij mij non-dxva. MAar PDVD9 werkt het best..of het nou met DXVA is of niet.
4): Vista x64 Ultimate
Dank voor de informatie, ik heb PDVD8 en PDVD9 gechecked beide zonder en met DXVA

PDVD8
Zonder DXVA: Vloeiend beeld (CPU 60% tot en met 70%)
Met DXVA: Vloerend beeld (CPU 20 tot en met 40%)

PDVD9
Met DXVA: Schokkend beeld (CPU 20 tot en met 30% lager CPU verbruik, minder spikes in vergelijking met PDVD8)

Hardware:
Gigabyte GA-E7AUM-DS2H - Moederbord - micro ATX - GeForce 940
E7400 intel processor.
Zou genoeg moeten zijn..

Beste resultaat krijg ik nog met Coreavc (behalve het zappen). Ik krijg DXVA niet aan de coreavc, moet ik nog even naar kijken.

Ik krijg ook het vermoede dat het mss aan XP kan liggen. Zou vista beter om kunnen gaan met GPU codering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
konehead schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 14:22:
Ik krijg ook het vermoede dat het mss aan XP kan liggen. Zou vista beter om kunnen gaan met GPU codering?
Vista heeft in ieder geval een beter Renderer (EVR) tov XP (VMR9) dus misschien dat dat nog iets scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
[...]
Beste resultaat krijg ik nog met Coreavc (behalve het zappen). Ik krijg DXVA niet aan de coreavc, moet ik nog even naar kijken.
Zal je ook nooit gaan lukken. CoreAVC heeft geen DXVA ondersteuning. Alleen GPU versnelling dmv CUDA.
-Leon- schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 14:38:
[...]

Vista heeft in ieder geval een beter Renderer (EVR) tov XP (VMR9) dus misschien dat dat nog iets scheelt.
en DXVA2 ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Rayures op 18-07-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
Rayures schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:01:
[...]

Zal je ook nooit gaan lukken. CoreAVC heeft geen DXVA ondersteuning. Alleen GPU versnelling dmv CUDA.

[...]

en DXVA2 ;)
-Leon- schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 14:38:
[...]

Dank voor jullie reactie. Heb CoreAvc nu ook draaien met CUDA (idd geen DXVA). Ik moest wel ff de drivers updaten. Goed beeld, lage CPU load alleen nog issues met zappen. Ik ga een migratie naar Vista overwegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
konehead schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:10:
Dank voor jullie reactie. Heb CoreAvc nu ook draaien met CUDA (idd geen DXVA). Ik moest wel ff de drivers updaten. Goed beeld, lage CPU load alleen nog issues met zappen. Ik ga een migratie naar Vista overwegen :)
Ik kan je die migratie naar Vista zeker aanraden (ben hem net weer effe opnieuw aan het installen) en daarnaast kan ik je ook zeker aanraden om die PDVD9 codec te proberen. Die geeft wel beter beeld dan CoreAVC hoor. ;)
Ook ZEKER niet onbelangrijk idd ;)

** EDIT **

Lekker dan!!! :(

Schone install gedaan en NED. 1, 2 & 3 HD doen het niet meer (tijdens zappen van 1 naar andere HD kanaal nu ook beeld dat blijft hangen, geluid doet het wel).
Daarnaast continue een popup dat "MediaPortal has stopped working" en word afgesloten (maar hij blijft het gewoon doen, waarschijnlijk omdat ik vinkje heb bij "minimize to tray on exit")

En ik hoopte nog wel dat het nu eens in 1x goed zou gaan |:(

** EDIT 2 **

Mooi zeg die logs :)
Watchdog aanzetten, MP starten, "MediaPortal has stopped working", watchdog haalt logs op.
logs checken et voila --> RSS & weather plugin vernaggeld de boel dus.

[ Voor 45% gewijzigd door -Leon- op 18-07-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Leon- schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:18:
[...]

Ik kan je die migratie naar Vista zeker aanraden (ben hem net weer effe opnieuw aan het installen) en daarnaast kan ik je ook zeker aanraden om die PDVD9 codec te proberen. Die geeft wel beter beeld dan CoreAVC hoor. ;)

[...]

Ook ZEKER niet onbelangrijk idd ;)

** EDIT **

Lekker dan!!! :(

Schone install gedaan en NED. 1, 2 & 3 HD doen het niet meer (tijdens zappen van 1 naar andere HD kanaal nu ook beeld dat blijft hangen, geluid doet het wel).
Daarnaast continue een popup dat "MediaPortal has stopped working" en word afgesloten (maar hij blijft het gewoon doen, waarschijnlijk omdat ik vinkje heb bij "minimize to tray on exit")

En ik hoopte nog wel dat het nu eens in 1x goed zou gaan |:(

** EDIT 2 **

Mooi zeg die logs :)
Watchdog aanzetten, MP starten, "MediaPortal has stopped working", watchdog haalt logs op.
logs checken et voila --> RSS & weather plugin vernaggeld de boel dus.
Die watchdog heeft me ook een paar keer uit de brand geholpen :) TV kijken met MP waag ik me nog niet aan. Misschien als alles goed draait en er een zak geld voor me deur land :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Ik heb de hoop opgegeven op NL in HD. Met coreAVC, ffdshow en arcsoft loopt het geluid achter op beeld (en wordt naar verloop van tijd steeds meer). Met PDVD9 en PDVD8 stottert het beeld, wel lage cpu load maar niet 'kijkbaar'. Ik ga in toekomst mss is experimenteren met een andere setup, mss is kijken hoe en ION het trekt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
3dmaster schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 18:14:
Ik heb de hoop opgegeven op NL in HD. Met coreAVC, ffdshow en arcsoft loopt het geluid achter op beeld (en wordt naar verloop van tijd steeds meer). Met PDVD9 en PDVD8 stottert het beeld, wel lage cpu load maar niet 'kijkbaar'. Ik ga in toekomst mss is experimenteren met een andere setup, mss is kijken hoe en ION het trekt :).
Idd, en het zappen vanaf een HD zender naar een andere zender levert een freeze van het beeld op.

Waar ik me ook nog soms aan erger als ik naar de TV gids ga, en dan een channel selecteer dat ik de melding krijg "Can't start Timeshifting, No Signal" en als ik dan 2 seconde later nog een keer druk, dan doet ie het wel :(

Dat is nou nog effe het enige wat fijn zou moeten werken (en natuurlijk die HD zenders weer, want voor de scone install werkte het allemaal wel)

Ga er voorlopig vanuit het dat gewoon door de nieuwe HD feeds komt hoor, want Eurosport HD loopt echt als een zonnetje met de PDVD9 H.264 codec.

** EDIT **
Na een rebootje werkt de RSS feed + Weather op BasicHome ook weer. Nu alleen het geneuzel met de HD kanalen nog weer oplossen...
Dank voor de informatie, ik heb PDVD8 en PDVD9 gechecked beide zonder en met DXVA

PDVD8
Met DXVA: Vloerend beeld (CPU 20 tot en met 40%)

PDVD9
Met DXVA: Schokkend beeld (CPU 20 tot en met 30% lager CPU verbruik, minder spikes in vergelijking met PDVD8)

Hardware:
Gigabyte GA-E7AUM-DS2H - Moederbord - micro ATX - GeForce 940
E7400 intel processor.
Zou genoeg moeten zijn..
Met 20-40% load heb je dus zeker geen DXVA enabled. heb het net hier ook even getest met DXVA uit en PDVD9 codec en dan heb ik ook zo rond de 30/40% load met een E8400.

DXVA enabled + Eurosport HD geeft mij hier max 8-10% load.

Met PDVD9 H.264 codec ZONDER DXVA gaat het zappen overigens wel weer goed tussen NED. 1, 2 & 3 HD.

** EDIT **

Hopla ;) En het werkt weer! _/-\o_

NED. 1, 2 & 3 met PDVD9 H.264 codec + DXVA enabled en vloeiend beeld.

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/lcgzk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/ifoepx.jpg

Enige wat ik heb gedaan (tijdens het testen) is het vinkje in MP Config bij 'Use Hardware Accelerator' even weg gehaald (om te testen zonder DXVA) en De-Interlace Options op 'Auto-select' gezet. Instellingen opgeslagen, en even een reboot gedaan. Dat zag er toen goed uit, en het zappen ging ook weer onder de HD zenders onderling. Vervolgens 'Use Hardware Accelerator' weer aangevinkt, instellingen opgeslagen en MP gestart met het resultaat zoals hierboven te zien. Vloeiend beeld, waar het voorheen in heeele kleine stapjes iets leek te schokken. ;)
Die piek in het CPU gebruik is overigens van het maken van wat screenshots.

Tijd voor een mooie image want hij lijkt nu perfect :D :D :D

[ Voor 50% gewijzigd door -Leon- op 18-07-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Vergeet niet dat de load wel van meer afhangt dan alleen video Wie weet wat hij nog meer draait.
.
H264 Movies geven bij mij een load van 4-15%, maar H264 TV geeft toch echt een 15-25% MET DXVA, o.a. ivm de door mij gebruikte capture card e.d.
De PC is toch bezig in mijn geval H264 streams op te slaan in de timeshift buffer.

Daarnaast draait er ook nog een FTP Server, IR Server(USBUIRT aansturen), Webserver (MP Web Portal)e.d. en dus is het eigenlijk nooit lager dan 5 % :).

[ Voor 7% gewijzigd door Max|Burn op 18-07-2009 19:40 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.